Reklama

středa 15. ledna 2020

Jan Schneider: Fischerův test


Jan Schneider
Jan Schneider a -rp-
15.1.2020  PrvníZprávy
Senátoři z ústavněprávního výboru jednomyslně podpořili kandidaturu současného předsedy Nejvyššího soudu Pavla Šámala na ústavního soudce. Plénum Senátu bude jeho nominaci schvalovat později.


Jak zaznělo v pořadu čt24 Události (14.1.2020, 19:38), měl k Pavlu Šámalovi kritické výhrady pouze senátor Pavel Fischer, mimo jiné kvůli soudcově komunistické minulosti.

Zazněly dva skeče. Fischer: „Musíme testovat ty jednotlivé kandidáty na to, zda dokážou jít proti proudu." Šámal: „Považuji to za určité selhání ve svém životě, bylo to na začátku mé kariéry a celou svou další činností jsem se snažil, abych to napravil."

Po pravdě řečeno, píšu to proto, že kandidát na ústavního soudce Pavel Šámal mi připadal jak před inkvizičně-normalizačním tribunálem, až mi ho bylo líto.

Proto asi jediným způsobem, kterým by se osvědčil proti Fischerově obavě, jestli umí jít proti proudu, bylo vstát a dát Fischerovi direktně pěstí. Přesně podle Chestertona, dopřát mu výsady souboje tváří v tvář, nikoliv srabácky alla Miroslav Macek, který kdysi veřejně udeřil Davida Ratha zezadu.

Tím by Šámal dokázal, že umí jít proti proudu, a současně by osvědčil smysl pro spravedlnost, když by ztrestal takovéto středověko-normalizační móresy. Že mu je spravedlnost nad funkce. A mohl by odejít středem. A já byl bych první, komu by bylo ctí žádat o jeho zvolení soudcem Ústavního soudu.

Takto se však nechal veřejně pokořit. Nyní mu lze sotva věřit, že do KSČ vstupoval z přesvědčení, stejně jako to, že se nyní kaje z přesvědčení. Jediné, co mu lze věřit, je to, že pluje s proudem.

Smutek pramení i z toho brutálně výstředního způsobu senátorského kádrování. Fischerovi šlo - perfidně pod rouškou testu z nepoddajnosti! - o to, zjistit, zda a nakolik je Šámal poddajný, neřku-li vydíratelný. Obzvlášť, když se mu připomene jeho „kádrový šrám".

Facky a údery nejsou obecně doporučeníhodným způsobem, jak v řádné společnosti dosáhnout obecného prospěchu, nicméně anglický demokrat Chesterton věděl (a ve své knize "Heretici" to napsal), že někdy holt není jiné řešení, obzvláště, když si situace sama o to říká, jako v tomto případě. Zde by totiž byl čelní úder dvojnásob prospěšný, kdežto jeho absenci - alespoň já - pociťuji jako dvojnásobně škodlivou.

P.S.: No dobře, nemusel by plout proti proudu kraulem. Stačilo by na ouško, mohl Fischera alespoň seřvat. Anebo klasicky prsíčka: přede všemi, ale diplomaticky kádrováku Fischerovi vysvětlit, co to pronesl za nehoráznost. Anebo na znak: odejít a prásknout dveřmi, s tím, že nesouhlasí ani se vstupem bratrských vojsk.

P.P.S.: Před třiceti lety jsem při prověrkách příslušníků StB zažil situaci, kdy jeden přišel před komisi, a ještě než se ho někdo stačil na cokoliv zeptat, položil na stůl služební průkaz, s tím, že nesouhlasí se zrušením vedoucí role KSČ, a odešel. Později mi lidé znalí a zkušení říkali: „O toho jste měli zabojovat." Velmi brzy jsem pochopil, jaký je rozdíl mezi personalistikou a kádrováním. Měli pravdu.

43 komentářů :

  1. Je to o páteři. Mohu se mýlit v přesvědčení. Ale nesmím se ohýbat ve větru.
    Tak se ohýbala spousta "soudruhů" a spoustě z nich to zůstalo do současnosti. Zdá se, že Šámal je jedním z nich.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžete. Na přechodnou dobu proti vichru. Jinak vás zlomí. Ale pak se, jakmile pomine nejhorší nápor, MUSÍTE zase narovnat. Stejně tak můžete i padnout na hubu. Ale pak MUSÍTE zase vstát. P.S. Ani nevím kde jsem tahle moudra sebral, ale platí. Tedy dle mého. Podle mého mu měl dát ne pěstí, ale zlehka ho výchovně zlava zprava v rychlém sledu proplesknout. Forhend tam, bekhend zpět - to je ani ne sekunda.

      Vymazat
    2. Milane!
      Vichr zlomí každého solitéra (jednotlivce), ale spousta stromů okolo si všimne a změní strategii růstu (vyroste naráz, současně jako porost) a stane se vichru odolnou. Podstatné je, aby solitéry byly vnímány a následovány, nezávisle na směru a intenzitě vichru. Pokud místo lesa naroste tráva je všechno v pérdeli, tráva se ohne až k zemi a zase narovná, ale vichru v jeho řádění nebrání!!!! To mohou pouze slovanské lípy, německé duby a ruské běrjozky.

      Vymazat
    3. Proc tak?

      Janko ma super knihu (dostal jsem se do az poloviny, diky, i mezinarodni situaci..., jsem to jeste nedocetl).
      Ale souhlasim s nim.

      Co se tyce ruznych nazoru, ja bych se asi vratil asi k te "tramvajce s p. Skalou"

      Jane, ta kniha je delo. A mas pravdu, slova nezapadaji. Jen, kdyby byl chvilku klid, kazdy den neco...
      Ale hezke.

      Pro vsechny:
      Naucte se byt pratele, mozna i s rozdilnym nazorem...

      Dalsi termin - KOMPROMIS
      https://www.youtube.com/watch?v=Rqf3J4ZOPCw

      nobody

      Jane, diky.

      Vymazat
    4. Ďuro!
      No právě! Mluvím ze svých zkušeností celoživotního solitéra - kterýž úděl jsem si nevybral, leč byl dán mým zrozením. A zřejmě i geny "beranů". Zatím stojím. Otřískaný sice, ale stojím. Začínám žvanit.

      Vymazat
    5. 23:20 To bezesporu! Ty tvé mezi jinými cancy odulců*) zpupně vydávanými za "diskusi", přímo vynikají, ty tzv. milane (jak si řikáš páč primář na tebe řve: "Hele, milánku, že s tebe udělám nezaměstnanýho!" - to když pod vlivem formaldehydu s potraty cigorek, kterej chodíš potajmu upíjet, mu dovezeš z lednice špatnou mrtvolu, ale svý skutečný jméno jsi dávno zapomněl).

      *) putleroffci se na ulici či v socce navzájem poznají podle neupřímného žlučovitého úšklebu, vyb(p)itého mozku, kozí bradky, křivé huby, krhavých očí, převislého pupku, kosého pohledu a špatného trávení. A mnozí maj navíc odulé tváře, jak blízko strkaj tlamu k pšoukolíhni svého škaredého fýrera tu! - https://pbs.twimg.com/media/DQ3D5L9WsAAByD3.jpg

      Vymazat
    6. Vás ani nemusím vidět, bych vás poznal. Výkřiky idiota může vyprodukovat jen idiot.

      Vymazat
    7. Nesmysl, skřekajcící rudoprde, páč "idiot" je z řečtiny převzatý termín označující osobu politicky netečnou, kdežto naopak já jako neznámý jedinec jsem aktivně povstal proti neobolševismu a zahájil boj s tímto rudým lejnem a neskončím, dokud jako jev definitivně nezmizí ze života nejen Čechů!!! Jen napneme-li k tomuto posvátnému cíli veškeré své síly, vůli, důmysl, píli a houževnatost, jen pak budeme moci opět začít stoupat k výšinám, tak jako kdysi naši dávní předkové, kteří nedostali výsadní postavení na Zemi darem, nýbrž si ho museli za cenu nesmírné brutality vybojovat! Jakákoliv demokracie je fikce! Lůza nikdy nebyla předurčena k podílu na moci, není totiž schopná sebeřízení! Od toho tu existuje od počátku dějin kasta pánů nadaná Vůlí k moci, která ovládá tuto vlastnost postrádající kastu otroků! Bohužel ta první dnes musí předstírat vládu té druhé! Tzv. demokracie (=lůzovláda) je levicová idea a levice byla vždy nepřítelem velkých mužů, kteří místo toho, aby jim druzí s radostí sloužili a nacházeli nejvyšší uspokojení v tom, že mají tu čest podílet se na jejich dějinném poslání, musejí strpět, že se jim tito pletou do cesty. Zatímco v nerovné společnosti může průměrný muž velkému muži dobře sloužit k vzájemnému prospěchu, v rovnostářství jsou průměrní muži pro ty velké břemenem. Rovnostářství je triumfem nízkých mužů s nízkými ambicemi! Rozum je další mantrou masonů! Nadčlověk se svou morálkou pánů liší od podčlověka. Morálka podlidí se projevuje jako duševní společenská choroba zvaná levicovost, která vede k jejímu postupnému úpadku, kdy všemu nemocnému, slabému, patologickému a dokonce kriminálnímu je věnována dojemná starost a péče, která daleko přesahuje péči o zdravé, a to proto, aby se opět zařadilo do stáda obecné uniformity. Skutečná pravice, která jediná může zajistit zdravou společnost, musí v první řadě odmítnout rovnoprávnost! Neb jak klasik napsal: "Nadčlověk je smyslem Země ... a právo nutně znovu povstane z násilí a moci. Protože jen malý počet lidí je natolik vynikajících, aby mohl vládnout, zatímco sloužit musí vždy nesčetné zástupy."

      Vymazat
  2. Kdy už konečně někdo prokádruje toho zmetka fischera a další kavárnické převlékače kabátů.

    OdpovědětVymazat
  3. Až budou vládnout v ČR Číňani, tak budou mít i šikmé oči. A takových je, že gen.Pavle aj.

    OdpovědětVymazat
  4. Ma bohuzel pravdu

    OdpovědětVymazat
  5. Slizký Fischer by už opravdu zasloužil pár facek. Nedávno obeslal dopisem všechny kraje a požadoval v něm, aby mu podrobně popsaly s kým udržují v Číně kontakty, jak často a kdo tam jezdí, s kým se setkal atd. Těch otázek bylo jako u výslechu v Bartolomějské. Nevím, jak u jednotlivých krajů pochodil, jen doufám, že toho zmetka poslali k šípku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od slizouna Fischera to kádrování fakt sedí...blééé
      Helanov

      Vymazat
    2. Fischer zasluhuje pochvalu. Nedovedu si představit účinnější opatření s cílem vynulovat autoritu justice, potažmo ústavního soudu. Nikomu jinému se nepodařilo udělat z ústavního soudce směšnější sbor manipulovatelných figurek. Co si o něm mohu myslet, jestliže se před hovadem Fischerem Šámal pokadí strachy.

      Nemůže být nic blbějšího než Fischerovo debilní kádrování. Kdyby se ho aspoň ten hňup Fischer zeptal, co za svůj život provedl špatného, věděli bychom, na čem jsme s Šámalem. Takže víme, že chodil na schůze a zdobil nástěnky. Fischer se asi místo schůzí věnoval erotice až ztratil všechny vlasy.

      Vymazat
    3. Já raději zůstanu nevěřícím Tomášem, dnes kdy se pravdou zajíkají největší lháři, přitom se bijí do hrudi a málem přísahají. Dnes se mohu dovědět, že JUDR Šámal, už jako dítě trhal křidélka mouchám. Jiným příkladem je JUDr Válková, spoluautorka studie s Urválkem, která nám do očí prohlásí, že nic o něm neví. Zde mne překvapila účelovost odhalení, protože tento fakt, přece museli znát, když ji lustrovali na ministrovou. To pozadí je ještě horší, než lhaní paní doktorky. Tak se tady dohadujeme, jestli je pan Šámal plus, nebo mínus. Já do toho hodím vidle.

      Vymazat
  6. Myslím,že pan autor nerozlišuje facku a záhlavec.
    Rath dostal od Macka záhlavec
    Škoda že jich nedostal víc,u takového zmetka škoda záhlavce který padne vedle ;-)
    Helanov

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nojo, jenže jsou to oba zmetci. Jen si zavzpomínejte...

      Vymazat
  7. Bravo pane Schneidere! Panu Fischerovi je dopřáváno nepřiměřeně mnoho prostoru v médiích. Přál bych si jednou v životě vidět diskusi na ČT mezi Vámi a p. Fischerem, nebo jiným exponentem "kavárny". Ovšem nesměl by to moderovat pan Moravec, to byste se ke slovu nedostal.

    OdpovědětVymazat
  8. Co do toho má senát co mluvit? Ten orgán je tu slepé střevo a tak at´drží hubu a potichu si mlaská

    OdpovědětVymazat
  9. Senátor Fišer, zřejmě nedotčený prožitkem Druhé světové války ani odrazem Velké hospodářské krize, bude kalkulovaně mistrovat všechny ty, kteří v oprávněné naději na lepší, sociálně spravedlivý a hamižnou honbou za ziskem a majetkem nešpiněný svět, vynakládali svoje nejlepší síly k jeho realizaci.
    Senátor Fišer nebude tak hloupý, aby nevěděl, že proti touze po moci a majetku se nelze bránit pouze slovy a kázáním, s čím neuspěl ani Ježíš Kristus Nazaretský. Že proti té uvědomělé i neuvědomělé touze po mravnějším světě, než jakým se ukázal krizí a válkou svět kapitálu, se napřou všechny síly bohatců s jejich prostředky hospodářského, politického i vojenského nátlaku, konspirace a propagandy.
    A bylo pouze otázkou času, kdy zištní, spotřebou nenasycení a majetkových výsad zbavení přesvědčí dav, že právě oni je přivedou k ráji na zemi. Senátor Fišer není tak hloupý, aby to nevěděl. Senátor Fišer s nedostatečnou prozíravostí pomyslné většiny prohnaně kalkuluje. Na krizi společnosti, kterou tak přibližuje, nepomýšlí. Předpokládá, že je daleko mimo osu jeho života. Jaká je jeho morálka?

    OdpovědětVymazat
  10. Schneider dělá chybu, že odsuzuje normalizaci. Před převratem měla normalizace neutrální význam. Až po převratu mi došlo, jaká užitečná věc to byla. Zastavila chaos, který disidenti potřebovali. Mne normalizace minula. Byl jsem mimo bojů o koryta. Na druhé straně jsem mohl klidně pracovat ve výzkumném ústavu a v podniku světového významu. Po převratu v roce 1989 se z obou zaměstnavatelů staly bezvýznamné instituce. Kdyby se převrat v roce 1968 podařil, neměl bych příležitost nabýt unikátní profesionální zkušenosti a jen těžko bych se vyrovnával se zlodějským kapitalismem.

    Přátelé, važte si normalizace za všechno, co pozitivního vám dala. Jestliže někdo normalizaci kritizuje, pak je to jen kvůli tomu, že se mu kořist nepovedla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:49...Tak mně se nepovedla kořist???
      Hahahahahahahaha
      Já jsem pracovala jako modrý límeček, měla jsem se hmotně velice slušně, ale normalizace mi STRAŠNĚ vadila.
      Vadilo mi,že z pultů a z knihoven zmizely prakticky VŠECHNY moje oblíbené knížky,byť by to byly třeba i nevinné zamilované básničky NEPOHODLNÉHO autora.
      Helanov

      Vymazat
    2. Teď ty milované knihy tam máte zpátky. Najíte se jich? Pokud máte dost peněz, můžete každý týden navštěvovat koncerty Plastic people, abyste se dozvěděla, co se stane s hovnem, až se rozběhnete proti plátnu. Mezi námi žije spousta labilních lidí, které lze proti někomu poštvat. Měl jsem kamaráda, který tuto slabost měl. Zlým lidem se ho podařilo poštvat proti režimu tak, že naštěstí jen šířil vtipy, které mohly vlivné lidi ze svého okolí naštvat a ti se mu mstili. No třeba vy, jsk jste se mstila komunistům, za to, že vám neumožnili kulturní zážitek se zmíněným exkrementem?

      Vymazat
  11. Pane 22:39, tak to jste měl teda kliku. Tenkrát jsme jako čerství absolventi nastoupili do výpočetního centra a pracovali jako dnes se tomu říká ajťaci, práce byla zajímavá a parta fajn,politika nás ale,nenechala v klidu. Normalizace začala výměnou kvalitního vedení, následně si firemní školení v Anglii rozebrali náměstci ředitele, bez kvalifikace a bez jazykového vybavení. Naštěstí nám přivezli aspoň manuály. Pak následovaly prověrky, kde jsme méli projevit "souhlas s internacionální pomocí". Pár statečných k nim nešlo a dostali padáka, jeden skončil na Slovensku a druhý v USA. Kdrž čtu vaší "Ódu na radost z nirmalizace", tak mám pkcit, že jsme oba žili na jiné planetě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 23:15 vy nechápete, že i ta nejlepší řešení či záměry deformují kariéristé a kazí blbci? Byl vám zkřiven vlásek? Ztratil jste nadhled? Ono vám to ani po třicetileté zkušeností nedošlo?

      Vymazat
    2. 11:32 diky za optání, došlo mi ledacos. Např. že dnes je inteligence opravdu lépe placena a já díky profesi, jsem dnes sic v důchodu, ale za vodou. Přesto nesouhlasím s kšeftařinou a nemám rád lež, ale návrat totáče si nepřeju. Je pravda,že některé problémy zvládal totáč líp, třeba družstevní výstavbu bytů a půjčky novomanželská a to se mělo zachovat. Dnes zvyšují přídavky na děti, ale kdyby mladým umožnili dostupnost bydlení, tak by ty přídavky jen neproletěly peněženkami novomanželů a nekončily na kontech podnikatelů s byty. Snad to stát pochopí a změní. Toť můj náhled a vlasy i páteř mám rovné.
      S pozdravem a s jiným názorem Tomáš.

      Vymazat
    3. Tomáši!
      Poučné a neutrální! jenom ty rovné vlasy mi nějak neštymují, sem tam vlnka je vkusnější!

      Vymazat
    4. Tomáši 15:20, já se jako tvůrčí technik s jistou schopností vést dopracoval příjmů a jistého majetku, který mi poskytuje reprezentativní bydlení a spolu s rodinou slušnou míru nezávislost. To bez restitucí a privatizačních aktivit v míře, kterou totáč neumožňoval, leda vekslákům v závěsu s StB.
      Když jsem si co synek z „vyakčněné“, tedy reakcionářské rodiny odzkoušel takovou tu dělnickou „bulhařinu“, jsem přesvědčen, že „inteligence“ je odměňována samotným charakterem své práce, zejména pokud je tvůrčí apod., zatím co dělňas by za svoji, prakticky ubíjející výdělečnou činnost měl být finančně kompenzován.
      Takže, i když jsem byl za totáče vmanipulován do řídící práce, která ovšem vyžadovala značné odborné znalosti i dovednosti (o ty funkce, které jsem zastával nikdo z kariéristů s legitimací nestál) tvrdím, že mzdová politika, tedy principy odměňování za komunistů byly spravedlivější a ze zásady správné. Ono totiž nebylo problémem na úroveň záviděníhodně odměňovaného dělňase sestoupit.
      Dnes, když vidím současné odměňování za práci a všímám si režimu všelijakých těch „servismanů“, proti všemožným „managerům“, tedy rádoby inteligence, je mi na zblití. Nezávisle na tom, že se máme, spolu s rodinou materiálně tak, jak by i po třiceti letech průměrného vývoje totáče, bylo zcela vyloučené. Ono není každému, v té loterii přírody, stejně dáno. Ani svědomí, ani intelektu. Tak se zamyslete. Méně soběstředně.

      Vymazat
    5. 11:32... Chápat to chápu,ale těch kariéristů a blbců bylo ňák moc.
      Musíte uznat,že odchod těch nejlepších, kteří byli odstaveni, pustil společnosti POŘÁDNĚ žilou.
      To musí každý národ poznamenat.
      Škvorecký,Forman,Kundera...to měli začít psát do šuplíku, nebo točit do šuplíku,nebo jak byste si jejich život během normalizace představoval?
      Helanov

      Vymazat
    6. Bohužel se s vaničkou vylilo i dítě. Rozumný člověk se poučí i u nepřítele. Měla zůstat zachována i struktura odborů. ROH přejmenovat na Odbory, hlasováním na těch kterých pracovištích atd. vyměnit odboráře, ale zachovat se měly. Stalo se závěrem minulého roku. Zpravodajec má dcera a můj zeť, kteří tam tehdy pracovali, takže žádné radio Jerevan.
      Do pražského Amazonu dorazila delegace polských odborářů z polských Amazonů. A byla okamžitě vyvedena ochrankou Amazonu - u které tehdy pracoval i můj zeť.
      (Dcera i zeť poté dali z Amazonu výpověď. Zeť proto, že musel zasahovat proti svému přesvědčení, dcera proto, ža se kvůli tomu zrafala s vedením Amazonu. Takže raději odešla, než aby byla odejíta. Ona se totiž zrafala nahlas, před zaměstnanci, a vehementně, a to se neodpouští.
      Díky diskutujícím za vhled do problematiky "Totáče" z jiného úhlu pohledu.

      Vymazat
    7. Každý máme jiné zkušenosti. Výměna vedoucích za normalizace nevedla k rozbití průmyslu. Pracoval jsem v instituci, která měla půlku zaměstnanců složenou z lidí, kteří odešli z funkce. U nás měli odpovídající platy. Místo formálního vedení oddělení nebo odboru dostávali funkce koordinátorů s většími pravomocemi než zmínění hospodářští vedoucí. Čistky po převratu v roce 1989 rozvrátily naprosto naše hospodářství. Do funkci šli i ti, kteří prohlásili, že nemohli, aby zakryli svou lenost a neschopnost. Podnik, kde jsem v době převratu pracoval, snížil výkon 10x. Na mne se mstili, že mi nezvyšovali plat. Nemohl jsem od rodiny, takže jsem si šel vyběhávat sociální dávky. Z vedoucího oddělení jsem se stal řádovým zaměstnancem. Ke vzteku primitivních antikomunistických vedoucích mne ostatní lidé poslouchali.

      Bohužel se paní profesorka znemožňuje, protože neví, co se tehdy dělo mezi techniky. Ona se neváhala vyplakat reprezentantovi zla Kroupovi z Paměti národa. Asi se už nezmění.

      Vymazat
    8. Ještě přidám historku. V podniku byl geniální konstruktér. Vystřídal (spíše vyštval) ho člověk s pověstí nemehla. Ten geniální konstruktér musel dokonce odejít do ciziny, ale pak se vrátil do cizího podniku u nás, kde mu dovolili dokončit práci na jistém stroji. Co se stalo? Podnik, který jej vyštval, začal ten stroj dodávat armádě. Za nesvobody se o těchto případech neví. Kdybyste znali detaily, tak se budete měsíc smát v jednom kuse. Neštěstím je to, že tihle gauneři jsou propleteni se slušnými lidmi, kteří ze strachu mlčí. Klidně se ještě více opřete do normalizátorů. Ani nevíte, jak jste směšní.

      Vymazat
    9. Helanov 20:37, ono těch blbců nemůže být ani dnes o nic míň a obávám se, kariéristé i korupce mají ještě větší prostor. Pokud byli odstaveni schopní, nevidím žádný rozdíl mezi obdobím normalizace a postsametu.
      Ke všemu se domnívám, že mi došlo, co myslel tajemník ÚV KSČ pro kulturu (nebo co) Hendrych, když na slavném sjezdu spisovatelů pánům Škvoreckému atd. řekl „všechno jste prohráli ...“ (nebo tak nějak) a odešel. Dnes se ví, že A. Novotný přispěl ke vstupu tehdejší čs. kultury na světovou scénu, že odmítal požadavky SSSR na umístění jednotek RA a nepřipouštěl, aby se ČSSR mezinárodním aktem vzdala území Podkarpatské Rusi, nověji Zakarpatské Ukrajiny a leccos dalšího. Ví se, že padnul pod tlakem Kremlu a naši modernisté, kterým jsem dětinsky fandil a taky si to odskákal, dovedli ČSSR až k okupaci, když vystavovali na odiv svoje „revoluční“ představy, jeden trumfoval druhého, předháněli se v popularitě a ... pohnojili reálné.
      Pánové Škvorecký, Forman, Kundera – ano, čtu a četl jsem je. Jenže, nejsem si jist, že jejich „přínos“ nezpůsobil tomuto národu i obecné kulturnosti větší škodu než užitek. Přiznám, že takové poznání je pro mě zdrcující. Ke všemu jsem si měl všimnout, jak tehdejší osmašedesátnická věrchuška rychle panštěla, přihrávala si domů a bourala omezení, která ji materiálně brzdila. Víte vy, že předtím např. nomenklaturní kádr nesměl mít byt a současně třeba chalupu po rodičích?
      I já měl nabídky jak si supervýhodně a „nadměrně“ postavit, když jsem, pro tehdejší politiku, byl perspektivní ... Chladný pohled na fakta bývá bolestivý.
      PS Hrabal do šuplíku nepsal a Páral svoje pero až tak nemírnil, poznamenávám

      Vymazat
    10. Helo, nezlobte se, ale na to, že literáti museli za totáče perly schovávat do šuplíku, to nebylo tak žhavé. Po sameťáku jsem se těšil na lavinu nové dobré literatury a měl jsem obavy zda na to budu mít dost peněz. Asi mám atypický vkus, ale dokoupil jsem si jen pár autorů (emigrantů), kteří se zde nesměli vydávat a těch nových je pomálu.

      Vymazat
    11. 18:44 díky za nálepku o sebestřednosti, mindrákem netrpím i když reprezentativní vilkou se pochlubit nemohu.Mám jen renovovaný řadový domek se zahrádkou v Praze. Manželka nadává, že máme moc oken na mytí. Kdyby to šlo, tak bych takové bydlení přál všem.
      Přeji dobrou noc a debatu končí Tomáš.

      Vymazat
  12. Duby padají, rákos se ohýbá!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 0:15!
      Duby a Lípy mají kůlový kořenový systém, neboli jak nahoře (tvar koruny) tak dole. Těžko, přetěžko vichru dubu vyvracet. Orkán může dub i lípu zlomit, jak se již mnohokráte stalo!!

      Vymazat
    2. Duby i lípy silný vichr vyvrátí, nebo zláme jako jehličnany... bambus se ohne, polehne jako vrbičky za povodně pod náporem vod, aby po pominutí bouře povstal a brzy stojí celý bambusový les, jakož i vrby na březích Vltavy...

      Vymazat
  13. Fischer je kariérním politikem.

    Toť vše.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. OK. Švarcenberkova temná minulost https://www.youtube.com/watch?v=AeRqzXotZLY&feature=youtu.be
      Jiří Wolf-chartista, který věděl příliš mnoho, a tak byl Havlem a StB umlčen!
      https://www.youtube.com/watch?v=RtNEBrpO9rQ , https://www.youtube.com/watch?v=QFQQYChuuss

      Vymazat
  14. Já nemám problém jen s panem Fischerem, ale s celým senátem. Občas v noci, když neusnu, tak surfuji po programech a někdy se mi podaří na jeho záznam narazit. Možná mám smůlu, ale krom majestátní, takřka královské, znělky, byly program i volby celkem o ničem. Účast je zrovna tak zředěná, jako v dolní sněmovně. Akorát se v senátu nečtou tak okatě noviny a nehraje se s ajfounem, berou se víc vážně. Doporučuji každému ke shlédnutí. Jen by mne zajímaly náklady na senát, na tu naši pojistku demokracie.

    OdpovědětVymazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.