Reklama

sobota 23. listopadu 2019

Proč ministr Metnar lže?


Ivo Rušák
23. 11. 2019
Adresa článku odkazovaného v první větě níže: ZDE
Dne 12.11.2019 vydala ČTK stručnou zprávu (zde), v níž cituje ministra obrany Lubomíra Metnara, který se měl takto vyjádřit k vyřazení ruských bitevních vrtulníků Mi-24 z českého vojenského letectva a k nákupu US lehkých transportních a bitevních vrtulníků:
„…potřebujeme nahradit současné Mi-24, které jsou na hraně životnosti.“ (1)


Dále se ve zprávě uvádí, že nové US vrtulníky pořídíme:
„…za cenu, za kterou by je kupovala americká armáda.“. (2)

Nemenší důležitost má též jeho prohlášení, že:
„…potřebujeme se odvázat od závislosti na ruské provenienci,…“ (3)

K větě (1):

Ruské vrtulníky Mi-24V byly pořízeny v rámci deblokace ruského dluhu v roce 2006 (dohodnutá hodnota: 8,88 mil. USD/ks), a tedy při technické životnosti cca 25 let jsou zhruba v polovině svého životního cyklu. Ve státech NATO bývá zvykem, že letecké zbraňové systémy v tuto dobu podstupují tzv. MLU, neboli Mid-Life Upgrade (upgrade v polovině životnosti), aby mohly plnohodnotně sloužit i v nových podmínkách až do konce své technické životnosti.

K větě (2):

Průměrná jednotková cena vrtulníků UH-1Y Venom (lehký transportní) se uvádí 26,1 mil. USD a AH-1Z Viper (lehký bitevní) je 27 mil. USD u přestavěných ze starší verze a 31 mil. USD u nově vyrobených. Vzhledem k tomu, že vrtulníky UH-1Y/AH-1Z používají pouze US Marine Corps, dá se usuzovat, že je koupily za tyto ceny. USA nabízejí (tedy spíš vnucují!) ČR 12 (8 + 4) vrtulníků UH-1Y/AH-1Z za 14,6 miliardy Kč, tedy v přepočtu průměrně za cca 60 mil. USD/kus(!!!).

K větě (3):

Ano, pokud považujeme Rusko za úhlavního nepřítele, jak prohlašují zpravodajské služby USA a ve shodě s nimi naše BIS a pan generál Petr Pavel (ale už takřka nikdo jiný na světě), pak by to bylo pochopitelné. Jenže i v rámci V4 jsou názory poněkud odlišné:

Maďarsko si postupně pořídí lehké víceúčelové a střední víceúčelové vrtulníky Airbus, tedy 20 x H145M (průměrná jednotková cena ve světě: 15 mil. USD/ks, USA je pro vojsko nakoupily jako UH-72 Lakota za 7,76 mil. USD/ks) a 16 x H225M (průměrná cena 24,4 mil. USD/ks), ale do doby, než budou všechny dodány a než jednotky dosáhnou plné bojeschopnosti, bude provozovat své Mi-24, které už 2 roky postupně reaktivuje z uložených zásob a nechává si je v Rusku repasovat.

Polsko se zatím pro nové vojenské vrtulníky nerozhodlo, neboť vyvíjí vlastní lehké transportní i lehké bitevní vrtulníky a US firma Sikorsky přímo v Polsku kompletně vyrábí víceúčelové bojové vrtulníky UH-60 Blackhawk, které tak mají naději, stát se v budoucnu standardním víceúčelovým vojenským typem v Polsku. Než ale bude rozhodnuto, modernizuje PR své vrtulníky Mi-24 stejného i většího stáří než ty „české“, a to na špičkovou světovou úroveň.

A abychom si uvedli příklad i odjinud ze světa:

Jižní Korea si v letech 1995 až 1998 pořídila v rámci deblokace ruského dluhu celý prapor tanků T-80 a prapor bojových vozidel pěchoty BMP-3. V letech 2002 až 2006 si pak ještě Jižní Korea dokoupila další prapor modernizovaných BMP-3M a 2 velitelské tanky T-80, takže dnes má ve výzbroji 35 T-80 a 70 BMP-3. Nejspíš tedy nepovažuje Rusko za tak velkou hrozbu, aby se musela „odvázat od ruské provenience“, nebo si dovedla zajistit dodávky náhradních dílů a vytvoření opravárenské základny takové, aby tato vozidla byla bojeschopná i v případě konfliktu s kýmkoli.


Mimochodem, my pro vrtulníky Mi-24 (ale i Mi-17/171) takovou průmyslovou základnu s jedinečnými výcvikovými, opravárenskými a modernizačními schopnostmi máme. Ale pokud přejdeme výhradně na US vrtulníky, tak nic takového pod svou svrchovanou kontrolou mít nebudeme(!).

Proč tedy ministr obrany ČR lže o stáří ruských vrtulníků v ČR, kardinálně lže o ceně těch amerických, ale tak trochu lže i o naší fatální technické závislosti na Rusku, když nás naprosto neuvěřitelně předraženým nákupem naprosto nevhodných US vrtulníků přivede do skutečné absolutní vojenské závislosti na (vojenském letectvu a leteckém průmyslu) USA? Kdo jej k tomu nutí, jak a proč?!?

106 komentářů :

  1. Ještě by mhli doupit od USA potravinové dávky (takzvaná kádečka za tisíc korun kus. Je to US tak proč né.
    Václav

    OdpovědětVymazat
  2. Lže, protože je to zkorumpovaný zrádce stejně, jako jeho šéf Babiš a i vrchní velitel vládního vojska Moše Zeman...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaký je rotdíl mei komunistou Ondráčkem, který bylv pohotovostním pluku v r.89 a nyní je nepřítel č.1 a Panem dříve soudruhem Metnerem, který zastává funkci MO a v r. 89 byl také v pohotovostním pluku. Podobně gen. Pavel, kterého protlačují málem na prezidenta pravdoláskaři a gen. Blažkem, který se s Davidem bijí v EU za naší republiku za SPD a jsou pravdoláskač nenáviděn! Kdo je kolaborant a poskok USA a EU a kdo je charakter????? Šmejdi ......

      Vymazat
    2. Zadny Blezek neexistuje. A Blasko, kdyz v europarlamentu hrali Odu na radost, tak se postavil a zpival Internacionalu. Takovy je to proletar. Co se v mladi naucil, to v europarlamentu nasel:-)

      Vymazat
    3. Jak napsal svého času Čapek."Kdo zradil jednou, je hotov zradit pokaždé..."

      Je potřeba, aby hloupí Češi žrali po Němcích hovna, ale vší silou zachraňovali hroutící se anglosionistické impérium a ten nákup těch 50 let starejch krámů je právě náš příspěvek do kasy USA, aby tam FED měl na války pro kradení ropy a negři mohli žít na šecích do Wallmartu...

      Vymazat
    4. Jaký je mezi nimi rozdíl?
      No, Metnar a Pavel "správně" pochopili význam "Velké listopadové sionisticko-homosexuální revoluce", zradili vlastní národ a stát a dali se do služeb globalistického nepřítele lidstva...a stali se z nich sice "bastardi, ale ti naši ..." slovy Henryho Kissingera...

      Vymazat
    5. Ad 22:22 Blažko se sice otočil, ale žádnou Internacionálu nezpíval. Je to k dohledání na videozáznamu EU na jejich stránkách. Tak co lžeš a pomlouváš?!

      Leo

      Vymazat
    6. 22:17 Prosím vás, než to odklepnete k publikování, tak si to po sobě přečtěte.

      Vymazat
    7. David s Blažkem se bijí v EU za ČR? Pomátl jste se na rozumu? Ti se tam bijí za žido-americké zájmy.

      Vymazat
    8. 22:22 a 2:37
      Starej se o svoje liberální šašky, kteří kolaborují a dělají loutky EU a nelži, blábolisto.

      Vymazat
    9. protože prachy a rozkazy se musi plnit ale nic obvzlaště vyjimečne v dnešnich evro kolonijich a kdyby se neplnili tak ti co tam jsou tak už by tam davno nebyli

      Vymazat
    10. 8:17 vypotil obecný blábol, který na Blaška a Davida nesedí.

      Zkus to jinak, trolíku.

      Vymazat
  3. Ještě by mohli od USA koupit pro armádu koncentrované dávky potravy za tisíc korun kus. Proč ne. Je to z US a můžeme si to dovolit. Nakonec stav naší armády oproti r. 1989. TaK můžeme vojákům "přilepšit".

    OdpovědětVymazat
  4. Ad1) Polská armáda plánuje dokonce prodlužovat životnost svých Mi-24, stejně jako to udělala v případě Su-22 ( https://www.vzlu.cz/cs/unavova-zkouska-letounu-su-22-c454.html ) Polská armáda byla velmi spokojena s výsledky zkoušek realizovaných našimi lidmi ve VZLÚ a chtěli stejným způsobem prodloužit životnost právě i pro Mi-24. Bohužel byli odmítnuti a zkoušky budou realizovány jinde.
    Ad2) UH-1Y Venom považuji za výborné stroje, ale pravda už dosti morálně zastaralé. A o té ceně? Raději nemluvit. Brutálně předražené. Abychom byli objektivní, tak si musíme uvědomit, že podle vyjádření MO by v ceně měla být i nějaké zbraňové systémy, munice, simulátor a licence na opravy a úpravy ..... no ale známe to, jak to chodí že? Moc tomu nevěřím. Cena se mi zdá přemrštěná.
    Ad3)Rozumní lidé se tomu strašení už smějí. Vždyť i ten zelinář na trhu si umí dát 5a5 dohromady .... Rusů je cca 145 miliónů, naproti tomu Američanů je cca 327 milionů a k tomu připočtěte Evropany - 512 milionů. Vojenský rozpočet Ruska je zhruba 10x nižší než USA. Rusko má cca 3 základny mimo své území, kdežto USA hned několik stovek. Už to snad musí vidět i to největší hovado, jakými lži nás krmí. A teď základní otázka. Proč by vlastně Rusko mělo chtít třeba napadnout ten úžasný Západ? Vždyť všechno potřebné mají. Chování Západu je naprosto hovadský a žene Rusjko do náruče Číny. Jsou slepý a celou dobu neviděli, že jejich problém je Čína.... a ještě přesněji ... vlastní nekonečná chamtivost Západu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak polsku davam jeste 2 az 3 roky nez se jim ekonomika zhrouti..
      Zbroji jako smyslu zbaveni ale finance jsou virtualni
      Polaci nemaji bankovky na to aby pokryly tyto armadni nakupy
      to dnes uz pochopil kazdy i v polskem sejmu
      Ted jde o to kam ten vojensky srot namiri...
      Bude to cesko..??
      Polaci nikdy na Tesinsko nezapomeli a na rusa si netroufnou...
      Tak ze vedle cechu za zabydlel papyrovy tigr ktery nyni predpoklada slavny navrat na jejich..podle nich..historicke uzemi..
      Jako vzdy polaci vsadili na spatnou kartu a krute za to zaplati..
      Ne ze bych jim to pral..
      Jsou nini osamoceni a marne hledaji po europe spojence
      a nikdo neni po ruce

      Vymazat
  5. Omlouvam se, opet, no premyslejte:

    ..."když nás naprosto neuvěřitelně předraženým nákupem naprosto nevhodných US vrtulníků přivede do skutečné absolutní vojenské závislosti na (vojenském letectvu a leteckém průmyslu) USA? Kdo jej k tomu nutí, jak a proč?!?"

    No z jistych duvodu, ktere nikdy neuskutecni.

    Letka Kunovine, servisni stredisko, mozny nakup kvalitativne lepsich stroju, netyka se az tak vrtulniku (jak i clanek okazuje), z RF + servis.

    Nakup i oprava (zakazana z rozhodnuti EU), mit vubec narok na opravu, nejen, spolupraci CR s RF - Letka Kunovice?

    Noooo, konec.

    Jinak, na tech vrtulnicich US se muzou piloti i zabit - jejich "nakupni cil"... Mozna i jinak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to vskutku idiocie tomuhle režimu už typická. Zaběhnuté typy s vlastním technickým zázemím vymění hloupý, hamižný, zbabělý a totálně zkorumpovaný zdivočeký chazarský hokynář Babiš za půl století zastaralé a více, než 100% předražené sráče, na které mu z naší produkce nebude pasovat ani šroubek a ani jeden kousek vercajku i toho nejobyčejnějšího a proto ho zas i s jeho hňupy typu Ďourové nezapomeňte vy všichni kreténi z přesvědčení volit při nejbližších volbách !!!
      Prachy na podjebávací nevládky, svoje dotace a předražené krámy má, ale na starobince pro staré, nemocné a opuštěné nedá a nechá je šikanovat a trápit a nakonec chcípat, jako prašivé psy a tak ho všichni vy do něj zamilovaní důchodci volte dál za koblihu a falešné sliby...Hanba mu, jeho partaji i všem jeho voličům !!!

      Vymazat
  6. Jo to zas páníčkům za louží skáčou do trenek jen ta údržba co bude stát.

    OdpovědětVymazat
  7. Lže, protože je lhář.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdo? Piš ve vláknu, nebo jmenuj a zdůvodni.

      Vymazat
  8. Dej krávě do držky,ona ti dá do dížky...
    Ovšem v případě Bílého domu spíš platí:Dej krávě do držky,bude chtít repeté a furt tak,furt tak a furt tak.
    Amerika first,DJT má za ušima,né že né...
    Hloupej kdo dává, hloupější kdo nebere,že jo?
    Helanov

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dalo by se souhlasit ovsem ma to jeden hacek..
      Stale vic statu zacalo nakupovat zbrane a techniku ruskou
      Ma to vyhodu neda se z Pentagonu
      desaktivovat a dnes spousta statu zna co to je sireni democratie v podani us tak ze jeden neni ani prekvapen
      Sankce USA zasahnou brzo vsecny zeme a to bude konec ekonomickeho kolonialismu US

      Vymazat
  9. Metnar je bezcharakterní svi.., ale Babišovi to vyhovuje

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Babiš není a celé ANO nic jiného, než ten prolhanej a chameleonskej Metnar, který ač začínal u SNB s Ondráčkem, nikomu nevadí a to právě kvůli své dobou a režimem požadované "flexibilitě", nebo spíš flexi debilitě...

      Vymazat
  10. Proč ministr obrany lže? Protože nákup Amerických předražených vrtulníků je výpalné, které musí každý člen NATO platit USA. To je ten požadavek USA na každou členskou zemi NATO, aby vynakládala ročně na zbrojeni 2% z HDP na zbrojení, což je výpalné 2% ročně z HDP každého státu NATO, pro USA. Lhaní Metnara o životnosti Ruských vrtulníků je jenom detail lhaní, kterou se musí zdůvodnit povinnost zaplatit výpalné USA. Kdyby řekl, že Ruské vrtulníky nejsou kompatibilní s výzbrojí NATO bylo by to sofistikovanější, ale zvolil možná nápadnou lež, protože vnitřně možná také není plně nakloněn nákupu přeražených, nespolehlivých, technicky zaostalých vrtulníků. Měl jsem možnost hovořit s pilotem vrtulníků naší armády, který mi na dotaz, které z vrtulníků jsou lepší, Americké nebo Ruské, mi odpověděl, že na otázku nebude odpovídat, protože ještě nějakou dobu by chtěl mít práci u České armády jako pilot, ale může mě upozornit na skutečnost, že Britové operující v Afganistanu používají po neosvědčení se Amerických vrtulníků, vrtulníky Ruské, které Britové nakoupili po několika letech jejich přítomnosti v Afganistanu. Afganistan se považuje jako země s nejhoršími podmínkami pro práci vrtulníku, vzhledem k všudypřítomnému prachu a horským podmínkám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    3. 4:12 Ano, pokud se považuje Afghanistán za nejhorší podmínky pro let vrtulníku, tak proč tam cpát nové, super vrtulníky z USA? stačí ruský šrot, který se potom vyhodí.
      Jinak, pokud píšete o nějakém " výpalném ", tak jste hlupák.

      Vymazat
    4. Tvoje logika, milé letenské mávátko, je typická pro pomocnou školku. Pochop, že ami-vrtulníky v Afghánistánu prostě nelétají, nejsou dobře motorovány, nemají výdrž, a jsou velmi velmi předražené.

      Jen zaostalec tvého ražení by tam provozoval ty americké.

      A pamatuj, "výpalné" je součástí anglosaské kultury. Babiš v ústředí CIA políbil prsten, přísahal věrnost na lebku a my teď budeme všichni cálovat, včetně tebe, mávátko z Letné.

      Vymazat
  11. No co, kolonie prostě musí platit pánovi výpalné, o nic jiného nejde. S tím se musíme smířit. Zase máme "demokracii" a banány. Prostě vláda kupuje chvíli klidu. Metnar to nějak zdůvodnit musí. Že by nějaká jiná vláda jednala jinak, je iluzorní.
    Takoví havloidi u moci bych jich koupili pětkrát tolik a za dvojnásobnou cenu, jen aby se zalíbili.
    Heriot.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 4:21 Pane Heroin, mě je uplně jedno co kupujem, ale máte pravdu, hlavně, že máme svobodu, demokracii a ty banány to je takový malý bonus, který za vás rudejch nebyl.

      Vymazat
    2. 9:27
      Jsme protektorát Bōhmen und Māhren tentokrát pod dozorem amiokupantů ty poblbanej havlogreténe!!!!

      Vymazat
    3. 9:27. Výborně pane chvilkaři, jásáte nad "demokracii" a "svobodou", což se obojí v tomto případě projevuje tím, že musíme platit ohromné výpalné protektorovi, přestože u nás například desetitisíce bezdomovců přežívají po ulicích a statisíce důchodců a mladých rodin přežívají ze dne na den.
      Vynikající ukázka demokracie a svobody...
      Heriot.

      Vymazat
    4. Bylo by dobré, aby diskutující neztráceli čas s provokujícími "banány". Ale rozumím, ta jejich blbost a duševní zaostalost vám nedá a musíte vykročit na misijní cestu. Ale nemyslícími hovádku zmagořenému propagandou tím moc nepomůžete. Jen utratíte zbůhdarma svůj vzácný čas.

      Vymazat
    5. 11:25 Je trapné neustále omílat bezdomovce, kteří si z 958% za svoji chudobu mohou sami, nebo chudí duchodci, kteří se celý život poflakovali a nyní brečí, že mají nízký duchod,já pracoval 45 roku poctivě v jednom oboru a dnes mám 20 880 kč duchod. Nikdy se neměli mladé rodiny tak dobře jako dnes, za jedno dítě 300 000 kč, to mě matka v 54 roce po 6 měsících šoupla do jeslí a šla pracovat, takový byl ten váš social troubo.
      Pane heroin, stará pravda, jak si kdo ustele, tak si lehne.

      Vymazat
    6. 15:18
      Jestli jsi na tolik procent,co tady tapetuješ udával a chlastal,tak se divím,že NEJSO PREZIDENTSKÝ KANDIDÁT PO VZORU UDAVAČE VODKOVIČE HAVLA,!!!☺

      Vymazat
    7. 15:35 To si zas pleteš s tím tvým udavačským otčímem v tesilovým saku s nevkusným hadrem místo kravaty a smradlavejma haxnama v trapnejch východoněmeckejch mokasínách, co se krom chlastáním laciný vodky zahříval i přízní velkejch rudejch soudruhů!!!☺

      Vymazat
  12. Jelikož se z naší armády stala militantní armáda, stala se jednou divizí US armády tak je pochopitelné že musíme mít i jejich techniku. Je to úspornější ve všech ohledech hlavně oprav v budoucích válečných misí co jich jen s US armádou proděláme. Ono to bude i výhodné jelikož až zde v brzké době rozmístí US generálové své vojska na obranu proti RF úhlavnímu nepříteli (mimochodem Slovanovi našemu bratru ) tak se ty vrtulníky budou moci opravovat v jejich zdejších opravnách.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 4:55 Kterou další US vojenskou techniku používá naše armáda, když už je tou "divizí US armády"?

      Vymazat
    2. Jestli jsi si nevšiml tak se začalo přezbrojovat, zatím se ty prachy jen rozkrádaly tak že nebylo zač nakupovat. Zrovna tak jako je US nevětším válečným spojencem Žid tak bude i našim nevěrnějším válečným spojencem, a dokázali jsme to již tím že jsme od nich nakoupili oči armády a to nepoužitelné radary pro NATO ale kompatibilní s armádou Izraele a USA.

      Vymazat
    3. Anonym 4:55
      Naprosto souhlasím.
      Pro USA je vhodnější,aby měli svoji voj.techniku ve všech státech,kterou znají a umí ovládat.Pak stačí jen dopravit vojáky a vyzbrojení je okamžitě.Takto se bude postupovat i u další výzbroje.To není tím,že by Ruská technika dosluhovala,spíš je nežádoucí pro USA.

      Vymazat
    4. 8:19 To je pěknej nesmysl. Třeba v naší armádě moc US zbraní není.

      Vymazat
    5. Pandury jsou vyrobeny v továrně, která patří amíkům.

      Vymazat
    6. 9:50 Ale právě o to jde že jich tady moc není a to je ta chyba ty vole.

      Vymazat
  13. Sina (Čína) o SU-57: Amerika z ruské stíhačky pukne závistí! V oblasti výroby zbraní a vojenského vybavení je Rusko před jakoukoli zemí kromě Spojených států, uvedla Sina. http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/sina-cina-o-su-57-amerika-z-ruske-stihacky-pukne-zavisti/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak oni rusove byli vzdy malinko v predstihu jak letectva tak kosmonautiky
      To je nezpochybnitelny fakt a na tom nemuzou nic zmenit ani hlavy pomazane v ju es ej
      To jsou fakta
      Kdyz rusove zavedli za valky raketomet katusa
      Na svou dobu niciva zbran tak vsichni meli malinky trauma..
      O kosmonautice netreba mluvit
      To snad uzna i nejvetsi rusofob
      Mozna..!!

      Vymazat
  14. Metnar je hajzl. Lhal o lithiu a lže i dnes.

    OdpovědětVymazat
  15. Metnar je bývalý bolševiček, co by jsi od něj chtěl čekat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To s tím nemá co společné. Jde o povahové rysy a ne o politickou příslušnost. Matner byl ze zištných důvodů spíš u-komunista.

      Vymazat
  16. Z velkých modernizačních projektů považuje GŠ za klíčové pořízení pásových BVP, děl ráže NATO (155 mm), víceúčelových vrtulníků a radiolokátorů typu MADR (Medium Air Defence Radar; někdy také Mobile Air Defence Radar).



    Celkově GŠ zdůraznil 19 modernizačních projektů:
    1.
    12 víceúčelových vrtulníků;

    2.
    osm radiolokátorů MADR;

    3.
    210 BVP;

    4.
    52 samohybných houfnic ráže 155 mm;

    5.
    80 vozidlech chemického, biologického a radiolokačního průzkumu;

    6.
    modernizace kolových bojových vozidel pěchoty Pandur II;

    7.
    62 samohybných minometů;

    8.
    modernizace stíhaček Gripen;

    9.
    protiletadlové komplety krátkého dosahu SHORAD (Short Range Air Defence);

    10.
    modernizace tanků T-72M4CZ;

    11.
    doprovodné mosty na podvozku 8×8;

    12.
    pontonové mostové soupravy na podvozku 8×8;

    13.
    modernizace letounů C-295M a nákup dalších dvou letounů C-295W (vylepšená aerodynamika, motory, atd.);

    14.
    dva mobilní komplet pasivního systému VERA NG;

    15.
    39 velitelsko-štábních vozidel (vč. lafetace kulometu MINIMI);

    16.
    61 spojovacích vozidel (vč. lafetace kulometu MINIMI);

    17.
    minimálně deset průzkumných dronů Scan Eagle;

    18.
    taktické drony v hmotností kategorii 150 až 600 kg se schopností používat zbraně vzduch-země;

    19.
    letištní radiolokátory.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to rus pred takovou silou musi kapitulovat
      Nema jinou moznost
      Co se GS zblaznil nebo jak to je

      Vymazat
  17. Co to kur.a je za hospodaření!? Kdyby takto měli hospodařit doma tak přijdou na mizinu a budou z nich bezdomovci. Ale to se to rozhazuje ze státního.Hlavně že to nebude ruské ! Opato do prdele vzpamatujte se všichni. Vždyť 75 % toho národa s Vámi na toho Rusa nepůjde. A všechna ta technika Vám bude k ničemu. Zásadně jsem pro neutralitu a vyzbrojovat armádu naší technikou, vždyť máme tolik šikovných a dobrých lidí,kteří tomu rozumí. Ale podotýkám zatím máme tyto lidi. Při systému našeho školství jich ubývá. Protože systém potřebuje takové,kteří jenom přikyvují a lezou někomu do prdele. Jste toho zářným příkladem!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako člen NATO MUSÍME I KDYŽ NECHCEME TEN ZASRANEJ AMIŠROT ZA DRAHO KUPOVAT....z něčeho ten amiokupant živ bejt musí!!!!
      Je to nepochopitelný,ale vrcholně demokratický,chápete?

      Vymazat
    2. 8:03 Ano soudruhu,koupě těch celých 12 vrtulníku jme životní uroveň v USA zvýšili min. o 100%.Co sem píše za hlupáky?!
      A koho bychom živili, pokud koupíme Ruský šrot? To raději nacpu prachy Amíkovi, než vožralým ruským IVANUM, který prachy použije na zabrání cizího uzemí, tak jako Krymu.

      Vymazat
    3. Vase nenavist je obdivuhodna
      Vy jste z deniku N enavist..??

      Vymazat
    4. 9:40 Ano, nenávist k Rusum mám. Zvláště když mému otci zastřelil ruský fašoun v 68 kamaráda, kterého jsem znal i já. HOVADA RUSKÁ.

      Vymazat
    5. 15:21
      Jasně ty pohadráková slátanino!!!!!
      Mně zase vadí,že amiokupant UŽ 300let zbytečný existence VRAŽDÍ VŠUDE A VŠECHNY,KDO NEPŘIJMOU JEJICH DEMOKRACII V RÁMCI OPERACE TRVALÁ OKUPACE!!!!!!

      Vymazat
    6. Nekecej blbosti
      Zrovna tebe potkalo takovy nestesti..
      Lzes vic jak vlada USA to je velice dobre poznat mladiku
      Pocitam ze jsi prave ve 3 semestru gender fakulty..
      Trefa cooo
      Priznej se

      Vymazat
  18. Jak napsal svého času Čapek."Kdo zradil jednou, je hotov zradit pokaždé..." - no ešte toto - sú to slová Napoleona - ten dával dezertérov z druhej strany strieľať - ta tak - k veci - aj my sme museli kúpiť - ale vysvitlo, že to neboli tak úplne nové, len stáli skladom, a musia mať hangár, v zime, na mraze je to problém, a sú neskutočne hlučné, lietajú tu nado mnou, aj záchranárske a aj ruské - škoda slov, ale sme v NATO, zachraňujeme .....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda
      Zradce bude vzdy pouze zradce
      Osoba bez hodnoty pro nikoho

      Vymazat
    2. 8:09 ano, zachraňujeme americkou ekonomiku, to je prvopodstata těchto nákupů, každopádně je to příklad konce volného trhu, konec zdravé konkurence, konec liberalizmu a s ním i kapitalizmu :-)

      Vymazat
  19. cirkev svata taky lhala a lže a to tak dlouho a podobně jako dnes lže vrchnost až zkolonizovala celička svět stada

    OdpovědětVymazat
  20. Babiš se asi domníval, že se v USA vykoupí vrtulníky, a tím si zajistí svoji pozici před útoky z ulice, které organizují také USA a jejich české loutky. Babiš bude zklamán, tyto nesmyslné a předražené nákupy budou pokračovat. Vrtulníky byly jenom taková rozcvička. Nrejenm bude muset kupovat vojenskou techniku z USA jak na běžícím pásu, ale jako třešničkou na dortu bude několikasemiliardová zakázka pro chcípající Westinghouse, která ani neumí vyrobit palivové tyče pro své jaderné reaktory a stále je v koloniích (dříve v Česku, nyní na Ukrajině) musí testovat. Česko se má nač těšit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 8:40
      Bohužel máte pravdu.....ZLATÁ DOBA NENASTALA BUDE KAMENNÁ!!!!

      Vymazat
    2. Ja bych toho Babise zase tak neocernoval
      Proste na chvilinku zavrel amikum hubu a co se tyka ostatni vyzbroje mam pocit ze tentokrat us ostrouhaji
      Zajem je o finske tezke minomety
      Bojova vozidla pudou zrejme svedu
      Nemecka puma vypadla tak ze Babis nemel moc sanci a to hlavne ohledne stavu na domaci pude
      Sezrali by ho
      To jsou fakta
      A navic par helikopter cesi stejne potrebuji kvuli castym zaplavam..
      Vlk se nazral koza zustala cela

      Vymazat
  21. Já jen nechápu, proš lítat na starém Ruském šrotu? Pokud patříme do NATA, tak pouze techniku našich přátel.To je stejné jak kupovat zbraně za var. smlouvy ze Západu.
    A není pravda jak píše mazal, že Rusko není uhlavní nepřítel světa, je , ukažte mě až na několik vyjjímek ( Sýrie, Venezuela) stát ve světě, který Rusa očividně v jeho dnešní válečné politice podporuje.Už ani ta Kuba dnes ne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 9;05
      Proč máme vyměnit funkční vojenskou techniku za NEfunkční Amišrot ty poblbanej havlogreténe?!
      Horší už byly jen ty Pšonský vrtulníky,který si ministři za Lihovce sami prostříleli....zřejmě potřebovali větrání i v podlaze!!!!☺

      Vymazat
    2. Ad povýšený mudrlant 9:05: V čem je, prosím pěkně, Rusko k nám v nepřátelské stavu? Můžete mi to prosím vysvětlit? Děkuji předem.

      Vymazat
    3. 11:43To jste tak tupý, že nevidíte kam dnešní Rusko směřuje? Rusko se dnes snaží rozložit Západ metodikou hybridních válek, zvláště na poli dezinformací.Vám vubec nedochází, že Rusko vede dezinformační boj v masmédiich a na internetu?, že přímo řídí politiky nejen u nás,ale taky v Itálii, Rakousku, že platí loutky po celém světě?Vám vubec nedochází, že dnešní Rusko utočí všemi myslícími zbraněmi všude po celém světě?Že okupuje cizí uzemí? Vám nevadí,že v Britanii zautočil proti lidem nuklearní a chemickou zbraní? že sestřeluje dopravní letadla.Rus je dnes škudce evropské myšlanky a všeho demokratického co ve světě je. Pokud ne, tak potom jste zabedněnej rusomil.

      Vymazat
    4. 15;05
      Tohle přesně ti ty poblbanej havlogreténe zanechala tvoje milovaná incestní familie.....VELKÝ AMIHOVNO MÍSTO MOZKU,VERSTEHEN ČUČKAŘI KOUDELKO?!

      Vymazat
    5. 15.05 tak vy jste produkt nejake Sorosovi univerzity a nebo pouze blby
      To jste publikoval nejaky clanek z deniku Nenavist..??

      Vymazat
    6. 15:05 Zapoměl jste že manipulují s volbami v JUESEJ a Putin osobně řídí FED. Potají prej tiskne doláče v Severní Koreji a bude je rozdávat v Banderistanu místním chazarům jako výpalné že nejdou na Moskvu.

      Vymazat
    7. Asi mate pravdu

      Vymazat
    8. 15:30 To tobě rudoprde nezanechaly ty komoušský zdechliny co tě zplodily zhola nic, zbylo z tebe jen trochu smradu vypouštěnýho občas z lejnolíhně téhle škaredé urofínské poloopice! - https://pbs.twimg.com/media/DQ3D5L9WsAAByD3.jpg

      Vymazat
  22. Povídal mi kdysi známý o havárii Mi-24 někdy v 90. letech. Byla způsobena tím, že nějaký logistický horlivec v obavě před ztrátou teplého místečka agilně nechal nakoupit vrtulníkové oleje v USA. Prý jsou na stejný účel, ale kvalitnější než ty ruské, a hlavně - odpoutáme se z té materiální závislosti na tom nepříteli nejnovějším, největším, ruském. Rázně skoncovat s minulostí - jak bylo tehdejším hlavním heslem! A tak namísto osvědčené a tisíckrát prověřené Mk8 nebo něčeho podobného, nechali do vrtulníků nalít americký olej v očekávání, jak si bude mašina blahem chrochtat. Jenže mašině se imperialistické mazivo nelíbilo a spadla. Nevím, jak skončil onen slavný logistik, ale aspoň se událost využila ideologicky a zpitomělý národ se dozvěděl něco o nespolehlivosti a zaostalosti ruské letecké techniky, též o její komunistické zavilosti. Letci měli jiné zkušenosti, ale těch se nikdo na nic neptal a vyslovení jiného názoru znamenalo si nepříjemně zahrávat s kariérou.
    Pokud pomineme finanční efekt pro vyvolené politiky a "znalce", ideologický význam v současné době, tedy více než po 20 letech, je stále značný. Pořád se najde dost hlupáků, kteří budou nadšeně aplaudovat podezřelým nákupům předražené a problematické vojenské techniky ze Západu, hlavně když se údajně zbavíme nějaké nedefinovatelné závislosti na Rusku. Zda je přezbrojování nutné a efektivní, je podružné pro tyto giganty ducha a milovníky naditých šrajtoflí.
    Vždyť my už máme v NATO takovou příšernou pověst, že nakupujeme cokoliv za "výhodné ceny" a co dodavatel chce, to dostane (Casa, pandury, pronájem letadel, obrněná auta, vrtulníky, atd.). A řadě blbců z jedné pláně (a nejen z ní) to přijde jako normální, když slavné MO a vláda nakupuje za více než dvojnásobky obvyklých cen a jako prémii nechá padnout český podnik, který se problematikou též zaobírá.
    K tomu naivkovi z 9:05 - i naši přátelé z NATO, ti správní supi, se nevyznačují zvláštní upřímností a poctivostí. A když jde o prachy a zisk, klidně pumpnou i své spojence z pitomoučkého prostředí pražských kafráren. Abych pořád neurážel: zmíněného přispěvatele z 9:05 je naopak nutno pochválit za pevný prozápadní postoj, listopadově revoluční bdělost a celkové uchvácení západními hovnotami, jako jsou pravda a láska, humanismus a ta správná demokracie. Jen tak dál, mladý muži, čestný titul "Blbeček měsíce" tě jistě nemine!!!

    OdpovědětVymazat
  23. Promiňte, ale kašlu vám na váše ideologie a tomu odpovídající vazalství (slušně řečeno) k jedné z velmocí. Jsem pragmatik a díky placení daní našemu státu jsem též spoluinvestor do naší armády.Jako svobodný občan si kladu několik otázek:
    1.Potřebujeme armádu? Za současného stavu terorismu ANO.
    2.Odpovídá struktura potřebám?
    Lidské zdroje-přehnaný počet důstojníků úředníků.
    Technika-nedovedu posoudit, ale pro obranné funkce snad nepotřebujeme útočné vrtulníky, obří transportní letadla. Nechápu, když naše radary se exportovaly, proč je budeme nakupovat z Izraele. Naopak máme špičkové chemiky, ženysty, vojenské lékaře a ty můžeme potřebovat i při civilních katastrofách, proto těm fandím. Slušně řečeno, vzhledem k utajení se často skryje nehospodárnost. To už musí být průšvih za 1/2 miliardy, aby se někdo odsoudil na 5let a v polovině propustil z vězení.Logicky se vkrádá podezření na nesolidnost v hospodaření naší armády. Taky mám podezření na nepřiměřený trest, když za 7milionů je jiný odsouzen na 6let. Problém vidím i ve výprodeji, dodnes nevím, za kolik a kam se prodaly stovky tanků, které byly modernizovány it.elektronikou. Za nepřípustné pokládám dostupnost výbušnin a jejich ukládání v soukromých skladech (Vernéřice). Omlouvám se za svoje výlevy, ale mám raději řešení věcných problémů, než ideologickéry výlevy, které naopak řešení znemožňují.

    OdpovědětVymazat
  24. Tedy my pořizujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy Kč =
    14.600 000 000 Kč, proděleno 10 miliony českých občanů - tedy každý občan včetně novorozenců zaplatí 1460 Kč, 4členná rodina dá na vrtulníky 5840 Kč. Když si představím startovní byty pro mladé rodiny v hodnotě 3 mil. Kč za byt, pak mi vychází, že by se za tu sumu místo 12 vrtulníků dalo postavit 4.866 bytů - pro cca 15-20 tisíc lidí a to je docela slušné město. Tak nevím čemu bych dal přednost, zda bytům pro mladé rodiny, nebo válkám proti jiným zemím a národům a jejich okupacím - tedy v naší dikci, co vojenská základna, to okupovaná země! A že jsem byl překvapen včerejším výčtem našich základen v cizích zemích na ČÉTÉ. Kolik má takových základen prosím třeba sousední Rakousko? Ani jednu, Švédsko, Švýcarsko, Finsko, Irsko...tako nula, nula nic. Tak si myslím, že bychom se měli přidat k mírumilovným zemím Světa, neprodukovat nenávist, rasismus, náboženskou nesnášenlivost, vyrábět sirotky a migranty. Co myslíte vy, sluší nám posluha dobyvatelům Světa? Distancovali jsme se od iniciátorů 2. světové války, myslím, že by bylo dobré se distancovat od iniciátorů té 3. světové války. Určitě ti, co zažili tu 2. světovou válku a ještě dnes žijí, by radili k MÍRU, mladší generace je možná zvědavá, jak takové bombardování a masové vraždění vypadá, jak to vypadá za bránami s Arbeit macht Frei, či na popravištích v Kobylisích nebo v Kaunicových kolejích při pochodech smrti.... Asi současná generace, co nezažila běsnění válek, touží po poučení na vlastní kůži a proto místo proti válkám demonstruje proti demokracii a míru! To jsou paradoxy v životě homo sapiens sapiens. Skutečně SAPIENS?

    OdpovědětVymazat
  25. Nakupovat zbraně, nakupovat, nakupovat.
    Nebylo by rozumnější vyškolit obyvatelstvo o tom, jak si počínat např. při dlouhodobém výpadku elektrického proudu, kdy nebude téměř nic fungovat?
    Vedení obrany by si mělo spočítat, co všechno bude následovat a jak čelit panice, rabování, kolapsu běžného života, jak zajistit informovanost, zásobování, dopravu a mnoho dalších věcí. A uvážit, jaké další formy moderní války by se uplatnily a jak by jim mělo překvapené občanstvo čelit.
    To by bylo vskutku účelné využití zvyšovaných nákladů na obranu.

    OdpovědětVymazat
  26. Je vidět, že občané nejsou tak hloupí,jak si elity myslí. Vy kluci a holky v parlamentě, koukejte se trochu víc snažit a šikuly ať soudy opravdu soudí, ne jen naoko.
    Má-li někdo kompetenci, tak ať má i odovědnost.

    OdpovědětVymazat
  27. 11:32 Jsem pyšný na naši vládu za zakoupení této techniky z USA a vubec by mě nevadilo, pokud by utratila dvakrát tolik, nebo i více. Docela rád se uskrovním. Za neši bezpečnost proti rozpínavému, militantnímu Rusku má tohle smysl!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 14:44
      Havlokokot z amianálu zahejkal!!!!
      Teď si otevři VODKU PO VZORU ZDECHLÝHO UDAVAČE HAVLA....A oslav svou vrozenou amidebilitu!!!!☺

      Vymazat
    2. No nevím,nevím zda to myslíte ironicky, nebo jste tak naivně neinformovaný. Vzpomeňte si na vládu Nečase když se vyjádřil, že stavbu at. elektrárny budou provádět Rusové. Am. velvyslanectví zařídilo minipuč a byl odejit. Proto Babiš raději přistoupil na úplatek Americe. Raději 14miliard než celouý zem am. vlezdoprdelkům. Tak to prostě JE !

      Vymazat
    3. 14:59 Že takto píšeš o svým biologickým foříkoj omlouvá snad jen to, žes o tom nevěděl, páč tvá máti je němá už od dětství. To se stalo, když za války její komoušskou famílii navštívili ukrajinští vlastenci z UPA, kteří tvý bábě uřezali ty její povislý kozy, dědkovi zvadlýho kokota a ještě dejchající je oba vhodili do škarpy, kam chodila celá vesnice srát. Bohužel tvou matku, tuhletu kurvu - https://im.tiscali.cz/press/2017/11/30/883039-final-0787-3800x2536.jpg

      nenašli, páč byla schovaná v tý škarpě mezi hovnama a oni ji nedokázali rozeznat! A to byla chyba, tak jí pak mohl ožralej Havel na mejdanu, kde vynášela popelníky, ošukat a z toho si se vylíhl ty! Jenže tě potratila a ten potrat naložili do lihu a později poslali kremlovoroj jako delikatesu. Od tý doby co ji zežral poletuješ coby shluk těkavých plynů z lejnolíhně tohoto smradlavýho Ugrofína! - https://pbs.twimg.com/media/DQ3D5L9WsAAByD3.jpg

      Vymazat
  28. 14:44
    Pane pyšný, vaši radost, mají zaplatit ostatní ?
    Tak jak já si musím za svou neřest (tabáček) zaplatit a nejspíš ještě z daně zbyde na armádu. Tak vy si za své kupte pro radost několik helikoptérek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15:33 Pane, pokud chcete žít pod ochranou našich spojencu proti Ruské rozpínavosti a mit zde demokracii a svobodu, tak nějaký chlup musíte pustit, ale pokud tady chcete zase žít s Ruskou 100 000 armádou azbuku tak neplaťe, ona vás ta Ruská přítomnost příjde ve finále podstatně dráž!

      Vymazat
    2. 16:07
      BANDEROSTÁN přišla ochrana amiokupantů na všechny zlatý rezervy a jako bonus mají k prodeji i úrodnou půdu....až k nim brzy dorazí HLADOMOR,tak tu svoloč NIKDO listovat NEBUDE!!!!☺

      Vymazat
    3. oprava: PUTLBANDOSTÁN ... googlovat NEBUDE!!!☺

      Vymazat
  29. ČR je v situaci, kdy si nemůže moc vyskakovat. Rozhodně by ale neměla prohlubovat svoji vydíratelnost. Být vydíratelný znamená nemít alternativy. Cílem ČR proto musí být rozkládání rizik, diverzifikace struktur, vztahů a procesů, aby výpadek jednoho nebyl fatální.
    V případě vojenských vrtulníků, a nejen jich, je v takovéto situaci řešením „aby se vlk nažral a koza zůstala celá“, tj. abychom uspokojili „přátele“ v USA tučnou zakázkou podporující tamní zbrojaře a přitom sami neztratili stávající bojeschopnost. Tomu odpovídá jen nákup „doporučené“ US techniky a její souběžné používání s dosavadními ruskými stroji. Námitka, že by to bylo drahé, je scestná, protože pokud má ČR na nákup předražených US vrtulníků (nepochybujme o tom, že armády US platí svým amerických dodavatelům předražené ceny neopovídající parametrům zboží), tak má i na paralelní provoz obou (resp. všech) typů vrtulníků.
    Podobně by to měla AČR udělat i s jinou technikou, aby měla vždy alespoň dva dodavatele z různých sfér, nebo kombinaci tuzemský plus zahraniční. Jednak si bude moci porovnat v praxi parametry různých strojů a zařízení, nasazovat je dle podmínek a zvyšovat podíl lepší techniky, a to s odkazem na provozní zkušenosti, čímž může odbíjet tlaky od nekvalitních dodavatelů. Jednak nebude tolik odkázána na politické vztahy s konkrétní zemí, jako by byla u monopolního dodavatele. Může tím pak dávkovat svoje vazalství, resp. ho naplňovat bez přílišného předklánění do úrovně řitního otvoru, podle toho, kdo na ni zrovna bude tlačit, tím, že od jeho firem něco odebere.
    Že to je vykutálené? Ti, kteří NATO a EU šéfují (ať již ze scény nebo ze zákulisí) nejsou také žádní Mirkové Dušínové, Bratrstvo kočičí pracky je proti nim spolek gentlemanů, takže proti kořistnické, mocenské agresi, pokrytectví „demokratických“ žvástů kryjících válečné (zlo)činy, je zcela morálně oprávněné užít obdobné postupy. Že to něco stojí? Ano, nezávislost něco stojí – v dobách pohody, ale má nenahraditelnou návratnost v dobách krizí.
    KR
    (pokr.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. (dok.)
      NATO je darebácký spolek, spolek darebáků s vazaly. Těžko z něho uniknout, ale tak je třeba se v něm v rámci možností naučit alespoň trochu důstojně a sobě ku prospěchu pohybovat bez zvyšování závislosti a vydíratelnosti. NATO má tři hlavní úlohy: disciplinace členské vazalské drobotiny dle potřeb a zájmů „velkých kluků“, agrese proti politickým a ekonomickým soupeřům „velkých kluků“ a výkrm zbrojařských koncernů, opět ponejvíce ze zemí „velkých kluků“, protože ty drží politické špičky u moci. Vedlejším účelem je karierní onanie ctižádostivých lampasáků. Natoidní lampióni jsou bez svých tuzemských kolegů kašpárci, takže je na vedení armád jednotlivých členských států, aby tyto „gaučáky“ udrželo na vodítku. V případě agresí není záhodno být v prvních řadách pomocníků darebáků, ale zajistit si čárku za účast a využít účasti k tréninku svých sil. Podobně je třeba požadovaná zbrojní procenta HDP rozdělit na vojensky smysluplná a politicky smysluplná, tedy na reálnou sebeobranu svého státu a na krmení dravé zbrojní zvěře, která může účinně řvát, pokud je hladová, ale když ji krmíte alespoň trochu, tak ji nutíte do argumentace, aby řekla kolik je čeho a proč třeba, což už je daleko složitější a i mediálně nevděčnější, než když vyřváváte, že kdosi cosi vůbec nemá. Pokud si členský stát udělá čárky jak v oblasti zahraničních misí po boku „velkých kluků“ tak dodávek od „partnerských zbrojařů“, naplní do zásadní míry kritéria disciplinace, takže jeho případné samostané úlety jsou obtížně kritizovatelné. Základem bezpečnosti ČR (ale i každého jiného státu, struktury, firmy, člověka), a tím její relativní svrchovanosti, svébytné existence, není x tanků, y letadel, z vojáků, členství v paktu M, spojenectví s mocí N, nýbrž promyšlené celkové, filosofické uchopení otázky bezpečnosti, přežití ve směsici silných a slabých, v podmínkách a dynamice doby. Když nyní musíme s vlky býti, musíme s nimi i výti, leč nemusíme si dávat sóla, být vzorovým vrtichvostem, dělat ostatním předtanečníka. Nemohou-li Bivojové přežít, musí načas hrát Švejky. A fotka nádraží se bude hodit, až se zase dají vlaky do pohybu.
      KR

      Vymazat
    2. 16:14 Jen mě překvapuje, že jste stejně nepsal před lety o varšavské smlouvě, že je darebácký spolek a dokonce nás ta verbež napadla, což se o NATU nedá říct. To jste byl tenkrát zesraný až za ušima a komoušum lízal análek, ale co, dnes máme tu demokracii, tak si na své dnešní přátele sprostě zanadáváme a otevřeme držku, ono se nám dnes nic nestane.že.
      Ten váš blábol ukazuje na velkého hlupáka. Jste chudák.

      Vymazat
    3. Pro (16:14)
      Víte starou belu o tom, co jsem dělal a psal před lety. Takže intelektuálním, ale zejména morálních chudákem Jste Vy, protože napadáte jiné.
      VS samozřejmě nebyla bez chyb a byl to pandant NATO. Sověti a spol. sem vpadli - ale také zase odešli. Bez výstřelu, dohodou, když se změnily poměry. Amíky musíte vyhnat. Jako z Vietnamu, Laosu a Kambodže. A jako budou muset utéci z Afghánistánu, protože se nepoučili z britské a sovětské lekce.
      Ohledně Vaší poznámky "své dnešní přátele" - výrok "státy nemají přátele, mají zájmy" nepochází z Orientu, od Lenina, Brežněva ap., je to výrok západních politiků. Takže pokud jim - či někomu jinému Vy nebo někdo jiný - baštíte slova o přátelství, tak Jste trouba již tuplovaný.
      NATO vpadlo do Jugoslávie, bez mandátu RB OSN, tj. jasná agrese. Státy NATO jsou podepsány pod válkami proti národně-osvobozovacím hnutím desítek jejich bývalých kolonií. Vaši "přátelé" z USA proválčili Přes 90 % existence USA. Není v soudobém světě větší agresor, státní terorista, vrah a zločinec jako USA. Najděte si heslo Operace Gladio - státní převraty v řadě zemí Evropy a Jižní Ameriky v posledních cca 60 letech: desítky tisíc zavražděných, drancování přírodních a lidských zdrojů dotčených zemí.
      S lumpy se přátelí zase jen lumpové a nebo troubové. To si napište na zeď. A povzpomínejte, co Vy jste dělal před 30 lety - není ta Vaše kritika inspirována Vaší osobní činností?
      Vaše výtky ohledně mé minulosti mne nechávají v klidu, neboť jsem tehdy prosazoval tajné volby a volby z více kandidátů - a nebylo to proti řadě tehdejších takésoudruhů jednoduché. A nikdy jsem neblahoslavil - a ani nemusel - okupaci.
      To, co činí zahraniční vpád děsivým, tragickým nejen obětmi na životech či zdraví, na životních osudech, ale co jej dělá morálně tragickým - jsou domácí pomahači. Vazalové, vrtichvosti, podlézavci, podkuřovači, vlezdoprdelkové - prostě lidé jako Vy. Lidé, kteří nemyslíce papouškují cizí žvásty, lži, manipulace a prosazují je dál, v okolí. Klidně šiřte myšlenky ze zahraničí - pokud jsou pravdivé, férové. Pak obohacují. Avšak kydům o mírumilovnosti NATO, o přátelství mezi členy mohou věřit školáci na 1. stupni ZDŠ, ne dospělý, inteligentní člověk. I z mainstreamových informací složí myslící člověk závěr, že NATO není tím, za co se vydává. A bude pátrat po dalších informacích.
      Proklamacím NATO uvěří jen hlupák nebo zaslepenec, ale zatímco i hloupý člověk může jednou pochopit, jen to bude déle trvat, zaslepenec drží dál. A vězte, že největší kšefty se nedělají s lidskou hloupostí, nýbrž se zaslepeností.
      Začněte používat mozek, porovnávejte, to, zdá se, byste mohl zvládnout. Ale objektivně, nečernobíle, v desítkách odstínů šedi. A klidně buďte dál přítelem USA, ale vězte, že ne každý Amík je nám přítelem. Stejné platí o Rusku a Rusech, Číně a Číňanech, Německu a Němcích, stejně tak, jako ne všichni Češi jsou bájo.
      KR

      Vymazat
    4. 18:28 A zase stejné vaše bláboly, ale tak nějak z druhé strany. Myslím, že ten mozek by jste měl začít používat vy.
      Nejsem tak dobrý v psaní tak jako vy. Ale na druhou stranu, jsem na sebe pyšný, že nepíší fantasmagorie tak jako vy. Amíka musíme vyhnat?? on tady má nějaké atom. základny tak jako Rus více jak 30 let? Ano řadu převratu, tam kde Rus nasadil své lidi Amík potlačil, třeba jako Chile,Nikaragua a spostu dalšich,podpora rudých režimu Sev. Vietnam, KLDR, Kuba dnes podpora Sýrie, Venezuely okupace Krymu a další. To vám nevadí co, pouze diky USA se rudý mor nerozšířil více do světa.
      Nemyslím ža papouškuji cizí žvásty a necítím se jako podkuřovač. Pouze píši to co si myslím. VAŠE nebetyčná nenávist vuči NATU a všeho Západniho, je do jisté míry dána láskou k dnešnímu autoritářskému Rusku. Jak píšete, začněte používat mozek a zjistěte si co Rusko dalo světu za poslednich 100 let.. Nic, pouze naučilo své vazaly a naučilo je tak jako v Rusku, dokonale vybíjet své odpurce.
      Jak jsem psal, jste chudák a dodám proruský zaslepenec.

      Vymazat
    5. Pro (10:05)
      Dovolím si ohradit – jak proti nařčení z hlouposti či zaslepenosti. Z rozboru mého textu lehko zjistíte, že nejsem proruský – píši o VS jako pandantu NATO, o vpádu SSSR do Československa, o britské a sovětské lekci v Afghanistánu, o tom, že občané Ruska jsou – stejně jako občané USA a dalších států včetně ČR – různého charakteru. V textu není nic, čím bych Sověty či Rusy vynášel nad celek ostatních. Všem měřím stejným metrem, takže lehko zjistím, kdo posouvá pozitivní či negativní meze. Je tam ovšem kritika vládní politiky USA. Na základě faktů, na základě toho, jak USA strkají nos do cizích států, ale ne kvůli demokracii, právu, ale kvůli kšeftům svých korporací a své politické moci. Vaše omlouvání podílu USA na převratech v Chile a Nikaragui dostatečně odhalují Vaše proamerické podlézačství. V obou státech se jak Allende, tak Ortega dostali k moci naprosto legitimně, demokratickými volbami (stejně tak desítky let před nimi Guzmán ve Guatemale, a také Kubicek v Brazílii, Perón v Argentině atd.). Vám je tudíž demokracie méně než proamerické vazalství. Vy jste zaslepený ve prospěch nějaké velmoci, poblouzněn její vládní, režimní propagandou. Pro spoustu lidí je však důležitější seriozní politická soutěž, demokracie, právní stát, a to, zda vyhraje strana A či B přijímají a respektují jako výsledek (poměrně) poctivého boje za pravidel (poměrně) nikomu nenakloněných. Jednou vyhrají argumenty a praxe levice, jednou pravice – bez násilí, teroru, válek, zahraničních intrik, bez omezení přístupu k informacím, bez ekonomického, vojenského vydírání. Najděte si heslo Operace Kondor – o „demokratickém“ počínání vládních složek USA v Jižní Americe. A zvažte pak, co je masakr, zdali je to správné označení pro (idiotský) zásah na Národní před 30 lety.
      Vám evidentně férová pravidla nejsou po chuti. Respektuji to, máte na to nárok jako na každý jiný názor a postoj. Jen si Vás dovolím varovat. Přijímáte-li neférová pravidla, podporujete-li je, získávají tak i Vaši oponenti morální právo je použít. I proti Vám, resp. právě proti Vám. Nalistujete i I. Kanta a jeho kategorický imperativ. Tento Váš postoj k nefér chování, resp. ke společnosti užívající a neodsuzující nefér jednání, má však ještě jeden háček. Vy totiž obdivujete společnost, režim, které uplatňují nefér jednání aktivně, ze své vůle, nevynuceně. Je jejich základní charakteristikou, nefér jednání není užito jako odpověď na stejné chování, ale je užito jako první, i vůči těm férovým. A proti i Vy se jednou můžete stát obětí. Prostě si někdo usmyslí, že máte, něco, co on chce a násilím či lstí Vás o to připraví. A Vy nebudete mít žádnou obranu, žádný nárok na nápravu.
      (pokr.)

      Vymazat
    6. (dok.)
      Takový svět, taková pravidla vyhovují těm silným, mocným, bezzásadovým, predátorům. Vyhovují procentu, a velmi výhodně pak asi promile populace. Desetina populace je na nule; ne ani tak proto, že by se dovedla ubránit, ale vůdčí procento je potřebuje (jak jejich práci, tak i jejich postoj). Zbylých 90 % společnosti je ale nějak ukráceno, vykořisťováno, manipulováno (obíráno o výsledky práce, sociálně postihováno, informačně obluzováno atd.).
      Nezdá se mi, že byste patřil k procentu úspěšných, možná Jste na nule, ale vůbec nevylučuji, že Vás mocní tohoto světa zmanipulovali, abyste přijal vidění světa nakloněné jejich predátorství, objektivně poškozující Váš život, Vaše práva.
      Klidně si tomu nadále věřte, klidně nás nálepkujte, pomlouvejte. Třeba budete na vítězné straně a blahořečit si, jak jste s poctivými, objektivními, seriózními, spravedlivými vybabrali. Mocní Vám a Vám podobným předhodí pár drobků a vy jim bude vděční, netušíce, že ve férové společnosti byste jich mohli mít více. Vaše blaženost ale nebude věčná, jen do krize, kdy krysy si zachaňují kejhák a Vy a Vám podobní budou toho obětí.
      Ti féroví nebývají ve špinavé společnosti úspěšní, leč nebývají ani těžce zklamaní, protože měříte-li jedním metrem, nemůže Vás nic moc překvapit. A máme jednu výhodu – féroví drží pospolu a nemusejí se vůbec znát. Hajzlové nedrží pospolu, jen si zapletli do svých tenat skupiny hlupáčků a zbaví se jich, jen jak se jim to bude hodit. Funkčnost věcí a lidí se prověřuje v krizi. A krizí nemusí být jen ztráta práce, chleba, bydlení, svobody. Nejzáludnější zkouškou je zkouška možnosti blahobytu. A v ní mocní v USA, oligarchové v Rusku, tuneláři v Česku a další – selhávají. Černobílé umělecké hrané filmy jsou bájo, ale dokumenty jsou lepší barevné.
      KR

      Vymazat
    7. Pro KR, 24.11.16:14:
      Naprosto přesná charakteristika naší dnes jedině možné (i vojenské) politiky. Absolutní souhlas!
      S díky, IR

      Vymazat
  30. Jak říkám, my nepotřebujeme nepřítele, my si stačíme sami. Bohužel.

    OdpovědětVymazat
  31. 19.14 pravda cesi si vystaci sami ale ruku na srdce
    Nejaky nepritel se vzdy hodi..
    Ale sakra jak si vsichni za ozrali Jelcina rusko pochvalovali to by mu i do trenyrek vlezli
    Ta zmena je neuveritelna..
    Tak holt musi stacit ukrosi i kdyz tam uz taky neni moc co cmajznout
    Kdo bude dalsi na rade...??
    Ekvador a Bolivii sfoukli tak ze lithium je zabezpeceny a pak uz pouze par malichernosti s Venezuelou a je to doma
    Ale sakra jak to udelat s Cinou a Ruskem..?

    OdpovědětVymazat
  32. 21:10
    Vy se vyjadřujete zakódovaně, jelikož nevlastním Enigmu, tak vám nerozumím.

    OdpovědětVymazat
  33. 21.47 To neni enigmou to je hlavou
    Vam netreba enigmu ale neco jineho
    Jmenuje se to mozek..

    OdpovědětVymazat
  34. 22:32!
    Mýlíte se pan 21:47 potřebuje enigmu (pár desítek pevných kódů a příkaz, který z nich právě používat). Mozek by mu značně zavazel, dokonce ikdyby byl funkční.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ať se snažím sebevíc, obsah mi uniká. Přece, že ...ukroši vlezou Jelcinovi do trenek, když neni co čmajznout... je pitomost, ale souhlasím jako demokrat, že máte plné právo na tento názor.
      S pozdravem váš 21:47

      Vymazat
  35. Skvěle vyargumentováno. Je to jen další tunel do státního rozpočtu, jen tentokrát z nové oblasti, tedy vojenské. Jenže s tím už zase nic neuděláme, ale u voleb by se tunelářství mělo více zohlednit. Tohle už jde ale tvrdě na vrub Babiše. Metnar je typický nenasytný extrémista a tzv. jestřáb.

    OdpovědětVymazat
  36. Pokud by projevilo ministerstvo zahraničí alespoň trochu iniciativy, mohlo v USA založit a zafinancovat humanitární neziskovku, která by svým působením ve sdělovacích prostředcích USA a ovlivněním lobistů, mohla snížit cenu plánovaného nákupu. Nesmějte se ... já vím, neziskovku by tam asi nezaložili ...., ale lobovat mohli.
    Ke všemu nevzali v potaz, že v případě vojenského konfliktu se zemí, vybavenou ruskými vrtulníky, by naše armáda mohla bez problémů používat ukořistěný materiál, majíce na stejné technice vycvičený personál. Doufám, že tento aspekt naši plánovači dobře zvážili. Možná si jsou jistí, že žádná kořist by nebyla, neboť by krátce po zahájení naší ofenzivy byl jakákoliv nepřítel v krátké době na lopatkách a kořist nebude potřeba.
    Předpokládám, že v Americe se naše armáda neplánuje vylodit a vést ofenzivní operace, takže ukořistění amerických vrtulníku se jeví jako méně pravděpodobné.. leda by někde v docích u Děčína tajně stavěli letadlový útočný svaz, včetně doprovodných plavidel.

    ABC

    OdpovědětVymazat