Reklama

.

.

čtvrtek 31. října 2019

Jak vlk pozval králíka na večeři


31. 10. 2019 Martin Kunštek
„Děkuji za příležitost vidět na vlastní oči francouzské zemědělství. Krávy jsou zde podobné jako u nás, krajina je podobná jako na některých místech u nás, venkované jsou také podobní, ale tím výčet podobností končí. Naše zemědělství je ve zcela jiné situaci než v zemích Západní Evropy, kde jsou dotace z evropských fondů 4- 6x vyšší než v naší zemí. A některé východoevropské země jsou na tom ještě hůře. Před třiceti lety jsme byli nezávislí na dovozu zemědělských produktů, některé jsme vyváželi, například cukr, který dnes musíme dovážet. Dnes jsme soběstační jen z 38%. Proto nechápu slovo „společná“ ve spojení „Společná zemědělská politika“. Co máme společného v podmínkách tak zásadní nerovnosti. Obchod potravinami je z rozhodující části v rukou obchodních řetězců majitelů ze Západní Evropy. Připomíná to pohádku o tom, jak vlk pozval králíka na večeři. My jsme tím králíkem, nejsme vítězi v této hře.", řekl europoslanec Ivan David (SPD) na tiskové konferenci na závěr mise Zemědělského výboru Evropského parlamentu ve Francii.




Při vystoupení Ivana Davida se přítomní tvářili, jako by v kostele vykřikoval vulgarismy. Náhradník v Zemědělském výboru, majitel 85 ha a 150 krav v severním Nizozemí Jan HUITEMA (na obrázku vlevo) cítil potřebu vyvrátit slova českého zástupce. Zda se mu to podařilo posuďte sami Huitema doslova řekl, že "v Evropské unii není možné, aby všichni dostávali stejné dotace, protože právě teď ve Finsku sněží, zatímco v Itálii je ještě teplo, tedy každá země je jiná."
Někteří poslanci horečně přikyvovali a za tento intelektuální výkon mu zatleskali.
"Chtěl jsem se ho zeptat, zda klimatické rozdíly jsou také příčinou, proč jsou do Bulharska dováženy rajčata z Nizozemí, ale už by mi nebylo uděleno slovo a stejně bych „proevropské“ nadšení zástupců zvýhodněných zemí nepřesvědčil.", okomentoval jeho výstup Ivan David.

123 komentářů :

  1. Hodně sil pane Davide, ale cíl je "pryč z EU".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:49...Cíl je být slyšet.
      To bychom se možná divili,ke kolika lidem v Evropě se dostanou slova pana Davida.
      Helanov

      Vymazat
    2. Neco zabavy by jiste vzniklo v dnesnim smutnym svete ,kdyby nekdo pozval Gretu na verejnou diskusi..

      Vymazat
    3. 22:49 Vy jste hodně omezený člověk!

      Vymazat
    4. Tak každá země je jiná ale na vnucování jejich zákonů jsou dobré správně 22:49 pryč z eu.

      Vymazat
    5. 8:59...Vy jste hotový argumentační gigant.
      Helanov

      Vymazat
  2. Dalo by se i říci,že pan Jan Huitema je mislytel ako sfiňa...
    Jestli to ty jeho krávy čaply po něm,tak nedojej mlíko,ale kaděj parmezán a močej sojové laté...
    Děkuji za článek!!!
    Díky,pane Davide.
    Sice mluvíte do hluchejch vrat, ale i tak!!!
    Helanov

    OdpovědětVymazat
  3. Musíme si uvědomit, že za tím vším je honba za penězi (na západ od nás jsou dotace do zemědělství a venkova 6x vyšší), trocha rasizmu (my na východ od Západu jsem méněcenní) a nadřazenost kolonialistů (Holandsko, Francie atd. jsou bývalé koloniální velmoci a jejich občanů se nepřestali chovat a myslet jako za "starých časů". Západ má víc hlasů, než my z Východu a proto nikdy ty idioty v EU nepřehlasujeme. Proto odchod - czexit!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naše velice špatné podmínky při vstupu do EU vyjednával Telička, kterého tam nacpala ČSSD. Ten nevěděl která bije a soc. dem. rovněž. Zemědělství nerozumněl a kritiku od skutečných zemědělců házela strana pod stůl jako neoprávněnou.

      Vymazat
    2. 12:52
      Za to dr. David je vysloveně agrárním odborníkem...

      Vymazat
    3. Paradoxem je, že v Evropě mluví slovanskými jazyky většina obyvatel. Nevím jak je to v EU (dodám pro některé, že EU a Evropa je rozdíl), ale kdyby naši politici i naši pokrevní bratři (je to tak, ať chceme nebo ne) se dokázali pořádně domluvit, nebylo by to tak frustrující a ubíjející nejen pro naše zemědělství. Popravdě řečeno, myslím si, že se nám stále mstí za to, jak tady zemědělství přes všechny problémy fungovalo a také se ho pořádně báli.

      Vymazat
    4. 12:52 mýlíte se.Telička přesně věděl co "vyjednává".

      Vymazat
    5. 2310
      Děkuji za správný postřeh, alespoň navenek se chovají přezíravě , jak byli zvyklí v koloniích.Zatím do nás nestřílejí.
      1252
      Telička jr. je narozen ve Washingtonu, je tedy občanem USA. Dojednal přístupové podmínky s tímto vědomím.

      Vymazat
  4. Nám také nechybí v zemědělství myslitelé. Hned po převratu se objevil v televizi pořad OF. Redaktorka se ptala soukromého zemědělce, jak bude vyrábět potraviny on? On s vážností odpověděl, že levněji než družstva, protože on na rozdíl od družstev nebude nikoho zaměstnávat. Redaktorka byla blbá, protože se na podrobnosti už neptala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám zase v paměti první ministryni obchodu či čeho a ta tvrdila, že v zemědělství bude teďka mnohem více zdravého způsobu pěstování, protože soukromník nikdy nedopustí, aby hnojil svoji půdu jinak než přírodně, protože ta půda je jeho. No a teď to vidíme, soukromníci hnojí jak nezavření a vymírá hmyz, ptactvo a soukromníci především vydělávají, co jim je po půdě.

      Vymazat
    2. Anonymní1. listopadu 2019 7:56
      Přesně tak. To co jsme kritizovali na komunistech, nyní dostává volný průchod. P.K.

      Vymazat
    3. Mohu říci z vlastní zkušenosti (viděné ne odpracované), že soukromníci často nechtěli nikoho zaměstnávat a dost brzo vy.ebali se svým zdravím, zdravím své rodiny i financemi. Na vesnici kam jsem dříve jezdil za příbuznými se prakticky všichni pohádali o pozemky (nároky prý "zabavené" družstvem byly zhruba dvojnásobné než bylo a je půdy). Dneska tam je pár (doslova) zemědělců, co všechno skoupili pro někoho jiného a pro něho pěstují. Jinak se prakticky všichni ostatní vystěhovali nebo dojíždí za prací jinam - mimo obor a nejčastěji do měst. Nevím jak je to jinde, ale nebude to asi moc jiné. Jen málokde alespoň jednotlivci nějakým způsobem spolupracují, a ještě méně je těch co v nějaké podobě zachránili družstevní hospodaření, ale o tom jsem popravdě řečeno jen slyšel. Na vlastní oči jsem to neviděl.

      Vymazat
  5. Faktem je, že se oni s námi nikdy bratrsky dělit nebudou. Zajímalo by mne, jaká část západní společnosti takto sobecky uvažuje. Připouštím, že i mezi nimi mohou existovat slušní jedinci, kterých nebude moc.

    OdpovědětVymazat
  6. Pracoval jsem v zemědělství do roku 1992 a pak zemědělství skončilo a bylo zlikvidováné. Také zemědělství a zemědělskou výrobu jakou jsme měli, takovou nám západ záviděl a proto musel přijít Havel a zničit už vybudované.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Před rokem 89 k nám jezdili z Ministerstva zemědělství Francie obdivovat a poučit se, jak JZD fungují.

      Vymazat
  7. noviczech
    ...povím vám. Jsem kupoval mléko u soukromníka. 200 krav měl. Pracoval tam on, jeho žena a jeho matka. Po dvou letech, kdy si vlastně žádný z nich nesundal holínky, jsem tam přestal pro mléko jezdit! Nádoba, do které mléko přečerpávali měla po celém vrchním okraji zelenou plíseň! Vy, čtenáři, co přemýšlíte, víte dobře, jaké hygienické podmínky se musí při práci s potravinami dodržovat! A pak je prý mléko a jogurty zdravé!
    Ještě jednu věc: Před dvěma, třemi lety dělala naše česká komise vyšetření kečupů! Výsledek, dnes každý kečup, americký, evropský i náš český obsahují rakovinotvorné látky! Proč? Při výrobě jsou použity shnilá rajčata! Mimochodem, to mléko brala firma, co vyrábí i jogurty.
    A teď.... pane Davide, kde najdeme řešení?, jak z tohoto kruhu ven, když vidíte, co tam sedí za "inteligenci" ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Řešení je v návratu k družstvům. To však od dr. Davida nečekejte. Byl členem strany, která se podílela na rozbití družstev a obnovení kapitalismu.

      S tou hygienou jsem kdysi slyšel spoustu historek od člověka z hygienické stanice. Kapitalismus byl tak dravý, že peněz dychtiví podnikatelé na čisté ruce moc nedbali. Kdesi hygienici našli v prejtu bakterii zlatý kok. Jeho prodej hygienici zakázali. Jak však mohl várku prejtu podnikatel zlikvidovat, když neměl kde. Rozhodl se prejt zředit, jak se podařilo hygienikům zjistit.

      Vymazat
    2. Ivan David žádná družstva nelikvidoval. Z té strany, ktera se přeorientovala doprava (ČSSD), odešel již před drahnou dobou. Tak tu neměly s pitominy!

      Vymazat
    3. U nás je Agrokombinát, který se přetvořil z JZD. Neuvěřitelně dobře prosperuje. Samé džondýry a stroje, o kterých ani já lufťák nevím na co jsou.Dnes ho jenom oslabuje zákaz vývozu mléčných výrobků do Ruska. O tom nechci psát. Ale chci jen to, že si tam kontroly vadí mezi dveřmi. Neuvěřitelná sledovanost hygieny a všeho možného. Jsou u nás dva, kteří se trhli a šli soukromě hospodařit. To jsou ti, co chodí i v holínkách spát a doslova jim čouhá sláma z bot. Žádná dovolená, žádná zábava, žádná hygiena. Jejich ženský jsou strhaný a děti raději utekly do města. A kontroly? Skoro žádné, protože ti kontroloři se bojí že by mohli být obviněni z likvidace soukromého sektoru...!

      Vymazat
    4. Proč vyspělé západní země mohou dávat takové dotace, ale výdělek je zde 3x vyšší a zboží, které se vyrobí v ČR je skoro stejně drahé. Byl jsem ve firmě, která prodávala výrobek z ČR (98Kč) do Německa a zde mělo cenu 14 Euro. To se Němcům vyplatí.

      Vymazat
    5. Anonymní1. listopadu 2019 0:26
      Vaší informaci nelze věřit. Zemědělci nežijí z maloobchodu, dodávají do mlékáren (i německých). Ty si materiál kontrolují. Nemůžou riskovat, že jim nějaký chlívák zlikviduje produkci. P.K.

      Vymazat
    6. 7:03, podívejte se pane kolego na případ a zkuste trochu přemýšlet. Komunistům se nadává za 50. léta automaticky, i když osobně byli tehdy sotva pionýři. Pan doktor David vstoupil a byl tuším členem nejvyššího orgánu této strany. Já jsem před druhými komunálními volbami vstoupit do Davidovy strany odmítl. Rozhodnout mi pomohl skoro fašisticky nasáklý člen verbovací skupiny. Udělal jsem dobře, jsem bez výčitek svědomí.

      Ve věci doktora Davida nejsem neoblomný, protože i méně chytří mohou prohlédnout. Chce to však zpověď, sebekritiku a pokání. Svým selháním by měl varovat všechny, kteří se mohou nechat svést. Útoky na Kateřinu za to, že podepsala, byly nemravné. On také "vstůpil". K zemědělství má dost daleko, duševní choroby krav se neléčí. Ty jdou rovno na jatka.

      Vymazat
    7. Anonymní1. listopadu 2019 0:49
      Družstva jsou asi dobrým řešením, pro zefektivnění práce soukromých zemědělců. Za první republiky byla i družstva, která se starala o odbyt. To vše by si měli zemědělci osvojit a nebýt tak závislí na spekulantech. Ale všechno nejspíš blokují velkomocní, jako Agrofert. Takové gigantické firmy, které ženou efektivnost a tedy ziskovost nahoru, však způsobují ztráty celé společnosti. P.K.

      Vymazat
  8. Konečně máme v té podělané bruselské EU někoho, kdo má všech pět pohromadě a kope za naši republiku a naše občany !! V historicky vzdálené době (1992/93) jsem započal v "kapitalistické euforii" vozit uzeniny (salámy) z Belgie. Slušně chutné, super cena ! No jistě, když výrobce dostal od státní pokladny dotaci 43% !! Potom nábytek na veletrhu v Brně, větší stánek za nějakých 200 až 300 tis.Kč. Ano, měli to Poláci zaplacené státem. A teď přemýšlejme, proč z nás 30 roků naši vlastní lidé dělají otroky pro cizí zisky !

    OdpovědětVymazat
  9. !!!! Jak probíhal zásah proti Bagdádímu. Pentagon zveřejnil video !!! https://www.televizeseznam.cz/video/zahranicni-1240695-1/jak-probihal-zasah-proti-bagdadimu-pentagon-zverejnil-video-63985446?dop_ab=2&dop_req_id=i7aSwYUQ6MZ-201911010351&dop_source_zone_id=1&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
    To si dělají opět ze světa srandu, vždyť oni si vybombardovali vlastní rychlou rotu. Kde to video sebrali to co je na něm vidět je horda bojovníků IS která se snažila napadnout nějaký objekt v Sýrii a nikoli zásah speciálních jednotek. Vždyť to z toho šotu kouká na míle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč ničíte diskuzi?

      Vymazat
    2. Videi maji v archivu kila.Sahnou ,vytahnou a pustéj blbcum do tv.A blbci se radujou jak chrabři amici zachranili lidstvo.

      Vymazat
    3. 8:18 Ten blbec Bagoune jste především vy a pomatenec v5:15.
      Být to váš rusáček tak se zde rozplýváte a vřeštíte jak pavian co ruský okupant dokázal.
      Tady zase armáda USA ukázala kdo že je ve světě pán, s tím se smiřte. čus

      Vymazat
    4. 8:49
      Vidno, že ty nejsi pánem ani svojí stolice, čusáku.

      Vymazat
    5. Anonymní1. listopadu 2019 5:15
      Už mi začíná být podezřelé, jak se to všude objevuje. „Bagdádí“, jehož pravou identitu odhalil Assange, je už někde uklizený pod jinou identitou a do blbců se vtlouká, jak ho hrdinní amíci dostali. Akce Bin Ládin, jako přes kopírák. P.K.

      Vymazat
    6. P.K. Pokud o tom víte, s prominutím, hovno, tak byste to asi neměl ani komentovat, natož shazovat. Pardon.

      Vymazat
    7. Anonymní1. listopadu 2019 11:09
      Nejspíš budou naše vědomosti o tom podobné. P.K.

      Vymazat
    8. P.K. S tím rozdílem, že já to ani nekomentuju, ani neshazuju.

      Vymazat
    9. Anonymní1. listopadu 2019 11:21
      To je snad zásluha? Kdyby každý mohl komentovat jenom to, u čeho skutečně byl, to by zlikvidovalo veškerou sociální strukturu a soudržnost. Možná i politiku. To byste chtěl? P.K.

      Vymazat
    10. P.K. Komentovat by se slušelo jen to, o čem aspoň něco málo vím. Zkázou by bylo, kdyby sociální struktury a politici komentovali něco, o čem nemají ani páru.

      Vymazat
    11. Anonymní1. listopadu 2019 12:17
      Každý nějakou páru máme. Problém je, že z různých hrnců. P.K.

      Vymazat
  10. to bylo same vyřvavani chceme do evropy a nakonec se ukazalo že jsme došli do prdele ani banku už nemame

    OdpovědětVymazat
  11. Blbé na tom pro ty naše vydíratele je, že tady jsou pořád ještě chytří lidi, kteří si to uvědomují,že nás prostě napálili a zneužili a tak se musí zabránit tomu, aby tihle lidé o tom mluvili. Protože naprostá většina udřenýcha a vyšťavených lidí prostě bere všechno tak, že to je boží vůle a má to tak být. A těchto lidí přibývá, protože mladí se nějakou logiku a čtení mezi řádky a vyvozování závěrů prostě neučí. Ani ve škole, ani doma, ani ve společnoti vstevníků.

    OdpovědětVymazat
  12. Konečně je tam člověk, který říká co si myslí většina českého národa. Hájí naše zájmy a nepřikyvuje a neříká to co chce slyšet EU. Prč pořád musíme lézt někomu do zádele a nejdeme svou vlastní cestou, českou. Pane Davide držím Vám palce a jen tak dále,houšť a tvrději.
    Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je hezke,ale pochopil jste,ze muze rikat co chce a je to k prdu?

      Vymazat
    2. Bagoune, i ojedinělé hlasy mají svou váhu. A představte si, že by stejně jako pan David hájili zájmy ČR všichni europoslanci vč. eurokomisařky. To by nás velmi rychle z eurosojuzu vykopli. Ale k takovému stavu by museli být normální voliči.

      Vymazat
    3. Bagoune,myslíte že ho tam SPD poslal aby tam mlčel!?!?!?
      To asi néé ;-)
      Helanov

      Vymazat
  13. Čí, že je tohle vina? Vás komoušu, kteří jste vše v 50 letech zdevastovali,ukradli, znárodnili včetně zemědělství. Lidem jste ukradli pole , veškeré zvířestvo, kdo se vám nepodvolil toho jste zavřeli bando rudá a dnes brečíte jak to na tom Západě funguje.Vše je vaše vina i po tolika letech.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní1. listopadu 2019 8:56
      Největší vinu nesou dementi jako Vy, protože ve své indoktrinované palici nic nechápou. P.K.

      Vymazat
    2. Co to melete , za Husáka nás naše zemědělství všechny uživilo , teprve kapitalisti ho zničili ! Bez dotací by na západě zemědělství dávno zkolabovalo !

      Vymazat
    3. Je to rozhodně vina komunistů, ale pouze do té míry, do jaké dopustili rozkradení národního, prosperujícího a soběstačného hospodářství, které tady poválečná generace vybudovala, vy lumene.

      Vymazat
    4. O jakém soběstačném zemědělství to za rudejch hovoříte?O bezmasých pondělcích z duvodu nedostatku masa? Třeba o tom, že maso bylo 3x v týdnu na krámu, že se stály fronty,vzpomínám třeba na kotlety, kdy měly na sobě 3cm sádla, na vepř. bok kdy prakticky to byl jeden tuk, na smradlavé hoví ze starejch krav, navíc kontaminované karcinogenní látkou PCB, v zimě na totálně prázdný obchod zeleniny. Tak za takovou soběstačnost pěkně děkuji.
      Dnes celý týden čerstvé maso několika druhu,od libového boku až po hov. svíčkovou o které jsem si za vás kom. mohl jenom nechat zdát.A dnes třeba maso z Brazílie, Argentíny,tomu se říká maso, ane to co se prodávalo za vás rudejch příživníku.

      Vymazat
    5. 10,10
      Tpo je zajímavý,že jsi ty potrate z z amianálu tu nesvobodu a hladomor přežil!Bejt po mém,tak tě ty pohadráková špíno trhnu mezi dveřma!

      Vymazat
    6. 10:10...No a co!!!
      Kdo nebyl mlsnej tak vařil z mletýho,to bylo vždycky.
      1 kg za 20,- Kčs
      Sekaná,karboše,plněný papriky,zelný listy,lilek,cukety, sekaná roláda se špenátem,zabalit do mleté placky se dá prakticky všechno!!!...Sekaná svíčková, dalmátské čufty,masové kuličky v rajčatové omáčce...A to ani nebudu jmenovat balkánská jídla,těch je fakt hodně.
      Helanov

      Vymazat
    7. Helanov - Akorát se jeden nesměl moc pídit po tom, co všechno je tam namleto.

      Vymazat
    8. 11:16 Mleté není špatné, ale pouze pokud si ho pomelu doma a vím z čeho, jak píše 11:19. Ale jako jídlo 7 dní v týdnu to asi ne.

      Vymazat
    9. 11:10 S tebou měli škubnout jak si té tvé opici vykoukl mezi nohama.

      Vymazat
    10. 11,49
      Jestli já jsem z opice,tak ty ROVNOU Z BLBCE!

      Vymazat
    11. 11:49....7 dní v týdnu se maso nežralo.
      Kolik lidí na zeměkouli asi žere denně maso?
      Helanov

      Vymazat
    12. 11:19...Za bolšána se to mlelo před zákazníkem.aspoň v Masně do které jsem chodila.
      Byly to horší kousky plné flaks.
      Ale flaksy jsou zdravé,je v nich hodně kolagenu ;-)
      Helanov

      Vymazat
    13. 12:43 Přesně. Je potřeba si umět řádně odůvodnit, proč jsme si pochutnávali na flaksách.

      Vymazat
    14. Není nad Pšonské Otraviny s přídavkem posypové soli!

      Vymazat
    15. 11:19 Až tak to nebylo. Maso jste si vybral a až potom si ho nechal namlet. Alespoň já mám takové zkušenosti.

      Vymazat
    16. Nepochopili jste ho. On má na mysli, že už tenkrát mohl jeho předek všechno skoupit, pak výhodně prodat a teď ON by mohl dělat ze sebe na nábřeží Vltavy premiéra naší republiky. Je to antibabišovec, antizemanovec, antičlověkovec. :)
      Chápete ta frustrace, ten kousek ke kolapsu organizmu?
      ON věří jen tomu co mu předepsal v učebnicích Soros. Je to taky S(o)rasčatovec.
      A ten z 13:04 asi musel zrát jen čabajky a uherák! :) Vy vole, samozřejmě že byli řezníci parchanti, ale k těm se lidi (normální) snažili nechodit, máma také měla "svého" řezníka, který zákazníky tak nešidil, stejně jako dnes jsou někteří řezníci minimálně svině. Jinak potvrzuji to mletí vybraného masa, ale rodiče maso koupili vcelku a teprve doma jsme ho umleli, někdy se dělal "nečekaně" guláš či něco jiného. Máma se raději rozhodovala na poslední chvíli.

      Vymazat
  14. No ty máš trapáku 8:56 v palici pěkně vymleto.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 9:06 Jednoduchý blbečku a co tak třeba něco konkrétního napsat, nato tvuj mozek nemá.

      Vymazat
    2. 10:15
      Konkrétně je text 8:56 projevem idiota. Prostě nemá pravdu, ale jenom mindrák. A zkus idiotovi vyvrátit jakoukoliv dementní myšlenku, kterou přednese. To je nemožné, lze jenom konstatovat jeho duševní stav. Dokazuješ, že jsi na tom stejně, jako on.

      Vymazat
    3. Kolega 8:56 má pravdu. Postavit svůj systém na ukradených majetcích je úchylárna. A, zaplať bůh, to padlo.

      Vymazat
    4. 10:39 Tak že komouši v 50letech soukromým zemědělcum nic neukradli? Ty JZD na tom ta banda rudá postavila. Debillovi jako ty, nemá smysl více psát.

      Vymazat
    5. 11,44
      Tak drž držku ty havlovylitózo!

      Vymazat
    6. 11:50 No, ale to, že JZD hospodařila na nakradených pozemcích, to je holý fakt. S tím se nedá nic dělat.

      Vymazat
    7. Pokusím se uklidnit primitivní emoce a uvedu jen své přímé pravdivé zážitky a tradice z naší rodiny. Jednak je pravdou, že jsme byli cukrovarnickou velmocí Evropy za 1.republiky. Náš dedeček, agrárník, jehož tatínek byl velkostatkář na Moravě,se stal, díky vystudování spíše zemědělským podnikatelem. Pro pěstování cukrovky, si vystavěli cukrovary, k nim náhony vody z řeky na čištění, skoupili i dost akcií v Moravských elektrárnách, protože výroba vyžadovala el.energii, postavili si železniční vlečku, pro zlevnění dopravy a měli své či smluvní obchodní zástupce pro prodej v zahraničí (osobně vím o Terstu). Vše centrálně řídila a dozorovala Cukrovarnická burza v Praze. Navíc měli v plánu investovat do lihovarnictví, ale to přerušil Protektorát. Nepotřebovali k tomu žádné cizí firmy a i investice (půjčky) poskytovaly naše banky. Snažili se mít celý technologický řetěz ve vlastních rukách, politicky měli krytí Agrární stranou, jediný "major" byla příroda (děda říkal Boží milost) a i tu (neúrodu) měli pojištěnou . Poválečný převrat, byl krokem zpět. Výrobní, obchodní i investiční řetězce se rozrhaly a často se na rozhodující místa dostali i hlupáci. Rodiny bývalých podnikatelů byly obdařeny razítky kulackého původu, jejich děti byly automaticky zařazeny do nepřátelského tábora a bylo jim znemožněno studium.Změna a uvolnění přišla v 60tých letech, pragmatizmus umožnil chytrým dostudovat a vrátit se do zemědětství. Cukrovarnicví nezaniklo i "bratr Rus" cukr potřeboval. Našemu zemědělství se začalo dařit, ale... Po roce 1989 nastal chaos, návraty půdy vlastníkům, někde to prospělo někde ne. Horší byly otřesné zásahy neználků v bankovnictví a tedy i v investicích (úvěrech) do zemědělství. Naprostý propad nastal vstupem do EU. Zde platí "urvi co můžeš". Poláci to zvládli lépe, než naše servilní "těličky". Snad díky doktoru Davidovi se dnes může veřejnost dozvědět o tom, co všechno jsme prohráli. Snad zdejší kádrováci mne nebudou pokládat za rudého dědečeka, nebo za lháře, ale mám potřebu uvádět povídačky do patřičných mezí a nejéjuju nad "úspechem" paní Jourové, která asi není naše rodačka.

      Vymazat
    8. 12:50 Nějak vám z té povídačky vypadlo docela významné období 70. a 80. let.
      Asi víte proč.

      Vymazat
    9. Je zvláštní že ty "nakradené" polnosti nechala většina majitelů družstvům aby na nich hospodařila.
      Sakra, to je hodně zvláštní!

      Vymazat
    10. 12.22 a víš že do JZD vstupovali i hospodáři s dluhy a dokonce někteří s nadšením dali svůj majetek ve prospěch všech? A nebylo jich málo. Pak hlavně ti z rodin, které šli do JZD s holou prdelí po revoluci řádili jak černá ruka. A kradlo se znova... Nic není černé a bílé.

      Vymazat
  15. Pan David to řekl po pravdě. I k tomu je třeba odvahy, zvláště když významní členové ID jsou Francouzi. Ale určitě chápou, že proti tomu nemůžeme neprotestovat. Že náš souhlas, by byl naší hloupostí, nebo zbabělostí. Zde by měli zástupci „nových zemí“ táhnout za jeden provaz. P.K.

    OdpovědětVymazat
  16. Ale ony k nám dotace přicházejí v přiměřené výši. Přicházejí bohaté dotace za neprodukci, která je pochopitelně levnější než produkce. Obehnat pole ohradníkem, zatravnit jej a nahnat tam masné plemeno krav je rozhodně levnější, než třeba pěstovat brambory. Ještě levnější je pouhé zatravnění, 2x do roka posekat a za to dostávat dotace. Nebo pole pronajmout cizincům ze západu, kteří si tam tu kukuřici do bioplynek vypěstují zcela sami. Navíc takové zemědělství může dělat i dvacetiletý mladíček z vilky v Pražských Klánovicích. Na to posekání a dohlédnutí si najme nějakého domorodce a sám se stará jen o dotace.
    Shrnuto ti, kteří přistoupili na hru poplyšových vládců s útlumem našeho zemědělství, bídou rozhodně netrpí. Ti co dlouho nechápali o co běží a stále se snažili jet na maximální produkci surovvin jako do r.1990 už zkrachovali, nebo konečně také pochopili a při nižších nárocích na znalosti, menších nákladech a menším riziku, jedou s ostatními na téže vlně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní1. listopadu 2019 9:31
      Dá se to celkem zevšeobecnit. Bídou netrpí nikdo, kdo se zapojil do rozvratu a likvidace naší země, ve prospěch kolonizátorů a globalistů. Liberální systém, kde peníze a tedy ti, kteří je tisknou, rozhodují o všem, se o ně postará. Klaus se chlubí, jak stále jezdí do USA dělat přednášky. Předpokládám, že dobře placené. Tak jako Clinton dělal „přednášky“ za milionové odměny. P.K.

      Vymazat
    2. 9:31...VÝBORNĚ SHRNUTO!!!!!!
      Helanov

      Vymazat
    3. Kdysi byli Češi mistři v mimikry. Jednou, jeden podnik potřeboval postavit barák pro počítač a pořad to nešlo, až jeden génius vymyslel fór,že vzhledem ke studené válce je býčí vyšlechtěné semeno strategickou hodnotou a mělo být uschováno v lednici atomového krytu. I stalo se velmi rychle. Kryt byl v hlubokém podzemí a podnik si radostně užival nadzemní patra. Možná, a to už nevím, byla hrazena výstavba jako armádní účelová stavba. Proč dnes někdo nevymyslí, kterak nahlásit skot, jako testovací materiaĺ pro výzkum, nebo skot.maso jako vedlejší odpad při výrobě biomasy či bioplynu. Tak dokázali jsme oblbnout náčelníky za totáče s celým RVHPem. Tak proč si dnes nedokážemě poradit taky. Možná, že chytrost nás už opustila, pak nám není pomoci.

      Vymazat
    4. Anonymní1. listopadu 2019 15:24
      Dneska nejde o to, zajistit aby věci fungovaly, dneska mají papaláši odměny za to, aby nefungovaly. A ty odměny jim jsou milejší, než stav naší ekonomiky. To je jeden z dopadů korupce. Korupce přemrštěnými odměnami a ještě lépe placenými funkcemi v EU. Kdo to má na dosah, tak udělá všechno, aby to neztratil.
      Babiš říká, že vede stát jako firmu. Tak mi to připadá, že tu stát/firmu, vede ke krachu. Manažment si přiděluje vysoké odměny a firma (životní úroveň lidí) jde ke dnu. P.K.

      Vymazat
  17. Advokátka EU obvinila Česko, Polsko a Maďarsko kvůli uprchlíkům. Co na to Babiš?

    https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/2019103110900642-advokatka-eu-obvinila-cesko-polsko-a-madarsko-kvuli-uprchlikum-co-na-to-babis/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 19:21
      Snad co na to my? Babiš totiž, ať bude aktivní nebo ne je dopředu viníkem. Já sice nevolím ANO, ale svého premiera respektuji, dokonce brblám jen k vnitroproblémům. Na mezinarodní platformě je lepší než petříkové i hamáčkové. Žel dnes nemá premiér oporu ani ve vládě, ani v parlamentu, ani v pražské kavárně, snad jen v ulici. Kdyby měl podporu, pak by mohl používat razantnější řešení. Ale teď tudy cesty nevedou.

      Vymazat
    2. 15:57... Právě na mezinárodní scéně Babiš škodí nejvíc!!!
      Stačí se podívat,jaký "výkvět" posílá do Brusele.
      Jourová,Charanzová,Telička...horší eurohujery nemohl vybrat.
      Ten nákup amerických vrtulníků se mu taky povedl.
      Helanov

      Vymazat
    3. Paní Helo, nedalo mi a kouknu do Euroskop.cz, kde jsou zvolení poslanci ANO : Charanzová, Dlabajová, Maxová, Hlaváček, Knotek, Kovařík. Je mi záhadou jak se dostala nahoru paní Jourová, ale není zvolena nebyla nominována, byla jmenována z moci EU Pan Telička díky bohu vypadl. Jen tak po pravdě z "výkvětu" je tam akorát Charanzová a tu neznám.

      Vymazat
  18. Je fajn, že do evropského zemědělství kecá i někdo, kdo v životě nedržel v ruce ani motyčku.
    Pak to vypadá, jak to vypadá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Re (11:11):
      Na to, aby dr. David mohl (oprávněně) kritizovat neopodstatněné nerovnosti v dotační podpoře zemědělství té které země EU, přece nemusí umět držet motyčku! Jen mít a použít rozum, a k tomu morální integritu.
      Což je asi tak to, čím (zdá se) obdařen/-a nejste.

      Vymazat
    2. To je jasan, dneska, když má někdo funkci, může kecat, do čeho chce.
      Ale to už tady bylo i za bolševika.

      Vymazat
    3. 12:17...A hlavně si umět vybrat vhodné poradce,nejlíp praktiky, kteří se o zemědělství zajímají dlouhodobě.
      Což se evidentně panu Davidovi povedlo.
      Helanov

      Vymazat
    4. No jasně, je potřeba dát vydělat i kamarádíčkům. Nedělal bych to jinak.

      Vymazat
    5. Anonymní1. listopadu 2019 11:11
      Jako fór, dobrý. Ale prakticky je lepší, když je tam někdo se širokým rozhledem, než třeba soukromý zemědělec, který zná pouze problémy farmy svého typu. Pan David se do toho zakousnul, dejte mu šanci.
      Ty šílené dotace, které berou vybrané státy EU, by se měly omezovat. Jak můžou eurokomisaři, kteří se zaklínají liberalismem, něco takového udržovat? Pravdou je, že jsou fandové liberalismu, jenom když to je v zájmu koloniálních států a banksterů. P.K.

      Vymazat
    6. Rozesmávají mě týpci jako 12:20, když jim dojdou argumenty, tak svou blbost cudně schovají za bolševika. Dokonce mám pocit, že se k nim kdysi taky schovávali. Já mám vymalováno, nebyl jsem a nebudu v žádné partaji, protože jsem byl vždy neposlušný a disciplina je mi cizí.

      Vymazat
    7. 13:00...Asi si vybral dobré poradce, když je schopný vyjadřovat se smysluplně k oboru kterým se profesně nikdy nezaobíral.
      Helanov

      Vymazat
  19. Všichni ekonomové vědí, že dotace znamenají v kapitalismu pokřivení ekonomiky. A tedy o to jde, aby si jedni mohli nakrást u druhých a ještě se tvářit, že si to zasloužili. Nevím, jak to řešili zemědělci dříve, ale "od nepaměti" víme, že jednou je počasí makové a jindy takové. A pokud nyní procházíme krizí v zemědělství vzdor dotacím, pokud si nevíme rady s kůrovcem a hlodavci, špačky, pokud současní myslivci nedovedou svými moderními zbraněmi to, co dříve pár pytláků a šlechta a srnci a prasata se nám procházejí po našich zahradách, zkusme se poučit v dobách, kdy to na českém venkově uměli. Myslíte, že po staletích jejich absence je vlk, medvěd, kanec a vzteklina nějakým přínosem pro naší zem? Nedělá z nás někdo blbce? Podívejte se a jmenujte, kdo je odpovědný a vinen za zbědování českých zemí a zemědělství i lesnictví! Soudruzi to tedy nejsou!!! Neměli by ti zastánci té devastace jít na brigádu na venkov, aby tu spoušť, kterou způsobili, viděli a napravovali, také svůj mozek! Pak by to mohlo vypadat i lépe, než to nejen vypadá, ale ve skutečnosti i je. Rád bych věděl, kolik tzv. "ekologů" je zemědělců a nebo lesníků a má nejen "laboratorní" či dokonce jen fantasmagorické zkušenosti s přírodou.

    OdpovědětVymazat
  20. Ked je im tam tak dobre so 4 az 6 krat vacsimi dotaciami, preco spachalo 600 francuzskych farmarov samovrazdu len za jeden rok? Keby im tie dotacie nedavali, tak by sa asi vsetci zapadny farmari obesili do jedneho.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oni to take nedostanou vsichni.V tom je stejny protekcni postup jako jinde

      Vymazat
    2. Pro dotace musíte splnit v různých zemích celkem různé podmínky a některé dotace jsou provázané navzájem. Při porušení je pak musíte vracet (tady asi jako jinde všude menší vrací, většímu bohatšímu se odpouští). Ale myslím si, že ne všechny tyto sebevraždy jsou jen vinou ekonomické situace.

      Vymazat
  21. Lenost je hřích, když si za nicnedělání necháme proplatit EU dotaci, tak to neskočí dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To neni o lenosti,ale o niceni trhu a klientelismu

      Vymazat
  22. Když se redaktorka zeptala min. zem. Luxe, co se stane s nespásanými plochami, když se chov kráv likviduje, neuměl odpovědět. Louky zarůstaly, rozšířili se alergie a EU vymyslela dotace za neobdělané pozemky. Ani náhodou, nepřipustila, že by nám přiklepla větší chov.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lux byl blbec. Uměl se jen modlit a pokřižovat. Podle Zemana měli být lidovci nejbližší spojenci socanů.

      Kdyby jen Miloš tolik nežvanil!

      Vymazat
  23. Co se týče dotací, pracoval jsem ve firmě jako tiskař, (jinak celých 44 let)majitel velice schopný člověk dostal 2x po sobě dotaci na nákup velice drahých tiskových stroju. Pro včechny zaměstnance to byl dar z nebes, výroba se zvedla min o 150% a všem se do pul roku zvedla podstatně mzda a to díky dotacím z EU. V době, před pul rokem co jsem odešel do duchodu byla moje mzda 230 kč na hodinu. Proto bych všechny dotace jako špatné, neházel do jednoho pytle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 16:40...Tiskař ve firmě která dotaci nedostala by ty dotace URČITĚ proklel.
      Helanov

      Vymazat
    2. 16:30

      To se to podniká za veřejné peníze z daní. Ale když je člověk schopný, vyzná se a ví kde namazat.

      U nás si zase stavební firma bere přes sezónu lidi z pracáku, přičemž pracák je z větší části platí, takže mají pracovní sílu prakticky zadarmo.

      Vymazat
    3. 17:58 Pokud vím tak dotace z EU využívají všechny státy a občaná co jsou v EU. I vy jste tu možnost měl a nepište o " namazání" pokud o tom nic nevíte!! Neříkám, že se to nestalo, ale při tom množství uředníku co tohle schvalují to moc reálné není!

      Vymazat
  24. 16:38 Pouze o schopnosti majitele.Každý v té době tu možnost měl. A delší dobu před tím byl inzerát na nábor tisk.. Každý strujcem svého štěstí.

    OdpovědětVymazat
  25. Kapitalismus přivedl v podstatě v celém světě lidi k mamonu. Nic než majetek, peníze, podvody, hrabivost. Nikoliv radost z vykonané práce, pouze "za kolik" a za co nejvíce. Za socialismu jsme neměli takové platy jako dnes, měli jsme však z radost z odvedené práce, z toho co se nám podařilo. Největším majetkem normálních lidí byl státní byt, i když někteří prodejci jako zelináři, řezníci a podobné profese si našmelili a potom lehce po převratu privatizovali. Byly to krásné časy. Nikdo se nehonil za majetkem...

    OdpovědětVymazat
  26. Je to o tom, že kdyby tak vydrbávali s frantíky jako s našimi,
    tak zavezou Paříž hnojem.
    Našinci si nechají ten hnůj nakydat na hlavu.
    Pohnojená Paříž, jedna z metropolí západu, tak to ne.
    Praha, nějaká prdel na východě, o hovno de.

    OdpovědětVymazat
  27. 10.10 Je velmi smutné číst pořád stejné kecy, ale na vás musím zareagovat. Bydlím na malém městě, kde byly dvě masny a maso bylo a ne že ne. Zeleniny dvě, je pravda, že v zimě nebyly rajčata okurky a všelijaká exotika, která pro nás stejně není vhodná. Běžná zelenina byla, jablka vždy a pomeranče sice kubánské, ale byly sladké, teď je pomerančů atd hodně, ale málokteré jsou dobré. S tím PCB kecáte. Velmi rychle byly naše hygienické normy změkčeny, proč asi? Teď s odpuštěním sežerete daleko více chemie než za těch komoušů. Vždyť i ty dovezené kytky jsou jedovaté. Byly zde oděvy, obuv, drogerie, papírnictví tři hospody, cukrárna. Dnes v našem městečku nemáme nic, ani masnu ani zeleninu jen ubohý krámek, kde je všechno předražené. Nikdo tam nechodí jen ti chudáci důchodci, protože jim nic jiného nezbývá. Pan David má pravdu, a vy za to, že s námi západ pohrdá jim ještě lížete zadek. Pohrdali s nám vždy, byli jsme jim dobří jen pro to, aby měli odbytiště pro své výrobky a ještě se nestydí nám posílat podřadné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale takto to vypadá v celé naší zubožené kotlině, odpadkovém koši "západu".

      Vymazat
    2. Přesně tak, třeba ty kecy o banánech mě fakt vytáčí. Banány měly husákovy děti jako příkrm od 4 měsíců, čili žádné fronty, žádné podplácení, banánama by mohli zasypat Václavák. A navíc byly čerstvé, když jste tím zašpinili košilku, tak ten černý flek se nedal vyprat. Zkoušeli jsme to pro zajímavost s nynějšíma banánama a ani ťuk, ani když se to vypralo jenom mýdlem, tak žádná skvrna. Asi jak jsou nedozrálé, tak nemají všechny hodnoty. Například kuřecí prsa jsme kupovali taky normálně, nebyla svíčková, pravda, ale nikdo nezemřel hlady.

      Vymazat
  28. Revoluce namísto postupných pozitivních změn udělal to nejjednodušší, co zvládne každý primitiv, dokázala všechno akorát zničit. U zemědělství je to, bohužel, nejmarkantnější.

    OdpovědětVymazat
  29. Kdyby nebylo dotací tak se již celá EU poroučela. Je to umělý nefunkční útvar postavený na cukru a biči.

    OdpovědětVymazat
  30. Dnes děkuji EU za to jak dnešní stát prosperuje a funguje, za to, že se 90% lidí má dobře! Že se zde postavily fabriky o kterých si mohli komouši nechat jenom zdát, jakou mají dnes mladí lidé šanci studovat a pracovat v Evropě. Děkuji EU za dotace do firmy ve které jsem pracoval a tím muj další fin. příjem Díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10:32 O jakých fabrikách zde mluvíte? I jako vtip se vám to nepovedlo.

      Vymazat
    2. Kde jste našel 90 % kteří se mají dobře ? Na hřbitově ?

      Vymazat
  31. Nejsou tedy dotace jen "nový" způsob řízeného hospodářství, daleko ovšem horší, než jsme poznali za socíku. Horší z blbosti regulovčíků nebo záměrně? České zemědelství tedy je v důsledku našeho členství v EU7 v troskách a ty zbytky se drží jen díky stupidním dotacím. Potravinová samostatnost klesla za dob členství v EU ze 100 % + vývoz na 38%+ dovoz. Není takové hospodářství hodné kozla? A když si uvědomím, že náš rod budoval grunt po 17 generací, tak z dotací ho lze dnes vybudovatza25 roků, musí se to ale umět s internetem a počítačem. A pak že kejklířství vymřelo!

    OdpovědětVymazat
  32. 11:25 To je zajímavé, za komanču bída, nic pořádného v obchodech, ale byli jsme ve všem soběstační. Tomu odpornému žrádlu za kom. říkáte soběstačnost. Dnes obchod praská ve švech, ale to je špatně. Vy si nevidíte ani na ty boty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. kvalita potravin je oproti starému režimu hodně nízko. Lidi radši chodí nakupovat do německých supermarketů.
      Pamatuji, že po roce 89 to bylo naopak. Naše potraviny na jižní Moravě skupovali Rakušáci.
      Holt, budete muset ještě počkat, než zemřeme. Pak už se Vaše propaganda rozjede bez překážek.

      Vymazat
    2. 11:45 O jakém odporném žrádle Vašnosti hodláte hovořit ? Nebyly dostání ananasy, kiwi a podobné blbosti, které člověk stejně moc nekupuje.

      Vymazat
    3. Byli jsme tak soběstační, že kvalitní maso se exlortovalo do Itálie.

      Vymazat
  33. 11.25 Ano chrámy konzumu praskají ve švech, ale položil jste si otázku proč tolik věci, kdo to potřebuje? Za celý život nemůžete zjistit kolik zbytečností se prodává a vy, i když si to chválíte, si je nekoupíte. Plýtvání přímo děsivé. Musím se smát co vše vyčítali komunistům, plýtvání papírem atd, podívejte se dnes, chudák příroda. Přeji vám abyste ji přežil. My jsme podle vás zažívali bídu? To je nejblbější co jste napsal.

    OdpovědětVymazat
  34. Vlastimil Vondruška zjistil, že už jsme dávno v komunismu:
    ,,Komunismus nastane,keď banány budú ĺacnejšie, ako zemiaky"
    (citát Gustáva Husáka)
    Ale sám dodává, že tohle si asi ani Husák představit nedokázal.

    OdpovědětVymazat