Reklama

.

.

úterý 8. října 2019

Evropa nesmí nečinně přihlížet masakrování civilního obyvatelstva!

7. 10. 2019
Prohlášení poslance Evropského parlamentu Ivana Davida k turecké agresi do severosyrské oblasti Rojava obývané Kurdy.
Spojené státy americké a Rusko mají společnou odpovědnost za další osud kurdské Rojavy. 

Dnes ve večerních hodinách Turecko zahájilo bombardování Rojavy.


Kurdové tuto oblast vojensky ubránili před džihádisty z teroristické organizace Islámský stát (ISIL). S leteckou podporu koalice vedené USA kurdské milice YPG/YPJ osvobodily od islamistů třetinu území Sýrie. Hlavní zátěž pozemních operací proti ISIL na severu Sýrie nesly právě kurdské milice. Více než 20 tisíc kurdských bojovníků a bojovnic zahynulo v boji proti džihádistům. Desítky tisíc dalších byly zraněny.

V noci z neděle na pondělí 7. 10. 2019 ohlásil prezident USA stažení příslušníků ozbrojených sil USA z oblasti Rojavy a zrušení bezletové zóny nad oblastí, která tamní Kurdské obyvatelstvo chránila před leteckými útoky tureckého vojenského letectva. Americký prezident tím fakticky zradil spojence Západu při boji s džihádisty a Rojavu nechal napospas tureckému islamistickému Recepu Erdoganovi.

Bohužel se opakuje situace z období ledna až března 2018, kdy se ze sousední Kurdy obývané provincie Afrin stáhla armáda Ruské federace a kdy ruské letectvo zrušilo letecký štít k ochraně kurdských civilistů v severosyrské provincii Afrin. Za necelý den po stažení ruské armády a letectva z Afrinu turecká armáda vojensky zaútočila na oblast Afrin v rámci operace „Olivová ratolest“. Turecká armáda společně s džihádisty, kteří do Turecka zběhli z řad ISIL a z nichž mnozí jsou mezinárodně hledanými válečnými zločinci, po tříměsíčních bojích s kurdskými milicemi oblast v březnu 2018 obsadila. Následovaly masakry a vyhánění kurdského civilního obyvatelstva, rabování jejich majetku a vypalování lesů, sadů a zemědělských usedlostí. Oblast Afrin je dodnes okupována tureckou armádou a džihádisty. Z oblasti bylo násilně vyhnáno 150 tisíc Kurdů.

Plán obsadit celou severní část Sýrie a etnicky ji vyčistit od Kurdů vyhlásil turecký prezident Erdogan v létě 2018 na sjezdu islamistické Strany pokroku a spravedlnosti (AKP) jejímž je předsedou. Kromě toho ohlásil i záměr Turecka obsadit více než polovinu Iráku a celé území na němž v roce 2018 vyhlásili Kurdové nezávislý stát. Tato oblast byla dříve součástí Iráku. V několika veřejných projevech i rozhovorech, které Erdogan poskytl tisku deklaroval zájem na obnovení Osmanské říše v její původní velikosti – tedy od Vídně až po Pákistán a od hranic s Ruskem až po Saharu.

Během celého letošního roku turecké vojenské jednotky napadaly Kurdy na území Kurdistánu i na území Iráku. Turecká vojenská letadla provedla desítky leteckých útoků v Kurdistánu i v Iráku. Tyto útočné vojenské akce Turecka, stejně jako jeho okupaci Afrinu je nutné považovat za kroky směřující k realizaci Erdoganem ohlášeného plánu na vybudování tzv. Velkého Turecka v hranicích bývalé Osmanské říše.

Posledních několik týdnů trvající snaha o okupaci 50 km hlubokého pásu v severosysrké oblasti Rojava je jeden z dalších kroků této agresivní expanzivní politiky Turecka.

Situaci s připravovanou tureckou vojenskou agresí do oblasti Rojava lze přirovnat k situaci, které bylo vystaveno Československo v září 1938 a v březnu 1939. Stejně jako bylo cílem nacistického diktátora Adolfa Hitlera okupovat celé Čechy a Moravu i s jejich zemědělským, průmyslovým a zbrojním potenciálem, který chtěl využít pro další válku k ovládnutí světa, a odtržení oblasti Sudet od bývalého Československa bylo jen krokem na této cestě, je i nynější Erdoganův požadavek na turecký zábor padesátikilometrového pásu kolem turecko-syrských hranic jen jedním z kroků k obsazení celé severní Sýrie. V oblasti, kterou hodlá turecká armáda v nejbližších hodinách okupovat v rámci operace označované „Fontána míru“ jsou rozsáhlé přírodní zdroje potřebné k vedení dalších válek. Především velké zásoby vody, ropy a nejkvalitnějšího cementu na světě.

V pásmu, které chce Erdogan vojensky obsadit, jsou i největších kurdská města jako Kamišlí, Derik a Kobání, v nichž žijí statisíce civilistů. Město Kobání je označováno jako Město hrdina, protože v něm se poprvé podařilo Kurdům jen s pomocí ručních zbraní zastavit postup džihádistů z ISIL vyzbrojených těžkými zbraněmi. Kobání bývá srovnáváno se sovětským Stalingradem, který obránci za cenu těžkých ztrát ubránili proti nacistům, což vedlo k definitivnímu obratu v 2. světové válce.

V případě turecké invaze do Rojavy a následném etnickém čištění lze očekávat, že budou vyhnány ze svých domovů miliony civilistů.

Považuji z nutné upozornit, že obsazení pásu v oblasti Rojavy ani obsazení celé severní Sýrie není konečným cílem tureckého prezidenta Erdogana. Jeho záměrem, který opakovaně veřejně vyhlásil, je okupace mnoha zemí, z nichž značná část leží na evropském kontinentu. Vzhledem k tomu, že během 1. pololetí letošního roku turecké vojenské námořnictvo řadu měsíců provádělo námořní blokádu části ostrova Kypr, na níž se nachází Kyperská republika (druhá polovina je okupována Tureckem od roku 1974), lze očekávat, že dalším cílem turecké agrese může být právě Kypr. Tedy členský stát EU. Vzhledem k tomu, že na přelomu let 2018 a 2019 turecký prezident Erdogan ohlásil vypovězení dohody z Lausanne, kterou byla v roce 1923 ukončena válka mezi státy Dohody a Tureckem v rámci 1. světové války, a která stanovila hranice Turecka, lze důvodně očekávat i vojenskou agresi Turecka proti Řecku, které je rovněž členským státem EU. Toto podezření ještě prohlubuje fakt, že v 1. čtvrtletí letošního roku Turecko ústy prezidenta Erdogana vzneslo územní nároky na řecké ostrovy od turecké pevniny až k břehům Itálie. Na reálnost nebezpeční turecké agrese vůči členským státům EU opakovaně upozornily cvičné letecké útoky, které turecká vojenská letadla letos v červenci a srpnu prováděla bez řeckého souhlasu ve vzdušném prostoru nad řeckými ostrovy.

Přístup USA a evropských zemí, které doposud využívaly kurdské milice k boji s ISIL a nyní Kurdy nechaly na pospas Turecku, jež ISIL mnoho let vyzbrojovalo a obchodovalo s ním s kradenou ropou a dalšími cennostmi, považuji za ostudný, zbabělý a nebezpečný pro další budoucnost Evropy. Připomínám prorocká slova válečného britského premiéra Winstona Churchilla, který na adresu britského a francouzského postupu na konferenci v Mnichově v září 1938 řekl: „Francie a Británie měly na výběr mezi hanbou a válkou. Vybraly si hanbu a budou mít válku“. USA a státy EU se nyní chovají stejně ostudně a zbaběle vůči Kurdům jako se Británie a Francie zachovaly vůči Československu v roce 1938.

Místo provedení všech kroků k zastavení turecké agresivní politiky státy EU financují vyzbrojování turecké armády na další válku. EU již poslala na „migračním výpalném“ Turecku 9 miliard Eur. Část z těchto peněz byla použita na nákup zbraní, munice a vybavení pro invazi do Afrinu. Na dodávkách válečného materiálu se podílí i firmy z členských států EU. Německá firma Rheinmetall dodala Turecku tanky, náhradní díly a munici, které byly použity k agresi do Afrinu.

Na setkání s německým ministrem vnitra Horstem Seehoferem minulý týden Erdogan vznesl požadavek na vyplacení dalších 28 miliard Eur „migračního výpalného“. Německý ministr mu přislíbil, že mu Německo v této snaze bude všestranně nápomocno.

Tato situace je skandální a ohrožuje bezpečnost členských zemí EU. Členské země EU mají posílat peníze na vyzbrojení země, která otevřeně vyhrožuje okupací téměř polovině členských států EU. Některé členské státy se navíc aktivně účastní vyzbrojování Turecka. Tedy země, která otevřeně deklaruje válečné úmysly - včetně záměru napadnout a vojensky obsadit evropské země.

EU by v této situaci měla učinit vše pro zastavení agresivního chování Turecka.  

Na Turecko by měl být Radou EU neprodleně uvalen zákaz vývozu zbraní, vojenského materiálu a všeho, co lze použít k vedení války.

EU by měla okamžitě zastavit veškeré platby „migračního výplaného“ Turecku.

Rada EU by měla rozhodnout o uvalení dalších ekonomických sankcí vůči Turecku – jako např. zákaz provádění plateb do Turecka, zákaz dovozu zboží z Turecka. 


Občané členských států EU by svými vládami měli být vyzváni, aby necestovali do Turecka, aby se nestali rukojmími tureckého diktátora.

Ministři obrany členských států EU a nejvyšší vojenští představitelé našich zemí by měli se měli sejít a připravit EU na obranu proti hrozbě agrese ze strany Turecka. 


Státy EU by měly připravit a provést pozemní, leteckou i námořní blokádu hranice mezi Tureckem a členskými zeměmi EU.
NATO lze v nynější situaci považovat již za mrtvou organizaci. Turecko na přípravě agrese proti Rojavě otevřeně spolupracuje s Ruskem a Iránem. Vzhledem k tomu, že z Ruska navíc nakupuje zbraně, a používá je k výhrůžkám proti Řecku a Kypru, již Turecko nelze považovat za spojenecký stát. V minulosti NATO naprosto selhalo v případě turecké invaze na Kypr a v případě napadení Řecka jako člena NATO Tureckem jako členem NATO v roce 1974.

Evropské země by měly okamžitě přistoupit k přípravě a realizaci projektu společné obrany všech evropských zemí – nejen států EU, ale i všech ostatních, které mohou být ohroženy agresivní tureckou politikou.

Všechny země by se měly připravit na obranu před tureckou vojenskou agresí. Znovu obnovit svůj vojenský i civilní průmysl, který byl delokalizován do Asie. A v maximální možné míře pomoci zemědělcům v budování dostatečných kapacit k výrobě potravin. Nyní je jasné, že již není otázkou, zda válka s Tureckem bude, ale kdy Turecko opět napadne některou evropskou zemi.

Během pondělního večera vydal prezident Trump tweet s pohrůžkou hospodářského zničení Turecka a ministr zahraničí RF Lavrov přicestoval k jednání do kurdského Erbilu.



V Bruselu 7. 10. 2019

MUDr. Ivan David, CSc.
Poslanec Evropského parlamentu zvolený za SPD.

158 komentářů :

  1. Ale ale, co to tady čtu? Ještě včera byl přece podle těchto stránek Erdogan pašák, který se postavil USA, odmítl F-35 a vypálil NATO rybník spojením s Putinem a nákupem ruských zbraňových systémů! A najednou další Daidova a redakční otočka o 180 :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 11:41 Základní otázka zní: PROČ tu vůbec jste? Proč tu tak úporně trčíte? To nemáte příjemnější zábavu? Co od NR očekáváte? Koho si myslíte, že zajímají vaše přiblblé provokace? Co od těchto provokací očekáváte? Že vám bude někdo odpovídat?

      Dík jen, že jste tak laskav a že vaše příspěvky jsou krátké.

      Vymazat
    2. 11:41 Doktor David, je pro vás minimálně PAN David. Nepochybně jste s ním nestudoval medicínu. A on s vámi kozy nepásl.

      Vymazat
    3. Třeba spolu ty kozy pásli, co vy víte.

      Vymazat
    4. 12:44
      Prostě se tady bavím, troubo. Bavím se mimo jiné nad tím, jak tu každý den otáčíte názory podle potřeby jak korouhvičky.
      Od NR neočekávám vůbec nic. Snad jen, že mizivé procento těch nejméně blbých z vás si ty do očí bijící rozpory po upozornění na ně také uvědomí a chytne se třeba za nos.

      Vymazat
    5. 12:47
      A ty jsi kdo? Davidův nohsled, podržtažka, podkuřovač?Vychovávej si doma svoje spratky.

      Vymazat
    6. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    7. 11:41...Tady si zasejc ňákej zoufalec potřeboval svou jedůvkou vylepšit emoční bilanci.
      Jinak by mu ani nechutnal oběd ;-(
      Helanov

      Vymazat
    8. 12:53 Ty se na děti nezmůžeš ty genderkryso s 180 pohlavím běž utřít rakouskýmu dědkovi zadek.

      Vymazat
    9. Ad 11:41
      asi patříte k těm, kteří každý text čtou a vykládají jej tak, jak jim to vyhovuje. Vlastně ani nic číst nemusí, stačí vzít nemilého autora, odkázat se na článek a pak psát co je napadne.

      Turci jednají podle svých zájmů a nic moc dobrého od nich čekat nemůžeme.
      Od "velmi omezené" spolupráce Turecka a Ruska ale přece jen aspoň jednu dobrou věc očekávat můžeme, že svoje vzájemné dohody budou dodržovat.
      Už jenom to je v mezinárodní měřítku oproti obvyklému jednání západu pokrok.
      Rusové se nechovají dobře nebo špatně. Mezinárodní právo dodržují a proč by měli dělat něco víc, když jejich protivníci nedělají ani to?
      Chovají se podle svých zájmů. A jistěže jsou ochotni uzavírat další dohody, pokud budou moci očekávat, že druhá strana je taky bude chtít dodržovat.
      Vždyť jsou již dvacet let pod stupňujícím se neurvalým bezohledným tlakem západu, takže od Rusů nikdo nemůže očekávat, že by cokoliv jen tak obětovali.
      A tak se Kurdové stanou dalším exemplárním příkladem toho, že přílišné spoléhání se na USA může být naivní a že nejednat s Putinem se už nevyplácí.

      Vymazat
    10. Bohužiaľ.
      Kurdi by radi mali svoj štát.
      Ale ktorý štát im dá dobrovoľne svoje územie?
      V štátoch, v ktorých žili a žijú sa usilujú o odtrhnutie a tak sú vnímaní, ako separatisti.
      USA a Británia ich podľa potreby používajú, ako piatu kolónu.
      Keď Sudetskí Nemci spolupracovali na odtrhnutí Sudet, tiež ich vlastenci v ČSR nevnímali zrovna pozitívne, že?
      A to isté asi bude v Sýrii, Turecku, Iraku a i.
      A navyše sa Kurdi radi spájajú s USA, nechajú sa využiť, aby potom uverili novým sľubom.
      Kurdi si proste do čela (tak ako aj my), nevedia dosadiť reprezentáciu, ktorá by rozvíjala národnosť v rámci autonómie.
      S úctou
      domino

      Vymazat
    11. 14:10
      Máte vpodstatě pravdu.
      Ale pan David je trochu mimo mísu. Ne, že by uváděl nepravdivé údaje, ale vyvozuje závěry, které jsou jen jeho vidění, nechápe o co kolem Turecka jde. Mám z jeho vystoupení pocit, že plní zadání od protivníků Putina a Trumpa, tedy sil války. Možná si toho není vědom. Ne náhodou je jeho článek plný zbrojení a válek. Možná by měl více přemýšlet, popřípadě si něco přečíst od V.V.Pjakina.
      PS: Nejsem proti němu, řada jeho názorů je mi blízká. Ale občas by měl 2x měřit, jednou řezat.
      Mik

      Vymazat
    12. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    13. To, že někdo informuje dle momentální situace je otočka? On se někdo vyjadřoval, že je Erdogan pašák, či snad to šlo vyčíst z podtextu? Ale... ale... S tím průvanem mezi ušisky byste měl něco udělat, pane 11:34. Nebo se aspoň nezviditelňovat, by Vás diskutující neměli za vola.

      Vymazat
    14. Netreba to preháňať.
      Turecko len pritlačilo na Kurdov aby začali jednať so sýrskou vládou. Som presvedčený o tom že je to tak.
      Velenie Kurdských milícii sa už vyslovilo za ústretovejšie jednanie so sýrskou vládou.
      Predpokladám že sa to vyrieši a kurdi pod hrozbou turecka budú súhlasiť s obsadením východných hraníc Ruskou a Sýrskou armádou pochovajú sen o štátnosti a uspokoja sa s istou mierou autonómie. Ale je zaujímavé že sa USA odrazu vzdali Kurdskej karty ktorá vrazila do celistvosti Sýrie poriadny klin.
      Trump ako keby chcel odrazu napomôcť opätovnému sceleniu Sýrie. Ale prečo odrazu ten obrat? Akoby hodil vidly do plánov neoconov robiť v Sýrii Rusom problémy:-)
      Predpokladám že teraz sa Kurdi so Sýrskou vládou rýchlo dohodnú na kompromise

      Vymazat
    15. Sledujem situáciu dlhodobu. V Afrine tento Putinov a Erdoganov plán neuspel, ale teraz to už začalo zaberať. Kurdi si uvedomili že sú hodení cez palubu. Putin sa musel nejako dohodnúť s Trumpom, alebo len použil Tureckú kartua Američania sa nechcú ocitnúť medzi mlynskými kameňmi a nechcú ísť do konfliktu s Tureckom už kvôli tomu že sú Turci v NATO

      Vymazat
    16. Takovou hloupost, jakou napsal dogmatik 11:41 jsem dlouho nečetl. On si myslí, že mezinárodní vztahy jsou žulové kameny, které se nemění. Ten blb přemýšlí jako opravdový zatvrzelý bolševik. Černá -bílá, kdo nejde s námi jde proti nám. o už tady bylo v padesátých letech a za normalizace, hlupáku! My starší na to nejsme zvědaví.

      Vymazat
    17. Trump vraj jednal bez konzultácie s Pentagonom, ale USA v Sýrii ostávajú len sa stiahli z nárazníkového pásma ktoré hodlajú vytvoriť Turci

      Vymazat
    18. A masakrovany Evropane maji a musi zabranovat masakrum jinde.#%&*())9(*^$#.
      To snad ani nemuze bejt spatnej vtip.

      Vymazat
  2. NATO je na dvě věci: na nic a na h.vno. Ještě nikomu nepomohlo, leda gaunerům z Kosova. Před 30 léty se rušili armády o závod a nyní se obnovují za pomoci us-zbraní. Stejně to SS nezachrání. Budou tisknout dolary a on je kromě západního světa nikdo nechce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pomohlo už tím, že existuje, idiote. Nikdo si ani na nejmenšího člena NATO netroufl a netroufne. A když jo tak bude smáznut.
      Dolary chce celý svět, naopak na bezcenné, inflační ruble každý sere. Stejně tak na nějaké yuany.

      Vymazat
    2. 11:58 Amerika si tiskne dolary, my si tiskneme koruny, Rus si tiskne ruble. To už tak státy dělají, kde je problém?

      Vymazat
    3. 12:01 Nikdo? Co teda válka mezi členy NATO. To je podle Vás nějaká záruka? Jinak pokud sami Kurdové nenajdou shodu a nezačnou působit jako celek, bude to tak. Rezoluce OSN na to existuje již od 2 S V. Nebo pokud za tohoto stavu se nějak nedomluví na autonomii se státy kde se nacházejí, není řešení.

      Vymazat
    4. Anonymní8. října 2019 12:06
      Problém je ve Washingtonském konsensu, kdy jsou ostatní národní banky, při emisi měny, povinné odebrat stejné množství dolarů do nedotknutelných rezerv. To je ta americká loupeživost. P.K.

      Vymazat
    5. 12:01 je produkt neinformované idiocie opepřené trochou dogmatizmu.

      Vzájemné válčení Turecka a Řecka, dvou členů NATO, to je co, troubo?!

      Vyhlášení Turecké kyperské republiky je co, troubo?!

      Vůl zůstane volem, i kdyby tři univerzity vystudoval!

      Vymazat
    6. 12:01, ty jsi opravdu nepoužitelný jednobuněčný odpad, že by student nebo liberál?

      Vymazat
    7. 12:01 No je to tak, no. Chujlostan se zmítá na kolenou, ožralí ruský mužici jsou na pokraji vychípání a toto je budoucnost Východu! -
      https://www.youtube.com/watch?v=gnic21Y91Tk

      Vymazat
    8. 8:43 Tys měl dostudovat aspoň tu zvláštní pomocnou, putlerprde a nemusels dnes bejt jen dement, schopnej maximálně dotlačit z pitevny do márnice vozejk se zašitou zdechlinou nějakýho toho komoušskýho geronta, aniž by se probral z lihu co v něm primář uchovává potraty a co mu ho chodí potajmu upíjet!

      Vymazat
  3. Jiří Vyvadil8. října 2019 12:09

    Ivane. Ty jseš úplně mimo. To bych od Tebe neočekával. Samozřejmě, že procesy, které se tam nyní dějí jsou se souhlasem mimo jiné Putina a také to řekl veřejně. Kurdové po několik let odmítali akceptovat suverenitu sysrské legální vlády Asada a v podstatě chtěli si část "svého území" odtrhnout.Putin se snaží sesouladit všechny vzájemné zájmy a chápe, že Turecko má historicky až patologický strach ze vzniku samostatného Kurdistánu, který by naopak v Turecky vyvolal válku. Kurdové to prostě přepískli. Kdyby se dohodli s Ruskem a Asadem, Putin by akce Turecka nepřipustil, ale oni chtějí všechno a nebudou mít, tak jako vždy nic. Mají pravdu kritici Trumpa, že odchodem Američanů pomáhá Putinovi, Sýrii popř Iránu. O tom není sporu. Ale trvalé ohnisko napětí s Kurdy už dál nemohlo být možné...Zkus přemýšlet. Nějak sis to europoslanectví nechal příliš vlést do hlavy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, o samostatný Kurdistán nestojí nikdo (z rozhodujících sil-a mezi ně Kurdi nepatří). Pokud Turci udělají špinavou práci a navezou tam statisíce/milióny Syřanů, uteklých do Turecka (a obávajících se vrátit hned pod kontroluu Damašku), tak je to krok k postupné celistvé Sýrii ...někdy v budoucnu.

      Vymazat
    2. Ten text není dikce Ivana Davida; od koho sis to nechal napsat? Možná od té dámy, co tady občas pléduje za Kurdy? Mám určité pochybnosti, jestli Ivan ten text vůbec četl ....zejména ty části, kde se téměř pláče nad "nečinností" NATO ....:-(

      Vymazat
    3. Je mi Kurdů líto, když je potřebují na Kanonenfutr tak jsou vhodní, splnili svůj úkol, tak ať jdou a mlčí. Tři velmoci (RF+USA+Turek) se mezi sebou o nich, bez nich dohodli. Tzv. Mnichovské řešení a když nebudou poslouchat, tak přijde Srbská výchova, tzv, humanitární bombardování.

      Vymazat
    4. Přesně tak - Kurdi měli předat syrko - turecké hranice Assadovi a domluvit se s ním na nějaké funkční autonomii.

      Jinak, jak se říká: "Je strašné mít USA za nepřítele, ale mnohem horší je mít je za spojence".

      Vymazat
    5. Co píše pan David je velmi smutné, ale potvrzuje to jen nesmyslnost Evropy pokračovat v politice podřízené zájmům USA přes NATO o jejich snaze o udržení diktátu nad Evropou a taky nesmyslnost NATO s Turky pod vedením muslimského bratra Erdogana. Evropa se musí velmi změnit a otočit jiným směrem a tomu imigrace/invaze mohamedánů vůbec, ale vůbec nepomáhá. Evropa, alespoň její část Francie, ale hlavně Holandsko a Německo, jsou již v prdeli, neb počet příslušníků menšiny jen turecké národnosti ve vojenském věku u nich převyšuje počty jejich armád a použitelných záloh...A co se týče těch Kurdů, tak pan Vyvadil to popsal správně: Kurdové (převážně marxistická autentická levice) zcela paradoxně a nesmyslně, což dokazuje dění dnešních dnů, ke své škodě a blbosti před lety vsadili v zájmu svých egoistických zájmů na ty nejhorší imperialisty a komunistobijce, na us.neokony a dnes za to dostali bodnutí do zad a ať jsou rádi, že jím us.sionisti ještě alespoň 3x nezakroutili, jak bývá jejich zvykem v případech, kdy se zbavují už nepotřebného spojence...

      Vymazat
    6. Pan David je sběhlý v jiné problematice než v dění na BV.
      Napsání tohoto článku by slušelo spíš panu Kobzovi,ten je v obraze.
      Kurdové jsou NAPROSTO neloajální ke svým spoluobčanům,YPG je grupa po zuby (Amíky!) vyzbrojených nácků, kteří se neštítěj ničeho.
      Proto po nich Erdogan jde,potřebuje vyčistit syrské příhraničí.
      Syrští Kurdové vrazili Asadovi kudlu do zad,momentálně seděj na syrské ropě a Amíci jim tam dělaj živé štíty.Proto si vyskakujou.
      Erdogan hodlá na vyčištěné území umístit syrské uprchlíky,což má logiku.
      V Turecku je jich už snad 2 miliony,obyvatelstvo už tu zátěž nese HODNĚ těžce.
      Je smutné,že Kurdové než by se domluvili s Asadem,tak dají přednost invazi Turka do "jejich" Rojavy,severní Sýrie.
      Helanov

      Vymazat
    7. 12:29...:-DDDDDD
      Taky se mi zdá že ten článek napsala paní Kunšteková ;-)
      Helanov

      Vymazat
    8. Ad Vyvadil 12:09
      Až na odsudek Ivana Davida máte pravdu asi ve všem. A nejvíc, že trvalé ohnisko napětí s Kurdy už dál nemohlo být možné...

      Ale to, že tohle podstatné pozadí Dr. David nezmiňuje neznamená přece, že v tom svém nemá pravdu, že "je mimo"!

      Dnes je situace prostě taková (i když hlavně kvůli nabourávání mezinárodního práva chováním západu), že pokud neřinčíte zbraněmi nebo dokonce nebombardujete, nikdo Vás nebere sebemíň vážně.
      Jenomže to je ještě horší! V Bruselu jsou schopni nebrat vážně nejen řinčení zbraněmi, ale ani bombardování a zabíjení lidí po tisících, pokud jim samozřejmě jejich páníčkové neřeknou jinak.

      Takže je dobře, že o tom Dr. David mluví, i když je to až příliš bruselským jazykem.

      Takže, Dr, Vyvadile, výborně jste článek Dr. Davida doplnil :-).

      Vymazat
    9. Jiří, do diskuzí se nezapojuji, ale na Tvůj příspěvek musím reagovat!!!
      Tvoje Exelentní a zralá úvaha by měla být příkladem
      pro mnoho pisálků pod články, ale i článků samotných. Myslím, že jsi naprosto jasně všem pootevřel oči a konečně si doufám všimli tiché spolupráce USA a Ruska na vytlačení Kurdů z míst, kde je Putin nechce! A k tomuto účelu použily Turky, kteří Kurdy nenávidí, jako je nenávidí Němci, kteří je ve své domovině již měli možnost "pocítit".
      Pravdu má ale p. David v jednom. Turci jsou velice nebezpeční a nevyzpytatelní. A proto věřím ve Vladimíra Vladimíroviče, že ví co dělá a nevymkne se mu "vytváření prostoru turkům z ruky". ....Evropa by nešla napomoc Rusku, ale muslimskému Turecku viz(Krymská válka 1853–1856 - odkaz https://cs.wikipedia.org/wiki/Krymsk%C3%A1_v%C3%A1lka.
      Co závěrem? Zas..ní Briti a Francouzi, nebýt jejich podrazů a úskoků v roce 1856 mohla být Konstantinopol(Istambul)zpět křesťanská metropole a dějiny by plynuly jinak.... JK.

      Vymazat
    10. "ale oni (Kurdi) chtějí všechno a nebudou mít, tak jako vždy nic. "

      - ano. Kurdi boli proti Sýrskej vláde, proti ISIL, proti Turecku, proti Rusku, ...... lízali riť jedine USAkom. A ak USAci odídu, Kurdi ostanú sami proti všetkým. Asad im ponukol pomoc, ale oni šilhajú po USAkoch.

      Vymazat
    11. Je strašné jak mnozí lidé hodnotí chování představitelů národů podle sympatií a leh ce udílejí knížecí rady, že se například mají Kurdové s Assadem "dohodnout". Kurdové si "dovolují" žít na území, kde je ropa a řada nerostných surovin, to je jejich "vina". Pokud by byli ochotni odejít chcípat do pouště, bylo by jim velkoryse odpuštěno. Argumentace, že "Kurdy nikdo nechce" je zvlášť absurdní, Čechy taky nikdo nechtěl, od toho byla Mnichovská dohoda. Kmeny Bantu postupně zatlačili Křováky do pouště Kalahari, tam smějí "žít". Dopadli bychom podobně, záleželo jen na Hitlerově úspěchu. Trvám na právu národů na sebeurčení. Samozřejmě vím, že to není tak jednoduché. Kurdové dělají potíže, protože si přejí vlastní správu na území, která historicky obývají. Je pro ně těžké hledat spojence dovolují si "překážet" všude, kde jsou.
      Od Jiřího Vyvadila mi připadá poněkud arogantní doporučení abych přemýšlel. Nuže, Jirko, taky zkus přemýšlet...

      Vymazat
    12. Jiří Vyvadil8. října 2019 19:43

      Jak myslíš, když pokládáš za moudré, aby bojovali se všemi, tak ať bojují. Rusko, USA i Turecko se už zařídí...

      Vymazat
    13. Musím dát za pradu panu Davidovi. Sebeurčení národů je právo. Jestli se ostatní "zařídí", tak to je jen další kapitola tragédie.

      Vymazat
    14. 22:36-tak já se pro vyváženost přidám k Jiřímu.
      Na "sebeurčení národa" má vliv taktika jeho elity nebo odhodlanost lidí. Teprve propojením se občas podaří vzkřísit národ na stát. PS. já znám jen bojovnost Kurdů, neznám jejich politické vůdce ani taktiku. Uznávám, může to být mojí chybou.

      Vymazat
    15. brzy po skončení Velké války dostala otázka sebeurčení národů před mezinárodní těleso, které mělo posoudit mimo jiné i její mezinárodněprávní důsledky. Tímto tělesem byla Společnost národů, která řešila případ Alandských ostrovů, jejichž švédsky hovořící obyvatelstvo nechtělo tvořit součást nově samostatného Finska a dovolávalo se proto svého práva na sebeurčení. Finsko však jakékoli územní změny odmítalo.[27] Vyvstala tudíž otázka, zda obyvatelům ostrovů náleží právo prostřednictvím referenda rozhodnout, jakému státu budou náležet.[28] Společnost národů povolala nejdříve ad hoc složený výbor juristů k určení, zda záležitost nespadá výlučně pod vnitrostátní pravomoci Finska ve smyslu čl. 15 odst. 9 Paktu Společnosti národů. Po negativním stanovisku byl povolán ad hoc výbor zpravodajů, který měl navrhnout řešení.

      Výbor juristů dospěl dne 5. září 1920 k závěru, že přes nepochybný politický význam principu sebeurčení národů a přes jeho zmínku v některých mezinárodních smlouvách jej nelze považovat za součást mezinárodního práva. Tehdejší mezinárodní právo podle výboru nezaručovalo národním skupinám bez dalšího nárok na odtržení od státu, jehož byly součástí. Primárně proto jde o vnitrostátní otázku. Výbor zároveň nevyloučil odlišné posouzení v případě, že by stát vůči určité skupině obyvatelstva hrubě zneužíval svou moc.[29] To se v daném případě sice nedělo, přesto výbor shledal, že předložený spor je sporem mezinárodním, neboť vzešel z dosud neustálené mezinárodní situace projevující se ve změnách ve státních hranicích a subjektivitě jejích aktérů. V takovém případě – na rozdíl od situací v rámci již existujících, stabilních států – je dle výboru přítomen mezinárodní prvek a „ve hře“ se ocitne i princip sebeurčení národů jakožto základní zásada ovládající formování nových států. V případech, kdy tento princip musí ustoupit geografickým, ekonomickým či jiným zájmům, přichází do úvahy kompromis v podobě širokých práv menšin, jenž může být dle „mezinárodní právní koncepce“ nezbytný.[30]

      Výbor zpravodajů nesdílel veškeré názory prezentované výborem juristů, ačkoli souhlasil, že předložený spor není čistě vnitrostátní otázkou. Pokud jde o sebeurčení národů, tento princip nebyl dle výboru zpravodajů součástí mezinárodního práva, nýbrž principem „spravedlnosti a svobody, který svým obecným a neurčitým zněním poskytl prostor pro různorodé interpretace“. Stejně jako výbor juristů i výbor zpravodajů naznačil možnost odtržení v případě, že stát nedokáže poskytnout svým menšinám dostatečné záruky. Není bez zajímavosti, že výbor zpravodajů sice hovoří o „mimořádném řešení“, ovšem ve vztahu ke konkrétnímu případu konstatuje, že by jej zvažoval v případě, že by byla na území Alandských ostrovů ohrožena jazyková kontinuita, neboť právě jazyk byl dle výboru duší alandské menšiny.[31] Na druhou stranu je potřeba upozornit, že výbor na žádném místě nehovoří o „právu“, nýbrž o „řešení“, „umožnění“ či „poslední možnosti“.[32]

      Ze zpráv obou výborů je nejčastěji citována pasáž, podle níž sebeurčení národů není součástí mezinárodního práva. Je ovšem otázka, na kolik tyto výroky – které skutečně jsou ve zprávách vysloveny – reprezentují oběma výbory vyjádřený názor. Ten je jednoznačný v tom, že za normálních okolností menšina nemá právo na vlastní stát.

      Vymazat
    16. Kurdové se budou muset dohodnout především s Araby, kteří žijí na témže území...

      Vymazat
    17. Ivane, kterému slovu nerozumíš ve věte:"o samostatný Kurdistán nestojí nikdo (z rozhodujících sil-a mezi ně Kurdi nepatří)."?

      Vymazat
    18. Pánové, byl bych opatrný s vyjádřením ohledně tohoto konfliktu, protože nad tím sedí jiná skupina zainteresovaných lidí a každý z vás může mít kousek pravdy. Kdo z vás o tom má dostatek informací, z médií? Jediné co je skutečnost, že klasicky Amíci hodili své spojence přes palubu a to nikoho nepřekvapilo, jak se chovají.

      Vymazat
    19. Samozřejmě, že Kurdové mají právo na sebeurčení, ale takto spojením s USA jej zcela jistě nedosáhnou a riskují genocidu od Turků, s Assadem, zvlášť když byl před 4 lety v krizi a před jistou porážkou, měli nabídnout svou pomoc za určitý vyšší stupeň autonomie...
      Takhle vše prohráli, chtěli toho moc a navíc od někoho, kdo jim to nemůže dát a oni to měli vědět.

      Vymazat
    20. PRÁVO na sebeurčení neexistuje ....může to být PŘÁNÍ, které se buď podaří anebo nepodaří realizovat (resp. udržet) ....buď násilím nebo diplomacií, příp. kombinací.
      Čechům, se to (kupodivu, zatím) podařilo ....ještě více kupodivu i Slovákům, ale mnohým nikoliv - namátkou Katalánci, Baskové, Lužičtí Slované, Ujguři ....a také Kurdové; a nemyslím, že maji moc velkou naději.

      Vymazat
    21. Právo na sebeurčení není tak jednoduché téma, jak se z toho snaží udělat Dr. David.
      Dokud v mezinárodní politice na velikosti země bude záviset velikost moci, do té doby pokoušet se dávat nějak automaticky některým separatistům právo na sebeurčení, to by automaticky znamenalo obrovský zásah do mezinárodních mocenských poměrů.

      Z toho důvodu nejblíže pravdě z celé této diskuse je bohužel výkřik Anonyma 16:33. Jakokoliv se útlocitům může zdát téměř až sprostý a cynický.

      Vymazat
    22. Pan David v 18:30 jen potvrdil, že je mimo mísu. Porovnává jabka s hruškami a vyznává cestu k dobrému umyslu dlážděnou krví a mrtvolami. Škoda.
      Mik

      Vymazat
  4. Když tu ameriku tak žereš, proč tam nežiješ? Idiote!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protože je mi tu, v naší krásné, bohaté, svobodné zemi víc než dobře, rudý kokote.

      Vymazat
    2. 12:19 Prozraďte, odkud píšete? My žijeme v Čechách, a vy?

      Vymazat
    3. 12:53
      Také? Tak to máte velké štěstí, že patříte ne vaší zásluhou mezi pouhých cca 15% nejbohatších obyvatel této planety, že žijete ve svobodné, demokratické, bezpečné části světa.
      Otvírejte šampaňské.

      Vymazat
    4. 13,20
      To víš a amiokupanti jsou nejbohatší zemí světa i se svým těžce záporným HDP?!
      Svoboná země pod dohledem amiokupantů…...co ty seš za tydýta!!!!!!.-D

      Vymazat
    5. 13:26
      Tak USA má záporné HDP? To jako vážně? :-D
      Tak na to že jseš pod dohledem okupantů si docela vyskakuješ, ty rudé vemeno.

      Vymazat
    6. 13,31
      S enají dluh jako velehory????Proto vykrádejí cizí země, ve Fort Knoxu UŽ JE LÉTA LEDA NASRÁNO OD MUCH TY AMIKOKOTE!!!!!

      Vymazat
    7. 12:19 Neboj krize už začíná pak si povíme něco o „bohaté" zemi. Ty dluhy budete platit vy mladí a hloupí.

      Vymazat
    8. 13:51 V tvých snech, putlerpšouku jistě! Ale ty jsou stejně dočasné jako tvá těkavá smrdutá existence!!!.-D

      Vymazat
    9. 15:54 Rudocancy! V reálu se naopak Chujlostan zmítá na kolenou, a toto je bezvýchodná budoucnost Rusáků! -
      https://www.youtube.com/watch?v=gnic21Y91Tk

      Vymazat
  5. Kurd posloužil, Kurd může jít... pod tureckou kudlu. Přece si kvůli Kurdům nenaštveme ještě víc Erdogana. Co kdyby Turecko vystoupilo z drahého NATO a, nedej Alláh, dokonce vypovědělo cizí vojenské základny třeba do p_ryč?
    Avrahám z USA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:14-velice přesné-Hloupý EU a jejím feminizovaným afektovaným vedením podporovaný Kurd udělal špinavou práci pro Strýčka Sama a ten ho teď za odměnu, aby se ho zbavil a nemusel mu za službu zaplatit, předhodí Turkovi, aby ho sežral...Turek se nažere a Sam se zbaví závazku, no není to skvělé??!!
      Já to tu psal už přede dvěma léty, když tu pan Yetka Uzunoglu omlouval tu kurdskou neochotu a vypočítavost domluvit se s Assadem a pomoci mu v tom kritickém období r. 2015, než se do toho vložil Rus...

      Vymazat
    2. 13:23... Že si Kurdové pěkně naběhli na vídle chápe snad každý.
      Teda,až na pana Yektu Uzunoglu a na paní Kunštekovou.
      Ono na resustitaci historicky zaniklého útvaru jsou holt potřeba chechtáky.HODNĚ chechtáků.
      Židi je mají, Kurdové ne.
      Helanov

      Vymazat
    3. PS k 12.14 Všem, kteří to tak cítí, Krásný svátek YOM KIPPUR,

      Vymazat
    4. Helanov: kurdove zijici kdekoliv na svete, odvadeji "desatek" na Kurdistan. Proto kdo zamestna Kurda, podili se na tom.
      Jinak naprosto souhlasim s tim, ze kdyby se Kurdove spojili s Asadem, diplomacie R.F. by je nenechala spolknout Tureckem. Putin ma totiz na Erdogana silne ekonomicke "paky" a dava mu volnou ruku jen tam, kde je to v souladu s mocenskou doktrinou R.F.
      Nejvetsimi hlupaky jsou zde ale staty EU, ktere se svym patolizalstvim nechaly vehnat do nespoluprace s R.F. Kdyby totiz EU koordinovalo svou politiku s R.F. a hospodarsky s R.F. spolupracovalo, mel by Erdogan velmi slabou pozici. Takhle vyuziva znameho: "Kdyz se 2 perou, 3. se smeje".

      Vymazat
  6. Úpadek každé společnosti je důsledek. Příčinou je nepřirozenost společenského systému. Úpadek už probíhá i v euroatlantické, rádoby svobodné a dokonce demokratické (ha, ha, ha!) civilizaci.

    Steve

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě promluvil v mešitě imám "Steve". Nebo snad rudé vemeno Standa? Není vás, nenávistníky euroatlantické civilizace, jak dobře rozeznat

      Vymazat
    2. Příteli anonyme 12:33, vysvětli nám, co to je ta tvá "euroatlantické civilizace".

      Je to Mnichovská dohoda?
      Je to Vietnamská válka?
      Je to bombardování Hirošimy a Nagasaki?
      Je to pronásledování autorů a přispěvatelů Wikileaks? Je to vražda Kennedyho?
      Je to vražda M.L. Kinga?
      Je to vražda Olafa Palmeho či Daga Hamersjelda?
      Je to vražda Lumumby?
      Je to přepadení Panamy?
      Je to humanitární bombardování?
      Jsou to sankce a vydírání?
      Je to podpora ukrajinských nácků?
      Je to Greta Thunbergová a hysterie kolem ní?

      Vymazat
    3. Mám obavy, že ti ten ami-LGBT-exot asi nedpoví, buďto neví co po něm chceš nebo došly noty. Jeho politický korektní Wikipedie na takové otázky nedokáže vyplodit schůdné odpovědi. Zřejmě se bude muset poradit z pornodžandou.

      Vymazat
  7. Začínám mít pocit, že Evropu neřídí Brusel, ale Istanbul.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle čeho tak usuzujete?

      Vymazat
    2. 12:48 A co je vám do toho?

      Všiml jste si, že se tu s vámi nikdo nebaví? Ale vy budete stále klást své mudrlandské otázky, o kterých si myslíte, že asi někoho přivedou do úzkých.

      Takže: Z čeho vy usuzujete, že Evropu neřídí Istanbul ale Brusel?

      A pořádně, nevynechávejte žádný argument. Žádné fráze.

      Vymazat
    3. 12:59 Co do mě rejete? Slušně jsem se zeptal, máte s tím problém?

      Vymazat
    4. Já mu odpovím, Turci mají eso v rukávu, hordu uprchlíků a pokud jim socialEU nebude posílat prachy o které je žádá, otevře brány a Jevropa se posere. Proto drží ten bolševický EU aparát za vejce a diktuje si podmínky.

      Vymazat
  8. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:49...Ach bóže,vy v tom máte hokej!!!
      Pro Evropu je rozvrtaný(po vašem fackující se) BV smrtící!!!
      Nebo vám se snad líbí ta invaze z BV do Evropy!?!?!?
      Ten bo®del na Středňáku vyhovuje jedině Spojeným státům (nové základny) a NEJVÍC Izraeli, když se 2 perou třetí se směje a Izraelci se MOC rádi řehtají...plačící smajlík ;-(
      Helanov

      Vymazat
    2. Luline palec nahoru. Stručné, jasné a dokonce pravdivé. Tedy alespoň jednou z té haldy nesmyslů, co jste zde inzeroval. Ale díky i za to. Známky pochopení podstaty jsou již vnimatelné, teď je dostat do vlastní hlavy.

      Vymazat
    3. Helenko!
      Invaze arabských a černošských etnik do jevropeji je pouze záležitostí EU a jejich zrádných jelit!! Prozraďte zda jste volila do EU a koho? EU je novodobý projekt majitelů světa (bližší určení smrdí krchovem), které nahradilo bolševický projekt a před ním biblický a před ním babylonský. Čtvrtý v řadě a ani ten nevyjde, už se jim to opět sype na hlavičky a jsou z toho připosraní, páni posranci z EU brumlamentu.

      Vymazat
    4. Matka Tereza byla vražedkyní. Ve svých řádových "nemocnicích" si dala za úkol přijímat další duše nešťastníků, co jí uvěřili a umírali tam v nesnesitelných podmínkách bez reálné lékařské péče. Sama se jezdila léčit do luxusních nemocnic.
      Vy jste prozradil další neznalost právě nedávné historie. Nikdy žádná válka nikde nepřinášela a nepřináší nic dobrého obyčejným lidem. Jenom Vám Usmaglajsům a jejich poskokům podpindosům. Vy jste jistě studoval historii v USA, kde, to není těžko odhadnout, protože Harward a další elitní školy si nedovolí svým studentům lhát. Tam to tedy nebylo. To vás řadí mezi póvl i u Vás doma ve Vašem ráji Usmaglajzu.
      Vy učiteli negramotných amerických dětiček (a i zároveň Vašich obětí) znáte vůbec zákony své země? Kde se u Vás zakazuje psům hárat tři sta yardů od nejbližšího kostela víte? Určitě, protože Váš přivýdělek spočívá v pobíhání za psy v okruhu tři sta yardů okolo kostelů s yardomeřidlem v ruce! A bacha, ti psi u Vás nemají zakázáno se vydělat kdekoli, to odnese jen jejich majitel. Takže psi zcela zákonitě tomu nevěnují sami pozornost. S přáním měkkého teplého našlápnutí!!

      Vymazat
  9. „Znovu obnovit svůj vojenský i civilní průmysl, který byl delokalizován do Asie. A v maximální možné míře pomoci zemědělcům v budování dostatečných kapacit k výrobě potravin.“

    Toto považuji za zásadní. Situace v Evropě se může vyvíjet jakkoliv, je třeba být připraven na vše. Třeba pod nálepkou, obrany proti Turkům.
    Jinak ti Kurdové chvíli za sliby bojovali společně s Turky, chvíli za sliby bojovali s USA, chvíli snad i s Rusy. Je to statečný národ a zasloužil by si svůj stát, už pro něj prolil dost krve. Ale když tam je nafta a plyn. Takže bez záruky, že Kurdistán jí bude vazalský, žádná mocnost jeho existenci nepřipustí, či nepodpoří. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas,všechny války byli a budou o ekonomickou moc..
      https://beforeitsnews.com/v3/prophecy/2019/2506428.html - americké války jsou vždy o oleji.

      Vymazat
    2. Kurdové byli rozděleni podle svých "kmenových" zájmů. Pokud si teda pamatuji.

      Vymazat
    3. Anonymní8. října 2019 17:19
      Kurdové sice měli a snad i mají kmenové uspořádání, ale nevím, kdo by měl na ty kmenové zájmy brát zřetel. Patřili do Osmanské říše a po konci I.SV, Sykes-Picotova dohoda ustanovila Turecko, do něhož začlenila i velkou část oblastí obývaných Kurdy. Zbytek středního východu rozdělila do oblastí zájmů Francie a Británie. Přitom byli podvedeni jak Arabové, tak Kurdové a to trvá dodnes. P.K.

      Vymazat
  10. Pan David je pod vlivem svého údajného spolužáka z university pana Uzunogla, který mu zřejmě nakukal tyto ptákoviny, co tu píše. Turci nechtějí a nechtěli nic jiného než, aby kurdští ozbrojenci odtáhli 30 km od hranic Turecka, nic víc a nic míň. Pokud by se tak stalo, tak tam nepotřebují Turci vstupovat. A na to se také kdysi dohodli Turci s USA, že kurdští bojovníci odtáhnou od tureckých hranic. USA jako obyčejně dohodu nesplnilo. Nejedná se o žádné vyhlazování Kurdů, vždy jich v Turecku mají snad 11 milionů a nevyhlazují je, pokud oni sami si nevezmou minu a nepoloží ji na cestu, aby někoho vyhodili do vzduchu. Kurdští ozbrojenci dávají opodstatnění okupaci Sýrie americkou armádou,když vypadnou kurdští ozbrojenci, tak už tam Američané nemají co pohledávat. Turecko bojuje nyní za Sýrii, čím více kurdských ozbrojenců ted´ Turci zlikvidují, tím méně jich zbyde, aby bojovali proti syrské vládě, taková je realita. Kurdové jsou poslední nástroj USA, aby znovu vyvolali válku v Sýrii. Myslím, že Syřané budou jen protestovat formálně. Netušil jsem, že pan David věří tomu, že se islámský stát vytvořil tak nějak sám od sebe, že najednou desetitisíce islámských rebelů po celém světě prodalo svou poslední kozu a koupili si letenku do Sýrie a mapu Sýrie a buzolu a odletěli bojovat do Sýrie za islámský stát. Tak to byla pohádka pro malé děti. Někdo jim musel vyřídit víza do Turecka, nebo do Izraele a nebo do Sýrie. Ten recruitmenm vyřizování víz a svoz těchto islámských bojovníků, byla docela náročná organizační práce. Kdopak asi tento transfér lidí z různých koutů světa zorganizoval, kdopak na to dal peníze? Myslím, že to byli právě ti, co jsou dnes největší přátelé Kurdů. Pan David udělal správný příměr, Československo před 2. sv. válkou. Tak jsem byli osočováni, že vyhlazujme Sudeťáky a přitom šlo jen o likvidaci německých ozbrojenců, z nichž někteří byli poslání z Německa. Tenkrát jsme měli chtít to samé, ... km od hranic prostor bez sudeťáckých ozbrojenců.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:53...Precizní rozbor!
      Helanov

      Vymazat
    2. Velký nesmysl a ne precizní rozbor. Uvědomte si, že Kurdové, na rozdíl např. od Němců, nemají dosud svůj stát! Mají na něj právo. Ale protože na kurdském území se těží ropa a plyn, tak všichni zainteresovaní jim budou upírat práva, dokud se ty suroviny nevytěží.

      Vymazat
    3. Was ist das "právo"???

      Vymazat
  11. Vy opravdu verite v nejake vzajemne mirove souziti, (integraci), rozdilnych kultur, aniz by jste vase theorie dokazali podeprit nejakym dukazem, ze je to mozne ! Ze zazrak existuje !
    Vy jste proste nateraci a lakyrnici, kteri pracuji s jedovatyma barvama s cilem vlastni sebedestrukce ! !
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Honiči Lulua, máte pravdu a tu potvrzuje dění v Německu a Francii každý boží den, kdy nějaký idiot se řvaním "Alláhu akbár" morduje hloupé káfiry na potkání a všemi dosaženými možnými i nemožnými způsoby a předměty...Že by se někdy ta mohamedánská nenávist a touha po zislamizování káfirů změnila by byl takový zázrak rovný "neposkvňenému početí" a to je vyloučeno, neb už do kolébky mohamedánství byl založen právě proto ten vir nenávisti, aby se jím mohlo účelově a v pravý okamžik zcela cíleně infikovat lidstvo, oslabovalo se a mohlo býti lépe ovladatelné a kdo ho tam dal je nasnadě. Psát to tu nebudu, neb by to bylo označeno za antisemitismus..

      Vymazat
    2. No soužití odlišných kultur neřkuli pidlivizací je fundamentální problém lidstva. Bohové si z lidí udělali velikou srandu, když jim darovali různé jazyky (tím i různé kultury a mentalitu) a teď se z Olympu či snad Řípu dívají na ten babylon a sázejí na své favority (zkrátka se dobře baví).
      Lidstvo má před sebou dlouhodobě dvě možnosti:
      1) násilné vyhlazení některých kultur či etnik etnikem vítězným (destrukce všeho včetně povrchu planety).
      2) domluva na celosvětovém sociálním systému, včetně respektu k původním kulturám, rasám a ideálům.
      Výhodnější je alternativa 2, ale to by bylo hrobem pro světovládného páníška a jeho vládce majitele světa. Kdo to jsou si vyguglete sami.

      Vymazat
    3. Pak Vaše Usa je mistr v práci s jedovatými barvami!! Jste tedy i příležitostný lakovač na pruhy?
      Pokud se lidé nebudou snažit o mírové soužití, nastane prostě konec všeho. Pak tu člověk nemusí být. Vy "inteligente". Přeji dobrou kvalitu výparů jedovatých barev a prošlou dýchací masku.

      Vymazat
    4. Honolulu tu stále prudí svou neomezenou omezeností.

      Vymazat
  12. Porovnávať Kobané so Stalingradom?! Tak to chce veľkú dávku ignorancie a neznalosti dejín. Rovnako ako porovnávať stiahnutie Rusov a Američanov. Rusi neboli spojenci Kurdov, v Sýrii sú na pozvanie Assada. Rusi vyjednávali s kurdami, aby sa vojensky podriadili legitímnej vláde v Sýrii. Tí si zvolili "ochranu" zo strany USA. Keďže aj vtedy ich USA zradili, potom vyplakávali a žiadali Assada aby ich prišiel brániť.

    OdpovědětVymazat
  13. Pane Davide,tady bych byla opatrná!
    Kurdové působí jako pátá kolona v každé zemi,jsou NAPROSTO neloajální ke svým sousedům.
    Jako snadno zeneužitelní náckové jsou VELMI podporováni Spojenými státy a Izraelem.Za účelem rozvrtávánï BV.
    (Izrael potřebuje "klid na práci")
    Žijí v Sýrii,Turecku,Iráku,Íránu, svědomitě škoděj všude,proto nejsou schopni vycházet se svými arabskými sousedy.(Nejmíň škoděj asi v Íránu,mají totiž indoevropský původ jako Peršané.)
    Prolili za svojí myšlénku vzkřísit Velký Kurdistán už tolik krve,že...chápu jejich pokus schovat se pod sukni Amíkům.
    Podle mne se mají problémy řešit v rámci REGIONU.
    V tom regionu žijí Turci,Američani ne ;-)
    Helanov

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak se řiďte svými slovy a buďte opatrná! Nenálepkujte lidi o kterých víte naprosto kulové jako "nácky", "pátou kolonu" a podobné prasárny.
      "Problémy se mají řešit v rámci regionu"... Tak to je vážně moudro dne. Tak to měli Amíci během ww2 zůstat sedět doma.

      Vymazat
    2. 13:24-nebuďte naivní, bez Američanů, alespoň některých, těch , co určují politiku USA, by Dolfa nikdy nevyhrál volby a nikdy by neuchvátil v Německu moc a nikdy by nezpůsobil ty hrůzy 2.sv.války...Ano, ta dáma má pravdu, Američani se neměli nikdy do ničeho srát mimo území USA a byl by klid, jenže to by majitelé FEDu nikdy nepřipustili, proto totiž byly SS založeny, aby se sraly do celého světa...

      Vymazat
    3. 13:24...To není nálepkování,ale pojmenování reality.
      Kdyby se Maravané pomocí kalachů a trhavin pokusili obnovit Velkou Moravu,taky bych je označila za nácky.
      Prostě historie je historie a dnešek je dnešek!!!
      Mojmír I. i Saladin byli velikáni,ale už umřeli.
      Nazdar bazar ;-)
      Helanov

      Vymazat
    4. 13:24...Nejsem odborník na WAR2 jako vy.
      Ale domnívám se,že Amíci se do války vložili až když Japonci začli ohrožovat jejich zájmy v Tichomoří.
      Že WAR2 jejich ekonomiku silně nakopla,to snad ví každý!
      (To není nic proti USA.Jen konstatování,že NEEXISTUJE "humanitární" vměšování.Zadarmo ani kuře nehrabe.)
      Helanov

      Vymazat
    5. Američané šli do války po Pearlu Harboru (podle všeho tehdy napadení Japonci "tolerovaném" prezidentem USA, aby USA měli důvod ke vstupu do války), museli se "nakonec" vložit i do evropské "části" Druhé sv. války, aby neztratili svoje zisky, které "odebrali" postupně předtím u Velké Británie. A nechtěli ztratit Evropu. Jim šlo především o další oslabení britské libry a využili k tomu Německo. Pokud by Moravané (pište gramaticky správně aspoň o našich dějinách a ne s tolika chybami) měli kalachy a trhaviny, pak bychom žili ve velkém Slovanském státě, protože je nikdo jiný v té době neměl. Nacisté (náckové) jsou správně řečeno fašisté v Německu, tedy ti co bojovali a podporovali pro podporu Hitlera. Jiné použití je nesprávné a zavádějící.
      Nikdo se nechystá podporovat skutečné zájmy Kurdů z velkých států, protože by to každému státu způsobilo mnohem více problémů než by mu to přineslo zisku ať politického či ekonomického. Jsou jen zneužíváni. Především by muselo padnout Turecko a to se nestane v dohledné době zcela určitě.
      Jinak Vám závidím Vaši "znalost" historie a Vaši drzost jak si vykládat všechno po svém. Určitě máte na to, abyste se v případě vítězství Milionu pauz dostala na post premiérky či prezidentky. Fuj, hrozná představa.

      Vymazat
    6. Mám dojem, že Japonsko vehnaly do války USA, jejich námořní blokádou. Japonci totiž měli rozvinutý průmysl, ale neměli žádné suroviny, všechno museli dovážet. Tak zaútočili na ledabyle zabezpečený přístav Pearl Harbour, aby se uvolnili. P.K.

      Vymazat
  14. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  15. 12:53
    Nikdo nikomu nemusí nic nakukávat, stačí jen letmo prolistovat historii střádověku i novověku. Pak by vaše kukání, že...Turci nechtěli a nechtějí, nic jiného,než aby kurdští bojovníci odtáhli...není věrohodné. Poslední anexi území Turci provedli nedávno na Kypru. Nechci věštit, ale zdroje nafty v moři okolo Kypru, nemusí končit mírovou selánkou. Není tajemstvím, že Turecko má jednu z nejlépe vyzbrojených armád.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:26
      S těmi turky a opatrností vůči jejich činům máte pravdu. Turci patří mezi turkické národy (avaři, azaři, chazaři, turci, turkmeni, uzbeci a další) a vyznačují se zákeřností, krutostí a agresivitou (holt geny nevyčuráš). A dějiny blízkého východu a východní evropy o tom leccos vypovídají.

      Vymazat
    2. 13:26...Proč do toho taháte historii!?
      Kypr byl 1571-1878 turecký.
      1878 se ho zmocnili Britové.
      Samostatnost má Kypr až od roku 1960.
      Takže historii bych se snad ani neoháněla.
      Helanov

      Vymazat
  16. No vůbec netoužím po Evropské armádě ale nevěřím že by Turek napadl nějakou eu zem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:38-Ty vole, on už jí nejen napadl, ale i částečně okupuje, v EU jsou už teď miliony mohamedánů a mordujou všude, kde se dá. Viz.dnešní noviny o nákl. mercedesu...
      Jen v Německu je nikoli 1,2mil. imigrantů, jak mele ta kráva Mereklová, ale oficiálně 4,7mil registrovaných a odhadem dalších 3mil. neregistrovaných...čili už skoro 10% obyvatelstva...
      Ty musím mít ale dlouhý vedení, kámo...

      Vymazat
    2. Spráávně!
      Jenom bych připodotkla,že ty Turky a jiné slimáky si tam Germáni natahali radostně sami.
      Po WAR2 potřebovali budovat a laciní gastarbeiteři se jim náramně šikli.
      No a Merkel to dorazila.
      Helanov

      Vymazat
    3. 13:49 Hele blbečku já myslel konvenční válku že se ty západní idioti nechají islamizovat je bohužel jejich problém. To si musí vyřešit místní lidé my Češi s tím neuděláme nic. Ale vím co by byla Evropská armáda jak to myslel hajzl macron který by tam vzal vysloužilce z isis.

      Vymazat
  17. I TY BRUTE ?

    Pane Davide, jsem z Vás docela v šoku ! Je to opravdu Váš článek, který jste četl a podepsal ?
    Nechce se mi věřit, že v tom nemá prsty někdo jiný ( že by Uzunoglu?).
    Ještě jste se v Bruselu ani pořádně neohřál a už tohle ?

    Tentokrát musím zcela souhlasit s panem Vyvadilem - viz. výše.

    Pane Dvořáku, zjednejte prosím nápravu nebo byste také takový článek vystavil a podepsal ?

    OdpovědětVymazat
  18. K otázce euposranců. Již dnes jsou na kandidátkách na další volební období (pokud nějaká budou) noví, neotřelí, lidoví a sociálně vnímaví kandidáti, oslovení, školení a zaplacení šoroškem (stříbro nebo olovo). Vzpomeňte si na řádění pirátů při první volbě Zemana v suterenu přenosového sálu. Člověk by je politoval a oni jenom skládali přijímací zkoušky na náhradníka v protektorátním ovčíně (parlamentu). A jak vidno tak už mají za sebou 1. semester bez ztráty zápočtu. Ach jo!!

    OdpovědětVymazat
  19. O prezidentu Erdoganovi si iluze určitě nedělá ani Putin. I ten dobře ví, s jakou lehkostí dokáže turek bodnout. Jakkoliv s ním musí spolupracovat, aby zachoval Sýrii jako svrchovaný stát.
    Pokud se však týče kurdské otázky, pak Kurdové si sami vsadili na špatného koně. Na Západ vedený USA.
    Jakoby snad ani netušili, že pro Západ sehráli jen roli užitečného idiota v kuse na téma svržení Asadova režimu a jeho nahrazení jakýmkoliv loutkovým. To za mlhavý slib vytvoření kurdské státnosti. Zapomněli při tom na US praktiky, mezi něž náleží i zásada, že slibem, který zítra platí ještě méně než včerejší zprávy, nezarmoutíš ...
    S takovou ovšem Kurdové opět přijdou o příležitost. Totiž, cestou určité formy své autonomie založit proces budování svého státu na půdorysu několika sousedících států, z nichž ovšem ani jeden nechce o kurdském státu ani slyšet, a když v Turecku je Kurd (automaticky) považován za teroristu, a to jen proto, že se veřejně přihlásí ke své národnosti (a odmítá být považován za tzv. horského turka).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane Františku,to máte těžký.Majorita holt hází příslušníky minority do jednoho pytle.
      I my Češi vidíme v každém muslimovi nebo kikánovi potenciální nebezpečí.
      Kurdové už prolili tolik krve,že se na ně všude dívají nevlídně.
      Není to pěkné,ale těžko tomu zabránit.
      Tu "špatnou firmu" si vybudovali sami.
      Helanov

      Vymazat
    2. Re (15:58):
      Máte pravdu v tom, že je to těžký problém. Který ale bude muset být beztak řešen. Aby již konečně Kurdové, kteří jsou národem se svou svébytnou kulturou, jazykem ..., získali i svou státnost a mohli si jeho prostřednictvím řídit chod svých věcí.
      A s tím proléváním krve? Pochybuji o tom, že by Kurdové prolili v porovnání s německými vojáky či vojáky USA (Británie aj.) i jen zlomeček cizí krve v jimi vyvolaných útočných (a tedy i zločinných) válkách, jak se to "podařilo" ve válkách koloniálních, či za první i druhé světové anebo i po nich těm Němcům a Američanům.
      Zvláštní je to, že (prach)špatnou pověst u vás mají ti Kurdové. Je to jako s příběhem Palestinců, kteří dnes mají pověst teroristů, a při tom se svým odbojem již od r. 1948 snaží (a marně!) zvrátit proces úplného uloupení jejich vlastní země, kterou souvisle obývali po víc jak 15 století, ve prospěch židovské komunity, která naopak úspěšně přesvědčila mezinár. společenství o tom, že Palestina je jejich zemí. Zaslíbenou! A že v ní tudíž není místo pro ty, kteří tam (spolu s židovskou minoritou) žili po staletí v míru.
      Jak kurdský, tak i palestinský terorismus nikdo neznal až do doby, kdy nezadatelná práva obou národů byla necitlivě ba zločinně porušena. A nikdo je nechtěl hájit. To pak ovšem zpravidla teče ta krev.
      --
      To ale ani ten profesor (Fr. Smolík) z filmu Vyšší princip nedokázal nazvat schvalování atentátu, kterého se měli dopustit jeho studenti, za terorismus, ale za oprávněnou reakci, s níž se ztotožnil ...

      Vymazat
    3. PRÁVO na sebeurčení neexistuje ....může to být PŘÁNÍ, které se buď podaří anebo nepodaří realizovat (resp. udržet) ....buď násilím nebo diplomacií, příp. kombinací.
      Čechům, se to (kupodivu, zatím) podařilo ....ještě více kupodivu i Slovákům, ale mnohým nikoliv - namátkou Katalánci, Baskové, Lužičtí Slované, Ujguři ....a také Kurdové; a nemyslím, že maji moc velkou naději.

      Vymazat
    4. Re (16:38):
      ... asi toto vaše tvrzení v diskusi bude
      "vytapetováno" na vícero místech, ale k tomu vašemu (toho času) poslednímu dole jsem si dovolil připsat malé poučení. Právo na sebeurčení existuje! Je zakotveno v Chartě OSN o sebeurčení, z r. 1966 ...

      Vymazat
  20. Pár dní v EU parlamente, a už je z poslanca SPD obhájca EU. To je sila, to je dôkaz, ako funkcia ničí charakter.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi jste si článek špatně přečetl.
      Pan David jenom považuje Kurdy za oběti,jako docela hodně občanů ČR.Nic víc.
      Vždyť nám to ofiko média cpou 7/24.
      Helanov.

      Vymazat
    2. Ale kdo jiný je tam oběť?! Kdo?
      Kurdům je už 100 let odpírán jejích národní stát. Tureckem, Sýrií, Irákem, Íránem, všemi, na jejichž současném území žijí!

      Vymazat
    3. Anonymní8. října 2019 23:04
      Nám byl stát odpírán 300 let. Koho to bolelo? V současnosti jsou evropské státy připravovány o suverenitu a demokracii, stále žijeme na dluh, neměli bychom se více zabývat tímto? P.K.

      Vymazat
    4. PRÁVO na sebeurčení neexistuje ....může to být PŘÁNÍ, které se buď podaří anebo nepodaří realizovat (resp. udržet) ....buď násilím nebo diplomacií, příp. kombinací.
      Čechům, se to (kupodivu, zatím) podařilo ....ještě více kupodivu i Slovákům, ale mnohým nikoliv - namátkou Katalánci, Baskové, Lužičtí Slované, Ujguři ....a také Kurdové; a nemyslím, že maji moc velkou naději.

      Vymazat
    5. Re (16:39):
      Níže jsem k vašemu totožnému komentáři připsal malé poučení ...

      Vymazat
  21. Syrie pred valkou exportovala prebytky ropy. Od obsazeni ropnych poli musela zacit dovazet. Iran ma co delat, aby tam nejakou ropu dostal po mori a neprisel o ropu i o tanker. A mezitim Kurdove s americkou pomoci drzi ropna pole sebrana islamistum, aby meli z ceho financovat svuj imaginarni stat a aby si nekteri namastili kapsy. Pochopitelne na ukor zbytku Syrie. Sorry jako, ale Kurdu mi lito neni. A v regionu je to logicky jen Turecko, ktere jim muze zatnout tipec a privest je k rozumu. Patrne tam byla nejaka dohoda s Putinem a Assadem, kteri ocekavaji obnovu jednani s Kurdy, az jim zacne tyct do bot.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kurdové se snaží utvořit stát, aniž by vyřešili i vlastní rozpory... Další teroristický stát?

      Vymazat
    2. Přijde mi, že na straně proti Kurdům, je kromě nalezišť nafty na jejich území, ještě jeden handicap - nejsou jednotní. Nejspíš to ani nelze nazvat chybou, nejspíš to jsou dosti rozdílné, možná konkurenční kmeny. P.K.

      Vymazat
  22. Musím se smát tomu jak přesně se vyplňují předpovědi V. V. Pjakina. Řekl že Ušáci použijí Kurdy jako spotřební materiál a pak je zradí. Ještě jsem zvědav na to, jestli se vyplní jeho předpověď o Erdoganovi. Pokud ano nečeká hocha nic dobrého a zničí Turecko sám, aniž by se Rusové museli nějak zvlášť snažit. To jsem teda zvědavej, zda mu tato předpověď, jako dosud, zase vyjde. Hej hou, rudý dědeček

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je zajímavé, že tento "mudrc" Pjakin", kterému prý všechno vyšlo, a všechno vždy prý správně předpověděl, tak má holou řit, v Rusku je to zcela bezvýznamný a neznámý nýmand, ani jeho životopis neexistuje, při úmrtí ženy musel žebrat na netu o pomoc jak poslední chudák.

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
  23. Shalom pane Davide. Neplašte tady lidi nebohým Turkem, nejste na Vratimovském semináři ve Frýdku. Už brzy, jen pár Vánoc uteče a Turecko se stane součástí Ruské federace i s celým Bosporem. Finančním centrem Tureckého federálního okruhu bude Krym, a město Jevpatoria, nikoliv Simferopol. Dnes se v Jevpatorii a okolí po trase na g.Černomorskoje dělá sondáž podloží. Vláda Ruska a židovská Alfa banka chtějí vědět, jak vysoké budovy podloží udrží. Turecko bylo dříve součástí V.Tartarie a dnes se tam akoráte vrátí, a Čučmeky a Kurdy které nepřevychová, pošle přez hory a řeky do Německa.

    https://noemova-archa.estranky.cz/clanky/historie-potopy-sveta/

    OdpovědětVymazat
  24. 17:56 To je ta Vaše ubohost že hodnotíte kvality člověka podle toho kolik má peněz. Potom Bakala a spol jsou Vašimy favority v lidskosti a morálce. Pan Pjakin možná není tak honorovaný jako Vy ale to mu na cti neubírá. Putin také nevlastní biliony doláčů a jedná s ním i bilionář Tramp.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nehodnotím "kvality člověka, lidskost a morálku", hlupáku.
      Pokoušíte se zde obhájit neobhajitelné. Každému kdo nemá v hlavě nasráno je jasné, že každý kdo má schopnosti přisuzované zde Pjakinovi, tzn bezchybné předvídání budoucnosti, špičkové analytické a syntetické schopnosti musí mít už z principu věci vysoké společenské a finanční postavení.

      Pjakin nemá nic z toho. Je to jen šarlatán a žvanil, který nemluví pravdu, ale jen říká na objednávku přesně to co chce místní ruská soladateska slyšet.
      Ta pohádky a bajky o Globálním Prediktorovi :-D Vždyť to je směšné.

      Vymazat
    2. Pro absolventa základní školy, je lineární algebra určitě šarlatánstvím.

      Vymazat
    3. A co teprve diferenciální počet ...:-)!!!

      Vymazat
  25. 18:24
    Co takhle jít oplakat tu udavačku Chramostovou nebo si jít číst havlomOUDra a slinty Šafra a k tomu si pustit somrboye Hňupku?!
    To bys byl mezi švejka amikokotama a mohl bys spokojeně onanovat?!!!!;-D

    OdpovědětVymazat
  26. Myslím si, že to, že Turecko vpadlo do Sýrie a vraždí Kurdy bylo předem domluveno s USA. Ty potřebují války všude možně jako člověk sůl. Jednak mají USA dobré vojenské kšefty, jednak jsou společně s Izraelem dvojjediným agresorem a okupantem cizích území podle vzoru třeba protektorát Böhmen und Mähren, General gouvernement....Jo hitlerismus v plné parádě máme zase zpět, k velké radosti světového kapitálu a koncentráky, to je jen otázka času, ostatně myslím, že již na nich pilně USA, Turecko či Izrael pracují - pod zástěrkou migrantských lágrů. A že tomu bude u nás tleskat pražská kavárna, na to můžeme vzít vitriol. To je "demokratický" květ diktatury kapitálu. Válka je pro kapitál život, mír je smrt. Kdypak jste slyšeli z čété či jiných medií v Česku, že by se mělo bojovat za mír! A pokud náhodou by někomu z čété ujela huba, tak jistě dodá, že atomovýmni zbraněmi, nejlépe!

    OdpovědětVymazat
  27. Evropa prihlizi s klidem genocide v Gaze ,vraždeni v Lybii ,v Kyjeve ,Syrii,v Iraku ,Afghanistanu.

    OdpovědětVymazat
  28. TENTO SVĚT OPUSTÍM BEZ LÍTOSTI, tvrdí Alain DELON. Především ale nenávidím tuto dobu, je mi z ní na zvracení,“ řekl dvaaosmdesátiletý herec na konci rozhovoru. Předluženým USA vládnou deprivanti, Ilumináti, židozednáři a další spiklenci proti lidstvu. Zkrátka gauneři. Jediná možnost udržet moc je něco uloupit. Vždyť vše, co USA mají bylo uloupeno. Počínaje územím. A tak USA rozvrátily mnoho zemí a povraždily mnoho nevinných lidí. Dnes je na řadě Evropa. Oslabit Evropu islamizací. Zničit evropské národní státy a evropské národy. Evropské bílé národy nahradit masou prokřížených bastardů.Vyvolat na evropské půdě lokální války a válku s Ruskem. Oslabit Rusko a zmocnit se jeho zdrojů. Tomu napomáhají lokajové v čele EU. Tito krátkozrací politici a poskoci US gaunerů jdou proti vlastním zemím a proti vlastnímu lidu. Pokud se Evropa nevymaní z vlivu US gaunerů, nemá budoucnost. Alain Delon

    OdpovědětVymazat
  29. Je to moudrý pán,má ty svině amiokupantský přečtený!!!!!

    OdpovědětVymazat
  30. No já vam nevím.
    Humanista a zásadový člověk aktivně brojí proti zabíjení civilistů vždy a ne jen tehdy, když jej o to požádá někdejší spolužák.
    Onehda jsem totiž panu Davidovi poslal článek, který upozorňoval na největší humanitární katastrofu dneška a to saúdskoarabskou agresi v Jemenu a pan David můj článek raději vubec nepublikoval. Pro jistotu jsem je poslal i na pana Dvořáka a ani jemu jsem nestal za odpověď natož, že by článek uveřejnil. Nakonec vyšel na Paroubkově "vaše věc", kde jej i topovali...
    Jinak stojí za zmínku, že Kurdové dělali v Sýrii staráš USA a legitimizovali jejich protiprávní aktivity zde, kromě toho že sami během války prováděli etnické čistky na jimi obsazeném území...
    Zdr.
    JiB

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč by měl kdokoli publikovat tvoje bláboly o čemkoli?Ty snad dlouhodobě žiješ v Jemenu nebo v SA? V Tureku nebo Sýrii? Co o tom konfliktu víš? Na základě čeho, jaké autority, znalostí, zkušeností a vzdělání píšeš články?
      Je neuvěřitelné, že dnes se cítí každý blb expertem a cítí potřebu publikovat svá "moudra" o čemkoli.

      Vymazat
    2. Tak pravil anonymní blb, amen. Slyšeli jste slovo Boží.
      Zdr.
      JiB

      Vymazat
    3. Zato ty jsi hrozně moc neanonymní, ty blbe, pardon, JiBe.
      Já se tu, na rozdíl od tebe, nesnažím nárokovat publikování blábolů, ty mudrci.

      Vymazat
    4. A přesto je publikuješ.

      Vymazat
    5. 21.43 Na rozdil od vas,pane 21.43 existuji lide vyhledavajici si informace.Tem se rika vzdelani a vzdelavajici se.K tem vy zcela jasne nepatřite.

      Vymazat
  31. Někdo tu napsal, že Turci Kurdy nenávidí, ale oni se spíše na ně dívají z vrchu, ale v zásadě mezi Turky a Kurdy není zase tak nesmiřitelný rozpor, řada Kurdů třeba volila v předposledních volbách Erdogana. Ten Kurd, který chápe, že trhat Turecko na kusy, potažmo i proto, že by jednolité území nebylo možno nevytvořit, není to pravé ořechové, tak ten problém s Turky nemá. Ti nesmiřitelní Kurdové jsou dvojího typu, nacionalisté, co trpí představou,že je možné vytvořit Kurdistan a ty, které využívají zahraniční rozvědky pro destabilizaci situace v Sýrii. Je třeba si uvědomit, že tak, jak využívali USA své partyzány v Guatemale proti legální vládě, tak jim to socialistické země vracely třeba tím, že podporovali zbraněma Kurdy proti vládě v Turecku. Ted´ je to v obráceném garde, ted´ používá Kurdy USA, aby rozvraceli stabilitu v Turecku a v Sýrii. Přitom ti správní Kurdové, ti jsou hodně levicoví, ale i ti se ted´ Američanům hodí, to už je na tom USA hodně špatné. Tećh Kurdů, kteří jsou připraveni vzít zbrań a jít do lesů bojovat, těch zase tak moc není, ale když se jim jednou za čas podaří vyhodit do vzduchu třeba autobus s tureckýma policajtama, tak se o tom všude píše a budí to ve všech pocit,jak jedni druhé nenávidí. Dělat tu z Turků krvelačné šelmy, to je totální nesmysl. Je třeba si vzít za příklad Irák, základny kurdských teroristů jsou kousek za tureckými hranicemi, ozbrojené bandy přejdou hranice, zaútočí a vrátí se zpět do Iráku. Turci toto nechtějí připustit i v Sýrii a chtějí se pojistit, že to nebude jako v Iráku. Znovu opakuji, vypadnou-li ozbrojení Kurdové od tureckých hranic, Turci do Sýrie nevstoupí, to je přece naprosto jednoduché a pochopitelné a není o čem hovořit.

    OdpovědětVymazat
  32. Brouk Pytlik

    Pan Dr. David napsal dle meho primitivniho nazoru slusny clanek na problematiku Turecko-Svet a Kurdove.
    Je tezko porozumet situaci Kurdu , bez hlubsi studie dejin Arabie-Turecko. Co bych chtel pouze dodat , ze cast velka jizni casti Ruska az po Kazachstan je Turkickeho puvodu a mluvi neco jako Turecky a jsou to muslimove. Pan Egodan ma sen Osmanskeho Turecka to je spojit pripojit jizni cast Turkickeho puvodu Ruska k Turecku. Coz je strasne !! velke uzemi strategicky umistene na hedvabne ceste.

    Edogan by chtel i cast Ciny s Uigury.

    Krymsti Tatari se citi dobre s Turky tedy i Krym by se hodil.

    Cecen vzdy byli pripojeni nejak na Turecko , neli jinak nez pres Tureckou armadu , ktere casto veleli.

    Proc Turci nenavidi historicky Kurdy je mi zahadou, ale Kurdove zjevne nemiluji jine narody prilis mnoho mozna nejake mistni etnicke konflikty. Kurdove byli vzdy paseraci a banditi a jsou docela zvlastni etnickou skupinou. Clovek aby sel do hloubky musel by studovat dejiny za poslednich 800 let Arabie -Turecko aby dostal z toho smysl,. jinak vse jsou prazdne pohadky.

    Vzdy by bylo dobre uvadet literaturu , aby hlupackove mali jako ja si to mohli precist ve svetle svicek ve svych doupatech.

    Brouk Pytlik

    OdpovědětVymazat
  33. „EU by v této situaci měla učinit vše pro zastavení agresivního chování Turecka.“
    Těžko proveditelné, neboť EU se snaží udržet Turecko na straně Západu, aby se nestalo spojencem Ruska.

    „Na Turecko by měl být Radou EU neprodleně uvalen zákaz vývozu zbraní, vojenského materiálu a všeho, co lze použít k vedení války.“
    Plácnutí do vody, neboť USA usiluje ze všech sil, být dodavatelem zbraní do Turecka. Aby je nebralo z Ruska, což je záležitost jak finanční, tak strategická. Ale budiž.

    „EU by měla okamžitě zastavit veškeré platby „migračního výplaného“ Turecku.“
    K tomuto „řešení“ migrační „krize“, EU dospěla po mnoha letech usilovného přemýšlení, jak migraci nezastavit, ale mít možnost to svést na někoho jiného. Těžko se toho přes noc zřekne.

    „Rada EU by měla rozhodnout o uvalení dalších ekonomických sankcí vůči Turecku – jako např. zákaz provádění plateb do Turecka, zákaz dovozu zboží z Turecka.“
    EU si již dosti nadělala do bot, ekonomickými sankcemi vůči Rusku. Ještě si zablokovat Turecko? To by bylo moudré, jako sankce vůči Číně, kvůli Tibetu.

    „Občané členských států EU by svými vládami měli být vyzváni, aby necestovali do Turecka, aby se nestali rukojmími tureckého diktátora.“
    Řešení hodné administrativy EU.

    „Ministři obrany členských států EU a nejvyšší vojenští představitelé našich zemí by měli se měli sejít a připravit EU na obranu proti hrozbě agrese ze strany Turecka.
    Státy EU by měly připravit a provést pozemní, leteckou i námořní blokádu hranice mezi Tureckem a členskými zeměmi EU.“
    Co to je za šaškárnu? Vždyť EU není schopna ani ochotna chránit své hranice?

    „NATO lze v nynější situaci považovat již za mrtvou organizaci. Turecko na přípravě agrese proti Rojavě otevřeně spolupracuje s Ruskem a Iránem. Vzhledem k tomu, že z Ruska navíc nakupuje zbraně, a používá je k výhrůžkám proti Řecku a Kypru, již Turecko nelze považovat za spojenecký stát. „
    Že by se Ursula von der Leyenová stala EUropskou Killary? Potáhneme na Turka, Rusa a Iránce? Celý článek, i ty jeho návrhy, mi přijdou dosti hysterické.
    Podle mého názoru, pokud chce EU hrát větší roli ve světové politice, musí si získat důvěru u jednacího stolu. Ale současná EU, která likviduje vlastní národní státy, mi přijde na tento úkol dosti neakční. P.K.

    OdpovědětVymazat
  34. Přece nemůže být tak těžké pochopit, že Turci nechtějí od syrských Kurdů nic jiného, než to, aby odevzdali zbraně syrské pravidelné armádě a vytáhli znovu pluh a začali orat zem. Turci ted´ udělají za Syřany tu špinavou práci, zlikvidují ty Kurdy, kterým už se nechce orat zem a myslí si že převrátí svět, když mají v rukou samopal. Je také nutno pochopit, že kdyby nebyl prezidentem Trump, tak už se dávno rvali mezi sebou Syřadné a Kurdové, Trump opravdu tu válku novou nechce, a to je mu dnes vyčítáno. Tento konflikt vyvolaly USA a jeho západní spojenci, stejně jako v Libyi, tak at´drží hubu a stáhnou si ty svoje občany, co pobývají na území Sýrie bez platného syrského víza a posadí je do basy až tam zčernají. A všechny ty kecy o zrazování Kurdů, to je přece jen hloupá propaganda. Všichni v Turecku ví, že ti, kdo dodávají zbraně kurdským teroristům v Turecku tzv. PKK, jsou USA a Německo, že díky zbraním od těchto dvou zemí umírají téměř každý týden turečtí vojáci a policajti na východě Turecka. A tyto země dnes chtějí poučovat Turecko, jak se mají chovat ke kurdským ozbrojencům. Válka v Sýrii skončila, tak je čas odevzdat zbraně, co pak by se tady někomu líbilo, kdyby se tu do dneška potulovali po republice partyzáni z dob 2. světové války a vzali si co potřebují, kdy se jim zachce? Přece každý chápe, že USA vyzbrojovalo oboje, jak ISIL, tak i Kurdy. Kurdové díky Rusku přežili, tak at´sklapnou a vrátí se do kopců pást kozy. Oni bojovali jen za sebe, oni nebojovali za Sýrii.

    OdpovědětVymazat
  35. Turecko už není ten demokraticky stát , Už tam vládnou fašisti .

    OdpovědětVymazat
  36. Zatím marně čekám, co na to PIRÁTI, PRAHA, HŘIB... kdy to Turkům a Kurdům Hřib zakáže?

    OdpovědětVymazat
  37. Pane David, fandím vám jako europoslanci, ale tady s vámi nesouhlasím a podporuji Erdogana. Kurdové dostali od Damašku nabídku spolupráce, ale odmítli. Mocnosti zde hrají vysokou hru. USA zde sehrávaly tu nejšpinavější. Trump má snahu to řešit. EU pod vedením Německa ve špinavé hře pokračuje.

    OdpovědětVymazat
  38. PRÁVO na sebeurčení neexistuje ....může to být PŘÁNÍ, které se buď podaří anebo nepodaří realizovat (resp. udržet) ....buď násilím nebo diplomacií, příp. kombinací.
    Čechům, se to (kupodivu, zatím) podařilo ....ještě více kupodivu i Slovákům, ale mnohým nikoliv - namátkou Katalánci, Baskové, Lužičtí Slované, Ujguři ....a také Kurdové; a nemyslím, že maji moc velkou naději.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Re (16:41):
      Asi velkým odborníkem (na mezinár. právo) nebudete, a proto jen něco málo pro poučení (pozorně si přečtěte hlavně Část I. Čl. 1.):
      Charta OSN o sebeurčení - Mezinárodní pakt o hospodářských, sociálních a kulturních právech, New York, z 19. 12. 1966, tedy praví mj. i toto:
      Státy, smluvní strany tohoto Paktu, majíce na zřeteli, že podle zásad vyhlášených v Chartě OSN, uznání přirozené důstojnosti a rovných a nezcizitelných práv všech členů lidské rodiny je základem svobody, spravedlnosti a míru ve světě, uznávajíce, že tato práva se odvozují od přirozené důstojnosti lidské osobnosti, uznávajíce, že podle Všeobecné deklarace lidských práv, ideálu svobodné lidské bytosti, osvobozené od strachu a nouze je možno dosáhnout jen tehdy, jestliže budou vytvořeny takové podmínky, v nichž bude moci každý požívat svých hospodářských, sociálních a kulturních práv, jakož i svých práv občanských a politických, majíce na zřeteli závazek států vyplývající z Charty Organizace spojených národů podporovat všeobecnou úctu k lidským právům a svobodám a k jejich zachovávání, uvědomujíce si, že jednotlivec, mající povinnosti k druhým a ke společenství, ke kterému přísluší, je povinen usilovat o rozvíjení a dodržování práv uznaných v tomto Paktu, ujednávají tímto, jak dále stanoveno:
      Část I. Čl. 1.
      1. Všechny národy mají právo na sebeurčení. Na základě tohoto práva svobodně určují svůj politický statut a svobodně uskutečňují svůj hospodářský, sociální a kulturní vývoj.
      2. Všechny národy mohou pro své vlastní cíle svobodně disponovat svým přírodním bohatstvím a zdroji bez újmy na jakýchkoli závazcích, vyplývajících z mezinárodní hospodářské spolupráce, založené na vzájemné výhodnosti a mezinárodním právu. V žádném případě nesmí být národ zbaven svých vlastních prostředků k životní existenci.
      3. Státy, smluvní strany Paktu, včetně těch států, které jsou odpovědny za správu nesamosprávných a poručenských území, budou podporovat uskutečnění práva na sebeurčení a budou toto právo respektovat v souladu s ustanoveními Charty Organizace spojených národů.

      Vymazat
    2. Re (16:41):
      ... a ještě jedna poznámka k tomu, jak jste odtušil, že Čechům a Slovákům se kupodivu(!) podařilo uplatnit ono právo (na sebeurčení).
      To ale nebylo a není k podivu! Spíše k velkému uznání a ocenění! Za získáním naší novodobé státnosti totiž stojí jak příznivé mezinárodně-politické okolnosti (oslabení R.-U. monarchie v důsledku války) a poměrně slušný ekonomicko-politický rozmach zejména českých zemí, tak i dobové zájmy mocností (FRA/UK/USA), a zejména heroická práce našeho hvězdného tria politiků (TGM, EdBen a RaŠte a dalších), kteří dokázali přesvědčit polit. představitele Dohodových mocností o užitečnosti vzniku nejen naší republiky, ale i dalších, zejména na Balkáně. Významnou roli pak v tomto procesu měly i naše (čs.) legie v sovět. Rusku. Naše samostatnost opravdu nespadla z hrušky!, jak by se udivenému člověku mohlo zdát ...

      Vymazat
    3. Vážený pane Opluštile, s Vaším popisem podivuhodné shody příznivých okolností při uplatnění principu sebeurčení a po staletích znovuzískyné suverenity pro český národ a historicky nově získané suverenity pro slovenský národ ZCELA SOUHLASÍM ...a nepřestane mne to naplňovat údivem.
      Co se týká Vámi citované deklarace jakési Charty OSN, která je (stejně jako mnoho jinyých) ve zjevném rozporu se skutečností, pak ...chcete-li termínem PRÁVO označit princip, který je nevynutitelný, čistě proklamativní a v rozporu s široce tolerovanou skutečností ...a dokonce ze své podstaty meuskutečnitelný (viz Vámi akcentovaná č.Ičl.1 - víte kolik je na Zeměkouli národů?),a to jenom proto, že to někdo deklaruje, tak prosím, ale je to jenom vyprázdnění tohoto pojmu.

      Vymazat
  39. Za problémy s Tureckem si mohou Kurdové také sami, a to díky neochotě zachovat jednotnou Sýrii a naopak snahou vytvořit zřejmě svůj vlastní stát, pro který si obsadili i díky USA celý západní břeh Sýrie a jen díky Turecku nepokročili po celém severu Sýrie až do západní části Sýrie ke spojení se západními Kurdy. Pak je to zejména pro Rusko více než složité, zvláště když syrská armáda zdaleka není v plné síle.

    OdpovědětVymazat
  40. Patřím k těm, co zažili 2. světovou válku a co jsou zásadními odpůrci válek: vždy byly a zůstávají agresemi k obohacení agresora, pro zisk území, pro vraždění za peníze. Vím, že je to v době kapitalistické diktatury iluze a že Svět bez válek,okupace a zase okupace - protektoráty atd. jsou tím, co kapitál drží na nohách, živou vodou a že bez genocidy již historicky Amerika nemohla přežít. Proto USA dodnes okupují Německo, Kosova a pak snad dalších asi 70 území, proto přes astronomické dluhy tento kolos nemá ještě hliněné nohy, byť již notně měknoucí mozek. Jak ale skoncovat s mezinárodní banditismem, vždyť nejen válka proti Vietnamu (mimo statisíce mrtvých), ale také Iráku, Sýrii, Libyi proti Jugoslávii, Grenadě (!) nic nepřinesly lidstvu, jen hodně ubraly na humanitě a přidaly na mengelismu, eichmanismu, heydrichismu, hitlerismu. Proč EU tak propadá neonacismu. Jak to, že Katalánci se svým jazykem a kulturou nemají právo na sebeurčení, jak to, že EU - Bruselu nevadí zadupávání lidských práv španělskou vládou, ukrajinskou vládou.... A proč s tou dehumanizací si tak notuje např. i pražský magistrát a její šprimátor - lékař - ostuda českého zdravotnictví č. 1.

    OdpovědětVymazat