Reklama

.

.

neděle 27. října 2019

Tři otázky k Sametu (5. díl)

Listopad 1989
redakce 
27.10.2019 E-republika
Vzhledem k blížícímu se výročí sametové revoluce jsme se rozhodli položit si v redakci, v okruhu přispěvatelů a čtenářů E-republiky tři otázky.

Dnes odpovídá: Aleš Macháček


1) Jak jste viděl události roku 1989 v tehdejší době?


Stejtlesák
je moje nové slangové slovo pro člověka bez státní příslušnosti.Tím jsem byl, když se v mé rodné zemi odehrávala tak zvaná růžová revoluce. Jak jsem se k tomu dopracoval? Po emigraci do Anglie (1985) jsem byl zbaven československého občanství na základě pokračování v protistátní činnosti a na britské občanství jsem musel ještě čekat.

V EER (East European Reporter) založeném Janem Kavanem v PalachPressu, kde jsem zadarmo pracoval, jsme na všechny události reagovali a dovoluji si skromně poznamenat, že uveřejněný rozhovor se mnou byl velmi dobře přijat anglickou čtenářskou obcí. Připomínám to proto, že jsem uvedl: "Od západu neočekávám nic. Co si sami neuděláme, nebudeme mít.” Moje hlavní snaha byla přepisovat zprávy, zejména Infoch, jednak do Kanady Alešovi Březinovi a jednak do USA přes K-231 jehož jsem byl členem. Kavan se z Londýna vytratil hned po revoluci a já jsem splácel hypotéku ze dvou až tří různých zaměstnání. Takže nebylo moc času události "vidět”. Jistou pozornost jsem tomu věnoval, ale bez emocí, možná proto, že mlácení studentů jsem již zažil při “Strahovsých událostech” v roce 1967. Viz kniha Druhý exil, nakladatelství Novela Bohemica.

2) Jak tyto události a vše, co bylo jejich důsledkem, hodnotíte dnes?


Kdyby to bývala byla revoluce, tak by se dalo říct, že požrala své děti. Celkem brzy bylo vidět, že to byly “události” a při mé první návštěvě jsem se setkal s nečekaně velkou korupcí, silným odporem k emigrantům a relativním strachem z blízké budoucnosti. Ta korupce evidentně srostla s novou stranou a vládou, která měla jen jiné politbyro. To vše zůstalo stejné, jenom slovník politiků je čím dále více a více omezenější a sprostší. Ryba smrdí od hlavy.

3) Co byste přál/a České republice a Čechům do dalších 30 let?


Co přeji? Staré, ale stále platné: ”Nebát se a nekrást.” Jen bych přidal: "...a nenechat krást”


Zveme všechny čtenáře k účasti na této minianketě. Příspěvky prosím zasílejte na adresu letko@volny.cz

Hodnota článku (rešerše, napsání, korektura, anotace, ilustrace, redakční práce) je ohodnocena částkou: 450 Kč. Pokud chcete na provoz webu přispět, klikněte zde, nebo na baner v úvodní stránce. Děkujeme!


Související články:

149 komentářů :

  1. zakážete to zlodejovi? - fšetci kradnú !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V roku 89 sme boli tak naivny, ako dnesna Ukrajina.
      Mysleli sme, ze Zapad nam pomoze, ze dosiahneme ich zivotnu uroven.
      S odstupom casu sme ale zistili, ze zivotnu uroven sme mali skoro ako oni, ibaze byvaly rezim nam zakazoval, aby sme tam mohli vycestovat, pozriet sa, ako to v kapitalizme funguje.
      Nikto v 89 nevedel, ze z nas urobia svoje kolonie, vytvoria tu svoje pobocky firiem, a zisk budu vyvazat do svojich krajin.
      Nikto vtedy nevedel, ze budeme mat napriklad parky, ktore mozu veriaci obcania jest aj na postny Velky piatok, pretoze neobsahuju ziadne maso.
      Pre tych, ktory teraz spostia kritiku, pripominam, ze ked sme vstupovali do EU, museli sme svojme normy prisposobit starym statom EU.
      Prekvapenie ale bolo, ked sa zistilo, ze komunisticke normy v oblasti spracovania masa sme mali v socializme prisnejsie ako v tom slavnom kapitalizme,
      Cize sme napriklad jedli spominane parky,salamy, ktore skutocne obsahovali maso, a nie nejaku soju a podobne.
      Boli sme tak oklamany.
      Zivotnu uroven Zapadu dnes maju iba politici a podvodnici.
      Taka je realita.

      Vymazat
    2. 8:00 Ne, opravdu jsme neměli životní úroveň ani "skoro" jako oni. Fakt ne.

      Vymazat
    3. 17. listopad 1989 byl vyvolán a proveden hlavně z důvodu ekonomických, kdy západ byl ekonomicky v koncích a potřeboval státy východní Evropy, aby ho živily. Tento záměr, západu se navlékl do ochrany lidských práv a demokracie. Západ k tomu použil ožraly a povaleče, kterým se v Československu nikdy nechtělo dělat a byli přesvědčeni, že jejich intelektuální schopnosti by jim měly, bez práce, zaručovat vysokou životní úroveň a to na úkor poctivě pracujících. Tito lidé si říkali disidenti. Jeden takový byl povaleč a kulisák Václav Havel, který vykřikoval v zájmu západu, kecy o lidských právech a demokracii bez práce. Tomu lidé uvěřili v domnění, že jistoty socialismu zůstanou a k tomu se přidají materiální hodnoty v podobě plných nákupních košíků, za pakatel, jako na západě, křičeli disidenti. A tak se i stalo, ale nikdo nepostřehl, že západ nás totálně vytuneloval a nezbylo nám nic. Třicetiletá válka a rabování Švédských hord na našem území, není nic v porovnáním s rabováním západu na našem území. A tak jsme tam, kde jsme. Můžeme poděkovat Havlovi, který hlásal, že nikdy tady nebude nezaměstnanost, nikdy se nebude rušit socialismus. Pravý disident. Platíme horentní ceny za vodu, telefony, potraviny a všechny peníze odchází na západ, kde se naší prací živí miliony západních darmožroutů.

      Vymazat
    4. Ty ten svůj blábol text kopíruješ pod všechny články?

      Vymazat
    5. 08:00
      Ale vědělo se to..., vědělo... Až moc dobře. Jen se to u duševně chabých vědět nechtělo. Každý z nich se zajímal o to pozlátko, s otevřenou hubou hleděl na západ a vše špatné bylo přece propagandou komunistů.
      Každý z vás jste si mysleli, že to špatné, se vás nebude týkat. Kapitalismus tu už byl a taky se s ním předci vypořádali. Jen nevěděli, že jejich "zadci" to vše tak poserou.

      Vymazat
    6. 9.49 má naprostou pravdu. Napsal to krátce a jasně. 17. listopad byl proveden hlavně z ekonomických důvodů o čem se dnes přesvědčujeme dnes a denně a také o tom, že podle vzoru 17. listopadu 1989 se ve světě rozjely další barevné revoluce a tu poslední udělal západ v Kijevě pod názvem Majdan. Zeptejte se Ukrajinců jak se jim daří pod vládou západu, který jim tam dosazuje celou vládu včetně prezidenta z umělecké fronty, což byl i Václav Havel . umělecký všeuměl: kulisák, dramatik, spisovatel, režisér, herec. Doporučuji si přečíst aspoň jednu jeho knihu, jestli to svedete a když ano, tak to všechny čest.

      Vymazat
    7. 10:18 - Ne, on fakt pravdu nemá.

      Vymazat
    8. 9,41
      Zalezi na tom, co si pod pojmom životna uroven predstavujes.
      Ci rychle auta, banany a mandarinky v obchode,ci bezplatne skolstvo,ci slusnu pracu, moznost slusne zit, ziskat od podniku, kde clovek pracoval, byt, zalozit si rodinu, vychovavat deti, drogy bol neznamy pojem.

      Vymazat
    9. 9:49 Tak ten západ soudruhu, se píše velké Z, jen pro příště.

      Tak Západ byl v 89 ekonomicky v koncích a čekal na naše fabriky, které měly třetinovou produkci, jak na tom " špatném" Západě. Vy jste totální ..... sám si doplňte.Pouze díky obrovskému přílivu peněz ze Západu po 89 roce, se dal náš prumysl dohromady. Komouši žili z podstaty 40 let, z toho co ukradli v 48. Tlučhubo. A tohle chce referendum, ani k volbám bych vás nepustil. Načmárat takovou sračku, to chce velkého fištrona co.
      Proč ke každému článku na N.R. vkládáte ten váš blábol?.

      Vymazat
    10. 10:18 Napsat, že 17 listopad byl proveden kvuli ekonomice, muže říct naprostý diletant jako vy. Nikdo tenrát nevěděl co se bude dít za pul roku, ale vy jste viděl 30 let dopředu co. Proč jste o tom tenkrát neiformoval. A jaký prumysl nakradl Západ třeba v Rumunsku, nebo v agrárním Polsku ?

      Vymazat
    11. 10:29 Neměli ani zdaleka takovou životní úroveň jako na západě, ať se na to dívám z jakéhokoliv úhlu pohledu.

      Vymazat
    12. 10:36 Jakej průmysl? Kromě Škoda auto žádný, co by stál za to nevidím. A ten příliv peněz se jim dávno vrátil zpět v podobě daňových prázdnin a divident. Komunisti také postavili přehrady, metro, byty atd., bez šílených dluhů. Nekradli jako polistopadové straky. Nemelte tady bludy vy.

      Vymazat
    13. ČSV NEUSTALE KRITIZUJE,ŽE NIKDO Z INTELEKTUÁLŮ SI NEVŠIMÁ

      poadavku začit diskusi o naši budoucnost v novém Solidárnim státě,který bude muset nahradit kapitalismus bez přivlastků, ten chce prozatim jen ČSV Společnost voličů a nikdo jiný?
      K čemu nám tu je vzpomináni na minulost?.
      Copak nikdo z intelektuálů zejména z e-republiky neumi najit cestu k avantgardě ČSV a musi jen ONA sama mit monopol na vizi budoucnosti ČR?
      Vite o tom vy tam,že nepsaným zákonem je,že intelektuálni vrstva národa se musi starat o blahobyt a opravdovou vizi budoucnosti a ne tu lamentovat nad minulosti a na nynějši už fakt jen domorodce přitom kašlat zvysoka?

      JAK JE MOŽNÉ,ŽE NIKDO Z VÁS NA E REPUBLICE NEVI NIC O NPV tedy Navrhu Programu Voličů,který by si měly dát do svých Programů naši "zastupitelé",kteři se ho však boji jako čert křiže nehleďé na GŘ TV a jeho podpindostniky z Rady TV,kteři ho odmitaji dnem i noci vysilat ve svých ohlupovadlech!

      Pro koho vlastně pracuji naši "zastupitelé" a prý "VEŘEJNOPRÁVNI TV" ,když se tu nikdo z nich mezi námi neobjevi,to maji v gatich či co,že bychom jim to tu mohli škaredě nandat nebo taky ne?

      Vymazat
    14. 10:58 záleží, jak je teď moderní,na úhlu pohledu. Jestli to bereš pohledem přes banány, tak určitě. Ale skus se zeptat bezdomovců jak se jim žije.

      Vymazat
    15. 11:42 Zkus bezdomovci nabídnout práci s bydlením na ubytovně. Schválně, kam tě pošle.

      Vymazat
    16. Nechte ho pane 11.43 je to blbec,
      Qákterý nevi,že tu máme 800 000 postižených oběti exekucemi,kdy vadný zakon vyrobili v Prdlamentu,kde jsou partaje reprezentujici swindury kapitalistů bez skrupuli,jejichž vzorem jsou gangsteři a ti znaji jen jedno

      KRAST a KR1aAST!1a KRAST!

      Vymazat
    17. ČSV VAM TU GARANTUJE,ŽE NĚCO JAKO 800 000 POSTIŽENÝCH

      by nikdy nemohlo být v Solidárnim státě,který je hned v prvnim článku NPV.
      Takový zakon jaky nyni máme by totiž nemohl vúbec vzniknout!

      Vymazat
    18. Rusko to je mor 20 století kam stoupne tam je bída

      Vymazat
    19. Pan PUTIN hledá novou ideologii misto kapitalismu.

      Myslite,že by zaplatil pane 12.39, kdyby jsme tu novou ideologii toho Solidárniho státu od ČSV uskutečnili jako vzorek a pak ho panu Putinovi prodali?.
      Je to boháč má prý už 2 000 tun zlata,myslite,že je to možné?

      Vymazat
    20. 12:13 Já bych chtěl jednou vidět alespoň ten váš první článek. Bohužel na papíře neexistuje ani ten jeden článek.

      Vymazat
    21. Ikona hadráku, Václav Havel byl dvakrát zvolený podvodem. A na podvodu také začala sametová revoluce, když podvedli lidi ohlášením mrtvého studenta na Národní a přitom věděli od začátku, že to je lež. Všichni, kteří tady hájíte tento podvod, dobře víte, že to tak bylo. Co z toho máte, když lžete.

      Vymazat
    22. 13:22 Ty jsi tu dobu buď nezažil, nebo máš velké problémy s pamětí.

      Vymazat
    23. 13.25 že bych měl problémy s paměti, když píšu podvodech, které se staly. A co takhle jeden z největších podvodů v historii a to Kuponovou privatizaci a slavného absolventa prestižní Americké univerzity, který tam absolvoval nějaké to školení. Až Viktor Kožený napálil Američany, tak ho sami zmáčkli. Následovaly další obrovské podvody na lidech, kdy krachovala jedna banka za druhou, pak vznikly Kampeličky, aby nalákaly lidi a záhy zkrachovaly. Lidé přišli o miliardy úspor a vše v rámci demokratického hadráku. Možná tady spustí schvalovači hadráku něco o tom, co dělali komunisti. A to chcete ospravedlnit megazlodějny na lidech po listopadu 1989 poukazováním na to co se dělo před listopadem. Raději nám řekněte, kdy ta megazlodějna skončí, když nadále pokračuje, třeba tím, že kurz koruny není 26 Korun za EURO ale 20 Korun za EURO.

      Vymazat
    24. Nechci vám tu do toho kecat, ale koukal jste na aktuální kurzový lístek ČNB?

      Vymazat
    25. 12.59
      CHTEL BY JSTE VIDET PRVNI ČLANEK NPV.DAVALI JSME HO TU

      co 5 minut,ovšem i když to tu stálo nikdo nepochopil jeho obsah, neboť režim chce krást dál a nemá zjem o nějaké změně informovat.
      Konečně jsme i upozornovali,že TADY AN WEBU VLEVO V RUBRICE VISI TO VŠE VISI doposud ovšem nikoho nic nezajimá a nemáme nejmenši chuti to stále opakovat individuálnim školeni o tom co je obsahem.

      OPAKUJEME ZNOVU:

      Kapitalismus bez přivlastků,který nyni vládne podvodem v ČR musi jednoho dne být nahrazen Solidárnim státem jako je tomu už u MNOHA úspěšných států EU!
      Podivejte se sam okolo vás,anebo zkuste něco do NPV navrhnout sám!

      Vymazat
    26. Placaté mozky 15:27 už zase mají jasno, zásadní chyba nás voličů,není už ve volbě prezidenta i když ji dodnes mnozí nevydýchali, ale v tom, že nevolíme stranu "Voličů".Za sebe se přiznám,že jejich samovnucování je pro mne nepřijatelné. Další mozkový výkvět 12:39 podává jasnou zprávu o vině Rusú na naších tunelech a další 12:57 ví o tom, že tu zdejší rozkrádačku provedl Putin a zaplatí ji svými 2 000 tun zlata. A já blb si myslel, že solárbaroni jsou zdejší. Máme lépe informováné spoluobčany.
      To je blbé, to se bude líbit.

      Vymazat
    27. Anonymní 27. října 2019 17:04
      To jste se hezky vyblil, tedy Vy jste ta socka? Jak je vidět, Vy se bojíte, že vyjdeme na ulici? Taky se to jednou stane i když to třeba nebudeme osobně my. Ale Vy sám si běžte užít "správné" oslavy, dokud můžete. Doufám, že Vám tu účast započítají do penze a proplatí.

      Vymazat
    28. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    29. TY smradlavý hnoji 17.26 chceš urazit všechny občany voliče?
      My jsme mladi a nechceme zdechnout v kapitalistické sračce jako ty.
      Zalez do Parlamentu a tam si hoň ptáka a válej si koule, režim ti umožni,aby tvoje odulé tváře vylepšila nukleárni záře.
      Jdi trenovat skoky do rakve a neotravuj nás tu!

      Vymazat
    30. 17.26
      Oblbuje a lže,žadná strana voličů neexistuje, proto se nemůže nikde vnucovat.
      Nestydite se urážet všechny občany voliče?

      Vymazat
    31. 18:19 18:26
      Je mi jasné, že jseš jeden nudicí se adolescent, děláš opravdu dobré jméno a reklamu Straně voličů,
      Je mi potěšením tě rozdovádět, tak hezky pokračuj.

      Vymazat
    32. 19:02 A co by chtěli místní odulci*) "volit"?! Pilní v trolení, jinak ale zapšklí, na Putlerových prdech závislí, neproduktivní blbci by moc rádi škodili, avšak pouze smrdí. Ruské přísloví: Psí/čubčí (a tedy i parazitický čecháčkovský, ovaroidní, pitomiovský, fálmerovský a burešovský) hlas do nebe nevolá. Jsou ti umanutí, lúzrovití, sprejerovití, ovaroví a zaprdění diskutéři s falešnými jmény, tituly a institucemi (včetně těch burešovsko-čobolovských) opravdu tak blbí a ubozí, komunizmem zdegenerovaní, na bezplatných médiích chorobně závislí, potrefené husy, nebo jen placení provokatéři, členové KSČ, ROH, SČSP, khakimozky, lidoví milicionáři, pomocníci VB, politruci, případně důchodci agenti StB a KGB ??? Jak málo stačí ubohým, neschopným, nezaměstnatelným, samolibým a líným sockám ke štěstí: Vyblít se namísto produktivní práce na kapitalistickém internetu a vylízat si socialistickou p….l. Obyvatelé králíkáren ani na internetu nevyprodukují víc – než bobky. Zamindrákovaná lůza metá svá lejna na ty výše stojící - ta však bez zásahu cíle dopadnou zpět na její hlavu. Lůza zůstává lůzou i když je v početní většině. Čím ubožejší a pitomější podvraťáček na řetězu u boudy - tím víc poštěkává a zasírá své okolí. A ještě by chtěl bez vlastní osobní odpovědnosti zasahovat anonymně referendem do osudů spoluobčanů. Geniální politický trik, prosazovaný postkomunistickou tripartitou: internetové diskuze.
      Nabuzené lemplovské, dluhy neplatící a neproduktivní socky vypustí nahromaděnou žluč a střevní plyny (přímá demosrácie) a neřádí pak už na náměstích:-)))

      *) putleroffci se na ulici či v socce navzájem poznají podle neupřímného žlučovitého úšklebu, vyb(p)itého mozku, kozí bradky, křivé huby, krhavých očí, převislého pupku, kosého pohledu a špatného trávení. A mnozí maj navíc odulé tváře, jak blízko strkaj tlamu k pšoukolíhni svého škaredého fýrera tu! - https://pbs.twimg.com/media/DQ3D5L9WsAAByD3.jpg

      Vymazat
  2. Kecy se vedou a voda stále teče...

    OdpovědětVymazat
  3. udajna revoluce byl podvod proto jezdili herky a herečky po vesnicich a lhali o mrtvem šmidovi a bezpravi na študentech jinak by vovečky na vencl plac těžko dostali lahani se učastni i naš současny pan president z prognostickeho ustavu a kdyby tenkrat někdo řekl že lže tak by ho zfanatizovany davy lynčovali proč to nikdo neřekl z těch revolucionařu no protože už věděl že se bude rabovat a to je cely mile děti a na pohadky nevěřte ty jsou vždycky neskutečně vylhany

    OdpovědětVymazat
  4. V tom má pán pravdu ryba smrdí od hlavy co si dnešní politici dovolují je hnus. Když to mohou dělat v usa tak proč my ne.

    OdpovědětVymazat
  5. 0818
    Máte pravdu v tom, že Václav Havel by mimo Prahu neprošel všelidovou volbou. Vysokoškoláky v Nepálu si Miloš Zeman vymyslel.
    Ale nemáte pravdu, že se schylovalo k lynčování, demonstranti dodržovali veřejný pořádek a například účastníci, kteří vylezli na strom, aby lépe viděli, byli napomenuti, aby dodržovali dekórum. Byl jsem na Václaváku i na Letné, ale byla to demonstrace slušných lidí, nikdo nemluvil o ,,vychcípání" a nevyhrožoval. Na venkově (Kutná Hora, např.) pak v noci chodily skupinky milicionářů a strhávaly plakáty, které přivezli demonstranti z Prahy. Vracel jsem se nočním rychlíkem do Plzně (ráno jsem šel do práce) a všiml jsem si, že ve vykládané poště je z tisku jen Rudé právo ,ostatní noviny milicionáři vyházeli oknem za jízdy. Podstatné revoluční kroky se odehrály již dříve (dokumentace bezpečnostních složek byly odvezeny do Moskvy, byl vydán Zákon o státním podniku - 1988) a později (vzpomínají např. Tomáš Ježek, Jan Stráský, Rudolf Hegenbart, Miroslav Polreich). Pro veřejnost pak byla vytvořena revoluční atmosféra v podobě přejmenování ulic a náměstí (nové tabule již oprýskaly, někde se staré (smaltované) označení spontánně obnovilo, ale protože naděje již ve společnosti není přítomna, nikdo si nečitelných názvů
    ulic nevšímá (viz Zákony profesora Parkinsona).

    OdpovědětVymazat
  6. Kolikátý, že je tohle článek, který chce dehonestovat a pomlouvat ten nádherný den 17. listopad 89? Mužete rudá chátro nadávat, pomlouvat jak chcete, ale naprostá většina lidí včetně mě, kteří poznali tu vaši 40 letou, neschopnou vládu rudejch zoufalcu, by ji nikdy nechtěli nazpátek. To jen tady několik soudruhu z STB, milicionářu, pohraničníku, parchantu z PS VB, zelených mozku jako Opluštil by chtělo tuto dobu vrátit, ale mají smolíka, rudá banda.Děkuji pane Havle!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mily floutku..jiste jste nebyl vubec na svete,takze obdivujete pohadku,kterou pro vas nekdo pripravil...Nebylo by rozumne dospet a precist si lidi,kteri nemaji potrebu lhat?

      Vymazat
    2. Konečně nějaká politická satira.

      Vymazat
    3. 10:28 Nevím kolik je tobě roku, starý přemoudřelý soudruhu, ale jistě zapadáš do některé z těch rudejch institucí, které jsem popsal, jinak floutek jsem kolem 70 let min. st. byl.Ve svejch 65 letech vím o vás komouších toho dost, abych napsal, že stejní nebo dokonce menší lotři byli fašisti.

      Vymazat
    4. Ono není třeba nic pomlouvat, stačí jenom říci pravdu. Sametový pšouk, čili puč, už je dneska pro srandu i králíkům, jak se lidi tenkrát nechali zblbnout. Jsou ovšem takoví ti praví ryzí, jako vy a ti si tu svoji pravdu nenechají nikdy vzít a nechají si ji vytesat gtřeba i na náhrobek. Hej hou, rudý dědeček

      Vymazat
    5. Rudý dědečku, pšouk nebo puč, to je úplně šumák. Hlavně, že to přišlo a že se tamten režim už nikdy nevrátí.

      Vymazat
    6. 11:00 Bohužel se již postupně vrací a to v mnohem horší verzi. Z Bruselu. Šťastná V. Británie pokud se jí Brexit podaří.

      Vymazat
    7. 10:22 17. listopad byl hlavně zneužitý a ukradený.

      Vymazat
    8. Diskuze s hlubcem už bylo tisíce krát komentováno.V Praze jsem četl nad výčepem. Kozel je nebezpečný ze předu,kůň zezadu a blbec ze všech stran.

      Vymazat
    9. Diskuse s hlubcem? Kdo je "hlubec"?

      Vymazat
    10. 11:08 Už teď je mi Britů líto.

      Vymazat
    11. 10:22...Nikdo nechce nikoho dehonestovat.
      Jenom upozornit,že se to vzalo BOHUŽEL ode zdi ke zdi.
      A že se Kreml nenápadně přestěhoval do Brusele jako Hliník do Humpolce.
      A že politruci v Bruseli jsou stejní blbci,jako byli ti v Kremlu.
      Tečka.
      Helanov

      Vymazat
    12. 16:33 Ty máš opravdu vymeteno v palici, srovnávat Kreml s Bruselem. Tolik škody co tady a ve Východní Evropě provedl Kreml se nedá vyčíslit. Co ti provedl špatného ten Brusel? Mě osobně nic, naopak, dostal jsem se k dotacím ty zamindrákovanej bulíku.Co ale volovi jako ty psát.

      Vymazat
    13. Všechny zkušenosti s EU nám říkají, že srovnání EU s \RVHP kulhá. EU a její bruselský diktát je o hodně horší! RVHP ani Kreml nikdy nepřinášeli ohrožení naší národní existence a identity.

      Leo

      Vymazat
    14. ,17:53...Na rozdíl od vás si myslím,že škody po bolšánech se daly napravit.
      (Teda,vyjma zmařených životů v padesátých,nebo těch, kteří chrabří obránci hranic postříleli jako zajíce.)
      Mám za to,že škody vzniklé ZMĚNOU DEMOGRAFIE asi půjdou napravit jen těžko.
      V tom bych viděla rozdíl mezi bolšány a liberofašouny.
      Helanov

      Vymazat
    15. 18:17...Tak,tak...Rusové nám sem nestěhovali svoje slimáky,a že jich tam měli!A mají!!!
      Helanov

      Vymazat
    16. Helanove, ten fór s Hliníkem dostane lajka. Protistrana se jen zacyklovává s volama, navíc asi nemá, nemá fantazii. Zato Leo se zrovna se svou Ódu na radost z RVHP, zrovna netrefil. Fakt že RVHP do našich hranic nekecalo (musím přiznat,že odtržení Zakarpajdy proběhlo před založením RVHP), neomezovalo ani výuky češtiny a slovenštiny, nekecalo se do školství (to kazili naši včele s Nejedlým). RVHP kecalo do ekonkmické struktury a to fest. Vše bylo podřízeno zbrojní výrobě, proto byl až na boty a textilní stavy zlikvidován spotřební průmysl. Zato se u nás montovaly Migy, tanky a lokomotivy. Direktivně se omezily výroby úspěšných šicích strojů, motocyklů, kamer,ale nákladní auta vhodná pro armádu dostaly přednost před rozvojem osobních aut.Dokonce i pokus o samostatný vyvoj výpočetní techniky, byl přerušen (68) a nahrazen ruskými kopiemi IBM (JSEPy).O těžbě a realizaci vývozu strategické uranové rudy se snad ani nebavme, zato jsme přes celou republiku vozili z Ruska hlušinu, které říkali železná ruda a ta se pak v Ejpovicích zušlechťovala. Smysluplný obchod byl ropovod a vzhledem k ceně ropy byl pro nás výhodný, podíleli jsme se na něm investicí, spoluprácí a dodávali všechna čerpadla. Na druhé straně jsme získali nenasytné odbytiště pro boty, sklo, porcelán, prádlo, konfekci. Kolik z těch nepravostí bylo opravdu následkem tlaku z RVHP a kolik naopak "vstřícností" našich vlezdoprdélků se už asi nedozvíme. Tak doufám, že si moje upřímné psaní přečte pan Leo a případně doplní.

      Vymazat
    17. 21:08...Sice máte ve všem pravdu,ale -kupodivu- navzdory těm ekonomickým bědám jíst bylo co...
      A hlavně bylo bezpečno,což už brzy nemusí být pravda.
      Za bolšána recidivista=recidivista.
      Dneska recidivista=klient.
      A o klienty se musí pečovat víc než o daňové poplatníky,jinak Šabatová startuje koště.
      Helanov

      Vymazat
    18. 10:22 Pokud děkujete panu Havlovi, tak Václav Havel 17. listopadu ani v Praze nebyl.Děkujte Zifčákovi, ten mě na běh událostí podstatně větší vliv.

      Vymazat
  7. 10:52 Rudej blázne, proč bych si měl lhát sám sobě? Pokud posoudím dobu před rokem 89 a dnes, vidím obrovský ne li gigantický rozdíl ve všem. Co jste dokázali vy rudí nabídnout lidem? Prázdné obchody s minimem zboží,zadrátované hranice, povinné lhaní, povinné tragikomické pruvody na 1. máje,trapné slavení MDŽ, dovoléná ve špinavém Bulharsku, tohle a další desítky příkladu vašeho bordelu. raději nebudu pokračovat dál, zaslepený rudoch stejně nepochopí.Co bylo za vás dobrého, NIC a zase NIC.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za Husáka tu byly prázdné krámy , žil jsi tu vůbec ? Dnes je stát zničený , zadlužený , rozkradený , 120 tisíc bezdomovců , 800 tisíc exekucí , 90 tisíc obstavených penzí , skoro nic tu Čechům už nepatří , zničené zemědělství , průmysl , školství , chybí lékaři , sestry , řemeslníci , řidiči , jsme jen německá kolonie !

      Vymazat
    2. 11:06 ÁNO takto, to mělo být, podpalovat auta nepohodlným lidem.

      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Hovado-Ivanku-Ivanku-Dalsi-zajimavosti-o-lidrovi-Piratu-Bartosovi-508583

      Vymazat
    3. 11:06 Buď jste byl imrvere namol a nevnímal jste svět kolem, nebo trpíte ztrátou pamětí. Byl jste vůbec někdy v Bulharsku a víte kde leží? Tolik žlučovitosti.

      Vymazat
    4. 14:41...V Bulharsku jsem byla,skoro zadarmo,od ROH.
      Bylo to poučné,pochopila jsem tam co je to geopolitika.
      Strašně jsem nadávala na Rusáky (bylo to v sedmdesátých) a Bulhaři žasli...
      Sdělili mi,že jsou Rusové moc hodní,protože je zachránili před muslimama ;-DDDDDD
      Helanov

      Vymazat
    5. 11:35 Právě, že jsem v té době žil!! tak ví co bylo a co ne! Díky bohu, že jsme kolonií Německa, ti to tady dali aspoň po hospodářské stránce dohromady, po tom vašem rudém bordelu. Jinak ty počty ti tak trochu víc nesedí! 120 000 bezdomovcu? BLBE. Bezdomovci, obstavené penze, exekuce 90% lidí si za svuje problémy muže samo a dobře jim tak!
      11:06 Ano byl, v roce 84 a takovej bordel jsem nikde neviděl. Ale ono to bylo od ROH co skoro zadarmo, tak se to musí chválit Ach jo.

      Vymazat
    6. Tady nikdy nebyl "ruskej bordel" ale bordel dělali Češi a Slováci. Ovšem proti Havlovi a jeho kohortě, proti diletantovi Klausovi a jeho kohortě to nebylo nic.

      Bezdomovci, penzisté s obstavenou penzí ani lidé v exekuci si za "to" nemohou sami. Za to mohou špatné protilidské zákony, fandící bohatým, bankám a nadnárodním korporacím.

      Dnes jsme kolonií Západu, krmelec Evropy, domekratůra s cenzurou, lhaním, překrucováním, korupcí politiků...

      Fakt pokrok.

      To jsem si v listopadu 89 nepředstavoval, že tak bídně skončíme!

      MM

      Vymazat
    7. Ano milá dítka, byla to hrůza ten totáč, stromeček na vánoce jsme si museli ukrást v lese. Pod stromeček jsme si dávali pěkně zabalené do vánočního papíru prazdné krabice. Ty jsme nerozbalovali a vždy pečlivě uschovali na další rok. Maminka upekla mrkvový dort a cukroví z vloček. Celý štědrý den jsme se postili, nic jiného nám stejně nezbylo. Zato večer nás čekala hostina, polévka z kapřích hlav a pak smažený kapr. Nevím jak to maminka dokázala, ale totéž jsme jedli celé svátky. Tak milá dítka to byl totáč. Vážte si kapitalizmu. Rudý prapradědeček.

      Vymazat
  8. 11:06 Jeden a tentýž hňup, co se tady opakuje každý den jako kolovrátek pořád dokola. To tam nemáš něco jinýho, vole ? Co se tady za minulého režimu zbudovalo, je tobě zcela zbytečný vysvětlovat. Nemáš na to, čím bys to pochopil. Novodobý produkte.

    OdpovědětVymazat
  9. Opět, stále znovu a znovu. Rudí zoufalci, frustráti, zkrachovanci, se ještě ani po 30 letech nedokázali srovnat s tím, že lid této země se od této rudé, tyranyzující sekty dokázal osvobodit. Stále tu kvičí a sami sebe přesvědčují, že dokáží otočit kolo času a tu hnusnou dobu dokáží vrátit zpět.

    Nasrat, soudruzi! Skončili jste. Konečná, chápete?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dnešní rudi Rusy ničím ne lepší za tehdejší co nás zabíjeli v roce 68

      Vymazat
    2. 12:51 Vaše věta nedává smysl.

      Vymazat
    3. 12:51...Oni Rusové v 68 někoho zabíjeli?
      No,mrtví byli,ale-podle mne- nešlo o úmysl,spíš o nehody ...
      Zabíjet nebylo potřeba,Češi nejsou Maďaři a preventivně se p@s® ali sami.
      A asi je to tak dobře.
      Když nejde o život,jde o trus...;-)
      Helanov

      Vymazat
    4. 16:53 Ty proruský šmejde,137 mrtvých našich spoluobčanu zastřelených tou ruskou sebrankou a ty kremelský kolaborant píšeš o nehodách. Ty jseš pěknej vygum. Co muzeum v Praze, tisíce děr po ruské střelbě to byla taky nehoda?!. PARCHANTE. RUSKEJ!

      Vymazat
    5. V Jičíně vraždila slavná polská armáda. V roce 1968 nestříleli Rusové, ale sovětská armáda, skládající se z cca 200 národností, včetně Ukrajinců, Litevců, Lotyšů, Estonců a Gruzínců. Bylo by dobré se v té chorobné nenávisti přece jen trochu ovládat.

      Vymazat
    6. 18:33
      V krátkosti, naše spoluobčany střílela komoušská chamraď pod vedením rudé chamradě s Kremlu, na pozvání naší, vlastizrádné komoušské chamradě.

      Vymazat
    7. 17:37...U toho Muzea jsem byla,stála jsem u Domu potravin.
      Okolo Muzea projížděla kolona tanků,z jednoho tanku někdo to Muzeum pokropil.
      Nepochybně nějaký zmatený vojáček,který nevěděl která bije a ruply mu nervy...
      Čeští kluci skákali Rusům na tanky,pokoušeli se jim ukroutit antény a hodit něco hořlavého pod poklopy.
      U toho Muzea nikdo nebyl,možná se pár lidí krčilo za tím kamenným zábradlím.
      Po tom zábradlí ale NIKDO nestřílel,ten kdo střílel střílel do prázdných oken.
      Helanov

      Vymazat
    8. 19:55 Je velká škoda, že tě tví ruští kamarádi nesejmuli, bylo by o jednu rudou krávu méně!
      Ospravedlňovat ruské vrahy, to se ti moc nepovedlo co, ono se vlastně nic nestalo, rusáček si jen tak zastřílel, ty jseš opravdu kus hovězího!!!!!!!!!!!!

      Vymazat
  10. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle by měli vyvěsit ve školách !!!
      Seděl jsem s Havlem na Borech, v I. oddělení politických vězňů, a zatímco my jsme na dvoře kovošrotu ve sněhu na páračkách párali elektrické kabely a třídili ocel, a měděné dráty vázali do otepí, nad námi v I. patře kouřil v okně znuděný vězeňský knihovník V. Havel .... Když jsem po návratu domů poslouchal ve zprávách ve Hlasu Ameriky, jak disident Havel trpí na Borech, musel jsem se smát ..... A od té doby vím, jak se vyrábí ikona světce XX. století .... Někteří husiti se pak divili, když jsem po zvolení do úřadu husitského patriarchy do adresáře zvaných hostů na slavnostní bohoslužbu k inauguraci na husitského patriarchu odmítl po zvat Havla, a místo toho jsem pozval poslance za KSČM Pavla Kováčíka z Hrotovic, jehož paní mi hrála na varhany při bohoslužbách na hrotovickém zámku v zámecké kapli. Dlouho se pak tradovalo, jak reagoval překvapený V. Klaus, když uviděl Kováčika listovat v husitském zpěvníku :
      "Hm, hm, hm, co vy tady děláte? - ptal se udiveně Klaus a Pavel Kováčik s úsměvem odpovídal : "To bych se měl zeptat spíš já vás".
      Havel byl skutečně politický klaun a moje vzpomínky by vydaly na kni Jan Schwarz, pastor církve československé husitské

      Vymazat
    2. 27. října 2019 13:00
      My si s chutí počkáme a tu radost Vám neuděláme.
      Jinak děkujeme, že si sám prorokujete, co se s Vámi stane. A dejte nám pak vědět! Rozhodně! Češi mají - a to Vy už nemůžete vědět - také dokonce vlastní přísloví. Jedno z nich říká, nepřej jinému, co bys sám nechtěl prožít. Druhé tvrdí oprávněně, že kdo jinému jámu kope, sám do ní spadne.
      Vašemi intelektuálními písánkami jste se morálně přirovnal k Vašemu jednomu neoblíbenému politikovi - Psaki. Pro Slovany boží jméno za všech okolností.
      Jen tak mimochodem víte, jak se pozná v US Army pohlaví vojáka? Podle právního prohlášení.

      Vymazat
    3. Nevím proč jsou stále problémy s kategorii tzv. nevyprovokované invaze vojsk Varšavské smlouvy na suverénní území našeho státu v roce 68. Nevím jak se to říká slušně a diplomaticky, ale byl to imperialistický akt velmoci s uplatněním síly, přeloženo do češtiny to byla brežněvovská hajzlovina nejhoršího ražení. Která pokračovala ještě nemorálnější akcí tzv "normalizací", kdy nutili Češi Čechy k perverznímu, dodatečnému vyslovení souhlasu se "vstupem vojsk". Hnusné ponížení už z historie nevymažeme i když hlavním dirigentem nebyl Čech, ale doktor Gustáv Husák. Snad jediné zadostiučinění, nám a celému světu to přineslo, konec éry samolibého brežněvismu.

      Vymazat
    4. Přídám 22:29 + několik slov. Když říkám A, že na totáči nenechám ani pírko čisté, tak říkám i B, to v čem teď čvachtáme, se taky nepovedlo. Kdeže, láska a pravda, dnes to zní provokačně. Protože jde o ztrátu důvěry v budoucnost a to je sakra průser.

      Vymazat
  11. Kavan...To byl ten jak si nemohl fouknout do balónku protože měl čerstvě Francovkou namazaná záda?
    Jo,jo... Nebát se,nekrást a nelhat ;-)
    Helanov

    OdpovědětVymazat
  12. Po „divokých 90. letech“ dle Babiše nastalo období, kdy se toto rozkrádání „tutlalo a legitimizovalo“. Kdy se naše „zdevastované hospodářství“ otevřelo zahraničnímu kapitálu. Stovky miliard tečou z naší země nejen "na dividendách". Bezednou "černou děrou" jsou i "reexporty". Z vývozu do Německa, tedy na náš hlavní trh, činí 60 procent. Českou republiku to oškubává o 750 - 800 miliard korun ročně. Víc než o celou šestinu našeho HDP. Takhle to stojí v nedávné analýze, zpracované hlavní odborovou centrálou. Frapantní kapitolou je monopol cizích bank. Frapantní byl už pakatel, za nějž ho pořídily. Tvořil jen zlomek hodnoty nemovitostí, v nichž převzaly i bankovní trh a personál. Zlatý důl pro cizí parazity kutala i agrese proti české koruně, vedená českou centrální bankou v minulých letech. Stála ji přes dva tisíce miliard. Transformace" z nás udělala kolonii. V mnohém jsme jí víc, než v c. a k. monarchii.
    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2019/03/06/cechy-krasne-cechy-me-rozkradane/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Němci tady postavili fabriky a ty stály miliardy a stát si na ně nemusel půjčovat, dodali technologie, zaměstnali lidi, kteří si slušně vydělávají, platí daně, nemáme nezaměstnanost, práci sežene každý. Škoda poskytuje práci mnoha dodavatelům, to je myslím v pořádku, solární baroni, to je jiné svinstvo.

      Vymazat
    2. 18:00 a ti hodni Nemci to delaji zadarmo?:-)

      Vymazat
    3. 18:17 - s blbem 18:00 nic nesvedete.Ten to není schopen pochopit.

      Vymazat
    4. 18:17 Němci přijímají muslimské uprchlíky nejen jako pokání za zahubené či vypuzené židy a aby se vhodně rasově promísili, ale hlavně proto, aby se k nim nehrnula postkomunistická zlodějská východní lůza. My jsme vypuzením a oloupením Němců získali volnou kapacitu 3 milionů osob, kterou jsme zaplnili slovenskými cikány, azbuckými a českými lemply. A vyjeme pokrytecky kvůli stovkám. Švejkové - do zbraně !!! A na stráž !!! Parazitičtí čecháčkové se bojí další parazitické konkurence? Podle sebe soudí jiné. Rodilých Němců se bojí a škodolibě a krátkozrace se těší na islamizaci Německa. Ubožáci. Kdo stojí o vás čecháčkové ??? Češi, nekrást tady !!! Historie lenivého, příživnického pronároda se stále dokola opakuje: etapu lžidemokracie vystřídá diktatura lapkovské lůzy, která se následně připojí k zacinkání klíči – až zase všechno nakradené prožere. A každých dvacet let plive na tu lůzu předchozí a nostalgicky vzpomíná na tu lůzu předpředchozí.

      Zneuznaný, c. a k. Univ. Prof. TGM upletl bič z rakouského dezertérského lejna - avšak zapráskat s ním už nedokázal - ani ve své mnohonárodnostní, uměle vytvořené jepičí pidiříši. Proti literárním padělkům se sice postavil - avšak politický padělek a zmetek vytvořil. Ani děti se mu moc nevydařily. Pravda vyděsí !!! Mnichovská dohoda: Čecháčkové si svůj stát nevybojovali ale vysomrovali na západních velmocech a stejným způsobem o něj přišli. Kdo se ani nepokusí ubránit sám, musí po zbytek života platit výpalné "osvoboditelům". A tak jako se Kosovci odtrhli od azbuckého Srbska aby se připojili k ještě primitivnější Albánii, Čecháčkové se odtrhli od civilizovaného Rakousko-Uherska aby se připojili k putinovskému Rusku! Patří za Ural ...

      Vymazat
  13. Koukam,ze se nic nezmenilo.Porad tu radi stejni zakomlexovani "hrdinove",kteri kazdeho s jinym nazorem tituluji rudochu...Vrchol demokracie...Komuniste vratte se,vse odpusteno

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I náckové jsou vlastně jen "lidé s jiným názorem". Podobně také islamisté, stejně tak jako vy, ruďoši.

      Vy můžete vaše "Komuniste vratte se, vse odpusteno", blít leda do hajzlové mísy, vlastizrádný ubožáku.

      Vymazat
    2. 18:33 Jeste tyhle chytre reci...Fakt..kde vas vykopali?

      Vymazat
  14. "Jistou pozornost jsem tomu věnoval, ale bez emocí, možná proto, že mlácení studentů jsem již zažil při “Strahovských událostech” v roce 1967."

    Proč ta skromnost v líčení zážitků? Zrovinka když se autor usídlil v Anglii, byly v čerstvé paměti masivní nepokoje ve spojitosti se stávkou horníků, kdy lidé byli mláceni anglickými policisty. Ale to se asi nepočítá, to bylo přeci "demokratické mlácení" a ti lidé za něj konec konců byli rádi protože věděli, že je to pro jejich dobro. Však už to také známe, že?
    Nebo právě když my jsme tady udatným cinkáním, zpěvy a tanci svrhávali krvelačný komunistický režim, lidumilná americká armáda prováděla invazi do Panamy, ne nepodobnou vpádu vojsk Varšavské smlouvy k nám v roce 1968. Snad jen s tím malým rozdílem, že naši američtí lidumilové tam během pouhého měsíce pozabíjeli na 500 lidí, svrhli vládu a dosadili si svou loutku.
    No, hlavně že už máme jasno jak na které události pohlížet a které je lépe nevidět.

    https://www.newstatesman.com/sites/default/files/images/2014%2B23scrum.jpg
    https://www.youtube.com/watch?v=WhTH2RP2Vgg
    https://www.greenleft.org.au/sites/default/files/styles/glw_full_content/public/widerimages/US%20soldiers%20in%20Panama.jpg?itok=Pg4Az9NU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nic lepšího tam nemáte, vlastizrádný obdivovateli totalitního koncentráku, vlastizrádný vítači ruských okupantů?

      Vymazat
    2. 18;29 Jestli on ne,tak ja ano...Na tyrani diskutujicich vami by mel byt paragraf

      Vymazat
    3. 18:29

      Nestačí? Můžu přidat nespočet dalších epizod z láskyplné historie našich aktuálních vzorů.

      Vymazat
    4. 18:44
      Můžete přidávat co chcete. Čím víc toho přidáte, tím jasnější každému bude jaký jste rudý, vlastizrádný hlupák.
      Jan hlupák jako vy totiž může srovnávat potlačování násilných demonstrací a výtržností nějaké menšiny proti rozhodnutí většinou zvolené vlády s demonstracemi v totalitní zemi za demokracii jako takovou.

      Ale jak jsem psal, pište dál, ukazujte vaše myšlenkové pochody ať vidíme s kým máme tu "čest"

      Vymazat
    5. 18:53

      Mohl byste prosím podrobněji rozepsat co je "vlastizrádného" na konstatování ověřitelných faktů ohledně násilností ve světě?
      Mohl byste prosím doložit, že průvod studentů svedený mimo povolenou trasu pochodu byl tvořen nějakou většinou?
      Mám tomu rozumět tak, že v "demokracii" je mlácení lidí v pořádku a v "totalitě" je to odsouzeníhodný zločin? Pokud ano, mohl byste to nějak zdůvodnit?

      Docela by mě zajímalo, proč vás tolik rozčilují informace o násilnostech našich současných vzorů a pánů. Nechtěl byste se s tím svěřit? Uleví se vám.

      Vymazat
    6. 18:29 tvůj vytříbený slovník svědčí o absolvování dobrého školení

      Vymazat
    7. Vlastizrádné na vás je, že se pomocí přihlouplých, chatrných oslích můstků snažíte obhajovat invazi a okupaci naší země cizáckými vojsky, které sem přilezly na vlastizrádné pozvání vašich soudruhů, rudé sekty, která si jen za pomoci téhle vlastizrady dokázala tímto násilím na spoluobčanech uchovat na dalších 20 let absolutní moc, která jim nepatřila.

      No, mě se ulevilo už v roce 89. Vám se naopak evidentně přitížilo a to je dobře.

      Vymazat
    8. A tvoje myšlénkový pochody 18.53 -jsou taky víc než jasný. Sice předvádíš inteligenta, který se naučil číst a psát, ale blábolíš naprostý sračky - nic nemáš zažitý - všechno jenom vyčtený. Jsi opravdu blbeček.

      Vymazat
    9. 19:44

      Můžete prosím citovat, kde a jakými "chatrnými oslími můstky obhajuji invazi a okupaci naší země cizáckými vojsky"?
      Byl byste prosím tak moc hodný a odpověděl mi na všechny otázky?
      Předem velice děkuji.

      Jak jste přišel na to, že je mi těžko?

      Vymazat
    10. 18:20...Líp bych to neřekla!!!!!!!!!!
      Zatímco sověti škodili hlavně hubou,Amíci vraždili a škodili NÁSOBNĚ víc.
      Helanov

      Vymazat
    11. 20:03

      Milá Helčo,
      mi je úplně u prdele co se dělo někde v Panamě nebo jinde na druhém konci světa. Mě zajímá co se dělo tady u nás a nejbližším okolí.
      No a u nás byl největší škůdce Kreml a naši zasraní rudí vlastizrádci.
      Naopak, Amíci nám celé 20. století jen pomáhali. Jak při samotném vzniku Československa, přes osvobození západní části od nacistů až po tlak směřující k osvobození obyvatel ČR od vlastizrádných komoušů.

      JK vy jste buď extrémně blbý nebo blbého z nějakého důvodu usilovně hrajete. Jasně jsem uvedl příklad jednoho z těch oslích můstků. Zkuste si o přečíst ještě jednou nebo požádejte někoho chytřejšího ať vám to polopatě vysvětlí.

      Vymazat
    12. 22:53

      Nesmírně mi lichotí, když o mé inteligenci pochybuje takový zjevný velemozek jako vy, nicméně na svých dotazech trvám.
      Zeptám se tedy jinak, jste schopen je zodpovědět, nebo vám je mám zopakovat? Případně můžete citovat své odpovědi na mé jednoduché otázky, pokud jsem je někde přehlédl?

      Vám je "úplně u prdele"(použiju-li vaši "intelektuálštinu"), čeho se dopouští naši současní páníčkové, zatímco se rozohňujete nad tím, čeho se dopouštěli naši páníčkové předešlí? Zajímavé. Pak ale moc nechápu jak se mohlo přihodit, že na mé připomenutí pár skutečností jste vylétl jako čertík z krabičky. No umíte si to vysvětlit?

      Vymazat
    13. JéKá,
      takže platí první varianta. Jste extrémně blbý.

      Na rozdíl od minula, žádné "páníčky" nemáme, nikdo nás neokupuje ani nám nikdo nevyhrožuje napadením. Snažíte se vymýšlet ty absurdní kraviny marně.

      Ano, je mi to zcela u prdele. Neznám podmínky, východiska, motivace na druhém konci planety. Ale o to lépe znám podmínky tady u nás. Pokud jste skutečně Čech a ne troll z ruské ambasády tak jistě znáte přísloví "bližší košile než kabát".

      Ano, nad intelektuálními výrony zasloužilých lidových milicionářů jako vy, kteří kladou zcela na roveň zabránění násilnostem a škodám na majetku v demokratickém režimu a zmlácení lidí, kteří najdou odvahu v totalitní společnosti demonstrovat za svobodu a demokracii, je přímo mojí občanskou povinností "vyletět jako čert z krabičky".
      Stejně jako bych vyletěl při blábolech nácků nebo islamistů, od kterých se prakticky vůbec nelišíte.

      Vymazat
    14. 23:59

      Vidím, že navzdory vašemu oslnivému intelektu se vám opt nepodařilo pochopit, o co vás žádám. Tak to zkusíme znovu.

      Mohl byste prosím doložit, že průvod studentů svedený mimo povolenou trasu pochodu byl tvořen nějakou většinou?
      Mám tomu rozumět tak, že v "demokracii" je mlácení lidí v pořádku a v "totalitě" je to odsouzeníhodný zločin? Pokud ano, mohl byste to nějak zdůvodnit?

      Docela by mě zajímalo, proč vás tolik rozčilují informace o násilnostech našich současných vzorů a pánů. Nechtěl byste se s tím svěřit? Uleví se vám.

      Můžete prosím citovat, kde a jakými "chatrnými oslími můstky obhajuji invazi a okupaci naší země cizáckými vojsky"?

      Jak jste přišel na to, že je mi těžko?


      Kdo určuje co je oprávněné a co neoprávněné mlácení lidí? Vy? Je tedy, podle vás, pro demokracii příznačné mlácení lidí, zvláště pokud se účastní demonstrací a domáhají se něčeho na vládnoucí moci, zatímco pokud se něco podobného objeví v totalitě, je to šokující a odsouzeníhodné? Mám tomu rozumět tak, že totalita vyznačuje, podle vás, větší tolerancí a svobodou, než demokracie? To myslíte zcela vážně???


      Působí opravdu roztomile vaše jistě zcela upřímné prohlašování, že žádné páníčky dnes nemáme. Není ani třeba sledovat toky peněz, není třeba zaobírat se příkazy a direktivami přicházejícími ze zahraničí, vše nejbarvitěji osvětluje tento obrázek

      Vymazat
    15. Soudruhu JéKá,
      podle vašich otázek je vás pro naši krásnou, svobodnou zemi opravdu škoda. Vy patříte smíšlením někam do stalinistické gubernie či do KLDR.

      Samozřejmě, že mohu jednoznačně doložit, že průvod studentů byl tvořen většinou. A to výsledky prvních svobodných voleb, kdy jste vy, komunisti najednou získali z původních 99.9% hlasů pouhých 13%.

      Ale to je naprosto nepodstatné. Při vaší naprosté neschopnosti chápat nejzákladnější principy demokracie nemáte kapacitu pobrat, že v normální, svobodné zemi má i MENŠINA jednoznačné právo protestovat proti čemukoli a demonstrovat za cokoli. Ve vaší milované totalitě je protest proti ní vyloučen a tvrdě potlačen.

      A teď se, "milý" milicionáři, připravte na šok. Demokracie není anarchie! To je bomba, co? I v svobodné demokratické společnosti existuje policie, která dbá na bezpečnost osob a majetku! Stále vás ještě nekleplo? Pokud demonstranti rabují obchody, zapalují auta, rozbíjejí výlohy, útočí na jiné občany či policisty, je potlačení takového chování a ochrana života, zdraví a majetku naprosto v pořádku a většinou společnosti žádoucí.
      To je nekonečný rozdíl oproti zmlácení lidí, kteří jen demonstrují za pouhé právo demonstrovat, za právo vyjádřit svůj názor

      To jsem ale psal spíše pro případné jiné zájemce, kteří nejsou zcela vygumovaní milicionáři jako vy a mají k demokracii aspoň minimální sklony nebo jsou schopni aspoň přemýšlet.

      Na další vaše idiotské otázky už opravdu odpovídat nebudu, to bych se upsal.
      To je jak vysvětlovat fanatickému islamistovi proč tady máme rádi svobodu a nestojíme o žádný šarijastán a že ochrana policií před násilníky a zloději je opravdu něco jiného než náboženská policie.

      Tak čest, soudruhu!

      Vymazat
    16. 20:03...Mně taky zajímá víc to co je u nás,než to co je v Panamě...
      Proto nemohu Amíkům odpustit to soustavné ®ozesí®ání celého světa, hlavně Středňáku.
      Až nám tady v Kotvě jednou něco bouchne,tak aspoň budeme vědět za co...
      Za to,že jsme se (prostřednictvím NATO) zabořili do fašingtonské řiti.
      Kontrolní otázka:
      Kolik vojenských základen má na zeměkouli hodná Amerika a kolik zlí Rusáci?
      Dalo by se i říci,že RF a Čína si hleděj svýho.
      Což se o SAMOZVANÉM světovém drábovi říct fakt nedá.
      Helanov

      Vymazat
    17. 1:07

      Obávám se, že se vám nepodařilo doložit žádnou většinu studentů, jelikož je občané země nedelegovali k zastupování jejich zájmů, natož ke svržení socialismu a nastolení kapitalismu, jak se nakonec stalo. Nikdo nemá právo brát si svévolně jiné jako živé štíty. Nebo ve vašem bizarním vnímání "svobody" ano? Zkuste to tedy, prosím, znovu a lépe, případně doložte, že tomu tak bylo.
      Můžete prosím doložit, že na socialistickou myšlenku mají patent pouze komunisté? Můžete prosím doložit, že lidem v 89 primárně vadil socialismus a nikoli komunisté sami, jak je možno uvažovat z toho, že na utváření nové politické moci se od počátku výrazně podíleli bývalí komunisté a lidé úzce spojení s komunisty? Tedy lidé kteří jakýmsi nevysvětlitelným zázrakem náhle prohlédi a zjistili, že vlastně už nechtějí být komunisty, ale naopak antikomunisty. Jak jste správně uvedl, bývalý režim měl hlasy drtivé většiny občanů republiky, přičemž byste velice těžko hledal rodinu, kde nabyl nikdo v KSČ nebo v jí podřízených organizacích. To je, podle vás, nedostatečný mandát pro většinu?

      Jak se vám podařilo utrpět dojem, že já nechápu právo menšin protestovat a demonstrovat za určité záležitosti? Před chviličkou jste však ve věci studentské demonstrace psal o "většině". Možná byste si měl ujasnit své postoje.
      Mimochodem jen připomenu, kdybyste to "náhodou" nevěděl, že v té době, 1984-85, měly v Británii značné problémy s mocenskou strukturou různé menšiny. Nejen horníci, ale i např. homosexuálové, kteří proto začali demonstrující horníky podporovat.

      Demokracie není anarchie? Opravdu? A na to jste přišel zcela sám? Panečku, vy jste ale hlava... To je dobře, že jste s tím objevem vyšel na světlo boží, co bychom si všichni bez vás počali. Nicméně jelikož jste takový mimořádný mentální útvar bylo by s podivem, kdybyste nedokázal chápat příčinné souvislosti, vztah mezi tím co je napřed a co potom. Jistě to při své mimořádné inteligenci víte, ale přesto raději připomenu, že horníci v Británii zpočátku nedělali nic jiného, než stávkovali a demonstrovali proti plánovanému zavírání šachet a jejich propouštěním na dlažbu. To nebylo dokonce ani v Británii nic nezákonného, natož odsouzeníhodného, nebo ano. Oboustranné násilnosti se pak vyskytly až jako reakce na represe a zásahy mocenských struktur. Výsledkem bylo dokonce 6 mrtvých na straně demonstrujících. To naše demonstrace studentů byla proti tomu i se zinscenovaným "mrtvým studentem", alias agentem StB Zifčákem, naprostá selanka, jak možná nakonec uznáte i vy. Navíc demonstrace studentů probíhala normálně, nikdo proti ní nezasahoval, dokud probíhala v souladu se zákonem a nebyla svedena mimo povolenou trasu. Zdá se vám na tom nadále něco složitého k pochopení?

      Nemohu si pomoci, jistě je to jen náhoda, ale nedokáži se zbavit pocitu, že vaše chápání demokracie má takový nějaký zvláštní nádech, řekl bych selektivnosti a licoměrnosti. V naprostém rozporu s demokracií i principy svobody.

      Avšak o co šlo v mém komentáři k článku autora ohledně bití a zabíjení demonstrantů v Británii, které vás údajně "nezajímá" přestože tato připomínka vás tak abnormálně rozrušila až ztrácíte kontrolu a uchylujete se k nadávkám a osočování. No, nechám to vašemu svědomí.
      Šlo o probuzení mé zvědavosti, jak je možné, že si autor tak nějak "nevšiml" bezpříkladně brutálního násilí v "kolébce demokracie", do níž se uchýlil v úprku před krvelačnou a vražednou diktaturou doma. Že by byl skutečně až tak moc oslněn vzpomínkou na zmlácené demonstranty v roce 1967 u nás, že skutečně neviděl? To snad jedině kdyby byl slepý a hluchý. A nebo nechtěl vidět, tak jako vy?

      Velice lituji, že odmítáte odpovídat na mé, dobře míněné otázky, které nemají jiný cíl, než se dobrat jasných a srozumitelných závěrů, z nichž by se dalo usoudit na míru poškození vašeho charakteru. Škoda, doufal jsem, že budete otevřenější, ale už nyní se myslím rýsují určité kontury.

      Závěrem si jen dovoluji podotknout, že nejsem váš soudruh. Zřejmě jste si mě s někým popletl.

      Vymazat
    18. Přečetl jsem si jenom první vaši větu a dál nečtu, IDIOTE!!!
      Jak může v totalitní společnosti absolutní vlády jedné strany, v diktatuře, většina občanů někoho k něčemu "delegovat"??? Když jakýkoli jiný názor, pokus o delegaci, zájem menšiny či většiny, je ihned tvrdě trestán?
      Jste totální kretén, už s vámi definivně končím.

      Každopádně děkuji za nahlédnutí do vaší hlavy a připomenutí, že vy, komoušské zrůdy, jste opravdu nenapravitelné a i po 30 letech přemýšlíte pořád stejně. Vůbec jste se nezměnili a KSČM se nadá věřit ani slovo.

      Vymazat
    19. 9:06

      Jistěže může v naprosto každé společnosti kdokoli kohokoli delegovat k zastupování jeho zájmů. I v base můžu říct spoluvězňovi, že se ztotožňuji s jeho snahou o zlepšení kvality jídla. Ale i kdyby nemohl, tak tím přeci padá veškerá vaše argumentace, že studenti zastupovali většinu národa, hlavo. Ostatně kdyby tomu tak bylo, zřejmě by to byli studenti, kdo následně převzal moc. Stalo se tak?

      Velice mě mrzí, že odmítáte pomoci mi dovést tuto zajímavou debatu a zároveň náhled do vaší duše, až k nějakým uchopitelným závěrům. Skutečně by mě zajímalo, kam až byste byl schopen klesnout.
      Každopádně jste myslím i tak dostatečně odstrašujícím exemplářem pro všechny lidi obdařené rozumem. Lidé jako vy musí učinit odpudivým nebo aspoň zpochybnit snad i ten nejsvětější režim.

      Vymazat
    20. 9:06 Ověřitelná skutečnost byla hodně jiná, než tvrdíte. Stačí si najít staré seznamy kandidátů a složení poslanců národního shromáždění ČSR a ČSSR. Organizace, které delegovaly své kandidáty na tzv,jednotné kandidátce Národní fronty do parlamentu ČSSR:
      KSČ
      Československá strana socialistická
      Československá strana lidová
      Česká odborová rada
      Český svaz žen
      Svaz družstevních rolníků
      Socialistický svaz mládeže ČSR
      Česká organizace ČSTV
      Svaz československo-sovětského přátelství
      Svaz pro spolupráci s armádou
      Český svaz protifašistických bojovníků
      Československý červený kříž
      Svaz požární ochrany ČSR
      Český svaz spotřebních družstev
      Český svaz výrobních družstev
      Český svaz bytových družstev
      Svaz invalidů v ČSR
      Česká vědecko-technická společnost
      Socialistická akademie ČSR
      Česká mírová rada
      Český svaz stavebních inženýrů
      Český svaz novinářů
      Polský svaz kulturně osvětový v ČSSR
      Kulturní sdružení občanů ČSSR německé národnosti
      Svaz českých filatelistů
      Český svaz chovatelů drobného zvířectva
      Český svaz včelařů
      Český rybářský svaz
      Český myslivecký svaz
      Český ovocnářský a zahrádkářský svaz

      Všechny tyto strany a spolky měly zastoupení nejen v parlamentu, ale i ve vládě byli politici z jiných stran, než jen z KSČ. Třeba socialisté a lidovci, kteří na to rádi zapomínají a stejně jako vy lžou, že šlo o "absolutní vládu jedné strany".

      Jak proti dnešku bylo demokratické bylo tehdejší národní shromáždění se můžete přesvědčit i z ustanovení, které bylo využito pro výměnu poslanců po převratu 89 a pak hned po "vítězství demokracie" bylo zrušeno. Aby až se lidé proberou z poblouznění nemohli být noví mocipáni vyměněni:

      "Každý poslanec NS ČSSR mohl být kdykoliv na návrh Národní fronty odvolán, jestliže zklamal důvěru svých voličů nebo jestliže se dopustil činu nedůstojného funkce poslance Národního shromáždění. O odvolání měli rozhodovat na veřejných schůzích veřejným hlasováním voliči jeho volebního obvodu."

      Vymazat
  15. Zločinný Havlovský režim poznamenal miliony lidí, kteří žijí na pokraji chudoby. V Praze nájem za 3+l měsíčně 28 tisíc při průměrném důchodu 12 tisíc a průměrném platu 25 tisíc korun měsíčně. Havlovský režim je před krachem a jenom žvanění o tom jak jsme v Ráji asi dlouho nevydrží. Těch, kteří končí na ulici, bez střechy nad hlavou pořád přibývá. Kecy o tom, že si můžou za to sami, dlouho nevydrží. Prý je práce dost, ale za kolik to už nikde neuslyšíte. Běžte na úřad práce a tyto volné místa jsou za 16 tisíc hrubého a dojíždění z a dva a až tři tisíce při nájmu víc než 15 tisíc měsíčně. Krásné vyhlídky západního demokratického systému. Tyto fakta neukecáte, ač budete křičet sebevíc o geniálnosti flašky Václava Havla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 19:11...Ále,tak to zas nepřehánějme,ne?
      Babka která za bolšána unesla nákup v síťovce dneska supí za taškou na kolečkách ze které se jí sypou potraviny,o kterých si před hadrákem mohla nechat jen zdát.
      Pozor!
      Neříkám,že to platí pro všechny penzisty.
      Helanov

      Vymazat
    2. Nojo , ale ta babka si na vesnici mohla skočit třikrát za den do krámu , dneska jede jediným autobusem nakoupit do nejbližšího většího města do hyper-super marketu párky bez masa . Jak chutná třeba hovězí už ani neví (spotřeba klesla od převratu na třetinu).

      Vymazat
    3. 20:57...Maso se dneska žere v takovém množství,že se o tom před hadrákem mohlo lidem jen zdát.
      V každém režimu máte lidi kteří mají hluboko do kapsy.S tím ale nikdo nic nenadělá!
      Sociální ingeneering skandinávského typu se úplně neosvědčil.Nebo jo???
      Helanov

      Vymazat
    4. 3:14

      Mýlíte se, zvýšila se za těch 30 let spotřeba méně hodnotného a podstatně lacinějšího kuřecího masa, ale vše ostatní kleslo nebo stagnuje, přičemž celkově se spotřeba masa snížila.
      To mě pak vždycky dojme, když nějaký mladý imbecil začne tapetovat známý snímek jakéhosi prázdného řeznictví snad z Rumunska nebo Azerbajdžánu a předkládá ho jako snímek z ČSSR.
      http://www.agropress.cz/spotreba-masa-v-cr/

      Vymazat
    5. 8:46
      No hlavně, ty hloupá trubko, se spotřeba masa snížila proto, že za komoušů měla každá rodina žijící na venkově minimálně slepice a každá druhá i králíky a prase. Byla to tehdy naprostá nutnost. A taky dřina KAŽDÝ den. Dnes se na to může každý z vysoka vysrat a vše si raději koupí za pár šupů v marketu.
      A na kuřata se přechází proto, že je to zdravější.

      Vymazat
    6. 8:57
      Milý retarde, opět zcela špatně. Spotřeba kuřecího(to jsou totiž slepice, víte?) se zvyšuje, ale snížila se spotřeba hovězího, telecího, vepřového, skopového a ryb. Zkrátka hodnotnějšího a dražšího masa. Mohu vás ujistit, že ani za socíku nebylo vůbec obvyklé mít kromě slepic a maximálně deputátního prasete na dokrmení, i nějaký další dobytek.
      Navíc i váš idiotický výkřik, že držení dobytka bylo dříve nutností by jaksi neobstál ve světle toho, že spotřeba třeba drahého hovězího apod. se po hadráku dramaticky propadla. Když by jeho nedostupnost řešili Češi za socíku vlastním chovem(pomiňme to, že chov dobytka vyžaduje neustálou péči a neumožňuje chození do dalšího zaměstnání, takže by na něj ani za socíku, přes mnohem více volného času, čas nevyzbýval), proč tak drasticky spotřeba poklesla? Proč si tedy Češi neudržují domácí hospodářství? Já vám to povím, protože vyprodukování hodnotnějších typů masa je velice nákladné jak materiálně, tak časově. Kuře nadopované hormony a antibiotiky vyroste za pár týdnů, dobytku totéž trvá několik let, blbe.

      Vymazat
  16. Na diskuzích je nejlepší ten zasranej blbeček, kterej v osmdesátym devátym ještě sral do plen.Velice ho baví lézt mezi lidi, kteří píší o době, kterou skutečně zažili a ve které žili, on sám ví hovno, jenom co si kde přečet a krafe ty hovadiny. Mohl bys -milý blbečku - tady nějak zdůvodnit, proč podle tebe hned po devadesátým - ta odporná, hnusná, politická samozvaná chátra - vyházela statisíce lidí z práce rovnou na dlažbu, bez jakéhokoliv zajištění, aby mohli všechny podniky "zprivatizovat" což znamená rozkrást nebo prodat? Líbilo by se tobě, kdyby tě někdo ze dne na den vyrazil z pozice, kde jsi teď, dal ti hovno, a bylo by jim jedno, že chcípeš hlady? Prostě - najít si důvod, všechno ti sebrat, vyrazit tě z bytu na ulici, dům ve kterém bydlíš dát nějaké svini "privatizace" - ne? A tebe nechat chcípnout hlady venku. Umíš si něco takovýho představit? Jenomže o tom se nikde nedočteš. To byla genocida devadesátých let, stejně zločinných jako byla padesátá léta. Až bys umrzal venku na lavičce, a omrzlé hnáty by ti žrali červi, blábolil bys nějaké sračky o prázdných obchodech, železných zdích a banánech? Asi sotva. Prostě pitomej kripl - co leze mezi dospěláky se svejma trapárnama.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prožil jsem to a naprosto souhlasím. Líkvidace veškeré výroby a tudíž i občanů a jejich rodin. Žebrali jsme o
      jakoukoli práci a za minimální mzdu za 10-12 hod práce.Odpolední a noční příplatky žádné! "TADY jste v soukromé firmě a zákoníkem práce si vytírejte zadek!
      Tak jsme si užívali 90tá léta. Holt lidi kteří se přisáli na stát to neprožili a nemohou uvěřit.

      Vymazat
    2. 19:51
      Ne, nejlepší v diskusi jste vy - rudí, dementní blbečci, kteří si jaksi automaticky, bez sebemenšího opory v textu oponentů, namlouváte, že všichni kdo neopěvují tu vaši zkurvenou zadrátovanou totalitu, jsou lidé ve věk 15-30 let.

      A i kdyby to tak nakrásně bylo, tak tento "argument" je zcela irelevantní. Kolik z vás zažilo 2. válku, potažmo Protektorát? Přesto o něm žvaníte a rozumujete jak kdyby se nechumelilo.
      Podle vaší přiblblé teorie byste o všem co jste nezažili na vlastní kůži museli držet hubu a nemít na to žádný názor.

      Vymazat
    3. 22:44
      Potíž je v tom, že na hodnocení 2.sv. války a protektorátu panuje víceméně všeobecná shoda. Ale v hodnocení éry socialismu je velice znatelný rozdíl mezi pamětníky a lidmi, kteří jej znají jen ze současné propagandy. Nepřijde vám to ani trošku pozoruhodné?

      Vymazat
    4. 22:48
      Ne. Potíž je v tom, že vy si bez jakéhokoli exaktního důkazu namlouváte, že většina lidí nad cca 40 let na ten vámi milovaný, zadrátovaný koncentrák, vzpomíná s láskou a z fleku by se k němu vrátila z dnešní svobody, demokracie a blahobytu.

      Shoda ohledně Protektorátu panuje jen proto, že jsme válku vyhráli a vyhnali Sudetské Němce a potrestali nacisty a většinu kolaborantů. V roce 1989 bohužel žádná taková očista a potrestání komunistů avlastizrádců neproběhla.

      Vymazat
    5. 23:02
      Nevím o jaké "svobodě, demokracii a blahobytu" to řečníte, ale v nedávném průzkumu se píše, že třetina Čechů nad 40 let věří, že za socialismu bylo lépe. Nechci se s vámi hádat, ale neejsem si jist, že by i třetina mladých zastávala tento názor. Aspoň o takovém průzkumu nevím.
      https://www.irozhlas.cz/zivotni-styl/spolecnost/pruzkum-pamet-naroda-cesko-listopad-1989-sametova-revoluce-komunismus_1910221000_dok

      Jak byste si představoval trestání komunistů(za co?) v zemi, kde snad nebyla rodina, v níž by nebyl aspoň jeden člověk v KSČ. Vy troubo, vždyť to by byla občanská válka!

      Vymazat
    6. 23:26
      "Milý" pane,
      že nevíte o jaké svobodě a demokracii řečním je jen váš problém a vaše ignorance.
      Nejlepším a nejširším průzkumem vždy byly a jsou svobodné, demokratické volby. A ty mluví o náladě ve společnosti jasně.

      Představoval bych si minimálně potrestání aspoň několik set těch největších komoušských prasat jako byli například vaši soudruhové Vaš, Polednová, Jakeš, Indra, Lorenc a další podobní dárečci.

      V Německu byla po Norimberském procesu občasnská válka? Vy už raději nic nepište.

      Vymazat
    7. 23:40
      Jak si mám, podle vás, vykládat výsledky a účast ve volbách, řekněme za posledních 10 let? A co říkají o věku a vztahu k socialismu?
      Opravdu byste chtěl trestat Lorence? Nebo Jakeše? A za co? Pokud víte o nějakém jejich trestném činu(že by Lorencova příprava listopadového puče?), podejte na ně trestní oznámení. Je to vaše občanská povinnost!

      Vymazat
    8. 23:48
      Vykládejte si je tak, že cca 85% voličů je jednoznačně pro svobodu, demokracii, tržní hospodářství, západní způsob života, prostě opak předlistopadového režimu.... tzn všichni voliči všech stran mimo KSČM a SPD.

      Vymazat
    9. 1:10...Já bych spíš řekla,že větší než malé % občanů nalítlo obojetnému kobliháři,resp.jeho Márovi,teda...;-)
      SPD vzhledem k NEPŘESTAJNÉ dehonestaci od VŠECH ostatních stran má vlastně docela hodně procent.
      Až se lidem rozbřeskne v makovicích,tak ta % budou stoupat.
      Helanov

      Vymazat
    10. 1:10
      Mě hlavně zaráží, když je tady taková spokojenost s nastoleným režimem, proč neexistuje stabilní podpora nějaké partaje, která ztělesňuje a realizuje požadavky voličů na řízení země. Namísto toho se partaje mění jako svatí na Orloji a víc než cokoli jiného to připomíná volby ze zoufalství. Což dokládá i tzv. "blbá nálada", o níž hovořil i Václav Havel. Společnost spokojenou s vedením a vývojem si já tedy představuji zcela jinak, než snažící se chytat stébla, přeskakování z jedné volby na jinou a evergreen "zklamání ze zvolených zástupců". Také mi do té spokojenosti voličů a jistoty jejich podpory moc nesedí jejich klesající účast ve volbách, která bývá jen mírně nadpoloviční v případě sněmovny a v případě Senátu nebo voleb do EP vyjma posledních se pohybuje dokonce jen mezi 15-20%. Tzn. 80-85% voličů rezignuje na svůj hlas. Proč se píše o znechucení lidí politikou, když jsou podle vás tak spokojení?
      Pak se můžu jen trpce pousmát nad vaším oháněním se údajnými 85% voličů, navíc rozeštvaných a rozprsknutých po partajích s naprosto odlišnými politikami.

      Vymazat
  17. Tak si to tak vykladej,ale pravda je jiná.Lepe uz bylo.....

    OdpovědětVymazat
  18. ...A právě proto, že svou rodnou zemi miluju, nemůžu slavit hadrák.
    https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/2019102710886088-matejka-o-sametu-naostro-30-let-svobody-jsme-zase-tam-odkud-jsme-v-roce-1989-vypadli-take-proto/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak to musíte být hodně zoufalý, když se už musíte opírat o názor echt ultrapravičáka Matějky, který by vás, komouše, nejraději vybil. A s chutí.

      Vymazat
    2. 9:10
      Poněkud zaspáváte dobu, když nestíháte pochopit, že žádná pravice, ani levice už tady dlouhou dobu neexistují. A pan Matějka v jeho článku situaci vystihnul dobře.

      Vymazat
    3. 9:10

      "Ech ultrapravičák"??? Máte aspoň tušení o programu jeho strany? Zjevně ne. Na tom se dokáže shodnout pravičák jako levičák, pokud jsou vlastenci.
      Nicméně proč by nemohl argumentovat takovýmto názorem pravičáka, když názory levičáků jsou stejné a notoricky známé? Není vám spíše podivné, že i pravičák zastává názory připisované levici? Ale vy asi nejste zrovna moc přes myšlení, jak jsem pochopil. Tak se tím nezatěžujte.

      Vymazat
  19. Všichni zastánci současného režimu, který si říká demokratický, by si měli položit jednu, jedninou otázku. Tou otázkou je, zda může být zadlužený člověk svobodný. Tato otázka souvisí s tím, že obyvatelstvo České republiky je zadlužené k dnešnímu dni částkou ve výši, víc jak dva biliony korun a to, za doslova a do písmene, lichvářské úroky. S tím souvisí i počet exekucí, který v roce 2018 dosáhl počtu, víc jak 800 tisíc a pořád stoupá. Je lehce, pro jedno procento nejbohatších, kteří ovládají sdělovací prostředky a parlament, razit názor, že si za to lidi můžou sami, protože oni jsou ti chytří, bohatí na několik generací dopředu "nakradením" nehorázného majetku na generace dopředu. Jen se podívejte po světě co se děje kolem nás. Kapitalisti ve vykořisťování ve jménu demokracie, to vždy v hrabáni majetku přeženou a když lidé nevědí kudy kam, začnou nepokoje, války a ti nejbohatší ve snaze urvat z toho ještě víc, pak nechávají střílet do lidí, rozhánět demonstrace a křičet o demokracii, která platí jenom pro ně samé a ne pro obyčejné dělné lidi. U nás, začínají ukazatele ekonomiky a zadluženosti obyvatelstva v souvislosti s ubohou výši mezd zadělávat na výbušnou směs a nevím jestli pro vykořisťované lidi bude stačit jim v televize hlásat, jak si žijeme jak v Ráji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak.

      Vymazat
    2. 9:09
      Jakápak demokracie. Je to jen další, pokročilejší forma totality. Totalita moci založené na kapitálu a reálného vyloučení "poddaných" z rozhodovacích procesů.
      Jediné co bylo lidem povoleno je vyplakávání nad zavedeným stavem, protože vládnoucí moc kapitálu už je nepotřebuje, není závislá na jejich podpoře. Pouze v tom je rozdíl oproti režimu minulému, který svou moc zakládal na podpoře bezvýhradné a všeobecné obyvatelstva. Proto si ji také přikrášloval a potíral projevy nespokojenosti. Dnešním vládcům je to fuk, jsou si svou mocí naprosto jistí.

      Vymazat
    3. 10.19 přesně a jasně, není co dodat, jenom souhlas!!!

      Vymazat
    4. 10:19 Jakákoliv demokracie je fikce! Lůza nikdy nebyla předurčena k podílu na moci, není totiž schopná sebeřízení! Od toho tu existuje od počátku dějin kasta pánů nadaná Vůlí k moci, která ovládá tuto vlastnost postrádající kastu otroků! Bohužel ta první dnes musí předstírat vládu té druhé! Tzv. demokracie (=lůzovláda) je levicová idea a levice byla vždy nepřítelem velkých mužů, kteří místo toho, aby jim druzí s radostí sloužili a nacházeli nejvyšší uspokojení v tom, že mají tu čest podílet se na jejich dějinném poslání, musejí strpět, že se jim tito pletou do cesty. Zatímco v nerovné společnosti může průměrný muž velkému muži dobře sloužit k vzájemnému prospěchu, v rovnostářství jsou průměrní muži pro ty velké břemenem. Rovnostářství je triumfem nízkých mužů s nízkými ambicemi! Rozum je další mantrou masonů! Nadčlověk se svou morálkou pánů liší od podčlověka. Morálka podlidí se projevuje jako duševní společenská choroba zvaná levicovost, která vede k jejímu postupnému úpadku, kdy všemu nemocnému, slabému, patologickému a dokonce kriminálnímu je věnována dojemná starost a péče, která daleko přesahuje péči o zdravé, a to proto, aby se opět zařadilo do stáda obecné uniformity. Skutečná pravice, která jediná může zajistit zdravou společnost, musí v první řadě odmítnout rovnoprávnost! Neb jak klasik napsal: "Nadčlověk je smyslem Země ... a právo nutně znovu povstane z násilí a moci. Protože jen malý počet lidí je natolik vynikajících, aby mohl vládnout, zatímco sloužit musí vždy nesčetné zástupy."

      Vymazat
    5. 17:11
      Nemáte to se sebou lehké :-D

      Vymazat
    6. 17:39 To jistě ne, ale zvládnu to nakonec s přehledem. Ovšem s tobě podobným rudým xindlem to budu mít mnohem snažší! Svěřím totiž péči o něj tady naší Anče! :-D - https://www.youtube.com/watch?v=32_labDTeTM

      Vymazat
  20. K úvodní fotografii.
    Mladí a děti kteří tak nutně chtěli mít to, co jen některé
    děti na západě.
    Chudáci naše děti, mysleli si, že oni to budou mít všichni.
    Havel jim to docela úspěšně nabulíkoval.

    OdpovědětVymazat
  21. Ne že bych byl škodolibý, ale Pepek Vyskoč v této diskusi dostal extra dobrou nakládačku. Vy jste se na něj domluvili, že jo? :-D

    OdpovědětVymazat
  22. Až bude tobě, pionýre, čtenáři, třicet, pětatřicet let, vzbudíš se do světa, který už v mnohém nebude podoben dnešku. Budovatelé komunismu v Sovětském svazu i u nás budou mít k dispozici moderní automatizované závody, zvládnou zemědělské práce průmyslovým způsobem, budou pracovat šest hodin denně. V té době proniknou hluboko do tajů vesmíru. To všechno se promítne do každodenního života: 250 milionů tun oceli ročně, hojnost všech prostředků, městská doprava zdarma, bezplatné stravování ve školních a závodních jídelnách, bydlení v prostorných bytech bez nájemného, levné nebo bezplatné turistické základny atd. To není začátek fantastické povídky našeho časopisu, to je reálný dvacetiletý program Komunistické strany Svazu sovětských socialistických republik, o kterém píše, mluví a přemýšlí celý svět. Bledne sláva kapitalistické techniky a výroby. Vždyť za deset let předstihne SSSR Spojené státy americké dvaapůlkrát a v roce 1980 bude jeho náskok sedminásobný.

    :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A tohle vše jsme hodili za hlavu. Teď se rveme jako chovný dobytek o kosti, které panstvo milostivě odhodí ze stolu. Průmysl v troskách nebo vyprodaný, rozvrácené zemědělství pěstuje místo potravin palivo, školství vychovává přinejlepším fachidioty, torzo armády slouží jako pucflekpro cizí zájmy, ve vlastní zemi jsme jen trpěni na podřadnou práci... :-(

      Vymazat
    2. 18:50
      :-D
      Ne, kdepak. Z těchto komoušských plánů, kterými nás propagandisticky bombardovali, se nevyplnilo vůbec nic. Žvásty o sedminásobném předstižení USA v roce 1980 jsou dnes k popukání. Ale jak vidno, někteří fanatici v ně navzdory realitě stále věří :-D

      Vymazat
    3. 18:59
      Nestihlo se vše, to je pravda. Ale už před 30 lety fungovaly poloautomatické zemědělské provozy, které měly blízko k průmyslové výrobě. Automatizace průmyslu je i dnes realitou. Městská doprava byla za 1,- Kčs, to už snad není příliš vzdáleno dopravě zdarma. Stravování pro děti a pracující bylo rovněž za hubičku, někde i zdarma. Bydlení za pár korun bylo realitou. Taktéž rekreace. Pracovalo se 40 hodin týdně a jsem přesvědčen, že by se pracovní doba dále zkracovala. Bohužel nastal po převratu opačný trend a Češi tráví v práci nejvíce času ze všech Evropanů, jako ta tažná hovada. Ranní, odpolední, noční, nepřetržité provozy, práce o víkendech a svátcích... :-(

      Vymazat
  23. 19:11 Je to marný, je to marný, mládež patří Söresóvi. Musí to poznat na vlastní kůži. Zajímavé je, že i nám se totáč pkoušel vymýt mozky, ale nebyl úspěšný. Vlastní zkušenost je k nezaplacení. Prosím odrostlou generaci ať píše jen pravdu, často narážím i na lež, pak je pravda znehodnocena a vzbudí jen nedůvěru. Byty byly sice levné a levné byly i nájmy, ale kdo nepracoval ve vyrobě (manuálové, vojáci dostávali podnikové byty) byl jsem THP a byt jsem v Praze nesehnal, až zdědil po rodičich.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, komunisté mne jako mistra z výroby také nechali bydlet v prkenné boudě bez vody a elektřiny a teprve po převratu jsem si mohl přečíst, jaké na mne sbírali pomluvy na úrovni tzv. občanského výboru. Jako zvláštní nebezpečí byl klasifikován psací stroj, na němž, předpokládali , že píšu štvavé
      letáky proti 21. srpnu. Tím žili soudruzi Vasila Biĺaka a Aloise Indry. A přitom šlo o to, za co koupit přístrojové vybavení pracoviště... Odešel jsem tedy po převratu ,a jako odborný učitel jsem rychle překročil průměrný plat v republice. Ale škoda,vydrželi to kazit příliš dlouho.
      Nevznikla nová generace řídících pracovníků a dnes vidíme výsledek.

      Vymazat