Reklama

pátek 13. prosince 2019

Rusko: Nizozemci chtějí skrýt své chyby při vyšetřování katastrofy MH17!

-kou-
13.12.2019 RIA.ru a PrvníZprávy
Nizozemsko chce skrýt své vlastní chyby při vyšetřování katastrofy MH17 tím, že se snaží proti Rusku vznést nárok na vydání bývalého velitele jedné z jednotek protivzdušné obrany samozvané DLR Vladimira Cemacha.


Uvedla mluvčí ruského ministerstva zahraničí Maria Zacharová.

„Byly jim mimo jiné byly předány odtajněné údaje o ruském vojenském vybavení a výsledcích experimentu, který byl proveden koncernem Almaz-Antey, byly zaslány primární radarové údaje, dokumentace. To vše podle dokumentů prokázalo ukrajinskou identitu rakety, která sestřelila malajský Boeing. Jak jsou všechna tato data plně zohledněna jasně vidíme z předběžných výsledků šetření,“ poukázala Zacharová.

„Je jasné, že právě tento selektivní přístup k práci s informacemi neumožňuje vyšetřování postupovat vpřed a nutí jej jednoduše stagnovat. A takzvané úspěchy, které byly vyhlášeny na tiskové konferenci společné vyšetřovací skupiny 19. června, jsou ve skutečnosti zcela pochybné. Mluvili jsme o tom také na různých úrovních, jsou oprávněně kritizovány jak odborníky, tak zástupci několika států,“ uvedla.

„Vzniká dojem, že v této souvislosti nizozemské státní zastupitelství, aby za účelem skrytí vlastních chyb, obvinila ruskou stranu z nečestného přístupu ke spolupráci při provádění různých žádostí o právní pomoc," dodala Zacharová.

Podle ní to vypadá, že chtějí na Rusko „znovu přesunout vinu za pomalost, neefektivnost vyšetřování atd.“

Zakharová poznamenala, že poté, co Cemach „navštívil sklepení SBU (ukrajinské tajné služby – pozn. red.), jeho zdraví bylo jednoduše podkopáno. Nezapomeňte na nezákonnou činnost ukrajinských služeb, které ho zadržovaly. Bylo provedeno v zájmu vyšetřování, na které mimochodem dohlíží nizozemské státní zastupitelství. Život tohoto muže byl tedy v přímém nebezpečí. Během zadržování ho důstojníci SBU bili, proti němu používali sedativa. Krytí speciální operace (na jeho zadržení) organizovalo ostřelováním z minometu na demarkační linii, v důsledku čehož byla jedna osoba zabita a jedna vážně zraněna,“ poukázala mluvčí ruského ministerstva zahraničí.

„Chtěla bych vám připomenout, že ho vyslýchali nizozemští vyšetřovatelé již dříve - měli s ním odpovídající rozhovory, když byl v ukrajinském zajetí. Navíc to všechno proběhlo, jak nyní chápeme, v podmínkách fyzického a psychického nátlaku. Ti, kdo ho vyslýchali, mohou být obecně kvalifikováni jako spolupachatelé zločinných činů proti této osobě,“ zdůraznila Zacharová.

V červnu ukrajinští příslušníci SBU unesli Cemacha, který byl předtím v Kyjevě označen v případě katastrofy malajského Boeinga v Donbasu za svědka (nikoliv coby obviněného účastníka), z jeho bytu v Sněžném a odvezen do Kyjeva. V září byl propuštěn v rámci vzájemné výměny osob zadržených Moskvou a Kyjevem.

Malajský Boeing letu MH17 letící z Amsterdamu do Kuala Lumpur, byl sestřelen 17. července 2014 poblíž Doněcka. Na palubě bylo 298 lidí, všichni zemřeli. Kyjev z katastrofy obvinil opolčence, ti to odmítli a uvedli, že neměli prostředky k zasažení letadla v takové výšce. Následně ukrajinské a nizozemské orgány přišly s báchorkou, že rakety systému Buk převezlo na Ukrajinu Rusko a hned poté, co sestřelili Boeing ho odvezli zpět. Až na to, že nizozemští vyšetřovatelé na tiskové konferenci ukázali fragment „osudové“ rakety s výrobním číslem, která ale od konce 80. let patřila ukrajinské armádě.


Související:

8 komentářů :

  1. Ta nizozemská komise ale přece není komisí vyšetřovací! Jen zametací. Jejímž skutečným posláním je falzifikace a utajení existujících důkazů o vině kyjevské sebranky (řízené zpoza oceánu), a fabrikování "důkazů" o vině opolčenců, a tedy Ruska.
    Jsou už tím "vyšetřováním" únavní. A trapní jak lopuch.

    OdpovědětVymazat
  2. Řízení leteckého provozu v Evropě EUROCONTROL již několik dní před sestřelením doporučilo , aby se civilní letecké linky Ukrajině vyhýbaly a také mnoho velkých hlavních leteckých společností / Lufthansa, Qantas a další / letecký prostor Ukrajiny oblétaly! Je otázkou, proč byl let MH 17 naveden nad válečnou oblast a zde došlo k sestřelu! V každém případě zaplatí celou škodu Ukrajina, protože pokud jejich ŘLP převzalo let a nezajistilo bezpečnost leteckého prostoru , bude platit škodu!!

    OdpovědětVymazat
  3. Jedna fama tvrdi, ze mel byt sestrelen Putin a doslo k omylu pilota ktery ttuto akci provadel a je udajne po smrti Na kazdem sprochu pravdy trochu
    Putin za to muze ,je to lina kuze.

    OdpovědětVymazat
  4. Ten Boeing měl vytvořit záminku. Pachatel byl dopředu známý, a bez ohledu na výsledky vyšetřování, zhanoben. Teď se tomu dodá zdání řádného soudního procesu a Pepíček Geobbels se někde v pekle zatetelí blahem.

    OdpovědětVymazat
  5. Až se to vyšetří tak by bylo dobré pořádně zkoupat us poskoky aby se to už neopakovalo.

    OdpovědětVymazat
  6. Tak mám dojem, že to je naprosto jasná věc. Z nebe ještě padaly trosky a už byly sankce. A myslím, že viník byl známý, když se to letadlo odlepilo z letiště a stoupalo do oblaků vstříc svému osudu... A pokud to bylo jinak? Koho to bude za pár let zajímat?

    OdpovědětVymazat
  7. Je hrozně zajímavé,že ti "údajní vyšetřovatelé" v Nizozemsku, NIKDY nezveřejnili,jak radarové nebo satelitní snímky, dále pak komunikaci s pracovníkem letového provozu Ukrajiny s MH17 !!!! To jsou zásadní věci, které by měli ukázat na viníka !!!! A další podezřelá věc je to, že těsně po pádu MH17, už v TV házeli vinnu na Donbaské bojovníky a Rusko !!!! Zatím tato NEvyšetřovací komise žádný věrohodný důkaz NEMÁ, jenom samé lži a manipulace !!!!!

    OdpovědětVymazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.