Reklama

středa 13. listopadu 2019

Co jste dokázali?

Tribun 
13.11. 2019  Převzato z blogu Tribun
Už dlouho mi vrtá hlavou jedna taková kacířská otázka a protože nejméně dalších deset let nebude vhodnější příležitost se zeptat, zeptám se teď: Představte si, co všechno za třicet let od převzetí moci v roce 1948 do roku 1978 dokázali v dobrém i zlém komunisti, a teď mi řekněte, páni demokraté, co jste za stejných třicet let dokázali vy?


Já když se podívám na třicet let komunistů, tak vidím nové továrny, přehrady, elektrárny, silnice, byty pro lidi na bydlení a ne jako spekulativní investici, neuvěřitelné kulturní vzepětí šedesátých let, Remka ve vesmíru, metro v Praze, politické procesy i rehabilitace, kolektivizaci zemědělství i soběstačnost v potravinách, akce „Z“ a brigády, sovětskou okupaci i normalizaci…

A co vidím, když se podívám na třicet let od roku 1989 do roku 2019? Privatizaci. Padesát odstínů privatizace. Zkrachovalé podniky, bezdomovce, exekuce a lány řepky; a v kultuře nic, co by stálo za zmínku. Jinak nic. Žádný pokrok, žádná snaha, žádná vize, žádný společný cíl, jen partikulární sobecké cíle urvi, co se dá, a jdi přes mrtvoly. Jedním slovem – stagnace. Paralýza antikomunismem.

Jestli to vidíte jinak, zkuste mě přesvědčit. Ale tím, jaké je to dnes, ne jaké to bylo dřív. Neargumentujte padesátými léty a nedostatkem banánů, argumentujte tím, jak se společnost posunula, co získala, co vybudovala. Celá společnost, ne Kellner, Babiš nebo Bakala. Neomezenými možnostmi pro agresivní podnikavé predátory mě nepřesvědčíte, vydáváním monotónního oslavování „svobody“ za svobodu samotnou také ne. Ani internetem, magnetickou resonancí a dalšími přínosy pokroku obecně, který je v takové Číně, Indii či leckde v Africe stejný.

Je mi líto, ale já prostě nic, co by převážilo bezdomovce, exekuce a sociální nespravedlnost nějak nenacházím. Asi nemám ten správný smysl pro svobodu.




191 komentářů :

  1. Něco k té svobodě .. , v dnešní předvýroční době o tom všichni přiblblí chytráci trosí svoje moudra.

    Jeden moudrý muž kdysi řekl: "Největším otrokem je ten, kdo žije v přesvědčení že je svoboden".

    A já dodávámm: Všichni kdo o té svobodě kecají ty svoje nesmysly jak jsou už třicet let svobodní, tak nejsou a nikdy nebudou svobodní, dokud se nevymaní z otroctví svojí blbosti ..
    Učit se, učit se, učit se ... hlavně uvědomováním si blbosti posledních třiceti let ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je skutečně moudro gigantických rozměrů. Asi jako "Nejvíce nemocen je ten kdo se cítí naprosto zdráv". To přece dává smysl, že?

      Soudruhu, máte to marný, snažíte se sice šířit svůj duševní smrad a nemoc seč vám síly stačí a snažíte se jím nakazit společnost, ale jste už jen k smíchu a zcela bezmocný, hodný jen politování.

      Vymazat
    2. 15;22 Placate nesmysly...Svoboda, tak jak je dnes zneuzivana je prazdny pojem....Vase svoboda konci tam,kde zacina svoboda jineho...To zaprve...Za druhe je omezena hmotnymi statky a hlavne zadluzenim...a je toho vic...Ze mame "svobodu" volit ze 150 podobnych stran lidi,ktere politika nezivi,nezajima

      Vymazat
    3. 15:22 Nevím sice čí jste soudruh, ale prozraďte kterou společnost a čím strašnějším byste ji chtěl ještě nakazit? Myslíte tu společnost, která se potácí vykořisťována střídavě státem a magakoroporacemi, tu která ztratila za tohohle obludného režimu veškerou lidskost, tu společnost která se kůli pár stříbrným rve jak psi a nechá své chudé a slabé chcípat na ulici? Tak to nevím čím by takovou společnost mohl ještě někdo nakazit.

      Vymazat
    4. 15.22 Inteligente, přešvědčený o svojí svobodě a vítězství pravdy a lásky, tebe asi ještě někdo přesvědčil že jsi moudrý, vtipný a mediální hvězda diskuzí ...
      Pro tebe platí "Největší blbec je ten, kdo je přesvědčený o svojí genialitě .."
      Nastuduj si něco o filosofické logice ...

      Vymazat
    5. Prosím, nereagovat na blba z 15:22 a dále.
      Je to zaměstnanec pravdy a lásky a je to jeho jediné
      zaměstnání. Pracuje téměř 24 hod. denně a porušuje tím
      i zákoník práce. Má od písmena těch, kdo na něj reagují a tak vy co na něj reagujete, vyděláváte mu
      prachy.

      Vymazat
    6. Lůza, někdejší kolaboranti a potomci a pobratimové někdejších kolaborantů, bagatelizující a zesměšňující ještě dnes v internetových komentářích (žlučovitých zvratcích) Havla i Listopad si opravdu nezaslouží nic jiného, než si zopakovat tehdejší historii, resp. estébácko-gangsterskou vládu, kterou reprezentuje agent Bureš a stínová rudo-hnědá NF. Z řad těchto (povětšinou anonymních a zbabělých) ubožáků se po celé generace rekrutují "užiteční idioti" všech diktátorů a kolaboranti s každým okupačním režimem. Není divu, že u nás totalita vydržela celých 50 let. Ani se nedivím, že zbabělci jsou alergičtí na zrcadlo, v němž vidí zas a znovu jen zbabělého a zakomplexovaného potkana… a Havel, Horáková či bratři Mašínové rovněž každému zbabělci, křivákovi či bývalému kolaborantovi nastavují takové pomyslné zrcadlo. Zrovna tak se nedivím, že tito frustráti, zakomplexovaní a zlomyslní anonymní nýmandi, jsou vesměs zároveň i obdivovateli putlerovské kleptokracie a anti-amerikanismu. Ještě asi dlouho budeme lavírovat na pomezí mezi demokracií a socialismem, přinejmenším do té doby než vychcípaj na chlast a ovarové žranice!

      Vymazat
    7. Tohle ti ty poblbanej arijskej untermensch zanechala tvoje incestní familie A52,F73,F200 F808,F600,F602!!!#

      Vymazat
    8. 18.34
      no pěkně ses vystříkal... už ti je líp? Vyhodils sem tu snůšku trollích frází a máš pro dnešek vyděláno . Jsi ale beznadějný staromódní zoufalec, který neví která bije.

      Vymazat
    9. To jsou jen provo-akce "clanku",aby jste se debilkove vykecali ,vyzvatlali pod vedenim Honolulu a kdyz se vam neozve uz brecite kde je a aby se vam ulevilo chutnala vam polivcicka a vyspali se bez problemu..
      A nedelali tak problemy pro elitu !!
      Nejakymi protesty nebo demonstracemi..
      Na to je NOVA GRETOBLIKA ,/SOROSREPUBLIKA/..
      A jejich funkce..Vedi snadno a rychle jak na vas vyzrat..

      Vymazat
    10. 17:47 Tolik putlerčiků zase znát nepotřebuješ! Postačí když poznáš tohodle svýho vypouštěče - https://pbs.twimg.com/media/DQ3D5L9WsAAByD3.jpg

      s Aspergovým syndromem A52! To jen abys nevlít do prdele omylem někomu nevinnýmu, až se budeš vracet z výletu domů!!!#

      Vymazat
    11. Tohle ti ty poblbanej arijskej untermensch zanechala tvoje incestní familie A52,F73,F200 F808,F600,F602!!!!

      Vymazat
    12. 10:31 No jo putlerpšouku, celá banda kremelskejch kretenů, tvejch vypouštěčů! A teď je koukej ještě pěkně seřadit - zleva doprava! - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/%D0%A8%D0%93%D0%9D%D0%A8%D0%93%D1%82%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B52.jpg

      To aby je strejda Googlů mohl snadnějc přiřadit k těm tvejm rodinnejm kódíkům:-)))

      Vymazat
    13. Tohle přesně ti ty poblbanej arijskej untermensch zanechala tvoje incestní familie A52,F73,F200 F808,F600,F602,!!!

      Vymazat
    14. Ano, svoboda je naprosto prázdný, bezobsažný pojem. Slovo svoboda je politický kýč.

      Vymazat
    15. Opakovně v 10:56 vyskřekl dementní nekrofil z teplický prosektůry, schopnej maximálně dotlačit z pitevny do márnice vozejk se zašitou zdechlinou nějakýho toho komoušskýho geronta, aniž by se přitom probral z lihu co v něm primář uchovává potraty cigánskejch socek, a kterej mu chodí potajmu upíjet!

      Vymazat
    16. Tohle přesně ti ty podřadnej poblbanej arijskej untermensch zanechala tvoje incestní familie A52,F73,F200 F808,F600,F602!!!!

      Vymazat
    17. 13:32 O famílii na tvým místě bych radši pomlčel, kdybys tušil co netušíš, páč tvá máti je němá už od dětství. To se stalo, když za války její komoušskou famílii navštívili ukrajinští vlastenci z UPA, kteří tvý bábě uřezali ty její povislý kozy, dědkovi zvadlýho kokota a ještě dejchající je oba vhodili do škarpy, kam chodila celá vesnice srát. Bohužel tvou matku, tuhletu kurvu - https://im.tiscali.cz/press/2017/11/30/883039-final-0787-3800x2536.jpg

      nenašli, páč byla schovaná v tý škarpě mezi hovnama a oni ji nedokázali rozeznat! A to byla chyba, tak jí pak mohl ožralej Havel na mejdanu, kde vynášela popelníky, ošukat a z toho si se vylíhl ty! Jenže tě potratila a ten potrat naložili do lihu a později poslali kremlovoroj jako delikatesu. Od tý doby co ji zežral poletuješ coby shluk těkavých plynů z lejnolíhně tohoto smradlavýho Ugrofína! - https://pbs.twimg.com/media/DQ3D5L9WsAAByD3.jpg

      Vymazat
    18. 18:47
      Tohle přesně ti ty poblbanej podřadnej arijskej untermensch zanechala tvoje incestní familie A52,F73,F200 F808,F600,F602!!!!

      Vymazat
    19. oprava: pro poblbana jako ze Zemana z 0:49! Sorry ... naopak Jeho Vysokoblahorodí z 18:47 si velice vážím za odhalení nejasností v mojem původu, které vysvětlují některé moje potíže - viiz častý pocit levitace a odporný pach okolo! Zařídím se dle toho.

      Vymazat
  2. Proč by sel kdokoli snažit přesvědčovat fanatického obdivovatele předlistopadové totality, který se zakopal ve svých rudých barikádách? Zcela zbytečná a marná snaha, ztráta času.


    Zkuste mě přesvědčit, že za Protektorátu bylo zle. Exekuce nebyly, bezdomovci nebyli, stavělo se, budovalo se, vyrábělo se o 106. A lidi, když drželi hubu, nebo ještě lépe, přímo kolaborovali, se zle neměli.
    Hlavně mě nepřesvědčujte, getapem, vraždami, koncentráky... To je přece naprosto vedlejší a nepodstatné.

    Soudruhu, smysl pro svobodu skutečně nemáte. Sice si jí dosyta užíváte a zneužíváte ji, ale nepatříte do téhle společnosti. Přesto i takového jako vy společnost toleruje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15:17 To je bohapustá demagogie. Za protektorátu se toho zase tak moc nepostavilo a když tak pro vojenské účely a vyrábělo se pro Říši ne pro ČSR. Lidi se zle rozhodně měli- existoval přídělový systém. A před 89. tady rozhodně koncentráky nebyly, takže vás tím přesvědčovat nebudu. Když jste přímo neprovokoval, tak se vám nic nedělo. A když jste provokoval, tak také nic moc. Kecy, že jste nemohl na školu atd. moc nezabírají. I vámi obdivovaný VH se dostal na vysokou ( to že to po prvním semestru vzal je jiná věc), to že ho nevzali na uměleckou spíš souviselo s talentem. Jeho brácha vystudoval vysokou a dokonce dostal kandidáta věd, k čemuž se musel vyslovit i ÚV KSČ.

      Vymazat
    2. Nereagujte na blba z 15:17. Je mu, podle jeho znalostí z doby německé okupace asi 100 let. tudíž senil.

      Vymazat
    3. Na 15:17 bude podáno trestní oznámení kvůli propagaci nacismu.

      Vymazat
    4. Víte vy 15:17 jak se za Protektorátu lidé neměli zle? Jak se stavělo? Jak nebyli žebráci a bezdomovci? Jste hlupák, já ten Protektorát prožil. Existovali jak žebráci a bezdomovci ze starých a invalidních, nebylo valně co k jídlu, nebylo valně čím topit a do čeho se obléknout. Nestavělo a nebudovalo se nic, krom toho co bylo nezbytné pro válečnou výrobu, popřípadě pro izolaci a likvidaci "nepřátel Říše". Víte vy něco o stanných soudech, jak snadno padaly tresty smrti, víte vy něco o tom, jak málo stačilo, aby mocenské orgány zahájily střelbu? Zasloužil byste "pár přes tlamu" od všech těch, co se ctí přežili! Hnusáku.

      Vymazat
    5. 16:42 mýlíte se, k vědeckým aspiranturám se zaměstnavatel a organizace KSČ vyjadřovaly pouze v případech, kdy mělo být studujícímu poskytováno studijní volno. Pokud ne, bylo jedinou podmínkou úspěšně absolvovat přijímací zkoušky, resp. mít splněny odborně kvalifikační předpoklady. To od roku 1965, kdy byly skartovány dosavadní "kádrové materiály". Mluvím z vlastní zkušenosti občana, který (to pro ilustraci proměn doby) neobstál při posledních "třídně politických prověrkách" v roce 1959.

      Vymazat
    6. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    7. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    8. Tihle ti ty poblbanej arijskej untermensch zanechala tvoje incestní familie A52,F73,F200 F808,F600,F602!!!#

      Vymazat
    9. 18:48 No jo putlerpšouku, celá banda kremelskejch kretenů, tvejch vypouštěčů! A teď je koukej ještě pěkně seřadit - zleva doprava! - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/%D0%A8%D0%93%D0%9D%D0%A8%D0%93%D1%82%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B52.jpg

      pro strejdu Googla! Aby to nepopletl ...

      Vymazat
    10. Tohle ti ty poblbanej arijskej untermensch zanechala tvoje incestní familie A52,F73,F200 F808,F600,F602!!!!

      Vymazat
    11. 10:30 Tolik putlerčiků zase znát nepotřebuješ! Postačí když poznáš tohodle svýho vypouštěče - https://pbs.twimg.com/media/DQ3D5L9WsAAByD3.jpg

      s Aspergovým syndromem A52! To jen abys nevlít do prdele omylem někomu nevinnýmu, až se budeš vracet z výletu domů!

      Vymazat
    12. Tohle přesně ti ty poblbanej arijskej untermensch zanechala tvoje incestní familie A52,F73,F200 F808,F600,F602!!!!

      Vymazat
    13. To je zvláštní, mně aspiranturu fakutlní výbor KSČ zrušil. Bylo to sice protizákonné, protože jsem byl řádně přijat a splnil všechny podmínky a nesplnil podmínky pro zrušení, ale bylo mi doporučeno se ve vlastním zájmu neodvolávat.

      Vymazat
    14. 10:55 Vyskřekl nekrofilní zřízenec z teplický prosektůry, schopnej maximálně dotlačit z pitevny do márnice vozejk se zašitou zdechlinou nějakýho toho komoušskýho geronta, aniž by se přitom probral z lihu co v něm primář uchovává potraty cigánskejch socek, a kterej mu chodí potajmu upíjet!

      Vymazat
    15. 18:14 Co by pak muselo bejt podaný na rudej sajrajt tvýho ražení, rudá mrdko! Vám hajzli zkurvený už brzo načechrá ty vaše chlupy z podpaží co vám rašej na těch hnusnejch makovicích tady tahle kadeřnice Anča! - https://www.youtube.com/watch?v=32_labDTeTM

      Rozbřesk Nové Evropy je na vzestupu v Kyjevě - https://www.youtube.com/watch?v=44PlgE1h1c4

      Je jasné jak tenhlencten tvůj KáGeBánskej pasák skončí! - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/EkGqBuz.jpg

      Vymazat
    16. Tohle ti ty podřadnej poblbanej arijskej untermensch zanechala tvoje incestní familie A52,F73,F200 F808,F600,F602!!!!

      Vymazat
    17. 13:31 O famílii na tvým místě bych radši pomlčel, kdybys tušil co netušíš, páč tvá máti je němá už od dětství. To se stalo, když za války její komoušskou famílii navštívili ukrajinští vlastenci z UPA, kteří tvý bábě uřezali ty její povislý kozy, dědkovi zvadlýho kokota a ještě dejchající je oba vhodili do škarpy, kam chodila celá vesnice srát. Bohužel tvou matku, tuhletu kurvu - https://im.tiscali.cz/press/2017/11/30/883039-final-0787-3800x2536.jpg

      nenašli, páč byla schovaná v tý škarpě mezi hovnama a oni ji nedokázali rozeznat! A to byla chyba, tak jí pak mohl ožralej Havel na mejdanu, kde vynášela popelníky, ošukat a z toho si se vylíhl ty! Jenže tě potratila a ten potrat naložili do lihu a později poslali kremlovoroj jako delikatesu. Od tý doby co ji zežral poletuješ coby shluk těkavých plynů z lejnolíhně tohoto smradlavýho Ugrofína! - https://pbs.twimg.com/media/DQ3D5L9WsAAByD3.jpg

      Vymazat
    18. 18:16 Za Protektorátu byli Češi vždy uváděni jako árijský národ a v osobních průkazech měli uveden rodokmen předků; z českých chlapců se měl vytvářet nový nacistický vůdcovský dorost na elitních školách NAPOLA; čeští muži měli být přijímáni do řad SS; „česká krev“ byla zákonem chráněná před míšením se Židy… Etablovaná česká historiografie k těmto skutečnostem mlčí, jelikož se tato historicky podložená fakta nehodí do narýsovaného konceptu, podle nějž neměli Češi v nové Hitlerově Evropě fyzicky co pohledávat. Prolhaní, sebechvalní a sebeklamní Čecháčci jsou mistři světa v obrazoborectví, strhávání soch a symbolů, přejmenovávání ulic i vlastního státu a falšování vlastní historie, založené na bratrovraždách a zákeřných záludnostech. Bohužel se ukazuje, že nedorostli pro vlastní samostatný stát, nezaložený na literárních a politických padělcích a intrikách, jakož i na uplacených rakouských dezertérech. Bohužel o zpustlou Kotlinu už nikdo z vyspělejších sousedů nestojí (aby si vlastní stát nezamořil)!

      Vymazat
    19. 18:48. 18:50
      Tohle přesně ti ty podřadnej poblbanej arijskej untermensch zanechala tvoje incestní familie A52,F73,F200 F808,F600,F602!!!!

      Vymazat
    20. 12:34, MUDr. David CSc. (co do znemožňované vědecké aspirantury za komunistů) „bylo to protizákonné“ píšete, a bylo Vám doporučeno se neodvolávat. Tím je ovšem potvrzeno jen to, že i za komunistů existovaly, tak jako dnes a kdykoli dřív mechanizmy, kterými se uplatňují nejrůznější mimoformální zájmy, osobní nelibosti i osobní konkurenční vztahy. Jak jinak, když tenkrát se hrálo nejméně o „studijní volno“, ale především, s každým titulem, i o kariéru. Třeba i postavení svého, „nedovzdělaného“ nadřízeného. Jedno, zda úmyslně.

      Vymazat
    21. 18:50 jste absolutní lhář. Není pravda, že za Protektorátu byli Češi uznáni za árijský národ, zcela průkaznou lží je tvrzení o rodokmenu uváděném v jejich osobních průkazech, v SS žádný občan Protektorátu sloužit nemohl a proto ani nesloužil, žádná škola NAPOLA pro český „vůdcovský“ dorost neexistovala, bylo pouze „Kuratorium pro výchovu mládeže ...“, jako aktivistická organizace vedená kolaboranty. Ke všemu s tím svým svinským nesmyslem tapetujete. Račte se tedy ozvat a ke svým tvrzením argumentovat. Já ten Protektorát prožil.

      Vymazat
    22. 18:59 O famílii na tvým místě bych radši pomlčel, kdybys tušil co netušíš, páč tvá máti je němá už od dětství. To se stalo, když za války její komoušskou famílii navštívili ukrajinští vlastenci z UPA, kteří tvý bábě uřezali ty její povislý kozy, dědkovi zvadlýho kokota a ještě dejchající je oba vhodili do škarpy, kam chodila celá vesnice srát. Bohužel tvou matku, tuhletu kurvu - https://im.tiscali.cz/press/2017/11/30/883039-final-0787-3800x2536.jpg

      nenašli, páč byla schovaná v tý škarpě mezi hovnama a oni ji nedokázali rozeznat! A to byla chyba, tak jí pak mohl ožralej Havel na mejdanu, kde vynášela popelníky, ošukat a z toho si se vylíhl ty! Jenže tě potratila a ten potrat naložili do lihu a později poslali kremlovoroj jako delikatesu. Od tý doby co ji zežral poletuješ coby shluk těkavých plynů z lejnolíhně tohoto smradlavýho Ugrofína! - https://pbs.twimg.com/media/DQ3D5L9WsAAByD3.jpg

      Vymazat
  3. Když dva dělají totéž, není to totéž. To je hluboká pravda tohoto přísloví. Od r. 1948-1978 se komunistům dařilo zemi pozvednout. Od r. 1989-2019 se povedlo "demokratům" zemi rozkrást, zaprodat a proměnit v kolonií.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K tomu bych ještě chtěl dodat zdevastovat kdysi kvalitní školský systém (na světové úrovni), zdebilizovat mladou generaci, opětně zavádět cenzuru, šmírování a práskání, a vyhazovy z práce za jiné než ty "správné" názory, atd. O zkorumpované, nefunkční justici a policii není třeba se zmiňovat. A šlo by pokračovat.

      K tomu bych chtěl jen dodat, že kdyby mně zde někdo za tento názor chtěl nazývat soudruhem atd. tak mi klidně může políbit prdel. Nikdy jsem bolševik nebyl.

      Vymazat
  4. 15:21 Měl jsem kolegu a kolegyni, kteří na rozdíl ode mě nevyšli v r. 1989 do ulic, ale okamžitě jednali asi podle příruček o tržní ekonomice. Kolega, ten se hodil marod, nakoupil stavební materiál za socialistické ceny a kompletně na Kladně zrekonstruoval starou barabiznu. Kolegyně, ta byla z Prahy a bydlela v družstevním bytě. Půjčila si všude možně a koupila si další tři družstevní byty, které dodnes pronajímá a už 30 let nechodí do práce. Já byl idealista a hlupák, nekoupil jsem hned v listopadu plynosilikátové tvárnice na svou stavbu (kus za 27 haléřů), ale až za rok to byly k mání ve stavebninách kus bratru 27,- Kč. Říká se tomu svoboda volby :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ta vaše známá tady asi založila pražskou Airbnb, chválím, prachy zůstaly v Česku

      Vymazat
    2. Tak to je otazka jednotlivcu... ja myslim,ze tribun se pta na neco jineho

      Vymazat
    3. Závidím lidem, kteří tušili co bude. Na náměstí jsem nechtěl dům za 150 litrů! Dnes bych měl 27 milionů! Nedošlo mi, že bude drahota, páč zrzavý potkan vykřikoval, že zachová socík, zdražování nebude, nezaměstnanost jsou lži! Byl jsem u toho, dnes si dávám po ránu 100 facek a píchám se jehlou, že sním! Kurva zrzavá, proradná z hrádečku!

      Vymazat
  5. A co vy jste dokázal, Tribune? Čím jste vy konkrétně přispěl za posledních 30 let rozvoji a prospěchu téhle společnosti? Touhle otázkou by měl každý rudý chytrolín vždy začít.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přežít v tomto bordelu ty debile!

      Vymazat
    2. Boha jeho neplacejte tu ty detske nesmysly...Mohl se postarat tak maximalne sam o sebe,stejne jako vy

      Vymazat
    3. 15.36 To je naprosto nepatřičná otázka. Otázka má směřovat na politiky, kteří mají za úkol vytvořit podmínky k růstu společnosti.
      No a tam moc valné výsledky nejsou. Růst v tom nejlepším případě pár procent. A k tomu ještě enormní zadlužení (státu, občanů, firem, krajů a měst a obcí. A to celkově se blíží 7,5 bilionům Kč. Tak nevím. Chytrolíne.

      Vymazat
    4. 15:36 Vy jste prostě nepochopil nebo nechcete chápat o čem ten článek je. Pak ale diskutovat je marný, marný, marný..

      Vymazat
    5. Na blba z 15:36 prosím nereagujte. Vaše polemika s ním je jeho živá voda. Pokus se nikdo neozve, umře na úbytě.

      Vymazat
    6. Když vás někdo častuje titulem "rudý", hned ukončit dialog. Je to zazátkovaný pablb bez argumentů a bez fištrónu, provokatér nebo opravdový hlupák.

      Vymazat
  6. Opomněl jste školství, tam je rozvrat hodně velký.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo na špičkové, i světově, úrovni. Emigranti se chytali všude v cizině jako na drátku. Mezi uznávané, renomované university patřila kdysi na úrovni Universita Karlova a Vysoká škola báňská. Lidé s výučním listem se chytali rovněž velmi lehce, kuchaři. číšníci, automechanici, kadeřnice, atd.

      Vymazat
    2. Já to myslel tak, že dnes je v rozvratu. Tehdy po roce 1948 došlo oproti první republice ke snížení úrovně všeobecně vzdělávacích škol, podobně jako dnes se na ně dostalo více lidí, tak nároky musely klesnout, ale všeobecně vzdělanost vzrostla.

      Vymazat
    3. 16:09 Máte pravdu. Vzdělanost v procentech roste, takže plán plníme na 130%.
      Zde jsou témata prací:
      ™ Adaptace rusky mluvících studentů v českém prostředí.
      ™ Analyzovat názory zaměstnanců českých věznic na problematiku krátkodobých trestů odnětí svobody a alternativních trestů.
      ™ Anorexie v současné společnosti
      ™ Bilingvní děti a česká identita
      ™ Budoucnost křesťanství
      ™ Byrokratizace univerzit
      ™ Být fit: fitness centra a zdraví z pohledu sociologie
      ™ Být člověkem, být zvířetem/být strojem
      ™ Chicagská sociologická škola - Rozpad rodiny v Chicagské sociologické škole a v současnosti
      ™ Cosplay - identita, kultura a hybridizace
      ™ Diaspora a česká migrace
      ™ Dopad rozvodu na roli prarodiče
      ™ Dopady ekonomické krize na zdraví rodin s malými dětmi
      ™ Dospívání a sociální nerovnosti v ČR
      ™ Důvěra
      ™ Embodiment a gender
      ™ Etnická média
      ™ Genderové aspekty profese
      ™ Koncept lidského kapitálu v diskusích o sociálních nerovnostech
      ™ Kritická teorie a nová média
      ™ Laboratorní experiment v sociologii: Replikace Aschova experimentu
      ™ Láska, sex a zdraví
      ™ Marketingová komunikace AISEC
      ™ Metody škálování v sociologii.
      ™ Mezigenerační vztahy v rámci složených rodin
      ™ Michel Foucault a historická sociologie
      ™ Migrace a remitence
      ™ Migrace, diaspora a nová média
      ™ Mimomanželské rodiny za socialismu
      ™ Měření v sociologii
      ™ Nastolování agendy mezi studenty FF ZČU v Plzni
      ™ Nastolování církevních restitucí na politickou agendu v ČR v roce 2008
      ™ Nastolování rámců veřejnosti: Česká republika v roce 2008
      ™ Normativní představy o délce lidského života
      ™ Nové zdravotní profese
      ™ Náboženství jako značka - marketizace náboženství a spirituality
      ™ Okruhy kvalifikačních prací: vybrané problémy současná sociologická teorie
      ™ Ovdovělé seniorky (osamocení, způsob života, pomoc rodiny)
      ™ Partnerské vztahy v post-reprodukčním věku
      ™ Partnerství a zdraví ve stáří
      ™ Předsudky středoškoláků a jejich důsledky pro sociální kapitál
      ™ Příbuzenství a rodina v kontextu současné sociální a rodinné politiky
      ™ Regionální analýza mimomanželských porodů
      ™ Rodičovství v biografii migrujících
      ™ Sexualita seniorů/rek v českých médiích
      ™ Skryté kurikulum na víceletých gymnáziích
      ™ Smysl aparátu zajetí: G. Deleuze a M. Foucault o vztahu války a společnosti
      ™ Sociální filosofie a sociologie: střety a přesahy
      ™ Sociální teorie - konceptualizace spravedlnosti
      ™ Soukromí a koncepce domova u klientů/tek domovů s pečovatelskou službou
      ™ Srovnávací analýza mediálních kampaní proti domácímu násilí v Bělorusku a v České republice
      ™ Strategie odporu v totalitním režimu
      ™ Státi se občanem
      ™ Stávati se občanem
      ™ Sémantický diferenciál
      ™ Sémiotika, sociální sémiotika a sociologie.
      ™ Sňatková tíseň a výběrové párování
      ™ Veřejné dobro: Experiment
      ™ Vliv velikosti kohorty narození na vzdělání v ČR
      ™ Vnímání feminismu v současné české společnosti
      ™ Volné téma
      ™ volné téma z historie empirického sociálního výzkumu
      ™ Vybrané problémy sociologické teorie a filosofie sociálních věd
      ™ Vybrané problémy sociologické teorie a sociologie jazyka
      ™ Význam sociologie E. Durkheima pro klasické sociologické myšlení.
      ™ Význam sociologie M. Mausse pro klasické sociologické myšlení.
      ™ Významná sociologická výzkumnice v historii sociologie - Jiřina Šiklová
      ™ Vězňovo dilema jako role-playing experiment
      ™ W. F. Whyte - sociolog a sociální antropolog
      ™ W.E.B. Du Bois a jeho sociologické výzkumy
      ™ William Foote Whyte - Street Corner Society a replikace jeho výzkumu
      ™ Zdravotnický personál v léčebnách následné péče, Domovech seniorů a Domovech se zvláštním režimem
      ™ Zdravotní turistika
      ™ Zdraví migrantek
      ™ Zkušenost
      ™ Změny českého vězeňství v rámci reformy od roku 1989.
      ™ Šest stupňů separace: replikace pomocí e-mailové komunikace
      ™ Šest stupňů separace: replikace v prostředí sociálních sítí™

      Vymazat
    4. Za socíku takové práce nebyly. Ale spousty lidí, kteří měli slušné předpoklady studovat technické a přírodní vědy, měli možnost je studovat. To za první republiky nebylo z ekonomických důvodů. Zmizela negramotnost, zmizelo spousta lidí, kteří po základní škole rovnou nastoupili do nekvalifikované práce. Takže vzdělanost po roce 48 tímto způsobem vzrostla. Náš učeň měl všeobecné znalosti na takové úrovni, kterou zejména za oceánem neměli ani průměrní středoškoláci.

      Vymazat
    5. 16:56...To je k ZBLITÍ!!!!!!!
      Kolik nezyskofek se ještě bude muset založit,aby se všichni tihleti absolventi někde čapli...
      Ti už hejbat rukama nebudou NIKDY...
      Mají papír na doživotní cintání si pentlí.
      Plačící smajlík
      Helanov

      Vymazat
    6. Co ovšem bylo především pozitivní, bylo specializované školství pro děti, které do té doby byli v "inkluzi" a tedy na konci školní docházky nevzdělané a v životě zcela závislé na dříve prakticky nulových sociálních službách. Tak to specializované školství na jednotlivé mentální vady, které vzdělali člověka, jsme zrušili a nahradili polonevzdělanými "ASISTENTY" a vyhozenými miliardami Kč. Takový pokrok o pár km zpět jsme učinili a je nám hej.

      Vymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  8. Soudruzi tu zase piští a bojují své dávno prohrané bitvy. Ani po 30 letech ještě nezvládli rozdýchat, že je lidé kopli do prdele, sovětské tanky jim tentokrát nepřispěchali na pomoc a přišli tak definitivně o moc, kterou si ukradli a násilím, proti vůli občanů si ji 40 let udržovali.

    Dnes už po nich neštěkne ani pes, tak jen hloupě vzpomínají na staré zlaté totalitní časy, nadávají na svobodu a demokracii a tajně pořád sní, že se stane zázrak a gosudar Putin je na bílém koni přijede vysvobodit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 16:15
      To známe z paměti ty tvoje vzechy z mechu a kapradí,nemohl bys ty tupej havlogreténe vyměnit ty aminotičky?!☺

      Vymazat
    2. 16:15

      Nuda k uzívání. Zkuste se přemoci a možná poprvé v životě stvořit nějakou myšlenku. Neztrácím naději, že na to máte i vy.

      Vymazat
    3. Na toho stereotypního blba 16:15 i jinde kde se tak rád předvádí, by se nemělo reagovat.
      Vaše reakce jsou pro něj živou vodou. S blbem se nemluví.

      Vymazat
    4. Ad 16:15. Největší dva průšvihy, které přinesl "samet" je nový bůh našich lidí, a to jsou prachy a od nich odvozené parafrázované desatero. Druhou fatální porážkou, kterou přinesl "samet", je ztráta radosti člověka z užitečné, poctivé práce. Absence práce spouští proces zrcadlový, k vědecky prokázanému podílu práce na polidštění opice. A.Š.

      Vymazat
    5. Putin neni komunista To zaprve.A zadruhe :tanky prispechaly.Tvrde y.Napred zakladni vzdelani a pak kritika lidi s jinym nazorem.Blbce.

      Vymazat
    6. 22:03 To je fakt. Je to hlavní vor téhle bandy kremelskejch grázlů! - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/%D0%A8%D0%93%D0%9D%D0%A8%D0%93%D1%82%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B52.jpg

      Vymazat
    7. Tohle ti ty poblbanej arijskej untermensch zanechala tvoje incestní familie A52,F73,F200 F808,F600,F602!!!!

      Vymazat
    8. 10:29 Tolik putlerčiků zase znát nepotřebuješ! Postačí když poznáš tohodle svýho vypouštěče - https://pbs.twimg.com/media/DQ3D5L9WsAAByD3.jpg

      s Aspergovým syndromem A52! To jen abys nevlít do prdele omylem někomu nevinnýmu, až se budeš vracet z výletu domů!

      Vymazat
    9. Tohle přesně ti ty poblbanej arijskej untermensch zanechala tvoje incestní familie A52,F73,F200 F808,F600,F602!!!!

      Vymazat
    10. Bůh "mamon" není věčný, dnes máme ldeníčky, auta, barevné smartTV, pračky, sušičky i myčky. Díky e-knihám jsme doma odstránili knihovny a stravíme čas s počítači a smartmobily. Díky "mamonu" můžeme v noci letět do Egypta, tam v omezeném bezpečném prostředí souhotelí se soubazény se opálíme (kvůli sousedům) a v noci zase letadlem šup domů. Když to vše zvládneme bez hypotéky, tak prožíváme šťastný život. Ano, to vše jsme dokázali, ale teď co dál?

      Vymazat
    11. V 10:53 opakovaně vyskřekl dementní nekrofilní zřízenec z teplický prosektůry, schopnej maximálně dotlačit z pitevny do márnice vozejk se zašitou zdechlinou nějakýho toho komoušskýho geronta, aniž by se přitom probral z lihu co v něm primář uchovává potraty cigánskejch socek, a kterej mu chodí potajmu upíjet

      Vymazat
    12. Tohle přesně ti ty podřadnej poblbanej arijskej untermensch zanechala tvoje incestní familie A52,F73,F200 F808,F600,F602!!!!

      Vymazat
    13. 13:30 O famílii na tvým místě bych radši pomlčel, kdybys tušil co netušíš, páč tvá máti je němá už od dětství. To se stalo, když za války její komoušskou famílii navštívili ukrajinští vlastenci z UPA, kteří tvý bábě uřezali ty její povislý kozy, dědkovi zvadlýho kokota a ještě dejchající je oba vhodili do škarpy, kam chodila celá vesnice srát. Bohužel tvou matku, tuhletu kurvu - https://im.tiscali.cz/press/2017/11/30/883039-final-0787-3800x2536.jpg

      nenašli, páč byla schovaná v tý škarpě mezi hovnama a oni ji nedokázali rozeznat! A to byla chyba, tak jí pak mohl ožralej Havel na mejdanu, kde vynášela popelníky, ošukat a z toho si se vylíhl ty! Jenže tě potratila a ten potrat naložili do lihu a později poslali kremlovoroj jako delikatesu. Od tý doby co ji zežral poletuješ coby shluk těkavých plynů z lejnolíhně tohoto smradlavýho Ugrofína! - https://pbs.twimg.com/media/DQ3D5L9WsAAByD3.jpg

      Vymazat
    14. 18:49
      Tohle ti ty podřadnej poblbanej arijskej untermensch zanechala tvoje incestní familie A52,F73,F200 F808,F600,F602!!!!

      Vymazat
    15. 19:01 No jo putlerpšouku, to je snad celá banda kremelskejch kretenů, tvejch obřezanejch vypouštěčů! - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/%D0%A8%D0%93%D0%9D%D0%A8%D0%93%D1%82%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B52.jpg

      Vymazat
  9. Tak přesně na toto téma se lidé baví čím dále více. Tito političtí šmjdi ano zloději nedokázali ani co se za nehet vejde se srovnáním co dokázali komouši. Vždyť tito zloději nedokáží postavit zafinancovat ani jeden pitomý blok jaderné elektrárny. Zato bolševík postavil hned dvě kompletní jaderky k tomu soustavu vodních přehrad po celé republice o čemž si tito zloději mohou jen nechat zdát. No a to již nepíši ani o stovkách né bytů pro občany ale stovkách sídlišť a to s kompletní infrastrukturou. No to je jen malý výčet úspěchů komunistů. Kdbychom zde neměli jak ty jaderky tak ty vodní díla tak jsme to dnes mohli zabalit. Tito zloději mají jedinou přednost a vizi, krást, krást a zase krást. Jo a lést někomu neustále do prdele. Kdbych věděl kam se dostaneme tak bych si urazil pracky a né že bych těm ksindlům šel vycinkat ten jejich kapitalismus.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždyť tito šmejdi nedokázali postavit snad jeden jediný byt pro občany, ne to bych jim křivdil, Čunek postavil ocelové město pro cikány.

      Vymazat
    2. před převratem platilo heslo "Proletáři všech zemí spojte se" no a dnes platí "Podrazáci všech zemí se spojili!"

      Vymazat
    3. Trochu bych to poopravil. Jaderky a jiné elektrárny, sídliště, dálnice, ap., by tu byly bez komunistů také. Stejně jako jinde v západní Evropě. Jenomže to nic nemění na tom, že po roce 89 se tu vybudovalo velmi málo.

      Vymazat
    4. 17:48

      Právěže kdyby tady už od války vládli ti poplyšoví, tak mám veliké pochybnosti, jestli by to tady bylo. Mně stačí s jakým skřípěním a jak šíleně předraženě jsme horko těžko dostavovali po převratu Temelín, navíc jen v částečném rozsahu. Nebo vám snad připadá, že jsme mimo cen a zadlužení už ve všem plně srovnatelní se Západem? Mně to tak opravdu nepřipadá. Jsme kolonií Západu, nikoli rovnoprávný partner a naši "národohospodáři" jsou jen gubernátory, se všemi s tím spojenými kvalitativními nároky na ně.

      Vymazat
    5. Však ano, článek je o tom, co dokázali "poplyšoví". To snad píši v poslední větě.

      Vymazat
    6. 9:36

      Ovšem to co tvrdíte v druhé větě a čím chcete argumentovat, je aspoň pro mě dost otázkou. Nevsadil bych na to ani korunu.
      Pokud už by tady byly nějaké elektrárny, přehrady, sítě, sídliště apod. tak jedině že by je vybudovali zahraniční "investoři", jako prostředek k dojení otroků. Nikdy by nebyly naše, vybudované k našemu prospěchu. Dost na tom, že i to co jsme vybudovali za komunistů, poplyšová verbež ve velké míře odevzdala do laskavé péče západnímu panstvu. Aby to nemohlo primárně sloužit k našemu prospěchu, ale jako zdroj jejich bohatnutí, vysávání bohatství.

      Vymazat
  10. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  11. Pokud by bylo referendum o vystoupení z EU, tak zaškrtnu vystoupit. Jako ekonom vím, že by sice nastala přechodná nervozita na finančních trzích, dočasně by možná stoupla nezaměstnanost a snížila se kupní síla obyvatel. Ale až by pominula hysterie, nastartoval by se o to silnější a zdravý růst. Průmysl by zase začal vyrábět normální auta. Záchody, které splachují na poprvé. Vysavače, které luxují. Žárovky, které svítí. Lidé by si mohli stavět dostupné domy bez povinné rekuperace. Zemědělci budou smět dodávat na trh mléka, kolik vyprodukují. Vinaři budou smět rozšiřovat své vinice, jak potřebují. Učitelé budou smět vyučovat fakta a nevymývat dětem mozky. A tak dál...
    https://aliancenarodnichsil.cz/dnes-lituji-ze-jsem-pomohl-znicit-socialisticke-systemy/?fbclid=IwAR2Ktzg9Vvm2JfTnLJrukLdv-HMcSY-UJm1uEFINUbo2jGYK6z7vio9Llo4
    http://www.vlasteneckenoviny.cz/?p=236092

    OdpovědětVymazat
  12. Vse prodat a pritom stat nebyvale zadluzit zvladnou jen opravdovi "umelci"

    OdpovědětVymazat
  13. Nejsou schopni opravit ani starou dálnici! Rozkradou vše, ještě že je kvalitně postavena i když byla projektována na 30 let! Jinak jezdíme po poli a tak je to se vším! Americké vymytí mozků vede zemi do záhuby! Jak říká Delon "rád odejdu z tohoto špinavého světa"!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dálnice je moc velké sousto a navíc za to nemohou. Vysvětlím a vezmeme jen malý segment.
      30 let se nestarali o mosty a nyní jsou v kritickém stavu. Ti zkur.ení komunisti jim neřekli, že když nebude údržba, že to jednou spadne. Tak komunisti i dnes mlčením bojují proti kapitalismu, zatajováním důležitých informací. Navíc tyto dovednosti na univerzitách nejsou vyučovány a nejsou vypisovány jako diplomové práce. Jsou tam ale báječná témata typu:
      ™ Srovnávací analýza mediálních kampaní proti domácímu násilí v Bělorusku a v České republice
      ™ Strategie odporu v totalitním režimu
      ™ Sňatková tíseň a výběrové párování
      ™ Veřejné dobro: Experiment
      ™ Vliv velikosti kohorty narození na vzdělání v ČR
      ...

      Vymazat
    2. 17:05 - nemáš ve všem pravdu - mosty museli z dálnic sundat proto aby odpovídaly západním standardům (rozuměj aby se pod ně vešly vojenské konvoje soudruhů z SS) na to v jakém byly stavu - před několika lety chtěli sundat 4 najednou za 24 hodin a museli vyluku prodloužit protože jeden most ne a ne spadnout - jinak máš pravdu v tom že většina mostů je v katastrofálním stavu
      Co se tejče vzdělání - to co se jim povedlo lze nazvat naprostou degenerací

      Vymazat
  14. ...demokraté za třicet let. Velký úspěch je, že nabarvili
    staré baráky a králikárny zabalili neprodyšně do polystyrénu.
    Takže technický pokrok i v barvách, který se všude udál,
    proměnili za svůj veliký čin.
    Hlavně zaplavili krajinu a každou cestičku auty. A kdyby ještě auty, ale přímo osobními naklaďáky, jako by jsme byli
    v americe se šestiproudovými dálnicemi.
    Udělali ze státu průjezdní zemí s obrovským parkovištěm na
    ucpaných cestách.
    Nepostavili ani jednu přehradu, ani jednu elektrárnu. Zato
    zaplavují nejúrodnější části půdy sklady a hypermarkety.
    Čekám už jen na místě Stalina nadživotní sochu vůdce Havla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně s těmi paneláky, jen jednu připomínku: brizolit vydžel na barácích od jejich stavby, jen vyblednul. Dnešní oplácání polystyrénem pomohlo k tepelné izolaci, ale použité novodobé nepropustné barvy a struktura je náchylná na plísně a mechy, které se tam tvoří. Takže to po pár letech letech vypadá hnusně a bude to muset nějaká firma muset očistit, zase nekonečný bussiness. A to si lidé na těch sídlištích zaplatili sami.

      Vymazat
  15. Já si nemůžu pomoct, ale ten argument o bezdomovcích je podle mě vedle. Osobně několik bezdomovců znám a žádný nehodlá svůj životní styl vyměnit za bydlení a práci. Ani jeden.
    A já jejich volbu prostě respektuju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:10
      Věřte tomu nebo ne, ale socík nepřipustil aby tito lidé, kteří jsou mnohdy postižení nějakou duševní nebo jinou poruchou, ztratili veškerou lidskou důstojnost a byli nuceni přežívat jako zvířata.
      Říká se, že vyspělost společnosti se nepozná podle toho, jak žijí ti nejbohatší, ale podle toho, jak se dokáže postarat o ty nejubožejší.

      Vymazat
    2. 17:31...Ale to se zdá jen vám,že žijí jako zvířata!
      Oni by svůj status patrně za pobyt v psychušce nevyměnili!
      Každý se poměřuje se svým okolím.
      A tak bezďák který objevil měkkou matraci a nasbíral dost lahví nebo vyžebral víc než jindy má šťastný den a usíná celkem spokojeně.
      Je rád,že nespí na tvrdým jako soused.
      Helanov

      Vymazat
  16. Vzhledem k tomu, co všechno aktéři současného režimu dokázali poplivat, zkritizovat a naslibovat, moc dobrého tedy nepředvedli. Za mě uplynulou éru vystihuje pojem dekadence a jediným zdrojem energie a zároveň ideologií, je sesílání hromů a blesků na dobu minulou. To je tedy výkon...

    OdpovědětVymazat
  17. Neargumentujme banány?! To se lehce řekne, ale pak nám žádné argumenty v našem dnešním boji proti snaze o sociální spravedlnost doby 1945-1989 nezbudou. No, snad ještě to svobodné cestování těch, co na to mají i jinam, než do spřátelených zemí, jak to bylo za socíku. A že to bylo přece lepší, než za 1. republiky či za Habsburků, kdy ani nevěděli, že banány existují a lidé cestovali tak akorát do Kotěhůlek k babičce, strýci, k nevěstě. A že tehdy ctili rodinu, vychovávali děti, živili se prací a jejich slovník neznal ho-pr-sr-pi-ku-vo...ale znal většinou jen češtinu a občas cizí jazyk bez těch "vznosných" slov, dnes zaplňujících veřejný prostor. Prostě byli jsme zaostalý národ, bez pražské kavárny, kam to mohl dotáhnout? To nám přece říkal nejen H.K. Frank a Adolf Hitler, ale také různí ti Moravcové a dnes nám to vtlouká do hlavy Merkel/ Brusel and Co.

    OdpovědětVymazat
  18. Já bych těm revolucionářům z r. 89 ani nijak nespílal.
    Chtějí z toho pokojného předání moci části lepšokomunistů
    ukomunistům, udělat opravdu něco slavného, jako byla francouzská či říjnová revoluce. Jenže se nic podstatného
    nestalo. Byl to čistokrevný majetkový převrat, v kontextu
    událostí v celém východním bloku. Ani potřebná mrtvola se
    nenašla, jen nějaký fake.
    Samozřejmě tak to jednoduché nevidí většina těch, kteří na ty
    hrátky doplatili ztrátou zaměstnání či bydlení. A těch různých
    neštěstí stále není konec. Zato zloději, lichváři, podivní
    podnikatelé či herci a pěvci jsou v poho.
    Já jsem taky celkem v poho, protože a to je dnes skoro nejdůležitější, bydlím ve svém. Už za komančů jsem asi
    dostal vnuknutí a tak jsem začal stavět. Bez peněz, z výplat
    s nějakými dotacemi od státu a podniku. Skončil jsem sice
    za šest let, ale bez dluhů. 600m2 pozemku mě stálo 6.000,- Kč
    Komplet barák 4,1 s garáží, sklepy a pochůznou čistou půdou
    mě přišel na necelých 300.000,- Bylo to v létech 84 až 9O.
    No a teď ve více jak osmdesáti létech žiju s ženou bez všech
    těch hrůz, co čteme či vidíme v bedně. No pokud nás nenavštíví
    nějaký lump, tak snad dožijeme.

    OdpovědětVymazat
  19. "Co jste dokázali?"

    Dokázali, že jsou neschopní či všehoschopní blbové, že nemají morální zábrany, že k Čechům a k vlasti mají vztah jaký měli afričtí obchodníci s otroky, že za minulého režimu měli zastropovanou kariéru zcela oprávněně, že komunisté měli pravdu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. co k tomu dodat: kdysi jsem někde četl diskusní příspěvek s kterým se shoduju - a to : děkuju komančům za šťastné a bezstarostné dětství a kvalitní vzdělání

      Vymazat
  20. Jooo, za předlistopadového socíku bylo úžasně. Kouzelně. Proto ho dnes nikdo nechce a komouši mají mezi lidem volební preference 6%. To dá přece rozum, ne?

    Tato debata je zcela zbytečná. Lidé si dnes prostě svobodně volí kterým směrem má tahle země jít. A předlistopadová totalita, zadrátované hranice, prázdné krámy, hospodářství a technologie zaostávající za západem 20 let tím směrem rozhodně nejsou.

    Co s tím jako chcete dělat, soudruzi, když o svých blábolech lidi přesvědčit nedokážete? Zase chcete lidem ukradnout moc ozbrojeným převratem? A zase popravovat nepohodlné?

    30 let tady v této svobodné zemi lidé pracovali, studovali, podnikali, cestovali, plnili si své sny, dělali koníčky, které je baví a naplňují, posílají své děti studovat do světa a sami tam získávají zkušenosti.

    A vy? Vy, ubožáci, jste se za stejných 30 let nezmohli na nic jiného než na nadávání, kňučení, obviňování všech okolo za vaše životy, které jste si sami svým nicneděláním zpackali.
    A za dalších 10 let, ti z vás k, kteří se toho dožijí, budou opět jen kvičet úplně stejně jako dnes, stejně jako před 10 lety, 20 lety.
    Skutečně obdivuhodný životní výkon, skutečně obdivuhodné životní dílo... Naprosto zbytečné a promarněné životy. Být vámi tak bych se studem a hanbou propadl až do Austrálie. Před sebou, před svou rodinou, před svým známými.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady je odpověď:

      http://www.rukojmi.cz/clanky/6461-bylo-lepe-za-komunistu-pred-rokem-1989-nebo-je-lepe-za-soucasne-demokracie

      Vymazat
    2. 18:47
      Ty palbě,tyhle vzdechy z mechu a kapradí tady ty havlogreténe tapetuješ do nekonečna!!!!
      Výměn si aminotičky a nech si postlobotomickej ynteligente transplantovat kousíček frontálního laloku,abys pochopil,že tvoje havlomOUDra ti ke zvýšení popularity milovaných TROPičkek,Starostí,Lihovců a baderoksindlu pod zkratkou ČSSD VUBEC,ANI ZA STO LET NEPOMŮŽOU!!!!☺

      Vymazat
    3. 18:57
      Nestojím o žádné vaše "odpovědi" komunisto! Stejně jako nestojím o odpovědi fašistů, islamistů a jiné verbeže, která chce pomocí násilí ovládat většinu společnosti a vnucovat jí násilím svůj světonázor. Chápete?
      Ukradli jste si 40 let života Čechů k tomu abyste předvedli co umíte. Lidé vám už po tom co jste předvedli žádnou další šanci nedají.

      Vymazat
    4. Skutečně jeden úspěšný politik a nebo podnikatel, který nemá čas na takové diskuse jako tady. Opravdu úspěch jako hrom, když jste se snížil na naši úroveň! Opravdu zase jeden příkladný úspěšný a plně prožitý život!
      Chápete aspoň trošičku co jste si - svými slovy - sám sobě vystavil za vizitku? Opravdu nechápete, že Vaše žvásty jsou jen texty Vašeho oblbnutého nechápavého mozku. Vy ani nemůžete pochopit, že tady každý rozumný diskutující hledá to, co je lepší a je jedno kdy? Vy opravdu nechápete, že svými žvásty si sám zkracujete život, tak plný a úspěšný a bohatý a přesto na hovno? Není Vám hanba? Jestli se propadneme do Austrálie, pak já Vám přeji propadnout se do Japonska a nebo ještě lépe rovnou do Číny,
      miláčku!

      Vymazat
    5. 19;03
      Je s podivem,že takovej havlogretén a untermensch ty zlý komunisty přežil!
      Já stejnou chybu v tvým zbytečným životě neudělám!

      Vymazat
    6. 18:47:
      A co´s dokázal ty, za těch 30 let?
      "Zrestitutovat" majetek, nakrást si při "privatizacích", vyhazovat lidi ze zaměstnání, přes modročernozelonofialové partaje vysávat státní rozpočet vytvářený z daní skutečně pracijících? Čínm´s byl před r. 1989, že tady tak zuřivě obhajuješ 30 let rozkrádání národnoho majetku? Nejseš to náhodou ty, kvůli komu skončil můj soused v exekuci (naletěl "podnikateli" s půjčkami) Nebo ta mamina z protější ulice, která skončil na pracáku, protože odmítla "podržet" šéfovi a ten ji druhý den vyhodil? A co ty nadané děti, které trpí v inkludované škole s černými spratky, což prosadila tvoje kapitalistická modrá, fialová a oranžová strana... Komunisté nic neukradli - jen znárodnili ty, kdo vykořisťoval pracující lidi. Všechny fabriky po 48. dál jely a dávaly práci. Dnes? Poldi, Škoda, Zbrojovka,, Tatra, LIAZ a stovky dalších. Kde jsou ? Co s nimi udělali ti DOBŘÍ hospodáři z řad "podnikatelů"? Tobě a všem těm tvým obdivovaným a kamarádům chybí to nejdůležitější: MORÁLKA a SLUŠNOST. Pro prachy a za prachy všechno. Absolutně všechno. A proto mých očích nejste lidé a nepatříte mezi lidi.
      A nepoučuj mě o historii - jsem ročník 1920 a pamatuju si všechno - rozumíš, všechno. Krizi 29, nástup Hitlera, okupaci, Únor, Srpen i Listopad. Umím srovnávat. Tak si nech svoje ubohé řeči pro své děti. Ty ti možná budou věřit, ale já NE. Josef.

      Vymazat
    7. Zato timhle rezimem je 40% tak nadseno,že na volby prosté s.rou.

      Vymazat
    8. 22:08
      To je každého problém pokud nechodí programově k obecním, parlamentním, prezidentským, senátním a jiným volbám. Rozhodně neplatí, že ti co nevolí jsou obdivovatelé předlistopadové totality. Pokud by byli, tak je jen váš problém, neschopnost a ostuda, že vás ve volbách nepodpoří.

      Já se také cca poloviny voleb neúčastním, protože jsem prostě často mimo bydliště. Snad z toho nevyvozujete, že jsem komouš?!

      Vymazat
  21. noviczech
    ...tak mně tak napadlo, ..jestli ti řemeslníci, co stavěli od desátého století n.l. a snad i dříve takové vznosné chrámy a kostely v Římě, v Paříži, v Kolíně nad Rýnem, v Praze a ve spoustě dalších měst, jestli i oni museli na střechu nad hlavou brát půjčky na dvacet,třicet let a jestli i jim tehdy hrozili exekucí??? A to žijeme ve velmi pokročilé době, technický vyspělé, kde jde vše údajně snadněji než před stovkami let!!! A to neměli penicilín a ani placenou zdravotní nemocenskou!
    Jo chudáci to měli těžké, to dnes ....hm, kolik rodin v republice má povinné splátky na bance kvůli půjčce???
    Asi raději moc nepřemýšlet, že....!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skutečně toho o středověkém životě mnoho nevíte. Stačí jenom začít třeba tím, že ti řemeslníci tehdy nemuseli živit čtvrtinu přestárlé populace v důchodu a platit zdravotní péči o ni. A tak bych mohl pokračovat 20 dalšími položkami. Raději o tom ale moc nepřemýšlejte.

      Vymazat
    2. 19.30 Ty ubožáku, až budeš přestárlej, tak tě taky kreténi zblblí po tobě taky nebudou živit, utratěj tě jako prašivý prase

      Vymazat
    3. 19:30
      Ty a Hovnolulan,vaše výklady historiie je jedna velká 3,14čovina!!!☺

      Vymazat
    4. 19:53

      Vymaštěný pičusi,
      pouze jsem uvedl jeden z významných finančních nákladů, který středověcí lidé prostě neměli. Tečka.
      Tvá reakce je hodná debila.

      Vymazat
    5. 20:01 Nick honolulu je Vlastenec, rasista, aktivní člen KKK! Kdyby tě ty smrade z kremelský zengrúny ucejtil - na kilák - dva, tak tě vysprejuje svým anti-putler deodorantem značky SKUNK APE*)!

      *) Jedná se o vysoce účinný speciální sprej proti putlerpšoukům a jinýmu odolnýmu svinstvu ...

      Vymazat
    6. Tohle ti ty poblbanej arijskej untermensch zanechala tvoje incestní familie A52,F73,F200 F808,F600,F602!!!!

      Vymazat
    7. 10:27 Tolik putlerčiků zase znát nepotřebuješ! Postačí když poznáš tohodle svýho vypouštěče - https://pbs.twimg.com/media/DQ3D5L9WsAAByD3.jpg

      s Aspergovým syndromem A52! To jen abys nevlít do prdele omylem někomu nevinnýmu, až se budeš vracet z výletu domů!

      Vymazat
    8. Tohle přesně ti ty poblbanej arijskej untermensch zanechala tvoje incestní familie A52,F73,F200 F808,F600,F602!!!!

      Vymazat
    9. 10:52 No jo putlerpšouku, celá banda kremelskejch kretenů, tvejch vypouštěčů! A teď je koukej ještě pěkně seřadit - zleva doprava! - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/%D0%A8%D0%93%D0%9D%D0%A8%D0%93%D1%82%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B52.jpg

      To aby je strejda Googlů mohl snadnějc přiřadit k těm tvejm rodinnejm kódíkům:-)))

      Vymazat
    10. Tohle přesně ti ty podřadnej poblbanej arijskej untermensch zanechala tvoje incestní familie A52,F73,F200 F808,F600,F602!!!!

      Vymazat
    11. 13:29 O famílii na tvým místě bych radši pomlčel, kdybys tušil co netušíš, páč tvá máti je němá už od dětství. To se stalo, když za války její komoušskou famílii navštívili ukrajinští vlastenci z UPA, kteří tvý bábě uřezali ty její povislý kozy, dědkovi zvadlýho kokota a ještě dejchající je oba vhodili do škarpy, kam chodila celá vesnice srát. Bohužel tvou matku, tuhletu kurvu - https://im.tiscali.cz/press/2017/11/30/883039-final-0787-3800x2536.jpg

      nenašli, páč byla schovaná v tý škarpě mezi hovnama a oni ji nedokázali rozeznat! A to byla chyba, tak jí pak mohl ožralej Havel na mejdanu, kde vynášela popelníky, ošukat a z toho si se vylíhl ty! Jenže tě potratila a ten potrat naložili do lihu a později poslali kremlovoroj jako delikatesu. Od tý doby co ji zežral poletuješ coby shluk těkavých plynů z lejnolíhně tohoto smradlavýho Ugrofína! - https://pbs.twimg.com/media/DQ3D5L9WsAAByD3.jpg

      Vymazat
  22. Středověký život byl mnohem těžší než si ONEN 19:30 představuje. Ale díky za inspiraci.
    Tak třeba jako ON řemeslníci. Museli se nejprve řemeslo vyučit, bez toho neměli šanci se dostat do Cechu a to bylo základem pro provozování živnosti. Pak si museli našetřit peníze a nebo - dnešními slovy - najít sponzora, pro zavedení vlastní firmy. Byla tradice i rodinná, ale ta měla jiná úskalí, především majetková a ne každý chtěl dělat to, co ten posranej jeho táta nebo děda (jako zřejmě ON). Řemeslník musel až příliš často, pokud se vrchnosti zachtělo plnit její požadavky (a nebylo žádnou velkou výjimkou, že nedostali ani tehdy zaplaceno) a přání a často za jejich podmínek. Nemluvě o tom, že většina řemesel se zákonitě rozvíjela ve městech, to zase kvůli trhu, kde samozřejmě byl nejen větší zisk a zákazník tak říkajíc po ruce, pokud se řemeslník uchytil a měl klientelu (spokojenou), ale města sama vyžadovala pro svůj provoz také finance. To byly daně městské a pak tu byly vládní a někdy ne zrovna malé. No a samozřejmě mnoho řemeslníků vydělávalo již tehdy na válkách, ale tehdy byly války tak časté, že jeden rok Hurá a druhý Dejte almužnu ... rabování, okrádání a vraždy pro peníze nebyly výjimkou Pokud se týče životních podmínek ve městě, asi by se mnozí pánové a dámy (jako 19:30) divili nejen hygienickým podmínkám. V každém městě byly navíc svoje zákony a byly také zákony - zase dnešními slovy - státního zřízení a někdy ty zákony bylo těžké tehdy plnit a pochopit, nemluvě o tom, že si mohly i protiřečit. Velké dílny měly mnoho učedníků a tovaryšů, kteří neměli zrovna sladký život. Ne nadarmo se říkávalo - učedník mučedník. Nechtěl by být 19:30 učedníkem? Tehdy?
    A jen tak mimochodem, to že nikoho neživili je plk. Pokud si to původní majitel (prodejce, otec, děd) vyjednal, MUSELI JE ŽIVIT AŽ DO SMRTI!
    Svými daněmi pak řemeslníci dotovali také ONEN luxusní život vrchnosti. Včetně JEJICH DŮCHODŮ, TAK SE TOMU TOTIŽ TEHDY ŘÍKALO.
    A když pak nastoupila doba průmyslová, bylo mnohem hůře. Malé živnosti, ostatně stejně jako dnes, padaly do propasti času jedna za druhou, pokud se objevila průmyslová výroba v jejich oboru ...
    Tě pic 19:30 a pac a pusu, historické studium Tě volá, miláčku tříbarevný náš.
    Jo a přitáhni aspoň flašku, když už jsme ti dali vydělat na tvém trollingu, pusinko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby cetl ceskou literaturu-Halka,Svétlou,Nerudu,Krasnohorskou-vedel by.Ani by nemusel studovat historii.Ale to bychom chteli moc.

      Vymazat
    2. 21:06 a 22:14
      Tak nevím, co vy dva chytráci vlastně chcete svým blekotáním říci? Měli se teda lidé ve středověku líp než dnes (jak vyplývá z 9:11) nebo hůř než dnes (jak vyplývá z vašeho)? Měli byste se domluvit na nějaké jednotné verzi ať nevypadáte jako pitomci.

      Vymazat
    3. To je ta potíž, že myslícímu člověku to dojde na základě VZDĚLÁNÍ A ZNALOSTÍ. A nemyslící člobrda si přeje PO hlavě LOPATOU. Ale stejně se mu tam (v mozku, jestli nevíte kde) nerozsvítí.
      A nezapomeň na tu flašku, příště už to bude za dvě! Milánku.

      Vymazat
  23. Zas bych nebyl tak pesimistický. Vytvořila se tu celkem silná skupina lidí, kteří buď v malém podnikají nebo jsou dobře placení zaměstnanci a stali se nezávislými na státu. Tato skupina se rozrůstá. A to i přes to, že se jim stát dnes a denně snaží házet klacky pod nohy. Podporuje jen korporace. Kdyby jsme je, tyto malé "podnikatele" podporovali, mohli by svou prací vyvézt tuto zemi ze sraček a to i bez podpory "vrchnosti". Podívejte se třeba do Rakouska, jak tu zemi táhnou dopředu družstva. To je ta správná revoluce zdola, nedestruktivní a přínosná. Ale pokud tady budou ty stezky po komunistech a odpor k lidem, kteří se snaží, a snaha je zlikvidovat, tak to nikam nepovede. Podporujte malé podnikatele ve svém okolí! Vrátí se vám to..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro tyhle diskusní komouše je každý kdo se má jen o trochu líp jak oni prachobyčejný zloděj a nenávidí ho. Tečka. tihle rudí zoufalci mají tohle prostě v genech a nejde s tím vůbec nic dělat.

      Vymazat
    2. 21:55
      S našimi "poctivými a pracovitými" živnostníky na mě vůbec nechoďte. To je povětšinou extra vydařena banda zlodějská. S těmi bysme to vyhráli.
      Uplynulých 30 let ve mně vyvolalo podmíněný reflex, kdy pokud se mi někdo představí jako živnostník, slyším "nemehlo, vychcánek a zloděj". Držím si kapsy a než jej pustím k nějaké práci, všechno si napřed pečlivě nastuduji, abych si to co neuhlídám, byl schopen po něm aspoň opravit.

      Vymazat
  24. Pan autor a zdejší snůška různých levicových chytráků a vševědů včetně bolševiků minulých a současných by mi mohl laskavě vysvětlit jednu jedinou věc.
    Jestliže byl národ před 30 lety oblbnut jak tady tvrdíte a jestliže národ chce návrat ke starým pořádkům...proč do Prčic už si ten návrat před listopad ve volbách nezvolí ?
    Proč tady místo odpovědi na tuto základní otázku zde zaznívají urážky nejhrubšího zrna ?
    Nebo si mám myslet, že logika je pro zastánce Marx-Leninismu španělská vesnice ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdo ovládl stát, a média je vám odpovědí.

      Vymazat
    2. 22:01
      Asi proto, že kdyby volby mohly něco změnit, dávno by je zakázali.

      Ale vážně, návrat k předlistopadovému režimu je nesmysl a může to napadnout jen idiota. Dnes je zcela jiná globálpolitická situace a tato země je ve zcela jiném stavu. Každý ví, že dnes není nikdo, kdo by nám jistil záda. Západ by tu udělal velice rychle pořádek, kdybychom jej chtěli připravit o nabyté majetky a jít si svojí cestou, která je navíc pro jednotlivý stát naší velikosti naprosto nereálná. Nemluvě o tom, že jsme byli zavlečeni do paktu NATO. Ani tenkrát bysme nejspíš nedokázali uhájit socialismus, kdyby za námi nestál SSSR a vojska Varšavské smlouvy.
      Další věcí je to, že lidí, kteří by chtěli zpět návrat před rok 1989 asi moc nebude. Ten režim nutně potřeboval změnu a lidé ji v roce 1989 chtěli. Chtěli posunout socialismus na vyšší úroveň, o čemž se už před převratem diskutovalo a podstatně méně reálně konalo. Každopádně místo toho jsme navzdory všem slibům dostali rozbourání systému, rozkradení státu a obnovu kapitalismu.

      A vy víte o nějakém reálně fungujícím politickém subjektu, který by chtěl návrat před rok 1989? Podělte se prosím o to tajemství.

      Vymazat
    3. 22:55
      Nedokázali byste bez sovětských tanků uhájit socialismus. Ale před VLASTNÍMI lidmi!!! Ne před zahraničím. A o to tady celou dobu běží! Že lidé vás většinově nechtěli a nechtějí. Celou dobu jste vládli protiprávně bez jakéhokoli morálního mandátu. A moc jste si udržovali jen násilím na vlastních občanech.

      Lidí, kteří by chtěli evidentně návrat před rok 1989 je plná diskuse. Asi neumíte číst.

      Vymazat
    4. 22:55 Vystihl jste celou podstatu.Ale chtít po těch troubelinech zvladajicich jen papouškování frází vlastní myšlení?

      Vymazat
    5. 23:03

      Opravdu? Pak je ovšem zvláštní, že zbraně Varšavské smlouvy nesměřovaly dovnitř, ale ven. Že mírové a odzbrojovací smlouvy se uzavíraly s paktem NATO a nikoli s občany.
      A ještě zvláštnější je, že ani v tom 68. roce nebylo ve hře nic jiného, než socialismus. Ten dosavadní, nebo jeho vyšší verze. Nic jiného. Úplně nejzvláštnější jsou pak výsledky sociologických průzkumů, podle kterých dokonce i těsně před ve vzduchu visícím rozvrácením socialismu zevnitř chtěla kapitalismus pouhá 3(slovy TŘI) procenta lidí.

      https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/socialismus-i-na-svem-sklonku-lakal.A_991015_233753_domaci_ond

      Vymazat
    6. 23:11
      Šmarja Pano,
      to jste zase vy s těmi předlistopadovými průzkumy?
      Už jsem vám (evidentně MARNĚ) 100x psal, že největším, nejširším, nejprůkaznějším průzkumem jsou SVOBODNÉ volby!
      V 68. roce byla ve hře především DEMOKRATIZACE, která byla okupací sovětskými tanky potlačena.

      Vymazat
    7. 23:23

      Už zase, vy "svobodná volbo"? Můžete prosím vyvrátit autentičnost onoho průzkumu? Můžete prosím uvést, která partaj měla v prvních poplyšových volbách v červnu 1990 v programu restauraci kapitalismu?
      Demokratizace se se socialismem nijak nevylučuje, ba právě naopak.

      Vymazat
    8. Až tady budou svobodné, nekoupené volby, probuďte nás. A jak nazvete dnešní období dedemokratizace?
      Pusinku mamince a jdi spát chlapečku, zítra nás musíš zase zmasírovat po sto prvé.
      Ale podle Vaší reakce to spíš vypadá, jako když Vy máte špatné svědomí a musíte si ho tady vylepšovat. Tady se odpustky neprodávají, to musíš jít, brouku, na Letnou a zadupat si do taktu. Pro propustky si běžte do Německa k Arabům nebo můžete u nás navštívit cikány, ale ti Vás oholí až pod kůži. U nich jsou odpustky navíc dražší. Nebo utíkejte do prvního stánku církve Svatých posledního dne.Tam Vás oholej taky i s programem. Květinko naše chvilková.

      Vymazat
  25. 23:32

    Vidím, že pojem "svobodné volby" je pro vás sprosťárna, ktrá vás dráždí a kterou ostentativně opovrhujete a dáváte před nimi přednost anketám z Parlamentních listů. Tak to si nebudeme rozumět a po pravdě o to ani nestojím. Předlistopadové průzkumy jsou asi tak důvěryhodné jako zisk 99.9% hlasů KSČ ve volbách :-D

    Demokracie se se socialismem jistě nevylučuje. Ale s tím předlistopadovým totalitarismem ano.

    OdpovědětVymazat
  26. vy díky mantram ani nechápete o čem je řeč

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 23:56

      Chyba, termín "svobodné volby" je mi k smíchu.
      Opět špatně, průzkum samozřejmě neprováděly Parlamentní listy, které tehdy přirozeně ani neexistovaly a konkrétně ten zmiňovaný, který se příliš nelišil od ostatních, byl provedený až po plyši. Každopádně byl bych vám skutečně velmi vděčen, kdybyste konečně prokázal zfalšovanost těch průzkumů. Pěkně prosím.

      Vymazat
    2. 0:09
      :-D
      Vám se mohu už jenom smát. Mě žádné průzkumy nezajímají a ty předlistopadové už tuplem ne. Už to konečně pochopte. Můžete si je nechat zarámovat a modlit se k nim, přinášet jim obětiny, zapalovat pod nimi vonné svíčky... jak je libo.

      Mě zajímají výsledky svobodných, demokratických voleb! Těch, které jste vy, vlastizrádní komouši, lidem 40 let upírali! A upírali jste je lidem proto, že jste věděli, že byste v nich neměli žádnou šanci! Co na tom nechápete? Potřebujete to namalovat?

      Přišly svobodné volby, lid vám vystavil vysvědčení a vy jste skončili. Natrvalo. Tak prosté to je.

      Vymazat
    3. 0:26 - svobodné volby - k smíchu (nebo k pláči) - kdyby mohly volby něco změnit tak už by je zakázali - komančové nebo spíš neomarxisti a neotrockisti jsou rozlezlí ve všech stranách, takže na výběr moc není.

      Před několika roky falšovali volby v Rakousku (bylo místo kde se voleb účastnilo až 500 % oprávněných voličů) do dneška jsem nikde nečetl že by to v Rakousku někdo vyšetřoval a nedej bože něco vyšetřil.
      Je to jenom divadlo pro ovce.

      Vymazat
    4. 0:09

      Výs toho asi tak nějak obecně moc nezajíma, vyjma starosti o konformní kývání podle mocenských not. To je naprosto normální, vždy existovala početná skupina existencí, jako vy.
      Tak znovu a pomaleji, ten průzkum byl prováděný v prosinci 1989, tedy zrovinka v čase euforie z "nabyté svobody" a přitom se ani výrazně nelišil od předešlých. Kromě toho, vy to díky nízkému věku nemůžete posoudit, ale takový býval obecný názor mezi lidmi. Málokoho by napadlo, že zde bude brzy ustanoven kapitalismus. Za příznivce socialismu se tehdy vyhlašoval i Havel.
      Můžete prosím konečně uvést, která partaj měla v prvních poplyšových volbách v červnu 1990 v programu restauraci kapitalismu?

      Až toto zvládnete, mohl byste prosím uvést, v čem byly, podle vás, volby za socialismu "nesvobodné". Už slyším vaše ohrané nesmysly, tak vás předem žádám o vyfutrování důkazy.
      Předem moc a moc děkuji, jistě bude opět spousta srandy, nebo ticho.

      Vymazat
    5. 0.09 Když tedy uznáváte svobodné volby, což byly volby i prezidenta ČR, tak proč se najde tolik kreténů kterým zase výsledek voleb nevoní a vám asi také ne, že ano?

      Vymazat
  27. Tento režim je hnus.Komunisti by nikdy nedopustili aby mi pedofil obsadil zemi, aby mi buzerant diktoval nějaká práva, aby mi cikán nadával do bílých sviní a nepracoval, aby mi studentík říkal že ho důchodce vyžírá, abych měl v tv sex dopoledne, aby drogy byly jako chleba, aby mi tady poroučel cizinec, abych žral jedovaté žrádlo z dovozu, abych dřel víc než 8 hodin za nájem a žrádlo, abych v tv viděl cizí propagandu za své prachy, aby ženské měly 3 práce, aby lidi dřeli do 70, aby děti musely zblbnout inkluzí, aby nikdo nic neuměl, aby jsme žili jako zvěř, aby lidi za dvacku dluhu nebyli pod mostem atd!

    OdpovědětVymazat
  28. Dál, aby mi nezakazovali pravdu, aby mi tady nestrpčoval život debil dosazený američany, aby nám nešéfovaly americké neziskovky, aby tady nebyli zrádci, aby si nikdo nešel přes hranice s kulometem, aby se nebáli lidi večer ven, aby policie řešila debily na silnicích atd. Můžu vám psát týden a nebude konec svinstva, které nikdo nechtěl, jen havel a chátra!

    OdpovědětVymazat
  29. Chci protiargumenty! A to jsem komunisty nemusel, ale tohle je anarchie dovezená z usa! Už si nedovedu ani zašukat, ze 70 pohlaví najít cundu, je problém! IDIOTI!

    OdpovědětVymazat
  30. Hostem L. Xavera V. byl "vodník" Ondřej Hejma a oba dva i se mnou (divák) jsme se shodli, že 40-let socialismu, byl velkým přínosem, jak zdravotnictví, stavitelství přehrady, doprava, školství, jaderná energetika a energetika povšechně, stavby a bydlení, rodina muž-žena a děti atd. ...!

    A 30-let hadrového Kocourkova, reklamy na vložky, tampony, Clavin, Arginmax-homosexualita a hračky a Kapsch výběr peněz za tankodrom, školství Pompeje, imigrace neandrtálců atd. ...?

    OdpovědětVymazat
  31. Je zajímavé,jak lidé podrážděně reaguji na úvodní článek této diskuse.Je přeci zcela jasné,že náš pracovitý a chytrý nýrod(československý), vždy dosáhne nějakých úspěchů a to bez ohledu na to, jaký je režim.Je bez diskusí,že socialismus umožňoval realizovat velké stavby relativně snadněji,než je tomu dnes,protože nemusel zápasit o různá povolení,nemusel řešit ochranu životního prostředí a podobně.Ačkoliv by se dnes zdálo,že se toho pro lidí dělá méně,když jdu po naší zemi,vidím krásná města,krásné vesničky a houževnatý lid,který si vždy ví rady.Nicméně některé věci považuji za chyby polistopadového vývoje a zde bych je vyjmenoval :
    1)stát umožňuje a podporuje lichvu
    2)stát umožnil udělat z exekusí výnosný bussines
    3)stát přehlíží lidi,kteří padli na dno
    4)Češi a Slováci rozdělili zemi a oslabili se
    5)Češi a Slováci nechávají drancovat své země zahraničními společnostmi a prodávají nemovitosti cizincům-bez regulace a tím nebývale zvyšují ceny nemovitostí pro vlastní lid a zmenšují své země.
    Jako největší úspěch dnešní doby považuji tuto diskusi a ten neskutečně divoce klokotající život kolem nás.
    I mne znepokojují bruselské regulace a některé světo- evropské nesmysly,jako je genderová rovnost a podobně(viz pohádky pro děti kdy maminka jde bojovat s drakem zatímco tatínek uvaří večeři????),nebo tak šílené nesmysly-jako že se tady všichni utopíme v moři pokud okamžitě nepřestaneme vypouštět CO2 a pokud nepřestanou naše krávy prdět.Inu každá doba má své hlupáky.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 6:46
      Myslím že se fatálně mýlíte. Socialismus dokázal realizovat ohromné projekty nikoli kvůli absenci povolovacího procesu a ochrany přírody, které existovaly i tenkrát, byť v jiných podobách. Dokázal to díky tomu, že měl v rukách celý výrobní potenciál země a také protože bohatství z vytvořených hodnot šlo zpět do provozu státu. Neodtékalo do zahraničí, ani nesloužilo ke generování a podpoře bohaté vrstvy miliardářů.
      Naproti tomu dnes i když stát něco nesrovnatelně menšího zainvestuje, je prakticky zákonem, že to bude šíleně předražené, protože na všech úrovních procesu realizace každý považuje za povinnost nahrabat si pro sebe co to dá. Za socíku by to byl zločin.

      Bez takového úspěchu, jakým je vylévání si srdcí bezmocnými, zoufalými občany na veřejné diskusi bez jakéhokoli efektu a neustálý šrumec, shon a stres kolem při honbě za obživou, bych se dokázal celkem dobře obejít. A když na druhou stranu váha navíc položím vše, co to stálo, včetně rozbití státu s celým hospodářstvím a jeho nedůstojnou přeměnu ve dvě zadlužené kolonie, bezperspektivní, tak jsem zralý na antidepresiva.

      Vymazat
  32. "Jako největší úspěch dnešní doby považuji tuto diskusi a ten neskutečně divoce klokotající život kolem nás."
    Nevím, zda je to úspěch, ale evokuje mi to jednu myšlenku Rámakršny. Když se ho ptali na to, jaký je vlastně smysl existence zla, odpověděl - Aby se urychlila zápletka. A dnes to tak ve světě vypadá. Zvlášť po rozpadu sovětského bloku. A je možné, že jedno zlo (to komunistické) je střídáno druhým (liberálně demokratickým), protože k rozluzlení zápletky dosud nedošlo. A je možné, že tu základní zápletku většina nevidí a jen se štěpí a škorpí na základě zúženého vidění relativního zla a dobra toho či onoho systému moci. Snad ale nebude zlovůle současného politického systému Západu nahrazena něčím ještě horším. Abychom znovu nešli z louže pod okap.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dělník si mohl za socialismu říkat za chtěl, třeba i proti režimu. Technik si mohl říkat taky co chtěl, ale musel volit slova. O žádných zákazech nic nevím.

      Vymazat
    2. 8:22
      Když nic nevíte tak mlčte.

      Vymazat
    3. Perlička od exprezidenta Václava Klause. Protože se jedná o disidenta, tak je článek na nepřátelském Sputniku :-) https://cz.sputniknews.com/politika/2019111310960218-ukol-nasi-doby-je-ochranit-nas-narodni-stat-a-parlamentni-demokracii-pred-milionem-chvilek-klaus/

      Vymazat
    4. 8:25 když nepíšete o ničem, tak mlčte

      Vymazat
    5. 8:25

      Vy vypadáte, tak se podělte.
      Já mám totiž rovněž zkušenost, že hubu a krok museli držet hlavně kariéristé a partajníci, což je pochopitelné a do značné míry to platí vždy. Naopak dělník si mohl dovolit to, na co by si dnes už nedovolil ani pomyslet. Vedle toho, že se o něj opírala celá ideologie, rovněž za ním stály odbory, které tehdy měly váhu.

      Vymazat
  33. Vedoucí revolucionáři troubili do světa heslo "nejsme jako oni", ale ve skutečnosti je to stejné, ne-li horší. Dříve většinou nabídli rudou knížku někomu pracovitému, vzdělanému, kdo projevil svoje schopnosti a něco dokázal. No a dnes? Třicet let po revoluci si mezi sebou rozdělují pozice ve státní správě a v samosprávě "revolucionáři" bez ohledu na schopnosti a výsledky. Revolucionáři, kteří žijí v uzavřeném světě své samolibosti a nedotknutelnosti. Mají jedinou starost, jak dostat k lizu své potomky. České výsledky také podle toho vypadají, že?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsme jako oni, tomu mohl uvěřit jenom naivní člověk, který pak byl svědkem, jak se dnes říká, jak se za socialismu kradlo, proto aby se teď mohlo krást tisíc krát víc.

      Vymazat
    2. Patřil jsem k těm naivním, a nestydím se. Procitnutí není příjemné, ale hodně poučné do budoucna.
      Někteří diskutující možná pamatují dobu před 68., některým vyměňovali plínky ještě po 89., někteří v této zemi možná ani nežijí, někdo má možná špínu za nehty od práce, někdo možná od nekalých praktik. Ani ovce s vlky se nikdy neshodnou na tom, co by mělo být k večeři.

      Vymazat
  34. Teď na ČT 2 nás Jan Burian přesvědčuje, jak se máme jak v Ráji a jak si to my Češi, ani nezasloužíme, protože na rozdíl od západních lidí, kteří se pořád usmívají, my se neustále jenom mračíme a vůbec ten západní svět je dokonalý za to my jsme zaostalí a já bych dodal, že ani 30ti leté žití v demokracie nestačí na pochopení tak složitého systému, jakým demokracie je a proto bude zapotřebí dalších 30 let, aby jsme byli už konečně poslušnými otroky západu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bakalovci by se k tomu Burianovi spolu s čété určitě přidali. Měli by si ty své výstupy platit ze svého nezaslouženého, a neotravovat slušné lidi s vymáháním výpalného v podobě televizní daně.

      Vymazat
    2. A E.F.Burianovi se musí i posmrtně obracet žaludek,jaký PITOMCE,pardon potomky tomuhle národu zanechal!

      Vymazat
  35. 6:46 O současný režim bych už neměl starost, protože liberalizmus je na konečné a vypadá to, že se svět vrátí ke státnímu kapitalizmu (který se prodával lidem pod názvem "komunizmus"), který prokázal svou životaschopnost třeba v Číně. Jinak si dovoluji navrhnout, abyste se na změnu řádně připravili stejně jako světoví superboháči, kteří se systematicky zbavují svých firem - viz třeba Alibaba nebo Saudi Aramco. I Česko se vrátí tam, kde už jednou bylo. Revolucionáři si zase rychle převléknou kabáty, nemějte pochyby :-) https://www.zerohedge.com/markets/worlds-ultra-rich-preparing-major-stock-market-declines-ubs-wealth-says

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a proto kupujte akcie, akciové burzy jdou stále nahoru a stoupat budou do nekonečna, akcie ve slamníku = zajištěné stáří :-)

      Vymazat
  36. Lenka Procházková (citát): Faktem je, že za posledních třicet let žádný ideál, který by nahradil onen zavržený socialistický, už nepřišel. To, co přišlo, pod maskou demokracie, pozvolna rozmělnilo i rodinné vazby a přátelské vztahy a proměnilo naše životy na příběhy sdíleného osamění. Z toho plyne, že i pojem národ je něčím (zdánlivě) překonaným.

    Ekonomicky jsme na tom různě, mnozí dokonce hrůzně. Z tohoto hlediska se minulý režim choval solidárněji. Jinak řečeno byl to stát, který od občanů výměnou za sociální jistoty žádal vnější souhlas s politikou KSČ. Ta politika ovšem nebyla suverénní, protože byla závislá na pokynech z Moskvy. Vedoucí úloha KSČ byla zakotvena v ústavě. Čili občan, který toto nahlas zpochybňoval, byl hodnocen jako nepřítel režimu.

    Dnes jako členský stát EU máme opět omezenou suverenitu a pro změnu podléháme nařízením Evropské komise. Takže zjednodušeně řečeno, rozdíl je pouze v tom, že si jako občané můžeme svobodně zvolit do Evropského parlamentu těch pár poslanců, kteří občas mohou jednu minutu cosi říkat. A i když někteří mluví moudře a odvážně, jejich hlasy jsou vnímány jen jako reptání kohosi ze vzdálené kolonie.

    OdpovědětVymazat
  37. Co jste dokázali vy komouši????
    Ve 48 jste sebrali kdo neco vlastnil a podnikal veškeré majetky. Soukromým zem. jste taktéž sebrali vše, ta vaše kolektivizace, hnus. Z toho jste tady po dlouhá léta profitovali. Co zbylo po vás po 89.Zastaralé podniky,naprosto nekonkurence schopné , to bylo i v zemědělství.Dnes vše tohle ten " špatný " Západ napravil.
    Vzpomínám v Liberci na náměstí pře 89, odpor a hnus, běžte se podívat dnes, na tramvaajovou tehdejší dopravu, kdy jste nevěděl jestli se převrátíte a zase tohle srovnejte s dneškem, na otřesné špinavé ulice, domy, to jste dokázali vy rudí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10:09
      Dokázala zmnohonásobit průmyslovou výrobu, zavést moderní, výkonné zemědělství, které (nejen)nás uživilo, zšestinásobit bohatství státu, zabezpečit občany ve stáří, zajistit všem bezplatnou zdravotní péči a vzdělání, vybudovat silnou armádu, tím vším dát lidem důvod k hrdosti na svou zemi a dát jim perspektivu do budoucna. A bez zadlužení. O vše vyjmenované jsme po plyši přišli. Ale máme místo toho teď banány celoročně, byť mizerné kvality.

      Vymazat
    2. Nikde se nemohu dopátrat, výstavba kolika státních (městských) bytů byla zahájena a dokončena za posledních třicet let. Všude jsou čísla o výstavbě bytů do soukromého vlastnictví, o nových státních bytech ani ťuk. Jenom zprávy o tom, jak se budou privatizovat komunistické paneláky (viz třeba Lysá nad Labem), asi někomu bohatému od Bodamského jezera. Přitom máme ve srovnání s Německem daleko nižší procento státních bytů. Asi v Česku chtějí naše politické nuly dosáhnout nulového počtu těchto bytů.

      Vymazat
    3. 10:09 Jsi hloupé zaujaté děcko. Představ si, že jsem
      v roce 89 neměl mobil. Dneska už mám ! A co ty ?

      Vymazat
    4. 10:09 aha. pan je z Reichensbergu. Jak ti Helmute říkají ?

      Vymazat
  38. Tak správně článek napsal pravdu jak to je a to neznamená že by tu nemohlo být hůř demožumpa a pyjáti by to zařídili.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyskřekl nekrofilní zřízenec z teplický prosektůry, schopnej maximálně dotlačit z pitevny do márnice vozejk se zašitou zdechlinou nějakýho toho komoušskýho geronta, aniž by se přitom probral z lihu co v něm primář uchovává potraty cigánskejch socek, a kterej mu chodí potajmu upíjet!

      Vymazat
    2. Tohle ti ty poblbanej arijskej untermensch zanechala tvoje incestní familie A52,F73,F200 F808,F600,F602!!!!

      Vymazat
    3. 10:50 No jo putlerpšouku, celá banda kremelskejch kretenů, tvejch vypouštěčů! A teď je koukej ještě pěkně seřadit - zleva doprava! - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/%D0%A8%D0%93%D0%9D%D0%A8%D0%93%D1%82%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B52.jpg

      To aby je strejda Googlů mohl snadnějc přiřadit k těm tvejm rodinnejm kódíkům:-)))

      Vymazat
    4. 10:44 Už abych tam tlačil tebe na to se těším zfanatizovaný mamánek co nikdy nic nedokázal slouha západu za pár stříbrných. Prostě pyját.

      Vymazat
    5. 12;44
      Tohle ti zanechala tvoje incestní árijská familie A52,F73,F200 F808,F600,F602!!!!

      Vymazat
    6. 13:26 O famílii na tvým místě bych radši pomlčel, kdybys tušil co netušíš, páč tvá máti je němá už od dětství. To se stalo, když za války její komoušskou famílii navštívili ukrajinští vlastenci z UPA, kteří tvý bábě uřezali ty její povislý kozy, dědkovi zvadlýho kokota a ještě dejchající je oba vhodili do škarpy, kam chodila celá vesnice srát. Bohužel tvou matku, tuhletu kurvu - https://im.tiscali.cz/press/2017/11/30/883039-final-0787-3800x2536.jpg

      nenašli, páč byla schovaná v tý škarpě mezi hovnama a oni ji nedokázali rozeznat! A to byla chyba, tak jí pak mohl ožralej Havel na mejdanu, kde vynášela popelníky, ošukat a z toho si se vylíhl ty! Jenže tě potratila a ten potrat naložili do lihu a později poslali kremlovoroj jako delikatesu. Od tý doby co ji zežral poletuješ coby shluk těkavých plynů z lejnolíhně tohoto smradlavýho Ugrofína! - https://pbs.twimg.com/media/DQ3D5L9WsAAByD3.jpg

      Vymazat
  39. Vý-dobytek našeho kapitalismu, LDN Brandýs nad Labem:
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Drasticky-zaznam-Polonaheho-stareho-pana-dotahli-z-brandyske-LDN-do-jeho-prazskeho-bytu-S-uriznutym-palcem-na-noze-bos-bez-obvazu-krvacel-nevnimal-603349

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to jsou praktické dopady vítězství "pravdy a lásky" nad obyčejnými lidmi

      Vymazat
  40. Já s vámi souhlasím.Kdyz vidím Piráty,tak si také myslím, že by nás dovedli přímo do pr

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Termín pirát je původní označení námořního lupiče, nechápu proto, co dělají piráti v našem suchozemském státě, i když loupit se vlastně dá i tady. Jedno je ale jisté, piráti v minulosti sloužili jako soukromé, terorizující armády ve prospěch některých evropských států. Jejich teror v Česku a proti Česku je již zřejmý, postupně odkrývají karty, a to nejenom v Bruselu!

      Vymazat
  41. 9:14 Lenka Procházková má naprostou pravdu, dříve tady byl nějaký cíl, nějaký ideál. A dnes? Dnes se jenom čeká, kde to bouchne nejdříve a co bude za rok za dva. Společnost je bez spojujícího ideálu, peníze tím ideálem nejsou, peníze společnost jenom rozdělují. Každopádně i bohatí i chudí musí cítit, že takhle to dál nepůjde a že se něco musí stát. Čím dříve, tím lépe!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby Lenka Prochazkova kandidovala na prezidentku,muj hlas ma jisty

      Vymazat
  42. Komanči to tahali čtyřicet let. Demoši zatím třicet. Ti před
    nimi něco postavili. Ti dnešní většinu zbourali, něco na co
    nemají, nechali.
    Dávám těm demo max. deset let. Pak se uvidí. Já ne.
    Budu už naštěstí po smrti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ale dodnes je stále co rozkrádat (= privatizovat), co tu po komouších zbylo

      Vymazat
  43. Nic neni cernobile. Navic je pri srovnavani dulezite odhlednout od vlivu vyvoje vedy a techniky na spolecnost. Pokud to udelame, uz se nam nebude soucasnost zdat tak skvela. Tenkrat ani na zapade nemeli internet, mobilni telefony, take vsichni nemeli auta a pod. Nejvetsim
    nasim nedostatkem byla pri vedouci uloze strany
    absence mozne volby, svobody rozhodovani, svobody
    cestovani, svobody slova. Zato zivot byl kolektivnejsi, nerozkastovany, klidnejsi s vetsimi jistotami zejmena ohledne prace, mzdy a bydleni. Majetek byl statni a zisky
    z ekonomiky patrily nam vsem, byt byly mnohdy snizovany spatnym rozhodovanim.
    Dnes se (zatim) nemusime bat vyjadrit nazor, muzeme svobodneji nakladat se svym zivotem, svet je barevnejsi, mesta a pamatky jsou opravene, zbozi plno, muzeme videt
    jine zeme, vse vypada krasnejsi.
    Jenze jsou tu mnohe vady na krase. Vsechno je opravene,
    ale na dluh. Muzeme kvalitneji bydlet, ale na ukor
    budoucich vydelku, pokud budou. Az to splatime, budeme
    to muset opravit, opet na dluh, protoze do te doby nic neusetrime. Pokud ale chceme i cestovat, budeme se
    muset zreknou potomku nebo jejich pocet vyrazne omezit.
    Pro koho ci pro co se vlastne honime? Pro zlate tele
    konzumu a zazitku.To se stalo meritkem, hlavni hodnotou. Pritom jeste velka cast hodnot nami vytvorena odchazi
    do kapes predevsim zahranicnich vlastniku. Ty fabriky,
    co postavili nasi dedove a otcove a byly nase,
    jsme prodali (a jeste nam vznikl dluh) ci zborili
    a misto nich jsme postavili fabriky cizi. A banky prodali
    za korunu, co zbylo jsme dali cirkvim, byt nemaji zadne ovecky. Mozna se najde v budoucnu i neco pro nase mile byvale spoluobcany, resp. jejich potomky.
    Vyvoj poslednich let dava bohuzel tusit, ze i ta svoboda
    a demokracie (relativni) nam bude odebrana. Svobodu nam oklesti ekologicke predpisy (byt s necim by se dalo i souhlasit) a politicka korektnost, ktera nam neumozni nazyvat veci pravymi jmeny pod hrozbou
    vylouceni ze zamestnani ci uvezneni, budou zvyhodnovany minority
    jak sexualni, tak etnicke,....atd. Demokracie uz ted je v uvozovkach, protoze o uspesnosti politickych kandidatu rozhoduji predevsim jejich financni zdroje. A do toho
    media, ktera nekterym pomahaji a jine potapi, politicke rozhodovani silne ovlivnuji nikym nevolene neziskove
    organizace, ruzne think-tanky. Uz dosly tak daleko, ze
    nasim detem zacinaji vykladat historii. A cely tento
    system uz neni schopen nalezt a prosazovat narodni zajmy, protoze prosazuje zajmy cizi.
    Mozna je jeste cas tento vyvoj zvratit, predpoklada to
    ovsem
    vetsi angazovanost mlcici vetsiny. Zatim dokazali rvat jen chvilkari, ti progresiviste, vzdelanejsi a inteligentnejsi, co chteji nas a vlastne i sebe dotahnout az k ocipovani

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ANO. Kdysi tady vládla jedná strana. Skutečnost ale
      taková, že v té jedné straně byli lidi, kteří tak
      jednostranně nemysleli.
      Ukázalo se to jak před osmašedesátým, tak i v r. 89
      Dneska máme padesát stran, hnutí, nesehnutí, předkloněni, napřímeni i skoro na kolenou.
      Efekt pro vládnutí je mizerný. Strana, koalice, opozice, tiché podpory, tichý odpor a k tomu ještě
      ty dva parlamenty.
      Takže za těch třicet (stříbrných) namluvili tolik
      času, že by se zato dalo postavit aspoň jedna
      elektrárna, přehrada či aspoň rybník.
      O úspěchu ve stavbě dál nic bych nemluvil. Pokud
      heslo - tři auta do každé rodiny a zajistit průjezd
      celé Evropě přes nás, tak nic jiného nezbývalo.

      Vymazat
  44. Nic moc,méně politických vtipů a více sprostých nadávek.

    OdpovědětVymazat