Reklama

úterý 1. října 2019

Záporný úrok a cesta do kytek

Václav Umlauf
1.10.2019 E-republika
Státy skrze negativní úrok zničí lidem peníze, zlodějům umožní vykrást národní majetek celých generací. Banky obchodují s nesplatitelnými dluhy a zaplavují trh bankovním sračkami, které si kupují důchodové fondy a zdravotní pojišťovny, protože něco jim musí vydělávat, když tam lidi mají celoživotní peníze na stáří.



Tematické číslo Dluhový dolar, má láska (2019/1) se věnovalo současné globální ekonomice. Neoliberální zázrak se sype tak rychlým tempem, že i naši presstituti začali mluvit o hospodářské krizi. Ta už panuje v ekonomice nejméně půl roku, viz naše starší články. Ale u nás se o krizi nesmí mluvit, jak za komoušů se nemohlo psát o úspěších západního kapitalismu. Náš mafiánský kapitalismus je ten nejlepší ze všech, takže se ho kapitalistické krize prakticky nemohou dotknout. Současný korporátní fašismus má stejné blbé argumenty, jako za bývalého socíku. A pokud tento zběsilý režim bude řádit tak dlouho jako socialismus, tak musím ještě 10 let vydržet, než ho naštvaní lidi zase svrhnou. Ale banksteři nám mega-zlodějnami pomáhají, jak můžou, aby to šlo rychleji ke dnu.


Expanze negativního úroku


Podívejme se na jeden zvláště zajímavý případ, což je negativní úrok. Grafy k euru najdete v článku Studená válka a ruský rubl, kde vidíte zápornou hodnotu německých státních dluhopisů. Podívejte se na jednu normální skandinávskou banku, abyste viděli co nám banksteři udělali z peněz za posledních 15 let.



To znamená, že uložení vkladu v bance je trestáno finanční smrtí, tedy znehodnocováním peněz. A teď mi řekněte: Kde banka bere peníze, když vůbec nestojí o vklady střadatelů? Protože jí je tiskne FED a ECB, tedy ne přímo, ale nepřímo. Centrální banky vydávají státní dluhopisy, nebo skupují špatné dluhopisy bad banks a dávají za ně naše poctivě vydělané peníze skrze zlodějnu zvanou "kvantitativní uvolňování", viz heslo. Schválně se podívejte na roky 2008-9 v grafu, kdy šla úroková míra volným pádem na nulu, to jest, kdy jste bankám dali peníze úplně zadarmo. Úroková míra šla na nulu, protože centrální banksteři stojí mimo jakoukoliv politickou kontrolu a pustili do oběhu prakticky ničím nekryté peníze skrze dluhopisy. Ty si vzaly banky a začaly na ně půjčovat každému troubovi s občankou - i kradenou, jsme v Česku. V USA z toho byla známá hypotéční krize, viz článek Pohádka o hypotéční Karkulce a nenažraném Vlkovi-Banksterovi. Jak jsem psal, tento režim naučil lidi, že v životě rozhodují jen peníze. No a pak z tohoto božstva udělal záchodový papír. Neoliberalismus neumí nic jiného než lhát a krást pro jedno procento, tak není se čemu divit. A legrace bude, až to lidem dojde, tedy na jejich bankovním kontě. Jak sami z grafu vidíte, banky se z mega-zlodějny v USA dané zničením hypoték v letech 2006-9 dodneška nevzpamatovaly. Finanční systém je ochromen, jde z krize do krize a pro normální lidi už fakticky zkolaboval vinou záporného úroku a dalšími jinými způsoby danými znehodnocením peněz.


Jak se krade přes záporný úrok


Proč je záporný úrok další rozhodný krok směrem k propasti? Začněme stavem dolaru. Americký federální dluh se od finanční krize v roce 2008 více než zdvojnásobil a vzrostl z 9,4 bilionů dolarů v polovině roku 2008 na více než 22 bilionů dolarů v dubnu 2019. Dluh asi nebude nikdy splacen. Vláda za dluh platí úroky a úrokové sazby rostou. Je to pochopitelné, protože dolaru se každý rozumný stát hledí zbavit. A když o US-dluhy není zájem, musíte na ně dát větší výnos, aby se ten šmejd prodal. A obsluhu federálního dluhu platí daňoví poplatníci. V roce 2018 FED oznámil plány na zvýšení úrokových sazeb do roku 2020 na "normální" úroveň. Cílem je 3,375 procent, což je nedosažitelné, protože vyšší úrokové sazby by zruinovaly většinu Američanů ze střední vrstvy, kteří tak tak splácejí celoživotní otrocké hypotéky. Přidal jsem zajímavý graf, kde vidíte, kdo nejvíce přichází o peníze. Je to střední třída v USA, kde je nejvyšší počet bankrotů podniků a osobních úvěrů.



Chudí už nemohou zbankrotovat, protože 40 miliónů z nich žije v USA ze žebračenek (viz heslo food stamps). Když privátní FED drží vládní cenné papíry, vrací úrok vládě po odečtení svých nákladů. Soukromí kupci těchto cenných papírů budou inkasovat stále vyšší úrok a zvyšují tak daňové zatížení občanů. Jedno promile banksterů žije ze střední třídy, kterou tento systém naprosto likviduje.

Potřebuje jedno promile banksterů ve FEDu a v ECB normální investiční bankovnictví? Vůbec ne. Čím více dluhů USA a EU naseká, tím budou privátní bankéři bohatší. Tento dluh prodají směrem dolů, a přitom si odečtou svou svou bídně placenou práci. Normální chudý Američan nyní platí úroky těm, kdo si tento dluh koupili. Za současného stavu je dluh USA nesplatitelný, což je pro bankstery FEDu dobře, protože jejich kšeft pojede navěky. Vlastně ne. Jen do pádu dolaru jako světové měny a do zhroucení současného světového bankovního systému. Když se ve 30. letech zhroutil německý finanční systém do hyperinflace, korporátní fašismus to vyřešil militarizací ekonomiky, nástupem Hitlera k moci a válkou.


Jak se chudne přes záporný úrok


Sami vidíte, že jde o začarovaný kruh. Nejprve je třeba znehodnotit normální vklady, proto ten záporný úrok na vklady občanů. Pak se jejich peníze nahradí zlodějským šmejdem banksterů. V hypotéční krizi vrcholící v roce 2008 US-korporace získaly veřejné prostředky v hodnotě 4,6 bilionu dolarů a vyměnily je za neplatné bankovní šmejdy. Prostě, taková normální a nikdy nepotrestaná bankovní loupež. K tomu viz článek Chybí 2 bilióny dolarů? Nevím. Můžete s tím něco udělat? Ne.

Podívejme se blíže na systém totální zlodějny jednoho banksterského promile, který běží přes záporný úrok. V současné době je ve světě podle Deutsche Bank asi 15 biliónu dolarů cenných papírů a obligací všeho druhu, které už mají záporný úrok. To je, prosím, v současné době celkem 25 % světového finančního trhu. Od října 2018 se toto číslo ztrojnásobilo na dnešní stav. Banksteři v centrálních bankách nám zničili peníze proto, aby si je mohli sami tisknout formou ničím nekrytých dluhopisů. Tyto šmejdy prodávají jménem států, tedy našim jménem, a tím nahrazují normální státní měnu krytou alespoň naší prací. Podívejte se na tempo růstu negativních dluhopisů v rámci EU za posledního půl roku.


A nyní se podívejte na druhý graf, který jsem komentoval v článku o německých státních dluhopisech. Nejkvalitnější měny mají pochopitelně nejvyšší záporný úrok na státní dluhopisy, protože se tam ukládají peníze jako pojistka.



Tato tabulka ukazuje, jak si stojí státní měny, které kvůli euru už neexistují, ale zato existují státní dluhopisy. Cedulové banky jako státní věřitelé zastupují celé státy, protože sice netisknou peníze, ale mají státy v hrsti skrze dluh v hodnotě ročního HDP země, jako v USA. Až půjdou do záporných čísel i dluhopisy USA (teď je úrok okolo 2 %), tak to bude konec dolaru jako světové dluhové měny. A paradoxně to bude znamenat, že USA šly nahoru ekonomicky, protože hodnota jejich dluhopisů roste a může jít do záporu, viz příklad Švýcarska a Německa. To je svět naruby. Pak se nemůžete divit, že z nás velké banky dělají vola. Místo poctivě vydělaných peněz dostaneme plastové kartičky s jménem banky a čipem, který má v systému bail-in a bail-out prakticky nulovou hodnotu. Podívejme se na obě hesla, ať vidíte, jak se stříhají ovce ve velkém. Viz naše starší články k bankovnímu systému. V roce 2014 byla rakouská banka Hypo Alpe Adria - Heta Asset Resolution AG, dána zelenou rakouským bankovním regulátorem, rakouským úřadem pro finanční trh (FMA), aby se refinancovala tzv. „srážkou“ v průměru 54 %, což znamená krádež 54% peněz vkladatelů. Klikněte si heslo k této bance, psali jsme o ní. První a největší test na stříhání ovcí se však konal na Kypru, když v roce 2013 ztratili vkladatelé Bank of Cyprus přibližně 47,5% při devalvaci, aby zachránili svou banku. Velcí žraloci byli samozřejmě varováni, aby si mohli včas vybrat své peníze a převést je do zahraničí. Ale my v rámci bail-out/in jsme legálními akcionáři banky a ručíme svým vkladem za její hospodaření, o kterém nevíme (kromě oficiálních auditů) vůbec nic.

Tak už vám doufám došlo, proč nyní stouply ceny nemovitostí a proč do nich naši mafiáni horečně investovali před dvěma roky, když jim ČNB půjčila korunu za úrokovou facku (Banksterské praktiky současné ČNB). A proč mladí a normálně vydělávající lidi nebudou mít kde bydlet, kromě celoživotních podnájmů. A tak budou mladí trvalí otroci, protože jejich vklady se budou trvale znehodnocovat a cena bytů trvale poroste do nebe. Mafiáni všechno, co nám legálně ukradnou, musí vrazit do něčeho, co z nás udělá otroky. Musíme otrocky jednoprocentním mafiánům platit ten úrok, který jejich kámoši mega-zloději jednoho promile ukradli nám všem (tedy i jednomu procentu) skrze rotačky nekrytých dluhopisů FED a ECB. Jak říkám, tento systém má pro jedno procento opravdu zářivou budoucnost. Pro 99 procent to musí skončit otroctvím.


Cesta do neoliberálního otroctví aneb Klaus doopravdy


A nyní k podstatnému, čili jak se staneme otroky. Koupení a prodejní politici skrze negativní úrok jménem státu zničí lidem peníze, zlodějům umožní vykrást národní majetek celých generací, viz příklad s nemovitostmi. Největší banky obchodují s nesplatitelnými dluhy, viz příklad USA. Tím zaplavují trh bankovním sračkami, které si kupují důchodové fondy a zdravotní pojišťovny, protože něco jim musí vydělávat, když tam lidi mají celoživotní peníze na stáří a na nemoc. Při záporném úroku a vysoké inflaci z nich postupně budou žebráci. A ta inflace přijde, protože ničím nekryté dluhové "peníze" bank nemají žádnou hodnotu, zatímco zlato a cokoliv hodnotného má svou cenu pořád. Takže záporný úrok z bankovních sraček nás potupně zničí. Banky znehodnotí peníze záporným úrokem a k tomu se přidá inflace kvůli nekrytým dluhopisům. Banky nechávají kolovat tyto finanční sračky dál, protože je vykoupily za naše peníze, jako by to byly nějaké skutečné hodnoty. Banky si připíší nominální hodnotu dluhového šmejdu na konto, tím mají formálně kryté portfolio a mohou dál vesele půjčovat. K tomu viz článek Hlavní nepřátelé Česka aneb Jak se kompostuje dolar. Jak jsme psal minule, tomu zlodějskému systému je už 30 let po vzoru jím nenáviděného "komunismu" mu chybí do pádu ještě ta desítka. Ale kvůli zápornému úroku to půjde do kytek o něco rychleji.

49 komentářů :

  1. Vsichni vime, ze bankeri jsou banskteri(to se vi uz roky), ale vsichni jim ty penize cpeme (tedy krom mne, ja ucet nikde nemam)
    Vlastne s tim vsichni souhlasime a podporujeme je tim, ze bankovni sluzbu pouzivame.
    Nejde mi do hlavy, proc pak vsichni nadavaji, ze nas banksteri okradaji, kdyz jim to umoznime.
    Tak ty penize do banky necpěte, vsechno co mate vyberte a prestante vyplakat nad tim, ze vas lide s vyssim IQ v bankovnim sektoru ojebou.
    Nechapu tuto lidskou vlastnost; oni mne v bance okradou, ale kdyz ja jsem takove pako vylizane, ze jim ty penize dalsi mesic opet prinesu. Tak si pak nestezujte, kdyz zlodeji date penize do ruky, ze vas okrade...to uz je asi o vrcholu debility...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zapomínáte, že dnes každý,kdo pracuje a chce za svou práci brát takzvanou "mzdu" musí mít u některé banky účet, protože skutečná mzda se v hotovosti nevyplácí. Jen ta vyplácená načerno (to je váš případ?) nebo když vyčůránci žijí z peněz svých nájemníků, ( dostali v privatizaci nebo si levně koupili nějaké byty a mastí z toho nájem jak ze zámku) - to je váš případ? Protože jinak tenhle žvást nechápu. Většina lidí nedává své peníze do bank dobrovolně, no a šmejdi, kteří přelévají své miliony, nebo si různě přepírají své špinavé peníze, o těch se snad nezmiňujete - ne? Těm by patřilo, aby je konečně nějaký ještě větší a drzejší šmejd okradl.

      Vymazat
    2. 9.47
      na to je přece jednoduché řešení. Ke každému účtu je platební karta a tak co brání vybrat na kartu z bankomatky všechno a nechat na účtu pouze povinný limit. Pak je ale nutno chodit na poštu a platit všechny složenky individuélně. Já to dělám tak že na účtu ponechám částku nutnou pro úhradu měsíčních nákladů na bydlení plus malou rezervu a co je navíc jde domů v hotovosti. Hotovost měním za komoditu, která svoji hodnotu nikdy nepozbyde. Nejhorší "inmvestice" je nakupování zbytečných krámů v marketech, protože ty krámy se prodávají jen proto, aby se peníze vrátily do bank.Trvanlivost je ze zákona omezená na dva roky přes zabudovaná kurvítka a tím se podporuje nadvýroba a tím i nadspotřeba a "ekonomové plesají že už zase kupní síla obyvatelstva roste. Čili rada... naučte se žít střídmě a papírky tezaurujte do kovu neb bude hůř a nakonec nejhůř.

      Vymazat
    3. Re (09:47):
      Ano, pokud chce dnešní zaměstnanec výplatu, musí mít založen účet pro její bezhotovostní vyplácení. Banka na tom samosebou profituje, protože i na krátkodobých úložkách lze poněkud bohatnout, pokud je to umocněno počtem účtů.
      Ale to, na čem banky opravdu bohatnou (a o čem se zmiňuje Anonym 07:58), jsou dlouhodobě ukládané finance častokrát hodně převyšující měsíční plat, aby z toho pak mohli financovat dlouhodobé půjčky, např. hypotéky, což je pro banky ta pravá mana.
      Obávám se, že ani bojkot střadatelů by banky nedostal do kolen, protože ty si na své operace dokážou půjčovat od těch, kteří (elektronické!) peníze emitují jako tzv. fiat money (v rámci podvodu zvaného kvantitativní uvolňování - QE), přičemž za výpůjčky zaplatí částí svých zisků z jimi poskytovaných půjček aj. služeb.

      Vymazat
    4. 7:58...banky ťa "ojebávajú" tým, že znehodnocujú menu.
      9:47...iste, riešenie je investovať do čohosi, čo má trvalú hodnotu. Nehnuteľnosti to byť nemusia, jedného dňa sa môžu zmeniť na nechcené bremeno. No a kovy, čo máš pod hruškou zakopané zlato?! Alebo nebodaj vlastníš certifikát z banky o jeho vlastníctve?

      Vymazat
    5. Na ten trik s vybíráním peněz je jednoduchý protitrik. Banky a miliardáři nejsou hloupí. Proto jsou taky bohatí. Až se všobecně zavede záporný úrok, tak prostě při platbě v hotovosti bude mít koruna menší hodnotu než při placení přes účet. Nebo se placení v hotovosti vůbec zakáže a bude možné platit jen kartou. Oba návrhy už jsou na stole. Zatím se je ovšem politici bojí realizovat. Taky by na tom musela být šírší dohoda v rámci EU a to není vůbec jednoduché. Zatím je tedy pro občany alespoň úrok z vkladů prakticky nulový a peníze se jim odčerpávají alespoň formou poplatků.

      Vymazat
  2. Pitomec co tady zvěřejňuje grafy a dělá chytrého. Kdyby si ty svoje "vědomosti" nechal otisknout v nějakém odborném časopise, tak by se mu vysmáli.
    A že záporný úrok znamená chudnutí je snad jasné každému.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaký "pitomec" a jaký " dělá chytrého"? Proč by měl psát do odborného časopisu? Autor se tady snaží ( zbytečně) a své postřehy dokládá konkretními argumenty, viz grafy (zbytečně) protože zdejší diskuzní psychopatická verbež tomu stejně nerozumí (viz anonym 9.37) Ti si umí jen vzájemně hnusně a oplzle nadávat, žvanit o migrantech a o válce - to je výživné skřehotání na diskuzích ke každému článku o "možné" válce, nebo k nějakému znásilnění ( určitě migrantííííí) ale článek o úrocích, bankách, a grafy? To se pozná podle počtu diskuzí - vsadím se, že tohle projde bez diskuzí. K tomu u počítačů denně dřepící a nudící se duševně nemocná sebranka nemá co žvanit, protože tomu vůbec -ale vůbec nerozumí. Diskuzní názor k tomuto článku, který by byl k věci a smysluplný, bez sprostých výpadů a urážek, by mně opravdu, ale opravdu uzemnil. Takže jsi -duševní mrzáčku 9.37 - sprostě napadl nadávkou alespoň autora článku. To je pro diskuzní verbež typické. Neboj, budou další články, kde se tvůrče vydovádíš.

      Vymazat
    2. 9.37
      pokud to čteš pozormně a neuniká ti smysl napsaného tak vidíš že ty grafy jsou převzaté právě ze "západních" odborných publikací. Ale ty jsi tady proto, abys diskuzi rozvracel a nakonec i pozvracel. Ty chytrej, to se týká i tebe

      Vymazat
    3. Podívej, Slávku, vyprdni se na mně - ou kej? Mně smysl napsaného neuniká nikdy, proto vždycky hned vidím na diskuzích to o voze a o koze -tady je to normoš. Je přece úplně jedno, odkud autor článku převzal grafy, a je tak laskavý, že s nimi seznamuje naše duševní mrzáčky dřepící denně u počítačů a dychtivě čekající na články, k nimž by bylo možno krafat o válce, nebo nadávat Babišovi či prezidentovi, případně - a to nejčastěji -oplzle nadávat jeden druhému.Nechápu, proč ten diskuzní blb 9.37 napadl nadávkou autora článku, přece když něčemu nerozumím, tak do toho nečumím a nečtu to, a hotovo. Ne že budu autory článků urážet. Ale to by nemohl být český nenávistný skřípal. Proč ti vadí, že grafy jsou převzaté z jakýchsi publikací? To si je měl autor sám vymyslet, abys byl uspokojen? Bože - to snad ani není možné. A ty slinty, jako že já rozvracím diskuze a zvracím - jsou převzaté odkud? Nebo z tvé vlastní lebky? Tak tomu bych vyjímečně i věřil. Jdi do hajzlu, a nikoho nenapadej.Žvatlej k článku, buď tak laskav, nebo se na to vykašli.Dík.

      Vymazat
  3. 9;37
    Sám abstinent a ministr zeměkoule Kraďousek promluvil ústy finančního experta na vše!!!!!;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Všechny výše uvedené potvrzuje jenom to, že kapitalismu je o tom, jak menší skupina lidí okrádá a žije na úkor věší skupiny lidí, což v globálním imperiálním kapitalismu znamená jenom to, že Evropa chce žít na úkor Číny a Ruska a USA chce žít a žije na úkor celého světa. Nejvíc okaté je to v případu USA, když Američani mají rotačky na tisknutí dolarů, které nemají žádnou hodnotu, jenom že jsou podložené atomovými zbraněmi a špionážní a rozvracečskou službou USA, která organizuje po celém světě války, převraty, barevné revoluce. I u nás byl 17. listopad jedna z prvních barevných revolucí. A výsledek je že ročně vysaje západ od všech nás 800 miliard nezdaněných korun. Nejnižší mzdy v Evropě a nejvíc práce v Evropě. A ždímání nás všech se bude stupňovat. Ale televize a politici nás budou ujišťovat, jak se máme jak v ráji, tak jak jsme se ještě nikdy neměli. A to je ten svět záporné úrokové sazby, což není nic jiného, než další ze způsobů jak menšina, těch chytrých, okrádá většinu, těch méně schopných. Ale nic netrvá věčně. Až to krachne, doplatí na to opět ta většina méně schopných.

    OdpovědětVymazat
  5. Je nutné upřesnit, co to ten záporný úrok je a jak vlastně funguje. Záporný úrok je mechanismus při kterém dostanete z banky méně než tam vložíte. Některé státy a banky natvrdo občanům sdělili, že zavádějí záporný úrok na vklady peněz v bankách a některé státy to občanům nesdělily, ale skrytě to funguje tak, jako u nás, že oficiální inflace je 2,5%, ta skutečná je 6% a banky neúročí vklady vůbec, nebo maximálně jedním procentem. A tak dochází k znehodnocování vkladů ročně ve výši 5% a možná i více. To ale se veřejně neříká a to proto, že všichni politici a finančníci přesvědčuji lidi, aby si spořili na stáří, protože stát jim ve stáří nezaručuje, protože všechny jejich peníze rozkrade, fuj jaké to sprosté slovo, tak jinak, jejich peníze odkloní k tomu jednomu procentu chytrých lidí. Otázka je co jedno procento chytrých lidí, bude dělat s těma biliardama peněz na svých kontech? NO prostřednictvím těch biliard budou vládnout demokratickým parlamentům, aby přijímaly zákony, které umožní ještě větší a rychlejší okrádání 99% méně schopných. V historii snad jenom jeden stát nefungoval na principu neustálého okrádání většiny menšinou obyvatel a to byli Inkové, kteří neměli ďábelský vynález lidstva, což jsou peníze a které právě toto všechno umožňují. Tím pádem Inkové neměli žádnou zločinnost a fungoval u nich jenom výměnný obchod a žádná ekonomická rozkrádačská páka, peníze u nich nebyla.

    OdpovědětVymazat
  6. 9:37 Tak nám napište jak to je podle Vás. Pan Umlauf nám vysvětluje současnou finanční situaci na základě toho co sami zdegenerovaní a zvrhlý parazité publikují a docela polopaticky. Teď by měl Honolulu tady uvést jak se to za období DT rychle mění a až vyhraje volby tak nás čeká raketový vzestup. Jak píše dotkne se to i nás a tak se máme na co těšit. Praděda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dědo, napsal jsem to schálně, protože mě naštvalo, že si na závěr neodpustil a musel si rejpnout do Klause. 9:37

      Vymazat
  7. Je nutné upřesnit, co to ten záporný úrok je a jak vlastně funguje. Záporný úrok je mechanismus, při kterém dostanete z banky méně, než tam vložíte. Některé státy a banky natvrdo občanům sdělili, že zavádějí záporný úrok na vklady peněz v bankách a některé státy to občanům nesdělily, ale skrytě to funguje tak, jako u nás, že oficiální inflace je 2,5%, ta skutečná je 6% a banky neúročí vklady vůbec, nebo maximálně jedním procentem. A tak dochází k znehodnocování vkladů ročně ve výši 5% a možná i více. To ale se veřejně neříká a to proto, že všichni politici a finančníci přesvědčuji lidi, aby si spořili na stáří, protože stát jim ve stáří
    nic nezaručuje, protože všechny jejich peníze rozkrade, fuj jaké to sprosté slovo, tak jinak, jejich peníze odkloní k tomu jednomu procentu chytrých lidí. Otázka je co jedno procento chytrých lidí, bude dělat s těma "biliardama" peněz na svých kontech? NO prostřednictvím těch biliard budou vládnout demokratickým parlamentům, aby přijímaly zákony, které umožní ještě větší a rychlejší okrádání 99% méně schopných. V historii snad jenom jeden stát nefungoval na principu neustálého okrádání většiny menšinou obyvatel a to byli Inkové, kteří neměli ďábelský vynález lidstva, což jsou peníze a které právě toto všechno umožňují. Tím pádem Inkové neměli žádnou zločinnost a fungoval u nich jenom výměnný obchod a žádná ekonomická rozkrádačská páka, peníze u nich nebyla. Jinými slovy, platíte daně, ale ty nestačí, je nutné vás neustále a systematicky okrádat a okrádat až do úplného zotročení. Jenom jedna z těch metod kradení je záporná daň, přijatá zcela demokraticky a za nadšeného potlesku 99% obyvatelstva a to je ten ráj na zemi ve kterém žijeme.

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý článek přesně tak kdo si myslí že se za kapitalismu bude mít lépe je naivní.

    OdpovědětVymazat
  9. Clanek zajimavy, ale zpetne popisny, neukazuje cestu vpred. Co maji lide tedy delat?

    Nasmolit penauze a koupit pozemek, dobra, ale pak ti radni za Zelene-Piraty (nejsilnejsi strana do 15let) rekne ze se tam nesmi stavet. Pripadne ti tam nastehuje v krizi narodni hosti z Bujumbury.

    A tak je to se vsim, proste neni uniku, kazda "ochcavka" se da na patricnem miste zdanit, zakazat, udat sousedy apod.

    Cili reseni jedine pokud neco mate TED, tak to rozfofrujte dokud muzete. Zeny, vino, zpev. Pro mene rozsafne zahranicni dovolene - cestovani s rodinou. Natocit na video, pak si muzete ve stari poustet zaznam z kaleb jaky sme to byli junaci zamlada. Jak se rikalo v jednom filmu, alespon jsem tu chvilicku zil jako prase v zite!

    Proti velko-bohatcum nema cenu jit, vzdy vyhraji - drive ci pozdeji, tak kaze drtivy zakon historie.
    Kor v dnesni dobe, kdy jsou nejmene dalsi dve nastupujici generace v tomto jiz fest vychovane.

    OdpovědětVymazat
  10. Kdyby takto hospodařily prvohory,tak by Barrande neměl do čeho klepat kladívkem.

    OdpovědětVymazat
  11. V učebnicích ekonomie je základní poučka "musí se udržet důvěra lidí v peníze".
    Informace v článku uvedené jsou typu "tvrdá realita". Hned se nabízí pár otázek:
    - víte za kolik pracujete?
    - na kolik si cením svůj čas, jehož mám jen omezené množství?

    Výše zaznělo "jak se bránit".
    Jednou z obran byl asi minulý režim a jeho zodpovědné hospodaření, vykoupené dobovou nižší životní úrovní. Ovšem, zajíci se počítají až po honu. Kolik nás doposud stálo a ještě bude stát navýšení životní úrovně?
    ABC

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Minuly rezim vznikl diky kaskade trvajici stoleti a desetileti predtim:

      - vykoristovani cizi slechtou a cirkvi
      - to same ale kapitalisty
      - to same ale i domacimi kapitalisty
      - krize a reakce na ni domacimi elitami
      - druha svetova a reakce na ni
      ..

      Takze cca toto si budou muset lide vse zopakovat nez bude lepe, takze bratru dalsich cca 300-400let nejmene. Proto jsou nekteri lide a polit strany tak okazale oprskle na obyc lidi, protoze tenhle ramec velice dobre znaji a vyuzivaji.

      Vymazat
    2. 13:19
      Máte pravdu. Cyklus, který zmiňujete existuje. Rozvojem technologií a s nimi i nárůstem vzdělanosti se mnohé zrychlilo. Peníze pomohli společnosti v jistou dobu poskočit o krok kupředu a nyní se čeká, zda namísto proměny peněz v náboženství, zůstanou prostředkem (referenční hodnotou), pro směnu.
      Má to své ale. Měnu potom musí spravovat úctyhodní úředníci, tedy stát, pod silnou kontrolou a s velkou odpovědností. Dobře placení, hodně vážení, tvrdě trestáni za nekalosti ....
      Měna se nesmí stát prostředkem pro spekulace. Soukromý bankovní sektor, pokud by neměl být zcela zakázán, by musel fungovat paralelně se státní měnou, jejíž správu si občané platí svými daněmi. Daň je částka určená pro úhradu státem poskytovaných služeb a ne zdrojem renty pro vládnoucí individua a uličníky.
      A co dluhy? Dluhy musí splácet každý, kdo nemá prostředky vzepřít se věřiteli. Tedy platí i obráceně, věřitel musí mít prostředky na vynucení si splácení dluhu. Bude zajímavé sledovat, jak se budou dluhy vyrovnávat na mezinárodní scéně. A jsem velmi zvědavý, jak dostanou věřitelé dluhy z USA.
      Lid se nechá velmi snadno ohlupovat a ti z vládců, kteří měli a mají špetku slušnosti, byly a jsou likvidováni.
      ABC

      Vymazat
    3. ABC velmi dobře napsáno. Jenom si myslím že s vše zrychluje. Jinak jsem kdesi četl výrok Trampa: Těm co dlužíme to odpouštíme. Jiné východisko bez války neexistuje. Všechno trvá než se ztrhá. Praděda.

      Vymazat
  12. A nejenom Inkové anonyme 11.04 měli barterový obchod, kdy se jedno zboží nebo služba vyměňovali za jiné, a okrádání lidí navzájem tak nebylo možné. Ještě i u nás a jinde prvobytně pospolná společnost měla barterový systém výměny služeb a zboží, a proto fungovala bez závisti, snobizmu, vytahování se jeden na druhého, a tak, což přinesly později peníze.Začaly se razit peníze a postupně to přišlo. Tedy poznatek, že peníze kazí charaktery je pravdivý. V současné době dělají peníze z lidí už jen podvraťáky a hajzly. Byly tady totiž doby, kdy majetní lidé zakládali školy, nemocnice, sirotčince a starobince, útulky pro zvířata, a podobně. To byly povahy šlechetné, dnes je něco takového science-fiction.Výroba zbraní, najímání žoldáků jeden stát na druhý, najímání špiclů a vrahů, vznik a rozkvět mafie -lakotivost a chamtivost - možná je to proto, že se lidé přestali bát "Boha" - řekl bych takzvaného "Boha" když nemám na mysli přímo náboženství, ale jakési síly přírody, která se s nikým nesere, pod zemí pak hnije pracháč vedle chudáka, a po prdeli. Rakovina se s nikým nesere, a další a další, ale zpupnost lidí už je bezbřehá. Každý má za božstvo právě jen ty svoje smradlavý prachy, a okolní svět mu bohužel dokazuje, že si za smradlavý prachy může dovolit všechno, přičemž to "všechno" nezmiňuje, že si může koupit zase jen tak smradlavý individuum, jako je on sám. Šmejda soudce, šmejda policajte, šmejda politika, kurvu namísto ženy a tak dále..... ano, skvělý text.

    OdpovědětVymazat
  13. Kdyby mezi Inky infiltrovali naší šikulové, dějiny by vypadaly jinak.

    OdpovědětVymazat
  14. Amerika (FED) zase tiskne dolary z luftu. ECB startuje tisk eura z luftu. ČNB se přidá i s ubohou korunou. Říká se tomu kvantitativní uvolnění (= QE). Výsledkem bude další raketový růst všeho nezbytného k životu. Nejvíce to bude vidět na cenách bydlení (ale české děti stejně nebudou třeba, budou se dovážet pracovní síly ze světa). Osobně používám "index růstu ceny roličky toaletního papíru". Doporučuji ho všem, protože ze z toho QE většinou pos.rete :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Než Amerika nainstalovala do děje před druhou světovou válkou Hitlera, byla v celém světě obrovská nezaměstnanost, davy zubožených lidí stály ve frontách před různými pracovními agenturami a ukazovali své dlaně, že jsou schopni pracovat. Pro rodiny pobírali žebračenky, deset deka chleba na osobu denně, a tak dále. Hnus fialovej kapitalistickej. Bez plánování, bez forem, norem a představ. Lidi na ulici umírali hlady i s dětmi, v Německu brali dělníci plat třikrát denně, a hned běželi nakupovat, protože ráno stály housky dvě marky, v poledne čtyři a večer deset. Tak to bylo se vším. Přečtěte si romány E.M.Remarque - strašné. Staří lidé se oběsili ve skříni, protože už neměli na jídlo, skákali z oken, všude bylo plno žebráků. V Americe to bylo stejné. Vedle toho samozřejmě žila odporná zbohatlická sebranka, která žrala kobylí vejce, pořádala večírky a mejdánky. A pak začal Adolf zbrojit, práce najednou bylo dost, ale musela vypuknout válka, 60 milionů lidí bylo vyhlazeno, a to byl ten rozkvět. Proto se říká, že Hitler v podstatě zachránil svět před strašnou bídou. Dnes stojíme zase před tím stejným -kapitalizmus neumí nic jiného,jen krize, války, krize, války, krize, války. Stav zbraní je na takové úrovni, že než se stačíme posrat, nebudeme - zkrátka sublimujeme do etheru.

      Vymazat
    2. 14:15 Ukázalo se však, že komunismus je stejně bezvýchodný jako byl kapitalismus! Prostý lid musí dostat nejen chleba, ale i hry! Musí se poté kdy je nasycen i nějak zabavit! Přerozdělení prostředků jak si to namlouvali socani NIC neřeší! Lůza neumí se svými potřebami zacházet, neumí je ukočírovat! Potřebuje pevné vedení Nadčlověka a především potřebuje pravidelně být vedena na válečná jatka! Neb válka je konečný chléb i hra pro nadbytečnou lůzu a upouští tlak z hrnce nerovnostářské společnosti! To jsou zákony přírody a jakákoliv vzpoura proti nim je pro existenci našeho druhu konečná ...

      Vymazat
    3. Lůza jsi ty! Nemohu věřit svým očím, jak hnusou sračku dovede někdo vypustit z huby. Něco tak odporného, sprostého a bestiálního nelze ani myslet vážně. Kdybych měl uvažovat nad trestem pro dobytek, jako jsi ty, byl by jediný - narazit na kůl! Upustil bys tlak z smradlavýho hrnce - jsi plnej smradu a nenávisti k lidem. Něco tak hnusného je i mezi hnusáky rarita.

      Vymazat
    4. 23:32 Uklidni se Radosto, soudruh soukmenovec jistě neměl na na mysli zrovínka tebe či jinou podobnou putlerosvoloč, kterou již brzo zahrnem zaživa pod zem, aby v předsmrtných křečích ještě stihla čpárami řádně prohnětat půdu, která poté co ji jejich rachitické trupy prohnojí poskytne žírný chléb králikům, z jejich kožek budou kurvy co vás kdesi kdysi vyprdli někde na hnoji, ušijí límce ke kabátům vojáků co půjdou likvidovat zbytky podlidí dosud obývajících stepi na východě ...

      Vymazat
  15. Brouk Pytlik

    jakozto clovek slabeho rozumu po pracnem precteni tohoto clanku jsem zjistil, ze tento clanek je pomerne slabe psany opakujici stare zname veci.!!! Ostuda pane Umlauf pada na vasi pomazanou hlavu.

    Pan Umlauf zapomenul na priklad diskutovat vlastnosti Bitcoinu , ktery umozni zbohatlikum schovat sve penize do anonymniho systemu. Proc by se v takovem pripade se meli bat zaporneho uroku banky, kdyz jejich Bitcoinovy system bude silnejsi!!! kdyz normalni bankovnictvi pracuje s negativnimi uroky. To je misto kde bankeri jsou radi a tzv. doma a mohou delat svou alchymiji a kouzla s obezivem a pujckami EU, $$$ Yen..... tak vzrusujici!!!

    Ovsem jestli se podari prevest jim jejich penize z velke casti do Bitcoinu, pak muzeme ocekavat jeste vetsi MAGII a kouzla z penezi!!
    Budou si moci investovat kam chteji a jak chteji a budou silnejsi kazdym dnem a nikdo nebude vedet kdo je kdo a kolik ma v Bance.

    Maly lidi budou jeste financne mensi, neb jejich kazdodenni potreby ktere funguji na zaklade bezneho obeziva, to bude manipulovano jak se to bude hodit, bez vlivu na Bitcoiny bohatych.
    Atd..

    Politika FEDu je znama dlouhou dobu, je to ukazka agresivniho bankovnictvi.

    Ovsem psat clanky ci vydavat je , bez hlubsiho vysvetleni terminu je mrhani casem ctenaru. Jestli pan Dvorak nevysvetli zakladni pojmy, presne Co je Globalismus, Neoconi, Neoliberal.. kdo k nim patri... atd tak vse je mrhani casem. Mozna ze pan Dvorak v tom nema jasno? Nedavno, jsem cetl, ze vetsina svetovych Burs se propojila v jediny system Burs. Bylo by zajimavy pochopit plny impact na Cechy.

    Brouk Pytlik

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme si mysleli ze pan je chytrejsi Ono vzdy platilo mlceti zlato mluviti stribro Dobry odhad na sebe " clovek chabeho rozumu"

      Vymazat
  16. Přece nikdo nenutí nikoho nic číst. Pokud je to někomu jasné. Ušetří čas. Ostatní si to mohou třeba jen připomenout. Ne každý ví a chápe hned všechno. Člověk se ale může poučit, získat informaci. To se nazývá proces vzdělávání, pokud to někomu uniká. Kdyby někdo napsal - a já bych byl profesor třeba historie - článek na základní úrovní o nějaké události - s pouhým popisem co se stalo - (ne)znalosti čtenářů, měl bych skákat do diskuse a křičet, že to ví přece každý, a že by se mělo psát něco nového a pořádného do hloubky problému, jen hlupák ne?? Ne každý má Vaše (vážení diskutéři) schopnosti od narození.

    Tak napište Vy sami něco užitečného, pravdivého a přínosného!!

    Každá informace o bankovním světě dnes navíc umožňuje nezapomenout na podvody a šmejdy kolem bank. Ne každý si to plně uvědomuje a tohle mu může pomoci. I obyčejný názor má právo na existenci. Jak byste chtěli někteří z Vás být pak tak prudce inteligentní? Pokud sleduji (a to jen občas) diskuse na různých fórech, tak by se mi často chtělo jen bl.t! Tolik nenávisti, poťouchlosti, demagogie, neznalosti, hlouposti se nikde jinde nenajde nikde po celém světě. Mám tím na mysli, že ve všech zemích je to stejné, jen se liší formy, případně zákonné požadavky na obsah. Čtu tyto diskuse jen proto, že občas se objeví nějaký Člověk se svých Názorem, či užitečnou poznámkou, informací.
    Divím se, že psychiatři mají vůbec nějakou práci, když se lze tak psychicky "báječně" odreagovat na nějakém fóru a třeba i u článku o věci, které ve skutečnosti ani netřeba rozumět. Už se mi přejedlo číst různé "inteligenty" (a myslím to jako nejhorší možnou urážku) se svými rádoby moudry. Ti, co to pochopí, ví o čem píši. Ti, co to "nepochopí", to ve skutečnosti nemohou "chtít" pochopit. A budou nejspíš vyskakovat z kůže! Tu kůži jim vzít a nevrátit!

    OdpovědětVymazat
  17. Světová ekonomika je jedno velké LETADLO,kterému dochází palivo. O to to bude větší krach,který postihne všechny...

    OdpovědětVymazat
  18. Brouku pan Umlauf publikuje jinde a tam jsem od něj kdysi četl článek na Bitcoin. Je to jako dnes Dollar virtuální měna a až se tam bude točit více obchodů tak to dopadne stejně. Na mě to dělá dojem pasti na spekulanty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podpytel si rad pobrukuje s hovnocucem asi maji spolecnou menu

      Vymazat
  19. Nakonec, až z nás nevypadne ani cent, tak se snad bankéři sežerou mezi sebou.

    OdpovědětVymazat
  20. Spousta blbecku se tady vyjadruje jako proste blbecci Jak vzdy rikam skoda slov jeto hazeni perel svinim Vzdyt kazdy trouba vi ze vse ridi zid za pomoci instituce BANKA Ta hlida prijmy vydaje a hlasi vse na bernak -vsude na svete Interest je jen tool jak banksteri pouzivaji k manipulaci celeho systemu Kdysi jsem na financial news slysel jednoho stareho zida ktery cely zivot se "zivil" bursou a ten prohlasil ze burse dle jeho soudu, rozumi maximalne 20 lidi Financnictvi dnes je tak komplikovane ze maji i vlastni slovnik a sve vyklady slova snazte se pochopit ze hejno nedouku zde je v podstate k smichu tomu kdo se vam to vy idioti snazi alespon trosku vysvetlit A to zde jeste chybi "analyza " nejvetsiho vola na zemekouli znameho to pobehavace ktery utek ze zeme kam se pracne dostal i Krejcir a dobre si tam zil ale moc vrazdil a tak skoncil ,jinak se tam v te Africe chytrym zije dobre ,mezi blbci, coz negr je, se zije vzdy lepe nezli mezi chytrejsimi nezli jsem ja blby ,ze?

    OdpovědětVymazat
  21. A vězte, že nemám, neměl sem a nebudu mít nikdy své peníze v bance, tudíž Vaše problémy, nejsou mými, odmítněte dávat své peníze bankám, jde o svobodnou vůli jednotlivce i rodin. A peníze k standartnímu životu máme ...?! Jde to, avšak nebýt naháněným stádem, úroky bank nám jsou, tudíž u prd.le. A to nejsme PIRÁTI.

    Můj známý mi povídá: „Byl jsem se ti zeptat u “své“ banky na hypoteční kalkulaci s úrokovou sazbou!“. Odpovědí mu bylo od bankovního úředníka: „U vás jeto těžké?“, pročpak: „Vy jste si nikdy od nikoho nic nepůjčoval a my nevíme, jak jste vlastně spolehlivý splátce ...!

    To je průser! Ten člověk, si vždy koupil vše za SVÉ uspořené peníze a to je pro banky mordor. Ten člověk je poctivý, tudíž je předpoklad, že by mu BANKA jeho nemovitost nemohla obstavit ...? Jejich kalkulace, byla půjčíme 5 miliónů s úrokem 2,5% na 20 let splátek, t.j.
    splatíte nám 7,5 miliónu! to je 2,5% ...?

    Odpověď zněla: „Jděte do ‘prdele‘, nejsem Janoušek na svobodě“. Tož tak, nekrmte přežrané Bankstry, ze zákona nemusíte → KEŠ.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doplňuji: „Zatím ze zákona nemusíte ...“

      Vymazat
    2. Blabol naivky ktery vubec nepochopil chod tohoto sveta ,jak jde kdo to ridi a kdo urcuje . Kdyz oni ,banksteri nebudou chtit tak ti nedovoli ani si koupit krabicku cigaret

      Vymazat
    3. Vazeny pisatel asi nevi o dalsich tools ktere maji v ruce .Ten nejjednossi je tzv credit .Kdyz nemaji informace o utraceni prostrednictvim credit card nevedi o tobe a tudiz ti nemohou pujcit neb nevedi jak spolehlivy jsi To neni nic noveho to je stara vesta alespon na zapade .Ja na prikklad jsem po prichodu do Ameriky ulozil 12 000 $ a po nejak dobe pozadal o credit card neb nejde zit bez karty.Nedali a duvod byl ze mne neznaji ,mou financni minulost .Po porade se znamym jsem si koupil auto na splatky i kdyz za cash v te dobe jsem mohl dostat lepsi cenu .Musel jsem vydrzet 18 mesicu splacet a potom mne milostve po nakouknuti na credit score dali credit cartu s malou hotovosti (to jsou money banky a ne tve )Na puvodni argumentaci ze mam u nich 12 000 $ mne po pravde rekli ze to jsou moje penize ktere mohu vybrat zitra a oni nemaji vubec zaruku o splaveni dluhu na credit carte . To jen na vysvetleni ze v tomto pripade se chcat proti vetru neda a musis chte nechte acceptovat rules ktere ti urci .Jsi jen kman a oni pan

      Vymazat
    4. 0:29 a 0:42 Vy neumíte číst, ten druhý odstavec není o MĚ ...?!

      “Anonymní 2. října 2019 0:06

      A vězte, že nemám, neměl sem a nebudu mít nikdy své peníze v bance, tudíž Vaše problémy, nejsou mými, odmítněte dávat své peníze bankám, jde o svobodnou vůli jednotlivce i rodin. A peníze k standartnímu životu máme ...?! Jde to, avšak nebýt naháněným stádem, úroky bank nám jsou, tudíž u prd.le. A to nejsme PIRÁTI.“!

      °°°°°°°°°°°°

      Říkám Vám, že nemáme se ženou u žádné banky účet, platíme keš a nikdo nám ho “zatím“, nemůže vnutit do prd.le, vy dva mě budete přesvědčovat o opaku?

      U jaké banky vy máte ůčet, já rovněž nevím a taky nepíši a netvrdím, že ho máte určitě u KB, nevím to a je mi to fuk, jeto vaše věc, krmte banky svými penězi a poté se doprošujte o jejich vrácení, pokud VÁM to úplně nezatrhnou jako v Argentině nebo Soroš znehodnotí úspory o 25%, jako Britům v roce 1992 i v jiných zemích viz. odkaz pod tímto:

      https://roklen24.cz/a/whDar/zruinoval-bank-of-england-osm-hrichu-george-sorose

      Ps. Tak práci Čest a před bankou v Šest ...!

      Vymazat
    5. Spořte a vyrobte bankám peníze 0:29 a 0:42, proměňte jim jejich NIC v $ - €


      https://uloz.to/file/SKvhRo2rMkQs/bankovnictvi-a-fed-je-nejvetsim-podvodem-bangsteru-na-obcany-na-celem-svete-co-byl-zrusen-brettonwoodsky-system-a-opusten-zlaty-standard-byl-umoznen-narust-nerizene-inflace-a-nekonecne-ozebracovani-obcanu-mkv-mp4

      https://uloz.to/file/vff7eW47tmS8/fed-bankovnictvi-je-nejvetsim-podvodem-bangsteru-na-obcany-na-celem-svete-fed-je-neziskovou-spolecnosti-ktera-neni-nikym-formalne-vlastnena-spise-se-jedna-o-nezavislou-statni-instituci-ktera-tiskne-nekryte-dolary-mkv-mp4

      Vymazat
  22. To půjdou do pr.ele i pilíře bratra Kalouska? Proto bratr Kalousek nemá rád Babiše, potřebují vládu, která naděla pytel pilířů, nakoupí dluhopisy a potom se chechtat pitomcům, co si takhle "spoříli" na důchod.:) Jo, tohle do sebe zapadá!
    A když stát tzv. intervenoval proti koruně, to nakupoval dluhopisy, nebo se jednalo o podobnou činnost?
    A když zkrachuje důchodový fond, co dostane střadatel, jsou tyto vklady pojištěné? Zřejmě střadatel dostane to, co občané v USA.

    OdpovědětVymazat
  23. 14:50 mýlíte se, nic netisknou z luftu, tisknou pouze v předstihu, ale podařilo se jim přece ukrást Ukrajinu Ukrajincům a příští rok to dokončí - bude se vesele privatizovat a to nejenom půda, pozemky, ale veškerá infrastruktura včetně státních bytů. To přece musí hodit pár desítek biliónů dolarů navíc! Článek na "aeronet" to popsal docela přesně: https://aeronet.cz/news/chasidsti-zide-prebiraji-kontrolu-nad-ukrajinou-stejne-jakou-maji-nad-kremlem-a-nad-bilym-domem-prezidenti-vsech-tri-zemi-jsou-obklopeni-muzi-ve-fedorech-vsichni-prijali-halachu/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Rusku jim to na 100% nevyšlo, protože selhal emisar Chodorkovský (na jeho konto ruské privatizace vytiskl FED cca 80 biliónů dolarů US treasuries). V banderostánu jim to ale vyšlo na 100%, protože emisar Kolomojský neselhal!

      Vymazat
  24. Musí to být už velké zoufalství, "spořit si na důchod".
    Navíc do těch všech privátních pokladen, které se v kapitalismu stávají lehce otevíratelnou schránkou pro
    každého šejdíře.
    Pokud kapitalistický systém nezvládne průběžné, generačně solidární financování, tak tady nemá co dělat.
    Všechny ty kecy o stárnoucí generaci která přibývá oproti
    mladým, je jen další neschopnost kapitalismu.
    Další perlou je prodlužování věku odchodu do důchodu.
    Společnost která produkuje stále větší armádu zbytečných,
    většinou "vysokoškoláků" s uplatněním maximálně jako voliči
    pravice, je odsouzena k zániku. Sázka na imigraci je další
    šílenost, která se už brzy vymstí. Velká krize je už na dohled, a nezachrání to další modely aut a mobilů.

    OdpovědětVymazat