Reklama

.

.

sobota 19. října 2019

Život v zemi disidentů

Jiří Jírovec
19. 10. 2019
"Svou pravdu nebudeme skrývat" Nebojácný Cimrmanův protirakouský pamflet nalezený v důmyslně maskované dutině krumpáče.
Zmodernizovaný pohled na československou historii podsouvá představu země naplněnou kvádry disentu, tedy masou, nenávidějící tehdejší režim. Monolitnost odporu kazili tak zvaní režimní umělci. Těmi byli, až na malé výjimky všichni, a tak se na ně nevztahuje #MeToo: "I já chtěl, režim sem, režim tam, peníze a slávu."


Minulost nelze pojímat jako společnost hlupáků, kteří nalítli režimní propagandě a proti nim stojící disidenty, kteří riskujíce vlastní pohodlí burcovali, burcovali a burcovali…

Obrázek se změní, když vezmeme v úvahu, že jsme nežili ve vzduchoprázdnu, že svět, tedy USA, Evropa i oblast RVHP či Varšavské Smlouvy, prošel v letech 1945-1989 vlastním vývojem. Vždy šlo o geopolitické zájmy a likvidaci nežádoucího pokusu o vybudování sociálního státu.

Tlachy o demokracii, tedy vládě lidu, měly být klínem, pro politické oslabení států východního bloku. Ve světě žádná demokracie neexistuje. "Zavedené demokracie" jsou ovládány penězi. Poslední Obamovo zvolení přišlo na miliardu dolarů. Lze předpokládat, že stejná částka byla investována i do poraženého kandidáta. Mezi takové peníze nikdo další nepronikne.

Naše "demokracie je ohrožena" ječí ti, kteří ztrácejí půdu pod nohama. "Slíbili jsme (cosi) voličům" zní výmluva, proč místo spolupráce chtějí bořit vše, co pochází od protivníka.

Bojujeme za lidská práva v Tibetu a Číně, ale neuvědomujeme si, jak obtížně dosažitelná jsou ta naše, definovaná v Článku 30 Listiny základních práv a svobod:

(1) Občané mají právo na přiměřené hmotné zabezpečení ve stáří a při nezpůsobilosti k práci, jakož i při ztrátě živitele.

(2) Každý, kdo je v hmotné nouzi, má právo na takovou pomoc, která je nezbytná pro zajištění základních životních podmínek.

Přiměřenost hmotného zabezpečení ani pomoc v hmotné nouzi nejsou dostatečně definovány. Z potřebného se stává sprostý podezřelý, který místo podpory naráží na výmluvy, proč to či ono nejde. Na střechu nad hlavou se nedostalo.

První část svého pracovního života 1965-1986 jsem prožil v Praze. Od roku 1967 jsem pracoval na Přírodovědecké fakultě KU. Byli jsme parta nestraníků z vlastní vůle. Většina z nás měla "za pasem" rok nebo dva na některé západní univerzitě.

Měli jsme výhrady k lidské blbosti, která se vyskytuje v každém režimu a je, jak říkával Jan Werich, nevyplelitelná.

Žili jsme ve společnosti, která měla chyby, ale byla naše. Neměli jsme potřebu bořit, co se vyvíjelo směrem k lepšímu. Byli jsme "režímními" studenty, vědci, pedagogy a v tom nejširším slova smyslu režimními občany.

Současný pohled zpět je ovlivněn potřebami propagandy, tedy upravené pravdy, šířené prostřednictvím ÚSTR. Vhodná informace se zdůrazní a nevhodná potlačí.

Jako příklad lze uvést měnovou reformu z roku 1953. Zdůrazňuje se, že Zápotocký lhal, lid byl okraden a protestoval. Potlačuje se informace o tom, že po válce došlo k měnovým reformám ve většině evropských zemí, byl odstraněn přídělový systém a bylo zavedeno pensijní a zdravotní pojištění pro celou populaci.

Mluví se o tom, že komunisté nechtěli rock'n'roll. Nemluví se o tom, že v některých státech USA byl Elvis Presley na indexu a jeho koncerty byly zakazovány. Pánevní pohyby Elvise byly považovány za škodlivé pro oči cudných jižanských mladíků. Rock'n'roll, černošský slangový výraz pro rychlý sex (povalit a pomuchlovat), byl některými americkými pablby považován za komunistický import.

Mluví se o tom, že byla potlačována angličtina. Nemluví se o tom, že "ochrana vlastního jazyka" a obecněji národní kultury není omezena na komunistický režim. Stačí se podívat na Québec, jak si chrání francouzštinu. Nemluví se o tom, že kamarádi říkali anglicky zpívajícímu Bobkovi, že je blbej, protože mu stejně nikdo nerozumí a kdyby zpíval česky, dal by obživu českým textařům.

Mluví se o tom, že režim byl nepřátelský vůči pilotům, kteří přežili válku o Británii a vrátili se domů. Nemluví se o tom, že utíkali z republiky, aby mohli bojovat proti vlastní zemi, kdyby vypukla další válka. Která nenávist byla dřív - režimu vůči nim nebo jejich vůči režimu?

Mluví se o disentu, jako o záchránci naší společnosti. Nemluví se o tom, že události konce osmdesátých let byly výsledkem geopolitických her.

Nemluví se o tom, že politický disent je určitý způsob podnikání nebo, chcete-li, obživy. Musíte mít produkt, vhodného investora, reklamu a ochranu před krachem. Takový pohled je možné dále zcyničtět: úspěšný disident získá moc, majetek a kariéru.

V povídce Šimka a Grossmanna "K čemu mě otec nutil" je tato pasáž:
Před branou ukázal otec na píchačky, blyštící se u vchodu a pravil: "Přestáváš být dítětem, stáváš se soustružníkem. Kupředu Václave!" Mistr Podhola mě přivítal širokým úsměvem: "Tvého otce znám, chlapče, vedl u nás stávky. Ty však budeš muset pracovat!"

Zmínil jsem prostředí nestraníků na Přírodovědecké fakutě. Také my jsme museli pracovat. Neměli jsme čas na hry s pseudorevolučními myšlenkami, které disent šířil prostřednictvím zahraničních vysílaček.

Disent jsme nezajímali, ten si dokola obehrával svůj scénář mírného pokroku v mezích zákona. Žádné trhání košil a pochod s obnaženou hrudí proti pomyslným komunistickým kulometům. Žádný program. Žádné výzvy ke svržení nenáviděného režimu. Ostatně i Charta 77 byla šířena jen prostřednictvím Hlasu Ameriky a Svobodné Evropy.

Disent nás nezajímal, stejně tak jako nás nezajímali trempíři, kteří kdysi jezdili pod širák z Branického nádraží. Disent se po roce 1989 stal součástí establishmentu. Ti "chytřejší" získali moc, peníze a postavení. Stav společnosti jim byl a je u prdele.

O disidentech se na fakultě nemluvilo. Pokud vím, Chartu 77 na fakultě nikdo nepodepsal. Směska komunistů poražených v roce 1968 a několik nestraníků kolem Havla nikoho nezajímala .

Nebyl to náš šálek čaje.

134 komentářů :

  1. Čím dál více obdivuji výroky a názory pana Jírovce. Téměř ve všem se s ním shoduji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. https://aeronet.cz/news/analyza-necenzurovaneho-videa-strelce-z-halle-odhaluje-zinscenovanou-provokaci-v-rezii-mossadu-organizace-site-mela-video-k-dispozici-drive-nez-se-dostalo-na-twitch-video-je-banovano/

      Vymazat
    3. Izraelský poradca premiérov Dr. Dan Schueftan o migrantoch

      https://www.youtube.com/watch?time_continue=498&v=1DXBL5SrURY

      Vymazat
    4. A proč ty lezeš mezi "místní rudé křiváky" každý den křiváckej pokrytče 21.29? Jestliže se mi některá společnost nelíbí, jednoduše se jí vyhýbám, a nechodím tam - ty sem naopak lezeš mezi "křiváky" každý den urážet a nadávat. Jsi psychicky nemocnej duševní mrzák - jiné vysvětlení pro tvoji každodenní účast na diskuzích NR není.

      Vymazat
    5. 20:07 Souhlas dobrý článek 21:29 Také se takovým hajzlíkům jako si ty vyhýbám a ty tu neustále lezeš a prudíš rádoby anglosase z nuslí. No jo peníze nesmrdí že křiváku z neziskovky.

      Vymazat
    6. Perfektní Jírovec, bez příkras, zcela normální chlap !

      Vymazat
    7. Pane Jírovče plně s Váma souhlasím.Ja jsem jezdil v tůto dobu po montážích v tuzemsku, peněz bylo dost, pracovních míst taky o politiku tím pádem jsme se zajímali jen z rychlíku. Kolik nesmyslů se šířilo díky nefachčenkům. Nakonec v tom se nic nezmněnilo.Nejvíce rozumu rozdávají ti co se jim nechce dělat. Po revoluci jsem změnil několik zamněstnání. Dvacet roků jsem dělal souběžně dvě oficiálně. Aby si někdo nemyslel,že úřednickou. Elektrikářinu slabo i silnoproud 47 let, promítal jsem v kině, díky tomu si užívám důchod a nestěžuji si. Práce je pořád dost a jak říkám kdo chce ten si práci najde.
      lada

      Vymazat
    8. 20:07 Také to tak cítím. P.Jírovec je normální občan, který zažil strasti i výhody tehdejšího režimu, aniž by se angažoval pro tu či onu stranu. Žil obyčejný život tehdejší pracující inteligence (jak se říkalo)a může tedy porovnávat, to co bylo s tím, co je nyní. To, že mu vychází, že pozitiva z minula převažují nad těmi dnešními, asi nebude jeho chyba. Až na pár zbohatlíků k tomu dochází většina z nás, kteří dřívější režim pamatují.

      Vymazat
  2. Divím se všem, kdo místo aby se zamysleli nad podstatou věci, zkoumají, proč Jiří Jírovec emigroval - důvody bývají různé a to, že se takový mozek jako jeho vrátil zpět do vlasti, je dobře pro nás, kteří alternativní životy v cizině nepoznali. Pokud ovšem sami nějaké mozky v hlavě máme a jsme schopni se poučit.
    Osobně nepotřebuji znáz historii žádného člověka - způsob argumentace dostatečně ukazuje na to, jak poctivě to kdo myslí.A jsem vděčná za každý řádek, který si od JJ mohu přečíst. Zdeňka Radičová

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. všude chleba o dvou kurkach a jen doma to byva lepši jazyk znamosti zvyky kamaradi akamaradky hospody a hostinske a bezplatne celoživotni vzdělavani na čete

      Vymazat
  3. Pane Jirovce,presne jste to vystihl.Prave v ČT hovoril jakysi filmovy vedec o filmu Kral Šumavy.Objevil,ze to Kachyňa natocil jako kritiku totalitniho komunismu.To se jednomu protaceji oci.

    OdpovědětVymazat
  4. Anonymní 19. října 2019 20:32

    Prakticky každý zná "oficiální" verzi jak vzniklo pojmenování pindosi a podpindosové. Je však druhá utajenější verze, která vychází od nás Čechů.
    Copak mají malí kloučkové? Pindík.
    Z tohoto směru pak pochází i Vaše Jméno - podle toho co mají oni chudáčci udělat - lulu! Vy jste si přidal hono-, aby si každý myslel, že jste honorace. Takže ano, jste honorace lulu z pindíku.

    OdpovědětVymazat
  5. Za bývalého režimu většina lidí byla normálních a chtěla žít normální životy, excentrici a blázni je nezajímali.
    Někde se ale udělala chyba, že došlo k přemnožení bláznů a idiotů, kteří začali normálním lidem znepříjemňovat život ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. přemnoženi došlo neustalym praškovanim naši matičky kolikrat jsme nešli ani spat jakto bylo těžke a chlastali až do rana a rovnou do totalitni fabriky se vyspat a nikda nic nechybělo přestože všichni kradli jak se řikalo kdyby přišel kouzelnik a vratil všechno ukradene do fabrik tak sto procent baraku a vilek ne kralikaren za totače postavenych se rozpadlo na prach

      Vymazat
    3. 8:14

      Nepřehánějte. Většinou byla práce skutečně daleko pohodovější než dnes, ale vyspávat se také dalo jen málokde a výjimečně. A s tím kradením to také nebylo tak horké. Lidé si přilepšili třeba pár cihlami, několika pytli cementu, kanalizační rourou apod., ale o žádné masivní rozkrádání se nejednalo. Hrozily za to opravdu tvrdé tresty a navíc stavělo se většinou na bezúročné nebo nenávratné půjčky, kdy lidé nedostali do ruky peníze, ale poukazy na odběr patřičného množství zboží. Často se také bezplatně nebo za symbolický poplatek využívalo techniky podniku nebo družstva k soukromým účelům. Např. traktor na převoz materiálu, bagr na vykopání základů, jeřáb, nakladač, buldozer,... Ale to bylo na domluvě a nebyly s tím problémy.

      Vymazat
  6. Velmi dobry clanek

    OdpovědětVymazat
  7. Pane Jírovec, nejedna trefa do vosího hnízda, díky za to ...!


    “Současný pohled zpět je ovlivněn potřebami propagandy, tedy upravené pravdy, šířené prostřednictvím ÚSTR. Vhodná informace se zdůrazní a nevhodná potlačí.“, ještě jednou děkuji Vladimír H.

    OdpovědětVymazat
  8. Moc přesně popsáno. A co ty "Brežněvy" v Bruselu, o těch se již nikdo posměšně nezmiňuje že. Je to tam jako v nějaké G klubu, nebo na nějakém swingers party.

    OdpovědětVymazat
  9. Az opet prijde ten "chytrolin",zeptejte se ho nekdo na zivot Eskymaku...Myslim,ze o nem vi asi tolik jako o zivote v sociku

    OdpovědětVymazat
  10. Jiří Jírovec19. října 2019 22:10

    Těm, kteří se opravdu zajímají o důvod mé emigrace a mají doma místo v knihovně, doporučuji, aby si koupili knihu "Sladký život" (https://www.kosmas.cz/knihy/259687/sladky-zivot/)
    Pokud se prásknou přes kapsu a přikoupí moji prvotinu "Mé přítelkyni" mohou se mezi fajnšmekry chlubit, že mají sebrané Jírovcovo spisy.

    Do Česka jsem se vrátil, protože moje manželka usoudila, že tráva na druhé straně plotu je zelenější. Z mé strany tedy nešlo o vychcánkovství, jak se nám v diskuzi domnívá anonym 21:29.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On podle sebe soudi vas..Ostatni to berou tak,ze alespon mate srovnani.

      Vymazat
    2. Ze zvědavosti jsem si vaši knihu objednal. Platba mne trochu zmátla. Nakonec jsem se doklikal. Byl jsem letos v Montrealu. Moc jsem toho neviděl. Letiště, hotel, procházka městem, letiště domů. Žijí tam francouzští patrioti. Anglicky uměli, doma mají v knihovně knihy ve francouzštině. Rád bych někdy viděl venkov. Vzhledem k věku se mi to podaří jen v televizi.

      Vymazat
    3. Pane, Váš článek jsem si vytiskla, aby se v mém okolí dostal i k těm, kteří nemají počítač. Díky

      Vymazat
  11. Obdivuji pana Jírovce, že se snaží psát články, přestože ví, že na diskuzích se slézá jen psychicky nemocná smečka stále stejných lidí, kteří dřepí doma u počítačů celé dny, protože nepracují, a nemají žádné povinnosti. Nudí se, ale ven do hospody nebo mezi lidi nemůžou, jsou na to buď staří, nebo frustrovaní. Počítač je jejich prakticky jediný společník, jsou na tom žvanění závislí. Jsou to z podstatné části diskutující ze serveru Novinky - tam píšou taky denně svoje sračky, ale musí být mnohem ukázněnější než na NR, mají povoleny jen dva příspěvky pod každý článek, a nesmějí se sprostě navzájem napadat a urážet. Proto lezou na NR, a tady žvaní sračky, a každý den se sprostě uráží a hádají se o kravinách. Psalo sem články mnohem víc lidí, ale všichni už šli od toho - jen pár vytrvalců sem občas hodí článek, úroveň diskuzí je zoufalá. Diskutující jsou psychopati, to je jasné každému, kdo občas diskuze opravdu čte, protože opravdu číst se to nedá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je hloupost.Diskutujici nejsou psychopati...Pouze dva,kteri se snazi nicit diskuzi,ale tem se preci nesmi ustoupit

      Vymazat
    2. Je to neco jako Hyde Park ve Velke Britanii!!! Stejna klientela, ale nejake lidske typy to dela stastne, nic chybneho na tom "recnit na Internetu ci v Hyde Parku", je to tvorive , mozna ze nekdo najde v sobe TALENT!!!

      Brouk Pytlik

      Vymazat
    3. 22.46 Nikdo tě nenutí, ynteligente, aby si sem lez. Proč zbytečně necháváš prchlivost cloumat svým majestátem? Mě se nelíbí věcí! Tady se scházejí názorově odlišní diskutéři a to se mi tu líbí. Nelíbí se mi ti, kteří tuto diskusi maří a ničí jen proto, že se tím vlastně pouze baví a jsou nevychvaní hulváti. Ale ti jsou na té vaší straně!

      Vymazat
    4. Mezi "názorově odlišným člověkem" a duševně zkaženým, oplzlým, úchylným a nevychovaným prasetem je zatraceně velkej rozdíl a ty mně přestaň umravňovat 10.54 Žádnej majestát jsem si nikdy nepěstoval, ale nikdy mi žádnej zmrd nenadával a neurážel mě - venku bych mu já urazil palici - a protože zde jsem čtenář, a nějaký zhovadilý prase si tady na ostatních trénuje "demokracii" si to musím nechat líbit? Asi budeš taky trapnej žvanil, protože jinak bys tady nenapomínal mně, zatímco prase ti v podstatě nevadí. Na lidech jako jsi ty, stojí veškeré lidské trápení s politiky a dalšími lumpárnami. V podstatě se jim daří dobře, a "zhovadilosti jim nevadí" - na ostatní lidi kašlou. Typicky čecháčkovský.

      Vymazat
    5. 13.13 lépe si se vyjádřit nemohl a aby si potvrdil má slova. Řekni jedno jediné slovo jak ti sprostě nadávám? Za to u tebe je těch slov opravdu dost. Přečti si to po mě ještě jednou. Seš ten nevychovanej hulvát, se kterým je diskuse ztráta času... Nikde o tobě jsem nepsal, že zrovna ty seš nevychovanej hulvát ale sám ses usvědčil! Tím končím. Howgh.

      Vymazat
  12. Take jsem unavena z toho,ze tu vzdy najdu nejakeho mladeho troubu,ktery do vseho krafe,ale rozumu moc nepobral,presto porad doufam,ze ho clovek nejak vyzene a pak se z diskuze i neco zajimave dozvi

    OdpovědětVymazat
  13. Jiří Vyvadil: Západ zuří, Kurdové se přizpůsobují a prezident Asad je šťastný jako blecha:

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Jiri-Vyvadil-Zapad-zuri-Kurdove-se-prizpusobuji-a-prezident-Asad-je-stastny-jako-blecha-600193

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Příznivci NWO jsou rozlobení, když se lidé přestanou zabíjet, jak prosté drahý Watsone:) Dík za odkaz.

      Vymazat
    2. 23:39 Není zač kolego dobrý článek.

      Vymazat
  14. Konečně to někdo napsal jasně a srozumitelně - a v jednom článku. Potvrzuji, tak to bylo! Většinu života jsem učila cizí jazyky na vojenských školách, nikdo mne nikdy nenutil ke vstupu do strany, po práci jsem se věnovala své rodině. 90% národa o žádné revoluci nepřemýšlelo. Proč taky?
    A že pan Jírovec emigroval? Aspoň může srovnávat a vidí přednosti minulého režimu jasněji, než mnozí z nás. Neboť lži šířené ÚSTR a ČT se na nich už podepsaly, ať chtěli či nechtěli.

    OdpovědětVymazat
  15. Přesně to pan Jírovec vystihnul. Není co dodat.
    Josef

    OdpovědětVymazat
  16. Double standard světem vládne. A u Nás né méně. Mnoho věcí, co nám dříve vadilo, nám dnes nevadí, dokonce si to pochvalujeme...

    A jak jsme svorně nadávali na režim, když jsme seděli už v pátek odpoledne na chatě u dobře vychlazeného píva. Někteří, co více trpěli - a tedy se hodili marod - tam už seděli ve čtvrtek...

    A ti co emigrovali - a byli objektivní (někteří nebyli, byli pěkně pyšní na sebe jak se "uchytili") - mohli poznat, že věci, které se doma kritizovali a odsuzovali, jsou na Západě normální a nikdo si netroufne je kritizovat.

    Ale zkuste se na Západě zeptat, jestli paninka může zůstat s dítětem doma, protože má rýmičku? A jesli až porodí, budou jí platit 2 roky mateřskou?

    A jiné "prkotiny", co nás doma nezajímali: školné pro děti, zdravotní pojištění platit pro každého člena rodiny, pojištění nezaměstnanosti, penzijní pojištění a jiné. "Vždyť si to platíme v daních". Jó? A na Západě daně neplatěj? A né malé. Ale nic takového v tom pokryto není...
    ¨
    O činžích, daních z chaty, chalupy, jiného majetku, ani nemluvě...

    OdpovědětVymazat
  17. Například jídlo na lístky bylo v UK zrušeno asi 3 roky po nás. A jak to je s tou slavnou svobodou, kterou umělci postrádali, to se můžeme podívat na čtart v seriálu o časopisu RollingStone, hlavně první díl je výživný, obrovské demonstrace v 1969, jakoby vypadly z oka těm našim, potírání okrajových umělců atdatd. Matně si vzpomínám, že někde psali o tom, že tvrdý rocknroll a takové ty obskurní věci kolem byli v USA pronásledované, ale pak to použila CIA na to, aby tím hecovala totalitní státy, jak jakože my tu máme úhor a oni tam mají svobodu a pestrost tvorby, takže paradoxně díky tomu, že chtěli ukázat, jak se jim žije svobodně, tak uvolnili represe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní 20. října 2019 8:24
      ...někde psali o tom, že tvrdý rocknroll a takové ty obskurní věci kolem byli v USA pronásledované, ale pak to použila CIA na to, aby tím hecovala totalitní státy, ...

      Trochu jinak. Jednak za vším hledejte prachy. Za druhé určitě znáte prohlášení Alana Dullase o tom jak budou ničit Sovětský svaz po Druhé světové válce (články o tom lze najít třeba na webu Zvědavec).

      Direktiva Allana Dullese (překlad ze Zvědavce):

      Vše se nějak uspořádá, ale my použijeme všechno co máme, veškeré zlato, celou materiální moc na obelhávání a ohlupování lidí. Lidský mozek, lidské vědomí jsou přizpůsobené změnám.

      Pokud do něj zasejeme chaos, nepozorovaně lidem zaměníme jejich hodnoty za falešné a donutíme je těmto hodnotám věřit. Jak?

      Najdeme stejně smýšlející lidi, spojence a pomocníky v samotném Rusku a jeho satelitům. Krok za krokem rozehrajeme svým rozsahem grandiózní tragédii záhuby nejvzpurnějšího národa na zemi. Definitivně a nezvratně uhasíme jeho sebevědomí.

      V literatuře, divadle a ve filmu budeme zobrazovat a velebit ty nejnižší lidské pudy. Budeme všemocně podporovat všechny, kteří budou do lidského vědomí vštěpovat kult sexu, násilí, sadizmu a zrady, zkrátka veškerou mravní zpustlost.

      Ve státní správě vyvoláme chaos a zmatek. Nenápadně, ale aktivně a ustavičně budeme podporovat panovačnost a aroganci úředníků, korupci a bezzásadovost. Poctivost a smysl pro pořádek budou zesměšňovány a jakoby nikomu nepotřebné, prohlásí se za přežitek minulosti. Hrubost a drzost, lež a podvod, alkoholismus, narkomanie, zrada, nacionalismus a vyvražďování národů – to všechno budeme pěstovat v lidském vědomí.

      Jen málo, velmi málo lidí bude tušit, co se děje. Ale my je zesměšníme, najdeme způsob, jak je obelhat a prohlásit je za vyvrhele společnosti.

      Budeme vytrhávat jejich duchovní kořeny, vulgarizovat a ničit zásady národní morálky. Takovým způsobem podlomíme jejich pokolení za pokolením. Zaměříme se na děti a mládež, kterou začneme demoralizovat, rozvracet a rozkládat. Takto budeme postupovat.

      Takže dneska je vidět, že to ani nemusel říci. Zřejmě jen pro to vítězství všechno tohle dělali a dělají a budou dělat především i u sebe. MY JSME JEN BLBCI, ŽE JIM NA TO SKÁČEME Ostatně inteligentní a slušní Američané - ano jsou i takoví - (ale nemají nic společného s Onanolulem tady odtud) sami říkají, že

      na hollywoodské filmy se dívají blbci, debilové a cizinci.

      Stačí? Je třeba komentovat?
      Když použil Dulles termín - Rusko - tak tím mysleli i všechny normálně myslící lidi, ty co touží po spravedlnosti, poctivosti, slušnosti, míru. Tedy proti všem těm co "vadí" kapitalismu v jakékoliv podobě. Takže opakuji, ani to nemusel psát, říci, protože to samo vyplývá z podstaty toho, co tu dnes máme. Aby to fungovalo, museli to mít u sebe, aby "načaputali" ostatní ...

      Ještě se divíte "úrovni" dnešních moderních politiků? Úrovni dnešního školství?

      Vymazat
    2. Jakpak bychom se asi na to dívali, kdyby Karla Gotta poslali někam bojovat, tak jako poslali Elvise na vojnu do Německa. Pochopitelně ne bojovat, ale okupovat. A pěkně s velkou parádou. Dodnes si tam na něj vzpomínaj - Friedberg u Frankfurtu.

      Pěkná propagace pro chudé chlapce jít na vojnu - tenkrát to měli povinné, jako u nás, nechat se pak hezky poslet na jatka do Vietnamu.

      A když někdo nechtěl do války s Vietnamem a udělal z toho pěknej cirkus - jako třeba Cassius Clay, později jménem Muhammed Ali - tak s ním pěkně zatočili, měli z toho dost problémů, jak to pro publikum s ním kulantně zaonačit...

      A naši umělci, co museli taky někdy na vojnu, si tam asi dost protrpěli. Ještě že byl Armádní Umělecký Soubor a jiná umělecká zařízení, kde si mohli trpět, zpívat a hrát. Dokonce i sochat, jako jeden starší odvedenec v mém útvaru...

      Vymazat
  18. No tak to už je síla. Místní samozvaní "vlastenci" a "bojovníci za svobodu a demokracii", cenzurují už i upozornění na porušování zákonů téhle země. Doufám, že je tahle povedená Dvořákova "vlastenecká" partička v hledáčku BIS.
    ==============================================

    Tady se vesele porušují zákony této země. Rudí úchylové v diskusi se zcela otevřeně dopouštějí trestných činů podle zák. ust. §403 a § 404 Trestního zákoníku - Podpora a propagace hnutí směřujícího k potlačení práv a svobod člověka a Projev sympatií k hnutí směřujícímu k potlačení práv a svobod člověka.
    Tento diskusní rudý odpad, tato lůza není o nic lepší něž náckové nebo islamisti.
    A soudruhové Jírovci, Dvořáci a Davidové by se měli stydět, že poskytují tomuto odpadu společnosti potravu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní 20. října 2019 9:32

      Tahle povedená Dvořákova "vlastenecká" partička je v hledáčku tvé StB přeformátované v BIS exsoudruhu informátore, čili práskači.

      Vymazat
    2. 9:32
      Váženy pane, je mi líto, ale nesouhlasím s vámi. Možná dříve než vy, už jako školáček ZŠ, jsem obdivoval Západ, jeho chewing gum, texasky, později hudbu z Rádia Lucemburg, jednoduše řečeno už jako malé robě jsem lnul k disentu. Na střední škole nám už docházelo, jak se snaží režim zplacatit naše mozky. Paradoxně právě díky roku 68 a rychlému překabátění politických aktivistů a následné normalizaci, jsem si uvědomil vzdálenost mezi morálkou a politikou. Poslední silný osobní zážitek mám z Národní roku 89, který byl velmi brzy zneužit, ti co tam skutečně šli, se nevydávali za bojovníky 3.odboje. Zato zpětně se k přímé účasti hlásili snad statisíce a možná i nějací ještě nenarození. Začalo opět placatění mozků, opět se kádruje, máme nové VUMLy, nové kluby Přátel (tentokrát ne s SSSR). Máme nové Jambory a Brože, asi vám mládšimu tato jména nic neřikají. Co mě, ale mrzí nejvíc je vaše odsouzení a propagace potlačování lidských práv. Jak prosté, já si vážím číňánka s igelitkou, který na Náměstí nebeského klidu brzdí průjezdu tanku, vy nenevidíte Un Block Čínu, já si vážím Rusů, kteří šli na Rudé náměstí protestovat v roce 1968 proti naší okupaci, vy nenávidíte Rusko. Rozlišujte aspoň lidi a panovniky a ještě jedna rada, nepapejte jednoduchá hesla a trochu myslete. Asi jsem pro vás rudý odpad i když díky agrárníkovi v mém původu jsem měl kádrový hrb celý totáč.

      Vymazat
    3. Pokud tu dobu 40 letitého znásilnění národa rudou menšinou, ukradení si moci, zadrátování hranic a držení spoluobčanů násilím v socialistickém koncentráku, 100% cenzuru, atd atd, oslavujete, pokud tu hnusnou dobu preferujete a stavíte ji nad tu dnešní, tak ano, jste opravdu rudý odpad.

      Nikde se nekádruje, nemáme žádné VUMLy s povinnou účastí ani povinné kluby přátel kohokoli. Zdá se že poněkud blouzníte.

      Vymazat
    4. Anonymní 20. října 2019 11:57
      Ne nemáte žádné VUMLy, máte Sorosovy neziskovky, koupené noviny, televize, rádia. Ničíte školní vzdělání.
      Ne, nemáte cenzuru, jen zasáhne "boží ruka trhu a osudu" a Vy zneuctíte, pomluvíte, dehonestujete, občas naříznete hadičku s brzdovou kapalinou ...
      Ne, Vy nemáte koncentráky, protože vytváříte jeden jediný, zatím evropský a pak celosvětový.
      Ne, Vy nechráníte hranice, protože pak zloději, zločinci a vrazi nemají kam a jak rychle utéct před zákony této země.
      Ne, Vy nekádrujete, jen uděláte pohovory a lustrujete.
      Ne, Vy nejste rudý odpad, Vy jste celosvětový odpad morálně odsouzení hodný nahnědlý smradem zaschlé krve tisícemi denně zabíjenými lidmi denně po celém světě bez důvodu jen tak pro pár bezcenných bankocetlí. Hladem, nemocemi, "malými válčičkami".
      Ne, Vy nemůžete oslavovat, protože Vy a Vám podobní se musíte stále třást, aby Vás někdo nevykopl od moci a síly, pak se proměníte jen ve zbabělé trusy.
      Ne, Vy neblouzníte, Vy to máte vrozeno! Ale možná byste měl zanechat adresu. Pan David by se mohl, bude-li mít zájem a chuť, na Vás podívat.

      Vymazat
    5. 11:57
      Pomatenče, já 11:35 si vyprošuji vaše nadávky. Doufám, že umíte číst, já nic neoslavuji a jen dále trvám na tom, že jeden systém byl za 18 a druhý je za 20-2. Vy sám jste toho důkazem a z vás by měla radost každá kádrovačka. Vy jste vlastně modrokošilatá fosilie 50tých let minulého století.

      Vymazat
    6. Muzete vysvetlit ty nove "Jambory a Broze" - jestli mate na mysli Dr. Ivana Broze, tak to byl Ceskoslovensky diplomat a vydavany autor/prekladatel pred i po 1989, takze to jste sekl vedle..

      Predpokladam ze zamestnanci ci zvani hoste do CST rozhodne netunelovali jako dnesni skvadra kolem vedeni CT a ruzne napojenych rodinnych klanu a particek.

      Ano jeden z tech systemu byl vyrazne horsi.

      Vymazat
    7. 15:23 omlouvám se, asi shoda jmen, to byli novináři cca konec 60let. Oba okovaní lichokopytníci. Jinak každý máme své osobní prožitky i já mám své. Semínkový generál nekradl ? Taky jich bylo pod kobercem víc, akorát se to tutlalo a příležitostí bylo míň. Pro vyvolené byly i družstevní byty v Praze za 1/2 ceny, protože je stavěli muklové z Ruzyně. Knihu hříchů jsem nevedl, jen tak něco si pamatuji. Osobně jsme zažili rozkrádačky materiálu na stavbách, protože jsme jednou týdně v rámci studia na SVVŠ pracovali zadarmo na stavbách. Přesto nevyhlašuji soutěž, který systém byl horší. Ať si každý udělá svůj názor, materiálů a pamětníků je zatím dost, akorát lhát by se nemělo.

      Vymazat
    8. 9:32 neunesl, že je mazán za nadávky a sprostoty. On, hlupák náckovské povahy, chce štvát chlapy a děvy z BIS, aby pronásledovali/y a trestali/y lidi s odlišnými názory, než je ten jeho. Zažil jsem to v padesátých letech jako dítě, v 70tých letech jako studující a nyní na starší kolena mne to potkalo znovu. Některé lidské charaktery se nemění, mění se jen kulisy a slovník.

      Vymazat
    9. Díky pane Dvořáku, už mi začalo být smutno. Sem tam trochu drsna unesu, ale stejné slizouny pořád dokola ne. Před chvíli jsem byl na návštěvě u Slováků, na některých webech, se nedá ani zjistit oč běží, ale "kokotí" se tam o 106. Prosím vás, nedopušťte to zde. Mrzí mne, že svoboda názorů se plete se svobodou pubertálních sprosťáren. Díky.

      Vymazat
    10. 22:08 Cenzor Wenzel Hoffstein-Dworzak je známým čichačem prdů téhle židočekistické poloopice! - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/291912_original.png

      a omámen jimi poté usiluje mermomocí zabránit tomu, aby i u nás proběhla důsledná dekomunizace jako v Chorvatsku, na Ukrajině a v Pobaltí! Trápí ho bejt součástí civilizovanýho světa, a touží i s námi zapadnout mezi tuhle smradlavou hordu ožralých, za bílýho dne v pochcaných teplákách křepčících podlidí! - https://www.youtube.com/watch?v=9B1M3IPVcXs

      Ale potáhne vodsud jen s hrstkou svých odulých kumpánů a to tak rychle, že se nestačí ani posrat strachem, až mu dám čuchnout k této mé sukovici! - https://vimeo.com/82853398

      Vymazat
  19. Dneska je to samá paměť národa, ale zdá se mi, že jen na určité věci. Je třeba si pamatovat vše.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravým významem je vytvořit takovou "modifikovanou paměť národa".
      Ale zatím je to ještě dobré, ještě naše demy nenavštěvují komanda pátrající po knihách, aby je mohla spálit. Ještě je z čeho čerpat.

      Vymazat
    2. 16:46 Ano pane kradlo se i za komoušů jenom v tom byl ten podstatný rozdíl že za komoušů vše zůstalo doma a z současných parazitů jeto někde v daňových rájích a to určitě není v naší republice.

      Vymazat
  20. Je zřejmé, že anticharta by s odstupem času byla podepisována masivně. (Werich měl informace a úsudek).

    OdpovědětVymazat
  21. Jen vyleze občan s něčím pro lepšolidi nepříjemným, hned je tu ÚSTR aby ho odkázal do patřičných mezí. Hele ty jsi donášel agentce zprávcové na sousedy tak drž hubu a krok, všechno o tobě víme! Je i zajímavé sledovat jak se takto i disidenti mastí mezi sebou. Dřív seděli všichni u jednoho stolu, dnes v kavárně sedí každý jinde , protože si nejsou jisti, kdo z nich byl větší estébák a čím by ho mohl ten druhý podrazit.

    OdpovědětVymazat
  22. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ať už je Jírovec jaký chce, nelze popřít, že si tzv. disidenti vybudovali v naší zemi stát podle svých představ. A například, takový názor Johna Boka má větší význam, než rozhodnutí odvolacího soudu. Omluvme se, že jsme se narodili a že jsme žili za komunismu.

      Vymazat
    2. Havel nikoho neporazil, Havel tam byl tou opravdovou rudou chátrou dosazen, např.jeho jednoznačné zvolení prezidentem komunisty. Nenadávej na rudou chátru a poděkuj jí, že umožnila ,,sametové" předání moci. Ta chátra měla všechny prostředky Havla a jeho kumpanii smáznout jak mouchu.

      Vymazat
    3. 11:58 Té rudé chátře nic jiného taky nezbejvalo, ekonomicky a morálně v tu dobu už lidem neměli co nabídnout a velice rádi dosadili pana Havla.

      Vymazat
    4. 12:15 opakujete pořád stejnou mantru. Země nebyla ekonomicky vyčerpaná. Dnes máme jako stát 2 biliony dluhu, který už není v silách režimu zaplatit, jen se dál zadlužovat. Tím, že Gorbačov zradil vlast, začaly se pokládat i režimy na SSSR navázané. Co myslíte, že se by se stalo v momentě krachu Spojených států? Opět dojde k rozvalu, tentokrát celé Evropy.

      Vymazat
    5. No a vidíte všichni, co je anonym 11.09 za sprostý, duševně nemocný prase. Vzteklej, pěnu u huby, že je tolik lidí nespokojených s vývojem po listopadu, jak šlo a jde dál všechno do hajzlu. Jak všichni byli podvedeni, jen pár zhovadilců ( většinou komunističtí aparátčíci a dnes jejich parchanti) si pomohli rozkradením majetku státu k penězům a majetku, Dnes nejsou "aparátčíci" nýbrž zbohatlická sebranka, zatraceně si medí, a budou sympatizovat třeba s lidožrouty a kopat do soch, které si lidožrouti nepřejí, jen aby si udrželi svoje majetky a prachy. Ale všeho do času - o svý zasraný palice přijdou stejně. Dříve nebo později.

      Vymazat
    6. 11:31
      Co zase blbnete s kolektivním hříchem? Za co se mají omlouvat slušní lidé, ktéří tu žili, pracovali a vychovávali děti. Přece tu s námi žili čestní lidé,nebyli všichni Urválci,co máte proti Werichovi Hejrovskému, Koptovi, Hanzelkovi, Zikmundovi, Wichterlemu a můžu jmenovat řadu doktorů, umělců, vynálezců. Proč by se měli omlouvat a komu ? Nejsem nacionalista, ale dobrovolně se ponižovat nebudu a doporučuji abysme byli na naše skutečné elity hrdí a svou historii si vážili. Že všech izmu, zastávám jen humanízmus, ostatní se vždy zákulily a zneužily proti člověku.

      Vymazat
    7. 13:36 Prozraď ty sprosté hovado, kdo a jak tě podvedl. Hlupáka jako ty není problém okrást. Mě nikdo, naopak, díky dnešní době a své pracovitosti jsem si dopomohl k majetku. 90% lidí je dnes spokojeno, jen zapšklí zasrasní komouši jako ty neustále vzpomínají na svá teplá místa, ta vaše, rudá zločinecká doba se už nevrátí, to bych musel pozvednout proti rudejm pořádnej klacek.

      Vymazat
    8. 13:04 Gorbačov nezradil, to je pouze názor starejch komoušu, kteří přišli o své fleky. Ten člověk viděl, že se to dále nedá dělat,tak jak jeho předchudci. Tenhle velký vizionář se zasložil o pád rudých darebáku , moc děkuji pane Gorbačove. Bohužel v Rusku dnes sedí zase člověk bez morálky, začínající fašoun Putin. Jedinej, tak jako dříve, který rozhoduje o osudu všech.

      Vymazat
    9. 18:17 Hádám, že právě strach o tvůj majetek, tě vede k tvému nenávistnému řvaní. Je to ze strachu, když se snažíš neustále ozačovat za "komouše" každého, kdo kritizuje dnešní bezcharakterní dobu, tolerující okrádání bližních. Bojíš se, že by jednou mohla skončit svoboda krást. A to by nejspíš byl i tvůj konec.

      Vymazat
    10. Ad 19:25 - velmi přesně řečeno. Bravo!

      Vymazat
  23. K tématu J.J.: „Zlo přichází z České televize ...!“.

    Moderátor internetové televize XTV Luboš Xaver Veselý, který se před nedávnem rozhodl zaměřit na hospodaření veřejnoprávní České televize, na svém kanále YouTube zveřejnil záznam z Poslanecké sněmovny, kde se před pár dny konal seminář k financování České televize.

    Video záznam daného semináře o ČT úmyslné impotenci, téměř všech, včetně politiků, vyjma Foldyny a spol.

    https://m.youtube.com/watch?v=BnJWrYRYSjo

    OdpovědětVymazat
  24. 11:27
    Bylo pro mne příjemné zjistit, že existuje slušný člověk, který má odvahu oponovat molochu ČT. Snad inspiroval spící parlament a veřejnoprávní bude opravdu otevřená všem názorům, krom propagace násilí a hulvátství. Jen tak mimochodem je pro mne překvapení, že kontrolu hospodaření ČT nevykonává NKÚ. Pane Xaver držím vám palec a vám pane Jírovče taky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 11:46 panu Xaverovi držím také palce. Parlament ale ani náhodou nespí. To je trochu jinak, oni moc dobře vědí co lidi chtějí, nebo nechtějí, např. objektivní ČT, nebo církevní restituce. Oni jenom vyčkávají, dělají prasečiny, kradou, manipulují a testují co si ještě národ nechá líbit. Pokud nečelí přímé hrozbě odchodu od korejtek, ztráta volebních preferencí před volbami atd., naprosto na nás kašlou. To už bychom po 30-ti let oblbování mohli vědět. Hej hou, rudý dědeček

      Vymazat
    2. 11:46 Těm dvom prospěchářum mužete držet palce, ale to je tak vše. Tlusťoch Xaver větří nějaké korejtko, ale má smulu, vsadil na špatnou kartu.
      Jinak nechápu tu vaši nenávist vuči ČT. UDUSTE SE.

      Vymazat
    3. 18:22 oni vás za to platí? Jak se může soudný člověk zastávat takové ulhané, cenzurující a překrucující instituci, jakou je ČT? To fakt nechápu. Jak se může zastávat defraudací, které už mnoho let běží v redakcích nekontrolovatelné ČT?

      Je tohle výsledek vymytého mozku? Nejspíš ano.

      Lituji ho, protože na základě špatných informací dělají lidé špatná rozhodnutí.

      Vymazat
    4. Anonymní 20. října 2019 18:22

      Vy zde tlacháte a na Seminář jste ani jedním okem nezašilhal. Korunu tomu všemu dal hned v úvodu karierní socan v ANO Faltýnek s Vondráčkem slovy přibližně takto: „Tento Seminář je tajný, není určen VEŘEJNOSTI (povinní plátci koncesí), nesmí být účastni novináři ani televizní kamery!“.

      Poté zrudlý Dvořák (ČT) a zrudlý Bednář (RČT), nestačili zalhávat, odvádět pozornost a předvádět svou roli Blbců nejapných. Oni chtěli Seminář a kontrolóři z RČT odpovídali: „Nevíme, dejte nám to písemně ...?“. Vrcholem byl hlavní, mlčící neekonom sedící vpravo nahoře, jehož jediná odpověď zněla: „Jsem ekonomický kontrolor RČT pouze s humanitním vzděláním, tudíž ekonomika mi nic neříká ...“ a celou dobu mlčel a civěl, ja čulibrk. Šarapatku uklidili úplně?!

      Gratuluji Xavere, nedejte se, jste dobrý, že jste nám předložil tento “tajný“ teátr. ANO a ČSSD je v koalici s demoblokem, pozor na ně.

      Vymazat
  25. S panem Jírovcem bezvýhradný souhlas. Už jsem upozorňoval na nového Pjakina, to jak on objasňuje historické souvislosti má za úkol otevřít lidem oči. Proč byl odejít sametovým pšoukem socík? Musela se uvolnit cesta plánovanému fašismu a migraci a jelikož komunisti byli absolutně proti fašismu, bylo třeba je postavit na roveň fašistů. Pjakin vysvětluje že globalisté nepracují v rámci jednoho volebního období, desetiletí ani století. Jejich působení je rozloženo v delším časovém horizontu a proto je nutné sledovat historické souvislosti v ještě delších časových etapách. Krásně to dokumentuje i článek prof Reainera Mausfelda: Kapitalistická demokracie nemůže existovat bez propagandy-její manipulační techniky sú psychologom známe už viac ako sto rokou. Je to na nwoorg. Vše je tudíž známé a dohledatelné, jenom my jsme nějak tupí a zmanipulovaní. Zejména mladí by měli mít zájem o to aby oni, nebyli manipulováni. Hej hou, rudý dědeček

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:02
      Nám aspoň poskytli "pomoc", ale kvůli Vám nepřijeli amigosi ani jednou!

      Vymazat
    2. 12:02 Vy jste fakt zoufalec..Novemu rezimu nejvic vycitam to,ze vychoval takove bezmozky jako jste vy

      Vymazat
  26. blahoslavení chudobní duchom, ich bude kráľovstvo nebeské - už sa chystaj !!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. Už blbnou ulice ve všech metropolích všech kontinentů, neblbněte ještě tady na našem dvorečku s naším hnojišťátkem ve zlaté Praze. Chcete-li manifestovat, tak si kupte jízdenku do Bratislavy a užijte si.

      Vymazat
  27. No ono asi je na místě heslo, že vztek je špatným rádcem. A kupodivu, což vás asi překvapí, jsem pro svobodu i demokracii. Já uznávám citát Voltaira, který vy evidentně neznáte. "Nesouhlasím s tím co říkáte, ale budu do smrti bránit vaše právo to říkat". Hej hou, rudý dědeček

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ruďochu, to to je asi jako kdyby islamista řekl, že je pro svobodu a demokracii.
      Nechte si si kecy, je vám vidět až do žaludku.

      Vymazat
    2. 12:22 Jsi volaký agresívný panáčik

      Z čeho ta frustrace, žiješ si přeci v ráji v nejlepším z možných světů, nebo jsi snad restituoval jaksi méně, než jsi čekal-podmázl stbáka? Nebo ti snad vadí, že nemůžes ještě více ojebat daně - vést fiktivní náklady na osobní požitky..

      Kdežto vy na tom rentgenu necností jen záříte.

      Vymazat
    3. 11:35 Nemáte to nějaké popletené, nebylo to spíš tak, že ti nějací "Jamborové a Brožové" upozorňovali na chléb o dvojí kůrce na západě. Což se ukázalo jako minimálně odpodstatněné. Teď do toho mícháte, že se vám nelíbí 3. odboj a zneužítý 1989..

      zvláštní myšlenkové pochody..

      Vymazat
    4. 12;22 Komuniste zrali male deti.Budte rad,ze jste se narodil pozdeji.Jinak by vas sezrali

      Vymazat
    5. 18:13 Hlavne ze jste nadclovek..To vam preji...Ale bezte se s tim radsi bodnout

      Vymazat
  28. noviczech
    ...pane Jírovec, můžeme už jen vzpomínat. Víte hlupáci a gauneři zůstanou pravděpodobně celý život hlupáky a gaunery, s tím nic neuděláme! Mně nedávno překvapil jeden známý, který byl vždy proti bývalému režimu, přitom vychcaný jak mraky a kradl za režimu, no velmi dost. Tak mně překvapil, když tvrdil, že za režimu nebylo maso, že háky v řeznictví byly prázdné! Ale tento chudák asi zapomněl, že řezník nosil kostkovaný kabát a pro maso chodil do chladírny, z které šla zima při otevření dveří. Na hygienu a kulturu potravin se dbalo daleko víc jak za tohoto režimu. Jen kdyby jste se dozvěděl, jak se za režimu skladovalo zrní na chleba, žádné dotykové jedy se do mouky nepřidávali jako dnes, což jsem se náhodou dozvěděl od člověka, který v takovém podniku za režimu pracoval, to mi spadla brada! Dnes ČLOVĚK nic neznamená!
    Ale to musí něco přijít, aby jsme přišli opět k rozumu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Njn.Ti antikomuniste jsou vetsinou v jadru spis fasiste ...Chyti se te spravne myslenky ( a vudce) a pak ji zvelicuji az do neuveritelnych podob

      Vymazat
    2. noviczech
      ...ještě myšlenku. I pro pana Jírovce. Pusťte si film: LOVEC SENZACÍ, vynikají "Umělecké dílo" s panem Laufrem v hlavní roli! Před tím, o čem se tam jedná, nás bývalý politický režim chránil!
      Je tam plno MOUDROSTI od našich strůjců kultury, co teď vlastně schází! Např. myšlenka že 5% úroků a více vás udělá pleite, tedy bankrot. Ale to se musí vidět, opravdu "UMĚLECKÉ DÍLO", ale budou to ti " proti" chápat? Bude muset přijít na nápravu světa Vyšší Moc...?

      Vymazat
    3. 12:18
      No, jsem asi rudá babička, protože kritikou současnosti zrovna nešetřím, ale s masem kecáte. Naši rodinu zachraňovala až kuřata z Xaverova. Když se podařilo koupit kotlety,tak z nich čouhala kost cca 10-15 cm, k hovězímu se musela koupit aspoň kilová kost. Doháněli jsme zdání smaženým sýrem, gothajem i celerem. K tomu si pŕipočtěte vystání fronty a cenu, která k platu nebyla taky nic moc. Suma, sumárum vše vystihovala legendarní věta A,Novotného "maso bude v brzku". Tradovalo se, že jedna méně chápavá soudružka, se zeptala, kde je Brzko. Jsem pro nalévat si čisté víno. A na nákupy se příště zeptejte manželek.

      Vymazat
    4. 123:18 Jste naivní jak malej pes. Zjistěte si co bylo PCB a jak tím bylo kontaminováno hovězí maso za komouŠu. Jeden z největších svinctev pro vznik rakoviny. Potom nebudete psát bláboly. Maso bylo max. 3x týdně a ještě fronty, co se třeba týče bučku, jen 5 cm vysoký tuk, dnes aby k boku přidával sádlo, jak je libový, z kotlet pokud je otec sehnal seřezával 2 cm tuku a později vyškvařil, tenhle rudej hnus se s dnešní dobou nedá srovnat. Dnes maso od neděle do neděle a koupím co chci v top kvalitě.Třeba hovězí z Argentíny..Běžte se vy rudí nostalgici bodnout.!

      Vymazat
    5. 17:38 Asi pisete o nejakem roce 1970 nebo nevim.ALe v 80 letech opravdu nikde maso nechybelo...Moje mama dokonce nakupovala v ESU...Co mi velmi schazi je mlete maso,ktere vam primo pred vami umlelou z masa,ktere jste si sam vybral...To uz delaji jen v Italii

      Vymazat
    6. 18.27 Asi chodíte do špatného řeznictví, maso si melu sice sám doma, ale několikrát jsem viděl jak maso lidem melou. ESO si pamatuji, ale pouze jako prodejnu s " lepším" zbožím, ale maso nevím?

      Vymazat
    7. 18:36 Maso ne..uzeniny..Milovala jsem Mysliveckou sunku (takova polosusena) Uz nikdy nikde jsem ji neobjevila

      Vymazat
    8. Rudá babička mívala, taky oblíbený mls = salát z volské tlamy =. A co se týče sýrů, tak v 50tých nic moc trojúhelnik s vránou a Madetka, Romadůr později i Eidam a Ementál a asi v 70tých letech Hermelín za sýry totáč chválím a i cena byla nízká. Máte pravdu 40 let se nedá srovnat do jedné řady. Matně si pamatuji, jak maminka stříhala dílky z potravinových lístků na maso, mléko asi i cukr, mouku a tuky. Možná někde budou i ceníky. Tato historie běžného života je zajímavá a díky tabulkovým platům, by se dal spočítat reálný příjem. Ceny energií, vody a nájmy byly tenkrát směšné (na celém světě).

      Vymazat
  29. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. 18;04.A nebo se naucte chovat.Treba vas pak nikdo mazat nebude

      Vymazat
    3. 14:29 Zanícený hemeroide, pořád čekám na ty důležité informace. Zatím z tebe padají jen nablblé kecy. Udělej pokus a dej sem něco, co nevíme. A uvidíš, jestli to vydrží. I'd bet on it.

      Vymazat
    4. Jste priposrani z kazdeho meho slova, coz je velka sranda !
      Na neslusne veci mate dvojite meritko ! (19:39)
      Cenzura me umlci a pro vas je to povel utoku ! Mate ve statnim znaku lva a chovate se jako potkani !
      Dalsi dovod ke srande !
      honolulu

      ----------------------------------------------------

      A Jirovec, ten dostane povel k navratu !
      Krasavice ktera se jmenuje Canada, mu ho da !
      honolulu

      Vymazat
    5. 22:51 Jestli to měl být pokus podle rady 21:54, tak se ti nepovedl. Takto vypadají ty "důležitá informace" od tebe? Nemáš na víc, než na ubohé, rádoby vtipné pšouky. Pak se nediv, že tě "cenzura umlčuje".

      Vymazat
  30. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je nutne pochopit ,ze upadek Ameriky je moralni! a ve vzdelani!!!.

      Coz Honolulu nechape , neb mu chybi tyto obe veci.

      zirafa

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    3. Vrazdeni belochu v Africe bylo vyprovokovano vlivnymi lidmi (jistymi) , kteri si neprali klidnou spolupraci BILYCH A CERNYCH, je to stejne jako dnes vrazdici muslimove v Francii to by byl GLOBALISMUS!!. Protoze jinak to nema smysl!!!

      Bylo to vyvolane umele jako vzdy!!!

      zirafa

      Vymazat
  31. 12.000 dolarů na kontě a dostávaj "automaticky Food Stamp? To už ti musíme věřit všechno.

    Food Stamp už se to nejmenuje, to znělo jaksi žebrácky. Teď se to jmenuje SNAP, něco jako dodatečná výživa, to zní jistě líp pro nejbohatší zemi na světě.

    A to je jen pro nezaměstnané, nebo žijící pod hranicí chudoby. A ta je v každém státě jinak stanovená. Přes 40 milionů lidí, ze 300 mil. v USA celkem, to říká vše...

    OdpovědětVymazat
  32. Ještě k oné měnové reformě. Bylo mi patnáct když se to stalo.
    Okrást nás, myslím naši rodinu nebylo možné, protože nebylo
    co ukrást. Otec pracoval jako zámečník na koksovně, matka byla v t.zv. domácnosti. Měli jsme se na tu stále ještě poválečnou dobu celkem dobře. Utrácet nebylo za co a těch pár
    korun co zbylo z výplaty se dávalo do prádelníku.
    Takže jsme se při výměně vešli do limitu, kde se měnilo 1:5.
    Předváleční a váleční keťasi co měli našmeleno, tak ty bolela hlava hodně. Taky to dali za patnáct let najevo, s tím svým
    "socialismem s lidskou tváří".
    No a po hadráku jsou už konečně v tom svém "socialismu".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak například můj děda v rámci dědického řízení a vyrovnání se sestrou musel zrovna v té době prodat dům po rodičích. Oběma zbyly oči pro pláč. Ale podle idiota 16:30 to byli zřejmě "keťasové", tak jim to patřilo. Je mi tady z těch rudých blbců na blití.

      Vymazat
    2. 18:27 no vzdy se najdou vyjimecne pripady, ktere to odnesou "nevinne" za ostatni, bohuzel

      V jinem gardu, pvni republika postrilela nekolik stavkujicich a zahr. politika se "spojenci FR/UK" nam v dusledku nadelili 300tisic mrtvych za druhe svetove.

      Tak kdo byl horsi, kdo to rozsoudi?

      Vymazat
    3. 18;27 Delo se to vsude...bylo po valce..Zkuste nadavat tedy spis tem,kteri valku vyvolali

      Vymazat
    4. 18:27 Tak už je jasné, že svojí nenávist jsi pobral od dědy. Když mladá, prázdná hlava od malička poslouchá zlobu a nadávky na "komouše", tak je na konec plná sraček. A těmi sračkami a zlobou nás tady oblažuješ, protože v hlavě nic jiného nemáš. Tebe minulost opravdu nepěkně poznamenala. Je mi tě líto, takové neštěstí. Klidně tady zvracej dál, jestli ti to pomáhá. Postiženému nikdo nemůže odmítnout pomoc.

      Vymazat
  33. Onen Onanolulu má zase vycházky z Floridských Bohnic? Nebo v rámci tolerantnosti teď tamní pacienty používají jako trolly? Nebo si jen musí přivydělávat k důchodu po zářné a příkladné americké kariéře somráka?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. Anonymní 20. října 2019 18:28
      Zajímavé - to Vaše jemné a slušné vyjadřování.
      Vy, který pronášíte jen rádoby posměšné poznámky.
      Vy, který pliváte na všechno, co jste dobrovolně opustil. A je jedno, jestli jste skutečně venku nebo sedíte na bobku na svém WC, abyste měl inspiraci kolem sebe.
      Vy, který tak rozsvěcuje nebe nad "Floridou", že tam meteorologové nevědí co si mají o počasí myslet.
      Vy, který nikdy neuznáváte ničí argumenty máte špatné svědomí. Á, já zapomněl, Vy nevíte co to je svědomí.
      Vy, který mamelukuje jakékoliv "údaje" Vašeho převoschodného tisku, televize.
      Vy, který jste tu nežil nebo "nežil" závidíte všem, co se snažili život prožít poctivě a čestně.
      Vy, který všechno hodnotíte vše jen přes devízu jestli se to dá prodat a za kolik.
      Vy, který jste se prodal, a jestli dobrovolně, tím hůře pro Vás.
      Vy, který skáčete po tramplíně politického světa jebanuté Ameriky a neznáte přitom vůbec nic kromě svého bachora.
      Vy, který ani neovládáte jazyk ani na základní úrovni ve kterém se snažíte spílat všem jiným.
      Vy, který jste neměl nikdy jinou touhu než se ukázat, nejspíš doma a oslepovat něčím, co nemá v podstatě jiný význam než jako žebříček pro takové lidi jako jste Vy.
      Vy si dovolujete mne kritizovat? Vy jste právě ten Onanolulu, protože ani sex v jakékoliv podobě Vás nemůže uspokojit. K tomu potřebujete neustále provokovat, urážet, dštít nenávist na to co jste opustil. Popravdě se mi z Vás zvedá žaludek, ale mohu Vám slíbit, že jestli mne napadne něco k Vašemu tématu nenechám si to pro sebe. Protože na takové lidi jako Vy platí jen jejich vlastní metoda. Jenže nejsem tak hluboko jako Vy a tak to na rozdíl od Vás bude slušné na samé hranici, jakou si zasloužíte.

      Vymazat
    3. 19:17 - Nejste vy na drogach ? Vy pisete takove hlouposti, a tak mnoho, ze mate priznaky tropicke nemoci ! Nebyl jste take nekdy nahodou na Kalahari ?
      Tam kazdou chvili nekdo zesili...
      honolulu

      Vymazat
  34. Dobré rozjímání a ti kdo dobu pokusu o budování socíku prožili vědí dobře, co bylo OK a co ne. Ale to je v každé době, neb v každé době jsou politici - blbí i rozumní i vychytralí. Dnes, protože jsou houfy politických loutek a darmošlapů více jak desateronásobné, tak i ta blbost vykvetla podstatně košatěji. Už jen to, že se číslo politických stran a hnuté blíží 300, ukazuje, že nejen s IQ nebude vše u nás na politické svéně v pořádku. Včera vystupoval v ČÉTÉ JISTÝ PAN CIBULKA NEBO ČESNEK. I blázni mají právo hájit své "politické idee" třeba čímsi na špagátě, čemu říkal postižený kyvadlo. Ne nechci upírat práva šílencům, ostatně jmenovaná televize se hemží podobně postiženými, ale po vystoupení šílence by měla následovat omluva, že je to v souladu s me too atd., a naopak šílenci mají pro svůj defekt větší práva sdělovat své předstsavy, než rozumní. No ale když si představím, že tito lidé si vynucují participaci na české politice, tak musíme být pro srandu nejen sousedním zemím a chápu to pokyvování hlavou, vyjadřující pochopení pro blba. Nedivme se, že za takového stavu mysli české politiky psychiatři volají po znásobení svých stavů. A to ještě ani nejsme na té úrovni Západu, kde každý občan má svého psychiatra (říkají mu "cvokař") pro přežití.
    A proto díky za Babiše a nejrozumnější ženu v ČR, paní mynistryni financí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud nekdo musi porad necim strasit (v tomto pripade socikem) znamena to,ze ma maslo na hlave...To je tak stare jako lidstvo samo

      Vymazat
    2. Tak proč tedy vy neustále strašíte 3. světovou válkou, imigranty, muslimy atd...? Máte nějaké máslo na hlavě nebo jste jen idiot, který si rád sere do huby?

      Vymazat
    3. 18;37 Straseni necim,co by mohlo byt je snad normalni.Rika se tomu predvidavost...Ale straseni tim,co bylo?..Ani ti komuniste nestrasili Nemci,tak dlouho jako tihle komunisty

      Vymazat
    4. Trefa! S 18:47 souhlas.

      Vymazat
    5. 18:47 Také marně vzpomínám, jestli komunisté 30 let po Únoru strašili denodeně buržousty. Rozdíl je nejspíš v tom, že o správnosti znárodnění naprostá většina občanů nepochybovala. Ale o správnosti dnešního režimu je nutné lidi neustále přesvědčovat. Fakty to nejde, není čím se chlubit, země prokazatelně chudne o 400miliard ročně. Proto se musí minulý režim natírat na černočernou, aby špínavost dnešního režimu vypadala alespoň trochu světlejší. Na mladé a blbce to bohužel platí. Blbcům nevadí žít ve lži a skákat, jak někdo píská. Mnozí lidé se ze zbabělosti chovají podle staré moudrosti: "Obojek otroka je lehčí, než zbroj bojovníka."

      Vymazat
  35. Pan Jírovec mi mluví z duše. Vnímám společenskou realitu naprosto stejně.

    OdpovědětVymazat
  36. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenže on nikdo nestojí o Vás.

      Vymazat
    2. HONOLULU

      Zapad a USA prodelavaji UMELE VYVOLANOU moralni!! GENOCIDU viditelnou hlavne v USA. Upadek skolstvi , moralky,rozbiti rodin, drog vseho druhu , prostituce. pornografie.
      Tato MORALNI GENOCIDA USA a ZAPADu , je umele vyvolana, a nejvice viditelna v USA a KANADE a proto se pan Jirovec vratil do Cech.

      Tady nejde o PENIZE v kapse, zde jde O LIDSKOU MORALNI GENOCIDU!!! spojenou s presunem veskereho majetku do rukou 0.000000001% populace .

      zirafa

      Vymazat
  37. Honolulu paraziti jsou všude a za každého režimu. Jde o to jaký je státní systém a ten u vás parazituje na celém světě a tak se máte dobře ovšem jak ještě dlouho to půjde. Má za sebou už nejméně sto milionů mrtvých a spoustu umučených. Kdo teda podle vás způsobil tu změnu v jižní Africe a kde vzaly tu sílu aby změnily tak dokonalý systém co tam byl. Nebo podle vás máme všichni stále někam utíkat. U nás také hodně lidí se má dobře a spousta lidí má bídu, děti hlad a třeba bydlí pod mostem. To za komoušů nebylo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdo nepracuje ať nejí! Několik set let staré České rčení. A pravdivé.

      Vymazat
  38. 100 % vseho co reknu je smazano ! To se vam to KECA kdyz nemate opozici ! Ze ano ? Jenze vas monolog je bezcenny !
    Nema nikdy nis spolecneho s realitou !
    Kdyz mam zalepenou hubu , tak nemohu nic rict a vyvratit vase fantazie !
    honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cenzor Wenzel Hoffstein-Dworzak je známým čichačem prdů téhle židočekistické poloopice! - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/291912_original.png

      a omámen jimi poté usiluje mermomocí zabránit tomu, aby i u nás proběhla důsledná dekomunizace jako v Chorvatsku, na Ukrajině a v Pobaltí! Trápí ho bejt součástí civilizovanýho světa, a touží i s námi zapadnout mezi tuhle smradlavou hordu ožralých, za bílýho dne v pochcaných teplákách křepčících podlidí! - https://www.youtube.com/watch?v=9B1M3IPVcXs

      Ale potáhne vodsud jen s hrstkou svých odulých kumpánů a to tak rychle, že se nestačí ani posrat strachem, až mu dám čuchnout k této mé sukovici! - https://vimeo.com/82853398

      Vymazat
    2. Lulíne-šulíne, vy nechápete, že při čtení těchto stránek se necítí běžný občan ve svých názorech osamocen a že je připraven vám nakopat zadek. Vy jste tady jako kůl v plotě, nešťastníku. Kde máte svou 31. divizi SS s Čechy. Při přechodu hranic jste asi vraždil a nyní se bojíte odplaty, proto tady nežijete.

      Vymazat
    3. 0:39 Nežvaň rusáku! Nick honolulu je Vlastenec, rasista, aktivní člen KKK! Kdyby tě ty kremelská židobolševická filcko vopejzaná spatřil - na kilák - dva, tě složí svou winchestrovkou jak škodnou! Teda proč jak, viď? Však už brzy to bude povolený i u nás a to všady, nejen na "čáře" ...

      Vymazat
  39. Jsem velmi šťastný, chci se podělit o svá svědectví s širokou veřejností o tom, co pro mě tento muž jménem Dr. PADMAN právě pro mě udělal, jsem ženatý 4 roky a mám rozchod s manželem před 4 měsíci a byl jsem strach a tak zmatený, protože ho tak moc miluji. Opravdu jsem byl příliš depresivní a kamarád mě nasměroval k tomuto kouzelníkovi, doktoru PADMANOVI, a oznámil jsem mu všechny své problémy a řekl mi, abych se nebál toho, že se přinutí, aby se můj manžel vrátil ke mně a za pouhých 48 hodin Dostal jsem hovor od mého manžela a on se líbil, že bych se měl vrátit do domu. Nikdy v mém životě nevěří v kouzlo a teď mi to jen pomohlo a jsem nyní tak šťastný. Vše mu děkujeme a pokud si také chcete nechat svého manžela vrátit pro sebe zde !! jeho e-mailovou adresu (padmanlovespell@yahoo.com), jsem tak rád, že svědčím o vaší práci a laskavosti DR PADMAN

    OdpovědětVymazat