Reklama

.

.

sobota 9. listopadu 2019

Expert sdělil, jak Sýrie "přidusí" USA a kurdské bojovníky, kteří kradou ropu

9. 11. 2019    zelv
Americká krádež syrské ropy by mohla vést k vojenským střetům mezi armádami obou zemí, což by mělo za následek válku v plném rozsahu. Tento názor vyjádřil vojenský publicista Komsomolskoj pravdy, plukovník ve výslužbě Viktor Baraněc. Baraněc v komentáři k události zdůraznil, že Trumpovo rozhodnutí ukazuje "loupeživé jádro amerického imperialismu". Poukázal na to, že syrský prezident Bašár Asad, jeho vláda a armáda nikdy nepřijmou kontrolu ropných polí Washingtonem. Podle jeho názoru budou s to "přidusit americkou havět".


Dříve ministerstvo zahraničí USA uvedlo, že zdroje na severu Sýrie, které obsadili Američané a jimi kontrolovaní kurdští radikálové, spolupracující s DAEŠ (skupina je v Ruské federaci zakázána), jsou těženy v zájmu místních komunit. Ministerstvo rovněž uvedlo, že nedostali pokyny od administrativy amerického prezidenta Donalda Trumpa, aby cokoli dělali s ropnými poli v Sýrii.

Je příznačné, že nedávno šéf Bílého domu nevyloučil, že do Zaeufratí mohou přijít velké společnosti z USA, které by i nadále kradly ropu syrským občanům.

Baraněc v komentáři k události zdůraznil, že Trumpovo rozhodnutí ukazuje "loupeživé jádro amerického imperialismu". Poukázal na to, že syrský prezident Bašár Asad, jeho vláda a armáda nikdy nepřijmou kontrolu ropných polí Washingtonem. Podle jeho názoru budou s to "přidusit americkou havět".

"Až Trump pochopí, že prohrává, vyzve na pomoc koalici, což znamená, že Anglie - první nohsled USA, i Německo, možná, i Francie, znovu pomohou Američanům okrádat Sýrii", nevyloučil expert v rozhovoru s New Inform.

Připomeňme, že koalice vedená USA se objevila v Sýrii v roce 2014 nezákonně, nekoordinovala své kroky se státními orgány a rezolucí Rady bezpečnosti OSN. Washington prohlašuje, že "bojuje proti terorismu", ale v průběhu let, kdy americké síly byly v tomto regionu, nebylo dosaženo výrazného úspěchu v této oblasti.

Kromě toho je známo, že USA aktivně podporují kurdské Demokratické síly Sýrie (SDF). V roce 2017 tito radikálové obsadili Zaeufratí a ropná pole a začali nelegálně čerpat ropu patřící syrskému národu a také ji pašovat do jiných zemí.

A to vše se provádí pomocí amerických sil. Americká armáda postavila hlídky poblíž polí a oznámila, že projeví ozbrojený odpor, pokud by se syrské síly pokusily navrátit nerostné bohatství, patřící státu.

Mluvčí Mnisterstva obrany RF, generálmajor Igor Konašenkov zdůraznil, že těžba ropy, patřící syrskému národu a uchvácené USA, je zcela nezákonná a je prováděna obcházením všech amerických sankcí.

Pro Novou republiku vybrala a přeložila PhDr. Vladimíra Grulichová

118 komentářů :

  1. Zvláštní představa pana generála, Kurdové jako Syrští občané nemají žádná práva, ropa patří "syrskému národu". Kurdové tam žijí tisíce let, Arabové přišli později a "syrský národ" vznikl dělením rozpadlé osmanské říše západními velmocemi...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...pan generál zřejmě měl na myslí, že "ropa patří národům Sýrie" a to i Kurdům a nejen Kurdům, kteří se dali do služeb us.imperialismu...a pokud z ropy Sýrii za pomoci Kurdů ukradené Američané něco dají, tak jen zbraně, aby tam v jejich zájmu a také v zájmu Izraele dělali dál bordel...nebo si snad myslíte, že to dělání bordelu na SV budeme platit jen my s dalšími satelity USA/Izraele a že snad si to ony samy USA/Izrael budou platit ??!!

      Vymazat
    2. Kristova noho!!!!!!!!
      Tak to asi teda na naše nerosty mají nárok Keltové nebo lid popelnicových polí,ne?
      Taky tady byli dříve než Češi.
      Tím chci říci,že chodit tak daleko do historie asi není dobrý nápad.
      To by se mohli Moravané zbláznit a pod praporem Velké Moravy požadovat navrácení majetku,který jsme jim my,Češi,bezostyšně ukradli.
      Aneb:AŤ ŽIJE SALADIN A MOJMÍR I.
      Helanov

      Vymazat
    3. Když jsme u těch tisíci let, tak minimálně půl světa patřila carskému rusku. Ušáci existují pár stovkami let, tak kdo si uzurpuje práva na nerostném bohatsví suveréjních států?.Žiďáci a ušáci v žádnem případě nemají nárok aby tam dělali pořádek. tak nevím kdo má zvláštní představu.
      lada

      Vymazat
    4. K cemu mame OSN a mezinarodni pravo ze. Staci se zeptat nejakeho vykladace historie, ktery nam vysvetli kdo byl kde driv. Pochopitelne ruku v ruce s tim jde pravo silnejsiho, takze nekdo si ten historicky "narok" obhaji (viz. Izrael) a jiny ostrouha. Nebudu lhat, timto komentarem jste me pane David dost zklamal. V ceskem zajmu je rozhodne zachovat uzemni celistvost Syrie a zejmena navratit statu kontrolu nad zdroji nerostnych surovin jako jednu z podminek obnovy zeme a navratu uprchliku.

      Vymazat
    5. No a před těmi všemi tam byli mimozemšťané. A fčil mudruj.

      Vymazat
    6. Nejprve, než se začne něco plácat dovzduchu, je třeba si uvědomit, že Sýrie existuje a je to stát, který má nárok na zdroje surovin. USA a SDF nejsou syrským státem a tudíž nemají nárok na nic. Taková je pravda. SDF a USA jen kradou ! Jsou to zloději.

      Vymazat
    7. Pane David kdyby mi to co jste napsal někdo říkal tak tomu nebudu věřit. Sýrie patří všem Syřanům. Pokud se Kurdi žijící v Sýrii necítí být Syřany je potom věc jiná. Hranice Sýrie je schválená v OSN pokud jí nebudeme respektovat vznikne strašná nejistota. To je to co zdegenerovaní zvrhlý parazité potřebují.

      Vymazat
    8. 13:14 Trump přece řekl otevřeně, že tu ropu chce pro sebe a ne pro Kurdy. Viz úryvek z článku, který jste vy sám vystavil:
      http://www.novarepublika.cz/2019/11/podivny-pribeh-smrti-al-baghdadiho-aneb.html

      "Ropa, víte, je cenná z mnoha důvodů. Pomáhala ISILu, zaprvé. Zadruhé, pomáhá [to ukradení ropy Američany] Kurdům, protože to je v zásadě sebráno Kurdům. A oni [Kurdové] z té ropy žili. [pozn.: Takže když teď Kurdové nebudou mít tu ropu, ze které žili, tak to Kurdům pomůže – chápete? když vám Američan ukradne obživu, tak je to ve váš prospěch!]"

      Vymazat
    9. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    10. Možná by se p. Dr. Ivan David měl oprostit od uvažování a argumentace, kdy mezinárodní právo se mu jednou hodí a jindy zase ne. Tím klesá na úroveň těch, proti kterým se přitom často vyslovuje.

      Bez vážnosti a ctění mezinárodního práva to nebude fungovat ani tam ani jinde ve světě.
      A z pohledu mezinárodního práva tam SS nemají co dělat i kdyby se tisíckrát vychcaně zaštiťovali jakýmsi prý zájmem Kurdů.

      Vymazat
    11. Takže uhlí které kopeme v Karviné nepatřilo Československu,ale nám waserpolákum? (Polská menšina)

      Vymazat
    12. 14:08 Šestina! A skoro pětina pak jejich soupeřům, kterými byli Britové. Letité soupeření chtěl britský premiér Salisbury ukončit dohodou s Petrohradem a 25. ledna 1898 učinil Rusku neuvěřitelnou nabídku urovnání jak ve sféře Východní otázky, tak na Dálném východě. Podle tohoto návrhu mělo Rusko dostat čínské území na sever od Žluté řeky, černomořské pobřeží Turecka a oblast údolí Eufratu až po Bagdád, Británii mělo připadnout povodí Jang-c’, turecké državy v Africe, na Arabském poloostrově a oblast kolem Perského zálivu. Jelikož byl tento návrh v naprostém rozporu s dosavadní britskou politikou, vyvolal v Petrohradě pouze nedůvěru a podezření, Nikolaj II. usoudil, že jde jenom o britský trik a projekt odmítl. V Británii poté odpor proti nerozhodné politice vlády, neschopné prosazovat britské zájmy v Číně, vedl k uzavření anglo-japonské smlouvy o spojenectví proti Rusku! Výsledkem bylo to že Japonsko se mohlo vyzbrojit a poté na Rusko zaútočit a připravit ho o vliv v Koreji a Číně.

      Druhá závažná bota následoval v listopadu 1910, kdy ruský ministr zahraničí Sazonov doprovázel cara Mikuláše II. na státní návštěvě Německa. Výsledkem jednání byly tzv. Postupimské dohody z listopadu 1910, jimiž obě velmoci mj. dosáhly dohody o otázce železniční výstavby Bagdádské dráhy. Krátce po skončení těchto jednání zaslal nový německý kancléř Theobald von Bethmann Hollweg (od července 1909) do Petrohradu návrh případné rusko-německé dohody. Podle něj se Rusko mělo zcela zříci spolupráce s Velkou Británií výměnou za to, že Berlín přestane podporovat balkánskou politiku Rakousko-Uherska. Car Nikolaj II. však nehodlal riskovat roztržku se západními velmocemi, proto návrh nepřijal. Výsledkem bylo že se v roce 1914 ocitl proti Rakousko-Uhersku i Německu současně! A to při současně vedené válce s Turkem na Kavkaze nemohli ustát ...

      Vymazat
    13. Pro 14:25. Zřejmě jste myslel Anunaky, jestli vás dobře chápu.

      Vymazat
    14. Drtivá většina syřanů nejsou arabové ani náhodou a Kurdové jsou potomky turkických kmenů, které se do této oblasti dostaly mezi 10 a 11.stoletím n.l. takže se na tomto území usazovaly tyto kmeny asi tak 3000 let po prapředcích syřanů.

      Vymazat
    15. 16:56... Když někdo asi ukázal panu Davidovi fotky,jak z kurdskejch dětiček lezou střeva...
      Chtip je v tom,že mu nikdo neukázal jak lezou střeva z tureckejch (iráckejch,syrskejch) dětiček které zavraždili militantní Kudové.
      Ách jó :-(
      Helanov

      Vymazat
    16. 18:38... BINGÓÓÓÓ
      Helanov

      Vymazat
    17. 23:16 a taky mu někdo ukázal video s plačící "dětskou sestřičkou", v té době patnáctiletou, jak Husainovi vojáci vyhazují v Kuvajtu miminka z inkubátorů.

      Kurdové jsou lidé jako každý v této části světa. Trochu nešťastnější, protože se na ně po 1.světové válce úmyslně zapomnělo, zřejmě kvůli tomu, použít je v budoucnu v případě potřeby jako roznětku sektářského násilí. Dnes to je trochu problém, jelikož to není jednotná entita. Je spojuje jen povědomí, že jsou Kurdové, jinak jsou velmi různí. Dost často bojují i proti sobě na velmi malém území.

      Jejich krutost je úměrná době a prostředí, v tom nejsou sami. Jenže Mr.David má zřejmě nějaký speciální vztah k pí.Maříkové a přebírá tu její emocionální verzi -- Kurd = právo, dobro, vůle a intelekt. Je žalostné vidět, jak se tento pán rozplývá blahem, že se Američanům podařilo vyjebat s 22 milionovou zemí, přičemž nestoudně používají plky o právech nějakých Kurdū, které v poho před 14 dny odkopli.

      O žádné Kurdy zde samozřejmě nejde. Ropná naleziště jsou v poušti, tam téměř nikdo nežije, a v Sýrii celkové stejně žije jen minimum lidí hlásících se ke Kurdům. Wiki sice píše o dvou milionech (9%), ale oni sami říkají, že jich je mnohem méně. Mnohem víc jich je v Iráku a hlavně v Turecku, kde tvoří opravdu velkou menšinu.

      Kdyby zde neřádili Američané a Západ, už dávno by třeba v Afrínu mohli mít nějakou tu autonomii. Jenže proti tomu je zas Turecko.

      Vymazat
    18. 13:55...Kurdové se zkrátka naučili vyrábět kvalitní PR,tak kvalitní,že už těm báchorkám o svém pronásledování snad sami věřej.
      Jejich největší kámoši jsou Izraelci,možná jim to píárko dodávají "na klíč"...
      Holt kdo umí,umí,nó...
      Helanov

      Vymazat
    19. 19:47, včera jeden z kurdských vůdců prohlásil, že budou zabíjet ruské vetřelce, dokud neodtáhnou ze země. Stejně tak se vyjádřil, že Asad je krvavý vrah a nemá nárok na vedení země. Povstalci z Idlíbu a Kurdové požadují vyšetřit jeho válečné zločiny a zločiny proti lidskosti, to samé požadují pro Putina a ruské jednotky. Má se to projednávat příští týden v OSN. Pokud bude konsenzus, půjde syrská otázka před soudní tribunál do Haagu.

      Vymazat
  2. Bílý dům by rád poslal na ty ropná pole těžařské společnosti,jenžeže to má háček.
    Ti těžaři mají víc rozumu než Bílý dům a tak se jim tam pranic nechce.
    Divný,že jo? ;-)))
    Helanov

    OdpovědětVymazat
  3. Pane Dr. Davide. Většinou s Vámi souhlasím, ale jestliže používáte názory, které upřednostňují práva skupin a nikoliv národa tak se můžeme vrátit u nás ke Keltům.
    Nebo případně k Sudeťákům.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:57...Já se mu ani nedivím.
      Ona ta masírka ze strany Kurdů je dlouhodobá a pečlivě propracovaná.
      Machři na PR jsou Izraelci a současně i deklarují svou věrnost kurdskému lidu.
      Ách jó... plačící smajlík :-(
      Helanov

      Vymazat
    2. Pan Dr. David neupřednostňuje práva skupin na ropu v Sýrii ! Zřejmě jste nepostřehl, že tam byl v tomto článku přeložen komentář ministerstva zahraničí USA, které samozřejmě okupaci a kradení ropy podporují a podporují i IS a další teroristické bandy proti suverení Sýrii !!

      Vymazat
  4. Možná to někteří diskutující nepostřehli, ale Keltové dílem splynuli, dílem odešli. Kdo je národ a kdo skupina? Kurdové mluví kurdsky (podobné perštině), o žádné syrštině jsem neslyšel. Kdo je národ a kdo "skupina"? Podle obrácené logiky vše právem patří Američanům, protože mají lepší výzbroj, jen je nechme, ať si kradou i bez loudkové vlády...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sýrie je pořád státem a se svými právy. SDF a USA tam nemají na nic nárok !

      Vymazat
    2. 14:32 Taková diskuze by byla na místě mezi Kurdy a syrskou vládou. Ale ne v okamžiku, kdy ropná pole vojensky ovládají USA, které podle slov Trumpa "z toho chtějí také něco mít".

      Vymazat
    3. naprosto souhlasím s názorem 14:46. Ano asi jsem špatně definoval pojem - správně bylo použít svéprávný stát. A to zda keltové splynuli, nebo odešli to se asi už nedozvíme.
      Václav

      Vymazat
    4. 15.08 Američané kam vkročí tak z toho vždy něco musí mít! Buď politicky nebo ekonomicky. Jinak by tam nelezli. Irák-nafta, Afghanistán-mák, nerosty, které jim již vyfoukli částečně Číňani...Co máme ale např. my z toho, že je podporujeme v Afghanistanu? Zbyde na nás taky nějaká ta kořist? Zaplatí nám tam něco ten náš tamní vojenský pobyt? Jen ten mák raději...

      Vymazat
    5. 15:59 Nikoho jste nenasral. Takových báchorek si může každý vymyslet, kolik libo. Nemá smysl vyvracet vaše výroky, jako nemá smysl vyvracet obdobné výroky stejně vyšinutých konspirátorů. Moc si fandíte, nejste tak důležitý, aby to stálo za to.

      Vymazat
    6. 15:59 Pitomost. Kirov byl zamordován 1. prosince 1934. Stalin byl stejně jako Zederblum germanofilem a chtěl se opřít o německo-ruské spojenectví, opřít se o silné, obnovené Německo a nikoliv jako Bronstein chtít z Německa udělat rudej bolševickej borel na kolečkách! Jenže v Berlíně to vyhráli Atlantisti a pod jejich vlivem ho Hitler zradil, když raději usiloval o dohodu s Brity. Kolosální porážkou Ruska je chtěl oslnit a tak donutit k přijetí Pax Germanica ...

      Vymazat
    7. Ďuro Trulo, házíte sviním perly...Ta hovada myslí, jako dobytek, žijí, jako dobytek a jako dobytek i skončí, jako dobytek...je to marný, je to marný, je to marný...

      Vymazat
    8. 14:32...Pane Davide,chtip je v tom,že Kurdové nemají (z určitých historických důvodů) STÁTNOST.
      Jsou DALEKO větší-početnější- národy které taky nemají státnost.
      V Africe je jich hafo.
      Ale nikdo tak nevyvádí a neterorizuje sousedy jako Kurdové.
      Zřejmě se shlédli v Izraelitech, kteří si pomocí teroru (92 mrtvých v hotelu Krále Davida,rok 1946)
      tu státnost vydobyli.
      Ovšem neuvědomují si skutečnost,že nestačí jenom teror,jsou potřeba i dlouhý prachy.
      A Kurdové- na rozdíl od židů- nemaj ani vorla.
      Helanov

      Vymazat
    9. Ďuro Trulo v 15:59.
      Sice u některých detailů s Vámi nesouhlasím, ale vpodstatě máte pravdu.
      Současné názory p. Davida vysvětlují jeho problémy za socialismu. Nedivím se jim. Musím přiznat, že jeho vystupování od okamžiku, kdy kandidoval do EU je pro mě, i když ne velkým, tak zklamáním.
      Mik

      Vymazat
    10. Vážený admine!
      Vysvětlete prosím autorům příspěvků z 9. listopadu časů 19:21 a 20:03 a 22:29, kteří odpovídali na můj příspěvek z 15:59 na co vlastně odpovídají, když po tomto mém příspěvku nezůstala ani stopa v podobě datovaného nadpisu. To už není cenzura, nýbrž veřejné přiznání účelu NR. Kdy nás začou navštěvovat mládenci z URNY (NEBO SNAD ROVNOU S URNOU?).
      Ten příspěvek jsem o něco výše v pořadí instaloval a smáznul pro chybu v datumu a znova instaloval 15 :59 a za hodinu se přesvědčil, že tam je v pořádku i se dvěma (nyní již třemi) reakcemi diskutujících. Když mažete tak důsledně i s reakcemi a jinými odkazy. Holt jste špatným žákem všech ISTU.

      Vymazat
    11. 16:45 A cos od těch nebolševiků čekal? Oni se řídí zásadou "principálního antifašismu", kterým minulý režim zdůvodňoval, proč nesmí být vydán Mein Kampf -sic! Až tak se báli, že po jeho přečtení se zhroutí pracně jimi do hlav čtenářů vtloukaná konstrukce o "fašismu jako nejzvrhlejším výplodu imperialismu - posledního to stadia kapitalismu". No a v tom příspěvku dle rudých cenzorů byl "antisemitismus" v míře vyšší, než jejich "principání antifašismus připouští ...

      P.S.: jsi blízko mým názorům, jen nemám rád, když někdo chytrou ideu sám zdehonestuje špatným datem! V roce 1927 nebyl zamordován Kirov, ale posali do vyhnanství v Alma-Atě Bronsteina ...

      Vymazat
  5. Ať jsem četl, jak jsem četl, nikde jsem se nedozvěděl, jak Sýrie přidusí ty USA a Kurdy, což je napsáno v titulku. To co je v článku je jen stokrát omletá omáčka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 14:47 Jó oni určitě budou roztrubovat, jak ty Ušáky přidusí, no to by byli hodně blbí. Na každý pád dají zaručeně přednost diplomacii, jištěnou vojenskou silou. Vzpomeňte jak z toho měli zkraje všichni prču, když tam Rusové začali Sýrii vojensky pomáhat, brzo je ten humor přešel. Ještě v roce 2007 řekli Ušáci o Putinovi "Veš která zařvala", kterou prý rozšlápnou kdy si vzpomenou. Dneska je parazitickou vší Amerika a její přichrochtávači na to koukaj jak když jim spadly hračky do kanálu a nevědí kudy kam. Hej hou

      Vymazat
    2. 14:47...To jsem taky nepochopila.
      Amíky může přidusit jedině dohoda mezi Rusem a Turkem.
      Což se doufám i stane.
      On by Trump asi i rád odešel,ale neví,jak to prodat doma.Má to tam hodně těžký.
      Helanov

      Vymazat
  6. Plýtváme emocemi, jako když želíme naaranžovaného utonulého chlapečka, kterého jeho nezodpovědní rodiče posadili do člunu.
    Řekl bych, že v Sýrii se střetává oblast vlivu Ruska s americkými zájmy. V tom střetu se využijí všechny objekty, které jsou po ruce: Turci, Izrael, Asad, nafta i Kurdové. Hrátky s kurdským „národem“, jsou jednou z taktik. Oni až zas takový národ nejsou, jsou to různé kmeny, které si jsou blízké. Některé jako např. my se Slováky, jiné jako např. my s Poláky (i když každé přirovnání kulhá, některé na obě nohy). Až se tam Rusové s Amíky mocensky srovnají, kurdský problém zmizí.
    Domnívám se, že rozčlenění středního východu na oblasti vlivu Anglie a Francie, bez ohledu na místní kurdské a arabské obyvatelstvo a dále vytvoření státu Izrael, bylo bezprávím na místních. Ale takových bezpráví je na světě bezpočet. Např. když po rozbití habsburského žaláře, nebyla Čechům přiznána celá oblast historických zemí Koruny české, tedy včetně Slezska. Ale my jsme flegmatici a Kurdové jsou horkokrevní. Měli bychom se aktivněji starat o suverenitu naší země. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně!
      I když velká horká válka to zatím není a jistě by se jí všichni rádi vyhli, tak zatraceně blízko ní se velmoci pohybují s lehkostí sobě vlastní.
      Takže ty drsné tanečky můžeme jen sledovat a doufat, že některý řetězec příčin a následků ji nakonec nevyvolá.

      Vymazat
    2. 15:57...Naivní Kurdové sloužej Izraeli jako kladivo na rozvrtávání sousedních států.
      Je mi jich docela líto,buď si to uvědoměj,nebo taky ne.
      Helanov

      Vymazat
    3. 15:57...Ta Sykes Picotova dohoda je zabila,důsledky jsou nenapravitelné!!!
      Však taky první co udělal Daeš bylo vytrhání hraničních kamenů.
      Britové a Frantíci se budou smažit v pekle.
      Helanov

      Vymazat
    4. i asad ma nadělano zestatnit ropu a zrušit smlouvy o prodeji u ktereho on nebyl ale to přeci mame i unas jen je to v jinem zboži jen pro upřesněni ty smlouvy o ropě jsou z počatku padesatych let minuleho stoleti a světe divse jsou jen s aramco tj amikem a britišpetroleum tj londyn a tito se dnes snaži osvobodit afganistan samosebou jen od ropy

      Vymazat
    5. dalo by se řici- až tu zemi celou rozkradem tak se vratim na svy rodny koloredou -vaš prozatimni přitel amik donik

      Vymazat
    6. 9:33...Mosadek kdysi v Íránu znárodnil ropu a Britové ho okamžitě svrhli a dosadili prozápadního podržtašku šáha Pahlavího.
      Ten zemi násilně westernizoval a víme jak to dopadlo.
      Teďka tam maj ajatolláhy,vzali to ode zdi ke zdi,ách jó...
      Helanov

      Vymazat
    7. 19:54, kdyby nechali Páhlavího, měli by sice hovno, ale taky relativní klid. Nainstalovali by liberální demokracii, ochranu sexuálních menšin, inkluzi, juvenilní policii a za to by si brali ropu. Nemyslím, že to je špatný kšeft. Ale barbarští Íránci odmítli civilizací, tak mají, co chtěli.

      Vymazat
  7. Naprosto nevěřím, že generál Konrašenko se takto hloupě vyjádřil. Jde asi o špatný překlad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne Konrašenko, ale Konašenkov, a myšleno to bylo tak, že USA vyhlásili sankce na prodej ropy Sýrii i že Sýrie a přitom to sami klidně dělají. Nikdo se ty sankce kromě nich neodváží porušit. Takže kdo je pánem Sýrie? Na tohle už pitomé Kurdy nepotřebují. Maximálně tak na zabíjení Rusáků, které stejně čeká soudní tribunál: 360 tisíc mrtvých, 5 milionů v emigraci, 12 milionů ve vnitřní emigraci, ekonomika v hajzlu. Tohle nezůstane bez trestu, Putin bude viset stejně jako Kaltenbrunner a Husain. Doufejme, že to europarlament také odsouhlasí, musíme být jednotní.

      Vymazat
  8. Pan Ivan David asi jen provokuje. Není pravděpodobné, že by neměl nějaké povědomí o státní suverenitě a mezinárodním právu. Rozdělit otázku Kurdů (případné částečné autonomie, která ale není) a státu Sýrie by snad dovedl i žák základní školy. Že budou USA tlačit na rozpad Sýrie přes peníze za ropu pro Kurdy se nabízelo již před časem. Teď to získává až deprimující kontury. Kam až budou chtít USA zajít je možná životní otázka nejen pro Sýrii, která potřebuje energie-ropu na obnovu. Na dovoz ropy je stále neuvěřitelné embargo, které musí podporovat i EU, ačkoliv návrat utečenců a obnova normálního fungování Sýrie je rozhodně i v jejím zájmu.

    OdpovědětVymazat
  9. 15:58!
    Nevím v čem se generál Konašenkov vyjádřil nepřesně či nekorektně. Poučte mne, možná neumím hezky česky (to víte Valach z Beskyd).

    Mluvčí Mnisterstva obrany RF, generálmajor Igor Konašenkov zdůraznil, že těžba ropy, patřící syrskému národu a uchvácené USA, je zcela nezákonná a je prováděna obcházením všech amerických sankcí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím proč se z toho dělá takovej guláš, legitimita Sýrie a nezákonnost nepozvaných vojsk je jasná. Vojensky vyhráli Sýrie a Rusko i Irán kteří zde byli oprávněně a mají zde věci pod kontrolou. Další vývoj by měl pokračovat diplomatickými cestami a v tom je Rusko přeborník, také jde i o celosvětově uznávanou velmoc mající mocné spojence. Takže nějaké spekulace coby kdyby a co by někdo chtěl, to je jenom takové snění a blouznění, beze špetky reality. Nevěřím, že si Rusko a Sýrie nechají vítězství ukrást. Hej hou, rudý dědeček

      Vymazat
    2. 16;06 Souhlas

      Vymazat
    3. 17:18...Taky souhlas.
      Helanov

      Vymazat
    4. Vy jste ale naivové. Podle dr.Davida to patří Američanům. Celá Sýrie, nejen nějakých pár barelů ropy v poušti, kterou ani nepotřebují.

      Říká se tomu "boj za práva Kurdů". Neboť v syrské válce trpěli dle dr.Davida a nějaké p.Maříkové jenom oni. Tedy ta třetina vybraných kousků území Sýrie patří jim, oni si to pomocí USA a DAEŠE vybojovali, a teď to dávají pod správu USA.

      Samozřejmě, jen někteří Kurdové. Ti bastardi, co spolupracují s Asadem, ty čeká kulka. Vono taky nač se dělit s dalšími, byť soukmenovci, že!

      Vymazat
    5. 15:47...Už se to dělí.Někteří Kurdové ze SDF už bojují společně s regulérní armádou SSA proti Turkům.
      K malé radosti svých pomatených šéfů.
      Helanov

      Vymazat
    6. 19:58, Kurdové napadli včera ruské jednotky, dnes opět. Několik vojáků utrpělo zranění. Nenávist vůči Rusům je extrémní. Vůdci SDF s podporou jakýchsi bojovníků, zřejmě některé ze skupin al-Kaidy, vyzvali Američany, aby je podpořili v boji proti ruským vetřelcům v jejich zemi. Kaida je pod patronátem jak USA tak Turecka.

      Vymazat
  10. Závěr je jednoduchý, USA jsou s těžbou ropy z břidlic zcela ve sprostém slově a bez anexe syrských ropných polí se už neobejdou :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. 17:07 to Sýrii bude bohatě stačit, jenže tady jde hlavně o strategickou polohu Sýrie kvůli ropovodům a kdo s nimi nebude kámoš, bude mít smolíka, jako má smůlu kvůli vlastní blbosti Ukrajina, ale to už je jiná kapitola, prostoduchý chytráčku. Hej hou

      Vymazat
    3. Anonymní9. listopadu 2019 17:28
      Ano, o to tady hodně kráčí. Jestli tamtudy do Evropy povedou ruské produktovody, nebo ty z perského zálivu, kde těží americké společnosti.
      Další podstatný detail, je tamní ruská vojenská námořní základna, snad jediná ve středomoří. P.K.

      Vymazat
    4. Souhlasím usa melou z posledního tak kradou Syrskou ropu.

      Vymazat
  11. Syrska ropa patri Syranum.Americane tam nemaji co delat

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taková entita neexistuje! Ropa patří věřícím Arabům, resp. panu chalífovi - nejlépe z rodu Proroka a pokud takový není, tak aspoň příbuzným pana Abú-Bakra al-Baghdádího ... alah mu dej nebesa!

      Vymazat
  12. Kdyz Americani sli na Bahdadiho, Rusak sedel na zakladne posrany az za usima. Takovi to jsou experti:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlupáčku, a ty víš na 100%, že ten Baghdádí existoval a že je mrtev??? Přečti si článek M. Branda a třeba něco pochopíš...

      Vymazat
    2. Debile, žádný Bahdadí nikdy neexistoval. Je to jen virtuální postava a proto ani nemůže být jeho mrtvola !

      Vymazat
    3. Ale chlapci, no tak. Samozvaný chálífa, který převzal svůj nick od prvního chálífy, Abú Bakra, a nazval se Abú Bakr al-Baghdádí, narozen v r.1971 někde v irácké Samaře, kde horkotěžko dokončil střední školu, načež se vrhnul na takzvaná studia teologie v nějaké pochybné madráse, se narodil jako Ibrahim Awad Ibrahim al-Badri, třetí syn v pořadí v obyčejné rolnické rodině. Na jeho životě, kromě toho, že se z něj kdosi pokusil udělat ikonu wahhábistického džihádu, není zas tak nic záhadného. Kromě toho měl jen zlomek charismy a intelektu Usámy Ibn Ladina a nedosahoval ani na Ajmána Záwahrího. Dokonce ani na Jásira Arafata nebo Muammar Kaddafího. Al Baghdádí byl něco jako fanatičtější a hloupější Saddám Husain. Husain v podstatě ani fanatik nebyl, Baghdádí ano. Ale tohle mu k oblibě nepřidalo, neboť byl hloupý.

      Vymazat
  13. To, že západní mocnosti při dělení blízkého Východu jaksi "zapomněly" na to, že existuje jakýsi Kurdský národ je politováníhodné. Je ale velmi naivní se domnívat, že pokud by vznikl nějaký "Kurdystán", že to nebude pouze proxy státní útvar určený k přepumpování ropy a zisku z ní do těch správných rukou a vznikem obrovské základny Pentagonu v krizové oblasti, asi tak na způsob Kosova. Profitovat bude pouze kolaborující elita a vzhledem k blízkosti Turecka by i taková situace byla velmi komplikovaná a výbušná, nehledě na následky pro již tak podkopané mezinárodní právo. A pochybuji, že kurdové by umožnili ostatním národnostem žijícím na společném území takové svobody a vymoženosti jako autonomie, kterou jim nabízí Damašek. Ale jak to většinou bývá, kdo chce moc,nebude mít nakonec nic.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Supman9. listopadu 2019 18:39
      Vidím to podobně. Pokud by vzniknul Kurdistán, tak jenom tak, aby předal kompetence nad surovinami západním korporacím, výměnou za luxusní život vládnoucího prezidenta, monarchy, či koho by jim západ ustanovil do čela. Vždyť toto je nejspíš také jediný důvod existence minimonarchií, v perském zálivu. P.K.

      Vymazat
    2. 22:30...Líp bych to neřekla...vidím to stejně.
      Helanov

      Vymazat
  14. Kurdové jako spojenci USA? Zrovna ti Kurdové, kteří masakrovali Armény. USA si chtějí alespoň trochu zaplatit náklady syrské kampaně. Ropu budou určitě vydávat za břidlicovou.
    Jenže ty velké firmy na těžbu se do Sýrie nějak nehrnou.
    Jedině kdyby snad požádali náš rekonstrukční tým. Ti by možná mohli něco vytěžit. Je jich málo, tak by museli trvalou rekonstrukci Afghánistánu ponechat stranou a vystřídat maková pole za černé zlato.
    Každý si to ale spočítá. A tak raději zůstane trvale u makovic, než aby domů vozil barely.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 18:57, tady nejde o syrskou ropu, jako speciálně ziskovou. To je výhodné jen jako žold pro DAEŠ a pár tureckých spekulantů. Syrské ropy je málo. Ale dostatek na to, aby sama Sýrie měla dost a něco navíc si přivydělala prodejem ropných derivátů. A tak mohla začít s výstavbou po zničující válce. Užitek z toho budou mít i ti Kurdové, protože jich dost žije právě v této oblasti a skýtá se jim tak možnost k zaměstnání a byznysu.

      Pokud se těch 60% jejich ropy ocitne v amerických rukách, kteří její pomocí opět začnou vyplácet teroristy, brzo se situace znovu destabilizuje.

      To zaprvé. Za druhé, jistě jste si povšiml, že zároveň USA uvalili embargo na JAKÝKOLIV dovoz a vývoz ropy z/do Sýrie. Tedy evidentní snaha ochromit ekonomiku v nutné počáteční fázi výstavby po válce. Taktéž uvalili sankce na všechny investiční projekty. Proč ta snaha Sýrii totálně zničit? Proč stále podporují sektářské rozbroje a ekonomický tlak?

      S tím souvisí úporná snaha zabránit výstavbě plynovodů z íránského, nebo chcete-li, íránsko-katarského naleziště přez kurdské oblasti v Iráku. Tamní šiítský Kurdistán by z toho měl taktéž zisky, nejen ten "syrský". A zisky by měl také Írán, Irák, Sýrie, Katar, možná i Turecko a další společnosti. Tj. ruské, francouzské, německé a samozřejmě i americké. A jak naznačují častá jednání Rusů se Saúdy, i saúdské společnosti.

      Jenže Američané o tohle nestojí. Oni to chtějí sežrat všechno sami. A teprve dnes hodili ohlodanou kost i Britům a Němcům, aby je podpořili. Stejně tak chtějí vyřadit Írán, který se jim nepodařilo dobýt tak jako Irák, proto se snažili udělat dohodu jen se Saúdy a Katarem (ten sdílí společné naleziště s Íránem), přičemž obě země pořádně skřípli.

      V souvislosti se situací v Sýrii jsem očekával nějakou sunnitskou vzpouru proti šiítské vládě v Iráku, kterou tam sami Američané dosadili. A ejhle, děje se. Takže naše cesta úvah je správná.

      Vymazat
  15. P.S.: Jinak doba formování "národnostních států" je již dávno pryč, neboť to byl (alespoň co se Evropy týká) pouze nástroj k likvidaci konkurenčních celků (Rakousko-Uhersko). Dnešní realitu můžeme vidět na příkladu Slovenska, které se tak emancipovalo, až se stalo nesvéprávným, stejně jako ČR pod kurazelou Lisabonské smlouvy...

    OdpovědětVymazat
  16. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  17. 20:42
    Komentář k blábolu anonyma opravdu není nutný. Jsem překvapen také převládajícím názorem, že práva mají majitelé států, nikoli občané. O ničem mě to však nepřesvědčilo. "Syřané" tedy podle toho nejsou občané Sýrie, ale majitelé Sýrie - úzká vládnoucí struktura. Ta pak určuje, kteří občané mají práva a kteří ne - podle toho, kdo podporuje jejich vládu. Krása! A ta naivita - jako by šlo o demokratické státy... A USA - darmo mluvit...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, co se týče Kurdů, tak ti se diskvalifikovali svojí spoluprací s USA na hodně dlouho...a to jejich angažmá při "arménské genocidě" už bude dávno zapomenuto, ale tenhle exces se spoluprací s USA/Izraelem se s nimi potáhne hodně dlouho...a vyčítat to můžou jen sami sobě...

      Vymazat
    2. 21:37 Připomínám, že původním tématem byl nárok na nerostné bohatství na území nějakého státu. Váš názor byl pochopen jako prosazování nároku na toto bohatsví jen místními obyvateli. Nikoliv občany celého státu. To vyvolalo nesouhlas, protože je to podobně absurdní, jako hlásat nárok na ostravské uhlí jen Ostraváky nebo na naftové prameny jen Hodoníňáky.
      Pokud jste to tak nemyslel, tak se za sebe omlouvám. Ale bohužel, jiný smysl ve vašich vyjádřeních ohledně nároku Kurdů na syrskou naftu nevidím.

      Vymazat
    3. 21:37... Nevím,co si představujete pod výrazem " majitel státu".
      Oni to mají jinak než my,u nich demoška našeho typu vůbec nefunguje...Mají k ní odpor, preferují vládu Alláha.
      Toho Alláha v Sýrii reprezentuje Bašár al-Asad.
      Presidentem se stal jen z leknutí,je to vystudovaný očař a to presidentování MUSEL vzít po otci.
      Je to alávita (odnož šíi),má sunitskou manželku.
      K většinovým sunitům se chová NESKONALE slušněji než jeho tvrdý otec.
      Myslím si,že by to pro Syřany byla velká ztráta,přijít o tak uvážlivého a schopného vůdce.
      V Sýrii žije mnoho národností a příslušníků různých náboženství, asi to není úplná legrace držet stát Sýrie pohromadě.
      Helanov

      Vymazat
    4. Pane David ano ať rozhodnou Syřané a ne jako u nás úzká elita z parazitických partají jakou je i ČSSD prolezlá korupcí do morku kosti. Do dnes není zákon o referendu. vymluvit se umíte všichni dobře. Nejsme ve vládě sami ale v koalici. Jen dodat s dalšími parazity. Byl jste tam tak víte o čem je řeč. Valaši jsou také jiného původu tak Valaši do to ho ať je zase pořádný bordel z bývalé ČSR. A co INDIÁNI.

      Vymazat
    5. Pan David vi dobře,že vnitřni Syrie nemá dostatek ropy a to co ji patři krade ve svůj prospěch kdekdo.
      2On je pro embargo Usa,které má dale dusit Syrii a podporovat tak teroristy IS.
      Děla se hloupy a ohlupuje,že Kurdove naftu potřebuji,aby branili svoje zajmy a nikoli zajmy země ve které žiji.
      Takže on kurdům chce uškodit a vůbec nepomysli na to,že jsou to vlastně jen sobci,kteři ve svůj prospěch, podporovani prozatim USA a ty jim umožnuji kraaast,což je jejich job!
      Sotva odtáhnou nebude divu,když tam armada Syrie uděla pořadek a přiživniky ze Syrie vyžene!

      Vymazat
    6. Že by ten drdavid byl tak zvráceny a opravdu se dělal hloupy tvdohlavec,který opravdový přehled nemá?

      Vymazat
    7. Práva má majitel. Těžko říci, kdo to je, možná je to státní majetek, tedy to vlastní Syřané, čili i tam rodilí Kurdi. Stejně jako ropná pole na Moravě vlastnili občané ČSSR a ne Moraváci.

      Vymazat
    8. 3:50, k tomu fakt těžko něco dodat. Jako kdyby prohlásil, že je nutno Babiše zabít a skonfiskovaný majetek předat třeba německým společnostem, protože to je spravedlivější. A ještě by dodal, že to bude v zájmu třeba utiskovaných Slezanů nebo Romů nebo kohokoliv jiného.

      Že se z této ropy začne budovat celá Sýrie, ať už při tom někdo zbohatne nebo ne, (možná právě kurdské společnosti), to Davida nezajímá. Jeho evidentně zajímá zisk amerických společností, protože to budou právě ti, kteří ten zisk zaručeně mít budou.

      Začíná mi být nevolno. Koho jsme to zvolili? Co dalšího začne prosazovat?

      Vymazat
  18. Ale objektivně vzato žasnu, jak se úroveň diskuze den ode dne zvyšuje. Jak začínají odpadávat trollové, začíná debata dostávat smysluplné kontury, začínají se zapojovat lidé kteří o historii něco vědí, to je moc dobře a hodně důležité, začínám to vidět optimističtěji než dosud. Jinak jsem ale stále byl docela optimista. Hej hou, rudý dědeček

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:44...Jak to říká Nohavica.."houpe se to houpe,jak na housenkové dráze"
      Třeba se to zase zhoupne k lepšímu,že jo?
      Jsem taky mírná optimistka.
      Nikdy není tak zle,aby nemohlo být ještě hůře ;-)
      Helanov

      Vymazat
    2. Moc se netes dedku ja jsem stale ve sluzbe a to 24/7Ja vim vs ea nekdy pomuzu blbejm cizkum na nohy a tak jdete do prdele
      h

      Vymazat
  19. To je v zádeli už ipan David si myslí že JUSEJ ochraňuje utlačované a nasazuje životy za práva menšin. Doma měly koloniální pozůstatky do 68 roku a původní obyvatelé jsou chráněni v rezervacích jako vzácná zvěř No kdo prosazuje naše hodnoty parazitizmu je náš člověk a nějakých těch zelených kůží se může dočkat když nám bude aktivně pomáhat šířit euroatlantické hodnoty. Nejlépe když nakoupí za polovinu HDP naše na světě nejlepší zbraně. A pak HURÁ NA NĚ.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 0:57, nojo je to tak, David bojuje za zájmy amerických ropných společností. Určitě to tak je, protože je neuvěřitelné, že by celý tento humbuk neviděl v jeho pravé podstatě. A stejně jako ejmís, má v hubě plno slov o tzv. "právech Kurdů". Proč v Sýrii, kde pěti procentní menšina obsadila skoro třetinu území, a ještě k tomu s vodními a ropnými zdroji, odkud pomocí DAEŠE vypráskali ostatní syrské obyvatelstvo, včetně Kurdů loajálních Sýrii, to je mi záhadou. Sýrie nemá dostatek území ani kurdské menšiny, mnohem víc jich je v Iráku a především v Turecku, kde žije přez 50% lidí, kteří se hlásí ke kurdské národnosti (včetně
      Erdoganovy manželky). Jsem zvědav, kdy začne David horovat třeba pro Öçalana. Ale možná ne, toho Amíci považují za teroristu.

      Vymazat
  20. 21:37
    Pane doktore, Váš příspěvek chápu jako stimulant diskuse. Pochybuji totiž, že zrovna Vy byste neznal rozdíl mezi teorií a praxí. Právo - dle mého - totiž nelze chápat jinak než jako teorii, zatímco praxí je jeho vymahatelnost. A zde jsme v koncích, neboť v praxi se spíše prosazují zájmy než právo. Je to v lidské povaze. Stačí posoudit paradox Kosovo/Krym/Katalánsko - ať jsem aktuální. Myslím, že naprostá většina zdejších diskutérů ho chápe a to i v širších souvislostech a neznamená to, že nepřejí národům či etnikám sebeurčení. Pouze pochopili, že zájmy rozhodujících elit jsou velmi zřídka totožné se zájmy občanů a zájmy globálních elit nejsou shodné ani s elitami státnímy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 21:47...Houby stimulant,on tomu doopravdy věří!
      Už jen když někdo shlédne fotky těch sličnejch bojovnic,tak jim fandí...Kurdové nejsou bigoti a tak se už zjevem příjemně odlišují od zbytku Arabů v regionu.
      Nejsou to ani Arabové,ale indoevropané, stejně jako Peršané.
      Bohužel jsou to ale zavilí náckové,což si my v Evropě neuvědomujeme.
      Jen kvůli nim musej mít Turci všude betonové zábrany a platit drahou ostrahu v každé významné instituci a v obchoďácích.
      Bodejť by toho už neměli plné zuby.
      Helanov

      Vymazat
  21. USA a jejich celosvětový terorizmus je hnus. USA vznikla ze zločinců celého světa a ty zločinecké geny se neustále přenášejí z generace na generaci. Vždy jsem si myslel že to co tvrdili komouši o USA je jen odporná propaganda, ale hned záhy po 89 jsem zjistil že měli ti bolševici naprostou pravdu.

    OdpovědětVymazat
  22. !!! 200 let terorismu USA: Přehledný seznam všech amerických válečných zločinů, teroru a válek !!!

    Jen v letech 1661-1774 byl z Afriky do USA dovezen asi jeden milion živých otroků a více než devět milionů zemřelo po cestě. Příjmy otrokářů z této operace v cenách poloviny 18. století byly nejméně 2 miliardy dolarů, což na tu dobu byla astronomická částka.

    1622 - Americké války začínají prvním útokem na indiány v roce 1622 v Jamestownu, poté následovala válka s indiány (Algonquini) v Nové Anglii v letech 1635-1636 a válka v letech 1675-1676, která skončila zničením téměř poloviny měst v Massachusetts. Další války a potyčky s indiány pokračovaly až do roku 1900. Američané zničili asi 100 miliónů indiánů, což se dá plnoprávně považovat za genocidu, výrazně převyšující masové vraždění židů Hitlerem (4 - 6 milionů obětí).
    https://www.euserver.cz/articles/1099-200-let-terorismu-usa-prehledny-seznam-vsech-americkych-valecnych-zlocinu-teroru-a-valek.aspx

    OdpovědětVymazat
  23. Nehádejte se prosimvás. Ta ropná pole mají zcela jistě majitele. Takže až skončí válka, tak majitel převezme práva. Pochybuju, že to bude kurdský národ, to teda určitě ne. Pokud ovšem nedostane nějakou územní samostatnost a i tehdy musí ctít stávající majetková práva, možná nerostné bohatství znárodní, ale to už bude jiná písnička. Teď prostě je stav takový, že ropná pole někdo vlastní a tím to hasne. Kurdové to určitě nejsou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. u nas už jsou jen motovny ktere patři kolonizatorum atak o nějakem odporu proti rozkradeni statniho majetku nemuže byt řeči když už žadny nemame a měli bychom byt radi že nam ponechali koryta mistodržicich ato jen qvuli tomu aby prosty lid věděl kdy si ma přetočit hodinky aby nepřišel pozdě do kuplandu či montovny či po arbajtu naladit jedinou pravdomluvnou čete

      Vymazat
  24. „Nikdo nemá právo nakládat s bohatstvím Sýrie. Přijít sem ze vzdálenosti desítek tisíc kilometrů a hovořit o hodnocení ropných polí této země je v rozporu s mezinárodním právem. (USA) otevřeně přiznávají, že jsou tam kvůli ropným polím, ale ta patří syrskému lidu," řekl Çavuşoğlu, kterého citují noviny Hurriyet.

    https://cz.sputniknews.com/byznys/2019111010941160-jsou-tam-kvuli-ropnym-nalezistim-avuolu-zkritizoval-usa-za-slova-o-prijmu-ze-syrske-ropy/

    OdpovědětVymazat
  25. V tom aby se prase vyznalo...

    OdpovědětVymazat
  26. Jednoduchý postup, pokud neodejdou pole zničit.

    OdpovědětVymazat
  27. Sleduji tu poněkud zmatenou debatu. O co vlastně jde? Představte si, že naftové pole u Hodonína by bylo výrazně bohatší, než je. Američané vytvoří, vyzbrojí a vyšlou bandy na jižní Moravu, kterým bude ležet na srdci "svoboda" Jihomoravanů a jejich osvobození od "pragocentrismu". Ty bandy budou realizovat ozbrojený boj a teror, což vyprovokuje reakci české vlády k vyslání pořádkových jednotek. Na to by již čekaly USA, aby pod záminkou ochrany Jihomoravanů mohly obsadit ropné pole. Nejprve by obsadili převážnou část Moravy, později se stáhli jen do oblasti ropného pole, které chtějí "chránit" před legální českou vládou (prý pro Jihomoravany, ačkoliv Američané budou ropu těžit a krást sami. Je to ale prý ve prospěch Jihomoravanů, aby jim mohli zasílat zbraně k jejich boji proti legální vládě v Praze. (Jihomoravané nechť za tento příměr prominou, ale jinde se u nás ropa nenachází). Takže nechme naše předky spát, nemají s tím nic společného. Pouze se divím tomu, že někdo takto podporuje separatismus v Sýrii a nahrává zájmům USA, pokud to chápe. Jde totiž o přesný opak toho, oč usilují v Sýrii Rusové. Tedy o jeho uklidnění.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:01, no vidíte a tohle buď Davidovi nedochází, anebo je v tom něco jiného. Jelikož se mi nechce věřit, že by se zamiloval do Kurdů až tak, že by neviděl celou geopolitiku. Protože kurdskou kartu v roce 2004 vytáhli právě Američané, kterým ještě nedávno bylo úúplně u prdele, že je Husain zabíjel nervovým plynem po tisících, včetně malých dětí. Naopak. Oni to schvalovali, jelikož tehdy byl Husain jejich dobrým bastardem, co jim odklízel cestu k ropným zdrojům.

      Teď Američané předvedli, jak se chovají ke svým kurdským spojencům. Hlavně k těm "špatným", kteří nemají problém s Asadem, jelikož ty "správné", kteří stále proti němu bojují za americké zájmy, především v severní Sýrii, jsou jimi stále vyzbrojováni. Tihle Kurdové jsou naopak velice žádoucí. Ty David podporuje. Budou z toho mít sice starou belu a spousty mrtvých, ale americké ropné společnosti získají. No neberte to!

      Vymazat
    2. 12:01- to přirovnání sedí a činnost USA všude, kde nějaké zdroje jsou je praktické prosazování názorů lidí, jako je ta zavilá sionistka a děvka babylonská stará Albrightka, která vší silou razí ten zvrácený talmudismus, podle kterého je výhradním majitelem všech zdrojů planety pouze a jen židovský národ k tomu bohem vyvolený...a proto se ta stará megera může posrat, že se s ní ruští chásidští židé o Rusko nechtějí rozdělit a musí jí a ty její knechty z NATO zahánět klackem na co největší vzdálenost a to samé platí i o Assadovi a jeho nešťastné zemi...
      Díky naší zrádné politické reprezentaci my už těch problémů jsme ušetřeni, neb už nic ze zdrojů není naše, nýbrž v těch správných bohem vyvolených rukou a my jsme cizinci ve vlastní zemi o kterou nás nyní připravují imigrací. Ve skutečnosti jsme na tom hůř, než ti Syřané...

      Vymazat
    3. 15:24 Mýlíte se je to CHazarka jak vyšitá a je to přesně jejich styl: Antisemitizmus na ty co nejsou Semité. Svět prý chce být klamán.

      Vymazat
    4. 12:01...LÍP SE TO NEDÁ VYSVĚTLIT!!!
      Helanov

      Vymazat
    5. Ten příměr s naftovými vrty u Hodonína tu používám víc než týden. Proč to dr.David nechápe, nechápu.

      Vymazat
  28. Tak tohle jsem nevěděl, syrští Kurdové jsou zjevně akcionáři Exxonu. Taktéž jsem nevěděl, že žijící Syřané arabského původu v oblasti Deir Az Zur podobná práva nemají. Já jsem se ve své naivitě domníval, že v multietnické a multikonfesní sekulární Sýrii jsou všichni Syřané. A ejhle, nejsou. Asad je vrah a křesťané ať jdou k čertu.

    Tudíž je bezesporu naprosto správné, že se na Sýrii uvalilo embargo nejen na dovoz léků, ale i ropných derivátů. Možná je správné i vyzbrojování DAEŠE, jelikož bojoval za ty správné zájmy. DAEŠ přece taky kradl ropu v této oblasti a obchodoval s ní prostřednictvím zmíněné společnosti i s Tureckem, s nímž se mimochodem obchoduje dodnes.

    To je přesně to, čemu se poškleboval Trump - hrajte si v písku, my zvítězíme.

    Ono se Mr.Davidovi už dávno nepozdávalo, že by se Sýrie měla postavit na nohy částečně i pomocí vlastní ropy, to nás mělo napadnout častým zveřejňováním textů jakési Maříkové, protiruské a protisyrské bojovnice za tzv. "práva Kurdů", což je kryptogram pro zájmy amerických ropných společností. Jelikož i irácká ropa je v jejich rukách a Kurdové tam žijí v úplném hnoji.

    Uvedené oblasti navíc nebudou součástí Sýrie, a tak jako dosud, se odsud mohou opět začít rekrutovat bandy... bože čo to trepem... demokratičtí povstalci osvobozenecké armády proti krvelačnému Asadovi, stejné, jaké jsou dnes v Idlíbu, destabilizující celou oblast od Homsu až po Aleppo.

    A o tohle tady jde. O tento koridor. Přesně o ten, s nímž souvisí momentální vyvolávání sunnitské revolty proti šiítské vládě v Iráku. To dá přece rozum, že se nedovolí nějakému posranému Íránu, Iráku a Sýrii (včetně Kurdů) vybudovat plynovody. Tohle prostě ne a nikdy ne! Tohle může dělat jen Exxon, BP a další podobné společnosti!

    To je krása, když námi vyslaný bojovník v Parlamentu EU, začíná na jeho půdě bojovat za americké zájmy. Bravo Mr. David! Konečně jsme prohlédli. Začněte podobně bojovat za práva tzv. Sudetských Němců a vysoké šlechty, bude vám to slušet. Možná by nebylo na škodu zabojovat za práva utiskovaných Afričanů a tlačit na jejich umístění zde v Česku.

    Příště vás volit nebudeme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:40...Klídek!
      On za ně nebojuje,jen napsal svůj názor.
      A i kdyby za ně bojoval,tak by to bylo fuk,názor EU na syrské problémy nikoho nezajímá.
      To už si vyříkaj Erďa s Putinem.
      Helanov

      Vymazat
    2. P.S.: Evropský parlament přijal usnesení, že 2. světová válka byla přímým důsledkem paktu Ribbentrop-Molotov a že ji rozpoutalo Německo společně se SSSR a fašismus byl postaven na roveň komunismu. Toto vrtění psem údajně a překvapivě podpořil i Dr. David s gen. Blaškem, tvrdí europoslankyně Konečná za KSČM, která byla z našich europoslanců jediná proti...
      https://cz.sputniknews.com/svet/2019111010943898-katerina-konecna-v-europarlamentu-ostudne-hlasovali-o-historii-selhalo-i-spd-video/

      Vymazat
    3. 23:01

      Německo bych řekl jen provedlo obranný akt. Důkazem byl vpád Rudé hordy do Evropy, před níž ji ochránily jen Spojené státy. Bohužel nás ne a stálo nás to 360 tisíc životů. Rusko se mermomocí snaží rozpoutat i třetí světovou válku. To není v režimu, ale v druhu státu. Zaútočili na Sýrii, na Ukrajinu, na Lybii, zabíjí lidí v Iráku v Africe, v Anglii a jinde. Tomu se bude muset udělat přítrž.

      Vymazat
    4. 6:49 Ubohý pokus o spin. Několik exotů s podobným názorem jako vy jsem již potkal. Tvrdili, že "nebejt rusáků, mohli jsme mít marku a mít se dobře..." Upozorňuji je vždy, že nejen že by se neměli dobře, neměli by se totiž vůbec. A pokud o tom pochybují, je dobré jim dát přečíst nástupnický projev R. Heydricha o likvidaci Českého národa.

      http://klempera.tripod.com/heydrich.htm

      Jinak při osvobozování naší nevděčné kotliny zahynulo cca. 120000 rudoarmějců... Vy jste si to patrně nezasloužil.

      Vymazat
    5. 9:41
      To jsou kecy. Jasně že by bylo mnohem líp. Německou a francouzskou politiku považuji za velký přínos, hlavně díky podpoře migrace a stíhání nekorektních rasistických a nacistických názorů, kterými se to ve zdejším prostoru jen hemží. Doufám, že se tomu udělá definitivní přítrž i na webech jako je tenhle.

      Vymazat
  29. 12:40!
    Lépe bych to nenapsal.Již dávno jsem si všiml, že někteří pisatelé na NR, OM, Zvedavec, píší kriticky vůči EU, migraci a domácím poskokům brusele (skloňovat jako vzor prdel), ale zároveň nikdy neukážou příčiny, důsledky a souvislosti. Jakou náhodou, že vždy ti samí a vždy při odvádění pozornosti od viníků (chazarů a sionistů). Nejčastěji takto působí MUDr. David, analytik Martin Koller, analytik Jan Schneider, Prof. Jan Keller, novinář Břetislav Olšer a izraelský novinář (agent) Jakov Kedmi. Jejich články jsou manipulační.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No nejsem si jist, jestli jste porozuměl textu příspěvku.

      Vymazat
  30. Admine maž!!! Nebo si diskutéři všimnou těch jmen provokatérů a pochopí za koho vlastně kopou a při pohledu na jejich fotografie pochopí i proč!

    OdpovědětVymazat
  31. Hospodinova je země, tak se modlime, aby to všechno dobře dopadlo. :-)

    OdpovědětVymazat
  32. Kurdi me nejak nevadi ale bohuzel pro ne vsadili na spatnou kartu..
    Lide jsou nepoucitelni..
    Jak zni pravidlo cislo 1
    Nikdy never anglosasovy i kdyz dary prinasi
    A druhe pravidlo zni nikdy never anglosasovy proto ze zlodej a lupic te vzdy podvede..
    Muze mi jich byt celkem lito ale zrejme neznaji historii..
    Ovsem ted ma anglosas problem
    Ted se odmaskoval a prisel o pratele..
    Pokud tedy nekdy nejake mel
    Ted uz to nedokaze okecet a nastava chvile kdy je opusti i spojenci
    Samozrejme ze ne cesko
    Cesi budou u ropnych vrtu v Syrii bojovat za Prahu..
    Umelci uz pry chodi k odvodu tak ze uderna sila milionu demagogu nepujde na Letnou ale hrdine branit ukradena ropna pole
    Vitezstvy je jasne
    S USA na vecne casi a nikdy jinak..
    Vojevudce Pavel pristi president bude v cele udernych jednotek slozenych z Madlu a Issove..
    Huraaa

    OdpovědětVymazat
  33. Ty montovny brzy stáhnou rolety a bude vymalováno. I když na druhou stranu, díky za ně nebýt jich a těch překladišť tak se v těch průmyslových zónách dnes prohání tak akorát vír nad lány řepky nebo pýru. Naši politici a i novodobí kapitalisté zesrali na co šáhli. Vždyť my nemáme ani jednu vlastní banku, banku kterou by vlastnil Čech, to je přeci děsivé.

    OdpovědětVymazat
  34. Nevím nevím, myslím to dušení amíku nebude tak jednoduché.
    Zkuste odehnat hyenu od kořisti, když to ani lev nesvede.
    Bude stačit, aby jen jeden americký hlídač utrpěl pracovní
    úraz a bude třetí světová.
    Trumpet si vzpomene na Trumana a zauvažuje o použití atomové
    bomby na Damašek.

    OdpovědětVymazat