Reklama

úterý 10. prosince 2019

Světová válka opět aktuální: Přeberou generálové moc? NATO je špinavá tikající bomba. Politici hot, vojáci čehý? Cvičíme pod wehrmachtem. Propaganda se činí. Rusko připraveno se bránit. Zase na špatné straně

Originální grafika ProtiProudu
Petr Hájek
10. 12. 2019 ProtiProud
PETR HÁJEK si povšiml podivného ticha, které provázelo summit NATO v Londýně a varuje před efektem „oka uragánu“, v němž je ukryta energie komplexního zničení civilizace


V Londýně proběhl summit NATO. Nejvyšší představitelé členských států vojenského paktu jednali formálně o obvyklých tématech: ruské nebezpečí, mezinárodní terorismus, více peněz pro americké zbrojovky. Nově přibylo čínské nebezpečí, migrace a ubylo turecké nebezpečí a islám obecně. Šéfové hlavních států si vzájemně trochu vynadali, především ten americký s francouzským. Nakonec (žádný společný dokument nepřijali) ale sdělili, že jsou skvěle jednotní, všichni se mají rádi, a pokud kohokoli z nich někdo napadne, půjdou ho ostatní bránit.

No tedy! To jsou chlapská slova (i ženská pochopitelně, jenže pohlaví je jen „sociální konstrukt“ a už se přece nerozlišuje). Žijeme prostě v nejbezpečnějším z možných světů. Směle se můžeme věnovat ještě důkladnějšímu rozvíjení vzorové (liberální) demokracie a svobody ve svých zemích.

Spočívá v utužování cenzury nepohodlných informací či názorů, protože jinak ten socialismus nevybudujeme. Ve spravedlivých občanských válkách menšin proti vítězům voleb – nejen jejich kriminalizací a impeachmenty. Ale též „liberálními aktivitami“ k vylepšení demokracie dle vzoru Hongkongu, Venezuely nebo Chile. Ke zničení hospodářství a návratu na stromy, neboť jen tak nebude blbé počasí. K zavádění práva šaríja pomocí nejvyšších soudců (právo muslimky nosit ve škole hidžáb je malý krok pro imigrantku, ale velký skok k islamizaci naší země). Prostě můžeme žít naplno. NATO nám zaručí, že se do našich vnitřních záležitostí už Bruselu nebudeme konečně vůbec vměšovat. 


Nuda, nebo blížící se drama?


Potud to opravdu vypadá, že nic nového. Že londýnské soaré „naťáckých“ papalášů bylo jen nutnou (a nudnou) formální schůzkou, která proběhla, protože byla naplánovaná – a plán se v socíku musí plnit aspoň na 110 procent. Tomuto závěru by odpovídaly i mainstreamové mediální komentáře: jen jako by z povinnosti. Nanejvýš se radostně pozastavily se nad tím, že prezident Erdogan sice vyhrožoval vetem dalšího posílení NATO na hranicích s Ruskem (v pobaltských zemích a v Polsku), pokud mu soudruzi nepřiklepnou uznání invaze do Sýrie jako protiteroristickou legální operaci, ale nakonec vyměkl, a prý nedostal nic.

Jak si tedy vysvětlit docela ostrou reakci Ruska? Ministr zahraničí Sergej Lavrov komentoval londýnský summit v Bratislavě po zasedání Rady ministrů zahraničních věcí OBSE takto:

„Bezohledná expanze NATO pokračuje, vojenská infrastruktura se rychle posouvá na východ. Blízko ruských hranic dochází k neustálému zvyšování napětí – a současně k neustálému obviňování naší země z agresivních záměrů. Přitom současné rozpočty aliance jsou více než desetkrát vyšší než vojenský rozpočet Ruské federace.“ NATO podle něj dalo v Londýně jasně najevo, že nechce ovládnout jen euroatlantický region, ale také Blízký východ – a odtud „měkký podbřišek Ruska. „Máme odpověď na všechny hrozby, které Severoatlantická aliance v tomto světě znásobuje, a jež Rusko a Čínu již otevřeně označují za cíl těchto hrozeb. Ale víme, jak na tyto hrozby reagovat: tak, abychom nespadli do závodů ve zbrojení, ale abychom svou bezpečnost spolehlivě zajistili.“
To nevypadá na pouze nezbytné formální odsouzení faktu, že Západ dál proradně obkličuje slovanskou jadernou velmoc, ač jí výměnou za souhlas se sjednocením Německa slíbil před lety opak. Lavrov je známý svou diplomatickou opatrností. Jestliže zvolil tento tón, spíše bychom měli tušit blížící se fatální drama. Ale proč?


Všechno je jinak?


Na první pohled to nedává příliš smysl: Americký Deep State si hraje svůj patrně bezvýchodný poker s vlastní zemí a v podobě pokusu o odvolání prezidenta Trumpa mu připravuje buď snazší znovuzvolení, nebo vyvolání skutečné občanské války č. 2. Británie za pár dnů buď jednoznačně zvolí rychlý odchod z EU (pravděpodobnější varianta), nebo se dál bude zmítat ve studené občanské válce, která by v případě „nápravného“ referenda (respektive setrvání v EU rozhodnutím Corbynovy vlády) nejspíš také vedla k jejímu rychlému „ohřátí“. Ostatně i Brusel by to stáhlo do ještě většího chaosu, neboť Francie s Německem se už pokládají za definitivní protektory dobyté Evropy.

Současně političtí lídři hlavních mocností pokračují v již zcela nezakrytých „námluvách“ s Ruskem. Důsledky absurdních sankcí dopadly především na evropské země, Rusku spíše pomohly. Nadále se sice formálně udržují, ale fakticky se jimi musejí řídit jen protektoráty „užitečných idiotů“, jako je třeba Česká republika. Objemy obchodů Británie a Spojených států s Ruskem dosahují rekordních čísel. Německo s ním dokončuje severní větev plynovodu, jímž obejde Ukrajinu a ještě víc rozlítí americké soudruhy, kteří svůj drahý krakovací plyn budou vozit tak maximálně Kyjevu a Varšavě. 


Usmíření na dohled?


Především kvůli tomu se zítra v Paříži sejde Merkelová a Macron s Putinem (formálně i se Zelenským). „Stíněni“ předstíráním jednání o urovnání konfliktu způsobeného vyhlazovacím pokusem kyjevských pučistů vůči ruskojazyčným Ukrajincům v Donbasu a Luhansku, budou jednat především o ekonomických otázkách. EU se propadá do recese, Německo je v politické krizi a na hraně krize hospodářské – a ve snaze to zakrýt, o to víc blázní s klimatickým alarmismem, jenž jeho energetické potřeby dorazí na dno a na kolena.

Španělsko půjde znovu k volbám, které nic nevyřeší (nejméně ze všeho brutální potlačení práva na sebeurčení Katalánců). Obdobně je na tom Izrael: také jím zmítá politická krize totálně rozdělené veřejnosti. Itálii to rovněž čeká brzy. Návrat Salviniho, který dává zcela jasně najevo chuť rozvíjet s Ruskem normální vztahy, přijde dřív, než Brusel doufá. O Maďarsku či Rakousku netřeba mluvit – ti už dávno normální vztahy s Ruskem budují. V severských zemích jednoznačně posilují národní strany – opět s racionálními politiky, které hříčky s mezinárodním napětím nelákají. Asi jedinou výjimkou je patafyzické Polsko. A pak malinké pobaltské země, kde stejně jako na Ukrajině je nenávist k Rusku spojena se znovuzrozením nacistických sentimentů části společnosti.

V čem je tedy problém? Německo, Norsko, Británie a další země dokonce riskují zásadní střet se Spojenými státy – a chtějí, aby jim Čína (Huawei) postavila sítě G5. Prostě proto, že to nikdo jiný neumí a zůstat bez nich, by znamenalo posunout se technologicky kvapíkem mezi zaostalé země. To se stane jen nám, protože zdejší Pátá kolona (Piráti, TOP, ODS, Chvilky a pod.) napojená na americké rezidenty v čele BIS a prokuratury doufá, že čím hůře, tím lépe. Ale v tom jsou spolu s Poláky příslovečnou psychotickou výjimkou, která potvrzuje pravidlo. Tak o co vlastně jde? Proč Rusko tak ostře komentuje londýnský summit NATO?


Kam se přesouvá moc?


Důvod je zjevný: Politici táhnou jedním směrem, generálové opačným. Nejen zbrojovky (do nichž dnes již patří také počítačoví giganti) začínají tušit nebezpečí klesajících zisků. Trumpovy (a Macronovy) sliby na přenesení dalších astronomických financí do programu Hvězdných válek jsou pro ně jen těšínská jablíčka. Ostatně je jasné, že Rusko je nejen v tomto ohledu technologicky jasně vepředu. Přestože má nesrovnatelně nižší vojenský rozpočet, vsadilo na nejmodernější zbraně, které definitivně kompenzují jeho dosavadní nevýhodu v mohutnosti pozemních armád. A jeho obranné prostředky – jako systém antiraket S-400 (respektive S-500), které již dodává nejen Turecku, ale také Číně a Indii – podstatně mění vojenskou situaci v celém světě v neprospěch Pentagonu.

Prostě hrozí, že brzy tady bude opět stav, že zaútočit na Rusko a Čínu nebude v podstatě možné. Jakýkoli „konvenční“ koflikt bude mít okamžitou eskalaci do celosvětové katastrofy. Tohle si generálové NATO jasně uvědomují. Všichni ti Petrové či Pavlové proto v pozadí tlačí na co možno největší zostření napětí. Prostor pro vyvolání války se zužuje – a tím se ovšem tato možnost stává paradoxně pravděpodobnější. Propagandistické mašiny se pokoušejí vyvolat ve veřejnosti alespoň stín vášní – protože bez nich studenou válku nelze na bod varu ohřát.

Zničehonic se právě dozvídáme, že česká armáda se příští rok zúčastní 132 (!) zahraničních cvičení. A na našem území se má dokonce konat neuvěřitelných šedesát cvičení armád jiných států, z toho dokonce pětkrát zde budou cvičit bez spolupráce s českou armádou. Jestli tohle není okupace, co potom? Zvláště pikantní navíc je, že naši vojáci budou kromě jiného zase cvičit v zahraničí na takzvaném European Challenge 2020. „Jde o výcvikovou aktivitu sil a prostředků vyčleněných pro EU Battlegroup pod vedením Německa,“ pravil mluvčí.

Je zjevné, že politické reprezentace západních zemí se dostávají na vedlejší kolej. Moc přebírají nikým nekontrolovaní generálové. Armády a tajné služby se připravují na válku s Ruskem. Vyvolat ji, je ten nejmenší problém. Vyřeší všechny problémy současně: blízkou hospodářskou krizi, klimatické blbno (kataklyzma všechno smaže) – i nové stěhování národů, bude-li kam.

To je hlavní zpráva ze summitu NATO. Organizace, do níž jsme byli Václavem Havlem přesunuti z Varšavské smlouvy, aniž se nás na to kdokoli zeptal. Dnes je již na otázky pozdě. Referendum nám nedovolí ani o Bruselu, natož o NATO.

Zda nedočkaví generálové převezmou politické otěže naplno, zjistíme brzy. V každém případě je to největší nebezpečí, kterému spolu s odumírajícím Západem aktuálně čelíme. Proto je o něm takové ticho.

Oko uragánu.

50 komentářů :

  1. Jo! Tomu zlému zrzavému skřetovi, co na koloběžce trajdal, bych moc rád pod kotel pár polínek přihodil!

    OdpovědětVymazat
  2. kdo je proti nám ??? před kým se máme chránit ??? kdo za nás bude bojovat ??? bude to stejné jako v roce 1938 a 1939 !!! Evropská armáda pod čím vedením ??? Chraňme si své hranice, nikoho nenasírejme a chovejme se férově. A k V4 - myslíte si, že Polsko pod vlivem USA bude bojovat s námi, za nás ??? Pěkný advent všem a v r. 2020 si udržujte všichni selský rozum i v Praze...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poláci si to budou muset srovnat v hlavě.
      Můžeme se jen modlit,aby se jim rozbřesklo,že v Kremlu už nesedí car ani 1.tajemník...
      Helanov

      Vymazat
    2. Pšonci a myšlení.....kvadratura kruhu!

      Vymazat
    3. 11:11: Víte, já jsem Polák. Nemám rád všeho druhu posměšky, takové jako prezentujete. Nebudu to rozpitvávat. Kdybyste uměl polsky - já můžu říci, že tento jazyk skutečně umím, což Vy bohužel ne - doporučil bych Vám na youtube pana Pitoňě, který jméno sice má blízko pitomce, ale k pitomci má velmi daleko. Dozvěděl byste se něco více o světě v kterém jsme žili, jak to zde chodilo před druhou světovou válkou. Není to k zahození, protože v jedné, myslím si chytré knize je napsáno, že II. sv. válku vyvolali emeričtí finančníci podporující Adolfa Hitlera od doby co se objevil na politické scéně a rovněž podporovali ruské bolševiky /taková města jako Magnitogorsk a jiná vznikla za americké peníze/. Stejný druh lidí řidí osud Emeriky i bohužel světa i nyní. V Norimberku tito spřadatelé druhé světové války, jak jinak, souzení nebyli. To byste se dozvěděl díky hloupým Pšonkům, kterými pohrdáte. Knihy Anthony Suttona: Wall Street i Hitler, Wall Street a rewolucja bolszewicka, Wall Street i Rooswelt, Skull and Bones, tajemna elita Ameryki, jsou bohužel dostupné na knižním trhu blbých Pšonků a ne na našem trhu, tedy ne v zemi oplyvajícími chytrými lidmi, mezi které určitě - to vidím - patříte i Vy. Rovněž takové lidí jako pan Pitoň /podle Vás to bude zajisté polský pitomec/ u nás, takovým způsobem přednášející - rovněž nenajdete. Rovněž nás dissent nynější doby má svou razancí daleko k dissentu pšonskému. Nejhorší jsou podle mně lidé s černobílým pohledem na svět, kteří rádi hází všechno pro ně nepřijatelné /toho na tomto světě je, co? - stačí jen si vzpomenout na vlastní rodinu - Vám zajisté všechno v životě klape/ do jednoho pytle - tedy pro někoho jsou všichni k nepřijetí - celý národ - Pšonci, Židáci, ruští mužící. Takové myšlení měl jeden co měl knírek - jmenoval se Adolf Hitler. Žijí v naší republice. Na štěstí pro mně černobílé myšlení, na rozdíl od Vás nemám, proto dokážu se podívat na různé skupiny lidí a vybrat si to dobré. Žil jsem mezi Poláky několik let v Anglii, někteří nestáli za moc, ale byli takoví, co mně pomohli. Vy dřepíte asi pouze u toho počítače a pohodlně celý národ vrazíte do toho pytle a pytel označíte Pšonci a strčíte jej na polici, kde je napsáno: Nepřijatelní. Díky takovým jak jste Vy, ten svět je tak špatný. Nazdar. Salve, zabedněnci.

      Vymazat
    4. 12,12
      Umístit dobrovnolně na vlastní území amiokupanty může jen retardovanej imbecil....pradon,ynteligentní vláda!A co se Pšonků týká,Češi nemají nejmenší důvod je mít v lásce.
      Čest a rukám klid.

      Vymazat
    5. Servusi,nikdo Poláky nepohrdá!!!
      Spíš je mi líto,že tak statečný národ který dal Evropě Jana Sobieskiho se dneska chová,jak se chová.
      Nedokáže přestat myslet na staré křivdy a odmítá pochopit,že dneska už nebezpečí nečíhá v Rusku,ale jinde.
      Polákům fandím,ale za to horování pro americké základny bych je nakopala.
      Helanov

      Vymazat
    6. Servus nám vysvětlil, že Poláci jsou o hodně chytřejší a lepší než Češi, protože tam vyšli jmenované knihy.

      No, to je ale málo.

      Domnívám se, že "polská nemoc" rusofobie má původ ve velkopolském imperiálním myšlení a touze vládnout východu Evropy. Tomu stojí v cestě Rusové a Rusko.

      Jinak pro njás je dobré i přes všechny přátelstív a sympatie si připomínat krátkou zimní válku Polsko-ČSR v letech 1918/19 a okupaci Těšínska, Oravy a Spiše v letech 1939 a pak i krátké pohraniční přestřelky v roce 1945.

      U nás se kdysi v Kostelci nad Labem vymyslela polka, název to symbolický, který vyšel z velkých národních sympatií k Polákům. Můj otec byl rodilý Varšavák a měli jsme díky jemu mnoho dobrých polských přátel. Je škoda, že Poláci bezvýhradně věří Amíkům. Je to do velké míry obdoba spojenectví Polska s Hitlerem. Myslím, že i tentokrát na to naši bratři škaredě dojedou.

      Vymazat
    7. 16:03...No,ono to bylo minimálně oboustranné.
      Rozhodně častěji dusili Rusové Polsko,než naopak.
      Ona by třeba Marie Sklodowská raději bádala v Krakově než v Paříži,ale její rod byl u carských poskoků špatně zapsaný a tak to nešlo.
      Ale nechci se hádat,vrtat se v historii asi k velkému porozumění neslouží.Máslo na hlavě má určitě každý.
      Helanov

      Vymazat
    8. Častěji napadali Poláci Rusko. Přečtěte si o tom něco.

      Vymazat
    9. Výše uvedené reakce na můj výplod - který figuruje u hodiny 12:12. To znamená i ten pán, kterému to bylo vlastně adresováno, máte všichni pravdu s tím, že já jsem psal že strkat všechny přislušníky určitého národa do jednoho pytle je špatně. Tedy třeba komentátor titulující Poláky Pšonci má pravdu ale je třeba napsat - VLÁDA polská je imbecilní. A přiznávám rovněž, že když čtu komentáře na youtube s polskými programy, tedy určenými speciélně pro toto etnikum ale rovněž s programy určenými i k všeobecné informaci, setkávám se s tím, že pokud se politiky týče, bohužel Poláci moudrostí neoplyvají, to jest dalo by se říci že rovněž obyčejní lidé moudrostí neoplyvají /kromě té imbecilní vlády v otázce třeba přijetí Amiků na vlastní území, které neznamená v podstatě nic jiného než okupaci, myslím, že to v polské armádě podobně jako u nás je podivné rovněž s otázkou výzbroje/. A zde je třeba říci - jsou i MOUDŘI Poláci. A Vážený Pane Dvořáku Vy jste to překroutil, co jsem napsal. Z toho, že v Polsku jsou dostupné ty knihy a ti prelegeenti, kteří jsou jaksi odvážnější než ti naši na youtube - ti naši vždy mluví jaksi vystrašeně, opatrně - nikdo, nebo téměř nikdo neříká na plné hrdlo, že Emeričané se svými švestkami by měli odtáhnout domu, snad to říká jen jeden a teď nejsem si jist jestli je to tak - pokud mě paměť nemýlí jmenuje se Černohorský. Bohužel asi všichni z Vás polsky natolik neumíte abyste poslouchali polské pořady, které jsou někdy velice zajimavé, proto tu bojácnost našich prelegentů nedokážete posoudit. Ubezpečují pana Dvořáka, že si nemyslím, že Poláci jsou chytřejší než Češi, naopak zjistil jsem jen podkladě učebnic, které jsem měl možnost studovat a např. jen toho nicotného latinského slovníku, slovník Kabrta je výtečný, daleko lepší než latinský školní polský slovník, ale co je zajimavé, kdysi jsem si v cizojazyčné literatuře /nevím jestli tenhle obchod ještě existuje v dnešní době/ koupil latinský slovník německý, který byl spíše malé velikosti a zajimavé je že při překladu /spíše bych to označil čtení, to jest čtu si latinskou bibli, abych snad vylepšil znalost toho jazyka/ latinské bible /Vulgata/ je jedinečný - obvykle obsahuje slova, která slovníky polský a český neobsahují. Pokud se týče preciznosti práce, mysleme si o Němcích co chceme, ale preciznost se jim nedá upřít, na druhém místě budou Češi a Poláci jsou na místě posledním. Člověk by měl ale žít tak aby si z různých lidí, které ve svém životě potká, tedy i z různých národů vzal pro sebe, to co se mu hodí a ne tak, že je všechny zavrhne. Lidé jsou v každém národu dobří i zlí. To ví snad každý.A ještě pane Dvořáku, s tím polským imperialismem máte také pravdu. Připadají mi jako blázni ti komentátoři kteří pišou o polských aktomových zbraních. Poláci by se měli držet těch hranic, které načrtli v Jalte a toho bránit a ne uvažovat jako Němci o revizi hranic. Němci to je národ, který vůbec pořád něco chce - v celých svých dějinách a nakonec po všech válkách je Německo teď myslím menší, než v době svého vzniku.
      A pánové abych Vás také naštval, pokud pravda dokáže nastvat, nakonec - v roce 1920 v době bojů Polska se Sověty /mimochodem v Kyjevě Poláci neměli co hledat/ Češi bohužel blokovali transporty zbraní z Francie do Polska.
      Další část tohoto textu viz níže.

      Vymazat
    10. Pokračování 0:14:
      O lednové válce 1919 Polsko-Československo jsem psal někde jinde. Nechce se mi to opakovat. Tehdy po ní v roce 1921 velvyslaneckým sněmem ve Spa byli podle mého názoru Poláci ošizení ve smyslu že uzemí s převažujícím etnikem polským mělo být přisouzeno Polsku. Poláci toho dostali méně, než měli. To jsou ale vyčpělé věci, nyní ta sporná území obhospodařují již sto let Češi a předím Československo, žije na těch uzemích drtivá většina Čechů a to i v těch vesnicích, kde v roce 1900 jedinými cizinci - tak to ujměme - byli např. dva Němci a jeden Čech, všich tři zaujimající takové posty jako vedoucí železniční stanice a pošty, poslední byl již nevím co. Zbytek bylo Poláků. Nyní v takové dědině Poláci jsou v menšině, tedy původní Poláci se počeštili - stejný proces jako třeba v Alsatz und Lotringen, ale tamější poměry a německou hrdost zase neznám natolik, abych to mohl říci jistě. Navštivte hřbitovy, tam z pomníku promlouvá historie. Uvidíte polská jména a epitaf v češtině. Byla jedna dědina, kde prvními Čechy se staly dvě početné rodiny, jejichž otcové byli zaměstnání u hraběte Larische a při příchodu Matice České, která dětem věnovala ošacení a boty, děti naplnily nově zřízenou českou školu jako první Češi. Tak jsem to slyšel o dědině, kde jsem strávil své dětství u dědečků. Nuže Češi jsou rovněž lidé a jak si nedělám iluze o jedině čestném národu - Polácích, tak si také nedělám iluze o žádném národu.
      Pánové již nebudu se vyjadřovat k té lednové válce 1919. Jestli chcete poznat skutečný, tedy pokud možno nestraný stav věci, přečtěte si nějaké polské prameny o té otázce podle myšlenky: Pravdu o sobě se dozvíš od nepřítele, nikoliv od přítele. Polský jazyk neovládáte? Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody. Cizí jazyk se lze naučit za 3 měsíce při počtu 3-5 hodin denně - tedy v míře dovolující s patřičnou slovní zásobou a znalosti základní gramatiky, jste pak slovníkem schopní přečíst cokoliv, případě nutnosti samozřejmě s odborným slovníkem. Loučím se se slovy Žijte blaze. Již nereaguji. Nechci se zde stát spisovatelem.

      Vymazat
    11. Servusi jste sečtělý a moudrý člověk.
      Potkávám se se sousedy vlastně denně. Jsou velice pracovití, podnikaví, mají velmi kladný vztah k půdě- nestydí se za to že jim na dvoře stojí traktor za domem hospodářství se vším všudy. Zkuste si zajet na Česko-Slovensko- Polské trojmezí- uvidíte. Ale jejich nenávist k Rusku, a servilita k Německu(kdo nemá v placu VW jako by nebyl...je smutná.
      A jedna osobní zkušenost z Krakowa. V jednom obchodě nás oslovili mladí prodavači, když zjistili, že jsme češi(nejsme Poláci), zkoušeli to na nás anglicky- smutné. Myslím si, že naše jazyky jsou si velmi blízké a já když se nepoužijí nějaké speciální výrazy rozumím velmi dobře.

      Vymazat
    12. 5:46: Zbývá jen říci, želbohu. Ti mladí, tedy kterým je 40 let asi nejsou vedení školou a rodiči aby uchovávali v paměti smutnou již jejich prarodičů zkušenost, proto opět tak jak před druhou světovou válkou Deutschland, Deutshland uber alles...i pro Poláky tohoto pomezí i pro Slováky, jestli jste to tak pojal. Mimochodem Poláci se s Němci rozkmotřili teprve myslím necelý rok před vypuknutím II. sv. války a u nás Peroutka psal, že Hitler je gentleman. A ještě jedno. Ta nová generace bohužel nečte, proto nic neví. K životu asi je třeba trochu více číst než akorát potřebuji. Nesstačí vykonávat dobře svou práci i 12 hodin denně, třeba být automechanikem nebo truhlařem a postoj - můj život je rozhodující a ostatní věci zdánlivě se mě netykající se řadí pod myšlení "co mně to zajímá, stejně nic nezměním", takový postoj je špatný. Takové lidi třeba také nezajímá otázka, kdo financoval Hitlera, jak to bylo vlastně s pádem věžáků v New Yorku v roce 200l, ba nezajímá je ani nedávna minulost, která rozhodovala o osudu třeba jejich dědečků, to jest temná doba nacistické okupace. Stojí na dvoře VW, to je z Německa, je to třeba již ojetý vůz, Němci jsou pro mně dobří lidé a jací byli Němci před 70-80 roky, co mně to zajímá.
      A smutná zkušenost z Krakova? No ta škaredá angličtina - se kterou se mnohdy nedomluví i ve vlastní zemi jejího původu v blažené kdysi Velké Britanii - autentická historie - jeden farmář nerozuměl řidiče kamionu, který mu přivezl dodávku krocanů ze Skotska - ta angličtina je teď "in", stejně jako ovládání počitače. Taková je doba, tak to všude uslyšíte. Já této době říkám Nová magorská. Díky odpověď. I když jsem řekl, že již nebudu reagovat, zase jsem nesplnil, to co jsem si usmyslil - musím to změnit. Ještě mi zbývá trochu do konce života táhnout, tak to nikde nedotáhnu.

      Vymazat
    13. Pane Servusi, bydlím v oblasti, o které píšete. Polština jest jazykem češtině příbuzným a obvykle srozumitelným. Pro nás, kteří jsme kdysi přečasto sledovali tevizi polskou a kteří jsme s Poláky zde usídlenými anebo s těmi, kterým se dnes říká "pendleři", je polština jazykem takřka domácím.
      Kromě pohraničních šarvátek o Těšínsko po WWI sand nebylo mezi našimi národy vážných sporů. Konec konců, Jagelonci byli našimi králi právě v době relativního míru a prosperity.
      Dovoluji si tvrdit, že Poláci jsou lidi jako my, jsou nám pochopitelní, uvažují podobně jako my, mluví podobně. Soudím ostatně, že kromě Slováků jsou nám národem nejbližším.
      Pane Servusi, nenechejte se znechutit nevhodným a neuváženým vyjádřením jednoho čtenáře NR, prosím!
      Jistě lze vypozorovat jisté odlišnosti povah převládajících v každém národu. Třeba právě tak, jako u Němců obdivujeme pořádkumilovnost, kázeň a smysl pro detail, můžeme kladně hodnotit právě u Poláků jejich národovectví, bojovnost, podnikavost a třeba i jejich vyhlášené "toulavé boty"...
      Snad bychom se my, Češi a Moravani mohli chlubit jakousi smířlivostí, tolerancí, umírněností... Vždyť u nás od 15-tého století nebylo náboženských válek, vedených našim národem. Čechové se téměř dokonale vyhnuli extrémním projevům čarodějnických procesů, fašizujícím nacionálním výstřelkům, stejně tak, jako abnormálním projevům komunistické zvůle. Jistě i to se vyskytlo, ale v jaké míře? Čarodějové a i jejich soudce na Jesenicku? To byli Němci. Ve 30-ti leté válce vedly vojska mocnosti cizí. Výstřelky obou totalit nebyly také provozovány domácími lidmi a když, tak v míře svou maličkostí nesrovnatelnou s ostatními. Není hanba být Čechem. A není hanba být Polákem...
      Tož asi tak, pane Servusi

      Vymazat
    14. 0:44: Panu Čechovi: Asi se fakt stanu republikánským spisovatelem. Budu se muset na nějakou dobu odmlčet, alespoň na nějakou dobu. Díky za odpověď, která je po mém gustu.
      Připsal bych akorát o náboženské toleranci /vidíte a to je veliký positiv českého národa, ale lidi spíše zajímají první místa na závodech, tedy i vítězné války apod./. Stejně nábožensky tolerantní byli i Poláci, proto tam se zprvu uchýlil J.A.Komemnský /Leszno/. Proto tam ukotvili Židé pronásledování ve Španělsku. MImochodem, víte proč tak v Polsku zbohatli - ale jen někteří. Kterýsi polský král vydal nařízení, že Židé musí půjčovat peníze na nejnižší procent. Z toho důvodu všichni půjčovali peníze u Židů. Židů v Polsku bylo několik milionu, nevím jestli náhodou ne více než v Německu.

      Vymazat
    15. o poloncich
      Polsko a poláky jsem až do roku 1966 znal pouze z literatury. To se, ale změnilo v 2. ročníku SŠ, kdy nám dějepisář vysvětloval rozdíly povah západních a východních Slovanů.
      Zkusím ho po desetiletích parafrázovat:
      RUSI - východní Slovani jsou jednoduší, otevření, vstřícní a pohodlní.
      ČEŠI - jsou pravdomluvní, otevření, tvrdohlaví a kreativní (Husovo pravdu a nic než pravdu)
      POLÁCI - jsou vychytralí, stateční a zrádní (idolem je dvojí zrada nejdříve svých , posléze nepřítele).

      No tak mi to vychází , že se polonci těm Slovanům nějak nepovedli. Příkladem může být hrdina seriálu "Pan Beňovský" (slovenský seriál 1972 , Adamovič). Tento Beňovský skončil na Madagaskaru, kde po něm zbyly trosky hradu a dvě děla s vyrytým nápisem "Poslední argument krále". Jak typické pro poláky.

      Vymazat
    16. Polaci jsou ve sveraci kazajce fanatismu a Uberismu. A nikdy nemaji dost..Ale kdyz je Hitler naved, aby kriceli na nas,ze chteji plebiscit okolo Tesinska vylez Ruskej velvyslanec a prohlasil ; .. jeste jedno slovo a SSSR vypovi smlouvu o neutoceni a byl klid ..
      Na severu v te oblasti je duezity zeleznici uzel na dopravu a komunikaci se slovenskem, tak nebylo pro nas ani mozne ustoupit..

      Vymazat
  3. No a protektoři z usa do Evropy pošlou 20000 jejich žoldáků prý na cviční.

    OdpovědětVymazat
  4. Myslím že Erdogan nevyměkl,spíš mu došlo,že kvůli spektáklu jako je "strašení Ruska" si nemá smysl třepit ústa.
    Patrně vyznává zásadu nepokoušet se o nemožné,na rozdíl od ostatních účastníků zájezdu.
    A pevně věřím,že Lavrovova slova byla určena hlavně domácímu publiku.
    Pokud budou mít Rusové i nadále nervy jako lana,tak by snad nemělo dojít k něčemu hroznému.
    Čas hraje JEDNOZNAČNĚ pro ně,a patrně jsou si toho vědomi.
    Takže:klídek,nějak to vysedět,Spojené státy mají našlápnuto,aby se v tom umlátily samy.
    Helanov

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. OK Sklouzává USA do stavu třetího světa? Zatímco mnozí se nadávají na samotnou otázku, jiní citují vzestup bezdomovectví, zakořeněné kapsy vysoké chudoby a chátrající stav infrastruktury mohou přikývnout „ano“.
      Nejedná se o jedinečné problémy třetího světa, jsou to příznaky současného stavu, který rychle ztrácí schopnosti prvního světa. To, co charakterizuje třetí svět / státy, které selhaly, není jen chudoba, rozpadající se infrastruktura a endemická korupce; na systémové úrovni se jedná o klíčovou dynamiku ve třetím světě / v selhání států: A nezapomeňme na # 9: drtivá většina ekonomických zisků plyne elitě na samém vrcholu pyramidy bohatství: je to pravda v USA? Rozhodně ano. Stačí se podívat na výše uvedený graf: je to graf neformální kleptokracie, která se maskuje ve fauxu finské demokracie a (zmanipulované) „tržní“ ekonomiky. To je samotná definice státu, který selhal ve třetím světě. “

      Vymazat
  5. Pokud to někomu ušlo, zajisté toliko náhodou začíná největší cvičení NATO za desítky let. Samozřejmě za účasti Pobaltí a samozřejmě Gruzie (která btw má teď docela v Tbilisi rušno aji tak).

    A samozřejmě že to není vážně míněná hra na aktuální válku s putinským Ruskem. Je to vzkaz páté šesté koloně a dále příprava na nějakou omezenou válku pro případ, že by se podařilo poměry v Rusku dostatečně rozkývat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 100% to není vážně míněné.
      Amíci si musejí být vědomi,že kdekoli rozpoutali válku drtivě prohráli.V Afghánistánu,ale hlavně v Iráku,kde sundali sekulárního Saddáma a nastolili nemilované ajatolláhy.
      Vytvořili tím základ tzv.šiítského půlměsíce,za to je asi Izraelci nepochválej.
      Prakticky jediné v čem jsou úspěšní je výroba teroristů.
      Helanov

      Vymazat
    2. 11:O8 Unknown: není tak docela pravda, že každou válku prohrali, např. neprohráli s Japonskem, které donutili k válce - viz kniha Anthony Sutton: Wall Street i Rooswelt, ze které čerpá také jeden Polák na yotube ve své přednášce - pan Pitoň. Kniha je pouze v Polsku. Víte proč Američané šli do II. sv. války? Proto aby se stali velmoci číslo jedna po této válce. Jejich supremace byla založena na největším loďstvu na světě - po válce měli větší loďstvo než celý zbytek světa. Velkou většinu postavili teprve od roku 1940 a vlastně od roku 1941, kdy začali válčit s Japonskem, které samozřejmě museli porazit - to byl souboj Goliáta a Davida /který ale neměl ty Davidovy přednosti jako ve Starém zákoně/. Naopak záleželo jim, aby válku s Japonskem co nejvíce protáhli, aby postavili těch lodí co nejvíce - museli přesvěčit národ, že má cálovat na tuto válku prachy atd. - viz knihy Anthony Suttona a viz také přednášky na youtube pana Pitoňě - již nehledám internetový link, stejně se na to nikdo po mém komentáři nebude dívat. Hledejte pokud máte zájem sami. Kdo hledá, ten nachází /Nový Zákon/.
      Měním názor: Zde jsou dvě přednášky pana Pitoňě z youtube s tématikou - druhá světová válka: https://www.youtube.com/watch?v=Zx85smUGAkc ,
      https://www.youtube.com/watch?v=shuoP4fHSK8.

      Vymazat
    3. Servusi,myslela jsem to tak,že prohráli všechno co rozpoutali po rozpadu Východního bloku.
      Takže jim ani ta hegemonie není nic platná.
      (Rozvrtanou Ukrajinu za výhru nepovažuji,ztráta Krymu asi nebyla zrovinka záměrem.)
      Helanov

      Vymazat
    4. Napadení americké námořní základny v Tichomoří v roce 1941 byl ze strany Japonců jen zoufalý pokus prolomit embargo, které proti nim zavedly USA. Embargo, to už je mezinárodní násilný čin často počítaný mezi agrese.

      Vymazat
    5. 16:07...A do Tichomoří neměli co strkat svoje rypáky!Dneska považujou za svoje i Jihočínské moře a budou tam "udržovat pořádek".
      Že by jim Číňani píchli s pořádkem v Karibiku?
      Helanov

      Vymazat
    6. Ano pane Dvořáku, napsal jste pravdu.Píše o tom např. A.J.P. Taylor v knize Příčiny 2 sv války, a zmiňuje to třeba i pisaltel beletrie Ken Follet v druhé knize trilogie Století.

      Vymazat
  6. 12:35...Moc zajímavé!
    Víte jak se USA staly světovÿm drábem?Umožnili jim to Britové.
    Na podzim 1944 Britové zoufale potřebovali lodě.Zato měli všude základny a zauhlovací stanice.
    Teď však byli v úzkých a Amíci jim nabídli byznys.Základny za lodě.
    50 torpédoborců pomohlo Britům vyhrát válku a globální mocností se staly Spojené státy.
    (Jen taková perlička.)
    Helanov

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Britové byli na konci války na pokraji státního bankrotu. My jsme si od nich museli všechno kupovat, včetně munice. Polští letci byli z Anglie doslova vykopnuti hned po skončení války, ačkoliv si málokdo dělal iluze co je v Polsku čeká. Výhledově to opět vypadá na pěknou legraci s takovými "spojenci".

      Vymazat
    2. Po válce nám vše naúčtovali.Od zápisníku pro Beneše až po veškerou výstroj a výzbroj našich pilotů jež za ně bojovali. Pokud byl pilot sestřelen zaplatili jsme každé letadlo. Tož ta se věci dějí.

      Vymazat
    3. Unknown, 13:53: Na youtube pan Pitoň, polsky - je o tom řeč. Britům nejdříve nabídka těch torpedoborců, které byly zastaralé, jen nově panceřované, pomalé, nestačily plout s konvoji, kde byly např. moderní letadlové lodě, tato nabídka dvakrát. Poprve ji Britové odmítají. Pak berou. Za ty staré torpedoborce dostávají řadu britských držav v Pacifiku - typický takový dalo by se řící židovský obchod. Znáte ten vtip: Jeden židovský obchodník do druhého: Je byznys, který bychom měli udělat. Druhý na to: A kolik je na tom možno ztratit?

      Vymazat
  7. Od vzniku Poľska (cca1500) Rusi Waršavu neokupovali Poliaci Moskvu dva roky

    OdpovědětVymazat
  8. A Vy viete kedy kto bol prvý čo s tým začal

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rusové měli co do činění s Tatary, Mongoly a pod. a toho vyučili tu Švédi, tu křižáci, tu Poláci, jindy Turci.

      Vymazat
  9. Také se kloním k názoru Henryho Forda ve věci Židů...

    OdpovědětVymazat
  10. Jako lhali američtí politici o válce ve Vietnamu, tak podobně lžou také o konfliktu v Afghánistánu. Poukazuje na to deník The Washington Post, který se po tříleté soudní bitvě dostal k důvěrným spisům americké vlády. Na 2000 stranách popisují, že nejdelší válka, kterou kdy USA vedly a ve které umírají i čeští vojáci, nespěje k úspěšnému konci. Stal se z ní konflikt, co nejde vyhrát. Američtí prezidenti, generálové a diplomati to ale zamlčují.
    Zásadní kontrast mezi obrazem války v Afghánistánu podle odtajněných dokumentů a americké garnitury spočívá v tom, že prezidenti George Bush mladší, Barack Obama a teď i Donald Trump a s nimi představitelé armády ujišťovali veřejnost rok co rok, že Američané dělají v Afghánistánu pokrok. A že stojí za to tuto válku vést.

    Jenže tím podle těchto dokumentů zveřejněných deníkem The Washington Post zakrývali realitu, která je úplně jiná. Bojové strategie byly podle nich osudově chybné.

    Washington také údajně plýtval obrovskými sumami peněz v marné snaze modernizovat Afghánistán. A Američané odvedli ledabylou práci při boji s korupcí, proti obchodu s opiem nebo při budování schopné afghánské policie a armády. Úspěšné zakončení mise je tak po 18 letech v nedohlednu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Američané naopak obchod s drogami v Afghánistánu provozovali a nejspíš provozují, včetně korupce. Též se snažili krást kromě ostatního uran. K čemu asi?

      Vymazat
  11. o poloncich
    Polsko a poláky jsem až do roku 1966 znal pouze z literatury. To se, ale změnilo v 2. ročníku SŠ, kdy nám dějepisář vysvětloval rozdíly povah západních a východních Slovanů.
    Zkusím ho po desetiletích parafrázovat:
    RUSI - východní Slovani jsou jednoduší, otevření, vstřícní a pohodlní.
    ČEŠI - jsou pravdomluvní, otevření, tvrdohlaví a kreativní (Husovo pravdu a nic než pravdu)
    POLÁCI - jsou vychytralí, stateční a zrádní (idolem je dvojí zrada nejdříve svých , posléze nepřítele).

    No tak mi to vychází , že se polonci těm Slovanům nějak nepovedli. Příkladem může být hrdina seriálu "Pan Beňovský" (slovenský seriál 1972 , Adamovič). Tento Beňovský skončil na Madagaskaru, kde po něm zbyly trosky hradu a dvě děla s vyrytým nápisem "Poslední argument krále". Jak typické pro poláky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ďuro Trulo: Zdá se, že z Vašeho komentáře čiší nechuť Polákům přinejmenším a zdá se, že jste stejný typ jako komentátor "Ave já" z 10 prosince. I když se o Cikánech třeba bude tvrdit, že jsou liní, nebudu tvrdit, že liní jsou všichni Cikáni. Mimochodem myslím si, že bohužel stávají se liní, protože takové mají rodiče, takový mají příklad, v takovém příkladu vyrůstají. Adolfem Hitlerem mě to bude zavanět, když někdo řekne, že jejich lenost je dědičná. Chápejte, že pro Hitlera bylo výhodné Židů se zbavit, tak nemohl prohlásit, že jejich charakterové vlastnosti nejsou dany působením prostředí - v genetice se tomu říká fenotyp, ale musel říci, že jsou děděné - v genetice se tomu říká genotyp. A v tomto případě opravněné je se jich zbavit, nejdříve vyvezením na Madagaskar a potom do plynu s ními. A jejich peníze - to ty si vezmem, ty se nám budou hodit - na budoucí válku. Lidé vyznačující se nevraživosti k ostatním /dokonce bych uvažoval o tom, jestli ta nevraživost není ke všem lidem, ale nejsem psycholog ani psychiatr, tak tohle tvrdit nebudu/, takoví lidé raději budou tvrdit o vybrané skupině lidí, že je třeba se jich zbavit a najdou si důkazy o jejich méněcenosti. Jestli toto platí o Vás, to co jsem napsal - nevím. Vy zdá se přemýšlíte dosti málo.
      Tedy stručně, když už chcete něco dokazovat. Kdysi také dokazoval muž s knírkem /viz o něm výše, napsáno nesouvisle s pozdějším dopisováním, nechce se mě to předělávat/, který mimochodem nic neuměl, ale si hodně o sobě myslel. Myslel si, že je chytřejší než jeho generalové. Tento muž dokazoval Němcům, že Židé a nejen oni jsou podlidé. Dokazoval to tehdy mezi Němci úspěšně a já do dneška tu jeho úspěšnost v německém národu, který možna v oné době byl ten nejkulturnější v Evropě, nemůžu pochopit.
      Tedy poslechněte si hezkou píseň, která se jmenuje Balíček karet - zde máte link: https://www.youtube.com/watch?v=BxFzIzAZCEo&t=37s
      Popřemýšlejte. Dokázat se dá všechno asi ve smyslu přísloví: Kdo chce na psa hůl najít, tak ji najde. Již Vám nebudu odpovídat.

      Vymazat
    2. Jene Servusi!
      Je mi líto, že mi nebudete odpovídat, protože budu mít o jednu odezvu (lhostejno či pozitivní nebo negativní) méně. Méně odezev, méně alternativ, méně srovnávání a méně dialogu - o to více nenávisti (právě takové postoje jsou jejím motorem).
      Hitlerovy výroky o čemkoliv byly implementovány jeho loutkovodiči z volstrýtu, kteří potřebovali nemyslícího a flustrovaného prosťáčka s trochou charismatu. Piar a mluvu, včetně póz ho naučili stajlisti. Genocidu židů dostal za úkol a zvládal ji velmi diletantsky. Nejdřívé zbuntoval germánské civily k pogromům a poté svážel židy do lágrů, kde je třídili na bohaté (ty vozili přes balkán do palestiny) a ostatní (vražděné prací, podvýživou a popravčí četou). To se ukázalo neproduktivní a tak mu v únoru 1943 pomohli páníškové z volstrýtu zainvestovat do sprch ve většině lágrů a dodali mu z IG farben cyklon B, aby se genocida pohla, protože ruská fronta hrozila genocidu židů skoncovat. To by byl průšvih, protože by páníškové z volstrýtu nemohli v 90-tých letech 20-tého století rozjet projekt genocidy židů za II. světové (davidova krvavá hvězda na čelo každého germána) a nemohli by řídit procesy v uměle vytvořené EU. Pokud neznáte utajená fakta dějin, nemůžete nikdy správně pochopit o co šlo a jde a mně pak nasazujete chybně psí hlavu. Než mnou začnete opovrhovat studujte utajené dějiny světa (jako Pidsulský, Stalin, Kisinger, Putin). A z těch informací udělejte závěry pomocí formální logiky (zkoumáním pravdivosti historických predikátů).
      K Polákům! Nemám k nim emocionální vztah. Citoval jsem svého pedagoga, který byl uznávanou kapacitou, napsal pár knih o historii moderní Evropy. Z faktů, které znám plyne, že Poláci 2x napadli a obsadili území Bělorusi a jednou obsadili i Moskvu (bezdůvodně). V tzv. II. světové Bek doslova nabízel Hitlerovi polské divize do 1. sledu proti SSSR. Po Mnichovu obsadili kus Těšínska, Spiše a Šariše. Jejich činy plně odpovídají charakteristice , kterou učinil můj dějepisář. Pokud jste polské krve mohlo se vás to dotknout, ale místo výtky jste měl nastudovat fakta a uvést v čem se Prof. Máca nebo já mýlíme. Nemusíte to dělat, jednodušší je nenávidět autory jiných názorů, tak vznikají války.

      Vymazat
  12. Pane Ďuro Trulo, netroufám si hodnotit hodnocení Vašeho pana profesora. Nicméně si nepřestávám myslet, že spoluprací mezi slovanskými národy by mohla vzniknout ohromná síla. Konec konců, že národy a rasy mají specifické schopnosti, sklony a nadání je snad nezpochybnitelné. Jistě nelze všechny lidi hodnotit podle jednoho mustru, ale každý asi může vidět očividné: Černoši krásně běhají a skáčou. Ale kolik z nich hraje hokej? Jaký je jejich poměr mezi plavci, střelci, gymnasty? Prostě mají schopnosti docela určité a né jiné.
    Pokud se týká zrovna těch Poláků, jejich podnikavost, statečnost je vynikající. Ruská urputnost, vytrvalost, schopnost improvisace, skromnost a odolnost je příslovečná. Nevím proč si Váš pan profesor myslel, že Rusové jsou obecně líní. Pracoval jsem dost dlouho s ruskými vojáky a mohu tvrdit, že plně platí to, co o nich napsal kterýsi americký generál. "Ruský soldát se v nouzi umí postarat fenomenálně: oběd si udělá z místního psa, napije se z kaluže, vercajkem na opravu auta opraví helikoptéru a úkol splní".
    Pracoval jsem i s Poláky, jako s stavebními řemeslníky a dělníky. Ujišťuji Vás, že jsou to pilní, šikovní a schopní lidičkové, (nejen instalatéři :-) ) Navíc mají smysl pro obchod a podnikání vůbec. Víte, někdy bývají naprosto mylně za Poláky považováni i jejich Židi... no, a tak možná vzniká nepříznivý dojem... Stejně bývali Rusové zaměňováni za různé asijské národy sovětské... taky kazí Rusům jméno, že?
    ----------------------------
    Nu, bohužel jsem musel pracovat i s Cikány. No snad jsou někde pořádní, pracovití, čistotní, důkladní, spolehliví, poctiví a pravdomluvní Cikáni... možná jsou. Ovšem za svůj sedmdesátiletý život jsem takové Cikány nepotkal. Jo, asi někde jsou. Ale utrpěl jsem tolik zklamání s touhle rasou, že z hlediska předběžné opatrnosti se jim raději vyhýbám. Nechci zkoušet, že zrovna tenhle litr mořské vody není slaný...Všechny ostatní předtím slané byly... Je mi docela jedno, jestli jsou jejich příslovečné špatné vlastnosti původem dědičnosti nebo výchovy... prostě si dávám pozor.
    Jako atheista děkuji Bohu, že některé lidi Bůh barvou poznamenal. Vítám to. Ta jejich barva mi právě proto ovšem VŮBEC NEVADÍ. Naopak. Nevadí-li mi jejich barva, pak samozřejmě nejsem rasistou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlastíku Čechu!
      Rovněž mi nevadí barva lidské kůže a některé bytosti jsou krásné v té snědé kůži (kubánky, brazilky). Kromě toho žádný člověk nemůže za barvu své kůže a dokonce ani za genom zděděný po rodičích. Co však z duše nenávidím je libertariánská korektnost (což není žádná cnost, nýbrž farizejství). Prostě rasy existují nejenom u králíků, ale i u lidí a lidstvo se s tím musí nějak srovnat (všichni jsme LIDÉ)!!! To, že se nám to nedaří je dílem naše hloupost a dílem indoktrinace našich předků, nás i našich potomků slouhy vládců planety. Praktizují rozděl a panuj celosvětově a ve velkém (náboženství, školy, instituce státu) pomocí vzdělávání, kultury a kléru. Pak nastrčí hloupé provokatéry typu Dolfiho nebo chytré páníšky typu rodšilda a na bordel končící hromadnou koupelí v krvi je zaděláno. Viníkem je vždy ten, na koho ukážou prstem. No a hloupí gojové po stovky generací skáčou na stejné hrábě (že to ty hrábě vydrží?).

      Vymazat
  13. Pro pana Čecha, výše 19:13: Nevím jestli, to co jste napsal nebylo vlastně pro mně - tedy Servuse. Ve všem co jste napsal souhlas. Myslím ale, že vůči těm rasovým predispozicím, tedy vůči slané vodě z moře /ta zůstane slana z každého moře to je fakt, ale lidi nejsou neživí jako voda/ nezaujmáte moc fatalistický názor, to je názor příliš rigidní. Schopný Cikán - se objeví sem tam i ve lživé televizi - v poslední době jsem již ho dlouho neviděl - v tom případě je to právník, mluvčí Cikánů v Britanii, když je to žena nějak tak na první pohled vypadá "necikánsky" atd. Zde píši tak, že by mně za to asi zavřeli. To znamená ten právník tež působí dojmem necikanským. Určitý typ lidí mluví sam za sebe a filmy s tím zřejmě operují. Neříká se tomu "charakteristický herec"? No určití lidé vypadají jako zloduši, ale oni zloduší ve skutečnosti nejsou, ale to je jiný soudek. Nevím jak se jmenoval ten herec co ve filmu Winnetou stvárnil toho hubeňoura, toho padoucha, který nakonec mám ten dojem Winnetoua zastřelí. Vtip je ten, že zase jiní lidé vypadají na první pohled nebezpeční a oni vskutku nebezpeční jsou a lidé tam kde jsou oni, nechodí, aby nedostali do držky. Nuže i Cikáni určitým způsobem vypadají, určitým způsobem mluví a za nimi se kryje podvnodnost jejich jednání, lenost, nebezpečnost /zajimavý postřeh - liní lidé jsou nebezpeční okolí/ atd. Nevím jak vypadal v davných dobách Cikán, který byl kovář - na vesnicich. Přece kovařina to je dřina ta z těch největších, kdo se ji uživí musí být charakter. A byl to Cikán. Též ten právnik z televize musí být "chytrý", s diplomem, neplete si měsíc a Měsíc /vtip z Brna/ a musí být pilný. Znáte liného pravníka? Čili jsou vyjimky. To co jsem tam ve svém příspěvku napsal, že já věřím tomu, že to, co se nám při styku s Cikány jeví, je ten fenotyp, že Cikáni jsou lidé jako všichni, jen jsou zdeformováni prostředím, kde vyrůstali - valná většina těchto lidí. Dalo by se vytvořit cikánské fenotypy, které by vypadaly necikanský, měly by jiný oděv, tedy upravený, čistý, jinou mluvu, to jest nehlasitou, jiný způsob řeči, tedy nechvastounskou, neagresivní - lidi pilné tedy společensky přizpůsobivé, nechci to formulovat - využitelné. Muselo by se ale nalézt způsob, aby se změnilo to jejich prostředí. To nemám šajn, jak by se to dalo udělat. Komunisté alespoň všechny Cikány začlenili do pracovního procesu - když nechtěli pracovat, šli do basy. Dnešní páni, tedy kapitalisté, na jejich perspektivu a na naši perspektivu s nimi kašlou, nás ohrožují. Proč? Cikáne se dobře množí. Kdesi jsem četl, že jich bylo po válce v republice 40 tisíc, teď jich je 10-násobek - tedy v obou republíkách.
    Dokončení níže.

    OdpovědětVymazat
  14. Dokončení 22:34
    Původně jsem měl ale v úmyslu především napsat toto.
    Kniha Matthew Syed: Bounce /podtitul: o mýtu talentu a síle praxe/. Etiopští běžci na dlouhé traťe. Všichni říkali, že o kvalitách etiopských běžců rozhodují geny. Autor, myslím sám osobně, to si již přesně nepamatuji, zjistil na místě, že přičina je v běhání etiopských vesnických dětí do poměrně odlehlých škol, 10 i více kilometrů denně. Čili cvičení, nikoliv genová výbava je to, co udělalo z Etiopanů běžce na dlouhé tratě, kteří zaujimali světové prvenství. Co jsem tímhle chtěl říci? To, že co říkají všichni, často není pravda. Za Hitlera valná většina Němců si skutečně myslela že Židé a jiní jsou podlidé. Kolik jim asi stačilo informací, aby došpěli k tomu přesvědčení, troufnu si říci, že podobně jako je tomu i v řadě jiných případů u většiny lidí, moc málo informací - možná pouhých několik stranek běžného knižního formátu.
    Mimochodem, abych udělal společensky positivní počin, doporučil bych přečtení teto knihy co možná největšímu počtu lidí. Proč? Protože autor v této knize dokazuje, že abyste
    vynikli v nějakém odvětví - např. hudba, šachy, sport, vědní disciplína - ba dosáhli světového prvenství, stačí 10 tisíc hodin, to je asi 3 hodiny denně po dobu 10 let. Zjistili to američtí psychologové na berlínkské hudební akademii, cileným dotazovaním studentů této akademie. Výkon studentů se lišil ne podle zdánlivého talentového vybavení ale podle počtu hodin, které strávili s hudebním nástrojem: 10 tisíc hodin - virtuozové, 5 tisíc hodin členové národních orchestrů, 2 tisíce hodin - učitelé hudebních škol. Kniha je bohužel anglicky. Cizí jazyk se však naučíte s učebnici pro samouky za 3 měsíce - stačí 3-5 hodin denně, pak po prostudování této knížky jste s minimální jazykovou výbavou, kterou ziskáte, číst se slovníkem cokoliv.
    Skutečnost, běžná denní realita je, myslím si složitější, než si lidé běžně myslí. O většině věcí snad rozhoduje velmi krátký na tuto věc pohled /je také důležité kdo se dívá s jakým zkušenostním vybavením/. Jsou ale věci, které jsou složitější a bohužel často krátký pohled na ně je zavadějící a to i v případě, že většina je přesvědčena o pradivosti jakéhosi tvrzení, které ve skutečnosti pravdivé není.

    OdpovědětVymazat
  15. Jene Servusi!
    Věčný boj pavědeckých teorií o vlivu genomu a životního prostředí. Pravda je taková, že genom ovlivňuje cca 70-75% našich vlastností a prostředí s výchovou ten zbytek. To je ještě komplikováno vývojem a výběrem partnera.
    Vývoj způsobený křížením a dvěma formami genoinformace (dominantní, recesivní) mění genom jedinců asi do 22. generace, pak se síla genozměny ztrácí vlivem nových změn (omluvte stručnost plodící nepřesnost).
    Prostředí a výchova v societě ovlivňuje schopnosti jedince ve 25%, ale v úzkém rozsahu vlastností. Tím vznikají odlišnosti, profese a postavení jedince v societě. Tyto dannosti se do genomu zapíší a postupně buď posilují dalšími zápisy či naopak oslabují. Takže fenotyp a genotyp oba nerozlučně tvoří vlastnosti lidského jedince. Doktor Koukolík napsal s kolegyní knihu "VZPOURA DEPRIVANTÚ", doporučuji přečíst. Dokazuje, že deprivace má genetický základ a rozvíjí se u jedince tehdy, když jeho výchova a sociální vztahy jsou zanedbávány nebo jinak deformovány. Je známý Koukolíkův výrok v ČT: "když potkáte deprivanta, utečte!!". Akorát neříká kam, protože deprivantů je v populaci cca 10% (a také neuvádí jak deprivanta poznat).

    OdpovědětVymazat
  16. Jeníkovi!
    V tajných podzemních laboratořích USA vyvíjeli viry sarsu, eboly, HIV, ptačí chřipky atd. V současnosti v laboratořích na okrajině vyvinuli viry způsobující rakovinu pouze Slovanům. No a již cca 9 let běhají v laboratořích v area 51 mutanti člověka a prasete. Prasečí krupon (kůže ze zad ročního čuníka) používá doktor Pomahač na rozsáhlé plastiky spálenin lidské kůže. Genetika vítězí nad náboženským voluntarismem na plné čáře. Cílem současného výzkumu je implantace mozku světových zrůd do mladých slovanských těl. Proto Putin zákonem zakázal vývoz ruských sirotků k adopci do USA. To bylo řevu o právech sirotků. Řvali dokonce i satanisti z holyhudu, protože jim to snížilo přísun kojenců, potřebných k satanským rituálům (ty popisovat nebudu). Genetika má ve světě špatný zvuk, protože ji využil Ada ke genocidě židů a Slovanů, ale není větších rasistů než židů. Rabíni jsou vybíráni po genetické linii přísněji než arabští plnokrevníci a vzdělání je přísně rozděleno (pro rabíny, židy, chazary a suché větve, nakonec gojimy).

    OdpovědětVymazat
  17. Ďuro Trulo: Piši pozdě, takže nevím, jesti to již k Vám se dostane. Smekám před vašimi znalostmi. Jen dojem z Vaši druhé oděpovědi, tedy jak se teď dívám, vlastně z poslední odpovědi - O:18 - zase jste prohloubil mou depresi. Jak ten svět je ohyzdný - myslím si někteří lidé v USA a v Izraeli. Nedejbože, že bu v budoucnu určovali běh dějin. Díky za Vaši odpovědi. Asi si tu nebudu léčit mé mindráky, můj komplex méněcennosti a ty dlouhé elaboráty již tu psát nebudu. Pochybuji ale, že dodržím, co jsem si předsevzal.
    Přečetl jsem si ještě jednou Vaše, myslím velmi kvalitní příspěvky, jako ten 22:54. Bohužel musím jen říci, že již se mi asi nepodaří získat takové znalosti, jako máte Vy. Bez patřičných znalostí je pohled na svět vždy zkreslený. Většina lidí, jak jsem zjistil, se svou omezeností - nevím jestli si zase nenamlouvám, jaký jsem skvělý, když řeknu na rozdíl ode mně - nedělá žádný problém. Pokud se jedná o Poláky, tak Váš postoj je správný. Mně osobně hodně Vadí názory komentátorů - Poláků, které čtu vždy v dosti velké míře. Jsou názory, které mně uspokojují, ale většina se vyznačuje právě tou omezenosti sobce, který nehledí na věci v širším záběru. Širší záběr je asi takový jak prezentoval G.B. Shaw. S. Loren jednou mu řekla /toto je asi vtip/, že by chtěla mít s ním děti. Představte si jaké by ty děti byly. Krásné po mně a chytré po Vás. G. B. Shaw na to řekl: Madam a dokážete si představit opak? Mám tu vyhodu v posuzování různých lidí, tedy i národnosti, že od dětství jsem byl bez vlivu otce - rozvedení rodiče a otčím, který byl dobrák a pracovitý člověk, ale nepříliš velké inteJekt nebyl, mně po té myšlenkové stránce moc neovlivnil. Proto jsem se musel ke svým názorům dopídit sám. Dalo by se to rozpitvat, že od puberty se datuje určitá nevíra ve vlastní osobu, která nemá nic společného se sexualitou, jak si omezení lidé hned pomyslí, proto také celý život ke svým výkonům a postojům zaujimám opatrný, kritický postoj a asi právě proto mám stejný postoj také k lidem, to jest i národům. Co slyším a vidím od lidi, hned ve mně vzbuzuje otázky. Na druhé straně bohužel musím přiznat, že jsem dost naivní, zprvu beru, to co mně řekne někdo, že to je pravda. Nenapadne mně většinou že by třeba lhal, nebo byl špatně informovaný. Ale člověk většinou pozná přetvářku, pracovitost a její sestra důkladnost, která je velmi důležitá, se pozná podle mně podle délky práce nad něčím - zase to lze zpochybnit, to co jsem napsal. Příklad Vermeer von Delft. Pouze 40 obrazů, ale jaká kvalita. Jinak Vy máte opravdu dojem, že zde neztracíte čas, že strkáte kolo dějin dopředu? Spíše snad byste měl napsal nějakou knihu.
    Salve! Buďte zdráv.

    OdpovědětVymazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.