Reklama

.

.

středa 4. září 2019

O morálce a matematice (v čem se Lenin mýlí)

Radim Valenčík
4. 9. 2019 blog autora
K napsání následujících několika řádků mě přiměl tento obrázek velké myslitele s jeho výrokem, který někdo uveřejnil na FB (vlevo)
Ale i velký myslitel se může mýlit. Podlomení morálky vystavuje národ velkému nebezpečí. Mnohem nebezpečnější je však odříznout základ vzdělávacích procesů na všech úrovních od matematiky.Konkrétně pak postupně vytvářet únikové cesty k tomu, aby se nové generace mohly úspěšně vyhýbat matematice.



Matematika je zejména o sebekritičnosti, o zpětné vazbě. Bez matematické kultury si i primitiv o sobě může myslet, že je génius. Ten, kdo prošel matematickou kultivací, je mnohem skromnější. Oslabení výuky matematiky jednak přispívá k "produkci" ambiciózních primitivů, jednak jim otevírá dveře k tomu, aby se přes slouhovství vůči cizí moci, které si odůvodňují "vznešenými ideály", prosazovali.

Matematika je rovněž o kultivování představivosti. Jen ten, kdo nepocítil, co to matematika je, si může myslet, že je něčím odtrženým od života. Každý krůček v matematickém vzdělání výrazně kultivuje schopnost člověka vytvářet si představy a pracovat s nimi. Tyto představy jsou důležitá jak coby opora manuální činnosti, tak i při uměleckém zobrazení reality. Mimo jiné – každý, kdo trochu víc přičichnul k matematice, ví, že pochopit či dokonce dokázat matematický teorém je především umění představivosti, nikoli logického kalkulu – ten nastupuje až tehdy, když je třeba dát poznatek na papír.

A kdo zná kouzelný svět čísel odvozených od primitivního světa těch přirozených (objevení zlomků, nuly, záporných čísel, iracionálních, transcendentních, komplexních, různých druhů nekonečna, vektorů a matic, rozměrů vyjádřených nikoli celým číslem atd.), ví, že matematika je i o schopnosti vidět nové, že je bezprostředně spojena s tím nejdůležitějším – uměním přesahu stávajícího poznání. A bez schopnosti vědět, že všechno může být jinak, že vždy je nutné uvažovat alternativy, je člověk snadno manipulovatelný.

Němka Kateřina II. coby carevna Jekatěrina II. udělala z Ruska velmoc tím, že pozvala geniálního matematika, Švýcara Eulera, který již ztrácejíc zrak a v pozdním věku dokázal naučit Rusko od základů a v masovém měřítku matematice.

Lenin zapomněl na možnost likvidace národa jeho odříznutím od masové a dostatečné znalosti matematiky. Asi proto, že takovou blbost v žádné zemi nepředpokládal. A asi právě proto, že dobře věděl, co udělalo z Ruska velmoc.

Člověk bez schopnosti vnímat svět s využitím matematiky je nejen mnohem méně kvalifikovaný v každé profesi, kde se vyžaduje představivost – od technické až po uměleckou, od manuální až po intelektuální -, ale ztrácí i schopnost přesahu, tudíž schopnost éthosu, čímž se současně stává snadno manipulovatelným. Odříznout národ od matematiky tak znamená ve svých důsledcích podlomit i jeho morálku a současně si pěstovat omezené kolaboranty s cizí mocí.

Tak oslavujte, že se maturity z matematiky zase podařilo odložit na neurčito z důvodů "nepřipravenosti", aniž by se řeklo, jak se s tou "nepřipraveností" popereme.
A ještě poznámka na závěr. Lidé mají odlišné předpoklady pro zvládnutí matematiky na té či oné úrovni. Platí rovněž to, že schopností člověka nejsou jednorozměrné, že matematika není všechno a že to, co člověk postrádá v oblasti předpokladů pro zvládnutí matematiky, může mít bohatě vynahrazeno v jiných oblastech. To je všech nejen pravda, ale spíše samozřejmost. Právě tak je ovšem samozřejmostí, že matematika kultivuje každého. I toho, kdo v ní nevynikne, obohatí a dá vyniknout těm schopnostem, ve kterých je třeba i výjimečný. I tomu, kdo není matematický typ, osvojení základů matematické představivosti, pochopení ducha matematiky prospěje.



Zdroj: http://radimvalencik.pise.cz/7128-o-moralce-a-matematice-v-cem-se-lenin-myli.html

56 komentářů :

  1. noviczech
    ...výborný článek, plný souhlas. Ale i k matematickým znalostem je důležitý charakter! Co je nám platné, že nám pan chytrý vystuduje nejlepší školu v USA, přijde domů a matematický rozkrade republiku se svými lidmi?
    Ono je důležité hodně znát, i matematiku, ale mít CHARAKTER a být člověk co má srdce a rozum na správném místě!
    ...učitelé a profesoři by měli být opravdoví odborníci, pak budou i v žácích dobré výsledky!

    OdpovědětVymazat
  2. Nechápu, proč pan Valenčík potřebuje ke svému článku úvod o omylu V.Lenina, který ostatně žádným omylem není a současně není ani v rozporu s dalším obsahem článku o vzdělávání. Kdybychom u Lenina hledali důsledně, našli bychom i to, co se dále uvádí o vzdělávání...protože to prostě nebyl žádný blbec, nýbrž dialektik (mimo jiné), čili řešil otázky ve vývoji a v souvislostech v dané době na dané úrovni poznání, ke kterému musí dialektik vždycky přihlédnout. Jinak nemám námitek a jen dodávám, že odmítat maturitu z matematiky je naprostá hloupost už proto, že se přece po studentech nechce, aby všichni znali látku na jedničku a jinak neprolezou. Pokud se průměrně inteligentní člověk chce učit a naučit požadovanou látku, na nejhorší možnou známku to zvládnout musí. Pokud se nechce učit, jak může chtít maturitu?
    Všechny ty kecy okolo, že je třeba nejdříve výuku matematiky připravit a kdesi cosi, to je prostě švindl.
    Jindřich K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. Anonymní4. září 2019 11:29
      Souhlasím s Vámi. Když někomu dělá problém matematika, tak nemůže mít maturitu. Složení maturity, dává o člověku informaci, že je na jisté intelektuální úrovni. Bez znalosti matematiky, českého jazyka, české literatury, cizího jazyka a historie, nelze o nějaké intelektuální úrovni hovořit. P.K.

      Vymazat
    3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    4. Leninovo Ucit se nebylo nic jineho nez se ucit Propagandu Ideologie Teroristickeho Komunismu..A nic jineho..I neco matematiky aby otroci pracovali vice odborne na sve otrokare a vrahy.. Na vice nez zaklady na vysoke skoly dospeli pouze a jen spolehlivi otroci.

      Vymazat
    5. Je zamlcovano dodnes, ze zapad bestialne vyvrazdil okolo padesati prednich vedcu v Rusku, reditelu ustavu , instituci atd. Potom pokracoval v Iranu..
      Zbaveni Leninovi teroristicke ideologie a zaroven vyuky, dnes dokazuji rusove jak velmi kvalitni praci jsou schopni osvobozenim vykonavat a vysledky mluvi sami za sebe... Ve svych oborech a predhaneji zapad..

      Vymazat
  3. Inflace titulů z nakynutých humanitárních oborů zaplavuje republiku a vytváří dojem, že doháníme západ, se který se neustále srovnáváme a západ na nás s.re. Je snadné, když je něco těžké, tak to obejít. Každý zedník, zámečník, instalatér automechanik, kopáč potřebuje matematiku. Politici jí nepotřebují protože vše okecají a to i tu matematiku a proto jsme tam kde jsme, tedy ve srabu.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásně napsáno, to musí podvědomě cítit (i když ne tak vyjádřit) každý, kdo udělal alespoň ZDŠ. Matematika je potřebná nejenom pro každý obor lidské činnosti, ale i pro soukromý život a orientaci člověka ve světě.
    Z toho mi s matematickou přesností vychází, že to omezování významu matematiky ze strany našich ministrů, je vědomá cesta ke ztrátě kvality naší společnosti. Podobně, jako prosazovaná hromadná migrace z Afriky, nebo likvidace našeho průmyslu a zemědělství a dokonce lesů. To všechno jsou plánované věci, na naši degradaci, či likvidaci. Bohužel, rukama, či rozhodnutími, našich politiků. P.K.

    OdpovědětVymazat
  5. Kdo se jednou rozhodne pro studium na střední škole končící maturitou, tak musí počítat (!!!) s tím, že maturita je i z matematiky. A kdo ji nechce, ať se jde vyučit nějakému řemeslu a nebo ať jde rovnou hákovat do montovny. Maturita je klíčem pro vstup ke studiu na VŠ ! Na jakékoli VŠ !! Zlomky a kvadratická rovnice ....to ještě není "žádná" matematika, to je první písmenko matematické abecedy. Konečně, pochybných "managerů" máme na vagóny, ale konstruktérů a lékařů je poskrovnu. A héééérců a hééééreček máme také na rozdávání !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Problém je, že řemeslník musí umět počítat taky. A nejen kupecké počty. Bez prostorové představivosti a následném spočítání neuděláte ani okapový "hrnec" nebo trochu složitější poličku. A spočítat si materiál, dopravu, marži, daně... musí i kuchař. O vyšším vzdělání ani nemluvě. Ale si před dvema lety nechali dělat studenty z gymmnázia cvičně maturitní otázky z gymnázia z r. 1894. Uspělo 20%!!!! A to není jen v matematice. Profesor agrofakulty Mendelovy univerzity dal studentům pátého ročníku otázku z čítanky pro 2. třídu obecné školy z r. 1923 "Co je na dvoře?". Šlo o zvířátka, pochopitelně. Nedali to dohromady! Na společenských fakultách se nejde do zdrojů. Nestudují se klasici. Biflují se příručky a brožury různých vykladačů, kteří si přisvojili patent na vysvětlování, co a jak klasik myslel, když to řekl (napsal). Jako před 30 a více lety.

      Vymazat
    2. Matematika může být síto,kterým propadnou ti méně chytří a schopní.Dnes má maturitu bez matematiky, s prominutím každý blbec.Tím se snižuje její hodnota a hodnota vzdělání vůbec.Potřebujeme absolventy technických oborů

      Vymazat
  6. No jo dnešní mládež chce černý kufříček a hezkou kancelář. Je třeba obnovit učební obory. Neuděláš maturitu půjdeš do učení. A problém je vyřešen.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je v tom malý problém,že by to muselo platit pro všechny.Ve světě kde určují morálku a zákony jen peníze by to stejně nefungovalo.Mnohé zvlášť technické obory by měly se vzděláním začínat s vyučením jako 1.stupněm vzdělání a pak teprve maturita a dále VŠ.

      Vymazat
  7. Nad svým stolem mám napsaná slova profesora Jaroslava Kurzweila:
    Matematika je krásná a má krásné vlastnosti.Nepřipouští posuny ve významu slov a symbolů.Co platilo včera platí i dnes.Když někdo něco řekne,nezáleží na tom,kdo to řekl,ale co řekl.

    OdpovědětVymazat
  8. problém s těmi s "ksychtovými" citáty je ten, že autor nikdy neuvede zdroj. Proč pan Vlaenčím potřebuje reagovat na nepotvrzený, na 99 procent úplně vylhaný,na 1% překroucený výrok, tomu neporozumím ani s maturitou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protože kopnout si do Lenina je děsně cool.

      Kalousek za to hladí po hlavičce.

      Vymazat
    2. Také nevím zda a pokud přeci, tak v jakém kontextu toto Lenin prohlásil. Co ale vím je to, že nejvíce zničených národů mají na svědomí západní koloniální velmoci. Cesta zpravidla vedla přes likvidaci inteligence, zpustošení a zbídačení země. Jak známo, bída z lidí lotry činí a může být i to součástí kalkulu.

      Vymazat
    3. Anonymní 4. září 2019 12:39
      Plně s Vámi souhlasím.
      Paradoxem je - vůči tomuto "citátu" Lenina z "obrázku" - že bolševici od samotného začátku kladli důraz na vzdělávání. Výsledkem se stal ne-li nejlepší, tak jeden z nejlepších vzdělávacích systému ve světě. I to jim pomohlo vyhrát již za "krátkou" dobu praxe Druhou světovou válku. Poslat prvního člověka do vesmíru. Ostatně po pádu SSSR jen do Ameriky odjeli pracovat sta tisíce vědců z bývalého Sovětského svazu ...
      Ale žádné vzdělání - ani nejlepší - nemůže člověka naučit zkušenostem, nemůže obrnit před propagandou, před reklamou, před podvody, před klamem. Tady musí přijít na řadu morální schopnosti, osobní příklady vzorců chování a koneckonců ne v poslední řadě osobní zkušenosti. Je totiž zásadní rozdíl něco se naučit a něco pochopit!!

      Vymazat
  9. Byla škoda zrušit přijímačky na střední školy. Toto síto bylo prověrkou znalosti. Změkčování studia nakonec nic nevyřeší a absolventi nemají dostatečné znalosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V počtu vysokoškoláků bylo třeba dohnat a předehnat Nepál.

      Vymazat
    2. Naprostý souhlas, degradace středních škol započala učebními obory s maturitou (pokud je řemeslník šikovný koho zajímá zda má maturitu), před rokem 1989 kdo neměl dobré výsledky na ZŠ neměl nárok, dnes díky soukr. školám a štědrým rodičům je kdekdo ověnčen akademickým titulem, kvalita těchto "inženýrů" dost často nedosahuje ani středoškolských vědomostí

      Vymazat
  10. Učitelům ubrat peněz za překrucování pravdy si většinou větší peníz ani nezaslouží.Pokud ovšem jsou nuceny učit lži,tak se nedivte,že to nikdo nechce dělat. Zdegenorovanou mládež vychovávat dle starých zásad a né po ušácku, dnes vidíme kde to směřuje. A potom možná se začne blýzkat na lepší časy.Na MŠ udělat pořádnou revizi a polovinu úředníků poslat do škol.Když si vzpomenu kolik peněz stála příprava maturity a její sporné výsledky-to bylo na vyhazov všech kdo se na tom podílel včetně ministra.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. Nadpis a jeho smysl mne poučil, že autor článku je chytřejší než samotný Lenin. Co je obsahem článku je potom už úplně jedno, protože mnozí čtou hlavně nadpisy. Nevím tedy co ví Radim Valenčík (jinak sympaticky vystupující ☺) o morálce, ovšem ta domýšlivost je zarážející a nevím, proč nám tak dává možnost nahlédnout do hloubi své duše.

      Vymazat
    3. Pan docent Valenčík vystudoval matematiku na univerzitě v Rusku (Oděsa), tak asi ví, co píše. Spíš vy, anonyme 18:28, jste nechal nahlédnout do své malé dušičky.

      Vymazat
    4. Přesně tak 17:16
      Naše školství má vážné problémy. A řešit je zaváděním povinné maturity z matematiky je asi něco podobného jako montovat páté kolo ke shnilému vozu. A ti co ho v posledních letech kočírovali, to byl taky výkvět národa. Nejzářivější květinou bezesporu hrobnice Valachová. A když jí konečně dali padáka, začala vymýšlet kulišárny na mateřské školky. Je evidentní, že se neomarxistům pochod institucemi daří.

      Vymazat
  11. S charakteristikou matematiky a zdůrazněním její důležitosti naprosto souhlasím. Jen mě překvapuje, že se pan Valenčík neptá, zda se matematika takto skutečně vyučuje. Důvodně se obávám, že rozhodně ne v masovém měřítku. Počítání příkladů bez hlubšího porozumění totiž jím stanovené parametry zdaleka nesplňuje. Za těchto okolností má být maturit z ní povinná? Napřed se přece musí tak, jak píše pan Valenčík, učit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já nesouhlasím, že je matematika tolik obecně nepostradatelná a přínosná. Už dlouho se ve školství kolem tohoto tématu tancuje a oddaluje se řešení daleko podstatnějších výchovně - vzdělávacích problémů. Možná i záměrně, nevím.
      Pokud se vrátím k té matematice, souhlasím naopak s tvrzením, že úroveň výuky je mizerná. Tak tomu alespoň bylo kdysi před 50 lety, tím spíš tedy dnes. Proto schvaluju krok nového ministra k pozastavení toho paskvilu s povinnou maturitou.

      Vymazat
  12. Papír ze školy neznamená inteligenci.Dnes to školy sypou po tisících a samý pitomec!Kdo vám za 10 let opraví vodovod, střechu, upeče chleba, postaví garáž?Ti lemplové s lidskými právy? S papírem sociologa? Politologa? Experta na romistiku? Good bye, Emerika first!

    OdpovědětVymazat
  13. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajímalo by mně a v žádném americkém filmu to není kde se berou američtí řemeslníci.Jestli na to jsou nějaké učnovské školy Na př. na instalatéra,automechanika atp.nebo jestli starší zkušený řemeslník vychovává svého učně sám.

      Vymazat
    2. Pane Honolubrrrko, ty boty jste měl přivézt k nám a řádně pohnojit naše pole, abyste udělal něco užitečného pro naši (asi ne Vaši) zem.
      Ostatně víte vůbec, co jste to napsal? Asi Vás v USA neučili logiku ...

      Vymazat
    3. Honolulu , ty mas byt na Floride a zabezpecovat svuj dum proti NEBEZPECNEMU URAGANU!!!! aby te to nesplachlo do more. Mimochodem nejsi v nejakem psychickem zarizeni a neblouznis???
      San Francisco je pres cele USA , to jeko pres cele RUSKO. Bydlis na Floride ci V San Francisku. Co tam vubec co delas, a proc chodis do nejhorsich ctvrti kde bydli pouze udrogovani lidi mozna zakaznici. Ze prodavas DROGY Honolulu. To by asi byla prace pro tebe.

      Tvuj Ochrany Andel.

      To bude velice tezke te dostat do nebe.!!!

      Vymazat
    4. Milý pane Honolulu, rád čtu Vaše příspěvky a nechápu proč Vás trollové nemají rádi.Jste mi velmi sympatický. A to na rozdíl od pana Plagy, ministra školství, který by měl abdikovat a to subito presto, teda nejlépe hned. Texty pana Valenčíka mají vždy hlavu a patu a jsou upřímně o něčem, o nějakém vážném problému.

      Vymazat
  14. Každý máme nějakého svého zamilovaného koníčka... :-) Nic proti matematice, je důležitá, to ano...

    OdpovědětVymazat
  15. V jakém kontextu měl V. I. Lenin takový výrok pronést? A pronesl jej vůbec?
    (je k dispozici odkaz?) ...

    OdpovědětVymazat
  16. Dobrý den, Radim to možná myslí dobře, ale špatně to podává. Abstraktní myšlení, jež podmiňuje matematické myšlení, se kromě matelamtiky projevuje také v samotné logice a v systémové teorii. S matematikou je současně problém všude tam, kde je nezbytné své poznání začínat na skutečnosti, tedy rozvíjet své metodologické schopnosti poznávání reality, a to je navýsost nematematická oblatst, byť občas díky systémovým znakům i Radimem jasnozřivě matematicky uchopena. Já se raději než matematice věnuji té algoritmizaci, která má oporu v poznání skutečnosti. matematik se stává bezmocným a bezradným tam, kde se podaří liberální ideologii prosadit chaos.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte pravdu, že matematika stojí nejblíže pravdě absolutní, proto je nebezpečná!

      Vymazat
  17. Pobavilo ma neautorizované maturitné vysvedčenie slovenskej europoslankine Ďuriš-Nicholsonovej.Údajne zmaturovala na 1.
    Medzi maturitnými predmetmi sa nenachádzala matematika,fyzika,chémia,biologia a vôbec niečo zmysluplné.
    A navyše doteraz sa ešte nenašiel ani jeden konškolák našej reprezentantky v EP-

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čo sa tam u vás robí s tím kokotem dreveným, Sulíkom ?

      Vymazat
  18. Já chodím na gympl z matematiky mám 2 a myslím že můžu říct že matematika na gymplu už není logická a ani důležitá pro většinu lidí protože už vůbec nedává smysl většinou z toho vyjde něco nemožného v normálním světě a navíc nechápu proč by jsem se měla učit blbosti který nepouziji když chci být právník nebo lékař důležitější mi připadá znát spíš historii naší země než to abych se mučila s písmeny a klikyhaky v matematice nemluvě o tom že vše důležité v matematice se doučilo na zakladce u mě ve třídě je spoustu chytrych lidí a nemyslim si že by je dělalo hloupějšími že nedokáží vypočítat pravděpodobnost výhry v loterii atd

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že pokud vy jste kdy byla na gymnáziu, tak jedině jako uklízečka.

      Vymazat
    2. Ve vašich letech jsme na tom spolu s mnohými svými vrstevníky byli taky tak. Matematiku jsme většinou nemilovali.
      Až po letech si ale člověk uvědomí, že matematika rozvíjí abstraktní myšlení (a to již od stádia rovnic se zástupnými symboly - neznámými či proměnnými ..), rozvíjí logické myšlení, i paměť (viz to množství vzorečků a postupů či metod řešení, které člověk musí zvládnout) i preciznost myšlení. To vše se i vám bude hodit, kamkoliv vás "vítr" vašeho života zavane. Budete mít (před)pěstovanou mysl. A třeba na práva či dějiny nebo anatomii či fyziologii ...
      Ani to, co všechno byste kupř. při studiu medicíny (či práv) musela zvládnout, ve své pozdější praxi nebudete využívat ve stejné míře. A nikoho apriorně nenapadá, že to je proto zbytečné studovat.

      Vymazat
    3. Ano, to co píšete dává dobrý smysl. Pokud už mluvíme o inteligenci a jejím rozvoji, pak prvotní roli tu hraje sebeovládání. A to je kategorie psychologická.
      A s matematikou je ten problém, že už na základní škole bývá její výuka nevalné úrovně. A na gymnáziích už je postavena téměř výhradně na tupém biflování. Tak tomu alespoň bylo na jednom běžném gymnáziu (přírodovědné větve), které jsem kdysi absolvoval.


      Vymazat
  19. Nevím, ale myslím si, že zdaleka nejen matematika vede k sebekritičnosti. Matematika nemůže být odervána od života, stejně jako logika, jejichž teorie jsou POUZE cestou pochopit na základě známého neznámé. Teorie nás učí vyvarovat se známým postupem chyb, kterých jsme se dopustili dříve. Vlastnosti člověka se ale rozvíjí především díky jeho okolí, ať už tak či onak. Žádné vědy nemohou změnit člověka, ten se mění především svou vůlí (nebo její absencí) a vědy jsou pomoc pro toho, kdo hledá, studuje. Nelze říci, že matematik je lepší než někdo jiný z jiného oboru, protože každý by měl mít všeobecný přehled a všeobecné znalosti. Čím větší takový rozsah člověk má, tím více se může orientovat v nejrůznějších problémech. Tím chci říci, že ani matematika není samospasitelná, je třeba mít prostě přehled.

    Jinak matematika je jednoduše základ (tak jak se učila třeba ještě "nedávno") a s tím, že se tak neučí před námi LOGICKY vyvstává otázka: "Že oni ty reformy - nejen u nás - dělají z 10000 případů 9999krát lidé, kteří školu nenáviděli, nenávidí a budou nenávidět, ale tu svou nenávist si nechají dobře zaplatit?" (Mimochodem, dokáže tohle sama matematika spočítat, vyjádřit, definovat - myslím tu nenávist "reformátorů"?)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Matematika nejsou jen kupecké počty ale zahrnuje celou filozofii pohledu na Svět! Opakem je "Chaos" liberální společnosti. I prostou kupeckou metodou lze najít, kdo ohýbá matematiku a zakazuje vstupy do ní k řešení!

      Vymazat
  20. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  21. Pan NICK HOMO HONOLULUS Anonymní 4. září 2019 22:12
    si rád hraje na světáka po vzoru jiného NICKA CARTERA. Ale nemá jeho logické myšlení. To k 21:53 - diky za kvetiny ! Nejsem vsak -PAN- ! Chudák Nick ... Carter!!

    OdpovědětVymazat
  22. Marně pátrám v paměti, ve kterém že díle Lenin napsal výše v obeázku uvedený výrok. Jelikož jsem neco málo z jeho díla četl v ruštině a velmi dobře si pamatuji ducha jeho díla, mohu s čistým svědomím prohlásit, že nic takového Lenin napsat nemohl. Onen výrok je na něj příliš pitomý.

    OdpovědětVymazat
  23. Ještě dodám, že pitomost tohoto údajně Leninova výroku spočívá v tom, že sice zničení morálky národ oslabí, ale pokud tedy hovoříme o národu, žijícím na určitém, jemu historicky daném území, nastoupí v případě zničení jeho morálky (většinou shora) emoce, vypjaté vlastenectví a také se dostane do popředí základní pud přežití. Ostatně toto můžeme pozorovat jako pozvolna narůstající jev v současné Evropě. Také bylo toto možné mnohokrát vidět v různých historických etapách v Rusku. Také je to vidět na Ukrajině a Donbase. Dále to záleží na charakteru jednotlivých národů, zda se začnou bránit cestou vytváření ohraničených bojůvek, které se začnou vyzbrojovat a vykazovat protirežimní aktivity, aby se následně spojily a zahájily kolektivní odboj nebo jiný typ národů, které čekají na příchod silného vůdce, jenž je povede k ozbrojenému odporu a následnému svržení uzurpátora. Náš národ je kapitola sama pro sebe, o tom raději psát nebudu, jen dodám, že zde není náhodné vysoké procento emigrantů.

    OdpovědětVymazat
  24. Ten výrok spíš sedí k Marxovu slovníku a stylu.

    OdpovědětVymazat
  25. Ovšem je zcela evidentně vytržený z kontextu.

    OdpovědětVymazat
  26. Aha, takže pravděpodobně je autorem tohoto výroku Bismark.

    OdpovědětVymazat
  27. Děti naší neteře ve Ždírci nad Doubravou se učí matematiku obrázkovou metodou-nebo nevím jak to nazvat.Osobně jsem měl matematiku rád a bez nějaké doučování výborně prosperoval.Základy jsem získal od starého UČITELE J.Havla na ZŠ v Hlinsku.Ten nás kromě matematiky vyučoval ještě fyziku a zpěv! Nikdy nezapomenu na jeho slova "zpěváci z vás nebudou,zavřete zpěvníky a dáme si matiku-tu budete potřebovat všichni celý život"! Systém výuky ve Ždírci jsem nepochopil a lituji všechny pokusné oběti......

    OdpovědětVymazat
  28. Absolvoval jsem Matfyz a pracoval jako jaderný fyzik v ÚJF AV ČR Řež.
    Pamatovat si vzorečky považuji za blbost. Dbát více na příklady, třeba z fyziky. Pak si student procvičí logiku a zapamatuje si třeba i k čemu je kvadratická rovnice. A že může mít více řešení, dál už si povolá na pomoc internet.
    … Matematika a logika může ovlivnit i volby. Připomenu stav před prvními volbami Miloše Zemana. Zkontrolovat každý podpis na arších s podporou Zemana nebylo fyzicky možné, proto se dělaly „náhodné“ výběry menších skupin podporovatelů. I blb by snad očekával, že procentní zastoupení chybných podpisů v každé skupině bude zhruba blízký. Podrobnější zpracování bych nechal na statisticích a odbornících z oblasti výzkumů mezi obyvatelstvem.
    … Leč vyhodnocování dat dostal na starost nějaký úředník z Ministerstva vnitra, který ty chyby sčítal. Probíralo se to i ve sdělovacích prostředcích, úředník tvrdil, že postupuje podle zákona. Přitom stačilo logicky zauvažovat, co se bude dít, když bude stoupat počet vybraných skupin. Pak by mu „chyba“ logicky rostla … Tehdy jsem se jako občan ČR strašně styděl za náš stát.
    … Po několika dnech ouřad došel ke správnému závěru. Vidíte, jak lze neznalostí matematiky ovlivnit i demokracii v ČR. Milan Honusek

    OdpovědětVymazat