Reklama

.

.

pondělí 4. listopadu 2019

Český europoslanec vystúpil na tlačovke výboru europarlamentu a ctenému europanstvu skysli povznesené euroúsmevy

Europoslanec MUDr. Ivan David (SPD) 
Ivan Lehotský
4.11.2019 HlavnéSprávySk
Český europoslanec Ivan David povedal na tlačovej konferencii výboru europarlamentu: Naša krajina bola kedysi celkom sebestačná, teraz je len z 38 percent, potravinárstvo ovládajú cudzinci zo západu. O akej spoločnej poľnohospodárskej politike teda hovoríte?

Pre tých, ktorí nesledujú politickú situáciu v krajine bratov Čechov, Ivan David z hnutia SPD Tomia Okamuru je v europarlamente niečo podobné ako Miroslav Radačovský alebo Milan Uhrík: odistený granát stredoeurópskej pravdy v stodole plnej nabubrelých bruselských eurobludov.

Ivan David je členom poľnohospodárskeho výboru Európskeho parlamentu. Nedávno sa zúčastnil výjazdu členov výboru do Francúzska, kde po exkurziách na miestnych poľnohospodárskych podnikoch vystúpil na záverečnej tlačovej konferencii.

„Ďakujem za príležitosť vidieť na vlastné oči francúzske poľnohospodárstvo. Kravy sú tu podobné ako u nás, krajina je podobná ako na niektorých miestach u nás, vidiečania sú tiež podobní. Ale tým vyratúvanie podobností končí. Naše poľnohospodárstvo je v úplne inej situácii než poľnohospodárstvo v krajinách západnej Európy, kde sú dotácie z európskych fondov štyri- až šesťkrát vyššie než v našej zemi. A niektoré východoeurópske krajiny sú na tom ešte horšie.

Pred tridsiatimi rokmi sme boli nezávislí od dovozu poľnohospodárskych produktov, niektoré sme vyvážali, napríklad cukor, ktorý teraz musíme dovážať. Dnes sme sebestační len z 38 percent. Preto nerozumiem slovu ,spoločná‘ v slovnom spojení ,spoločná poľnohospodárska politika‘. Čo máme spoločné v podmienkach takej zásadnej nerovnosti? Obchod s potravinami je z rozhodujúcej časti v rukách obchodných reťazcov majiteľov zo západnej Európy. Pripomína to rozprávku o tom, ako vlk pozval králika na večeru. My sme tým králikom, nie sme víťazmi v tejto hre,“ uviedol europoslanec David na tlačovej konferencii na záver „misie“ Poľnohospodárskeho výboru Európskeho parlamentu vo Francúzsku pred novinármi a kolegami europoslancami.

Pri jeho vystúpení sa prítomné žurnalistické a poslanecké europanstvo tvárilo „ako keby v kostole vykrikoval vulgarizmy“, ako David neskôr napísal na svojom facebooku. „Náhradník v poľnohospodárskom výbore, majiteľ 85 hektárov pôdy a 150 kráv v severnom Holandsku Jan Huitema cítil potrebu vyvrátiť moje tvrdenia a povedal doslova, že ‘v Európskej únii nie je je možné, aby všetci dostávali rovnaké dotácie, pretože práve teraz vo Fínsku sneží, zatiaľ čo v Taliansku je stále teplo, teda každá krajina je iná’. Niektorí poslanci horúčkovito prikyvovali a za tento intelektuálny výkon mu zatlieskali. Chcel som sa ho spýtať, či sú klimatické rozdiely aj dôvodom, prečo sa paradajky z Holandska dovážajú do Bulharska, ale bolo zrejmé, že už by mi nebolo udelené slovo a aj tak by som ‘proeurópsky’ nadšených zástupcov zvýhodnených krajín nepresvedčil“.

David potom ešte napísal na svojom facebooku poznámku: „Za štvornásobné dotácie sa poľnohospodárstvo prevádzkuje dobre.“ A píše: „Z výjazdu poľnohospodárskeho výboru europarlamentu do Francúzska si odnášam dôležitý poznatok. Každý štát má také poľnohospodárstvo, akú mieru podpory mu vláda venuje. Už dávno to nie je o nejakej voľnej konkurencii v štýle kto lepšie a kto kvalitnejšie. Francúzsko je príkladom krajiny, ktorej na poľnohospodárstve záleží. Ich vláda dokázala francúzskym poľnohospodárom vybojovať tretiu najväčšiu dotačnú obálku na farmu v celej EÚ. A navyše im ešte pridáva z národného rozpočtu a z rozpočtov regiónov. To sú potom zvieratá, radosť pozerať. A tak isto aj víno a ďalšie rastlinné produkty.“

"A čo naše, slovenské poľnohospodárstvo? Čo pre slovenských poľnohospodárov vybojovali v EÚ naše vlády? Len prosím, potichšie, mohli by to počuť deti." dodává reportér Hlavných Správ Ivan Lehotský.

149 komentářů :

  1. Nuz, pan poslanec, prave preto bol v Ceskoslovensku prevrat, a tiez v inych krajinach Vychodneho bloku, aby tieto krajiny neboli sebestacne, aby k nim mohli Zapadne krajiny vyvazat svoje vyrobky.
    Zapadny trh uz bol presyteny, vyrobky nebolo kde vyvazat, padom komunizmu sa im otvorili trhy nove.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, oni za malé peníze získali ohromné trhy. Ale nejdřív museli zničit domácí konkurenci. V tom jim vydatně pomohli "naši" popřevratoví politici. A teď máme, co jsme chtěli. Nebo nechtěli?!

      Vymazat
    2. Ano, mámo co jsme chtěli. Máme plné krámy jídla, prohýbající se pulty pod nepřebernými druhy potravin. A to vše za hubičku. A půl národa už nemusí ještě po práci a o sobotách a nedělích dřít na poli.

      Je vidět, že se tu mnohým po té dřině stýská. Ale povětšinou jsou to právě ti co v životě nedrželi motyku v ruce.

      Vymazat
    3. 15,10
      Nechceli sme to.
      Politici tvrdili, ze trhove hospodarstvo, trh to vyriesi.
      A trh to aj vyriesil. Ale v prospech Zapadnych krajin.
      A co nevyriesil trh, vyriesila Bruselska byrokracia.

      Vymazat
    4. 15:10 Já třeba mám, co jsem chtěl, takže já jsem spokojenej.

      Vymazat
    5. 15:07!!
      Nelžete o hnojných dotacích! Ty dostaly západní řetězce, aby narvaly v čezsku do regálů sračky a jedy zabalené do firemních logoobalů. FUJ!!!
      A čezzké hezzké přiblblé děti jsou IN, když si ty sračky koupí a žerou - jídlo vypadá jinak.

      Vymazat
    6. Já jsem vlastně rád, že sem ti trolové-elfové (ať si každý vybere)stále lezou s těmi svými nesmysly. Člověk si alespoň uvědomí koho zájmy hájí a kdo dělá nestoudnou propagandu.
      Včera jsem se musel smát prozření pana Svěráka, před převratem byl prý pasivní, protože si míru útlaku tolik neuvědomoval a taky chtěl tvořit, pak si koupil od Havla ojetého Golfa a najednou už věděl jak na to (asi mu ho prodal lacino). Asi se není čemu divit, pana Svěráka jsem sice neznal, ale znal jsem osobně pana Ladislava Smoljaka... no a o mrtvých jen dobře.

      Vymazat
    7. "Vyjednávání" toho Teličky jsem tenkrát s údivem sledovala. Kolikpak asi za "vyjednání" likvidace našeho zemědělství inkasoval?

      Vymazat
    8. 15:17
      Pane, nemáte pravdu, nemohu než použít nejhrubší nadávku JSTE OŠKLIVÉ KAČÁTKO a jako kačátko hloupý. Nevím, kde nakupujete za hubičku, já platím poctivě vydělanými penězi. Možná jste provokatér a ještě se těm poctivým smějete do očí.Nejmenujete se Telička?

      Vymazat
    9. 15:17...potřebovali vy tou motykou do hlavy, aby se probrali !

      Vymazat
    10. 15:17 Ta "hubička" je stejná, jako v Německu. Jenom kvalita a platy jsou podstatně jiné. S tím může být spokojený jenom naprostý troubelín, který nevidí dál než na špičku svého nosu. Vás snad dokonce těší, pracovat pro cizí blahobyt? To je mentalita otroka, ne svobodného občana.

      Vymazat
    11. dnes uplyne 30 let od slavneho převratu a vzdani se bez jedineho vystřelu sve suverenity otom se ani největšimu liberalovi na světě nezdalo když druhy den měl najednou stamilionovy trh vychodniho bloku a třeti den už stavěli zlasky k česku kuplandy a jine krabice naplněne tim co na zapadě už nešlo prodat a na vychodě se to dalo zpeněžit za trojnasobek a to ještě s velkou slevou jak hlasali když ptačka chytali jak se zpivalo za bolševika ted už mame co jsme chtěli do rachoty z vesela

      Vymazat
    12. Áno byly jsme sobestační a hlavně kvalitní.
      Dovážené rajčata jsou bez chutě.
      Jelikož mám záhradku tak můžu porovnat. Panečku to jsou rajčátka, voňavé a chutné.
      Marcel

      Vymazat
    13. Telička se do eu parlamentu nedostal.Jeho pročeský lobing(-: pomohl Davidovi a gen.Blaškovi aby bojovali za ČR.

      Vymazat
  2. A soudruh David je potravinově soběstačný? Má aspoň vlastní pole, sad, slepice? Ne? Tak o jaké soběstačnosti to žvaní?

    David je jen obyčejný blbý Pražák, který neviděl zemědělství ani z rychlíku, motyku nedržel v životě v ruce, myslí si, že maso roste v obchodech a kráva je fialová. Neví sice nic, ale o to líp zná rudé, propagandistické poučky.
    A takoví vedou v EU zemědělství.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15:13 Pan David mluví o bývalé soběstačnost. Přečtěte
      si článek ještě jednou.

      Vymazat
    2. Vy jste určitě zemědělec v Česku a víte,že krávy nejsou fialové a to je asi vše.

      Vymazat
    3. 15:13
      Ještě větší IDIOT,než jsme doufali!

      Vymazat
    4. 15:16
      Buď on konkrétně měl pole a byl sám soběstačný, nezávislý na státu, na komkoli, nebo nebyl.
      Nějaká virtuální soběstačnost jakéhosi státu, která ke všemu ve skutečnosti nikdy neexistovala (třeba jaké ovoce a jaká zelenina byly k dostání třeba v zimě?) je dobrá leda na vyližprdel a při prvním roce velké neúrody končí hladomorem a katastrofou.

      Vymazat
    5. Rád bych znal vaše hospodářské zázemí, když tak hezky mluvíte o nekompetentnosti pana Davida. Vyvraťte jeho tvrzení argumentačně. Napadáním osoby nic nevyvracíte. Jen blijete!

      Vymazat
    6. G.B.Shaw: Moudrý napadne článek protiargumenty, hlupák autora článku.

      Vymazat
    7. 15:51
      Já jsem ty debile makal na poli celá léta od dětství do 90. let. Ano, byli jsme potravinově tak ze 70 % soběstační. Na státu, i na kokotech jako jsi ty. Do krámu jsme chodili jen pro cukr, pečivo, kafé apod. Za cenu obrovské dřiny a žádného volného času.

      Díky bohu je to už pryč, vše potřebné si raději koupím, mám už jen pár ovocných stromů, zbytek leží ladem.
      Gaučoidní kokoti jako ty ale mohou klidně zvednout své tlusté prdele od zamaštěných kláves svých počítačů a tu robotu si mohou místo debilních keců opět vychutnat dosyta.

      Vymazat
    8. 15;28 Nekteri mi pripadaji jako Indiani,kteri jsou stastni,ze dostali cetky a ohnivou vodu....Rec je ale o necem jinem

      Vymazat
    9. 15:28 Je mi tě líto, vygume.

      Vymazat
    10. 15:28 a potom ses probudil a mněl jsi ruku v nočníku. Tak kdy ses narodil po flaškovi?

      Vymazat
    11. 15,28
      Zaujimave. Ja som tiez v munilosti makal na poli, rodicia chodili do prace, ja som chodil do prace, a v pohode sme vsetko na poli zvladali.
      A do dnesneho dna na to rad spominam.
      Hlavne na to, ze sme mali kvalitne vajcia, kvalitne maso, slaninu, a vsetko to, co sa na zabijacke doma urobilo.
      Zo zahradky kvalitne domace paradajky, mrkva, cibila.
      Zlate casy, co sa tyka kvality doma vypestovanej zeleniny.

      Vymazat
    12. tak přiznej 15:28 kterou jsi na tom poli osahával?

      Vymazat
    13. 16,27
      Nemaj strach, nikoho. To bolo take male gazdovanie, ale pre rodinu to stacilo.
      Bola to niekedy drina, ale nelutujem.

      Vymazat
    14. 15:22 To ovoce a zelenina byly vypěstované v naších klimatických podmínkách. Brambory, kořenovou zeleninu jste dostal po celou zimu, i mraženou. Z ovoce byly hlavně jablka někdy hrušky, ořechy z naších domácích sadů. Dostal jste i ten zázračný banán, mandarinku, pomeranč, citron hlavně kolem vánoc problém nebyl. Na výběr byly různé kompoty. Vše za velice dostupné ceny. Mám na mysli 70-80 léta. Takže obchody nebyly až tak prázdné.
      No a dnes, kdyby byla neúroda tak se dá očekávát, že nás kamiony až tak zásobovat nebudou a hlavně ceny hodně porostou.

      Vymazat
    15. 15:13
      Drahý kádrováku,ještě jsi zapoměl na srp a kladivo. Náš dědeček kulak by ti to vysvětlil jasněji, tak jako kdysi nositeli rudé knížky, který právě kolektivizoval a zarazil v 50tých letech první ránu do soběstačnosti našeho zemědělství. To se pak zpamatovávalo 40 let než se opět dostalo do formy. V 90tých letech dostalo další už likvidační ránu od EU, proto jsme odkázáni na dovoz potravin, často prapodivné kvality. Ty jseš pokračovatelem soudruhů Beljaků, které jsme neměli pouštět ani na saka. Pana Davida vynech, je to doktor a ty ho nemáš právo soudit, jestli jsi to nepochopil, tak kádrováci už zmizeli na smetišti dějin. Naše rodina se dál živí v rostlinné výrobě a vzdělanější část pracuje v zemědělském výzkumu. Víme jak voní naše zem a ty asi ne.

      Vymazat
    16. 15:13
      Pan David není žádný blbý Pražák, vy jeden kádrováku. Vaši kolegové už odešli do věčných lovišť a před tím se historicky znemožnili. Pan David je doktor a statečně kope v dresu náší země na stadionu v Bruselu, kde jsou zjevně cinknutí pomezní soudci. Škoda, že takových hráčů není víc. Tedy je tam ještě pan generáĺ, ale jsou tam i jiní kteří naopak, hru kazí, nebo nejsou vlastenci ba dokonce dávají "vlastence". Konečně mám pocit, že volba pana doktora mne opravdu nezklame. Vlastně díky patří všem Bohouškům, kteří potopili ČSSD a udělali ji pro mne nevolitelnou.

      Vymazat
    17. 15:28 Pane, netřeba o vás další informace. Slovní zásoba vašich příspěvků, která je bohatá pouze na vulgarismy svědčí o tom, že jste za bolševika mohl dělat pouze nějakou hrubou a namáhavou manuální práci. Jinde byste se býval asi nechytil. No a teď to jste není jiné, ale vaše spokojenost je ohromující. Takže se dá předpokládat, že žijete ze sociálních dávek, které vám na jídlo a energie stačí, aniž byste se musel namáhat. Domek máte ještě z dob bolševismu.
      Jenom prosím připusťte, že má někdo o životním stylu jinou představu.
      A máte-li zamašetěnou klávesnici, jistě se dá klůckem vyčistit. Věřte, že to není až tak rozšířený problém, abyste ho musel s takovým humbukem prezentovat.

      Vymazat
    18. 15:28 Vůbec neberete v potaz že uplynulo 30 let a mechanizace je úplně na jiné úrovni. Tak jako by jste porovnával rok 1935 s rokem 1965 a říkal co to bylo za dřinu o žních protože v roce 65 už byly kombajny. Jste prostě demagog nebo placený parazit. Přestaňte debatovat o tom co bylo špatné a debatujte o tom co je potřeba zlepšit. Je potřeba aby se pro národní strany dohodly na společných volbách s programem prosadit adresnou volební povinnost a proveditelný zákon o referendu. Je to jediný způsob jak začít něco měnit.Zastupitelská parlamentní demokracie je geniální podvod. Jinak k spokojenému životu stačí málo. Moudrý člověk hledí omezovat své potřeby a hlupák nemá nikdy dost.

      Vymazat
    19. Pan Dr. David je normální občan ČR a ví, že Českoskoveská republika ať nazývaná socialistickou nebo je ČSR byla soběstačná pro zásobování zemědělskými produkty, (dokonce i vyvážela), vysoce produktivní v průmyslové produkci a to že by o jeji výrobky nebyl zájem je jen fabulace dnešních idiotů. Naši žáci vysoce převyšovali na mezinárodních olypiádách západní žáky. Ano tam už byly spec. školy pro vyvolené. A hlavně kradli odborníky z východních států . A to dokonce i únosy.
      Václav

      Vymazat
    20. 15:30...Možná nedržel v ruce motyčku,ale o tom jak to chodí v zemědělství má docela přehled.
      A já mám radost,že někdo v EP kope i za mě.
      ( Na to abych poznala jestli mě netlačej boty nemusím umět zacházet s šídlem.)
      Helanov

      Vymazat
    21. Pravdou a fakty do EUrofasistu. Kam vas vede slepa vasen ? Hus a miliony dalsich to poznali na vlastni kuzi a nic se od tech dob nezmenilo naopak..Maji tyhle reci, misto humornych scenek v kabaretu..

      Vymazat
    22. 15:13+15:28 Váš rozhled a vaše názory opravdu odpovídají tomu, že jste "makal na poli". Nedokážete ani pochopit, že potravinová soběstačnost státu je něco jiného, než potravinová soběstačnost jednotlivce. Bez všelijakých cingrtlátek se můžete obejít. Ale bez vlastní výroby základních životních potřeb jste plně závislý na těch, kdo vám je prodávají. Zvláště, když je nakupujete za práci, kterou vám stejní prodejci mizerně platí ve svých fabrikách.

      Vymazat
  3. To jsme určitě nechtěli. Podvedli nás.

    OdpovědětVymazat
  4. Pane Davide, za sebe děkuji za zmínku o nerovnosti a upozornění na podstatné rozdíly mezi státy EU v podpoře zemědělství.
    Svazek, jako je EU, už může být výhodný pouze pro silné státy. ČR je brána jako zdroj pracovní síly a skutečný rozvoj všech odvětví není na pořadu dne.
    Stávající stav je obrazem polistopadové politiky, troufnu si říci zločinné. Namísto vývoje skokem zpět ....
    ABC

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pridavam se

      Vymazat
    2. Ona ta rovnost mezi lidmi a státy už někdy byla ? Pokoušeli se o ni kdysi husité , když budovali Tábor . Dávali do společných kádí všechen svůj majetek , ale dlouho jim to nevydrželo . Takže o čem je řeč ? Rovnost může snad existovat mezi andělskými bytostmi . A k těm mají pozemšťané moc daleko .

      Vymazat
    3. 17:03
      Pokud se zamyslíte, tak za jistých okolností spolu lidé spolupracují. Četl jsem o pokusu s velmi malými dětmi, ještě neovlivněnými prostředím, ve kterém se projevila jejich vrozená empatie. Otázkou je, jaké chování je přirozené a jaké vsugerované systémem, který ví čeho chce dosáhnout.
      Další úvahou je, kam se má lidstvo vydat. Zda na cestu rozvoje a posunu k dalšímu poznání a rozvinutí schopností jedince jako součástí celku a nebo naopak vykročí cestou k individualismu a rozčlenění společnosti na minimálně spolupracující jednotlivce a skupiny. To tady už ale bylo .... nemohlo by se stát, že bez dalšího rozvoje budeme jako neperspektivní druh nakonec dříve či později odejiti? Něco na způsob "reset civilizace". Ten už na zemi v minulosti proběhl několikrát ...
      Poradíte kudy se vydat?
      ABC

      Vymazat
    4. 15:16...Připodepisuji!
      Helanov

      Vymazat
  5. Pokud byly strážené hranice celníky, tak existovaly pro stát 3 možnosti:
    * ponechat konkurenci na svém trhu
    * clo na dovoz z ciziny (ochrana trhu)
    * nižší daň na plodinu/potravinu - podpora pro vývoz

    Nyní nejsou hranice, takže rozdílná podpora v rámci EU
    * slouží k zničení nežádoucí konkurence (nás)
    * v případě dovozu hovězího z Argentiny k výraznému poškození těch co mají nižší dotace (zase nás)
    * vytvoření nových odbytišť pro západní zemědělce (poškození nás)

    Když jsem nechtěl do EU, byl jsem označován jako blbec. Např. ČT takto vyvrácela mé obavy, že šířím fámy, že přijdeme o suverenitu. Pokochejte se zpětně.
    Jak je možné, že ve státě ateistů, bylo tolik "věřících slibům"?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, naštěstí doba zadrátovaných hranic je už nenávratně (doufám, že nenávratně) pryč.

      Vymazat
    2. A kde máš poděkování UDAVAČI VODKOVIČI HAVLOVI?!☺

      Vymazat
    3. Já jsem vděčnej všem, kteří se o to zasadili.

      Vymazat
    4. 15:34 Je rozdíl
      * zadrátovaná hranice do 1989
      * celní kontrola do 1989-2004
      no ale to vyžaduje jistou mozkovou aktivitu pro pochopení.

      Vstupem do EU zůstala důkladná celní kontrola na letištích a namátková u tranzitní dopravy. Ochrana trhu tak vůbec není možná.
      No ale hlavně, že naši řemeslníci neměli rovnoprávný přístup na trh práce v EU. To něco uměli a mohli západní pracanty umem ohrozit.
      Absolventi z novodobých učňáků už nikoho neohrožují, ani doktory z Afriky.

      Vymazat
    5. 15:34, pro mne jsou hranice zadrátované nedostatkem peněz, které mohu utratit v kapitalistické cizině. Stejně jako za socíku mohu do Chorvatska.

      Vymazat
  6. Potravinová soběstačnost je samozřejmě ekonomicky nesmysl. Krom toho, že je to šíleně drahé, je to to i krajně riskantní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžeš vyjmenovat nějaká ta rizika ?
      To by mne opravdu zajímalo.

      Vymazat
    2. 16:16 Záleží na úhlu pohledu a v šachové terminologii - kolik tahů dopředu promýšlíte. Např. Jablka

      Nemusím pěstovat - dovezu,
      Ke "škodě", že peníze opustí republiku a podpoří Španělského pěstitele, musím započítat i ekologické škody za dopravu ze Španělska.

      nebo

      Jablka pěstuji, ošetřuji, skladuji, dopravím, prodávám v ČR.
      Na tomto řetězci se
      * podílí několik občanů ČR, kteří každý jeden jsou zaměstnaní,
      * kupují pro práci zdejší pomůcky, chemii, naftu,
      * vydělají peníze,
      * odvedou daně,
      * zaslouží si důchod,
      * peníze zůstanou v republice,
      * a mám i vedlejší "produkt" - sociální smír,
      * když něco navíc vyvezu do ciziny kde se neurodilo, tak další plus.

      Podle mne je z hlediska státu ČR (viz výše), pěstování všeho toho co mohu místně na polích a sadech vypěstovat ekonomicky výhodné.

      Rozveďte prosím
      - krajně riskantní
      - šíleně drahé

      Vymazat
    3. Třeba riziko nepříznivého počasí? Přemnožení škůdci?

      Vymazat
    4. 16:48. Tak on už naznačil výše. A ne poprvé. Třeskutá logika, když jsme potravinově soběstační, hrozí podle něho hladomor, když nejsme, hladomor nehrozí...
      No a takoví se tu pokouší trolit. S tímhle materiálem toho havloidi moc nezmůžou.
      Heriot

      Vymazat
    5. 16:53 Stačí ti jedna mrazivá noc v tu nejnevhodnější chvíli a jsi v pr*eli s celou úrodou.

      Vymazat
    6. 16:56 No, nechci se vám tu do toho montovat, ale kdyby ses nad tím zamyslel, zjistil bys, že mu to dává smysl. A je fuk, jestli je havloid nebo nehavloid.

      Vymazat
    7. 16:54 Ta rizika jsou jen u nás v této prokleté kotlině? Geniální zemědělci v EU to dokážou bez uvedených rizik a levněji? A přemnožené škůdce ekologický sbírají nebo vraždí chemicky?
      Riziko je vždy a u všeho.
      Nejlepší je nic nedělat a vše si koupit s možností vrácení zboží na Alze.

      Vymazat
    8. 17:06 Riziko je to pro toho, kdo si hraje na jakousi "soběstačnost".

      Vymazat
    9. Smysl to NÁM samozřejmě nedává.
      Frantíků a jejich dotačním klonům ano, těm to smysl dává.

      Vymazat
    10. 17:01. Samozřejmě, že to smysl nedává, naopak je to absolutní nesmysl. Pokud jsme potravinově soběstační v případě vlastní neurody nám nic nebrání potraviny nakoupit a dovézt, jako je dovážíme ted.
      A naopak jsme průběžně chránění v případě krize jinde. Jakákoliv závislost na dovozu je dnes velmi účinná zbran proti komukoliv.
      Heriot.

      Vymazat
    11. Užgrundaný Čechomužik 4. listopadu 2019 17:09
      Pokud ti to smysl nedává, tak nad tím nedumej a buď rád, že můžeš jít kdykoliv do krámu, kde si můžeš koupit co chceš.

      Vymazat
    12. 17:09 OK nic nevyrábíte, vše si kupujete.
      Ale z čeho máte bezrizikové peníze - prozraďte? Kdyby se to rozjelo ve velkém, tak by se dal zamáznout i ten státní dluh za posledních 30 let.
      Doufám že neděláte bezrizikové, letadlo, multilevel marketing apod.
      Teď mne napadlo: Vy jste montovna?

      Vymazat
    13. 17:13
      Máte aspoň zbytek toho pověstného selského rozumu? Zvládáte matematiku 1. třídy ZŠ?
      Když budou všechny země takoví debilové jako David a Vy a budou si hrát na jakousi soběstačnost, tak nám v případě neúrody nikdo nic neprodá. Co by nám taky prodal? Každý si bude pěstovat a chovat +- akorát pro sebe. Proč by měl pěstovat 2x víc? Aby to všechno 9 let z 10 vyhodil?

      Vymazat
    14. 17:55
      Zřejmě úplně nechápete jak funguje normálně trh. Je-li nečeho málo, zvedá se cena až do té míry, kdy je vyrovnána poptávka s nabídkou. Předpoklad, že se v jednom roce a čase "něco" neurodí na celé zeměkouli je z říše katastrofických scénářů. Potravinová soběstačnost vůbec neznamená, že pěstitel či chovatel "jede" je na to, co sám spotřebuje. Tak to prostě nefungovalo ani nefunguje. Potravinová soběstačnost je prvkem bezpečnosti státu. Kdyby vypukla válka, kdo vám prodá např. maso ? Obylí či mrkev vyroste v průběhu roku, ale např. hovězímu dobytku to trvá několik let. Asi žádný stát na světě není a nikdy nebyl 100% potravinově soběstačný ve všech komoditách. Ale ve výrobě základních potravin nutných k přežití by být měl. V našem případě asi maso, mléko, obylí a brambory a základní druhy u nás rostoucí zeleniny a ovoce.

      Vymazat
    15. 15:46 + 16:10 potřebují deratizátora.
      16:16 prosím zanechat, klasický Neználek obdařen jasnozřivostí.

      Vymazat
    16. 17:55
      Když rozdávate akademické hodnosti "debilů", tak si stupněte před zrcadlo.

      Vymazat
    17. Co je na potravinové soběstačnosti drahé? Podle vás ti co vyrábí více potravin než spotřebuji vlastně je to poškozuje? No to je na Nobela. Potravinová soběstačnost je základ svéprávného státu a kdo jí pomáhal zlikvidovat je vlasti zrádce.

      Vymazat
    18. 17:55
      No pokud budou všichni stejní idioti jako Vy tak to asi není zvládnutelné. Ale už v pravěku existoval obchod. 'A to Vám "intelitgentům" bylo asi zatajeno.

      Vymazat
    19. 17:55...Díky za rozumný a srozumitelný příspěvek.
      Helanov

      Vymazat
  7. Už dříve tady na stránkách NR uveřejnil někdo názor, který přesně popisuje proč po roce 1989 došlo ke stavu, ve kterém nyní jsme:
    "17. listopad 1989 byl vyvolán a proveden hlavně z důvodu ekonomických, kdy západ byl ekonomicky v koncích a potřeboval státy východní Evropy, aby ho živily. Tento záměr, západu se navlékl do ochrany lidských práv a demokracie. Západ k tomu použil ožraly a povaleče, kterým se v Československu nikdy nechtělo dělat a byli přesvědčeni, že jejich intelektuální schopnosti by jim měly, bez práce, zaručovat vysokou životní úroveň a to na úkor poctivě pracujících. Tito lidé si říkali disidenti. Jeden takový byl povaleč a kulisák Václav Havel, který vykřikoval v zájmu západu, kecy o lidských právech a demokracii bez práce. Tomu lidé uvěřili v domnění, že jistoty socialismu zůstanou a k tomu se přidají materiální hodnoty v podobě plných nákupních košíků, za pakatel, jako na západě, křičeli disidenti. A tak se i stalo, ale nikdo nepostřehl, že západ nás totálně vytuneloval a nezbylo nám nic. Třicetiletá válka a rabování Švédských hord na našem území, není nic v porovnáním s rabováním západu na našem území. A tak jsme tam, kde jsme. Můžeme poděkovat Havlovi, který hlásal, že nikdy tady nebude nezaměstnanost, nikdy se nebude rušit socialismus. Pravý disident. Platíme horentní ceny za vodu, telefony, potraviny a všechny peníze odchází na západ, kde se naší prací živí miliony západních darmožroutů".
    Když si dnes chcete koupit kvalitní potraviny, musíte jet za hranice do Německa, kde jsou potraviny levnější a kvalitnější než u nás. Otázkou je, jak dlouho Česká republika může vydržet ekonomickou situaci, kdy jedno Euro je za 26 korun a mělo by být za 18 korun, kdy naší lidé pracují víc jak zápaďáci a dostávají třetinové mzdy, kdy se zápaďáci napíchli na zdroje vody a my jim platíme za naší vodu, za náš vzduch, za naše silnice. V jednom mají zápaďáci pravdu. Za všechno si můžeme sami. Máme ve vládě a vedení státu samé zrádce, kteří nás zradili za to, že sami si pěkně nakradli a nyní dělají vše pro to, aby o nakradené nepřišli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč to, proboha, kopíruješ pod téměř každý článek.

      Vymazat
    2. 16:25 sám sis odpověděl pro koho.

      Vymazat
    3. Pracoval jsem v zemědělství a po roce 1989 bylo zemědělství pod hesly o demokracii, lidských právech, privatizaci, údajné zaostalosti zlikvidované. Když vidím, že dnešní výkupní ceny zemědělských produktů jsou na úrovni roku 1990 a ceny vstupů do zemědělské výroby vzrostly až patnáct krát tak si říkám, že ti lidé ještě to vůbec dělají. Ale je to síla zvyku a dotace, které jsou namířené na ještě větší ožebračení zemědělců Ti kteří nemají možnost prodávat mléko do Německa se už na nějakou výrobu vykašlali. Jejich děti raději utekli. A pak vidíme jak Němci vozí přes hranice od nás seno, kukuřici a ostatní a dostanou od Německa na to ještě dotaci, kterou nedostanou naši lidé. Jsme kolonie a jako ke kolonii se k nám chovají.

      Vymazat
    4. 16.22 pěkně napsáno a výstižně. Ukazuje se, že západní demokracie nás už vyčerpaly a chtějí jít dál na západ rabovat. Ukrajina jim nic moc nepřinese, ale takové Rusko a pak Čína, to by bylo sousto na nejmíň desetiletí. To se i vyplatí křičet o lidských právech v Rusku a Číně a přesvědčit Rusy a Číňany, aby jim odevzdali všechno co mají, aby už konečně mohl západ říct, že ty lidská práva se konečně u nich zlepšují.

      Vymazat
  8. 15:28 já nejsem z vesnice, ale o zemědělství vím co říkala tetička z vesnice. Nejvíce jsme se nadřeli když jsme hospodařili soukromně, za éry JZD jsme i o žních jeli na zájezd, už bych se nechtěla tolik nadřít. Pak přišel sametovej pšouk, vrátili jim pole a les a najednou začala totáč a JZD pomlouvat jak to bylo špatný. Hej hou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, západ nám to záviděl.

      Vymazat
    2. 16:27 No to je fakt. Když někdo makal na vlastním byla to dřina, ale na svým. Když pak přišli soudruzi a ty pole a dobytek jim sebrali, tak nebohý vesničani samým štěstím odjeli na zájezd.
      To dává smysl, ne? :-)
      Mně kdyby někdo ukradl majetek, na kterým makám, taky bych nevěděl štěstím, kam dřív skočit.

      Vymazat
    3. 16:50 Tak kolik autobusů plných "vidláku" dnes jezdí autobusem do zlaté kapličky na představení? Po práci legraci a kulturu. Nebo to bylo také komunistické fuj? Co dnes v kapitalismu má "chátra" co ratovat po republice. Obecní hospoda byla zprivatizována a nevyplatí se ji otvírat, tak chátrá. EU podpora může být na rozhledny a cyklostezky, ale tam se blbě chlastá a není tam výčep. Tak ať kydají hnůj a sedí doma na prdeli. Nikdo na nich v Práglu stejně není zvědavej.

      Vymazat
  9. Zemědělské dotace pro Frantíky, Skopčáky, Holandokolenovrty, shrnuto - pro naše Pány, to jsou v podstatě taková negativní cla. Název různý, funkce stejná, jen to nezní tak negativisticky. A pěkně ty "východní" kolonie dojit.
    Dále ta úžasná možnost, držet potenciálně vzpurné, pěkně po bolševicku za chřtán. A to doslova.
    Budeš dělat problémy, za tři dni začnete chcípat hlady.

    OdpovědětVymazat
  10. Víte jaká je s obrovským náskokem nejpěstovanější plodina na světě? Rýže! V dolarech se jí vypěstuje 4x více než pšenice. Byli jsme v rýži soběstační? No samozřejmě ani hovno! Byli jsme soběstační v soji? V kávě? V kakau? V bavlně? V olivách? V jižním ovoci? V jakémkoli ovoci a většině zeleniny v zimě a na jaře? Atd atd?
    No nebyli a ani jsme nemohli být! Tak o jaké soběstačnosti to tady ti ruďoši žvaní?

    Dále, byli jsme a můžeme být soběstační v ropě, plynu a jiných surovinách? No nebyli a ani jsme nemohli být! Je nezávislost na surovinách míň důležitá než zemědělská? No přece není. Pár dní v zimě bez plynu a pomrzneme!

    Dále, stačí jedna mrazivá noc v třeba v dubnu a vše pomrzne. Sucho trvající měsíc a nic se nesklidí. Měsíc trvající deště vše zplesniví. Stačí jedno rozsáhlé krupobití a výsledek ten samý. Atd. Co potom zbude z té slavné soběstačnosti? Nic! Namyšlená, "soběstačná" země bude škemrat a prosit jiné o pomoc.

    Ta slavná "soběstačnost" se kterou často operují různí soudruzi nikdy u země naší velikosti v našem klimatickém pásmu nebyla a ani nemůže být!

    Evidentně tady soudruhy pálí dobré bydlo a moc je mrzí, že je všeho u nás dostatek a to dlouhodobě, výpadek v jedné zemi se okamžitě nahradí dovozem z jiné a vymýšlejí hovadiny a pseudoproblémy.

    Že by se dotace měly napříč Evropou srovnat nebo nejlépe zrušit je jiná věc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud jsme potravinově soběstační v případě vlastní neúrody nám nic nebrání potraviny nakoupit a dovézt, jako je dovážíme teď. Co je na tom nesrozumitelného?

      Kdo tu hledá soběstačnost v olivách, jižním ovoci a dalším?

      Proč máš děti? Nač máš ženu? Vždyť si ji můžeš koupit v domech s lucernou za hranicí, protože místní produkce je na nic. Navíc víš kolik ušetříš? Dáš např. jen 5 000/měsíčně.
      Ale zpět. Víš vůbec co je to soběstačnost? To není důsledná autoerotika a vyhýbání se ženám.
      Tak nyní jsem to pochopil. Začalo to zeleninou ale černošky už jsou naložené v lodích a stačí je vyskladnit.

      Vymazat
    2. 17:44 Proč vlastně jsi v tak hrozné zemi, kde se ničemu, kromě dovozu nedaří? No víš, kdybys četl článek, tak bys věděl, že I. David člen zemědělské skupiny, tak bohužel plyn ropu neřeší.

      Ale argumenty o nesoběstačnosti ČSSR v rýži, soji, kakau olivách. Fakt, tak to ani Jakeše nenapadlo, a to se mu vysmívali i spolustraníci.

      Jakou máme soběstačnost v hovězím, vepřovým, v drůbeži, v mléku? To také mrzne, plesnivý a uschne?

      Vymazat
    3. 18:05
      Ne. Promiňte, jste poněkud hloupý, nemáte ani náznak toho pověstného selského rozumu.
      Pokud budou všechny země uvažovat stejně hloupě jako vy a budou pomatené svou jakousi (pseudo)soběstačností, tak nebude v případě neúrody či pohromy odkud dovézt. Všichni totiž budou mít vypěstované plodiny plus mínus tak akorát pro sebe. To dá rozum, ne? Nebo snad bude třeba Španělsko pěstovat každý rok 2 víc než potřebuje aby mohlo jednou za 10 let pomoci při neúrodě ve Střední Evropě? A 9 let z 10 ty nadbytky vyhodí? No to jste asi spadl z jahody.
      Tím co jste napsal samozřejmě padá další častý směšný argument soběstačnosti, že západ nás bude přes potraviny vydírat. No, vydíral by nás právě v tom případě rozsáhlé neúrody.

      Uvědomte si, že v rámci Evropy se prostě zemědělství daří někde líp, jinde hůř. Ve Španělsku jsou prostě lepší podmínky než ve Švédsku.
      Ve Španělsku se daří plodinám, Švédové zase umí vyrábět Volva, švédský Ericsson umí komunikační technologie apod. Své výrobky smění za plodiny. Tak jednoduché a výhodné to pro obě strany je.

      Vymazat
    4. 17:44 Víte, co je to obchod?
      To např.
      * vypěstujete cukrovou řepu, vyrobíte cukr, cukr prodáte a koupíte si rýži, nebo kakao. Takže v cukrovce máte třeba nadprodukci (to bylo před 1989) -> nadsoběstačnost.
      * nebo máte nadprodukci mléka. Vyrobíte sušené mléko, a to prodáte. V ČSSR byly na plechovkách se sušeným mlékem arabské popisy. Za to můžete mít dolar a za ten koupíte něco jiného, např. ropu nebo olivy.

      Když máte dobrý produkt, dobrou cenu, směna je možná. A jaké východisko tu tedy nabízíte? Pěstovat tu rýži? Na vše se vys.at a jen nakupovat?

      Vymazat
    5. Tolik slov prozrazujících nepochopení a hloupost. Pokuste se aspoň trochu myslet!

      Vymazat
    6. 18:14
      Mám čím dál větší dojem, že tu diskutuji se samými hlupáky. Zřejmě, když už nejste patřičně vzdělán a evidentně nemáte přehled, tak by vám měl někdo prozradit, že právě ČR je silně exportní ekonomika. Tzn, vyvážíme toho daleko více než dovážíme.
      Konkrétně, v roce 2018 dosáhl přebytek obchodní bilance 133 mld. Kč.

      Vymazat
    7. Co kecáte. Všude se pěstuje to, co je tam vhodné. Ani Německo, Váš zřejmý vzor, rýži nepěstuje. Jižní ovoce je možné nakupovat, stejně jako oni mohou nakupovat to, co sami nepěstují, nebo nevyrábí. Když čtu celý Váš text (chci být slušný), pak z toho vyplývá, že nechápete jak funguje soběstačná ekonomika, natož zemědělství. To neznamená vyrábět a pěstovat či chovat všechno, ale soustředit se na to, co je zde obyčej. To je například z čeho se dělají národní i tzv. "obyčejná" denní jídla, když už mluvíme o zemědělství. Jestliže mám přebytek, mohu jej různým vhodným způsobem zakonzervovat (vy jste doma nikdy nezavařovali?). K tomu potřebuji také průmysl (např. konzervy, sklo atd.) a přebytek průmyslu mohu také prodat, je-li poptávka, nebo vyměnit. Pokud vyrábím průmysl s velkým zájmem a podaří se mi ho prodat, aniž bych poškodil zájmy své země, mohu jej prodávat. Teď Vás naštvu. Tak se to právě snažili dělat před rokem 1989. Čili, co jsme si vytvořili, na to jsme pak i měli. Soběstačnost je prvním krokem k rozvoji státní ekonomiky. Je základnou pro další rozvoj. A co vytváříme dnes? Podívejte se po polích, kdy celá řada není ani osetá, nebo je nich řepka. Což je svým způsobem agresivní rostlina. Navíc jsem si všiml i když náhodou při cestách po republice, že je často pěstována na jednom a tomtéž poli řadu let po sobě. Zemědělci - tedy ti skuteční se vztahem k přírodě a budoucnosti - dobře ví, že je plodiny nutné střídat. Jinak se půda vyčerpá a znehodnotí. A to, že je u nás dostatek? Najděte si sám na jak dlouho jsou v republice zásoby potravin! Budete otřesen. Pokud tedy skutečně chcete přemýšlet. Nemyslete si, že super hyper midi pidi extra markety by nás uživili v případě potravinové krize samy bez zásahu státu! Nebo že by zahraniční vlastníci obchodních řetězců nedali přednost svým domovským sídlům (bohatším státům)? To už byste byl rovnou na ručník!
      A jediný, kdo tady maluje pořádné katastrofy, jste byl Vy. Vy chcete být přívěskem jiných zemí, aby si na Vás vzpomněli hned při potížích na úkor vlastních problémů. K neúrodám dochází, docházelo a bude docházet všude po celém světě. Politika EU v zemědělství je nejen nešťastná, ale přímo proti zájmům občanů EU. Protože hraje na ruku jen co největšímu zisku především obchodních řetězců. Koho konkrétně, to si musíte domyslet sám.
      Jinak řečeno, Vy jste myslel jen na sebe.
      V.B.

      Vymazat
    8. 18:25
      Co je to obchod ví každý sedlák. Co nabízím? Já nenabízím nic. Co bych měl komu nabízet? Každá země ať dělá to co umí, v čem je dobrá a k čemu má podmínky. Švédové Volva, komunikace (Ericsson), stavebnictví (Skanska) a Španělé rajčata. Jistě při vaší inteligenci uznáte, že je hloupost aby se Švédové, Finové, Norové,... pokoušeli prorazit v zemědělství ke kterému nemají ideální podmínky.

      Jaké východisko bych měl nabízet? Východisko z čeho? Všeho je u nás dostatek až přebytek a to po celý rok. Co tedy chcete řešit? Co vás trápí? Nerozumím lidem jako vy. Zkuste se zabývat skutečnými problémy a nevymýšlejte pseudoproblémy.

      Vymazat
    9. 18:30
      Beru váš názor vážně, mám jen pár připomínek.
      Je dobré mít aktivní ZO. Předpokladem úspěchu je více zdrojová politika ZO, nesoustředit se jen na jeden segment (zde jsme pochybili, soustředili jsme se na export aut), když se krize trefí do něj, tak pohřbí celou ekonomiku (to je tzv.rozložení rizik). Další chyba je, když se exportují polotovary, pak přicházíme o přidanou hodnotu a úplný nesmysl je vývoz surovin (což taky umíme, vozíme do Rakouska dřevo kulatinu a zpět nábytek, možná to hrozí i u lithia). Další nesmysl je podhodnocený kurz koruny, ten sice zjednodušuje export,ale množstvím doháníme zisk, čímž ztrácíme na produktivitě. Zrovna tak je to s podhodnocenou pracovní sílou. Čím dál tím důležitější jsou faktory jako spořeba energii, uhlíková stopa, likvidace odpadu při vyrobě dokonce i likvidace samého tovaru po konci užití. Pronájmy skladů postavených na zemědělské půdě, tak to je zločin. Já vám chci naznačit, že možná se stejnými náklady jsme mohli zrealizovat zisk 300 - 400 miliard. Co vy na to ? Prostě podle mne nestačí jásat nad 133 miliradami plus.

      Vymazat
    10. 18:30 i lhát je třeba umět. ČSÚ tvrdí pro 2013-2017 přebytky okolo 15 miliard a vy píšete v 2018 že to je 133 miliard Kde je chyba? 133 miliard je 1/2 exportního přebytku Německa.

      Vymazat
    11. Ano i za komoušů se toho dost dováželo ale ne to bez čeho nemůžeme být. Můžem být bez rýže, kávy, soji, banánů atd. ANO. Teď to dováží majitelé obchodních řetězců a my jedeme na DLUH který roste a roste jako to naše HDP a poroste tak vysoko až budem v komunizmu nebo v řiti.

      Vymazat
    12. Ale vzdyt placate nesmysl
      Je jasne ze kakao se nebude pestovat v cechach nebo ryze ale zrejme vam unika pojem potravinova sobestacnost
      Kakao a ryzi si cesi muzou nakoupit na trhu ale zakladni potraviny je treba pestovat na domacim hristi vy ekonome
      Jestli ze zeme musi dovazet 80% zakladnich potravin tak je to neuveritelne bezpecnostni riziko a kakao a ryzi si klidne muze clovek odpustit toho se nenazere
      Zeme ktera dovazi 80% potravin je v pozici otroka a zcela zavisla na kolonizatorech..
      A ze se o kolonizaci jedna o tom neni pochyb
      Proc se kolonizovalo..??
      Ani ne tak pro rabovani ale proto aby byly kde prodavat zrcadka a koralky
      To je zaklad kolonialismu chytraku..

      Vymazat
    13. 19:49
      Chyba je v tom, že tvoje tabulka je v eurech.
      Než obviníš někoho ze lhaní tak se předtím raději zamysli ať potom nevypadáš jako idiot.

      Vymazat
    14. 22:34 tak fajn, omlouvám se jiná měna. Ale ani násobením mi to Vaše číslo fakt nevyšlo.
      Zde je jiná tabulka ministerstva obchodu za 2017 a 2018 v Kč a zase jiná čísla a ne 133. Je to tam jak v Kč $ i €.

      Dejte svůj odkaz na zdroj, kde se ta Vaše čísla publikují. Díky.

      Vymazat
    15. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    16. 23:07 No ani vy (a 17:44) to nemáte vyfutrované. Soběstačností se v zemědělství vždy a všude ve světě myslely místní plodiny a zvířata.
      Nevím jak jste přišel na soběstačnost ČR v rýži, olivách, jižním ovoci, ropě. I žák ZŠ ví, že lososy a tuňáky v ČR nenaloví a to ani jednoho. Co tu ale vypěstuje a vychová, může směnit za něco jiného, např. za Vámi oblíbenou rýži. Protože bude jinde nepřízeň tak
      a) nemusí být nárůst cen u nás tak vysoký když koupím co chybí,
      b) peníze se protočí v místní ekonomice,
      c) nadbytek můžu prodat
      Pořád je to ale vždy něco za něco. Kilo za x $. Když nic nemám, nic neprodám a můžu koupit na dluh, dokud mi někdo půjčí.

      Vymazat
    17. 23.07 tak to jste perla vy
      Ja byl presvedceny ze pro europana je nejdulezitejsi psenice zito jecmen a produkce masa
      Jasne cukr take
      Pokud je pro vas ryze hlavni komdita tak tadsi uz nic nepiste proto ze jste za hlupaka ..
      Ryzi dovazeli i bolsani ale jestli ze to je hlavni komodita pro europana tak jste nemocny vy perlo...

      Vymazat
  11. Hlinecká mlékárna zásobovala Španělské ostrovy severní Afriku a přední Asii slazeným kondenzovaným mlékem. Za dolary byla skrytě vyvážena i značná část produkce cukru ze zánovního cukrovaru Hrochův Týnec.ČSD ho vozila do naší části námoř. přístavu v bývalé NDR.Naše námořní lodě zajišťovaly dopravu po mořích.Po zavedení demokracie ČR již nemohla obchodovat se zámořím. V Hamburku naše zboží je opatřeno Německými doklady a "vejvar" zůstává v Německu. Zmýněný cukrovar byl prodán frantíkům a po krátké době za dotace EU zbourán až do základů.Tož tak-se dělá demokracie, nebo KOLONIE ? !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když čtu podobné socialistické hospodářství oslavující bláboly, vždycky mě napadne otázka, kde tedy byla ta záplava dolarů, marek, franků, které jsme nutně museli dostávat za ty hromady zboží, technologických celků vyvážených ve velkém do celého světa.
      Mám totiž takový dojem, že naše ekonomika právě trpěla, mimo jiné, chronickým deficitem valut. Proto ta nutnost devizových příslibů, proto ten nedostatek západních léků, jižního ovoce, zboží ze západu v obchodech....

      Vymazat
    2. 18:52
      Jedním z faktorů pro posouzení zdravé ekonomiky je zadluženost. Pokud hospodaříte na "nulu", nemůžete si moc vyskakovat. Můžete rozjet líbivou ekonomiku a stát zadlužit.
      Když už se navážíte do té "tragické" socialistické ekonomiky, zkuste se zamyslet z čeho se tady 30-let žije.
      Hnusné komunistické králíkárny jsou zatracovány v ideologické rovině, ale mastí se v nich tržní nájem.
      Socialistický majetek byl rozprodán, předpokládám se ziskem a z toho noví mocipáni postavili co? K tomu každoroční rozpočty a navrch státní dluh .... nová doba, nová měřítka na posuzování kvality ekonomiky.
      V poslední době se prosazuje agenda udržitelného rozvoje a agenda přechodu z tržního hospodářství na udržitelný způsob života s nutností se uskrovnit. Možná se dožijete chvíle, kdy toho v krámech opět nebude takový výběr .... když ne na západě, u nás určitě.
      ABC

      Vymazat
    3. 18:52 Zeptal jste se, tedy odpovím. Kupovaly se ty věci / součástky / léky, které tu nebyly, které zde nerostly a nerostné suroviny. Hlavně ale jen to, na co byly peníze podle priorit a až posledním bylo to zbytné, spotřební zboží ze západu. Výsledkem bylo zadlužení 0.

      Kam mizely peníze? Např. na obranu a bezpečnost šlo 10% rozpočtu. To ale byla 200 000 členná armáda + 65 000 složky ministerstva vnitra (policie a pohraničníci) s kompletní výzbrojí, kasárna a nemovitosti , 4500 tanků, 4900 BVP+OT, 4100 dělostřelectva, 400 bojových letadel a 100 vrtulníků.

      Nic ani tehdy nebylo zdarma. Dnešní terminologií byly tehdy občanské a zaměstnanecké benefity: zdravotnictví zdarma, recept za 1 Kčs, levné rekreace, ozdravné pobyty, školy, pionýrské domy, svazarmy, autokluby, aerokluby, hifikluby, myslivci, sport jak dorost, tak i vrcholový (kolik hokejistů bylo po 89 v NHL úspěšných a kolik jich je nyní). Stavěly a také se udržovaly školky, jesle, školy, učňáky, tělocvičny, hřiště, sportoviště, bazény, elektrifikace republiky a venkova, vodovody, kulturáky na vesnicích, paneláky, zdravotní střediska, restaurace, prodejny Jednota. Doprava - letectvo, loďstvo, autobusová doprava, vlaková doprava orientovaná na dojezd do práce, metro, jaderná elektrárna, Poldi nová válcovna, přehrady, cukrovary (Hrochův Týnec), mosty, chemičky, farmaceutické firmy, porcelánky a sklárny. Civilní letectvo a piloti, znak OK na letadle - světová třída. Vědělo se třeba a plánováno, např. kolik bude třeba zubařů za 5 let a tomu se stanovovaly priority na medicíně. Lékaři museli nedemokraticky ordinovat na vesnici, kam byli přiděleni. I obce v pohraničí žily životem díky přidružené výrobě. Dnes se podívejte na ruiny se zbytky osazenstva.
      O děti jste se v podvečer nebál a když přišly pozdě, dostaly na prdel. Děcko jste samotné poslal napříč Prahou k tetě bez velkých obav a bez mobilního telefonu. No byl to hnus pane. To až dnes je vše krásné.

      Vymazat
    4. 1852
      Rozdíl je v dluhu ČR,který se počítá v tisících miliard a který tenkrát neexistoval. Na prahu 80.let vyrovnala ČSSR požadavky zahraničních firem v souvislosti se znárodněním jejich majetku. Tím se liší např.od Polska. které dluhy mělo a byly mu odpuštěny. Všechny dluhy splatilo též Rumunsko.

      Vymazat
    5. Dluh neexistoval, protože nebylo na co si pujčovat. Neefektivní socialistcké hospodářství nebylo schopno uspokojovat základní poptávku ani za hotové.
      Nedělejte laskavě z nouze ctnost.

      Vymazat
    6. 23:51 Máte pravdu, nebylo na co si půjčovat. Jen blb si půjčuje na zbytné věci, které nejsou prostředkem obživy. Navíc se splatilo západu to, co bylo znárodněno. Takže náš dluh vůči světu nula i když bylo hospodářství neefektivní. To reparace od hospodářské velmoci Německa se nějak zadrhly. Ať už nám nebo Řecku, Polsku... Nejsou peníze. Ony ty reparace se záporným úrokem budeme chtít za tisíc let zrušit, ale to nám Němec nepromine.

      Takže je dnes 10 x vyšší efektivita práce. S neplacenými přesčasy je na odpracované hodiny zpět pracovní sobota (zrušená zrůdnými komunisty) ale dluh roste jak sviňa. Ten místní šmejd se prodal např. Becherovka, Prazdroj, 40 000 bytů OKD, Banky, zlato ... Tak to vysvětlete jako pro první stupeň. Jak ten dnešní dluh a v této výši vznikl?

      Vymazat
    7. 23:51
      Kolik lidí na světě žije v bídě?
      Kolik procent obyvatel planety řadíte mezi uspokojené?
      Dluh = prostředek pro ovládání států.
      Půjčka může být použita na rentabilní investici, to je dáváno za příklad, a nebo může být "prožraná" bez ziskového efektu.
      Je až s podivem, jak spousta lidí dokáže zcela nestydatě házet špínu, aniž by se zamyslela nad dobovými souvislostmi, možnostmi a nutnou investicí k případnému vylepšení. Jak odpadne omítka na fasádě, nic se nebude opravovat, ale rovnou se objekt zboří.
      ABC

      Vymazat
  12. Z článku:
    Každý štát má také poľnohospodárstvo, akú mieru podpory mu vláda venuje

    Po r. 1989 byla zlikvidována družstva zemedělců a rozebrány státní statky, zemědělství začali dělat obchodníci ...
    Selský rozum zmoudřelých zemědělsů (uznali že byli blbci, když se prali za soukromé hospodaření), byl nahražen mamonem restitucemi a "transformací družstev" zblblých hlupáků ..

    Podle toho to naše dnešní zemědělství vypadá ..
    K "transformaci družstev" -likvidaci a k "restitučnímu" rozebrání státních statků bylo využito užitečných idiotů bez selského rozumu ..

    OdpovědětVymazat
  13. Kolonie jsou proste kolonie tak se uklidnete a budte vdecni ze je ceska republika pod patronatem tak zdatnych a profesionalnich kolonizatoru
    Slava bruselu ..
    Je to frustrujici az by jeden rval a vzal do ruky karabac a tu vlastizradnou sebranku vypraskal
    Tfuuuj..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen si to představte. Takový obrázek.

      Letná.
      Oslava 17.11 1989
      Davy sluníčkářů a chvilkařů všech druhů a mastí..
      Proti nim jde ze všech stran s rákoskama v rukách jiný dav.
      Naštvaní. Zklamaní. Podvedení. Oloupení.
      Já bych to tipoval tak na půl "Prahy" proti tak šedesáti procentům občanů republiky (v tom i ta poctivější část Prahy) ...
      :)

      Vymazat
  14. Ať si říká kdo chce co chce, družstva byla dobrá věc, jako za první republiky byly dobré kampeličky. Jenomže to by se nedalo tak dobře rejžovat a odírat dělný lid a tak se včas muselo všechno dobré a funkční (jak říká Lídl)bez milosti zlikvidovat, aby nebyla žádná konkurence. Zdařilo se to za pomoci námi volených zástupců dělného lidu, politiků. Není to až tak složité a kdo jim do toho chce pindat, jako Fišer, Bárta nyní Babiš ten se bez milosti likviduje. Nevím jestli se nepletu ale někde jsem četl, když tak mě opravte, že za první republiky nezkrachovala ani jediná kampelička, a sloužily dobře a poctivě lidem, proto ta nutná likvidace konkurence, aby si banky mohly neomezeně diktovat. No a takhle to je se vším na co si vzpomenete a kecy o demokracii a svobodě, to jsou jen takové mimikry prasečin. Hej hou, rudý dědeček

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozrejme ze drustva jsou dobra vec a na takzvanem zapade zcela bezna zalezitost

      Vymazat
  15. 19:33
    Průšvih je v tom, že nezvítězila chytrost kolonizatorů, ale hloupost kolonizovaných a páté kolony která prodávala za pět prstů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Presne zvitezila 5 kolona..
      Ale o to vic je to frustrujici..

      Vymazat
    2. A Zbyli jen takovi rudi blbci jako vy dva. S holou rudou prdeli:-)

      Vymazat
    3. 21:34
      Ó la la, promluvil osobně mandril přepestrý

      Vymazat
    4. Anonymní 4. listopadu 2019 21:34
      My máme aspoň tu prdel. Vlastní. Co budeš mít ty? Já ti to povím. Nic. Když budete Ty a vám podobní pokračovat jak děláte a chvástáte se vlastní převahou. Ta tvoje prdel bude patřit někomu kdo tě vo..be a ty mu ještě poděkuješ. Jak to si zatím můžeš ještě vybrat. I když jen v představě. Ale jen zatím.

      Vymazat
  16. Zvítězila debilita lidí, kteří si myslely že si pořídí verpánek a bude z nich Baťa. Moudrý člověk ví že parazitizmus nejde do nekonečna a blbec je spokojený teď. V základě každého velkého majetku je zločin a snáze velbloud uchem jehly projde nežli se bohatec dostane do království nebeského. Protože tohle pracháči chápou snaží se udělat si ráj na zemi.

    OdpovědětVymazat
  17. 20:07 Moudře napsáno.

    OdpovědětVymazat
  18. Anonymní 4. listopadu 2019 20:07
    Já "miluju" ty, co chodí pravidelně do kostela a dodržují všechny rituály jakéhokoli náboženství. Nikdy jsem nebral a neberu nikomu upřímnou víru v Boha, ale podle - prý - nalezených "nových" textů slov samotného Ježíše je skutečná Víra v každém z nás (nebo prostě není) a Vírou rozhodně není modlářství. Vzpomněl jsem si teď na jeden příklad - bohužel si nepamatuji který spisovatel to napsal - jak mafián chodí do kostela, přispívá, plní své povinnosti věřícího, dostane rozhřešení a pak jde a klidně může znova ... však víte co mám na mysli. Nebyli to Husité, kteří byli také proti podobným odpustkům? Nejsme i proto stále pohani prokletí, sémě neznabohů, které je třeba trestat neustále a vysávat pokud možno donekonečna?
    Jo a podle těch slov se prý takoví věřící k Bohu nedostanou. Téměř nikdo dnes nepochybuje, že Bible byla nejen upravována, ale i několikrát přepsána. Takže jejich je ráj pozemský, naše setkání s Bohem, pokud v něj věříme. Ale docela rád bych věděl s kým by se tak mohli a můžou setkat oni?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katolická církev hraje na burze bible nebible, bůh nebůh:
      https://www.e15.cz/byznys/burzy-a-trhy/katolicka-cirkev-prisla-na-burzach-o-desitky-milionu-korun-1363858

      Vymazat
    2. Pane 21:11 ano jsem věřící ale ne v nějakou církev nebo nějaká dogmata. Vím že podobné téze co v Bibli byly popsány již v klínovém písmě ale to neznamená že tam jsou jenom bludy.Jsou tam popsány tak trochu básnicky lidské zkušenosti. I když to Venca Flaška zprofanoval tak věřím v přirozenou sílu pro rovnováhu a tím ve vítězství pravdy a lásky. Setkávám se se svými potomky, příbuzenstvem a dobrými lidmi co se stále neženou za každou zvrhlostí. Vzdělaný neznamená moudrý. Moudrý člověk hledí omezovat své potřeby a hlupák nemá nikdy dost. PRDĚDA.

      Vymazat
  19. Pro 18:52. Popsaný minipříběh je ze života a ověřitelný. Podobných proběhlo v době likvidace celého státního a družstevního hospodářství tisíce. Co při tom prožívali statisíce živitelů rodin nemá cenu rozvádět. Slepý nevidí,hluchý neslyší-nebo nectěli vidět. Slyšet mohli pouze oslavné ODS ódy v ČT i ČR a dodnes se moc v tomto nezměnilo. Vlastně změnilo vše,ale k horšímu. Nejzrůdnější je školství, justice, kultura a nekvalita pěkně zabalených sr-ček nazývaných potravinami."Privatizátoři" si ale užívají i se svými lokaji.

    OdpovědětVymazat
  20. Ivan David je europoslanec na svém místě, nebojí se jít se svou kůží na trh, hájí tam v Bruselu zájmy českého národa a státu, dá se říct, že neohroženě. A tak to má být, je dobře, že jsme pana I. Davida zvolili. Před časem nás v Bruselu zastupoval jiný psychiatr, jmenoval se Jaroslav Zvěřina, tomu šlo jen o europoslanecký plat a další výhody, Zvěřinovi šlo jen o to, aby se napakoval, společně s jedním ze zástupců Litvy byl vyhodnocen jako nejpasivnější člen celého Evropského parlamentu, přitom zájmy českého národa mu byly asi skoro lhostejné, dodneška se rád občas ukazuje na obrazovce a dělá chytrýho. Zvěřinovi asi taky hodně záleželo na tom, aby pak celý zbytek života dostával z Bruselu europoslanecký důchod, proslýchalo se, že si do své politické činnosti v Belgii přibíral i příbuzné, no nevím, co je na tom pravdy.

    OdpovědětVymazat
  21. Děkuji Vám pane Davide, správně jste to řekl těm euro tupoňům.Držím Vám palce za to že dobře hájíte zájmy naší země.

    OdpovědětVymazat
  22. No naprostý idiot, který uvádí fakta, neúrody-ta se objevovala běžně v minulém století. Ale vždy to vyvážila nějaký způsobem obchodní politika. Něco za něco. Pravdou je, že naši předkové nepotřebovali banány. Ale blbec druhu Homo Soroš je schopný argumetntovat vše.Prostě v případě mimořádných klimatických případů nebylo v některých částech království českého ovoce některého druhu no a co neposrali jsme se s toho.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, kvůli tvojí debilitě a touze po jakési (pseudo)soběstačnosti nebudu žrát "v případě mimořádných klimatických poměrů" celý rok pšeničné placky. Proč bychom takové hlouposti, ty volku, měli dělat? Kvůli vaší choré ideologii?
      Chvála bohu, že už tady takoví ekonomové a stratégové jako ty, kteří vedli tuhle zemi do bídy, nevládnou.

      Vymazat
    2. Anonymní 4. listopadu 2019 23:49
      Hlavně si to pamatujte, co jste napsal. Abyste pak nebyl rád jen za ty placky. Pak si běžte žebrat po Evropě.

      Vymazat
    3. 23:49 Znovu a znovu. Soběstačnost v zemědělství je, že co mohu, to si vypěstujeme sami, když se neurodí tak přikoupíme. Pokud na to máte, je krize, vstanete a objednáte si kaviár a šampaňské, tak si pěkně pochutnejte. Rozumné to není, ale za své si dělejte co chcete a klidně si vozte hovězí z Argentiny. Nechtějte ale, aby se s Vámi o Vaše náklady během krize dělili lidé, kterým stačí chutné a levnější maso z místního českého býčka.

      Vymazat
    4. pro 23.49 hlavně že dnes vedou ekonomiku géniové kteří vše co bylo cenné prodali a republiku zadlužili

      Vymazat
  23. Anonymní 4. listopadu 2019 21:44
    A největší "sranda" je to, že i kdybychom si v tomto státě začali náhodou počínat rozumně, nebude tu moc lidí, co by něco uměli udělat na prodej. Stali jsme se závislí na dovážených dílech, abychom mohli montovat. Stali jsme se závislí na dováženém a převáženém zboží, abychom tu měli moderní sklady. Stáváme se stále více závislými na dovozu potravin, abychom mohli jíst. Stáváme se jako celek hloupějšími, protože i díky EU si ničíme školství. Snad každí rodiče si myslí, že jediná cesta pro jejich potomka je cestou "jakéhosi" minimálně úředníka. Prakticky nikdo z rodičů nechce uvažovat příliš realisticky. A pokud náhodou jdou mladí do výrobní profese, zase nemají povětšinou po absolování nutnou praxi. V každém případě až EU buď vystřízliví, nebo se rozpadne, či proběhnou - jemně řečeno - nedobré události a my se zase budeme muset sami starat o sebe, bude to hodně těžké.
    Ono by stačilo, kdyby se Evropská slátanina chtěla chovat skromněji podle různých vyhlášení - tedy rozuměj pod tím ten odpornej, hnusnej otravnej a zbytečnej dav, kam patří i ti co dnes slaví. A to ať se jim to líbí nebo ne. Úplně stejné problémy budou mít prakticky všechny evropské země. Nakonec se může docela dobře stát, že bohatství Evropy získané především z větší části několika zeměmi na úkor svých kolonií, se ukáže hřebíčky do rakve epochy, které se bude možná v budoucnu říkat Euroatlantický debilismus období diletantismu osmnáctého až dvacátého prvního století.

    OdpovědětVymazat
  24. Pro absolutní blce. Dnes není naprosto jednoduché přežít v případě nějaké obchodní války. Protože opravdu zemědělství je základ přežití. Dříve bylo mnoho malých zemědělců, kteří si nechávali část úrody pro reprodukci.
    Dnes čekají na to co jim jakási nadnárodní společnost prodá. Ale je to jen na jedno zasetí! Po druhé to nevyklíčí. To je případ Venezuely. A nejen té.Dnes nejsou zemědělci vlastníky (z velké většiny)ani vlastníky půdy, natož vlastníky osevů. Prostě nemají co zasít.To vše vlastně je zásluhoun globalizace a EU. Jenže pokud to fuguje a nikdo se nebrání tak to jde. Ale běda.......

    OdpovědětVymazat
  25. Dnes máme premiera, který navštíví centrálu výzvědné služby cizí velmoci a který není schopen zabránit odlivu peněz ze státního rozpočtu do neziskových organizací kteé poškozují ekonomiku a stát

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale zemědělec je. Nebo myslíš, že řepku tiskne? A chová se tržně. Pěstuje, z čeho má největší zisk. Tak má být komunista nebo kapitalista?
      Jo a dotace na řepku je z EU na biopaliva. Tak se ničí konkurence, která by pěstovala cukrovku nebo sázela vinice. Ne ne hošánci. Pěstujte si řepku. To se vám s dotací vyplatí.

      Vymazat
  26. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. achtung achtung -silenec uprchl z ustavu - je nebezpecny eventuelne ma zbran hlaste okamzite 911 a mista kde byl spatren
      Nazyva se honolulu a casto i cisarem rimskym nekdy take napoleonem. Poznate dle znacne velke sisate hlavy ,prasecich usi silhavych oci pajda jako Wenstein -prcackar a hlavne pozor -casto byl viden malymi detmi bez spodnich casti odevu i spodku -uplne obnazen- hlaste ho nejblizsi policii Stari 74 ,vypada vsak na 124 ,znacne sesly vekem a sexuelnim zvrhlictvim Dekujeme

      Vymazat
  27. Honolulu aby se něco změnilo tak to se musí napřed posrat u vás, protože kdo by na vás dělal. Je to zákon padajícího hovna a vy jako Smíchovák to musíte přece vědět. Pokud je otrokář v kondici tak se nic nemůže změnit. Problém začne až zkolabují rotačky na zelené kůže. To bude fofr. Zatím jste nám neřekl proč to vzalo takový sešup v Jižní Africe. Asi jste ty opice moc vzdělávaly. Tady jde školství do prdele tak to asi půjdem také.

    OdpovědětVymazat
  28. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. staci drahy priteli kdyz nam to zitra vysvetlite svym jazyken pro nas IQ 30. Vase sdilnost jest znama a vyrecnost ma cislo 1 dekujeme predem a tesime se na preklad toho hlavniho obsahu snaseho milovaneho Trumpa Diky Diky huhuhaha

      Vymazat
    2. Prestan si saska lestiti neb tve chrabre ruce zocelene v Africke pousti se pocnou trasti a nenejdes pismenka kterymi nas oblazujes Howgh

      Vymazat
  29. Když se tak člověk rozhlíží po současné EU a po ČR, tak v něm musí zákonitě zesilovat pocit "posledních dnů Pompejí".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda a láska zvítězí, i kdyby měli všichni pochcípat díky GMO produkci v potravinách!

      Vymazat
  30. Dobře pan David proto jsem ho do eu parlamentu volil je třeba zastupovat důsledně České národní zájmy.

    OdpovědětVymazat
  31. Zde zase v ramci politicke "HYGIENY", kterou zavadeji v Cesku nemiti exoticti a politicti spindirove, zmizelo nekolik dulezitych prispevku. (Perverznosti, ale
    nezmizely !)
    To svedci o kulturnim vlivu ruznych orientalnich kozomrdu, vseho zbarveni, kteri przni ceskou kulturu a nas vrozeny intelekt , ktery oni nemaji !

    Cenzori jsou proste blbecci a pripominaji nam to denne NASILNE !
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
  32. 9,57
    Bože,takovej kokot jako seš ty by měl dobrovolně skočit pod vlak....NIKOMU BYS NECHYBĚL!!!!.-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tací již jsou Američané, s tím rudý pšouku nic nenanděláš! A Honolulu je Vlastenec, rasista, člen KKK, neb skutečné Vlastenectví je především rasová bdělost, tvrdá práce, boj a vzdor! Kdežto podstatou existence tzv. Nové republiky je bohužel jen ubohá vzpoura podlidí*) proti společnosti řízené elitami, neboť se přirozeně nerodíme rovní! Požadavek rovnoprávnosti nerovných je v podstatě základní levicové dogma, které pravičák uznávající přiroznou nerovnost lidí musí rozhodně odmítnout! Masy jsou zženštilé a potřebují být vedeny, ale nesmí mít v čele nějakého ráčkujícího opilce, profesůrka s hláskem jako konipásek a ukradeným perem v kalhotách, nebo uslintanýho žvanila s holí či šimpanzoidního jako krysa z kanálu pištícího estebana, nýbrž potřebují muže s holínkami, který udeří do stolu a zařve: "Toto je správná cesta!" A tak to dnes mohu shrnout prohlášením, že já jako neznámý jedinec jsem povstal proti neobolševismu a zahájil boj s tímto rudým lejnem a neskončím, dokud jako jev definitivně nezmizí ze života nejen Čechů!!! Jen napneme-li k tomuto posvátnému cíli veškeré své síly, vůli, důmysl, píli a houževnatost, jen pak budeme moci opět začít stoupat k výšinám, tak jako kdysi naši dávní předkové, kteří nedostali výsadní postavení na Zemi darem, nýbrž si ho museli za cenu nesmírné brutality vybojovat!

      *) Americký novinář a filosof Lothrop Stoddard když popisoval situaci v Rusku po svržení cara, definoval tamní obyvatele jako spodinu, kterou označil za nejvíce zdegenerované lidi na Zemi, a to v knize "Revolta proti civilizaci: hrozba podčlověka" (1922) - https://cdn.counter-currents.com/wp-content/uploads/2011/11/revolt_against_civilization.jpg

      Označil tamní typ podřadného člověka, jehož existence nedosahuje na kritéria adaptability zavedená nerovnostářským společenským řádem jako podčlověka.

      Vymazat
  33. Honolulu internet je zatím pevně v rukách JUSEJ takže je možné že to co napíšete a užijete některá slova nějaký program od vás k nám nepustí. Tady zatím cenzuruje jen pan administrátor s tím že záhlaví zůstane a tím i přehled co bylo smazáno.

    OdpovědětVymazat
  34. achtung achtung -silenec uprchl z ustavu - je nebezpecny eventuelne ma zbran hlaste okamzite 911 a mista kde byl spatren
    Nazyva se honolulu a casto i cisarem rimskym nekdy take napoleonem. Poznate dle znacne velke sisate hlavy ,prasecich usi silhavych oci pajda jako Wenstein -prcackar a hlavne pozor -casto byl viden malymi detmi bez spodnich casti odevu i spodku -uplne obnazen- hlaste ho nejblizsi policii Stari 74 ,vypada vsak na 124 ,znacne sesly vekem a sexuelnim zvrhlictvim Dekujeme

    OdpovědětVymazat
  35. Je mi to asi naprd, ale poprvé jsem se s volbou trefil, pan doktor bojuje. Možná je to marný, ale už by si zasloužil medailí Za statečnost. Díky.

    OdpovědětVymazat