Reklama

.

.

neděle 8. září 2019

„Škraloupy“ Julia Fučíka?

Přemysl Votava
8. 9. 2019    vasevec
Jméno Julia Fučíka v Praze už nenaleznete! Ani ulici, ani to malé náměstíčko, Fučík byl odstraněn i z Pantheonu Národního muzea. Zmizel i z učebnic. Jeho socha z Prahy 7 – Stromovky, byla přemístěna na Olšanské hřbitovy. Vedle něj je socha další popravené, Jožky Jabůrkové, také ona musela opustit pražský Smíchov. Není jistě poslední, kádrováci nedávno ukázali prstem i na maršála I. S. Koněva, osvoboditele Československa.



Pamatujeme dobu, kdy režijní kádrováci určovali, kdo je hrdina a kdo musí z učebnic pryč. K hrobu TGM se chodilo na zapřenou, Edvard Beneš to slíznul za „mnichovany“, stal se viníkem Mnichova i okupace. Hrdinové odboje rubali uran v Jáchymově, jejich děti nesměly studovat.

Po polistopadové euforii se probudili opět kádrováci. Jako jeden z prvních to odskákal novinář, spisovatel a hrdina odboje Julius Fučík. Jeho kádrovým nedostatkem bylo, že byl komunista a pro ten „škraloup“, se po listopadu 1989 hledaly všechny cesty, jak z Fučíka udělat kolaboranta, zrádce. Nic se neprokázalo. Špínu tito kádrováci na Fučíkovi nechali, občas ji přiživují.

Fučík byl komunistou, věřil této myšlence tak, jako řada dalších představitelů české inteligence, připomínám jména Vančura, Seifert, Nezval, Neumann, …. Mezi jeho přátele patřily další osobnosti „První republiky“, jako byl F.X. Šalda, Jan Werich, Milena Jesenská, … mnozí z nich položili své životy v době okupace. Julius Fučík patřil k významným členům předválečné komunistické strany Československa. Za svou účast na nepovolených demonstracích byl také vězněn, v roce 1935 byl k 10 měsícům vězení, opustil proto ilegálně ČSR, stal se moskevským dopisovatelem Rudého práva. V období okupace byl Julius Fučík představitelem komunistického odboje. A to je asi další Fučíkův „škraloup“.

Fučík se postavil totalitě na odpor, bojoval a padl v boji. Před 76 lety - 8. září 1943 - s dalšími sedmi odbojáři stanul na nacistickém popravišti Plotzensee v Berlíně. Rozsudek vynesl R. Freisler, nacistické eso mezi soudci. Fučíkovi bylo 40 let, nejkrásnější léta života. …. Přítomný kněz později řekl: „Choval se během popravy statečně“.

Jeho nesmrtelná „Reportáž psaná na oprátce“, vynesená z Pankráce ve 167 motácích, dozorcem Kolínským a vězeňským četníkem Horou, jej proslavila doma i ve světě. Byla přeložena do 90 jazyků světa, vyšla v zahraničí v 317 vydáních. Stala se naší nejvíce překládanou knihou! Proslavila nejen Fučíka, proslavila i náš odboj. Kdo z mladých to dnes ví? Po válce byl Fučík oslavován, hýčkán médii, ale za to přece Fučík nemůže.

Pomníky hrdinů se opět kácí, mizí názvy ulic, náměstí…. váleční hrdinové jsou kádrováni i po smrti. Bojovat za vlast se nevyplácí, to je vzkaz dnešních kádrováků.

Připomínám poslední větu Julia Fučíka : „Člověk se nestane menším i když je zkrácen o hlavu.“



88 komentářů :

  1. Fučík je popliván, stejně jako Jožka Jabůrková, Maruška Kudeříková.... hrdiny se stali bratři Mašínové, kteří podřezávali nejméně tak rádi jako ISIS.

    režim, který nemá své vlastní hrdiny, dělá hrdniny z vrahů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jožka Jabůrková v koncentrečním táboře pomáhla trýzněným holandským ženám, nasazujíc svůj za ně svůj život. Za to byla Holanďany dokonce oceněna. Při likvidaci jejího pomníku si holandské velvyslanectví proti tomuto aktu stěžovalo tehdejšímu prezidentovi Havlovi.Znal jsem se osobně s panem Kolínským, který statečně vyniášel Fučíkovi motáky a který pak žil v Sedlci u Kutné Hory. I on riskoval jako četník svůj život a zasloužil by si úctu.

      Vymazat
    2. Doporučuji paměti prof. Václava Černého "Křik koruny české", kde Fučíkovi a jeho reportáži věnuje několik stránek.

      Vymazat
    3. zase blabol-nase nejvice prekladana kniha neni reportaz na opratce .VZPAMATUJTE SE ta propaganda ze vsech stran je silena. Nase nejvic prekladana kniha je OSUDY DOBREHO VOJAKA SVEJKA -stydte se

      Vymazat
    4. Dříve jsme se totalitně dovolávali Moskvy a v současné době se demokraticky klaníme Bruselu a Berlínu. Jaký je v tom rozdíl?

      Vymazat
    5. 16:34 Podle mých osobních zkušeností je v tom velký rozdíl. S "Moskvou" se jednalo o skutečnou, přátelskou, vzájemně výhodnou spolupráci. Ohledně "Bruselu a Berlína" jde o bezohledné využívání a drancování. Nejhorším popřevratovým omylem mnoha lidí bylo, že se k nám budou noví, bohatější "partneři" chovat stejně mravně, jako bývalí "okupanti".

      Vymazat
    6. Současný zvrácený režim je nejen zavrženíhodný, ale je nutné se ho zbavit.

      Vymazat
    7. Fučík, Jožka Jabůrková a Maruška Kudeříková byli popraveni za okupace a mimo rodiny kolaborantů a spolupracovníků gestapa každý ví, za co to bylo. U polistopadových hrdinů je to při vykradení republiky velice pochybné, že by každý věděl, proč si jich má vážit. Vzhledem k rozšířenému strachu bude lásku, respekt a uznání předstírat. Co udělá pak, až jejich protektoři půjdou do zadku, to lze snadno předpovědět třeba z diskuze na PL.

      Vymazat
    8. Ctěný hafe, trefil jste právě ty tři, o kterých jsem se chtěl ptát: Jak to, že jsme dosáhli tohoto účinku?
      Proč jsme poplivali vlastní hrdiny ?
      Ještě existuje odkaz na heslo Fučikdenkmal...

      Vymazat
    9. Když jsme u těch škraloupů... Fučíka jsme, z části právem (byl v SSSR a viděl jen co chtěl - jinak řečeno propagandisticky oblboval) poplivali, na Koněva pliveme neprávem (ono to v tom Maďarsku drobet jinak než jak se nám to nyní prezentuje) a mecenáška umění má sté narozeniny. Na piedestal oslav jejích narozenin proto přidávám, jak je nyní zvykem, tuto vysvětlující tabulku: Budoucí mecenáška umění pí. Mládková, roz. Sokolová, přítelkyně Napalmového Kissingera a Krvavé Madly, která opustila republiku z důvodu brutálních scén během odsunu Sudetských Němců, kdy si Češi vyřizovali s Němci účty (a že jich bylo!). Dáma, která za války živila tancem v Litvě, Rakousku a Československu v době, kdy tyto státy byly pod přímou správou nacistického Německa, aniž by na ni během tance negativně působila brutální genocida Židů a Cikánů, jakož i brutální vyvražďování civilního obyvatelstva na dobytých územích.

      Vymazat
    10. Milane, Svobodná Evropa vysílala, co chtěla. Spoustu disidentů slyšelo, co chtělo. Co s nimi uděláte za to, že lhali. Strany před volbami lžou a nikdo je nechytá za slovo. Od disidenta V. Žáka jsem v Právu četl, že před volbami se lhát může. Fučík měl psát o tom, jak car kašlalo na obyčejné lidi, aby několik procent obyvatelstva si žilo jak by se vám líbilo.

      Na youtube je video o sexu v 3. říši. Viděl jste to?

      Vymazat
    11. Skoda,ze si pan inteligent neprecetl Reportaz, nebo aspon nektere dulezite pasaze...
      - Fucik byl velmi nespolehlivy, mel rad lehky zivot /Vino,zpev a zeny/,ani soudruzi nechteli ani slyset o spolupraci s nim...
      Mimo to slo jen o rozdavani letaku a kdyz vam strcili letak do kapsy a gestapo vas zadrzelo, byl kazdy v pruseru na koncentrak...
      Vratil se do Prahy za "dobrodruzstvim"..Kterym mel byt "odboj". Videl se jako "pohledny" hrdina uz napred.A tak nemohl chybet.
      -Pochazel s Lidou Plachou /pozdeji uklizena do Narodniho/,protoze Gusta byla oficialni urcena manzelka , po Praze s fousama jako profesor Horak primo privezenej z Hollywoodu..Maskoval se jeste drive nez bylo treba.
      Gestapo ale zatim po nem neslo..
      V kapsach mel nizko zaveseny Dva Koltaky.
      Kdyz doslo k zatykani v byte ,Ktery mel vsak pouze jeden Vychod !!, octl se za dvermi a nejprve nepovsimnut, rozhodl se koltaky nepouzit !! To si jeden nejdrive musi dobre rozmyslet nez zacne Kovbojovat v Hitlerovske Praze.
      To bylo o zivot pro vsechny a naivni okolo !!
      V reportazi zacne ihned svadet vse na Ziku. Ze promluvil. Ale prave Jan Z. byl hrdina a pod mucenim neprozradil nic. To je fakt a Fucik,ale nemusel nic svadet na nikoho. Tady uz zacinaji veci skripat..
      Ve srovnani s jinymi uveznenymi odbojari,vozil se s gestapaky po Praze a vysedaval s nimi v civilu v restauracich, rikalo se brzy ze je Volavka. To byl termin,ze kdo se k nemu prihlasil uz byl zadrzen, gestapaky v civilu vyslychan a mucen atd...V prazske uradovne gestapa sedel jisty Geisler, ktery pracoval pro Stalina..
      Prof. Cerny znamy po svete svym dilem v knize Plac Koruny ceske , vysvetluje /octl se tez na Pankraci/,a tvrdi, ze nebylo mozne neco na Pankraci sepisovat. Trest byl jednoduse poprava.Caste prohlidky a necekane vsech cel byl padny duvod..nevystavovat se a nikoho dalsiho risiku.
      Co hrdinneho udelal mimo knizky neni jiste a srovnani Fucika s Konevem je ponekud i detinske.. A Jak se postavil na odpor neni vubec lehke videt ,ale jak dostal dalsi i zeny ,kteri meli tu smulu ,ze byli jen kolem, do vezeni a sparu gestapa je dnes jiste a zustava faktem..Pozdeji ohlusujici propaganda kolem nej a vime dobre ze prvni ucel propagandy je obelhavat ...

      Vymazat
    12. 16:26 jste ovšem natolik hloupý, že srovnáváte nesrovnatelné i pokud byste měl pravdu. JiH

      Vymazat
    13. Kdyby byl tak prospěšný gestapu (volavka, konfident, mluvka), tak by mu neusekli hlavu. Fučík je i přes své možné nedostatky hrdina odboje a jeho Reportáž je pravá, napsaná na Pankráci v cele a pronášená ven českými vlastenci. Howgh!

      Vymazat
    14. Mozna by jste mohl presne vyjmenovat ,co vsechno vlastne Fucik v tom jeho odboji vykonal a jake zasluhy mohou byt jemu pricteny..
      Mimo psani te Reportaze , coz neco sepsat svede kazdej ..Ale skutek utek..Jak vime , hitlerovci popravili spousty lidi nevinnych..Masakry studentu ,za to ze byli studenti, Heydrichiada masakry zase nevinnych a mozna to bylo prave v tom case, kdy se Fucika taky zbavili...Nepovazuji riskovat krk pro kousek popsaneho papirku za vlastenectvi a odboj.
      Ani jeden z papirku se neztratil ,ze ?
      Ta velka starost papirky v dobe okupace, to bylo neco odboje!!...Ktery tak strasne uskodily nacistum ,
      ze jo ?? To je take lepsi se neptat , kde ty papirky a hodne jich a zrovna , kdyz je potreboval na sepsani knihy bral, a psaci potreby ,ze jo ? Inu ,bylo to na Pankracke veznici , zrovna jako v kancelari..
      Jednou jsme tam neco delali a pozadal jsem bachare aby mne zaved rovnou do ty cely/a videl jsem i jiny cely/, a bylo jasny, ze kdokoliv mohl kdykoliv neviden spehovat vsechny uvnitr..
      Vono se vo vecech dobre keca , hlavne kdyz dotycnej nevi co mluvi, to je ted uplna epidemie..

      Vymazat
    15. Jo a verit p. Kulinskemu, kdyz byl policat uz se nemuzu dockat verit !! A co tam na Pankraci delal ? Spolupracoval s Gestapem ...
      A prezil tez ?!!Neuveritelny
      Kdyz na kazdy cele byl nejmin jeden udavac a donasec gestapu ,aby dostal vic jidla, nebo mensi trest..
      Tito poslouchali co si spolu veznove domlouvaji a to je v kazdym rezimu dulezity a zarizeny..
      Ale verte si policajtum,vlastencum z Pankrace za okupace , co mlatej delniky a taky vezne a poradne..atd..Mozna ze na vas taky jednou dojde...

      Vymazat
    16. Pro uplnost a pravda a jeji dusledky na nas zivot, psychiku a jednani. Casto je pravda velmi tvrda a neprijemna ,zranuje a mnoho lidi dava prednost bajkam legendam a povidackam,brani se , aby neztratili dojem , predstavu ,ze zivot neni tak ,tvrdej,zranujici a bolestivy..
      B.Nemcova a Erben pak maji dlouho trvajici uspechy..
      Scena prvni. Pankrac.
      Vezen /Fucik/ prijde za bacharem Kulinskym a povida :"Hele,ty, Kulinskej ,prines mi papir a tuzku,ted chci neco sepisovat a ty to pak odneses nejakym neznamym lidem..
      Kulinskej ma dobry zamestanani , domek , rodinu a deti na krku a zodpovednost za vse , nemusi otrocit v tovarne ,vykladat vagony pod bicem okupanta.
      Navrh je pro nej holy Nestesti.Nosit papiry a vynaset s rizikem chyceni,neznamym lidem, kteri pri zadrzeni muzou vyzradit vsechno,/zensky jsou riziko daleko vetsi/, nebo predstiraji odboj a jsou ve sluzbach Gestapa. Dale obrovska mznost ze vezen je provokater nastrcenej gestapem neni mozne ignorovat a to vse veli aby rekl , :"Pryc, nebo te zabiju"! Dale musi celou vec ihned ohlasit Gestapu...To veli aspon pud sebezachovy..Dale v papirkach jsou "dulezite"a velmi detinske pitomosti, kdy Fucik, popisuje ze predcvicuje rannim rozcvickam ,jako ze seka srpem a boucha kladivem ,ani jeden nastroj v ruce nikdy ve svym zivote nemel, je to prostredek k ziskani slavy jako hrdina po skonceni okupace a penez atd..Za to ma jeden riskovat zivot a z bachare se stat veznem kteryho vedou na popravu....??
      Praktickej zivot,ovsem je vzdalenej ,jako Galaxie necemu takovymu...pokracko.

      Vymazat
    17. Scena Druha. Pankrac.
      Provokace je velmi mozna kdyz gestapo potrebuje zjistit jestli ceskej bachar nema nejake podezrele styky s ceskymi vezni..Moznost se neda vyloucit.
      Gestapo vyslechlo Fucika , ale prece jen maji podezreni,ze vse nevypovedel a nebo se zapomneli zeptat. Zavolaji Kulinskyho :"Hele ty Kulinskej,dej se do reci s Fucikem a nabidni nenapadne ,ze muzes lecos pro nej udelat"..
      My si pak udelame obrazek o stavu situace ,informace neskodi, precteme,zjistime a budeme vedet. Zjistime tak i dalsi podezrely osoby,o kterych jeste nic nevime, atd..
      Vec pokracuje a bez risika Kulinsky ochotne vynasi papiry. Gestapo v nich nenajde nic zavadneho..
      Jejich patrani pak v tomhle smeru skonci..
      Po valce prijdou komunisti /potrebujou zoufale nejake ty hrdiny a maji jich velmi poskrovnu ve srovnani s jinymi organizacemi/.
      Zavolaji Kulinskyho :" Hele ty Kulinskej, ze ty si vynasel papiry s velkym rizikem pro naseho narodniho hrdinu ,aby mohl sepsat tu Reportaz s moznosti uverejneni a stat se hrdinou ".../moznost prezit pro Fucika tu byla, nechci se dostavat tady do spekuaci jake ty moznosti byly a jak Fucik v nich spekuloval, aby si prirozene zachranil zivot/..
      Kulinsky :" Samozrejme jiz tenkrat jsem byl uvedomely soudruh a zadne risiko pro mne nebylo velke dost, abych nepracoval v odboji se zminenym Hrdinou a dnes narodnim".. Tim doufa si zakryt taky petiletou a snazivou kolaboraci s nacisty..Kdy sem tam musel zmlatit nebo udat vezne atd..
      Scena treti. Spokojenost zavladne vse dopadlo dobre a studenti studujou na Odznak J.Fucika.
      Zalozeny na fikci a fantazii nejakeho odboje, BEZ JEDINEHO DUKAZU A FAKTU...
      Gestapaci mlci protoze musi...
      Neco vyzradit je samozrejme zivotu nebezpecne , jde prece jen o vyssi zajmy nove vlady a statu....Konec cviceni, aplikace prakticke psychologie na pripad..

      Vymazat
  2. Boj za vlast dnes není populární, protože zpomaluje tvorbu Evropana, který již nebude Čechem. Tak má pátá kolona za úkol vymazat z povědomí Čechů všechny osobnosti, které napomáhají udržení českého národa. Do této kategorie patří i vojáci Sovětského svazu. Oni přece bojovali proti Německu v němž sice vládli nacisté, ale s tichým souhlasem západních spojenců. To se nezapomíná.

    OdpovědětVymazat
  3. Ano, moralistická čeládka, která nám zde po 30 letech vládne přejala pozici dřívějších bolševiků za svoji vlastní. Páchají stejná ideologická svinstva a na svoji obhajubu vykřikují, že oni přeci nikoho nezatýkají! Přitom mění historii podle vlastních ideologických potřeb a pravda je jim šumafuk.
    Bolšani jak vyšitý! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych to nenazval bolševismem, ale spíše neonacismem skrytým pod rouchem bolševismu. Bolševismus sice páchal různé nepravosti, ale nikdy nenutil Čechy, aby zapřeli své hrdiny.

      Vymazat
    2. Stejní lidé, stejných povah, se stejnou ideologickou nenávistí, jenom rudý hadr nad hlavou vyměnili za hadr duhový. Hrdě opět kráčí s transparenty ulicemi v přesvědčení, že si nikdo nevšimne, že to, co měli ti před nimi v palicích tam mají ti dnešní také.

      Vymazat
    3. 8. září 2019 11:16 - těmto lidem je v jejich vnitřní podstatě jedno, o jakou ideologii jde. Jejich přirozeností je přijmout do hlav něco pro ně stravitelného, nejlépe něco, co rozumová většina společnosti odmítá a pak to vytrubovat po náměstích s pocitem odboje a protestu. Výsledkem je pak jejich vnitřní pocit společenské výjimečnosti.
      Dnes je IN právě plivání na vlastní historii, tradice, češství, kultivovanost, symboliku aj.
      Je to velice přitom smutné, havně také už tím, že tyto skupinky lidí působí už i na ministerstvu školství a nalévají tento blivajs do hlav malých dětí. To ale už i islamisté dobře znají, kdy na dítě začít vhodně působit.
      Je to přirozeně společenská past - jako ostatně každá ideologie.

      Vymazat
    4. 11:13 "Přitom mění historii ... a pravda je jim šumafuk." - "Nejsme jako oni" - říkali. To nejsou,
      jsou sprostější. sck

      Vymazat
    5. Já bych jen doplnila "oni přece ZATÍM nikoho nezatýkají". Když uvážím odkud přichází mráz, tak noty na to už dávno mají....a je jen otázka času, kdy nám budou napravovat hlavy jinde a jinak. Teď je to jen zahřívací kolo, kácí se sochy a testuje se kolik je zatvrzelců, kteří ještě neskočili na novou ideologii a na uctívání nového pánička....

      Vymazat
  4. Ještě pro pořádek uvádím, že i minulý režim zapíral jemu nepohodlné hrdiny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba bratry Mašíny, Horákovou která vyzývala Západ aby bombardoval jadernými zbraněmi, Ústí, Plzeň, Brno, Prahu a Ostravu? No komunisty by to bombardování určitě nepřežili ale co ti ostatní? Celkem všichni ti v padesátých letech nepohodlní byli trehabilitováni: Pika, Klapálek, Svoboda, Fajtl...a odškodněni. Fajtl pak napsal několik krásných knih.

      Vymazat
    2. Kdyby sis článeček přečetl, tak by ses to taky dozvěděl. Ale tobě stačí akorát nadpis.

      Vymazat
    3. 11:19 Jenže minulý režim byl prý "fujtajbl". Když dnešní režim dělá totéž, tak není také "fujtabl"? Kde je heslo "Nejsme jako oni", když se chovají mnohem hůř? Odstraňují skutečné, mravní hrdiny a křečovitě modelují nové z amorálních zrůd.

      Vymazat
  5. noviczech
    ...co jsme to za "HNUSNÝ ČESKÝ NÁROD", i ty Němci nedávno vzpomněli na našeho Fučíka, když mluvili o robotizaci a vysvětlili, že právě Fučík se svým bratrem dali světu slovo " ROBOT" a to ho odvodili od slovanského slova ROBOTA tedy PRÁCE!
    ...nevím český národe, ale demokracie, kde vládne LEŽ, KRÁDEŽ, PODVOD, to raději diktaturu proletariátu, ale bez násilí a zmatků. Ale bohužel, to zlo vládne momentálně celému světu a ani my češi nejsme výjimkou!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slovo robot vymyslel Karel Čapek, J. Fučíkovi přeji věčnou slávu !

      Vymazat
    2. Pro A z 8.9.v 11:20 h
      Nevím kde jste vzal ty Němce ale slovo "robot", kterým jsme obohatili světovou komunikaci, vymyslel Karel Čapek (ano má bratra Josefa).
      Jinak s Vaším názorem, přestože by se tím historie opakovala (a to se nikdy neděje)souhlasím. Zatím se jeví jako nejlepší období novodobé historie, doba před koncem socialismu. Nikdo už nevěřil lžím, vyměnil sis peníze za valuty a mohl jsi cestovat, začlo se rozvíjet soukromé podnikání, atd.
      Jde-li vývoj ve spirále, je tu jakási naděje lepší budoucnosti.
      Pavel p

      Vymazat
    3. Slovo ROBOT se jako novotvar objevilo v díle KARLA ČAPKA "RUR"... To je tak, když nekritricky věříte... (nejenom) Němcům.

      Vymazat
    4. Ale prdlajs, terminus technicus loutku Robot, nevymyslel ani Fučík ani Čapek, nýbrž Šumperský rodák Miroslav kROBOT, který od roku 1921 vystupoval na prknech loutkového divadla na pražském RURu.

      Vymazat
  6. právě Fučík se svým bratrem dali světu slovo " ROBOT" a to ho odvodili od slovanského slova ROBOTA tedy PRÁCE! - bratranče !!! tak toto ti fakt nevyšlo - zrejme sa už začína u vás prejavovať práca !kavárny " - a tak parafrázujem Fučíka -lidé - čtete !!!!

    OdpovědětVymazat
  7. Anonymní8. září 2019 11:20
    Stále není jisté, jestli to slovo náhodou nevynalezl jejich bratranec. Musíme se na to zeptat Němců. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jawohl, byli to Fučík s Gottwaldem. Na GESTAPO to domluvě výpraskem přiznal... proto přeci sám Der Führer zakázal robotiku! Váš spolufakemaster.

      Vymazat
    2. To zas byli Veverkové!

      Vymazat
    3. a nebyli to náhodou bratranci Veverkové, kteří vynalezli i ruchadlo?

      Vymazat
    4. 16:56 Veverkové byli nejspíš Poláci. A název ruchadlo odvodili od polského slova ruch=pohyb. Protože se jim na tom pluhu pořád něco hýbalo, jak ho měli jen tak sflikovaný.

      Vymazat
    5. Díky. Dokud se smějem, ještě se neumřelo.
      J. Hruška

      Vymazat
    6. Anonymní8. září 2019 17:51
      To asi máte pravdu, ale když ho viděl Jára Cimrman, tak měl jasno. To je robotovadlo, robotovač, robot. A když se některé jeho listy dostaly k rukám knihomolů Čapků, tak je to „inspirovalo“. P.K.

      Vymazat
    7. Diskuse se mění v cirkus. V tom případě měl Julius Fučík strýce Julia Fučíka. Bez jeho Nástupu gladiátorů se žádný cirkus neobejde.(na youtube.com )

      Vymazat
    8. 19:01 Máte pravdu jen částečně. Bylo to tak, že Jára Cimrman při svých cestách po Slovensku si nemohl nevšimnout, že se tam urostlým, vdaným ženám říká roba. A ty tam makaly jako stroje. Proto když bratří Čapkové hledali název pro urostlý stroj jakoby mužského pohlaví, tak bylo pro Járu dílem okamžiku změnit ženký rod "roba" na mužský rod "robot".
      Pravdivost tohoto tvrzení si můžete snadno ověřit zpětným inženýrstvím. Vytvořte název robota "ženského pohlaví". Co vám vyjde? Ten robot -> ta roba.

      Vymazat
    9. Anonymní8. září 2019 19:41
      „Vytvořte název robota "ženského pohlaví". Co vám vyjde?“
      Poctivě jsem se o to pokusil a vychází mi robotovačka, což je blízko toho robotovadla, robotovače, robota. A je známo, že JC navštívil Zemědělskou výstavu ve Vídni, kde ten stroj viděl ve skutečné velikosti, na vlastní oči. To musel být pro něj ohromný šok, takže se nahonem nemohl rozhodnout pro ten nejvýstižnější název ve vídeňské češtině. P.K.

      Vymazat
    10. 21:10 Jste na slepé koleji. Představte si, jak JC na Slovensku sedí za letního vedra ve stínu stromu, při ruce džbánek vlastnoručně vyrobeného iontového nápoje (ano, ten také vynalezl) a přihmouřenýma očima sleduje na poli pracující ztepilé, poloodhalené roby, namazané lesknoucím se olejem (aby se nespálily), které makají jako automat až z nich stoupá pára. Právě jen takováto a žádná jiná vzpomínka v něm mohla vyvolat spojení slovního základu "rob.." se strojem v lidské podobě. A už vůbec ne nějaký zahnutý kus plechu, který lidé nazývali pole autorů "veverče".

      Pro robota-ženu by bylo možné uvažovat i o slově robotka. Jenže to zní poněkud změkčile a hlavně nezapomínejte, že písmeno "o" bylo přidáno jen proto, že exaktní tvar robt (z ženského roba) by se blbě vyslovoval. Proto toto "o" nelze při zpětném převodu použít. Tím jsou všechny varianty kromě "roba" chybné. A kdyby je někdo prosadil, tak vzhledem k české tendenci zkracovat dlouhé názvy, byste stejně skončil u té Cimrmanovy prapůvodní, drsné, slovenské roby.

      Vymazat
    11. Cimrman je kycovita,stupidni hovadina , ktera poslouzila "umeleckym" parasitum k pohodlnym ziskum penez a slavy..

      Vymazat
  8. Tak to bohužel je americký fašismus pokračuje po hitlerovi tak jsou hrdinové nepohodlní. Navíc komunisté to je nejhorší provinění pro kapitalistické vydřiduchy.

    OdpovědětVymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechno, co píšeš na naše diskuze ty, americkej hemeroide,by mělo být smazáno ihned! Nemáš sem co lézt, jsi drzej, odpornej, zakomplexovanej zmetek. Nelezeš sem diskutovat pro výměnu názorů, ale protože se potřebuješ zabavit, nejsi ani američan ani čech, nemáš žádné přátele kolem sebe, nemáš rodinu, nemáš nic. Na naše diskuze lezeš pošklebovat se Čechům, píšeš jen hovadiny. Lez a diskutuj na americkém webu - ne na českém, sem mezi nás nepatříš, a nikdy patřit nebudeš.

      Vymazat
    2. 19:57 Pokud se to stane a nezbude tu nikdo normální, tak o čem budou zbylí tu místní odulci "diskutovat"?! Ti pilní v trolení, jinak ale zapšklí, na Putlerových prdech závislí, neproduktivní blbci, kteří by moc rádi škodili, avšak pouze smrdí. Ruské přísloví: Psí/čubčí (a tedy i parazitický čecháčkovský, ovaroidní, pitomiovský, fálmerovský a burešovský) hlas do nebe nevolá. Jsou ti umanutí, lúzrovití, sprejerovití, ovaroví a zaprdění diskutéři s falešnými jmény, tituly a institucemi (včetně těch burešovsko-čobolovských) opravdu tak blbí a ubozí, komunizmem zdegenerovaní, na bezplatných médiích chorobně závislí, potrefené husy, nebo jen placení provokatéři, členové KSČ, ROH, SČSP, khakimozky, lidoví milicionáři, pomocníci VB, politruci, případně důchodci agenti StB a KGB ??? Jak málo stačí ubohým, neschopným, nezaměstnatelným, samolibým a líným sockám ke štěstí: Vyblít se namísto produktivní práce na kapitalistickém internetu a vylízat si socialistickou p….l. Obyvatelé králíkáren ani na internetu nevyprodukují víc – než bobky. Zamindrákovaná lůza metá svá lejna na ty výše stojící - ta však bez zásahu cíle dopadnou zpět na její hlavu. Lůza zůstává lůzou i když je v početní většině. Čím ubožejší a pitomější podvraťáček na řetězu u boudy - tím víc poštěkává a zasírá své okolí. A ještě by chtěl bez vlastní osobní odpovědnosti zasahovat anonymně referendem do osudů spoluobčanů. Geniální politický trik, prosazovaný postkomunistickou tripartitou: internetové diskuze.
      Nabuzené lemplovské, dluhy neplatící a neproduktivní socky vypustí nahromaděnou žluč a střevní plyny (přímá demosrácie) a neřádí pak už na náměstích:-)))

      Vymazat
  10. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No hochu komunisté tu byli jen určité období. Nejhorší vrazi lidstva byli za ta stalettí katolíci, jejichž oběti nelze ani spočítat. Jinak k té Emerice. Jsemza stánce KKK, krerý má svůj jasný program a jehož členy nejsou jen ,,obyčejní" lidé ale doktoři, profesoti, inženýři, kteří jasně ví, co chtějí. No přeci rasismus nerovná se fašismus, nebo jo?

      Vymazat
    2. 12.29 Vůbec nejhorší jsou západní kapitalisti , dle Černé knihy kapitalizmu zavraždili 950 milionů lidí a vraždí i dnes po celém světě , Irák , Afganistán , Libye , Syrie , Jemen , atd. I Hitlerovo Německo bylo kapitalistický stát , výrobní prostředky patřily kapitalistům !

      Vymazat
    3. začnite rátať obete komunizmu - no - ale pravdu - nie Solženicinove táraniny

      Vymazat
    4. a nejhorší komunista byl Stalin, který vlastnoručně zardousil 20 milionů rusů, to si pamatujte to je pravda jak psal Solženicin

      Vymazat
    5. Dejme tomu, že Stalin byl u moci 30 roků, což odpovídá 11 000 dní včetně sobot a nedělí. Jestliže podepisoval rozsudky smrti, pak by to bylo při 20 milionech poprav 1800 podpisů. A to pořád tady budou tupci, kteří Solženicinovi a Lulinkovi věří.

      Vymazat
    6. Koukám, že úpadek a pokles hodnot se krásně ukázal v příspěvku postiženého 12:29. Asi nějaký bolševik, co vyměnil stranickou legitimaci za americký pas nebo alespoň americký komiks. Tomu komiksu je zhruba tak schopen porozumět. Těm obrázkům. Debilem ale zůstal, vlastně zjistil, že je to výhodné. Pro dnešní kariéru na západě je být nemyslící debil výhodou. Rohožky a ovečky tam vždy od páníčka nějaké ty zbytky jídla dostanou. :)

      Rudý škorpión

      Vymazat
    7. Ale ale tak Rostislav Kojetinsky ogar je tez v
      KKK ... ale to jsou nam novinky a na Floride je jak ?

      Vymazat
  11. Každý režim má své chyby a své hrdiny, tak to chodí

    OdpovědětVymazat
  12. NEJSME JAKO ONI. To je fakt. Jste daleko horší. Nemusíte
    zavírat ani popravovat. Zabíjíte lidi daleko rafinovaněji.
    Také morálně, naši mladou generaci, svým lhaním, překrucováním dějin, z našich zachránců před genocidou se stali nepřátelé a z našich potenciálních vrahů - noví přátelé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Soudruhu, už nemáte ani 5% voličů, vymíráte, o vaše rudé bláboly nikdo nestojí. Snažte se to už doklepat do smrti nějak důstojně a nekopejte moc kolem sebe.

      Vymazat
    2. 8. září 2019 15:30 - jasně, každý kdo nemá stejný názor jako Kalousek je komunista! Jste stejní, jako byl Gotvald s Husákem. Stejně ubozí soudruzi, kteří pro změnu řvali na každého, kdo jim nešel na ruku, že je fašista, nacista a buržoust. Jenom ten váš strašák komunismu vám nějak slábne i s jejich preferencemi - i přes to, co tady blábolíte za nesmysly a výblitky soudruhu.
      Musíte rychle vymyslet nějaké jiné, nové zlo, jinak se vám ta vaše nová ideologie opět se stejnou koncovkou -ismus rozsype jako domeček z karet.
      Rodina Babiše ta vám nadlouho nevydrží. :-)

      Vymazat
    3. 15:45- nedivte se, jsou to jejich děti!

      Vymazat
  13. "Ruský ministr kultury Vladimir Medinskij promeškal příležitost mlčet, jeho komentář byl zbytečný a urážlivý," řekl dnes v Otázkách Václava Moravce v České televizi vicepremiér a předseda ČSSD Jan Hamáček.

    https://zpravy.aktualne.cz/domaci/hamacek-ruskemu-ministrovi-do-nasich-pomniku-nic-neni-bourat/r~28260a2cd23b11e98d520cc47ab5f122/

    OdpovědětVymazat
  14. To Dáša pískala Parlamentu, to byla také demo?

    OdpovědětVymazat
  15. Reportáž psaná na oprátce, vypovídající o povaze nacismu, kterou sepsal Fučík, musí být také zapomenuty: Vždyť nám Brusel a Černý dům chtějí rehabilitovat Hitlera, jeho "idee" vtělené do Mein Kampf. Neb vládnoucí velkokapitál zjistil, že jsou jen 2 cesty lidstva: nějaká podoba nacismu, jako třeba EUnacismus a nebo sociální spravedlnost. A to druhé přece dnešní diktatura peněz nemůže připustit, neb sociální stát = záhuba kapitálu. Takže Fučík i další desetitisíce nacisty popravených a umučených komunistů musí být zapomenuti nebo v lepším případě pomluveni, dehonestováni, aby "hrdinní" masoví vrazi mohli vyniknout. Tak to je cesta "liberálního kapitalismu". Dnes naše "demokracie" hájí, že je lepších 1O Mein Kampfů, než jeden komunistický manifest. Ale občané, četli jste někdy něco od Karla Marxe? Nemusíte s ním souhlasit, nemusíte souhlasit s humanitními cíli jeho díla, ale těžko mu a jeho myšlenkám, filosofii můžete přišít nějakou špatnost.

    OdpovědětVymazat
  16. Skutečně odporný režim jsme si tu nechali zakořenit. Lokajský, antičeský, antislovanský, pošlapávající naši historii, z našich hrdinů dělající zločince a ze zločinců hrdiny.
    Neumím si představit, že by pro tento režim byl dnes někdo ochoten položit život a pochybuji o tom, že by se padlí hrdinové rozhodli pro svou oběť kdyby věděli, kam až to dovlečeme.

    OdpovědětVymazat
  17. položme si otázky- proč vypukla velká francouzská revoluce- a jak dopadla nemalá část organizátorů? Zkuste se nezaujatě podívat na příčinu první světové války, její důsledky, revoluci a zejména příčiny revoluce v Rusku, k tomu pak v poměrně rychlém sledu hospodářskou krizi, dejte si práci s nalezením sledu událostí které vyústily útokem na Pearl Harbour, dejte si do sledu myšlenek jak se žilo mezi válkami v čechách, jak nás spojenci prodali za mír, a proč se u nás vyvíjela poválečná situace tak jak se vyvíjela- i když tam už to bylo dílem dohody vítězných mocností.
    Není kouře bez ohně, a kdo seje vítr, sklízí bouři vážení.

    OdpovědětVymazat
  18. Že na jeho jméno v Praze nenarazíte?
    To je lež!
    Na jeho rodném domě na Smíchově je dodnes umístěná pamětní deska!
    Prakticky denně kolem ní jezdím!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale i v Plzni, kde navštěvoval gymnázium se odehrála peripetie, kterou popisuje nakonec článek v novinách:
      https//plzensky.denik.cz/zpravy_region/fucik-se-vratil-na-fasadu-domu-kde-bydlel-20150126.html

      Vymazat
    2. 19:08

      Pokud ještě existují nějaké připomínky Julia Fučíka, tak na ně moc neupozorňujte. Vymazávači naší historie jsou bdělí a velice pilní.

      Vymazat
  19. Vrtěti psem! Takto se nazývá, odvádění pozornosti od jiného velmi důležitého pro zločince nejvyššího kalibru ...!

    https://www.youtube.com/embed/02nLxNzIA9g

    OdpovědětVymazat
  20. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  21. Jak se rika:"Kdyz jsi vul,tak zer seno"...Jsou-li horsi nez komuniste,dopadnou tedy hure nez komuniste

    OdpovědětVymazat
  22. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  23. No bodejť že se v tom Německu žrali, když obě ideologie zrovna tam vymysleli!
    Nějakej Marx, bez kterého by nebyl ten zlý komunismus, který se podařilo nainstalovat v Rusku po porážce cara a revoluce buržoazní.
    No a pak Lenin prohlédl, že tudy tedy ne, Trockij chtěl vraždit furt. Lenina pak postřelili, bo takhle si to páníčkové nepředstavovali.
    Holt to Rusko mělo být zlikvidováno před 100 lety a ejhle zrovna někde vylezl Stalin a změnil systém. Sice taky popravoval, ale nejdříve ty co způsobili obrovské ztráty původnímu ruskému obyvatelstvu a byl to ještě jakýsi zbytečný Gruzinec.
    Taková drzost.
    To se neodpouští, aby podlidi lezli tam kde je místo jen pro vyvolené.
    Zrovna dnes na slovenské tv byl starý sovětský film s proslovy Hitlera, kdy jasně říká, že obyvatelstvo Ruska musí být zlikvidováno, protože je to pronárod, zbytečný, který zabírá místo lepší Áríjské rase, proto tam bylo tolik mrtvých, oni je nepotřebovali.
    Byla to genocída Slovanů, která se opět připravuje, jelikož válka Němcům nevyšla, tak se hledá další možnost. No a proto tu jdou hlavně muži z Afriky a Asie, bo hrozně ve válce trpí, teď tedy už asi ne, ženským a dětem se válka přece vyhýbá, že jo.
    A Asie no, Afghanistán by Američané nechali být, jenže má strašně blbou polohu, sousedí s bývalými sovětskými republikami.
    Taková smůla, že.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A krvava Madla mnela take zalusk ..

      Vymazat
    2. Takovej Lenin a vsichni zili na zapade. Nepracovali a meli se dobre. Pak ale dostali nabidku za hodne milionu zlatejch marek aby znicili Rusko.
      Kompletne Rusko rozvratili a deset milionu /skoro vice nez na fronte za celou I.sv. valku.se odhaduje jen v ruske obcanske valce zahynulo/. Dalsi miliony potom na hladomor taky atd..
      A myslite is ,ze mel Lenin a Trockij a dalsi dost ? Ale kdepak. Uz po valce hned zacali vyrabet moderni zbrane pro Nemecko,nemeckej generalni stab tam provozoval bojova cviceni,zkousky novych zbrani a taktiky aby bylo dost dustojniku pro dalsi valky ,akorat Lenin umrel a Trockeho vyhodili a Stalin s tim potom nejak skoncil...Kdyz musel..

      Vymazat
  24. Možná se jednalo o demokratické popraviště SS.

    OdpovědětVymazat
  25. Jak se teď vlastně jmenuje „Park Juldy Fuldy“, Jurský park?

    OdpovědětVymazat
  26. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 3:49 Když se oháníte svobodou projevu, tak si laskavě tu Listinu základních práv a svobod, která je součástí Ústavy. V ní se mimo jiné říká:
      " Svobodu projevu a právo vyhledávat a šířit informace lze omezit zákonem, jde-li o opatření v demokratické společnosti nezbytná pro ochranu PRÁV A SVOBOD DRUHÝCH, bezpečnost státu, veřejnou bezpečnost, ochranu veřejného zdraví a MRAVNOSTI."
      Vy porušujete práva a svobody druhých, když je urážíte za jejich názory a národnost. O nemravnosti vašich projevů také nelze pochybovovat.
      Jste mazán zcela v souladu s ustanoveními FREE SPEECH. Jenom to jako typický polovzdělaný ignorant nevíte a tak jen hloupě žvaníte.

      Vymazat
  27. Táhni do amianálu kreténe z papundeklu!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cenzor Wenzel Hoffstein-Dworzak je známým čichačem prdů téhle židočekistické poloopice! - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/291912_original.png

      a omámen jimi poté usiluje mermomocí zabránit tomu, aby i u nás proběhla důsledná dekomunizace jako v Chorvatsku, na Ukrajině a v Pobaltí! Trápí ho bejt součástí civilizovanýho světa, a touží i s námi zapadnout mezi tuhle smradlavou hordu odulých za bílýho dne křepčících podlidí v pochcaných teplákách! - https://www.youtube.com/watch?v=9B1M3IPVcXs

      Ale potáhne vodsud jen s hrstkou svých odulých kumpánů a to tak rychle, že se nestačí ani posrat strachem, až mu dám čuchnout k této mé sukovici! - https://www.youtube.com/watch?v=LB9lObWclFQ

      Vymazat
  28. To ze byl Fucik komous nemeni nic na tom ze byl zaroven i vlastenec...
    Jak nekdo poznamenal v diskusy...podle me dobre...kdyby byl pro gestapo dulezity jako konfident neskoncila by jeho hlava pod gilotinou...myslet si o nem muzeme dnes co chceme ale jedno se mu uprit neda...riskoval a polozil zivot za republiku a to se dnes moc nehodi...
    me osobne by jako komuos vadil ale rozhodne polozil zivot jako spousta jinych at jiz z odboje komunustickeho nebo nekomunistickeho..
    Napriklad obrana naroda...nehlede na to ze komunisticky i nekomunisticky odboj v nekterych strukturach spolupracoval i kdyz komousi byli vice zakonspirovani a podle meho meli lepsi organizacni odbojovou strukturu nez odboj nekomunisticky...
    Nevidim nic spatneho na tom ze se na obrane zeme podilely lide naprosto rozdilneho politickeho presvedceni...mimochodem napriklad ve francii si komunistickeho protinacistickeho odboje velmi ceni a muzete najit stanice metra Stalingrad a jine komunisticke pojmenovani...
    Nic nebouraji a nic neprejmenovavaji..
    V jinych zemych je to podobne...
    Prikladem muze byt jizni amerika...

    OdpovědětVymazat
  29. Solzenicin placal nesmysly..
    Dnes se odhaduje pocet obeti nekde mezi jednim a pul az dvou milionu obeti..
    Sam Solzenicin priznal ze pocet obeti umyslne zvelicil na radu svych kamosu za louzi...
    Je pravda ze i dva melouny by bylo dost nicmene kdyby jste si nasli zdroje tak zjistite ze snim nesouhlasily ani na zapade...navic se sam doznal tak neplacejte nesmysly...nebudu ted hledat kdo nahore napsal 20 milionu ale blaboly stejne jako Solzenicin

    OdpovědětVymazat