Reklama

.

.

čtvrtek 10. října 2019

Návrh rezoluce Evropského parlamentu k turecké invazi do kurdské oblasti Rojava v severní Sýrii, o němž se nesmí v hlasovat protože jej zablokovali lidovci, socialisté a RENEW

Martin Kunštek
 9. 10. 2019 Brusel
Ve středu 8. 10. 2019 v 11:30 středoevropského času překročily turecké tanky Leopard 2 (německé výroby) turecko-syrskou hranici za zahájily vojenskou invazi do kurdské oblasti Rojava. Během odpoledne turecké vojenské letectvo bombardovalo kurdská města Kamišlí, Kobání a Derík, kde žijí statisíce civilistů. Kurdové hlásí první oběti na životech. V 15 hodin hned na začátku jednání pléna Evropského parlamentu navrhl český europoslanec Ivan David (SPD), aby se europarlament zabýval problémem turecké invaze do Sýrii podle procedury, která umožňuje předložit návrhy rezoluce a hlasovat o nich. Návrh byl zamítnut o 15 hlasů když se proti němu postavili poslanci probruselských frakcí lidovců, socialistů a RENEW. Návrh rezoluce, který dopoledne připravila a předložila skupina poslanců frakce Identita a demokracie z iniciativy poslance Ivana Davida navrhoval mimo jiné vyzvat Evropskou radu k okamžitému zavedení embarga na vývoz zbraní, munice a vojenského materiálu do Turecka. Dále žádal Evropskou komisi, aby ihned zastavila všechny platby z rozpočtu EU do Turecka. Přinášíme plné znění návrhu rezoluce.


Turecko již obdrželo od EU 9 miliard Eur „migračního výpalného“, které mělo použít na pomoc uprchlíkům. Vláda prezidenta Recepa Erdogana (AKP) peníze defraudovala a použila je na financování vojenské invaze do kurdské provincie Afrin v severní Sýrii v roce 2018. Při jednání s německým ministrem vnitra Horstem Seehoferem (CSU) Erdogan v sobotu 5. 10. 2019 vznesl žádost o vyplacení dalších 32 miliard Eur. Seehofer mu je přislíbil. Akutně hrozí, že evropské peníze (tedy i peníze českých daňových poplatníků) budou použity na financování agrese proti kurdské oblasti Rojava v severní Sýrii.

Celý text návrhu rezoluce v češtině:

„Společný návrh rezoluce Evropského parlamentu o tureckém útoku proti kurdskému regionu Rojava v severní Sýrii


Evropský parlament,

- s ohledem na čl. 2 odst. 3 a 4 Charty OSN

- s ohledem na svá předchozí usnesení o Turecku, zejména na usnesení ze dne 24. listopadu 2016 o vztazích EU-Turecko1, ze dne 27. října 2016 o situaci novinářů v Turecku a ze dne 8. února 2018 o současné situaci v oblasti lidských práv v Turecku,

- s ohledem na sdělení Komise Evropskému parlamentu ze dne 17. dubna 2018,
Parlament, Rada, Evropský hospodářský a sociální výbor a
Výbor regionů pro politiku rozšíření EU (KOM (2018) 0450), ke zprávě o Turecku za rok 2018 (SWD (2018) 0153) a k revidovanému orientačnímu strategickému dokumentu pro Turecko (2014–2020) přijatému v srpnu 2018,

- s ohledem na závěry předsednictví ze dne 13. prosince 2016 a Radu
Závěry ze dne 26. června 2018 a k předchozím příslušným Radě a Evropským parlamentům
Závěry Rady,

- s ohledem na vyjednávací rámec pro Turecko ze dne 3. října 2005 a na skutečnost, že stejně jako v případě všech přistupujících zemí závisí vstup Turecka do EU na plném souladu s kodaňskými kritérii,

- s ohledem na rozhodnutí Rady 2008/157 / ES ze dne 18. února 2008 o zásadách, prioritách a podmínkách obsažených v přístupovém partnerství s Tureckou republikou (dále jen „přístupové partnerství“) 4 a na předchozí rozhodnutí Rady z roku 2001, 2003 a 2006 o přístupovém partnerství,

- s ohledem na společné prohlášení po summitu EU-Turecko dne 29. listopadu 2015 a akční plán EU-Turecko,

- s ohledem na Listinu základních práv Evropské unie,

- s ohledem na své usnesení ze dne 13. listopadu 2014 o vytváření tureckých akcí,
napětí ve výlučné ekonomické zóně Kypru a jeho usnesení ze dne 15. dubna 2015 o sté výročí arménské genocidy2,

- s ohledem na prohlášení EU-Turecko ze dne 18. března 2016,


A. vzhledem k tomu, že turecké síly podnikají vojenskou agresi proti provincii Afrin v severní Sýrii, kterou okupují od března 2018,

B. vzhledem k tomu, že turecké ozbrojené síly bombardují místy v oblasti Rojava na severu Sýrie, které jsou obývány převážně Kurdy

C. vzhledem k tomu, že Turecko se dopouští válečných zločinů, jak je definováno v platném mezinárodním právu.

D. vzhledem k tomu, že Turecko jako řádný člen NATO svým jednáním v Sýrii narušuje Alianci NATO a ohrožuje bezpečnost Evropy,

E. vzhledem k tomu, že Turecko podniká vojenské akce proti sousedním členským státům EU, včetně námořní blokády u pobřeží Kypru,

F. vzhledem k tomu, že turecké letectvo provádí vojenské provokace narušováním řeckého vzdušného prostoru,

G. vzhledem k tomu, že turecká vláda uplatňuje územní nároky na Kypr a Řecko v rozporu s Lausannovou smlouvou z roku 1923;

H. vzhledem k tomu, že Turecko představuje hrozbu pro mezinárodní mír a bezpečnost, jak je definováno v kapitole VII. Charty OSN,

I. vzhledem k tomu, že kroky Turecka v severní Sýrii podkopávají boj proti islámskému extremismu a vybízí k obnovenému kalifátu;


1. vyzývá Turecko, aby okamžitě ukončilo okupaci provincie Afrin v severní Sýrii;

2. vyzývá tureckou vládu, aby ukončila útočné vojenské operace proti oblasti Rojava v severní Sýrii obývané převážně Kurdy;

3. naléhavě žádá Turecko, aby upustilo od nepřátelských vojenských akcí proti členským státům EU;

4. vyzývá členské státy, aby zavedly zákaz vyvážet do Turecka zbraně, střelivo, vojenský materiál a veškeré zboží, které lze použít k vedení války;

5. naléhavě žádá členské státy, aby zajistily okamžité ukončení všech plateb, včetně plateb z rozpočtů EU a vyčleněných pro Turecko,

6. naléhavě žádá všechny občany členských států EU, aby neprodleně opustili Turecko, aby se zabránilo porušování mezinárodního práva, aby se nestaly oběťmi rukojmí, které praktikoval režim prezidenta Erdogana;

7, vyzývá členské státy EU, aby společně připravovaly a prováděly vojenská opatření k zajištění bezpečnosti a územní celistvosti a nezávislosti všech členských států EU hraničících s Tureckem.

8. vyzývá Radu bezpečnosti OSN, aby provedla opatření k odrazení Turecka od jeho militaristických ambicí v jeho sousedství;

9. naléhavě žádá Severoatlantickou radu, aby neprodleně zvážila kroky Turecka s ohledem na jeho členství v Alianci NATO;

10. pověřuje svého předsedu, aby předal toto usnesení Radě, Komisi, místopředsedovi Komise / vysokému představiteli Unie pro zahraniční a bezpečnostní politiku, členským státům, turecké vládě, Severoatlantické radě a žádá aby byla tato zpráva přeložena do turečtiny.“.




Jako vždy opilý předseda dosluhující Evropské komise Jean-Cloude Juncker k návrhu Ivana Davida řekl, že "ví, že Turecko páchá v Sýrii válečné zločiny a že krade ropu na Kypru, ale že Turecko je pro EU příliš důležitý obchodní partner, než aby si Evropský parlament mohl dovolit něco takového schválit." Ve své obvyklé "houserové" opici si spletl ropu s plynem, kvůli němuž letos na jaře turecké námořnictvo několik měsíců provádělo námořní blokádu Kyperské republiky. Tedy členského státu EU. Pecunia non olet (peníze nesmrdí).

156 komentářů :

  1. Urednicy a intelygenty se sejdou a udelaji v kancelari RESOLUCI , ktera vubec nic Nerezoluje a sou spokojeny..
    OSN se taky sejdou a taky udelaji hned zase dalsi Resoluci a resoluje se zase dal a pak si zajdou hned do banky pro svoje tucne a resolucema zaslouzene platy..

    OdpovědětVymazat
  2. To se pak nazyva Pochod Rudych RESOLUCIONARU..
    Ale od koryt se nehnou. V zadnym pripade. Akrat si vyednaji cas od casu lepsi..

    OdpovědětVymazat
  3. Ukázka kolektivní idiocie a předvádění se chaotů, to je dnešní EU a NATO...Tolik debility a nekompetence politické a vojenské se v Evropě ještě nikdy neurvalo ze řetězu, jako v těchto dnech a není se čemu divit, když EU řídí stádo starých krav a tupých zkorumpovaných cynických jalovic stižených Kreuzfeld-Jakobsovou chorobou...Turkovi daly miliardy na udržení imigrantů a on ty prachy utrácí za válku proti Kurdům a tím tu uprchlickou vlnu do EU přiživuje...

    OdpovědětVymazat
  4. Mám obavy, že dr.David z toho dění v evropském prdlamentu ještě před vypršením mandátu skončí opět v blázinci, ale tentokrát nikoli jako ředitel, ale pacient...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemám obavy. Ale jsem rád, že Ivan David je aktivní a něco dělá. 15 hlasů je jen o fous, příště to vyjde. Jen tak dál!

      Vymazat
    2. A kdyz ten David bude moc "splouchat" a delat Vlny tak Kostnice je nedaleko..

      Vymazat
    3. Pane David pro vasi doktorsky inteligenci uz byste mel vedet , ze slova dnes uz vubec nic ani trochu !! Nepomuzou a Nespravi. Kdyz uz zbylo jen BEZPRAVI !!!

      Vymazat
  5. Jiří Vyvadil10. října 2019 2:45

    Ach jo...Ivan David zcela pominul to podstatné. Jde o území Sýrie, nikoliv jednoho z národů, který v Sýrii žije, čili Kurdů. Vyzývá v podstatě ke koloniální intervenci. Ani USA, ani Evropská unie nemá co v Sýrii dělat. Jediným oprávněným mluvčím je proto sysrská vláda, resp. Asad. A Asad, jak známo už dávno prohlásil, že jen kroky Ruska jsou činěny jměném Sýrie. Kurdové celou dobu měli šanci a stále mají dohodnout se s Damaškem. Ten je k tomu opakovaně vyzývá, ale oni to odmítli.Putin schválil tuto akci s tím, že vyzval k tomu, že Turecko při obraně svých zájmů musí pečlivě respektovat udržení územní celistvosti a suverenity Sýrie. Kde je problém? Kurdové se prostě musí dohodnout se Sýrií a Ruskem a nebo budou poraženi a možná na hlavu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas. Přístup Kurdů během války neodpovídal tomu, že se nachází na území Sýrie, kde existovala jasně definovaná státní moc. Vrchol přišel v okamžiku, kdy s pomocí Usa obsadili území za Eufratem, kde se nachází ropná pole. Podle některých zpráv prodávali ropu i Damašku. Nebyli schopni se dohodnout s Ruskem a především s Assadem. Je jasné, že Západ toužil po samostatném státu Kurdistánu, jako páce na další ovládání Blízkého východu. To by se současný bordel a chaos prodloužil o dalších sto let, bez vyhlídky na pragmatické blízkovýchodní urovnání situace.

      Vymazat
    2. To je furt dokola, jak u blbejch. Prostě Rusko činí jen Dobro. A opravdu nechápu, co je na obsazení území v Sýrii Tureckem pro Asada dobré či lepší než když tam jsou Kurdové, kteří chtějí jen autonomii, která jim ale nikdy Asadem nabídnuta nebyla. No, on do toho asi Asad nemá celkem moc co mluvit. Sýrie je konstrukt, který vznikl po první světové válce a byl vždy jen loutkou velmocí.

      Vymazat
    3. Presne tak :
      Ani USA, ani Evropská unie nemá co v Sýrii dělat. Jediným oprávněným mluvčím je proto sysrská vláda, resp. Asad.
      Ale treba dodať, že Kurdovia sú otvorení nepriatelia vlastnej vlády, a zaslúžia si tvrdý trest.

      Vymazat
    4. Podle některých komentářů jim autonomie nabídnuta byla, ale poslední roky Kurdové jednání s Assadem zcela sabotovali. De fakto si založili"kvazi stát" za podpory Západu, což je tak nějak mimo právní teorii (i když mezinárodní právo je téměř v troskách). Je to jejich boj, který už zjevně prohráli......ve zbytku bych to neřešil, svých starostí máme dost.

      Vymazat
    5. Pane Vyvadil přesně tak nechtěli se dohodnout tak teď je Turek zničí.

      Vymazat
    6. Jednání s Assadem sabotovali, odmítali a dělali etnické čistky arab.obyvatelstva se vším všudy s cílem zmocnit se pro záp.firmy naftových polí a mysleli si, že jim to projde jako Albáncům na Kosově, ve Slavonii Chorvatům a v Bosně těm mohamrdánům, když mají v zádech Ameriku a evropské přizdisráče...
      Ale svět se mění a už ani ta posraná Amerika není co bejvala a tak to s nimi nedopadne moc dobře.Svojí šanci promarnili, neb to jsou trdla spoléhat na šílenou a obrvychcanou Ameriku a přiblblou potrhlými feministickými dominami v předsmrtných křečích se zmítající EU je pošetilost bláznů...

      Vymazat
    7. 2:45, tak nějak, lépe od Terezy Spencerové.

      Obávám se, že dr.David šel do Bruselu jako obhájce Kurdů. Moc bych se nedivil, kdyby začal propagovat masivní imigraci tzv. Kurdů do Česka s tím, že bude požadovat, aby se na jejich "integraci" použily všechny prostředky sociálního systému.

      Za chvíli začne básnit o boji proti klimatickým změnám a NR se změní na Blisty, s tím, že nám začne kázat o tom, jak je EU moudrá a úžasná a jak my jsme trapní ubožáci s 800€ na měsíc.

      Vymazat
    8. Chápu I.Davida z jiné pozice a sice podobně jako se na nás v 39. roce vykašlay velmoci, tak se i USA vykašlaly na své spojence. A právě z toho by si národy východní Evropy měli vzít poučení. Ano Zeman má pravdu. V této době bez práva a dohod je jedinou možností balancovat se všemi, kteří nás obklopují. Uvědomme si, že přátelé nejsou, ale pouze zájmy a prachy.

      Vymazat
    9. 10:11, pí. Maříková, chápu, že vám srdce puká za hrdinnými kurdskými bojovníky, jenže jste jaxi zapomněla, že se stále jedná o Sýrii. To je takový trochu větší stát v Levantě, víte. Je sice pravda, že tam žije až neuvěřitelných 9% různých kurdských komunit po celém území a u nich platí pravidlo, že tam kde žije Kurd, tam je Kurdistán, ale přece jen, těch 90% arabských Syřanů, plus ostatní minority, by snad měli mít nějakou tu váhu, co se týká správy Syrské arabské republiky, nemyslíte? Zvlášť, když jsou samotní Kurdové roztříštěni do různých zájmových skupin.

      Samozřejmě taktéž chápu, že Kurdové, coby SFD bojující proti krvavému diktátorovi Asadovi a věrní spojenci USA, by měli dostat své vytoužené území v Sýrii (Turecku, Iráku, Íránu...), pokud možno co největší, plné uhlovodíků, pitné vody a úrodné půdy, odkud by vypráskali tam žijící špinavé syrské Araby, jenže pro Američany holt už neměli tu cenu. Mají sice možnost se dohodnout s Rusy, jenže těmi přece každý pohrdá, no ne? Nebudou jednat s primitivními azbuky, to dá rozum. Kurdové jsou lepší, a nemíní žít ve stejné zemi se Syřany, to raději válku.

      Proto plně chápu vaše rozhořčení a myslím si, že by se tématika Kurdů a Kurdistánu, hlavně Kurdistánu v Sýrii, která leží v troskách (čili je potřeba toho využít a dorazit je) měla stát hlavním zájmem minimálně jednoho českého europoslance.

      Vymazat
    10. Z hlediska mezinárodního práva nemají Turci v Sýrii co dělat.
      Ale Amíci TAKY NE!!!
      A přeci Amíci horlivě podporovali Kurdy, užitečné idioty,kladivo na "řezníka" Asada.
      Spojeným státům je do dění v Sýrii KULOVÉ.
      Turci mají VELKÝ zájem na tom,aby jim v syrském příhraničí nepobíhaly zdivočelé bojůvky YPG.
      JE TO DIVNÉ!?!?!?
      Helanov

      Vymazat
    11. Podivejte se tohle cely je velkej pruser. Erdogan a ne zrovna normalni, dostal od Putina roury, do-zboural zradny NATO, ktery vozi miliony afroarabu do EU /misto ochrany hranic EU !!!/,a drzi Erdogan zaroven vsechny lesby a feministy ve vedeni EU totalne v sachu.
      Jestli ceknete vyhrozuje, dostanene dalsi miliony uprchliku. A ted navalte dalsi miliardy euro..Protoze chci zbrojit.
      Nikdo samozrejme z nich z tech zbedovanych ubozaku nezna reseni. Dalsi na rade je Trump , kterej na misto aby navazal vztahy ztracene s Turkem , potom kdyz islamskej fanatickej terorista Obama se snazil E. svrhnout , Trump to prazdnym vyhrozovanim jeste zhorsil..
      Ubozaci,suterenni inteligenti potom nic jineho nesvedou, nez ze uz asi 80 let Resolucijonujou ! Jako vzdy na mmisto jedineho cinu , kterych nejsou ani trochu a zastrasenou zbalosti posedli, schopni..
      A tak Erdogan vi co si se smlouvama muze ...
      A to cele bez nasledku..

      Vymazat
    12. Není pravda, že tam z hlediska mezinárodního práva nemají Turci co dělat. Prezident Asad jasně prohlásil, že Rusko má právo jménem Sýrie dávat souhlas cizím subjektům. Ne že by byli nadšeni z Turecké invaze, ale zároveň je velká naděje, že separatistické agresivní tendence Kurdů budou utlumeny...Viďme věci v souvislostech. Jinak souhlas. Američané, Francouzi, Britové jsou tam nezákoně...

      Vymazat
  6. Ale EU, resp. Německo má možnost "něco" udělat. Pokud se nepletu, když Němci Turkům prodávali v článku zmíněné Leopardy, měli ve smlouvě podmínku, že nebudou použity mimo území Turecka. Pokud ano, tak pouze se souhlasem Německa. Jinak budou výrobcem vypnuty jejich střelecké a řídící systémy.
    Možná se měl I. David zeptat přímo německých zástupců v eu parlamentu, proč se tak nestalo?

    OdpovědětVymazat
  7. Tak já pana Davida u voleb kroužkoval, že se tento bude bít v Bruselu za české zájmy (třeba tam předloží rezoluci, aby se ze strany EU pověřila privatizace OKD v ČR) a on se bije v Bruselu za zájmy kurdských ozbrojenců. Asi pan David prodělal v Bruselu podobnou transformaci, jako Savčenko v Rusku, ale v opačném gardu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejde o zájmy kurdských ozbrojenců. V dnešním světě téměř všechno souvisí se vším. Operace Turků v severní Sýrii může dát do pohybu, a s největší pravděpodobností i dá, statisíci migrantů, kteří s největší pravděpodobností skončí na území EU. A protože tlak na přerozdělování migrantů neustává, skončí část těchto lidí i u nás. Nemluvě o politice ústupků vůči Turecku. V souvislosti s ukrajinskými událostmi se Brusel okamžitě vymezil vůči Rusku. A to nešlo o přímou vojenskou intervenci pravidelné ruské armády. Vůči Turkům je vedení EU až překvapivě pasivní.

      Vymazat
    2. 3:37 Podle zlatého pravidla:

      "Co nechceš, aby ti jiní činili, nečiň ty jim." (Bible, Tob 4,15)
      "Jak chcete, aby lidé jednali s vámi, tak jednejte vy s nimi." (Bible, Lk 6,31, srov. Mt 7,12)

      se ZLU buď postavíte nebo ho mlčky schvalujete. Obhajoba míru obecně je MUDr. Davidem v pořádku.

      Nejsem si ale jist, zda je nutné do resoluce tahat tolik balastu. Na sankce by mělo stačit nejhorší provinění, a to je vojenské napadení území sousedního státu. On požadavek takto "vyplnit" resoluci má asi dva důvody. Pokud by se Turecko stáhlo, tak bychom asi chtěli také splnit požadavky A až I (aby po stažení nebyly "stupňovány požadavky" jako "studenty za plyšáku"). Protože je tam ale příliš mnoho bodů, není možné to jednoduše schválit, protože lze najít jednotlivost, se kterou někdo nesouhlasí a pro kterou neschválí celek. To je politikaření, které při "ochraně života v míru" je nemístné. Proto i pro resoluci by mělo platit: "Méně je více".

      Vymazat
    3. 4:54 On ten Kurd u nás by asi byl lepší než Turek. Kurd a Armén má na Turka historicky jednoznačný názor a tak by měl na připojení Turecka k EU názor jako Mitrofanov na Rusa.

      Vymazat
    4. 5,21
      Souhlasím. Stačilo by v první fázi označit Turecko za agresora. Proti tomu nemůže nic namítat ani uplacený debil, protože pravidelná armáda na území cizího státu, bez souhlasu jeho vedení, je jednoznačně agrese.
      Tím se položí základní kámen, na kterém se dá stavět. A klást nepříjemné otázky...

      Vymazat
    5. 5,34
      Členství Turecka v EU je dnes již pasé. A myslím, že o něj dnes už nestojí ani samotné Turecko. Miliardy eur výpalného dostává i bez členství a nemusí ani platit členské příspěvky.
      Je mi osobně jedno, zda by migranti byli turecké, syrské, nebo arménské národnosti. Pokud chtějí přijet na návštěvu, ať klidně na pár dnů přijedou. ...a potom zase rychle odjedou.

      Vymazat
    6. Turecko nepotrebuje EU Turecko ma Rusko. USA ma Rusko a Rusko ma USA na alianci o proti Cine , neb Cina se stala jejich nejvetsi nepritel , a Tak se kruh okolo Ciny Turecko - Rusko -Japonsko-USA uzavira!!!

      Brouk Pytlik

      doufam ze nemam pravdu ja verim na dohody!!???

      Vymazat
    7. 3:37...Zas o tolik nejde,nebojte!
      Pan David není expert přes BV,to je celé.
      To "hlasování" neovlivní vůbec nic.
      Helanov

      Vymazat
  8. Jiří Vyvadil10. října 2019 4:50

    Ivan David napnul plachty pro podporu EU pro imperialistickou politiku. No vtipné...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že na to jde I. David špatně. Místo přijímání rezolucí by měl pokládat nepříjemné otázky, třeba prostřednictvím médií.
      První otázku bych položil německým kolegům. Jak je možné, že byly použity tanky německé výroby mimo území Turecka? Nebo k jejich použití snad dala souhlas německá vláda?
      Druhou otázku bych položil našemu ministerstvu zahraničí a obrany. Jak je možné, že členská země NATO vede agresivní válku. Nebo jde snad o akci schválenou velením NATO?
      Jak je možné, že už není jednáno o potrestání agresora? V případě Ruska byly zavedeny téměř okamžitě sankce. V daném případě by šly tyto sankce rozšířit i o vyloučení z NATO.

      Vymazat
    2. Trapas je smát se nepovedenému vtipu. Trapas na druhou je pokud, jste to vymyslel vy Vyvadile a smějete se. A blbost je, že to nemá vztah k článku, protože I. David rezolucí nechce válku, tj. je protiimperialistický!

      Vymazat
    3. pre Zhnusený :
      dobrá otázka -
      "Druhou otázku bych položil našemu ministerstvu zahraničí a obrany. Jak je možné, že členská země NATO vede agresivní válku."

      - lenže hodne opozdená. NATO vedie od svojho založenie JEDINE agresívne vojny na cudzom území. A to je všeobecne známe.

      Vymazat
    4. Pro 5:06. Jste dost naivní o prodeji zbraní.Ty prodávají zbrojaři komukoliv, kdo platí.

      Vymazat
    5. 13,47
      Kapitalisti nám sami prodají provaz, na kterém je pověsíme.
      V.I. Lenin
      Nejsem naivní. Ale proti debilům je potřeba bojovat jejich zbraněmi. To znamená jejich blbostí. Oni sami melou jednu lež a kravinu za druhou. Tak je třeba je chytat za slovo a každou jednu jejich blbost, nebo lež jim pěkně vrátit a omlátit o hubu.
      Politikům je jedno, že umírají jejich voliči. Ale voličům to jedno není. Tím spíš, když se proflákne, že jsou zabíjeni jejich vlastními zbraněmi. Proto se do moderních zbraní dávají pojistky, aby německými zbraněmi nebyli zabíjeni němečtí vojáci. A tyto pojistky mají i leopardy. Stačí se německých zástupců zeptat, za jakých podmínek byly tanky Turkům dodány a jestli jsou tyto podmínky plněny. Nic víc, nic méně.

      Vymazat
  9. Vidite to vsichni zkreslene !
    Civilizovanemu svetu je to uplne jedno, jestli se vsichni Muslimove zacnou mlatit navzajem.
    Vy zde vsichni stale moralizujete a hledate,
    kdo je v pravu !
    Jak v zemich muslimskych , tak jeste daleko vice v zemich Afriky je nekonecna kmenova a etnicka valka !
    Dokud bude tam , tak nebude u vas a proto je treba podporovat obe strany !
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fajn. Potom je ale potřeba na hranicích EU postavit hodně vysoký plot a nikoho z této oblasti do Evropy nepustit. K tomu je ovšem změnit i politiku OSN, americké pobočky na prosazování amerických zájmů ve světě.

      Vymazat
    2. Brouk Pytlik
      Kazdy dnem se obavam vice a vice , ze Honolulu ma pravdu, diky tomu , ze se pocet lidi v kmenech zvysuje 6-8/deti na rodinu (Honolulu oprav ma cisla jestli nemam pravdu???).

      Nemaji co jist dneska. Co bude za 30 let.???

      Ja bych pochopil zavest do Afriky Cinsky zpusob NASILNEHO komunismu!! jedno dite na jednu rodinu pouze do doby, nez se Afrika stane civilisovanou zemi a schopnou stat ekonomicky na vlastnich nohou.

      Jinak musi byt nasilny konflikt drive ci pozdeji Civilisovanym a NE-Civilisovanym svetem, vzdy to tak bylo.

      Pozdeji NASILI horsi nezli dnes , bude vice strasnych zbrani.

      Plus Moslimske agresivni nabozenstvi !!!!!

      Plot NIC nevyresi, je pouze jedna ci druha cesta.

      Cinske prislovi: Problemy udelana za 100 let se nenechaji vyresit behem jednoho dne!!!

      Ovsem pak nechapu politiku v Africe , co tam chteji dosahnout Globalisti?? a jak .

      Ovsem Turecko je taky spravne silene!! Erdogan propaguje hlasite !! vice deti v Tureckych rodinach v zajmu jeho megalomanie Osmann imperium!! Ovsem Kurdove ti maji taky sve problemy ... z minulosti jako masove vrazdeni Armenu , taky zadny jehnatka.
      Mozna , ze pan Dr. David je prilis velky humanista, a jak stabilisovat Turecko a udrzet je v dnesnich hranicich a Kurdy bez jejich experimentu v Turecku a po svete bude zajiste neco!!! pro silne nervy!!
      Budu muset procist veskere knihy publikovane panem jmena Kamp z Jizni Afriky( a jinych jejiz jmena HONOLULU doda!!!!) aby clovek pochopil o co tam pro Boha vubec slo!!

      Brouk Pytlik ...ani tu posici panu Davidovi nezavidim!!

      Vymazat
  10. Na všem špatném je potřeba najít alespoň kousek něčeho dobrého. Tím dobrým je, že nám na světě přibylo dost lidí, kteří pochopili otřepanou frázi, že Amerika nemá přátele, nebo nepřátele. Amerika má pouze své zájmy.
    Pokud se naše zájmy shodují s těmi americkými, můžeme jít kousek cesty spolu. Až se shodovat přestanou, nebo se ty americké začnou víc shodovat se zájmy našich nepřátel, klidně nás hodí přes palubu.
    Když ne nikdo jiný, alespoň Kurdové to pochopili...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je jen HLOUPA ODKOUKANA FRAZE nic nerikajici, jen pouzivana lidmi (prumernymi) , kteri se snazi byt VTIPNY!!

      Faktem je , ze ad dela clovek cokoliv v dnesni politice zrejme tece krev z toho.

      HEZKA POLITIKA NEEXISTUJE a je to jen otazkou kdo o tom pise.
      Brouk Pytlik

      Vymazat
  11. Nevíte někdo, co ten KURD vlastně historicky provedl? I RUS už ho po několikáté nechal být i bít, a to je "poblíž" jeho hranice (na rozdíl od Venezuely).
    Po druhé světové na něj zapomněl se státem a nyní ho nechává vybít Turkem. Musí to mít vážný důvod! To, že s někým obecně nesouhlasím, nemůže být důvodem schvalovat vojenskou čistku civilistů, navíc jiným státem. Kdyby to udělal Asad, tak je to vnitřní věc státu, se kterou třeba já nesouhlasím, ale je to vnitřní věc. Chápe to někdo?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rusa bych do toho netahal. Rus pomohl Asadovi a ten Kurdům nabídl jednání o přiznání autonomie v rámci celistvé Sýrie. Problém Kurdů je v především v tom, že oblast, na kterou si činí nárok, neobývají pouze Kurdové. Je tam směsice všech možných etnik a náboženství. Uznáním samostatného Kurdistánu by mohl být vytvořen druhý Balkán. S etnickými čistkami a miliony běženců na pochodu do Evropy.
      Autonomie, kterou ale zástupci Kurdů odmítli, je asi maximum možného. Kurdové vsadili na špatného koně.

      Vymazat
    2. Rusa tam záměrně tahám, protože pomáhá Asadovi, ale "nevadí" mu intervence Turecka. Musejí tedy "spolupracovat" s Turkem, nebo ne? Proto otázka: "Nevíte někdo, co ten KURD vlastně historicky provedl?"

      Vymazat
    3. 6,08
      I Rus má své zájmy. Nikdy jsem nedělal z Rusů nezištné dobroděje. Jeho angažmá v Sýrii mělo možná víc důvodů, ale hlavním důvodem bylo překazit záměr Američanů vybudovat plynovody a ropovody z oblasti Perského zálivu do Evropy. Narostla by mu v Evropě konkurence. Asad nemá ve světě mnoho spojenců. Tak že s pomocí Ruska se stal na Rusku závislým. A musí poslouchat. Rusko dnes není Sovětský svaz. je to kapitalistická země, kde politiku ovládají podobné struktury, jako na západě. Popravdě, díky neohrabanosti západu nedá Rusům moc práce zabalit své skutky do obalu páchání dobra.
      Nepochybuji ani o tom, že Asad navrhl Kurdům autonomii pod tlakem Rusů. těm mnohem víc vyhovuje celistvá Sýrie pod jednotným vedením, než rozpadlá na x částí. Asadova (celá) Sýrie funguje jako pomyslná závora americkým záměrům na stavbu potrubí pro uhlovodíky. Tu dnes posiluje navíc ruský vliv v Turecku. Američané to posrali, když chtěli násilím svrhnout Erdogana. Je to sice hajzl, ale do zpackaného převratu to byl především americký hajzl. Dnes za to, že je u lizu vděčí zejména Rusům, kteří svůj vliv v Turecku posilují dodávkami ruských zbraní. Záměr na stavbu potrubí je na nejbližší roky u ledu.
      A Kurdové "provedli" pouze to, že žijí v oblasti zájmu západu i Ruska. Podobně, jako my žijeme v oblasti zájmu Německa. Ale zatímco my posloucháme, Kurdové poslouchat moc nechtějí.

      Vymazat
    4. Rusko v Syrii nikomu nic nedluzi. Ruska armada nema mandat resit konflikt mezi Kurdy a Tureckem. Rusko nema vojenske kapacity celit Turecku v Syrii. Dopadlo by to tak, ze by Rusko nasadilo do oblasti vojaky jako zive stity, Turecko by tam prasklo par raket a nejakeho zabilo a opakovala by se situace po sestreleni letadla. A krome sankci, ktere poskozuji obe strany, by Rusko opet nic nezmohlo. Nezapominejme, ze Turecko je porad clen NATO. Obcas je to na obtiz, ale tohle by byla presne ta situace, kdy by se vsichni za Turecko postavili. Putin neni blb a nenecha se do podobne situace vmanevrovat.

      Vymazat
    5. 8:38 obecně souhlas, ale na Kurdy se po II.WW zapomnělo. To bylo v gesci Rusa.

      "Nikdo nikomu nic nedluží". My víme, jak nás Francouz a Brit "podržel" v Mnichově a taky "nám nic nedluží" (za možnost bojovat jsme Britům platili).

      Mimochodem sudeťáci pořád vytahují nějaký dluh, či co.

      Vymazat
    6. 6:08...Co provedl Kurd!?
      Je to nácek ako sfiňa a má TRVALÉ problémy se všemi svými sousedy.
      Kde Kurd tak tam to bouchá, když se rozparádí,tak hází šutry a lahve i v Berlíně.
      Je MNOHO etnik která by toužila po vlastním státu.
      Ale JEDINĚ Kurdové otravujou jak čtvrtodenní zimnice.
      Než by se domlouvali se sousedy v regionu,tak lezou pod sukni strejčka Sama.
      Tím si asi moc velký respekt nezískají,oblibu už vůbec.
      Helanov

      Vymazat
    7. 6:08...Tak hlavně že vám nevadí intervence Amíka,který po zuby vyzbrojil Kurdy a posloužil jim jako živý štít. ;-(
      Helanov

      Vymazat
    8. že jsou proti lidovvci neni až tak velke překvapeni spiž by bylo překvapeni kdyby byli pro oni už z pirncipu vatikanu tečou blahem když se mrtvoly hromadi a kšef je kšef kamaradi nekamaradi kdepak asi bojuje černoprdelni soudružka šojdr či mareček vyborně dneska nebo bili hrabek katolik co by věšel o halikovi netřeba komentaře

      Vymazat
  12. Přesně by to věděl pan doktor Yekta Uzunoglu, který do NR psává. Ale pozice Kurdů je problematická. Je jich asi 25 milionů a obývají souvislé území, které se ale nejmenuje Kurdistán, protože se rozkládá na územích států
    Turecko
    Sýrie
    Irák
    Írán
    Arménie
    A teď si vzpomeňte, jak jsme snadno vycházeli s pohraniční menšinou v Československu , a to jsme měli velmoci ,,na své straně". Ten problém provází každé kurdské jednání s uvedenými státy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 6:56 Je rozdíl, kdyby chtěli Kurdové připojit ta území k jednomu státu (Turecko, Sýrie, Irák, Írán, Arménie)/(Sudety k Německu). Oni chtěli vlastní stát (menšinou už v jiných jsou).
      No v každém případě se vytváří "skutečný nepřítel" (a to za humny), který nebude věřit nikomu. Když se mi to zrovna hodí využiju/použiju, jinak na něj z vysoka se.u.

      Vymazat
    2. Autonomní Kytarista v Iráku je dnes oázou klidu, zatímco v celém zbytku Iráku se to opět tvrdě řeže.

      Vymazat
    3. vladimír šmídl10. října 2019 6:56
      Řešením je rozdělit střední východ na Kurdistán a Arábii. Tím by však velmoci ztratili v oblasti vliv, takže to je neprůchozí. Nemluvě o Izraeli, ten by se musel udělat někde jinde. P.K.

      Vymazat
    4. 1332
      Mapa a krátký rozhovor s arabistkou je na DVTV.

      Vymazat
  13. Já to znovu opakuji, oprostěte se od balastu proamerické propagandy. Turkové chtěli jen a jen to, aby kurdští ozbrojenci, kteří už dávno měli odevzdat zbraně syrské armádě, odešli 30 km od tureckých hranic. Kdyby bývali tito ozbrojenci táhli těch 30 km od hranic, tak byl klid. A abych oživil pamět´, lidé rádi zapomínají, že podnětem, proč Turkové zaútočili na Afrin, bylo prohlášení, myslím, že Mc Mastra, že vyzbrojí na tureckých hranicích 30 tis. kurdských ozbrojenců. Tak toto je od pana Davida tedy zlatý hřeb "naléhavě žádá Severoatlantickou radu, aby neprodleně zvážila kroky Turecka s ohledem na jeho členství v Alianci NATO"; Já jsem si pořád myslel, že SPD je proti NATO, a tady se jím pan David klidně zaklíná. Je mi z té rezoluce špatně. Abych tedy řekl svůj názor, Turkové po mnohonásobném varování a vyčerpání všech diplomatických prostředků, přikročili k tomu, aby vyčistili prostor 30 km od své hranice od kurdských ozbrojenců. Pokud zajistí mezinárodní komunita a nebo Sýrie sama kontrolu nad tím, že přes toto území nebudou vysíláni kurdští teroristé do Turecka, aby organizovali teroristické útoky proti na jeho území, Turkové se rádi z tohoto teritoria po vyčistění stáhnou. No tolik křiku na této stránce nebylo, ani když CIA svážela islamisty z celého světa. Proč pan David neorganizuje třeba rezoluce, když Židé z Izraele útočí letecky na syrské území? To není agrese, která si zaslouží odsouzení? Když dva dělají totéž, tak to podle pana Davida není totéž.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nezastávám se I. Davida ale:
      * toto se děje zrovna teď, tak nadnesl teď
      * v EU parlamentu není tak dlouho aby řešil Izraesko/Palestinský problém, na který nemá EU jednotný názor -> nejistý výsledek
      * co má co Turek (Němec) co říkat, kdo má být v 30 km pásu území souseda a čistit to tam,
      * pokud komunita zajistí - "pokud komunita zajistí aby Mexičané nemigrovali do USA" - slyšíte tu blbost.
      * zkrátka Turek si má hranici zajistit - postavit plot, kamery, drony, sem tam střelit "za čáru" (někdo nerozumí slovům) ale ne čistit cizí území.

      Vymazat
    2. 7:57 Souhlas.

      Vymazat
    3. Pokud Kurdi na syrské straně hranice odmítají respektovat jak vnitrostátní (syrské) právo, tak mezinárodní právo (protiturecké akce), tak je asi potřeba je ukáznit ....a pokud se toho ujímají Turci (protože na to mají i motivaci i sílu), tak není divné, že to ostatním okolo vyhovuje ---a US jestřábům vadí. A že se do toho Ivan David montuje, zřejmě pod vlivem nějakých osobních vztahů. mi přijde nešťastné...:-(

      Vymazat
    4. Anonymní10. října 2019 7:25
      Souhlasím s Vámi, Asad nemá své území pod kontrolou a operují tam Kurdové. Tomu, že Erdogan nechce, aby Kurdové rozbíjeli Turecko, se nelze divit.
      Chce-li EU působit pozitivně, měla by nabídnout pomoc legální vládě Sýrie. P.K.

      Vymazat
    5. 7:25...Šmankot,pan David NENÍ odborník přes Středňák!!!
      Žádný poslanec v EP není odborník přes všechno!!!
      Zřejmě podpořil blok ve kterém se SPD vynachází,což není nic špatného.
      Tady vlastně už o nic nejde,syrští Kurdové to mají spočítané.
      Nechtěli Asada,půjdou k Turkovi ;-)
      Helanov

      Vymazat
  14. Praze a eu vadí Čina. Tutecko si může vraždit bojovníky a bojovnice proti ISIS kolik chce.
    Běžte do prdele i s EU.

    OdpovědětVymazat
  15. Pan David to určitě myslí dobře a alespoň něco dělá. Jak je vidět nikomu se asi nezavděčí, podobně jako pan president ať udělá či neudělá cokoliv, budou kavárníci řvát jako pominutí. Pokud něco neudělal tak jak měl, však on se poučí, ale určitě to nevzdá, protože jak se říká, všechno se vším souvisí. Jinak my bychom si spíš měli hledět svého a řešit naše problémy. V Sýrii to má pod kontrolou Rusko a Putin moc dobře ví co má dělat. Turek dostane po čuni. Takže klídek a starejme se o své. Hej hou, rudý dědeček

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 8:07 "Máš pravdu dědečku. Nekoukejme za hranice, hrajme na vlastním písečku. Ostatní nás nezajímají. Však když byl Mnichov, taky se nás nezastali a koukali si pod nohy. Tak jsi to myslel? hou Hej."

      Vymazat
    2. 8:12 Dobrá připomínka, kdo chce, může našim bývalým jakoby "Spojencům" odpustit, což se vlastně děje, lépe se mýlit s nimi než mít pravdu s Putinem. Odpustit kdo chce může, ale nezapomenout musí všichni, natož
      překrucovat historii, což je případ Koněva. A ejhle už tu máme výsledek činnosti přiblblého Hřiba, Peking s okamžitou platností vypověděl sesterskou smlouvu s Prahou. Jestli si Hřib myslí že se z něho Čína podělá, ta se nepodělá ani z Ušáků, natož z nějakého červivého prašivce. Tož jak to dopadne? Udatný plesnivý Hřib, versus komunistická Čína, dopředu řvu smíchy. Hej hou, rudý dědeček

      Vymazat
  16. Hmm, tak EP zničil kupu papíru na resoluci? A v Africe nemají mnozí ani na toaleťák...

    Jenom aby si Recipe po přečtení neřekl: Vy do mě rezolucí? Na ja, tak já si ji beru k srdci a nemohu dále, proti jejich vůli, držet dál od Evropy pár milionů barevných souvěrců toužících pomodlit se v mešitách na Pražském hradě, v poutní mešitě Notre-Dame, v Berlínských. Mnichovských a dalších... Takže jak vy do mě papírovou kritikou, tak já do vás humanitním přístupem k souvěrcům... pomohu jim k vám. Pak budete spokojení a nebudete se montovat do vnitřních věcí Neoosmanské říše. Uvidíte, že pro jejich lidská práva ve vašem pojetí udělám opravdu vše... Alláh Akbar.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alláhu, nezapomínejme, že Recip za uprchlíky zinkasoval docela slušnej balík peněz.

      Vymazat
    2. 10.17 Peníze již došly... navalte další. Kdo jednou zaplatí vyděrači, ten bude platit až do smrti jednoho z nich.

      Nezapomeňte, že peníze dojdou - a nejsou, kdežto vetřelci "dojdou" a jsou kam došli... a budou tam kam DOJDOU;-)... A je jich v záloze přes miliardu dalších.

      Vymazat
  17. Turecko stálo za hovno už od samého začátku. Všechny ty věci tam na pomezí Turecka, Sýrie, Iráku a Iránu pro Kurdy, kterých je 40 milionů a rozhodně mají právo na svůj samostatný stát a rozvoj zkurvili, už hned po porážce a rozpadu Osmanské říše v 1.sv.válce zase nikdo jiný, než imperialistické mocnosti Anglie a Francie, které určovaly hranice nově vzniknuvších států a to tak, aby vždy v a v každém zůstala nějaká ta značně odlišná menšina, za pomoci které jde daný stát dle potřeby destabilizovat a potom pod záminkou dělání pořádku napadnout.
    Dělá se to pořád a dnes na tu svojí blbou politiku doplatí právě celá Evropa, neb imigrace je právě to navážení menšin k destabilizaci...Nikoli národní státy, ale úmyslně udržované a poštvávané menšiny jsou zdrojem nestability...
    Co vezmou evropští politici do rukou, to vždycky zkurví a dělají to čím dál víc a čím dál větší břídilové, holt nejsou kádři, tak je suplují kádryně, jako je Albrightová Cundolíza Rice, Pelosi, Mogherini, von der Leno, Merklová, Jourová, Pičutová z Pezinku, Jermanová atd.atd.kterým asistují mopslíci, jako Makron, Hřib, Kolář a ten pošuk s nalepovacíma vlasama z Fašingtonu a pak se tomu nedivme, čeho jsou ty blbky schopné...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte pravdu. Ale oni nic nekurví, když se drží plánu, a ten se jim po staletí daří realizovat.

      Vymazat
    2. 10:17-Samozřejmě, ten výběr lemplů a jejich nahrazování ambiciozními lemplicemi není náhoda, jsou k tomu vychováváni, je to součást řízení vyšších sociálních supersystémů k vytváření řízeného chaosu "Ordo ab Chao", ve kterém se jim tak dobře vládne a luxusně žije na úkor ožebračovaných miliard lidí...Ale s těmi dnešními jejich produkty riskují zničení Zeměkoule i s nimi samými...

      Vymazat
    3. 10:00 Pokud to evropští politici vše tak kurví, tak kdo potom ne. Napište chytráku. Jinak se nepíše Pičutová, ale paní Čaputová,ani Cundolíza, ta není z Evropy ale na to jste hodně hloupej tohle pochopit, chudáku.!!

      Vymazat
    4. Hlupáku, Pičutová je od slova "pičutka", neboli malá příruční kabelka s dámskými hygienickými potřebami a to proto, že jen to ji zajímá a jen tomu ta morka rozumí , no a ta Albrightová je původem z Prahy a nadělala v Evropě tolik bordelu dohromady s tou starou pannou a lesbickou fůrií a echtovní "kundolízou"Rice, že k Evropě taky patří stejně, jako ten natupírovanej šašek, co dnes prohlásil, že na Kurdy sere, protože nebojovali za USA při vylodění v Normandii...Dobrý ne, to je opravdu pádný důvod, proč nechat Kurdy masakrovat potrhlým Turkem americkými F-19 a německými "leopardy" a G3-mi...

      Vymazat
    5. 11:01 Nevím jaký "bordel" udělala paní Albrightová v Evropě?? Co prohlásil prez. USA je pouze jeho věc, jinak Turka za tohle taky nepochválím, čas ukáže jak se vše vyvine.Ale bez Ruské podpory v zákulisí, by si turek určitě nezačal

      Vymazat
    6. Když to nevíš, ty debile, tak se zajeď podívat do bývalé Jugoslávie a dobře se dívej...

      Vymazat
    7. 10:00...Kurdové nebyli sami,komu Britové naslibovali po WAR2 státnost!
      Naslibovali ji i Palestincům.
      Potom kus Palestiny "darovali" jewrejům a na Kurdy se taky vykašlali.
      Ale co my s tím dneska?
      Já bych do toho nos nestrkala.Nejlepší je, když se sousedi dohodnou v rámci regionu.
      Helanov

      Vymazat
    8. 11:51 Něco si o bývalé Jugo nastuduj, debile, potom se idiote dozvíš, že za vše muže pouze a jenom SRB, ten rozpoutal váku. Blbum jako ty nakopat řiť.

      Vymazat
    9. 9,19
      Tyhle amilži si strč do prdele a zakukej ty vohráblo bez mozku!!!

      Vymazat
  18. První výsledky turecké invaze:
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Turci-zasahli-vezeni-s-bojovniky-Islamskeho-statu-Nikdo-nevi-kolik-z-nich-uprchlo-a-ted-se-toula-po-svete-599039

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to ne ,že zasáhli vězení ale kolik jích pusti ? Další válka v Evropě ,to vám bude hej! Fašistům Evropa leze do zadku a žere jím vše !

      Vymazat
  19. Tohle musel RUSÁK vědět už v době, kdy jim prodával SS 400. Tímto je RUS spoluodpovědný za tuto invazi.Rus je dnes v takovém ekonomickém srabu, že by dnes prodal zbraně i MARŤANUM.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10:42-ten tvůj vývod je opravdu, ale opravdu genitální...nakonec to sveď na Rusa, kterej tu sionistcko-euroAtlantickou imbecilitu a její důsledky na sever Afriky a Střední východ nestačí hasit.
      Raději se podívej na to, co za těch uplynulejch 30 let po pádu komunismu ti gauneři urvaní ze řetězu natropili, než si otevřeš tu svojí nevymáchanou a řádně židitelevizí doblblou držku!!!

      Vymazat
    2. No samozřejmě, že za to může Putin!!! ....se divím, že na to ještě nikdo nepřišel!!!:-)

      Vymazat
  20. Neztrapňuj se jednobuněčný organisme 10:42. To máš že ze sebe nebo jsi to viděl v sorošvizi s buziobdornįkem?

    OdpovědětVymazat
  21. 10:50Jinak děkuji za váši veskrze " slušnou" odpověď.Na vás je vidět ta rudá " slušnost " Já pouze viděl a zažil 40 roku rudého bordelu, chudoby, zadrátovanech hranic, stíhaných lidí za názor. Tímto děkuji panu Havlovi za těch krásných 30 let svobody a blahobytu, kdy této rudé hydře uťal aspoň několik hlav..Rusko nic nehasí, pouze chce rozšiřovat své imperium na ukor ostatnich. Pouze a díky Rusku je dnes svět na pokraji války a to od doby anexe Krymu, pane nechytrý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane "Slušný", to dnes znamená Blbý a to řádně!!! Krym se pouze vrátil z vůle jeho obyvatel tomu, komu posledních 300 let patřil...Vás, Vy hlupče jen sere, že si tam amíci nemůžou zřídit tu základnu a buzerovat z ní další kus světa, že ??!!
      Pane "Slušný", Vy jste tak blbej, že ani nevíte, co před těmi 40 lety bylo a jak můžete vědět, co bylo např. před těmi 300.
      Něco se naučte sám od sebe a nečumte furt na tu ČT, jak dement.

      Vymazat
    2. 11:17
      Demente,děkuješ UDAVAČI HAVLOVI,kterej byl zvolen PREZIDENTEM POUZE DÍKY KOMUNISTŮM!!!!!☺
      Prostě jednou kretén,navždy kretén...a nezapomeň poděkovat vodce,tu CHRCHEL k smrti miloval(a hlavně tu RUSKOU)!!!!!

      Vymazat
    3. 11: 48 Vy jste zářný příklad proruského, rudého hovada, nic míň nic víc. Ano, ta vule byla podpořena neoznačenejma ruskejma fašounama, a stovky samopalu a kulometu, to se potom volí co blbe.S žádnou základnou na Krymu Amík nepočítal.Nedaleko má Polsko. Tady je přesnej obrázek blba, který čte stupidní sputnik nebo aronet. Vám ten VUML docela dobře vymyl palici, ale co je horšího, že se tím chlubíte.No, on si také rusák s Krymen naběhl, ty sankce jsou sakra znát co strejdo hlupe.

      Vymazat
    4. 11:17 odpovím jen na to Rusko, protože na ty ostatní bláboly, nemá smysl. Rusko nechce rozšiřovat své impérium, natož na úkor ostatních. Rusko zahrne do sféry svého ruského vlivu ty kteří si to zaslouží a kteří o to budou stát a ty ochrání před vším zlým. Těm ostatním pomoz Pánbůh Podívejte jak špatně dopadá většina států bývalého SSSR, které naletěli na zápaďáckou propagandu. Rusko nic nepotřebuje, má všeho dost, území, surovin, chytrých, schopných lidí. Kdo to nechápe, doplatí na svou vlastní hloupost. Sledujte Pjakina a budete méně hloupí. Hej hou, rudý dědeček

      Vymazat
    5. 12:08 A že si to Krymané nechají líbit neprotestují, nežádají o pomoc západ ani USA, divné.


      Vymazat
    6. 12:24
      On tam ten amisrágora byl,viděl miliardy kulometů,který mířili na místní voliče,už tenkrát měli amiokupanti základnu u Pšonků a podpora Majdanu že strany amiokupantů určitě nesloužila k pozdější úschově(NA VĚCNÝ ČASY)banderozlata!!!!Přece těch pět miliard nebude amiokupant investovat z dobrý vůle?!
      Jen expert přes havlomOUDra ví všechno!

      Vymazat
    7. 12:14 "Rusko zahrne do sféry svého ruského vlivu ty, kteří si to zaslouží a kteří o to budou stát a ty ochrání před vším zlým."

      Dědo neblbni. Zadarmo ani kuře nehrabe. Mohl bys vědět, že Polsko Rus "ochraňoval" v 1939, protože: "Čím delší cestu bude mít Němec k Moskvě, tím je větší šance, že se cestou unaví". A ono to Rusku vyšlo, ale jen tak tak. Takže neidealizuj si Rusa. Prostě:bližší košile než kabát.

      P.S. Nikterak nechci snižovat zásluhy Ruska na porážce fašizmu a záchraně slovanů od otčíma Adolfa.

      Vymazat
    8. 12:46 Ale proboha kdo říká, že to Rusko dělá zadarmo, zrovna jako říká Trampík Amerika především, tak Rusko to má stejné a každý normální stát by to tak měl mít i když o našich politicích někdy docela pochybuji. Putin když bude mít okolo Ruska přátelské státy, bude to pro Rusko v případě nějakých choutek ze západu, nárazníkové pásmo, vždyť i Varšavská smlouva tento účel mimo jiné plnila. Takže souhlas s Vámi. Hej hou

      Vymazat
    9. 11:17 Divím se, že jste vůbec přežil.

      Vymazat
  22. Amen ...:-)
    Sancta simplicitas

    OdpovědětVymazat
  23. 11:17 Nevím kde jste žil, že jste napsal takovou snůšku polopravd a lží, tady asi ne. Právě s novou érou se rozmáhá chudoba a stíhání za názor. Starost o Krym nechte být, tam si obyvatelé vybrali. Horší je to s Kosovem, to vás tolik netrápí. Chtělo by to více objektivity.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je tzv. "blbec z přesvědčení" a ten je imunní ke každému argumentu a faktu sebelíp podloženému...

      Vymazat
  24. Kurdové vybírali, až přebrali. Z toho, co už léta předvádějí, je jasné jen jedno: Nejsou spolehliví pro nikoho!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:00...Kurdové=spolehlivá pátá kolona v každé zemi.
      Na ty se mohou Amíci spolehnout.
      Helanov

      Vymazat
  25. Byl napaden mezinárodně uznávaný stát Sýrie, což je špatně, to máte, pane Davide pravdu. Ovšem realita je taková, že ten stát nemá své území pod kontrolou. Operovali tam ISIL, syrští Kurdové, turečtí Kurdové, iránští Kurdové a protiasadovští syrští Arabi. Samozřejmě s podporou velmocí, jako jejich figurky a když to nezvládali, tak také velmoci jako USA, Rusko, Irán, Turecko, napřímo. Hybatelem byli USA, jejichž cílem bylo svrhnout proruského Asada a získat kontrolu nad surovinami země. Současný turecký útok na syrské Kurdy, je třeba zasadit do tohoto rámce.
    Chce-li se EU tvářit jako spravedlivý, musela by nabídnout pomoc Asadovi, aby si v zemi udělal pořádek. To však ta europarlamentní iniciativa nenavrhuje. Navrhuje, aby se do té svévole na území Sýrie, ještě navíc zapojila EU. Takže z té rezoluce mě oslovil pouze bod 3 a 8. Body 1 a 2 by měly smysl v případě, když by měla Sýrie své území pod kontrolou, což nemá.
    Naší středoevropskou existenční záležitostí je ochrana hranic před navážením přivandrovalců z Afriky z ekonomických (mají zde přislíben bezpracný život) a politických (mají zde přislíbena dominantní politická práva) důvodů. Touto ochranou však EU nesmyslně pověřila Turecko a členské státy trestá, když se snaží chránit samy. Proto v té rezoluci postrádám apel na EK, aby ochranu před navážením Afričanů, začala realizovat sama, nebo lépe, aby tím pověřila všechny své členské státy a ne Turecko. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. souhlasím, myslím si, že tam měl pan David také přidat jeden bod, a to zrušení sankci proti Sýrii, aby se mohla tato země bránit intervencím a to i židovským náletům na Sýrii. To by mu ale v EU neprošlo. Pokud si pamatuji dobře, tak sankce proti Sýrii byly vyhlášeny na konto toho, že Turecko na začátku konfliktu vypustilo u Damašku jedovatý plyn, a nám dobře známe zlotřilé západní státy to svedly na Assada, i když každý věděl, že to byli Turci a vyhlásily sankce proti Sýrii. Tehdy Turecko nikomu nevadilo, to se žádné rezoluce v EU nepsaly. Ono tady jde o to, že Kurdové jsou dnes největší přátelé Židů na Středním východě a Turci se s židovským státem nemusí, tak proto je tu takový řev.

      Vymazat
    2. Ano, tam se různá spojenectví mění jako počasí a dle toho působí propaganda.
      Funkčním řešením by bylo je rozdělit střední východ na stát Kurdistán a stát Arábii. Všechno ostatní je flikování a zadělávání na nové konflikty, ve kterých však můžou velmoci uplatňovat svůj vliv. Ovšem také by se musela vyřešit jinak, nebo jinde, existence Izraele. P.K.

      Vymazat
    3. 13:42 to jako "Funkční řešení"???
      To jako že stávající vládci tamních zemí podají demisi a tamní lid demokraticky zvolí jiného absolutního monarchu? Nebo jen zvolí monarchové nejlepšího ze svého kruhu monarchů? A např. SA tak převezme státní závazky Jemenu, Kuvajtu, Sýrie, Iranu, Iraku apod?
      To si tedy asi řeknou: "jóóó ti Češi, to jsou kabrňáci. My se tu staletí mydlíme hlava nehlava v písku (sunita, šít, křesťan, žid) a ono to je tak jednoduché. Jdeme do toho!"
      Nejprve by "po právu" vyřešily "vnitřního nepřítele". A pak tento "demokratický superstát" "vyřešil" Izrael, Kurdy i Turky. A za pár let třeba i Afriku a Evropu. Dobro je třeba šířit. Howk.

      Vymazat
    4. Anonymní10. října 2019 14:32
      Jsou to všichni Arabové, oni by si již dokázali někoho ze svého středu vybrat za vládce. Pokud by při tom tekla nějaká krev, nebylo by to na planetě Zemi nic mimořádného. Proteklo snad v Evropě málo krve, při tříbení dynastických nároků?
      Oni se tam nemydlili hlava nehlava (sunita, šít, křesťan, žid), naopak takový Libanon byl kvetoucí stát sunitů, šíítů, křesťanů, židů, ještě za mého mládí. Mydlit se začali po jejich necitlivém rozporcování a hlavně při prosazování zájmů západních koloniálních mocností v jednotlivých částech.
      Samozřejmě mi je jasné, že to koloniální státy nepustí a tím mi je i jasné, že veškerá „řešení“ která jim tam dosadí, budou jenom dalším doutnákem. S tím se nedá nic dělat. Jenom nedokážu nějak příliš prožívat, že Turci, jako již mnohokrát předtím, si dělají svůj pořádek ve svém okolí, nehledě na to, že to je v jiném státu. Ve státu Sýrii, kterou Američané mnoho let vojensky likvidovali, ve snaze svrhnout jim nenakloněného vládce Bašára Asada. P.K.

      Vymazat
    5. Anonymní10. října 2019 13:33
      To by hodně vysvětlovalo. P.K.

      Vymazat
  26. "Zdroj míru" alias "Humanitární bombardování":
    https://cz.sputniknews.com/svet/2019101010802213-syrske-opozicni-jednotky-podporovane-tureckem-se-pripojily-k-operaci-zdroj-miru/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, tak dlouho ta blbá EU pod vlajkou NATO vyvážela po světě demokracii a lidská práva, až jí žádné nezůstaly pro ně doma, ale zato na oplátku nám přiváží tu islámskou středověkou zatuchlinu, která v kombinaci s tím naprosto antagonistickým pseudo-liberálním idiotismem nestvoří nic jiného, než echtovní islamofašismus...Je to naprosto šílené a zcela jistě to povede k velmi bolestivé krizi a zániku EU a možná i některých členských států a jejich národů.

      Vymazat
  27. podívejte se spíš na tohle :https://aeronet.cz/news/cesko-bude-muset-prijmout-zakon-o-strpeni-odmitnutych-zadatelu-o-azyl-na-svem-uzemi-je-vymalovano-kdyz-nejsou-pruchozi-kvoty-na-prerozdelovani-migrantu-v-zemich-eu-tak-se-to-proste-udela-jinak/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten odkaz, i odpověď už je pod jiným článkem:
      Manipulativní mainstream aeronet zase zaspal. Víme to už od 8.10., i z alternativních webů. Např:
      https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/2019100810792244-proste-tady-budou-budou-mit-sva-prava-a-nic-s-nimi-nenadelame-pravnik-varoval-pred-ustanovenim-eu-o/

      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Uprchlika-nevyhodime-Kradl-Odsouzen-A-zase-kradl-A-takove-si-tu-musime-nechat-Rozhodla-EU-598769

      Vymazat
    2. 15:56 "udělá se to jinak". Když jsem do EU nechtěl, byl jsem za debi.a. Přitom bylo jasné toto Nadřazenost evropského práva ze dne 15. července 1964.
      Prý se bude o všem hlasovat a nemusíme se bát přehlasování. Jó, jó, to se to slibovalo, když mám politickou odpovědnost. Stačí podškrábnout nějakej papír, který už měla podškrábnutej celá Evropa, tak to přece nemůže být špatné.

      Vymazat
  28. Turek hrozí Evropě. Pozval snad jeho vojska do Syrie Asad? Ne...
    https://cz.sputniknews.com/svet/2019101010802912-erdogan-hrozi-evrope-otevru-brany-syrskym-uprchlikum-pokud-me-obvinite-z-okupace/

    OdpovědětVymazat
  29. Armagedon se blizi Bozi valka nastane poblize reky Eufratu tam kde staval Babylon ...

    Az se to stane at jste v poli a nebo kdekoliv jinde neotacejte se a rikam vam ze nezustane kamen na kameni Amen

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:07
      Obávám se,že z Iráku nic nepřijde,natož Armageddon.
      Mají plnou hlavu problémů s vlastními lidmi a s haldou amiokupantů k tomu!!!!

      Vymazat
  30. Turci jsou v NATO a s Ruskem kamarádi.
    Jejich odvěký spojenec Deutsche jim dodal tanky Leopard 2 tak hurá na Kurdy. Nikdo je nezastaví. Proti nim stojí partyzáni a jejich ženy ve zbrani. Kdo přežije bude be vězení a jejich dozorci budou osvobození kamarádi Turku z ISIS.
    Švej měl pravdu o pohanských psech.
    M.

    OdpovědětVymazat
  31. Nechci být v organizacích jako je NATO a EU. Jsou to zločinecké organizace. Zabíjejí lidi. CZEXIT je řešení.

    OdpovědětVymazat
  32. Už brzy, jen pár Vánoc uteče a Turecko se stane součástí Ruské federace i s celým Bosporem. Finančním centrem Tureckého federálního okruhu bude Krym, a město Jevpatoria, nikoliv Simferopol. Dnes se v Jevpatorii a okolí po trase na g.Černomorskoje dělá sondáž podloží. Vláda Ruska a židovská Alfa banka chtějí vědět, jak vysoké budovy podloží udrží. Turecko bylo dříve součástí V.Tartarie a dnes se tam akoráte vrátí, a Čučmeky a Kurdy které nepřevychová, pošle přez hory a řeky do Německa.
    K.K.

    https://noemova-archa.estranky.cz/clanky/historie-potopy-sveta/

    OdpovědětVymazat
  33. 17:44
    A52 a F73,víc k tomu pisateli cancu netřeba!

    OdpovědětVymazat
  34. Přiznám se, že jsem dost zděšen, jak pan David s mým hlasem v Bruselu nakládá!

    Měl jsem za to, že šel do Bruselu hájit naše zájmy a ne vydávat cizí zájmy za naše...!?!?!

    Pan David by si měl už konečně uvědomit, že v Bruselu není sám za sebe, ale za nás občany ČR (!) a že ke každému tématu je potřeba se seznámit s názory všech zúčastněných stran a své stanovisko POSLANCE EP formulovat až na základě křížové konfrontace všech zájmových skupin a ne jen nalejvárny jednoho z přátel, který zde má svůj osobní zájem!

    Pan Yekta Uzunoglu v této věci rozhodně není objektivní a nestranný zdroj informací.

    Myslím, že kdyby pan David dal předem sluchu třebas Tereze Spencerové, Břetislavu Turečkovi, Petru Pelikánu, panu Solisovi případně jiným nestranným odborníkům na tuto problematiku a lokalitu, tak by něco takového nikdy našim jménem v Bruselu nenavrhoval.

    Zdr.
    JiB

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slabý pokus poškodit pana Davida. Z výrazu, že by si pan David měl něco konečně uvědomit, fakt "není poznat", o co vám jde. :-)

      Vymazat
    2. JiBe, zděšen byste měl být tehdy, kdyby byl vzhledem k lokalizaci nutný souhlas k přeletům sultánovic přes naše území.

      Vymazat
    3. Anonymní 10. října 2019 19:29

      Ale kdeže, pan David se svým angažmá v této věci poškozuje sám! Bohužel ne jen sebe.
      Pan Davit holt není v Bruselu sám za sebe, což by se měl uvědomit a podle toho by měl také jednat.
      Nic víc, ale také nic míň!

      Zato z Tvého přípisku čouhá jak sláma z bot o co jde právě tobě... Skoro bych si tě dovolil familiérně oslovovat Yekto.

      Zdr.
      JiB

      Vymazat
    4. Všichni vědí, možná pár ignotrantů ne, evrokomisaři tam nejsou za své národní státy, ale za Evrosajůz. Takže klídeček a zhluboka dýchat, ono to bude nakonec dobrý. Hej hou

      Vymazat
    5. Neměl nesmysly. p. David není erokomisar, ale europoslanc a o nase hlasy se ucházel s tvrzením, že jde hájit naše zájmy a ne svych kamarádů ze studii. Takže klídek.
      Zdr.
      JiB

      Vymazat
    6. Nesmysly melete vy, JiBe. Pan europoslanec David hájí důstojně naše zájmy na rozdíl od vás, který posuzujete něco, čemu nerozumíte.

      Vymazat
    7. 21:31
      Jistě, pokud neformuluji své postoje dvojhmatem ctrl+c od spolužáka pana Davida, pak věci nerozumím...☺️.
      Pana Davida, ale i jeho osobní triky, by když už nic mohlo trknout, že stejnou pozici jako on zastávají morální obři jako Kalousek či Petříček...
      Naproti tomu jedinci jako Jiří Vyvadil a další zcela opačnou... Ale ja "posuzuji něco, čemu nerozumím..."
      Zdr.
      JiB

      Vymazat
    8. Omluva za překlepy
      JiB

      Vymazat
    9. Jibe, pro tento ojedinělý případ se shoduje názor padouchů s názorem rozumných lidí, to už se tak někdy stává. Být v opozici s názorem vlastence jenom proto, že se náhodou shoduje s názorem padouchů je přinejmenším neobjektivní.

      Vymazat
    10. Tak to už je, myslím, i na osobního trolla poněkud přehnané prohlášení.
      Zdr.
      JiB

      Vymazat
    11. JiBe, máte černobílé vidění světa, nebo fandíte sultánovi. V kombinací obojího jsou lidé nekomunikovatelní, aneb jak to řekl Werich...

      Vymazat
    12. 8:24
      Pod článkem o rezoluci v černobílém vnímání syrské reality má takováto argumentace poněkud jinou vypovídací hodnotu, než jakou nejspíš autor zamýšlel...
      Zdr.
      JiB

      Vymazat
    13. 19:47 a 21:58
      Kalousek a David mají "fakt stejné" názory, určitě. :-)) Blábolíte nesmysly a jste tak hloupý, že si myslíte, že vám tuhle účelovou kritiku voliči SPD zbaští. Myslím, že vy, já a plno dalších lidí mají s Kalouskem něco společného, ale nemyslím si, že jsme skoro stejní jako on nebo s ním máme stejné názory. Něco takového si může myslet jenom povrchní idiot jako vy. A co se týče zastupování voličů, víte o tom velké kulové, protože voliči SPD například hodně chtějí pryč z EU, příapdně referendum atd. A pan David opět jasně ukázal, jak funguje politika EU, která pokrytecky dělá rohožku Turecku, zatímco třeba v případě Ruska se najednou sakncí nebojí, ačkoliv to prokazatelně hospodářsky také poškozuje!! Protože tehdy zase dělala rohožku deep state prasatům z USSA. Pokud aspoň k tomuto přispěla iniciativa pana Davida, tedy k demaskování a zvýšení odporu k EU, že tak je to nějaké plus, které směřuje k zájmu voličů SPD!

      Zadruhé Turecko na dobyté území nejspíše stáhne své teroristy z Idlibu a to víme, že některé teroristické skupiny podporovalo a také pokud se zmocní nějakých ropných polí, tak je Sýrie jen těžko získá zpět. Situace není tak jednoduchá, jak vám to připadá. Já bych chtěl, aby se Sýrie obnovila co nejvíc, včetně území Kurdů, a tento zájem se neshoduje se zájmy Turecka! Shoduje se možná částečně, pokud Kurdy donutí jednat s Asadem, ale neznamená to, že naším zájmem je rázem poklonkovat Turecku a jeho teroristům, přát si smrt civilistů a účelově napadat členy SPD. Váš zájem je asi pindat na vlastence a sloužit zájmům Kalouska, Bartoše a Hermana podle toho, co tu předvádíte.

      Vymazat
    14. 16:59
      - tak v této konkrétní věci zastávají p. David s Kalouskem názory naprosto totožné.

      - vaše nutkavá potřeba shazovat a urážet své oponenty v diskusi svědčí o tom, že si silou vašich argumentů moc jistý nejste.

      - co se týče ID v EP, tak jsem hodnotil právě tuto záležitost a zde se ID projevuje spíše jako poslanec PKK a ne SPD. Příště bych uvítal, kdyby se ID neschovaval za českou vlajku a do loga si dal rovnou prapor YPG.

      - po tomto extempore se jeví rozdíl mezi ID a Kalouskem pouze v tom, ze Kalousek si ty cizí fangle, jež reálně zastupuje, bere do ruky již před volbami, zatímco ID až po volbách... Což by mi nevadilo, kdybych mu i já nesedl na lep��. Příště už budu moudřejší.

      -pricemz vaše podsouvání "přání smrti civilistů" a následné vymezování se proti tomu už je jen flagrantní ukázkou vašeho charakteru. Ne nadarmo se držíte v naprosté anonymitě... Naprosto chápu proč.

      - naopak ten kdo tady líčí situaci Sýrii zjednodušeně v černobílých barvách jste vy a ne já!

      Zdr.
      JiB

      Vymazat
  35. Jakt to mohl Drdavid navrhnout, kdyz musi vsude chodit se sluchatky, protoze je hluchy jako parez?-) A postavil se opet Blasko, aby na hudbu Ody na radost zpival jeho oblibenou Internacionalu?-)

    OdpovědětVymazat
  36. Jediny, koho Drdavid v Bruseli zastupuje, jsou jeho chovanci z Bohnic a Narodni republiky:-)

    OdpovědětVymazat
  37. 20;11
    Tebe zastupuje teplomet Pospíšil,ty zrcadelnice

    OdpovědětVymazat
  38. Iran vyzval Turecko aby okamžitě ukončily invazi do Syrie. Podívejte se na YT Veterans Today, je tam i překladač.

    OdpovědětVymazat
  39. Mne se libi, jak tady rudi dedkove v posranych trenclich podporuji Ercdojana:-)

    OdpovědětVymazat
  40. 20;33
    Hatmatilka zrcadelnice

    OdpovědětVymazat
  41. On tu hledi ,nekde ciha
    sedi nekde na strome
    bysme ho tu nevideli
    jako Fucik presel tajne
    do ilegality by zmatl Vencu
    ale to mu neprojde
    neb Venca bdely mu to hned zabali
    rekne smytec zmetku
    my te tady nechceme
    bez si domu Smichov zmetku
    za cikany do prdele

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, poezie asi není Tvoje silná stránka! Šetři mozek! V.J.H.

      Vymazat
  42. No to je tedy překvapení, to se tedy obávají správně, ale trochu neupřímně, a trochu pozdě:
    https://cz.sputniknews.com/svet/2019101010804894-islamsky-stat-a-uprchlici-v-osn-se-obavaji-dusledku-turecke-invaze-v-syrii/

    OdpovědětVymazat
  43. Kluci devcata neni ceho se bat amerika nas ochrani vzdyt jsme jim pomahali v Normandii ...

    OdpovědětVymazat
  44. Pane Davide, nemyslíte si, že invaze armády USA do Sýrie by si také zasloužila nějakou tu rezoluci? A co nálety Židů na Sýrii, to také podle vás nevyžaduje žádnou rezoluci? A jsou tam dále v Sýrii protiprávně Angličané a možná ještě Francouzi, a tam také žádné rezoluce není třeba, tam je to zřejmě podle pana Davida vše v nejlepším pořádku, jenom ti Turci a Putin, to je to, co pana Davida dráždí. Čí zájmy v tom EU tedy vlastně hájíte? Hlasovali snad pro vás občané Izraele a USA?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A neměli ty rezoluce podávat ti, kteří seděli v europarlamentu v době aktuálnosti těch událostí?

      Vymazat
    2. 4:42
      Proč by měl teď David dávat rezoluce na USA, když USA se stahují? Je směšné, jak se tu sluníčkáři a trollové pokouší účelově napadat auroposlance za SPD. Případně blbečci z aeronetu. Fakt nenápadné. :) Voliči SPD tak hloupí jako vy nejsou.

      Vymazat
  45. podívám se na názory Bakalových novinářů a pan David je už zcela v souladu s jejich názory, výborně. Doufám, že alespoň ten Blažko se nestane Bakalovým pohůnkem. To jsem zase ve volbách trefil kozla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mělo by vás spíš udivit, že europarlament panu Davidovi rezoluci zamítnul, složení europarlamentu je dobře známé, a bakalovci hýčkané...

      Vymazat
    2. Anonymní11. října 2019 8:42
      Ano, to bychom nejspíš měli považovat za směrodatné. Jinak situaci přesně analyzovat, je nejspíš nad naše amatérské síly. P.K.

      Vymazat
  46. Pane Davide,
    vězte, že pokud se Okamurovi podaří prosadit odvolatelnost politiků, tak vy budete první, koho navrhnu na odvolání .
    Nicméně ten "náš Japončík" už taky obrátil, takže opět jedeme močálem černým, kolem bílých skal, jak by řekl Werich s Horníčkem.

    http://www.czechfreepress.cz/vase-free-zona/turecko-napadlo-suverenni-zemi.html?hitcount=0

    OdpovědětVymazat
  47. 9,45
    Tichá hloupost je mi milejší.

    OdpovědětVymazat
  48. Já si jako amatér nepřipadám, já o tom Turecku vím více, než o České republice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní11. října 2019 12:31
      To Vám neberu, ale zde nejde jenom o Turecko. Zde se protíná mnoho zájmů. Jak místních aktérů, tak velmocí. Jejich zájmů dlouhodobých a někdy i odlišných krátkodobých. P.K.

      Vymazat
  49. Zajímavá je jedna věc, Turci už snad rok žádají USA, aby ty své kurdské ozbrojence odtud vyvedli, USA jim to slibuje a všichni přece museli vědět, že tam Turci jeden den opravdu vlítnou, seč neradi, ale vlítnou, Erdogan nepatří mezi ty, co by si ze své huby dělali splachovací záchod. Američané pár dní předtím vycouvají a Kurdové tam zůstanou a koukají na to, co se děje, jako vyoraná myš, jako by nevěřili, že ti Američané opravdu vycouvají. Má toto logiku? Nevěřím tomu, že Američané Kurdy nepožádali o to, aby odtud odtáhli, a to už Kurdi snad neposlouchají ani své mecenáše? A nebo je tam nový mecenáš? Kurdové jsou dnes poslední důvod proto, aby tam Američané zůstávali a on chce opravdu Trump asi odtud pryč. Trump u mě v očích hodně stoupnul, dodržel svůj slib, když už ho ani Kurdové neposlouchají, tak alespoň odtáhl sám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oni ti Kurdové tam nejspíš bydlí. Jejich problém je, že vsadili na odpor proti Asadovi, podporovaný USA. P.K.

      Vymazat
    2. 15:03
      V tom případě by většina Kurdů měla urychleně sesadit a potrestat své hloupé a zkorumpované pohlaváry a pokusit se ještě zachránit, co se dá.

      Vymazat
    3. Anonymní11. října 2019 16:41
      Když ono jim to všem, před takovými třeba pěti lety, přišlo jako dobrá cesta k vlastnímu státu. P.K.

      Vymazat