Reklama

pátek 17. ledna 2020

Je to marný, je to marný, je to marný

Jiří Jírovec
17. 1. 2020
Mluvím o absolutní neschopnosti politiků pochopit, že důchody, tedy finanční prostředky vyplácené podle určitých pravidel a od určitého věku, jsou jen jednou složkou systému zvaného zabezpečení občanů ve stáří.
Základní otázka je, jaký příjem potřebuje jedinec v důchodovém věku, aby měl na střechu nad hlavou, základní životní potřeby, zdravotní péči a možná i na trochu kultury. Teprve v okamžiku, kdy jsme schopni takovou častku, řekněme X korun/měsíc, odhadnout, můžeme hledat způsob, jak takový příjem zajistit.


V principu pak hledáme řešení jedné ze dvou situací:

1. Pro dané X musíme hledat způsob, který umožní zajistit pro každého občana základní příjem Y, který se bude částce X blížit. K němu pak lze přidat zásluhovou složku, tedy důchod;

2. Je-li společnost schopna generovat pouze částku Z (výrazně
Výchozí situace je stejná pro obě varianty:

A. Určitá část populace nemá nárok na důchod;

B. Určitá čast populace má nárok jen na velmi nízký důchod;

C. Částka X je z velké míry dána cenou bydlení. Platy vzrostly od roku 1989 asi 10x, kdežto nájmy a ceny bytů 40-50x. Nedostupnost bydlení je základní faktor;

D. Potůčkova komise zjistila, že důchody nelze nechat v rukou finančních institucí. Garantorem musí být stát; a

E. ČR se neobejde bez masové výstavby bytů, jinak vše zkrachuje na rostoucím X.

Z bodů A - C vyplývá, že pouhý důchod nestačí pro zabezpečení občana ve stáří. Ledaže týž je vlastníkem králikárny a nebo získal byt s nízkým nájmem.

K bodu D je nutné dodat, že stát může být úspěšný pouze tehdy, má-li k dispozici potřebné finanční nástroje, včetně daňového systému, a je schopen zavést regulaci tam, kde to je nutné.

Bod E vyžaduje analýzu kolik bytů potřebujeme, kdo, kde a kdy je postaví, a kolik budou stát.

Částka Y, zmíněná v (1) musí být složena z pevné (nezásluhové) částky a důchodu, je-li na něj nárok.

Důchodové komise zatím vedli fachidioti, kteří dovedli z demografických údajů vypočítat, co se stane za třicet nebo za padesát let. Vymlouvají se na "politické zadání", které dostali od politiků.

Již Potůčkově komisi jsem nabízel analýzu ontarijského systému zabezpečení občana ve stáří. Zájem byl nula. Přitom jde o ryze kapitalistický systém, který v podstatě odpovídá situaci č. 1 a který k základnímu příjmu (zhruba na hranici chudoby) přidává zásluhový pilíř, který pro 60% občanů zajišťuje důchod ve výši 70% průměru nejlepších pěti příjmových let. To je maximum za 35 započítatelných let

Zájem neprojevilo ani duo Maláčová - Nerudová. Tyto dámy, zdá ze, kopírují myšlenku SPD (Německo) na základní, tedy nezásluhový pilíř, k němuž by byla přidána zásluhová složka známá jako důchod. Nebyly ovšem schopny překročit vlastní stín a částku X vůbec definovat. Nejsou schopny pochopit, že v prvním pilíři není dost peněz na to, aby mohl být rozdělen na nulový a první.

Abych jim nekřivdil, připouštím, že si uvědomují, že se v současné situaci nedá nic dosáhnout, protože opozici nejde o lidi, ale o to házet co nejvíc písku do soukolí, které se ani nestačilo rozeběhnout.

V Česku se media obávají byť jen naznačit, že komunisté bytový problém vyřešili. Nástroje, které měli k dispozici, tedy přerozdělení bohatství, regulace nájmů a masová bytová výstavba (70000 bytů ročně během 20 let normalizace) jsou z ideologických důvodů nepoužitelné a současní politici nemají koule na to, přišli s metodami, které by byly košer.

Co chcete od politiků, jimž je jedno, že 10% populace ČR žije na hranici nebo pod hranicí chudoby, Co chcete od šmejdů, kteří nejsou ochotni ukončit obchodování s chudobou, lichvou a zadlužeností. Co chcete od Pirátů, kteří chodí kvůli ČH žalovat k EU, aby se zbavili žáby na prameni, která zbraňuje, aby u nás zavládl ten pravý čistý a průhledný kapitalsmus. Nám občanům nabízejí, že se za nás o cosi porvou, ale jde jim jen 30% volebních prefer, které ANO 2011 drží. Naplňují tím definici odporného čecháčkovství.

Těch 50 milionů, ostatně vrácených, odpovídá jedné pětině koně, kterého miliardář Kellner koupil své dceři. Ano, čtete dobře: jedné pětině parkurového koně.

Otázka důchodů je početní problém. Zabezpečení občanů ve stáří je politický problém, který má přesah do teoretických pouček o škodlivosti daní a regulace.

Člověku se chce zvolat "Ó Klausi, strůjce přechodu na tržní hospodářství, pohlédni z výšin svého majestátu a naznač, slunce naše jasné a vševědoucí, jak z té šlamastyky ven."

181 komentářů :

  1. Jak z té šlamastiky ven?
    Asi nijak,nikdy nebudou staříci (všichni) tak dobře zabezpečení aby měli i na "trochu kultury".
    Prostě to není možné,daňoví poplatníci to neutáhnou.
    A dneska už VŮBEC ne, když se věk dožití stále prodlužuje a výkony zdravotníků se také zlepšují.
    Možná si pan autor neuvědomuje,že leckterá vdova která pobírá "vdovský" je na tom finančně líp,než rodina s malými dětmi...
    Ovšem rozdíl je v tom,že ta babka se může uskromnit,což je třeba u školáka problematické!!!
    Kteří rodiče by chtěli aby jejich potomek byl ve třídě za socku!?
    To by se pan autor divil,kolik školáků nemá na školní výlet,o lyžáku ani nemluvě.
    Helanov

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ale ta babka už nemá sílu a možnosti to změnit.To musí tem ,nebo ti mladí kteří nejsou schopni uživit základní reprodukční materiál , dvě děti. Revoluce , nebo jen opatrně změny, vždy iniciovali MLADÍ. Ale oni věří,že nikdy nebylo líp.

      Smazat
    2. 23:58...Líp už bylo.
      Viděla bych to na nějaké areály,kde budou soustředěni bezmocní staříčkové.
      Ti, kteří po výměně kloubů a všeho co se dá vyměnit už budou doopravdy bezmocní.
      Ráno jim centrální robot odsaje přebytečné tekutiny,potom jim bude pomocí hadiček dodána hodnotná strava plná vitamínů a minerálů.
      A to by v tom byl čert,aby to nedotáhli aspoň do stopadesátky.
      Těm hodným robot možná pustí i Majora Zemana nebo Pohádky ovčí babičky,podle vkusu. ;-)
      Helanov

      Smazat
    3. Kluk nechce ve škole vypadat za socku i kdyžý socka je, ... bába co nemá nazbyt a místo parády, drahé elektroniky kupuje nejlevnější jídlo pokud ji na ně zbyde po uhrazení mandatorních výdajů - bydlení inkaso, poplatky za rádio a za televizi A DOPLATKY ZA NEZBYTNÉ LÉKY BEZ KTERÝCH ZEMŘE... se má podle vás uskromnit. Tak tohle se vám, Helanov, moc nepovedlo. Nebo se sama tak super uskromňujete? Prozraďte nám prosím jak a v čem? Pravda. Podle staré pověsti jeden cikán téměř odnaučil soji kobylku žrát... týden jí dával polovic, další polovic polovice krmné dávky, až jí dával jenom hrstičku otrub denně... a kdyby mu chudák nezcepeněla, jíst by se jistě odnaučila...

      Smazat
    4. 0:01...To s tím klukem co je socka jste SILNĚ přehnal!!!
      Ten kluk je kluk a asi nevíte,jak dokážou být děti kruté!Jak některý třídní kolektiv dokáže potrestat kluka za boty od Vietnamců.
      A s tou babkou mě nerozbrečíte,jsou různé případy.
      Jistě, někteří senioři jsou na tom (bez vlastní viny) opravdu bídně.To nepopírám!
      Jen tvrdím,že za bolšána nosili penzisti nákup v síťovce a dneska supěj za plnými vozíky...A brečej jako želvy.
      Samozřejmě,jen někteří.
      Tím jsem jen chtěla říci,že Češi už jsou tak nastavení,že budou brečet furt.
      Takže bych byla pro zlatou střední cestu.
      Já žiji sama,s penzí v pohodě vyjdu, a kdybych nekouřila,mohla bych i spořit.
      Mám štěstí v tom,že mám slušného domácího a s většími (nečekanými) výdaji mi vypomohou děti.
      Mimochodem: Moje babička měla nejmenší možnou penzi,cca 250 Kčs.
      V pohodě vyšla,jedla jenom chleba a bílou kávu z Melty a v sobotu sekanou že 1/4 kila mletého za 5,- Kčs...A pak už jen to,co utrhla na zahrádce.
      Dožila se devadesátky a nikdy si na nic nestěžovala.
      Helanov

      Smazat
    5. Helanov 23:19, pravda, nebudou mít všichni staříci na trochu kultury, zejména ne, dokud všelijací generální ředitelé a podobní budou odměňováni miliony, dokud si politici budou přidávat víc, než jsou schopni zajistit těm, kteří z objektivních důvodů na důstojný příjem dosáhnout nemohou, dokud bude možné, aby jedni spotřebovávali víc, než užitečného vytvoří a druzí, kteří hodnoty produkují, aby byli ožebračováni.
      Komunistický režim tuto otázku principiálně řešil za cenu nesvobody právě pro ty, kteří dnes jakékoli skutečné řešení, svým příživnictvím, hamounstvím, hrabáním majetku a budováním prebend znemožňují. No, banány bychom, i když ne pro každého měli a cestovat do zahraničí, kdo na to má může. Bez devizového příslibu a deviz v turistickém kurzu, že? Nad tím Helanov neuvažute?

      Smazat
    6. Nána Helanov asi nevi,kolik dela vdovsky dúchod.Jestli ji 1100 korun prijde enormni,tak ma asi zvlastni predstavu u blahobytu.Ta babka vychovala déti a pracovala.Na stáři ma celkem i s vdovskym duchodem 12 tisic.Jste blba jak Valkova.

      Smazat
    7. Helanov,

      dokud autor tohoto članku nezačne psát o tom,kde mizi dalši dvě třetiny našich mezd a jak je možné že pirátšti lapkové vyvážeji z republiky 500 miliard ročně, bude jeho "tvorba"marná jo a jak marná!
      Měla by jste se vy a ostatni přidat k prvni skupině avantgardy voličů,která si dala název VOLIČI,NOVA OPOZICE V ČR.
      Tam by vám to vysvětlili a nejen to ,mohla by jste se vy a ostatni bezmocni voliči domorodci, účastnit tvorby Programu voličů,kde stoji už dnes hned v prvnim boďě neuvěřitelné, čim bude muset být stavajici kapitalismus v ČR,který vycházi z gangsterismu dodaného bývalým presidentem ODS, být dřive nebo později ve vlastnni zajmu voličů nahrazen!

      Dali tomu názen SOCIÁLNĚ EKOLOGICKÁ parlamentni mirová revoluce !.
      Nebude to náhodou ten potřebný hledaný převrat?

      Smazat
    8. Odporný přístup. Odporný způsob uvažování.

      Smazat
    9. Helanov,
      na konci dalšiho přispěvku je dotaz na váš názor,zda už vite jak to šlamastiku řešit.Budete vy a ostatni domorodci tomu rozumět?
      A jak by jste odpověděli,co?

      Smazat
    10. 6:22...A víte kolik rodin s dětmi těch 12 000 na hlavu nemá!?!?!?
      Berte v úvahu i to,že starý člověk (vyjma jídla a bydlení) má minimálním výdaje!
      Děti rostou,pořád potřebují nové oblečení,penzista většinou donosí to co má.
      Helanov

      Smazat
    11. 2:58...Ne,nad tím neuvažuji.
      Ne pod článkem,ve kterém se řešej penze.
      Prostě staří lidé budou mít VŽDYCKY vysoko do žlabu,nikdy to nebude jinak.Tečka.
      Helanov

      Smazat
    12. Asi Takhle:
      Proč nezajistit občany již od kolébky. Věnovat jim střechu nad hlavou, prostředky na slušné živobytí až do smrti a také spoustu zábavy a rekreace grátis. My starší jsme si to za komunistů museli odpracovat. O to dnes nikdo nestojí. A už vůbec ne migranti. A s těmi teda počítejte vy počtáři!

      Smazat
    13. Je mi zle z paní, která se podepisuje helanov. Nic nechápe, blábolí o uskrovňování. Běž, babo, něco užitečného dělat. dnes např.posypej chodník před nájemným svým bytem a nešiř nenávist ke starým a bezmocným popisováním areálů, kde by se nedejbože dožili 150 let. Jak blbé, ty vaše cinty.

      Smazat
    14. 23:19 Docela jste mě pobavil touto větou:
      Kteří rodiče by chtěli aby jejich potomek byl ve třídě za socku!?
      To by se pan autor divil,kolik školáků nemá na školní výlet,o lyžáku ani nemluvě.
      Helanov

      1. Když už si pořídím děti, tak musím mít takový příjem, aby jim nic nescházelo.
      2. Každý je strůjcem svého štěstí - když rodiče dětí neumí vydělat peníze a neumí hospodařit, tak je to pouze jejich problém - a to nemluvím o utrácení peněz za alkohol, cigarety a nepotřebné věci včetně léků.
      3. Je mi 60 let a za socialismu mí rodiče neměli hodně peněz, materiálně jsme na tom nebyli dobře, ale na obědy ve škole, lyžařské zájezdy a na krásné víkendy kdy jsme s otcem chodili po horách, tak na to peníze vždy byly.

      Dle mého názoru by měl být jednotný základní důchod a každý má za svojí pracovní éru dostatek času, aby si na důchod našetřil dostatek peněz a nemusel být státu na obtíž.

      Smazat
    15. 13.10

      Jak se zdá patřite mezi domorodce,kteři chtěji ignorovat sděleni,

      že se budou muset starat kde zmizi dalši dvě třetiny našich platů a k tomu 500 miliard ročně z republiky.

      Chæpete vy vůbec,že 1% tzv "dobyvatelů renty",kteři si řikaji INVESTOŘI a davaji se zastupovat našim Parlamentem,že oni naše penize včetně penéz na sociál považuji za SVOJE a budou je vám dále vylupovat,když všichni skloni i tady v diskusi hlavy a tak se budou dale považovat za dobré kandidáty na otroky,kteři smutně a zavistivě budou hledět na tlusté mercedesy a platy u sousedů a nehnou ani prstem,aby patrali po přičinách proč tomu tak je?

      Helanov neusla jste nudou?

      Smazat
    16. Už když slyším pojem socka, tak mi naskakuje husí kůže. Jeden moudrý muž řekl - řetěz je tak pevný, jako jeho nejslabší článek. Nebudu recitovat Bibli, tam je taky návod na řešení chudoby a nejde o výstřel z Aurory. Chudoba není okrasou, ani hanbou člověka, který se v ní octne. Chudoba je produkt naší společnosti. Nejhorší je kádrování už mezi dětmi, které jsou v tom naprosto bez viny. Jak ti chudí, tak ti bohatí. Kam se poděla solidarita, lidskost a včas podaná ruka ? Žel dnes se dá vše koupit i papíry inteligenta, povrchnost zvítězila a i děti jsou tak vychovávány (uznání získává jen značkové zboží). Majetek a bohatství, kéž by bylo jen odměnou za přínos pro společnost a naopak chudoba kdyby byla jen důsledkem volby. Např. Kolik chudých a bohatých plodí bytová politika státu. Proto se za průšvih existence socek stydím já.

      Smazat
    17. Skupina "Voliči,nová opozice ČR" vzkazuje.

      Zdá se nám,že i zdejši diskutujici jakoby měli povoleno využivat alternativni weby jen proto,aby si bezmocně stěžovali ,jako do vrby.
      Očekávaji přitom nějaký druh účinnaého řešeni, snad od tzv "našich"zástupců a našich intelektuálů .
      To však 30 let nepřicházi a vypadá,že ani nepřijde.
      Voliči maji tedy zajimavou možnost.
      Sepsat co vlastně chtěji a po jejich "zástupcich"chtit realizaci přitom najit způsob jak je kontrolovat a to nejlépe dnem i noci!

      Pokud reagovat nebudou,což dělaji, pak musi nastoupit chtě nechtě plán B.

      Sociálně-ekologická parlamentni revoluce a sami voličči budou muset vytvořit svoje hnuti s jejich PROGRAMEM a pokusit se v Parlamentu ziskat většinu a potaé to dostat do ÚSTAVY!

      To už dali na alternativě najevo a je velmi zajimavé,co se stalo!
      tzv zastupci začali čichat lunt a tak se strachy bez sebe začali rvát o utikajici MOC.Jak to by jste se měli dozvědět a ptát se nato.

      Je samozejmé,že pokud voliči nenaformuluji co vlastně chtěji a nebudou trvat na provedeni, NEDOSTANOU NIC naopak uvidi svoji bidu s nouzi oveček,ktere se chudačky vydali do kapitalismu pro vlnu a byly oholeny. !

      Smazat
    18. Pani Helanov asi nikdy neodpovi,jen kecá

      to rozpoznáme okamžitě podle jejich prvých slov
      "jak z té šlamastiky ven ASI NIJAK!"co je to za blbost,budeme hledat a najdeme řešeni.
      Majitelé velkých peněz sjednocuje jejich idea jak nás dojit a okrádat a nás tu rozděluji "ostré"myšlenky a my celi zkrvavěli "ostrými bodanci"mezi sebou, odejdeme z diskuse a doma poznáme,že nám kdosi vykradl kapsy!

      Smazat
    19. Milí "voliči", vaše vnucování je velmi špatně volená reklama. Definujete sice fakta, která známe, ale stejně jako ti z Letné sice příštíte "že to chce změnu", ale nic víc. "Já jsem cesta" mohl říct jeden před vámi, ale to už je úplně jiná autorita.

      Smazat
    20. Je smůla,že SPD stále nepochopilo,že v procesu popisovaném skupinou "VOLIČI,
      nová opozice ČR "mohou přebránim,osvojenim si jejich myšlenek vytvořit postupně v tomto procesu svoji vedouci roli.
      Budou li se tak mrcasit a nehýbat se,bát se a jednat podle toho co vlastně voliči chtěji,či dokonce to maji snad i kýmsi zakázáno,pak se nesmi divit,že si mohou zahrat možná jen druhé housle!
      Proč si nedaji do Programu dosaženi větiny v parlamentu,upravi si podle tohoto cile svůj slabý program,který může brzy spadnout pod 5% a co pak bude z toho pana ,skvělého samuraje,který musi schvalovat i připadný pád domobrany pod stůl...a kdovi co ještě?
      Prý se nesmi SPD kritizovat,no ale neškodilo by,kdyby se praštila sama a to hned do hlavy.

      Smazat
    21. 18.48

      Voliči piši ve vlastnim zájmu KONKTETNĚ na rozdil od vás,který u taky čichá co se můe stát a rozbiji diskusi,e se prý komusi VNUCUJI.
      Komu,snad sami sobě?
      Napište co chcete a nendadejte sam sebe!

      Smazat
    22. 18.48 se tu chová ,jako představitel majitelů velkých peněz,kteři si osedlali lhani a osočováni bez jakýchkoli důkazů(neomarxismus) a ted nas tu srovnává dalšim lhani s chliváky na Letné,kteři maji jediný bod Programu a to Babiši a Zemane, lehni!
      Dejte tem chlivkařům na Letnou naš program a uvidite jejich koncová světla!
      "Podle sebe vidim tebe"!
      Už vám docházi,že by se mohlo stát brzy a nakonec,že se vám to lhani a podrazy nemusi dále dařit?

      Smazat
    23. 18.48 lže,upřesni lháři čeho je to reklama a na co.
      Na tu špinu co tady pišeš, už ti skoči jenom majitel televizniho přistroje s ohlupovaci veřejnoprávni TV GŘ,kterého za tu reklamu plati 250 000 měsičně.
      Kolik plati vnitráku ČSSD tobě?

      Smazat
    24. To tě tak sere ty trotle,18.48,že by naše voličská parlamentni revoluce miru mohla klapnout?
      Pokud ti nevadi vyroba vadných zákonů,tak jim tam v tom Prdlamentu di dale lizat kaštany!

      Smazat
    25. Tak když viš 18.48 kde mizi dvě třetiny našich mezd a kam jde 500 miliard ročně tak to tu napiš a ne že prý to vime a nic proti tomu neděláme.
      Takovi křiváci jako ty způsobili,že jsme se stali domrodci v rozvojové republice,která je tak vykradená,že nemá ani na penze!

      Smazat
    26. Je jasné jen z komentů dole 18.1.2020 18.48 vo HELANOV CHCE a piše!

      Nejsem provokatér jsem HODNĚ PRAVICOVÁ se sociálnim citěním!

      tu dámu ohlupovadla TV a TISKU úplně zničila!

      Kdyby to byla pravda co tvrdi dávno by byla na straně skupiny VOLIČI,NOVÁ OPOZICE ČR,kteři jakoby monopolně věděli,že v Ustavě chybi hned v prvnim čláku jedno slovo

      SOCIÁLNI STÁT.

      Tisk a TV odmitá v ramci cenzury sdělit nebohxým domorodcům ČR,že je to dilo PRAVICE v NĚMECKU a jejich úspěšný vývozni artikl.

      Proto ani ona se nedokáže nikdy zeptát

      KDE JSOU NAŠE PRACHY, BIFTEK

      a dvě třetiny chybějicich mezd a proč musi voliči rajtovat na mrtvých oslech,kteři je PRÝ zastupuji!

      Smazat
    27. NA INTERNETU POPRVÉ VIDIME NÁVRHY LIDOVÝCH KOMENTÁTORŮ

      Jak porazit nám vnucovaný kapitalismus!

      1.Nakupovat jen co je nutné
      2.Nechat v bance penize jen na jeden měsic plateb!
      3.Hotovost doma musite nit na 3 msice až 1 rok
      4.pokud uetřite z bidného platu,kde vm kradou dvě třetiny mzdy nakupte zlato a střbrné mince!

      Odpovědi kapitalistických neomarxistický "zmrdů"a lhářů

      z tebe ty svině neleze ani tasemnice!
      Patřiš do Ústavu jako obtižný strkač dratu do oka!
      ATD
      System totiž potřebuje,aby jste na všechno kašlali(SRALI),brali půjčky ,nebot vám kradou větši ast platů,zadlužili se a exekutor vám vyčisti i żaludek o to se postará nami zvolená vláda výroby vadných zákonů!


      Smazat
    28. Řešení je přeci známé a osvědčené! Je jím válka. Prostý lid musí dostat nejen chleba, ale i hry! Musí se poté kdy je nasycen i nějak zabavit, mít Ideje. Ale ani pouhé přerozdělení prostředků jak si to namlouvali socani všech odstínů situaci neřeší! Lid neumí se svými potřebami zacházet, neumí je ukočírovat a proto potřebuje silné vedení které ho zavčas pošle na válečná pole! Neb válka je současně chléb i hra jenž dává smysl jeho existenci a upouští tlak z hrnce nerovnostářské společnosti! To jsou zákony přírody a jakákoliv vzpoura proti nim je pro existenci každého druhu konečná ...

      Smazat
  2. Chce to žít tak, aby se člověk zajistil sám a státní důchod bylo jen příjemné přilepšení. Ovšem na tom je třeba pracovat od mládí a především pak mezi 30 a 60 lety. Brečet, až když se důchod blíží, už je pozdě, když člověk nejlepší léta proflákal nebo dělal špatně placenou práci. Každý svého štěstí strůjce. A paní Hela nade mnou má naprostou pravdu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 23:31...Buď se finančně zajistit,nebo vychovat ŘÁDNĚ děti,aby ve stáří vypomohly.
      Je to OSVĚDČENÁ metoda,nikdy to nebylo jinak.
      Bezdětní se starali o synovečky a neteřinky,aby nepřišli zkrátka.
      Dneska si rodiče mohou dovolit kašlat na výchovu,penzi maj jistou,tak vo co gou?
      Helanov

      Smazat
    2. Problém je, že se (pravděpodobně) blíží krize a že těch dobře placených míst není tolik. Nesouhlasím v tomto kontextu s tím, že každý svého štěstí strůjce. Zodpovědná mamina s dětmi (zodpovědná k dětem!) na venkově těžko může denně dojíždět do Prahy či jiného většího města. Ale to se týká i otců. Jdu od toho, je to na dlouhou diskuzi.

      Smazat
    3. 0:32...Milane,jenom jste potvrdil to,co píši já.
      Rodiny s dětmi jsou na tom DAKEKO hůře než penzisti.
      Vnučka chodí na gympl,jen v letošním školním roce byli ve Skotsku,ve švýcarském Cernu,ještě pojedou na hory.
      Jelo jenom pár dětí z jejich třídy.
      Je to smutné!!!
      Helanov

      Smazat
    4. 1:01
      Já bych to, Heleno, nesrovnával. Vůbec nejhůř jsou na tom dle mého samoživitelky, na tom bychom se mohli shodnout. Ale že rodiny s dětmi jsou na tom DALEKO hůř, bych zase netvrdil. Ono záleží na úhlu pohledu a také na tom, jak je na tom ten který důchodce se zdravím (tedy kolik musí vysolit za léky), kolik solí za nájem atd. atd. Hodně těch nemocí, čímž nemyslím obezitu, rakovinu a pod., má totiž svoji příčinu ve zhuntování těla v produktivním věku. Takže má sice relativně dobrý důchod, ale nakonec mu z něj stejně prd zbyde.
      (Upozorňuji že nepíšu o sobě; já byl u lékaře po pěti letech naposled v říjnu kvůlivá řidičáku, že jako vidím, slyším, a nejsem dement. Načež ta duše dobrá doktorská zneužila že jsem ji poctil návštěvou a vybavila mě, v rámci dědkovské preventivní prohlídky, doporučeními k dalším třem lékařům. No, ještě jsem za nimi nebyl. Vystrašil mě totiž už v mládí Jerome Klapka Jerome, jak napsal, že k lékaři na prohlídku šel jako zdravý člověk, ale u lékaře zjistil, že kromě horečky omladic má všechny choroby. Dokonce ani ten bobek do zkumavky kterou mě vybavila jsem ještě nevytlačil, tak holt mají jen to lulu ve zkumavce co ze mě lstivě vymámili.)
      Ale to samé se týká i rodin s dětmi. Prostě je to případ od případu. Jak jsou děti zdravé či nemocné, to samé rodiče, kolik je stojí nájem, jak jsou děti nadané - blbé děti vyjdou levnějc, neb nechodí do kroužků - zda je škola v místě atd. atd.
      Ondyno mě neuvěřitelně nasralo, jak si pražská samoživitelka přivydělala pár šušňů jako uklízečka, aby mohla dětem přilepšit, a nějaká svině ji natřela. Proto jsem napsal že jdu od toho. Přijde mi totiž, že to - mají se lépe - mají se hůře - a pod. je klasické míchání jablek s hruškami. Ne. Vážně jdu od toho.

      Smazat
    5. Ono to vypadá hezky napsat: "Chce to žít tak, aby se člověk zajistil sám ...". Ale do toho vstupuje 1 000 006 faktorů a nevím kolik z toho statisticky tvoří ty, které můžeme označit jako vis maior. Když tedy vznikl zdá se opravdový sociální problém, odvolávat se jen na osobní zodpovědný přístup od malička do velička zřejmě nestačí. Ovšem, proti osobní zodpovědnosti žádný dišputát, nicméně výše uvedený návod by lidský život smrskl na cosi, čím ve skutečnosti není. Proto nemůže být zdaleka statisticky významě účinný. A vyjádření ... nebo dělal špatně placenou práci už vůbec neostojí. Asi je taková práce potřebná pro společnost. Pak bude asi problém v rozevírání oněch sociálních nůžek.
      Nic všeobecně spravedlivého se tu (u důchodu) nastavit nedá, zrovna tak jako je problematická ona cesta celoživotní odpovědnosti k vlastnímu důchodu. Mohl bych uvést výmluvný (ne vymlouvavý) příklad ze života jednoho kolokola, ale mu by se to asi nelíbilo. Je to poněkud uzavřený patron.

      Smazat
    6. 2:38...Taky jdu od toho...
      Je to složité,každý má jiné zkušenosti...
      K té samoživitelce která si přivydělala pár šušňů:
      Takže Úřad práce a Sociálka mají rezignovat a tolerovat práci na černo,šedou zónu!?!?!?
      Daně mají platit jen NĚKTEŘÍ,ti kteří jsou na dafkach jsou osvobození???
      Já to beru padni komu padni,tady se prostě neshodnem.
      Když ještě v našem domě bydleli kikáni,tak jsem to měla možnost pozorovat.
      Všechny "samoživitelky" na podpoře,všechny sdílely být s frajerem,VŠECHNY chodily večer uklízet.
      Jejich děti svačily křidýlka z KFC,děti nesamoživitelek rohlík s kouskem sejra.
      Prostě mám tyhle zkušenosti,tak mne zabte.
      Samozřejmě je to případ od případu,ale -podle mě- je NUTNÉ nastavit nějaká pravidla.
      PRO VŠECHNY STEJNÁ.
      Helanov

      Smazat
    7. 3:20...Já se těm úvahám o zabezpečení ve stáří musím jen smát.
      Lidé jsou různí,rozumní,nerozumní, každý je takový,jak ho život uplácal.
      Jisté je JEDNO,že společnost (dnešní) se ochotně postará hlavně o ty, kteří žijí jako to ptactvo nebeské.
      Takže to ve finále dopadne celkem jasně!
      Ti co se postarají,ať už formou spoření nebo vychováním slušných,pracovitých dětí,dostanou kulové.
      Ti kteří budou mít holý zadek,dostanou dafki,páč humanita.
      ***
      A protože člověk je od přírody mazaný živočich,tak těch co budou předvádět "holé zadky" bude HODNĚ!!!
      (Je jich docela dost už dneska.)
      Helanov

      Smazat
    8. Opravdu si někdo myslí, že na stáří se dá našetřit? Člověk pracuje asi tak 40 let. Kterých 40 let po sobě jdoucích (třeba od roku 1918) si koruna udržela svou hodnotu?
      "Mámo dneska je rok 1965, když budeme šetřit, tož si za dvacet let našetříme na rodinný domek, třeba ten Šumperák co stojí 100tisíc, když si postavíme svépomocí." :) :-)
      Ano, mému dědovi se za republiky dařilo dobře, tož se zajišťoval na stáří: našetřil si, platil si pojistky... co z toho zbylo? Vždycky se hromádka peněz našetřených lidičkami na důchod někomu ukrutně líbí. A třeba se jmenuje Klement G., nebo Václav Klaus je to jedno, stejně to ukradli a zase ukradnou...
      ----------
      U nás je veliký náklad na to, aby jeden udržel tělo a duši pohromadě a na spoření toho moc nezbývá.
      I ti dávní bájní důchodcové, co měli 500 Kč důchodu měli bydlení za hubičku, vodu skoro zadarmo, žitný chleba za 2,60 kilo metrák uhlí za 25,-Kč...

      Smazat
    9. Já vám vaši pseudojistotu skoro závidím. Vy vůbec nepočítáte s inflací, nedej Bůh s většími hospodářskými problémy nejen našeho státu a už vůbec nepočítáte s převratem, který zaplatila nejedna generace. Ten nejhorší parametr, válku vynechávám.

      Smazat
    10. 11.05
      Neshodnem. Dotyčná nebyla vámi uváděný případ s Cikány. Jako matka byla, alespoň dle dostupných info, pracovitá, k dětem zodpovědná, a dobře se o ně starala.
      (V dnešních Parlistech je o tom článek, tak budu sledovat proč a nač, zajímá mě to. Mám jistou teorii proč makala na černo (7 000 kč/měs.), když by jí stát, pokud by si zažádala, přispěl doplatkem na bydlení a příspěvem na živobytí, ale jak říkám - předčasné dělat závěry.
      Na rovinu - jednoduše nemám rád práskače a mám poněkud jiný úhel pohledu.
      Z "darů" pí. Nagyové (a mohl bych vrstvit další a další případy) ve výši přes devět mega se vyrobí marginálie (spočítejte si prosím daň z této sumy) z problémů samoživitelky - za tři měsíce cca 21 000 - (spočítejte si i zde daň) problém šedé ekonomiky. Neřeknu kdyby chlastala a pod. a peníze prolila či prosázela - ale ona je dobrá matka. Když jsme u těch daních, vašimi slovy řečeno, padni komu padni.
      No a to je ten úhel pohledu - ryba smrdí od hlavy, nebo, jak zpívá Jahelka "schody nezameteš, byť by byly z mramoru, zdola nahoru.
      Návrh - já mám svůj názor, vy svůj, no a od toho tu ta diskuze je. Vy máte pravdu z hlediska zákona, já, alespoň si myslím, z hlediska přiměřenosti. Jak to myslím pochopíte z článku.

      Smazat
    11. Každý svého štěstí strůjcem, aneb mladí ležáci, staří žebráci.Stejně jako Helanov nechápu, proč si dnešní důchodci pořád tak stěžují.Mnoho z nich si jezdí do lázní, k moři na různé zájezdy do ciziny. Jiní zase platí byt i udržují si chaty, kde střídavě půl roku žijí.Když se otevřou noviny nebo se čte na internetu, tak to je pořád, jací jsou důchodci chudáci. Nelze všechny házet do jednoho pytle. Většina důchodců si žije dobře.

      Smazat
    12. Důchodců je u nás cca 2,3 mega - kolik z tohoto počtu jich dovádí u moře, válí se v lázních, zúčastní se zájezdů a pod.? Ti s velkým důchodem - co myslíte, z jakých řad pracujících pocházejí? Myslíte že z řad babek a dědků zaměstnaných ve výrobě, neb, jak se na dělnický stát sluší, tam tehdy pracovala většina modrých halen, nebo z řad jezeďáků, či z řad podržtašek a vrtichvostů "u komunistů"? Bylo jich přes dva miliony, že? Přivydělávající si chataře nechávám bokem; někdo si na ni vydřel, jiný nakradl. Celkem fundovaně lze odhadnout podle vzhledu chaty, nebo velikosti a vybavení chalupy. A pak - někdo byty pronajímá aby měl na slušný život, nebo aby pomohl dětem, jiný z čirého hamounství.
      Nelze všechny házet do jednoho pytle, ale většina důchodců si dobře nežije. Jen přežívají.
      Když se otevře internet, nebo noviny, tak je to pořád jakou jsou přítěží.
      Upozorňuji že mě se to netýká, já si nemám nač stěžovat, ale to neznamená že proto oslepnu.

      Smazat
  3. Autore Jirovce prd na ne ! Jsou to dedci NENAVISTNICI a mnozi z nich byli dokonce i stranici. (KSC) !
    Vrat se do Ontaria, posedavej v Torontu na Bloor Str.
    Tam potkas i ceske kluky z Jizni Afriky a oni ti udelaji prednasku, ktera ti da spravnou politickou orientaci.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Hovnocuc je debil

      Smazat
    2. 0:47 Sereš z něj v síni, co? Páč kdyby tě ty smrade z kremelský zengrúny ucejtil - na kilák - dva, tak tě vysprejuje svým anti-putler deodorantem značky SKUNK APE*)!

      *) Jedná se o vysoce účinný speciální sprej proti putlerpšoukům a jinýmu komoušskýmu svinstvu ...

      Smazat
  4. Chytrolín z Kanady, který se vzdal českého občanství nám sem dolezl radit a rozdávat komunistická moudra. Propaguje komouše před kterými sám utekl. Křivák jeden.

    Táhni radit do Ruska, vzoru takových pakošů jako jsi ty, kde maj třetinové důchody oproti našim, chlapi se dožívají 66 a po reformě odcházejí do důchodu v 65.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Co jsi videl ty? Obavam se ze jsi nevidel vubec nic a nikde jsi nebyl specielne zit

      Smazat
    2. Já mít asi problémy nebudu, protože na zabepečení na stáří dlouhodobě pracuji. Přesto si myslím, že p. Jírovec má kus pravdy. Je spousta lidí, co si z různých důvodů nemohou zabezpečit takové důchody, aby to stačilo na holou reprodukci. Zvláště ve větších městech, kde je nájem stále vyšší a plat přitom není u všech vysoký. Stát se musí postarat v první řadě o takový systém důchodového zabezpečení, který skutečně bude zabezpečením a ne almužnou. Jak správně píše, komunisté to dokázali. K tomu, aby to dokázala i naše kapitalistická společnost, bude nutné sahnout na výdělky těm nejbohatším (co financují média a politické strany), což bude pro většinu politiků těžký a možná neřešitelný problém. Je zajímavé, že banky a finanční instituce rok co rok generují desítky miliard zisku. Podobně i monopolní společnosti a spousta nadnárodních firem, co u nás jen kořistí, zisk vyvádí z ČR a nedávají nic zpět na stát, kde peníze vydělaly. Stát může i dost ušetřit. Třeba na výdajích za zbraně, vojáky nesmyslně posílané do světa, rozbujelý státní aparát, penězích vyhozených na zfalšovaná výběrová řízení, nevybraných daních apod. Nevidím to nijak beznadějně. Jen nesmí lidé volit strany, co už v minulosti prokázaly, že jim jde jen o loupež ze státního rozpočtu (zejména ODS, TOP09, KDÚ-ČSL), ani takové, co nás práskáním na vlastní zemi v EU připravují o další peníze (Piráti). Možnosti zde určitě jsou, jen je realizovat!

      Smazat
    3. 1:26...Toto,teď ale trošinku prášíte!
      Za komančů žili penzisti v blahobytu?
      A ty vajgly sbíral KDO???
      Pusťte si Krylovu píseň Důchodce.Vznikla před hadrákem.
      Helanov

      Smazat
    4. 1:26
      Hlupáku, nauč se základní matematiku a začni používat mozek! Za komoušů bylo u nás 1.4 milionu starobních důchodců, dnes je jich 2.5 milionu. Za 20 let, až odejdou do penze silné ročníky, pokud by se nic nezměnilo, by bylo důchodců cca 3.5 milionu!!!
      V poměru k tomu se neustále snižuje počet pracujících, kteří ty důchodce živí. Na začátku 40. let bude na jednoho důchodce vydělávat 1 pracující. I dement musí vidět, že se situace musí řešit změnou parametrů systému.

      Co se týče speciálních daní pro banky, operátory apod., tak i kdyby se zavedly, tak to nejhloupější by bylo prožrat je v důchodech místo investic.

      Smazat
    5. 1:53
      A co jako čekáte od nás, důchodců, hulváte? Jak jste se vy staráte o to, abyste ten poměr změnil?
      Jste rozfrackaná sobecká generace myslící jen na TEĎ, pro kterou jsou děti příliš drahou investicí a teď si o nás budete otírát svou nevymáchanou tlamu? To už máme za vás i šukat, zatímco vy budete masturbovat u počítačů? Co vy jste udělal pro to, aby se ten poměr změnil? Vy nás živíte, vy pomatený hovne? A kdo bude živit vás, když vám píča i práce smrdí, až budete v důchodovém věku, mysliteli? Když chcete srát moudra a vyučovat matematiku, obraťte se na své vrstevníky a na nás se vyserte! My už se v životě nadřeli dost, hovado!

      Smazat
    6. Helanov 1:37, za komančů? Snad za komunistů nebo za předchozího režimu, napíše člověk, pokud se snaží uvažovat objektivně. Takže osobo, možná v té době nežili důchodci v blahobytu, ale důchod byl vypočítáván jako 52,6 % jejich daněného příjmu, zatím co dnes, po dvou masivních zvýšeních to je slabých 33 %. A to prosím, díky tržnímu hospodářství (kapitalismu) produktivita práce nebývale vzrostla a také, uplynulo 30 let, nikdo nás, snad, neembarguje a na "obranu“ nevydáváme 6 %, ale nějakých 1,6 % HDP. Pravda, za posledních 30 let nebyla vždy a pro každého k dispozici práce, ani povinnost pracovat jako za komunistů. To vám uniká, osobo?

      Smazat
    7. 3:03 A čím bys ty asi tak šukal, Putlerpšouku? Však jsi jen shlukem plynů vypouštenejch semtam z lenolíhně tohoto škaredého kremeslkého Ugrofína! - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/291912_original.png

      Smazat
    8. oprava: lejnolíhně ... kremelského ...

      Smazat
    9. Milane, chápu že vás ten jeho (1:53) příspěvek právem rozčílil, zvlášť když se svým asociálním pohledem pasoval na mudrce tím, že předem pro jistotu otituloval oponenta jako hlupáka.
      Říká se škoda rány, která padne vedle. A tato vedle určitě nepadla. Přesto, nenechte tolik cloumat svým majestátem :-)
      Nedávno i mě takto někdo uklidňoval, když jsem se poněkud vytočil. Chápu, stane se.

      Smazat
    10. 1:53 Hele, ten tvůj milovanej liberalismus je stejně bezvýchodným jako byl ten tzv. komunismus! Prostý lid musí dostat nejen chleba, ale i hry! Musí se poté kdy je nasycen i nějak zabavit, mít Ideje. Ale ani pouhé přerozdělení prostředků jak si to namlouvali socani všech odstínů situaci neřeší! Lid neumí se svými potřebami zacházet, neumí je ukočírovat a proto potřebuje silné vedení které ho avčas pošle na válečná pole! Neb válka je současně chléb i hra jenž dává smysl jeho existenci a upouští tlak z hrnce nerovnostářské společnosti! To jsou zákony přírody a jakákoliv vzpoura proti nim je pro existenci každého druhu konečná a my jsme jen druhem zvířat. Válka vše vždy pořešila a opět pořeší ...

      Smazat
    11. 8.23
      Jaképak cloumání majestátem? To nemá s majestátem co do činění. Ego mám, pravda, bytelné, ale jinde. Jenom jsem se nasral.

      Smazat
    12. 8.20
      Debílku Liborku, odpověď najdeš v článku
      "Obyčejná historie posledních let", den 17.1., čas 23:37.

      Smazat
    13. 3:03

      Člověče, vy jste se zbláznil? Myslíte, že s takovými primitivy jak jste se předvedl bude mít někdo chuť zajišťovat mezigenerační solidaritu? Já bych si tedy o vás neopřel ani kolo. Ne tak abych měl jakoukoli chuť na takové jako vy platit 20.000 na sociálním "pojištění".
      Vzpamatujte se, hoďte zpátečku a chovejte se slušně k těm co vás živí. Vaše děti to evidentně nejsou.

      Smazat
    14. 3:03...Milane,ale vždyť napsal jen pravdu!
      Mimochodem:Tu dnešní generaci karpédyjémistů vychoval KDO!?!?!?
      Myslíte,že až dnešní mladí začnou pobírat penze,tak se budou mít stejně dobře jako dneska my!?!?!?
      Dovolte,abych se zasmála smíchem polárního motýla.
      Nedivím se že jsou nas®aní, když viděj jak dneska prožíráme jejich budoucnost.
      Helanov

      Smazat
    15. 11:38
      Potřeboval upřesnit Vaše vyjádření "Nedivím se že jsou nas®aní, když viděj jak dneska prožíráme jejich budoucnost"
      Máte pocit, že důchodci prožírají budoucnost? Já bych ten výrok opravil "mladí prosírají budoucnost".
      Prosírají ji vzhlížením k třpytivým představám o zábavném životě bez odpovědnosti a se spoustou peněz na zábavu, s představou "vše chci teď hned a bez práce". Nejsou všichni stejní, ale procento takto uvažujících roste.
      Co nám říkáte, nám lidem po čtyřicítce, plaťte na důchodové, plaťte daně, makejte o sobotách a nedělích a na důchod zapomeňte.
      Udělali jsme chybu, nechali jsme si vzít výchovu svých dětí, dovolili jsme pokroutit si žebříček hodnot.
      Peněz na důchody je dost, však se máme nejlépe v historii, je minimální nezaměstnanost, daňové zatížení je vysoké ... a řešení nejsou složitá, jen nepopulární pro vládnoucí vrstvy.
      ABC

      Smazat
    16. Nechci ďělat chytrolína, ale veselé hádky postrádají tři skutečné fakrory:
      1. Mírá inflace, která zákonitě zmenšuje realný příjem.
      2. Spotřební daň, funguje jako 1.
      3. Produktivita, může (a měla by) snižovat cenu, tím může zvýšit realný příjem. Navíc snižije nutnou pracovní sílu. Např po 2.sv.válce pracovalo v zemědělství 1,5 milionů lidí, dnes cca 400 tisíc. Proto i méně aktivních pracovníků může uživit i více důchodců.

      Smazat
    17. 12:17...Tu budoucnost prožírá populistická vláda.
      Konkrétně hlavně sosani,rozdávání z CIZÍHO je jejich hobby.
      Důchodce bych z prožírání vynechala,strana kterou vedl Kremlička co sežral brouka se neujala ;-)
      Helanov

      Smazat
    18. 11.06
      A jak jinak se bavit s primitivem, než na jeho mentální úrovni?! Mám si po letech dřiny nechat podsouvat, že důchodci jsou státní břemeno prožírající budoucnost dnešní středněvěké generace, když je to lež a manipulace? Mám držet korektně hubu, když se důchodcům sprostě laje? Už toho hubydržení mám dost!

      My si na své důchody vydělali a svou budoucnost si zajistili jak prací, tak reprodukcí - tedy dětmi. Mám si nechat korektně líbit, aby sobecká, rozfrackaná generace plila na důchodce jako na obtížný hmyz, když, a to je podstatné, nebýt naší generace pracovitých dříčů, nyní v zaslouženém důchodu, neměli by už v podstatě dvě generace řvounů o důchodcích vyžírajících erár ani kde bydlet?! Mám si nechat podsouvat manipulativní lživé "počty", kolikže pracujících povleče na hrbu důchodce?
      Sračky ve kterých vězíme mají dvě roviny, dvě příčiny. Příčina:

      1) Asociální politika státu, který vybrakoval důchodový účet - tedy účet na který dnešní generace důchodců po celý svůj život přispívala.
      Státu bez vize, s politikou v rozsahu jednoho volebního období a po nás potopa, státu s politikou ode zdi ke zdi, státu který nestaví byty, nevytváří podmínky pro zakládání rodin, státu, který podporuje politické neziskovky pracující v žoldu cizích zájmů, státu, který alibisticky (poté co sám sebe vykradl) hází černého Petra viny na důchodce? Státu, který poté co zdevastoval a vykradl co mohl, prodává už to poslední, co by nás ještě mohlo zachránit, totiž svou suverenitu? Státu, který rezignoval na budoucnost? A mohl bych pokračovat. Příčina:

      2) Sobectví a lenost mnoha - NE VŠECH !!! - příslušníků už dvou generací, kterým práce smrdí (jen se podívejte na studijní obory), děti jsou pro ně příliš drahou investicí a žijí pro TEĎ, aniž by se starali o POTOM? A když už se jim ve lbích zableskne, netlačí na stát, aby jim vytvořil podmínky pro zakládání rodin, ani je nezakládají, a když tak jedno dítě a dost, ale hanobí své rodiče a prarodiče, že jim prožírají budoucnost!
      Summa - na vině je primárně stát. To ale neznamená, že si nechám od rozfrackaných sobců nadávat. A pokud se někomu zdá že jsem primitiv, je mi to šumák. Jsem původem ze sedláckého rodu, jako stavař (do hadráku lopata) který se nebojí práce se hrdě hlásím k lopatám, takže holt primitiv. Já to unesu. Když unesu Drahoše a jeho akademická moudra, přesto primitiva non plus ultra, jsem se sebou vcelku zadobře. A pokud to někomu vadí - no a?

      11.38
      Jo. Pravdu následku. Jenže každý následek má svou příčinu. Pokud vám to uniklo, implicitně je v té jeho pravdě obsaženo poselství knížepána Karla Sráče, že uvědomělý senior umírá včas, jak se Jeho Špinavost ráčila vyjádřit. Jestliže vy se smiřujete s touto pravdou jednoho důchodce na hrbu jednoho pracujícího, tak já tedy ne. Protože já se ptám PROČ tomu tak je. Pravda je, že hlavní vinu nese stát jako instituce. Abych to zkrátil.
      Reforma důchodového systému je jen další tunel. Stačí průběžný systém (nezapomeňte na důchodový účet, na který jsme oba přispívali a který, nejsem si jistý, buď pan Klaus st., nebo Falousek, "odsamostatnil", přihodil k eráru, a rozfofroval) a podpora zakládání rodin. Normalizátor Husák to věděl a pohadráčtí moudří toto nevědí? Věříte tomu? Já tedy ne.
      A jinak. Kdyby anonym na kterého jsem reagoval argumentoval ve slušné rovině, bez dehonestace, zůstal bych i já ve slušné rovině argumentů.

      16.09
      Paní Táňa Fišerová řekla v jedné TV debatě tuto moudrou větu:
      "Když to bude prosperující společnost, uživí jeden pracující jednoho důchodce bez problémů."

      Smazat
    19. 3.03
      P.S,
      Já bych si o vás rovněž neopřel kolo. Vzpamatujete, buďte slušný, a budu i já slušný.
      Vy mě určitě neživíte, tomu věřte. Vychoval jsem - z toho 15 let sám, jako samoživitel - tři děti (44 - 42 - 36 let), v nichž společnost získala jí prospěšné pracovité lidi, při tom jsem makal jak barevnej - nestěžuji si, mám práci rád, jen konstatuji - jak jste na tom vy? Chcete mezigenerační solidaritu? Tak se podle toho chovejte!
      Kolo si opírejte o kandelábr a nepodsouvejte implicitní urážky stran dětí někomu, o němž zhola nic nevíte. Vzpamatujte se, hoďte zpátečku, a přemýšlejte o solidaritě v kontextu rozkradeného důchodového účtu, na který jsme po celý svůj produktivní život přispívali.

      Smazat
  5. Důstojný život si má zajistit každý sám. I život ve stáří. Stát se má postarat jen o to aby nikdo neumíral hlady. Rozhodně nemá rozdávat zadarmo byty a 20.000 důchody. Jinak se mladí z těch daní sedřou a poserou a ve výsledku budou staré nenávidět.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Líp bych to neřekla!
      Češi byli vždycky solidární,svoje chudé nenechali umírat v pangejtu.
      Pastoušky nebo chudobince pro ty, kteří ten život nezvládli,byly standardem.
      Ale vocaď až pocaď,na vyskakování to nebylo.
      Kdyby jo,tak by řady těch potřebných začaly narůstat!!!
      Helanov

      Smazat
    2. Mladí žili ,žrali a srali z práce starých. A když kolo dějin se pootočilo a mají sami zajistit živobytí těm dnes již starým, tak se jim to nelíbí. Mlaďoši, ani za komára nelítali pečení holubi do huby.Vždy byl chleba o dvou kůrkách,jen ten komár to uměl spravedlivěji rozdělovat.

      Smazat
    3. Nerozumim logice ze nekdo na nekoho dela Vzdyt kazdy pracoval a v danich odvadel znacnou cast- podil na svou pensi ve stari .To ze se vlady stridaji ,nikdo nema zodpovednost za nic jen se krade , mena Klausovka a dalsi bordel s privatizaci (i lzide z Anglie a USA) se chytali za hlavu co ze to dela ten cvok mudrostak Pomahal dalsi chytrolin Tlacenka Zeman a ostatne vsichni Sabataci a luza Vondru Kocabu a dalsich parasitu Nakonec byli radi ze jim to kociroval komunista .Tam se divejte a nereste stale ten stupidni bullshit ze mladi delaji na stare .

      Smazat
    4. 23:46
      NE! Toto je manipulace! STÁT má zajistit, aby si každý mohl zajistit důstojný život - ne občan! Protože občan si toto, pakliže se stát zpronevěřil svému poslání, což je služba občanům, zajistit ani nemůže. Ne proto že by nechtěl, ale proto, že do sebe zahleděný stát na něj sere! Od toho zde instituce zvaná stát je! Přečtete si smlouvu mezi občany a státem, zvanou ústava. Pokud toto stát zajistit nedokáže, nemluvě už o dalších povinostech státu jako je ochrana občanů atd., ztrácí stát jako instituce své opodstatnění! Howgh!

      Smazat
    5. 23:46 vy jste zřejmě ten, který se vlastním přičiněním narodil geniální, vždy a v každém okamžiku budete nejméně průměrně úspěšný při zajišťování svých příjmů, které vždy, nejméně průměrně pokryjí potřeby vaší, třeba i širší rodiny, dokonce, vy a vaši blízcí vůbec nemůžete mít smůlu, že? Člověče obdařený.

      Smazat
    6. 3:54
      Nic z toho není. Jen jen přefouklý trpajzlík s naduřelým egem, poměrně plochomyslný, o to víc však podlý. Pokud ne podlý, tak blbý - v té jeho moudrosti je skryta urážka. Že by to bylo bezděky? Takže podlý šmejd.

      Smazat
    7. 5:33 Páč si mě neoklamal a vím kdo dovopravdy seš, nebudem z toho tu dělat tyátr. Ale dám ti možnost si vybrat: buď tě budu oslovovat postaru jako dřív - tedy "Putlerpšouku", nebo celým jménem "Lejnere Putlerýči". Co je ti bližší?

      Smazat
    8. Ty ani nevíš kdo jsi ty, blbe.

      Smazat
    9. 3:19...Milane,zatím ještě nikdy a nikde stát "důstojné stáří" VŠEM občanům nezajistil...
      V KLDR jsem nebyla,takže to nemohu tvrdit s určitostí,ale myslím si to.
      Zkrátka stáří je sfiňa ;-)
      Dědeček,babička ujídaj z krajíčka,s tím nikdo nic nenadělá.
      Helanov

      Smazat
    10. 23:45
      Nevím krom kartářek, jaká by měla být suma, kterou si zajistím důchod, dnes nedokažu odhadnou co bude za 30 let. Nevím jaký názor na důchodce bude mít budoucí režim státu. Navíc ta suma by asi neměla být na kontu, nebo v penězích, ale ve zlatě, nebo v nemovitostech na obé při dnešních cenách nemám. Poslední pro mne neznámou je počet roků, které dožijí jako důchodce. Asi jako většina investují do svých dětí a doufám, že v nejhorším mi pomohou. Že dnes nemám na zbytečné utrácení je jasné.

      Smazat
    11. 9:35 Kdo bys byl? Milan ze Zahrady Čech, aneb bejvalej zřízenec teplickýho špitálu co ho vyrazili za chlast a sex s mrtvolama. Pokolikátý už co? A přitoms bejval takovj kofr! Já si Tě hochu ještě pamatuju ze starejch časů, kdys před Severkou stál a s prackou zdviženou si do tmy z plna hrdla řval: "Immer brüüüüx! Sieg Heil!"

      Smazat
    12. 16:38 není moc zajímavé čist zdejší nadávky, ale vy pane máte opravdu šanci na cenu literáta v oboru dramatických vulgarismů. Vítězíte o parník. Škoda, že nepoužíváte umělecké jméno, jako anonym se ztrácíte mezi sobě nerovnými.

      Smazat
  6. Pan Jírovec, podle mého, navrhuje systém, který je rozhodně možným řešením. Jenže to lze realizovat jen při mimořádně vhodné politické konstelaci, kdy budou stát řídit skuteční národohospodáři, a ano, i vlastenci. Paní Helanov si trochu protiřečí, např. tím, že vlastně konstatuje, že buď budou mít mladí děti "nesocky", a pak nebudou mít našetřeno na důchod, čímž zdánlivě paradoxně potírá argumentaci následujícího přispěvatele. Protože nepřímo potvrzuje, že je mnoho lidí, kteří si za aktivního života nedokáží zajistit majetky tak, aby důchod byl jen příjemné přilepšení. Při nejlepší vůli ne, i když není líný, pracuje , nefláká se, ale práci má, jaká je k mání, nebo na kterou stačí.
    Stárneme proto, že se dnes prostě nevyplatí mít děti. Normálním občanům a rodinám dodávám, které namají povolání "pobírač dávek". Dostupnost rozumného a přijatelného bydlení fakticky není,životní náklady značné. To jsou fakta.
    Řešení skutečné existuje, ale podmínkou je shoda, že to společnost řešit chce. Podporou , skutečnou, rodin s dětmi. Masivní státem podporovaná a řízená!! bytová výstavba. Benefity pro rodiny s dětmi, vyplácené pokud možno zásadně "přes výplatu", nikoliv přímé dávky. Zvýhodnění odpočty při získávání vlastnického bydlení na narozené děti, jako už to kdysi bylo, fungovalo a mělo výsledky. Atd. atp., námětů je jistě více.
    To nic nedělání je taky řešení. Ale výsledek a konec je jasný. Spíše dříve, než později, jeden malý národ zmizí. A nemusí to být až tak dlouho.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pane , klobouk dolů před Vámi za to, jakým kultivovaným způsobem reagujete na to morální bahno,které se vylilo v této diskuzi.

      Smazat
    2. Stát nemusí sám stavět jaké si byty miniaturních rozměrů pro potřebné,ale podpořit ty kteří nemají výdělky na 7-8 milionový byty,ale měli by si jako za komunistů mít možnost po sobotách nedělích se spolupodílet na stavbě družstevního bytu a mnohdy nemrhat zbytečně čas v posilovně i když by jich asi dnes nebylo tolik jako před 40 ti léty,ale možnost stále existuje jako pronájem pozemku na 100 let finanční podpora státu atd.

      Smazat
    3. Pane 0:34, vy chcete ohrozit zisky stavebních firem. To je v demokratickém kapitalismu nebo kapitalistické demokracii striktně zakázáno. Majitelé stavebních firem mají lidské právo na nemajetných vydělat. Kam bychom došli s kapitalismem? Vždyť jste skoro všichni cinkali klíči a strkali moc do chamtivých rukou nyní slavných odpůrců režimu a různých hochštaplerů.

      Smazat
    4. 1:00
      Tak si to nenech stavět od nenáviděných stavebních firem, ale postav si to vlastnoručně, svépomocí, tak jak ostatně stavěl za komoušů každý.
      Kde je problém? Aha, panáček je sice líný, ale o to závistivější blbec. Tam je zakopaný pes.

      Smazat
    5. 0:06...V čem si protiřečím???
      Jen konstatuji,že jsou dvě možnosti.Spořit si na stáří, nebo se na to vyfláknout a vrazit to do dětí.
      To druhé mi přijde rozumnější.
      Jsem pro podporu mladých rodin, stejně jako asi i vy.
      Helanov

      Smazat
    6. 0:06...Možná pan Jírovec navrhuje dobré řešení,ale marně!
      Dneska politici nevládnou,ale karpédyjémují od voleb do voleb.
      Rozumná důchodová reforma by bolela, tudíž se do ní nikdo nepustí.
      Pan Jírovec to určitě dobře ví.
      Tak o čem tady meleme?
      Helanov

      Smazat
    7. 1:13
      Spoření je naprostá blbost, sežere ho inflace. Naprostým základem je pořízení vlastního, úsporného bydlení. Pak už toho člověk moc nepotřebuje a snadno přežije i s důchdem 10.000

      Smazat
    8. 1:31...Chtip je v tom,že ten kdo nemá nadstandardní plat to nezvládne.
      Ne pokud má vícedětnou rodinu a dětem se DOOPRAVDY věnuje.
      Vlastě i za bolšàna se často rozpadly rodiny po tom,co udřený tatík družstevně dostavěl.
      Teď je to asi v tomhle ohledu ještě horší.
      Helanov

      Smazat
    9. 1:50
      Zvládne to každý. Nevymlouvejte se. Nepíšu o haciendách za 10 milionů, ale o vlastním 2+kk bytě či domku.

      Smazat
    10. 1:56...Nezvládne to každý.
      Rodině se třemi dětmi 2+kk asi nestačí.
      A každý si netroufne vzít hypotéku,zvlášť když má malou kvalifikaci a nízký plat.
      To by byl sebevrah.
      Helanov

      Smazat
    11. 1:56
      Jo. Vezme si rodina hypotéku, přijde krize, která je na spadnutí, budoucí rodiče přijdou o práci - stačí jeden z páru, a jsou bez bydlení i bez vyhlídek. (Mám na mysli většinové občany, ne ty s nadstandartními platy. Protože ze zaměstnaneckého platu na dům nenašetříte.)
      P.S. 2+kk? To už si může rovnou koupit dvě maringotky, postavit kadibudku a nemusí si huntovat tělo a utrhovat od huby. A nezvládne to každý. Musí totiž od ještě nevidim do už nevidim makat, aby měl na normální, slušný život.

      Smazat
    12. 3:40...Milane,v tomhle ohledu to bylo výborné za bolšána.
      Nebyly lidi,tak se firmy předháněly v stavění podnikových bytů.
      Kdo nebyl línej hejbat rukama,tak se dočkal.
      (O ubytovnách pro svobodné,skoro za hubičku,ani nemluvě.)
      Helanov

      Smazat
    13. Rozvedu myšlénku:
      Proč firmy které nemají lidi nestavěj pro svoje zaměstnance byty dneska?
      Protože se něco stalo,lidi se změnili,jsou vychc@ní,po nastěhováním by si opatřili papíry na páteř (na hlavu,na játra...) a zaměstnavateli by udělali pá,pá.
      To dříve nebylo,ti kteří dostali podnikové nebo služební byty si to (v neatraktivním provozu) zpravidla poctivě odmakali.
      Takže firma přijme raději imigranty,kterým může ( v případě že by nemakali ) vylejt z ubytovny brka.
      Ách jó
      Helanov

      Smazat
  7. Já když slyším o důchodové reformě, hned dostanu podezření, že někdo chce za úplatek předat starost o peníze důchodců do pokud možno cizích a hlavně soukromých bank, které vydají trochu méně než musí a s tím co vydělají, se demokraticky odmítnou s kýmkoliv dělit.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 1:06
      To já, když slyším o důchodové reformě, mám JISTOTU že se jedná o tunel.

      Smazat
    2. Ano, také mám ten pocit, takovéhle věci mají za 100 let existence republiky fungovat automaticky a spolehlivě.

      Smazat
    3. I thing so.

      Smazat
  8. "Jak sto hoven?" Dokud se zabedněnci - tací, co jejich vzorek se prezentuje na zdejších i jiných diskuzích - neprobudí ze svého "amerického snu" - (to nám bude hey, až přídou hoši z Jú Es Ej) - tak to bude velice těžké něco kloudného zařídit těmi, kteří se z toho amerického snu probudili už velmi dávno...(přiznejme si to soudruzi, byli jsme si dříve sice svorní, ale fantasticky pomýlení...)

    OdpovědětSmazat
  9. Tak jak je to? Produktivita práce neustále, díky privatizaci, strmě roste. Řítí se na nás průmysl 04 a všechno chytré s G5. Reklamou, profesionálním sportem a zábavním průmyslem tečou miliardy (zbrojením a válkami biliony). Silnice a dálnice jsou přeplněny auty, nebe letadly, oběžné dráhy družicemi. A za dvacet let nebude na důchody. Takže si máme na stáří spořit. Jenže úložky nikdo valně neúročí, požírá je inflace. Krom toho víme, co s úsporami a kdejakým tím pojištěním či cenným papírem vyvedly světové války, změny režimů, měnové reformy, nějaké ty krize a bankroty, že? Komu to jsme za voly?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Moje řeč. Jen nás někdo chce zase obrat. Když nebude fungovat průběžný systém, tak už nebude fungovat vůbec nic.

      Smazat
  10. ^Nicméně je potěšující a i nadějné, že těch, co si dnes přiznají svou dřívější pomýlenost, a nazývá věci pravými jmény, přibývá víc a víc, srovnejme s rokem 1989..

    OdpovědětSmazat
  11. Jedna věc je jistá a nezpochybnitelná, i když se o to někteří dosti krkolomně snaží. Za komunistů, totáče, jakkoliv se to nazývá, byla důchodová otázka vyřešena.
    Náklady na bydlení a jídlo byly v poměru k důchodům zcela ůnosné. S dneškem je to naprosto nesrovnatelné.
    Nikomu, kdo šel do důchodu nehrozila ztráta bydlení a hladovění. Každý mohl zůstat, pokud zdraví dovolilo, ve svém sociálním prostředí. Jistě na dovolenou v Thajsku to nebylo, ale na důstojně dožití to bylo zcela dostatečné. Nemluvě o zdravotnictví, 1 Kč za recept...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Heriote,ale za totáče nechyběli daňoví poplatníci,parazitismus prakticky neexistoval.
      Dneska jsou na státní cecek přisáté mraky zbytečných existencí,které NIC neprodukují,jenom sosaj.(V lepším případě,v tom horším i škoděj=úřad ombudsmana)
      No a kdo se nečapne ve státní správě,tak vyrazí parazitit do nějaké té nezyskofki.
      Je divné,že to erární kasa neutáhne?
      Helanov

      Smazat
    2. Paní Helanov, ale jak se říká "o tom to je".
      A právě proto předchozí režim dokázal otázku života v penzi vyřešit, kdežto tento režim, nejenom, že nepostoupil za 30 let o píď dále, naopak situaci radikálně zhoršil.
      Zatím od roku 48 do roku 89 se kvalita života neustále zlepšovala, životní úroveň znatelně stoupala u všech, dnes stoupla nesouměřitelně u určitého procenta na úkor těch ostatních.
      A to procento má tedy dost peněz, aby si na fórech jako je tento platilo blby (1:53 příklad), kteří se křečovitě snaží dokazovat opak...

      Smazat
  12. Nejsem si jistý, zda jde jenom o neschopnost vyplývající z nedostatku vlastních zkušeností (většina politiků nikde dlouho sama nepracovala), nebo o nezájem (jsme zvoleni pouze na čtyři roky). Ale zatím jsem od nikoho neslyšel hlavní zásady důchodového systému.
    1)Předně, státní penze má sloužit k důstojnému dožití, nikoliv k životu v nadbytku a radovánkách.
    2)Důchody nelze reformovat bez reformy celého sociálního systému.
    3)Můžeme utratit pouze to, na co si vyděláme.

    K bodu jedna. Zastropovat maximální výši sociálního pojištění i maximální výši vyplácených důchodů. Ten, kdo dnes vydělává třeba milion měsíčně do systému odvede pouze předem stanovenou maximální částku, ale ve stáří dostane předem stanovený maximální důchod. Pokud mu to nebude stačit, ať si na stáří zajistí vícezdrojové financování, třeba z privátních fondů.
    K bodu dvě. Politici by měli definovat pojem "sociální bydlení". Náklady na bydlení dnes tvoří podstatnou část příjmů, nejenom důchodců. Ten, kdo se ocitne "pod čarou", by měl mít možnost tyto náklady regulovat, byť snížením standardu bydlení. Sociální byty by měly provozovat obce a města, přičemž náklady by měly být dotovány státem.
    Bod tři. Byly doby, kdy byly odvody zaměstnavatele za zaměstnance ve výši 35% jejich hrubé mzdy a důchodový účet byl v přebytku. Poté se snížily na 30% a důchodový účet byl vyrovnaný. Kalousek je snížil na 28% a navíc si nechal odhlasovat nedotknutelnost důchodového účtu (a vykradl z něj cca 20 miliard nahromaděných přebytků). Tak že bych vrátil sazbu na předchozích 30% a učinil ho opět nedotknutelným. Případné přebytky z doby konjunktury se vždycky hodí v dobách hospodářské krize, kdy stoupá nezaměstnanost a klesá výběr pojistného. Kalousek si v roce 2009 vyřešil svůj problém tím, že ho udělal o poznání větší a přehrál na své nástupce. Je to prostě jednička.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. S tím Falouskem jste si jistý? Já měl za to, že důchodový účet začal brakovat už Velký Transformátor. Netvrdím, možná šum v informacích.

      Smazat
    2. 5:50...Pane,vy jste optimista.
      Nikdy nebude shoda na tom,co je "důstojný život".
      Na Západě jezděj penzisti 2x ročně na Mallorcu a myslíte že nekvičej jak mají málo?
      "Snížení standardů bydlení"
      Hahahahahahahaha
      Když to zkusil Čunek,tak se spustil veliký kvikot a nezyskofki měly poplááách!
      Berte v úvahu,že hranice mezi tím kdo je "pod čarou" a tím kdo je "nad čarou" se prostě NEDÁ spravedlivě určit.
      Začněte rozdávat sosyjální byty a počet těch "pod čarou" vystřelí nahoru jako raketa.
      Helanov

      Smazat
    3. Nesympatický jazykový projev "helanov". Jinak řečeno, hysterická baba.

      Smazat
    4. 12,42
      Máme kapitalismus. Lidi si ho vybrali tím, že zavrhli socialismus. A ke kapitalismu patří rozdělení společnosti. V kapitalismu jsou bohatí, méně bohatí a chudí, kterých je z logiky věci vždy nejvíce. Někdo totiž těm bohatým to bohatství musí vytvořit, a jak napsal tuším Marx, vytvoří ho tím, že nezaplatí správně svým zaměstnancům.
      Tak že k chudobě patří i chudé bydlení. Neziskovky jsou fenoménem současnosti, které v kapitalismu nemají místo. To by měla být první položka, kterou by měla skutečně pravicová vláda škrtnout. I kdyby těch tuším 17 miliard ročně spálila, udělala by lépe, než jim je rvát do chřtánu. A že to někteří lidé neunesou? A začnou zase volit bolševíky? To je riziko podnikání.

      Smazat
    5. 15:57...Tak moje jazykové projevy nečti,troubo :-)
      Helanov

      Smazat
    6. 16.47
      Lidi si ho nevybrali. Zapomněl jste už jak to bylo?
      Lidi se nechali oblbnout. Vzpomeňte jen na projevy Všaška Pravdolásky z prosince 1989, kdy lidem vtloukal klíny do hlavy. Horší je, že zblblým lidem trvalo celou generaci než jim to došlo.
      15.57
      Ha ha ha...! Že jste se nasrala, co?

      Smazat
  13. Je to marný, je to marný, článek není jenom o důchodech, je hlavně o tomto :

    Otázka důchodů je početní problém. Zabezpečení občanů ve stáří je politický problém, který má přesah do teoretických pouček o škodlivosti daní a regulace.

    V Česku se media obávají byť jen naznačit, že komunisté bytový problém vyřešili. Nástroje, které měli k dispozici, tedy přerozdělení bohatství, regulace nájmů a masová bytová výstavba (70000 bytů ročně během 20 let normalizace) jsou z ideologických důvodů nepoužitelné a současní politici nemají koule na to, přišli s metodami, které by byly košer.

    OdpovědětSmazat
  14. Nikdo z vás se nestará o to hlavní-DŮCHODOVÝ ÚČET! Ten měl být používán poze ke svému účelu a do jisté doby tak tomu i bylo. BYL V PŘEBYTKU. Pak se našli vda "chytří", který ten účet oholili na kost. Nikdo se nestaral, kam šly prostředky určené na důchody, a to hlavní - jakým právem ti "chytrolíni" tento účet vlastně stáhli až na dno. Nikoho to nezajímá, nikdo za to nebyl potrestán. jen e hovořilo o "nutnosti" změn v systému, zavedení I, II, III pilíře, ale to by "krizi" jen prohloubilo. To, co se tu v příspěvcíh objevuje (až na výjimky) jsou věci marginální a s reformou nemají nic společného. Je to jen taková "politická korektnost" k odvedení pozornosti od "zakopaného psa".

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Anonymní.7:25
      Politici nejsou hloupí,jim jde právě o to jak se dostat k tolika penězům,co se dostanou na důchodový účet.O důchodce jim vůbec nejde,vyhrožují právě proto,že nebude na důchody,aby ještě víc získaly peněz přes další důchodové fondy.

      Smazat
    2. 7,25
      Politik je volen na čtyři roky. Za tu dobu musí ukolébat veřejné mínění, aby měl klid na práci - mohl vesele a nerušeně rozkrádat a hlavně krást. Nikdo, možná krom Zemana, se nezabýval nějakou budoucností. Teď musím někde vzít prachy aby zbylo dost na lůzu i na mne. Ber, kde ber. A když nebude, tak si vypůjčím. Až se budou moje dluhy splácet, já už v politice nebudu.
      Většina lidí si většinu lidí plně zaslouží. Někteří pro svou charakterovou prohnilost, jiní pro svou hloupost a nezájem. Dobře jim tak.

      Smazat
  15. Jiří Jírovec18. ledna 2020 8:16

    Shlédl jsem chaos u Jílkové, který se týkal důchodové reformy. Maláčová umí velmi pěkně kroutit očima ke stropu nebo i celou hlavou (na znamení nesouhlasu). Potíž je v tom, že ministryně neumí definovat problém a vysvětlit podstatu jeho řešení.

    Maláčová roztomile žvandala, jak ona a ČSSD rozdělí první pilíř na nultý a nový první. To je konstrukt, který vyvolává dojem, že se občan, který se zasloužil o svůj důchod, bude muset o část zásluh dělit s "nezásluhovými" lenochy. To je nesmysl, protože nezásluhovou část příjmu (termín solidární je zavádějící, protože celá populace nemůže být solidární sama se sebou) by dostali všichni. Důchod by byl vyplácen k tomu základu a zásluhovost tedy byla zachována.

    Pro zajímavost: Ontariští učitelé mají investiční společnost, která pracuje jen pro ně. Jde o jeden z několika fondů, které využívají nástroje, které poskytuje vláda. Nezásluhová složka představuje asi 15 a zásluhová 85% celkového příjmu. Obě jsou valorizovány podle inflace.

    Znám dvě vysokoškolačky, které pracovaly celý život a každá měla dvě děti. Jejich příjmy byly "nadstandardní" a přesto jim důchod nestačí na deregulovaný nájem. Musejí 4x ročně žebrat o příspěvek na bydlení. Znal jsem se s manželem jedné z nich a vím, že se jejich byt za 30 let v podstatě nezměnil. Za tu dobu byla tři původní okna vyměněna plastovými. Jejich cena byla jen zlomkem vybraného nájmu (asi 3 miliony).

    Nákladnost bydlení je základní problém. Nejde o ryze český problém. Hnací silou je zisk a do toho si nikdo netroufne zasáhnout.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pane Jírovec.
      Jistě máte dobrý přehled odůchodových platbách,jak v Kanadě,tak tady v ČR.Jasně se ukazuje,že politikům jde o to,aby se víc peněz dostalo mimo současný důchodový systém,na různé důchodové fondy s kterých jde použít na státní dluhopisy,na různé jiné činnosti.Také Vám nemůže uniknout,že se prosazuje jen pronájem bytů,výstavby soukromích rodinných bytů se různé brzdí,omezuje,prodražuje.Jen tato poznámka,co stačilo za komunistů na nájem na celý měsíc,to občanovi nestačí na jednu noc na ubytování.Asi Vám dochízí,co už jede v zadních zemích,to nás čeká také.

      Smazat
    2. Zdravím,rád čtu vaše články.Ta cena bydleni je podle mne i důvodem názorů,že za komunistů bylo lépe.V té době byly náklady na bydlení většinou zlomkem příjmu a proto jsme na ostatní,relativně vysoké ceny měli.Např.maso a máslo bylo vzhledem k platu dražší než dnes.Jsem důchodce a za socializmu jsem s průměrným platem o utracené stovce ani nepřemýšlel,dnes STOVKU obracím.Jinak k vašemu výpočtu,je to logické a krásné,ale pokud bychom tu základní částku stanovili,zjistíme,že pod hranicí skutečné chudoby žijí tři čtvrtiny obyvytel,nejen důchodci.

      Smazat
    3. Pane Jírovče,máte pravdu,bydlení je ZÁKLADNÍ problém.
      Stát se chová jako biřic, může se přetrhnout,aby stavebníkům co nejvíc osladil život.
      Desítky kulatých razítek,každý kdo má do p®dele díru buzeruje stavebníka.
      Na druhou stranu je stát slepý a hluchý,nevidí,jak STRAŠNĚ se na bytové nouzi podepsalo airbnb.
      Rodiny za hubičku přišly ke zprivatizovaných bytům.
      Odstěhovaly se na "chatu", v těch bytech provozují airbnb,což je vlastně normální hotel.
      Ze získaných peněz si zakoupěj další byt/byty,je to VÝBORNÁ investice.
      Vím o čem mluvím,v domě naproti byl původně jeden takový byt/hotel,ani nechci vědět,kolik jich je tam dneska.
      Děkuji za článek!
      Helanov

      Smazat
    4. Pane Jírovče,
      důchody jsou stejné, jako sociály. Je to taková forma výpalného. Když je nedáte, budete na chodníku zakopávat o žebráky a mrtvoly těch, kteří zmrzli, nebo zemřeli hlady. To v případě těch starých a bezmocných. U těch mladých a mohoucích se musíte připravit na to, že začnou o to více krást.
      A protože máme kriminály spíš jako sanatoria a musíme je také platit ze svých daní, je to z deště pod okap.
      Když už většina lidí zavrhla socialismus, měli by jsme přijmout kapitalismus. Se vším všudy. Kriminály by si na sebe měly vydělat stejně jako všichni, kteří skutečně mohou. Stát není zaopatřovatelský ústav. A že se to pak mnohým nemusí líbit? Pak je to na úsudku mocných. Buď se spokojí se stavem, kdy budou méně bohatí, nebo se lůza vzbouří a oni budou zcela chudí. Historický precedent byl vytvořen v roce 1917 v Rusku a v roce 1948 u nás.
      Tak ať přemýšlejí.

      Smazat
  16. Někde výše je uvedeno"aby se kluk ve škole necítil jako socka". Někde tam vzniká problém osobnosti. Dítě žije dětství odtržené od reality. Mělo by se zařadit mezi "movité", byť pochází z nuzných poměrů. Nuzné poměry dnes najdete i v rodinách, kde oba rodiče pracují.

    Důchody, stejně jako spoustu dalších problémů, lze vyřešit poměrně jednoduše. Radikální změnou struktury státu. :-) Ovšem takový otřes, pokud by nastal, byl by šokem pro velkou skupinu našich spoluobčanů, jejichž pracovní pozice by byla zrušena pro zbytečnost. A popeláři by to asi nebyli, že ano?
    Peníze jsou, jenom tečou tam, kam by ve spravedlivém systému téci neměli.
    Harmonie nevznikne, dokud dělba výsledků práce směřuje k těm, co se o výsledek nezasloužili. Prohrabujeme se ve zbytcích pod stolem a řešíme, jak docílit toho, aby zbytků bylo více. Za jediné řešení považujeme nosit na stůl stále větší porce v naději, že hodujícím začnou praskat opasky a budou na zem házet celá jelita .... což je blbost.
    Tak dumejme a spořme, při tom přemýšlejme, kdy zjistíme svoji skutečnou hodinou mzdu, pokud na peníze pohlédneme jako na skladové lístky a začneme počítat v komoditách. Samotnými penězi hlad nezaženeš ....
    ABC

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Místo žvanění jsi dělat na sebe a svou skutečnou hodinovou mzdu zjistíš hned.
      Radikální změnu struktury státu chce i Greta a další šílenci.

      Smazat
    2. Myslím, že si asi špatně rozumíme. Hodinovou mzdu zjistíte ve chvíli, kdy si jdete za lístky, které dostanete jako mzdu něco koupit.
      Pokud žijete "z ruky do huby", v podstatě se Vás ten problém netýká, pokud uvažujete o zabezpečení na důchod formou spoření a odkládání si části výdělku jako budoucí finanční rezervu, rázem objevíte zajímavé skutečnosti.
      Radikální změna může být ku prospěchu většinové populace a nebo naopak. Záleží co hodláte měnit a jakým způsobem to hodláte měnit.
      Gréta asi ani neví co chce, zato Ti v pozadí chtějí ohlodávat mě, stejně jako Vás v zájmu "ekologie", o kterou v jejich případě vůbec nejde.
      ABC

      Smazat
    3. 8:57...Souhlas,ale s tím klukem jste napsal blbost.
      On se nechce zařadit mezi movité,jen splynout s normálními dětmi.
      Zkrátka za totáče měl jeden movitý džíny z Tuzu,zbytek třídy štruksáky nebo texasky ze Smržovky.
      Dneska má jeden nemovitý tenisky od Vietnamců a zbytek třídy Niké a Adidas.
      Kluk prostě jenom nechce být za exota.
      Mně se to nelíbí,ale nechtěla bych svému potomkovi vysvětlovat proč nemůže mít to,co mají ostatní.
      Vy byste to uměl?
      Helanov

      Smazat
    4. Ve třídě učiliště,které jsem navštěvoval,měli začætkem sedmdesátých let džíny z tuzexu skoro všichni.

      Smazat
    5. 13:25
      Milá paní, jako kluk jsem si musel počkat na favorita i na mičudu. Někteří rodiče mých vrstevníků stavěli dům, děti pomáhali, byť se jim nechtělo a museli se uskrovnit ve svých požadavcích.
      Moje přítelkyně zůstala sama se dvěma dětmi, od otce moc prostředků nedostala a občas musela vysvětlovat, proč není to a proč ono. Nyní zde nevěřícně kroutí hlavou.
      Ano, naučíte děti zařadit se do stáda a nemyslet. Pokud je dítě chytré, pochopí velmi brzy, že Adidas na noze o povaze spolužáka nic nesděluje. Dnes dokonce ani o majetkových poměrech. Ty Adidasy mohou být na úvěr ....
      ABC

      Smazat
    6. 16:04...Použila jsem ten příklad jen v nadsázce,snad jste pochopil,co jsem chtěla říci.
      Že dneska mají dětičky OBECNĚ vysoké nároky a že je MOC těžké tomu nepodlehnout.
      Vysoké nároky mají i dospělí,viz.kabelky paní Nagyové,hodinky táty pracujícího lidu, prostě je taková doba.
      Dospělý se může rozhodnout,jestli tomu podlehne,nebo ne.
      Dítě je bezmocné,rodiče rozhodující za ně.
      ŽÁDNÉ dítě nechce vybočovat.
      Určitě ne v tom,aby chodilo v horším oblečení.
      Helanov

      Smazat
  17. Soudruzi, proč si neberete příklad z vašeho milovaného Ruska, které je jinak vždy vaším vzorem?
    Po důchodové reformě muži odcházejí do penze v 65 a dožívají se v průměru 66. Takže v penzi stráví v průměru pouhý 1 rok.
    Navíc, průměrná penze v Rusku je třetinová oproti té naší.
    To bych viděl jako řešení.
    Co vy na to, soudruzi? :-D

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nejdříve si sežeňte informace a poé diskutujte.
      http://www.skrytapravda.cz/zahranicni/2982-krize-v-rusku-pad-vlady-ekonomicke-problemy-hruza-des-a-skutecnost
      http://www.skrytapravda.cz/zahranicni/2560-lide-v-rusku-pry-umiraji-hlady-jak-se-skutecne-zije-v-ruske-federaci

      Smazat
    2. 11:11
      A jak váš odkaz, ve kterém je jakýsi nikým nepodepsaný článek s vyfoceným slevovým letákem, jakkoli zpochybňuje faktické údaje, které jsem napsal?

      Smazat
    3. Faktickým údajem, který jsem si odnesl z vašeho příspěvku 10:44 je, že jste hňup a provokatér. Tady se diskutuje o českém důchodovém systému.

      Smazat
    4. 11:43
      Takže Rusko není vaším vzorem?
      Takže Rusko neobdivujete?
      Takže v Rusku věk odchodu do důchodu není v 65 letech?
      Takže Ruští muži neumírají v průměru v 66?
      Takže Ruský důchod není v průměru třetina toho našeho?

      Rusko je vzorem, Putin je nejlepším vládcem planety. Ale jen do té doby když se to hodí a do té doby než dojde na fakta.

      Český důchodový systém je momentálně v pohodě, ale aby přežil do budoucna tak se musí upravit jeho parametry.
      Tzn, počet odpracovaných let - 30 je opravdu málo, a poměr důchodu ke mzdám. Státní důchod má sloužit k tomu aby člověk nehladověl. O nadstandard se musí postarat už každý sám během svého aktivního života.

      Tak jednoduché to je. Obyčejný selský rozum, který měl ještě před pár desetiletími každý sedlák.

      Smazat
    5. 11:11 jak souvisí váš pohled na ekonomickou situaci důchodců v Ruské federaci s nadepsaným článkem? Vy nemáte tušení o příčinách nerovnoměrného vývoje světových populací? Vy nevíte, že v evropských pralesích, svého času, pobíhali lidé odění ve zvířecích kůžích, zatímco v Číně znali hedvábí, střelný prach a kompas? Jste schopen něco z toho odvodit?

      Smazat
    6. Pánové,nekrmit trolla 10:44
      Jestli si myslí,že článek je o Rusku,tak ať si to mislý,ne? ;-)
      Helanov

      Smazat
    7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Smazat
    8. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Smazat
    9. 11:59
      A kde jste přišel na to, že dnešní Rusko je mým obecným vzorem? Nebo třeba jen v oblasti důchodové reformy, která tam nedávno proběhla? Nebo ve zdravotnictví? A mohl bych sám pokračovat a pokračovat.
      Pokud jde o Putina, pak ovšem ano, je to velice schopný politik světového formátu a má velkou zásluhu na obnovování suverenity Ruska i navzdory silné proamerické páté koloně. A je to vidět i na přístupu světových politických lídrů k němu. Toto jsou fakta, ale jak to souvisí s českou důchodovou reformou, opravdu nechápu. A dále proto k tomu psát nebudu. Možná jste si zaměnil diskusi s tou pod článkem: Opozice absolvovala po projevu Putina pět stupňů přijetí vlastní zbytečnosti

      Smazat
  18. Moje řeč. Jen nás někdo chce zase obrat. Když nebude fungovat průběžný systém, tak už nebude fungovat vůbec nic.

    OdpovědětSmazat
  19. K výstavbě bytů: díky družstevní výstavbě za socíku jsou dnes statisíce rodin zabezpečeny na stáří a dokonce dědicové se stávají kapitalisty, protože byty pronajímají normálně i abnormálně. Potřeboval bych od odborníka vysvětlit, proč družstevní výstavba je za současného kapitalismu nemožná, když ale byla poměrně již rozsáhlá i za 1. republiky. Co brání družstevní výstavbě? Skromné byty pro skromné lidi? Nebo neskromný kapitalismus by zkrachoval, kdyby výstavbu podpořili aspoň morálně vláda a politici z širokého spektra? Že politici demobloku nemohou, neb jsou tajtrlíky kapitálu? No ale to právě by byla šance pro ANO a soc. dem., jak poskočit, kdyby její ekonomové se na tím zamysleli. Jinak nutno říci, že nebýt právě za socíku družstevní výstavby bytů, které jsou dnes v osobním vlastnictví, tak bychom byly jako národ chudinou, to je vlastně poslední majetek občanů, po totálním rozkradení 10 bilionového občanského a státního majetku po vítězství diktatury kapitálu u nás v r. 1989.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Mohl byste mě vysvětlit co chcete pořád stavět, když lidí je v naší kotlině +- furt stejně?

      A vrtá mi hlavou, jak sakra na Západě mohli přežít bez socialistické výstavby bytů? Jak to, že tam dnes nejsou všichni bezdomovci?

      Smazat
    2. Co brání družstevní výstavbě nevím. Ale dovoluji si připomenout vymoženosti, které se dříve řešit až tak nemusely:
      Cena pozemků. Délka stavebního řízení. Radon. EKOLOGIE. Energetická úspornost. Cena vytápění. Předpisy o dopravní obsluze, předpisy o hospodaření s vodou, předpisy, předpisy...
      No a ceny. Kdysi stála cihla korunu a zedník 10Kč/hod... teď se běžte podívat do Stavebnin...
      Stavět dneska je šíleně drahé a komplikované... předpisy, předpisy...
      Podívejte se inseráty: nabízejí se byty krásné, a poptávají byty laciné.
      Dneska postavit laciný, čistý, přiměřeně pohodlný, maličký a provozně úsporný byt snad ani nejde!
      Můžete mít všecko vyjmenované, ale laciné to nebude.

      Smazat
    3. Anonymní 12:11
      K té bytové výstavbě.
      Mluví se o Baťovi,kolik on postavil bytů pro své zaměstnance,snad i nemocnici pro občany Zlína a nevím všechno dopodrobna.Proto se ptám,kolik postavil bytů Babiš pro své zaměstnance?

      Smazat
    4. 12:11...Velmi trefné!!!!!!!!!!
      Helanov

      Smazat
    5. 13:34 Helanov, vaše neschopnost úsudku je zarážející. Co si ten nebo jiný podnikatel může dovolit, nebo jakou metodu zvolí ve svém oboru k dosažení zisku, závisí výhradně na tom, jak si stojí vůči konkurenci. Obávám se, že to nejste schopna ve svých úvahách použít, zřejmě ani pochopit.

      Smazat
    6. Anonymní 12:20 - lámete si hlavu zbytečně, protože jistě víte, kolik stálo postavení baráku na Západě (Německo) v roce 1990 a jaký měl plat v té době? Poměr cen byl podobný, jako u nás! Ano, v Německu je bydlení drahé, dávají třetinu z platu, ale dvě třetiny jim zůstanou na další platby. U nás se za bydlení vydá mnohem více a potom zbývá méně peněz na další platby.
      Ona ta socialistická výstavba byla jen max 35tisíc bytů/rok, ale to jen pro upřesnění, protože za první republiky se stejné množství bytů stavělo také, ale z cihel. Nebýt ve městech králíkárny, tak většina lidí bydlí pod mostem!

      Smazat
    7. 14:19...Je úplně fuk,jakou strategii podnikatel zvolí.
      Jisté je,že NIKDO není tak tupý,aby investoval do zaměstnanců, kteří firmě nic nepřinesou.
      Nebo by měl?
      Helanov

      Smazat
    8. 14:40

      35 tisíc bytů se stavělo v padesátých letech, v 70. letech už to bylo přes 80 tisíc bytů ročně.
      https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=2ahUKEwj2wdDU2I3nAhVEI1AKHcEzAygQFjACegQIAhAB&url=https%3A%2F%2Fwww.czso.cz%2Fdocuments%2F10180%2F20536084%2Fkap1.pdf%2F4c8c552e-fde6-41d5-a306-d1c912657084%3Fversion%3D1.0&usg=AOvVaw39sCAk4qvPRTVMFICG_zqG

      Smazat
    9. 18:35 Helanov, není mi zřejmé, v čem tedy vidíte problém. Babišovi jste vytkla, že pro zaměstnance nic nedělá a potom zjistíte, že by byl tupý, kdyby do nich investoval, když firmě nic nepřinesou. Je to prosté, investovat s podprůměrným ziskem vede k bankrotu. Takže i na dobročinnost musím na někom vydělat, nemyslíte?

      Smazat
  20. Helanov je kryptofašistka, která nechápe ani princip výběru daní...a solidární systém se babě nepozdává.
    Autorovi dík za správný článek!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 12:17...Asi nerozumíte psanému slovu, hňupe!
      S autorem souhlasím, hlavně v tom,že bydlení je základ,že byt není komodita jako jiné.
      Souhlasím i s průběžným systémem,jenom upozorňuji,že penze budou klesat.
      Daňoví poplatníci ubývají,penzisti přibývají,erár to neutáhne,naši potomci se budou mít hůře,než my dneska.
      Na rozdíl od pana autora ekonomice nerozumím, tudíž netuším,jestli by se s tím dalo něco dělat.
      Pokud jo,tak k tomu stejnak chybí vůle,páč by to bylo nepopulární.
      Helanov

      Smazat
    2. 13:42
      - Daňoví poplatníci ubývají protože daně v této zemi platí jen ti nejchudší(zaměstnanci) a bohatství státu bylo rozkradeno(ani zdaněno nebylo).
      - Máme se tak dobře a čekají nás takové perspektivy, že máme méně dětí a pokud jsou rodiny s více dětmi, tak jsou to ty které jsou zvyklé přežívat jak se dá a z těchto dětí žádná pracovní síla nebude.
      -Na druhou stranu se podstatně zvedla produktivita, lidé pracují více než dříve, ale zisky odtékají mimo náš stát.

      Smazat
  21. 11:59 je, nebo snad má být takovou tou lidskou vlastností starost o strádající ..., že? Jestli lidská společnost bohatne, pak kvalita společenského systému je charakterizována tzv. sociální stratifikací. Zjednodušeně, množstvím těch, kteří žijí pod společenským standardem vůči těm, kteří žijí nad ním a jak vysoko. Vidím, že tady rádi vystupují všemožní "humanisté". No, nemůže a není všem dáno. Myslím citu a rozumu. Co na to, třeba Helanov?

    OdpovědětSmazat
  22. Kdo je Danuše Nerudová? Fanatická přívrženkyně TOP09 Schwarzenberga a Kalouska TOP09, koho si to přizvala socanka, nikým nevolená Maláčová k reformě důchodů? Dvojníka Drábka z TOP09, co ten kripl nadělal průserů, podvodů (Šiška) a hovadin na MPSV-ČR...!?!

    Mrkněte na číro Schwarzenberga, které uchvátilo fanatičku Danuši Nerudovou a auto agenta 007 J. B.

    https://m.facebook.com/danuse.nerudova?refsrc=http%3A%2F%2Fwww.google.com%2F&_rdr

    OdpovědětSmazat
  23. Pane Jírovče, nečekejte, že králící v králíkárně budou dumat, jaké s nimi má majitel chovu úmyslu, zbaští co dostanou.

    Klesla porodnost, ale žvaní se o vyšší produktivitě práce, tak bys méně pracujících mělo uživit všechny.

    Obávám ae, že stanovit pevnou cenu čehokoli je možné pouze v uzavřeném soběstačném ekonomickéhm systému, nikoli v kolonii.

    OdpovědětSmazat
  24. Teď vyhrál Fiala a je opět předseda ODS a žvaní v televizi, jak ODS je záruka pokroku. On vůbec neví, že lidi mají paměť a při vládě ODS, tedy pravicové liberální strany, která má ctít právo a liberální hodnoty, tak tato ODS jednorázově zrušila smlouvy o stavebním spoření a okradla tak statisíce lidí o jejich peníze. Za vlády ODS bylo lidem z platu sraženo 10% platu měsíčně a takto získané peníze byly okamžitě poslané západ, tak aby Kalousek dostal cenu za nejlepšího ekonoma světa. ODS je strana, která by se už nikdy neměla dostat do vedení tohoto státu proto že její vina na ožebračení tohoto národa je jasná.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Za celou vládu ODS nedostali důchodci žádnou valorizaci.

      Smazat
    2. Největší představitel a zakladatel ODS V. Klaus pustil v rámci amnestie všechny největší zloděje, kteří v miliardách rozkradli republiku.

      Smazat
    3. Jediný kandidát na předsedu strany, co mi to připomíná?
      Šaša si řekl o místopředsedu, tak mu snad vyhoví?

      Smazat
  25. Moc pěkný článek pane Jírovec ale dostupnost bytů není žádný návrat k socialismu je to jen přirozená lidská potřeba.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Komunisti bytový problém vyřešili a důchodci z důchodu který byl do roku 1989 51% průměrného platu tedy 1500 Kčs, zaplatili za byt 3 + 1 částku 200 Kčs a dnes z důchodu ve výši 38% průměrného platu tedy asi 11000 Kč platí za byt 10000 Kč v naší vyspělé demokratické vlasti.

      Smazat
    2. 13:40
      Jo jasně. A proto můj děda dřel na poli do 78 než zemřel a má babička do 85, aby si trochu přilepšili. Starali se o slepice a králíky. A hajzl měli do smrti suchý na dvorku. Koupali se 1x týdně, pro plyn v bombách se jezdilo trakařem atd atd.
      Dnes nepředstavitelné. A v tu budete žvanit, že ti vaši slavní komouši něco vyřešili.

      Smazat
    3. 17:26
      Nikdo z mých prarodičů, všichni dělnických profesí, neměl potřebu, natož nutnost, po šedesátce(muži, ženy dříve), pokračovat v práci. Během svého produktivního věku si pořidili bydlení(každý své, protože obě strany prarodičů se rozvedly), zabezpečili si vše co bylo potřeba a dva z nich si důchod užili, dva zemřeli brzy.
      Až když je člověk starý tak si uvědomí, jak je život krátký a jak je hloupé žít je pro práci a peníze.

      Smazat
  26. 13.50 Ano- fakta vámi uvedená mluví za všechno. Bylo to tak, a režim socialismu byl úspěšnější pro většinu společnosti, tedy úspěšnější absolutně. Je to pro mnohé trpké jablko poznání...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jo, jasně. A proto krachl v celém východním bloku a dnes ho nikdo nechce.

      Smazat
  27. A k tomu ještě tohle obohacení....
    https://www.email.cz/web-office/3DOceWKxlSCXrdHKoWfuHh_U9LtJOcERHMZDdPvsmeLIB20msHlHtPrpPPMGdUh_IwFUT-8/Rasizmus__HP_1.pps

    OdpovědětSmazat
  28. No silene, tak si myslim ze ten (ta) “ helanov “je asi placeny provokater....ze by jednou psala celkem prijatelne a nekdy ze by se z ni stal takovy stupid ... a psala takove blbosti? No mozne je vse...nebo je nekdy sfetovana? V kazdem pripade musi mit Janda z ni radost

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 17:08...Nejsem provokatér,ale jsem hodně pravicová se sociálním cítěním.
      Asi vás to mate.
      Nevěřím v trvalý rozvoj.
      Mám zato,že bychom se měli začít učit umění trochu se uskromnit.
      A hýření oběživem ve prospěch lemplů, kriminálníků a parazitů mě vyloženě se®e.
      Helanov

      Smazat
    2. Hodně pravicová se sociálním cítěním. To je hezký protimluv. Třeba jako žhavý led nebo suchá voda. Zkrátka Helanov je normální fašoun v sukních. Nacisté byli proti všem. Proti Židům, bolševikům, cikánům, křesťanství, církvi. Jako Helanov.

      Smazat
    3. Už vím odkud jsem Helanov přitáhla, z leva-netu. Tam v dalších diskuzi pod jiným jménem hájila tezi v tom smyslu proč vůbec nějaké důchody, protože před stovkami a tisíci lety důchody taky nikdo nevyplácel. Pustili se tam do ní, protože to je totálně asociální osoba. Nakonec jí pěkně proplachl Hox. Ten to umí. Byl od ní pokoj. A teď opruzuje tady se svými fašistickými názory.

      Smazat
    4. Helanov je naprosto asociální osoba se zrudnými názory a pohledem na svět. Plošné vyplácení důchodů všem podle jistých pravidel je neuvěřitelný civilizační skok, který značí vysokou kulturní úroveň daného národa. Například v Číně a Japonsku až do dvacátého století to běžně chodilo tak, že rodiče dosáhli důchodového věku a děti neměli prostředky a sílu se o ně postarat, tak rodiče dobrovolně páchali sebevraždy. V Japonsku na to byli speciální pohřebiště, většinou vysoká skála, kde rodiče buď sami nebo s pomocí dětí skočili, byli shozeni a dole se zabili o kameny či menší skály. A takhle tam byly hromady mrtvol a poté kostí. Nikdo je nepohřbíval. Jako zvěř v přírodě. Dokonce jsou o tom natočeny dokumenty. V Číně byla situace ještě horší. Tam chudí neměli rodiče ani kde pohřbít. Tak bud doma a když nebylo místo doma, tak uvařit a sežrat třeba zvěři. Vůbec se nedivím, že komunisti tam nakonec vyhráli. Helanov se chce do tohoto stavu vrátit, zdá se.

      Smazat
    5. Paní Heleně křivdíte, myslím si. Není fašoun, jen je poněkud nečitelná.
      V jedné diskuzi - zřejmě ve snaze mě buď implicitně dehonestovat, nebo dokopat k odkopání - se prohlásila za "rovněž modrý límeček, jehož se vzdělání ani jen vzdálene nedotklo". Evidentní lež, dle pravopisu, slovní zásoby a větné skladby. Evidentní lež i dle "hodně pravicového" postoje. Neznám modrou halenu s pravicovým smýšlením. Znám však, i ve svém okolí, pravičáky se sociálním cítěním. Z těch známých např. Klaus jun., manželé T. Pikora a M. Šichtařová a další. Také pár mých osobních přátel. Kupodivu se ve více věcech shodneme než neshodneme, a to vzdor tomu, že jsem jaký jsem.
      Myslím si, že osobně je p. Helena slušná dáma a hodná paní, jen v tom má trochu bordel a občas ráda pošťuchje, ale fašistka se zrůdnými názory není. Jen trochu guláš v hlavě.

      Smazat
  29. Odmítám se účastnit pravolevých hádek, děkuji za pochopení. Pozoruji procesy na Slovensku, je to zajímavé, kterak mafiánské elity pomocí uloupených peněz uplácely, poslance, soudce i policii. Že měly doma v hotovosti 1/2 miliardy v €. Tak to něco vypovídá o tunelech a jak moc peněz se dá vysát ze státu. Potom není divu, že nejsou peníze na školství, zdravotnictví a taky na důchody. My máme něco podobného za sebou OKD, MÚ, fotovoltaika, ale zatím bez rozsudku a bez nápravy. Ty ukradené a i dále kradené miliardy nám taky chybí. No problem, stejně to zaplatí lidi z podzámčí. Ještě jim to vysvětlíte jejich finanční negramotnosti a neschopností si ušetřit na stáří. Kdyby mi pořádně vymyli mozek, tak souhlasím s nejlepší dobou, kterou prožívám, to se nepovedlo. Proto odhaduji, žé další šikulové a šmejdi si už asi plánují ekologický tunel zdůvodněný uhlíkovou stopou. Tak mají naši mafijáni, velkou radost, že si prostý lid nalezne Trumpa a Putina jako příčinu, a taky je stále předhazují. Faktem je, že tuneláře hledejme zde doma, mocnosti též nejsou bez viny,ale na jiné parketě. Je to opravdu marný?
    Držím nám všem palce ať ten průser přežijeme váš Tomáš.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tomáši já Vás uklidním, kradlo, krade a bude se krást vždy, pouze sumy se posunuly do závratna (klientelismus kvete) a každý kdo má funkci, tak úplatkům "odo - ÁNO - ne - odoláNE - NEODOLÁ", proto se také do úřadů cpou, včetně prohnilé, skrz naskrz JUSTICE (vězeň Janoušek na dovče...!?) a Bradavková protiprávně nahání Ráthovu matraci bez pravomocí "Urválků". Jelikož Ráth nyní spadá pod Generální ředitelství vězeňské služby...?!

      Smazat
    2. Tož to si dáme ruke do kapes a budeme na ně čučeť.

      Smazat
  30. Ti to Evropsky Hodnotní, to vezmou za to správné náčiní a bude jim fajn.

    https://pornfile.cz/hledej?q=P%C5%99edsedkyn%C4%9B%20pra%C5%BEsk%C3%BDch%20PIR%C3%81T%C5%AE%20-%20Michaela%20KRAUSOV%C3%81%20alias%20Jakub%20JANDA%20-%20EH%20%28v%20akci%21%29%20a%20PRIM%C3%81TOR%20PIR%C3%81T%C5%AE%20%20Zden%C4%9Bk%20H%C5%98IB%20PRAHA%2C%20jej%C3%AD%20p%C5%99%C3%ADtel%20je%20poslanec%20Jakub%20MICH%C3%81LEK%2C%20st%C3%A1%C5%BE%20u%20sen%C3%A1t.%20Libora%20Mich%C3%A1lka%20u%20Pir%C3%A1t%C5%AF%20-%20Praha.mkv.mp4%20.porno

    https://pornfile.cz/file/dx8XVL2TyCR6/pratele-eh-z-ct-a-jakub-janda-eh-byva-hostem-v-ceske-televizi-a-to-v-168-n-f-newsroom-i-predsedkyne-prazskych-piratu-michaela-krausova-v-akci-ct24-pritelem-je-poslanec-sebechvalne-tank-z-loun-j-michalek-praha-mkv-mp4-avi

    OdpovědětSmazat
  31. Lidé, hlavně mladí, zhloupli, čas to rařídí aby se jim vrátil rozum, až budou rýt držkou v zemi ...

    OdpovědětSmazat
  32. Produktivita práce nezáleží ani tak na tom, jak rychle a silně hýbe dělník rukama, ale za kolik peněz jeho podnikaděj jeho produkci prodá.
    Příklad: kadeřnice udělá za šichtu 4 dámské hlavy. Ve Frýdku dostane majitelka salonu 4 x X Kč. V Praze ovšem tatáž kadeřnice udělá taky 4 dámské hlavy. Majitelka salonu vyúčtuje 4 x X+moc Kč.
    A proto mají kadeřnice v Praze vyšší produktivitu. Když ovšem majitelka salonu ve Frýdku bude požadovat za dámskou hlabu pražskou cenu, tak její otrok-kadeřnice těch hlav udělá během směny jenom dvě.
    ---------------
    A po šichtě udělá ty zbývající hlavy udělá u dam doma za částku 2 x X-něco...
    Takže asi tak je to s produktivitou...

    OdpovědětSmazat
  33. Pane Jirovče, čtu Vaše články rád. Díky i za tento.
    Já kdybych mohl, bych z takového člověka jako jste Vy, udělal alespoň ministra.
    A závěrečná myšlenka, trochu odtažitá od tématu.
    Můj syn tvrdí, že žije v dobrém světě, bohužel to tvrdí.
    Asi by měl číst Novou republiku a hlavně ty komentáře na články zde umístěné. Ale to on bohužel nebude. Zdravím všechny biofily, to jsou podle mně lidé kteří mají rádi život, ale ne jen ten svůj - na úkor jiných životů.

    OdpovědětSmazat
  34. Helanov 17. ledna 2020 23:52
    ... aby to nedotáhli aspoň do stopadesátky ...
    to jste se vážně zbláznila? raději byste je povraždila, aby zbyly peníze dětem na fintění ???

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Helanov obráží diskuze pod články NR a všude propaguje ty své ultra pravé asociální postoje.

      Smazat
  35. pane 18. ledna 2020 16:09:
    Produktivita je poměr mezi hodnotou-cenou produkce a časem, potřebným na vytvoření hodnoty...
    V té době, o které mluvíte bylo Československo potarvinově soběstačné. takže dnežníc počet zemědělců soběstačnost země nezajišťuje. Takže asi tak.

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.