Reklama

.

.

čtvrtek 24. října 2019

Proč třetina Čechů prohlašuje, že v socialismu se žilo lépe?

Poslanec SPD Jiří Kobza
 Jiří Kobza
24. 10. 2019  facebookový profil Jiřího Kobzy a PrvníZprávy
„Pokud máme 1 milion lidí pod hranicí chudoby a 2 miliony přežívají těsně nad ní, potom ta 1/3, která si myslí, že se za socíku žilo lépe, docela sedí!" konstatoval poslanec Jiří Kobza.




„ČT řeší, proč 1/3 Čechů prohlašuje, že v socialismu se žilo lépe. Čistá propaganda o tom, jak to lidi nechápou, jak se mají dobře. Jenže diskutují s lidmi 40+, kteří si pamatují, jak to bylo doopravdy, ne jak to prezentuje Česká televize. Vadí jim nedostatečné sociální jistoty, a svoboda žít na ulici nebo v jeskyni jim to nějak nenahrazuje, navíc, když o tom vypráví nadprůměrně vydělávající moderátor a sluníčkový propagátor ekonom Zahradník," napsal poslanec Jiří Kobza po sérii pořadů v České televizi, které se zabývaly názory lidí k životu v době socialistického Československa před rokem 1990.

„Myslím, že po 30 letech demokratury s ní máme téměř tolik zkušeností jako se 40 léty socialismu. Srovnání osmdesátých let socialismu a životní situace 1/3 národa nyní je tristní vysvědčení liberálů, občanské společnosti a vůbec všech kavárníků," konstatoval dál poslanec SPD.

„O to více se snaží vymývat hlavičky našich dětí, aby se udrželi u moci a jejich chlebodárci u zdrojů a oněch 460 mld. Kč každoročně mohlo dál odtékat do zahraničí," uzavřel svůj komentář Jiří Kobza.

Komentář vyvolal mnoho dalších komentářů ...

"Měli bychom se finančně lépe dnes, ale museli by vrátit ceny před rok 89," míní jeden ze čtenářů.

„Celá ta otázka je postavená naproto chybně. Srovnáví "dnešek", což je opravdu špatná doba, se "socialismem", což byla doba dlouhá a měla své různé fáze. Jsem přesvědčen, že kdyby byl dotaz směrován na 90. vs. 80. nebo 70. léta, vyhrála by ta 90. léta. To byla doba svobody, tvůrčího vzepjetí a naděje," napsal další diskutující.

„Dnes je totiž už vyžráno vše, co bylo vybudováno před 89 a není kde brát. Zbývá jen to, co nám milostivě dají.....," připojil se k diskusi autor komentovaného komentáře Jiří Kobza.

„Tak jednoduché to není - ale to víme oba a taky víme, že by to byla debata do rána," připojil další čtenář svůj názor.

„Když si navíc uvědomíme, cca 38% občanu pod 30 let socik nezažili vůbec, a cca 14% ve věku 30 až 40 jen jako velmi malé děti, jde o více než 70% z těch, kteří tu dobu zažili a vnímali, i z hlediska komparace, reálné a hlouběji..." mínil další komentátor.

„Ono se to nedá pořád všechno počítat jen na peníze, i když si nikdo z nás nedovolí popírat, jak jsou v dnešní době důležité. Samosebou kdo pamatuje dobu před hadrákem ví o čem je řeč. Ano, nebyl průměr platu třicet tisíc ale taky se platil nájen 150 korun," píše se v dalším komentáři.

„Pokud máme 1 mil.lidí pod hranicí chudoby a 2 mil přežívají těsně nad ní, potom ta 1/3, která si myslí, že se za socíku žilo lépe, docela sedí!" poznamenal Jiří Kobza.

„Dnes třeba není drahá a je dostupná elektronika a spotřebiče, ale to se nekupuje každý den. Ale ceny potravin, nájmu bytu, koupě bytu není adekvátní k platům lidí co mají nižší příjmy. A takových je hodně. Spousta lidí si nemůže dovolit dovolenou a jiné," píše další komentátor.


325 komentářů :

  1. Nejlepším průzkumem jsou volby. 85% voličů volí prodemokratické, prozápadní, provolnotržní strany.

    Soudruh Kobza ať si uvědomí co vlastně znamená ta "hranice chudoby", jak se počítá a že je právě u nás nejnižší v EU, tuším po Islandu. Nebude pak za vola.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svou hloupost tu stále vystavujete. Dost monotónně.

      Všechny strany, které se mohou účastnit voleb, jsou demokratické. Kdy to, vy idiote, pochopíte?!

      Kdyby nebyly, tak by je Ústavní soud k volbám nepustil.

      Ale vykládejte to volovi.

      Vymazat
    2. 12:30
      No jistě. Jsou stejně "demokratické" jako byli komouši pře rokem 48, jako byla NSDAP v roce 1933, hlupáku.

      Vymazat
    3. 12,36
      Těch 85% nedají ty sedmilháři z demožumpy dohromady ani náhodou!!!!TROPičky,Starosti,KDU-ČSL a podporovatelé banderosvoloče jsou POD HRANICÍ VOLITELNOSTI a PYJáti s ODS s jejich genitálem Novotným to NEVYTRHNOU!!!:-D

      Vymazat
    4. 12:36
      Zkuste do svého výpočtu zakalkulovat voliče, kteří k volbám nepřijdou, třeba z důvodu, že si mezi kandidáty nemohou z nějakého důvodu vybrat. Přepočítejte si, kolik lidí z celku tak nadšeně podporuje "proevropské" a tím pádem "protičeské" strany.
      ABC

      Vymazat
    5. Přesně tak, jak říká 13:06. Minimálně 40 procent oprávněných voličů k volbám vyžírků vůbec nejde. Navíc při našem volebním systému bude stačit v budoucnosti když k se k volbám dostaví pouze rodinní příslušníci šéfů a členů stran. Je tedy zase faktem, že pak drtivě vyhraje KSČM.

      Vymazat
    6. 12:19 Proč ty vole jsi stále na čekané jako první, abys tady otravoval svými kecy hloupého embrya, které vypadlo z vaginy až po tom "sametu".
      V prdeli jsi byl, hovno viděl a děláš tady machra.
      Také ale přemýšlím, zda nemáš v redakci strýčka, který
      ti dává avizo. Určitě jsi ještě nedostal po odeslání
      to "jejda, stala se ..."
      Co vy na to, pane Dvořák ?

      Vymazat
    7. Já jsem dobu socialismu zažil a se článkem pana Kobzy souhlasím na 100%. V době socialismu se budovali fabriky, které po roce 1989 byly vytunelovány a zničeny. Místo toho se staví na české zemědělské pudě zahraniční montovny ve kterých zahraniční vlastníci těchto montoven nezaměstnávají Čechy ale Ukrajince. Za svůj plat jsem si za socialismu koupil podstatně více zboží jak dnes.
      Ale já dnešní dobu přejí mladým lidem co nezažili socialismus. Pořídit si hypotéku na byt a pak jí splácet celý život to musí být ohromná výhoda současného kapitalismu. V socialismu byly byty gratis, nebo družstevní byty (3 pokojový za 35000,-Kč), což vylo u mně při čisté mzdě 4000,-Kč 9 platů.
      Také potraviny byly za socialismu kvalitnější jak v současnosti. Za socialismu nebyly bezdomovci a bylo kromě jiného i perfektní sociální zázemí a bezplatná zdravotní péče.

      Vymazat
    8. 12.19 - to je blábol ČT24 či NOVY. Za minulého režimu nikdo bídu či chudý nebyl. Ale všichni museli "makat" a ne jak je nyní odírají soukromníci. Doba pravdy se hodně přiblížila. Podívejte na Piráty jak se perou, kdo má co dělat. Myslí vůbec na lidi či jen na sebe.

      Vymazat
  2. Jestli mí zaměstnanci z ČT (jsem plátce daně na ČT a ČR) uvádí že 1/3 tak nás Pánbů potěš, bude to ve skutečnosti o dost více. K výši platu je potřeba "hamburgerový přepočítavací koeficient". Tj koupím si za svůj plat méně nájmu na byt, menší kus nemovitosti a to nemluvě o nenávratných půjčkách v době temna před Velkou listopadovou revolucí (mnohem méně piva v restauraci) , ale naopak větší kus lokomotivy a více televizorů a můžu mít hypotéku kterou splácím celý zbytek života. Ekonomika byla méně výkonná, ale o to méně se převáděl zisk do zahraničí... A ostatně, je to jak kdysi- není nutno přesvědčovat přesvědčené a lidi co v té době žili nemusí chodit do muzeí aby zjistili, jak to vlastně žili

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za svůj plat si koupíte daleko více jídla, oblečení, piva, podstatně méně platů potřebujete ke koupi nového auta a za svůj plat si koupíte o moc více benzínu do toho auta.
      Opravdu jste se měl tenkrát lépe?

      Vymazat
    2. Máte pravdu. Blbeček, který nás dnes navštívil ve 12:19, číhá, aby nás hned na začátku otravoval nějakou prefabrikovanou demagogií. Tahle je fakt už dávno ohraná a patří do starého železa.

      Havloidní nezodpovědné rozkrádací pojetí kapitalizmu skončilo propadem stran jako ODA, US a podobných exotů. Přetrvává jen u Lidovců a v médiích a to vede k tenzím.

      Dnes pomalu končí kapitalizmus a la ODS = ČR kolonie, krmelec Evropy - kdy nové, převážně zahraniční panstvo, hází drobky "svým" stranám. Idioti, na kterých je tohle slouhovství moc vidět, kráčí k politickému hrobu - STAN, TOP, ODS, Lidovci ...

      Pomalu nastupuje nová garnitura stran s větším důrazem na české národní zájmy: SPD, Trikolora a když o tom přesvědčí voliče i KSČM.

      A Piráti? Čistý omyl mládeže a naivů. Dredy a klávesnice není politický program. Ostatně vedoucí funkcionáři Pirátů ukazují, že jsou jen odnoží ODS, halící se od IT závoje.

      Vymazat
    3. 12:42
      Mě. Protože všichni měli tak nějak stejně a tato individua nemusela závidět. Dnes i tito loseři mají objektivně víc i materiálně, o svobodách nemluvě, ale zžírají se závistí k těm co mají víc. Také by chtěli. Maj pocit, že je ti pracovitější, chytřejší, vzdělanější okradli. Proto je nenávidí, proto by chtěli zpět socík. A o tom to celé je.

      Vymazat
    4. Píšete zjevné blbosti, asi ze strachu, že o to své nakradené přijdete.

      Průzkum byl v rovině osobní zkušenosti. Nešlo o žádné závisti či komplexy. Ostatně i místní diskutéři vám píší, jaké přednosti měl minulý režim proti současnému.

      Spíš přemýšlejte, jak v tom současném režimu obnovit i přednosti toho starého režimu (např. dostupné bydlení, porodnost, bezpečí na ulicích i v mezinárodní rovině, lidské vztahy na pracovištích, konec příživnictví, konec bezdomovectví, konec církevním krádežím a krádežím fotovoltaiky atd. atd.)

      Vymazat
    5. Měli.
      Vem si plat, odečti nájem, energie a benzín (dneska už za týdenku za 10 kč nikam nedojedeš). Co zbyde jsou prachy co můžeš utratit.

      Za komanžů byl plat cca 2500 kč. Měl jsi 2 děti, za každý bylo +500 kč. Odečti nájem 150 kč, elektřina a plyn za hubičku, stejně tak voda. A z těch peněz co ti zbyly si dopočti kupní sílu tehdy a dnes.

      K tomu za komančů byli novomanželský bezúročný půjčky, 300 000 nenávratný půjčky na stavbu domu ( což stačilo na postavení), u doktora jsi nic neplatil, autobus skoro zadara, stejně tak školky, pokud jsi studoval proferovaný obor, tak platili dopravu, internát, jídlo.

      J.

      Vymazat
    6. 1223 :Ještě k těm muzeím:
      Pomalu nadešel čas tu muzeální expozici domácnosti pozdních let šedesátých zřídit. Mohla by obsahovat třeba dochovaný (rekonstruovaný) nábytek, pár výtisků (reprintů) novin a časopisů, vzorky (nově vyrobených) trvanlivých potravin , magnetofon Sonet duo, nebo B4 s tehdejšími hity - ještě jsou v provozuschopném stavu k sehnání, bednu rozhlasu po drátě , rádio , televizor a (soudobé) pivo, vychlazené v ledničce Calex Zlaté Moravce z roku 1968, fungující před invazí i po ní dodnes. Mám takovou doma. Knihy nejsou problém, knihbudky i knihovny je mají k dispozici,takže domácí knihovna by se dala dohromady. Těžké by bylo sehnat tričko z polyakrylonitrlu (PAN) s životností deset let,ale kofola je všude k dostání. A filmy si může návštěvník odnést na DVD , protože kino už nebude dostupné .
      V Odrách jsme právě po 35 létech budování jedno nové zbourali a máme tam pěkné prázdné místo, to ale bude těžko někdo obdivovat, že .

      Vymazat
    7. 12:42 Tak tys to rozlousknul, louskáčku. Buď seš fakt
      blbý, nebo navedený.
      Srovnávat dobu před třiceti léty s dneškem, kdy je svět technologicky daleko vpředu, nejsme pod západním embargem, nemusíme držet milionovou armádu a hlavně to
      všechno co tady jmenuješ, je na DLUH ! Vyzdvihuješ tady
      jen ty vaše pozitiva, jenže realita je jiná.

      Vymazat
    8. Ekonomika, že nebyla za socialismu výkonná? Když vidím kolik toho postavili komunisti kolik železničních tratí, oceláren, cukrovarů, přehrad, elektráren..., kolik českých výrobků se vyváželo do celého světa, kolik vybudovali stanic metra, nemocnic,rekreačních středisek, jakou jsme měli rostlinou a živočišnou výrobu ... to je naprosto nevyjmenovatelné množství které komunisti dokázali vybudovat, jen těch sociálních bytů po celé zemi. No a kolik se toho postavilo po roce 89? Tak nějak mi nic nenapadá(Kolik přehrad? Kolik železniční trati?Kolik stanic metra? Však za 30 let jsme nedokázali spojit ani letiště s metrem, to je taková ostuda do nebe volající ....musím smutně konstatovat, že náš rozvoj skončil v roce 89

      Vymazat
    9. Mozna jsem jediny, ale materielne jsem si polepsil. Oba mi dedeckove totiz patrili k "porazenym tridam", proto nam byl veskery majetek ukraden (pardon, "znarodnen") a soudne zabaven. Proto jsem si musel, za tohoto rezimu vsechno vybudovat od nuly. Problem je ale dnes v naproste absenci svobody a navzdory lzim, ktere zde hlasa oficiani propaganda, tak za bolshevika byla skutecna svoboda, ktera mi dnes dost chybi.

      Vymazat
    10. 13:44 Skutečnost je daleko smutnější. Ty výstavy v muzeích jsou zaměřeny hlavně na lidi s omezeným myšlením. Účel je stejný, jako u pořadu RETRO v ČT. Zaměňuje srovnání stavů TECHOLOGIÍ za stav SPOLEČNOSTI. Má v nemyslících hlavách vyvolat spokojenst s tím, kam se společnost posunula, i když se ve skutečnosti přirozeným vývojem posunula jen úroveň technologií.
      Pokud by měly být výstavy v muzeích korektní, musely by tam být také vystavené přehledy poskytovaných podpor pro mladá manželství, nenávratné půjčky pro stavedníky, počty stavěných bytů se státní podporou, kolik přibývalo pracovních příležitostí, inzeráty zaměstnání s nabídkou bytů atd.atd. Nebo alespoň souběžně uspořádat výstavku stejných výrobků ještš o dalších 40 let zpátky.
      Opravdu si nepamatuji, že by za dob "komunistické propagandy" byly třeba v 80.letech masivně pořádány v muzeích výstavy toho, co bylo vyráběno za dob "vlády buržoustů". Třeba valchy místo praček, krystalky místo barevných televorů, poštovní holubi místo telefonů apod. Dnes holt musí propaganda používat i ty nejubožejší nástroje, aby vyvolala u těch pohodlných myslet dojem, nakolik jsme si od totality "polepšili".

      Vymazat
    11. 15:20 Já bych pravděpodobně za minulého režimu asi také neměl, co mám nyní (to ale těžko soudit, mezi milionáře nepatřím), ale vidím i ostatní a většina se dobře nemá a před 89 se relativně dobře měla-nemuseli obracet každou korunu, bydlet měli kde, bát o práci se nemuseli, na dovolenou jezdili pravidelně atd. A to, co se tu do 89 vybudovalo, i když údajně ekonomika nebyla tak výkonná, je díky tomu, že veškerý zisk zůstal státu a ten ho rozděloval a pokrýval potřeby obyvatel. Dnes ten zisk slouží pár nabobům a podle toho tu vypadá i obyvatelstvo-přehnaně- pár hajzlů typu Bakala a ostatní z ruky do huby.

      Vymazat
    12. 16:12 - Jo jo, dneska je potřeba makat, aby jeden nemusel obracet každou korunu. A to se tenkrát nemuselo, všichni dostali stejně málo.

      Vymazat
  3. Jo, pře 30 - 40 lety byli lidi mladí, krásní, zdraví, silní, stálo jim ještě krásně péro. Za to ale opravdu nemohl socialismus a za to že nic z toho dnes nemají opravdu nemůže demokracie. Ta údajná třetina lidí jsou hlupáci, lidé kteří mají krátkou pam읡, pálí je dobré bydlo a vůbec si neváží svobody.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12.32 120 tisíc bezdomovců , 800 tisíc exekucí , 90 tisíc obstavených penzí , strach večer vyjít na ulici , narůstající počet migrantů , obrovský státní dluh , to je skutečně dobré bydlo, nekvalitní potraviny plné éček !

      Vymazat
    2. 12,32
      Svoboda pod dozorem amiokupantů?!!

      Vymazat
    3. Když 12:32 píše o potenci, tak je v silném podezření, že jemu samotnému to špatně funguje. Ostatně takovou "úvahu" může napsat jen zakomplexovaný omezenec. A ty fréze nakonec, to je od impotenta dost silný nářez. Hahaha

      Vymazat
    4. 12:55
      No, víš, já nejsem ten kdo tu kvičí jak stará kurva jak se má zle a nevzpomínám na staré "zlaté" časy, potrefená huso.

      Vymazat
    5. 13,04
      Ty oplakáváíš kvičící zdechlou kurva Havla!.-)

      Vymazat
    6. 12:32 Jakou my starší máme potenci svědčí i příklady Gota,Jandy a mnoha dalších starších. Že je dnes polovina mladých chlapů neplodných mohou ty moderní technologie, mobily vaří mikrovlnným zářením mozky. Je otázkou, zda Ti co to dnes mají stále u hlavy budou za 20 roků vůbec žít a o potenci radši nemluvě.

      Vymazat
    7. 12:55
      Reakce zamindrákované nuly 13:04 ukazuje, že jste měl pravdu. :-)

      Vymazat
    8. 12:32 Buď jsi provokatér, či jeden z parchantů ,co si nakradli v privatizaci, nebo čuník, co se octl v žitě , aniž věděl jak díky restituci...tak jak to je, sluníčko?

      Vymazat
    9. k 12:32
      Nechte ho, chudáčka. Až on bude v našich letech, pak bude muset začít připravovat svoji vlastní hostinu, kde bude vlastním hostům podávat sám sebe (vnucují mu jezme mrtvoly!). Předtím mu milostivě umožní, aby se týden před tím naložil do mořské vody zdarma a aby se vykrmil, aby jeho chuť byla ef ef. I když já osobně si myslím, že přiletí mimozemšťané, co už tu jsou a žijou v Americe, a ONI si připraví hostinu z těch, co budou mít správně naměklé mozky od mobilníků!! Ostatní lidé budou dáni na výkrm na jiné planety pro místní chudé. Přežijí jen ti, co ON nenávidí.
      12:23 Panimáješ co tě čeká, když tu zůstane to, co tu je, aniž by tu být mělo, ale přesto je?

      Vymazat
    10. 12:45 Divím se že ještě žijete!

      Vymazat
  4. Osobně se stydím za to, že jsem od kočárku nebyl v socialismu chartista a jako puberťák nepodepsal 2.000 slov nebo později Chartu. Podle seznamů bylo v osmdesátých letech na STB registrováno a sledováno v celé republice 900(!) chartistů, tedy těch, co otevřeně vystupovali proti režimu. A vy ostatní, teda já taky, se můžeme stydět!!! Opravdu nevím, kde se po revoluci vzali ty další desetitisíce odpůrců socialistického režimu M.R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se stydím za lidi, kteří jakkoli zlehčují komunistický teror, obhajují že z naší země komouši udělali zadrátovaný koncentrák, připadá jim zcela v pořádku, že menšina komoušů, kteří si lstí ukradli moc, násilím ovládala 40 let většinu, atd atd.

      Vymazat
    2. No jistě máte osobní zkušenosti z komunistickým terorem. Můžete mi uvést jak jste vy osobně byl postižen? Pochybuji, že jste v té době vůbec žil!

      Vymazat
    3. 12:46
      Vy máte zkušenosti s nacistickým terorem? Můžete uvést jak vy osobně jste byl nacismem postižen? Pochybuji, že jste v té době vůbec žil!


      Argumentujete jako naprostý blbec.

      Vymazat
    4. 12.42 Za Husáka tu byl nějaký teror , ty Husákovy děti se rodily do teroru ? Naopak byl tu klid a pohoda , kdo chtěl , mohl i podnikat , do lido demo se cestovalo bez problémů , na západ s devizovým příslibem ! Těšte se na muslimy , jistě už máte modlicí kobereček !

      Vymazat
    5. 12:50
      Tak jistě. Popravíte lidi ze kterých cítíte ohrožení své moci, zavřete zbytek do lágrů, lidi na hranicích postřílíte, pak si ještě na pomoc zavoláte sovětské tanky, ale jinak tu byl "klid a pohoda". Z takových vlastizrádných sviní je mi na blití.

      Vymazat
    6. Nechci se zastávat minulého režimu. Yločiny, které se děly v 50tých letech byly odporné, i když s nacismem a zločiny, které páchali Němci za Protektorátu, se srovnat nedají. Kritici minulého režimu někdy schválně zapomínají, že ten režim vždy směřoval k demokratizaci společnosti (viz 68 a 89). Žádný nacistický režim neskončil dobrovolně. Komunisté téměř všude v Evropě odevzdali moc, když zjistili, že za nimi není ani jejich velmoc ani lidi.

      V Husákově době se lidem žilo docela slušně, kdo nedělal "hlavou" , především tvůrčí práci, ten si žil dobře, v dostatku a spokojeně.

      Nejsem si jist, jestli tolik spokojených lidí se najde dnes!!!

      Vymazat
    7. 12.50 Přeci nemluvíme o nacismu. To se vás můžu zeptat jaké zkušenosti máte s CK monarchií. Uhýbáte. Mě se žilo v době socialismu dobře a to mi nevezmete. A těm dalším 14 milionům taky . Nechávám rezervu jeden milion nespokojených a to je opravdu hodně.

      Vymazat
    8. 13:02

      Hele, i v kriminále se žije mnohým docela dobře a rádi na něj vzpomínají. Dostanou pravidelně nažrat, je jim tam teplo, neprší na ně, mrknou na telku, projdou se po dvoře. A nemusejí se o nic starat, nemusí moc přemýšlet, vše je jednoduché, vše bez zádrhelů plyne. Stačí na slovo poslouchat bachaře.

      Pak se dostanou na svobodu a nevědí co si s ní počít. Strašně moc starostí, hledání bydlení, hledání práce, nikdo je najednou nevodí za ručičku. Mnozí se s toho sesypou a nejraději by se do kriminálu vrátili.

      A právě tihle jsou ta údajná třetina lidí.

      Vymazat
    9. Student nepochopí. Musí si prožít kus života a starostí, aby začal chápat. Socializmus nebyl pro puberťáky a duševní nedospělce.

      Vymazat
    10. 12:42
      Máte pravdu. Byl tady za sociku teror jako prase. Když se hejsci u rybníka v létě ožrali a dělali bordel, odvezli je za město a nechali jít pěšky nazpět, při tom těm drzejším naložili pendrekem, čímž zcela jasně porušili lidská práva menšin. (Ti ožralí byli v tu chvíli v menšině oproti majoritní populaci). Když mi samovolně vylétl z ruky šutr rovnou do školního okna, dostal jsem kázání ve škole a od rodičů na prdel rákoskou.
      Nechci to zlehčovat, ale v osmdesátých letech se opravdu o teroru hovořit nedá.
      Dnes Vás do situace, kdy se poohlížíte po laně a stromu, dostane úředník a nebo exekutor.
      Dříve se všude linuli politické agitace a dnes je tomu stejně, k tomu musím po letech přiznat, že jsem trochu pochyboval o "západních imperialistech", ale v tom soudruzi nelhali.
      Byla spousta lidí, kteří se měli tehdy nadstandardně, stejně jako se někteří mají dnes. V obou režimech je to stejně vykoupeno ohebnou páteří a nižší úrovní morálky. Asi tak ....
      Nevím jak tehdy, ale dnes bezdětný zaměstnanec odvede státu minimálně 60% ... a to se mi nejeví moc dobré, s ohledem na stále prázdnou kasu.
      Pokud by tehdejší režim dostal možnost rozfofrovat za třicet let ten balík, co se po listopadu 89 ztratil, a nemusel platit na armádu, kterou dnes nemáme ... ???
      Svět není jednobarevný, i když si jej někdo tak stále maluje ...
      ABC

      Vymazat
    11. 13:02. Je zajímavé, že nejvíce si vždy škodí pražáci sobě. V 50. letech Chramostová udávala Štěpničkovou, volala po trestu smrti a stala se agentkou, Pavel Kohout psal oslavné básněna na Stalina, starý Ruml psal v RP a další Pithart,Šiklová atp. Pak se to otočilo a jsou z některých největší rusobijci a odpůrci komunistů. Jen se bijte a pobije pražští politici žijící jen z toho žvanění a odsudků. My ostatní na vás kašleme a žijeme si své životy.

      Vymazat
    12. Evidentně se stydíte opravdu málo!
      Například pan moderátor Železný podle vlastních slov byl již v lednu 1989 jako 16letý brutálně potlačen na pro-demokratické demonstraci a poté těžce žalářován.

      Dnes má volné pole působnosti v ČT a jinde, požívá privilegia začerněných honorářů atd.

      Takže on investoval jako pubescent a dnes inkasuje. Podnikatelský záměr tedy vyšel, podobně jako jeho otce, jehož miliard se prý vzdal a to je věrohodné to je směroplatné.

      Vymazat
    13. 12:04 Ty terore, podle tebe tady před tím "komunismem"
      byl jen prales a dinosauři.
      Bylo tady velice dlouho otrokářství, samoděržaví, vládla šlechta a katolická církev, lid byl vykořisťován, byl na horší úrovní jako panský dobytek.
      To všechno nemohlo trvat donekonečna. Zákonitě přišla revoluce, po mnoha menších revoltách které byly vždy
      rozdrceny, přišel úspěch.
      Takže chlapečku, to že jsi spokojený a štěstím bez sebe, poděkuj revoluci. Bez ni by si buržuj dále
      vládl bez omezení.Jen strach z revoluce donutil
      buržousta k povolení opratí.

      Vymazat
  5. Podle utajovaných průzkumů ve východní části Německa osmdesát procent obyvalel lituje připojení NDR k NSR! To si fakt nedělám rpdel...

    OdpovědětVymazat
  6. už jděte někam pořád s tou vaší ohranou svobodou. Té se ti chudí nenažerou. Jediný mantry který vám zbyly je svoboda, banána a toaleťák...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že lidé nemaj co žrát? Nic ještě hloupějšího tam vážně nemáte?
      Mediánová mzda je dnes cca 25.000 čistého, reálná nezaměstnanost se rovná nule, práce je všude nad hlavu. Na jídlo potřebujete kolik? 4.000?

      Vymazat
    2. Mediánová mzda je chabý argument. To máte někde našprtané, aniž byste si uvědomil, jakou blbost píšete.
      Jak se měří index spokojenosti?!
      Na kolikátém místě jsou naši občané?


      Študente, študente, ty to s tou hloupostí v životě nikam moc nedotáhnete. Budou na vás stále slyšet rolničky.

      Vymazat
    3. 13:05
      Nevím co je "index spokojenosti". A nevím co je na mediánové mzdě chabé. Vypadá to, že jen vymýšlíte blbosti a nemáte žádné argumenty.

      Student už dávno nejsem a dávno jsem to už někam dotáhl. Evidentně na rozdíl od vás.

      Moc bych vám všem přál abyste se do toho socíku vrátili. Ale sami, bez nás, většiny.

      Vymazat
    4. Typický neznále, který chce poučovat. TAk hele, študentíku, medián je medián.

      Jestliže pan ředitel malé fabričky s 3O zaměstnanci si každoročně vyplácí např. 6 milionů Kč a medián je takový jaký uvádíte, kolik bere průměrný zaměstnanec?

      Vymazat
    5. Pro 12.53 je třeba doplnit, že s tvrzením o tom že na potraviny stačí 4.000,-Kč měsíčně v dnešní době je idealismus. K těm potravinám je nutno dodat, že stovky tisíc lidí bydlících v rozumné vzdálenosti od hranic denně jezdí do Německa a Polska nakupovat potraviny. Položte si otázku proč ? Z prvé aby ušetřili a za druhé, aby nemuseli kupovat Evropský odpad v supermarketech patřících cizímu kapitálu. Stačí se postavit na hraniční přechody, aby jste zjistil 12.53 kolik stovek tisíc lidí od nás denně jezdí za prací do Německa a Rakouska a to jenom proto, že jedno Euro je za 26 korun a ne za 20 korun jak by správně mělo být. Znehodnocováním koruny se vedení ČNB dopouští největšího zločinu na našem obyvatelstvu. Někdo tady v diskusi zmínil, že od nás ročně na západ odchází 450 miliard zisku zahraničnímu kapitálu, ale to tam není započítána právě uměle znehodnocení koruny protože skutečné číslo které vyjadřuje nespravedlivý přesun peněz směrem na západ ve prospěch západního kapitálu je víc než 800 miliard korun, kterým živíme západ. Jsme kolonie a taky tak nás v ekonomických tabulkách zařadily Americké banky a z toho se jen tak pod vedením proradných vlád, které nám vládnou 30 let, nedostaneme. Kecy, jak se máme, jak v Ráji musí Česká televize křičet každých 15 minut, protože, kdyby jsme se měli jak v Ráji nemuseli by nám to říkat, protože by to každý věděl. Jinými slovy, dobře už bylo a to před 30 lety. Srovnání socialismu a dnešního kapitalismu vychází jednoznačně ve prospěch socialismu. Nesouhlasit s tím budou jenom ti co patří k několika málo procentům obyvatel, kteří nás zradili a po hadráku si nemravně nakradli v době, když jak oni říkali, se "zhaslo" a tzv. podnikání bylo o krok napřed před orgány činné v trestním řízení a soudy. Když jsem byl mladý v sedmdesátých letech dostal jsem byt 3+1 bez toho abych se musel zadlužit na celý život, dostal jsem práci a o tom, že bych mohl být nezaměstnaný jsem vůbec nemusel mít strach. Pracovat jsem mohl od rána do večera, vše bylo řádně každý měsíc zaplaceno ve stanoveném termínu a neexistovalo nějaké zpoždění. Práce to byla smysluplná a bylo za člověkem vidět výsledky práce. Pracoval jsem totiž v zemědělství. Byla to tvrdá práce od strojů počínaje po pověternostní podmínky a zvířaty konče. Po hadráku bylo celé naše zemědělství zlikvidováno a dnešní zemědělci by bez dotací neuživili ani sebe sama. Dnešní poslední zpráva říká o tom, že jedna z nejznámějších firem v Plzeňské škodovce je v krachu. Od hadráku zmizelo nejenom zemědělství, ale i skoro celý průmysl a udělali z nás jenom montovny pořád nám vnucují jak jsme málo produktivní a zaostalí. Se zrádci ve vedení státu to tak zůstane napořád. Za naší vodu platíme Francouzům, za potravinový odpad Němcům, za nás vzduch Američanům. Mají to ti kapitalisti dobře udělaný.

      Vymazat
    6. Proč Vy 13:13 když ztratíte argumenty se začnete ohánět ostatními, o kterých nic nevíte, další argument ukázat na vlastní ego nadřazenost, zase špatně - argumenty, více argumentů, s tím egem Vás pošlu někam.

      Vymazat
    7. 13:59

      Tak toto je tedy produkt toho skvělého socialistického, znalostního školství? Blb který evidentně nezná pojem "medián" a zamněnuje ho za průměr? Blb, který píše místo znaku "nula", "Oóóó"???

      A ještě ten blb označuje ostatní za neználky?

      Vymazat
    8. 14:01 Píšete hlouposti, nikoho neživíme vašich 800 miliard je pouze blábol. Kdo tady dal po komouších fabriky dokupy? rus to nebyl, ale západ sem narval miliardy marek a dnes eura, od 90 let.Pouze jim mužeme dnes děkovat jaká je nezaměstnanist. A že vyváží nějaké miliardy domu? vždyť to zafinancovali, zadarmo to asi nebudou dělat. A to vaše zemědělstvi? nenechte se vysmát, ty fronty na maso si moc dobře pamatuji, hovězí ze 6 roku statarejch vydojenejch krav, kontaminovaném PCB, buček 5 cm tuku, děkuji více ne. Dnes kvalitní maso z celého světa od neděle celej tejden. Nepište kraviny , potom jste za vola.

      Vymazat
    9. 12.53 pro koho se dělají potravinové sbírky, pro chudé děti sbírka Kuře? Proč se vybírá chudým hladovým dětem na svačiny a obědy? Proč je tady úspěšná Armáda spásy, která sytí naše bezdomovce??? Hochu, hochu...

      Vymazat
    10. 15.30 to tedy nemáte pravdu , protože hned po hadráku naše restaurace doslova zaplavili Němci, kteří se tady cpali až nemohli ani chodit a když jsme se ptali proč tak nám vysvětlovali, že naše jídlo je zdravé a mají jistotu, že není přecpané chemikáliemi a růstovými hormony. To samé v roce 1990, když od nás Německé kamiony odváželi vykrmené brojlery a ptal jsem se Německého nákupčího proč to berou od nás, tak mi řekl, že u nás mají jistotu, že proto, že jsou si jistí, že do brojlerů necpeme růstové hormony, jako to dělají zemědělci v Německu. A ten bůček co jste si 15.30 koupil za socialismu byl pravý a dal se opéct a špekáčky byly také pravé a ne z mouky a éček jako je tomu dnes. Když chcete něco kvalitně jíst máte dvě možnosti, buď to si to vypěstujete sám, anebo si zajedete za hranice a tam si to koupíte v obchodech v Německu, kde klobása obsahuje 90% masa a ne 90% mouky jako u nás. Žil jsem tady a nějaké šílené fronty nepamatuji. U nás na vesnici, asi 500 obyvatel, byl obchodní dům vybavený samoobsluhou na potraviny, železářstvím, masnou, textilem a ostatními službami. V obci bylo kino hospoda a restaurace vlakové a autobusové spojení, škola a školka, samozřejmostí ordinace pro lékaře, zubaře a dětského doktora všichni bydleli v rodinných domcích a v řadových bytovkách. Vše toto bylo vybudováno v akcích "Z" protože za První republiky nic z toho nebylo. Po hadráku všechno skončilo, podnikatelé vše rozkradli a dnes nemáme nic, všechno co si lidé udělali sami svými rukami, vše podnikatelé rozkradli. O kvalitním masu v supermarketu může hovořit jenom ten, kde neví co maso vůbec je a asi z něho nevaří. A když se budete chtít přesvědčit o hodně kvalitním masu, zajeďte se podívat do Kanady, kdy jsou obrovské farmy pod šírým nebem, kde je hovězí krmené krmivem obsahující růstové hormony, antibiotika a Ämerické balíčkové firmy z tohoto hovězího dělají šťavnaté stejky a pak se diví že průměrný Američan má váhu ne nižší než 150 kg. A jestli to nevíte, tak EU pod nátlakem USA schválila dovoz Amerického drůbežího masa ošetřeného chlórem, takže vám přejí dobrou chuť. Vaše naivita 15.30 sahá až do nebes. Kapitalismu je postaven na vytváření co největšího maximálního zisku a vše ostatní jde stranou, tedy i okrádaní a vykořisťování ostatních lidí. Za nejmenší náklady co největší zisky, to je zákon kapitálu. Člověk a kvalitní maso v supermárketu je naivita a pohádka pro děti.

      Vymazat
    11. 16.24 Lžete, tak jako ve všem ve vašem komentu. ŽÁDNÉ DRUBEŽÍ MASO Z USA OŠETŘENÉ CHLOREM SE K NÁM NEDOVÁŽÍ. Jste prach sprostej idiot a lhář.
      Zjistě te si lháři, co bylo za totální srač... hovězí maso. To obsahovalo silně karcinogení látku PCB. Tak tady neblábolte něco o přežraných Němcich, jak jsem psal lžete.

      Vymazat
  7. 12,53
    A teď tu o Červený Karkulce tydýte!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dokonce i pro takové budižkničemy co nic neumí jako ty je dnes práce dost! Jenomže vám prácička smrdí. Jít do práce je "Červená Karkulka" Děláte hovno, jen místo něčeho užitečného celé dny klepete ty vaše nesmysly do zamaštěných klávesnic na proprděném křesle.

      Vymazat
    2. 13:01 neurážejte lidi, které neznáte!!! Podle nedostatku argumentů, citově zabarvených výlevů a nezvládnuté češtiny si o vás mohu také myslet své. Ale proč bych vás urážel, když se svým veřejným projevem urážíte sám.

      Vymazat
    3. 13,01
      A co děláš ty,netáhlo líný?!

      Vymazat
    4. Mám asi úplné právo hodnotit, protože skóre mých prožítků z obou systemu je časově v rocích (30:25), no teda žádná rozkoš, sami to potvrzujete, svým urputným haněním a naopak druzí nepřiměřenou chválou. Za sebe upřímně přiznám, obé se nepovedlo a obé jsme si zvorali sami (lezením do zadečku tu Kremlu, tu Bruselu..).

      Vymazat
    5. 13:01 To sezení v zaprděné sesli je tvoje zaměstnání.
      My normální tady se jen krátce zastavíme, něco napíšeme, pomyslíme si o tobě jaký jsi blb a jdeme něco dělat.
      A ti, co chodí pravidelně do rachoty, ti nemají čas na takového blba.

      Vymazat
    6. 13:36 : muj pomer dob je dost podobny a musim potvrdit, ze se pokazde naslo par zaprodancu, kteri se chteli mit lip, nez ostatni Cechoslovaci a hlavne chteli mit pocit moci, proto spolupracovali vzdy se zahranicnim okupantem a je uplne jedno, jestli se jmenovali Strougal, Bilak, Jakes, Plojhar ci Kabrhelova, nebo Babis, Telicka, Sobotka, Halik ci Jourova!

      Vymazat
  8. Socialismus (mám-li to tak nazvat) a kapitalismus srovnávat samozřejmě můžejme. Ale nesmíme zapomenout vzít v úvahu, že šlo o dva naprosto rozdílné systémy. Mají jí cíle, jiné hybné síly a jiné metody naplnění těchto cílů. Pokud to provedeme mechanicky, dojdeme k propagandistickým žvástům. A to na obou stranách. 1/3 lidí tvrdí, že se měla za socialismu lépe prostě proto, že se opravdu lépe měla. Protože jeho cíle a výsledky odpovídaly a odpovídají jejich cílům. V 89 se většina (a jistě i část z nich) rozhodla jít cestou kapitalismu. To je nepopiratelný fakt. A 2/3 lidí vyhovuje. Půjdme tedy touto cestou dál. A kecy jak nás zase podvedli a jací jsme chudáčkové neobstojí. Všichni jsme věděli co je to za zřízení. Že jeto zahrnuje plné obchody, volné hranice, .... Ale také ztrátu sociálních jistot (na kterých staví socialismus), především nezaměstnanost, bídu určité části obyvatelstva, tedy akceptovanou sociální nerovnost - tedy bohatství části obyvatel a bídu jiné části. To vše jsme VŠICHNI i školou povinní věděli. Od začátku 80. let byly hranice už docela propustné. Ve srovnání se 70. lety naprosto. Dalo se jet do Jugoslávie i Itálie a tam všude bylo možno vše vidět. Nejen narvaná obchodní centra, ale i ty žebráky. A řada lidí "ze Západu" nás varovala, že to nebude procházka růžovým sadem. Ale my jsme viděli jen ty obchody. A drtivá většina se rozhodla pro kapitalismus. To je holý fakt!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Píšete, že jsme to všichni věděli. Ale nikdo nám nesdělil, že to je program Velké listopadové revoluce. Nikde nedošlo k žádné diksuzi. BYl na nás spáchán podvod hned při prvních volbách manipulací vedoucích Občanského fóra. Restituce, privatizace a pod prošly v Parlamentu jen proto, že mezi poslanci bylo hodně podvodníků a "slavných" bez politického programu, o který by soupeřili ve volbách s názorovou konkurencí.

      Vymazat
    2. 13:06 Hello, holý fakte. Projev Havla, prosinec 1989:
      "Komunisté vás budou strašit nezaměstnaností, není to pravda, ničeho se nebojte. Dvacet let tvrdila oficiální propaganda, že jsem nepřítelem socialismu, že chci v naší zemi obnovit kapitalismus, že jsem ve službách imperialismu od něhož přijímám tučné výslužky, že chci být majitelem různých podniků… Byly to všechno lži, jak se záhy přesvědčíte, protože tu brzy začnou vycházet knihy, z nichž bude zřejmé, kdo jsem a co si myslím. Slibuji vám, že funkci prezidenta vezmu na jedno volební období, pak bych se chtěl věnovat práci dramatika. Také vám slibuji na svou čest, pokud se za mého volebního období nezlepší životní úroveň v ČSFR, sám odstoupím z funkce." ...

      Tak si to pomalu přečti, najdi v knihovně noviny (kdyby jsi tvrdil, že to neřekl, že mu to podsouvají.).
      Kde je v těch kecech (pardon projevu) něco o tom, jak ho stávkující přemlouvají ke kapitalismu? Kdo mu ta podlá slova do projevu podsunul? Kdo zabil/ubil Šmída (zmrtvých vstanoušího Žifčáka)? Kdo rozhodoval o rozdělení ČSFR? Kdo rozhodoval o vstupu do NATO? Kdo sliboval nepřehlasovatelnost ČR v EU? Kde máš v rozhodování ty 2/3? Dám hlasovat v referendu, není výsledek podle očekávání, dám hlasovat znovu. Takto lze pokračovat dále a dále.

      Vymazat
    3. 13:06 Absolutně není pravda, že se v roce 89 většina rozhodla jít cestou kapitalismu. Kdyby toto někdo v lisopadu 89 hlásal, tak byl revoluce konec. "Kapitalismus" bylo sprosté slovo. Proto Klaus mluvil jen o tržním hospodářství, nikdy neřekl, že chce obnovit kapitalismus. Dodnes se jeho nejhorlivější obhájci schovávají za slova o svobodě a demokracii. Schválně si zkuste zaměnit v projevech "demokratů" jejich slova o obraně demokracie za obranu kapitalismu. Uvidíte, jak jejich zdánlivě nelogické projevy začnou dostávat smysl. Když třeba chtějí v zájmu "demokracie" svrhnout toho či onoho, demokraticky zvoleného většinou. Nebo když se v zájmu "demokracie" bojí referend jako čert kříže. Ani nemluvě o označení samých sebe jako "demokratický" blok, prosazující výhradně zájmy zlodějské menšiny.

      Vymazat
  9. Nesmysl, žijeme v krásné svobodné době. Jednou jsem svobodně řekl nadřízenému, co se mi nelíbí. Vzápětí jsem obdržel dvouměsíční výpověď a poté § 53, bez nároku na podporu. Větší totalita, jež byla nastolena po roce 1989 snad neexistuje. Pan Orwel by jen zíral, jakým byl prorokem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, jsme u toho. Tenhle režim je pro šplhavce, řiťlezce, ne pro rovné charakterní lidi!

      Vymazat
    2. 13,06

      Kecas. v roku 89 ludia chceli pad komunizmu, lenze nevedeli, co ich v tom kapitalizme caka.
      Ak by to boli vedeli, tak Havel by vysel za vajcia v Prahe, Knazko v Bratislave.
      Ludia vtedy netusili, ze konci vlada komunistu, ZSSR,
      a zacina vlada žida, USA.
      Komunisti urobili jednu velku chybu.
      Mali otvorit hranice, pustit ludi von, nech vidia co ten kapitalizmus je.
      A ludia by boli odchadzali, a po urcitom case sa vracali spat.

      Vymazat
    3. Moc se mě líbí jak TADY rudá, neschopná, hloupá šmíra bulí. Mám pro vás návrh, zkuste to třeba v Rusku, nebo KLDR. Tam to je " lepší ".
      13:06 Nechápu vaši ubohou lež.! PíŠete totální demagogii. V 80 letech bylo vycestování do Jugo, nebo kap. státu velice omezeno. Já jsem žádal o devizák 12 roku, rudá sebranka mi tohle nikdy neumožnila, až díky panu Havlovi jsem mohl Svobodně vycestovat, tam kam jsem chtěl. Tak příště NELŽETE.

      Vymazat
    4. 1322
      Poslední dva řádky vaší představy realizovali v Jugoslávii beze zbytku. Dokonce se jim vraceli lidé
      zpátky z Německa a za německé odstupné si zřizovali živnost v Jugoslávii. Přesto všechno dopadlo nějak jinak , přišly totiž peníze na zorganizování krvavého rozvratu. Ten mechanismus je stále v chodu , vzpomeňte na okolnosti Ficovy rezignace. Tak chutná svoboda.

      Vymazat
    5. 15:17 Měl jste cestovat přes cestovky. My jsme devizák dostali bez problému a bez angažovanosti.

      Vymazat
    6. 15:17 Za tu svobodu cestovat jsme jako země krvavě zaplatili bankami, továrnami, neskutečným státním dluhem, ztrátou suverenity...
      Jestipak bys ty osobně dal někomu k dispozici svůj dům a zahradu za možnost cestovat? Jenom hňup si neuvědomuje, že co bylo "státní" bylo také tvoje. Vybudované prací tvých předků (tys to zřejmě moc nevytrh) a z daní všech občanů.

      Vymazat
    7. 16:33 Vzal jste mi to z úst. Není co dodat a kdo to nevidí, tak je prostoduchý blb.

      Vymazat
  10. Že v socialismu se žilo lépe? Za mě ano, ale nesrovnával bych po 30 letech technického pokroku materiální hodnoty, ale hlavně bezpečnostní situaci Česka. A ta je nesrovnatelně horší. Války jsou za humny, nájezdníci za otevřenými hranicemi a v ulicích nebezpečno. Takže, Tondo promiň! To jsme si ostatně říkali i tenkrát po svržení Novotného a nasledném potlačení Pražského jara s normalizací. No, kde že jsou zlatá šedesátá léta?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Babiš se chlubí, že jsme 6. nejbezpečnější zemí na světě. Tak jak to teda je?

      Vymazat
    2. 13:21, to 6. místo bych radši nekomentoval. Po dosti létech žití v cizině, nedaleko famózního písničkáře Huťky již nemám komplexy z toho že jsme "východ"- právě naopak, dnes si myslím že zde na Východě, v post-Sovětském prostoru jsou lidi ještě vcelku normální. A to si myslím i přesto, že bydlím ve stolici (rusky hlavní město) České republiky a některé své spoluobčany bych nejraději exportoval za těmi, které tak obdivují i s jejich 180ti pohlavími. I tak bych neměnil a je pravda, že zatím jsme relativně v bezpečí a v rámci Evropy něco jako "Země krále Miroslava" kde se, i když s jistou opatrností, smí zatím i zpívat. ST

      Vymazat
    3. 13:19 Kde vidíte jakou válku na spadnutí? Já si pamatuji tu STUDENOU, která měla velice blízko k té faktické od 50 let až po 90 roky, kdy hrozila na spadnutí díky Rusku..Pouze díky panu Gorbačevovi vše skončilo, ale pouze na chvíli.Prcek Putin zase hřímá raketama a straší svět.

      Vymazat
    4. 15:06 A Amerika je bez poskvrny. Kdopak rozmistňuje základny v Evropě a hlavně k Ruským hranicím a ohrožuje svět?

      Vymazat
    5. 15:06 Tak já vnímal studenou válku jako zablokovanou, díky jaderné rovnováze. Zato dnes máme občanskou válku za humny na UA. A co bylo asi v Jugoslávii? A ten váš prcek je naopak rozumný politik. Vy také asi vidíte svět tím správným směrem, co?

      Vymazat
    6. 17:42 A co bylo v JUGO ?? Rozpoutání války rudým Srbem a naprosto správný letecký zásah spojencu, vy to tak nevnímáte? škoda.

      Vymazat
  11. Kdo ovládl tzv., média je jasné. Je třeba volit ty, na které nadávají.

    OdpovědětVymazat
  12. ... v roku 1989 som nevidel jeden jediný transparent kde by stálo že chceme kapitalizmus,( v celej ČSSR ), - a Havel tento fakt ešte vo svojom pamätnom prejave spomenul ...tak o čom to tu všetci krútia ... kapitalizmus ( najmä tento ranný ) nechcel nikto ...a Gottwald v 1948 tiež nerečnil pred prázdnymi ulicami, starí otcovia dobre vedeli čo chcú, a kto chce vidieť rozdiel medzi bývalým a terajším zriadením, nech si stane hocikde k oknu a položí si otázku "Za akého zriadenia bolo vybudované to čo vidím ?!!!" ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:51 Přesně jak píšete. Moc dobře si pamatuji na záběry z Václaváku a jednoho rozhořčeného pána, který se oháňel kapitalismem. Paní Augustivá ze studia Československé televize společně s kolektivem všechny upozornila, že u nás v žádném případě žádný kapitalismus nehrozí a nebude. To jen pár prašivců vycítilo příležitost a časem se to zvrhlo kam nemělo. Ku prospěchu pár všehoschopných parazitů.

      Vymazat
    2. I V. Havel v projevu říkal, že nás budou strašit kapitalismem a nezaměstnanosti a nemáme tomu věřit. Opak byl pravdou, ale to nikdo netušil. Od začátku lež a podvod.

      Vymazat
    3. Prý nikdo nic netušil, nic nevěděl, předválečné či těsně poválečné šméčka domácích podnikavců (případně i kolaboraci s okupanty) si nepamatoval. Jen pár lidí prý zneužilo revoluci 1989.. Haha..

      Dejte si studený obkládek, to vše se již pomalu rozjíždělo v 1968, příprava privatizace, restitucí.. atd. a to směřování nebylo tajné..

      Vymazat
    4. 14:52 Ty ...... Podívej se na začátky OF a ODS 90. léta. Ani Klaus tehdy neměl koule aby přímo řekl, "chci nainstalovat kapitalismus" a používal termín "tržní ekonomiku" (trh to řídí/zařídí).
      Salámovou metodou rozebrali a zdevastovali. Jasně že se musí zastávat individuí, kteří podobně vybydlují byty (ti dělají stejné v malém).

      Tak dej pozor, aby Ti u dveří nezazvonil slušně oblečený pán s prosbou "Můžu si u Vás skočit na malou? Opravdu to nutně potřebuji." Nevíš že to je pedofil, a tak ho pustíš. A podobné je to s tou slavnou "kontrarevolucí" a kapitalismem.

      Vymazat
  13. Na minulý režim si nemůžu stěžovat. Politiku jsme neprožívali, užívali si života, a co jsme potřebovali to jsme si koupili. Nedostatkem ani strachem jsme netrpěli. Co dnešní době vyčítám jsou špatné mezilidské vztahy, zbytečné hrocení všeho možného
    a ztráta vzájemné mezigenerační úcty a tolerance. To se penězí nahradit nedá.

    OdpovědětVymazat
  14. Kapitalismus = Kůrovec.

    OdpovědětVymazat
  15. Já patřím k těm 2/3 naprosto spokojených s dnešní dobou a již nikdy ten rudej bordel, bídu, zadrátované hranice fronty, zdevastované živ.prostředí a další laskominy soudruhu už nechci zažít.
    Jsou lidé kteří z ruzných příčin potřebují vést za ručičku, těmto rudej šubrunk vyhovoval. O nic se nestarat, dostávat 2 000 kčs, vycestovat do špinavého Bulharska s ROH,vystát frontu na ten svuj tučný buček, narvat do sebe 10 desítek, krabličku STARTEK a nic tyhle hlupáky jiného nezajímalo. Děkuji nechci!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě zbývá kulturně obohatit národ a bude to dokonalé.

      Vymazat
    2. Vy jste žil za Husáka v bídě ? To jste musel být sakra neschopný ! Že by se Husákovy děti rodily do bídy , to snad nemyslíte vážně ! Muslimů přibývá , to si užijete !

      Vymazat
    3. 14:59 No fakt, ti spokojení, hloupí konzumenti v minulém režimu byli strašní. Máme štěstí, že dnes jsou spokojení konzumenti jako jsi ty mnohem a mnohem lepší. Je to opravdu vyšší (p)level.

      Vymazat
  16. 14:59 O té době nemáte páru, jenom opakujete dnešní plky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15:11 Žádné " plky", ale zkušenost s tehdejší dobou. O té době toho vím víc než dost,ročník 55, to vy jste asi žil někde jinte v social blahobytu, já rozhodně ne. O základních potr. nepíšu, těch byl jaktakž, ale ostatní věci
      raději nepsat.

      16:40 Já nepsal, že bych žil přímo v bídě, ale , že bylo pomálu věcí pro domácnost, stav. materiál,kola, mimo ukrajiny, a další. O mojí schopnosti nebo neschopnosti víte kulový. Takový duchod jaký jsem před nedávnem dostal, se vám muže jenom zdát. A nestrašte s muslimy, žádní tady pomalu, aspoň v Liberci nejsou.

      Vymazat
  17. Srovnávat historické události či realitu s dneškem, je nemožné. Je příliš proměnných.
    Před hadrákem jsme neměli mobily nejen my.
    Klíšťata tehdy byl neznámý pojem.
    Klima nepotřebovalo Grétu.
    Lesy, hlavně Krušné hory, byly ničeny pouze emisemi z Německa.
    Kůrovec byl zanedbatelný problém.
    Plasty nevládly světu, nejen pivo ale i minerálky byly ve skle.
    Pobyt na slunci nebyl životu nebezpečný.
    Berušky byly jen naše, dnes už bůhví odkud.
    atd,atd ...

    OdpovědětVymazat
  18. Auta, objektívně nebyly moc k máni. Zato byly jen za hotové.
    Nikdo se proto nemohl zadlužit.
    Bydlet, neznamenalo zadlužit se na doživotí, s možností že
    o ten byt mohu přijít.
    Lichva neexistovala. Černí lichváři se museli obávat, že půjdou za katr.
    atd.atd...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Auta byla už asi od roku 1974 běžně k dostání v Mototechně bez pořadníku , dalo se vybrat asi z 8 typů ! Za Husáka už auto měla většina rodin .

      Vymazat
  19. I v kriminále se žije mnohým docela dobře a rádi na něj vzpomínají. Dostanou pravidelně nažrat, je jim tam teplo, neprší na ně, mrknou na telku, projdou se po dvoře. A nemusejí se o nic starat, nemusí moc přemýšlet, vše je jednoduché, vše bez zádrhelů plyne. Stačí na slovo poslouchat bachaře.

    Pak se dostanou na svobodu a nevědí co si s ní počít. Strašně moc starostí, hledání bydlení, hledání práce, nikdo je najednou nevodí za ručičku. Mnozí se s toho sesypou a nejraději by se do kriminálu vrátili.

    A právě tihle jsou ta údajná třetina lidí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15:21 takže pro 900 chartistů (900/15 000 000) je teď v prde.i (3 000 000/10 000 000)? Dobrý argument a poměr. Dobře prosazujete vlastní dobro. Kde a kdy jste podepsal chartu? Kam jste udával komunisty z rodiny? Každý 3. tam byl?

      On je rozdíl individualismus a egoismus. Egoismus a kolektivismus. Svoboda a zodpovědnost. I Ti staří hokejisti byli kolektiv. Dnešní hvězdy (individuality) nějak nemají výkonnost.

      Zkrátka hájit musíte, protože 30 let demokracie proběhlo rychle a zářné výsledky nějak nevidět. Mne ale zajímá společnost kde žiji (a budou i mé děti), nikoliv jen klima v obyváku. Tam můžete být zavřený, ale vylézt mezi "lůzu" vždy někdy musíte. Tak si jí hromadně "vyrábějte". Kdyby "lůza" nebyla, bylo by venku líp, a i Vám. Změna se blíží.

      Vymazat
    2. 15:44
      Před listopadem, komouši 99.99% hlasů.
      První svobodné volby v roce 1990 - komouši 13% hlasů.
      Dnes cca 6% hlasů.
      Čau. Po vašem - čest!

      Vymazat
    3. 15:50
      Tak nám řekni,kolik mají tvoje milované TROPičky,Starosti,fašisti z KDU-ČSL a podporovatelé banderoksindlů ČSSD???!!MÍŇ,NEŽ 5%ty oude z amianálu,tak drž HUBU bezmozku!!!

      Vymazat
    4. Nerozumíte. volby 1990. 58% OF neznamenalo volba kapitalismu. Jen, že chceme občanskou společnost a 13% byla červená karta komunistům. Kde je v procentech dnes OF? Kde je dnes ODS, OSA, KDU a další?

      Na sociálním státě, kde jsou jistoty, slušnost a spravedlnost, na tom se asi nikdy neshodneme (to je pro kapitalismus sprostá myšlenka). Nechápete rozdíl "chytit slabší a sežrat" a "žít a nechat žít". Nevidíte rozdíl ve slově symbióza a parazitismus. Protože ale vše ničíte až k morku kostí (tam se vytváří nová krev), lze to nazvat rakovinou.

      Vymazat
    5. Podívejte se na výsledky ankety třeba na PP , z ní vyplývá , že kapitalizmus považuje za lepší dokonce méně než 1/3 lidí !

      Vymazat
  20. Zcela zbytečná debata. Lidi prostě ten socialistický marast nechtějí, což sdělují jednoznačně pokaždé ve volbách. Takže o čem se tady chce kdo bavit? Že nějaká skupina má po 30 letech dojem že jim tehdy bylo líp? A co s tím chcete teda dělat? Ozbrojený převrat? A pak opět diktovat většině a nutit jí násilím socík? Opět 100% cenzurovat a zavírat za názor?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No k té cenzůře a zavírání se nenápadně blížíme.

      Vymazat
  21. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kapitalismus funguje v JAR? Tam jsi to kobylko vyžral a posunul se do USA. Kdybys měl cítění k místu, které bylo nejlepší na světě, tak bys pro něj něco udělal. Bránil ho. No v USA je blaze. Už jsi starý a dál se už neposuneš.

      Vymazat
    2. Nepište blbosti , za Husáka jsme se měli nějak špatně ? Kapializmus " funguje " jenom díky válkám a dluhům !

      Vymazat
  22. 15:26
    Ty tvoje havlomOUDra jsou čím dál tím stejně blbý.....jaký TY sám,PYJáte z TROPičky!!!

    OdpovědětVymazat
  23. Kdyby pokračoval socialismus mohl jsem být už v důchodu a pracovat jsem mohl dál, to nikdo nikomu nezakazoval a také hodně důchodců pracovalo. Je něco jiného muset a něco jiného nemuset ale chtít. Ale protože jsem v kapitalismu musím pracovat až do 65. Odchod do předčasného důchodu znamená okamžitě krácení už tak ubohého důchodu, který nestačí ani na nájem. Být nezaměstnaný znamená že na úřadu práce vám dvacetiletá holčička bude dokazovat jak jste neschopný a jak je všude velké množství pracovních příležitostí za 16 tisíc hrubého s dojížděním za několik tisícovek měsíčně. A šetřit na důchod? jen si to zkuste s těmi příjmy, které reálně lidé mají. A když se k tomu někdo pod propagandou rozhodne může se spolehnout na to, že veškeré úspory do odchodu do důchodu vám kapitalisti znehodnotí. Jenom za socialismu nebyla žádná inflace a rohlík v padesátém sedmém stál 30 haléřů a v roce 1989 stál také 30 haléřů a to se týkalo všech základních potravin, jako i ostatního zboží. Když se něco zdražovalo okamžitě o tom hlásalo radio Hlas Ameriky s dovětkem že socialismus se hroutí a lidé napouštěli benzínem své vany. Dnes zdraží benzín o celé koruny a všichni jsou nadšení jak jsou v ráji. Když jsou tak jsou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15:38 Jak jsem psal, pouze neschopní a hloupí budou vždy brečet! tak jako vy. Pokud nechápete zvýšení věku odchodu do duchodu, potom raději nic nepište. A to že komouši dotovali potraviny a v podstatě vše třeba z vašich peněz, to vám nedochází. Proč byla příjmy kolem 2 000 kčs kolem roku 80?.Přemejšlejte.

      Vymazat
    2. 15:57 Dotace potravin z našich peněz až tak nevadila. Vadí dnešní dotace různých neziskovek a solárních baronů. To hodně vadí.

      Vymazat
    3. 16:26 To si protiřečíte, pokud nevadilo dotování potravin. V podstatě vám sebrali peníze a nacpali je státu, takže byly potraviny zdraženy, o peníze jste přišel, ale fikanou oklikou soudruhu.
      Ty neziskovky jak které.
      Solární barony podporovala i paní VITÁSKOVÁ, dnes soudem stíhaná.

      Vymazat
    4. 15.57 neumíte počítat a to co píšete je přesně ta nadutost, kterou lze očekávat jenom od vás. Průměrný plat byl víc než 3.000,-Kč a tento plat skutečně bralo víc jak 90% obyvatelstva Československa. Kalousek naplánoval odchod do důchodu, až do 73 let, tedy z práce rovnou do rakve. Největší zločin dnešních lidí je, že nezemřou rovnou potom, co jim skončí produktivní věk. Proč? Protože kapitalisti by nejradši, aby lidé celý život platili na důchod a pak ho nečerpali, aby si ho mohli rozkrást kapitalisti. Prodlužování věku odchodu do důchodu nad 60 let je jenom metoda, jak zajistit, aby se lidé vůbec důchodu nedožili. A to je podstata všech reforem důchodového systému. Nynější průběžný důchodový systém, je ten, který se kapitalistům ještě nepodařilo rozkrást, ale dělají všechno proto, aby se jim to povedlo. Myslím, že by jste měl mlčet a šoupat nohama a nepsat o věcech, kterým nerozumíte.

      Vymazat
    5. 16.41 Ty dotované potraviny pro lidi , jak nás tedy mohl někdo okrádat ?

      Vymazat
    6. 16:42 Vy raději nic už nepište pane ekonome. Snuška blábolu a hloupostí. Zjistě si v kolika se chodí do duchodu v okolních státech i v tom vašem " nejbohatším " státeě světa Rusku se podstatně navýšil odchod. Ano v Rusku se málo mužu dožije duch. věku, u nás se muži dožívají v pr. 76 a ženy 82 let, tak nepište, že se nedožijí duchodu. Vy raději než něco načmáráte, tak si zjistěte fakta, jinak jste za vola.

      Vymazat
    7. 16.59 To jste tak tupej, nebo hloupej. Vše by
      lo tehdy státní, kolik peněz dostal podnik od STÁTU, tolik mohl přidat na platech. Pokud dotoval vše, tak toho na mzdy moc nezbylo co. Mudrlante. Tím jste v podstatě doplácel na vše

      16:42 Pokud byla hrubá mzda 3 000kčs, tak musíte taky napsat kdy, napovím koncem 80 let a po zdanění žádná sláva..

      Vymazat
  24. Klidný život v socializmu vystřídal život v honbě za penězi a strachu o práci. Používání nekvalitních potravin.
    Pracovní dobu nám komouši vybojovali na 8hod.
    Dnes se maká i 12hod a také o víkendu.
    Mladí nemůžou mít proto děti. Neměli by na ně čas. Rekreace ROH byly skoro zadara. Jako děti jsme zcestovali celou republiku. Dnes děcka cestují virtuálně v pc. Neznají kroužky a dobrodružství. Nevyrustaji mládí sportovci. Drogama zaplavena republika. Komouši k nám pustili jen několik afričanu a kubáncu
    Dnes se mění skladba obyvatelstva naši kotliny. Stojí nám to za to?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15:45
      Tahle debilokracie v Protektorátu Bōhmen und Māhren tentokrát pod dozorem amiokupantů stojí leda za HOVNO a velký!!!

      Vymazat
    2. 16:03 Vám dnes naši sousedi Němci nějak ubližují? Pište přehánějte, já mám s nima ty nejlepší vztahy.On tady má Amík nějakou základnu? s dozorešm? Já zažíl více jak 20 roku tu RUSKOU verbež, o jiné nevím. Máte to nějaké celé pomotané. Pouze výkřik do tmy.chudáku.

      Vymazat
    3. 17:32
      Zažil jsi HOVNO,ty bájnej sedmilháři!!!

      Vymazat
  25. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak proč je bída v Portoriku? USA to napůl je. Daně se tam neplatí, USA je podporují a bída tragická. Něco je asi špatně. Nebude ta státní pomoc na takový úrok, že jsou v pr.eli na věky věků?

      Vymazat
    2. H, neznal jsi nějakého P. Šindelku?

      Vymazat
    3. 16:00 - protoze jsou to barevni !

      16:12 - v roce 1968-69 uteklo z Ceska 250 000 lidi !
      Do JAR se jich dostalo pouze 25 000 a to do 4 provincii ! Neznal jsem Sindelku ! Zil jsem v Johannesburgu na Hillbrow !
      (Zde na Floride je jich nekolik z JAR a schazime se v
      Tampe !)
      h.

      Vymazat
    4. Váženej 15.47 o Kubě se nemluvte, když o tom nic nevíte. Podle světových statistik se lidé na Kubě dožívají nejvyššího věku. Zdravotní péče je na Kubě jedna z nejvyšších a nejkvalitnějších na světě a ani v USA nemají takovou zdravotní péči, jako lidi na Kubě. Jestli vám to nestačí, tak porovnejte jak lidé žijí na Haity, v Dominikánské republice, Portoriku, nebo v USA v Harlému, Brooclinu a ostatních věhlasných částech USA, kde lidé živoří. Takže je lepší mlčet, než kecat nesmysly.

      Vymazat
    5. 16:24 h -dik

      Vymazat
  26. Ještě větší blbec,než jsme doufali,aneb návrat IDIOTA!

    OdpovědětVymazat
  27. ...protože se jim prostě žilo lépe !

    OdpovědětVymazat
  28. V regulovanem Kapitalismu, podle pracovnich zakonu, ma pracovnik za prescasovou hod. 50 % EXTRA a v nedeli 100 % EXTRA !
    To zn., ze kdyz nekdo vydela $ 100 za den, tak v nedeli je to $ 200 za den !

    Kapitalismus PUJDE NAPRAVIT ! Zaplavit vasi republiku barbari z Afriky, napravit nepujde !

    U nas je "nezamestnanost", 3.4 % ! Zdravotnictvi diky doktorum a sestram se vraci do normalu !
    Drogova epidemie , vsak neustupuje a nikdo nevi, jak to napravit !

    Socialiste nenavidi Trumpa ! Trump prinesl do Ameriky 5 millionu novych zamestnani !

    A ZDE PROHLASUJI, ze mladi lide v Cesku, by meli mit bydleni, (t.j. vladni povinnost) a meli by mit moznost cestovat a obohatit si dusi !
    (Hlavne po Americe !)

    Zde prohlasuji, ze kdyz se narodi maly Cech, tak matka si zaslouzi nejen odmenu od statu, ale i 5 let materske dovolene !
    Zde prohlasuji, ze kdyz se narodi maly barbar , tak fotrovi patri podvazat koule !
    AT ZIJE NASE BILA CIVILIZACE a kdo nesouhlasi, at poda stiznost na lamparne Praha Smichov !
    nick honolulu - penzista !
    (A vy si tam v Cesku neplete slova - jako je ratained a retardet !)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Retardovaný Čechoameričane, kde máte háčky a čárky? Nevěřil jsem komunistické propagandě, že Američané mají o kolečko méně. Nevěřil jsem ani tomu, že je to nakažlivé a přenosné i na imigranty ze zemí s vyšším průměrným IQ obyvatel. Právě vy nás tu ale denně přesvědčujete, že měli pravdu ti pravdomluvní a zlatí komunisti :-)

      Vymazat
  29. 15:49 = TYPICKY SOCAN = polovicni prase ! Misto argumentu - nadavka !
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
  30. Tak soudruzi teď vám popraská zbytek cévek v hlavě. ČT pokračuje vesele dál, sněmovna scválila výroční zprávu.Je vidět, že je tady podstatně více rozumných lidí, než místní rudoruskej povl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nepleťte si laskavě pojmy s vašimi dojmy, byla schválena pouze několik let stará zpráva o hospodaření, to nebyl souhlas s programovým fejkometem

      Vymazat
    2. 16:44 A to bylo to podstatné. Duležité je, že schválili, a ČT pokračuje vesele dál a nikdo, ani vy ,( jak mrzuté že ), na tom nic nezmění.

      Vymazat
    3. 17:40
      Všeho do času havlosvinská SRAČKA tady nebude na věky!

      Vymazat
  31. Tento muj prispevek je pro mlade lidi, kteri ZATIM cestuji pouze prstem po mape, nebo na pocitaci !
    Jak se zlepsi ekonomicka situace, tak NEVAHEJTE a projedte Ameriku od rohu k rohu ! Az zestarnete, tak na to nebudete mit energii ! Je to velka zeme a unonda kazdeho ridice !
    Az se vratite, tak budete JINI, nez jste byli ! Amerika zmeni vasi psychologii - TOTALNE !
    Budete jinak myslet a jinak citit ! Budete mit jine hodnoty a sirokou perspektivu ! Budete zuslechteni !
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, má pravdu, věřte mu, budete na stejné myšlenkové hlubině jako Onanolulu. Budete kdákat z Hloubětína a psát, že jste v Americe na skvělé penzi za našich dvanáct tisíc.
      Až se zlepší ekonomická situace, bude po Spojených státech. To věru uondá každého řidiče.

      Vymazat
    2. Nezvan zase zde debility a blbosti jako bys byl cestovatel Jsi jen somrak zijici z milosti systemu a zaobalil ses mezi luzu ktera zije z milodaru rezimu aby jste nechcipli hlady holoto .Ale on vam to somrove a bido nemakajici a nic neumejici Ten tebou opevovany Trump zatrhne ,ony totiz prasule se rozprasili na valky a zidu podpory A jestli jsi hoboo potom chapu ono jezdit na naprave vagonu ale vyzaduje hodne debility cimz oplyvas velice . A tahni nikomu zde jsi nechybel kyble lejn

      Vymazat
  32. 16:34
    Takhle ta havlostoka nebude fungovat věcné,neraduj se!

    OdpovědětVymazat
  33. Je to jednoduché.Až ti co jsou nenažraní, způsobí těm, kteří na ně dřou hlad, tak ti dole se vzbouří a nenažrance pověsí! Placatých televizorů se lid nenají! Pozlátko západu a kolaboranti nás zblbli natolik, že jsme zapomněli, jak se máme dobře! Dnes se bojíme vystrčit večer čumák a bude o hodně hůř. V roce 1985 mi západní Němci říkali, jak nám závidí, já se smál, měli pravdu. Je to na román, ale vyžerou si to ti nagelovaní nechlapi. Dnes v Německu klid-všichni v práci, jen plno důchodců po krámech, ale na silnicích v autech plno mladých, smějících se arabů a čmoudů! Jen makejte a nadávejte na socík, ještě si vzpomenete.Aláh na bar!

    OdpovědětVymazat
  34. Je zajímavé, jak se při hodnocení minulého režimu aktivizovala trotlí úderka. Není se co divit. Pravda o minulosti je pro zastánce dnešního režimu smrtelně nebezpečná. Celá jejich existence totiž stojí jen na lžích o tom, jak oni jsou dobří, protože minulý režim byl prý horší. Pořád je to ta stejná pohádka o "Císařových nových šatech". Jakmile se začne šířit pravda, je se zlodějskými krejčíky konec. Tím pádem i s jejich trotlími poskoky, přisátými na penězovody z "císařské" pokladnice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď ještě ty vaše rudé bláboly nějak přetavit do voleb.

      Vymazat
    2. 17:18
      To poraď TROPIČKÁM,STAROSTEM,FAŠISTŮM Z KDU-ČSL a kurvám banderovskejm v ČSSD,třeba ty tvoje havlomOUDra vyslechnou!☺

      Vymazat
    3. 17:18 Ve volbách se to přetavuje. Proto si ti tvoji "budovatelé kapitalismu" už ve 2.vládě ani neškrtli.

      Vymazat
  35. Tehdejší socialismus BYL TO NAPROSTO NEJLEPŠÍ ZA CELOU HISTORII LIDSTVA! Dokud si toto lidé neuvědomí, nic se lepšit nemůže. Tenkrát totiž si lidé úžasně uvědomili zločinectví kapitál-ismu. A proto je tento tehdejší socialismus stále více pomlouván, aby zisky a ovladatelnost kapitálem a korporacemi opět nezanikly :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:00 Prosím už více ne , " NEJLEPŠÍ ZA CELOU HISTORIe LIDSTVA" fakt dost, tak jsem se nezasmál už hodně let.CHÁÁÁÁVHVIÍÍÍÍVHVIIÍÍÁÁÁÁ

      Vymazat
    2. 17:46
      Slabomyslnej havloIDIOT,ten s taky tlemí i t o mu,čemu nerozumí!!!!

      Vymazat
  36. 17:00
    Nic než PRAVDA,palec nahoru!

    OdpovědětVymazat
  37. Za socialismu jsme nebrali vážně hesla "Buduj socialismus , posílíš mír". Dnes vidíme, že komunisti měli pravdu. Od hadráku kapitalisti pozabíjeli po celém světě miliony lidi pod lživými záminkami o boji za demokracii a lidská práva, ale se skutečným jejich cílem zvýšit zisky svých zbrojařských firem. Toto zabíjení v Jugoslávii, Iráku, Libyi, Sýrii a dalších částech zeměkoule, kde všude se vedou války je kapitalistický zločin.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17,07

      Komunisti nas tiez ucili, ze kapitalizmus je vykoristovanie cloveka clovekom.
      Neverili sme im.
      Tiez nas ucili, ze Varsavska zmluva obranny pakt,
      NATO je utocny pakt.
      Tiez sme im neverili.
      Skoda. Dnes vieme, ze nam neklamali.

      Vymazat
    2. Leží Viktor Kožený, na Bahamách složený. A co teprve Šťáva, Hsystemáci, solární Baroni, OKD, voda, kůrovec, atd., atd., …
      http://vasevec.parlamentnilisty.cz/komentare/dalsi-bakalova-rana-do-financi-statu

      Vymazat
    3. 17:13 - to co je tady, to není kapitalismus, ale systém pro přípravu euromajdanu. Kvoty na imigranty, elektromobily, kvoty na produkci potravin, ekologické nesmysly, to vše slouží k zadlužení a ovládnutí států.

      Vymazat
  38. (NE)milí obhájci totality, v roce 1948 jste lstí na 40 let ukradli lidem moc. Ukradli jste lidem majetky, statky, továrny, živnosti, činžáky. Ty co s vámi nesouhlasili jste popravili nebo poslali do lágrů. Zadrátovali jste hranice aby nikdo nemohl z vašeho lágru odejít. Nasadili jste totální cenzuru, zem jste prošpikovali eStéBáky. Udržovali jste si moc jen pomoci teroru, bez jakékoli autority dané lidem.
    Měli jste 40 let abyste ukázali co umíte. Během té doby jste dovedli stát do bídy, způsobili jste technické zaostávání za západem o 20 let, nedokázali jste uspokojit základní potřeby lidí. Zboží se nekupovalo, ale "shánělo".
    V roce 1968 kdy vám hořela koudel u zadku jste pozvali proti vlastnímu lidu sovětské tanky.
    V roce 1989 už vás soudruzi ze SSSR nechali na holičkách, protože měli vlastních starostí dost a bez jejich tanků za vašimi zády jste byli proti lidu tááááákhle malincí a vaše totalita se sesypala jak domeček z karet.
    Dnes, po 30 letech o vaši totalitu už nikdo nestojí. Lidi jsou spokojení, svobodní, maj všeho dostatek, cestují, plní si své sny, provozují koníčky, vzdělávají se, budují firmy...
    Kdybyste nebyli totální loseři, tak byste se s novou situací už dávno smířili, přizpůsobili byste se a začali nový život. Vy ale ještě po 30 letech kvičíte jak malá děcka a zcela naivně si myslíte, že se vám vaše totalita znovu vrátí. Ubožáci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lzidobolshewik v plnem podani

      Vymazat
    2. Máte pravdu, vy ne lstí, ale veřejně a s výsměchem všem poctivým občanům jste všechno rozkradli.
      Máte pravdu, že dnes nezaostáváme za Západem, zato máme skvělé montovny a sklady, které ani nemají české majitele.
      Máte pravdu, dnes se na zboží nestojí fronty, ale vnucují se nám, abychom měli doma co nejvíce harampádí a zbytečností.
      Máte pravdu, že "jsme" pozvaly tanky, ale teď je pomáháme stejně "zvát" do jiných zemí, kde si to chtějí dělat po svém.
      Máte pravdu že nás nechali na holičkách, protože to jsou právě TI, které tak vášnivě obhajujete. Ne My, ale Vy jste ten "rudohnědýžidovský" parchant.
      Až se sesype to Vaše království kapitalistické "svobody" (protože Vy nevíte co je to doopravdy svoboda člověka), stane se z Vás nakonec zákonoposlušný čistý otrok Novodobého otrokářského systému.
      Dnes po 30 letech většina lidí žije, kromě finančního stavu, podobně jak tehdy - sere na Vaše žvásty.
      Máte pravdu Vy jste ten winner, který naivně cinká a cintá hesla pod vlivem reklamy, holywoodských filmů a harašení Sluníčkářů.
      Ne, nemyslíme si, že se Nám to, co bylo vrátí. Ale když bude možnost zatočíme s Vámi.
      S chutí a radostí Vás necháme "úpět" pod bičem větší spravedlnosti, poctivosti, čestnosti a skutečné vzájemné úcty. Bez krádeží. Což pro Vás bude peklo na zemi, protože proti tomu všemu Vy řvete jako stehlík na lva.

      Vymazat
  39. Mnoho reci a voda tece.Nikdo se ale nezminil o tom kdo to cachrovani zarizoval, kdo by "poradce" jak dobyti kapitalismu kde holubi padaj do huby.Kdo si pridelil "legalne " vse co ukrast slo a kdo slouzi v teto mafii ktera skutecne mafii je .Mnoho tech osvicenych si zajeci az dopisi ,ale je to jednoduche jako vzdy a vsude vsudypritomny zid -pomahac ktery mysli za vas a pomaha poradi a da moznost svobodne volit. Vzdyt kdo z vas cetl Analyzu od p.Dolejse ? Tam je to napsano absolutne presne i s prognozou ktera se bohuzel do pismene vyplnila .Jiz tam davno pise o Sabatove a desitkach (80) rodin kteri si to rozdelili a vse zasmelili kamaradum z te zeme zaslibene Vice mysliti lepe ciniti . Ja zazil socialismus i kapitalismus a vim proc dnes democrate v USA vysvetluji lidem prakticky socialismus naplno .Ono se jak zvykem presunulo vse opet do kapes onech vyvolenych bohem ,proste ja na brachu bracha na mne a kdo nejde s nami jde proti nam a je to antisemita coz je dnes velmi nezadouci

    OdpovědětVymazat
  40. Proc Drdavid v europarlamentu sedi porad se sluchatky jako Otik? On zna pouze veprovy jazyk?-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zřejmě nepatří mezi ty, co si dopoledne "odpíchnou" tučnou dietu a zmizí. Připadal ti Špidla jako linguista?

      Vymazat
    2. 17:25 Měl byste vědět, že neustálé opakování rádoby vtipu ukazuje na duševní chudobu autora. Řečeno velmi eufeministicky. Jiný by vám rovnou řekl, že jste ubohý blb.

      Vymazat
    3. 17:25
      Přece proto, abyste se s tou "obdivuhodnou" slovní zásobou měl stále dokola na co ptát, gramofone/sedací/

      Vymazat
  41. Pro člověka není nic tak zásadního jako jistota a ta za socíka byla. Byla jistota že ho nikdo nenechá pojít jako prašivého psa. Jen se podívejte co je dnes bezprizorních lidí žijících někde v kanálech o které nemá stát žádný zájem. A že se do té situace může dostat každý jedinec tak o tom žádná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty zijes v kanalu jako prasivy pes?

      Vymazat
    2. Zde je vidět jakou má ve skutečnosti člověk hodnotu pro tento stát.

      Vymazat
  42. Milos Zeman se behem "rekondicniho" pobytu v nemocnici podrobil chemoterapii. Je to zatim neverejna zprava, ktera ale uz unikla z nemocnice.
    Je to tudiz lyzar zdravy jako ripa!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty budeš asi velký magor co?. Přej druhým bude ti rovněž dopřáno chááááááá

      Vymazat
    2. Ze mě před chvilkou také něco uniklo, ale protože tady nikdo není, tak je to zatím neveřejné:)

      Vymazat
    3. 17:33 Děkujeme za další ukázku dezinformace z arzenálu hybridní války. Pošlete jí na CTHH, to dezinformace prý vyhledává. Tak ať má nějaké výsledky.

      Vymazat
    4. 17:38 Psal to sputnííík , aronet, tyhle přece nelžou.

      Vymazat
    5. Anonymní 24. října 2019 17:33
      Neposmívej se druhým sic potká tě jeho osud.

      Když jste tak informovaný, tak mi vysvětlete, kdo a proč tohle napsal. Aj, já zapomněl, Vaše informační středisko je v rekonstrukci a proto vydává samé debility a nemá online přístup k Bohu.

      Vymazat
    6. Chudý duchem 17:50, sem s odkazy, jinak potvrzuješ opodstatnění k zrušení výpalného pro čété.

      Vymazat
    7. 18:06 Souhlasim, okamzite zastavit financovani Aeronetu a Sputniku. Jsou to lziva media.

      Vymazat
    8. 17:33 Nemáte nějakou takovou zaručenou zprávu o Kalouskovi? Díval jsem se na jeho projevy ve sněmovně a chudákovi se tak klepou ruce, že by mohl cukrovat vánočky. Drží se pořád pultu, aby to nebylo vidět. Ale když se pustí, nejde to přehlédnout. Připadal mi jako Áda na jaře 1945, tušící svůj konec.

      Vymazat
    9. 18:15
      Než se vych...e,tak se chudák feťák 3x udělá!☺

      Vymazat
    10. Zeman cukruje Ovcackovy tanga?-)

      Vymazat
  43. 17:50
    A že se,Míra Zavoral nepochlubil,on jako ředitel Vojenský nemocnice by měl mít přehled,ne?!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je nejakej tvuj kamos z nalevny Na ruzku?

      Vymazat
    2. 18:05
      To tam nějak znáš somrboys,ale jen z chodníku co?!

      Vymazat
  44. Tu zpravu o Zemanovi psali na Aeronetu a Sputniku. To jsou ty prave a duveryhodne informacni kanaly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gramofone 18:03, sem s odkazy, jinak opětovně potvrzuješ opodstatnění k zrušení výpalného pro čété.

      Vymazat
    2. 18:03 Bez odkazu je to jen další fake news. Už těch příkladů nechte. Pro představu, co to je hybridní válka, nám stačí ukázka 17:33.

      Vymazat
  45. Jak tak koukám na "diskusi", tak je jasné, že Koudelkovo STS Chvojkovice Brod, oddělení protidezinformační oddělení 3C římská IV, nastoupilo v plné sestavě.

    OdpovědětVymazat
  46. Vim soudruzi, je to tezke se smirit s odchazenim Zemana, ale musite se s tim smirit. Milos si uz ani nepamatuje, co mel v stamprli rano a uz vubec ne, jestli ma pampersky nebo ho prave Ovcak prebalil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 18:13
      Každý podle svých zkušeností a schopností píše a mluví. Jakou značku pamprsek používáte, Vy nesmrtelný Alzhaimere?
      Zopakuji Vám radu:
      Neposmívej se druhým sic potká tě jeho osud.

      Vymazat
  47. 18:13
    My víme,že jsi ZMRD a dement,nemusíš nás o tom denně 100přesvědčovat!

    OdpovědětVymazat
  48. Kdo zažil socialismus, musí se mu logicky stýskat. V kramech sice nebyl výběr z 30televiz ale vše základní pro život bylo. Mě asi nejvíce chybí mezilidské vztahy a poté samozřejmě jistoty. Bylo super, že jste se mohl pohadat třeba s ředitelem podniku a nikdo vás za to nevyhazoval. Spotřebiče, které vydrželi 30let a absolutní minimum podvodníků. Pamatuji 90ta léta, jak se vše změnilo k horšímu. Po revoluci mě minimálně dvakrát přepadli a okradli. Dům mi po revoluci vykradli 7krat. Minimálně 5krat jsem začínal od nuly. To jsem za socialismu neznal. Pozitiv jsou kvanta, jen idiot to nevidí ale hlavně si to ani nechce přiznat. Vidí sám sebe v luxusním autě, vidí dovolené ale už mu nedochází, že o tom život není a materialismem tu díru v srdci nikdy nezaplní. Příklonem k Západu jsme ztratili vše. Máme sice majetky, auta, dovolené ale tak nějak opustilo každého obyčejné štěstí a klid na duši. To prachama prostě nezpasite.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas. Právě ty vztahy jsou to, co nás nutí se zamýšlet. Věci koupíte, použijete a vyhodíte, a co? Ale mezilidské vztahy ničím nenahradíš. Tedy ty pozitivnější.

      Vymazat
  49. Zeman, Zeman, Zeman, šiřitelé nenávisti, rasismu a zalíbenci do válek a genocidy šíří zvěsti. Zeman nepochybně trpí chorobami svého věku, ale na rozdíl od jeho hanobitelů má zdravý rozum, jako snad žádný opoziční politik, tedy spíše opopolitik. Senilita vytéká např. z Žantovského a má na ni svým věkem nárok. Vytéká z tuctu dalších politiků s rozumem batolete štrejchnutých Alzheimrem. Ale Zeman, to dělá těm našim opodemogratům naschvál, že neplácá blbosti jako dnes a denně Kalousové, Pospíchalové, vzteky Fialoví a další degeneráti ve službách diktatury kapitálu.
    A další bomba - "tradiční partaje" bojují za to, aby nebyly daně z výher v hazardu, aby se nezvyšovaly daně z tvrdého alkoholu a nebo cigaret, vše, co mělo přispět do státní kasy a jejím prostřednictvím pro maminky dětí - zvýšení rodičovského. Zrovna dnes bylo možné si přečíst o výchově dětí ve Francii k samostatnosti, zatím co naši opopolitici budou obhajovat nesmyslný systém láskyplného oběti v náruči matky do 30 roků a déle. I ta katastrofa v nem. v Pardubicích s vykrváceným dítětem po operaci krčních mandlí je vinou toho, že děti snad do školního věku u nás doprovází do nemocnice matka - a kdo se pak má starat, zda dítě neviditelně krvácí a krev polyká - když se stará matka? A pak to dramatické vyzvracení krve s žaludečními šťávami, které TV šťavnatě nabízela k vidění. I české děti by pookřály na těle i duchu, kdyby měly možnost vyrůstat v kolektivech. Ale kapitál rozkradl školky a jesle - a také svobodárny a byty pro mladé ve statisících a nyní daňoví poplatníci se musí skládat na vydřidušské nájmy těm, kteří si na ně nedokáží vydělat.

    OdpovědětVymazat
  50. Opravdu zdravy "junak" …

    https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/zeman-zdravotni-stav.A191024_181226_domaci_elka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A co jako? U prezidenta je hlavní mozek a ten má v pořádku na rozdíl od Vás, opozičních politiků a nepřejícníků. Takže co jako?
      ÁÁÁ, už vím, musíte odeslat určitý počet "zpráv" a znaků v rámci protiteroristické akce fake všem diskusím?!!

      Vymazat
  51. Ti trolové na všech portálech, jsou vymytí mladíčci a vůbec netuší, že budou strašně litovat svou blbost. Stačí co mi říkal 17 letý spratek, že za socíku byly na ulicích mrtvoly z hladu a prý jim to říkal učitel! Řekl jsem mu pravdu a málem se sesypal.Nevěřil tomu co říkám. Takhle je oblbují a ti chudáci budou opravdu umírat na ulicích! Nechápu, proč si to neověřují u starých lidí a rodičů. Tento režim je zločinný a žije na lžích!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žije bohužel i za pomoci prodejných a zblblých pedagogů. Už léta tvrdím, že školství a nejen u nás "reformují" lidé, kteří nenáviděli, nenávidí a budou nenávidět školu za všech okolností.

      Vymazat
    2. No, mrtvol bylo po vás dost, zmetku.

      Vymazat