Reklama

čtvrtek 28. listopadu 2019

Jiří Jírovec
28. 11. 2019
Radim Valenčík napsal  článek (svým obvyklým) stylem radia Jerevan. Má pravdu s tím rozdílem, že všechno je částečně nebo zcela jinak.
Zde je několik příkladů:



1) "Doba je čitelná", píše Radim Valenčík.

Nemůže být, protože nemáme referenční bod. Ivan David řekl v jednom rozhovoru, že nevíme kam jdeme, nemáme cíl ani mapu. To, co mínil pro Česko platí obecně. Problém je v tom, že ani Trump neví kam jde a hlavně kam až může zajít.
Jsem přesvědčen, že by rád ukončil korejskou válku a po příletu domů mával smlouvou nad hlavou. Jenže to by ho hned někdo odpráskl, protože by zničil prodej zbraní do té oblasti.
Trump vyhlásil heslo "America first", které mělo přinést joby do USA. Jenže Ford obratem sdělil, že část své výroby přemisťuje do levnějšího Mexika.

2) "Těžíme z úspěchu rychlé privatizace."

Po třiceti letech nám nic nepatří - ani docent Valenčík nezmiňuje žádný podnik. Ano, měli jsme komplexně vzdělanou populaci, zděděnou po předcházejícím režimu, takže se Němcům vyplatilo získat Škodovku a západním investorům vybudovat několik montoven.
Máme směnitelnou korunu (za cenu těžko splatitelného dluhu), ale také 10% populace žijící pod hranicí chudoby, v podstatě neřešitelný bytový problém, šmejdští poslanci v Parlamentu, přijali šmejdské zákony a současní šmejdi nejsou ochotni staré chyby napravit.

3) "Polarita globální servility (Havel) a národního sebevědomí (Klaus) vygenerovala nejen podnikatelské elity, ale i část našich vládnoucích elit. Ty s oporou velké části obyvatelstva z České republiky udělaly zemi, kterou je nutné brát vážně."

Troufám si tvrdit, že Havel byl neštěstím, protože nebyl víc než podomním  (nebo postátním) obchodníkem, který pseudofilosofické žvásty vyměňoval za tulení k mocným a čestné doktoráty.
Valenčík misinterpretuje Klausovu myšlenku, že se každý musí postarat sám o sebe. To je základní poučka, která je namířena proti sociálnímu státu.
Kdo nás bere vážně? Nesmíme ani naznačit (jak praví klasik), že půjdeme vlastní cestou.

4) "Největším a vlastně i jediným nebezpečím pro naši zemi jsou ti, kteří si, jak se lidově říká, nechávají vymýt mozek."

To je přinejlepším polopravda. Nebezpečím jsou vymývači a ti, kteří jim prostituci umožňují.

Dalo by se pokračovat dál a dál.

23 komentářů :

  1. Odpovědi
    1. Děkuji za stručné zhodnocení článku. Četl jsem ho a zejména bod 3 mne docela udivil. Nevím o žádné zemi na světě, která by nás dnes brala vážně. Jak také brát vážně zemi, kde se zahraniční politika naprosto odvíjí od přání pána Bílého domu, kde ji určují starostové a primátoři, kde masově protestujeme proti vládě ve chvíli, kdy jak tvrdí ekonomové, jsme se nikdy neměli lépe. Hospodářsky jsme jen přívěškem Německa a dmácích podnikatelů s nějakým zahraničním přesahem je jen pár. Téměř vše, co mělo nějakou hodnotu jsme za 30 let stihli rozkrást, rozdat a zavřít. To mi nepřipadá jako nějaký hospodářský zázrak. Ten vidím spíše v Číně, na kterou pod vlivem médií většina občanů plive a vytváříme si tak předpoklady pro zaostávání v budoucnu. Ale budeme mít to, co chceme...

      Vymazat
    2. Je hezké, že jste se přiznal že jste zloděj, ale měla by následovat druhá fáze procesu.
      Jestliže jste za těch 30 let všechno co mělo hodnotu rozkradl, rozdal, zavřel, tak koukejte ukradené a rozdané vrátit, zavřené otevřít.
      Mohli jste to to probrat na tom masovém protestu proti vládě.

      Vymazat
    3. 13:37...Toto,já jsem ten bod docela pochopila.
      Jako apendix Sovětů nás nikdo nemohl brát vážně,to asi uznáte.
      Dneska by nás už MOHLI brát vážně,kdybychom se ovšem chovali jinak.Třeba jako Maďaři.
      Proč bychom nemohli ani naznačit že máme i svoje zájmy!?!?!?
      Když se chováme poraženecky,tak nás svět bere,no...tak jak nás bere.Jako neškodné hejkálky.
      Helanov

      Vymazat
  2. Také jsem nechápal glorifikaci zemského škůdce a zloděje Klause a plně souhlasím s hodnocením autora tohoto příspěvku !! Kapitalizmus je zločinecký zlořád založený na vykořisťování, zlodějnách nade vše meze, na všeobjímající korupci a agresivních válkách !!
    Zdraví Herout Petr.

    OdpovědětVymazat
  3. Život není jen černobílý, jak nám to politici vnucují.

    OdpovědětVymazat
  4. Skvěle pane Jírovec dobře popsáno a nejlepší je pokud bude kandidovat nějaký Klaus na prezidenta tak jsem ochoten ho podpořit.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak tak. Ten Valenčík by nám měl vysvětlit, kde podle něj těžíme z úspěchu rychlé privatizace. Kromě starých podniků např. 70% ČEZu nebo Budvaru tu nic moc nezůstalo. Vzniklo už jen něco nových českých firem jako Linet a pár v IT. Ostatní je většinou cizí kde děláme za utlumený plat a zisky jdou majitelům pryč.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15:59... Souhlasím v tom,že ta privatizace nedopadla úplně nejlíp.
      Ale,smím-li se zeptat,KDE ta privatizace dopadla líp???
      Ono se možná snáz krade (znárodňuje) než vrací (privatizuje a restituuje).
      Helanov

      Vymazat
    2. 19:22

      S takovýmto způsobem myšlení musíte mít dost nízké nároky na kvalitu.
      Jako kdybych chtěl zatopit v kotli a podpálil přitom barák. Vy byste zřejmě na mém místě konstatovala: Nedopadlo to úplně nejlíp, ale teplo bylo. A když loni hořelo u starýho Vodrážky ve vedlejší Lhotě, tak tomu lehla popelem vedle baráku i stodola a kurník. To jsme na tom ještě dobře. Vlastně si můžeme gratulovat, jací jsme kabrňáci.
      U znárodňování(podle vás kradení), jsem nebyl, nemohu tedy dostatečně zodpovědně soudit, přestože mám povědomí o vyplácení náhrad, nebo znárodňování na základě předešlého protinárodníhho jednání za války. Ale do privatizace a restitucí vidím lépe. Ujišťuji vás, že mnohdy to šlo až neuvěřitelně jednoduše. V pátek se udělala inventura, v sobotu proběhla formální aukce a v pondělí už byl vedoucí majitelem. Některé restituce byly taktéž snadné, jiné komplikovanější a zdlouhavé, jako třeba ty církevní. Ale zato ten výnos.

      Vymazat
    3. Velmi dobre zhodnoceni nekterych prostych dusi Gratuluji

      Vymazat
    4. 21:46...Přesto trvám na své otázce: KDE ta privatizace dopadla líp?
      Helanov

      Vymazat
    5. Nikde nedopadla lip vsude se jen kradlo za nadseneho rvani ulice -vice pice republice.Privatizovalo se presne jak to popsal Dolejsi v Prognoze .Onech 80 rodin jen hamtalo ,at maji vic nez tamty, hamty .Proste stejny recept stejne pazoury o nichz je psano v literature negojimu jiz hezkou radku let mila pani s celkem dobrym prehledem ,na zenskou!!
      Proste nesestkari asi nemaji dle panaboha narok ani na pensi jak to tak vypada dle scenare sireneho dnes svetem Take moc pry jedi dychaji a rakve jsou take drahe pro mesta a zeme ,musi se to resit ,nejak ,jinak nebude tak hamtacka profitabilni ,zvlaste ted kdy to jede na plne obratky vice a vice a vice

      Vymazat
    6. 23:32

      Pak vám není pomoci, já jsem udělal maximum.

      Vymazat
  6. Tak třeba s tím čtvrtým bodem vřele souhlasím...
    Vymývači by neměli šanci,kdyby lidi nebyli pasivní.
    Konkrétně KDO nutil občany aby před hadrákem jako jeden muž volili Národní frontu!?!?!?
    Myslím,že většina lidí si mohla dovolit ty volby ignorovat....A přece se poslušně dostavili.
    Na brainwashing jsou zapotřebí dva, přičemž těch kteří si nechávají vymývat mozky je VÝRAZNĚ víc.
    Helanov

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:09- souhlasíte s čtvrtým bodem koho? Valenčíka nebo reakci Jírovce?
      "Nebezpečím jsou vymývači nikoliv vymývaní"! A stále se jim to daří.Jejich znalosti politologické a podpora moci peněz(odkud?) jim zajišťuje nepřekonatelnou výhodu nad občany! Vy dáváte vinu "služce podvedené domácím"! Dokud se kapitálu nepostaví jiný kapitál, není šance a jak známe z historie, může to být hra jediného světového kapitálu, tečka.

      Vymazat
    2. 18:49...Souhlasím že vina je jednoznačně na straně vymývaných.
      Manipulátoři budou vždycky,tomu se nedá zabránit.
      Ale žijeme v moderní době,i vidlák z Horní Dolní má přístup k internetu.
      Doba F.L.Věka je fuč,lidé mají/měli by mít daleko větší rozhled.
      To že volby v Česku dopadly tak jak dopadly považuji za smutnou vizitku.
      Helanov

      Vymazat
  7. Jako obvykle, s panem Jírovcem naprostý souhlas.
    S panem Valenčíkem také v mnohém souhlasím, ale vždy jeho texty obsahují vyjádření, která jsou mi nepochopitelná a pro něž nemám porozumění. Dnešní doba je čitelná, řekl bych, zejména pro všechny druhy kývalů, kterým stačí jednoduchá hesla aby věděli, ke komu se aktuálně mají lísat a koho nenávidět. Mně už voda přijde tak kalná, že ani pro štiky není zcela komfortní. Atd.

    OdpovědětVymazat
  8. Souhlas s panem Jirovcem - bez výhrad...!

    OdpovědětVymazat
  9. Moc nechápu proč se pan autor pouští do někoho,kdo stojí na stejné straně barikády.Takhle se chovali různé frakce komunistů,neblahé paměti....Taky se chytali za slovíčko.
    Helanov

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 23:35

      Není přeci podstatné kdo říká, ale co říká. Odkývat všechno jen proto, že to říká někdo blízký, podle mě není dobrá cesta. Naopak, je to falešné. Toto je dialog.
      Poslušné kývaní ať si praktikují neobolševici na pravici.

      Vymazat