Reklama

pondělí 18. listopadu 2019

Listopadová sobota a neděle

Jiří Jírovec
19. 11. 2019
Jako klikatým bleskem projela mozkem vzpomínka na Orwella. Volně podle Nerudy
Začíná přenos chvilek z pláně. Tak nějak začíná fašizmus. Jednoduchá hesla vykřikovaná jednoduchými vůdci. Lidé bez názoru se houfují. Uniformy i sjednocující pozdrav přijdou později s těmi, kteří převezmou velení.


Politici, kamuflovaní jako normální občané, jsou zatím kdesi v davu. Pokud se jich někdo bude ptát, sesumírují větu či dvě chválící občanskou společnost.

"Nemám čas," říká mi do telefonu jeden známý, "jdu na Letnou." Na otázku proč, nemá odpověď. Snad v tom je ten Babiš. Namítám, že jeho vládě, spadly dlouho neřešené problémy do klína. Upozorňuji na 10% populace, která žije na hranici chudoby, na lichvu, exekuce a na nedostupnost bydlení.

Po chvíli ticha zazní kategorické: "O politice se nebudu bavit." Známý odešel. Na letenské pláni možná zahlédl i klauna, ale ani ten neřekl víc než přítomní šaškové.

Letná byla o snaze změnit poměry, aby se řešení sociálních problémů dalo odsunout. Až se moc bude cítit ohrožena, nasadí fízly, provokatéry, těžkooděnce s obušky, gumovými projektily i něčím ostřejším, hrdinné psy, vodní děla a slzný plyn.

S obušky se zatím musí opatrně, protože zůstávají vítaným symbolem minulého útlaku: tloukly naše děti. Tehdy kvůli myšlenkám na lepší budoucnost. To se změní, až nuzota z lidí učiní lotry, kteří se vlámou třeba do prázného Hrádečku a nebo nějaké střešovické vily. Pak to bude kvůli majetku.

Je neděle večer. Jedu tramvají z návštěvy. Vezu igelitku a v ní krabičku s dortem. Naproti sedí bezdomovec. Pivo z láhve stačí dopít než vystoupí na Palmovce. Možná směřuje na Krejcárek, aby přespal pod nějakým keříkem. Tramvaj tam dnes nejede, je výluka.

Přestupuji na Karlově náměstí. Všude se rojí lidé, na trávníku před Ignácem se děje davová kultura. Na lavičce na nástupišti sedí bezdomovec. Je sám. K davu nepatří a k takovým se nepřisedá. Má taky igelitku, jenže větší. Víc majetku nemá.

Podávám mu tu svoji. "Je to kus dortu, kdybyste měl chuť na něco sladkého," říkám.

"Děkuji, šéfe," zní překvapené poděkování. Ale hovno, říkám si pro sebe. Nejsem šéf, abych něco změnil. Jsem vlastně stejný nýmand, jako dutolebci, kteří ještě tančí na palubě Titaniku a těší se na závěrečnou hymnu.

120 komentářů :

  1. Njn..Smutne,ale pravdive

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jirovec nevěšte hlavu,přidejte se ke Společnosti voličů

      Jeji avantgarda už má dokonce prvnich 5 článků NPV, tedy Navrhu Programu Voličů a to neni málo!
      Je to totiž kvalita a jsou za ně hezky pronásledováni,ono totiž každé jejich slovo v NPV je bomba!
      Kdovi možná přišti Letná je už ponese na obrovitých transparentech nebo taky ne a to k vlastni škodě!

      Vymazat
    2. Pěkný článek. Pesimistický avšak pravdivý a zároveň potvrzení těch, kteří nechtějí být manipulováni a těch co chtějí být manipulováni. Jeho známý je lehce manipulovatelný, bohužel.

      Vymazat
    3. Když politická nula Minář vykřikuje, co má premiér vlády Babiš dělat, to je úžasné. Babišovi lidi závidí jeho majetek, který dal dohromady z těch zákonů, které vymyslel Kalousek a jemu podobní. Co stojí za nedostudovaným Minářem? Musím to napsat "velké hovno"

      Vymazat
    4. Npv(c)
      Ve vší slušnosti prosím nelezte sem se svou reklamou. Vaše aktivistická vlezlost se dnes už nenosí, úspěch úderek skončil v minulém století. Když vám chybí sebekorekce, tak vám vzkazuji nejste Deus ex machina. Vzhledem k úpornosti začínám mít podezření, že jste náhradní Kalouskovou stranou. Má to docela logiku, on potřebuje jinou kolej, protože ta současná je slepá. Když máte neustálé nutkání, tak se běžte historicky znemožnit jinam.

      Vymazat
    5. I mně se zdá, že si Soros z loutky Mináře vychovává nového Hitlera.
      bv

      Vymazat
    6. Profesionální Kalouskovi demonstranti (jsou to ti, co jezdí na vystoupení pana prezidenta Zemana a pomohli Sobotkovi udržet se předsedou ČSSD a stát se premiérem) měli plné ruce práce, aby všude vykřikovali ta správná hesla vrcholící heslem "Míra na hrad", až Kalousek zaplakal. Opravdu šaškovské.
      bv

      Vymazat
    7. 11.12 Kde jsou vaš navrhy jak nynějši kapitalismus bez přivlastků,který vycházi z gangsterismu řešit?

      Vykrádá vás o dalši dvě třetiny, kdyby tak jen minimálniho platu 13 350 korun a vy jako správný podpindostnik se snažite jen nudně útočit ad homine ,známe metody křiváků a diversantů,aniž by jste vyžadoval po vašem KALOUSKOVI,který vás ohlupuje prostřednictvi GŘ TV a tisku ŘEŠENI tak se stalo,že musite držet hubu a krok dalšich 30 let,což doporučjete všem podpindostnikům,které by jste rád hnal na Letnou aniž by bylo známo co chcete kromě ZEMANE BABIŠI LEHNI a dalšich pomluv na avantgardu Společnosti voličů,která prozati jediná řešeni má!

      Takové podpindostniky naše budouci Společnost bude posilat do odpadu,tam sihrbeje a ne tady!

      Vymazat
    8. Mám hluboké sympatie k práci ČSV tedy nas Společnosti voličů a jeji návrhy jsem četl.
      Jsou skvělé a opiraji se o zkušenosti vyspělych státú Evropy 11.12 je hlupak,který je považuje za reklamu!

      Vymazat
    9. 11.12

      ČSV je nepolitická NAŠE společnost ,takže pane 11.12 i kdyby byla Kalouskova nemůžete ji nikdy zvolit,jen pomouvat a mazat!
      Nejste náhodou vnitrák ČSSD?

      Vymazat
    10. Příspěvky 13:07, 13:16, 13:30 mají jen jednoho autora. To si vážený myslíte, že to není patrné na první pohled? To cosi vypovídá o vašem intelektu, resp. o přitažlivosti vašeho projektu.

      Vymazat
  2. Ne, pane Jírovče, já si nemyslím, že byste byl zas až takovým nýmandem, za jakého se považujete.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 0:20 Myslím si totéž. Aby se něco změnilo, muselo by tak chytrých, skromných a čestných lidí být aspoň 500.000

      Vymazat
    2. 10:44 A k tomu číslu jsi jak došel?

      Vymazat
    3. Myslím,že vynásobil 250 000 dvěma. V.J.H.

      Vymazat
    4. Anonymní19. listopadu 2019 19:06
      Možná vynásobil 200 000 dvěma, ale udělal chybu. P.K.

      Vymazat
  3. No prosim, at se nikdo nesnazi jit tou popsanou cestou.
    Ja jsem jednoduse musel, rekneme, znalosti na tuny, no...

    OdpovědětVymazat
  4. Konečně mi to docvaklo. Jírovec je smutný. Moc smutný a nešťastný. Myslí si, namlouvá si a přesvědčuje sám sebe, že příčinou jeho hlubokého, neustávajícího smutku je existence chudých lidí.
    Pravou příčinou hlubokého, neustávajícího smutku ale nejsou žádní bezdomovci, ale samotné nastavení Jírovcovy mysli. Smutek plyne z nitra jeho samého. Bezdomáči a chudáci jsou jen vhodným objektem na kterém jím vyzařovaný smutek ulpívá.
    Jeho smutek ještě násobí to, že se v něm cítí sám a nepochopený. Je naštvaný a nenávidí všechny ty lidi, které nazývá "dutolebci", kteří jeho smutek nesdílí, naopak, jsou spokojeni, oslavují 17. listopad.

    Jírovče, dá vám jednu radu a to i přesto že máme kapitalismus tak zcela zdarma. S bezdomovci nic neuděláte i kdybyste se po...l. Jediné s čím máte nějakou i když malou šanci něco udělat jste vy sám, vaše mysl. Máte šanci udělat svět lepším jenom tím, že začnete myslet pozitivně a začnete vyzařovat optimismus, sílu, dobrotu, pevnou víru v lepší svět. Bohužel, tato změna sama sebe, jediná změna která je k něčemu, vyžaduje velké přesvědčení a velkou námahu. Daleko větší než udržování se ve vašem depresivním módu. Nicméně zkuste to.
    Hodně štěstí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem smutny, za tvoji stupiditu.
      A tak se snazime pomoci...

      Jeste neco o nicem, prosim?

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    3. Bezdomovectví a chudoba není na místě a je řešena. Já například přispívám na celonárodní potravinovou sbírku pro naše hladové spoluobčany, na hladové děti ve školách a na chudé děti spolu s našimi celebritami v celonárodní sbírce Kuře, kde se chci taky blísknout, jak jsem štědrý. On je to docela příjemný pocit, když pustíte chlup. Ano chudí a bez domova jsou pro mne vhodným objektem ke zvýšení mého ega. Jen více takových bezdomovců a hladových! Vždyť nejsou přeci problém ale jen zástěrka...

      Vymazat
    4. Bezdomovectví je zlo, které deformuje společnost. Řešením není rozdávání dortíků, ale zavedení domovského práva. Každá obec by měla mít povinnost se postarat o své bezdomovce. Potom se také ty obce budou rády zabývat sociální politikou, aby lidí v podobné situaci bylo co nejméně. P.K.

      Vymazat
    5. 8:59
      Hřebíček přesně na hlavičku. Ano v obcích/městech po nás, velmi netrpělivě, touží skutečná demokracie.

      Štefan

      Vymazat
    6. 1:20 Vřelé díky za milá slova. Takového kreténa v diskusi člověk nepotká každý den.

      Vymazat
    7. A proč pořád blbě žvaníte o bezdomovcích? Asi tak dva nebo tři žvatlové se tady producírujou - to má být diskuze? Jak je možné, že bezdomovci nebyli ani po válce? Sice lidi bydleli i ve sklepních bytech a v bytech čtvrté kategorie, ale všichni bydleli!!!! Doprdele! Celých čtyřicet let žádný bezdomovec! Jak to? Jak se mohlo stát, že po devadesátým se jich vylíhlo tolik a tisíce jich na ulicích umrzly - to je demokracie? Do prdele už s těma žvástama idiotů! To nějaký zmrd jenom udělal abraka dabra s kouzelnou hůlkou a našup zde byli bezdomovci? Kurva fix - takové blbé žvásty mně totálně serou! Vysvětlete mi vznik bezdomovců v zemi, kde čtyřicet let žádní nebyli - čekám!

      Vymazat
    8. 1:20
      No von pan Hitler, byl plný optimizmu a energie, že ji mohl rozdávat. Problém není jen v síle, ale kam se ta síla napře. Taky je dobré nepodceňovat mozek, to zas docvaklo u mne.

      Vymazat
    9. Re (01:20):
      Narozdíl od vás je pan Jírovec obdařen. Empatií.
      Jen jedno není jasné, kde duševní mrzák vašeho formátu bere tu drzost, aby se ještě poškleboval? ...

      Vymazat
    10. Opleštile, co vy jste, vy empatiku, kdy cokoli pro bezdomovce nebo pro chudé udělal?
      Jediné co umíte je jen celé dny klepat vaše blbosti do klávesnice. A bezdomovci a chudí pro vás nejsou ničím víc než užitečnou palicí kterou můžete mlátit svobodu a demokracii.

      Vymazat
    11. Re (11:37):
      1:20 mi přišel jako jeden z nejempatičtějších příspěvků.

      Vymazat
    12. Nemyslím, že by 1:20 byl až tak empatický. Vždyť, co se týče onoho "smutku", není v tom pan Jírovec zdaleka ani sám ani opuštěn. A taky nevím, zda je to přímo o smutku, ale radosti určitě nepřidá vidět fašizující spoluobčany, nota bene za bezbřehé podpory veřejnoprávní televize.
      To ostatní v příspěvku jsou nějaké budhistické poučky. Ovšem když je roubujete na to fašisticky se profilující hnutí, pak jste vedle jak ta jedle, i kdyby tam všichni zářili jak sluníčka. Protože pokud je mi známo, staví budhismus na soucitu se vším a na odosobňování. Ne na fanatickém prosazování svého jediného správného názoru.

      Vymazat
  5. 1:20 já sebemenší existenční problém, naštěstí, nemám a smutný nejsem. Mám ale nepřekonatelný odpor k systému, který produkuje bezdomovce, narkomany, šmejdy, kriminální spodinu, chudinu na existenčním minimu a zadlužené pod exekucí. Mám nepřekonatelný odpor ke všem těm, kteří to přehlížejí a všem těm takto postiženým dávají jejich situaci za vinu.
    Vy jste natolik hloupý, možná i nemravně bezohledný, že neráčíte vzít na vědomí to, jak se každý rodíme s rozdílnými předpoklady, do rozdílného prostředí i situace, když nám mohou, ale nemusí přát příležitosti, mohou a nemusí se nám vyhýbat nehody, nemoci či indispozice.
    Žádnou vírou tady pokrytecky nešermujte. Odpor ke světu, který tady vlastně adorujete, je nutné projevovat, takovému světu odporovat a jak jen to jde, o zásadní změnu, usilovat. Přál bych vám to štěstí, abyste některou z těch málo příznivých životních okolností byl prakticky poučen. Takto jste, řečeno co nejkorektněji, nechutný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 2:00
      No tak to máte smolíka. Protože lidé si tento systém pravidelně sami, dobrovolně a svobodně volí. Takže co s tím chcete dělat? Budete kvůli tomu nenávidět lidi? Zrušíte demokracii a znovuzavedete ozbrojeným převratem vaši milovanou totalitu?

      Lidé si jednoznačně volí svobodu. A svoboda neexistuje bez zodpovědnosti. To chápe každý kdo právě nespadl z rudého měsíce. "Systém" nic a nikoho neprodukuje. Bezďáci a narkomani se produkují sami a to na základě vlastních hrubých životních chyb a přešlapů. Bezďáky a narkomany neeliminujete tak, že jim rozdáte byty, jídlo a oděvy zdarma, ale jen tak, že zásadně omezíte svobodu. Nejen jejich, ale všech lidí. Svobodu prodat svůj dům či byt, svobodu konzumovat alkohol, svobodu vzít si půjčku, svobodu nepracovat, svobodu volného pohybu atd atd.

      A s tím soudruhu, běžte do prdele. Lidé o váš svět ani zbla nestojí. A máte šanci ho zavést jenom a jedině násilím na většině občanů.
      Vaše závěrečné přání o vás vypovídá hodně a hezké to není.

      Vymazat
    2. Většího brebtavého ignoranta tupce a lháře pohledat.Naučte se číst než vlezete na diskusi azačnete ji znásilnovat kozošmejde.

      Vymazat
    3. 2:36 Ale kdepak pane, tohle jsou jen lži hajzlů, kteří tyto slabosti lidí zneužívají. Ta vaše takzvaná svoboda, zničila životy statisíců naprosto nedoborovolně. Měl jsem ženu alkoholičku, která decimovala mě, syna naše životy, majetek. Kůli té vaší takzvané zas... svobodě jí tenhle zkur... stát nechal v klidu řádit a nám pak exekutoři jen brali na co přišli. Nikdy jsem komunista nebyl, ale tohle by se za nich nestalo.

      Vymazat
    4. 2:00 Napsal jste to přesně jak to cítím i já a určite i pan Jírovec. Sobeckost a egoizmus jsou základní geny zdegenerovaných zvrhlých parazitů a nemá s nimi smysl jakkoliv debatovat. Jak jsem již jednou psal: Mám dojem že malé strany které se prezentují jako pro národní jsou manipulovány těmi parazity. Proč se nedokáží spojit a prosadit dva rozhodující zákony o volební povinnosti a zákonu o proveditelném referendu. Hrají si každý na svém písečku a potvrzují staré ROZĎEL A PANUJ.

      Vymazat
    5. Anonymní19. listopadu 2019 2:36
      Nejspíš máte pravdu, bezbřehá volnost je na škodu. Stát musí zasahovat do života lidí. Kdybyste nechal na lidech, ať si sami šetří na důchod, hodně malé procento, by za život něco podstatného našetřilo. Proto jsou také zavedeny povinné důchodové srážky z platu, pod dohledem státu. Někomu to může připadat totalitní, kdo má rozum, ten to schvaluje. Podobné to je s příspěvky v nezaměstnanosti, podobně by se měl stát, či obce starat o vlastní lidi bez přístřeší. P.K.

      Vymazat
    6. 9:09

      1) Tisíce let se lidé v pohodě obešli bez nějakých povinných důchodových srážek. Jak je to jen možné?

      2) Povinné důchodové pojištění lidé platí dobrovolně na základě společenského konsenzu daného svobodnými volbami. O nějaké totalitě nemůže být řeč.

      3) Jak by se měl o ně stát starat? Jako že přes den by se váleli svobodně ve městě a chlemtali čučo a večer se ožralí dopotáceli do bytů, které jim jen tak rozdá stát mezi normální lidi, kteří každý den vstávají do práce?

      Vymazat
    7. Anonymní19. listopadu 2019 9:24
      1) Ono to přetrvává do současnosti ve státech, kde jsou kmenová společenství. Tato společenství se starají o své potřebné. V našem civilizačním okruhu to byla rodina a obec (viz dřívější vejminěk a obecní pastoušky). Liberální systém současnosti tyto vazby likviduje, klade důraz na jedince, jako samostatné jednotce.

      2) Souhlasím s Vámi, jak jsem uvedl, kdo má rozum, ten to schvaluje. To jenom byla ukázka, kam by vedl další liberalistický přístup.

      3) Podle mého názoru, by jako výchozí bod, pomohlo zavedení domovského práva. Obec by měla povinnost se postarat o své potřebné. Takže žádné houfování bezdomovců ve velkoměstech. Odsun do rodné obce a při opakované potulce, případně trest vězení.
      Na to by navazovala práce obce s těmito lidmi. Zda by jim zajišťovala bydlení a stravu zdarma, nebo požadovala nějaké pracovní zapojení v obecních provozovnách, to by již bylo na uvážení obce a tedy voličů, v komunálních volbách. P.K.

      Vymazat
    8. 10:01

      1) No to máte dost popletené. Právě odvěkou přirozenou starost rodiny o své členy zlikvidoval právě socialismus převzetím funkce rodiny na sebe.

      3) Velmi naivní názory. Potkáváte někdy nějaké bezdomovce? Já bohužel musím tato věčně opilá, pořvávající individua s pobíhajícími čokly překračovat v okolí Hlavního nádraží v Brně každý den. Ti lidé nejsou schopni ničeho kloudného a ani nechtějí. Pokud byste se jich chtěl opravdu zbavit, musel byste je natvrdo zavřít do nějakého zařízení. Samozřejmě proti jejich vůli.

      Vymazat
    9. Anonymní19. listopadu 2019 10:17
      1) Máte pravdu, ale nutno dodat, že on ty funkce plnil. Současný liberalismus v tom rozvratu tradičního uspořádání společnosti pokračuje, ale neposkytuje žádnou náhradu, nýbrž se zříká zodpovědnosti. To je to, co kritizuji.

      3) Potvrzujete můj názor, že by se mělo zamezit shlukování bezdomovců ve velkoměstech, jejich vrácením do domovské obce. Ta by měla povinnost se o ně postarat a oni povinnost tak přebývat, pokud nejsou schopni se o sebe postarat lépe. Potulka se trestala vězením, což byla součást zákonné úpravy o domovských obcích. P.K.

      Vymazat
    10. Ke zdejším názorům přidám i svůj, překvapilo mne co všechno lze vecpat pod pojem svoboda (např. když si může zvolit bezdomovec, zda přespí pod mostem, nebo v Krčáku). Zrovna tak je ujetý přepočet kolik pracujicich uživí jednoho důchodce. Protože se úplně (záměrně) vynechává vliv produktivíty práce. Její vliv uvedu na příkladu počtu zaměstných lidí v zemědělství, na začátku 1.republiky to bylo 1.3 milionů (bez sezonních brigadniků). Po válce 800 tisíc, v polovině totáče 300 tisíc, koncem 120 tisíc, dnes nevím, ale není to úž srovnatelné, protože se omezila produkce. Nenechte se oblbovat.

      Vymazat
    11. Anonymní19. listopadu 2019 11:45
      Ono se toho záměrně vynechává více. Důchody jsou výdaje státu a státní pokladna by neměla být plněna jenom sdíráním pracujících občanů (daň ze mzdy), ale také by ji měly plnit daně od prosperujících firem, zvláště těch velkých, abnormálně ziskových. To se bohužel příliš „nedaří“. Ještě je plněna naší spotřebou (DPH), daní na alkohol, silniční daní a mnoha dalšími. Takže nějaká diskuze, kolik lidí uživí jednoho dalšího, je dosti zavádějící. Navíc vyhazujeme pár desítek miliard, desítkám, či stovkám politických neziskovek, které více jak polovinu těch peněz, věnují na své mzdy. To je taková luxusní podpora v nezaměstnanosti, pro vyvolené. Navíc si tím sami platíme rozvrat našeho státu.
      A ještě nakonec, na sociální záležitosti náš stát věnuje méně, než je evropský průměr. Snad 8%, vůči evropským 12%. P.K.

      Vymazat
    12. K poslednímu: a navíc daňové ráje pro nejvíce kradoucí, jak to, že si s tím EU neporadí, nebo nechce - Lucembursko také je exemplárním příkladem parazitování na jiných státech - a na ně je EU krátká? Nevím, co přesně znamená "co plati na sociální potřeby stát", nevím, kdo platí ten milion invalidů - které pak vidím jak vesele skotačí na parkovištích pro invalidy svými jaguáry a Porche a smějí se belhajícím stařečkům, kteří od svých starých rachotin táhnou nákupy z dálek. Stát může přispívat na sociální potřeby jen tolik, kolik vybere od těch, co jsou finančně soběstační a navíc musí platit. A když ,jako u nás, se "národ" bouří poroti zvyšování daní z cigaret, alkoholu a kouření, nedá se ze státu vydojit více, ledá že se stát zadluží. To - mimo rozkradení státního majetku - si dopřávaly vlády dříve a tak máme docela solidní sekeru, ale asi se nepředpokládá, že to někdy stát někomu splatí. Ale ono docela stačí, oč nás zkorumpované arbitrážní soudy oberou!

      Vymazat
    13. k 2:36
      "No tak to máte smolíka. Protože lidé si tento systém pravidelně sami, dobrovolně a svobodně volí. Takže co s tím chcete dělat? Budete kvůli tomu nenávidět lidi? Zrušíte demokracii a znovuzavedete ozbrojeným převratem vaši milovanou totalitu?"
      No to ale popisujete přesně to, co v televizi vyjádřila příznivkyně Miliónů chvilek B. Hrzánová, parafrázuji - my jsme ti nadlidi, podle nás to musí jít, a těm kdo se nepodřizují je třeba vzít volební právo. To je přece fašismus v nejčistší podobě.
      Tak to byste si měl přebrat, kdo tu vystupuje proti svobodě.

      Vymazat
    14. Vy omezenče 9:24, oni se ti lidé tisíce let, asi v pohodě, obešli i bez ohně. Pokud byste ovšem alespoň něco málo věděl z historie lidstva, tak jisté prvky sociálních opatření jsou zaznamenány v dávnověké Číně, faraónském Egyptu i Říši římské. Měl byste vědět, že moderní soustava sociálního zabezpečení byla založena v císařském Německu a také to, že např. ranné křesťanství bylo ze své podstaty sociálním hnutím. Měl byste vědět, že historií našeho národa se nesou chorobince, chudobince a sirotčince, jako instituce státem upevněné za císařského Rakouska, pozdějšího Rakousko-Uherska. Vám nedochází, že pokud se má stát udržet, tj. fungovat a být ve svých činnostech efektivní, nemůže problematiku nějak oslabené části populace ignorovat? Víte vy, proč je nezbytné odstraňovat mrtvoly, i když třeba na společenské náklady?

      Vymazat
  6. Pane Jírovec, máte naprostou pravdu a souhlasím s vámi. Oslavovat něco co se nepovedlo, jako je třeba doba 30 let od převratu a je jasným zmetkem, mohou jen pokrytci, podvodníci, nebo úplní hlupáci. Svoboda se deklaruje jako nejvyšší blaho, ale pod tímto pojmem si každý jedinec představuje množinu naprosto jiných prvků. Dnešní tzv.svoboda se více přibližuje anarchii než-li skutečné svobodě, neboť pravá svoboda individua neomezuje svobodu ostatních. A v tom to všechno vězí. Bezdomovectví není žádná svoboda, ale nucená existenční volba člověka, jenž skončil na okraji společnosti ať svou nebo cizí vinou. S bídou, chudobou, hladem, přeplněnými věznicemi, vysokou kriminalitou, rozpadem rodin, počtem sebevražd a psychicky nemocných, se žádný stát nechlubí a snaží se jej zakrýt seč může a proto velká část našich mediálních hlásných trub denně lže, zkresluje, upravuje, manipuluje, jenom proto, že pravda o reálném životě mnohých občanů v tomto nádherném kapitalistickém ráji naší rozkradené zvrácené podmaněné eurokolonie je absolutní tabu. Pane Jírovec přeji hezký den, V.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za podporu názoru pana Jírovce na současnou politickou a následně sociální situaci a připojuji se k ní.

      Vymazat
  7. noviczech
    ...pane Jírovec, je toto smutný svět, neradostný. Potkal jsem kdysi mladého člověka u obchodního domu, sbíral košíky, prosil mně o peníze, tak jsem ho podaroval a on mi vyprávěl svůj příběh.
    Pracoval, bydlel, omarodil a tři měsíce nedostal žádné peníze, žádnou podporu a třetí měsíc byl vyhozen z bytu. Člověk kolem čtyřicítky. Bylo mi ho velmi líto, ale víc jsem mu pomoci nemohl, než finanční částkou.
    Z některých lidí se stali "židé", vyděrači a hlavně lidé bez srdce a citu! Lidé bez lásky k bližnímu, to se teď nenosí! Cestu z toho ven? Žádné daně státu!!! Na co máme stát? Ekonomický systém je nastaven právě takovými lidmi, kteří vyhazují druhé z bytu a ještě na nich nachází nedostatky! Oni jsou dokonalí, hlavně v ostrých loktech. Otázka: bude změna?, byla by zapotřebí, byla, čas jsme nezastavili za bývalého režimu a mysleli jsme si, že tu bude navždy, čas nezastavíme ani za tohoto režimu a možná k tomuto právě muselo dojít, aby se "zrno oddělilo od plev"! Uvidíme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne ne. Neříkej, že jsi mu tu pohádku vážně věřil.

      Vymazat
    2. No vidíte ho - hajzla! Ve 4.16 dřepí u počítače, do práce to nemusí, zmrd jeden posranej, nejspíš pan domácí, kterej rejžuje na nějakej zasranej špeluňce, kterou lacino pořídil, rodinu s dětmi odtud vyštval, naládoval tam palandy a sbírá Ukrajince - palanda za čtyři tisíce měsíčně - to se to rejžuje ty zmrde - co? A každej, kdo dopadl špatně v tomhle hnus systému, v senkrůvně plný českých zmrdů, z níž už tečou hovna všema směry, je u tebe vypravěč pohádek? Ty hnusnej hajzle! Protože máš vyžranej pupek a dusíš se sádlem, tak všichni kolem lžou? CO bych ti přál? Abys chcípl hlady pod mostem - to bych ti přál. A až někoho požádáš o podporu, aby tě nakopl - jako ty verbálně kopeš do lidí, pro které v tomhle režimu pro zmrdy není existence.

      Vymazat
  8. Pane Jírovec, oni tančí, protože na to mají a nepotopí se, protože mají dostatek záchranných člunů a známostí. O život přijde jen posádka a mechanici. Možná, že na potopení lodi ještě vydělají, jsou diostatečně pojištěni.
    Na našem rybníku určitě se potopa nekoná. Měl jsem pocit, že máte větší obzor.

    OdpovědětVymazat
  9. Je zvláštní, že politici jako Fiala, nebo Kalousek dnes chválí občanskou společnost za uvědomělost a neposlušnost. Jsem zvědavý, zda jim ty superlativy zůstanou i v době, kdy se nějakým zázrakem (nebo spíš podvodem) dostanou k veslu.
    Nebo se demonstranti opět změní na bolševickou lůzu?

    OdpovědětVymazat
  10. Pane Jírovče, nevím, zda to jindy bylo lepší. Davová psychóza dokáže definovat vždy jen to, co nechce. Velmi zřídka co chce a téměř nikdy co bude potom.
    Dnes nechce Babiše a Zemana. Na tom se dav shodne. Až se začne jednat o náhradě, názorová jednota davu se vytratí. Ten bude chtít Fialu, ten zas Bartoše a pozadu nezůstanou ani Kalouskovci. No a potom začne opět hrát stokrát obehraná deska. Miliardové rozkrádání, financované dílem seškrtáním valorizovaných důchodů a platů kantorů, dílem krytých státními dluhopisy ne v desítkách, ale stovkách miliard a změnou daňového systému. Samozřejmě spravedlivého, jak říkávala jednička Kalousek. Co na tom, že 15% u Kelnera pouze zmenší jeho zisk, ale nejméně třetinu národa přiblíží chudobě.
    A co nám tu zbyde? Protažené huby užitečných idiotů, kteří tomu pomáhali. Ale zejména jistota režisérů, že definitivně ovládli naše životy. Kdykoliv se pokusíme u uren o změnu, bude na Letenské pláni resetována.
    A pak už nám zbydou pouze dvě možnosti. Smířit se s rolí otroků, nebo vše vyřešit krvavou cestou.

    OdpovědětVymazat
  11. Pane Jírovec.
    A já jsem si vzpomněl také na listopad,ale na říjnovou revoluci v Rusku,všechny znaky tomu napovídají a když víme kdo organizoval a platil,také víme,kdo to organizoval a platil tady.Smiřte se s tím,že se jen jedná o přesunutí majetku.

    OdpovědětVymazat
  12. Soudruzi,včera na ČT v pořadu REPORTÉŘI, byl díl o pohraničnících, mohu vám říci, mužete být " pyšní". Něco tak odporně rudého se jen tak nevidí, bývalí udavači STB, do toho stalinista a udavač Skála a tahle parta zločincu chce těm vrahum pohraničníkum postavit pomník.Jen nechápu stát, že tenhle hnus nepostaví mimo zákon. Pokud něco takového bude, tak osobně s kamarády pojedem a tuhle rudou špinavost zničime.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jste agent BIS ? Chcete tu muslimy ? Jste rád , že je náš stát rozkradený , zadlužený , že nám tu skoro nic nepatří , že jsme jen nesvéprávná západní kolonie , atd. ?

      Vymazat
    2. Neskutečně odporná svině jsi ty hnuse 8.13. Ono padlo málo chlapců na hranicích? Protože jim režim nařídil ostrahu hranic - co tobě nařizuje současný režim - na nikoho se neohlížej, můžeš lhát, krást, zabíjet - nic ti nehrozí. Pomůžeš -li si tak k majetku a budeš naším voličem, i my ti pomůžeme. Že jsi hajzl a vrah nám nevadí -právě takové potřebujeme. Tak to je dnešní režim. Kdybys byl prarodič chlapce, který na hranicích padl, nežvanil bys tak hnusné sračky ty hovado sprostý! Je dobře, že existují lidé, kteří si to uvědomují a postaví památku všem, kteří si to zaslouží. A do tebe, ty posranej zmrde, každej kopne! Ty jsi jenom mrňavý, vzteklý, užvaněný hovno ve vysoké trávě - ty jsi hnus, který dosud nebyl postaven mimo zákon - a proč? Rovnou na šibenici a bude vymalováno od hnusných zmrdů. A nelez na diskuze mezi slušné lidi ty zkažená štěnice!

      Vymazat
    3. 14:34 Znám jednoho takového parchanta jako jseš ty pohraničníku, jmenuje se MUSIL. Máš pravdu ty rudý hajzle, pan Havel vás vy svině co jste postříleli nevinné lidi pověsit na prvním kandelábru.A toho vraha si dej na krk. Prašivý rudý pse.
      Ty chlapce, jak píšeš jste tam nahnali vy idioti, zaslepení rudou ideologii.
      A na rozdíl od tabe, na hranicích ty rudá kurvo,dnes nikoho nezabíjí. Tebe bych já popravil vlastnoručně a věř tomu, že by jsi trpěl, za to vše co jste vy udělali druhým nevinným lidem.!
      Tady je vidět, co je dnes ještě u nás za rudé parchanty, tebe bych chtěl osobně pozat. Většího parchanta nenajdeš, než jseš ty.
      Co je za režim, který zadrátuje hranice? co ?To jste dokázali pouze vy rudý kurvy.

      Vymazat
    4. 14:52 píše jako hitlerovská zrůda, a neměla by být na NR tolerována.

      Vymazat
    5. Teď tomu nerozumím: překročení státních hranic bylo trestné a tím více, pokud bylo násilné. Takže kdo byl vrahem a kdo zavražděným, ten pomník se pokud vím staví těm zavražděným. Vím, že jsou i pomníky u nás vrahům, ale s tím se nic asi nenadělá, jen zůstává odpor jako symbol proti vícenásobným vrahům, jistým Mašínům.

      Vymazat
    6. 14:52 je dobrou ukázkou fanatizmu, který není schopen rozpoznávat podstatu věci a reaguje zcela primitivně, vesměs na podnět, ke kterému je navedený. Něco, jako kohout pro kohoutí zápasy. Bojový pes ani tak ne, ten bude inteligentnější. Admina prosím, nemazat! Ukázka zhovadilosti k nezaplacení!

      Vymazat
    7. Copak se z Nové republiky má stát výstava odporných nenávistných imbecilů?

      Vymazat
    8. 16:06 Co tu slintáš lejnere putlerýči za rudý sračky proti panu Hitlerovi? Když při své návštěvě Německa v srpnu 1945 si šel samotný JFK prohlédnout Hitlerovu bavorskou rezidenci Berghof i Orlí hnízdo, tak si pak do svého deníku si tehdy poznamenal:

      „Kdokoli, kdo navštívil tato místa, si dokáže představit, že za pár let se Hitler vynoří z nenávisti, která ho nyní obklopuje, a bude považován za jednu z největších postav, jaká kdy žila.“ A dále pokračoval: „Na způsobu jakým žil a jak zemřel, je něco tajemného, co ho přežije a zůstane živé. Stane se z něj legenda.“

      Což se z tvýho kreténskýho liliputního fýrera z Kremlu v čele této vorující židobandy! - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/%D0%A8%D0%93%D0%9D%D0%A8%D0%93%D1%82%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B52.jpg

      nikdy nestane!

      Vymazat
  13. Kdybych byl krachujícím, přesto trvale mediálně protěžovaným politikem, jehož strana má preference pod 5%, tak bych při podobných oslavách zorganizoval "hlídací klaku" přímo u pietního místa. Stačí 12 lidí s píšťalkama a domluva s kameramany, aby je moc při řvaní netočili.
    Vše by pak fungovalo tak, že při příchodu jakéhokoliv opozičního politika by tato klaka začala dělat kravál, urážet jej, bučet a pískat.
    Lid jej tedy logicky nemá rád (i když jej volí).
    No a pokud bych tam přišel já osobně, klaka by mi provolávala slávu ve stylu:
    "To je náš vůdce! Vůdce na hrad! Osvícení je víc než demokracie!"
    Primitivní, ale před sympatizujícími kameramany tv velice účinné! Ostatně Adolf kdyby vstal z hrobu, tak by nám všem o tom mohl vyprávět! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 8:21 Jako podnikatelský záměr dobrý, možná byste na to dostal v bance i úvěr. Ale bohužel jste už druhý, jedna klaka už tady je. Musel byste jít dost pod cenou.

      Vymazat
  14. Pan Jírovec opět nezklamal a málo slovy popsal celou tu komedii okolo Milionu chvilek a jejích přívrženců zcela výstižně. Díky.

    OdpovědětVymazat
  15. Možná by text dobře doplnila báseň
    https://noveslovo.sk/node/96553

    OdpovědětVymazat
  16. Před 30 lety tuhle písničku pouštěli v ČST každý den, ale dnes ji nepustí ani náhodou, protože je stále aktuální:
    https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/2019111810982132-stepanek-pred-30-lety-tuhle-pisnicku-pousteli-v-cst-kazdy-den-ale-dnes-nepusti-ani-nahodou-jeji/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lepší je na Sputniku tohle

      https://cz.sputniknews.com/celebrity/2019111710971106-dara-rolins-nahore-bez-a-se-svym-novorozenym-ditetem-v-ruku-nase-prvni-oficialni-foceni-foto---/

      https://cz.sputniknews.com/celebrity/2019111910982613-nikdo-na-tebe-nema-pliskova-se-zase-ukazala-v-plavkach-a-strhla-lavinu-pozitivnich-reakci/

      https://cz.sputniknews.com/celebrity/2019111810978792-sexy-mama-aneta-chovanova-ukazala-bozske-poprsi-v-malych-bikinach-/

      https://cz.sputniknews.com/celebrity/2019111810978962-mottlova-jak-ji-neznate-s-krouzkem-v-nose-a-kratkym-sestrihem-sokovala-fanousky-velka-krasa-zasli/

      Stupidnější bulvár než Sputnik těžko najít.

      Vymazat
    2. 9:40
      Česká verze ruského webu zveřejnila článek, který napsal Čech Petr Štěpánek. A článek je bohužel pravdivý.

      Ty články, na které vy dáváte odkaz, jsou určeny právě pro vás, neukojené, chrochtající, abyste nepřišli zkrátka. A jak vidno, těšíte se na ně.

      Vymazat
    3. 15:00
      Hm, píšeš to sem každý den, a každý den je přesto čteš, a každý den sem s tím svým smradem lezeš. Jenom kretén opakovaně čte, a kritizuje něco, po čem je mu blbě, bandito hnědý.

      Vymazat
    4. No super.
      Fakt nevim, kde Te zaradit.
      Vzdyt, jedinym tvym rozhodnutim, bylo "nejak uplne trapne, debilne", dehonestovat "druzici", alias "sputnik".

      Hmmm, copak je, ty kocky, ta druzice svlekla do "naha"?
      Nebo to bylo jejich rozhodnuti a dostavas, pouze, rekneme - zpravodajstvi, na ktere nejsi jeste, pripraven:).

      Ale, super zabava s tvymi odkazy - ze to jsou hezke kocky. Ne - Ty mas rad asi kocoury:)

      Pro Tebe ne, v dusi mas pouze neco malo a abnormalni nenavist. Pritom - tupy, no poleno je malo, proc rozebirat jak:)

      Vymazat
    5. 15:00 je široko daleko nejdebilnější příspěvek. Redakce by to měla smazat, ať tu nekazí průměr.

      Vymazat
    6. 17:38 Proboha jaký tak asi chtěj mít místní odulci*) "průměr"?! Pilní v trolení, jinak ale zapšklí, na Putlerových prdech závislí, neproduktivní blbci by moc rádi škodili, avšak pouze smrdí. Ruské přísloví: Psí/čubčí (a tedy i parazitický čecháčkovský, ovaroidní, pitomiovský, fálmerovský a burešovský) hlas do nebe nevolá. Jsou ti umanutí, lúzrovití, sprejerovití, ovaroví a zaprdění diskutéři s falešnými jmény, tituly a institucemi (včetně těch burešovsko-čobolovských) opravdu tak blbí a ubozí, komunizmem zdegenerovaní, na bezplatných médiích chorobně závislí, potrefené husy, nebo jen placení provokatéři, členové KSČ, ROH, SČSP, khakimozky, lidoví milicionáři, pomocníci VB, politruci, případně důchodci agenti StB a KGB ??? Jak málo stačí ubohým, neschopným, nezaměstnatelným, samolibým a líným sockám ke štěstí: Vyblít se namísto produktivní práce na kapitalistickém internetu a vylízat si socialistickou p….l. Obyvatelé králíkáren ani na internetu nevyprodukují víc – než bobky. Zamindrákovaná lůza metá svá lejna na ty výše stojící - ta však bez zásahu cíle dopadnou zpět na její hlavu. Lůza zůstává lůzou i když je v početní většině. Čím ubožejší a pitomější podvraťáček na řetězu u boudy - tím víc poštěkává a zasírá své okolí. A ještě by chtěl bez vlastní osobní odpovědnosti zasahovat anonymně referendem do osudů spoluobčanů. Geniální politický trik, prosazovaný postkomunistickou tripartitou: internetové diskuze.
      Nabuzené lemplovské, dluhy neplatící a neproduktivní socky vypustí nahromaděnou žluč a střevní plyny (přímá demosrácie) a neřádí pak už na náměstích:-)))

      *) putleroffci se na ulici či v socce navzájem poznají podle neupřímného žlučovitého úšklebu, vyb(p)itého mozku, kozí bradky, křivé huby, krhavých očí, převislého pupku, kosého pohledu a špatného trávení. A mnozí maj navíc odulé tváře, jak blízko strkaj tlamu k pšoukolíhni svého škaredého fýrera tu! - https://pbs.twimg.com/media/DQ3D5L9WsAAByD3.jpg

      Vymazat
  17. Další skřet trpící pocitem sebepřecenění:
    https://cz.sputniknews.com/nazory/2019111810981566-kocab-chce-na-hrad-ma-syndrom-umelcu/

    OdpovědětVymazat
  18. Já bych chtěl skutečně vidět reálný recept místních hloupých, ale o to více fanatických soudruhů na vymýcení bezdomovectví.

    Zákaz pro lidi nakládat se svým majetkem? Zákaz nakupovat a prodávat své nemovitosti?

    Nebo snad prohibice? Zákaz prodeje a konzumace alkoholu?

    Zákaz povalování se ve městech?

    Rozdání jim bytů zdarma?

    Vytvoření zařízení s přísným režimem a omezení svobody (lágrů), kde by byli tito zkrachovanci povinně nahnáni?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 9:33 Možná to nevíte, ale za socialismu žádný bezdomovci nebyli, ačkoli alkohol zakázán nebyl.

      Jste jenom "vtipný" kretén, nic víc.

      Vymazat
    2. 10:56
      Nebyli, protože z ulic byli "zametáni" do vězení za příživu nebo do ústavů pro choromyslné, magore.

      Vymazat
    3. 12:20
      Za příživnictví byli zavíráni jenom ti, kteří nemohli prokázat legální finanční zabezpečení(např. dědictví, atd.), a z jejich přiznané hotovosti na jejich obživu jim byla vypočítána částka, za kterou se nemohli uživit(např. 1,50Kčs/den), tedy se na někom přiživovali, a kriminál si zasloužili. Přitom nemusel být nikdo práceschopný nezaměstnaný, jelikož právo na práci bylo uzákoněno, a práce se byla pro každého. Choromyslní do blázince samozřejmě patří v každé době. Dnes i práceschopní nepřizpůsobiví žijí z dávek, a naopak ne všichni bezdomovci se octli na ulici jenom vlastní vinou.

      Vymazat
    4. 12:20
      Tenkrát nebyli na ulici, tak je ani nebylo kam odsud "zametat".
      Jsou to většinou lidé nějak omezení, často mentálně. Ale tenkrát byla společnost nastavená tak, že i pro ně byla práce a měli i oni kde žít.
      Byli i lidé a také takového znám, který byl zavřený za příživu a poté co byl na amnestii propuštěn, brzy skončil na ulici. Už je také dávno pod drnem. Se socialistickým režimem, resp. se socializací a běžným žitím člověka ve 20. století měl problém. Ale až setkání s kapitalismem pro něj znamenalo fatální následky.

      Vymazat
    5. Jak se může ve slušné společnosti vyskytovat hajzl, kterej se otírá o bezdomovce??? Ani po válce tady bezdomovci nebyli - všichni lidi bydleli, bydlelo se i ve sklepních bytech, v pavlačákach, v bytech čtvrté kategorie, ale podle zákona měl každý kde bydlet! Za celých 40let tady nikdy bezdomovci nebyli, natož aby je nechal nějaký režimní bezskrupulozní ksindl umrzat venku na ulicích - to je nesmazatelný zločin polistoadové klaky - tahle sprostá genocida občanů. To jim nikdo ze zad nesmaže, za to jednou budou pykat, a ošklivě! Za každého umrzlého bezdomovce bude ten ksindl pykat! Jak to, že bezdomovcem může být jen bílý Český občan - nikdy ne cikánskej ksindl? Ačkoliv to nikdy nikde nepracuje? Protože by si to režimní pokryteckej póvl nedovolil!!! Nebo nějakej přivandrovalec, Ukrajinci, Rumuni, Vietnamci, Korejci, SLováci - a další šmejdi - nejsou bezdomovci. Jak je toto možné? Proč tady ti diskuzní parchanti si pořád vylévají emoce na bezdomovcích - co vám vy šmejdi ti chudáci udělali? Hajzlové zasraní! To se to dřepí v teple u počítače, do práce nemusíš, šmejde zasranej, to se to nadává na bezdomovce, kteří venku trpí zimou - co? Přeju takovým, co tady žvaní ty nenávistný sračky, aby umrzli někde pod mostem - nebo jejich parchanti - to je snad zasáhne, když jinak je to úplně bezcitná sebranka. Prachy a dobré bidlo z vás vykopali veškeré lidství. Můžete se stydět!

      Vymazat
    6. Vis, je to slozitejsi tema. Proc ne, jako ve Svedsku, kde jsem zil a ano i studoval na kralovske Universite muzickych umeni a ved - Stockholm (myslis na Stock, si ho dej). Nedostudoval, opet na ceste...

      Musel jsem opustit, jak jinak.

      No takto to probihalo, v potravinach, eshopech, nebylo mozne koupit "alkohol". Od 18:00 byly otevreny specialni obchody s chlastem, od 21 let.
      Tykalo se i to baru, kdo chtel, kara plna a zasoby:).
      Konkretne - Gotteborg. Foneticky - Jetborg.

      Mas google, to jak se zmenilo Svedsko, je spise k placi. I za ABBU, kterou mam tak nejak od 4 let rad. Malem jsem strejdovi rozblaznil autak, kdyz mi ji pustili... No, ano. Vzadu spuntik, ktery od radosti lita:)

      Termin - poloprohibice.

      Chyba v soucasnem systemu, uzaver benzinovych pump, profi-ridici (kazdy musi nejak prezit), by si chteli dat pouze polevku, neeeeee, zavrenoooo.
      Naposledy - Zilina, no i zde, nejak tak - normal.

      Co tak to oddelit (treba i na hodiny) alkohol od normalnich potreb?!?!, aby v kamionech nemuseli vozit baleni mineralek, ohrivace na zablbane "cinske polevky". Jedes na 24V, dal co?.

      A pak se divite hromadnim dopravnim nehodam, ze?
      Dekuji.

      Vymazat
    7. Jeste, ohledne te Ziliny - hlavne, ze naproti Hl. stanice - otevrena herna.

      Katastrofa, v cekarne, vsichni emocemi pouze "smutek", umim prijimat okoli, automat na tvrde, dasne nicici "chipsy". A zluto-cerna ochranka, aby to tak nejak "uhlidala"

      Ne, mam porad jizdenky z5, kdy jsem vymenil Taxi za Train.
      Prosim, ani slovo lzi. Dekuji

      Vymazat
    8. Vy 9:33 můžete popsat, jak problém řešila komunistická totalita. Možná by neškodilo, pokud by byla, vždy a všude dostupná práce s dostatečným výdělkem, kdyby byla dána povinnost pracovat s tím, že nezákonná je "příživa", kdyby bylo dostupnější bydlení a jeho ztráta aby byla prakticky vyloučena. Tak nějak to fungovalo za komunistů do té míry, že bezďáci, nemačenkové, všelijak jinak sociálně vyvržení, polokriminální až kriminální živly nebyly, co vím, nijak k vidění. Trpěl jsem ovšem nesvobodou pod mostem soustavně přenocovat. To, dovoleno nebylo.

      Vymazat
  19. Pořád platí, že kvalita společnosti se počítá podle těch nejchudčích. U těch se zeptejte co je svoboda.
    lada

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. oprava nejchudších

      Vymazat
    2. No tak to je podobné "moudro" jako třeba výrok "inteligence národa se počítá podle těch nejhloupějších".

      Rovnostářská socialistická společnost, kdy se měl vysokoškolský profesor či primář hůř než kdejaký nefachčenko či ožrala, je už naštěstí pryč.

      Vymazat
    3. 10:08
      lada má pravdu. A nikoliv rovnostářská, jak ji nazýváte, ale sociálně spravedlivá společnost, z které ty osypky máte. Ale to je pro čachry gaunerů fuj, proto se taky ozýváte

      Vymazat
    4. 10:08 Za socialismu bylo 10.000 registrovaných milionářů jen v Severočeském kraji, tak nežvaňte, že se měl primář hůře než nefachčenko.

      Jinak doktoři si dokázali přilepšit, objížděli vesnice a brali peníze, králíky, husy. Doktoři nikdy bídou netrpěli.

      Vymazat
    5. 10:08 "Rovnostářská socialistická společnost, kdy se měl vysokoškolský profesor či primář hůř" ... Větší hloupost a lež jste napsat nemohl.

      Vymazat
    6. 10:08 Ať už se živíte vlastní prací, nebo jste si nakradl(a), největší váš omyl spočívá v tom, že si myslíte, že se za dnešního režimu nemůžete ocitnout na samém dnu. A těch příčin může být víc, než jenom případná dlouhodobá nemoc.

      Vymazat
    7. 11:26
      Kdepak, velkozloději se o nějaké diskuse anonymů na internetu nezajímají, ti mají jiné záliby. Tento troubelík nejspíš žije v mamahotelu a svůj oprávněný pocit neschopnosti se snaží kompenzovat předstíráním povýšenosti a hlášením se k vyšším vrstvám. Je to chudáček, který to se sebou nemá lehké.

      Vymazat
    8. 11:09
      Ta doba není pryč.
      Pane, vy jste mne opravdu svou naivností rozesmál, máte 1/2 pravdy učitelé na VŠ nebyli za totáče rozněžňováni výši platů. Druhá část možná platí pro dnešní plzeňské ryhlokvašky, ale problém doktorandů a vědeckých začátečníků trvá. Za sebe mám zkušenost s přidáním vdovského důchodu po VŠ profesorovi (jmenováném až po roce 89, nebyl žádný polit.kádr) od pana Kalouska 40 kč, má známá vdova po srojvedoucím rychlíku dostala přidáno 13 Kč. Tak se nedivte, že se směji, není vše pryč. Teď nám to Babiš trochu dorovnal, Kalousek už ječí a to se ještě neodhaduje inflace, která možná přidání o dost sníží. Pravda je, že průměrný důchod není poctivý údaj, protože jej vylepšují tzv zásluhy a dnešní novodůchodci se samozřejmě vyšším základem pro výpočet. Průměr není solidní a většina je pod ním. Jednou bude líp, když to změníte. Jinak platí, že co jsme my, budete i vy a jestli o vás budou rozhodovat bezcitné systémy a lidi,
      tak vás potěš Pán Bůh.

      Vymazat
    9. 12:16 Vašnosti, já bych řek, že o 8 let déle se dožívají ti, který nechoděj k doktorovi. Páč ti co tam choděj, utratí důchod za prášky a chcípnou hlady.

      Vinšuju pěkný den, pane Magore.

      Vymazat
    10. 10:08 uveďte laskavě alespoň jediný případ, kdy nějaký nefachčenko či ožrala měl vyšší příjem než vysokoškolský profesor nebo primář.
      Tušíte vy vůbec něco o tehdejších mzdových soustavách, kvalifikačních a tarifních třídách a rizikových příplatcích?
      Pokud ne, tak tady nesmyslně neplácejte.
      Pravda je, že na hlubinu se sbíječkou mohl jít pracovat každý kdo chtěl, zrovna tak čistit kanalizace, nebo dělat kopáče. A protože se tam, na rozdíl od vysokoškolských postů, nikdy nehrnul, uplatnil se zákon poptávky, nabídky a ceny. Nezaměstnaností si režim nedovolil tuto skutečnost korigovat tak, jak je tomu dnes. Ostatně, jak dlouho si dokážete vydělávat se sbíječku na hlubině či v lomu, nebo jinde s krumpáčem a v jaké kondici se odplížíte do důchodu, neználku?

      Vymazat
  20. Pane Jírovec tak ať si řvou víc dělat nemůžou více lidí s nimi nepůjde a pár uřvanců nemůže shodit vládu.

    OdpovědětVymazat
  21. Občané jsou vyčerpáni bojem o přežití, proto nemají čas přemýšlet o politice a přijímají jednoduchá hesla. Všichni se přece chceme mít jako Babiš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až na to, že zrovna jako Babiš se každý mít nechce, není mu co závidět.

      Vymazat
  22. Orbán zabodoval na oslavách v Praze: Před 30 lety jsme si mysleli, že Evropa je naše budoucnost, teď jsme my budoucností:

    https://cz.sputniknews.com/svet/2019111810979300-orban-zabodoval-na-oslavach-v-praze-pred-30-lety-jsme-si-mysleli-ze-evropa-je-nase-budoucnost-ted/

    OdpovědětVymazat
  23. Všichni se dočkají té své "demokracie" - třeba až jejich stará nebo dcera pojede rodit, a čtyři nemocnice jí odmítnou přijmout, než dítě uvnitř umře. Pak umře ona - a pak se budou o tom hádat do krve, byrokrati, zkurvený zdravotnictví, pak budou žádat miliony na odškodnění, ale budou muset dokazovat kde jí vozili a proč jí tam vozili - deset let uplyne a pořád nic - asi tak. Nebo onemocní jejich parchant - a to samé! Než se někdo uráčí ho ošetřit, třeba mu odumře mozek a oni budou mít doma nadosmrti mrzáka - nebo až jim začnou padat zuby z držky¨, dostanou záněty dásní a tak a budou hledat zubaře!!! To uvidíte stomatologii - budete čumět! A šetřete raději už od teď! Demokratický zdravotnictví rovná se totálně zkurvený zdravotnictví. To nikdo zatím neví? Je totálně zkurvený! Takový hnus a hrůzy, který jsou dnes ve zdravotnictví, tady čtyřicet let nebyly - ani po válce! Jenže zatím to nevíte, z a t ím. Zatím jste asi špitál nepotřebovali z a t í m. Tak na diskuzích jenom blbě žvaníte. Asi tak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lidé v ČR se právě díky špičkovému zdravotnictví dožívají o 8 let déle než za toho tvého zkurveného socialismu, magore.

      Vymazat
    2. 12:16
      Dožívají ti, kteří strávili produktivní věk za socíku. Účinek dnešní doby na tebe teprve čeká.

      Vymazat
    3. 12:16
      Jste přesně ta potrefená husa, která spolehlivě zakejhala. Autor komentáře mířil právě na vás. Vy víte prd o tom, jaká je realita.
      On to popsal surově, naštěstí ještě ne úplně všude je takový rozvrat, ale bohužel mnohde je to právě tak a zbytek se kvapem blíží. Vy se ještě budete divit, až tělo nastoupí sestupnou trajektorii.
      Jo, a ti senioři v požehnaném věku, aspoň které znám, nevypadají jako narození po převratu. A po doktorech ani moc chodit nemusí, narozdíl od mladších generací.

      Vymazat
    4. 12:16 Vašnosti, já bych řek, že o 8 let déle se dožívají ti, který nechoděj k doktorovi. Páč ti co tam choděj, utratí důchod za prášky a chcípnou hlady.

      Vinšuju pěkný den, pane Magore.

      Vymazat
    5. 12:16 No to je pravda. Co mu nadiktuji, včetně diagnózy, to mi napíše. On sám neví nic, ještě že je ten internet. Jo a změna doktora je fantasmagorie.

      Vymazat
    6. Jak může nějaký kretén napsat, že je zde v současné ČR "špičkové" zdravotnictví? Ty máš špičkový, když do toho můžeš nasypat prachy? Zase jeden ksindl - neví nic a žvaní sračky! To o tom dítěti co zemřelo v matce během cestování od porodnice k porodnici bylo i v TV - pak zemřela i ona - ty šmejde - to je vono, to špičkový? Ty jsi špičkovej kretén. Přeju ti vypelichaný zuby v hubě a srůsty střev. Pak poznáš co je zdravotnictví! Bolestí vyskočíš z okna - ale každej se na tebe vysere. Budeš se svíjet bolestí a saniťáci se budou dohadovat, kam tě odvezou - a tobě půjde o poslední minuty života. Jim je to totiž dnes fuk, jestli nějakej magor chcípne nebo ne. Jsi blbej jak facka. Nemám slov. A bezcitná zbohatlická sebranka.

      Vymazat
    7. 14:52 Jste poze ubohý hlopý sprosťák, ale přesto napíši svuj názor. Jsem starší člověk a tento rok jsem byl 3x v nemocnici po 35 letech. Pokud srovnám tehdy a dnes, tak nemusím dál psát. Dnes od starosti sester po příkladnou péči lékařu snad nemusím psát. A to na jaké urovni ja dnešní super zdarvotnictvípo technické stránce taky nebudu psát. Že se stane nějaký exes to je možný, bohužel. nikdo není dokonalý.Ve vašem případě bych vyhledal odborníka psychiatrie.

      Vymazat
    8. 16:42
      Já bych k vám ještě dodal, že pokud se stane nějaký exces, tak se o něm mluví a většinou se i řeší a dojde k nápravě. Za komoušů se samozřejmě o žádných excesech veřejně nemluvilo. Ve zprávách se plán plnil na 110% a vše bylo skvělé. A ovce jako ta 14:52 se radovaly.

      Vymazat
    9. 16:56
      A jaká náprava byla,když se přišlo na to,kolik nemocniční vrah Zelenka zabil lidí?!!!!
      Žádná náprava NEBYLA TY AMIKOKOTE,KTEREJ VÍ O ZDRAVOTNICTVÍ JAKO KOZA O PETRŽELI!!!!

      Vymazat
    10. Omyly se zahrabou pod zem.

      Vymazat
    11. Ad 16:42. Pane, měl jste kliku. Kdybyste poznal blíže kolektivy sester a lékařů, tak byste splakal. Rozhádanost, rozkastovanost, závist. Počet lkůžek v nemocnicích byl snížen asi o 30 %, čeká se na operace a když se nedostane na operaci v objednaný termín, tak se propustí a objedná zase za pár měsíců. Technické vybavení - ano, je lepší než za socíku, které bylo mnohonásobně lepší než za 1. republiky a než dokonece za Rakouska... I v nemocnicíh hraje úlohu sociální postavení nemocného, i jak hluboko má do kapsy, jakou budete mít postel, pokoj, WC i operatéra. Lékařů v nemocnicích by nebylo málo a platy jsou slušné, některá oddělení dosahují 70-90 tisíc na lékaře, potíž je v tom, že v soukromýcvh praxích děláte 3O hod/týdně, nemáte noční služby, nemáte vcelku žádná rizika, co hrozí průšvihem se podílá do nemocnice a tak nemusíte nic ani moc znát - a po odečtu výdajů bere doktor tak 110 tisíc. A tak se všichnbi hrnou do soukromých praxí, kdo by dělal za menší plat dvojnásobek práce a ještě se musel učit a nést odpovědnost. Proto zejí venkovská nemocniční pracoviště perzonální prázdnotou a zavírají se. A přitom zredukovat soukromé praxe "odborníků" by potřebu lékařů dobře naplnilo a hlavně by se zvýšila péče, byť za cenu snížení lékařských kartelů.

      Vymazat
    12. 12:16
      Některé údaje hlavě demografické, se projevují s časovým odstupem. Na tom prodloužení dožití, se nepodílí jen posledních 30 let. Jasno bude za dalších 30 let.Zrovna tak jako letošní novorozeňata nepůjdou hned do školky.Jestli jste to nepochopili tak si s tím raději nelámejte hlavu.

      Vymazat
    13. 19:58

      Hlavu nad zřejmým si nelámejte vy. Popíráním zřejmého ze sebe děláte jen pitomce.

      Za 30 let mezi lety 1960 až 1990 se prodloužila doba dožití o pouhý jeden rok. V Německu za stejnou dobu o roky 4!
      Za dalších, stejných 30 let mezi lety 1990 až 2019 se doba dožití prodloužila o 8 let.

      Vymazat
    14. 16:42, berete prosím v úvahu, že srovnáváte cosi, mezi čím je rozdíl třiceti let? Víte vy vůbec, že tempo technického pokroku se exponenciálně zrychluje?

      Vymazat
    15. Jasně anonyme 20.06 - pořád meleš o těch osmi letech... aby ne, psali to totiž na novinkách. V tom posraným bulváru, bez něhož novinková diskuzní smečka nemůže žít. Ve skutečnosti je dnes a právě dnes - mnoho lidí, dožívajících se více než devadesátky - kdypak se asi narodili, a v jakém systému odžili nejvíc let? Aha? Zatímco naopak dnes umírá spousta lidí už po padesátce, i čtyřicátníci umírají na infarkt, na rakovinu střev a slinivky břišní - z žrádel - víme? A taky je mnohem vyšší počet mrzáků upoutaných na kriplkáru, neskutečná spousta dislektiků a disgrafiků ( za "totáče" neznámé slovo) a neobyčejná spousta magorů ( nacvaknuté blázince) statisíce lidí se od mládí vykrmují práškama na deprese a stres - ale co bych psal, starý magor je přesvědčen o vynikající kondici "dnešní generace" takže je to zbytečný. Čus dědku. Máš v pořádku protézu? Asi jo - a zadara - ještě z totáče? Tak fajn. Protože dneska by ses nedoplatil a chodil bys s děravou držkou jako tisíce dalších a mladých! Představ si! To za socíku neexistovalo vůbec.

      Vymazat
    16. 20:06
      Taky se zastanu pitomce, jestli nevíte, tak kojenecká úmrtnost se zvýšila a ostatní ročníky se posunují každý rok,tak o vašem předpokladu si můžem popovídat skutečně za dalších 30 let.

      Vymazat
  24. Některým nestačí, že už jednou někomu vycinkali majetek, oni to musí dělat pořád dokola, v marné naději, že v této hře jednou vyjde řada i na ně. Nevyjde.

    OdpovědětVymazat
  25. Praha se chova vylozene jako FASISTICKA. Prvni, co by CZ mela udelat, ZBAVIT SE JI!

    OdpovědětVymazat
  26. To chce klid. Krize to už brzy všechno srovná. Ta "třicítka demokracie" se musela tak bombasticky oslavit. Čtyřicítka
    bude ve znamení černé.

    OdpovědětVymazat
  27. Uklidním zbytek republiky, v Praze už snad nebydlí Češi, je tu draho nejen nájmy. Řada sousedů se odstěhovala do chalup a své byty prodala nebo odkázala potomkům. Na nové byty mají jen mafiáni různých národností, nebo cizí společností na kšeft. Normální Čech v Praze vymírá. Jsou čtvrti, kde mléko s rohlíkem nekoupíte. Prosím, nenadávejde nám, já chci umřít v Praze.

    OdpovědětVymazat