Reklama

neděle 26. ledna 2020

Mariánský sloup, a co bude dál. Cui bono?

Otakar Mach
26.1.2020 ČeskéNárodníListy
Zastupitelstvo Hlavního města Prahy na 13. zasedání ze dne 23.1.2020 rozhodlo, i když dříve vytrvale odmítalo, povolit vztyčení Mariánského sloupu na Staroměstském náměstí. Zajímalo mne, proč zastupitelstvo náhle udělalo takový kotrmelec. Vyhledal jsem si na zastupitelům předložené zdůvodnění vztyčení Mariánského sloupu. Nabyl jsem dojmu, že důvodová zpráva není úplná a že zcela přechází či vynechává důležité momenty v historii tohoto sloupu.


Staroměstským náměstím procházely dějiny Českého království. Na Staroměstské radnici byl zvolen za českého krále Jiří z Poděbrad a korunován byl v Týnském chrámu. Je také znám jako husitský král nebo král dvojího lidu – husitů a katolíků. Na průčelí Týnského chrámu byl umístěn kalich. Po skončení husitských válek až do bitvy na Bílé hoře panovala v Českém království naprostá náboženská svoboda, jaká nebyla nikde v Evropě. Ani toleranční patent Josefa II. nebyl tak tolerantní. Ta naprostá svoboda přišla až 28. října 1918 s Československou republikou.

Za 20 měsíců po bitvě na Bílé hoře bylo na Staroměstském náměstí 21. června 1621 uspořádáno krvavé divadlo – bylo popraveno 27 vůdců Stavovského povstání.

Vyhlášení Nového zřízení zemského v roce 1627 byla obdoba Husákovy normalizace, ale mnohem krutější. Svoboda náboženského vyznání byla nahrazena mocenským postavením jedné církve, kdo trval na své víře, musel opustit vlast a zanechat tu majetek. Z Týnského chrámu zmizel kalich, nahradil ho Mariánský sloup. Ten dal postavit Habsburg, ne pražský lid. Vše, co připomínalo Mistra Jana Husa a husitství, muselo zmizet.

Majetek české protestantské šlechty byl císařem zkonfiskován a levně prodán cizincům. Těm nyní vracíme majetky, které oni získali jako konfiskáty po české šlechtě.

Mariánský sloup měl údajně připomínat vítězství jezuitských studentů, vedených jezuitou Plachým, při obraně Prahy před Švédy v roce 1648. O Mariánských svátcích k němu putovala procesí studentů z Klementina a povinně Pražané ( nepřipomíná vám to prvomájové průvody za minulého režimu?). Císař Josef II. tato procesí zakázal, neviděl v nich nic užitečného a pro císařství potřebného.

Mariánský sloup nebyl dále udržován a povětrnost ho nahlodávala. V roce 1848 podal první návrh na odstranění sloupu Josef Frič. Hrozilo nebezpečí, že se sloup zřítí a že představuje nebezpečí občany.

K jeho stržení došlo 3. listopadu 1918. Pražany, vracejícími se z manifestace na Bílé hoře.

V důvodové zprávě se píše „Již den poté odsoudil tento čin jako akt barbarství Národní výbor československý.“ V tomto případě je nutné uvést přesné znění výroku slovo po slově, jak ho formuloval Národní výbor československý. Jak to napsal autor důvodové zprávy, pouze jeho vlastní interpretaci, což je naprosto nepřípustné. V důvodové zprávě použité pro tak důležité jednání musí být doslovné znění výroku Národního výboru československého musí být uvedeno naprosto přesně slovo od slova.

Pochopení pro stržení sloupu měl prezident Masaryk (uvádí se, že s činem souhlasila třeba i Milada Horáková nebo Fráňa Zemínová). Wikipedie cituje Masarykův názor na stržení sloup. První je hned po akci z roku 1918 : „Když Pražané tu sochu odstranili, byl jsem rád, protože ta socha byla politickou potupou pro nás.“ A pak s větším časovým odstupem z roku 1925: „Také se mi naskytla první charakteristická diplomatická zápletka: povalení mariánské sochy v Praze zavdalo Vatikánu podnět, aby na událost upozornil v Londýně. Nevím, v jaké formě se to stalo, neboť mi to nebylo notifikováno oficiálně. Neznal jsem podrobností, ale byl jsem si jist, že čin ( strhnutí sloupu ) vznikl především z rozčilení politického, nikoliv náboženského, a tak jsem věc vyložil. Věděl jsem přece, jak odstranění této sochy často bylo požadováno, protože platila za pomník naší porážky na Bílé Hoře.“

Vyjádření pana prezidenta Masaryka v důvodové zprávě také chybí. Masarykův názor je obecně známý a jeho opominutí si můžeme vyložit všelijak, to nechám na čtenáři. Důležité je, že s ním nebylo v důvodové zprávě oznámeno zastupitelům.

Protože důvodová zpráva je věcně formulována nedostatečně, ovlivnila výsledné rozhodnutí zastupitelů.

Pokud zastupitelé nezmění své rozhodnutí a začne se se stavbou repliky Mariánského sloupu, s velkou pravděpodobností dojde k jeho odhalení 8. listopadu 2020 v den 400letého výročí bitvy na Bílé hoře

Chcete „oslavit“ výročí 400 let od nešťastné bitvy na Bílé hoře odhalením Mariánské sloupu? Komu to vyhovuje?

24.1.2020

72 komentářů :

  1. Komu to vyhovuje? Ptejme se též co se chce touto lapálií zatušovat, od čeho se chce tentokrát odvést pozornost? Na mně působí tato snaha kácení jedněch a stavění nových pomníků jako postupné přepisování dějin. Skončí to zrušením Benešových dekretů?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ne! Skončí to vyhlazením všech Čechů do desátého kolene islamistickými nájezdníky!
      Proto vás všechny vyzývám:
      Baldové, povstaňte! Spaste naši zemi! Kdo když ne vy a kdy když ne teď!

      Smazat
    2. Ad 13:46 - proč píšeš zjevné hlouposti?

      Smazat
    3. a v roce 2022 bude slavnostně odhalen obnovený pomník R.Heydricha v Holešovicích a v r. 2028 bude konečně Česko připojeno podle snu jistého Hermanna k Velkému Německu jako Bundesland Böhmen.

      Smazat
    4. německo je protestantské, protestanská kultura i civilizace. Mariánský sloup patří do civilizace románské, katolické. Ve svých závěrech se mýlíte.

      Smazat
    5. Jen tak na okraj k Janovi: Jih Německa je katolický, Bavorsko např. Rakousko rovněž.

      Smazat
    6. 14:57 Však kdyby kbyli Poláci rozumný v roce 1939, tak už to dávno mohlo vypadat jináč tu! Kam by dnes mohla EU sahat! - http://img15.deviantart.net/8736/i/2013/256/2/e/pakt_ribbentrop___beck_vol__2_by_coszniczego-d6m4e0q.png

      Smazat
    7. Na obranu satanášovy ideologie, tj. katolictví by se dalo říct, že to jsou v současnosti především protestantské země Švédsko, Anglie, Německo, Belgie, které jsou nejvíce postiženy islámsko-migrantskou tsunami.
      Tradiční katolické země jsou na tom zdá se o chlup líp, i když Vatikán dneska smrdí multikulti jak satanáš sírou.
      Tím ale nechci říct, že ten sloup není svinstvo, to teda je. Až se vymění zastupitelstvo, nechal bych ho demonstrativně rozmlátit kladivy a štěrk poslat vlakem do Vatikánu.

      Smazat
    8. Mimochodem, víte, že se katolická církev po loňském roce, kdy na akciích na burze prodělala 70 milionů korun, přeorientuje na trh s byty?
      Ano nemýlíte se, jsou to ty prachy ze státního rozpočtu, které dostala v tzv. "církevních restitucích".
      Vole:-O, co všechno je možné?
      Osobně bych jim poradil, nejlepší byznys je prostituce, na tom Vatikán nemůže prodělat!
      Před bordel bych postavil sochu sv. Mikuláše patrona prostitutek, přidal prodej vibrátorů a je to tutovka!

      Smazat
    9. Jako že vyndaj Schwarzenberga z vitríny v muzeu a oživí ho jako mamuta ze sibiřské tajgy, už to bylo nad mé chápání. Ale že budeme sypat Vatikánu miliardy a on s tím bude kšeftovat na burze, tak to je scifi.
      Podle mne se v druhé polovině 20.století čas obrátil a jde dozadu.

      Smazat
    10. Hledá se "Franta Sauer", hlásím se do eho skupiny. BV

      Smazat
    11. I když sloup postaví, po dalších volbách půjde dolů. Piráti a "melody boys" Pospíšila nic nedělají, jen plýtvají penězi. Oprava mostů v Praze ani náhodou.

      Smazat
    12. 16:25 To se bohužel nedá vyloučit, vzhledem k faktu, že zde dnes mají většinu prolhaní, sebechvalní a sebeklamní Čecháčci - mistři světa v obrazoborectví, strhávání soch a symbolů, přejmenovávání ulic i vlastního státu a falšování vlastní historie, založené na bratrovraždách a zákeřných záludnostech. Nedorostli pro vlastní samostatný stát, nezaložený na literárních a politických padělcích a intrikách, jakož i na uplacených rakouských dezertérech. Bohužel o zpustlou Kotlinu už nikdo z vyspělejších sousedů nestojí (aby si vlastní stát nezamořil). Historie lenivého, příživnického pronároda se stále dokola opakuje: etapu lžidemokracie vystřídá diktatura lapkovské lůzy, která se následně připojí k zacinkání klíči – až zase všechno nakradené prožere. A každých dvacet let plive na tu lůzu předchozí a nostalgicky vzpomíná na tu lůzu předpředchozí. Snad jedině za tzv. Protektorátu si trochu spravili reputaci, když s jejich nikoliv bezvýznamnou pomocí se podařilo eliminovat tisíce vlastizrádných, protievropských komunistů (bohužel ani to nestačilo)! Pravda vyděsí!!!

      Smazat
  2. Pravděpodobně jde z Vaší strany o ironii či zbytečnou provokaci...
    Je ovšem jasné, že jde o systematické pokrucování našich dějin a o to, aby mladá generace dostala jen informace a hodnoty, které se hodí...
    Totálně se chce vymazat nějaká hrdost na historii, vlastenectví, národ...
    Dovedete si toto přepisování představit ve Francii, Itálii, Anglii?
    Jsme snad opravdu padlí na hlavu a necháme sebou vláčet pár jedinci? Jsme opravdu Stádo?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jak Mariánský sloup překrucuje historii?

      Smazat
    2. 14:11
      Raději si ten článek alespoň přečtěte. Za to Vás nepochválí ani velitel Vaší skupiny hlídačů čistoty internetu od fake news.

      Smazat
  3. Tomuhle pangermánskému revanšismu, tlačenému ekonomicky i politicky přes EU, korporace a mimovládky, je nutné se postavit
    a to nepůjde jinak, než přes obecné poznání, o co se jedná, o co jim jde.
    I když může být těžší rozeznávat, kdo je vlastizrádcem "jenom" z laxnosti a nepochopení, a kdo ze zvráceného přesvědčení, podporovaného zvenčí,
    je třeba vědět, že obojí to jsou vlastizrádci, protože začíná jít o všechno.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. vždyť to prosazují samí vobřezaní, tak jakej pangermanismus. Prober se.

      Smazat
    2. 14:18 Souhlas!
      Příčina problému je v tom, že se Čechům z DNA ztratilo vlastenectví. První republika byla korunou mnohasetletých snah Čechů po sebeurčení. Víra našich předků se zhmotnila v Masarikově Československu.
      Další generace, které vyrůstaly ve vlastním státě, toto pokládaly již za samozřejmost a vlastenecký zápal postupně uvadal, až se z něho stala karikatura, viz Cimrmani a spol.. To je velice nebezpečná situace!
      My nejsme Francie, Británie, Španělsko a podobné státy, kterým nehrozí zánik ani po prohraných válkách!
      My jsme velice snadná kořist, my se musíme o svou samostatnost rvát ze všech sil a permanentně, jinak je s námi šmytec!

      Smazat
    3. oprava Masarykově Československu.

      Smazat
  4. Vy.erte se na Mariánský sloup.
    V půlce světa začíná globální epidemie a vy si drbete beďara na prdeli.
    Dvě desítky zemí mají nakažené na svém území!
    Na každého nakaženého připadají nejméně dva přenašeči koronaviru, alespoň podle tvrzení Číňanů!
    Podle oficiálních prohlášení čínských úřadů za poslední čtyři dny se za každých dalších čtyři a dvacet hodin zdvojnásobí počet nakažených, počet mrtvých a počet obyvatel, uzavřených do oblastí, kde platí stanné právo! Skutečnost bude jiná! Horší! dvakrát až desetkrát horší, než přiznávají! Nemohou mít přehled na co umírá milion lidí ročně i když není epidemie! Při pandemii pak jen blábolí!!!
    Naši chazaři se bijou v prsa a plácají po stehnech, a zatím jim denně projde bez kontroly padesát tisíc osob - potenciálních přenašečů!!! Zejména v Praze na letišti!!!!!!
    Za deset dní konstatují, že už se nedá nic dělat, že je pozdě!!!
    Tak sakra zkuste alespoň jednout držet hubu a začněte přemýšlet a jednat!
    Dokud je čas.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. tady je příklad. soudruzi bojují s vražednou epidemií zaříkáváním, modlením a měřením jakési teploty. doufejme, že ne bazální!!!
      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Babis-informuje-Na-letisti-jiz-probihaji-kontroly-cestujicich-kvuli-koronaviru-611364

      Smazat
    2. https://cz.sputniknews.com/svet/2020012611312178-cina-oznamila-ze-u-koronaviru-se-zvysila-schopnost-k-prenosu/

      Smazat
    3. karel26. ledna 2020 14:18
      Brečíte dobře, ale na špatném hrobě. Ta Vaše výtka by měla směřovat ke vztyčovatelům té katolické propagandy. Jelikož není žádný rozumný důvod, proč by měla veřejná správa na veřejném místě, propagovat katolicizmus, možná to zdůvodní bojem proti koronaviru. P.K.

      Smazat
    4. 14,18: Píšete - Začněte jednat! Co navrhujete?

      Smazat
    5. jakmile zemře první Čech, postavit všechny z tiskovky na letišti PRAHA ke zdi.
      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Prazske-letiste-zatim-kvuli-koronaviru-kontroly-nezprisnuje-611384

      Smazat
    6. Karle
      s tím držením huby začni u sebe! Tady je debata o jedné věci, ty sem nasereš jiný problém - proč? Abys odvedl pozornost? S virem si běž zavirovat debatu o viru, až tu o něm bude článek. Tohle je ale diskuze o sloupu! Tak tu neoxiduj když se ti to nelíbí a neoblbuj

      Smazat
    7. Koronavirus: Už je zřejmě nakaženo 100 000 lidí
      27. 1. 2020

      https://blisty.cz/art/98544-koronavirus-uz-je-zrejme-nakazeno-100-000-lidi.html

      Smazat
    8. Karel vám připomíná, že žijeme v jiných průserech, tím že se tady hašteříme o jeden sloup ztrácíme čas , misto toho, aby jsme požadovali totálně zastavit dopravu z Číny, tak za rok můžeme stavět rovnou sloupy dva. Ten druhý bude poděkování za letošní " Čínský mor". Odložte vášně a myslete.

      Smazat
  5. Jiří z Poděbrad byl zvolen českým králem v Králově dvoře. Ne v tom městě, ale v budově, která stávala v místech dnešního Obecního domu u Náměstí republiky. Nikoliv na radnici. Kalich na Týnském chrámu nahradila Madona a nikoliv sloup. Je tam dodnes (i s kalichem dodaným později). Mariánský sloup byl opravdu vztyčen na oslavu vítězství nad Švédy a na nad morovou epidemií. O tom svědčil i nápis na jeho soklu: poděkování Panně Marii za pomoc při obraně města. V r. 1620 Prahu nikdo nebránil. Císařtí ji dobývali a Pražané se vzdali a prosili o milost. Císař Josef II. zakázal nejen toto procesí, ale veškerá procesí. Protože se odbývala v aktivní části roku (mimo zimu), trvala i několik dnů a odváděla lidi od práce. V Čechách vládla "svoboda vyznání" v intencích té doby. Například jste nemohli být bez vyznání. Židé platili zvláštní daň, muslimové mohli pouze projíždět ale nikoliv se usazovat a svoji víru praktikovat atd. Co se konfiskací týče, tak konfiskovali všichni vše a všem. Napřed protestantská šlechta katolickou, současně obě šlechty majetek katolické církve, a pak katolická ten protestantský majetek. To ještě do r. 1618 a Bílé hory. Po Bílé hoře byly dvě konfiskace. První bezprostředně po r. 1621, kdy majetek zabavený protestantské české šlechtě byl vydán a levně prodán katolické české šlechtě. A pak byla druhá konfiskace, po likvidaci Albrechta z Valdštejna, kdy císař zabavil jeho rozsáhlý majetek v Čechách, na Moravě i v Rakousku, jakož i jeho spolupracovníků a odměnil z něj generalitu, která se na Valdštejnově likvidaci podílela. Nejen na přímém zapíchnutí v Chebu v únoru 1634. Ale i tím, že se postavila proti němu nebo alespoň jeho likvidaci nebránila. A teprve v této konfiskaci se napakovala cizí šlechta, neboť se jednalo o žoldnéře z celé Evropy. Sloup měl být stržen, už o tom rozhodlo zastupitelstvo v r. cca 1874, když hlava sochy Panny Marie spadla a málem zabila trhovkyni. Ale protože jsme zrovna v tom čase Prahu mohutně bourali, zejména barokní, neboť jsme chtěli z Prahy udělat Paříž tak si Víděň vymínila, že každou podobnou bouračku musí schválit. A jelikož jsme zrovna zlikvidovali Krocínovu kašnu, tak nám nařídili sloup zrestaurovat. Sloup nestrhli Pražané vracející se z Bílé hory, ale parta ožralců táhnoucí Prahou. A nemělo to skončit sloupem. Chtěli táhnout na Karlův most a místní sochy naházet do Vltavy. V tom jim zabránilo vojsko, které muselo být povoláno. A jelikož byl zrovna revoluční kvas, tak se to náramně hodilo. Vandalství se prohlásilo za revoluční čin a svaté nadšení omluvilo vše. Místo jedněch legend si vymyslíme jiné. Podle toho jak se to hodí. Tak do toho. Je mi šuma fuk, jestli ten sloup bude stát nebo ne.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tak z toho pro mě skoro vyplývá, že co se kdy u nás zkazilo, začalo to v Praze...

      Smazat
    2. V roce 1918 představoval pro tehdejší české vlastence, k jejichž odkazu se hlásím i já, symbol katolické totality a proto šel dolů i s ostatními symboly Habsburské monarchie. Nedivím se, že ho strhli, protože po tři-sta letech útlaku to byla oština v zadku.
      Nejenže stál téměř na místě, kde byla popravena elita národa, ale rekatolizace po Bílé hoře vyhnala z naší vlasti 200 tisíc lidí. To je stejný počet exulantů jako za démonizované komunistické totality. Ovšem je třeba si uvědomit, že v 17.století mělo České království 3 miliony obyvatel. To znamená, že tehdejší exodus byl proti tomu komunistickému více než 3X větší!
      Pokládám to za drzou provokaci katolické církve a skandální historický revizionismus.
      Není bez zajímavosti, že ve stejnou dobu byly v europarlamentu vyházeny vlaječky našeho státu do koše jako nepřípustné reklamní předměty????
      Řítíme se do nějakých temnot!

      Smazat
    3. 15:59
      Naprostý souhlas.

      Smazat
    4. Je to od Vatikánu ještě větší drzost, než kdyby si tam chtěli komunisti postavit Gottwalda.

      Smazat
    5. Jak ten rozvrat zemí Koruny české po Bílé Hoře viděl francouzský historik Deniss si mohou zájemci přečíst v jeho impozantním díle Čechy po Bílé Hoře. Také pak budou vědět, kdo že to má sochu na Malostranském náměstí.
      V každém případě se utužilo nekřesťanské katolictví s perzekucemi, ze země prchaly tisíce nekatolíků, z Čech daleko více než z Moravy. Nepopravovalo se po "vykonstruovaných procesech" vedených tehdejšími Urválky jen v Praze, český národ byl vyhlazován daleko více než za nacismu. A na oslavu těchto "úspěchů" katolické církve a vítězství Habsburků nad Čechy byl postaven ten sloup hanby na Staroměstském nám. Nemám proti jeho restauraci námitek, pokud tam současně bude postaven panem Hříbem a jeho poskoky i pomník vítězství nacismu nad Českem a vzdán hold okupaci v r. 1938-1939. Bylo by to dobré sousoší, jako memento pro český národ, kdo byl a potencionálně zůstává jeho tisíciletým vrahem! A nápis: S vděčností MUDRc Hřib-Satan a spol.

      Smazat
    6. 17:32 Třeba udělaj dvousochu. Panenka Mária s Heydrichem v objetí.

      Smazat
    7. Vládnou ideologie prostřednictvím jejich slouhů (katolíci-klérus),(fašisti-nsdap), atd. Protože ideologie zastarávají a neumožňují více drancovat otroky, tak jsou nahrazovány novými (často starými s novým názvem).
      Symboly vlády a majetnictví jsou od dob Babylonu tyto:
      1) barvy a tvary vlajek (modrý klín mířil do Ruska)
      2) veřejné stavby (chrámy, paláce, kasárna)
      3) účelové stavby (pomníky, hřbitovy, sochy)

      Všechny symboly mají jednu výhodu - přežijí starý režim, pokud nebyl zrůdný. To, že mariánský sloup režim havsburků nepřežil je vypovídající a to, že ho chce klérus obnovit rovněž. Symboly (ať nové nebo obnovené) se nezřizují pro současníky (s těmi se v budoucnu již nepočítá). Symboly se zřizují pro ovládnutí budoucích generací a Češi by v případě zahájení obnovy měli všichni přijet do práglu, udělat tam pořádek (sám jsem zvědav, kolik se nás tam sejde).

      Smazat
    8. Co to blábolíte 15:59? Mariánských sloupů jsou u nás stovky a v Evropě tisíce, není to žádný Habsburský symbol, ale jak už bylo uvedeno, postaven byl jako poděkování Panně Marii za ochranu Prahy před Švédy. Pokud chcete bourat všechny památky postavené za Habsburků, tak byste musel strhnout 95 % našich památek, začít třeba Pražským hradem včetně katedrály, pokračovat národním muzeem a Národní divadlem, a pak všechny kláštery a zámky a skoro všechny kostely. To by byla krása, turisté by přijížděli obdivovat fnaše fotovoltaické elektrárny.

      Smazat
  6. 14:18
    Obojí je důležité. Ale pokud chcete být za chytrého, pak neplácejte bábovičky dohromady. Pokud koronavirus je nezastavitelný, neudělám ani já ani Vy nic moc, ba spíše vůbec nic. Aspoň tu něco zbude po nás. Ovšem je nutno poznamenat, že podobně se odvíjely všechny dosud známé epidemie za posledních nejméně třicet let. Tím to nechci vůbec podceňovat, ale je to už na jedno brdo a farmaceutické firmy potřebují zřejmě pořádné finanční injekce. Nakonec se zatím vždy ukázalo, že se jedná "jen" o variantu chřipky, na kterou i tak každý rok zemře po světě mnohem více lidí, než oficiálně na ty předchozí epidemie.
    Pokud chcete mermomocí něco dělat, tak dělejte a neztrácejte čas tady na fóru. Jenže nevím, kam byste se "ztratil", když to přežívá až dva měsíce mimo organizmy ... a Evropa je hustě osídlena.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. ty už nedostanou za tři měsíce bude po všem

      Smazat
    2. 14:18 ... Ó , ty boží prostoto ...
      Nejde o bábovicky. Možná někdo pochopí, že naši volení zástupci, jsou tam jen pro parádu a nejsou do deště. Já sice nezastavím letadla z Číny, ale nemusím tu naši okrasu příště volit.
      Pozdrav od nevěřícího Tomáše.

      Smazat
  7. Společnost je propagandou tak zdebilizovaná, že určité skupiny jsou schopny odhlasovat i odsun Čechů za Ural.
    Ještě před tím se ale připravte na to, že budou tvrdě prosazovat zrušení Benešových dekretů.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. O to jde už minimálně posledních 30 let

      Smazat
    2. máte na mysli ty kudrnatý? a kdo by je pak živil koho by okrádali?

      Smazat
    3. No a? WWII. prohrála Naše rasa jako celek, ne jen nějací Němci! Každý Čech se moh dříve či později poněmčit, nikdo to nepozná, ale čmoudem se nestane a do mentality koránu či jiných divošských kultů nepronikne i kdyby se na hlavu stavěl! Slované by bývali byli z velké části odsunuti za Ural, kde by toto území osídlili naší, tedy Bílou rasou a zachránili ho tak pro nás! Nyní připadne rase žluté, bohužel. Tak jako celý zbytek Ruska a ten ocásek na konci Asie zvaný Evropa zase rasám tmavým. Páč dějiny píší jen rasy rozpínavé a ostatní - ty zdegenerované a změkčilé z ní bývají odejity. A to čeká nás, je to po porážce v roce 45 náš neodvratný osud. Stalinský systém na Východě jen dočasně zakonzervoval stav, který se ale i tak stal historicky neudržitelným. Celkově vyhrál sice SSSR, ale i Rusové byli poraženým národem ve WWII - http://img-fotki.yandex.ru/get/3304/tapirr.11f/0_27c44_2dd8151b_orig.jpg

      Smazat
    4. naší rasou, myslíš ty kudrnatý?

      Smazat
    5. 17:57 Ty co nosí chlupy z podpaží i na hlavě? Tyhlencty? - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/%D0%A3%D0%B1%D0%B5%D0%B9-%D0%B6%D0%B8%D0%B4%D0%B0-%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D1%86%D0%B8%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0-scaled.jpg

      To rozhodně néééé ....

      Smazat
  8. 14:43 Odsun Čechů za Ural? No to by možná ještě nebyla ta nejhorší možnost :-) Do budoucna, myslím. A co na to ďáďa Vovo?

    OdpovědětSmazat
  9. Mezi občany ČR se v každé době našlo hodně kolaboranských sviní,tak je to i nyní.Kéž by tyto prokatolické a protičeské svině zmizely v bahně zapomnění.

    OdpovědětSmazat
  10. Odsun na Ural? Ale kde ten Ural chcete vybudovat? Nemyslím, že si pustí Medvěd to svého kožichu štěnice, vši a blechy.
    A že češtívelezrádci se budou klanět EUnacismu, o tom psal varovně na adresu občanů státu E. Beneš. Proto tento náš druhý největší prezident, který nám vrátil stát, je dnes našimi nacisty - tedy pražskou kavárnou dehonestován právě proto, aby se mohla historie zcela obrátit. Ne Hitler, ale Beneš zavinil 2. světovou, Beneš zavinil holokaust a 60 milionů mrtvých a 300.000 mrtvých Čechů... Tak dnes ÚSTRk, ale nejen on, je nejprolhanějším hnojištěm české historické pavědy, ale také pražští politruci ve službách diktatury kapitálu. A ta bestialita těch politruků v Praze bude narůstat a narůstat a přituhne, z dnešních malých Urválků vyrostou statní státní Urválci a soudobé vykonstruované procesy přerostou do monsterprocesů. Revoluce 1948 byla drsná, ale kontrarevoluce 1989 ji předčí svojí antihumanitou na druhou. Připravte se, kapitál se nevzdá bez milionů mrtvých. Koronavirus, ten je milosrdný, když člověk umírá, ale kapitál, ten byl, je a bude sadistický, perverzní, je tak zamilován do svých peněz, že přes ten třpyt se nemůže dobrat ničeho lidského. Proto i rdousí soudobé snahy o trochu sociální spravedlnosti v Česku. I v partaji černozadkových se to štěpí na hot, s náznaky návratu ke křesťanství a na čehy, se snahou dovléci partaj na půdu sluhů desperátů kapitálu ÓDÉES.

    OdpovědětSmazat
  11. 14:34 tady jsou informace:
    http://www.skrytapravda.cz/zahranicni/2560-lide-v-rusku-pry-umiraji-hlady-jak-se-skutecne-zije-v-ruske-federaci
    http://www.skrytapravda.cz/zahranicni/2983-proc-sileny-poplach-s-putinovou-reformou-ustavy-v-rusku-a-je-to-venku

    OdpovědětSmazat
  12. Řekl bych, že tu blbost prosadily rukou společnou a nerozdílnou dvě skupiny: Hodní katolíci, kteří si idealizují pobělohorské "smíření" a nevidí, že docela jinak ta doba vypadala z oken zámků a far, a jinak z chatrčí sprostého lidu, který umíral ve třiceti létech na přepracování a podvýživu.
    Druhá skupina jsou satanisti, kteří ze zlomyslnosti prosazují včechno špatné, co lidi rozeštve a poškodí (Koněv, Řeporyje a tak dál).
    Pochybuji, že si politický katolicizmus připustí, s kým se spojuje.

    OdpovědětSmazat
  13. Za komunistů patřili Čechy Čechům. Za hnusného kapitalismu Čechům nepatří vůbec nic. Vztyčení hnusného sloupu na Staroměstském náměstí to jenom potvrzuje.

    OdpovědětSmazat
  14. Tak jen do toho borci, jen ukažte co jste zač!

    Dany, sloup nestrhli žádní ožralci! A nebylo jich pár!
    Odkud máš ten blábol o Karlově mostě? Že bych se taky poučil.

    OdpovědětSmazat
  15. Stavění sloupu a soch je vyhazováním peněz. Až se přivalí muslimové všechny artefakty zboží a zničí tak jako to udělali křesťané po pádu říše římské. Proč nejdeme cestou ke Švýcarskému systému, o němž neustále hovořil TGM?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pane 00:03, co je to ten vámi obdivovaný švýcarský systém? Myslíte tim islamizaci země, jak to Švýcarům úspěšně daří?

      Smazat
  16. Nejsem znalec dějin, jako mí předpisálci v této diskuzi, ale jedno vím jistě, jakékoliv ničení pomníků je zločin. Je to likvidace historie národa (takové, či makové) a nevážení si umu práce našich předků. A důvodů, proč to udělat, nebo neudělat, si najde ten či onen "ideolog" fůru. Tudíž považuji za správné, pokud bude odpovídat předloze, "Sloup" vrátit na původní místo.
    A jinak: taky se vám nelíbilo, jak Islámský stát sbíječkami a výbušninami boural mnohatisíciletou historii Blízkého východu, nebo Tálibán rozstřílel sochy v Bamjánu ? Jó, že to je něco jiného? Tak jo.
    Peoa

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. No dobře, bourat pomníky je špatné. To ale nic nevypovídá o tom, proč je znova stavět.

      Smazat
    2. Když tak se vším všudy, tj. včetně vysvěcení, aby Čechy bránil proti temným silám černého slunce Mahralu (veřejnosti známé jak Golem).........

      Smazat
    3. Ad 7:08 Pokud rozumím, tak i zbourání pomníku Stalina na Letné bylo podle Vás chybou. To byl vítěz nad nacismem č. 1 až 10, pak už jen další paběrkovali. Ale cosi nebylo přece jen OK, a megapomník byl vynález českých rektoskopů té doby: něco jako pyramidy z dob starého Egypta.
      Možná, že by pak nevadil pomník, jako má pan Churchill, který se brodí krví nevinných obětí v britských koloniích jen po pás! Čistky mezi pomníky - zdalipak jsou ještě připomínky střelby do demonstrujících dělníků a jejich žen tu i onde v prvorepublikové ČSR???
      Talibán ničí ze vzteku památky, USA army rozkradla mezopotamské muzeum - jaký rozdíl. No velký, na burze v USA je to dobrý kšeft. Ostatně nakradené památky ze starověku z dobyvačných válek má Německo, Británie, Francie a kdovíkdo, ty české si nakradlï Švédové a také je nehodlají vrátit.

      Smazat
  17. Připomenu Masarykovo:
    ¨Státy žijí tou ideí, na nichž se zrodily."

    A jednou z ideií vzniku první ČSR oproštění se od c.k. Rakouska- Uherska, tak i oproštění od katolické církve, jednoho u pilířů habsburského mocnářství.

    A proto, nejen proto se povalení loupu na Staroměstském náměstí se účastnila i Dr. Milada Horáková i spisovatel Franz Kafka, tedy žádní kriminálníci, jak dne je podsouváno či implamentováno do " dutých českých hlav.

    Buďme na pozoru!

    Snaha o obnovu sloupu po 103 letech zahájená hlasováním zastupitelů v Praze je dílčím krokem při reinkarnaci nacismu v českých zemích, kterému předcházely soudní rozhodnutí o restitucích nemalých majetků propadlých Němcům podle dekretů po r. 1945, vč. "úspěšného" kroku ministra dopravy Tošenovckého z KDÚ-ČSL z roku 2006 o zapojení firmy KAPSCH do sledování řidičů na českých dálnicích, když bylo obecně známo, že tato firma za Protektoratu B+M dodávala Gestapu- zločinecké to organizaci podle Norimberského soudu s válečnými zločinci-, sledovací goniometrické vozy a další zařízení na vyhledávání českých odbojářských vysílaček. KAPSCH se tak podílel na stovkách popravených ČECHů! Tomu učinil až p. Faltýnek a ministr ŤOK. I když se KDÚ- ČSL snažila o opak a tuto firmu veřejně hájila a Faltýnka se snažila zostudit.

    Budou, již jsou snahy a tlaky na likvidaci všech důsledků tzv. "Benešových dekretů".

    Ale jejich základ leží v Polsku, kdy v roce 1940, tehdejší ministr zahraničí londýnské Polské vlády A. Zalieski, po zvěrstvech silových orgánů III. Říše v Polsku na polské inteligenci, Židech po 15-9-39 prohlásil, "že do budoucna není možné soužití Poláků s Němci a že .... ti musí ze střední Evropy zmizet!" A přesvědčoval v Londýně Ed. Beneše ke stejným rozhodným krokům.
    A ty byl v Postupimi vítěznými mocnostmi přijaty ve formě odsunu a propadnutí majetku Němců na válečné náhrady.

    Názory v hlavách Němců o tzv. "podlidech" -vč. Čechů stále žijí. V tom to smyslu u nich tzv. denacifikace úspěšně neproběhla. Stále se myslí že jsme nějaký podřízený "póvl".

    Braňme se!

    OdpovědětSmazat
  18. Jsem klidnej - válka nebude.Dokud se lid slézá u PC aby psal příšerný, přiblblý bláboly,ale TAK PŘIBLBLÝ! zabaví se tím, a nehrozí, že by vyrazil do ulic řvát nějaká hesla.Ještě nedávno bylo možné si diskuzní příspěvky číst, ale teď už jsou to úděsné žvásty - jen aby se žvanilo. A doslova obdivuji lidi, kteří dokážou číst ty neskutečné bulvární sračky z Novinek. cz - tam už nic jiného než sračky není. Do toho články jak se potřebují ženy mazlit, orgazmus, a podobné úchylárny nějakého ubohého novinářského prasáka. A začínám obdivovat lidi, kteří k těm sračkám dokážou i psát jakési diskuze.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 11:32!
      Jak to víte, že válka nebude? Ono na lidských názorech, postojích a kecech vůbec nezáleží. Pro vládce planety je to jenom otravný hmyz, který nechávají živořit jenom proto, že jim tento hmyz sere zlato.

      Smazat
  19. Ať si Praha staví pomníky, Marianské sloupy, pomníky Háchovi, Vlasovcům ať si nasere Čínu, Rusko... ale měla by být izolována od ostatní částí Čech a Moravy. Minaří, těšíme se na tebe mimo Prahu.

    OdpovědětSmazat
  20. Téma Mariánského sloupu na Staromáku, není pro mne. Věřící mi snad odpustí, ale je to dnes, pro nás mladší generaci, jen náhradní téma. Protože se mi zdá, že koronavirus je důležitější problém, dovolím si přidat jen pár mouder od naší babičky. Přestaňte chodit mezi davy tam kam nemusíte, přestante si podávat ruce a do obchodů, tamvají a metra noste rukavice (ty nechte na chodbě u bot,nenoste je do obytných prostor). Babička nás nutila chodbu a boty utírat ředěným Savem. Jezte víc ovoce s vitaminy. Ostatní běžné hygienické zásady pečlivě dodržujte. Další vám určitě doporučí hygienici. Nemusíme panykařit, Wuchan je daleko, běžnou naší domácí chřipku překonáme.
    Přeji vám kopec imunity váš Tomáš.

    OdpovědětSmazat
  21. Ano - co dokážou lidi nažvanit kvůli nějakým vytvarovaným kamenům. Kvůli hromadě kamenů. Politici o tom žvaní, novináři o tom žvaní, desítky článků, televize o tom žvaní, diskuzující o tom žvaní -o kamenech prosím. Skutečná temata, která ovlivňují náš život, o tom se nežvaní nikdy. Jak může hromada kamení ovlivnit náš život? To je fakt hrozné - tohle žvanění. Kdyby novináře a media někdo vyvezl někam na pustý ostrov, nejspíš by konečně nastal mezi občany klid a mír?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 18:15!
      Jakákoliv hromada kamení s patřičným námětem ovlivní životy vašich potomků na staletí a možná navždy. Ale rok 1918 se již nebude opakovat nikdy, a proto taková extrémní snaha. Věděla jste před 20-ti lety co to byl mariánský sloup? Chybí vám dnes, když se zastáváte jeho znovuinstalátorů? Sloup prostě neexistuje a tak to má zůstat (proč to obhájcům té hromady šutrů stojí za to?). Naivko!

      Smazat
  22. Je správné co rozhodlo zastupitelstvo Prahy o znovupostavení Marianského sloupu na Staroměstském náměstí.Husovo sousoší a Marianský sloup stály na náměstí asi čtyři ,mezi tím skončelaa Velká válka,kdy padlo až 250000 vojáků z našich zemí,je jen max. odhad. 3.11 1918 byl sloup stržen po dvaceti letech následoval Mnichov,Protektorát,atentát na Heydricha, osvobození RA a r.1948 ,1968 ,1989,rozpad Československa,vstup do EU a NATA.Nemáme jasnou vizi do budoucnosti ,snad nám pomůže tento mariánský symbol znova vysvěcený k orientaci pražanů a ostatních obyvatel Česka.Je nepochopitelné,jak se může biskupka CH vyjadřovat proti Mariánskému sloupu.Je to návrat Mariánského slupu na náměstí ,kde šly naše dšjiny

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Opětovné vztyčení Marianského sloupu je potupa Českého národa. Mělo by být zveřejnění kdo dal na tuto potupu peníze, protože toto bude za desítky milionu korun. Nebudu možná daleko od pravdy, když řeknu, že za touto nepředstavitelnou provokací bude stát katolická církev, zahraniční šlechta, sudeťáci a všichni ti co nás jako Čechy nenávidí a stojí za prohlášením Haidricha, že Češi musí pochopit, že v tomto prostoru nemají co dělat.

      Smazat
    2. 12:47 Reagujete na trola provokatéra! Mají to podchycené opravdu masivně. Zkuste si přečíst příspěvky v diskusích na jiných serverech. Jsou úplně jak přes kopírák. Vědí, že je to výbušné téma, a že jsou téměř u cíle, tak se to snaží ze všech sil uspat a odvést pozornost jinam.

      Smazat
  23. Já úctu k padlým vojákům i civilistů chápu jinak, než jako "PRzjevování" se politiků s věnci na jeji hrobech. Ideologická hašteření nad bouraním jedněch pomníků a vtyčování jiných je směšné. Věncem ani pamětním dnem v kalendáři politici neprojevují nic moc, jen se lacině zviditelňují. Postavme byty, sídliště a pojmenujme jej po hrdinech, nebo postavme školy, koleje, kliniky vzdyť hrdinů máme hodně. Pak si i děti ta jména zapamatují a dobrá škola, nebo rodiče jim na otázky z historíe rádi odpoví. Já vím,že jsem naivní a nedokážu nic zobchodovat.

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.