Reklama

neděle 6. října 2019

Jaroslav Bašta: Záludný výklad dějin

Příslušníci československé armády na východní frontě
obnovují československé hraniční kameny - 6.10.1944
Jaroslav Bašta a -rp-
6.10.2019  PrvníZprávy
V tomto týdnu jsem se zúčastnil velmi zajímavého semináře, který se zabýval 75. výročím zahájení Karpatsko – Dukelské operace, píše v komentáři pro Prvnizpravy.cz Jaroslav Bašta.


Jak už je pro naší dobu typické, třičtvrtě století staré události nabyly náhle na aktuálnosti přímo žhavě politické. Kvůli soše maršála Koněva a sporu o jeho úlohu v průběhu II. světové války. V podání některých českých historiků a novinářů právě boje o Dukelský průsmyk prý ukázaly, že označení „krvavý maršál“ (kterými pomalovali jeho sochu na Praze 6) si zaslouží. Zaujalo mne, že mu jeden publicista vyčítal zbytečně zmařené životy nejen sovětských a československých vojáků, ale také vojínů německých.

To považuji za klíčový moment. Bezmála sedmdesát pět let od skončení války postupně dochází k revizi dějin. Až doposud se tradovala verze historie, kterou napsali vítězové války. Teď nám předkládají pod záminkou objektivních pohledů na klíčové události úplně jiné vyprávění tradované těmi, kdo tenkrát patřili k poraženým. Přesně jak to předpovídal ve svém projevu ze 14. 12. 1945 v souvislosti se svými dekrety československý prezident Edvard Beneš: „Brzo přijde chvíle, kdy tito viníci se budou před sebou samými a před světem očišťovat z toho, co v těchto letech napáchali. A budou tomu sami věřit, až tyto své nové lži budou přednášet.“ Pan prezident byl pesimista, takže předpokládal, že proces revize dějin přijde rychle.

Naštěstí ta verze výkladu historie prosazená vítězy II. světové války vydržela téměř půl století a začala se drolit na bolavých periferiích Evropy – na Balkáně a na Kavkaze. Tamní krvavé konflikty kopírovaly geograficky i národnostně ty z let 1939 – 1945. Také u nás se pozvolna a nenápadně otevírala stará traumata. Vždy tak, aby z toho Češi vycházeli jako viníci, nebo jako národ neschopný si vládnout. S nástupem druhé vlny Studené války po roce 2008, kdy se Ruská federace stala znovu nepřítelem Západu č. 1, revize historie nabrala na obrátkách. Nejprve jsme se dozvěděli, že Sovětský svaz nás neosvobodil, ale okupoval.

Tuto fázi přepsání dějin charakterizují události na Ukrajině, kde došlo k faktické a posléze i právní rehabilitaci ukrajinských příslušníků jednotek SS. Tehdy bojovali proti Sovětskému svazu, což dnes váží víc než to, že byli spojenci Adolfa Hitlera a váleční zločinci. Logickým dalším krokem bude rehabilitace bývalých příslušníků Ruské osvobozenecké armády (u nás známých jako Vlasovci). S ohledem na průběh Pražského povstání v květnu 1945 klíčová úloha v tomto procesu připadne České republice.

Na kauze sochy maršála Koněva jsme mohli pozorovat, jak se původní vnitřní ruský spor o dějiny přenáší k nám. Hlavní iniciátorkou celé aféry je obdivovatelka generála SS Helmutha von Pannwitze a jemu podřízených kozáků Eugenie Čihalová. Ta se stala členkou Rady vlády ČR pro národnostní menšiny jako zástupce Rusů. Nechápu české politiky, kteří se zapojili do akce, která na dálku páchne svými dávnými nacistickými kořeny. Nepřekvapí mě, když pomník osvoboditelům, který sochu maršála nahradí, zahrne i Ivana Kononova, generála Vlasovců, v bývalé Jugoslávii označovaného spolu s von Pannwitzem za válečného zločince. V zemi, kde nás ve veřejnoprávní televizi informují, že II. světovou válku zahájil Sovětský svaz, bych se tomu nedivil. Třeba verze historie diktovaná poraženými, a ne vítězi jako doposud, patří do budoucích hodin dějeBISu, protože určitě není sovětská.

Putin: Obviňovat Stalina z rozpoutání světové války je vrchol cynismu!
Za této situace se i z historického semináře stává politikum a z poctivého bádání boj o pravdu. Tato kritéria zcela splnil příspěvek pana docenta Jozefa Bystrického ze Slovenského vojenského historického ústavu. Ten objevil v ruských archivech dosud neznámé materiály, na jejichž základě upřesnil průběh bojů a počet padlých a raněných jak v rámci Rudé armády, tak v československém armádním sboru, a to den po dni. Dospěl k podstatně nižším počtům, než těm, které se tradují v historkách o mimořádně krvavých bojích.

Nakonec připojil srovnání počtu ztrát jiných spojeneckých armád v obdobném horském terénu (Američané v Ardenách, Poláci v Monte Casinu). Československé (i sovětské) ztráty byly výrazně nižší. Obávám se však, že páni radní, kterým vadí socha, to číst nikdy nebudou. Oni podvědomě či vědomě fandí té druhé straně. Zapomněli, že prohrála. I kdyby přestěhovali deset podobných soch, nic na tom nezmění.


169 komentářů :

  1. Správně dějiny se zfalšovat nedají ještě se s takovou dožijeme toho že dnešní náckové budou veřejně fašouny vychvalovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslíš vychvalovat tak jak dnešní komouši dnes bez skurpulí vychvalují komunistické zločiny a totalitu?

      Vymazat
    2. 23:10 Tady chcípou na ulicích desetitisíce bývalých lidí a ty mluvíš o komunistické totalitě? Chlapče, to je špatný fór.

      Vymazat
    3. 23:10 Hele já na tvoje lži nejsem zvědaví já jsem v socialismu žil ty totalito. Tenhle režim je stokrát horší.

      Vymazat
    4. Ten čtenář 23:10 musí být mladý, ale co je horší, že je to hlupák odkojený "naší" americkou ČT a měl by ji za to zažalovat !!!
      Doufejme, že jeho poškození mozku není trvalé !!

      Vymazat
    5. Takže nás Němci 15.3.1939 osvobodili. Nikdo jim neděkuje. Obyčejní Němci jsou normální a jak se v jejich krvi objeví přimíšenina, tak pořád hledají nepřítele a hlavně peníze. Jak hluboce jsme klesli.

      Vymazat
    6. Často mám na tomto webu pocit, že někomu vadí převážná část diskuzí,které přináší různé a rozumné názory. Na druhé straně jsou názory opačné, snažící se rozbít diskuzi a nhnat jiným strach. Kdo to může být? V první řadě mám na mysli to stádo u MV a pak příspěvkové politické organizace placené EU a USA.

      Vymazat
    7. dějiny se vždycky přepisuji podle toho kdo zrovna vyhral ale to neni nic noveho stači si přečist stare dějepisy třeba hajnyho rodina vždycky byla čezka a jinak nikdy nemluvila a žadne chude nikdy neviděli same štěstim oplyvajici otroky měli dokonce i taborak v lese jim udělali jak bylo tehda za holiče s knirkem in aza tovšechno co pro nas udělal si vzal jen maly čezky lihovarek s požehnanim vaši lahvičky

      Vymazat
    8. https://www.youtube.com/watch?v=IZPYzIisL64

      Vymazat
    9. https://www.youtube.com/watch?v=_z9GDJycsnA&t=5s
      https://www.youtube.com/watch?v=tJ8OxR7Vr08
      https://www.youtube.com/watch?v=5kOV4o1oTLQ&t=38s

      Vymazat
  2. Tak 23.10 kolik tech Lidic ty komousi vypalily ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Počtem vražd tvých rudých kámošů je těch Lidic několik.

      http://www.totalita.cz/seznamy/seznamy1.php

      Vymazat
    2. 0:26 - to co jste zverejnil, je obrovska obzaloba !

      Vymazat
    3. 0.26 my jsme si neporozumneli ja pisi vypalili ne zavrazdili / popravili ..

      Vymazat
    4. 9:36

      Počkejte chvilku, za moment vám tady vytapetuje miliardy, možná i biliony lidí povražděných komunisty, které hravě přečíslí těch 380 tisíc Čechů povražděných nacisty(kteří je samozřejmě, narozdíl od komunistů, vraždili za spáchané zločiny).

      Vymazat
    5. Pokud ty stovky režimem popravených, konkrétních lidí, včetně žen a válečných hrdinů, další stovky režimem zavražděných na hranicích, tisíce poslaných do komoušských koncentráků typu Jáchymov atd atd, považuješ za jakési "TAPETY", tak jsi ještě větší rudá kurva než jsem si myslel.

      Vymazat
    6. 9:54
      Čekám na ty miliardy neviňátek, dneska tu ještě žádné nepadly a nějak mi to chybí. No tak, bude to!

      Vymazat
    7. 9;54
      A kolik lidí mají svědomí amiokupanti to bys nám sem raději tapetovat nechtěl co,ty havlodylyno!!!!!

      Vymazat
    8. Tak tak litaji zde stovky popravenych , na hranicich zastrelenych ale furt tu neni zminka kolik ten bolsevik vypalil vesnic jako Lidice .. Lezaky ..

      Vymazat
    9. Hnědí soukmenovci stále nedokážou pochopit, že se bavíme o válce, ne éře, která nastala po ní. Pokud by chtěli rozvinout téma ohledně války, museli by se obrátit na dobu před ní, která je klíčem k ní, jelikož existuje cosi, čemu se říká kausalita. Protože jinak se jedná o infantilní odvracení pozornosti na události, které k těm válečným nevedly.

      12:25, no tak schválně, kolik vesnic u nás vypálil "bolševik" během války? A uvést prosím i název a lokalizaci, nejlépe i okolnosti vedoucí k vypálení a hromadným popravám, resp. deportacím do vyhlazovacích táborů.

      Vymazat
    10. "Došlo k prudké přestřelce, při níž byli dva vojáci, kteří stačili vypálit dohromady zhruba 170 střel, zraněni. Jeden z nich svému zranění podlehl. Tato skutečnost zřejmě rozhodla o výši trestu"
      Vladivoji Tomkovi bylo v té době 27 let a byl patrně posledním, komunisty popraveným z politických důvodů.
      Takž zmrde, když ti rozkopu palici a pak se do těch sraček vyseru, bude to pouze a jen - z politických důvodů.

      Vymazat
    11. 14:23, o čem to píšete?

      Vymazat
    12. Píše o vraždě vojína Šmatlavy, zavražděného u pražských Židovských hřbitovů u Hagiboru gangem Vojislava Tomka. Pamětní desku na zdi Židovských hřbitovů odstranili pitomci, kteří chtějí přepisovat naši historii.

      Vymazat
    13. 1:20 zato dali novou pamětní desku - tomu vrahovi. V r. 2001 a ta je tam stále.

      Vymazat
    14. 10:50 Tak ti snad v dějinách hubili hlavně všelijaký rudoprdy a podobně ne? Ćímž se výrazně zasloužili o rasu!

      Vymazat
    15. 0:26, po převratu se u nás jeden emigrant chlubil, že při přechodu hranic někdo z jejich skupiny rozstřílel bez vyzvání mladého pohraničníka. Kde máš ty demokrate seznam postřílených pohraničníků? Kdysi jsem četl, že jich bylo kolem 500.

      Vymazat
    16. 4:03 To byl jako ten sympatickej esenbák z Pod hlavou! Ten co ho hrál Trojan. Aby umožnil útěk kamarádoj, kerýho hrál Neužil, tak taky složil pár Péesáků u drátů! A Vodsral to, aby ho pak ale hrdina v závěru moh pomstít ...

      Vymazat
  3. Rusové a jejich vítězství nad Německem jsou terčem pomluv. Jedna z nich je o vysokém počtu padlých na straně Rudé armády. Poslouchal jsem na youtube rozbor, který dokazoval, že tomu tak nebylo. Rusové neměli skoro žádné lidské zdroje navíc oproti Němcům. Zavalovat při útoku zákopy mrtvolami si dovolit nemohli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jedno upozornění, Němci měli jako lidské zdroje celou Evropu, vzpomeňme si jednotky všech zemí od Francie až po Polsko, včetně části obyvatel Sovětského svazu kteří se přidali ... Inu přiznejme si to, byla to válka Evropy proti SSSR. Plus nějaká ekonomická podpora zvenčí (na tajnacku). V Lucembursku jsem viděl v muzeu zobrazení zajateckeho táboru jejich bojovníků proti komunismu . Také nemalou podporu poskytla ekonomika Evropy, včetně rozvinuté vojenské výroby Bohmen und Mohren, toz tak mí spoluobčané. Máme být na co "hrdí"

      Vymazat
    2. 7:13
      No celé to bylo napsáno uspokojivě. Konec je výsledkem naprosté idiocie.Asi jste špatně studovala (studoval) začátky okoupace. Jak byli humanitárně postříleni studenti a daší odvesláni do rajchu na práci. Jděte se bodnout s takovým hrdinstvím. Vždyť to jak to dopadne muselo být těm západním ignorantům jasné od začátku. Ale oni chtěli aby Říše táthla na východ a umetla jim cestičku.
      Václav

      Vymazat
    3. 7:13 Kdyby pan Hitler nebyl tak připosraným humanistou (zakázal v rámci boje za ochranu zvířat i tehdy tolik oblíbená oblíbená "lidská ZOO" - sic!) a místo vymýšelní nepraktických krávovin typu podzemních megakanónů či tankových kolosů věnoval stejnou péči vývoji jaderných zbraní a tyto v kombinaci s raketami V-2 a V-3 pak dokázal efektivně použít ve prospěch naší rasy, kde jsme dneska mohli být?!

      Vymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  5. Nemám strach, že se výuka dějin ve škole převrátí. Doma takové děcko uslyší, že učitel nebo učitelka je dámské přirození, kterému se nesmí odporovat a myslet si svoje. Za tím bude ztráta autority a posměch.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vypadá to tak, že se nám navrací "staré časy".

      Vymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to již jako ze SNP, také se po válce museli rozšiřovat Tatry aby se tam vešli všichni noví partyzáni. To jsme měli v UK letecký sbor? Samozřejmě je smutná neúcta režimu kterou k nim projevil, stejne jako ta, kterou soucasny režim a nenávistni posluhovaci vrací hrdinům kteří přišli z východu. Jinak z 02:40 čiší zloba a nenávist a pokud se nejedná o časový posun zřejmě východně, tak je to placený ??? s 24hodinovou službou

      Vymazat
  8. Na ČT1 jakýsi "odborník" z Vojenského historického ústavu nazval minulý týden Vlasovce slovy: Osvoboditelé Prahy, kteří se poté nepohodli s revolučním výborem, a proto odešli. Zajímavý úhel pohledu od "historika".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já jsem už někde četl od někoho podobného, že vyhlazovací tábory začaly svou činnost až poté, co je obsadila Rudá Armáda. Ty koncentráky v Polsku budou ještě pro "historiky" těžký oříšek. Protože nebýt jich, už dávno by byl boj německé armády s "interbrigadisty" proti rudé hordě hrdinstvím. Jen Osvětim, Chelmno, Sobibor, Treblinka, Majdanek, Belžec... jsou tou poskvrnkou, kterou nestihli zcela zlikvidovat do příjezdu Rudé Armády. Jak z toho ven? Možná se jednoho dne dozvíme, že něco pravdy s tou Rudou Armádou bude... Pak se objeví pár dokumentů "zaručeně pravých", které budou dokazovat, že v roce 1944 tam ještě spokojeně všichni žili a kamže se ztratili v červnu 1945? Zcela určitě se najdou svědci. Dnes by mohli být ještě naživu, ale za dalších dvacet let už nebude nikdo. A pak můžeme konečně přijít s pravdou.

      Vymazat
    2. 13:33 Po návštěvě trosek Berlína napsal 23. července 1945 generál G. Patton, náš skutečný potencionální osvoboditel, své paní: „Z Berlína jsem byl smutný. Zničili jsme potenciálně skvělou rasu a chystáme se ji nahradit mongolskými divochy. Komunisté ovládnou celou Evropu. Říkají, že za první týden po obsazení města zastřelili všechny ženy, které se pokusily utéct – a znásilnili zbytek. Kdyby mi to dovolili, mohl jsem město obsadit sám.“ Během následujících týdnů v něm toto podezření – tedy že jej spolu s americkou armádou politici zneužili ke zločinným účelům – dále narůstalo. Při večeři s francouzským generálem Alphonsem Juinem v srpnu překvapilo Pattona generálovo souhlasné stanovisko. Ve svém deníkovém zápisu z 18. srpna generála Juina cituje: „Nepochybně je neštěstím, mon General, že Angličané s Američany zničili jedinou zdravou evropskou zemi – a tím nemyslím Francii. Tím otevřeli cestu nástupu ruského komunismu.“ Pozdější deníkové zápisy a dopisy manželce opakují tytéž závěry. 31. 8. si zapsal: „Ve skutečnosti jsou Němci poslední slušný národ v Evropě. Pokud bych měl volit mezi nimi a Rusy, volím Němce.“ 2. září: „Ničíme jediný napůl moderní stát v Evropě, aby ji Rusko mohlo celou zhltnout.“ Němci svoje zločiny, pokud k nim občas došlo, veřejně přiznávají už více než 70 let a stydí se za ně, očišťuje příští generace, ale Rusové svoje zločiny zapírají, případně svalují vše na Stalina, vychovávají mladé generace k zatvrzelosti a neupřímnosti.

      Vymazat
  9. A ještě něco - nevím, proč pořád používáme pro označení německých zloinců z války ošklivé zkratkové slovo "nacisté". Správně jsou to Němečtí národní socialisté ( Deutsche National Socialistische - zkráceně Nacistische partei ) Proto užívejme spisovně "němečtí socialisté".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je ale úplně jiná strana, než Hitlerova NSDAP!

      Vymazat
    2. 7:12, nacisté je správný pojem. Liší se od fašismu, který je sice špatným, ale legitimním uspořádáním státu. Nacismus ničím podobným není, i když se to tak může na první pohled zdát. Ten pojednává o nadřazené skupině lidí, která je svázána svým rodem/kmenem a je bližší k rasismu, apartheidu. Můžete změnit své náboženství nebo světonázor, můžete nabýt majetek nebo ho naopak rozdat, ale svou genetiku nebo historii vaší rodiny změnit nemůžete ani kdybyste chtěli.

      Nacistou mohl být každý a nemusel být přitom členem nějaké strany, která se hlásila k těm známým tezím, částečně sformulovaným v "Mein Kampf". Paradoxně se touto myšlenkou nadchli i ti, jichž se týkala z té druhé strany, protože v prohlášeních hlavních protagonistů nacismu byly mezi nacistickými projevy i další věci, které se týkaly třeba vedení státu, sociálních věcí, ekonomie apod., z nichž mnohé závadné nebyly, ale nejsou podstatou nacismu. Tato praktická stránka vycházela ze státního uspořádání fašistického státu - dohody mezi vládnoucí mocí, korporáty, a "lidem", zastupovaným vládou.

      Čili ve Španělsku byl fašismus, ale Německu nacismus, nacistický fašismus. Uspořádání blízké nacismu byl již výše uvedený apartheid a ještě jedno hnutí, jeho jedna větev (skupina), o němž se zmiňovat nebudu.

      Vymazat
    3. Panebože - co je tohle za blábol o nacismu? Nacista se hrdě nazýval každý člen Národné socialistické strany dělníků. National Sozialistische Deutsche Arbeiterpartei - Národně socialistická německá strana dělníků
      Popis: Národně socialistická německá dělnická strana. Založena pod názvem Deutsche Arbeiterpartei v roce 1919 v Mnichově, na NSDAP se přejmenovala o rok později. Od roku 1920 stál v čele strany A. Hitler. Strana hájila práva dělníků, ale jenom těch německejch - nadřazenejch. Zavedla dovolené, rekreace, podnikové lékaře, stravování v práci, prograsivní daň pro bohaté, společné zdanění manželů, mateřskou dovolenou atd. Prostě předchůdce ROH. Jenže jakmile se strana a její vůdce dostali k nekontrolované moci, ztratili zábrany. Tak, jako by se to stalo např. křesťanské církvi, muslimům nebo liberálním demokratům. Pak je možné i vyvražďování, plánování redukce počtu lidí na zemi atd. Prostě nikdo nesmí získat nekontrolovatelnou moc.

      Vymazat
    4. vojto, palec nahoru za zdravý rozum v politologii! Škoda, že normálně myslící lidé se nemohou dostat ke společné platformě, aniž by nebyli omezování nesvobodou slova a i jinými způsoby likvidováni, dehonestací počínaje, vraždou konče dle významu a ohrožení zájmu nejmenované obce!

      Vymazat
    5. PS. jen malou vsuvku. Kdyby Hitlera neovlivnili judaističtí poradci z pozadí, neudělal by chybu a přímo se spojil se Stalinem, potom by opravdu byli "bankstři" zlikvidování v Evropě a na východě. V té době již USA vládli! Jeho blbostí se akce odkládá na současnost.

      Vymazat
    6. 16:33, nacista není jen člen strany, proč pořád opakujete tu blbost? Nacista nebo dnešní neonacista, je totéž jako z druhé strany neomarxista. Jedná se o světonázor. To jestli byl nebo nebyl členem NSDAP vůbec nehraje roli. To je rozdíl oproti tzv. "esesákovi", což byl člen ochranných oddílů (SS). Dnešní nacisté nejsou členy této strany, přesto jsou nacisty, pokud se k nacismu hlásí a přebírají názory. Jedná se o všeobecný pojem, který je specifikován.

      Vymazat
    7. 19:41- to máte pravdu, protože správný překlad nacisty je nacionalista, národovec! Pokud je to interní pohled bez násilí, je politicky přijatelný, ba žádoucí proti nepřátelskému převzetí státu"! Jiné je expandovat nacionalismus mimo hranice státu Potom se jedná o rasizmus. V náboženském pojetí i o genocidu ve jménu Boha, Jahveho možná preferují neomarxisté.

      Vymazat
    8. Plácáte nesmysly. Nácek je náš nepřítel. Žádná omluva nácků není přípustná!!!

      Vymazat
    9. 1:24 To je pravda, kterou poprvé pochopil pan Hitler a poté vypráskal nacisty ze svý strany i z Německa! - http://revolta114.blogspot.com/2011/10/otto-strasser-socialiste-opousteji.html

      Vymazat
  10. NSDAP - a dnes ? nolen ma doplnte

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro doplnění - NSDAP = česky je to, Národně socialistická německá dělnická strana (Wikipedie).
      Takže pozor na finty politiků s jejich ambicemi k ovládnutí vhodného politického prostoru.

      Vymazat
  11. Bude to pokracovat zrusenim Benešovych dekretu(k tomu to jiz speje )a vracenim nemeckych majetku -coz se uz déje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud je prolomí, tak se můžeme vrátit k popraveným českým Pánům a následném rozkradení jejich majetku.
      A dále se můžeme vrátit k systematickému vyvražďování původních obyvatel České kotliny, kterou obývali Bojové. Němci je nazývali Böhmen.

      Vymazat
    2. Kam až se můžeme vrátit? Já Vám to řeknu. Až do okamžiku vzniku prvního NĚMECKÉHO státu, protože MY jsme existovali oficiálně mnohem déle. Na území dnešního Německa byly prakticky pouze Slovanské kmeny. Ty doplatili na slovanskou " nejednotu" a také na svou původní mírumilovnost (tím si nesmíte myslet, že by nebojovali). Pak tu bylo množství všelijak se měnících státečků. Němci jsou ovládaný národ smíchaný paradoxně převážně z potomků navzájem asimilovaných Slovanských kmenů. Původní slovanské kořeny mnoha místních jmen tomu jednoznačně nasvědčují. Němce ovládají obchodníci, otrokáři (původně otevřeným způsobem provozující otrokářství). Můžou se s tím hádat, můžou protestovat, ale to je všechno, co Němci mohou dělat. Je velká škoda, že naši mocipáni v roce 1938 nebyli jednotní a bylo mezi nimi nemálo zrádců, protože tenkrát bychom Hitlerovo Německo jednoznačně porazili (krátce předtím vozili nacisti tanky do Rakouska kvůli jejich technickému stavu a jejich možnostem po železnici). Jejich armáda byla ještě v zoufalém stavu. A právě výzbroj od nás jim umožnila postupně obsazovat další země počínaje Polskem, které paradoxně nás zradilo, ech co je v historii srandy!!.
      Jen si to představte, mohli bychom se tehdy "odplatit" za naše bývalé bratry slovanské. Ostatně situace byla krasořečivá i za NDR, kdy nebyla nijak zvláště podporována menšina - Lužičtí Srbové ... Nad Berlínem (slovansky Medvědím brlohem) by vlála vlajka Československa a po Lipové aleji by zněla naše hymna ...

      Vymazat
    3. 19:16 To není moc pravděpodobné, páč otázka je - kým jsme my? Čecháčkové dostali od Říše šanci stát se ze slovanských divochů civilizovanými obyvateli Abendlandu, ale tu nevyužili! A tak jako se Kosovo odtrhlo od azbuckého Titova Srbska, aby skončilo v náručí ještě primitivnější Albánie, tak se Čecháčkovo odtrhnulo od demokratického Rakousko-Uherska, aby skončilo přesunem do ruských stepí! Rakovinový nádor husitsko-bolševické loupeživé, rusofilské, protievropské, zamindrákované, pomlouvačné a lumpenproletářské lůzy a zhoubného, kainovsky loupeživého kolektivizmu se sama od sebe nevyléčí a vnější zásah může přijít paradoxně jedině z Ruska - přesunem tupého a kolaborantského čecháčkostánu za Ural, kam dávno patří, a osídlením kotliny. Novými Rusy nebo z Ruska a Německa vypuzenými muslimy! A přitom i Švajc nám moh koukat na záda, kdyby došlo k odsunu čechomužiků do Bosny podle původního plánu Všeněmců, kteří v tom směru tlačili na jejich císařské Výsosti Franze Josefa I. a Wilhelma II.! Viz slova pana říšského kancléře Bethmanna-Hollwega: "Tato válka (rozuměj WWI.) jest vedena aby byl zničen živel slovanský v Rakousku!" Za První republiky u nás tvořilo německy hovořící obyvatelstvo 1/4 z celkového počtu, ale tvořili téměř 2/3 HDP!! A to jsme nepatřili k žádným premiantům jak nám dlouhodobě lžou!! Cituju: "Mýtem je, že ČSR patřila mezi deset nejvyspělejších států světa. Nepatřila, v národním důchodu na hlavu byla na 17. místě, před ní byly všechny západoevropské vyjma Itálie a skandinávské státy kromě Finska, dokonce i poražené Německo a Rakousko." - http://nassmer.blogspot.cz/2014/03/jak-na-tom-byla-prvni-republika-ve.html
      Čili je logický, že když vyženeš tu 1/4 obyvatel, která se podílí na tvorbě 60% HDP, tak nemůžeš nespadnout mezi státy jako je Polsko, Pobaltí nebo Maďarsko! To dá rozum! Páč oni drželi ekonomiku království Českého už od Přemyslovců nad vodou a nemuseli nikomu nic závidět a někomu se furt klanět! Slovanští čecháčkové si svůj stát nevybojovali ale vysomrovali na západních velmocech a stejným způsobem o něj přišli. Kdo se ani nepokusí ubránit sám, musí po zbytek života platit výpalné "osvoboditelům". Čecháčkové se musí na někoho vymluvit!

      Vymazat
  12. Já bych se v tom nehrabala...
    Kde se v tom začli hrabat, špatně dopadli,třeba na Balkáně.Prostě bych to nechala chrnět.
    Že Praze Vlasovci HODNĚ pomohli je pravda.
    A že se k těm zoufalcům kteří bojovali o holé životy Pražané zachovali hanebně je taky pravda.
    Nevím,proč bychom měli mít na všechno názor.Bylo to složité, hlavně že už je to pryč.
    Helanov

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 9:07

      Já bych naopak oči nezakrýval, to totiž dává prostor manipulátorům k politicky motivovaným výkladům. Je třeba pojmout historii objektivně, v kontextu ostatních událostí. Pak nebude problém uznat podíl některých oddílů vlasovců na obraně Prahy. Ovšem budeme chápat, že to nebylo z jejich strany probuzené svědomí, ale pragmatická vypočítavost. Budeme také chápat, že Pražské povstání by nikdy nemohlo uspět, kdyby se nepřibližovala fronta ustupujících nacistů, snažících se především za každou cenu dostat do americké zóny. Nebude problém přiznat neodůvodněné násilnosti revolučních gard, v nichž si často snažili vyčistit štít lidé, kteří kolaborovali s nacisty. Atd.

      Vymazat
    2. 9:55
      Z tohoto pohledu bylo celé tažení SSSR do Berlína "pragmatická vypočítavost".

      Vymazat
    3. 10:11

      Jak to myslíte? To jako že Hitler byl Stalinova loutka? Můžete to doložit?

      Vymazat
    4. V tomto ohledu máte pravdu,ale přecijen máme dneska JINÉ starosti,ne?
      Tak proč se vrtat v něčem, na čem asi těžko nastane shoda.Není to trošinku kontraproduktivní?
      Helanov

      Vymazat
    5. No, já myslím, že starat se o to, jaké kroky podnikají "elitářské" vrstvy na podhoubí liberální demokracie rodícího se českého fašistického hnutí, aby přepsaly pro jejich záměry "nevhodné" dějiny, třeba je. Jinak taky můžeme dospět rychle do stavu podobného tomu na Ukrajině. Čili fašistické snahy je třeba odmítnout, a to zavčas! Na tom se snad shodneme?

      Vymazat
    6. vlasovci zachranovali hlavně sebe před šibenici ale to se dneska nesmi řikat mame přeci institut kde zjistili že se tohle nezaklada na pravdě jako že neni pravda že se osmeho května vydavali stvrzenky zučastnil se pražskeho povstani na každe refiži to ostatně odpovida pražske natuře a v červnu už byli pravi nefalšovani vitězove

      Vymazat
    7. Dvě poznámky; 1) k Benešovým dekretům:článek "Bavorští předáci AfD podporují majetkové nároky bavorského křídla sudetských Němců po roce 1945! Andreas Winhart v časopisu Landtag Bayern AfD : „Die Rucknahme der volkerrechwidrigen Benesch-Dekrete aus dem Jahr 1945 ist unerlasslich“ (Zrušení Benešových dekretů z r. 1945 je nezbytné)."
      A 2) k roli Vlasovců v osvobození Prahy příspěvek přímého účastníka bojů v Praze 6 zde: https://www.youtube.com/watch?v=lYpaKeGXzBM
      A.Š.

      Vymazat
    8. 15:44
      Vlasova a jeho lidi pokud mně paměť neklame vydali Rudé armádě amiokupanti a POHEM SUDETSKÝ NĚMEC """"vymyslel"""""jakýsi nesprávný Fricek na počátku 20.století!Das is alles,verstehen?

      Vymazat
    9. Helanov
      Víte, to je typický příklad buď nechuti zabývat se minulostí, která se nemusí "hodit" nebo typický vzor nenápadného placeného trollingu.
      1. Kdo nezná svou minulost, nemá přítomnost (důstojnou) a nemá budoucnost
      2. Neznalostí průběhu klíčových událostí se dostáváme do věčného koloběhu opakování v nejhorším průběhu událostí
      3. Benešovy dekrety vůbec nejsou dílem Československé vlády nebo státu, ale jednoznačným požadavkem vítězných (a "paradoxně" především Západních) spojenců.
      4. Vlasovci jsou z mezinárodního hlediska zrádci své země, i když se to mnohým nelíbí. Ve válečné době vystupovali proti své zemi. To, že se "zúčastnili" Pražského povstání je dáno jednoznačně tím, že se snažili dostat k Američanům do zajetí. Časově to prostě "sedlo". Však také rychle odjeli pryč, rychleji než přišli.
      5. Stalin v žádném případě neovládal Hitlera, a ani to nebylo a nemohlo být naopak. Tyto mýty vypustili do světa na zakázku Anglie a USA pováleční emigranti ze Sovětského svazu. Od okamžiku podepsání Dohody o nenapadání mezi Německem a SSSR byl především Stalin očerňován. Po nutnosti spolupráce se Sovětským svazem pro Anglii a USA tyto řeči rychle skončily. Obnovili je až pro Studenou válku a dnes jimi operují především (a jak je vidět úspěšně) liberálové jak u "nás" v Evropě a USA i v dnešním Rusku.
      6. Právě že není shoda musí se o tom diskutovat, nebo neznáte z vlastní rodinné zkušenosti, že o problému se nakonec musí mluvit, jinak se nevyřeší?
      7. Tažení do Berlína byl pragmatický krok především pro Západní spojence, kteří chtěli ještě trošku více nechat vykrvácet jak Sověty, tak i Němce. Sověti museli nakonec vzít Berlín, protože hrozila varianta později předpokládaná v plánu Nemyslitelné.
      8. Nemusíte mít názor, ani já ne, ale musíme o tom prostě vědět. Jinak pak viz bod jedna.
      9. Je největší chybou nejen nás amatérů ale především velmi mnoha "historiků", že nebereme události v souvislostech DANÉHO OBDOBÍ. Dnešním zrakem i umem a znalostmi se pak nedají pochopit ani hrdinské činy našich předků. Protože oni nemohli znát všechny souvislosti. A v tom je naše hanba. Ne v tom, že se snažíme události pochopit.

      Vymazat
    10. 19:45...No,já když dostanu chuť zaobírat se těmito událostmi,tak si vzpomenu jak to začali rozebírat na Balkáně a ...zas mě přejde ;-)
      Helanov

      Vymazat
  13. Čistá idea, která reálně není možná. Právě výklad historie je základem dnešních činů, nelze to ničím obejít. Skryté elity (nejen) Evropy vedou nejméně 200 let válku za dobytí Ruska, jeho zdrojů. Máme to dnes konečně šanci naplno pochopit a nestat se další generací jejich kanónfutru. Nehrabat se? To znamená: řekněte mi na koho mám střílet a já půjdu, nebudu se ptát po minulosti, po pravdivosti vašich záminek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale právě takoví jako vy jste ti, kteří si tu válku ve skutečnosti strašně přejete. Nikdo o žádné válce s Ruskem nemluví, jen vy o ní pořád žvaníte, strašíte se ji navzájem a pokoušíte se strašit ostatní.
      Jste to právě vy, kteří se snažíte otevírat již dávno zacelené rány, hrabat se v nich a vyvolávat nenávist a konflikt tu k Německu, tu k Polsku, tu k Ukrajině, k celému Západu...
      A co se týče "zdrojů", tak ty si dnes není žádný problém prostě koupit. Tak jako je západ úplně v klidu kupuje třeba od Arabů.

      Vymazat
    2. 10:04...Veliký souhlas :-)
      Helanov

      Vymazat
    3. 10:04 "zdroje Západ úplně v klidu kupuje třeba od Arabů". Ano přesně! Příkladem jsou Irák, Libye, Sýrie, Irán. Rozvrátit, rozbombardovat, pak pomoci znovu postavit technologie a místo platby od nich chtít suroviny jako splátku za pomoc. Tak se to dělá. Mám odbyt pro strojaře, mám suroviny a mimo tržní ceny.
      No a to zlato odvezené je jen taková pojistka, aby nový demokratický vládce náhodou nezašantročil státní prostředky diktátora.

      Vymazat
    4. 10:04, ale no táák! Pročpak se tedy všelijaké ty armády nezastavily na hranicích Ruska, ale bok po boku pokračovaly do jeho hlubiny, po cestě zabíjely, rabovaly, některé se usadily v carském sídle, odkud byly poté s velkými ztrátami vypuzené? Proč se v moderní době hnaly ke Kavkazu a zabíraly ropná pole? Proč vyvážely některé na vozech, některé ve vagonech úrodnou půdu? Proč rabovaly domy, muzea, chrámy, firmy...?

      Vždyť nám to naplno vmetl do ksichtu i největší borec všech dob, který ve svém manifestu popsal, jak si představuje svůj svět řízený Übermenschem. A nejedná se jen o zdroje přírodní, ale i lidské a prostředky jím ovládaných untermenschů.

      Možná byste vy dva, 10:04 a 10:50, měli před upotřebením hlavy s ní trochu protřepat. Už vám odpověděl 12:49, a já dodávám. VŠECHNY války se vedly, vedou a budou vést ze ZIŠTNÝCH důvodů. Jen blázen by tratil prostředky a životy vlastních obyvatel, kdyby mu z toho nic nekáplo, ba dokonce by se jednalo o prodělečný podnik. Jelikož válka, je druh podnikání a ničím se neliší od všech předchozích. Je to vám dvěma filosofům už dostatečně jasné?

      Vymazat
    5. 14:21-máte pravdu, překvapuje mne reakce "Helanov", o které jsem měl lepší mínění.

      Vymazat
    6. 21:19...Miroslave,jsou věci,které vidí každý jinak a shoda je nemožná.
      Tak proč se tím trápit???
      Když se děti ve školce perou o hračku,tak jim ji pančelka zabaví.
      Je to jenom můj názor,ale já bych na tohleto téma vydala embargo ;-)
      Helanov

      Vymazat
  14. Mnoho lidí zanevřelo na rusa po 21 srpnu 68 a více jak dvacetiletou pozdější vojenskou okupací, včetně mě. Více nikdy rusa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je v pořádku, ale hlavně že jste nezanevřel na Němce. Ten zločinný Rus přeci přišel aby po předešlých zkušenostech zabránil přiblížení nepřátelského uskupení ke své hranici.
      Ale Němci, ti jen přišli v rámci Drang nach Osten rozšířit svůj životní prostor na účet původního obyvatelstva, stejně jako Američané od 15 století v Americe. Nad tím se přeci dá přimhouřit oko, to není nic špatného.

      Vymazat
    2. No já jsem okupanta rusa za 20 let na silnici při přesunu nepotkal. Po 68 zalezl do kasáren, a tam dřepěl. Byl viděn na železnici. No každopádně po dvaceti letech zmizel a podmínky nekladl.
      To usák brání stále Němce o 106. A stále proti Rusům. To je fajná logika.

      Vymazat
    3. Pro 10:04 ale pane přeci nás okupuvaly NDR,Polsko, SSSR i s převážně ukrajinskými vojáky, Maďarsko a Bulharsko. Tak buďte prosím spravedlivý. A víte, že Brežněv ani okupaci nechtěl, neb právě Němec W.U. němec jej a další k tomu přesvědčovali. Doporučuji tu nenávist rozmělnit spravedlivě na díly.

      Vymazat
    4. Nelze souhlasit s větou autora -
      "Naštěstí ta verze výkladu historie prosazená vítězy II. světové války vydržela téměř půl století a začala se drolit na bolavých periferiích Evropy".

      Je to obrovská škoda! Měli vylézt hned! Kdo by ze současných rusofobů vešel v roce 1955 do hospody mezi chlapy, přímé účastníky války, a začal vykládat o zlém Rusovi a hodném Němci? Současní Ruští "odbojáři" museli počkat až tito účastníci pomřou. Vylezli až i jejich dědové pomřeli, neboť by buď dostali po držce doma, nebo by s dědou na půdě přeleštili vysoké černé holiny, helmu s blesky a nažehlili puky na rajtkách.

      Vymazat
    5. 10:32...Já jsem Rusa potkala jedině v Kotvě, když po tuctech nakupoval dederónové košile pro svoje blízké v SSSR....;-))))))
      Jo,a potom jsem slyšela,že v Milovicích nakupovali občané kanystry nafty à dvě flašky Plzničky :-DDD
      To je asi tak fšecko...
      Helanov

      Vymazat
    6. 10:24 Němec byl náš nepřítel po stovky let, tam se to dalo čekat, ale rus farizej, byl náš soudruh a kamarád z nejvěrnějších. 10:23 No, já jsem tu ruskou verbež potkával v Liberci každý den, při drancování obchodu.A ti Amíci v Německu, naprosto v pořádku, bez četníka z USA by rus dnes okupoval pul světa. 10:51 nikdo bez rozkazu z ruska si nic sám nedovolil.Vše bylo naplánované z ruska, tak nepište hlouposti, jo , ještě vám chybí, že Brežněv byl Ukrajinec.To také hloupí píší velice často.

      Vymazat
    7. 11:14
      75 let po konci druhý světový OKUPUJE ten amiksindl Fricky,Japonsko a Jižní Koreu.....a stovkách základech těch amiokupantů nemluvě!!!!!
      Takže zmlkni a zalez,ať nejsi za havlovohona víc,než už seš!!!

      Vymazat
    8. 11:14 Nevím co přesně obhajujete!
      - Od Vás jsem očekával, že tržní prostředí a nákup v obchodě za peníze je OK a neříká se tomu drancování ale např. slevová akce.
      - Proč dnes mají být Amíci v Německu v pořádku?
      - Rus odešel. Rus tu 20 let není a půl světa neokupuje. To mu stále podsouváte. Rusko je na území 17 098 246 km2 tj. 11% povrchu planety Země. Rusko není schopno 11% zalidnit, tak potřebuje navíc Vaší zahradu.
      - Kolik má základen po světě Amík a kolik Rus?
      - Kolik vydává na zbrojení Amík a kolik Rus?
      - Jo Rus ovlivňuje cizí volby a odposlouchává Merkelovou.

      Proto všechno se bojíme se Rusa, ten je ten špatný a je válečný štváč. Ještě, že nevyváží zboží jako Čína, protože nic neumí. To by jinak zaručeně kradl patenty západu. To naopak Evropa si na hedvábí, porcelán, papír, střelný prach a další poctivě zakoupila patenty.

      Vymazat
    9. 11:14 "Němec byl náš nepřítel po stovky let, tam se to dalo čekat" to je pravda.
      Proto jsou naši současní přátelé v Evropě Němci, Francie, GB, kteří v Mnichově podepsali dohodu "o nás, bez nás". Tam nic podsouvat nikomu nemusíte.

      Vymazat
    10. Unknown7. října 2019 11:00
      JEn tak pro zajímavost. Vítek kolik lidí v té době vlastnilo auto na naftu? Víte kolik stála ta nafta nebo benzin. Tak kolik kanistrů za dvě "flaštičky plzně" (cca 3,60 Kčs)bylo? Když kecat, tak alespoň přesvědčivě!
      Václav

      Vymazat
    11. 13:52 pamětníku, jistě víte, že se u Ruských kasáren nejednalo o prodejnu. K zakoupené/bárterované naftě jste dostal kanystr jako bonus.
      Já si přesně pamatuji, jak určitá skupina záklaďáků konzumovala IRON filtrovaný na chlebu. A to každý z nich dostával každý měsíc služné, jen těch vycházek nebylo tolik a alkohol v Armě taky žádný. Byli to občané Československé socialistické republiky, žádní Rusi.

      Vymazat
    12. 14:22
      Jste provokatér, nebo blb. Vyberte si.
      Václav
      A alespoň si dejte nějakou přezdívku - např. idiot.

      Vymazat
    13. 13:52...Václave,ale vždyť jsem napsala že to vím jen z doslechu!
      Tak mi kecali,nó...;-)
      Helanov

      Vymazat
    14. 14:22
      No pravděpodobně jste sloužil někde, kde sloužili nějací předchůdci dnešních pirátů. Jen naprostý idiot mohl toto dělat. Prostě fetka.
      Václav

      Vymazat
  15. Muchomůrka a spol. dnes odhlasovali vypovězení smlouvy Prahy s Čínou. Divím se, že Číně rovnou nevypověděli válku, blbí jsou na to dostatečně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tož zapsali sa do dějin. To, že Prahu řídí nevzělaní blbci a vypadá, jak vypadá, to sa přeci v knihách historie nepublikuje.

      Vymazat
    2. 10:44 A 10:56 dobře udělal, to jen takoví pochybní " ČEŠI " jako vy, by nejraději vlezli rusku a číně do análu.

      Vymazat
    3. 11:18
      Zapištěla eurohovnotná havložumpa vražená po kotníky v amianálu!!!!!!☺

      Vymazat
    4. 10:44, primátor Hřib vypověděl válku Čínské lidové republice spolu s starostou Prahy 6. :)) Celkem pobavilo.

      Vymazat
    5. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    6. 10:44
      No byla snaha přjmenovat Havel letiště na jiné, já si myslím, že staré jméno bylo dobré RUZYNĚ. Ale Praha by se mohla přejmenovat třeba na Blbákov, nebo Havlov. Je to stejné a všichni víme o co jde.

      Vymazat
    7. 22:18
      Ještě doplňuji nádraží střed - Kolář-neodouk, nádraží hulvátov- Novotný vykuk.

      Vymazat
  16. Mimo téma:
    Dneska mi tady chybí nářek paní Kunštekové,jak kámoši Amíci vydrbali (nečekaně!!!) s jejími chráněnci syrskými Kurdy.
    Mám připravený kapesník a...furt nic ...
    Helanov

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Má k dispozici ještě jiné Kurdy, Kurdů je plno.

      Vymazat
  17. Šok: Andrej Babiš prezidentem? TV NOVA slyšela pravdu. A už zavládla hrůza:

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Sok-Andrej-Babis-prezidentem-TV-NOVA-slysela-pravdu-A-uz-zavladla-hruza-598636

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Malí podnikatelé z Prahy, ale i z Brna opět mají šok. Musí platit daně a poslouchat názory někoho jiného, který s nimi nesouhlasí. Dane nechtějí platit, ale když přijdou k lékaři, tak chtějí to nej.

      Vymazat
  18. Soudobá diktatura kapitálu u nás potřebuje výklad našich i světových dějin tak, aby to přinášelo zisk. A tak tedy bohatý kapitál si může vypěstovat korupcí své historiky, kteří dějiny za úplatu přizpůsobí potřebám zisků. Ostatně máme jakýsi ústav USTRkující historické pravdy konfabulovanou lží a ne neúspěšně, zejména u mladší generace s vymytým mozkem, která dobu minulou zná právě jen z konfabulací uvedeného, na občanech parazitujícího podniku. Je to zločinná historiografie, takovou uměli ale v minulosti třeba i Hitler s Goebbelsem, takže žádní zase rekordmani ve lhaní a ústrkování občanů nejsou. Jen si antisemitismus nahradili antirusismem, boj proti židobolševismu zůstává - a paradoxně ho vedou právě ti, kterým v krvi vzkypělo toho echt totáčového politructgví nejvíce. Tak se páni emanuelové moravcové tužte, jak v ÚSTRku, tak na pražském magistrátě, bojujete za pro kapitál dobrou věc - Protektorat Böhmen und Mähren!

    OdpovědětVymazat
  19. Kapitalismus je v úpadku. Příčinou je, tak jako tomu bylo i u předešlých společenských systémů, jeho nepřirozenost. Ta spočívá v nadřazování svobody, lépe řečeno svévole jednotlivce a skupin svobodě celku.

    Steve

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Celé to plácání o svobodě je jen falešná vějička manipulátorů a demagogů. Člověk a žádný živý tvor ze samé podstaty života není a nemůže být skutečně svobodný. Říká se nám "podřiď se nám a my ti za to dáme svobodu". V reálu to znamená zříct se té trochy svobody kterou máme a nechat si místo ní podstrčit "právo" do určité míry vyjadřovat názory. Panečku, tomu říkám kšeft.

      Vymazat
    2. Vladimíre Iljiči probuď se, volají tě.

      Vymazat
    3. Ano, v době otroctví, nevolnictví a kapitalismu člověk nikdy nebyl a nemůže být svobodný, vždy je poddaným peněz a z ní plynoucí moci. Proto všechny ty systémy nikdy nemohly být a ani dnes nejsou nadány (mimo "kecy") lidskými právy a svobodami. Všechny ty systémy byly a jsou diktaturami, byť se třeba dnes snaží zahalit do "hedvábného" hávu, ale ten jen zakrývá řetězy otroctví. Pokud soudobý zločinný kapitalismus nevyhubí lidstvo, je stále naděje, že nastoupí obrozené křesťanství, humanita, sociální práva a pozemská spravedlnost. Moc bych to přál potomkům na Zemi.

      Vymazat
    4. Svoboda je určena pouze velkým Mužům! Neb masy jsou zženštilé a jak víme, ženy nemohou být z podstaty nikdy svobodnými! Historií hýbe především vůle silných Mužů a jakákoliv demokracie je vždy spojencem slabochů, kteří místo toho, aby Vůdcům s radostí sloužili a nacházeli nejvyšší uspokojení v tom, že mají tu čest podílet se na jejich dějinném poslání, se jim pletou do cesty. Zatímco v nerovné společnosti může průměrný muž velkému muži dobře sloužit nejen k vzájemnému prospěchu, v bolševickém rovnostářství jsou průměrní muži pro ty velké břemenem. Bolševismus je berličkou nízkých mužů s nízkými ambicemi, projevuje jako duševní společenská choroba, která vede k jejímu postupnému úpadku, kdy všemu nemocnému, slabému, patologickému a dokonce i kriminálnímu je věnována dojemná starost a péče, přesahující péči o zdravé a silné, a to proto, aby se opět mohlo zařadit do stáda obecné uniformity masy. Skutečná pravice, která jediná může zajistit zdravou společnost, musí v první řadě odmítnout rovnoprávnost! Neb jak klasik napsal: "Nadčlověk je smyslem Země ... a právo nutně znovu povstane z násilí a moci. Protože jen malý počet lidí je natolik vynikajících, aby mohl vládnout, zatímco sloužit musí vždy nesčetné zástupy!"

      Vymazat
    5. 17:31

      Myslím že to není téma pro vás. Spíš najdete porozumění mezi fašisty.

      Vymazat
  20. Nepripada vam to trapne, vy rudoprdelati IDIOTI, nadavat na Nacisty a VRAZDIT svoji politickou opozici tak, jako to delali oni ?
    Smazit je na dratech na hranicich ! Topit je v rekach ! Strilet je na hranicich ! Veset je ve veznicich !

    Vzdyt vy mate nasrano v makuvkach, kdyz se citite moralne nadrazeni nad Nacisty ! Rozdil je pouze v tom, ze oni to delali cizim lidem ve valce a vy jste to delali svym lidem v miru !

    Ta statistika vasich vrazd za "socialismu " je otresna !
    Vy levicaci jste vrazi !

    Vy jednou dostanete poradnou nakladacku od vsech sousedu naraz vy VRAZI ! Vy jste zabijeli lidi, jako jsem byl ja !
    Kteri utikali z vasi klece, protoze ve vasem rezimu nechteli zit.
    CENZORE ty hemeroide to jsem napsal ja NICK HONOLULU - ktery je storat lidstejsi a cestnejsi nez jsi ty !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až dosud jsem ti bral tak trochu stránku, protože každý má právo vyjádřit svůj názor. I plesnivej dědek jako ty. Stejně tak má každý právo s něčím souhlasit nebo nesouhlasit. Ale ty se v poslední době projevuješ jako opravdový kokot. Jdi si na jiné české weby, třeba echo24.cz nebo blisty.cz, a tam můžeš volně obcovat se soukmenovci. Já jsem z blistů odešel před dvěma lety, ale tobě je doporučuju. Jen nevím, jestli tam jsou všichni fanatickými obdivovately Trumpa, spíš ne. A blisty ti nebudou tolerovat tvoje urážky. Takze tam ani nechoď. Kdybys nebyl kokot, všimnul by sis, že paradoxně sem tam pozitivnější slovo na toho tvého Trumpa uslyšíš spíš tady, a tady taky nikdo nefandí masivní imigraci.. Jenže ty nerozumíš psanému slovu, nechytáš se v tématech, prostě takový malý vzteklý dummkopf.

      Vymazat
    2. 15:00 Nežvaň rusácko-komoušskej xindle! Nick honolulu je Vlastenec, rasista, aktivní člen KKK! Kdyby tě ty kremelská židobolševická filcko vopejzaná spatřil - na kilák - dva, tě složí svou winchestrovkou jak škodnou! Teda proč jak, viď? Však jednou to bude povolený i u nás. Pak vás vy hnusný obřezaný xindlové budem střílet na loveckej lístek:)

      Vymazat
    3. P. S.: Možná nebude už dlouho trvat, kdy tobě poodobným rudým xindlům načechrá pěšinku U. S. Anča!- https://www.youtube.com/watch?v=32_labDTeTM

      Dočkáš se jak tenhlencten tvůj vypouštěč dopadne! - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/EkGqBuz.jpg

      Vymazat

    4. Honolulu, 17:34 z tebe dělá ještě většího kokota než jsi. Dokonce o tobě tvrdí, že jsi něco jako nácek. On je jenom malá česko-slovanská krysa a domnívá se, že ty budeš pravý Arijec, tak by možná rád, ays mu naplácal bičíkem na holou. Nebudu vás rušit, hoši.


      Vymazat
    5. Honolulu víte kolik už zavraždily na hranici s Mexikem za celou historii lidí? Podívejte se na film "Mokrá záda" a to jsem ten film viděl v 58 roce. Statistika vražd v Americe je nejen otřesná ale je to genocida. Němci/Nacisti/ to dělaly na území které napadly /ve válce/ a tak to podle Vás má být? Někdy píšete takové hovadiny že Tramp by Vás kopl do zadku. Dlužíte nám vysvětlení proč to tak tam v Africe špatně dopadlo že jste musel znova emigrovat. Nadřazeným se tady cítíte především VY.

      Vymazat
    6. 10:27 To bude tím, že ti jsme nadřazení, rudej buldo z řádu podlidí!*), tedy podřadných xindlů, ohrožujících Západní**) civilizaci!

      *) Americký novinář a filosof Lothrop Stoddard když popisoval situaci v Rusku po svržení cara, definoval tamní obyvatele jako spodinu, kterou označil za nejvíce zdegenerované lidi na Zemi, a to v knize "Revolta proti civilizaci: hrozba podčlověka" (1922) - https://cdn.counter-currents.com/wp-content/uploads/2011/11/revolt_against_civilization.jpg

      Označil tamní typ podřadného člověka, jehož existence nedosahuje na kritéria adaptability zavedená nerovnostářským společenským řádem jako podčlověka.

      **) Jiná ani nevznikla, ostatní podřadné rasy se zmohly pouze na jakousi "kultůru".

      Vymazat
  21. Kdyby vy jste nemeli nasrano ve vasich tupych, krupanskych hlavach , tak by jste vedeli, ze takovych mladych lidi, ktere jste zabijeli na hranicich, by se veslo do Australie, Ameriky, Canady, JAR - milliony.
    Vy a socialismus , ktery propagujete je radej zabil, nez pustil tam, kam je srdce tahlo.
    Vy jste uplne obycejni vrazi ! A vas pokurveny system, ktery propagujete se nikdy nevrati ! (Ja vubec nevedel, ze uvedena statistika existuje.)
    Zasrani nenavistnici - TO CO JSTE ZASELI, tak to sklidite !
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 14.08 Vrahy hledejte hlavně v USA , ty mají na svědomí od roku 1945 cca 40 milionů mrtvých po světě a vraždí i dnes viz Irák , Afganistán , Libye , Syrie , atd. V USA je ročně skoro 100 000 vražd a sebevražd , skutečně úžasná země !

      Vymazat
    2. 14:23 - uvedom si ty HLUPAKU , ze narody ktere jmenujes jsou silne nepratelske civilizovanemu
      svetu !
      Precti si jejich KORAN ! Tyto narody jsou vrazdne i pro socialisticke retardy, ke ktery patris ! Jsou to expanzivni narody a Amerika chrani zivoty i blbeckum v Cesku ! VAM !
      COZ BY NEMELA !

      Sebevrazdy ? No to jedine kvuli drogam !
      Cislo je nesmysl !

      Amerika je vyborna zeme, pro kazdeho kdo pracuje a je zodpovedny. Jsem penzista (duchodce) a jsem rad ze jsem zde.
      Kdybych chtel zit napr. ve Vidni, nebo kdekoliv
      jinde, tak muzu hned od zitrka.
      Do Ameriky se snazi dostat milliony lidi ze vsech prdelakovu na svete. Protoze Amerika funguje.

      Amerika prezije me a socialismus vsech idiotu v Evrope, dohromady 1000 x ! Je to silna dynamicka, svobodna zeme. A nikoho nestrili na hranicich, jako socialisticti vrazi.

      DIVIM SE, ze vas zatim sousede nebombardovali za ty svinarny a vrazdy, ktere jste udelali za totality.
      honolulu
      A jste porad stejni nenavistnici.

      Vymazat
    3. 15:01

      Nejedna blbá hlava se může divit, proč jen ty národy tolik nenávidí ten "civilizovaný svět". Za co, proboha? Každý jiný by byl šťastný za to letité rabování, import diktátorů, svobody a demokracie v hlavicích raket a střepinách granátů.

      Vymazat
  22. 12:45 = dalsi blbecek !
    Jak jsi na to prisel , ze nas system (kapitalismus) je v upadku ?

    Amerika ma mentalni UPADEK, pouze kdyz se priblizi k vasi socialisticke verbezi !
    honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lulu, vy jste vážně blb jak anděl. Není možné snad ani v americe, že byste na to neměl stanovenou diagnózu.

      Vymazat
  23. Kdyz jsem docetl uverejnenou statistiku VRAZDENI za socialismu, kam se mi udelalo nevolno ! Ja nevedel o tom, jak velke mnoztvi lidi bylo zabito !

    Vy socialiste a komuniste jste super zabijaci ! A porad stejni ! TO JA JSEM TAKE NEVEDEL !
    Je mi jasne na zaklade logicke dedukce, ze kvuli vasim "KVLITAM", vas sezobnou , bud Polaci, nebo Nemci a nebo Rusove.
    Nevim ale, kdo z nich bude na vas vice alergicky.

    Zde je vsak nadeje, ze vsichni ti socialisticti vrahouni pochcipaji a vase nova mlada generace je nase - Americka generace !
    T.zn., ze je superiorni vam vsem !
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nickhonimlulu,nevěř tomu,vy se tam za pár let vystřílíte sami-nebude třeba ani války.To vy tam za velkou louží pomřete hlady,protože nebudete mít co žrát.Dluhy astronomické,kolik ty máš našetřeno na stáří,co?

      Vymazat
    2. 15.17 - americká generece, když táhla na KLDR si pšoukla do gaťat, jakou má budoucnost?

      Vymazat
  24. Kokote z amianálu,co ti není jasný na slovech:NELEZ SEM!!!!!!!!?

    OdpovědětVymazat
  25. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15:55
      A ten ten amicanc přelož do češtiny ty Dumkopf z amianálu!!!!!!

      Vymazat
    2. 15.55 - máš šanci promluvit v OSN po Grétě, jste stejný mudrlant.

      Vymazat
    3. 15:21
      To vy,se nejen Putin,ale i Trumpeta pochcali smíchy!!!!!!☺☺☺☺☺☺

      Vymazat
    4. 17:20 Oni! Nevykáš, putlerpšouku, ty vždy smíš pouze a výhradně onikat!!!!!☺☺☺☺☺☺

      Vymazat
  26. I starému se dá vymazat mozek, lulu je toho dokladem.

    Steve

    OdpovědětVymazat
  27. 15:57
    Ten PATVAR a OMYL PŘÍRODY měl někdy MOZEK????!!!!!
    Tomu nevěřím ani v legraci!!!!!!!☺

    OdpovědětVymazat
  28. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  29. Papundekl je lepší,viď ty amianální kolíku!!!!!☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tenhlencten?☺ https://diggerfortruth.files.wordpress.com/2014/04/5a3b2-jewish_putin.jpg

      Vymazat
  30. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 16:35
      Ty jsi jen UBOHEJ PARAZIT,i Smíchovský cikorky ti chcali do huby.....výsledkem je tvůj BEZmozek!!!!!

      Vymazat
    2. 16:35, tady žádný socan není. O české politice nemáš ani páru. Socani v příštích volbách neprojdou do parlamentu, pokud se nestane něco zásadního.

      Vymazat
  31. Tady je zase nablito. A tohle už má možná i volební právo...

    OdpovědětVymazat
  32. https://www.youtube.com/watch?v=IZPYzIisL64

    OdpovědětVymazat
  33. https://www.youtube.com/watch?v=_z9GDJycsnA&t=5s
    https://www.youtube.com/watch?v=tJ8OxR7Vr08
    https://www.youtube.com/watch?v=5kOV4o1oTLQ&t=38s

    OdpovědětVymazat
  34. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  35. My tě nesnášíme,ale ty MOTHERFUCKER nejsi štont to močkou v palici pochopit!!!!!☺

    OdpovědětVymazat
  36. Hedvíček se zas utrhnul ze řetězu. Dokonce už začal milovat Hillary Clinton, takže to z něj pomalu leze ven. On je do ní zamilovaný a velice ho mrzelo, když jsme spíš preferovali Trumpa. Ale začíná být neskutečně agresivní, dokonce i vulgární, takže s ním není něco v pořádku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 18:14- bohužel Vám musím dát za pravdu. Jsem z něj zklamán. On vůbec nechápe, že Globalisté se snaží oddělit USA od Evropy, neboť USA vládnou! Honolulu se snaží navodit, že se s Trumpem vzepřeli,ale plní jen příkazy jejich nepojmenovatelné lobby! Jeho rétorika (h.) je hodna 4. cenové skupiny a jeho "oponentu z NR "5.". Dle předpovědi se Země přepóluje, kdy si póly v politice upravíme na Zemi nicku H.?

      Vymazat
    2. 19:12, ano, háčko je opravdu hodný jen pro ty vulgární pitomce, co se ometají terminologií "Putler" nebo "amianál". V podstatě odpovídá jim.

      Vymazat
    3. 19:28
      Tak proč toho dementa a jeho fašokamarada redakce neblokne?!
      NENÍ VŮLE,ŽE!?

      Vymazat
    4. Fanatik honolulu je dnes velmi aktivní. Zajímalo by mě, která Sorosová neziskovka jej platí za ty hlouposti, které tady vypouští. Nevěřím, že někdo může ze sebe zadarmo dělat naprostého idiota, a vytrvale plodit takovou smršť absolutních nesmyslů.

      Vymazat
    5. 20;19
      Obávám se,že nečtou hovado a kretén te svý podstaty!!!!!

      Vymazat
    6. 22:43 Nežvaň rusáku! Nick honolulu je Vlastenec, rasista, aktivní člen KKK! Kdyby tě ty kremelská židobolševická filcko vopejzaná spatřil - na kilák - dva, tě složí svou winchestrovkou jak škodnou! Teda proč jak, viď? Však už brzy to bude povolený i u nás ...

      Vymazat
  37. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě že mám známé z USA, a tak vím, že v Americe jsou i jiní lidé, než jsi ty. Můžeš se klidně modlit k Ocassio-Cortez, to je tvoje krevní skupina. Az se Hillary stane příštím presidentem, vůbec bych se nedivil, kdyby tato jurodivá hispánka stanula na nějakém důležitém postu, třeba ministr obrany USA anebo v čele State Departmentu..
      A s tím odpadem - už jednou jsem se tě otal, jaké máš vzdělání, ať si uděláme obraz. Anebo se mám podívat do database na Rossa Hedvička z Fort Myers? Hedvíček totiž žije v tomto tvém malém městě velikosti Poděbrad.

      Mimochodem s těmi opicemi z Limpopo... vaší krásnou Nikki Haley nachytali na neexistující Binomo. Docela zábavné: zástupce tak velké země v OSN a skočí na takový špek. Ale Nikki je navzdory až zarážejícím neznalostem a prořízlé hubě sympaťačka, určitě milejší a hezčí než Ocassio-Cortez.

      Vymazat
    2. My víme. Víme, že jste z Hloubětína, kde se skrýváte hluboce a utajeně. My víme, že jste absolovent amerického školství a vzorný Američan, který nikdy nebije svou ženu bičem či potěhem širším než jeden a půl palce bez předběžného písemného souhlasu své ženy. Víte, který stát to má mezi svými zákony? Určitě! Vy jste tak zákonoposlušný amigodegrad, že to nemůžete nevědět. Jestli to ale nevíte, mohou Vás zavřít na až tři dny! Pokud nebudete uvězněn za násilí na domácím zvířectvu!

      Vymazat
  38. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Umíte číst? Pak nebudu sprostý a doporučím Vám, abyste si pozpátku přečetl jedno slovo, které Vám cele věnuji - LIBIDO.

      Vymazat
    2. 18:57
      Marná snaha,ten idiot nedisponuje mozkem!!!!

      Vymazat
  39. Basta = etalon blbstvi.

    OdpovědětVymazat
  40. 18:54
    Ty dostaneš leda vidlema do bachoru ty amizmrde!!!!!☺

    OdpovědětVymazat
  41. Paradoxy doby Praha-Čína stále stejné plky o tzv. lidských právech. A to mnohem horší práva v Saudské Arábii jim nevadí? Chramostová-komunistka a agent STB proti špinění Slavíka Karla Gota ústavním soudcem. Toto jasně ukáží lidé při rozloučení.Tedy pak páni politici zbalte kufry a vypadněte. I ten paradox náš Mnichov a Kurdové. Ano je to zrada USA a všech těch kapitalistů kteří tvoří zisk za každou cenu. Pro Vás piráti, havloidi atd. nastane čas, kdy vás hodí přes palubu. Ale dobrá každá minuta, kdy to sype. Právě v takovém marasmu i přepisováním historie se zadělává na válku další.Chudáci, kteří umírají na obou stranách konfliktu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. 19;59
      Zrcadelnice a její bohatá slovní zásoba!

      Vymazat
  42. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevidim uzitek v napadani lidi jen proto , ze jsou indoktrinovani jinym smerem. Lidi pochopi ci nechteji pochopit a nepochopi. Kdyz lidi nechteji pochopit a v hlave maji nepratelske emoce tak nepochopi.
      Mozna ze lidi maji zblokovany mozek chemikaliemi z drogs?? Ale ja je neodsuzuji, ja je lituji (nikoliv ironicky) neb nevidim jake dobro muze z nich vzejit.

      Nejlepsi zpusob je nasledovat Jezise Krista ( nemusi to byt jako nabozenstvi) ale moralne. Pak si lidi dokazou odpustit a vse je fungujici!!! Bez schopnosti si odpustit neni mozno spolupracovat a vse ma formu otroctvi a nasili.
      A proto:
      spolecnost kde se lidi nenavidi nikdy nebude fungovat , neb na nenavisti se neda nic VYBUDOVAT!! to by Honolulu mel pochopit!!!
      a nerozsevat zbytecne nasili a nenavist!!


      zirafa

      Vymazat
  43. Jak vybereš že všech amiokupantů TOHO NEJBLBĚJŠÍHO????!!!!!!!
    NAMÁTKOU!!!!!!!!!!☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hahahahaha. Ty jsi tak neuvěřitelně ftipný.... Ty musíš bát král večírků.

      Vymazat
    2. 22:33 Ten se bojí i v temný chodbě teplický pitevny, ze který den co den tlačí do márnice vozejk se zašitou zdechlinou nějakýho toho komoušskýho geronta, aniž by se probral z lihu co v něm primář uchovává potraty a co mu ho chodí potajmu upíjet!!!☺

      Vymazat
  44. Hovnolula mám rád, podud se věnuje AFRICE. Ale jeho schopnosti pochopit nás doma jsou na nule. Já se neseru do US vnitřních vztahů a on by mněl respektovat to že o nás ví h... o!

    OdpovědětVymazat
  45. Honolulu nám stále nevysvětlil kdo způsobil tu změnu v Africe že musel znova emigrovat. Vždyť tam byl ráj na zemi. Možná to byly komunisti nebo Rusáci?

    OdpovědětVymazat
  46. Ale co bychom měli očekávat jiného, když i svět NATO/EU zachvátil neonacismus, byť v jiné podobě, ale stejně dělící lidí na ty "nad" a "pod", stejně dělící národy, státy, rasy.... Je uctíváno našimi komandanty vše, co "hrozí" tučnou korupcí a kdo jí disponuje, ten vládne - A kdo disponuje konty, schopnými uplácet vlády? Kapitál. Tedy nedělejme si iluze, že třeba volební tyátry něco rozhodují. Rozhodují jen o tom, kdo si více nakrade z peněz daňových poplatníků a urve více z úplatků kapitálem! A že momentálně se vláda Babiše v tomto směru krotí, proto je nepohodlná a proto ti, co si cítí okradeni tím, že sami nemohou rabovat občany, tolik proti Babišovi řvou = "tradiční partaje" s neopolitruky a demagogickým blokem.

    OdpovědětVymazat