Reklama

.

.

sobota 28. září 2019

Tragická komedie českého školství

Jana Kunšteková
28.9.2019 iPrima
Minulý týden opět přinesl velké pobavení všem, kteří sledují zábavný seriál "Kterak učitelům rostou platy na 45 tisíc v roce 2021". Naše školství je celkově podfinancováno přímo tragicky, náš stát na něj dává o čtvrtinu méně, než je průměr zemí EU. Platy pedagogů a jejich virtuální zvyšování jsou pak nad jiné názornou ukázkou školství jakožto priority současné vlády i vlád minulých.


Neuběhne týden, kdy by se prostý občan v tisku či televizi nedozvěděl, že učitelé budou zase o mnoho bohatší. Klasicky se udává 15 % ze stávajících platů, které ovšem řada novinářů uvádí se všemi nesmyslnými čísly, které proudí z ministerstva školství (MŠMT). Jako že průměrný plat učitele je uváděno 36 či dokonce 39 tisíc hrubého. Aby tomu tak bylo, museli by všichni učitelé být v kategorii nad 30 či 32 let. Je nás jistě hodně v této "předsmrtné" kategorii, ale všichni přece jenom ne. Kdo nám takto zvyšuje platy, míchá "jabka s hruškama" a řadové učitele, většinou na holém tarifním platu, s řediteli a zástupci. Ne že by si mnozí z nich vyšší plat nezasloužili, ale to je už jiné téma. Prostě učitel u nás 36 hrubého v průměru nemá. Všichni, kteří nás rádi srovnávají s prodavačkami v supermarketu, si mohou oddychnout.

Pokud se MŠMT prsí, že učitelům stouply za posledních šest let o 31 procent, zapomíná už dodat, že celkově vzrostla průměrná mzda o 27 procent. Reálně tedy stoupl učitelům plat o čtyři procentní body oproti průměrné mzdě. Pořád jsme tedy skupina vysokoškoláků, která zdaleka zaostává ve své kategorii. Pokud se nebudeme srovnávat s pokladními v supermarketech, ale s vysokoškolsky vzdělanými lidmi, pobíráme 61 procent jejich průměrného platu.

S čísly se žongluje různě - tu se údajně přidá 15 %, pak se ukáže, že ve skutečnosti to bylo pouhých 11 %, pak se hovoří o deseti procentech - pan ministr Robert Plaga (ANO) se zřejmě vyděsil z toho, jak byl loni štědrý - což v reálu bude nějakých 7%. Z průměrného učitelského platu, který většina nemá. Je to otázka pro pokročilé matematiky:

"Když mi příští rok přidají 2200 Kč a teď mám hrubý plat něco kolem 36 tisíc - jsem v předposlední kategorii - kdy budu mít 45 tisíc hrubého, když každý rok dostanu třetinu toho, co bylo slíbeno? Tedy místo 15 % pět procent, z těch pěti pak také jen třetinu..." Zatím ji nikdo nezodpověděl.

Neustále nám, jako oslovi z kreslených vtipů, drží před nosem těch 45 tisíc hrubého, kterých bychom měli dosáhnout už v roce 2021. Pro mnohé občany, kteří učitele zrovna z různých důvodů nemusí, zejména pokud kazí vysvědčení jejich dětem, mají prázdniny a tak dále, je to pak spíše červený hadr, kterým se jim mává před očima. Jako by někdo neustále rozdmýchával válku mezi veřejností a učiteli, na které se snáší jeden kritický článek za druhým, ve všech možných periodicích, o tom, jak neumí, nedokážou, nerozeznají či přímo škodí něžné dětské duši. Jako by někdo neustále připravoval půdu na to, že žádné zvýšení platů takhle mizerným učitelům nemá cenu, a tudíž ani nebude.

Až veřejnost pochopí, že má jen takové učitele, jaké si zaplatí, bude už pozdě. Všude v Evropě je nedostatek učitelů, v Německu jich chybí asi 40 tisíc. A to mají na rozdíl od nás nadprůměrné platy. Tam se ovšem potýkají s daleko větším množství prakticky nevzdělavatelných dětí z přistěhovalecké komunity. V našem podstatně menším školství chybí prokazatelně asi 7000 učitelů. Ve skutečnosti je skrytý deficit daleko větší. Učiteli se mnohde stávají asistenti pedagoga. Bez relevantního vzdělání. Prostě se zaplácne díra.

A nic jiného než zaplácnutí děr není ani novela školského zákona, velebená mnohými experty, kteří nikdy neučili, či akademiky, kteří regionální a střední školství znají jen z tisku a oficiálních návštěv. Totiž, že místo kvalifikovaných učitelů s pedagogickým vzděláním nastoupí ve větší míře tzv. odborníci, tedy lidé s jakýmkoli magisterským vzděláním. Samozřejmě je to možné už dnes, šlo by jen o další rozvolnění požadovaného vzdělání. Protože, jak jsem mnohokrát psala nejen já, skuteční odborníci se za naše peníze do školství nepohrnou, stane se realitou, že učit bude moci de facto každý. Zatím s vysokoškolským vzděláním, či alespoň "zatím nedokončeným" vysokoškolským vzděláním, později každý.

Pokud snad mnozí bývalí kolegové uvěřili vládním slibům a 45 tisícům v roce 2021 a uvažovali o návratu k práci učitele, po letošním září si to opět rozmysleli. Místo kdysi slíbených 15 % pouhých 10 %, pak snad dokonce pevná částka 2250 Kč všem a 1400 na odměny. Ovšem až příliš mnoho učitelů, i podle dotazníkových šetření Pedagogické komory, si o jakýchkoli odměnách může nechat leda zdát. Dokonce ani naši odboráři, jinak skromní, s tímto uspořádáním nejsou spokojeni a vyhlásili stávkovou pohotovost. No konečně, řeklo by se. Ale stávkovat kvůli 14 stovkám - to se opravdu nevyplatí. Kvůli 14 tisícům už ano. Uvidíme, k čemu se odbory vzchopí.

Co se věčné hry na tarif a nadtarif týče - někde peníze jsou, někde nejsou. Je to jak v pohádce "Jak dědeček měnil až vyměnil". Z ministerstva údajně všechno odejde v pořádku, ale na některé kraje už to prý nedorazí a do škol pak podle ředitelů už také ne. Kde se peníze "vyměnily" za menší obnos, či dokonce ztratily, to se učitelé nedozvědí.

Protesty učitelů, jak napsal prezident Pedagogické komory Radek Sárközi v jednom ze svých blogů na webu Idnes, ministerstvo nevnímá. Ať už to byla akce Školy v černém, které se zúčastnilo přibližně tisíc škol a 29 tisíc pedagogů i nepedagogického personálu, či Otevřený dopis za záchranu českého školství, který podepsaly skoro čtyři tisíce pedagogů, nestalo se nic. Dokud se učitelé nevzchopí ke stávce, také se pravděpodobně nic nestane. Zmíněný dopis, iniciovaný lidmi kolem Pedagogické komory, dokonale ignorovalo nejen ministerstvo, ale veřejné slyšení k němu odmítl na podnět senátora Jiřího Drahoše i Senát Parlamentu ČR. Pokud má dojít k setkání před kamerami, na jedné straně zástupce Pedagogické komory jakožto po odborech nejpočetnějšího spolku ve školství, a jakýmkoli zástupcem MŠMT na straně druhé, ministerstvo účast odřekne. Pan ministr se s prostými učiteli nebaví - pouze s experty, kteří ovšem neučí. Zastání nemají učitelé ani u vlády, ani u opozice. Politici to zřejmě berou tak, že učitelé sice remcají, ale táhnou dál, tak není třeba jim věnovat pozornost. A jedině stávka, důkladná, kdy školy budou opravdu zavřené, to může zvrátit. Kdy si to uvědomíme, to je jen na nás. A také na veřejnosti, která nás přestane vnímat jako nepřátele svých dětí podle současné mediální hry, a pochopí, že může být daleko hůř. I proto musí stávka upozornit rodiče, že "hlídání dětí" po většinu dne nemusí být tak samozřejmé.




98 komentářů :

  1. 300Kč hodinová mzda,21 hodin pracovní týden a 3 měsíce prázdnin učitelům nestačí? Kdy se začne vláda ptát, proč mají děti pořád menší a menší znalosti? A kdy tedy se vědomostmni děti vrátí na úroveň dětí před rok 1989?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je vidět, že řemeslu učitelskému vůbec nerozumíš. To o mzdě za hodinu, velikosti prázdnin svědčí atd. o tvé neznalosti. Nikdy ses o ten obor nezajímal, ve škole jsi asi sbíral jen blbé známky a teď krafeš do věcí, které tě úplně míjejí. Nech toho a piš raději o své latríně. K té máš párkrát za den blíž!

      Vymazat
    2. Vy jste patrně učitel, že? No vidím, že se od dob, kdy jsem procházel obludáriem druhého stupně základky pranic nezměnilo.

      Vymazat
    3. 06:48 Svatá pravda, prázdniny takové, prázdniny makové, ředitelská volna, hodinová mzda v nebeských výšinách a když otevřou školu je to jako kdyby otevřeli putyku. Šikana už od první třídy, psychopati kteří by za normálních okolností chodili minimálně do zvláštní. Všude chtějí za vyplacené peníze nějaký výkon a my vidíme co? Vymýšlení blbin.

      Vymazat
    4. A co řeknete na běžný plat osmdesát kaček na hodinu? Spousta makáčů a dříčů, bez nichž by se celý současný sytém, včetně školství, posral a položil, pracuje za podobnou mzdu. Proč nemohou mít všichni lidi, kteří vykonávají pro společnost prospěšnou a potřebnou práci, mít stejnou mzdu? Znamená to, že jedni jsou potřebnější než druzí? Tak fajn, tak by bylo správné, kdyby se všichni makáči na práci vysrali. A kdo by se kde například nažral? Nebyli by kuchaři, obsluha, ani trubky, které myjí haldy nádobí. Příšerná práce!! Nebyli by uklízeči! Kdo by uklízel každodenní sajrajt, vajgly, a psí hovna z ulic - jak by to asi vypadalo za půl roku? Kdo by uklízel napatlaným úředníkům kanceláře? Kdo by uklízel v nemocnicích? Mně strašně sere, jak si pořád jedni myslí, že jen oni mají mít slušné mzdy, zatímco druzí, kteří dělají mnohem hnusnější a těžší práci, jsou úplné hovno. Měl bych řešení - všechny hovna ať jdou na sociální dávky. A budeme vidět.

      Vymazat
    5. Netuším, kde vznikla představa, že učitelé mají pracovní dobu 21 hodin týdně? To Vám řekl kdo? Učitelé mají týdně 40hodinovou pracovní dobu. Z toho 22 hodin je doba přímá, 18 nepřímá. Do těch 18 hodin, které nemá učitel pevně v rozvrhu patří: dozory na chodbách, v jídelně a šatnách. Neplacené suplování, exkurze, návštěvy knihoven či výstav atd. Patří sem dále nekonečná třídnická práce, konzultační hodiny, porady, třídní schůzky, nikdy nekončící přípravy na výuku a opravování písemných prací či příprava studentů na různé soutěže a na přijímací zkoušky. Patří sem třeba i vedení kroužků či doučování žáků a pořádání soutěží či nadstandardních akcí - drakiádou v září počínaje a dětským dnem v červnu konče. A to nemluvím o čase, kdy je učitel s dětmi ve školách v přírodě, na adaptačním kurzu, lyžařském výcviku nebo na školním výletě. Ve dne v noci, i během víkendu. Pracovní doba učitelů přesahuje 40 hodin týdně. Ve volném čase se ještě většina z nich věnuje samostudiu a školení. Práce s dětmi, které mnohdy nezvládají vlastní rodiče, vyžaduje neustálou práci učitele na sobě samém. Važte si těch, kteří učí děti nejen číst a psát, ale tráví s nimi mnohdy více hodin denně než vlastní rodiče. Nezáviďte jim prázdniny. Žádné nemají. Čerpají řádnou dovolenou jako ostatní. Přes rok nemohou jet na výhodné last minute, nemohou čerpat sick days ani si vzít dovolenou nebo si dopoledne zajít k lékaři. Nezáviďte jim, že odcházejí z práce ve dvě hodiny odpoledne, pokud nemají poradu nebo třídní schůzky či odpolední vyučování a kroužky. Věřte, že si za celou pracovní dobu nestihli ani vypít kafe nebo si odskočit na záchod. Hodiny i přestávky jsou přesně vyměřené a o přestávkách se sotva stihne přeběhnout z jedné budovy na druhou, do toho v kabinetě učitel řeší omluvenky nebo vybírá peníze na kino a už zase běží na další hodinu. A když přijede ve tři domů, vytáhne sešity a pustí se do jejich opravování, přípravě prezentací či jiných aktivit pro žáky. A kdo myslíte, že pracuje na projektech, aby škola získala lépe vybavenou počítačovou učebnu či nové pomůcky do hodin matematiky? Opět učitel. Měli bychom spolu více mluvit, naslouchat si. Pak by možná společnost přestala na učitele nadávat. A pochopila by, že jsou tady pro ně a jejich děti.

      Vymazat
    6. Můžete se jít otravovat se svým rozmazleným miláčkem Vy, za pár kaček.
      Bledá závist a nevíte o čem mluvíte.

      Vymazat
    7. 13:13 To jsem si poplakal, nakonec učitel učí v pamperskách a doteď zřejmě zcela zdarma. Nikdo jiný neví co je práce přes čas, nebo na oltář vlasti.

      Vymazat
    8. 16:32 Jiní dostanou práci přesčas dobře zaplacenou.

      Vymazat
    9. Myci nadobi a uklizeci ulic jsou jiste zapotrebi,ale na takovou praci nemuseli studovat.Mely by skoncit casy,kdy se takove prace platily vic,nez ucitelske.Vyssi vzdelani=vyssi vydelek.Tecka.

      Vymazat
  2. Přesně tak,učitelé by měli být hodnoceni s jakými znalostmi vyjde žák ze školy a za dalši,všichni zaměstnanci jsou podfinancování, když to budete hodnotit s německem opakuji všichni

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To moc dobře nejde. Školský systém přece nanestavují učitelé, ale poslanci a ministři se svými kohortami |"poradců" a "odborníků". Učitelé také nemohou za to, jak rodiny spolupracují se školou a jak pitomé žáky s jejich rodiči nafasují!

      Vymazat
    2. 07:58 Učitelé jsou ti, kteří neustále chtějí přidávat. Takže, kromě tlaku na růst platů, by také měli tlačit na růst kvality výuky a formování osobnosti. Když slyším žáky zdejší školy, tak mám pocit, že když na ně někdo mluví slušně, tak oni už mu nemohou rozumět. Výrazy jako mr. ko, řvané na celou ulici jsou zcela běžné a to jdou ze "školy".

      Vymazat
    3. Proč by měli učitelé pořád požadovat další a další zvyšování platů? Už mají postavení jakési posvátné krávy. Např. zdravotní sestry potřebujeme víc a taky dělají svou práci měřitelně lépe. Jsou tak vytížené, že nemají tolik času k ustavičnému srocování a vymáhání financí.

      Vymazat
    4. 7:10...Kdyby byli učitelé hodnoceni podle znalosti žáků,tak by ti co učej někde v Předlicích mohli rovnou chodit se srpem na pastvu.Místo do školy...
      A přeci se nadřou víc než jiní, kteří učí v lepších čtvrtích.
      Helanov

      Vymazat
    5. U nás se v období po roce 1989 začaly všechny základní školy předhánět v tom, jak se rodiče nebudou muset starat o učení svých dětí. Jenže rodiče mají v školském systému naprosto nezastupitelnou roli a bez domácí přípravy to nepůjde. Pokud doma rodiče mluví jako dlaždiči, škola docílí jen toho, že v době vyučování se mladí "dlaždiči" budou trochu mírnit (a někdy ani to ne). Navíc se dnes zaužívalo, že učitel vlastně do výchovy nemá co hovořit a děti mají pouze práva, nikoliv povinnosti. Naprosto šílený je systém středních škol, které jsou závislé na počtu svých studentů. Stát přitom připustil nadbytek škol, takže spousta z nich uvolňuje kvalifikaci tak, aby k nim byli přijímáni a školou prošli i ti, co by před rokem 1989 měli problém i ve zvláštní škole. Takže jsme zdánlivě dohnali svět, máme úžasnou vzdělanost a SŠ chrlí rok za rokem tisíce naprosto blbých absolventů, kteří nejsou použitelní téměř v žádném oboru lidské činnosti (snad kromě sběru psích hovínek). S tím učitel opravdu nic neudělá. Souběžně roste tlak na učitele, aby udělali zázrak a z blbců vychovali Einsteiny. Takzvaní studenti jsou přitom nevzdělavatelní, v hodinách rozvracejí výuku a ředitelé nutí učitele, aby se jim nějak přizpůsobili. To vše za plat mírně převyšující dnešní prodavače v obchodě. Nedivte se, že to málokdo chce dělat. A bude hůř!

      Vymazat
    6. Mně by zajímalo,jaký byl počet učitelů za socializmu ve srovnání s dneškem. Řekl bych, že poloviční, ale jejich úspěšnost v naučení, byla mnohem vyšší.

      Vymazat
    7. Tahle vláda neumí nic jiného, než pořád protěžovat učitele. Za socializmu šly na učitelky většinou jen ženy, protože se dobře vědělo, že zdaleka neodpracují jako učitelky tolik pracovních hodin, jako jiní pracující a budou se pak moci v klidu věnovat rodině a vlastním dětem. A to ještě nebylo za socializmu tolik různých státních svátků, prázdnin a učitelského volna. Takže mi nikdo nevymluví, a vidím to i v sousedství, že učitelka jde do školy ráno v půl osmé a ve dvě hodiny odpoledne jde domů. Kecy o domácí přípravě si také mohou odpustit. Jakou domácí přípravu dělá třeba učitel zeměpisu, dějepisu, ale i jiných předmětů, když pořád učí to samé dokolečka. To snad musí umět nazpaměť. Domácí úkoly se dneska již nedávají, na tom se shodli i učitelé i rodiče s dětmi. Protože to byl opruz pro všechny strany. Nejdřív by se měl udělat pořádný audit všech škol, pořádně naplnit třídy žáky a nepotřebné školy zrušit. Pak by ani nebylo třeba mít tolik učitelů a zbylí by byli z ušetřených peněz lépe zaplaceni. Ale tady se opět bezmyšlenkově přidává všem. Přitom třeba zdravotnictví se hroutí, člověk ho potřebuje od narození, do hrobu, ale to je pořád na chvostu zájmu všech politiků. Pořád jen učitelé, učitelé. A jak dlouho chodí v průměru běžný občan do školy ? Asi jen čtvrtinu svého života, jinak je mu škola pak již zcela ukradená.

      Vymazat
    8. Vam byla ukradena v mladi a je vam ukradena stale.Na vasi urovni mysleni je to videt.

      Vymazat
  3. Mladý horník má plat 22 000 kč.
    Nájem RPG bytu 12 000 kč.
    Takže děcka výhledově. Věčně nepracujíci skupina, dostane podporu a výroba dětí na plný výkon. Učitelé jsou v čistém prostředí, v pátek stávka s Grétou a v létě dva měsíce prázdnin.
    Většina dětí si myslí že nás osvobodili američané s Ryanem. Tak zdař bůh.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikdo jistě nebrání mladému horníkovi, aby si udělal střední nebo vysokou školu a začal vyučovat. Pokud by byl schopný uvedenými školami projít, zakrátko by zjistil, že je výhodnější rubat uhlí, než se snažit vychovat nevzdělatelné parchanty jiných havířů, poslouchat výtky ředitelů o přílišné náročnosti pedagogů, plnit veškeré byrokratické povinnosti a být denně jednou nohou v kriminále kvůli tomu, co jeho svěřenci vyvedou sobě nebo jiným lidem.

      Vymazat
    2. 12:41 Zrovna tak, ale může jít fárat učitel.

      Vymazat
    3. 16:36 Nemusí, radši jdou dělat překladatele nebo manažera do firem, které je zaměstnají za lepší plat než české školství :-)

      Vymazat
  4. Kluk /10/ přišel předevčírem ze školy a strašně si chválil supla, kdy jim učitel řekl, ať si klidně vezmou telefony, ale hlavně ať jsou zticha, sám se pak věnoval nějaké online komunikaci. Těmto hnidám jako furt přidávat? K čemu vlastně?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 8:10...A co měl dělat, když byl třeba matrikář z druhého stupně a suploval na prvním?
      Ono je na některých základkách těch učitelů fakt strašně málo.
      Je to případ od případu.Na některých těch horších,t.j.tam kde žije víc nepřizpůsobivých,je to sysyfova práce.
      Tam zpravidla vydržej jen veteránky mezi penzí a dřevěným penálem.
      Helanov

      Vymazat
    2. Unknown (Helanov):
      Píše se sisyfovská práce.Opakuju to rok co rok, ale je to sisyfovská práce!
      ( provokace)

      Vymazat
    3. Tak to nebyl supl, ale dohled nad žáky, který ten učitel vykonával ve svém volnu a který se neplatí.

      Vymazat
    4. 20:21, takže vy jste logicky ten /ne/učitel, co jim tam dovolil ty telefony? To jste pěkný lempl, pane! Neplatí se, tak na to kašlete, vy jste jeden z učitelů, který taky potřebuje přidat...práci.

      Vymazat
  5. přidat se musi protože kdy jinde než ve školach systematicky zpracovat matrial pro hodneho kapitalistu chybi zednik hned se založi škola kde dostanente zdarma monterky chybi řeznik pokryvač obuvnik hned to řeši vlada zatimco za zapadnimi zahranicemi si tohle musi vyřešit soudruch kapitalista sam a možna bez dotaci zatimco u nas plati že soudruzi učitele jsou něco jako polobozi kdo by se oně otřel bude potrestan vic jak za atentat na hajdricha k tomu volnu bych přidal řiditelska nikym nekontorlovatelna volna jako udajně volna studijni a nespočet vyletu za hranice všednich dnu z našich desatku ato se mluvi otevřeně že stotisic měsičně by bylo malo aby si jich vovčan považoval

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. A zřejmě někteří chytráci, jako zrovna vy, ani takto jednoduchou základní školu nedochodili. Teda aspoň podle toho, jak tady píšete gramatiky "správně" :).

      Vymazat
  6. Mzdy jsou úměrné znalostem dnešních absolventů. Obojí je tragické. Debilizace národa bude pokračovat, pokud se školský systém nevrátí před hadrák. Inkluzí, návrhy pirátů (např. zrušení maturit), politické neziskovky vnikající do školského prostředí za účelem překrucování dějin, návrhy na snížení volebního práva na 16 let, …, se to bude jenom zhoršovat. Voliči to mají na svědomí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte pravdu. Ale voliči už jsou často odchovanci našich novodobých škol, tedy lidé bez znalosti historie, s minimálním rozhledem a obrovským sebevědomím, takže budou volit právě ty Piráty, protože jim nabídnou školství bez maturity a trochu marijánky po práci. Ano, situace se bude dál zhoršovat, protože školy mají dnes úkol nikoliv naučit, ale zblbnout.

      Vymazat
  7. Myslím, že mnozí by byli rádi, kdyby nemuseli učit. Ale není pro ně jiné zaměstnání.

    OdpovědětVymazat
  8. Učit se, učit se, učit se. (V.I. Lenin)

    OdpovědětVymazat
  9. Od učitelů
    se prioritně očekává, že budou krmit své žáky současnou propagandou, což zjednodušeně znamená přátelství s USA na věčné časy a nikdy jinak, NATO, evropské hodnoty a EU, nepřítelem je současné Rusko a Putin...
    Nevidím v tom podstatný rozdíl se školstvím do r.89.
    Pouze se to otočilo, jako už několikrát v minulosti...

    Za své pracovní výkony, což je nejen indoktrinace mladé populace, jsou učitelé placeni VÍCE, NEŽ DOBŘE !
    Sice jsou nuceni opravovat úkoly i po těch náročných,většinou 4 hodinách (reálně 45 minut /hod.), které učí, pak následuje také příprava na druhý den, k tomu pokec a kafíčko ve sborovně...
    A jde se na oběd, nejlépe hned potom domů...

    Žádná jiná profese v ČR není tak dobře placena, jako učitelé,především ti na zákl. školách,porovnáme-li odpracovanou dobu, výkon a plat.
    A to pomíjím téměř dva měsíce placeného volna hned po absolvování VŠ, častá ředitelská volna, kdy se na státní a jiné svátky napasují i pracovní dny a tak si válejí šunky
    i týden doma...
    Šli jste studovat pajdu, tak si neztěžujte, že máte malé platy, v Německu by vás brali všemi deseti, ale to vy zase neumíte německy, nebo lépe hned arabsky, že ano...?!

    OdpovědětVymazat
  10. Nejsem učitel, ale jako řodič dvou ratolestí, pokládám výchovu dětí za velmi náročné povolání. Pan "vlk", vidí a srovnává profese, podle sebe. Já se naopak pokládám za nezaiteresovaného a zrovna tak, bych mu poradil, to co on už "prokouknul", ať vystuduje pajďák a jde si válet šunky. Nejsou sice všichni učitelé skvělí, ale snad je naďěje, že nárůst platu inspiruje lepší pedagogy zůstat ve školství. Nebylo náhodou, že dříve na vsi patřili do elity osobnosti = starosta, farář a učitel =.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano -asi jako když si režim koupil justici a soudce za stotisícové platy - prý aby byli nezkorumpovatelní, tak si je zkorumpoval stát pro sebe. A hned se osvědčili při velkovýrobě zbohatlíků všeho druhu, šmejdů, šupáků, a lumpů, kteří tunelovali zprivatizované státní podniky. To prorežimní justice pomáhala režimu na plný pecky s výrobou bílých koní pro všechny šmejdy, kterým legalizovala svými rozsudky veškerou trestnou činnost, a pokud šli přes mrtvoly, vyráběli soudci i mrtvoly. Tisíce sebevražd zoufalců, které soudci zničili pro jakéhosi zbohatlického šmejda, tisíce "výkonů rozhodnutí" na vyfabulované rozsudky, tisíce exekucí. Legalizace zfalšovaných směnek, podpora lichvářů a lichvy, žádné skrupule. Spravedlnost dostala tak na frak, jako snad ještě snad nikdy. V podstatě neexistuje dodnes. Kdyby naopak justiční šmejdi dostali od státu plat dvacet tisíc, a za uplácení a korupci by byly vysoké tresty, nestali by se z nich hnusné prorežimní svině. Vysoké platy nejsou korupce? Totéž platí o kantorech. za vysoké platy budou ničit a mrzačit duševní vývoj dětí. Za tak vysoký nárůst zločinnosti, vražd a podvodů vděčíme polistopadové zkorumpované justici, za zmrzačené myšlení dětí a mládeže budeme vděčit zkorumpovaným kantorům? Kdo si zachová rovnou páteř, když za křivou bude pětkrát vyšší plat? Diskuze vykazují úžasnou úroveň myšlení a uvažování. To není o tom, co kdo vystudoval, to je o tom, za jakých okolností se z každého člověka -potažmo Čecha - stane bezpáteřní svině. A platí to o každém režimu, který zde byl.

      Vymazat
    2. 12:00...Souhlas!
      Učitelé jsou samozřejmě různí, stejně jako jsou dneska už HODNĚ různé školy.
      Možná to jede setrvačností,možná choděj ňoučata do dobrých škol,ale já jsem spokojená.
      Rozhodně jim nikdo nemůže závidět obcování s mnohdy drzými spratky, potažmo s jejich ještě oprsklejšími rodiči na třídních schůzkách.
      Já bych to nemohla dělat ani minutu.
      Helanov

      Vymazat
    3. 12:18
      Vysoké platy justice obhajoval ve své době i náš současný prezident. Prý,aby byli imunní vůči úplatkům
      a jiným nekalostem.
      Svatá prostoto !
      Pan prezident asi dodnes netuší, že PENĚZ NENÍ NIKDY DOST.
      Aparát, který rozhoduje mnohdy o stamilionových kauzách, je jistě naprosto imunní, to mě poser...

      Vymazat
    4. Oni jsou naštvaní nejen učitelé, ale i rodiče. Ti musí čím dál častěji suplovat neschopnost učitelů něco naučit. A to hlavně v důležitějších předmětech, jako je matematika nebo angličtina. Platit si dneska doučování, není nic levného a každý nemá ochotného a vzdělaného dědečka či babičku v důchodu, kteří by vnuky něco naučili zadarmo. Na přijímací zkoušky na gymnázia je třeba nechat dítě doučovat v drahém kurzu, protože jen s těmi znalosti ze školy by se tam skoro stoprocentně nedostalo. Nejsou výsledky - nejsou holt ani peníze.

      Vymazat
    5. 12:00 byly časy, že mezi elitu patřili lékař, učitel, poštmistr, lékárník či drogista, povinně pan starosta, někdy i farář ..., tedy nějak vzdělaní a v praxi dostatečně úspěšní lidé. To je ovšem dávno.
      Dnes, samozřejmě, se všichni domáhají vyšších výdělků, mají ale rozdílné možnosti svoje požadavky vynucovat tak, jako například strojvůdci, lékaři a zdravotníci, třeba i učitelé, obecně státní zaměstnanci a podobně. Například důchodci nebo různě rozptýlení dělníci, řemeslníci či zaměstnanci, téměř vůbec ne. Leda, že by se, třeba k volbám organizovali.
      Za totáče, tedy za komunistů, to bylo prosté. Stát, se snažil stanovit společenskou potřebu a z toho co bylo, určil počty míst a odbornosti v učňovském, středním a vysokoškolském vzdělání, definoval mzdové a platové stupnice se vztahem mezi vykonávanou prací a požadovaným vzděláním i preferencí oborů podle jejich aktuální potřebnosti.
      Z toho pak vyšla ona „nesvoboda“ nepřijatých na to, nebo jiné studium, z toho vyšlo, že horníci, hutníci, ale i "kanálmajstři" a kopáči měli výdělky vyšší, než leckterý vysokoškolák. Prostě proto, že tyto práce byly potřebné a nikdo se do nich nehrnul, zato na právnickou fakultu a podobně, kde kdo. A ono to docela fungovalo. Absolvoval jsem celý ten řetězec české vzdělávací soustavy a vybral si obor, který mi mohl být a byl koníčkem. S budoucím výdělkem si hlavu nelámal, nebylo proč, pokud jsem netoužil po nadprůměru za jakoukoli cenu.
      Díky získanému vzdělání, samozřejmě i vrozeným předpokladům, příležitostem a "nesmůle", jsem existenčně uspěl, získal a udržel si zajímavé zaměstnání co koníčka, proto netrpěl pocitem nesvobody, útlaku a samozřejmě, ani jakékoli nouze. Po takové zkušenosti soudím, že předchozí systém vzdělávání i odměňování byl racionálnější, z principu společensky účelnější a spravedlivější než je, nutně, ten vlastně „nesystém“ dnešní. Pokud ho kdo podporujete, tak si neztěžujte!

      Vymazat
  11. Bohužel,jsme chudší než mnohé západní země,platy se nedají srovnávat.VŠECHNY PLATY.
    Brečí zdravotnictvo,brečí učitelstvo, brečej penzisti,ví snad někdo o skupině obyvatelstva které se neřinou slzy po tváři!?!?!?
    Né že bych víc oběživa učitelům nepřála,mám ňoučata ve školce,na ZŠ i na střední,ale...
    Kdyby MŠMT neutrácelo za KRAVINY,tak by výplatní páska učitelů tolik neplakala.
    (Paní Kunšteková jistě ví co těmi kravinami myslím,"projekty"člověků v plísni a ták...)
    Helanov

    OdpovědětVymazat
  12. Všichni tady píšou o učitelích a přitom ve školkách je 100% učitelek a na základních a školách učí 99% učitelek, což je jenom konstatování skutečnosti a nic víc. Faktem je, že učitelky se dokážou postarat o prezentaci své práce. Muži už méně. Když hovoří žena, je každá námitka proti tomu, neslušnost. A výsledky práce učitelek? Jenom jeden příklad. Za třicet let svobodného učení cizích jazyků, je vybavenost ovládání cizích jazyků v naší společnosti žalostná. Metoda slovíčka, gramatika s pády, podněty, větnými rozbory a na závěr, několika nic neříkajícími větami, nadále v naších školách převládá a nevede k žádnému výsledku a přesto se učitelky toho drží, jako klíště a cizí jazyk, který učí deset let, nakonec nikdo neovládá. Další problém, který přetrvává, možná od roku 1918 a možná ještě dříve, je výuka českého jazyka, kdy výsledky výuky jsou katastrofální. A dohadování o výuce matematiky, už nemá cenu ani vzpomínat. Když něco děláme a nepřináší to výsledky, měli by jsme něco změnit a ne setrvávat na tom samém.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Začínat výuku matematiky v základní škole od rovnic, kdy dítě neovládá ani pořádně sečítat, odečítat a násobit, dělit mi připadá jako zcestné. Po nás se chtělo, aby jsme ovládali v první řadě počty a následně jsme přešli na rovnice v aritmetice, algebře a deskriptivě. Nutili nás memorovat, ale nikdy mi to v budoucnu nebylo na škodu, právě naopak. Prošli jsme si stresem, ale je možné z výuky a prověřování učiva úplně vyřadit stres? Čeho bylo nedostatek, byla tělesná výchova, ale to souvisí právě s tím, že na základních školách učí především ženy a ženy mají jiný vztah k tělocviku, který byl jenom dvě hodiny do týdny a když přišlo na hodinu tělocviku, paní učitelka a nemuseli jsme jí říkat soudružka i když to bylo v šedesátých letech, nám řekla: "děti nemáme ještě probranou gramatiku, která je důležitější než tělocvik, tak si vezměte učebnice a budeme se učit. To nás kluky nikdy moc nenadchlo.

      Vymazat
    2. To my jsme místo tělocviku děli výšivky, které nám klukům nikdy nešly, ale učitelka se v tom vyžívala.

      Vymazat
    3. Ano - a proto se v hovoru používá v jedné větě třeba pětkrát slovo "jakoby" anebo to blbečkovské .."já myslel, já dělal, já věděl".. atd. namísto českého já jsem myslel, já jsem dělal, já jsem věděl, a nemluvím ani o příšernostech typu"outfit" a dalších angločeských jazykových zkrouceninách. Používají to i novináři - bulvár naprosto běžně. Nebo výraz ..."to nedám"... absolutní hnus. Například moji prarodiče vůbec nechápou co to znamená a ptají se .." co že to nedá a kam to nedá?".... snad "to nedokážu, nebo nezvládnu" - ne? Úplně jsme zblbli, a to i v oblečení. Dřív se lidi za záplaty na kalhotech styděli, dnes jsou gatě s dírama na kolenou a na stehnech dražší než gatě bez děr - kdy budou moderní díry na prdeli? A taky to budou hned nosit všechny celebrity, a pak všichni blbečkové na ulicích? Ano - Amerika, náš vzor. Mladí Češi - jsou imitace Američanů. Proč jim kantoři neřeknou jak je to pitomé? Proč je neučí vlastenectví, úctě k tradicím a k národní a občanské hrdosti? Proč? Protože je režim dobře platí, a režimu to vyhovuje přesně tak - ta výroba světových, potažmo amerických a anglosaských blbečků -bože, my jsme tak světoví!

      Vymazat
    4. Po roce 1989 bylo úplně zlikvidované naše učňovské školství s odůvodněním, že všichni budou jenom vysoškoláci v bankách.

      Vymazat
    5. Odpovězte si všichni na jednu prostou a základní otázku:
      Změnilo se něco na tom, že rodiče učí a škola zkouší?

      Vymazat
    6. 12:29...Nepřeháníte trochu?Mládež si vždycky libovala v originelním výrazivu,za bolšána to nebylo jinak.
      To je právě ten chtip mluvit jinak než ve škole,ne?
      Helanov
      Moje generace třeba volovala vzdor úporným snahám znechucených učitelů a většiny rodičů.

      Vymazat
    7. Ovšem 12.45 - nebo se sbíraly "céčka" ale s tou originalitou? No - nevím, co je originální. Snad že se třináctileté holky v tramvajích mezi sebou oslovujou "ty píčo?" Úžasné - ne? Anebo si "mladí" myslí, že když chodí oblečeni jako strašáci do zelí, a mluví jako čuňata, je to děsně originální? No tak snad by jim tu originalitu měli umět vysvětlit rodičové - ne? Já bych děsně originálního a patřičně vymóděného spratka nepustil doma přes práh. Musel by se přestrojit, odlíčit, a mluvit slušně. A nejpozději v devět večer být každý den doma! Ne že patnáctiletí polezou večer do Mekáče, srocujou se na ulicích, řvou, a fetujou (hlavně v teplých měsících je toho na ulicích fůra) - proč jim to rodiče trpí? Kde na to berou peníze? Nebo to je taky tou originalitou? Když budu mít doma zmaškařenýho a vulgárního spratka, jsem děsně světovej? No - tak to jo.

      Vymazat
    8. No odpusťte jim mekáče, my starci a stařeny jsme v Praze navštěvovali "Kotex", jakýsi protest proti elitnímu Tuzexu, tam se za pár šupů daly koupit štruksáky, vojenský zelený svetr z vlny,patronsumky i ostruhy na boty a akorát chyběly koně a byli jsme "in".

      Vymazat
    9. 12.29
      Vnímám to naprosto stejně, asi máme stejnou krevní skupinu, jak se říká...
      JAKOBY se rozšířilo úplně kalamitně, stačí se podívat na některá hodně sledovaná videa současných youtuberů,tak jste doma.
      Ještě výživnější jsou pak komentáře pod videem, což je vizitka českého školství - gramatické chyby, srovnatelné s 5. třídou ZDŠ.
      "Volování"
      je naprosto běžné i mezi partnery, ona jemu vole, on jí také vole...
      A to nezmiňuji další slovní parazit a to
      "v pohodě," nebo věčné oukej...

      Amerikanismy se to hemží i v okupovaném Německu,
      pokud ovládáte němčinu, musí vám doslova rvát uši jejich věčné ähm,ähm, bez něhož už nedají dohromady ani dvě věty.
      Opěvovaná západní civilizace hloupne a degeneruje,
      české školství na tom má nemalý podíl.

      Vymazat
    10. Nic z toho mi nějak zásadně nevadí;
      já spíše "nedávám" ty tetování...

      Vymazat
  13. Odpovězte si všichni na jednu prostou a základní otázku:
    Změnilo se něco na tom, že rodiče učí a škola zkouší?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z vlastní zkušenosti sděluji, že na tom co píše 12.45 se nic nezměnilo. Takže učitelky zkouší děti co je naučili rodiče.

      Vymazat
  14. Paní Kunšteková nezoufejte, určitě to bude dobré. Na nové vizi českého školství se usilovně pracuje. Vedoucím teamu je učitel tělocviku ze Suché loze a jmenuje se Petr Gazdík. Pomáhají mu f tom dochtoři Drahoš a Mikoláš Bek. Zrovna finišují, prý to má být hotové ještě letos

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:54 máte pravdu. Nedávno se s tím předváděl Gazdík v Událostech na ČT24. Jsem zvědav kdy ho pozve naše nezávislá ČT na další rozhovor a jestli opravdu potvrdí ten termín

      Vymazat
  15. „Česká televize připomíná mediální mafii.“ Okamura zúčtoval s pořadem Newsroom:

    https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/2019092810742865-ceska-televize-pripomina-medialni-mafii-okamura-zuctoval-s-poradem-newsroom/

    OdpovědětVymazat
  16. Test amerického národa:

    https://navratdoreality.cz/test-americkeho-naroda-8606.html

    OdpovědětVymazat
  17. Všichni tady kňučíte jako čokli před porážkou, ale máte to, co jste si vyknučeli při hadráku. Nebo se vám to zase nelíbí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15:38 jak víte kdo a jak kňučel při hadráku a když, tak co si skutečně doufal vykňučet? Nic k věci do diskuze nemáte?

      Vymazat
    2. A co je to ten hadrák?

      Vymazat
    3. 23:40
      Hadrák je přesný a přiléhavý název pro ten sametový pšouk v 89"

      Vymazat
  18. Toto je velmi zajimavy a poucny clanek.
    Nikdy jsem napr. nerozumel tomu, proc hvezda na N.R. nick Mugabe (ten dobytek), je tak MOOOOC hloupej !

    Ted je mi to jasne ! On a mnoho dalsich Cechu, jeho zamereni, NEMELO UCITELE ! 7000 jich chybi...

    -----------------------------------------------------------

    Pani ucitele, NEZOUFEJTE ZATIM, bude hure !
    16.6.1976 v Johannesburgu ve ctvrti Soweto (South-West- Town-Ship). Vsichni ucitele byli zavrazdeni a nekteri sezrani.
    To ceka vas take, az zvitezi vidina vaseho utopistickeho sveta, ktery pomahate budovat, prosazovanim integrace.. !

    -----------------------------------------------------------

    Ja vas mam rad pani ucitele a ucitelky ! Naucili jste me lasce k zemepisu a ja zdrhnul pres draty !
    K matematice a osidim kazdeho na burse !
    K dejipisu a to je moje Hobby, inspirujeme k mocenskemu boji !

    -----------------------------------------------------------

    Nase americke skoly jsou specializovane. Platy na lepsich skolach jsou vysoke a na skolach pro nizke socialni vrstvy jsou nizke.
    Coz je v poradku !
    Inklinace ceske mladeze k nasi krasne Americe svedci o zdravem duchu naroda !
    Takze vasi mladi jsou vase NADEJE !
    Meli by jste jim vsak vysvetlit, ze amerika se deli na globalistickou a patriotickou a to je velky rozdil !
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
  19. znamky nebudou smět vidět rodiče protože by mohli nezdravě zasahnou do citu svych děti ale jen do přištiho roku to už se ani znamkovat nebude a všichni se budou moci přihlasit od jesli už na vejšku aby bylo narovnano pravo pro všechny a bez rozdilu rasy a naboženstvi halt pokrok nezastaviš ani kdyby si sestavěl na zadni a byl iljič nebo marx

    OdpovědětVymazat
  20. Z těch komentářů je mi smutno. Je možné, že těm, kteří nezávidí jiným i nos mezi očima, nestojí za to se tady rozepisovat. Ale ti, kteří tu stále dokola prezentují závistivé myšlenky, jak se u nás má kantor dobře, by si to měli nejprve vyzkoušet v praxi - jak lehce by všechny naučili všechno. A navíc by jim jistě nevadilo, kdyby NIKDY nedostali to, co je prezentováno v médiích, ale sousedé by jim nadávali, co pořád chteji.!

    OdpovědětVymazat
  21. 14:30 - VYSVETLENI je snadne.

    Zemepis je zahrnut do - social study !
    T.zn., ze se zemepisu mnoho lidi vubec nevenuje.
    Skoly jsou specializovane a vyrabi odborniky urciteho zamereni !

    Mlade americany NEZAJIMA NEameriky svet, pro jeho nedokonalost !
    Oni se citi nadrazeni, oproti jinemu svetu !
    I tomu vasemu !
    (Snadno k pochopeni !)

    Zemepis Ameriky sam o sobe, inspiruje mlade Americany k zajmu pouze o Ameriku ! (To je krasna zeme !)

    Oni se toulaji a cestuji po Americe casto. Do Evropy jich jede male % a to spise ze zvedavosti, nez za poznanim !
    Rozdily v evropskych narodech nevnimaji ! Cesko , Slovensko, Slovinsko - vsechno jedno !

    Budte radi , kdyz k vam prijedou ! Utraci stedre , hloupe a kazdy z nich ma Emergency Account ! T.zn., ze za nimi stoji americke banky a pojistovny..
    Az vy poznate Ameriku, tak jim budete rozumet.
    Vy take nevite , co t.j. Tugela, Okavango a odkud tece Zambezi.
    nick honolulu


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Honolulu, můj nejlepší kamarád měl sezónní zaměstnání, které mu umožňovalo od podzimu do jara trávit čas v USA, kde si po prvním pobytu mezi roky 1967 a 1968 vydělal dost, aby si založil účet, který v ČSSR přiznal. Takže k dalším cestám prokazoval finanční zajištění a tím neexistoval právní důvod k odmítnutí výjezdní doložky k již vydanému cestovnímu pasu. Vyjížděl pětadvacet let každoročně, vydělával a po USA cestoval. Byl a utvrzoval se co jejich obdivovatel a vyznavač. Až na jediné, liboval si, že "když něco", může se snadno vrátit do té "socialistické hniloby". Krom toho s uspokojením konstatoval, že jeho české vzdělání vyučence, ho mezi normálními "američany", staví mezi vzdělance. A to byl, už nežije, zarytý a tím se nijak netající, antikomunista. Svou, nijak významnou práci pro socialistického zaměstnavatele vykonával řádně a svědomitě se slovy - je to džob, ke kterému jsem se dobrovolně zavázal, tak tu práci taky musím odevzdat. Pro tu poctivost k práci i k okolí byl jako člověk uznáván natolik, že se ho režim nijak nedotknul. Já o sezónní, primitivní práci nestál, měl rodinu, takže jsem si luxus jeho pobytů v USA dopřát nemohl. Něco za něco. Lézt hloupě přes dráty za cizím, to mě ani nenapadlo.

      Vymazat
  22. Zrušení senátu by mohlo vytvořit nějakou kačku pro učitele.

    OdpovědětVymazat
  23. Panove v Cesku ! O tom, ze ucitele by meli zit v dostaku neni nejmensi pochybnost !
    Jejich prace je velmi narocna na nervy a nikdy nekonci !
    Je to tezka prace ! (Nechtel bych ji delat.)

    Na druhe strane, ucitele by NEmeli byt politicky servilni k nejake ideologii, ktera je vzdy pouze docasna !
    2 mesice prazdnin, ktere ucitele maji si plne zaslouzi, pro REGENERACI nervu a zdravi.
    DEKUJI, vam pani ucitele za vse co jste mi dali. Kvuli vam jsem byl uspesny ve svete !
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
  24. Honolulu za vašich mladých let do pomocné školy na Smíchově chodily jen cikánské děti a to je asi důvod vaší nenávisti k Čechům. Podle vás jste měl úspěšný život jenom za vámi jsou jen hovna. Děti jste neměl z důvodu že i ten svůj původ nenávidíte. Zajímalo by mě jakého jste pohlaví. Už jich je 6

    OdpovědětVymazat
  25. 17:56 - rad bych vam odpovedlel, ale vy vsechno informativni smazete , tak ma snaha by byla marna.

    Ale neco vam s radosti prozradim ! Ti nejvetsi idioti v nasi pomocne skole na Smichove, byli deti vysokeho socialistickeho establismentu !
    A ty deti vam dnes vladnou !

    Me cely ten drivejsi system inspiroval k uspesne kariere v Americe, nebot jsem povazoval za normalni , ze kdyz se uchyti neduchdcata z nasi pomocne skoly, tak ja poletim k vysinam uspechu jako raketa !
    (Mel jsem pravdu !)

    Musim vsak nenapadne podotknout, ze mnoho ucitelu na nasi pomocne skole, predcasne sesedivelo a jeden skocil z mostu.
    On se chtel stat radej konem SEMIKEM, co skocil z Vysehradu, nez byt nasim ucitelem.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
  26. 17:56 - porad zde mluvite o detech !
    Moje charmantni povaha podtrzena pritazlivym zjevem zajistovala zajem zen !
    Ja je chtel mit vsechny a ne se vazat pouze na jednu a zakladat rodinu ! (Ja jsem zodpovedny, ve svych cinnech !)

    Vy panove v Cesku, ani nevite, jake exoticke krasavice clovek ve svete potka. To by byla hrisna skoda, se jim nevenovat - VSEM !
    Takze jsem mel zase pravdu a vyborny zivotni styl !

    Vy panove v Cesku si zaslouzite mit pouze jednu zenu, ktera vas pravidelne fackuje a kamaradi se s nami turisty !
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
  27. Co to tady čtu za kraviny. Ten kdo nikdy nedělal ve školství. Nikdy nemůže pochopit

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Školství je jeden z největších průšvihů současné doby. Výsledky se již začínají projevovat. Kam až musíme spadnout, aby politici pochopili co se vůbec děje.

      Vymazat
    2. 20:04 opačně asi platí i to, že kdo nikdy nefáral do podzemí (atd. atd.), nemůže pochopit ...

      Vymazat
    3. 0:19 jo a jeden můj kamarád vždycky říkával, že kdo nešukal cikánku není chlap...

      Vymazat
  28. Pracuji ve skolstvi jako ekonom jiz 20 let a dobre vim, jak ucitele pracuji. Nechapu, na co si stale stezuji. Prichazeji pred osmou a odchazeji ve 13 hodin. Neprima prace ? Vysmech!!!! 45 tis. Kc bych jim nedal ani nahodou !!! Pridat lekarum, hasicum, zdrav.sestram ano, ale ucitelum opravdu ne !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A podle čeho byste vybíral, komu přidat a komu ne a taky kolik komu přidat?

      Vymazat
    2. 23:11 "podle čeho byste vybíral, komu přidat a komu ne" ? Tak jak za komunistů, přidávat tam, kde je to (a do jaké míry) společensky možné a potřebné, do té doby, dokud to společenskou potřebu přiměřeně nepokryje. Což za kapitalizmu, rozumí se, prakticky nejde.

      Vymazat
    3. 0:29 A je společensky potřebné, aby učitelé byli lépe placeni?

      Vymazat
    4. 15:28 přemýšlejte laskavě. Teprve tehdy, kdy jiná společenská potřeba není významně větší. Rozumí se, že vedle možností hrají roli proporce. Je ale nesmyslné, když výdělkové relace "řídí" nátlakové akce a preference politiků, kteří usilují o úspěch ve volbách.

      Vymazat
  29. Učitelům přidat na průměrných 70 tisíc měsíčně. Lékařům 130 tisíc. Členům pořádkových a represivních složek 90 tisíc. Armádě 100 tisíc. Úředníkům a veřejné správě 60-300 tisíc. Novinářům 180 tisíc. Ústavním činitelům půl milionu.
    Pokrývačům, zedníkům, instalatérům, řidičům, truhlářům, elektrikářům, mechanikům, zámečníkům a dalším lopatám, živícím se rukama ubrat na maximálně 12 tisíc. Je přeci známo, že s jídlem roste chuť, tak ať se drží při zemi a jsou rádi za to, co je. Může být i hůř. Ostatně je nad nebe jasné, že z koláče vytvořených hodnot nelze vysoké platy přidělit všem, někdo musí mít méně. To snad pochopí každý a pokud na lopatu zbyde 12 tisíc, mělo by ji to především přimět k zintenzivnění práce.

    Ať je konečně jasno kdo je v této zemi elita a které vrstvy jsou jen strpěny, aby si i ti nejpomalejší definitivně zapsali za uši, že diktatura proletariátu je dávno minulostí a že tento dědičný hřích nikdy nelze dostatečně odčinit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:21 správně! To aby bylo jasno méně chápavým. Někteří si to vyzvonili, někteří si dál chodí koledovat na Letenskou pláň. Menšina "za vodou" si libuje, ale nikdy dost mít nebude. Proto, lůzo, o drobky pod stolem, perte se.

      Vymazat
  30. České učitelství zhouba národa českého. Je to stejné a horší než za totality. Učitelé jsou podplaceny projekty šablony atd. Politicky aktivní, zblbnout vychovanou generaci, aby nic neuměli a k ničemu se nechodili. Hlavně kouřit trávu a chodit manifestovat. Za to fakt nemusí brát 40 000 hrubého.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty už jsi taky dost dlouho v žádný škole nebyl, viď?

      Vymazat
  31. Jak to tak sleduji, pro hodně rodičů jsou učitelé asi zbyteční. Proč si tedy neučí svoje děti doma sami, lépe? Dnes to přece je možné. Asi proto, že velmi často rodiče nezvládají ani ty svoje 2 děti doma. Ale remcat budou na učitele i na školy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Dalibore 23:41, buďte rád, že můžete být spokojený. Otázkou je, zda byste v této diskuzi nějak chyběl.

      Vymazat
    2. Rodiče musejí hákovat, tudíž děti se musí někam odložit. A třeba takový druhý stupeň základky nic jiného, než jakési odkladiště není. Tak je to tu už od socíku přece.

      Vymazat
  32. Já chci, aby učitel byla velmi vážená a dobře placená profese, ale tomu musí odpovídat měřitelné pracovní výkony!
    Odmítám jako daňový poplatník komukoliv (nejen učitelstvu) poskytovat nějaké stále vyšší "bianco" šeky!
    Žádné naše prachy bez naší kontroly!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha. A jak byste si představoval, že budete ty "naše prachy" kontrolovat?

      Vymazat
    2. No třeba děcka, které nevycházejí ze základky blbší, než tam přišly, to by byl ten nejvýmluvnější znak. Nebo ne?

      Vymazat
    3. Vážení diskutéři!
      Tento článek mne vrátil ve vzpomínkách do mé profese učitele odborných předmětů na SŠ. Učit jsem začal v roce 1980 a skončil jsem v roce 2011, odchodem do důchodu. Celá diskuse, byť emocionální a naivní je poplatná současné režimní představě, že učitel je ten kdo za to všechno může. A tento otloukánek ze strany vedení školy (plň, zodpovídej, angažuj sebe i žáky), rodičů (špatný prospěch a odporné chování žáka je projevem neschopnosti učitele) i žáků (učitel je ten debil co po nich stále něco chce, v horším případě ten terč posměchu a šikany) je objektem vaší závisti (plat, prázdniny, zašívárna) a nenávisti (ubližují našim dětem).
      Vřele vám všem doporučuji (nezávisle na vašem vzdělání, schopnostech a píli), běžte!!! Běžte si to na jeden školní rok zkusit a potom diskutujte (tedy pokud to vydržíte a přežijete).
      Když jsem svoje třídy na závěr studia protáhl slovenskými dřevokombináty (BUČINA, SMREČINA, PREGLEJKA) a na závěr Tatrami, tak jsem musel celý školní rok bojovat nejprve s ředitelem (bezpečnost, cesta do zahraničí, oddůvodněnost, přiměřenost), potom s kolegy (nechtěli dělat pro žáky totéž), pak s žáky (tři dni na Slovensku a ve fabrikách) a nakonec s rodiči, (720 Kč za dva noclehy a 700 km autobusem-hrůza).
      Na druhou stranu jsem přes mezistěnu v kabinetu párkrát vyslechl hrůzu výuky JN, kde mladá kolegyně zoufale prosila žáky o klid, který ovšem nastal až když jsem otevřel dveře učebny a hlasitě se zeptal "co se tady děje?". Třída zkameněla a do konce hodiny bylo slyšet i kapky potu, padající na podlahu. Přesto jsem jediný emeritní z alma mater, pro kterého přijedou absolventi až domů a ze srazu mne zase domů vrátí. Učitelem se nedá naučit, dovzdělat nebo imitovat. Zkuste si stáhnou americký film "Panu učiteli z lásky" (1968) a po shlédnutí pochopíte.
      S úctou ke všem učitelům Ďuro Trulo

      Vymazat
  33. My důchodci jsme si to vystávkovali, máme dobré odbory a svou politickou stranu na nebi.

    OdpovědětVymazat