Reklama

čtvrtek 12. prosince 2019

Podivuhodná existence mediálních lží o svobodě

PPK
12.12.2019  Outsidermedia
Když jsem v říjnu otevřel televizi, uviděl jsem upoutávku: „Třicet let svobody!“. Když jsem v listopadu zapnul rozhlas, tak tam bylo totéž: „Třicet let svobody!“ Připojím se dnes na internet a opět je to stejné. Možná, že kdyby žil spisovatel Vladislav Vančura, o dnešní době by napsal: „Způsob podzimu české propagandy se zdá být poněkud nešťastným.“ Nešťastným proto, že už přísloví praví, že všeho moc škodí a když je něčeho moc, tak je toho příliš.


Kdysi mi řekl můj celkem už dospělý syn: „Je dobře, že je tu svoboda!“ Protože mám své zkušenosti, tak s určitými rozpaky jsem namítl: „Uvědomuješ si chlapče, že k tomu, abys měl svobodu v čemkoliv, buď ji musíš nejprve od někoho dostat, anebo něčím za ni zaplatit?“ No, byla tehdy škoda, že povinnosti nám oběma zabránily v další debatě a řeč tím pádem skončila a tak dodnes netuším, jak by asi probíhala, kdyby času bylo víc. Přesto však mám trochu obavu, že by tehdy bylo nejen málo času, ale možná i vůle v úvahách pokračovat.

Takže, je tu stále pro nás oba otázka: Co to je, ta svoboda člověka, tvora od přírody sociálního? Je to snad stav společnosti, kdy si mohou všichni dělat, co je napadne? Anebo je to režim, v němž pravidla soužití s názvem ZÁKONY všem stejně (!) vymezují nejen svobodu, ale i hranice morálky, za nimiž je pak už jen území práva trestního – toho práva pro kriminálníky?

Tak vida, co nám realita světa ukázala! Skutečnost, že svoboda bezbřehá, ve všem úplná vždy a pro každého – vlastně neexistuje! No jo, ale vysvětluj to – jak těm mladým nezkušeným, tak i starým naivkům, kteří o životě přemýšlí jenom povrchně a občas. Že by proto, že jim postačí, že právě takhle to přece říkali nějací titulovaní „experti“ včera v televizi? Aha! … Ach ti novináři a ta jejich mééédia, že?

Proč tedy ti pisálkové z „mejnstrýmu“ po celé dny melou jen o svobodě, když přece úplně všichni polovičními idioty asi nebudou, aby jim myšlenkově nedošlo, že svoboda pro všechny, ve všem a za všech okolností – vůbec možná není? Že by to bylo proto, že se o tom tak příjemně žvaní a zároveň se to dobře poslouchá? Anebo proto, aby mediální politruci nám dementům naznačili, že když svoboda je tu dnes, tak že konečně musí být logické a jasné, že svoboda tu před třiceti roky přece vůbec v ničem nebyla?

No dobrá, však já vím, že nekonečně o minulosti memorovat jen slovíčkem TOTALITA, že to se lidem přejedlo a tak se jim to musí zopakovat zase jinou slovní formou, aby už konečně pochopili, že ráj na zemi je tu až teprve teď. Jenže kdo ví, jestli televizní diváci, čtenáři novin a rozhlasoví posluchači … jednak právě tohle informačně přijmou a pokud ano, tak zda také tomu bez výhrady uvěří?

No já tedy ne, jestliže vím, že tu máme stovky vymyšlených zákonů a vyhlášek vlastních i těch evropských. Norem s tisíci závazných paragrafů příkazů a zákazů. A neuvěřím také proto, že velmi dobře vím, že pro svobodu bez přívlastků by pak do všech Ústav států a národů Planety musil stačit paragraf pouze jediný. Ten, jímž by parlamenty zemí světa všem lidem uzákonily pouze povinnost MÍT SVOBODU! Takže, kdo mi odpoví? Je tedy ta absolutní svoboda absolutním pojmem víry pro normální lidi, anebo jen nesmyslem pro „politické debily“, jak je nazývá Valerij Pjakin?

No dobrá, ale tak už uvažujme aspoň chvíli jen převážně vážně: Jak je to tedy SKUTEČNĚ s tou svobodou? Máme ji, anebo nemáme? Inu zdá se, že máme, ale jenom takovou, kterou jsme schopni si tržně a podnikatelsky zakoupit. Uzavřít např. takový byznys, abychom byli zdravější nebo otitulovanější a proto i vzdělanější. Abychom byli bohatší a váženější a milovanější těmi nám podobnými. Zkrátka úspěšnější. Abychom se společensky posunuli výš, nad paragrafy příkazů a zákazů pro ty, kteří si ještě nemohou dovolit mít na všechny dosud existující příkazy a zákazy tiché výjimky, které přece prý vždy potvrzují pravidla.

.Shrnuto: Máme tedy svobodu a právo cokoliv podnikat a cokoliv si tržně koupit a cokoliv i vlastnit. Tu svobodu a právo ovšem ale jen tehdy máme, pokud na to máme. Také, pokud nám to nezakážou ti, kteří si již koupili nějakou vyšší svobodu a silnější právo. Například právo – nám to naše podnikání, kupování a vlastnictví nejen umožnit, ale v případě když tak uznají, nám ho i zakázat. Inu zkrátka, nedivme se, vážení. To je tržní demokracie.






13 komentářů :

  1. Jo souhlas jen omleté fráze svoboda,humanita, lidské práva to si všechno mainstream může strčit za klobouk. Jen další výrobci hesel v opačném gardu.

    OdpovědětSmazat
  2. Skutečnost, že svoboda bezbřehá, ve všem úplná vždy a pro každého – vlastně neexistuje! Svoboda je poznaná nutnost jak jsme se učili v marxismu. Svoboda každého končí tam kde začíná svoboda jiného. Co k tomu dodat? Právní řád každého státu vymezuje svobodu svými zákony. Každý občan má povinnost ohlásit porušování zákonů a porušování zákonů je trestné. Tolik svobody co jsem požíval za socialismu dnes nemám. To úředníci státního aparátu mají nejvíce svobody. Mohou se vykašlat na každého....

    OdpovědětSmazat
  3. Včera večer jsem ve zprávách slyšel o jednohlasném hlasování zastupitelů z Řeporyjí. Po té jejich názory - všichni demoblok. Bylo mě z toho ZLE. Název "památníku" zločinných vlasovců bych nazval: tryzna za bestiálně umučené občany. Zářkov a okolí duben 1945.

    OdpovědětSmazat
  4. Jaká svoboda ? Vždyť si ani nemůžu rozhodnout, co s mým majetkem, až zemřu. Někdo si tu vymyslí zákonného dědice a já abych někomu zdůvodňoval, proč nemá dědit?? Nějak si nepamatuji, že by stát dotoval mnou vytvořené hodnoty, tak ať mi do toho laskavě nemluví. To je totiž taky svoboda a docela dost důležitá.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Mám ten samý problém. Hnus! Zlatý socík!

      Smazat
    2. Manželce už jsem ppradil, že kdybych náhodou vyhazoval kopyta, tak ať kašle na resustitaci a maže k bankomatu vybrat co se dá. Dřív než jí zablokují NÁŠ účet, kvůli dědictví. Oni nemůžou počkat až umřem oba. Svoboda je v této zemi imaginární pojem.

      Smazat
  5. Dá se svoboda vůbec koupit? Já si myslím že ne. To je pouze volnost v jednání, kterou si zaplatím a mohu dělat něco na úkor někoho jiného. A proto logicky nemohu být svobodný, protože ten komu jsem znemožnil uplatnit "nákupem" svobodu není svobodný a protože podmínkou skutečné svobody je také svoboda společnosti, nemohu být takto svobodný.
    Z toho také vyplývá, že svoboda je především odpovědnost.
    Ty čachry machry s nediální svobodou jsou jen zástěnou našeho klamání. Takže nám můžou tvrdit, že tady máte svobodu a co chcete vlastně víc? Ve skutečnosti nám tím jen zavírají huby. Takový nějakýsi starosta či kterýsi primátor někde se svými "neortodoxními" názory nám mohou být také ukazováni jen jako idylka pro potvrzení "skutečné" svobody. Ostatně nebude to ani tak dlouho trvat a bude tu stejně jediná svoboda slova říkat to, co je správné. Jedině správné. Ale ani to není žádoucí, to by bylo - pro ně - feudální právo "moderního" typu. Zákonitosti vývoje společnosti jsou nesmlouvavé a když je moc zneužívána, vede cesta "mocných" zákonitě k čemukoliv, co by se podobalo "hře" na pány a otroky, v lepším případě "pouze" poddané. Ti, co získali moc vždy v minulosti v drtivé většině případů prohlašovali o "svých" podřízených, že jsou líní, neschopní, k ničemu nezpůsobilí. Takže jediná cesta je "udržet" status quo těch moudrých, schopných, laskavých a obětavých elit.
    Pokud chceme skutečnou svobodu, pak se musíme připravit na to, že to bolí. Museli bychom se stále sebevzdělávat, abychom mohli co nejkvalifikovaněji spolurozhodovat. To je naprosto nekompromisně zásadní požadavek svobody. Museli bychom na sebe brát mnohem více odpovědnosti a přestat se bát nejen vyjádřit svůj názor a stát si za ním, ale také po rozhodnutí respektovat převažující názor. I kdyby se nám nelíbil. Museli bychom se naučit respektovat jeden druhého. Museli bychom myslet na budoucnost. Museli bychom se také naučit - a to je to nejhorší a nejtvrdší - tu svobodu nekompromisně hájit.
    Ale řekněte sami, jen tak pro příklad, kdo bude večer dobrovolně studovat a něčemu se učit, když si může sednout do křesla a jukne si na televizi? Kdo si na sebe dobrovolně vezme odpovědnost, kterou nemusí mít?

    OdpovědětSmazat
  6. Tady se podívejte na tu "svobodu" obyčejných lidí!
    https://news.e-republika.cz/article4241-Bernie-Sanders-po%C5%BEaduje-vy%C5%A1et%C5%99ovani-pracovnich-podminek-Amazonu

    OdpovědětSmazat
  7. Spíš než 30 let svobody bych napsala 30 let sešupu k nesvobodě.
    Vůbec si nechci představit,kam nás dovede tento typ "svobody" co nám tady instalují liberofašouni, kteří převzali moc.
    Ta jejich svoboda je jenom pro některé,pro daňové poplatníky jsou jenom povinnosti.Živit ty některé.
    Systém,ve kterém jurodivé nezyskofki mají větší moc,než VOLENÉ orgány,tady jde-podle mne- demoška do háje.
    Zdá se mi,že havlérka si té moci pro sebe uzurpuje čím dál tím více,čile se k volantu prodíraj i potomci těch chartistů a "studentských vůdců".
    Proč jsem ty vůdce napsala v uvozovkách?
    Protože to byli převážně funkcionáři ČSSM, kteří by se bývali ke korytům přisáli i kdyby nepropukl listopad.
    Je to smutné,ale o takovém nepotismu jak jej provozuje havlérka se bolšánům ani nezdálo.
    Helanov

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Doufám že Pajerové a jejímu košatému klanu zní v uších.
      Helanov

      Smazat
    2. Stačí se podívat, jak to vypadalo v disentu. Prachy z venku chodily jenom vyvoleným. Pokud měli chuť, tak něco "šoupli" kámošům. No a pak se to všechno přesunulo na "pozice" ať už vládní, poslanecké a pod.. A žádný archiv neprozradí kdo to financoval, kolik kdo přijal, kdo je komu zavázaný, kdo byl agentem cizí moci / a případně tedy stále je, neboť nic není zadarmo/.

      Smazat
    3. Helo, přidám se k vám a připojím žalobu na nedodstupnost práva pro sociálně slabé občany. Existuji nízkopříjmové skupiny, pro které je nemožné nechat si napsat od advokáta i dopis. Neorientují se ve složitých cestách domoci se práva třeba přes ombudsmana.

      Smazat
  8. Bezpečí je produktem svobody jednotlivce a svobody celku. Současné nadřazování svobody jednotlivce svobodě celku ve svém důsledku ohrožuje jednotlivce i celek.
    Je potřeba si uvědomit, že obě svobody - individuální i kolektivní jsou nezbytné pro skutečnou demokracii. Ta je nejvyšším stupněm kolektivismu. Synergickým efektem obou svobod je nejvyšší možná míra bezpečí celku a jeho členů.

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.