Reklama

čtvrtek 9. ledna 2020

Kosačov o významu plynovodu Turecký proud, jehož spuštění se zúčastnili prezidenti Ruska Vladimír Putin a Turecka Redžep Tajip Erdogan a také prezident Srbska Alexandr Vučič a ministerský předseda Bulharska Bojko Borisov


Alexandr Nikitin
10. 1. 2019 rueconomics
Kiril Goršenin russian
Předseda výboru Rady federace RF pro mezinárodní záležitosti Konstantin Kosačov během rozhovoru s RT komentoval oficiální spuštění plynovodu Turecký proud. "Je těžké docenit význam tohoto projektu. To hlavní je, že to je ještě jedna trasa, který umožní diverzifikovat varianty dodávek ruského paliva do zahraničí, včetně Evropy. Viděli jsme, jak se naši nepřátelé postupně důsledně pokoušeli vytvářet problémy tomuto projektu diverzifikace tras... 



O to je důležitější, že Turecký proud zafungoval v plném rozsahu", prohlásil Kosačov.

Přitom poukázal na to, že spuštění plynovodu ukazuje celému světu, že Rusko nepoužívá své energetické zdroje v politických cílech.

"Je to faktor zajištění energetické bezpečnosti v Evropě a je to názorná ukázka toho, že Rusko nevyužívalo, nevyužívá a nehodlá využívat energetiku jako politickou zbraň. Pro nás je každý takový plynovod, který je vybudován směrem k zahraničním partnerům, investice, záruka, která musí fungovat", dodal senátor.

Spuštění Tureckého proudu je podle jeho vyjádření pro Rusko důležité jako platforma pro rozvoj vzájemně výhodných partnerských vztahů s Tureckem.

"Dokázali jsme se domluvit, začít, pokračovat a ukončit tento projekt právě s Tureckem. Je to pro Rusko velmi důležitý partner: země, která je v NATO, polohuje se jako země, která je ve spojeneckých vztazích se Západem, ale, nicméně, to je země, která důsledně demonstruje nezávislou zahraniční politiku", uzavřel Kosačov.

Dříve se v Istanbulu konal obřad spuštění plynovodu Turecký proud za účasti prezidentů Ruska a Turecka Vladimíra Putina a Redžepa Tajipa Erdogana.

Z ruské strany se události zúčastnili také ministr energetiky Alexandr Novak a hlava Gazpromu Alexej Miller.

Mimo to byli přítomni prezident Srbska Alexandr Vučič a ministerský předseda Bulharska Bojko Borisov.

Pro Novou republiku vybrala a přeložila PhDr. Vladimíra Grulichová

71 komentářů :

  1. Hmm, Izrael pouští konkurenční plynovod také, takže je otázkou, který z nich bude nakonec využitý. Nějak je těch plynovodů v současnosti poněkud více a NS2 v nedohlednu. Jsem zvědav, jestli Rusko zaplatí zákazníkům penále za nedodání zakázky, kterou slíbili dokončit koncem minulého roku.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Izrael zatím nic nespouští, jsou to plány do budoucna.

      Smazat
    2. Israel smeli vic nezli komplikovane oni od zkorumpovanych egyptanu kupuji za babku egyptsky plyn a prodavaji ho zpet za x krat vyssi cenu.Dle hesla za 5 koupim za padesat prodam a ten nepatrny zisk 3 % mne plne staci

      Smazat
    3. Poděkuje prasatům v USA že není hotovo.Jenom škodí.

      Smazat
    4. Rusko má podle vás zaplatit penále kvůli tomu, že USA zakázaly západním subdodavatelům pokračovat v projektu?

      Snad USA a západní firmy které poslechly jejich diktát. Ať USA zaplatí evropským firmám po arbitráži všechny škody i penále a ať zaplatí všechny škody i penále všem zemím které sprostě tato zločinecká země napadla.

      Pak bude v předlužených USA životní úroveň jak na Haiti a bude od nich konečně pokoj.

      Smazat
    5. 7:46

      pokud nedodáte zboží anebo jinou zakázku, platíte penále a po příčinách vašeho zdržení se nikdo ptát nebude. Tohle platí ve slušné společnosti. Před podobným podnikem se musíte dobře pojistit, ale silně pochybuju, že tento druh pojistné události byl ve smlouvě.

      Smazat
    6. Penalizovat budou snad tu Svycarskou firmu, co se sebrala a utekla od rozdelane prace, ne?

      Smazat
    7. 9:15

      Proč Švýcary? Oni dodrželi všechno. Pokud Gazprom nedodržel podmínky mezinárodního obchodu a kvůli tomu byl zablokován, co s tím má AllSeas? Navíc to je maličká firma. Tady penále půjde do stovek miliard.

      Smazat
    8. Myslim si, ze se zakazky v takove hodnote neprovadeji "na dobre slovo", ale obvykle se to nejak vyprojektuje a s tim byva obvykle i stanoven harmonogram provadeni praci. Pokud se tedy dodavatelska firma sebere a utece od rozdelane prace, obvykle nebyva slozite proti ni vest arbitraz.

      Smazat
    9. 10:07

      No tak trochu jinak. Pokud vede zákazník takovou politiku, že jsou proti němu vedeny sankce nebo jiné restrikce, které mně jako dodavateli brání v práci, pak jako dodavatel NENESU VINU. Ale na druhou stranu, zákazník Gazpromu může požadovat plnění náhrad v plné výši i s penále, protože je nemusí zajímat, jaké problémy má jeho dodavatel. Doufám, že si už konečně rozumíme.

      Smazat
    10. Víte hovno jak vypadají podepsané kontrakty. Tak se tu nepředhánějte, kdo je jak chytrý. Divím se, že jste tomu pitomečkovi 23:15, co se snaží stále pomlouvat Rusko, skočili na lep.

      Smazat
    11. Škodu by měli platit Švýcaři za nedokončení díla. Oni se pak mohou soudit s USA. Z hlediska Ruska jde o "vyšší vůli", která bývá zohledněna.

      Smazat
    12. Anonymní10. ledna 2020 12:58
      Konečně rozumné slovo. P.K.

      Smazat
    13. K fotografii bych přiložil text "jménem civilizace"

      Smazat
    14. 23:41
      Nebo taky "Jeden za všechny, všichni za jednoho" ?

      Smazat
    15. Penalizace firmě, která neodvede svou práci, je logická. Kecy o nedobrém zákazníkovi jsou zbytečné. Gasprom má jistě ošetřeny smlouvy tak, aby za ně někdo nesl odpovědnost.

      Smazat
  2. Otázka: Budou ho Američané napadat tak jako jiné jím "nepřátelské" projekty?
    Václav
    Nemohlo by se v Rusku zřídit americké centrum pro zkapalnění zemeního plynu a dodávání za amerických cen do EU. Nebo zprivatizovat plynovody z Ruska a podřídit je správě US???

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To by mohlo být řešení, jenže mužici na to nepřistoupí.

      Smazat
    2. Američanům by jistě stačilo, alespoň prozatím, pokud by veškeré suroviny z Ruska pro Evropu byly účtovány přes Americké firmy. Bohužel, někteří účastníci to stále nechápou a chtějí si to prodat sami.
      Je to nemoc, mít touhu po samostatném rozhodování, to naši představitelé demokratické opozice a ČSSD, budiž jim požehnáno, takovou politiku chápou a zboží pro Rusko a Asijský trh, nutí firmy posílat prostřednictvím jiných zemí, zejména těch na západ od nás ...
      ABC

      Smazat
    3. odpoved :samozrejme budou copak nekdo videl nekdy ze by tolerovali neco z ceho neparatisuji??

      Smazat
    4. 0:11

      ani, souhlas, to by bylo řešením.

      Smazat
  3. Je to velký úspěch a pro Evropu další krůček ke setřesení amerických okovů...
    Amíci,nabouchejte si svoje molekuly svobody do kecek!!!
    I když Poláci se vám už na ně třesou...hi hi :-)
    Helanov

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To jsme si teda pomohli:
      "Máš rád Turky? Máš rád ty pohanský psy, viď že nemáš?" ...Josef Svejk :-)

      Smazat
  4. OT. Tak už je to venku. USA v noci potvrdili, že raketa, která sestřelila UIA byla vystřelena z ruské základny nedaleko Teheránu. Je zajímavé, že opět byl v blízkosti Putin.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Podle všeho se jednalo až o dvě vypálené rakety, trosky té další budou někde v prostoru okolo Teheránu. Pokud byly dvě, nebyla to nešťastná náhoda. Íránci se zuřivě brání, protože tam zahynuli jejich spoluobčané a spousta lidí s vysokou kvalifikací, takže mají pravdu, když říkají, že to nedává smysl, aby stříleli po takovém letadle. Chybu systému už vyloučili specialisté z Ukrajiny i Ruska, muselo se jednat o řízené jednání. Bílý dům nehovořil konkrétně o viníkovi, jen řekl, že kdosi z území Íránu to spáchal. Na základně v Hamadanu cca 110 km od Teheránu jsou Rusové, kteří už skoro dva roky odmítají základnu opustit. Svoje PVO mají daleko okolo této základny, včetně terénu nedaleko teheránského letiště.

      Smazat
    2. Od kdy maji rusove zakladnu v Iranu poblize Teheranu co ti jebe asi jo tam niksy zadou zakladnu nemeli ...

      Smazat
    3. 7:01

      Íránci se už spojili dnes v noci s Kanaďany a chtějí ty údaje z družic vidět. Nechci vypadat jako spekulant, ale mám dojem, že ten Írán v tom skutečně nejede, jinak by se tak pitomě nebránil hned od samotného počátku. Je samozřejmě možná i bomba na palubě, jenže i má máme k dispozici videa, kde je jasné viditelný objekt blížící se k letadlu a následný výbuch. Proto posádka nevydala žádný signál. Stočení letadla, jakože vracející se na airport, je efekt po zásahu masivní naloží do trupu. Viděli jsme to i u MH17.

      Smazat
    4. 8:23

      mají leteckou základnu u Hamadanu pár desítek km na východ od Teheránu a svoje PVO všude okolo. A taky hned vedle letiště Imáma Chomejního. Tam měli i Tory.

      Základny v Íránu využívali příležitostně od r. 2015, od srpna 2017 dostali roční pronájem a jaxi rok a půl je Íránci odsud nemohou dostat pryč. S Ruskem udržoval kontakt hlavně Sulejmání, zbytek vlády byl dost vlažný.

      Smazat
    5. 8:46...Írán trvá na vyšetření podle pravidel ICAO.
      Navíc žádá účast západních expertů při vyhodnocení dat z černých skříněk.(Zachovaly se obě.)
      Takže klíídek!
      Helanov

      Smazat
    6. 8:46
      Íránci pozvali Američany k vyšetření incidentu. Podle všeho i oni mají nějaké podezření. Ruská základna u letiště I.Ch. není ruská, je íránská, ale mají tam 9k330 Tor a ruské supervisory. Ruská báze je jen v tom Hamedanu. Takže Rusové u toho letiště jsou, ale základna patří Íránu.

      Taky mám dojem, že v tom jedou Rusáci. On totiž Rúhání po sejmutí Sulejmáního začal mnohem živěji kontaktovat USA. A obzvlášť mládež to přivítala, jelikož striktního režimu dua Chameneí+Sulejmání už má každý dost. Mají dost sankcí a bídy. A situace je hodně výbušná už tři roky.

      Írán je extrémně bohatá země na uhlovodíky a lidé tam třou bídu s nouzí. Nemají ani na běžnou operaci slepáku, umírá se i na obyčejný zápal plic. Nemluvě o kvalitě bydlení, cen energií, vody,potravin, ostatního zboží a služeb. Většina Íránců se nikdy nedostane za hranice.
      Írán je přitom nejperspektivnější země ohledně tranzitu západ-vychod přez Eurasii, ale díky rigidní politice zůstali úplně uzavření a tranzit se začíná budovat jinudy. Extrémně se snaží o tuto pozici Rusko. Leč jednak nemá infrastrukturu, má nepříhodnou polohu a je to země, se kterou málokdo spolupracuje.

      Smazat
    7. 8:23 - Na tom satelitnim snimku nejsou citelne vysostne znaky, takze jestli ma Iran TU34-ky ve vyzbroji, tak chapu, ze ten kakadu z US se hned tak nepusti do sve "asymetricke odpovedi".
      ...a to "piskoviste" na 50.8876891 35.5882107 je taky naprosto prukazne. Myslim ze odborne se tomu rika progresivni paranoia a mel by ses s tim pravdepodobne radeji lecit.

      8:46 - vysetrovani vedene podle Annexu 13 je jedina spravna cesta pro reseni vsech leteckych katastrof. V pripade MH17 to ale nebylo mozne zahajit, protoze SBU zabavila okamzite veskerou "objektivni dokumentaci" (to je technicky termin pouzivany pri rizeni letoveho provozu), cimz ji zneverohodnila a i kdyby se pak nasledne nosice objevily, nemely by uz zadnou dukazni hodnotu. Obvykle se pro to pouziva termin "mareni dukazu". Viz
      https://www.icao.int/Newsroom/Pages/ICAO-Welcomes-MH17-Accident-Investigation-Final-Report.aspx z 13.10.2015, kde je moc hezka veta:
      “In this respect it is important to remind all concerned that investigations under Annex 13 are directly related to improving flight safety, and not to the apportioning of liability or blame" :-) ...jednoduse: ICAO je apoliticke sdruzeni leteckych dopravcu a nenecha se zatahnout to nejakych false-flag operaci.

      Smazat
    8. 9:38

      Mám vám vyhledat články ze srpna 2017 o ruské základně v Hamadanu a podrobnější mapu příměstského okruhu Teheránu u letiště, anebo si to najdete sám? Snad těch pár anglických slovíček do gůglu zvládnete, ne?

      Smazat
    9. 9:38 ICAO odmítli spolupráci kvůli Rusku ne Ukrajině,, vždyť to byli členové ICAO, kteří navrhovali soud v OSN.

      Smazat
    10. 9:34 supervisoři to ani nemuseli udělat ,tyto systémy jsou ovladatelné přez satelit dálkově z velícího centra . Zvlášť exportní verze. Čuchám v tom velkou prasárnu od Ruska.

      Smazat
    11. Pro ty, kteri by pripadne podlehli trollingu zdejsiho anonymniho trolla, radeji opakuji:
      - ICAO je sdruzeni dopravcu a je to prisne apoliticka organizace a jeji zavery musi byt podlozeny dukazy, ktere v pripade MH17 byly zniceny SBU.
      -OSN je politicka organizace
      ...pokud tedy ICAO navrhuje soud v OSN, je to treba "cist" tak, ze se nemini nechat zatahnout do jakychkoliv politickych hratek.

      Smazat
    12. co vím, tam po civilních letištích střílejí jenom Američané a ještě se tím chlubí

      Smazat
    13. 10:19 zato vy troll nejste, že? A ještě k tomu zavádějící .
      ICAO není odbornou organizací dopravců podobně jako WANO jaderných operátorů,ale přidružené mezivládní sdružení při OSN ,podobně jako IAEA pro jádro.
      ICAO odmítli návrh Ruska a doporučili na základě výsledků JIT už v roce 2015 soud v rámci OSN, který Rusko zablokovalo,jelikož se jednalo o bezpečnostní faktor a Rusko jako stálý člen tam má právo veta.
      Od té doby bylo mnoho pobídek tohoto práva Rusy zbavit a nejlépe rovnou členství v OSN .

      Smazat
    14. Moc se směji tomu kolaborujícímu trolovi, který pomlouvá Íránskou republiku a její vedení, pomlouvá Rusko, překrucuje a lže.

      Smazat
    15. 6:35 USA už potvrdili tolik lží - pakliže je sami přímo neiniciovali - že ztratili důvěryhodnost.

      Smazat
    16. 13:40 Ty voturbanění zkurvysyni se střelili do vlastní hnáty! Mezi těmi "Kanaďany" bylo 90% emigrantskejch čmoudů vod nich! Ale na rozdíl ood rusáckýho xindlu se k tomu aspoň pod tlakem faktů přiznali! - https://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/clanek/iran-priznal-sestreleni-ukrajinskeho-letadla-40309600?dop-ab-variant=0&seq-no=1&source=hp&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null

      Smazat
  5. Jiří Vyvadil10. ledna 2020 6:51

    Dobré to je.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ne zcela s vami souhlasim, protoze je ve hre Turecko, ktere se netaji svymi ambicemi budovat Osmanskou risi v Evrope. Kdo to v minulosti podelal jsou Bulhari (presneji jakasi slunickarska vlada, ktera byla tehdy u moci), ze podlehli tlakum EU a plynovod nevede do Bulharska, ale do Turecka.

      Smazat
  6. Vypadá to na teroristický útok USA. Bomba v letadle.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Potom by se to možná podařilo ukočírovat, viz DHL v Iráku 23.12.2003 zasažený motor s MANPAD. V každém případě by alespoň vyslali Mayday jako PanAm nad Lockerbie. Tady nic a navíc letadlo vybočilo z dráhy. To byl evidentně atak masivní výbušniny na trup letadla.

      A pominu tu připomínku o USA na přísně stráženém letišti v Teheránu.

      Smazat
    2. Nejvyspělejší letadla americké výroby jsou vybavena dálkovým ovládáním (asi aby nebyla opětně zneužitelná při bourání dalších mrakodrapů jako byly Twins v NY) s krycím názvem obousměrný přenos telemetrických dat. Stejně tak i motory od jeho neamerického výrobce. Nedělám si iluze o tom, že by je nešlo zneužít. O technické závadě tohoto systému raději pomlčím.

      Smazat
    3. 10:46

      Boeingy jsou nejspolehlivější letadla na světě. O co vám jde? Kdyby zbankrotoval Boeing, letecká doprava v podstatě přestane existovat.

      Smazat
    4. Panebože, ty (12:22) jsi ale jelito. Nejsolehlivěhší Boeing ztratil zákazníky za ohrožení cestujících a utajování skutečností. Zakázky přijímá Airbus, dnes nejspolehlivější výrobce dopravních letadel. V Rusku se konečně zmátořil Suchoj a následují výrobci v Brazílii a Kanadě atd. atd. Letecká doprava nepřestane existovat, ale ty jsi jako přemýšlející bytost existovat přestal.

      Smazat
    5. Dvořáku, Suchoj je před bankrotem. A to nejen jeho civilní divize s uzemněným SSJ 100, ale po pádu Su 57, se stroj vrací zpět do vývoje. Firma už oznámila finanční insolvenci a stát to odmítl řešit. Je úplně směšné srovnávat nízkokapacitní SSJ s kanadským Bombardierem, to je stroj naprosto jiných kvalit.

      Smazat
  7. Tak se zdá,že je zde plno stratégů,politologů a expertů přes vojenské a politické vědy.|Osobní názor:jsou to všechno bezvýrazné ŠPLECHTY.Lepší výraz-strčte si je za klobouk,v horším případě jistě víte KAM.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ano, je tu mnoho specialistů, ale žádný nekomolí psanou češtinu tak úžasně jako vy. Chodil jste vůbec do školy, nebo jste jenom špatně naprogramovaná umělá inteligence, která napsala tři řádky o ničem?

      Smazat
  8. Jsem nadšen současnou technikou a možnostmi jak určit viníka v případě sestřelení letadel. Ještě nedopadne na zem a již se ví, kdo to má na svědomí, a zná se i typ rakety co to způsobila. Jediné co není dotaženo k dokonalosti je zjištění totožnosti toho, kdo zmáčkl ten knoflík.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Totožnost je už téměř jistá a Írán to pochopil také - jeho pussy kamarád ze severu. Rusko. Doufejme, že po těch ruských fackách a podrazech se Írán konečně vzpamatuje. Myslím, že sestřelení dopravního letadla je dostatečný budíček na to, aby konečně dostali rozum a začali komunikovat s někým rozumnějším a dodržujícím základní pravidla. A samozřejmě mnohem mnohem bohatším.

      Smazat
    2. Ty jsi ale boží nadělení, hlupáku. Írán Rusko potřebuje, mimo Číny němá nikoho jiného. Amíci provokují, dělají akce pod falešnou vlajkou (např. teď to sestřelení ukr. letadla u Teheránu). Po zavraždění Sulejmáního chtějí hněv Peršanů obrátit proti jejich spolehlivému spojenci a jen blbci, jako ty věří usáckým kecům.

      Smazat
    3. 13:49

      Írán Rusy vůbec nepotřebuje. Jediné co potřebuje, je pragmatická politika, svoboda a demokracie. To jsou hodnoty, které nabízí Spojené Státy zároveň s prosperitou, kterou už kdysi měli. Írán je bohatá země. Dnes vidí, jaký způsobem Rusko jedná, když pomocí joysticku mu na dálku sestřelí letadlo s íránskými obyvately. Jen blázen by setrvával v takovém svazku. Doufejme, že se vše vyřeší a agresor bude potrestán. Vivat Írán! Vivat America!

      Smazat
  9. Při ceremoniálu jsem si nejvíce všímal bulharského premiéra Borisova, protože jak Putin tak Erdogan právě jemu adresovali spoustu facek. Slovních facek a zcela po zásluze. Borisov předstíral únavu a málem usínal v křesle a neuměl si ani nasadit sluchátko s překladem. Bylo krásně vidět, jak se kroutí, jak jsou mu ta slova nepříjemná. Jenom trouba se nechá připravit o South Stream díky radám nějakého amerického senátora. Jenom zoufalý hlupák se nakonec musí napojit na plynovod odvěkého bulharského nepřítele. Ale jenom totální blbec se dnes ještě domnívá, že dostane nějakou odměnu za to, že sabotuje (brzdí) výstavbu větve Turk Streamu na bulharském území.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jak uz jsem zde poznamenal, ona je to prohra pro vsechny Evropske zeme, ze jsou zavisle na dodavkach "od Osmanu". Ono je to mozna jeste horsi, nez kdyz byla v ceste ta necitelna Ukrajina, kde si ruzni oligarchove diktovali nejen zakony. Jenze Rus se naucil jednat pragmaticky a nezdrzovat svuj byznys s uhlovodiky, takze si okamzite nasel obchozi trasu pres Turecko, rovnou do Recka, kdyz se mu Bulhari pokusili delat potize.

      Smazat
    2. 11:04 takže než Osmana raději Ivana? OK. Máte alespoň trochu představy o tom,jak Rusové jednají s Bělorusy? Děkuji, ale do takové šlamastiky, vysloveně otroctví, to bych se nikdy dostat nechtěl.

      Smazat
    3. 12.14
      Velkorusové, Malorusové i Bělorusové jsou odjakživa jeden národ a jedno etnikum. jejich fragmentace a štvaní proti sobě je záměr, který je odsouzen k zániku. Viz Donbas. nakonec i ta Ukrajina pozná kde je její pravé místo a už to dlouho trvat nebude. Náznaky už jsou

      Smazat
    4. Trollík 12:14 trollí, snaží se, miluje rozeštvávání a je velký odborník na neexistující. Slouha amerického Pekla.

      Smazat
    5. Re (10:37):
      Dobrý postřeh! Jen beznadějný politický lokaj se raději střelí do vlastního kolena než by se vzepřel EU/US páníčkovi.
      Borisov už je tak nastaven, aby jako ten čoklík panáčkoval a štěkal "správným" směrem. Tito čokli nemají hrdost jen instinkt oddanosti.
      A v případě Borisova je to vypočítavá oddanost vlastnímu korytu, u kterého jej páníčci nechávají chvilku mlaskat, aby jej v případě potřeby snadno zaměnili za jiného.
      Takovýchto borisovů je ovšem i u nás!! ...

      Smazat
  10. Ad letadlo u Teheránu...

    Vypadá to podle záběrů (pokud jsou tedy z této doby, simulace je možná) a komentářů na odborných AV serverech na malou raketu z ramenních systémů Manpad (mnohem klikatější pohyby, méně jasná světelná stopa) - ale proč by ji někdo používal tam, kde jsou rozmístěny klasické PVO systémy, které ovšem letové koridory nad sebou perfektně znají? Letadla tam létají každý den na stejném místě nad nimi, ve dne i v noci, těžko toto i na radaru splést, provoz tam byl i před tímto letem, tak proč zrovna tento let by měl být zamřen, když v letadle bylo 146 lidí s íránským pasem?

    Navíc ještě nikdy se nestalo, že by někdo "v centru náhodně točeného záběru" držel tmavou oblohu bez ničeho, kam se "perfektně zarámuje" raketa a zásah cíle, kamera se nehýbe např. překvapením náhodného svědka katastrofy a čeká nehnutě na zvuk, který dorazí asi za 11sec (odhad vzdálenosti 4km). A kdyby točil "druhou raketu", jak to, že ta první by veliké pomalé letadlo nezasáhla? Nedává to smysl, otázkou je, zda se vůbec střílelo, a pokud ano, tak zařízením z ramene může střílet kdokoliv.

    Velmi podivné, nelze uvěřit omylu obsluhy PVO.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Já také nevěřím na "omyl". Mně to vypadá na úmysl poškodit dva státy jednou ranou a to konkrétně Írán směřující ke spolupráci s USA a Ukrajinu již spolupracující.
      Na MANPAD moc nevěřím. Jednak je termonaváděný a to se zde nepozorovalo, v troskách byly evidentně nalezeny pozůstatky rakety systému Tor, a jednak nebyla absolutně žádná odezva od posádky.
      Proč si myslím, že úmysl? Byly vypáleny dvě rakety.

      Írán neměl ABSOLUTNĚ důvod. Nikdo důležitý na palubě a letadlo plné Íránců. Jeho zmatená obrana napovídá, jak byli vyvedeni z míry.
      Mohla to být samozřejmě chyba, ale to lze velmi rychle ověřit a chlapsky vyjít s pravdou ven. Jenže Íránci chybu jednoznačně odmítli a pozvali úplně každého, kromě Rusů, kteří se hned nominovali jako specialisté Tor.

      Takže kdo jiný má ještě přístup k systémům 9k330 Tor v blízkosti letiště? Odpověď je myslím nasnadě.
      Všichni potenciální kupci těchto vražedných systémů, jako je třeba S400, mohou teď jednoznačně vidět, jak lehce s nimi přez satelit může země výrobce nakládat a začít sestřelovat letadla na jejich vlastní půdě.

      Myslím, že to není podivné, já si myslím že to je odporná masová vražda.

      Smazat
    2. To je hloupost, ty Tor zbytky nikdo neautorizoval, jsou to jen fotky a mohou být odkudkoliv. Zbytek je pouze bláznivá konstrukce, to můžu klidně tvrdit, že to udělaly USA nebo Izrael, a je to stejný blábol, jako ten váš.

      Smazat
    3. Re (18:12):
      ... a nadto, ta zpráva pochází od "vyšetřovacího" spolku Bellingcat, který je známou firmou a který je vždy hbitě tam, kde třeba. Není potřeba pochybovat o tom, že tam byl dřív než letadlo dopadlo k zemi.
      Aby do světa "nezištně" vypustil další fake_news aj. špinavosti.

      Smazat
  11. Úděsné podrobnosti ze zasedání iráckého parlamentu, kde bylo rozhodnuto o stažení amerických vojáků z této země. .
    https://www.pokec24.cz/politika/al-capone-hadr/

    http://www.novarepublika.cz/2020/01/irak-zada-odchod-usa-co-bude-nasledovat.html
    Valka mezi Shiite a Sunni, existuje uz 1500 let.
    Dobrá a pohotová úvaha,propůjčit Iráckou základnu Číně,která vyhrožuje,že uvede na trh dolary a úvěry z USA.Tak si sníží dluhopisy v Číně,celkem bezbolestně a Rusům vypálí rybník,budou tam bez boje!!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jestli umíte číst a nejste placený troll, tak tady je to o Turkish Streamu a ne o letadle. O letadle sem na NR pověsili článek třeba v 10:51.

      Smazat
    2. Ono 12:05 je blbec Honolulu. Ten nevnímá nic, je to psychopat, grafoman a hrubián.

      Smazat
  12. "Nepatrný" rozdíl vidím v tom, že zatímco Putin se svými partnery buduje, US Trump(etka) zas se svými vazaly válčí, loupí, ničí, terorizuje ...

    OdpovědětSmazat
  13. Tak jsem zvědav, co se nakonec vyšetří. Obávám se, že to ve finále dopadne jako s vyšetřováním sestřeleného malajského letadla.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Re (13:53):
      Jasně, ale ten článek je věnován TurkishStreamu(2) a ne letadlu(2), co US/UK huni sundali ve své FalseFlagOp., aby to pak házeli na druhé.
      Jak se to stalo již jejich léty osvědčenou "tradicí", viz např. i operace zn.: Asadův "sarinový útok", Asadův "chlórový útok", Putinův boeing MH17 či Putinův "novičok" atd. atp.

      Smazat
    2. Nojo no. Každý člověk prý několik minut blbne a na mě to sedlo zrovna ve 13:53, když jsem si přečetl některé diskuze kde o tom mudrují. Holt jsem měl bejt adresnější.

      Smazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.