Reklama

úterý 15. října 2019

Existenční nejistoty a důchody

Jiří Jírovec
16. 10. 2019
Ministryně Maláčová neumí a nebo si netroufne definovat problém, který má řešit. Proto její komise, formálně vedená ekonomkou Danuší Nerudovou, zkrachuje stejně jako všechny předcházející.
Problém se nazývá zabezpečení všech občanů ve stáří. Jinak řečeno, každý občan potřebuje určitou částku peněz, aby pokryl náklady na bydlení, jídlo, zdravotní péči a na něco kultury.


Česko má spousty ekonomů, kteří zvládli poučku o trhu, který vše vyřeší. Žádný z nich ale není schopen nabídnout řešení, jak vyřešit bytovou krizi, která vznikla rozmetáním systému z let 1948-89. Nedostupnost bydlení se stala klíčovým faktorem ovlivňujícím celou naši společnost.

Situaci dále komplikuje:

• nehorázné zvýšení ceny bydlení. Od roku 1989 rostly mzdy zhruba 10x, ale nájmy 30-50x;

• existence podprůměrných příjmů, která znamená podprůměrný a někdy i žadný důchod;

• nezaměstnanost a dříve neznámá existenční nejistota;

• nedostatek ideologicky vyfutrovaných metod pro řešení problémů, které přinesl kapitalismus;

• odpor pravicových ekonomů k daňovým zásahům a regulacím všeho druhu.

Nápad rozdělit první důchodový pilíř na zásluhový a solidární a současně na sebe tyto dvě složky vázat je naprosto nesmyslný. Jeho autor by měl vrátit diplom (pokud nějaký omylem dostal) a živit se něčím jiným.

Pokouším se již od doby Potůčkovy komise upozornit na kanadský, ryze kapitalistický a komunismem nezasažený systém, který poskytuje základní příjem všem občanům nad 65 let. Základní příjem podléhá určitým omezením, která jsou dána celkovým ročním příjmem. Vazba na důchodový systém je tedy velmi volná.

Asi 60% Kanaďanů má přístup k pensijním plánům, které jsou průběžné a poskytují přibližně stejné benefity, tedy 2% průměru nejlepších pěti příjmových let za každý odpracovaný rok. Při započítatelném maximu 35 let představuje tato složka příjmu 70%.

Jestli si myslíte, že Potůčkovu či jinou českou důchodovou komandu zajímá, jak lze udržet pensijní systém před vytunelováním a jaké ekonomické nástroje zaručují udržitelnost zmíněného maxima 70% podíl, jste na omylu.

Nechuť zabývat se základními problémy je pochopitelná, protože je přinesl kapitalismus. Přerozdělování bohatství a regulace jsou tabu a masová výstavba cenově dostupných bytů je nereálná.

Zatimní výstupy z jednání komise se pohybují na úrovni pustého žvanění. Opravdu si někdo myslí, že se bude rodit víc dětí, když dnešním dvaceti a třicetiletým ženám slíbíte, že v 65 letech budou mít o maličko vyšší důchod?

Svatá prostoto, tento věkový segment populace se o důchod nezajímá. Pro mladého člověka je na prvním místě byt. Je třeba uspořit nějakých 800000 korun, aby vůbec banka dala hypotéku na 4 miliony za 1+kk. V něm lze dítě počít, ale co dál?

Ministryně a předsedkyně komise mluví o hledání konsensu. Jenže to jsou jen politické hry zaměřené na voliče. Opozice se bude snažit aby ČSSD a potažmo ANO 2011 nic nedosáhly.

V Česku je zatím na hranici chudoby asi 10% populace. Politiky to nevzrušuje, protože mezi chudými občany hlasy nenaberou. Proto je nezajímá obchod s chudobou, lichva, exekuce a bezdomovectví.

72 komentářů :

  1. Peníze vybrané na důchodové pojištění jsou trvalým lákadlem jak je dostat pod soukromou kontrolu banky. Jen naprostý idiot, blbec, hňup a retardovaný polovzdělanec nebo analfabet si může myslet, že se s ním kapitalistický bankéř bude dělit o zisk z peněz, které mu tento debilní občan na neurčito půjčil. Nikomu, kdo vám to tvrdí, nevěřte. Nevolte nikoho, kdo se kapitalismem ušpinil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Toto je znacne zkresleny pohled na vec(umyslne vytvoreny medii a TV).
      Vlada muze lehce kontrolovat pomoci zakonu socialni politiku i trh s byty. Proc tomu tak neni , je z duvodu vytvoreni jiste socialni struktury!! vyhovujici budoucimu typu spolecnosti do ktereho se snazi jiste kruhy dotlacit lidskou spolecnost.

      Brouk Pytlik

      Vymazat
    2. BROUK PYTLIK BY MĚL NAPSAT;ŽE JE TŘEBA ODSTRANIT HNED

      ten kapitalismus bez přivlastků založený na rabováni a gangsterismu a měla by začit diskuse čim ho nahradit!

      Vymazat
    3. Anonymní16. října 2019 0:16
      Dokud se bude vláda držet liberálních zásad vnucovaných EU, tak nebude mít mnoho možností, něco podporovat. Liberalismus hlásá, vše přenechat na starost a libovůli velkým penězům. To klausovo, že ruka trhu zařídí vše, dovedené do absurdna. Ale už ten Klaus byl absurdní a nejspíš to bude pokračovat v Trikolóře. P.K.

      Vymazat
    4. 11:12. Před několika ještě léty jsem se o politiku nezajimal, takže nyní, když jsem dostal do důchodu a řeklo by se, že o politiku jsem se začal vágně zajímat, s údivem zde čtu, že Klaus hlásal totéž co nějaký pan Smith před Černým Čtvrtkem roku 1929 - a jak to dopadlo. No, bylo několik set tisíc mrtvých v Bohem požehnané Emerice - tak jsem to někde slyšel - patrně na youtube, podle některých výzkumů prý tato instituce plodí spolu s tzv. sociálními sítěmi v 70 procentech lži, budiž - museli ale přiznat, že v 30 procentech tyto instituce říkají pravdu. Možná toto je také pravda a já bych se klonil k tomu, že to tak je. Proč se to dozvidáme až teď, o těch mrtvých? /za to celou dobu existence zlých bolševiků Štvavý vysiláč z Emeriky chrlil informace o tom kolik bylo mrtvých během hladomoru na Ukrajině. Ono ti bolševici ani moc zas ty kapitalisty hanobit nemohli, zvláště ty emerické, protože byli závislí na penězích /na půjčkách/ jejich bank. A zde ještě na okraj: prý ta sociálistická soustava padla, nikoliv jak se mysli blbouni, že se položila ekonomicky, to ano ona se položila ekonomicky ale z toho důvodů, že ti západní bankeři socialistické soustavě nechtěli půjčovat peníze. Západním kapitalistům, tedy státům v potížích, půjčovali vesele dál. Skoro bych tomu věřil, když se dívám na to, kolik se teď promrhá peněz v blahoslaveném kapitalismu a ten nejlepší společenský řád jede dál, tiskne peníze a ticho po pěšině. Jo, a co jsem se ještě dozvěděl na tom lží prošpikovaném youtube? Ale to bylo polsky, takže zdejší vašnivě diskutující, to asi nebudou sledovat. Pořad se jmenoval Blíži se Globální nadvláda a byla v něm řeč mimo jiné o tom, že v rámci tohoto blížení se anonymní elity, usilující o tu nadvladu, hodlají zavést celosvětovou měnu, nejdříve nás očipují, abychom se nemohli šprajcovat. Jak se k tomu blíží - především oslabováním všeho národního, mimo jiné také klimatickou politikou /ta má zdanit chudé rozvojové země, aby se nestaly ekonomickou hrozbou pro ekonomické giganty, jako je třeba USA - no pro tu devítku/, LGBT apod. Titanik tedy se vznáší na vlnách ale srážka se neodvolatelně blíží. Po srážce s námi udělají co chtějí. Zde link pro znalé polštiny o té blížící se sražce s ledovcem, tedy chtěl jsem říci o budoucí Globální nadvládě - v ní bude trolové ta minulá totalita procházkou rajskou zahradou.
      Link: https://www.youtube.com/watch?v=LCoEn-Qxj7w
      A ještě jeden link, tentokráte o pravdivých přičinach vypuknutí druhé světové války, bohužel opět v polštině /píši bohužel, protože pro mně poslouchat něco např. v ruštině je těžké. Myslím, že 30 procent informací je ta ta v případě někoho, kdo i příbuzný slovanský jazyk neovládá dokonale/:
      https://www.youtube.com/watch?v=1TZDI5ETHoU
      Jen předesílám. Otázka qui bono je zde na místě. Odpovězte si na to, kdo měl největší zájem na tom, aby ze scény byl uklizen dosavadní hegemon - Britanie. No byla to vždy za každých okolnosti, což vidíme nyní, prvního místa prahnoucí, mirumilovná, Mekka lidí dychticích po svobodě a penězích, blahoslavená země - Emerika, jinými slovy USSA. Připadá Vám tato myšlenka jako výplod vyšinutého mozku. Ono na okraj: Kopernik též kdysi působil jako vyšinutý mozek. A hned pochybnosti zasevající otázka, ale to by měla být již ve známost vešlá věc: Kdo financoval Adolfa Hitlera? A tím bych skončil. Očekávám "duchaplné" trolovské příspěvky. Byl bych zapomněl. Prý o Emerice bez příkras píše nějaký pan Sutton. Snad je na českém trhu. Na okraj: jmenuje se stejně jako ten bankovní lupič, kterého se zeptali proč loupí banky. Odpověděl, že "no přece proto, že tam jsou peníze" /tzv. Suttonovo pravidlo/. Ten uvedený /dříve/ spisovatel je zřejmě též z druhu "lupič". Bůh mu za to žehnej.

      Vymazat
  2. Domnivan se ze toto je celo svetova politika, ktera ma vytvorit jen dve socialni vrstvy. Bohati a chudi. Tim vznikne absolutne silne ovladani spolecnosti pod mottem: bud to udelas co ti rikame ,nebo nemas co jist.

    Pan Jirovec se mohl namahat udelat lepsi socialni studii a mel by to brat vazneji , ze nahodne socialni trendy neexistuji, vse je prostudovano do detailu.
    Kdyz si projdete narust mezd a cen bydleni svetove, vidite jasne stejne trendy. Proc asi?? Mozna ze je to organisovane oblastne. Ale kazdopadne tyto trendy by se meli studovat svetove , ne jen mistne. Rovnez jak pan Jirovec popsal kanadsky socialni system je to slaby.

    Brouk Pytlik

    Brouk Pytlik

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdo hold ty nahromaděné inflační peníze (ztrácející hodnotu) musí zaplatit. Buďme rádi, že se to zatím děje "řízeně". Až totiž dojde k živelné ztrátě hodnot platidel, to bude mela.

      Vymazat
    2. Brouk Pytlik Jéje člověče to je novina o tom kapitalismus je. Jinak čssd si žádné body nenahoní a levice u nás byla zlikvidovaná takže žádné pozitivní změny nebudou.

      Vymazat
    3. V mojí rodině se traduje, že nájmy za I.republiky byly
      (za jednu místnost bez ničeho dalšího) devastující.
      No tržní prostředí, ne? Na druhou stranu se právě proto stavěla ta spousta minidomků - v průčelí dveře + 1 okno - většinou o dvou místnostech. Splátky, no...zvlášť po velké krizi také zlý sen.
      Ale "socialistické králíkárny"s koupelnou a nízkým
      nájemným byly mnohem horší, vždyť Havel jimi přece
      pohrdal. Tak šetřte, pak plaťte dvacet, třicet let
      splátky na hypotéku a z toho, co zbude ještě šetřete
      na důchod. No nehodí se na to: Teď když máme, co jsme
      chtěli, do rachoty zvesela?

      Vymazat
    4. Brouk Pytlik,

      Precti si neco od Keynes knihy na ekonomii, a o neo-Keynesianstvi a mas jasno co myslim. Kapitalismus je fungujici , potrebuje seridit lepe pro 21 stoleti a muze fungovat na pristich 40 let slusne.

      Problem je , ze jiste vrsvy nechteji kapitalismus, neb maji monopoly na kontrolu v politice , ekonomii a zokonu.

      Pochopitelne ze tyto vrstvy kapitalismus ohrozuje , neb kapitalismus je o neustale konkurenci!!! a stat musi garantovat tuto konkurenci. A stat nesmi dovolit monopoly. Toto dela kapitalismus revolucni!!

      Lec Keynes to vysvetlil lepe. Panove musite cist!!

      Brouk Pytlik

      Vymazat
    5. Kolego Brouku, nejsi jediný, kdo četl Keynese. Případně Stieglitze.

      Zádrhel je ovšem "pouze a jenom" v otázce moci. Moci. Taková drobnost.

      Toho se ostatně sám dotýkáš: "stát nesmí dovolit monopoly".

      "Stát" v "kapitalismu" ovšem naposledy mocensky a účinně, to jest systémově, zasáhl proti monopolům a oligopolům před více než sto lety v USA (Standard Oil a další). Od té doby se v celé západní (euroatlantické, demokratické a nevím jaké ještě zóně) už jaksi nic srovnatelného neodehrálo a poměr státní moci k "monopolům" se překlopil do

      a) symbiózy, spolupráce - jejímž výsledkem byl mimo jiné po nějakou dobu sociální stát (ani Hitlerův sociální stát nebyl budován jednostranným diktátem mocného fýrera, ale s podporou rýnských "monopolů" a v dohodě s nimi)

      b) a, aby se neřeklo, tak je tu ještě jakési zákonodárství na ochranu hospodářské soutěže.

      Co se ale stalo prakticky souběžně s akcí Standard Oil?? No, vznikla jakoby státní, ale ve skutečnosti soukromá - oligopolní "státní banka americká", Federal Reserve.

      Je nutné pokračovat ??

      Vymazat
    6. Pokud je opravdu něco potřeba dodat po lopatě, tak snad jedině:

      Dnes o tom, co "stát" dovolí nebo nedovolí, nerozhoduje ten "stát",

      ale to je právě ten kapitalismus respektive přirozený důsledek vývoje kapitalismu.

      Není to tedy něco vnějšího a cizího kapitalismu, jak naznačuješ. Kapitalismus je reálně existující systém, který se točí kolem multiplikace kapitálu. A kapitál, jak krásně vystihl už Kautský, je také vztah. Společenský vztah. Také mocenský vztah.

      Naproti tomu, co označuješ "kapitalismem", je "svobodný trh". To je teoretický koncept stejně obdobně jako "komunismus". To neznamená, že to nemůže být dobré, neznamená to, že to někde někdy nefungovalo nebo že to nemůže fungovat, ale nefungovalo to proto, že by to byl kapitalismus, ale proto, že to někdo mocensky "uměle" prosadil a hlídal. Howgh.

      Vymazat
  3. Jak vcera uvedli ustavni soudci pri zamitnuti zdaneni cirkevnich nahrad, zakon o zlocinnosti komun. rezimu prijaty v 90letech je stale platnou soucasti pravniho radu CR. Tudiz i vzpominky na minulost - dostupnejsi bydleni pred rokem 1989 jsou zlocinem a musi se po pravu potlacovat.

    Jinak nesrovnavejte s Kanadou to je neco jako ropny stat, mala populace a hodne prirodnich zroju.
    Cesko je chude a male, tudiz musi se setrit na vsem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kapitalismus je sebevrazednej system, kterej se vzdycky dopracuje jen do krachu. Zachranuje se v prubehu vsemi moznymi zlociny , korupci , maji to zachranit valky a miliony obeti, predstira demokracie ale nenavidi vsechno zivy a celou planetu. Vsimnete si ,ze zadna vlada neudelala napriklad nic pro zlepseni ovzdusi. Naopak vsecky smlouvy brzy zase zrusili..Rovnou az do katastrofy a nikdy jinak..
      Protoze to nemaji povoleny a sebevrazda musi pokracovat. Zase miliony zahynou. Dobrej priklad je zurivej a silenej antikomunismus , kterym zakryvali svoje zlociny a naverbovali si vykrmili Hitlera , Musoliniho a dalsi fasisty a nacisty na zniceni vseho, ale pak to musel Stalin zachranit. Co napriklad a jak osvobozovali Italii , je neuveritelny... Neni nic co by neukradli a neznicili.
      U nas priklad Havla je vice nez odstrasujici..Az znicil sam sebe..A nejen chlastem..
      Na zapade to uz jsou jen 70-80 lety ubohy , upadkovy,zhrouceny karikatury , kaspari a saskove a nic jinyho neni ani povoleny systemem , kterej jde pod. Ted se pustili sami do sebe..A jakou maji sadistickou radost,ze se muzou zaSebevrazdit..
      Az to nekdy zazenou do revoluci, prevratu a pak je to jeste horsi..
      System to dopracuje, az nikdo nemuze existovat aniz by porusil zakony.Protoze ozebraci kazdeho a postupne vypukne neresitelna bida a hlad. Sami hromadi miliardy v bankach a nemuzou jinak i kdyby je to melo Zachranit /i nas vsechny /od jiste zkazy .

      Vymazat
    2. Kapitalismus je parazitující a zahnívající! Imperialismus jako nejvyšší stádium kapitalismu! V.I.Lenin

      Vymazat
    3. Zajímavý je fakt, jak nás krmí naše TV. Před 6 roky jsem šel na důchod a při běžném nákupu jsem platil 250-300Kč. Po 6 letech za totéž zboží /potraviny/ platím 470-520 Kč. Nakonec se dozvím, že inflace je 2,3 %. Kdo toto zveřejňuje je blbý /omlouvám se/, jestli do hoho počítá i cenu lokomotivy či letadla. Ono se nezdražuje jak narůstají ceny, ale zásadně skokově. a Hodně se začíná zaokrouhlovat na 10 koruny. To je ta úžasní hodnota koruny. A na ČT24 se objeví bývalý premiér Fišer, který se má odvahu vůbec ukázat. Církevní restituce, co to je, někdo udělal odhad majetku a řádově ho zvýšil 3x. Kdo na ně podá žalobu, ať jde sedět, třeba Kalousek s Nečasem. Pro obyčejné lidi neudělali vůbec nic!!!!!

      Vymazat
    4. Samozřejmě, bydlení bylo špatně dostupné i před 30 léty. Komunisté zvýhodňovali své lidi a hledali pomocí udavačů tzv. ,,nepřátele". A tak jsem bydlel v létech 1982 až 1985 v prkenné chatě bez elektrického proudu a myl se v dešťové vodě.Do práce jsem jezdil na jízdním kole Penza (lidově ,,Ukrajina").
      Pracoval jsem jako mistr a měl hodnost nadporučíka v záloze a konal několikerá cvičení (dvě např. jednodenní v sobotu). Poslední v roce 1987, když jsem se přihlásil ke státnicím na elektrotechnické fakultě (získání diplomu ohrožovalo mého nadřízeného v jeho pozici). Od roku 1977 jsem čekal na byt do roku 1988
      (garsoniéra s oknem na sever, tam se očekávalo, že založím rodinu).To naznačuje,že nadbytek bytů byl jen zdánlivý. Například personální referent, který pochopil, že bych měl bydlet ,mi z vlastní inicativy dal devět adres, kde se podle jeho zjištění večer nesvítí. Všechny adresy byly kryty formálními nájemníky z řad příbuzenstva majitelů, které v domech léta nikdo neviděl. Pokud byl nějaký byt skutečně pronajat přes národní výbor, majitel musel ukládat nájemné do Spořitelny - bezúročně. Pokud nájemník ( např.zedník) nezaplatil, MAJITEL byl vyzván Spořitelnou, aby uhradil částku, chybějící na účtu. Žádní exekutoři nebyli. Ale za takového systému se v bytovém fondu hromadil skrytý dluh. Právě ten by současní majitelé měli do bytového fondu doplnit, ovšem oni chtějí hlavně zisk - a to vede třeba ke zbourání bytového domu, protože cena pozemku stoupla a jednorázový prodej přinese rychlé peníze. Každý známe ze svého okolí demolice obytných budov, vyvolané špatnou údržbou (z popřevratové doby). Důchodci by sice ušetřili, kdyby se přestěhovali na venkov (uvolnili by městské byty), ale zrovna v jejich věku je začíná zajímat dostupnost lékařské péče...

      Vymazat
    5. Anonymní16. října 2019 1:41
      Dobře napsáno, ještě bych ten konec doplnil. Ti bankéři nehromadí prachy v bankách, oni je používají na korupci všech politiků soudců, generálů, prostě kohokoliv na rozhodovacích pozicích. Dále skupují pod hlavičkou „finanční trhy“ každý výdělečný podnik, důl, vše co má reálnou cenu, na rozdíl od peněz v bance. P.K.

      Vymazat
    6. 0.35: Dnešní Česko (tento název nesnáším) je malé a chudé. Dřívější Československo bylo taktéž spíše malé, bylo ale bohaté - to je ten rozdíl! Je úplně jedno, které zhovadilé ekonomické kopyto zrovna na TV zvrací. Je nanejvýš nutné všem členům minulých vlád od r. 89 a všem jejich navázaným a zaháklým nápomocným pijavicím, konečně zurážet obě ruce a bez skrupulí je poslat tam, kam patří - do vězení na doživotí. Zabavení všech majetků nejen jim, ale všem jejich příbuzným a doživotní zákaz jakékoli funkce ve státní sféře. Vyhnat zahraniční banky, všechny politické neziskovky, zrušit senát, zeštíhlit parlament a vyloučit poslance jako zaměstnance. Post v parlamentu by mohl být opět jen jako čestná funkce, tak jak to bylo dříve. Zrušit úlohu politických stran v politice státu, tudíž bez možnosti jejich financování státem. Družit se mohou, ale za své a jakkoli by z podobných uskupení vzešel poslanec do parlamentu, ten by měl výhradně osobní zodpovědnost za veškeré své postoje, hlasování a spoluzodpovědnost za případné vzniklé škody. To samé se soudci, atd. Tak jak je naše ústava postavena, není to ani o demokracii, natož o spravedlnosti, či odbornosti, ale o velkém hřišti pro týmy zlodějů, podvodníků, gansterů a konečně i, logicky, o nepotrestatelnosti jak ekonomických škůdců, tak ve finále i vlastizrádců.

      Vymazat
    7. 0:35 - souhlas s tím, že se musí šetřit na všem. Ale co dělají vlády? Opak.

      Příklad jsou tzv. církevní restituce, což nebylo nic jiného, než dar církvím, protože od doby Josefa II jim nic nepatřilo, pouze měli nemovitosti v užívání a "užívání" je velký rozdíl od "vlastnění", to snad chápe každý!!!
      Ústavní soud je sestaven z lidí, kteří jsou jasně na straně církví a okrádání státu. Je to těleso politické a právo vykládá ve prospěch hrabivé pravice. Stát tady plýtvá, nehospodaří, nešetří, ale rozhazuje a naše prostředky půjdou i na velké blbosti, jako je např. boj proti prezervativům jako ochraně proti nákaze AIDS v Africe, čehož se dopouští Vatikán již mnoho let.

      Dalším příkladem je nákup španělských dorpavních letadel pro AČR, nákup pochybných Pandurů a dnes aktuálně i helikoptér z USA.
      Ty helikoptéry nemají atest pro armády NATO, jsou předražené určené pro námořní pěchotu. My je kupujeme za nehorázné prachy a ještě budeme muset vrazit nemalé peníze do realizace atestu!
      Tomu se říká šetření, hospodaření, úspory?!

      A voliči nic, protože média vyjí s vlky, neinformují, nemobilizují, jen manipulují, překrucují, cenzurují a lžou.

      Dokud nebudou fungovat nezávislá média s širokým dopadem na veřejnost, nebude fungovat ani stát, ani demokracie!
      Promiňte, že jsem byl tak dlouhý, ale muselo to ven.

      Leo

      Vymazat
    8. Vladimíre Šmídle 10:55, za komunistů samozřejmě žádný přebytek bytů nebyl a právě proto zákon „O hospodaření s byty“ byl formulován tak, aby existující i nové byty byly plně využity a také, aby byly dostupné především nebydlícím a z nich těm, kteří patřili mezi nezbytné pro chod národní ekonomiky. Jak už to mezi lidmi chodí, ti čipernější se vždy a všude prosadí před pasivními a neuměteli.
      Vy trpíte představou o všemocnosti a kromobyčejně dlouhých prstech komunistů. Představa, že by váš šéf, pokud jste byl mistrem tedy vedoucí provozu, byl schopen zařídit, abyste nastoupil vojenské cvičení a tak vám znemožnil zahájení VŠ studia, je bohapustý nesmysl! Při zaměstnání, tedy „dálkově“, mohl studovat každý, pokud se výsledkem zkoušky vešel do pořadí přijímaných. Pokud byl doporučen zaměstnavatelem (zastával funkci s kvalifikačním předpokladem takového vzdělání, nebo byl na takovou funkci kádrovou rezervou) měl přednost, čerpal placené „studijní volno“, mohl mít hrazené cestovní náklady ... Samozřejmě nebylo, pro některá soudruhy, až tak obtížné leckomu takové postavení znemožnit. Pokud jste ovšem něco doopravdy uměl, stal se nepostradatelným nebo vzal funkci, o kterou nikdo jiný nestál, pak jste byl králem. Podobně i ve vojenské službě. Já například, abych se nestal „absolventem“ jsem promyšleně udělal „průser“. Nehodlal jsem být tahán na cvičení a všemožná ta doškolení pro důstojníky, kteří měli naloženo tak dvakrát víc, než mužstvo a poddůstojníci.
      Takže pane Šmídle, přemírou vojenských cvičení jsem netrpěl, „dodělávat si školu“ jsem nemusel, nejvyšší dělnické kvalifikační třídy a osobního platu, bytu, auta i garáže ..., volného času na koníčky, se mi dostalo nejsnáze jako „bezpartijnímu“. Stačilo slevit na ctižádosti a rozpoznat, co je bráno za nezbytné. Dnes je tomu docela dost jinak. Pochopitelně.

      Vymazat
    9. Ad 9:37: Víte kolik devalvuje Euro ročně? 10 procent. Nechtěl jsem tomu věřit. Je to v knize Michael Morris: Co nesmíte vědět, vydané v roce 2014 /3. vydání/. Byla svého času dostupná na našem knižním trhu v překladu - z němčiny.

      Vymazat
    10. Ctěný anonyme za 12:50
      Informaci o aktivitě nadřízeného mám od pracovníka vojenské správy, neboťˇ, jak jste nepostřehl, proběhl mezitím převrat a utajení už nepodléhala ani jména důstojníků StB (což neříkám proto, že bych tím byl potěšen, naopak, při šetření sabotáží v roce 1989 jsem s nimi byl v kontaktu a chovali se profesionálně). Uvedenou funkci mi OF nabídlo, protože s uvedeným šéfem nebyli spokojeni a hodlali pokračovat ve výrobě. Řada lidí s převratem odcházela do důchodu a necítila se proto být
      vázána mlčenlivostí o věcech, které existovaly , ale neměly oporu v zákoně.
      Odešel jsem z výroby na odbornou školu a tím se vyřešily i platové poměry, protože ztrátou vedoucí úlohy jisté strany nebyl problém i s učitelským platem překročit celostátní průměr. Za soudruhů bych učit nesměl. Ovšem k původnímu tématu - zacházení s bytovým fondem - a v pohraničí zbyly měšťanské domy po tzv. sudetských Němcích - vede k nezájmu dnešních majitelů pronajímat byty občanům ČR. I v 80. létech hledali spíše zahraniční studenty.

      Vymazat
    11. 1:41 Zklidni hormony Radosto, ať ti z toho kvičení nešvihne!:D:D:D

      Vymazat

  4. Brouk Pytlik

    Ja bych rad ukazal ctenarum z NR vyvoj cen domu na ceskem trhu a tim mozna zlepsit pohled na situaci.

    Ja se nerad uchyluji k napadani lidi jako je Maestro Honolulu ci tlacit na pana Jirovce, lec pan Jirovec neudelal nic ve smyslu prineseni faktu na scenu.

    Zde jest https://tradingeconomics.com/czech-republic/housing-index

    Kde ctenari mohou videt graf : property price to income ratio. To je ten co sleduji!!!

    To je ten s modrymi vertikalnimi pruhy , na vodorovne souradnici jsou roky , vertikalni je property price to ratio index.

    Jak se to cte je: vertikalni pruh predstavuje celkovou cenu bytovky delenou rocnim prijmem kupujiciho ( po odecteni vydaju na preziti).Z toho je jasne jak se situace menila na trhu s bytovkami v Cechach.
    Jinymi slovy je z toho mozno posoudit jak moc v Cechach stahuji z lidi kuzi. Jinymi slovy index predstavuje jak dlouho( v letch kolik let ) budete muset pracovat na koupi bytovky. Momentalne je to 14.4 roky a porovnani s Jizni Afrikou 3.5 let.

    Pak jsem nasel jinou zajimavou studii

    https://www.worlddata.info/quality-of-life.php

    A tak podle nich zjistite , ze by jste meli byt stastny.

    Muzete si s tim neco zkusit.

    https://www.worlddata.info/



    Brouk Pytlik

    OdpovědětVymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  6. Honolulu posle kazdeho do RITE!!!!, PROTOZE NIC JINEHO NEUMI!!! a na NIC JINEHO SE NEHODI!!!

    poli-sutra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. 5:36
      Ano, jeho sprosťárny střídají jeho ještě větší sprosťárny, a urážky s elegancí, a rychlostí jeho vyměšování, které dávno přešlo do chronického stádia, a na léčbu ten lenoch nemá prostředky. Nebyla by tady žumpa, kdyby byl namísto mazání jeho trusu, navždy zablokován.

      Vymazat
    3. 8:08 Nežvaň rusáku! Nick honolulu je Vlastenec, rasista, aktivní člen KKK! Kdyby tě ty kremelská židobolševická filcko vopejzaná spatřil - na kilák - dva, tě složí svou winchestrovkou jak škodnou! Teda proč jak, viď? Však už brzy to bude povolený i u nás ...

      Vymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  8. Jiří Jírovec16. října 2019 8:39

    Můj článek upozorňuje, že politici nechápou, že důchody jsou jen částí zabezpečení občanů ve stáří. Jde o složitý problém, jehož podstatnou součástí je nedostupnost bydlení.

    Zmínil jsem kanadský systém, protože s ním mám praktické zkušenosti. Jde o systém vycházející z přesvědčení, že je zapotřebí podporovat ekonomicky nejslabší občany.

    V zemi blbců, kteří žvanili o králikárnách, doporučují ženám, aby si našly pořádné chlapy (živitele) a mluví o tom, že se každý musí postarat sám o sebe, se dá těžko něco dosáhnout.

    Podpora občanů ve stáří (včetně důchodů) se neobejde bez účasti státu. Zdroje lze najít v omezení odlivu zisků do zahraničí, regulací současných nájmů a snížením nákladů na zbrojení.

    Ve sportu platí pravidlo, tady sis vydělal, tady zaplatíš daň. Ta je ve Wimbledonu 45%. Co uděláš se zbytkem nás nezajímá. V NHL platí každý hokejista místní daň za každý zápas ve kterém nastoupil. Všechno jde, když se chce.

    Málokdo ví, že Potůčkova komise dospěla k závěru, že důchodový systém musí zůstat pod kontrolou státu, jinak je vytunelován.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale, ale.. Politici to naopak chapou velice dobre, aneb kdo se nezabezpeci (jakymkoliv zpusobem) do svych cca max 50let zivota tak proste na kolbisti zivota prohral. Mnozi to stihnou i drive. Rika se tomu hledani renty. To ma ruzne formy prisavani na rozpocty at uz statni ci kvazi komercni.

      Zakonite v takovem mumraji musi jit vetsina tech mene uspesnych o zebracke holi. Takovy system si Cesi vysnili a vychovali pro nej deti a vnuky tak ho take maji.

      Vymazat
    2. 8:39 Mne fascinuje, ze se na washingtonský konsensus a volnou ruku trhu nechali nachytat vysokoškoláci z ekonomické oblasti, když musí být myslícím lidem jasné, že šlo jen o odebrání všech cenností domorodcům a zavedení takových pravidel, aby se likvidovali sami. Skutečná moc pak dorazí vítěze. Za 30 let se neobjevilo nic pozitivního a konstruktivního, posloucháme jen samé žvásty furt dokola. Banky vytváří peníze z ničeho a občané jim to ještě celoživotně splácí. Neuvěřitelné.

      Vymazat
    3. 9:56 Souhlas.

      Vymazat
    4. 10:40
      Dalsi zakladni omyl.
      Vysokoskolaci-ekonomove se rozhodne nenechali nachytat Washingtonskym konsensem. Proste jim bylo okamzite jasne (intuici, od vrtstevniku, ucitelu, rodicu) ze "je lepsi" byt malym panem - lokajem v zahranicne vlastnenem protektoratu Ceskem, nez pracne a rizikove budovat neco jako narodni stat a jeho ekonomiku.

      Oni chteli konecne "zit" tj. alpske lyzovacky, plaze, vily, auta - nejlepe ihned nebo velice rychle.

      To je mentalita ktera vicemene v Cechach vzdy dlouhodobe vitezi posledni 1000let, male vyjimky existuji jako Husite, socik apod. Ale jak vidite v dlouhe casove rade jsou to marginalni vyjimky. Co vitezi vetsinou jsou prachy, prachy, zadupat ostatni na zebriku pod sebou.

      Vymazat
    5. Brouk Pytlik
      pane Jirovec tvrdit , ze politici nechapou !!! je velice slabe.
      Kazdy absolvent stredni skoly ekonomicke chape pensijni pojisteni se vsemi detaily.

      Veskere danove penize jdou do :
      socialniho zajisteni, PENZI!!, zdravotnictvi , armady, a specialit.

      Pochopitelne ze se najdou politici , jez jsou bezcharakterni a budou se snazit stare lidi okrast a prevest penize do rukou jeho zajmovych skupin.

      To neni tak zajimave jako to , ze se jedna o celosvetovy trend !!! coz jste jako pisatel tohoto clanku mmohl ci lepe mel !! ukazat.

      Brouk Pytlik

      Vymazat
  9. jak řikal špidla zdroje jsou jen je využit třeba zrušenim cirkevnich restituci a vypalneho solarnim baronum a na vystrahu pozavirat ty co tohle umožnili a zavest přimou demokracii tak že vždy rozhoduje zvoleny parlament a ne nějaci pomateny bolševici od ustavniho soudu či svaty plagiator mareček s ožralou mirdou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, Špidla měl pravdu, ale myslel zdroje zejména pro sebe. Věděl že se otevírá klub všehoschopných, který budou předstírat pokrok a demokracii za velmi slušný obolus.

      Vymazat
  10. Starý občan nepotřebuje dnes jen peníze na nájem, lékařskou péči, jídlo (kulturu bych klidně vynechal) ale i na splácení dluhů, které si svými předešlými výdaji nadělal, hlavně u zdravotní péče. Visí nad ním hrozba exekutora. Po jeho smrti jeho dluhy převezmou děti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To si nemyslím. Mým rodičům je už víc jak osmdesát a žádné dluhy nemají a nikdy neměli.

      Vymazat
    2. 10:24
      Stihli se zaopatřit na stáří za socíku, vč. bydlení, a jsou dost chytří na to, aby nepodléhali dnešním "obchodníkům s teplou vodou", a taky mají dobré potomky, nebo nepodléhají jejich nárokům.

      Vymazat
    3. 10:39 Zabezpečit se na stáří může (a měl by) úplně každý v každé době.

      Vymazat
    4. 11:47
      To je nesmysl. Jen jeden z mnoha aspektů dnešních mladých lidí, kteří mají podprůměrné mzdy za práci pro společnost nezbytnou, nedosáhnou ani na desítileté dluhy z hypoték na zajištění bydlení, nebo na nekřesťansky vysoké nájmy. A ti, kteří na hypotéky dosáhnou, nemají jistotu trvalého zdraví, ani absence jiných katastrof zasahujících tvrdě do jejich rozpočtu, dokud dluh nezaplatí. A ta vaše "každá doba" zahrnuje i minulé války, v kterých se všichni zabezpečit prostě nemohli, a byli rádi, že přežili. Říkejte si dál v klidu hop, ale ještě jste nepřeskočil(a). Ani zabezpečení zloději nemají jistotu, že jednou o vše nepřijdou...

      Vymazat
    5. 12:08 Nevím, co je myšleno výrazem "podprůměrná mzda za práci pro společnost nezbytnou". Jaká práce je pro společnost nezbytná a jaká zbytná?

      Vymazat
    6. 12:34
      Vaše další potrava:
      Průměrná mzda:
      https://www.czso.cz/csu/czso/cri/prumerne-mzdy-2-ctvrtleti-2019
      Zhruba dvě třetiny zaměstnanců mají mzdu nižší než celostátní průměr, tedy mají podprůměrnou mzdu.
      Nekvalifikované práce bývají podprůměrně placené, a jsou určitě nezbytné i pro vás. Ani v některých kvalifikovaných oborech lidé nedosahují ani průměrné mzdy.
      "Práce" v politických neziskovkách bývají nadprůměrně placené, a rozhodně jsou nejen zbytné, ale mírně řečeno nadbytečné.

      Vymazat
  11. Nechci být válečný štváč, ale jak pozoruji situaci, bude dobrovolné odejítí ze světa povoleno po nástupu do důchodu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejenom povoleno, kdo přejede na přechodu důchodce bude mít bonus. Ale vážně, teď se řeší eutanázie, a konec bude jako u Eskymáků, kteří posadili staré na kůži před Igloo a nechali je tam snít (to mám z knížky).

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    3. Brouk Pytlik

      docela souhlasim , ale melo by to byt jen v pripade:

      stary clovek zije bez socialnich tlaku!! (financnich, rodinych, ...atd)

      neni manipulovan k euthanasii (socialne)

      pak by se mel nechat problem co chce delat se svym zivotem v jeho rukou odejit na vzdy ci zustat.

      Brouk Pytlik

      Vymazat
    4. Jirko Chmelarčíku!
      Hluboce se mýlíte. Gojům nebude dovoleno se eutanázovat, nýbrž budou (dokud budou zdravotně způsobilí) vedeni na porážku a zpracováni na potraviny. Po vystoupení profesůrské zrůdy ze Skotska už se to stává trendem a po zpracování v ČT to bude dokonce IN. No debilní gojové, už vás páníškové mají na lopatě a pece ty ještě v Treblince stojí a dokonce fungují.

      Vymazat
  12. Když si necháte vzít vládu věcí svých ze svýchh rukou a stát přestavá fungovat pro své občany a je pouze šlupkou v rukou šmejdů, pak je vše neřešitelné. Nejen důchody, ale i zdravotnictví, školství, bytová politika, dopravní dostupnost, cenová politika, daňová politika....poslední a snad nejdůležitější je loupež vody a zemědělské půdy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Dokud bude stát v rukách šmejdů, tak si o tom svinstvu můžeme jen povídat.

      Vymazat
  13. Polský poslanec exkluzivně: Soros chce vládnou světu jako „loutkovodič“

    http://svobodnenoviny.eu/polsky-poslanec-exkluzivne-soros-chce-vladnou-svetu-jako-loutkovodic/

    Tandem Putin s Trumpem v Sýrii zabodoval:

    http://svobodnenoviny.eu/tandem-putin-s-trumpem-v-syrii-zabodoval/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak to souvisí s problematikou důchodů?

      Vymazat
    2. Všichni tři jmenovaní jsou v důchodovém věku...

      Vymazat
    3. 10:50 - nejsem autor 10:35, ale když chcete ovládnout státy, musíte je zadlužit, dovézt imigranty, rozvrátit a uspořádat majdan. Ta souvislost je naprosto jasná, spokojené lidi do ulic nevyženete. Zásadně volit ty, na které nadávají v "demokratických médiích" a pokud je honí po soudech, není co řešit, to je jistota!

      Vymazat
  14. Dopadne to jako vždycky a jako všude v blahobytné sosyjalni společnosti.
    Ti bohatí (rozuměj poctiví troubové) si na důchod naspoří.
    A ti chudí (mezi nimi větší než malé množství lehkoživků) si nenaspoří,a tak budou vesele sosat důchodové dafki,páč...SOSYJALNY SMÝR.
    Helanov

    OdpovědětVymazat
  15. A zase zavádějící titulek myslím, že už po třetí. Duchodci se přece musí strašit. Ten kdo poctivě pracoval 45 roku s duchodem 21 000 a od nového roku počítám s přidáním 1 200 kč a s pořádným učtem v bance, se nemusí ničeho bát.Nechápu chlapy co mají 12 000 duchodu a že jich je!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když podnikáte a na sosiální si platíte skoro minimum, tak dostanete, co jste odvedl, což není problém systému. 21.000, to jste hodně přestřelil. Vyslechl jsem nějakjé debaty, jeden podnikal, pořizoval si nová auta, platil málo a druhý jezdil ve starých popelnicích, ale platil sociální mnohem více a odpovídal tomu i rozdíl v důchodech, ta debata neměla vítěze.

      Vymazat
    2. Dedián pro horních 10% je asi 18000 Kč, tj. jenom ca 10% má více. Aby člověk pracoval 45 let, to nejspíše nemůže jít do školy (ukončení ve 25 letech plus 45 je 70, zbývá u muže ca 8 led si toho důchodu užít. Radím Vám se nevytahovat a snažit si svého důchodu užít co nejdéle. Důležitější než výše je délka pobírání. ST

      Vymazat
    3. Oprava překlepu, medián

      Vymazat
    4. 15.15,12.:26 Nemusím se obhajovat, ale pro nevěřící pochybovače. V roce 1973 jsem dokončil 4letý výučák obor ofset. tiskař. Jako modrák jsom v 19 letech dostal tis. stroj. postupem doby a svým umem jsemzačal tisknout na 4 barvy. To jen tak pro objasnění. Byl jsem sám překvapen při výpočtu duchodu od roku 86 do r. 90 suma se pohybovala od 50 do 60 tis. za rok. je pravda že v tob bylo spousta přes. a víkendu. Od roku kolem 95 jsem pracoval u kamaráda, který v té době ovládnul tiskem vše v okolí. Za rok jsem podepisoval příjem více jak 400 000 t. To až do roku 018. tam už byl př. vícejak 500 000. JOOOO KDO UMÍ TAK UMÍ. CELÝ ŽIVOT JEDNA PROFESE. a TO JSEM NEBYL VE STRANĚ.

      Vymazat
    5. 14:16...Moc vám to přeji,taky jsem začínala se slušnou penzí...
      Teď se vám ale bude každým rokem ta slušná penze jaksi zmenšovat,pokud nestačíte včas umřít,tak se postupně propracujete k penzičce průměrné.
      Je to dáno tím,že stát tu zásluhovou část zvyšuje HODNĚ opatrně.Aby se "nerozevíraly nůžky".
      Což má logiku,ale ty, kteří odváděli do státní kasy víc než neděláci z toho zrovinka radost nemají.
      Kdybych tady strašila ještě čtvrt století,tak budu mít důchod jako Máňa která se celý život válela na kanapi a žila z čórek.
      Helanov

      Vymazat
    6. 14:40 Máte pravdu, ta zásluhovost se poslední roky moc nepočítá, zjevně výhoda pro ty co se celé roky váleli na vrátnicích a pod. zařízeních.Umřít se ještě nechystám.
      Poslední roky dvakrát na moři na rybách, ach BOŽE, jak je ten život dnes nádherný, ne jak za rudejch zločincu.

      Vymazat
    7. 15:09 Ty budeš zřejmě živnostník. A nejen chvilek milion.

      Vymazat
  16. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  17. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  18. Dnes bylo v české tele (!), v "černých ovcích" zase něco výživného. Zase nějaký "podnikatel", jeden z mnoha tady v tom
    kapoušském bordelu ukazoval, jak se dá žít jen z pokut za "služby" při vylákání podpisu, většinou z lidí, kteří dříve
    na něco takového nebyli zvyklí. Za sprosté sliby, že po změně
    dodavatele ušetří.
    Stejně jako i ti oficiální, jako T-mobile a i ti druzí, dovedou využít jakékoliv slabiny u těchto lidí.
    Mají monopol na informace, kde to u zpětné vazby naprosto
    nefunguje. Většina takových výtečníků už zrušila mailové
    adresy, které začínaly na info@xxx.cz Dovedou ale přesto z této adresy napsat, že neexistuje.
    A pak že ten "vítězný únor" byl jen komunistický puč.
    Podobných lidských sviní tady bylo za první, také demokratické, plno. Když se jim šláplo na krk, tak kvičeli.
    Takže přidávat důchodcům je nutné. Aby se víc příživníků
    mohlo napást.

    OdpovědětVymazat
  19. Záměrné vytváření různých mezičlánku providerů, agentur pouličních dohazovačů různých služeb se vložilo před spotřebitele, znepřehlednilo trh a zbytečně prodražilo zboží a služby i pro aktivně pracující. Důchodci se stali lovnou zvěří, nejen s podprůměrnými důchody (přítom polovina důchodců zdaleka průměru nedosahuje), ale i s výdaji. To málo, co jim stát poskytuje (doplatký na nájmy etc) je pro řadu důchodců neznámé a ani nevyužívané. Heslo, že každý se má o sebe postarat, pro kategorii starodůchodců neplatí.

    OdpovědětVymazat
  20. Pane J.Jírovec, Maláčová (*1981) její manžel Chmelař (*1987) a Petříček (*1981), všichni z ČSSD ani jeden z nich neprošel parlamentním volebním sítem ...?! A jakou dělají paseku, nejpotřebnější důchodci “utřou nos“ (Maláčová), mimo jiné, co stojí “afričtí“ imigranté po Českých zemích v imigr. táborech mimo Prahu (Chmelař)? A urgentní nemalé financování, politckých neZISKOVEK z ministerstva zahraničních věcí (Petříček), zlo přichází z ALTNEROVA domu. Kuriozita! Ministr Petříček v komunálních volbách v roce 2018 byl lídrem kandidátky ČSSD do Zastupitelstva městské části Praha 7 a tudíž i kandidátem strany na starostu této městské části. Neuspěl však a do zastupitelstva městské části se vůbec nedostal ...!?!

    Znáte romáka, který by si stěžoval na svůj nízký důchod, ne? Čím to je, mají naspořeno v důchodových fondech, rébus od Romea.cz Praha.

    OdpovědětVymazat
  21. Jsem velmi šťastný, chci se podělit o svá svědectví s širokou veřejností o tom, co pro mě tento muž jménem Dr. PADMAN právě pro mě udělal, jsem ženatý 4 roky a mám rozchod s manželem před 4 měsíci a byl jsem strach a tak zmatený, protože ho tak moc miluji. Opravdu jsem byl příliš depresivní a kamarád mě nasměroval k tomuto kouzelníkovi, doktoru PADMANOVI, a oznámil jsem mu všechny své problémy a řekl mi, abych se nebál toho, že se přinutí, aby se můj manžel vrátil ke mně a za pouhých 48 hodin Dostal jsem hovor od mého manžela a on se líbil, že bych se měl vrátit do domu. Nikdy v mém životě nevěří v kouzlo a teď mi to jen pomohlo a jsem nyní tak šťastný. Vše mu děkujeme a pokud si také chcete nechat svého manžela vrátit pro sebe zde !! jeho e-mailovou adresu (padmanlovespell@yahoo.com), jsem tak rád, že svědčím o vaší práci a laskavosti DR PADMAN

    OdpovědětVymazat