Reklama

.

.

neděle 8. září 2019

Učitel napadl žáka – a dostal výpověď

Lubomír Man
8. 9. 2019
Stalo se na nejmenované střední škole a k případu se vyjádřil ředitel školy takto: „Došlo k fyzickému napadení studenta ze strany vyučujícího. Student to oznámil zástupci ředitele, který hocha poslal na lékařské ošetření a posléze jej doprovodil na policii, kde vše oznámili.“ Ředitel školy, který v den incidentu nebyl ve škole, hned následující den provinivšího se pedagoga ze služby propustil. Četl jsem tuhle zprávičku, tak, jak ji teď čtete vy, a na jednu epizodu ze svého školního života jsem si přitom vzpomněl. 



Bylo to za protektorátu a stalo se na tehdy tzv. měšťanské škole (dnes poslední třídy devítiletky), v Třebíči na Podklášteří. Po skončení poslední hodiny jsem se se svým dobrým kamarádem Jirkou Oulehlou ve třídě popral. Chodbou kolem právě kráčel náš třídní učitel matematik Kremláček, zvuky rvačky zaslechl, a vtrhl do místnosti tak, jak do údolí vtrhává vichr z hor. Tu nakládačku, kterou nám naložil, mám před očima dodneška a vzpomínám na ni nejen v dobrém, ale v nejlepším. A víte proč? Protože údery, které nám z vytrénovaných rukou třídního (šlo o velkého sportovce). padaly na hlavu, nám až do konce naší školní docházky vzaly chuť řešit naše další případné spory rukama nebo nohama. Což se týkalo nejen nás dvou, ale i spolužáků, kteří naší původní pranici i následnému výchovnému výprasku přihlíželi. A vlastně nejen jich, ale i žáků všech dalších tříd, kteří se o našem monumentálním výprasku později dověděli. Rvačky krátce a dobře se na podklášterecké měšťance staly tabu.

Po zhruba čtyřiceti dalších letech jsme na srazu bývalých spolužáků spolu s Jirkou Oulehlou panu učiteli Kremláčkovi za jeho dávnou výchovnou lekci, resp. za to, že jsme po ní už nikdy nepodlehli nutkání se rvát, dodatečně poděkovali.

Byla to tehdy holt jiná doba. Přenádherná a kouzelná doba – chce se mi říct - kdy ještě vládl zdravý rozum.

Pozn. redakce I. D.: Velmi doporučuji

64 komentářů :

  1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cenzor by si okamžitě pozval firmu Člověk v tísni, byl by také přizván tým psychologů, psychiatrů,několik antirasistických neziskovek, které by oběma provedly testy DNA a celé by to skončilo po 20 letech soudů nějakým výrokem, ke kterému není už žádné odvolání.

      Vymazat
    2. Pan učitel Kremláček byl učitel, v té době měl úctu. V současné době žákyně 1.třídy napadla učitelku, že musela na ošetření, a potom jí dle mého měla "vyseknout pr.el", že by se bála sednout. Co na to pan ředitel? Odvětil, paní učitelka používá špatné výchovné prostředky.

      Vymazat
    3. 16:43, šestileté dítě zmastilo učitele, který musel k doktorovi? A čím to udělala, měla pistoli?

      Vymazat
  2. Na základce jsme měli učitelku, byla malého vzrůstu a bitky řešila tak, že viníky vzala za vlasy - za kotlety, vytáhla oba na špičky a pak je k sobě srazila hlavou až viděli všechny svaté. Měla úžasný respekt ale i přes to jsme ji měli rádi, protože žádné multikulti růžovo-duhové svinstvo tehdy ještě u nás neexistovalo. Pravda, cpali do nás lenina, ale po tlamě jsme dostali kdykoliv jsme si to zasloužili. Z děcek se tehdy nevychovávali psychouští pošahanci, kteří míří po zš do profitujících psychoterapeutických zařízení všeho druhu s každým prdem.
    Pan ředitel mi jinak přesně připomíná pana Duška na konci filmu Pelíšky po příjezdu Rusů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Učitel, který by zbil moje děcko, by v tom okamžiku na škole skončil. A nevylučuju, že bych mu někde pár "výchovných" přidal. To i za socialismu. Pokud by syn zlobil, učitel to má oznámit rodičům, ne dítě zmlátit po hlavě, po tváři a rvát mu vlasy, nebo ho urážet a ponižovat. Nikdy jsem nebyl ve svém dětství podobně inzultován, ani od rodičů, a nedopustil bych, aby za nějakou kravinu se na mých dětech vršila nějaká frustrovaná učitelka, anebo dokonce chlap.

      Vymazat
    2. Gregorová!

      Vymazat
    3. 16.14 - Vás jednou vlastní dítě také vysekne. Těšte se.

      Vymazat
    4. 16:14
      Pak by vám asi vyhovovalo, kdybyste dostal po tlamě tlamě vy, boxerem od nějakého sportovaného učitele. Za to, jak se chová vaše dítě, které jste nebyl schopen vychovat.

      Vymazat
    5. 16:45, 18:21, jste idiot? Už chápu, proč se dnes vyskytují občas grázlíkové na školách. Pokud mají idiota otce jako vy, který za banální provinění svého potomka ztluče jako kápo v base submisivního mukla, pak rozumím brutalitě podobného dítěte.

      Moje děti ode mě pár na zadek dostaly, dostaly i od manželky, i to pouze ve věku, kdy se děti začínají prosazovat a je třeba je usměrnit. Bili jsme je velice zřídka a samozřejmě bez jakékoliv brutality. Poslední podobný trest dostal syn v sedmi letech, od té doby ne. Nikdy jsme je nebili po hlavě, je to urážka. Nikdy jsme je neponižovali, ani psychicky. S dcerou nikdy problémy ve škole nebyly, syn dostal za celou základní školu jednu poznámku, stačila domluva.

      Vymazat
    6. 20:55
      Mého otce nech na pokoji, ty směšný kašpare. Byl to mnohem lepší člověk než ty, podle tvých keců. Jenom jsem nadhodil, co by ti asi vyhovovalo, oěpt podle tvých keců. Pokud se ti to nelíbí, zameť si před vlastním prahem.

      Vymazat
    7. 21:38, psal jsem o vás, ne o vašem otci, ale OK, máte to zřejmě v rodině. Je celkem legrační, když anonymní ubožák jako vy, píše něco o "boxerem po hubě" v souvislosti s mojí osobou, to by mi málokdo řekl přímo do očí.

      Vymazat
    8. 22:28
      To už budeš mít komplex i z mé osoby, ty ubožácký kašpare? :-)

      Vymazat
    9. 16:14
      No si budete velký hovado. Protože ani nepochybujete, že ten výprask) si váš zmetek zasloužil. Prostě z něj vyroste stejný hovado jako z VÁS.
      Václav
      vénováno 16:14

      Vymazat
    10. václav- ještě doplňuji: doufám, že ti ten tvůj zmetek jednou až doroste rozbije hubu.
      Václav

      Vymazat
    11. 12:43, o moje děti se nebojte, ty problém nemají. Jen aby ty vaše nenatrefily na podobně agresivního tupce jakým jste vy, kdo si bude na nich vybíjet svoje komplexy a životní neúspěchy.

      Vymazat
    12. 20:55 To musíš na solar! To je účinnýjak sviňa, to bys koukal! Mě to udělal Míla Prokopů ve frontě na oběd ve čtvrtý třídě - jen tak z prdele a nudy a to jsem chvíli nemoh vůbec nic! Ani mluvit a zařvat že je čurák, ani mu ji natáhnout, prostě nic, jen čumět a čekat až to odezní ...

      Vymazat
    13. P.S.: Pozor! Nesmí to čekat! Jak zatáhne břišní svaly, efekt je v prdeli. Tedy nenápadně jakoby levačkou naznačit záhlavec, tí ho zmást a pak bum! Solar plexus pravým hákem!

      Vymazat
  3. normální rodiče zjistí, proč jejich dítě to facku dostalo a pak s největší pravděpodobností připojí i tu svou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vy byste klidně souhlasili, aby nějaký ubožák ztřískal vaší desetiletou dcerku po tváři jen proto, že se s kámoškami hihňala nahlas někde blízko jeho kabinetu a rušila ho v jeho "vědecké" práci? A ještě byste jí pár přidali?

      Vymazat
    2. souhlas - škoda facky která padne vedle .

      Vymazat
    3. 16:17, zkuste odpovědět na mou otázku. Co byste dělal, kdyby vaši desetiletou dceru zmlátil padesátiletý učitel za "hlučné chování"? Kdyby se vám vaše dítě vrátilo že školy s napuchlou tváří a otiskem mužské ruky na ní? Předpokládám, že nemáte děti, které v deseti letech upalují koťata, lynčují předškoláky a prodávají spolužákům drogy.

      Vymazat
  4. P.Man píše pravdu- jak se říkávalo škoda rány která padne vedle!A ti dnešní mladí by pořádný víprask potřebovali jako sůl- pak by je přešly roupy protestovat proti lidem zvolenému premiérovi a panu Prezidentovi.Smutné je- jak p.Man píše- že i za protektorátu bylo líp jak dneska po té slavné revoluci.

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherný film. Přemýšlím, zda by dnes byl někdo schopen něco takového natočit. Společnost se změnila, zhrubla. Darebáctví se stává normou. Obhroublé chování mnohých z nás tak zůstává nepovšimnuto. Tu a tam jsem ještě schopen vysvětlit mladým dívkám, že používáním vulgarit ve svém slovníku k sobě přitahují stejně smýšlející muže, kteří je jen a jen zneužijí. Nemohu ale takto jednat stále...

    OdpovědětVymazat
  6. Cenzore, ty zmetku sudickami osizeny, kdyby jsi zde nesabotoval plodnou a uzitecnou diskuzi MAZANIM , tak bych mohl analyzou filmu a zapletky obohatit pedagogovi Manovi perspektivu a zivot.
    Jsi rakovina na kulturnim zivote republiky. To bych rad vedel cenzore, jak jsi mohl fungovat v ceske kulture ty CIZINCE !
    Stejne je zvedavy na muj nazor.
    Ty jsi cenzore tmar !

    OdpovědětVymazat
  7. 12;03
    Táhni do bažin kreténe z amianálu!!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za už tě tenhled sráč vypustil? - https://pbs.twimg.com/media/DQ3D5L9WsAAByD3.jpg

      Hrůza!!! Toho rudosmradu tu ....

      Vymazat
    2. A co teprve jak smrdíš ty, ty kryso z kanálu - to je teprve puch, ty oplzlej zmrde 16.17. Zas už lezeš mezi lidi, které nenávidíš? Proč? lez mezi lidi, který máš rád - jsou někde takoví? Nikdo nikde tě nechce, tak si tady léčíš svoje mindráky? Ty jsi ale ubožák!

      Vymazat
    3. 20:20 Tohle ale není Putlerpšouk, co? To je zas ten užgryndanej čechomužyk, co se na ulici či v socce na první dobrou pozná podle neupřímného žlučovitého úšklebu, vyb(p)itého mozku, kozí bradky, křivé huby, krhavých očí, převislého pupku, kosého pohledu a špatného trávení a kterj má navíc odulé tváře, jak blízko strká tlamu k pšoukolíhni svého škaredého fýrera tu! - https://pbs.twimg.com/media/DQ3D5L9WsAAByD3.jpg

      Vymazat
  8. To stačí zde číst „příspěvky" pirátských studentů a úplně to stačí. Já bych zavedl ve škole postup jak z filmu Páni Kluci.

    OdpovědětVymazat
  9. 12:22 - poloopice (cenzori) jsou pro me zajimavejsi, nez Alligatori v bazinach, tak se zdrzuji zde.
    Radu neprijimam !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vypadni ty zmetku, nelez na naše diskuze, a nemusíš mlít o cenzorech. My jsme rádi za cenzuru, protože kdo by chtěl denně číst zmrdoviny od hajzla, kterej z naší země utekl, a teď nám z nějaký zablešený haluzny nadává a pošklebuje se. Jakým právem lezeš se nám pošklebovat ty duševní mrzáku bez přátel a bez rodiny?

      Vymazat
  10. Ale, ale prátelé. Naše generace s láskou vzpomíná na ještě prvorepublikové učitele, kteří nás za naše přestupky tahali za kosinky, házeli na nás klíče, když jsme byli nepozorní a dostali od nich facku. Když jsem ,,obaleně" doma tatínkovi vysvětlil za co jsem facku dostal(neb jsem měl červenou tvář), šel se informovat k panu(soudruhu) řediteli. Když zjistil co jsem opravdu udělal dostal jsem od něj druhou na opačnou tvář, neb ředitel byl pravák a tatínek levák. S jakou láskou a úctou já na ně na všechny vzpomínám. M.Radikowski

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ti přidám klidně ještě jednu, pak ránu do břicha a kopanec do zadku, když ti to tak chybí. Takový jsem dobrák. A třeba mi za pár let taky ještě poděkuješ, vole.

      Vymazat
    2. Anonymní8. září 2019 13:30
      Kdo tě platí, drzý fracku? Potřebuješ dostat facku!

      Vymazat
    3. 13.30 Já teda nevím ale jako učitel bych si od žáka hubu rozbít nenechal...Ty vůbec nevíš vo co de, protože si to nezažil.

      Vymazat
    4. 13:30, to bude zjevně nějaký brutál a parchant k tomu, když ho bílí všichni po hlavě a po ksichtě. Těch pár kopanců do zadku by určitě uvítal.

      Vymazat
    5. Rad vzpominam ma skolu Pani kluci a kazdy se zhodnodte s odstupem casu.

      Vymazat
  11. Neexistuje jediný důvod, proč by měl jakýkoli cizí člověk mlátit mé děcko či vnuka a proč bych měl komukoli a ještě s radostí svěřit tuhle nebezpečnou, lehce zneužitelnou pravomoc. Děti nepatří státu a učitelé nejsou dozorci či bachaři, nebo snad neomylné vzory ctnosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ....tak si je uč sám,ty svoje vejlupky :-)...

      Vymazat
    2. To máte naprostou pravdu, tak si ty fracky srovnejte hlavně doma. Děti nepatří státu, ten vám na ně akorát přispívá, a když si je nemůžete ukáznit doma a vyrostou vám z nich grázlové, tak budete ještě vděčný za jejich dovýchovu ve státní instituci.

      Vymazat
    3. Nemůžeme porovnávat neporovnatelné.
      V době tzv. komunismu vládlo kolektivní vědomí a když rodič při výchově udělal indivuální chybu, v kolektivním vědomí ji jiný vědomý rázem napravil a vše bylo naprosto vpořádku. Po roce 89 se uměle začalo ničit kolektivní vědomí a začal se preferovat západní individualismus. Dnes se nikdo o nikoho nestará a nezajímá, každý se musí postarat sám o sebe, což je to, co nám jak si dříve chybělo, ale zase se to žene do krajnosti, že nakonec v rodině nevychovaní spratci, budou zabíjet i ty v rodině vychované, jak to probíhá v obdivované Americe. Pravda leží uprostřed ... Abychom se k ní mohli dostat, musíme si prožít i tu druhou krajnost, po které jsme tak toužili...Rozvoj je dobrem pokud jde za láskou (facka z lásky má léčebné účinky a agresivní facka z nenávisti a zloby má jen destruktivní účinky). Je potřeba umět rozlišovat a ne se hádat zda je lepší facka z levé nebo z pravé ruky. Úpadek duše, znamená i úpadek morálky a nakonec přivede lidstvo k materiální devastaci - každý proti každému. Když roste Ego, přestává růst láska, pak zůstávají jen oči pro pláč ...

      Vymazat
    4. Ještě v době mého mládí školního,správný rodič by po facce učitele přidal dítěti druhou, že jej dohnal ke krajnosti. Netvrdím, že to bylo správné ale udržovalo to autoritu učitele. I tenkrát ovšem byla zlatá mládež, na kterou nebylo radno nasazovat výchovné prostředky tehdejšího stylu. Jako teď. Ztráta prestiže učitelů začala v padesátých letech feminizací učitelského sboru. To není nic proti ženám, jen povzdech, bohužel nejen v rodině ubývá "pevná" ruka zodpovědného otce. Někdy se mi zdá, že oni sami se rádi vzdávají odpovědnosti a jsou rádi, když je "vynesou z úlu".

      Vymazat
    5. Je neuvěřitelné, s jakou lehkostí byste, alespoň podle slov, vydali svoje děcko do rukou nějakého vagabunda. Potom byste zjevně neměli problémy s pedofily, což je taktéž druh násilí na dětech. Jednoznačně souhlasím s 13:27. Nikdo by mé dítě mlátit nemohl. Naštěstí všichni učitelé v naší škole byli pravými učiteli a ne bachaři v koncentráku. Měli dostatečnou autoritu u bez násilí a drtivá většina dětí byly obyčejné děti s nimiž si poradili. Pokud byl jakýkoliv problém, řešilo se to s rodiči, kteří většinově zareagovali správně. Drzých fracků byly dva kusy, kteří se řešili zvlášť.

      Vymazat
    6. Ano dva kusy fracků, kteří občas dostali facku! Kdo tu mluví o nějakém stálém fyzickém napadání žáků? Jestli že kantor vytahal občas někoho za kosinky neznamenalo, že to dělal šestkrát do týdne. A jestli si někdo myslí, že to byl teror proti dětem tak ať jde do rpdele a vychovává si své mazlíčky na obláčcích. Oni jim to ve stáří oplatí.

      Vymazat
    7. 16:29- Dle Vás jsou mezi učiteli vagabundi. To je novum pro mne, neplatí to na Vás? Zatím se pedofilie pokud vím řeší u kněží, možná v profesorském sboru dané víry!

      Vymazat
    8. 16:29 je podle slovníku zamindrákovaný blb, který má mindrák ze školy, že tam musel ztrácen čas a někdo po něm něco chtěl. Pro něj jsou učitelé vagabundi nebo snad psychopati, co by rádi mlátili děcka celý den. Idiote, nevíš o té profesi vůbec nic a ještě si chodíš léčit mindráky na špatné místo. Jsi k smíchu.

      Vymazat
    9. 16:43, Tak zaprvé. Dva kusy fracků řešil učitelský sbor spolu s rodiči bez fyzického násilí. Nepřeji si, aby někdo moje děti "tahal za kosiny", když třeba předběhnou v řadě na oběd, a už vůbec ne, aby je někdo mlátil po hlavě, po tváři nebo do nich kopal. Nepřeji si, aby je kdokoliv ponižoval před druhými, jen proto, že to není jejich oblíbenec. Učitelský sbor na škole mých dětí dokázal úspěšně řěšit i občasné rvačky, přesto nikdy nezasahoval násilím typu nakládačka, kopance, facky, trhání vlasů a podobně. Uvědomujete si vůbec, čemu to fandíte?

      18:27 to vy máte nějaký mindrák. Jestliže máte učitele, který mlátí děti, pak to je vagabund. Klidně si představte situaci s vaší ženou, která má "blbé kecy" a vašeho souseda, který jí za ty blbé kecy dá pár po hubě.

      Drtivá většina dětí jsou normální děti. Jestli s nimi nedokážete zacházet, pak nemáte ve školství co dělat.

      Vymazat
    10. A vy to všechno dramatizujete a zveličujete 20.18 - tady není nic o tom, že nějaký učitel jakéhosi spratka kopal a mlátil, jste směšnej. Asi jste zakomplexovanej trotl zamilovanej do svých spratků. Nebojte, oni vám to vrátí, budete se ještě divit. Jestli se kdysi říkalo "škoda rány, která padla vedle" asi to něco vyjadřovalo. A řeknu vám zas tohle - kdyby mě nějakej rozmazlenej a nevychovanej frocek poslal do prdele, nebo mi řekl vole nebo tak něco, dostal by tak do držky, že by ho dávali doma dohromady tejden. Vy byste něco takového toleroval? Tak si dejte pozor, kdyby na vás náhodou sousedův spratek plivl, abyste se mu ještě omluvil.

      Vymazat
    11. 20:29, trotl jste akorát tak vy a ještě k tomu buran. Jestli váš vulgární spratek po někom plive, nebo kope do učitelek a podpaluje auta, pak to je váš nevychovanej spratek, kterého jste mlátil od narození, ožralej jako doga. Není divu, že z něj vyroste grázl a někomu nakonec prasknou nervy. Já mluvím o většině dětí, které vy chcete fackovat (škoda každé rány která padne vedle). To vy nafukujete, když o dětech jako takových mluvíte jako o spratcích, které je potřeba řezat za běžné směšné přestupky, u nichž stačí domluva, případně to řešit s rodiči. Ale OK, alespoň znám myšlenkové pochody dementů, v jejichž rodinách vyrůstají poškození jedinci, kteří pak často ovlivňují ostatní.

      Vymazat
    12. 21:10 no, tak teď si jim to nandal. I ty jeden šmudlo..........

      Vymazat
    13. Víte kdo za první republiky nejvíce trestal ve škole za prohřešky dětí? Katecheta, který učil náboženství a to rákoskou. Nikdo tu nechce mlátit děti za jejich prohřešky Psal jsem tu to co bylo za nás, že občas nějaký pohlavek přišel a nikomu to neuškodilo. Někdy byl(!) pohlavek účinnější než poznámka.

      Vymazat
    14. Vy, 16:29 a podobní ochranitelé "svých" dětí před učiteli "vagabundy" jste v omylu, kdy omezujete potřebnou zkušenost svých potomků s realitou tam, kde je korigována jistým intelektem, vzděláním, kontrolou a odpovědností, tj. ve škole. Tam taková rána, se vší pravděpodobností, odpovídá situaci s důsledkem užitečné zkušenosti. Jak v rodině, tak v základní škole jsem nějakou takovou dostal, tvrdím, ke svému prospěchu, jako zkušenost do dalšího života právě v tom, jak se s tím vyrovnat bez dovolávání k péči rodičů. Tam bych zastání nedostal, v nejlepším radu, ať se naučím takovým situacím předejít sám! To mi nad jiné prospělo. Jak račte, vychovávejte si ty „svoje“ děti na rozcapené choulostivky s všemožnými právy, mnohdy bez povinností a vlastní odpovědnosti. O tom to budou mít v životě těžší, o to víc budou okolí, v každém postavení, na obtíž. JiH

      Vymazat
  12. Pravda a láska nejen že nezvítězila,ale byly zašlapány do hodně hlubokého bahna. Nojo co nyní s tím,jak dál.Stavět fešácké kryminály,ale kdo to bude platit....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:58, a zakopala také vzdělanost, hlavně těmi krYminály.

      Vymazat
  13. Je to o celkovém přístupu k výchově, o čase stráveném s dítětem, o jeho vedení k poctivosti a zodpovědnosti, případně také o vhodné korekci jeho chování. Je jenom dobře, když človíček pozná už ve školním věku, že musí umět přijmout následky svého počínání - a právě toto dnešním mladým mnohdy chybí, troufají si a provokují neskutečným způsobem při vědomí beztrestnosti či velmi omezených možností vyučujícího a zastání ze strany rodičů za všech okolností. Ale co můžeme chtít od těch dětí, když je problém často u rodičů ? Ten učitel to potom už nevytrhne, zvláště při dnešní hysterii na jakoukoliv ráznější metodu korekce. Ostatně, fyzický zákrok učitele byl dle mé paměti vždy až posledním z řady mírnějších pokusů přimět žáka ke slušnému chování. Tento extrém byl za mých žákovských časů (šedesátá léta) ojedinělý také proto, že reakce rodičů na takový incident bývaly velmi odlišné od současných a dohnat učitele k fyzickému násilí se velmi nevyplácelo. Mnohé se změnilo, bohužel v neprospěch dětí.

    OdpovědětVymazat
  14. Vážení,
    z informace o tom co se stalo, není jasno vůbec nic než to, že učitel to odskákal. Fyzické "napadení" žáka učitelem je možno kvalifikovat jako hrubé porušení pracovní kázně a ukončení pracovního poměru je tedy možné. Jak rozhodne soud, pokud k němu dojde, není jasné. Není jasné co se vlastně odehrálo a není tedy možné uvažovat nebo spekulovat.
    Zábavné je, když rodiče nepřipouštějí fyzické usměrnění svého potomka bez jakékoli výhrady. To podle mého svědčí jedině o tom, že povolání učitele nechovají v úctě. To není jen jejich vlastní vina.
    Zábavné je rovněž představit si, že nějaký učitel přichází po ránu do školy s tím, že by měl konečně někoho seřezat, nejlépe snad některého bezproblémového a ukázněného žáka. Učitel totiž nemá nic rozumnějšího na práci.
    Osobně považuji kategorický zákaz fyzické formy usměrnění žáka za jeden z významných faktorů devastace školství. Podobně jako inkluzi, různé waldorfské, SCIO, montessori a pod. experimenty, nahrazení požadavku na zajímavost výuky požadavkem na zábavnost, narušování systematického programu výuky všelijakými jednorázovými "projekty", odmítání hromadění vybraných faktů ve vědomí žáka atd. atp.
    Důvěrně znám prostředí školy a mohu zodpovědně prohlásit, že ve stávající situaci ve školství je možné prohlásit, že pokud je někdo ve škole šikanován, je možné, že je to některý žák, ale je JISTÉ, že je to některý UČITEL - UČITELKA. Jsou totiž žáci, na které nic neplatí z dovoleného rejstříku sankcí proti neukázněnosti. Tyto narušené žákovské osobnosti, někdy podporované rodiči, vždycky však špatně rodiči - rodičem vychované, jsou schopny ničit učitele psychicky a není vyloučeno ani fyzické napadení. Jsou situace, kdy by bylo zcela na místě kvalifikovat fyzické usměrnění žáka učitelem jako akt nutné sebeobrany. A to nejen učitele a jeho zdraví nebo důstojnosti atd., nýbrž i jako akt obrany potřebné úrovně vyučovacího procesu, což se týká všech přítomných žáků, kteří by se měli učit a nikoli bavit exhibicemi neukázněného individua proti učiteli...
    V tuto chvíli jsem se pokusil jen naznačit, že se zde bavíme o velmi složité problematice, kterou nevyřeší ani kategorické odmítání "útoku" učitele na žáka, ani vzpomínky na fungující příklady z minulosti, kdy nějaká ta facka dobře mířená...
    K řešení chybí vůle na místech, která by se tím měla zabývat. ....
    Jindřich K.

    OdpovědětVymazat
  15. To umí každý debil, aby eso trumfem přebil,
    ale dát na eso dvojku, to je teprve gól!
    Nadčasový Jarek Nohavica.
    Lidi přestali počítat. Matematika je téměř zakázaný předmět. Děti , a nejenom děti, si myslí, že jídlo, chleba, mléko, máslo, maso, vejce,... se dělají v továrně. Nejméně polovina populace nemá představu o tom, kolik času a práce stojí jejich snídaně. Teprve až si jednou sami vlastníma rukama vypěstují alespoň jednodenní dávku potravin, možná pochopí, jaký je skutečný žebříček hodnot.
    Bez vzduchu 3 minuty, bez vody 3 dny a bez jídla 3 měsíce. Tak nám to kdysi říkali ve škole. Za vzduch zatím neplatíme, za vodu jenom symbolicky, ale za jídlo víc než symbolicky.

    OdpovědětVymazat
  16. Trochu k tématu. Titul ještě neznamená vzdělání, tím méně inteligenci. Nesuď a nebudeš souzen.
    Kdysi jsem ke každému člověku s akademickým titulem přistupoval s úctou. Kde ty loňské sněhy jsou! Dnes se rozhodně před titulem neposeru! Nejdřív ukaž, co máš v makovici. Teprve potom se rozhodnu, zda se s tebou budu bavit, nebo si odplivnu a půjdu dál. Kantory nevyjímaje!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani, souhlasím. Povolání učitel by mělo být posláním. Většina kantorů bere svou profesi vážně a jsou dobří. Bohužel většinou se jim do toho motají neblahé zásahy státu (inkluze atd.) a pak jde vše k šípku. A souhlasím i s tím, že jsou kantoři, kteří ve škole nemají co dělat. Zde je diskuse o fyzickém násilí. S tím narozdíl od ostatnich nesouhlasím, učitel nemůže bít děti. Výjimkou je Svěrákova "Obecná škola", kde se naopak bít musí. :)

      Vymazat
    2. Peníze kazí člověka.
      Ano, všichni je potřebujeme. Zaplatit nájem, hypotéku, jídlo,... Ale nadbytek peněz ještě neznamená kvalitu odvedené práce. Tím méně ve státním sektoru. Kdysi, za Rakouska-Uherska, byla největším oceněním státního úředníka definitiva. Nárok na státní penzi. Státní zaměstnanci, čest vyjímkám, sloužili za mizerný plat. Jediné, co je drželo i v dobách konjunktury ve státní službě, byla určitá jistota, nárok na důchod, a velmi často poslání. Resp. svou profesi, kterou brali jako poslání. A to se týkalo učitelů, zaměstnanců drah, pošty, nebo třeba policajtů. Většinu spojovalo několik společných bodů. Mizerný plat, nárok na definitivu, ale hlavně, společenské postavení. Dnes by státní zaměstnanci chtěli vyšší plat než v komerční sféře, penzijní zajištění jak za komančů, nulovou odpovědnost a nulové nároky na svou osobu a své postavení.

      Vymazat
    3. Ale hlavně,všichni státní zaměstnanci byli vždy slouhové režimu,který zrovna panoval.A u učitelů, samozřejmě ne všech,to platilo obzvlášť a dnes ještě více.Vymývají mozky našim dětem již od mateřské školky,přepisují lokajsky historii a ještě by za to chtěli dvakrát za rok zvedat mzdu!Jejich "práce"je ostatně už dnes vidět na různých 30letých "politicích,redaktůrcích,novinářích"apod.

      Vymazat
  17. Pan učitel dal žáčkovi po hubě, měl dát i panu řediteli po tlamě, chlapi by to tak měli řešit a bylo by po problémech.

    OdpovědětVymazat