Reklama

.

.

pátek 1. listopadu 2019

„Došli jsme do situace, kterou popisoval Marx.“ Ekonom o novém příchodu socialismu

Michail Cházin 
1.11.2019 Sputnik
Vlivný ruský ekonom Michail Cházin prohlásil, že téměř 90 % lidí v Rusku je připraveno na nový příchod socialismu. „Až nyní jsme dospěli do situace, o které psal Karel Marx, jelikož kapitalistické trhy se už nemají kam rozšiřovat,“ říká.





Ekonom Michail Cházin ve svém pořadu na rozhlasové stanici Hovoří Moskva (Govorit Moskva) na základě svého dotazníku prohlásil, že přibližně 90 % lidí v Rusku je připraveno na provedení „levého obratu“ směrem k socialismu. Přičemž socialismu ve smyslu zrušení soukromého vlastnictví na výrobní prostředky, nikoli socialismu v západním chápání, které se definuje jako „pouhé“ přerozdělení zisků.

Na základě výsledků zemských voleb v německém Durynsku ekonom říká, že levicové myšlenky se začínají získávat pevnou půdu pod nohama i v Německu. Zemské volby v Durynsku ovládla levicová strana Die Linke se ziskem 31 % hlasů, čímž s velkým náskokem předběhla všechny ostatní politické strany. V této souvislosti upozornil na to, že v evropském prostoru není k dispozici žádný životaschopný popis nadcházející ekonomické krize.

„I podle hlasování v Durynsku je již absolutně očividné, že v Německu velmi zesilují levicové myšlenky. Ovšem levicový popis přicházející ekonomické krize není nikde. Jestli se podíváte, co píší o krizi, tak levicový popis krize nikde neexistuje,“ prohlásil ve vysílání Cházin.


Economics proti politické ekonomii


Upozornil také na situaci, kdy současní ekonomové na univerzitách neoperují s životaschopnou ekonomickou teorií, neboť nejsou schopni popsat aktuální stav věcí.

„Economics je na konci 19. na začátku 20. století úmyslně vytvořená alternativa politické ekonomii, kde je tabuizované téma konce kapitalismu. Dnes jsme dospěli k momentu, který je u Marxe popsán jako konec kapitalismu, jelikož celá světová ekonomika tvoří jeden celistvý systém rozdělení práce. V souladu s tezemi Adama Smitha v této situaci není možné další prohlubování rozdělení práce, protože trhy jsou vyčerpány,“ myslí si ekonom a dodává: „Dnes je potřeba snažit se popisovat krizi z pohledu levicové koncepce politické ekonomie. Economics toto téma popsat nemůže, protože téma je tabuizované.“

Při pohledu na vývoj současné ekonomické teorie je, podle názoru Michaila Cházina, vidět, že se nic takového neděje. To ho vede k závěru, že současná levice není skutečnou levicí.

„My ale vidíme výsledek. Nic z toho se neděje. Co to znamená? To znamená, že v současném západním světě neexistuje reálná levice. Oni jsou, jak se moderním jazykem říká, „fejky“. Oni jsou tím, o čem psal ještě Lenin: Buržoazie vytváří komunistické surogáty (náhražky) formou sociálních demokratů, které pomocí sociálně demokratických sloganů prodávají zájmy chudých buržoazii. (…) Vidíme, že reálné levicové hnutí prakticky neexistuje. Zůstalo fiktivní levicové hnutí kryjící se jako sociální demokracie.“

Ve svém pořadu dále vyzdvihl fakt plynoucí z různosti chápání slova „socialismus“ v ruském a americkém pojetí. V ruském chápání slovo „socialismus“ znamená nepřítomnost soukromého vlastnictví na výrobní prostředky. Ve Spojených státech slovo socialismus znamená „pouhé“ přerozdělení zisku, myslí si vlivný ruský ekonom.


Levice na Západě


Michail Cházin na absenci životaschopné levicové ekonomické teorie upozorňuje dlouhodobě. Navazuje tím na své předpovědi, podle nichž západní ekonomiku čeká v nejbližších letech pád až o 50 %.

„Co přijde, bylo vidět již na začátku 80. let. Kvůli tomu se také začala provádět koncepce stimulace poptávky pomocí emise peněz a refinancování soukromých dluhů pomocí snižování úrokové sazby. No, a ta upadla na nulu. Co teď budeme dělat? Kde je cesta ven?“ prohlásil v jednom z rozhovorů pro ruská média.

Cházin v mnoha svých vystoupeních upozorňuje na skutečnost, že západní ekonomické vysoké školy, včetně těch, které jsou považované za „elitní“, učí své studenty bludy.


118 komentářů :

  1. Vskutku zajímavé, je jasné že v Rusku kde byl socialismus nejdéle, je vzpomínka na něj nejsilnější. A podle průzkumů u nás a na Slovensku, je mnoho lidí přesvědčených, že dříve bylo lépe. Nejspíše budeme muset jako pamětníci vychcípat, jak řekla Holubová, protože lidi navzdory propagandě a vymývání mozků mají zdravý selský rozum odolný manipulacím a nyslí si své. Hej hou, rudý dědeček

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zažil jsem socialismus a musím říci, že se zejména mladým lidem žilo podstatně lépe jak v současnosti. Byt obdrželi od státu nebo od podniku grátis. ˇVzdělávání a zdravotní péče byly na vyšší úrovni jak v současnosti. Peníze na vkladní knížce se mi úročili 4% úrokem ročně - to znamená, když jsem měl na knížce 100 000,-Kčs a z knížky nevybíral. tak po roce tam bylo 104 000,-Kč. Nebyli bezdomovci. Byli jsme soběstační a nebyli jsme odkázaní na pomoc ze zahraničí. Hlavně nám nikdo neurčoval kolik si máme na své území vzít afrických migrantů. Měli jsme chráněny státní hranice. Vědělo se o každém, kdo s republiky odchází a kdo přichází. Pryč s EU, pryč s NATO.
      Jsem si jist, že se socialismus znovu vrátí.

      Vymazat
    2. 7:11 Je možné, že je někdo až tak hloupý jako vy?Kdo měl tenkrát 100 000 na knížce při čistém příjmu kolem 2 500 měsíčně, to myslím kolem 80-85 roku? Někdo dostal byt , ale od podniku, vždy za něco.A soběstační, pane já tu dobu zažil a pamatuji na ty prázdné obchody, mototechna, kovomat, fronty na aut.pračky a další spotřebiče. Nelžete a nepište totální kraviny.A ty vaše zadrátované hranice, to si muže pochlebovat jen ten co seděl doma na zadku! Nikdo nám neurčuje kolik máme vzít utečencu, to byla pouze nezávazná zpráva, tak laskavě nešilte.Díky EU se dnes oproti vašemu zkrachovalému soc. máme královsky A že jsme v NATU je více než dobré.

      Vymazat
    3. 9:03 Diskuse je zjevně zbytečná, ale aspoň řečnickou otázku: pokud tedy mít dejme tomu sto tisíc na knížce bylo nesplnitelným snem (a nevšiml jsem si, že by někdo tvrdil, že sto tisíc za rok atd.), jak je tedy možné, že tolik lidí - a to vedle toho, že dostali ten byt "za něco" - jezdilo v nových autech, byť to byly ty stopětky stodvacítky a žigulíky ? Víte, kolik stála nová ladovka ? Třeba se dozvíme, že na ni měli jen vexláci a havíři ...

      Vymazat
    4. A ten úrok na knížce se nedanil!!!

      Vymazat
    5. 7:11, já rozhodně nefandím korporátnímu kapitalismu, ale považovat to, co bylo před rokem 1989 za cíl, je naprosto chybné. Nejvíc to bylo vidět na technologickém progresu. My jsme v té době, navzdory slušnému edukačnímu zázemí, začali stagnovat. Sektor inovací byl silně podkapitalizovaný. Na to měly vliv i vnější podmínky a boj o trhy. My jsme tento boj prohráli. Jednoznačným vítězem nebyl ani tak Západ, většina se s tím svezla, ale Amerika. A tam byly hybnou silou nejen nějací finanční spekulanti, ale i lidé a firmy, kteří významně pozvedli technologický progres. To byla jedna z věcí úspěchu. Samozřejmě k tomuto stavu velice významně přispěly i historické faktory, o tom není pochyb.

      Spíš je podivuhodné, jak se mohl východní blok udržet relativně ve slušné kondici tak dlouho, protože na konci jsme oproti Západní Evropě zas tak významně nezaostávali. Asi jsme celkem životaschopní.

      Vymazat
    6. 9:51!
      Technologické zaostávání bylo pouze s sektoru hromadné výroby spotřebního zboží. Ve výrobě zbraní jsme byli světová špička. A to proto, že zbraně nám zajistily samostatnost, na rozdíl od spotřebních hračiček. Svoje by vám k tomu řekla i ta vaše Gréta!
      Emerika byla hybnou silou světa, protože se napakovala na dvou světových válkách (Rusi platili dodávky zlatem) a následně na otrokářském maršalově plánu. Přesto stála emerika v 70-tých letech před krachem a musela opustit dolar krytý zlatem a přejít na petrodolar, aby si udržela vládu nad energiemi a tím nad světem (to vymysleli, objednali, zaplatili cizími penězi a provozovali emeričtí judai = chazaři).
      No ato vítězství ve studené válce a kosmickém programu byl emerický fejk. SSSR položily samy a dobrovolně židovské elity KPSS, které se s Reganem domluvily na zrušení SSSR za legalizaci nakradeného majetku (za což jim v Rusku hrozila poprava). Prodali samostatnost státu, jeho majetek i s otroky i národní zdroje (za jelcina zdechlo 10 milionů Rusů hladem a bylo vyvezeno cca 5 milionů dětí, převážně batolat k adopci do USA, asi do holyhudu k rituálním vraždám).

      Vymazat
    7. Socialismus byl v mnohém dál než současný systém. Zejména v oblasti ochrany ŽP to bylo znát; jedlé oleje, mošty, limonády, pivo, částečně mléko, jogurty, sirupy - to vše bylo baleno ve skle. Džusy byly baleny v plechovkách, tedy v přírodě rozložitelných obalech. Pravda, výběr nebyl tak bohatý, ale copak žijeme jen proto, abychom svůj život prožrali a prochlastali? To, co v obchodech bylo, stačilo ke slušnému životu. Bramborové lupínky či kofola byla jen občas a za odměnu a na dennodenně jako dnes. A upřímně, kvalita potravin byla jednoznačně na vyšší úrovni.
      Děláme chybu, když vše, co bylo za socíku, označujeme za špatné a zpátečnické. Bylo by dobré nezaujatě, s nadhledem a bez vášní si sednout za stůl a snažit se v debatě spojit vše dobré ze socíku s tím, co je zase lepší dnes. Jenže to bychom museli přemýšlet a přemýšlení, jak známo, bolí:-)

      Vymazat
    8. Blbeček trolíček 9:03 Evidentne ti robí problém termín "príklad", že? A že ľudia nemai 100000 Kčs na knižkách? Aké boli ceny a životné náklady, ty blbeček? Ja som v tej dobe prežila 27 rokov, moji rodičia väčšinu života, takže nás tými svojimi havlistickými drístami akurát tak pobavíš, ty blbeček.

      Vymazat
    9. 10:44 Souhlasím s Vaším příspěvkem. Jen pro informaci. Lednici Calex 305 jsem koupil v roce 1992 a běží bez větších závad (2x měněn termostat)do dnešního dne. Hodinky značky PRIM, které jsem si koupil v roce 1977 stáli 390,-Kč a fungují bez závad dodnes. A to je nosím každý den.

      Vymazat
    10. 9:03 to že neumíte a neuměl jste za socialismu šetřit a vydělávat veliké peníze, to je ta Vaše línost a blbost. Nevzpomínám si, že byly v obchodech prázdné regály -zejména v potravinách. Ale co si dobře pamatují, tak to je to, že každý pátek jsme v domě potravin obstarávali nákup na týden za pouhých 100,-Kčs. Lidové vozidlo Škoda 120 L stála 58000,-Kč, Lada 2103 75000,-Kč. Ano, když jste od podniku dostal byt grátis, tak jste musel v podniku odpracovat 10 let. Za tu dobu jste mohli odborně růst. No a pokud jste hospodský povaleč, tak nemá cenu brát takové lidi jako Vy vážně.

      Vymazat
    11. 9:03...No a!?!?!?
      SOUHLAS jenom s těmi zadrátovanými hranicemi.
      To ostatní mi zas tolik nervalo játra.
      To by byli bolšáni IDIOTI, kdyby rozdávali byty ZA NIC...
      Chceš byt???Tak pojď makat do neatraktivními odvětví...
      Každému se do nepřetržitého nebo prašného provozu nechtělo,tak to bolševik takhle pořešil.
      Dneska se dají romistici přebírat vídlemi a na práci se dovážej Ukrajinci.
      Fakt chytrý!!!
      Helanov

      Vymazat
    12. 9:51...Ufff,tak to jsou silná slova...
      Ale s tím napakováním Ameriky na zbytku zeměkoule musím jen souhlasit.
      Kradou od prvního okamžiku kdy přistáli (zbědovaní a vysílení)na amerických březích.
      Nechali se nakrmit od indiánů,sežrali jim krocany a kukuřici, pak jim ukradli půdu...a každý rok to vesele oslavujou.
      Holt to kradení mají v genech,nó...
      Helanov

      Vymazat
    13. 10:44, chtělo by to trochu zdravějšího úsudku, už jste jako zdejší neonáckové ohledně 70ti milionů zavražděných Stalinem. 90.léta a ještě k tomu v Rusku, to přece nebyl kapitalismus, ten tam je teď, to byl banditismus.

      Já si dobu socialismu taky pamatuju, a dobře vím, že v polovině osmdesátek šlo všechno do kopru (ačkoliv souhlasím, že hodně lidí to tak nevnímalo).
      A to z velké části kvůli tomu, že my jsme nebyli osamělý ostrov, ale součástí nějakého většího celku. Jestli jste byl vy spokojen, to neznamená, že jinde bylo vše v pořádku.

      Výrobní kapacity byly zastaralé, mrhalo se s patenty, světový trend se z valné části pouze sledoval z povzdálí, mnohdy neaplikoval, a už vůbec neurčoval.

      Na státní úrovni se řešily problémy, které patřily do kompetencí úplně někoho jiného, uměle se podporovaly projekty, třeba kvůli umělé zaměstnanosti, které by normálně neměly šanci přežít.. atd.

      Zbraně jsou výnosný podnik, to máte pravdu, možná jen díky tomu nepadl východní blok už podstatně dříve. My jsme byli dobří nejen ve zbraních, ale také ve vývozu celých výrobních komplexů. Mlýny, cukrovary, cementárny... Jenže to nestačí.

      Ve státech východního bloku vázlo vše ostatní, dokonce i zásobování. Ne ani až tak u nás, ale v okolních státech určitě. Z velké míry absentovala inovace, bez toho se prostě nehnete dál. Pivo můžete vyrábět 200 let stejným způsobem, když máte zákazníky, ale pokud nastoupí digitalizace, musíte bleskově reagovat, jinak vám ujede vlak.

      Problémem byla především správa těch výrobních kapacit, která závisí na kompetenci vedení. Když je špatné, podnik prostě padá. Jenže zde se to vše vykrývalo z různých zdrojů. Takže lidé ve zdravé firmě nebyli dostatečně oceněni, do firmy nebylo investováno, a naopak se z jejich zdrojů držela jiná firma, která by normálně už dávno zanikla. Tohle byly velké neduhy.

      Československo bylo specifické, ale stačilo přijít do Polska v 80.letech, a člověk pochopil, že v porovnání třeba s Holandskem nemá šanci uspět. Dederoni na tom byli zhruba jako my, a celý SSSR držela pohromadě produkce Ruska a východní Ukrajiny.

      Pak připočítejte podporu "soudruhům z bratrských zemí" a sám uvidíte, že to nemělo šanci. Stejně tak připočtete různá embarga a sankce, které tehdy Američané úspěšně uplatnili i na východní blok a výsledek je již historií.

      Stát a jeho výrobní kapacity, fakticky vše, co se v tom státě nachází, toto vše pod jednou správou, není prostě šťastné řešení. A toto vše navíc pojištěno vládou jedné strany, do jejichž horních struktur nemáte prakticky šanci vstoupit a operativně se pokusit o modifikaci řízení, pouze nomenklaturním postupem, je fatálně nepružné. V takovém případě jste těžce závislý na kompetenci těch lidí nad sebou.

      Podívejte, jak dopadl SSSR, což byla ještě v polovině 80.let druhá ekonomika. Souhlasím, že jistým pozitivem je kontinuita řízení, jenže i to může u nekompetentního kádru selhat. Takže kontinuitu bych řešil jinak, ne politickou diktaturou.

      Co se týká USA, já přece nerozporuju, že jejich síla pramení z velké části z historických zvratů, vždyť jsem to v tom svém příspěvku sám uvedl. A také že pád východního bloku byl do jisté míry i jejich ekonomický tlak, který by možná neustála ani tehdejší Západní Evropa.

      Vymazat
    14. 12:33 - kecáte blbosti.Jaké prašné prostředí?? Byty od podniku dostali všichni, co si o něj zažádali a měli rodinu. Byty dostávali i obyčejní kancelářští pracovníci. Já jsem pracoval v PZO a byt dostal i kolega, který byl svobodný. Můj strýc si mohl dovolit pořídit jako svobodný 3-pokojový byt v Žilině.

      Vymazat
    15. 11:52, ano, je to paradox, že stát, který vypouštěl bordel do řek a ovzduší zamořoval oxidy síry, měl na druhé straně promakaný recyklační systém. K tomu bych se rád vrátil, nesmírně mi vadí plýtvání a zamořování ŽP komunálním odpadem.

      Vymazat
    16. 12:33, připojuju se k 13:10. Ačkoliv jsem sociku nikdy nefandil, dobře zvládli podporu bydlení.

      Jednak byla podpora od státu pro rozvoj bydlení pro mladé rodiny, často doprovázená i bankovní půjčkou na velmi nízký stabilní úrok. O to jste mohli požádat i mimo zaměstnavatele, jako člen stavebního družstva a myslím, že to platilo i pro individuální výstavbu. Ale nejčastěji to bylo přez firmu, kde jste pracoval, a která se dostala do programu stabilizace kádru. Pak jste ještě další částku mohli (nemuseli) získat od té firmy.

      Firma oslovila stavební družstvo v okresním městě a tito už zabezpečili všechny potřebné smlouvy s bankou a se státem. K vaší členské smlouvě pak firma na základě stabilizačního závazku vložila další prachy. Tímto se ten byt stal fakticky vaším majetkem s většinou za velmi krátkou dobu. To byla bomba.

      Ale firmy měly i svoje vlastní stabilizační byty, nájemní. Měly i svobodárky. Podobně jako města, ta měla také nájemní byty, což dnes tak chybí. Existovali i soukromí nájemci, ekvivalent dnešku, černý, výnosný, ale tolerovaný trh.

      Vymazat
    17. 13:10...Tak určitěéé...Byty dali jen tomu,koho potřebovali,chtěli si ho koupit...
      Jestli si myslíte, že dali byt třetímu fagotistovi v České filharmonii, tak NEDALI.
      Na to můžete vzít jed!!!
      (Řeč je o podnikových bytech.Pokud ten fagotista bydlel v plesnivém sklepě se třema dětičkama,tak mu komunál ten byt patrně přiklepl.Ale to už je jiná storka.)
      Helanov

      Vymazat
    18. 13:34...Tak proč tolik mladých bydlelo u starých!?!?!?
      Kolik novomanželů bylo "hlášených" u babičky nebo u dědečka...
      Tak to máte krátkou paměť!!!
      Bytová krize byla i za bolšána,byť i musím uznat,že se aspoň (proti těm zmetkům dneska) aspoň snažil.
      Víte kolik manželství se rozpadlo páč sedřený tatík stavěl družstevně být!?!?!?
      Helanov

      Vymazat
    19. 13:10 a 13:34 Unknown v překladu do češtiny znamená neznámý, cizí. Přesně Vás to vystihuje že jen provokujete a vůbec nevíte jak bezvadně se žilo za socialismu v porovnaní s dneškem. Já jsem dobu socialismu zažil, tak vím o čem píšu.

      Vymazat
    20. 13:49, nedělejte ze sebe blbou. Dobře víte, že se k bytu přez firmu mohl dostat každý, kdo se v té konkrétní firmě zaměstnal, ne jen nějaký lamač vápence. A jistěže umožňovali bydlení pro ty, které potřebovali, to je snad normální, ne?

      A samozřejmě že se k bytu zadara nedostal úplně každý. Nejen fagotista, ale ani doktorand někde ve výzkumu. Bohužel, taková Akademie měla hodně málo možností, což bylo podle mě špatně. Hodně lidí se ovšem za prací s možností bydlení stěhovalo.

      13:56, No schválně, kolik mladých třeba v roce 1985 bydlelo u rodičů, to by mě docela zajímalo a taky kolik se jich kvůli "sedření tatíka" rozvedlo...? To musí bejt nějaké obludně velké číslo, když jste to uvedla.

      Já rozhodně nejsem hlasatel socialismu, ale pokud jste neměla příležitost sehnat byt z programu bydlení mladých anebo na vás město hodilo bobek, třeba jako na onoho fagotistu, pak vám nezbylo než jít tou současnou cestou, byt koupit nebo jít do podnájmu. Anebo stavět. Tak jako dnes. Vše bylo drahé. Tak jako dnes. Ovšem významné procento, kdo se skutečně zaměřil na získání bytu, měl slušnou šanci za slušné peníze. Protože ty peníze v tom hrály podstatnou roli a hrají i dnes.

      Vymazat
    21. Je nespornou pravdou, že tzv. moderní levice, čili vládnoucí dnes liberalismus, je stejně bezvýchodný jako byl ten starý, klasický komunismus! Prostý lid musí dostat nejen chleba, ale i hry! Musí se poté kdy je nasycen i nějak zabavit! Přerozdělení prostředků jak si to namlouvali socani NIC neřeší! Lůza neumí se svými potřebami zacházet, neumí je ukočírovat! Potřebuje pevné vedení Nadčlověka a především potřebuje pravidelně být vedena na válečná jatka! Neb válka je konečný chléb i hra pro nadbytečnou lůzu a upouští tlak z hrnce nerovnostářské společnosti! To jsou zákony přírody a jakákoliv vzpoura proti nim je pro existenci našeho druhu konečná ...

      Vymazat
  2. Kapitalisticke trhy sa nemaju kam rozsirovat.
    Jedine ak by polozili na kolena Rusko.
    Ale to urcite nehrozi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teorie trhu a globalismu je bizarni teorie zlocinu a nasili, kdyz predevsim Baziny Korporatismu vedou lupicske valky a masakry vsude ,az zacnou POHLCOVAT SAMI SEBE..PROTOZE NIC JINEHO NEUMI..Dve baziny v USA napr...Jak to bylo s Ceskem , kdyz brzy po komunistickem prevratu jsme byli Predni narod ve vyvoji a v Bruselu svet padal na hubu z nas. Ani dnesni otrokari,odporni vyderaci EU a parasiti to jeste nedokazali znicit.Tedy protoze jsme na misto agresi fasistickych korporaci, pronikali do celeho sveta nam vrozenou tvurci praci a rozvijeli se rychle hospodarsky i spolecensky /navzdory fanatiku/!!! Pozdeji na to navazali italove a dalsi narody.. Bily supremacisti jsme ovsem dnes.atd. Jen USA nacpava POUZE do jistych zemi 600 miliard /vyprodukovane tez supremacisty/,rocne a proc nedostanou cesi , kolonizovani germany, 300 let, dve strasne valky a kolonizace SSSR. NIC ?
      Tady jsou ty nebetycne rozdily v civilzaci a schopnosti rozvojea lzi tom, a kazdy to vi ...
      Dalsi socialismus je jen zase dalsi Masturbace , ktera nic neresi..Ani Marxuv ani jiny..Zalozeny na dalsim otroctvi, donucovani, persekuci a zrudnych antihumennich Ideologii , ktere se jisti inteligenti drzi porad jako h..no kosile..atd. Misto aby pracovali v usili na vytvareni noveho pristiho a zlepseneho sveta ziraji jako zhypnotizovane sovy porad zpet..
      Jednoduse protoze na to nemaji !!

      Vymazat
    2. 0:27!
      Jakýkoliv ISMUS naopak vždy efektivně řešil ovládnutí mas hloupých gojimů. Stačil k tomu nový název a pár nových ""PRINCIPU""!! Debilové vždy sedli na lep judai páníšků a provedli většinou krvavou revoltu (nekrvavé dělali zkušení staříčci, krvavé ty gardy, komunardi a různí jugenti). Přesně podle černomyrdinova výroku "udělali jsme to jak nejlépe jsme uměli a dostali jsme to co vždycky"!!
      Pro všechny goje: Učit se, učit se, mučit se! Neb jak tvrdí Pjakin: znánia éto vlast (znalosti jsou moc), ale již neříká to podstatné, že znalosti nestačí pouze znát, nýbrž je třeba umět myslet, aplikovat a uplatňovat v životě. Proto jsem šprty vždy zarazil v odpovědi doplňující otázkou, kterou jsem je zmátl a mohl poslat od tabule s odpovídajícím a objektivním hodnocením.

      Vymazat
    3. 10:58, poznámka: Černomyrdin patřil mezi nomenklaturu, ne mezi nekrvavé revoluční staříky.

      ".. dopadlo to tak jako vždy..", to zaznělo po měnové reformě, která se nepovedla. On proslul spoustou podobných výroků, v Rusku se jim říká černomyrdinky. Některé jsou lehce podivné až oplzlé, ale všem se zasmějete.

      "Snažili jsme se několikrát vyrobit třeba traktor, ale vždy nám z toho vyšel tank"
      (Rusko vyrábí zemědělskou techniku včetně kombajnů)

      Na otázku ohledně jeho osobního života: ..jsem ženatý a mám přibližně dva syny...

      Ohledně vlády:
      Vláda je složitý organizmus, když budete neustále měnit její členy, výsledek nebude stát za nic. Vím to, byla to moje práce.

      Kdo říká, že vláda sedí na pytli s penězi? Jsme chlapi a dobře víme na čem sedíme.


      Tohle je půvabné :)
      Nikdy v životě se něco takového nestalo, a už je to tady zase.

      Vymazat
  3. https://youtu.be/gEIK9Tkw3KU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. https://www.youtube.com/watch?v=04Z3Rd0rD_I&t=476s

      Vymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  5. Nějak to v naší zemi nefunguje levice je vyřízená a levicoví volič je nucen volit pravici aby vůbec přežil.

    OdpovědětVymazat
  6. mají strach, aby si to lidé nechtěli zopakovat a tentokrát lepší

    OdpovědětVymazat
  7. Proletariát nemá co ztratit, leda své okovy!

    Soudruh a soukmenovec Cházin má 200% Leninsko-putinskou pravdu: V Euroamerice proletariát už opravdu nemá co žrát, PŘESNĚ jak předpověděl K. Marx. Revoluci tudíž můžeme očekávat každým dnem.

    I další slavné výroky našich bohů se dnes potvrzují. Např. „Kapitalisti sami nám prodají provaz, na kterém je my pověsíme.“ (V. I. Lenin)
    Ano, Euroameričani – ve své zběsilé hamižnosti – kupují produkty národního podniku Huawei, jako vzteklí. Přitom jim nedochází, PROČ jsou tato zařízení n.p. Huawei tak levná – protože jsou dotována KSČ, aby si jich Euroameričani koupili co nejvíc, a svěřovali jim svá drahá data.
    Ano, díky pitomosti euroamerických majitelů Huawei (především komponentů počítačových sítí) se KSČ levně dostane ke klíčovým datům západního světa.
    To se pak buduje socialismus! To se pak plní 13. pětiletka, když víme, jak na to, díky pitomosti kapitalistů a demokratů!

    Každopádně: Již chví se světa základ vratký, my ničím nejsme, buďme vším!
    Ano, přesně jak píše s.s. Cházin, plameny revoluce již začínají stravovat starý podlý svět, svět kapitalismu a demokracie.
    Již vzhůru psanci této země,
    již vzhůru všichni, jež hlad zhnět!


    Ano, vítězná proletářská revoluce Západ DOKONALE rozvrátí. Pak přijde chvíle, na níž my všichni Západoasiati čekáme celá staletí: Naše mstící pluky projdou hořící Evropou až k Atlantiku, a všude budou šířit naše západoasijské hodnoty.

    Už si chystám plnou polní, abych – na rozkaz Velikého Putina, BJJP – spolu s ostatními českými komunisty a putinisty vstoupil do Slovanské osvobozenecké armády.
    Doporučuji všem autorům a čtenářům naší milované Nové Republiky, aby se rovněž připravili na tu krásnou chvíli – na смертный бой a hrdinskou smrt při šturmu pyšných bruselských paláců.

    "Soudruh Stalin byl skutečně státník. Lidé, kteří ho znali, s nimiž já jsem měl možnost se také setkat, tak všichni tvrdili, že v osobní rovině to byl člověk takříkajíc absolutně normální." (Michail Cházin)


    P. Radosta

    ----------------------------------------------------------------------------------
    Pro úplně hloupé lepšolidi-pravičáky, kavárníky-havlisty a sluníčkáře-vítače: Pro otevření sajty stačí kliknout (LEVÝM tlačítkem myši) na barevně zvýrazněný text.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. POZOR – ВНИМАНИЕ !!

      Výše uvedený příspěvek jsem vložil již POTŘETÍ, neboť ten původní (z 1. listopadu 22:34) i jeho další uveřejnění zdejší smradlavé cenzorské hovado tupě smazalo.


      Jak dlouho ještě zneužívati budeš naší trpělivosti, cenzorský smrade?!
      Myslíš si snad, že tě necháme běžet, v brzkém budoucnu, po opětovném osvobození naší vlasti nepřemožitelnou Armádou Ruské federace?

      Jestli jsi opravdu tak hloupý, tak věz, že tě NENECHÁME uprchnout, že si tě chytíme, my komunisti, putinisti, zemanisti a babišisti, za pomoci ruských soudruhů a soukmenovců z KGB/FSB.
      A pak s tebou naložíme typicky slovansky humánně, po husitsku, po leninsku, po putinsku, na místě.
      Pohov!

      Volte ANO, KSČM a našeho Miloše, ať se k nám nepřemožitelná Armáda Ruské federace vrátí co nejdříve!


      P. Radosta

      Vymazat
    2. Ano pane Radosta uz se tesim az nam opet nasi bratri slovansti komunisti vybuduji nas Electronicky Komunismus.
      Uz nebudeme sedet v depresy u televise a piti Jack Daniels,
      ale nase oblibene slovanske bordely budou plne zivota a hezkych kurev. Ale kurvy budou hezci nez v Kapitalsmu nepremyslejici jak kazdou minutu sexu premenit na nechutny $$$, a budou mluvit vsemi slovanskymi jazyky, brat slovanske viza karty a chodit v nedeli s zkazniky na operu se vzdelat poslechem Rachmaninova. Zkratka kurvy budou lepsi a cely svet bude lepsi a ztrati masku nechutneho kapitalismu.
      A vsude budeme mit obrazy Marxe-Engelse_Lenina a zbytku nasich novych hrdinu zobrazene v Virtualni Realite.

      Zitra se bude ,
      tancit vsude ,
      az nase vitezne vlajky RUDE!!
      na stozary sveta vyleti!!!
      Pryz s Virtualnim Kapitalismem, my chcem realisticky postmoderni electrocky komunismus.

      zirafa


      Vymazat
    3. 4:39 Vládnoucí dnes liberalismus je ovšem stejně bezvýchodný jako byl komunismus! Prostý lid musí dostat nejen chleba, ale i hry! Musí se poté kdy je nasycen i nějak zabavit! Přerozdělení prostředků jak si to namlouvali socani NIC neřeší! Lůza neumí se svými potřebami zacházet, neumí je ukočírovat! Potřebuje pevné vedení Nadčlověka a především potřebuje pravidelně být vedena na válečná jatka! Neb válka je konečný chléb i hra pro nadbytečnou lůzu a upouští tlak z hrnce nerovnostářské společnosti! To jsou zákony přírody a jakákoliv vzpoura proti nim je pro existenci našeho druhu konečná ...

      Vymazat
    4. POZOR-ACHTUNG-WATCH Proto jsme tady mi lepšolidi, abychom zabránili dalšímu rozmachu komunismu, který nás tady ničil stovky let. Proto volte TOP a O9, STAN, ODS. Volte Halíka,HU´tku a naši mládež Pavku nonotného, Jandu, Mádleho... Havel na hrad. Havel je vječný Armáda americké Únie zabrání tomu aby nám Rusové sebrali naše huťe, cukrovary, nerostné bohatství fabriky. Nebude v Čechách dobře dokud se mustang amerického dragouna nenapyje z Vltavy. Americký čistokrevný národ je s námi!!! Radosto, mi lepšolidi-pravičáci, kavárníci -havlisti a sluníčkáři- vítači nejsme úplně hloupí, to si už pro jednou uvědom abys nás tu školil! 17.listopadu my lepšolidi zaplníme náměstí měst od Aše po Břeclav, abychom oslavili nAŠE vítězství!!! M.Pakosta Mír a teplo vane z Bílého domu!

      Vymazat

    5. Vězte, vězte!! Přijíždí posel od vykupitele, ctihodný monsignore Halík na bílém koni, a hlásá, že vykoupení a spása již přichází. Přichází doslova, neboť naši spasitelé, ochránci před ruským a evropským konzervativním barbarismem, se již vylodili u evropských břehů a pochodují do vnitrozemí.

      Ó hosana! Pějme chválu našemu Bohu, milosrdnému Alláhovi, neboť záchrana je již na dosah ruky. Každý mějme v hrsti dostatek hotovosti na džizju a otevřme brány svých příbytků dokořán. Já sám osobně jsem již vypravil své desetileté dítě č.1, dvakrát přešívané z dcery na syna a ze syna na dceru, abych ji nabídl jako dar pro svého šejcha, jsa oblečen do duhových barev s análním stimulátorem v řitním otvoru.

      A moje partner č.1 oblečena v rouše Evině a vojenských kanadách, s přilepeným umělým penisem na svém krásném stokilovém potetovaném těle včetně vyholené lebky, již očekává nově příchozí s praporky "refugees wellcome" u hranic.

      Konečně jsem se dočkal! Jsem z toho tak vzrušen, až mi z toho stimulátor vylézá do ven do mých nových krajkových kalhotek. Budu si muset šlehnout dalšího jointa, abych potlačil to spocené vzrušení, že se můj řitní otvor dočká konečně pořádného kolíku, nejen stimulátoru a umělého penisu mojí partnera č.1.

      Děkuji msg. Halíkovi, děkuji politickým mimovládním organizacím a celé neomarxistické liberální společnosti, že zrovna já, Pavel Radosta, uměleckým jménem Abú Ahmed Erteple Manson, se dočkám oněch bájeslovných světlých zítřků.

      Vymazat
    6. ACHTUNG-HILFE-WATCH! Děkuji z podporu našeho lepšočlověka Halíka. Ale Radosta nejste! Ten by váš příspěvek nepochopil a odsoudil. My lepšolidi jsme hybnou silou společnosti. Vivat Halík, vivat Hutke a naši mladí Pavko Novotný, Mádle,Janda a spol. Ať žije Havel! M. Pakosta

      Vymazat
    7. Radosto,ty hloupo neobyčejné,tak hlavně že na Blicích listech a na Deníku N a na Fóru 24 necenzůrujou...hihihi
      Helanov

      Vymazat
    8. 12:07, jsem rád, že Pavka Nowotny Řeporyjec má u vás takovou kladnou odezvu. Je to můj sexuální partner. Celý vždy zvhnu, když o něm píši, i teď cítím vzrušení. To on mi daroval ty krajkové kalhotky, a mojí partnerovi č.1 a zároveň rodičovi č.2 našeho krásného dvakrát přešívaného dítěte č.1 daroval Pavka Nowotny krásný lepící penis. Teď všichni tři máme penisy, bohužel stojí jen jeden, ten umělý mojí partnerky, mně a Pavkovi nestojí. Přesto společně užijeme hodně radosti. Já Pavel Radosta, má partner č.1 Pavla Radosta a náš modrovlasý, modrooký pusinek Pavlík Nowotny Řeporyjec.

      Vymazat
  8. Radosto, cenzori jsou svine !
    NEDEJ SE ! Ty mas pravo na kazdy nazor ! To ti zarucuje prvni clanek americke konstituce !
    (Ja jim to prelozil do cestiny, uz asi 10 x a oni to vzdy smazou !)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. dodatek, ty troubo, dodatek, amendment

      ne amant ment, amendment

      Vymazat
  9. "Soudruzi" hurvinci, neplakejte !
    Socialismus se konat nebude a na regulovany kapitalismus, podle zakonu TQM, jste nedozrali vasim charakterem a povahami !
    Je mezi vami velke % podradne verbeze !
    Proto se bude zavadet predatorsky Kapitalismus , aby se vas 21 stoleti, co nejdrive zbavilo !
    Coz bude uleva pro kazdou socialni tridu !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jediná podřadná VERBEŽ seš ty GRABIT!!!!!

      Vymazat
    2. 6:25 Co skřekáš nekrofilní putlerpšouku? Že ňákej GRÁzl ti dal BYT? A není to takhle náhodou lejnolíheň tohoto vyděšenýho Ugrofína!? - https://pbs.twimg.com/media/DQ3D5L9WsAAByD3.jpg

      Vymazat
    3. P.S.: Bejt tebou, vodletím vodtud co nejdřív, pář Nick honolulu je Vlastenec, rasista, aktivní člen KKK! A kdyby tě ty smrade z kremelský zengrúny ucejtil - na kilák - dva, tak tě vysprejuje svým anti-putler deodorantem značky SKUNK APE!*)

      *) Jedná se o vysoce účinný speciální prostředek proti putlerpšoukům a jinýmu odolnýmu svinstvu ...

      Vymazat
    4. A52,F73,F200 F808,F600,F602....tohle ti zanechala tvoje incestní familie ty árijče!☺

      Vymazat




    5. Nedalo by se smazat celé toto vlákno?
      Nechutné sprostoty.
      Honolula můžete nechat, i když to je hloupý provokatér, ale alespoň není oplzlý.

      Vymazat
    6. Blbeček trolíček 8:56 Žiadne vedomosti, žiadne fakty, žiadne relevantné argumenty, žiadne IQ, tak nečudo, že tu chrlíš svoje bezobsažné zvratky. Nečudo, si príkladom sorošjugend, absolútne zbytočná existencia. Ale čo ma teší, čím viac vám horí pod riťami, tým je nám ostatným veselšie.

      Vymazat
    7. 9:02 No jo putlerpšouku, celá banda kremelskejch kretenů! A teď je koukej ještě pěkně seřadit - zleva doprava!☺ - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/%D0%A8%D0%93%D0%9D%D0%A8%D0%93%D1%82%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B52.jpg

      P.S.: A o famílii bych na tvým místě rozhodně pomlčel. Páč ta tvá to je taky dílko. Jen ti to neměl kdo sdělit, páč tvá máti je němá už od dětství. To se stalo, když za války její komoušskou famílii navštívili ukrajinští vlastenci z UPA, kteří tvý bábě uřezali ty její povislý kozy, dědkovi zvadlýho kokota a ještě dejchající je oba vhodili do škarpy, kam chodila celá vesnice srát. Bohužel tvou matku, tuhletu kurvu - https://im.tiscali.cz/press/2017/11/30/883039-final-0787-3800x2536.jpg

      nenašli, páč byla schovaná v tý škarpě mezi hovnama a oni ji nedokázali rozeznat! A to byla chyba, tak jí pak mohl ožralej Havel na mejdanu, kde vynášela popelníky, ošukat a z toho si se vylíhl ty! Jenže tě potratila a ten potrat naložili do lihu a později poslali kremlovoroj jako delikatesu. Od tý doby co ji zežral poletuješ coby shluk těkavých plynů z lejnolíhně tohoto smradlavýho Ugrofína! - https://pbs.twimg.com/media/DQ3D5L9WsAAByD3.jpg

      Vymazat
  10. Z Ruska výstižný a jednoduchý popis současného politicko ekonomického vývoje ve Světě. Rusko kráčí vpřed ke světlým zítřkům ...
    Západ a ostatní Svět kráčí do pr*ele, k pochodu si může pozpěvovat, Kupředu pravá, kupředu pravá, zpátky ani krok ...

    OdpovědětVymazat
  11. Za socialismu byla zadluženost obyvatelstva Československa velká nula. Dnes po 30 letech demokracie jsou jenom v Česku lidé zadlužení částkou vice jak 2 biliony korun a zadluženost divoce stoupá. Za socialismu nikdo nevěděl co to je soukromý exekutor, který nevytváří žádnou hodnotu a žije z toho, že lidé nestačí platit lichvářské úroky nesplatitelných dluhů, takže vlastní dluh je již dávno splacen, ale skutečný je tak nastavený, aby dlužník platil celý život. Kapitalismus ověnčený demokratickými vznosnými názvy je systém ve kterém jedna skupina žije na úkor druhé. Čím víc budeme ve srabu, tím víc se budou kydat nesmysly na socialismus. Již nikdy nesmí nastat doba, kdy mladí lidé budou dostávat zadarmo byty, kterých se za socialismu lidem předávalo zadarmo 85 tisíc a zahraniční banky z toho nic neměly a nemohly ždímat lidi hypotékami, úvěry, tak aby obrovská skupina nic nedělajících darmožroutů, žila na úkor dělných lidí a ti byli krmení kecy jak jsme v ráji a nikdy jsme se tak dobře neměli. Jinými slovy, kapitalisti se nikdy tak dobře neměli, kdy na západ ročně odchází našich 800 miliard korun a pořád je málo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 5:39 LŽETE. a to hodně! V roce 90 bylo spočítáno min. financí, co po komouších zbylo a představte ci že 1 bilion 300 miliard dluhu soudruhu.
      Vaše druhá lež, 85 tisíc bytu za soc. nikdy nebylo. Vždy to balo za něco, třeba se podniku upsat na 10 let.
      Vaše třetí lež, žádnách 800 miliard se nikam nevyváží, pokud ano tak je to něco kolem 300 miliard. To jsou zisky z podniku, které tady postavil a zafinancoval a dal práci statisícum lidí, ten ošklivej kapitalista. Jaký tady byl prumysl po roce 89, zdevastovaný, nekonkurence schopný, zastaralý s jednou třetinou výkonu toho Západního, vy prolhanej hlupče!

      Vymazat
    2. 8.49 Lžete. Za prvé majetek státu od roku 45 narostl nejméně stokrát. Československo bylo věřitelem hloupým půjčováním nedobytných pohledávek Rusku, Kubě, Nikaragui africkým zemím...Rusku téměř vše po revoluci vrátilo. Náš zdevastovaný průmysl vývážel investiční celky do Indie, Afghanistanu, Chile...To, že stát nebyl zadlužen je holý fakt, kdyby jste se na hlavu stavěl lepšolide!

      Vymazat
    3. 8:49
      Pán 5:39 napsal pravdu. Ani tuny dokumentů by vás nepřesvědčili, abyste to uznal, protože se vám to nehodí do krámu.
      To vy jste prohnaný, prolhaný, eurobolševický geunerský blbec.

      Vymazat
    4. Myslím, že pokud se jedná o dluhy státu, tak je potřeba připomenout,že dluh vůči zahraničí byl opravdu minimální. O to větší a přímo fatální byl tzv. vnitřní dluh, který se projevoval např zanedbanou infrastrukturou, naprosto nedostatečnými investicemi v průmyslu a pod. Tento dluh se nepodařilo zcela nahradit doposud. Projevuje se to např. stavem našich silnic a pod.

      Vymazat
    5. No toto? Po 30ti letech drancovacího systému svádět stav našich silnic na socialismus, to už vám Křehulko Černohuňatá nesežerou ani Bohničtí chovanci. Ale jako ironie dobrý, jen aby vás všichni správně pochopili.

      Vymazat
    6. Možná, že chovanci Bohnic tomu neuvěří ,ale já popisuji jen realitu tehdejší doby.Existence tzv. vnitřního dluhu je dostatečně popsána v odborné literatuře. Stačí si jen něco přečíst.Nehledě na to, že já tu dobu bohužel pamatuji.

      Vymazat

    7. @ 2. listopadu 2019 8:49

      ..ještě jste zapomněl tu, jak jsme byli.

      (myslím, že zadruhé:)
      "v počtu vysokoškoláků na 49. místě, až někde za Nepálem"...

      ,DD

      Vymazat
    8. 10:37 a 9:54 Marná vaše snaha i ta moje v 8:49, mistním starým komoušum to nevysvětlíte, ti tu jejich neschopnost před rokem 89 bodou obhajovat i kdyby jim fotra věšeli.Že se pomalu celý svět distancuje od toho kočkopsa co byl socialismus také nevidí . Chudáci staří pomatení.

      Vymazat
    9. Pro 8.49 já soudruh 5.39 jenom připomínám, že to že bylo postaveno ročně za socialismu 85 tisíc bytů ročně, které byly předány rodinám je fakt a tom si trvám. Že ty byty rodiny dostávaly byty bez toho, aby se musely zadlužit do konce života to je taky fakt. Že byty byly družstevní, státní, podnikové, rodinné domky to je taky fakt a bydlení bylo dostupné pro všechny a bez dluhů. Že nebyli exekutoři na to také trvám a to je čistá pravda. O tom, že odchází ročně z naší republiky 800 miliard ročně, na tom taky trvám. Jenom fakt, že jedno Euro by mělo být za 18 korun a je za 26 korun je velká zlodějna, která odvádí miliony každou minutou z naší republiky směrem na západ a znehodnocuje naše hospodářství a tyje z toho západní kapitál, bez práce. O investicích západního kapitálu tady, který staví tady sklady, montovny, výrobny, které by si sám u sebe nepostavil, protože škodí životnímu prostředí to je taky fakt. Pane 8.49 jste snílek, který si myslí, že západní státy s námi budou jednat jako rovný z rovným, ale opak je pravdou. Jsme v postavení kolonie, která je vysávána a je určená k sloužení jejich zájmům. Než si uvědomíte pravdu, bude už pozdě. Ekonomie je o číslech a ne o dojmech. Vyvolávat dojem, že se máme s platy 18 tisícovek brutto, jak v Raji je úloha České televize a Vás, jako snílka o kapitalismu s lidskou tváři.

      Vymazat
    10. 10:55 Stujte si na svém, nikdo vám nebrání, máme přece demokracii díky panu Havlovi, ale nikde jinde tohle nepublikujte, budete v lepším případě za blázna a v horším za vola.
      Já vám svuj názor na váš blábol napsal, pouze zopakuji, těch 800 miliard, nemáte pravdu, něco si někde nastudujte! A to Euro za 18kč vy jste opravdu velké.... A jak škodí sklady, výrobny životnímu prostředí???Vše dnes schvaluje odbor živ. prostředí,jen u nás v podniku jsou několikrát za rok! Vy už raději nic nepište, vubec nevíte co blábolíte. Pouze snuška blábolu a demagogie!

      Vymazat
    11. 10:37. Vymlouvat se po 30 letech na zanedbanou infrastrukuru, to je opravdu směšné, tomu sama nevěříte.
      To je jako kdyby se v roce 1959 režim vymlouval, že máme špatné silnice, protože před rokem 1929 byla zanedbána ifrastruktura.
      Jestli někdo něco zanedbal tak současný režim, který 20 let do infrastruktury neinvestoval, vše žilo z podstaty a ted s hrůzou koukáme, kam to dopracoval. Silnice se rozpadají, opravy mají životnost tak rok, nové povrchy pár let, ale za všechno může režim, který skončil před 30 let...takový nesmysl snad ani nejde komentovat.
      Heriot.

      Vymazat
    12. Blbeček trolíček 10:40 myslíš tých otitulovaných vysokoškolákov, ktorí sú tupí ako bagandža a tituly majú z takých odborov ako "sociálna práca", "masmediálna komunikácia", " bezpečnosť pri práci" a pod.?Tituly bez ceny, ktorých absolventi nie sú schopní nič, len roznášať pivá a hamburgery, či poskakovať na námestiach?

      Vymazat
    13. Pro 11.36
      To že současný režim nestačil za 30 let zaplátovat dluhy minulého režimu je ve velké míře způsobena chybami současného režimu. To ovšem neznamená,že tyto dluhy nebyly.

      Vymazat
    14. 10.32 to, že tady jsou montovny, které znečišťují životní prostředí a neúměrně ho zatěžují, které sem západ z tohoto důvodu k nám přesunul a že tam pracují lidi za 18 tisícovek brutto, to ví každé malé dítě. A jednu radu zadarmo. S tím EURO má 10.55 pravdu a dokazuje to skutečnost, že když někdo chce EURA dobře koupit, vyplatí se za koruny koupit Polské zloté a ty pak převést na EURA a budete se divit. Znehodnocováním koruny naší centrální bankou, bude mít dalekosáhle následky, na které do budoucnosti doplatí celý stát a škody budou bilionech. Po vytunelování našeho zlatého pokladu a dalších tunelech na bankách, fabrikách to bude další megatunel, který zaplatí naší lidé. A pořád je z čeho krást v bilionech a to proto, že ti komunisti hospodařili tak odpovědně a současný režim jenom krade. Zlatí komunisti vraťte se.

      Vymazat
    15. Ba ne, Křehuličko černohuňatoučká, za stav našich silnic může už Karel čtvrtý :D

      Vymazat
    16. Tedy realita je pro dnešní pražskouz kavárnu pohoršující, ale socík byl finančně dokonce v přebytku a dával bohužel i soukromým kapitalistickým firmám na Západě zálohy na dodávky, od kterých už pak po r. 1989 neuviděl ani jedinou dodávku či splátku vzniklého dluhu. Vymáháním těchto dluhů se pak živili čeští parazité po r. 1989, ale pokud byli úspěšní, pak výtěžek sami ukradli. Tedy rozkradeno bylo majetku po r. 1989 v držení státu a družstev za více než 10 bilionů Kč, za kolik bilionů stát dluhy nadělal - tedy páni Kalouskové, Klauzové, Dlouzí, Krátcí a bystřekradoucí a spol..... je dobře známo, i to, že bezmála milion občanů a desetitisíce z toho dětí jsou pod katovskou sekerou exekutorů pro dluhy - neb půjčovat peníze je báječně snadné, rychlé..., jak káží v televizi reklamy největších zlodějů! Kolik set miliard jen rozkradli zprivatizované banky z úspor občanů? Nezdá se vám zvláštní, když banka, která střádá peníze "za prodaný" státní majetek je v minusu asi 400 miliard? Tedy ta zlodějina po r. 1989 nemá v historii CZ obdoby, i období po bitvě na Bílé Hoře, kdy byli vykradení cizáckou "vlasteneckou" šlechtou a církví nesvatou evangelíci, vcelku bledne. Tehdy jsme měli štěstí v osobnostech obrozenectví a musíme doufat, že český národ snad v budoucnosti bude mít novou generací obrozenců. Zatím chce vládnout pražská, diktatuře kapitálu zaprodaná kavárna.

      Vymazat
  12. Ano, máte pravdu.Ale jak ven z těchto sra...?

    OdpovědětVymazat
  13. práve preto socializmus sa nevedel vysporiadať s tým, ako bez dlhov zvyšovať príjmy a efektivitu, predstavte si, že za Stalina to šlo, boli úvery, bankroty, súkromníci, ale nebol tzv. socializmus

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Říkalo se tomu NEP. Poslední záchrana před totálním pádem po řádění implantovaných bolševiků. Zkusme domyslet, co by se stalo, kdyby Stalin nebyl takový řízek a nevypudil Trockého s tím jeho válečným komunismem šířeným jako mor do celého světa.

      Vymazat
  14. Já to říkám už dlouho. Oploťte Rusko, plus vysokou zeď, ať si tam dělají co chtějí, a neotravují těma jejich blábolama okolní svět. A zase nějaký článek ze Sputniku, jdu blejt.
    Proč zde nenajdu články o Ruském bordelu, neschopnosti, zaostalosti o nefungující demokracii PROČ?? Tenhle plátek je placen z Ruských zdroju, tak jako dalších 40 podobných dezinformačních, prolhaných sra.. Přece si nenazlobí svého páníčka!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vaše teorie černobílého světa napovídá, že vaše IQ je na úrovni příslušníků afrického domorodého kmene. Bordel je všude, a nejvíc v USA, jen se o tom nesmí psát, stejně tak jako se nesmí vědět o vykrádání ropy američany v Sýrii. Jsou to banditi na globální úrovni, nic víc a nic míň. Tak se neserte do Rusů, ti aspoň nevysávají okolní svet jako ty americké pijavice.
      Smrt NATO

      Vymazat
    2. 8:38, o "ruském bordelu a despotismu" najdete plno článků ve všech hlavních sdělovadlech. Jděte tam. Nechápu, proč se trápíte čtením zdejších textů.

      Jen tak naokraj, dnes najdete na planetě málo míst, která by se dala označit za "zaostalá". Je celkem troufalé to použít na Rusko. Co jsme potom my?
      Stejně tak "nefungující demokracie". Symbolem jsou volby, že? Němci a Francouzi často volí své úspěšné a oblíbené představitele mnohokrát po sobě, takže tito lidé zůstávají ve vysokých funkcích velmi dlouhou dobu. Je zvláštní, že podobnému chování v Rusku, které má navíc tradici silného lídra v čele státu, říkáme absence demokracie.

      A jestli vás trápí financování tohoto webu, požádejte redakci o zveřejnění donátorů. Třeba na váš mail, mě to například nezajímá.

      Vymazat
    3. 8:56 Z toho co jste načmáral, tak vaše chytrost je na urovni 5 let starého dítěte.
      Pokud je v USA bordel a nesmí se o něm psát, tak jak to víte?Raději pište o našem bordelu, hlavně toho co je na hradě, o tom všichni vědí a nestarejte se o USA, pokud víte velké hov.. Když Amík před několika dny se nechtěl zastat Kurdu, potažmo nechtěl konflikt s Tureckem, tak byl špatný, pokud dnes chce bránit ropná pole, tak je taky špatný.Motáte hrušky s jablkama.
      Vy si stou schízou raději dojděte k lékaři.

      Vymazat
    4. Dosaďte si za každé "Rus" slovo "Žid" a pak si pusťte píseň Horsta Wessela.

      Vymazat
    5. 9:13 no tak jste konečně pochopil, že je bordel všude. Hurá. Jen ten americký je nějaký lepší, že ano. To je ten "náš" šířící demokracii a blahobyt po celém světě.

      Vymazat
    6. 9:13, asi jste nepochopil, že "nesmí psát" měl dotyčný na mysli zdejší hlavní proud.

      Vymazat
    7. 8:38...Rozdíl mezi NR a třeba Deníkem N ???
      Tady jsou aspoň čtenáři připuštěni k diskusi.
      Což na Deníku N rozhodně nehrozí.
      Proč asi!?!?!?
      Helanov

      Vymazat
    8. Vole 8:38, ty jsi úplně vygumovaný ... :-(

      Vymazat
    9. Pane 8:38: Byl jste někdy v Rusku? Pokud ne, tak vás omlouvá váš fantas. Pokud ano, pak jste jistě mistr Světa ve lhaní. Ostatně není ani tak spor o Rusko a Evropu, to již rozřešil inteligentně TGM (přečtěte si!), ale o to, zda je schopna světová diktatura kapitálu přežít bez Ruska a zdá se, že ne, proto vydírá válkou, sankcemi, blokádami a když to nepůjde si ukrást Rusko po dobrém, tak ta diktatura kapitálu je ochotna zmasakrovat miliardu lidí, má s tím své zkušenosti z 2. světové války, kdy nakonec cílem jejich bombardování, též atomovkami, byly především děti a ženy, "demokraté a humanisté" anebo váleční zločinci a masoví vrazi? Ano, kapitalismus žije válkami, humanita mírem. Jenže humanitou nelze rozkrást Rusko, takže válka je pro kapitál otázkou existenční, bez válek zmírá! Můžete si postavit kolem Ruska druhou čínskou zeď, bude ale děravá nejen směrem do Číny, Indie, Brazílie, Japonska... Odkudpak k nám poteče nafta, plyn...z USA břidlic? A za kolik asi?

      Vymazat
    10. 21:26 Rudožvásty místních užgryndanců vycházej z neopodstatěný propagandy že kdosi civilizovaný usiluje nechat si vomrznout prdel v nějakým zapadákově kde lišky dávaj dobrou noc. Realita je opačná - to ruskej Mongol se tlačil k nezamrzajícím mořím, tedy hlavně k Baltu! A tlačí furt už celejch 500 let - https://cs.wikipedia.org/wiki/Livonsk%C3%A1_v%C3%A1lka

      Tehdy ho zastavil Livonskej Řád! Dnes NATO ... byli zatlačený zpět od Baltu, tam co byli za Ivana IV.!

      Vymazat
  15. 8;38
    A koho zajímá,že jsi VOŽRALÁ SVINĚ a jdeš blejt?!
    Ty amisračky bleješ každou chvíli,ty POTRATE OPIČÍ KURVY!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 8:40 Tebe jednou potkat, tak více těma párátkama nenapíšeš. To ti garantuji. Jinak nechápu cenzora proš tohoto blba nemaže.

      Vymazat
    2. 9:25
      A52,F73,F200 F808,F600,F602.....to ti zanechala tvoje incestní familie ty havlopussynko!☺

      Vymazat
    3. Vyskřekl dementní nekrofil z teplický patologie, schopnej maximálně dotlačit z pitevny do márnice vozejk se zašitou zdechlinou nějakýho toho komoušskýho geronta, aniž by se přitom probral z lihu co v něm primář uchovává potraty cigánskejch socek, a kterej mu chodí potajmu upíjet!☺

      Vymazat
  16. Je to nesmysl a docela pochybuju, že zrovna Chazin by se k něčemu podobnému hlásil. Nikdo neříká, aby se ruský stát vzdal klíčového průmyslu typu Gazprom, ale motorem ekonomiky jsou aktivní lidé, startupy, malé a střední firmy. Takhle vznikaly giganti Microsoft, Apple a další. Tyto firmy dokonce nespolupracovaly ani s univerzitami a výzkumnými ústavy, ačkoliv uznám, že modernizace produkce, obzvlášť ty vycházející z nových objevů, se v mnoha případech bez těchto institucí neobejdou.

    Je také pravda, že brzdou rozvoje je rozbujení nadnárodního kapitálu, který ovládne veškerou výrobu a služby, mnohdy včetně služeb státních. Brzdiu je monopolizace. Tento stav je lehce podobný socialismu, s tím rozdílem, že zde se zisky kapitalizuji a ztráty socializují. Proto je pro nadnárodní soukromý, ale i státní kapitál přínosem, když jedná se státními strukturami v zemi, kde investuje. Tím se vytváří extrémně bohatá vrstva, která spotřebovává potenciál těch ostatních, takže spíš než socialismu se to podobá feudalismu.

    Socialismus jsme zažili a tedy víme, že to je slepá cesta. Jednak brzdí iniciativu a v případě nekompetentního personálu, který se do vedení prodere vždy, se udusí úplně. Jelikož lidé, přinášející nové podněty a rozvoj, se věnují své profesi, a bezpáteřní chamtivci pouze své kariéře, která je dost často přivede až na vrchol, kde pak bez obalu dusí a okrádají právě ty, jež by měli podporovat. V čem je tedy rozdíl? Vlastně socialismus je v něčem ještě horší, protože většinový akcionář si své výnosy přece jen občas uhlídá, dočasný úředník/manažer jen krade. A hodně rychle, aby měl co nejvíce, než ho kopnou do prdele. A socialismus více než ostatní podporuje nepotismus. Říká se tomu "turecké hospodářství". Tohle vždy zkrachovalo.

    Nejdůležitějším faktorem pro ekonomiku v daném státě, zde tedy v Rusku, je stabilní prostředí, stabilní měna. Podpora aktivních lidi, odstranění zbytečné byrokracie (a kladu důraz na slovo zbytečné), podpora investičního prostředí, podpora talentů atd. Tohle ví Chazin určitě moc dobře. Stabilita je velmi důležitá. Žádný ekonom nebude držet svá aktiva a účty v bance a v měně, kde může přijít o jejich hodnotu. Další věcí je výběr daní. Jestli bude každý, kdo v Rusku vydělá nějaký ten rubl, mít svůj domicil v offshore, když se vlastní podnikatel bude ve vlastním státě chovat stejně jako ten cizí v nějaké kolonii, pak žádný socialismus nepomůže. Jenže tohle je věcí spíš naturelu ani ne tak systému. Koneckonců právě díky jemu se nakonec rozpadl SSSR a Rusko pak prožilo jedno z nejhorších desetiletí v moderní historii.

    Nikdo se nebude držet v zemi, kde vám vaše dílo ukradne stát, který to ve výsledku stejně spotřebuje na požitek vysokých úředníků. Nikdo nebude riskovat, dřít po nocích, utrácet své peníze a mrhat svým talentem na něco takového. A lidu obecnému to stejně nepomůže.

    OdpovědětVymazat
  17. 100 let do minulosti, až po dneŠek ukázal co je socialismus za zrudnost. Tam kde se zavedl, tak celá desetileti byla bída, zmar a tisíce mrtvol.Dukazem tohe je, že před 30 lety z toho bordelu vycouvaly všechny státy Vých. Evropy. Dnes skanzeny jako KLDR, Venezuela, Kuba hovoří jasně co je socialismues za nefunkčí svinstvo, které pouze upírá lidem právo na svobodu a slušné žití.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 9:23
      "Právo na svobodu a slušné žití" ve vašem pojetí je pocit práva gaunerů okrádat cizí státy, a parazitovat na pracujících lidech, přinášejících hodnotu.
      Vaše manipulativní eurobolševická agitka platí jenom na stejné dobytky, jako jste vy.

      Vymazat
    2. 9:41 Vás někdo okradl? nebo na vás někdo parazituje? pokud ano, tak jste velkej hlupák a dobře vám tak troubo.Já se tak necítím, mě nikdo neokradl, vždy jsem získal svojí chytrostí a pracovitostí to co jsem chtěl. Pokud jste blb a ještě línej, dobře vám tak!

      Vymazat
    3. 9:23, ve Venezuele přece není socialismus, co to blábolíte? O Kubě evidentně víte taky kulový. Tohle je parketa pro úplně jinou ligu, než jste vy, nechápu, proč se do toho pletete. Vy máte akcie v nějaké globální oil company?

      Vymazat
    4. 11:04 Tohle vždy tvrdí ti co ten hnus soc. chtějí okecet. Co byl podle vá Castro, komouš jak poleno, který po celou dobu svého vládnutí budoval soc. podle SSSR a co ten Cháves asi taky nějakej kapitalista co, pokud tomu nerozumíte vy " ligo" ,tak se zde neztrapňujte.

      Vymazat
    5. Blbeček trolíček 11:20, prežiť ako štát blokovaný na všetkých svetových fórach a ekonomicky amíckymi zmrdmi tak ako Kuba, to je dostatočný doklad Castrovho umu a vodcovských kvalít. Ale chápem, že ťa ako amíckeho pucfleka žerie, že tvoji vyžratí páničkovia nemohli pokojne spávať.

      Vymazat
    6. 10:38
      I kdybychom se bavili jenom o ČR, tak gauneři okradli občany o kolosální sumy miliard. Jenom namátkou OKD, H-System, solární svinstvo,... Jestli se necítíte okraden, potom musíte patřit k těm "pracovitým, pilným" rozkrádačům, parazite.

      Vymazat
    7. 11:20, takže ještě jednou. Ve Venezuele NENÍ socialismus. Tam je kapitalismus a pluralitní politický systém. Mnohem delší dobu než u nás. Na Kubě měli už hodně příležitostí odstavit Castry od vlády, ale NENÍ VŮLE. Tam je úplně jiný typ společnosti. Kuba je ostrov v Karibiku. Co s ní ksakru máte? Co máte s Venezuelou? Znárodnili vám ropnou společnost? Sežrali babičku?

      Vymazat
    8. Ad 9:23. Kuba odolává obchodní válce, blokádě, sankcím, vyděračským praktikám a i agresorskému vpádu se strany USA více jak 60 roků. A kdo jako turista navštívil Kubu, tak vám řekne, že tolik klidu, úsměvů a pohody jinde nenašel. Mamon není všechno. A když si představíte, že Kuba je schopna např. lékařsky i materiálně pomoci v zemích po přírodních katastrofách, což sousední USA nedovedou ani náhodou, tak z hlediska humanity vyhrává Kuba, z hlediska diktatury kapitálu samozřejmě USA.

      Vymazat
  18. Neuvěřitelné, jak idnes-cz se snaží dehonestovat prezidenta Beneše. Ten se plně postavil proti korupci, kterou mu nabízeli. Ale titulek dle idnes:
    "Také meziválečná republika měla korupční aféry. V té první figuroval i Beneš"
    2. listopadu 2019 0:20
    Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/pred-100-lety/pred-100-lety-ceskoslovensko-prvni-republika-korupce-afera-cukr.A191101_204252_pred-100-lety_vojt

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co čekat, s blížící se výročím hadráku se útoky budou stupňovat. Mají koudel u pwdele.

      Vymazat
    2. Ano, je zcela zřejmé, komu slouží. Nedávno v jakémsi podobném plátku dštili špínu na Tomáše Masaryka.

      Vymazat
  19. Pan Cházin má pravdu v tom, že klíčem je zde vlastnictví výrobních prostředků. O tom stále mluví i Miloš Jakeš, který si sice před listopadovým pučem již uvědomoval hrozící nebezpečí, ale naši rozhádaní komunističtí lídři přišli s nápadem vylepšit reálný socialismus připravovanými změnami příliš pozdě.
    Přesně, jak to řekl Petr Štěpánek - jedna banda komunistů vyje*ala s jinou bandou komunistů.
    Komunisté již něchtěli spravovat zemi, ale chtěli vlastnit to, co viděli u velkoburžoasie na Západě.
    Takže jako největší viníky situace vidím právě komunisty, kteří se nedohodli a nevzpamatovali včas, ale naopak za příslib beztrestnosti a ohromných možností si také trochu nakrást, přeběhli do OF a jiných stran, předali bez boje veškerou moc hlupákům a vlastizrádcům a začali loupit ve velkém.
    Málo z nás asi bude chtít socialismus úplně bez soukromého vlastnictví, to je určitě nesmysl, protože malé a střední soukromé firmy a družstva jsou potřebné, ale
    soukromé vlastnictví velkokapitálu je škodlivé. To měl autor asi spíše na mysli.

    OdpovědětVymazat
  20. Doba díky ekonomickým krizím "nazrává" k socialismu? Nezapomínejme na účinnost propagandy, která hravě přesvědčí - jako v Německu NSDAP + Hitler, že viníkem není kapitalismus ale živobolševici. I na stránkách NR je patrné u mnoha diskutujících, že jsou spíše naklonění nacismus s dělením lidí na nad a podlidi než na humanismus, křesťanství moderní doby (tedy nevatikánské a bez pozlátek) obrozené křesťanství Ježíše. Pro goebbelsovské propagandisty a to je v ČR většina pisálků novin a hlasatelů TV je základním chlebem hledání viníků právě v těch spravedlivých a pravdomluvných a oslava notorických lhářů a bajkařů. Propaganda je mocná, i mnozí z nás věřili ve slova Havla a dlouho nechtěli vnímat, že jde o šarlatána české politiky.

    OdpovědětVymazat
  21. Pojďme se vrátit na palubu a pavlačově nebrblat jako plajznerky v podpalubí. Rovnou položím trumfy -dvakrát do stejné řeky nevstoupíš, -vše je v pohybu,-čas nezastavíš. Nechme Auroru úřadovat v historii,berme a studujme Marxe, Engelse i Lenina jako filozofy ovlivňující jednu epochu, ale dnes jsme jinde. Žijeme s jinými problémy a používáme jiné prostředky, pouze my lidé, nejsme lepší, moc jsme se kupředu neposunuli. Například tzv kategorie vlastnictví výrobních prostředků, je dnes nezřetelný okamžikový stav, který díky digitální sítí pohybu akcií na světových burzách a okamžikovému stavu kurzu měn ,je velmi složitě dešífrovatelný. I pojem vlastnictví spotřebních předmětů i některých investic se začíná nahrazovat pojmem sdílení.
    Máme problémy s limitovaným bohatstvím přírodních zdrojů se změnou klimatu s toxickými odpady a nelikvidovatelnými odpady, dokonce s nelineárním nárůstem obyvatelstva a limitou zdrojů potravin a vody pro ně.. tyto problémy se dříve neřešily a dnes jsou na stole. Tak se neblbněte návraty do minulého století, přemýšlejte o dnešním řešení dnešnich problémů bez válek a násílí. Pokusme se ke kormidlu postavit rozumné a slušné lidi. Já věřím na zázrak. Zatím žel pod krásnými hesly dáváme prostor jen "šikulům a šejdířům".Když chce někdo ztrácet čas debatami o restauraci socialismu, jeho věc, ale od státní politiky očekávám generel o energii, vodě, potravinách a všem ostatím co patří k životu, zdraví, bydleni, školství a kultura. Vyhrňme si rukávy,,, nahraďte heslem ...nastartuje mozky ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. M.Chazin v článku popisuje že současný systém, který odmítal a odmítá socialismus a je v koncích.
      Resuscitovat ho a udržovat při životě nikam nepovede, protože trpí parazitním kanibalismem a svojí nenažraností požírá sám sebe.
      Socialismus ihned po narození byl napaden parazity, ale nezahubilo ho to, má před sebou ještě dlouhý život ...

      Vymazat
  22. Socialismus, jak jsme ho poznali, nebyl dobrý systém, byl hodně vzdálen demokratickým zásadám. Byla to vláda nomenklatury. To byli ti papaláši, kteří si říkali komunisté a jejich rodinní příslušníci. Cesta k vyšším funkcím, byla otevřena pouze příslušníkům této nomenklatury, bez ohledu na schopnosti. Vždyť to také nejspíš byla příčina jejich samolikvidace. V občanech byl velký potenciál systém udržet, ale oni již nevěděli jak dál, aniž by přišli o moc. Samozřejmě taková možnost neexistovala, proto se říká, že ten systém byl nereformovatelný.
    Každý systém musí někdo řídit. Pokud přes tuto vrstvu nebude funkční občanská kontrola, tak si zákonitě začne přidělovat další a další privilegia. A sami se svých privilegií nevzdají, a to ani po domluvě. Přitom je jedno, jestli si ten systém říká socialistický, nebo kapitalistický. Náprava je možná, jenom rozhodným občanským NE. Bez našeho osobního přičinění, žádné nebe na zemi nevznikne, ale vždy jenom jiné peklo. P.K.

    OdpovědětVymazat
  23. Všichni, co se tady přitrouble hádáte a nadáváte na socializmus, teď jděte k zrcadlu a vyceňte na sebe tesáky. Máte je v pořádku - jo? Máte bílé můstky, které spoustu let drží a slouží vám - jo? Tak to máte ještě ze socíku a zadara. Teď mají tisíce lidí ( i mladých) vykuchaný držky bez zubů, protože nemají peníze ani na posranou amalgámovou plombu. Na korunku ani náhodou a můstek? Che - budeš na můstek šetřit nejméně dva roky! Pokud dostaneš protézu, tak ten nejhorší, napůl železnej klump na způsob houpacího koně, a ten ti uhradí zdravotní pojišťovna, kterou si dlouhá léta platíš ( ale tvoje peníze rozhrabou zasraní gauneři na svůj blahobyt) a když si vybereš lepší protézu, neuhradí ti šmejdi rozdíl cen, jak bys předpokládal - kdepak! Ani náhodou! Zaplatíš to prostě celý. To je - co? Oni moc dobře vědí, že ten železnej klump by nikdo nedal do držky ani psovi, a každej si holt zaplatí svojí lepší protézu celou! To se zase ušetří peněz na "posraných, hloupých lidech" - co? A až dostanete zánět dásní, chcípnete bolestí a každej se na vás vysere! Okamžitej zákrok dnes neexistuje ( jako dřív to bylo normál) objednají vás třeba za měsíc, a chcípej si bolestí, a třeba si chcípni celej ( zánět mozku) proč by se starali, že záněty zubů bývají život ohrožující stav? Celý zdravotnictví je v p r d e l i! To poznáte, až vám něco bude, a v bolestech vás budou vozit od špitálu ke špitálu, jestli najdou takovej, kde vás "přijmou" - vy tupci! Všichni jak zde žvaníte, patříte pro dnešní elitu zbohatlickejch dršek k obyčejnýmu póvlu, na kterej sere pes. Tak se přestaňte blbě hádat, co bylo lepší. Budeme se bavit dál, až vám něco bude - připravte se na nejhorší. A až budete mít prázdné držky bez zubů. Pak budete čumět na drát. A pak si žvaňte ty diskuzní sračky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní2. listopadu 2019 12:37
      Říká se, že jsme závistiví, ale není to tak. Lidé (ale i zvířata) špatně snáší nezasloužená privilegia. A také dvojí metr, neboli kázání vody a pití vína. Za socíku měla nomenklatura své zdravotnická zařízení, automatické devizové přísliby, studium zahraničního obchodu a práv, studium v zahraničí a další privilegia na každém kroku. Proto nikdo nelitoval konec toho systému.
      Současnost má také mnoho nedostatků a hodně toho zmršila. Mj. i to zdravotnictví se pro občany zhoršilo. To také není dobrý stav, ale nemyslím si, že by byl ideální nápravou, návrat té diktatury nomenklatury. P.K.

      Vymazat
    2. Nevím, o čem píšete 13.28 Já jsem do roku 1989 NIKDY NIKDE neviděl lidi bez zubů, se zkaženými zuby, a umírající na záněty zubů, i ve školách se dělaly preventivní prohlídky chrupu žáků s následným ošetřením, vše bylo z a d a r m o, stejně jako jakékoliv lékařské ošetření, operace apod. Dnes nad každým člověkem (obyčejným) licitují pojištovny, co se zaplatí a co ne, a je to strašně ponižující - člověka nedůstojné. Vy píšete svůj příspěvek proto, že vám a vaší rodině nic nechybí - kdyby ano, třeba by měl někdo problémy se zubama a neměli byste peníze na zubaře, nebo s vážnou nemocí, a odmítly by vám nemocnice ošetření, nechaly by vás lékaři umírat a zemřít, nepsal byste tak chlácholivý nesmysl. Dnešní zdravotnictví je - opakuji - v prdeli! Bez jakéhokoliv ohledu na lidi a jejich zdraví, jen když jim "stát" sune peníze. Proč jim je "stát" sune? Pro koho? Víte, mně bylo úplně jedno, kdo a jak tehdy ošetřoval aparátčíky a politickou a další servilní havěť, umělce a podobný póvl - pro mně bylo důležité, že mají kvalitní péči moji rodiče, pak já - ale moje děti už NE! A to mně sere - a strašně! Na co si tady hrajeme? To, co nastoupilo teď, je genocida slušných prostých občanů s výjimkou hnědáků, závisláků na chlastu a drogách, různých šmejdů a šupáků, na to jsou peníze od "státu", protože šmejdů všeho druhu se vždycky ujme nějaká ta neziskovka a vydělává na nich. Slušných a obyčejných pracujících lidí se neujme NIKDO! NIKDY! Jen se blbě žvaní co kdo kde řekl, jak se chovat k Číně, jak se nějakej komunista vyjádřil k osmašedesátýmu -prostě politici řeší jenom SRAČKY! I kdyby si to měli vymyslet, řeší kraviny a sračky - ale kdo se stará o občany? Kdo se postará, aby lidé měli na ošetření chrupu? Až bude váš vnuk skučet bolestí a nikdo ho neošetří, budete taky nasranej, protože to, co se děje teď,je zločin. Jáchymov pro slušné občany. A nepište žádné chlácholivé sračky! Mně je fuk, kdybych neměl banány a papír na prdel -ale všechno ostatní fungovalo bezvadně a přesně. Tak zařaďte zpátečku v těch žvástech.

      Vymazat
    3. Anonymní 2. listopadu 2019 13:28
      Jenže tehdy si nedovolili nasrat lidi. Dneska? Podívejte se na ceny jen za poslední dva tři roky a srovnejte to s růstem platů, který nás "neuvěřitelně zdražuje" přes mzdové náklady. A to tak, že Škoda VW bude muset předat výrobu do levnějších zemí a sama bude vyrábět menší auta. Není to pustý výsměch, to co se dnes děje? A realita v našich peněženkách ...?
      Dnešní elita má všechno co si přeje jen na to mít! A ona má. Nikomu nezávidím poctivé peníze, ale nesnáším, když si z nás střílí a dělají přitom, že jsme jim ještě dlužni i morálně.
      Nikdo si nemyslí, že by doslovný návrat byl možný, ale budoucnost MŮŽE být v našich rukách. Pokud ne, stačí si přečíst zprávy z několika různých zemí a zjistíte, že TI válkychtiví jsou na pozoru po celém světě a snaží se získávat už teď strategické výhody. Bojí se jen toho, že válka nedopadne podle jejich not. Zjistíte, že světem hýbou zcela jiné problémy než nám u nás předkládají. Zjistíte, že třeba o EU se někdy neobjeví nic v Asii, Jižní Americe ... natož zprávy a informace o České republice.

      Vymazat
    4. Anonymní2. listopadu 2019 15:52
      Anonymní2. listopadu 2019 16:44
      Také se mi nelíbí asociálnost současného systému. Zároveň se mi nelíbí vychvalování minulého režimu. Pamatuji se, jak každý doufal, že po převratu konečně bude dobře. Lidé nechtěli kapitalismus, ten si ani neuměli představit. Chtěli nápravu toho systému, který bafuňáři přejmenovali na reálný socialismus. Asi proto, že se socialismu nepodobal ani z rychlíku.
      Jak tenkrát, tak nyní, jsme ovce, které mají malý vliv na politiky. Jenomže tenkrát se stále hlásalo „všechna moc lidu“, ale lidé to tak právem nevnímali. Bylo to zřejmé kázání vody a pití vína nomenklaturou. A ta se raději přeměnila v kapitalisty, než aby na úkor své moci zdemokratizovala systém. P.K.

      Vymazat
    5. tento režim se také nepodobá demokracii ani z rychlíku a papaláši jsou stejní nebo možná i horší

      Vymazat
    6. Anonymní2. listopadu 2019 18:36
      Souhlasím s Vámi, nemáme demokracii, je zde liberalismus. To je třeba napravit. P.K.

      Vymazat
  24. Ááááá zase zručené recepty ze země, kde už včera sežrali, co měli mít až zítra...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A brzy sežerou i tebe, bububu hýkavče.

      Vymazat
    2. 13:23!!
      Odkud víš co kdo měl a neměl sežrat?
      Ty tvoříš stravné normy pro státy jevropeje? Na jakou objednávku? Aby staříčci vychcípali hlady? Hajzle satanistickej!!!

      Vymazat
    3. 13:23, budu hádat. Německo, Česko, Ukrajina, Francie..? Uhádl jsem alespoň jednu?

      Vymazat
  25. A ještě něco - jak to, že jsem za socializmu nikdy neslyšel o umrzlých bezdomovcích? Jak to, že jsem nikdy žádného neviděl? Že jsem nikdy neviděl žebráka? Lidi žebrat o peníze, lidi vybírat hadry a žrádlo z popelnic, nikdy jsem neviděl žádného napůl zmrzačeného šupáka v hadrech, Naopak, lidi spokojeně chodili do práce a z práce, všude byla pohoda a klid. Slušné a vkusné oblečení. JISTOTY! To je důležité - JISTOTY! Že nikoho žádnej grázl nezmrzačí někde nožem, strčí pod vlak, že nějaká kráva vleze do školy a bude tam vraždit, vůbec neznám zamřížované kostely, vůbec neznám zátarasy u vchodů do úředních budov, policajty se psy na pracáku, kam si chodí socky pro "dávky" - vůbec neznám něco jako "dávky" - kde se to tady vzalo? Kterej hnusnej šmejd tohle národu zprostředkoval? Tenhle bordel? Ten by zasloužil kulometnou dávku, a hned na místě! Protože ti, kdo nechali vyrobit z našeho slušného státu tenhle odpornej, sprostej, bulvární, a lacinej, nebezpečnej bordel, jsou odporní zločinci - a všichni byli komouši, a ti další pocházejí z komunistických hnízd. Tak jak je to možné? Za socializmu se starali o občany, a teď si z nich naopak dělají dojné krávy, nebo na ně zvysoka serou! Jak je to možné? Aby existovali nějací "sběrači " injekčních stříkaček, a nasbírali každý den toho bordelu spoustu? Proč je tady narkomanskej ksindl? Z koho se to stalo a proč? Naše zem je dnes senkrůvna, z níž tečou sračky už všema směry - dřív jsem si to o ČSSR nikdy nemyslel. Nasranej na komouše jsem byl, to jo, ale tohle??

    OdpovědětVymazat
  26. Ad OVĚŘOVÁNÍ: Není bohužel zaměřeno na IQ, ale zkouší kvalitu zraku pisatele a kvalitu a velikost jeho obrazovky. Není to diskriminace těch s IQ?

    OdpovědětVymazat
  27. POTŘEBUJEŠ PŮJČKU? POKUD ANO E-mail: leroynormanfirm@gmail.com: PRO VAŠE ÚVĚROVÉ DNES jsme NA VAŠE SLUŽBĚ.

    OdpovědětVymazat