Reklama

pondělí 18. listopadu 2019

Rusové otevřeli 700km dálnici z Moskvy do Petrohradu, postavili ji z ničeho v pustině

Stavba dálnice M11 Moskva Petrohrad
Mirek Mazal
19.11.2019  Autoforum
Tento kratičký článek je věnován především těm našim čtenářům, kteří, aniž by Rusko navštívili, stále píší o jeho chudobě a zaostalosti. Nuže milý trollové a elfíci, tady jsou pro vás písmenka:

I velké dopravní stavby obvykle vznikají v blízkosti existujících uzlů, už kvůli snazší obslužnosti stavby. Rusové na to šli jinak, novou obří dálnici postavili doslova v bažinách.

Nová vysokorychlostní dálnice M-11 mezi Moskvou a Petrohradem byla oficiálně zprovozněna. Formální přestřižení pásky sice proběhlo už před několika týdny, až nyní ale nabylo platnosti rozhodnutí úřadů o povolení provozu po tomto spoji, který by se měl auty zaplnit postupně do konce listopadu.



Kompletní budování důležité tepny stálo 550 miliard rublů (cca 198,7 mld. Kč), na ruské poměry velmi drahý projekt zabral sedm let především kvůli boji s přírodou. Dálnice vznikla od základů mezi bažinami a hlubokými lesy ruského venkova, není náhradou ani doplněním žádného blízkého spoje.

Úsek dlouhý 684 kilometrů umožňuje úlevu dosavadní, jinudy vedoucí spojnici M10. Dojezd z Petrohradu do Moskvy se zkrátí na průměrných 5,5 hodiny, protože místy motoristé mohou využít až osm pruhů s bezpečným křížením na všech sjezdech, respektive výjezdech. Použité prvky bezpečnosti a vysoká propustnost umožňují velkolepé dílo zařadit do nejvyšší kategorie A1.

„Zvláštní pozornost jsme věnovali environmentálním aspektům výstavby,“ uvedl při prezentaci nové dálnice náměstek ministra dopravy. Měl na mysli 63 místních úprav povrchu, 66 nových hydro-botanických stanovišť, zvířecí stezky a ohled na migrační trasy živočichů. Stavbaři museli odhánět volně žijící zvířata jako losy a srnky, prý našli i stopy medvěda.

Začátky opakovaně zbrzdily archeologické objevy, návazné procesy dokonce úplně zastavilo mapování sídliště z období mezi 16. a 19. stoletím. Kromě dávných artefaktů archeologové narazili na ostatky vojáků z druhé světové války. Některým padlým bylo dodatečně uděleno vyznamenání, rodiny se dočkaly nových informací a všem bude vztyčen pamětní pomník za obranu vlasti. Boje o světovou moc na místě zanechaly tisíce kusů nevybuchlé munice ohrožující spojení metropole s Petrohradem.

Zpoplatněná dálnice vede pustinou, proto bylo potřebné logisticky obstarat dodávky stavebních materiálů. I bez dostatečně dimenzovaných přístupových cest kamiony navezly na stavbu přes 13 milionů metrů krychlových písku, 1,8 milionu tun betonu a místy bylo nutné dosypat 4 až 6 metrů odtěžené nestabilní půdy. Zásoby putovaly převážně po zemi po dočasně zhotovených obslužných silnicích.



Výzvou pro projektanty se stala železniční trať vedoucí napříč trasy M-11. Dopravní konflikt vyřešil tunel stavěný bez zásadního omezení vlakové dopravy. Na nové dálnici prozatím bude možno jezdit rychlostí maximálně 110 km/h, připravena je ale na rychlost ještě o 20 km/h vyšší a úřady nejspíše později povolí i tu.


169 komentářů :

  1. Celých 700 kilometrů? Opravdu? A nezdálo se ti to? Ale na Měsíci nebyli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě. My otevřeme 3 km a je z toho sláva s přestřihávaním pásky.

      Vymazat
    2. 11:58
      A amikokoti tam byli leda při natáčení z HOLÝHOÚDU!!!☺

      Vymazat
    3. Putin prostě jenom nekecá, ale maká, Ušáci jenom kecaj, dělaj bordel po celém světě a infrastruktura jim chátrá a dluhy raketově rostou. |Hej hou, rudý dědeček

      Vymazat
    4. Dědečku, jak souvisí ruská dálnice s nějakejma ušákama?

      Vymazat
    5. Moc dobře si pamatuji,
      když k nám začali masově jezdit nafoukaní Němci z Bundesrepubliky a mnozí se divili, že nebydlíme na stromech a máme i splachovací WC.
      Ten samý pohled mají zakořeněn směrem k Rusku, díky neúnavné propagandě ČT i někteří naši občané, především ta mladší generace mamánků.

      V Rusku nikdy nebyli, ruštinu neovládají a pokud by přece jen do toho zlého Ruska jeli,
      tak by najednou zjistili, že ta jejich opěvovaná havlistická ČR je v některých oblastech hóóódně pozadu.
      Současné Rusko má v nadnárodních procesech řízení
      prioritní roli, to co si dříve dovolili američtí okupanti je již minulostí...
      A že zrovna v minulých dnech vypakovali ze své země několik rozvratných "neziskovek", převážně amerických a k tomu i českou, spolufinancovanou z USA, to už o něčem svědčí.
      Jen tak dále, Putine, věřím Ti.

      Vymazat
    6. Copak kapitalistické Rusko, ale komunistická Čína! Tam KAŽDOU HODINU přibývá 750m nových silnic! V roce 1988 otevřeli první úsek dálnice o délce 18,5km. Za 10 už už měli 10 tisíc km nových silnic, v roce 2002 20 tisíc km, v roce 2008 60 tisíc km. V roce 2013 byla celková délka nových silnic 4,1 MILIÓNŮ km, z toho 104,5 tisíc km dálnic.

      Tak za 30 let vypadá zaostalá země, kde se nepodařilo svrhnout komunisty. Jeden se ani nediví, že naši "demokraté" Čínu tak nenávidí a lžou o ní, až se jim od huby práší. Kdyby totiž lidé měli možnost pravdivě porovnat pokrok za 30 let u nás a tam, tak by je museli vykopat.
      A v jakých terénech Číňani dálnice staví se můžete podívat tady:
      https://www.youtube.com/watch?v=3dY4Qq-dKZE

      Vymazat
    7. 17:35, ano, v tomto je Čína nepřekonatelná. Stačí podívat na mapu.

      Vymazat
    8. Lepe si do do utube napsat mosty silnece v Cine .To co uvidite je neuveritelne nejen tempem ale i temer hruznymi stavbami mostu pres udoli vysoke stovky metru budovani zeleznicnich trati kde vlak jede a poklada pred sebou prazce z betonu a jede se dal ,proste ja byl z toho hin

      Vymazat
    9. Pro nafoukané pražáky. Před necelým rokem jsem jel s dětmi vlakem do Prahy. Vlakem jsem nejel víc, jak třicet let a děti jeli poprvé. Nádraží, z kterého jsme vyjeli bylo postaveno někdy za první republiky. Žádný luxus, ale budiž. Co by jsme také mohli čekat u provinčního města, že? Přijel rychlík. Pěkná nová souprava, pohodlné sedačky a poměrně čisto. Nastoupili a vyrazili. Po celou trasu,cca 200 km jsem neviděl jedno nové nádraží. Většina na tom byla ještě hůř, než to, z kterého jsme vyrazili. Špína, oprýskané omítky a roky neumytá okna. To byla vizitka naprosté většiny nádraží, kterými jsme projížděli. A pak přišla Praha. Domky hradlařů a další drážní objekty vybydlené bezdomovci. Všude tuny odpadků a zdi počmárané sprejery. Polovina kolejí na seřadištích zarostlá plevelem a náletovými dřevinami. Budovu Hlavního, dnes opět Wilsonovo nádraží, jsem našel zhruba takovou, jakou jsem jí před více, jak třiceti lety opustil. Ano, přibyla spousta reklamních tabulí a stánků s občerstvením a všemožnou veteší. Ale to bylo asi tak všechno. Nic nebylo nově postaveno, ani nově opraveno. Alespoň v takové míře, abych rozeznal změnu od stavu před třiceti lety. To samé mohu konstatovat o stanicích metra v okolí nádraží a Václavského náměstí. V parku před nádražím jsme viděli několik feťáků. Jeden z nich si bez skrupulí a za bílého dne právě vpravoval svou dávku do žíly.
      Tak že suma sumárum. Jestli chtějí pražáci dělat ramena, můžou. Na obyvatele Senegalu, nebo Zimbabwe by jistě udělali dojem. Ale tím výčet "ohromených" asi končí...

      Vymazat
    10. No nedivte se moc.U nás se rozkrade asi 40-60% investic.Jak potom můžeme něco postavit?

      Vymazat
    11. 18. listopadu 2019 18:56
      Železniční infrastruktura patří státu, tak se nedivte. To u nás nebude nikdy fungovat. Ale stačí se podívat třeba do Německa nebo Rakouska. Tam to vypadá jinak.

      Vymazat
    12. 19,46
      Je mi naprosto jedno, kdo bude vlastníkem. Podstatné je, jak to bude, nebo nebude fungovat. Rozdělím se s vámi o své pocity. Bolševík vládnul 40 let. Za tu dobu stačil dokončit elektrifikaci země, postavil desítky přehrad a zajistil zásobování většiny země pitnou vodou. Postavil miliony bytů a v nich umožnil lidem bydlet za směšný peníz. Lékařská péče i školství bylo skutečně zdarma. Navíc, školství produkovalo lidi vzdělané přiměřeně své inteligenci. Nikoliv debily s titulem.
      No a kapitalista vládne třicet let. A nyní porovnejte, co se za tu dobu postavilo. Za co v této zemi chytnu, to mi, obrazně řečeno, zůstane v ruce. Všechno prohnilé, nefunkční, nebo fungující ze setrvačnosti. A jako bonus máme zkurvené mezilidské vztahy. Společnost rozdělenou na dva nesmiřitelné tábory, které po sobě co nevidět začnou střílet. Země i její obyvatelstvo je astronomicky zadlužené a přitom nikde není nic vidět. A já se zde i jinde dočítám od dobroserů, jací ti mužici jsou neandrtálci. Je mi naprosto fuk, jak si na tom stojí Rusové. Jestli chci ale někoho kritizovat a zesměšňovat, měl bych se nejdřív podívat k sobě na dvorek. Máme násobně lidí s titulem, ale v zemi to vypadá, jako by nám 30 let vládli absolventi pomocné školy. Pamatuji si, jak v listopadu 89 křičel Valtr Komárek: "Pryč s vládou diletantů! Dosadíme vládu odborníků!" A já se třicet let ptám, Kde jsou?
      Až začneme těm diletantskejm bolševíkům alespoň dýchat na záda, začne se to konečně obracet k lepšímu a tahle země bude mít alespoň šanci na nějakou budoucnost. Do té doby ale budu silně alergický na jakoukoliv ironii. My už dneska nemůžeme zesměšňovat ani rovníkovou Afriku.

      Vymazat
    13. Vole, nebuď zhnusený. Dobře píšeš, piš dál!

      Vymazat
    14. V měsíci srpen 2019 jsem v rámci své jednoměsíční dovolené absolvoval sám s báglem na zádech putování po Rusku. Navštívil jsem Leningrad, Moskvu, Kazaň a Stalingrad. Na své zpáteční cestě z Moskvy do Leningradu jsem porušil tradici a místo vlaku jsem použil autobus, který právě jel po této nové dálnici. Autorovi článku musím dát za pravdu. Možná pro zajímavost uvedu, že v celém úseku je tato dálnice také osvětlena. Rusové na čele s panem Putinem makají a nekecají jako Češi. Rusko udělalo za poslední léta ohromný kus práce. Bylo by dobré, aby potratové české stavební firmy které rekonstruují naší dálnici D1 se šli školit do Ruska, aby viděli jak se správně, rychle a hlavně kvalitně staví dálnice.

      Vymazat
    15. 18:56... Ale dojeli jste včas,ne?
      Víte čemu se říká "Navrch huj a vespod fuj"?
      Někde mají super eňo ňuňo rychlodráhu,ale s bezpečností jsou na štíru,páč si nevěděj rady s invazisty kteří se moc rádi oháněj kudlami.
      Kdy naposledy v Česku strčili někoho pod vlakovou soupravu?
      Helanov

      Vymazat
    16. Zhnusený...Vy jste asi nějaký estét,nebo tak něco...O ta nádraží nemá kdo pečovat,dříve tam bylo v denní směně třeba 6 ajzboňáků,dneska je tam jeden-automatizace.
      Tak holt ty stavby chátrají,do neobsazených hradel,hlásek a závorářských stanovišť se nastěhovali bezďáci.
      To by se to mělo-podle vás- rychle zbourat,aby tam nemohli v zimě ložírovat nějací zoufalci?
      Co si budeme namlouvat,nejsme chudá země, ale ještě dlouho budeme dohánět ty, kteří tu startovací čáru měli jinde.
      Důležité je,že v bezpečnosti dopravy nezaostáváme.
      Helanov

      Vymazat
    17. 22:14 To co říkáte ale nevysvětluje, proč na našem vzorovém Západě tak zanedbané stavby neuvidíte. Nejde o startovací čáru. Jde o to, že polistopadový režim je založen ne na tvorbě, ale na kořistění. Proto se tu už 30 let žije z podstaty. "Modernizace" se u nás dělá často jen proto, aby na ní někdo trhnul. Když se zeptáte, jak se zlepšili provozní parametry nějaké technologie po "modernizaci" za mnoho miliónů, tak se dozvíte, že zůstaly stejné. Podívejte se na švýcarské dráhy. Ty pořád vypadají skoro stejně, jako před 100 lety. Ale fungují jako hodinky a rozhodně nejsou méně bezpečné, než naše. Samozřejmě nemluvím o nové rychlodráze pod Gothardem. To je superstavba, kterou stavěli 20 let. Dovedete si v tom našem politickém masakru představit, že by se u nás něco mohlo plánovat na 20 let dopředu? Když o postech ministrů rozhoduje jen to, kdo je s kým kámoš a kdo nejmíň vadí těm, co prohráli volby?

      Vymazat
    18. reakce na 14.05.
      Germani dostali vetsinu povalecne Marshallovy pomoci v obrovskych castkach . My jsme nedostali nic.
      To presne ukazuje co ty dobytkove germani jsou. A hlavne co nejsopu..Pak kvici o ekonomickem zazraku atd..

      Vymazat
    19. Nevěříte Anonyme 11:58? Tak si to změřte. Z Moskvy do Petrohradu je to cca 700 km vzdušnou čarou.Fakt je, že ti Rusové jsou trochu zaostalí, ten 19 km dlouhý most na Krym s dálnicí a železnicí jim trval postavit 4 roky. To my jsme jiní kabrňáci. Dálniční úsek z Pohořelic na hranice s Rakouskem v délce 23 km, podle vyjádření ministerstva dopravy, hravě zvládneme do roku 2030. Jo, kdo umí, ten umí, ti zaostalí jen čumí!

      Vymazat
    20. 2:02
      Ono to bude patrně tím, že dálniční spojení do Rakouska, které je náš nejmenší obchodní partner, není priorita. Prioritou bylo a je spojení Prahy-Brna a Ostravy, pak do Německa, kam vedou dálnice dvě, na Slovensko i do Polska též jedna. Až se opraví D1, která byla hodně odfláknutá, tak Česku co se týče silnic nic v zásadě nechybí.

      Vymazat
    21. 13:26 Česku co se týče silnic nic "v zásadě" nechybí už od dob Přemyslovců. Všude jste se "v zásadě" dostal i s volským potahem. Otázka je, co si kdo představuje pod tím "v zásadě". Připoměl jste mi, jak Husák jednou prohlásil, že u nás je v globálu k mání všechno, co za hranicemi. A šťouralové se hned ptali, kde že je ten obchoďák "Globál".

      Vymazat
    22. 15:53, Husák měl ve své podstatě pravdu, my jsme vyráběli vše. Samozřejmě jsme se nemohli jako jediný stát rozmanitosti produkce konkrétního výrobku rovnat zbytku světa, a to ještě Čína byla v plenkách. Ani dnes nedostanete každý výrobek v každém kšeftě. To jde jen na internetu a ten tehdy stejně nebyl.

      Vymazat
    23. 17:35 To nesrovnávej! Páč na rozdíl od Rusáků, kteří coby de facto vječně zlití divoši křepčící za bílýho dne v pochcaných teplákách! - https://www.youtube.com/watch?v=LhXXiVgILKQ

      ... jsou pro civilizaci zcela nepotřební, tak žluťáci, až je zbavíme komoušů, nám můžou dál sloužit tradičně v roli kuliů i kuliJan s takovouto praktickou šálou na krku! - https://www.dhm.de/fileadmin/medien/lemo/images/ba008251.jpg

      Vymazat
    24. A Gagarin prvni clovek ve vesmiru byl Amik ne ty inteligente...

      Vymazat
  2. Tak pokud nemuseli řešit takové věci jako my- nedostavěná přípojka na Rudnou v Ostravě, nedostavěný kousek D11 u Hradce,sesuv na tahu dálnice u Labe, nebo podobné kauzy, tak proč by ne. Doufejme že bude v lepší kvalitě než hupshups cesta u Ostravy jež zove se D1.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ti Rusové co nic neumějí postaví 700 km za 7let - 100km/rok v blbým terénu a my např. 4km silnice u Jroměře za 4roky - 1km za 1rok ! Fakt jsme je předběhli !

      Vymazat
    2. V jakým blbým terénu. Vždyť je to absolutní placka.

      Vymazat
  3. To by bylo potřeba i u nás ale že prý nejsou peníze to je odpověď demokratů za 30 let jejich vlády.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, když za 30 let rozkradli naší milí miliardáři a milionáři několik bilionů korun, tak jak můžeme mít dálnice?

      Vymazat
    2. 12:45 A mezi ně počítáš i současného předsedu vlády?

      Vymazat
    3. 13:07: ja ho mezi ne pocitam. Dodnes nedela rozhodnuti, ktera jsou v zajmu CR, protoze na nej tlaci Nemecke banky, kvuli uverum (=dluhum) na podnikani Agrofertu v Nemecku.

      Vymazat
    4. 13:07
      Vám připadá, že současný předseda vlády není miliardář? Nebo že snad ty miliardy vydělal v potu tváře poctivou prací a na přesčasech?

      Vymazat
    5. 19:18 Prachy se dají poctivě vydělat i jinak, než v potu tváře s lopatou v ruce nebo u soustruhu.

      Vymazat
    6. 19:18, no mohl to taky vše prodat za hranice, včetně půdy. To by bylo lepší?

      Vymazat
  4. A my budeme jen moralizovat...Vic toho asi nezvladneme

    OdpovědětVymazat
  5. „Okamžitě se omluvte, sprostí lháři!“ Ovčáček přistihl server Manipulátoři při lži o prezidentu Zemanovi:

    https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/2019111810979051-okamzite-se-omluvte-sprosti-lhari-ovcacek-pristihl-server-manipulatori-pri-lzi-o-prezidentu/

    OdpovědětVymazat
  6. Ale my zase máme Ťokův průsmyk,postrach armád NATO,heč!
    Helanov

    OdpovědětVymazat
  7. Asi to postavili, to jim nelze upřít, stejně však za námi zaostávají. U nás například ministerstvo dopravy bez problémů zvládlo jeden z hlavních úkolů v dopravě - zavedení registračních značek na přání. V této oblasti jsme se dostali dokonce mezi špičku na světě. Tak ať se v Rusku snaží.

    OdpovědětVymazat
  8. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vy toho v soucastnosti moc noveho nemate...Porad nekde bojujete a kradete...Pak na budovani nezbyva cas a penize

      Vymazat
    2. Kdy budete mit rychlovlaky jako Cina?

      Vymazat
    3. Amiokupanti místo dálnic VYKRÁDÁJI cizí ZEMĚ a už i muzejní sbírky....To je vrchol DEMOKRACIE!!!!☺

      Vymazat
    4. Ti tajemní Rusové postavili 700km dálnice a nemluvili o tom. My opravujeme 100km už 5let a mluvíme o tom v TV od rána do večera ....

      Vymazat
    5. 15;09
      Ovšem tak předražené nejsou nikde jinde,to se musí nechat!☺ A amišrotu se na ní vejde něúrekom!

      Vymazat
    6. 13:33, to je roztomilé, jaks to řekl :) Rudý dědeček zamontuje "ušáky" úplně všude. V Americe je kultovní "Route 66", přez 3000 km dlouhá, z roku 1926. Velké země, velké výzvy a velké stavby. V Rusku je famózní M56 "Kolyma", 2000 km v nehostinné sibiřské tundře, rok ukončení 1932, neskutečné dílo.

      Vymazat
    7. 16:12
      To víš,hlavně si z těch močálů ještě nestáhnul rypák,ty dálniční experte!

      Vymazat
    8. obecni blbej obecne zvani sracky-jako vzdy
      ten vul zde skutecne zije ,vzdyt on sem psal ve 2 v noci (Florida) a tady jiz otravuje nevim jak dlouho Neuveritelny pablb

      Vymazat
    9. 13:48 oprava: a mý (rozměj: putleroffský) okupanti ...

      Vymazat
    10. Iluze, že náš stát opravuje dálnice a staví dokonce nové je superfejk!!
      Naše vláda platí zahraničním firmám za to, že opravují na starých dálnicích mosty na nosnost cca 250 tun, aby mohly na východ projet raketové komplexy juesej a jinak na provoz a bezpečnost dálnic hází bobek.
      Ještě jednu aktivitu podporuje a to rozšíření přímých dálničních úseků na přistávací dráhy pro juesej jaderné bombardery. Příprava na velkou válku proti Rusku je v plném proudu a i převýchova cetiletých vovčanů na bojovníky proti ruské totalitě. Válka bude, protože už je!!

      Vymazat
    11. Ďuro, dneska už se to dá léčit.

      Vymazat
    12. 13:40... Rychlovlaky jako má Čína nebudeme mít nikdy.
      U nás se myslí jen na jedno volební období.
      Jedna vláda do toho vrazí prachy a potlesk sklidí jiná!?
      Tak to teda NIKDY!
      Helanov

      Vymazat
  9. To museli Rusové čekat až na Putina, aby přijali za své, že stát bez dobrých komunikačních spojů, nelze rozvíjet. Ale ty jejich bažiny jsou asi náročné. Krčín by je vysušil a odvodnil do rybníků. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No za Jelcina vladl liberalismus a malem pomreli hlady...Alespon vime,kam liberalismus vede

      Vymazat
    2. 14:15
      Liberalismus je velice užitečný a perspektivní režim. Ovšem pouze pro země a společenské třídy vládnoucí nad jinými. No a jak už to ve světě omezených zdrojů chodí, někdo jim ten blahobyt musí zaplatit.

      Vymazat
    3. 14:10, bažiny jsou mimořádně významné. Doufám, že nikoho nic podobného nenapadne.

      Vymazat
    4. Anonymní18. listopadu 2019 15:44
      Dneska je snad nahradí vzdušné a kosmické síly. P.K.

      Vymazat
    5. 17:33, vy jste dobrý. Já jsem měl na mysli hydroekologii.

      Vymazat
    6. Anonymní18. listopadu 2019 14:15
      Anonymní18. listopadu 2019 14:42
      Ve jménu liberalismu V.K. již rozchvátil naši ekonomiku. On byl jeho velkým vyznavačem. Vymyslel termín „první vlastníci“, což byli nejspíš lidé mu blízcí, ale u nichž se nepředpokládalo, že by dokázali privatizované objekty provozovat. Takže je „koupili“ za socialistické ceny. Na to jim povinně půjčily banky na základě smluv, které těm „prvním vlastníkům“ dovolily závazek nesplatit. Oni poté většinou nabyté objekty odprodali západním korporacím. No a vymínusované banky oddlužil stát (tedy my) a převedl je také západním bankovním korporacím.
      To bylo to zhasnutí světel a útěk ekonomů před právníky. Stát byl vybydlen a zadlužen. Slovy aktérů, se jednalo o vytvoření „zdravého“ rozvrstvení kapitalistické společnosti. O této naší úspěšné privatizaci, jezdí V.K. ještě dnes, přednášet spřáteleným liberálům do USA. P.K.

      Vymazat
    7. Anonymní18. listopadu 2019 17:54
      Tak to mě nenapadlo. Cožpak ta dostala v Jižních Čechách na frak? P.K.

      Vymazat
    8. 18:23, ani ne, JČ jsou celkem OK. Ovšem obdělání vší ruské půdy byť jen v evropské části by ekosystém narušit mohlo. Bažiny jsou potřebné a v Rusku je pro ně dostatek místa.

      Vymazat
    9. 14:42 Ve skutečnosti ten liberalismus je stejně bezvýchodný jako byl komunismus! Prostý lid musí dostat nejen chleba, ale i hry! Musí se poté kdy je nasycen i nějak zabavit! Přerozdělení prostředků jak si to namlouvali socani NIC neřeší! Lůza neumí se svými potřebami zacházet, neumí je ukočírovat! Potřebuje pevné vedení Nadčlověka a především potřebuje pravidelně být vedena na válečná jatka! Neb válka je konečný chléb i hra pro nadbytečnou lůzu a upouští tlak z hrnce nerovnostářské společnosti! To jsou zákony přírody a jakákoliv vzpoura proti nim je pro existenci našeho druhu konečná ...

      Vymazat
  10. To se jim to staví, když nemají český stavební zákon a zelené aktivisty, kterých je v Česku více než stavebních dělníků. Také stavěli v pustině, kde se nenacházela ani jedna paní Havránková :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ac mam na ruzne ekoblby svuj nazor, tak jsem si nemohl nevsimnout, jak casto nachytaji silnicare na ruznych procesnich chybach. Tzn. velkou vinu nese stat, ze nedokaze pripravit kvalitni projekt, ktery je plne v souladu se zakonem. A kontrolni mechanismy ocividne nefunguji, kdyz na problemy upozorni az ekologicke organizace, ktere si vec dukladne prostuduji a daji to k soudu.

      Vymazat
  11. Postavili ji "z ničeho". Takže tam vlastně nic není? Že by zas nějaký Potěmkin? Zkuste občas korigovat text, vyplatí se to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Saint-Peterburg také postavili v bažinách z ničeho, jsou to kouzelníci.

      Vymazat
  12. @16:08

    Nee, paratka, zeeee?
    Jasne, ze super, jak jinac, zavinac?
    Ale mas pravdu, treba malinko "doopravit".

    OdpovědětVymazat
  13. Je to docela roztomilé jak to funguje. Jako když rybář chytá rybky, navnadí a pak čeká. Stejné to je s některými termíny, napíšu Rudý, Ruský, Čínský, Putin a podobně a úlovek je zajištěn, rusofobové a jim podobní okamžitě slupnou návnadu a jak se říká chytnou na první našlápnutí. Ta jednoduchost mne až dojímá, asi tam dochází k nějakému odkrvení mozku, nebo tak nějak. Hej hou, rudý dědeček

    OdpovědětVymazat
  14. Firmy co tady staví dálnice jsou i v Polsku , ale ty naše jsou jako druhé třídy ! Ať to dají Japoncům ! Těmto firmám by už nedal opravit ani třetí třídu ! ( zloději a nic neumí ,ku... !

    OdpovědětVymazat
  15. Jak dlouho by se taková dálnice stavěla u nás (v EU)?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Záleží na podmínkách. Co bylo možné dříve je dnes obtížně realizovatelné. Takové Západní Německo má velmi hustou síť dálnic ovšem postavenou v šesedátých až osmdesátých letech 20. století. Dnes není tak jednoduché udělat čáru na mapě bez ohledu na cokoliv. Naštěstí.

      Vymazat
    2. Nejde o to ji postavit, hlupáku. Jde o to získat pozemky, co nejvíce omezit nevyhnutelné ekologické škody, co nejvíce zmírnit snížení kvality životy obyvatel v okolí stavby a na základě tohoto všeho připravit projekt.

      Pokud v oblasti žádní lidé nežijí a ty co tam žijí je možné přes noc vykopnout někam jinam, pokud pozemky patří státu a ty co nepatří je možné škrtem pera přes noc vyvlastnit, pokud se prdí na ekologické následky, tak je možné takové stavby stavět jako na běžícím páse.

      Vymazat
    3. 18:58

      No jisťéééé, u nás v Evropě jsou nějaké peníze až na posledním místě, jak ví každý Němec, Čech, Španěl, Řek nebo Ital. Kdo by se takovými malichernostmi zaobíral. Brzy už se má prý v EU zrušit veškerá výroba toaletního papíru, lidé si budou prdele utírat stoeurovkama.

      Vymazat
    4. 19:13 Klidně si můžeš svojí prdel těma stoeurovkama utírat už dneska.

      Vymazat
    5. @18:58

      Cozeee? Rypadlo? Alespon si udelej dobrou pozemni drahu. Nevim kam, no - rozhodnuti magisratu, katasru, pozemkoveho fondu, uradu, reditelstvi silnic a dalnic, nevim, hodne statnich organu, kolem Tebe, jednoduse - lita.

      Nemluve o geodetickem vymeru, vim, neznamy pojem, zeee.

      Nevim tedy, z jakeho principu se sam, povazujes - za neco vice, nez STAT?

      Muzes mi to nejak vysvetlit? Zkus, prosim. Diky.

      A abysys nemyslel, ze jsem podobnou situaci, no je skutecne cas, neprochazel... Tststs.

      Havirov, Orlovska, taky soukrome "sidlo", do nekolika let - jednoduse padne, schvaleny obchvat na severni stranu a....

      S vedoucim na magistrate (odbor uzemniho planovani) jsme kecaly 4 hodiny, mam samo i evidencni cislo na chajde (jednose mam rad vlaky a nademnou prujezd -naaadhera"). Chajda, super.

      No schvaleni, protoze jizni trasa neni mozna, ani by nebyla, tak obchvat pres severni.

      A co? Brecim? Neee, jdu si koupit pozemek v HA - Bludovicich.

      A ty?

      Vymazat
    6. @18:58

      Jinak jeste, vytuneny geront v ruzovych satickach, no EKO NR.2, jako Greta (super psycho).
      Vis o ekologii..., jednoduse nic.

      Co Ti vubec rika pojem BPEJ? A spechej s odpovedi, ty naordinovany, dosazeny "ornitologu".
      Tak se v...r na eko, a vem sim si nekdy, do pusy neco, misto zvastu o tom, cemu zdaleka, zdaleka - nerozumis.

      Neee, no vzdyt ty mas ty ptaky, nejak tak v oblibe:).

      Tim Te samozrejme neodsuzuji, vsichni mame radi neco, no nemas poneti o skutecnem (ne, Made in Greta), terminu Ekologie.

      Neurazej lidi. Thx - a to neni tvuj zvukovy system, ani ten bys nezpracoval...
      Thank You.

      Vymazat
    7. Moc se omlouvam, za mluvu, ale...
      nekdy to s temi detmi, jinak dejde.

      S pozdravem (padam unavou), nobody.
      Omlouvam se, ekologie a vse kolem, nekdy, nebo vzdy - citlive tema.
      Dekuji.

      Vymazat
    8. @18:58

      Samozrejme jsem nemyslel Tebe. Jen, pouze musime mirnit tu "nevymachanou", vzdyt vis.
      A nekdy jim i roztocit obratky, no co uz:)

      Tak, doufam, ze to chapes.
      Ahoj.

      Vymazat
    9. 18:42 Já jsem celkem spokojen. Dálnice D5 do civilizovaného světa stojí, byla postavena v devadesátých letech v rekordním čase. I celá D8 směrem do hlavního města hospodářsky nejsilnějšího státu Evropy už stojí. Směrem na východ nejezdím.

      Vymazat
    10. 0:20, já také nemám zájem o východ od Prahy. Vlastně ani o západ, jen o ty dvě dálnice do normálního vyspělého světa. A ještě letiště. Zbytek mě nezajímá.

      Vymazat
  16. Co to je "vysokorychlostní dálnice"? Kdysi jeden náš premiér se chlubil, že má "vysokorychlostní počítač" :-)

    Jinak třeba v USA jsou dálnice všude už mnoho mnoho desítek let.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Německu taky.

      Vymazat
    2. No jo, jenže to jsou naši spojenci a tam jak víme, zítra znamená včera.
      Ale v Rusku? Tam kde se lidé domlouvají posunkovou řečí, bydlí v zemljankách a padají hlady rovnou do hromadných hrobů? To přeci není možné! Vždyť taková 700km dlouhá dálnice za 7 let by možná dala docela zabrat dokonce i nám. A to jsme hrdou a rovnoprávnou součástí světa našich spojenců.

      Vymazat
    3. To že Rusko konečně spojilo dálnicí největší města tedy Moskvu a Leningrad ještě nic neříká o tamní životní úrovni. Rusko má HDP na hlavu oproti chudé ČR poloviční a oproti Německu ani ne čtvrtinové. Průměrný plat je v Rusku oproti Česku poloviční a oproti Německu pětinový. Ještě považujete Rusko za vzor hodný následování?

      Vymazat
    4. 19:38
      V BANDEROSTÁNU mají díky amiokupantům HLADOMOR NA OBZORU!!!!

      Vymazat
    5. Kde je ten Banderostán?

      Vymazat
    6. 20;09
      Namáhej kedlubnu nebo se zeptej mejdanisty agenta Plavce-Štětiny nebo Petříčka,v nejhorším těch ukrosviní,ale až se vzbudí z vopice!

      Vymazat
    7. 19:38
      "Rusko má HDP na hlavu oproti chudé ČR poloviční a oproti Německu ani ne čtvrtinové."

      O to snad neuvěřitelněji se to jeví, nene?

      Taková zubožená země, prakticky zkolabovaná, kde snad ani Slunce už nevychází, a oni si za 7 let postaví moderní, sedmisetkilometrovou dálnici. A kdyby jen to, oni si postaví kerčský most, oni si staví nový kosmodrom, oni jsou ve fázi testování zbraní, o kterých dokonce ani naši spojenci nejzadluženější, ehm, co to povídám, nejbohatší a nejrozvinutější, zatím nezačali ani přemýšlet, oni si klidně uspořádají olympiádu, kterou si evropské státy přehazují jako horký brambor aby jim to neudělalo další díru do rozpočtu, oni přijmou 30 let neudržovaný, chátrající poloostrov a zainvestují jeho vstup do 21. století, oni stavějí kosmické lodě a připravují výzkumy Měsíce a Marsu, oni cpou biliony do infrastruktury zanedbávané celá léta co u nich působili američtí poradci, obnovují projekty, které byly drahé i pro Sovětský svaz. A to vše při zuřivé snaze USA a jejich nohsledů škodit jak jen to jde.
      Nepřipadá vám to zvláštní?

      Vymazat
    8. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    9. 21;02
      A že jim to za chvíli pohřbí písek,jako ten původně zamýšlenej extra ostrov ve tvaru palmy v SAE ti ty amikokote nevadí?!!!!

      Vymazat
    10. 19:38 Mýlíte se, do postavení této nové dálnice M11 byla spojnicí mezi Moskvou a Petrohradem dálnice M10, jejíž historie co se trasy týče, sahá až do 16. století, do časů založení Petrohradu. Ovšem nesplňuje už dnešní nároky a její modernizace by asi byla nákladnější, než postavit dálnici zcela novou. Nicméně zůstává paralelně zachována i ta dosavadní.

      Vymazat
    11. Jel jsem autem z Petrohradu do Moskvy v roce 2003, žádná dálnice, místy jen jeden proud tam a jeden zpět a místy se to opravovalo a jelo kyvadlově. Dálnice byla jen kolem Moskvy a z Moskvy do Rigy.

      Vymazat
    12. Co bolo to bolo dnes obě města bude spojovat nejmodernější placená dálnice M11-1A Momentálně se pozornost bude upírat k CKAD tedy jestli víte o co se jedná

      Vymazat
    13. Rusko s Ukrajinou jsou jediné státy na kontinentu, které nemají ani jeden kilometr dálnic. David má pravdu, nic tam není a ta infrastruktura okolo Moskvy, mimochodem dávno poddimenzovaná, je pouhý moskevský okruh, ne dálnice. Výpadovka na Petrohrad je strašná a velice nebezpečná. K ostatním velkým městům, Volgograd, Kazaň, N.Novgorod, Ufa.. vedou jen okresky. M11 měla být postavena už před padesáti lety, ne až dnes, a je otázkou její kvalita. Pokud vůbec existuje. Dnes dálnice přetínají Brazílii, aby následně překonaly peruánské Andy a končí na pobřeží Pacifiku. Podobně je to v mnoha Afrických státech. Zatím největší území na světě, kde zcela absentuje tento kapacitní druh infrastruktury, je Rusko a Ukrajina. A nemluvím o liduprázdných oblastech.

      Vymazat
    14. Dálnice v Rusku:
      https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1lnice_v_Rusku

      Vymazat
    15. 20:09 oprava: Putlbandostán! Tedy parchanát zřízenej touto bandou obřezanejch kremlovorů! - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/%D0%A8%D0%93%D0%9D%D0%A8%D0%93%D1%82%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B52.jpg

      Vymazat
    16. 23:32 Ivan David

      Identifikačním znakem dálnice není počet pruhů.

      Vymazat
    17. Anonymní19. listopadu 2019 7:51

      Váš odkaz na hloupou českou wikipedii dokazuje, že o dálnicích v RF nic nevíte. Já za dálnice v RF považuji 1A(značka most) a 1B(značka automobil) A jak víme v roce 2017 v ČR se převedli vysokorychlostní silnice(značka automobil) na dálnice



      Vymazat
    18. 7:44 Vůbec vám nezávidím. Lhát v době, kdy spousta lidí dává autentické záběry z cestování po Rusku na YouTube, je opravdu náročná fuška. Velmi rychle se totiž odhalí, když si někdo hraje na barona Prášila, tak jako vy. Dnes je totiž tolik pravdivých informací, že tvrzení neználků mohou věřit jen stejní idioti.

      Vymazat
    19. 16:31 To nesporně. Pravda, ex-Rusko (dnes parchanát Chujlostan) je sice na kolenou a jeho zdegenerovaní obyvatelé lížou prach, ale nikoliv navždy, neb dočasně jejich zem má p tenciál být nejsilnějším ekonomickým tygrem světa! Příčinou toho že tomu tak není je špatný genofond jeho obyvatel, těchto vječně ožralých, za bílýho dne v pochcaných teplákách křepčících podlidí! - https://www.youtube.com/watch?v=LhXXiVgILKQ

      Teprve až dojde k jejich výměně, Rusko se pozvedne k nevídaným v historii lidstva výšinám ...

      Vymazat
  17. Tak ono se to staví o mnoho lépe, když si nakreslíš trasu dálnice a nezajímá tě, komu ty pozemky patří. Následně tam pošleš firmy svých kamarádíčků a už to frčí.
    Mě by třeba sralo, kdyby mi stát na mým poli postavil dálnici a nesral se se mnou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. Jsi totálně mimo i v RF musí stát vykupovat pozemky. M-11 má pod palcem Avtador a ta spolupracuje s nejvýznamnějšími firmami na světě co staví takové velké dopravní stavby

      Vymazat
    3. Aha, jim tu dálnici stavěly zahraniční firmy? To jsem nevěděl.

      Vymazat
    4. Hele smrade na M11 spolupracovali jak ruské firmy tak zahraniční

      https://russianhighways.ru/for_drivers/m-11/

      Tvoje ubohá ironie je trapná

      Vymazat
  18. Tak uvedu věci jak se skutečně mají M-11 je od 15km-684km. V provozu jsou 15-149 a 208-646. 646-684 bude do konce roku 2019. To co ale nebude je úsek 149-208 severní obchvat Tveru. Zatím se bude jezdit po jižním obchvatu Tveru M10 je to sice silnice 2+2 ale vede sem tam zástavbou a plynulost je tím narušena. Výstavba Sever.obch je plánovaná na jaro 2020. M11 se staví od roku 2012(koplo se do země)

    OdpovědětVymazat
  19. Ad 19:38 et al. :
    Vůbec nezáleží na tom, kolikrát mají v Rusku (Česku, atd.) nižší/vyšší plat než v USA, SRN či jinde, ale co si za ten plat můžou VE SVÉ zemi koupit.
    http://www.skrytapravda.cz/ekonomika/2871-budete-v-soku-maji-vetsi-plat-rusove-nebo-americane-ekonomicke-porovnani-v-roce-2018

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vlasta
      Já to vím, vy to víte, ale hlupáci hltající propagandu a jako ratlíci poslušně štěkající směrem který určí páníček, to nikdy nepochopí a ani nechtějí pochopit. Je to divná sorta lidí bez sebeúcty, jejichž životní strategie je přitulit se vždy k tomu, kdo právě vládne a činit mu pomyšlení. Bývali to vždy různí špiclové, udavači, kolaboranti, komsomolci, neokomsomolci a podobná svoloč.
      Nemá smysl se jimi příliš zaobírat, oni sami se sebou to nemají lehké.

      Vymazat
    2. Soudružko,

      Ano, přesně tak. Bohužel, údaje ve vašem článku jsou naprosto vylhané.

      Průměrná mzda v Rusku je 45.100 rublů, tj 16.100 Kč

      https://tradingeconomics.com/russia/wages

      Průměrná mzda v USA je 24 dolarů na hodinu, což je cca 90.000 Kč měsíčně

      https://tradingeconomics.com/united-states/wages

      Rozdíl je v absolutních číslech tedy 5.6 násobný ve prospěch USA!!!

      A co se týče srovnání cen:

      https://www.numbeo.com/cost-of-living/country_result.jsp?country=Russia&displayCurrency=CZK

      https://www.numbeo.com/cost-of-living/country_result.jsp?country=United+States&displayCurrency=CZK

      V Rusku jsou ceny jen o 16% nižší než v ČR.
      Ceny v USA jsou o 58% vyšší než v ČR.
      Ceny v USA jsou o 88% procent vyšší než v Rusku

      To znamená, že Američan si za svou mzdu může dovolit koupit 3x více zboží a služeb než průměrný Rus.


      Vymazat
    3. PS, žvásty o tom, že si Amíci mohou nechat jen zdát o špičkovém ruském zdravotnictví jaksi nesedí s tím, že Rusové umírají o 8 let dříve než Amíci. Podobně je to s dalšími žvásty z toho hloupého článku.

      Vymazat
    4. 21:57
      Ano, přesně vy jste z těch pitomců, kterým ani takto polopaticky sepsaný článek oči otevřít nedokáže.

      Vymazat
    5. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    6. 22:06
      V USA je 14% lidí(45 milionů), kteří nemají žádné zdravotní pojištění a tudíž nemají ani přístup k lékařské péči. To je neoddiskutovatelný fakt, těžko na tom něco vymyslíte.
      Délka dožití v Rusku je nižší v důsledku katastrofálních let po rozpadu SSSR, kdy se hluboce propadly naprosto všechny ukazatele. Ale od stabilizace Ruska opět rostou a strmě roste i věk dožití. Narozdíl od USA, kde nejen že neroste, ale dokonce klesá.
      https://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.LE00.IN?locations=US

      Vymazat
    7. 22:19
      Čísla v článku se od vašich neliší. Ale diametrálně se liší mentální výkonnost vaše a autorova.

      Vymazat
    8. 21.57 on prumer je vzdy zajimavy pojem podobne jako vse ostatni co propaganda vyposti ze svych spinavych tlam Prumer v USA je mozna spravny ovsem musi se zapocitat a nebo odpocitat platy odmeny a tzv compenzace statisicu CEO a dalsich vedoucich kteri berou 300-500x vice nezli onnen prumerny pracovnik Kdyby to nebylo napsano spisovne a logicky veril bych ze to vlozil sadista mistni zvany Blb obecny Hovnocuc
      A jiste je zde zapocitana propagandou i Birsa kde se platy hedge manazeru pocitaji na stamiliony rocne

      Vymazat
    9. 22:51
      Hele, ty blbe a ostatní blbci, stačí velmi jednoduše porovnat kolik Čechů pracuje a žije v USA (desítky tisíc) a kolik v Rusku (desítky).

      Vymazat
    10. 1 .40 jses jeste vetsi ubozak nezli zde znamy pablb Hovnocuc a navic neni srozumitelne coze jsi se snazil vypotit blabolenim kolik cechu kde pracuje .To jako znamena ze v cesku neni prace ,nebo cos chtel praviti nemehlo

      Vymazat
    11. 1:54
      Chtěl jsem, ty blbe, vypotit starý známý fakt, že lidé již od pradávna o tom kde je líp vždy hlasovali nohama. Nu a skupina Čechů, která odešla do USA je asi tisícinásobná než Čechů v Rusku. Ty ale evidentně nemáš kapacitu pobrat ani tuhle jednoduchou matematiku, volku.

      Vymazat
    12. Zabrousil jsem sem a jsem nucen te informovat o tom ze Irska Italska a dalsi mafie vznikla po prijezdu do Ameriky neb za 1, to byla ta nejvetsi luza neb chytri vetsinou nejedou do neznama bez duvodu a dle poctu lidi kteri opusti zemi kde se narodili se nehodnoti nic jen v tve hlave .Asi ti neni znamo kolik statisicu negru prislo do USA za poslednich 10 let ale to nema smysl s ubozakem resit Hovnocuc 2
      Pochopil mudrc proc to rikam?? Asi ne, ale to nevadi Putin je lump ze?

      Vymazat
    13. 1.54 no ty si ale idiot nejsi ty ten kkk a winschestrovka?

      Vymazat
    14. 1:54 Nick honolulu je Vlastenec, rasista, aktivní člen KKK! Kdyby tě ty smrade z kremelský zengrúny ucejtil - na kilák - dva, tak tě vysprejuje svým anti-putler deodorantem značky SKUNK APE*)!

      *) Jedná se o vysoce účinný speciální sprej proti putlerpšoukům a jinýmu komoušskýmu sajrajtu ...

      Vymazat
  20. Necelé dvouminutove video Schopné národy vstupte. Tam je řečeno úplné vše. Po zhlédnutí netřeba žádných komentářů.

    OdpovědětVymazat
  21. https://www.youtube.com/watch?v=4-XDxCb92X4.
    Je video od britské BBC popisující 8. div světa.
    Jeremy Clarkson společně s kolegy z BBC projíždí a komentují čínskou dálniční infrastrukturu, kterou považují za 8 div světa.
    Hovoří, že v r. 1988 v Číně nebyly vůbec žádné dálnice.
    Dnes má čínská dálniční síť 84 000 mil (135 200km). To je více než má kterákoli země na světě!
    Od roku 2011 stavěli 6 000 mil (9 560km) dálnic ročně. Opakuje s úžasem " 6 000 ročně! " (viz.0:51).
    Sděluje "Žádná hora není dost vysoká, žádné údolí dost hluboké, které by je při budování zastavily."
    Tento most (viz, 1:08) je například 34 mil (55 km) dlouhý .
    O dalším mostu v ukázce ( Duge Bridge, více info, viz. https://en.wikipedia.org/wiki/Duge_Bridge ) uvádí:
    "Můžete pod něj umístit největší londýnský mrakodrap Shard (310 m vysoký) téměř dvakrát !"
    V závěru videa Jeremy Clarson varuje: "Říkám vám, že v Británii jsme odsouzeni k zániku. Jsme odsouzeni k zániku!"

    Rád mám komentáře "normálních smrtelníků" a zde jsem vybral a přeložil tři:
    Poděkování z Pakistánu:
    "Čína je mocnost na rozdíl od všech ostatních ... Jako pákistánec vím, jak moc nám ve všem pomohli .... Pákistánská silniční síť je díky Číně stále lepší."

    Zde je poklona z Malajsie:
    "Šílený respekt k Číně. Oni staví mosty a silnice. Na rozdíl od těch, které staví pouze bomby a zbraně"
    (pozn: vojenský rozpočet US je v takové výši, že je součtem rozpočtů 8 dalších států v pořadí)

    A poslední upřimně ironický je z Kanady:
    "Číňané vymýšlejí nové technologie a inovace pro stavby silnic a infrastruktury, zatímco my tady v Kanadě vymýšlíme nová pohlaví (gender) "

    Lze si představit hysterii pražské kavárny, pokud by takový bonmot vyslovil Zeman.
    Proč kádrují Čínu zpravodajci z ČT a proč to nedělají v BBC?
    Určitě by to vysvětlili odborníci na Čínu Kalousek, Bursík či s Němcová.
    A díky jejich jedině správným názorům ČT v tom má zcela jasno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Perfect kdo to nevidel na filmech nema vubec predstavu neb neni v zajmu rozpadajici se infrastructury v USA a jinde (zemich vsech tech pochlebovacu) neco o tom neuveritelnem tempu informovat Ale totez je nyni s armadou Cina nemela zajem zbrojit ale situace vecneho vyhrozovani je nakonec donutila veci napravit podobne jako Rusko, ti za 20 let opravili rozpadlou armadu 0 1000% a to vse diky moudrym idiotum typu Bolton McCain Graham, pytel na zmije Lieberman a tisicum pejzatcu ve vsech strukturach kde je moc a penize

      Vymazat
    2. A onen proklinany Huave co vyrabi lepsi telefony 15 x levneji nezli Aple jiz pripravuje G 6 zatimco my ani nevime co je 4 G

      Vymazat
    3. Než dálnice je pro mne ještě větším zázrakem Čínská vysokorychlostní železnice.
      Dálnic máme několik set km, ale VRT nemáme ani centimetr.
      Čína 29000 km.
      Zatím.

      Vymazat
    4. Je to nejrychlejsi zeleznice -460 km/h

      Vymazat
    5. Cechomuziku vybornej odkaz a nejlepsi je vydrzet ci preskocit a jezdit v Ceske zeleznici prdel diky

      Vymazat
    6. Čína - dobrá připomínka. Rozplývat se zde nad desetiletou stavbou 700 km úseku v rovinaté oblasti Ruska, která kdoví kdy bude dokončena v plném profilu, je trochu podivné, když je na světě stát, který tohle postaví za měsíc v hornaté oblasti. Sám. A to ještě stihne budovat všude po světě. Má vlastní technologie, které může do této chvíle označovaný vyspělý svět jen závidět. A staví nejen silniční trasy, ale i velkolepé železnice všeho druhu. Po nich jezdí nejrychlejší vlaky světa, jejich vlastní konstrukce. Tento stát bezpochyb staví i tu vaši M11 a postavil i ten jejich most. Hluboký respekt k Číně. Tedy jestli si autoři článku mysleli, že tímto stoupne obdiv k Rusku, tak nikoliv, stoupá obdiv k Číně.

      Vymazat
    7. 7:59 To nesrovnávej! Páč na rozdíl od Rusáků, kteří coby de facto vječně zlití divoši křepčící za bílýho dne v pochcaných teplákách! - https://www.youtube.com/watch?v=LhXXiVgILKQ

      ... jsou pro civilizaci zcela nepotřební, tak žluťáci, až je zbavíme komoušů, nám můžou dál sloužit tradičně v roli kuliů i kuliJan s takovouto praktickou šálou na krku! - https://www.dhm.de/fileadmin/medien/lemo/images/ba008251.jpg

      Vymazat
    8. 7:59
      Nemůžete chtít, aby se ruští liberálové rovnali čínským komunistům. Ale je nutno uznat, že oproti časům kdy řídicí pozice byly obsazeny tragikomickými loutkami jako Jelcin, s tisíci poraděnků z USA za zády, udělali Rusové obrovský pokrok. No a až odejde Putin, třeba i na ty komunisty dojde. Pak by se dalo očekávat vzedmutí odpovídající významu a bohatství takovéto země, pak by s komunisty v Číně mohli spustit velký transformační krok celého lidstva.

      Vymazat
    9. 9:25, to myslíte vážně s těmi komanči, díky nimž zbankrotoval a následně se rozpadl SSSR? Teď je pokladna plná, ekonomika a fiskální politika stabilizovaná, navzdory nepříznivým podmínkám, systém rezervních fondů funkční, zlato opět v trezorech. Země z totálního úpadku opět na pozici velmoci. Dvacet let práce. To opravdu chcete, aby tam přišla tahle smečka, která hodí pár kostiček lůze, a pak začne rychle krást, aby to stihli do té doby, dokud je neodpraví? Komančové neumí hospodařit a nikdy jim to nešlo. Beztak se pro potřeby vlády a hlavně Kremlu využívají všichni, kdo se jeví v ekonomii dostatečnou autoritou, tedy včetně komunistů. A jak myslíte, že si poradí s kontinuitou v zahraniční politice? Už vidím nesympatického fousatého agro-oligarchu Grudinina s jeho sociálně komunistickými slogany, člověka, který není ani na úrovni Lukašenka, jak vstupuje coby hlava jaderné velmoci do mezinárodní sféry. To už nebude trapná a smutná klauniáda Zelenského, ale tragédie.

      Vymazat
    10. 12:13
      Komančům v Číně hospodaření docela jde. A Šlo to i těm našim.
      Naopak moc to nejde evropským liberálům a obzvláště ne americkým, jejichž dluhy trhají stále nové a nové rekordy.
      Věřím že ruští komunisté by se s těmi čínskými docela dobře domluvili.

      Vymazat
    11. 13:38, to vypadá jako hrozba. V Číně není komunismus. Tam je jen silný státní sektor, co umí vybrat daně, korupci a krádeže trestá kulkou do hlavy, obyvatelstvo je rozkastované, ale jinak frčí kapitalismus. Zatím to funguje efektivně, ale možné to je jen v Číně. Číňané a Asiaté všeobecně jsou poměrně specifičtí. Já bych takhle žít nechtěl.

      Vymazat
    12. 18:18
      Proč hrozba? Mně, coby kvalifikovanému dělníkovi, se za komunistů nežilo špatně. Věřím že významná část Rusů by došla ke stejnému závěru.
      Nikdo nikde netvrdí, že je v Číně komunismus, ten ostatně zatím nebyl nikde. Ale asi se shodneme, že tam vládnou komunisté.
      S tím kapitalismem bych byl v případě Číny opatrnější. Rozhodně tam nemají společenský řád jako v USA, ani jako v Evropě. Žádné svévolné řádění "neviditelné pazoury trhu"(zvůle bohatých), ale stát si udržuje v rozumné míře stabilní kontrolu nad trhem, provozuje státní podniky, sestavuje tradiční pětileté plány aj. Momentálně se chýlí k závěru 13. pětiletka.
      Mně nebyla proti mysli sounáležitost se státem a odůvodněná hrdost na příslušnost k němu. Po zkušenosti uplynulých 30 let by to však pro mě mělo ještě o několik řádů větší váhu.

      Vymazat
    13. 18:18 V Číně opravdu není komunismus. Ale čo sa dá robiť, jejich raketový vzestup způsobilo komunistické vedení. Stejně jako raketový pád Ruska způsobili aplikátoři kapitalismu. Vy byste tak žít nechtěl. Ale více než miliarda Číňanů by zase nechtěla žít v hnusu, do kterého jsme se vlastní hloupostí dostali my.

      Vymazat
  22. Podle mě žádná debata nemá smysl. O té dálnici nikdo nic neví. Jak je to udělaný vespod, jaké to má bezpečnostní parametry, jaké to má kvalitativní parametry, šířku, kolik je tam sjezdů, mostů a hlavně kolik ta dálnice opravdu stála.
    To, že takováhle stavba se musí v Rusko postavit hlavně rychle, to je stará věc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš fuck.
      V Rusku je svrab, neštovice, hladomor.
      Takže čím by otrhaní, hladoví, ožralí mužici po té dálnici jezdili.

      Vymazat
    2. 0:40
      No čím??? Ladama přece. Nejprodávanějšími auty v Rusku. Značkou, národním pokladem Ruska, který musel v roce 2009 zachránit Renault (později Nissan), jejich technologie a taky západní manažeři, před bankrotem.

      Vymazat
    3. Volové, podívejte se, kolik se v Rusku vyrobí licenčních aut. Např. Oktávií.

      Vymazat
    4. Rusové pokud jde o alkohol stále ve spotřebě klesají. Na ČR v průměru co vychlastá jedinec ani náhodou nemají

      Vymazat
    5. Žádná dálnice není, to jsou jen výmysly NR. Podívejte se do googlu. Rusko nemá silnice ani železnice, tam se chodí pěšky po stepi.

      Vymazat
    6. Ty možná nic nevíš. Vzhledem k tomu, že po některých částech se jezdí od roku 2014 a ten úsek se nepropadl tak asi to postavily dobře.

      Vymazat
    7. 0:31, taky si myslím, že podobné články a debaty nemají smysl. Postavili silnici. No a co? Staví se všude po světě a mnohem grandióznější stavby. Spíš je žalostné, že to je jejich první stavba tohoto druhu, u nás v zaprděném čechomužykstánu, je dálnice už od sedmdesátých let, v Německu od třicátých, v Mexiku od padesátých. Takhle stavba měla existovat už minimálně v těch sedmdesátkách. A kromě ní měla být dálniční síť až do Vladivostoku. Stejně tak už měla minimálně patnáct let frčet výstavba vysokorychlostní železnice, protože Transsib stále jezdí po carském, případně Stalinském železe. Byť přesně.

      Vymazat
    8. 8:08
      Pche! My bysme jim ukázali, jak se staví dálnice.

      Vymazat
  23. a muzici jezdi taky na konich a kozach s tim dalnice pocita a ma pruhy pro spousty koni koz buzerantu a vubec i burlaci mohou tajhat lode

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, tahat lodě v těch bažinách.

      Vymazat
    2. Konečně jste mi vysvětlil, proč jsou podél dálnice ty škarpy. Ono to je kvůli tomu tahání lodí burlakama. P.K.

      Vymazat
  24. Tak teď sme jako rozvojová země.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těžko poznat, kterou zemi máte na mysli.

      Vymazat
  25. Průměrná délka života v Rusku za 20 let vzrostla o osm let

    ženy 78,5
    muži 68,5

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za 20 let vzrostla o 5.4 roku

      https://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.LE00.IN?locations=RU

      U nás za stejnou dobu o 5.7

      https://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.LE00.IN?locations=CZ&view=chart

      V Rusku se skvělým zdravotnictvín umírají dnes lidé o 7.4 roku dřív než Češi. A to nejsme v tomto ohledu žádní přeborníci.

      Btw. věk odchodu do důchodu je v Rusku a ČR stejný.

      Vymazat
    2. 8:58
      Koukám na to jako blázen. Ten obrovský propad, nejen ve věku dožití, za časů, kdy měl Západ Rusko tak rád a chválil jej za demokratizaci a cestu správným směrem. A ten strmý růst, nejen věku dožití, od doby, kdy se z Ruska opět stala "říše zla" a jdou "od desíti k pěti". No rozumíte tomu?
      Teď jsem se ještě nerozvážně podíval na vývoj u našich spojenců a vzorů největších. Snad jsem to ani dělat neměl, představte si, psssst, nikomu to neříkejte. Jejich věk dožití, ehm, ostýchám se to říci..., klesá. To přeci není možné, to musí být nějaké spiknutí! Teď si představte, jestli to tak půjde dál. No snad o tom raději ani nepřemýšlet...

      Vymazat
    3. 9:51
      Samozřejmě, že tomu rozumím. V roce 1991 SSSR zkrachoval. A lidé se po krachu mají obvykle bídně. To dá rozum, ne?

      Mírný pokles v USA je dán neustálým přísunem dalších a dalších imigrantů především z chudých latinskoamerických zemí.

      Vy si spíš všimněte prudkého nárustu doby dožití v ČR mezi lety 1990 až 2017. Za 27 let prodloužení o 8.1 roku. Kdežto za 30 let mezi lety 1960 až 1990, kdy bylo údajně oproti dnešku skvělé zdravotnictví a superkvalitní potraviny, prodloužení o pouhý 1 rok.
      To je dost velká záhada.

      Vymazat
    4. 10:04
      Kdyby se jen lidé měli bídně... I když nevím, proč by se měl tak drasticky propadnout věk dožití. Ale tam byl strmý pád snad všech myslitelných ukazatelů. A Západ je chválil, jak to dělají dobře, jací jsou kabrňáci a jak jsou demokratičtí. Že by vrcholem demokracie bylo ostřelování parlamentu tankem?
      Já si tedy představuji, že když o někom říkám že něco dělá dobře, tak to u něj jde od horšího k lepšímu. Ne naopak. Vám to tak nepřijde?
      A když jde Rusko dnes opačným trendem a evidentně, průkazně a nezpochybnitelně se ve všem zlepšuje, tak se Západ může zjančit. Mně to tedy přijde hodně divné. dokonce tak moc divné, že mám pochybnosti jestli ten "Západ" to s tou demokracií myslí opravdu vážně a jestli víc než o blaho Ruska neusiluje o jeho poškozování. Vím že je to takřka fantaskní představa, ale přestože to Západ vždy s Ruskem myslel dobře, nemohu se toho podezření zbavit. Jak to vidíte vy?

      Připadá mi celkem přirozené, když se po likvidaci průmyslu, který samozřejmě přináší nejen znečištění, ale i zvýšenou úrazovost, dojde ke zvyšování věku dožití. Vedle toho došlo určitě i k výraznému pokroku ve vědě, zvláště ve spojení se zaváděnou digitalizací. Celosvětově, asi vyjma Ruska, v té době chváleného a plácaného po zádech.
      Přesto mi přijde trošinku zvláštní ten prudký start růstu věku dožití zahájený v roce 1990. Co se tenkrát stalo, že to z roku na rok tolik ovlivnilo věk dožití? Vše má svou setrvačnost. Nevím o tom, že by se začala lidem rozdávat živá voda. Napadá mě tedy jen nějaká změna výpočtu, nebo zahrnutí jiných parametrů apod.
      Každopádně předpokládám že se rostoucího věku dožívají především generace, které většinu svého života prožily v socialismu, nikoli generace narozené po r.1990. Co myslíte? U těch si budeme muset počkat, jakého věku se skutečně dožijí. A já bych si při jejich zdravotním stavu, rostoucích problémů s alergiemi, kožními problémy a strmě rostoucích případů rakoviny, objevující se mnohdy už před 40 rokem života, nedělal moc velké iluze. Možná že věda jim umožní přežívat do vysokého věku, ale za jakého komfortu. Ostatně ani těm dnešním osmdesátníkům a devadesátníkům není mnohdy co závidět. Zajděte se někdy podívat na LDN.
      Abych to shrnul, předpovídat se dá od stolu ledasco, třeba že lidé se budou dožívat věku 300 let a ve skvělé kondici. Ale až realita ukáže. Zatím máme ověřeno jen to, že vysokého věku se dožívají lidé kteří se narodili před válkou a budovali socialismus.

      Vymazat
    5. Anonymní19. listopadu 2019 8:58
      ----------------

      když napíši, že je to o cca 8 let tak je to 8 let!! Vy nám tady dáváte graf co končí rokem 2017. já uvádím rok 2019 pro muže a ženy. Průměr pro obě pohl, je tedy 73,5 let

      Vymazat
    6. Udaje za rok 2019 neexistují, podvodníku! Protože logicky ještě ani nemohou existovat.
      A 5.4 roku není 8 let. Izvinítě.

      Vymazat
    7. To si myslíš hlupáku, že udaje se publikují jen za celí rok? https://prnt.sc/pzmjs9

      Vymazat
  26. To je tady jak v zoo, jen pište dal. Tolik nespokojených občanů který jsou ohromen dálnici..
    Taky známý český syndrom, odpovědět na cokoliv že je to lepší v Německu je zde vidět..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi tak, je to trapné. Někde v Rusku zalili asfaltem nějaké díry a tady je z toho svátek. První dálnice v Rusku, rok 2022 (možná) - HURÁ! To jakože fakt? Když Pákistán dostavěl tu svoji první někdy před dvaceti lety, taky to oslavili ohňostrojem?

      Vymazat
    2. 8:18
      "První dálnice v Rusku"? Možná v roce 2022?
      Jak jste na to přišel?

      Vymazat
    3. 9:57 Říkal to Janda na minulém PŠM (politickém školení mužstva). A že prý se nemáme dívat na videa Rusů, kteří po těch neexistujících dálnicích jezdí. To všechno jsou prý jen dezinformační animace hybridní války, vyráběné v Petrohradské trollí fabrice pomocí dřevěných ščotů. Protože Rusové nemají ani kamery, ani mobily, ani počítače. A prý žijí v zemljankách, kde mají přístup jen k síti od pavouků. Kdepak nějaký web a YouTube, tam prý můžou jen Putinovi agenti.

      Vymazat
    4. 21:31 A na co by si se tak chtěl asi dívat? Na tuhle smradlavou hordu ožralých, za bílýho dne v pochcaných teplákách křepčících podlidí? - https://www.youtube.com/watch?v=LhXXiVgILKQ

      nebo snad na tyhle Putlerovy zdegenerovaný voliče? - https://www.youtube.com/watch?v=I1ImlHGLPj0

      Vymazat
  27. https://www.youtube.com/watch?v=YCXm_KHJ2vY

    dálniční okruh A118(KAD)

    OdpovědětVymazat
  28. Je zbytečné komentovat neschopnost tohoto režimu zbudovat nové komunikace. Ani udržovat je v přijatelném stavu nezvládá. Ale tento režim nezvládá vybudovat vůbec nic obecně prospěšného. Jedinou výjimkou v tomto Pragocentrismu je sídelní město vlády a parlamentu. Jedině tam se občas něco vybuduje. Nikde jinde. To ale mládež nikdy nepochopí, protože jí vtloukli do hlavy jen jedinou myšlenku - že za minulého režimu bylo naprosto vše špatné. Na to aby si srovnali nepřeberné množství přehrad, elektráren, komunikací, nových továren a kulturních sálů s tím minimem v Praze nemají dost logického myšlení. Nenaučili je tomu.

    OdpovědětVymazat