Reklama

pondělí 20. ledna 2020

Ukrajinský letecký průmysl žádá Kyjev o zrušení sankcí na ruské společnosti

20. 1. 2020     zelv
Letecký průmysl na Ukrajině se ocitl na pokraji zániku kvůli odmítnutí spolupráce s Ruskem, uvádí se v článku kyjevských novin Den. Redaktorkou listu je Larisa Ivšinová, manželka exhlavy Služby bezpečnosti Ukrajiny Jevgenije Marčuka. Materiál novin poznamenává, že do roku 2014 se letadla, která se konstruovala na ukrajinském závodu Antonov, většinou skládala z ruských komponent. An-148 se vůbec vyráběl ve Voroněži.


Po státním převratu na Ukrajině se Kyjev pokoušel posílit spolupráci se západními dodavateli, ale vyjednávání k ničemu rozumnému nevedla, konstatovali autoři článku.

"Ti odmítli ukrajinskou stranu, prý by to vedlo k tomu, že by už byli v konfliktu s Ruskem, což by ovlivnilo obchodní vztahy", říká se v článku.

Ukrajina se pokoušela nahradit komponenty z Ruska vlastními součástmi, nicméně neúspěšně. Jak se uvádí v článku, Kyjevu prostě chybí peníze na takové projekty. Kvůli absenci alternativy ruským součástem byly ohroženy smlouvy s Peru a Saúdskou Arábií.

V souvislosti s tímto se ukrajinské letecké společnosti obrátily na vládní úřady se žádostí, aby byly zrušeny sankce na 23 společností v Rusku.

"Už jsme sestavili seznam, zaslali jej i Nejvyšší radě, i vládě, i Radě národní bezpečnosti a obrany", sdělil ředitel pro korporativní práva a investiční projekty Motor Siče Vladimír Semjonov.

Vztahy obou států se zhoršily na pozadí státního převratu v Kyjevě v roce 2014. Potom na Ukrajině začala občanská válka. Kyjev nejednou a neodůvodněně obviňoval Moskvu z údajného "vměšování" do vnitřních záležitostí země. Přitom ruská strana často poukazovala na to, že není stranou bojových operací na Donbasu a že přeje Ukrajině překonání vnitřní krize.

Nehledě na to, nazývá Kyjev od roku 2015 Rusko "státem-agresorem" a vyzývá západní země, aby podpořily jeho pozici omezujícími opatřeními.

Pro Novou republiku vybrala a přeložila PhDr. Vladimíra Grulichová

57 komentářů :

  1. Neodůvodněně obviňoval Moskvu? No to je zajímavé. A přes jaké celníky se tam tedy bataliony z Rostova a Čečny dostaly? Přes Zimbabwe? Jména jako Girkin, Anťufejev, Pavlov... zřejmě Ukrajinci. Dobrej komiks.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. anonymní 16:04
      Jak se tam dostali Gruzinští šnajpři?

      Smazat
    2. - no peši, z ubytovne na hotel

      Smazat
    3. polovica ukraincotsef sú rusi - a majú aj rusky znejúce mená, poniektorí zasa nie, aj u vás máte nemecky znejúce mená, či ????

      Smazat
    4. 16,04
      Kdyby jsi méně agitoval a více studoval, tak by jsi, mimo jiné znal termín Kyjevská Rus. Ukrajina jako státní útvar vznikla v podstatě až díky Leninovi.
      Právě národnostní segregace vyostřila vztahy na Ukrajině do současných poměrů. Za vydatné pomoci západu. Celý východ je ruský. Má ruskou historii, kulturu i jazyk. Fašistický západ jim to chtěl násilím vzít. Jak by se asi tvářili Slováci, kdyby jsme jim zakázali slovenštinu? Jak by asi dopadli Švýcaři, nebo Belgičané? Nebylo těžké předvídat následky takových kroků. Přesto západ fašisty podporoval. Včetně našich fašistů.
      Ukrajinská krize byla předem naplánovaná a financovaná západem. Stejně jako rozval Libye, Sýrie a dalších zemí.

      Smazat
    5. 17:42, co má společného Rus zvaná Kyjevská s válkou na Donbase?
      Jak jste přišel na to, že Češi měli nějaká práva brát Slovákům jejich jazyk, když stát, který vznikl, byl československý a byla to republika. Češi na region Slovenska neměli žádný regulativní kulturní dosah.

      16:04, státní ozbrojený převrat, řízený ze zahraničí, je stále převrat, i kdybyste ho pojmenoval jako svatou revoluci ukrajinského za svobodu, demokracii a nezávislost. Na Donbase žijí Ukrajinci, kteří s touto vaší nálepkou nesouhlasili, což koneckonců vyjádřili i ve volbách roku 2014 i těch následujících.

      Avakov a Turčinov si na protiústavní státní převrat na přelomu roku 2013-2014 pozvali Bidena, Volkera a Saakašviliho vrahy, představitelé Slavjanska v dubnu 2014 Girkina and his boys.
      Ale můžete mít radost z toho, že Slavjansk je dnes ukrajinizovaný velice progresivní metodou. V tamních školách se děti povinně musí zúčastnit výuky o hrdinství Banderovců a zločinnosti Rudé armády a pokud nechtěli, chodily domů s opuchlymi tvářemi. Minulý týden zas pochodoval Slavjanskem desetitisícový průvod zapálených Banderovců s bubínky, pochodněmi a píšťalami.

      Smazat
    6. 8,40
      Co má společného? Třeba to, že východ Ukrajiny neobývají etničtí Ukrajinci, ale etničtí Rusové. Ukrajinští fašisté přijali jazykový zákon, kterým zakazovali používání ruštiny, resp. nařídili jediný jazyk- ukrajinštinu.
      Proto jsem uvedl příklady multikulturních zemí, jako příklad. U nás Slováci mluvili a psali slovensky, Češi česky. Obdobný stav panuje třeba ve Švýcarsku, Belgii a mnohých dalších zemích. Pokud by v nich nařídili sjednocení jednoho jazyka, povede to, v lepším případě, k rozpadu těchto zemí, v horším k občanské válce. Proto nebylo těžké předvídat, co se stane na Ukrajině.
      Pro Rusy jsou nedotknutelné oběti druhé světové války. Stejně jasno mají v otázkách, kdo byl přítel a kdo nepřítel. Bandera byl jednoznačně pro Rusy nepřítel. I pro Rusy na východě Ukrajiny. Pochody v Kyjevě s portréty Bandery a symboly nacistických divizí brali jednoznačně, jako útok a znesvěcení jejich mrtvých. Jejich reakce byla také lehce předvídatelná.
      To všechno značí, že tyto a další události byly předem naplánované s jasným cílem vyprovokovat Rusko k akci, kterou by západ potom mohl označit, jako ruskou agresi. Což se také stalo. Jenom nepočítali s odporem místních. Zřejmě tento fakt silně podcenili.

      Smazat
    7. http://www.nadhlad.com/obraz/skutocna-mapa-ukrajiny

      Smazat
  2. No jo chtějí být kolonii usa tak nebudou vyrábět půdu rozprodají za babku a budou okusovat kůru ze stromů.

    OdpovědětSmazat
  3. Ukrajinské vedení je trapné. Čím dříve po kolenou přileze "ke křížku", tím méně škod Ukrajina utrpí. Pro EU je zajímavá jen jako trh a zdroj levné pracovní síly. Na východě měla Ukrajina otevřené dveře, levnou ropu i plyn. Všechno zahodili do koše a začali místo toho vraždit ruské spoluobčany. K tomu ta trapná provokace se sestřelením malajského letadla a spousta drobných faulů na velkého bratra. Kijev se bude muset v první řadě omluvit, zrušit veškeré své zbytečné sankce a začít velmi uctivě jednat s Ruskem o obnovení alespoň nějaké spolupráce. Potom má snad ještě nějakou naději... Myslím, že pokud je u moci Putin, bude i slušná pravděpodobnost na oboustranně výhodnou spolupráci. Rusko však v žádném případě nepřipustí, aby ho Ukrajina mohla ještě někdy vydírat. Na zradu se těžko zapomíná.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že k urovnání dojde bez naších bojechtivých rádců a dohodnou se stylem "vin vin". Oběma to bude ku prospěchu a celému světu též.

      Smazat
    2. Oni ztratili během 10ti let snad 10 milionů obyvatel.
      Nechce se mi to hledat, ale je to na Wiki.
      Za chvíli tam budou mít jenom penzisty a nezletilce = mandatorní výdaje ako sfiňa.
      Helanov

      Smazat
    3. 21:00, v Rusku je situace horší. Ukrajinci jsou sice v zahraničí, ale peníze posílají domů a vrací se. Tím přichází jejich peníze i do ukrajinského rozpočtu. Z Ruska odchází nadobro. Navíc odsud prchá ta vzdělaná vrstva, která se lépe uplatní. Práce pro nižší profese je v Rusku poměrně dostatek, což je rozdíl oproti Ukrajině, a existuje tam vnitřní migrace, jenže tahle práce je velmi špatně placená. Průměrná mzda je o pouhých 120% víc než na té Ukrajině, a pouhých 50% českého průměru. Přičemž většina pobírá nižší plat. Ceny jsou vysoké, skoro tak vysoké jako na Ukrajině, velmi drahé náklady jsou na severu. Pokud by nebyly překážkou pro ty nejobyčejnější lidi z Ruska geografické a tím i finanční problémy, z Ruska by emigrovalo sezónně ještě více lidí než z Ukrajiny.

      Smazat
  4. Tak ono je docela pozoruhodné, že začíná svým bystrým čumáčkem chytat východní luft i plynová princezna Julija. Je teda fakt, že v tom může hrát roli i její momentální určitá upozaděnost a málo bodů v privátní šou "Chcete mě, zápaďáci??". Ale blbá není.

    OdpovědětSmazat
  5. Od dob Majdanu v roce 2014 se Rusko pod vlivem sankcí celého západního světa hospodářsky stabilizovalo, růst HDP je v posledních letech v rozmezí 1 - 2 %, snížilo dvoucifernou inflaci na 3 - 5 %, modernizovalo armádu s důrazem na nosiče strategických jaderných zbraní a stalo se jedním z nejvýraznějších hráčů v mezinárodně politických vztazích.
    Od dob Majdanu se Ukrajina za hospodářské a politické pomoci zemí západního světa stala po Moldávii druhou nejzaostalejší zemí Evropy, zemí, kde neonacisté ovládají politické dění na Ukrajině a to za podpory západních demokratů.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ti zblblí pitomci nacionalistický si to doma nechali zápaďákama neskutečně rozvrtat a když to nevyšlo a Rusko se nenechalo napálit, tak Ukrouše hodili přes palubu. Jestli budou moci Ukříci pro Rusko něco dělat, ta za ně rozhodne páníšek Ušáček za velikou louží, jinak to nebylo, jinak to nebude jak zpívá Lucka. Hej hou, rudý dědeček

      Smazat
    2. Jenže to není v ničím zájmu! Páč to ex-Rusko (dnes pouze parchanát Chujlostan) má potenciál být přímo "ekonomickým tygrem" světa! Příčinou toho že tomu tak zatím není je dnes profláklý mizerný genofond jeho obyvatel, těhle vječně ožralých, za bílýho dne v pochcaných teplákách křepčících podlidí! - https://www.youtube.com/watch?v=LhXXiVgILKQ

      Ale až dojde k jejich výměně, tato zem se může zvednout k nevídaným v historii lidstva výšinám a pak se máte teda na co těšit! Pokud to totiž budou muslimové, stanete se jejich otroky.

      Smazat
  6. Zajimave... ze by kapitalismus popiral sam sebe? Za ww2 kapital cile obchodoval s Nemeckem a zadne sankce.....kdo asi za tim stoji dnes?......

    OdpovědětSmazat
  7. Přijde mi, že nemáme Ukrajince co litovat, pokud uvažují o tom, že obnoví svůj letecký průmysl. To my, jsme při své „transformaci“ firmy jako ČKD, nebo Škoda Plzeň, rozložili mezi prvními. Takže zde už nikdo nepřemítá, zda budeme opět jako dříve, vyrábět a vyvážet do světa investiční celky, obráběcí stroje, nebo další strojírenské výrobky.
    Jsme politiky přesvědčováni, jaké nás potkalo štěstí, že si to zde rozebraly koncerny z Německa a Francie, pro které vyrábíme za hubičku nějaké komponenty. Další světlé vyhlídky ti politici vidí v tom, že zbytek si rozeberou Číňani. Prošli jsme stejnou „transformací“ jako Ukrajinci, včetně rozprodeje půdy a likvidace lesů. P.K.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ty vaše slavné "investiční celky" jsme nevyváželi "do světa", ale pouze do spřátelených socialistických a spřátelených rozvojových zemí. A dostávali jsme za ně suché z nosu.
      Po kolapsu socialistického bloku se navíc tyto naše tradiční trhy staly zcela insolventními.
      Neměli jsme komu prodávat, západ o naše nekvalitní a zastaralé výrobky z pochopitelných důvodů nestál, podnikům chyběl kapitál na rozvoj a taky know how. Můžeme jen litovat, že západ do nás neinvestoval víc, podobně jako Volkswagen.

      Takže pláčete hezky, ale jaksi úplně mimo.

      Smazat
    2. Anonymní20. ledna 2020 19:28
      Ano, vyváželi jsme do světa. Do Afriky, do latinské Ameriky, do Asie. On ten problém je v tom, že Západ si chránil trhy a kdo bral od nás, tomu dělal problémy. A chrání si je stále, to vidíme např., když si chce Turecko koupit radar v Rusku, nebo jak nás dotlačil k nákupu vrtulníků v USA. Obchod je totiž válka jinými prostředky a války jsou kvůli obchodu. Dokud byl SSSR, tak měl nějakou sílu (oproti samotnému našemu státu), určité trhy dobýt.
      Uvádíte, že jsem mimo, ale je to naopak. Vy žijete v omylu, když si myslíte, že Západ do nás investoval. Západ zde investoval, a to je něco úplně jiného. Skoupil naše fabriky za nevídaně nízké ceny a rozšířil svou výrobu, neboť získal i trhy rozpadlého východního bloku. A zdejší pracovní síla musí být vděčná, za své využívání, to je pravda. P.K.

      Smazat
    3. 19:50
      Opakuji vám ještě jednou: za naše výrobky a celky jsme dostávali suché z nosu.
      Není umění něco vyrobit. Umění je vyrobit to tak aby to bylo konkurenceschopné a hlavně vydělat na tom.

      Na našich fabrikách neměla pro západ cenu ani značka, ani know how, ani kvalita, ani patenty, ani strojové vybavení ani technologie, ani moderní budovy.
      Jediné co mělo cenu a proč do našich fabrik západ investoval byla velmi levná a relativně kvalitní pracovní síla a potom pozemky.

      Bez Volkswagenu nebo jiné západní automobilky by Škoda-auto už 25 let neexistovala. Dnes je to ale veleúspěšná firma zaměstnávající cca 40.000 lidí za vysoce nadstandardní mzdy a dalších cca 100.000 lidí u dodavatelů.

      Smazat
    4. 19.28 a 20.15.Nemate pravdu, nic o tom nevite.

      Smazat
    5. 20,15
      A nebylo by pro stát i lidi lepší sehnat investora? Popř. některé firmy ponechat ve vlastnictví státu?
      Ve druhém případě mám na mysli především strategicky významná odvětví a firmy v nich. Např. výroba a distribuce vody, elektřiny, rafinerie,...
      V prvním případě firmy, které měly značku a potenciál rozvoje. Plzeňská škodovka jako jedna z mála firem světa vyráběla tlakové nádoby atomových reaktorů. Poldi Kladno měla značku kvalitních ocelí. A spousta menších firem, kterým rozhodně nehrozily existenční problémy. Např. Becherovka, Plzeňský Prazdroj, Česká zbrojovka,...
      V neposlední řadě zaměstnávaly tisíce lidí a pro stát byly víc, než přínosem.
      A včíl mudruj.

      Smazat
    6. 20:34
      Jakého investora? Investora odkud? Tady u nás doma žádní investoři nebyli, tady neměl nikdo kapitál. A ze zahraničí? No vždyť ze zahraničí právě přišli! Nevím co jste vlastně chtěl sdělit!

      Smazat
    7. 20.42
      Odkud investora? Našeho sakra! A byli - ne že nebyli, žel tak bez vize, až mi z toho zůstal rozum stát. Nebo si snad myslíte, že první republiku a strojírenské kolosy u nás budovali hodní zápaďáci? Vážně? Tak si prostudujte vztah mezi vznikem prvorepublikových průmyslových gigantů a Živnobankou. Jenže to by museli naše banky vést bankéři s vizí a ne pobolšánaští účetní zahřívající židle s rozhledem kupčíka. Škoda slov.

      Smazat
    8. 21:52
      Jmenujete! Kdo měl u nás na konci socíku miliardy marek a dolarů na kontě?

      Smazat
    9. P,S. Kterou Živnobanku jsme střelili Němcům (byla malá domů, byla?)... pardon... kterou banku zprivatizovali Němci. Proč by pak neměli sebestředného rozbředlého alkoholika Všaška Pravdolásku s rozhledem cápka od volů rádi, že.

      Smazat
    10. 21.55
      Jo ták! Oni měli české banky po válce miliardy na budování průmyslů?! Už jsem je jmenoval - České banky! Které ty miliardy měli! A co neměli, mohli si vypůjčit od svých zahraničních partnerů.

      Smazat
    11. Anonymní20. ledna 2020 20:15
      „Na našich fabrikách neměla pro západ cenu ani značka, ani know how, ani kvalita, ani patenty, ani strojové vybavení ani technologie, ani moderní budovy. Jediné co mělo cenu a proč do našich fabrik západ investoval byla velmi levná a relativně kvalitní pracovní síla a potom pozemky.“
      Vy jste pitomeček. U nás nějací Francouzi postavili novou papundeklovou fabričku, na výrobu nádobek na spreje. Něco málo vybavení si přivezli, ale většinu si odvezli a upravili z nedaleké potravinářské provozovny, kterou koupila Nestle a zrušila. Takto to chodí. Škoda Mladá Boleslav je jenom jedna. Jinak vyrábějí na tom, co levně seženou. A naše vybavení bylo funkční. Neřku-li špičkové, jako např. cukrovar v Hrochově Týnci, který také Francouzi „koupili“ a zbourali. A o naše obchodní značky, se vedou soudní bitvy ještě dnes. P.K.

      Smazat
    12. 22:25
      Buďte té dobroty a laskavě mi nenadávejte, demente. Vůbec nevíte, která bije.
      Právě vy jste důkazem, že socialismus prostě musel z principu skončit. Právě proto, že ho až do jeho hořkého konce vedli rigidní soudruzi jako jste vy, kteří byli úplně mimo realitu, neschopni jakékoli reformy. A jak vidno, dokonce ani po 30 letech jste stále nic nepochopili a nalháváte si a jiným jakési fantasmagorie.

      Zajeďte se podívat dnes do té Škodovky, zajeďte se podívat do Foxconnu v Pardubicích, do Hyundaie v Nošovicích, Do Continental Barumu v Otrokovicích, Do Continental Automotive po celé ČR na jejich fabriky a špičkové High-Tech strojové vybavení a přestaňte tu žvanit hlouposti o papudeklu.
      To v Kolbence po revoluci se ještě dělalo běžně na předválečných soustruzích.

      Kdybyste to tady 40 let nevedli ke krachu, o vašich zločinech ani nemluvím, tak jsme na tom mohli být jako Rakousko nebo Německo a nikdo by nemusel nic privatizovat a nikoho bychom nemuseli pracně dohánět.

      Smazat
    13. 20:15 jste schopen uvést technicko ekonomické parametry investičních celků, které byly ČSSR realizovány v zahraničí a srovnat je s tzv. západní konkurenční nabídkou? Máte tušení jaké byly realizovány ceny, jak výhodný byl tehdejší bárterový obchod, jaké celní překážky vytvářel čs. exportu vyspělý demokratický západ a dál, víte vy na jakou techniku, jaké technologie a informace, platilo z té strany embargo? Pokud postrádáte tyto znalosti a jste veden pouze současnou propagandou, mlčte a neztrapňujte se.

      Smazat
    14. 0:40
      Uveďte sám ty parametry a srovnejte. Jinak mlčte a neztrapňujte se.

      Smazat
    15. 0:57 kritikem jste vy, tak ke své kritice argumentujte. Když píšete, že za svoje dodávky tržila ČSSR "suchý z nosu" porovnejte, kolik dluhů jsme odepsali a kolik dluhů odepisují jiné státy. Doufám, že vám neuniklo, do kdy dluh SSSR splácela nástupnická Ruská federace. Plácáte, o mezinárodním obchodu ani technice nemáte tušení.

      Smazat
    16. 20,42
      Tak že způsob privatizace, který u nás proběhl, považuješ za dokonalý. To že zanikly, nebo byly rozkradeny, nebo ukradeny firmy, které měly zajištěny výrobní program i odbyt ti nevadí. Že české zbrojovky mohly vesele dál vyrábět, prodávat a vydělávat, nebýt záškodnické politiky Havla, plzeňský Prazdroj mohl dál vařit své pivo Becherovka svůj likér a všichni mohli vydělávat pro tuto zemi a lidi v ní, považuješ za špatné?
      Tak se vrať do té prdele, ze které jsi vylezl.

      Smazat
    17. 6:33
      Dokonalý rozhodně nebyl. Ale protože jsme dnes ze všek postkomunistických zemí suverénně nejdál, tak logicky nebyl ani úplně špatný.
      Výrobní program zajištěn nebyl a investice na rozvoj už vůbec ne. Vy jen kecáte, vymýšlíte si, pletete si pojmy s dojmy, vydáváte vaše přání za skutečnost.

      Do prdele, nejlépe nějaké rudé po celém světě, se vrať ty, bolševický šmejde.

      Smazat
    18. Tady nějaký bezmozek trousí moudra, až nad tím zůstává rozum stát. Tak my jsme realizovali mnohamilionové zakázky ve světě za "suché z nosu". To jsme tedy museli být skutečně neuvěřitelně bohatou zemí, když jsme si něco takového mohli dovolit!
      Jedna z mála privatizací, kterou se šermuje při obhajování privatizace, je Boleslavská Škodovka. Ovšem nejen že Čechům už tam nepatří ani klika od vrátnice, přestože to měla být "svatba" se zachováním podílu Českého státu(tak jako má Německo podíl ve VW). Ale my jsme jim ten podnik v podstatě celý darovali za desetinu ceny.
      Doporučuji si poslechnout pořad tehdejšího rádia Alfa na toto téma:
      https://www.blisty.cz/art/64020-vladimir-dlouhy-chce-byt-ceskym-prezidentem.html

      Smazat
    19. A co vám ještě stojí, bezmozku? Kde teda byly ty vaše domnělé "mnohamiliony" a miliardy? Kde končily? Za co se utrácely? Máte nějaké statistiky nebo jde jen o vaše přání? Nikde tedy ta domnělá záplava peněz vidět rozhodně nebyla, o dolarech a markách ani nemluvím!

      Vy vůbec nevíte co žvaníte! Volkswagen se s koupí ještě hodně rozmýšlel. Přesvědčila jej až tehdejší novinka, Škoda Favorit, kterou rozebrali do šroubku a zjistili, že to není marné auto. A taky na tu dobu superlevná pracovní síla.
      O jaké desetině ceny to žvaníte? Ten podnik neměl cenu vůbec žádnou, protože bez vstupu strategického investora by prostě krachl.
      Bezmozci jako, kteří se ani po 30 letech nedokáží vyrovnat s faktem, že to posrali a dovedli zemi do úpadku, prostě musí za každou cenu zhejtovat úplně všechno. Dokonce i tehdejší privatizační majstrštyk. Jste směšní a trapní zároveň.

      Smazat
    20. 9,33
      Bezmozek jsi leda ty. Za bolševíka jsme dávali na obranu 6% HDP. Dnes máme velké problémy dát 2%. Krom toho šli další miliardy na zadrátovanou západní hranici.
      K bolševíkovi mám kurva kus cesty. Ale nesnáším polovičatost, zlodějiny a lajdáctví. Valtr Komárek křičel v listopadu 89: "pryč s vládou diletantů. Dosadíme vládu odborníků" A já se třicet let ptám: "Kde jsou?". Asi se někde zakecali.
      Kolébat se tím, že jsme na tom z postkomunistických zemí nejlépe, může jenom blb. Měli jsme potenciál na to, být na tom o hodně lépe. Za co v této zemi chytnu, to mi, obrazně řečeno, zůstane v ruce. Nic nefunguje, nebo dojíždí ze setrvačnosti. Školství produkuje blbce s tituly, i když do něj lijeme miliardy. Zdravotnictví v rozvalu, i když nás stojí stovky miliard. Armáda? K smíchu. Slouží všemu, jen ne k tomu, k čemu by sloužit měla. K vlastní obraně. Policie? To je sbor loupežníků. Na svesnických strejdech si vylepšuje finanční bilanci. Ale zkus jí zavolat, až budeš ve skutečné nouzi. Já to zkusil. A čekal jsem na první hlídku tři čtvrtě hodiny.
      Každá změna, aby měla smysl, by měla být změnou k lepšímu. A já nic lepšího nevidím.Zadlužení jsme, že to budou splácet nejméně dvě příští generace. A nikde ani známka naděje pro budoucnost.

      Smazat
    21. 9:33
      Mám z vás radost že jste se tak rychle poznal, bezmozku, nicméně s vaší familií nemám nic společného. To jste si mě musel s někým splést.
      Pokud byste nebyl tak nekonečně omezený, tak by vás třeba napadlo nahlédnout do státního rozpočtu z té doby a hned byste věděl, odkud a kam tekly finance.
      Nicméně mě by přecijen zajímalo zda jste skutečně přesvědčen, že jsme byli až tak bohatou zemí, že jsme mohli desítky let vyvážet za "suché z nosu"(použiju-li vaše duchaplné výrazivo). Opravdu tomu věříte? Jak je potom možné, že dnes, kdy lidé dřou na ranní, odpolední, noční jako nevolníci v kolonii a produktivita práce je podstatně vyšší, už tak bohatí nejsme a neustále na nic nejsou peníze? Jak to, že jsme dokonce ani nebyli zadlužení, zatímco dnes máme dluhů až nad hlavu? Skutečně v tom nespatřujete žádný rozpor? To by snad i blbého trklo, že v tom něco nesedí.

      Vím že ve vašem případě je to naprosto zbytečné plýtvání časem a úsilím, ale vzhledem k hloubce vašich neznalostí a rozsahu dojmů nemohu jinak, než vás odkázat na uvedenou reportáž.

      Smazat
    22. Anonymní20. ledna 2020 23:50
      Proč musel skončit reálný socialismus, je jiná záležitost. Také neobhajuji ten nomenklaturní systém. Ale musím kritizovat to rozkradení naší země po jeho pádu. Již jsem Vám uvedl, že náš průmysl nebyl na odpis. Že byl o krok pozadu za Západem, je pravda, ale také byl o krok napřed, před zbytkem světa, takže měl prostor na svou realizaci. Možná nevíte, že jsme byli jedna z mála zemí na světě, kde se vyráběly integrované obvody, dokonce i procesory. Nejenom osazovaly desky, jako v tom Vámi obdivovaném Foxconnu. Ale nomenklatura rychlý rozvoj zazdila, ten přenechala Rusku. Také ten světově známý Barum Otrokovice, dnes nemusel být Continental Barum, který posílá zisky ze země, do zahraničí.
      Byli jsme na určité úrovni, ale samozřejmě k přímé konkurenci se Západem, by musela být nasazena velká soustředěná energie, se současnou ochranou, ze strany státu. To nám nebylo dovoleno, byli dosazeni politici, kteří měli za úkol, náš potenciál předat do rukou Západu. Tak přišli s teorií šoku, odstranili cla a všechno nabídli na prodej Západu. Ten, náš průmysl částečně zahrnul pod své firmy a zbytek zlikvidoval, ke škodě naší země.
      Na předválečných soustruzích, se mnohde pracuje i na Západě. Ne všechny západní firmy jsou giganty, jako VW, nebo Continental.
      P.S. S tím papundeklem, jsem to přehnal, je to kovová konstrukce, vlnitý plech a skelná vata. P.K.

      Smazat
    23. Anonymní20. ledna 2020 23:50
      Vadí Vám, že jsem Vás označil za pitomečka, ale tento Váš důkaz, nemůžu nechat bez povšimnutí:
      „.. nikdo by nemusel nic privatizovat a nikoho bychom nemuseli pracně dohánět.“
      S kritikou soudruhů souhlasím, ale Vaše vidění současnosti, je hodně povrchní. My nikoho nedoháníme, my jsme udržováni v závěsu. V současném EUliberalismu, stát má zakázáno podporovat národní ekonomiku, takže běh událostí, mají v rukách nadnárodní koncerny. A ty zajímá jenom naše použitelnost pro jejich cíle (pracovní síla, trhy) a nikoliv rozvoj nějaké konkurenceschopnosti, našich firem. V současnosti máme pouze nástroj daňový a ten vláda používá hlavně na naše menší firmy a živnostníky. Nadnárodní koncerny i střední firmy, dostávají daňové úlevy. Jedna z nich je na rozjezd firmy. Takže i ta firma, kterou jsem uváděl jako příklad, dostala na rok daňovou úlevu na rozjezd, po roce se přejmenovala a dostala opět úlevu na rozjezd, ačkoliv provoz se v ničem nezměnil. P.K.

      Smazat
  8. 20:15 To udělaly z lásky k ČR nebo k zisku? Bez Škodovky by Volkswagen neměl takové zisky. Jste mamlas nebo navedený.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě, že kvůli zisku! Stejně tak jako vy chodíte do práce kvůli zisku a ne kvůli lásce k vlasti! No a?Jste blb nebo co jste chtěl tím výplodem sdělit?

      Smazat
    2. Jste 20:38 skutečně takový mamlas, že nerozpoznáváte rozdíl mezi pojmem zisk a příjmem ze závislé činnosti? Natolik jste prakticky negramotný a ještě si troufáte druhého označit za blba?

      Smazat
    3. 0:49
      Nežonglujte tady se slovíčky, blbe. Tady nejsme na kurzu účetních a daňových poradců!
      Tak pracujete tedy zadarmo nebo ne?

      Smazat
    4. 0:55 ne na kurzu účetních, ale v diskuzi, kde by měl být každý natolik soudný, že bude mlčet tam, kde znalostmi nestačí a když už mu někdo něco neodsouhlasí, místo věcného protiargumentu použije nadávku. Vy, jak to vypadá, neznáte ani obsah pojmu diskuze.
      K vaši otázce: Nepracuji, investoval jsem, žiji z renty (podrobněji na wikipedii).

      Smazat
    5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Smazat
    6. 2:30

      Jste blb, protože jste nepochopil jasnou analogii, kvůli pochopení které které jsem použil stejné slůvko, které ve výsledku znamená naprosto to samé a nimráte se v nepodstatných věcech.

      Aha, takže nic neděláte jen konzumujete. Podle zdejších měřítek jste parazit, vyžírka, zbytečný člověk, škůdce... (podrobněji na Wiki).
      A vy jste tedy investoval kvůli zisku nebo vůči lásce k některé zemi?

      Smazat
    7. 8:06 oceňuji, že chápete parazitizmus současného společenského systému. Já to pochopil natolik včas, že jsem se nespolehnul na systém starobních důchodů a se znalostí věci získanou za odpracovaných padesát let, jsem investoval. Já si současný režim nevyzvonil, tak jak jsem musel, tak jsem se adaptoval. Vy ne?
      Ještě k těm exportovaným investičním celkům. Dovedete si představit, co čs hospodářství muselo umět, když dodalo komplexně rafinerii, vápenku, cukrovar, soustavu sil, vybavilo letiště elektronikou a světelnou signalizací dle světových norem, vybavilo otevíraný povrchový důl těžební a dopravní technikou ... a ke všemu tomu zajistilo servis? Přestaňte se ztrapňovat.

      Smazat
  9. JUDr. Křetínský je jen "bílý kůň", který jen spravuje 100miliardový nakradený majetek Martina Romana, bývalého generálního ředitele a předsedy představenstva státního ČEZu, např. nakradený v MIBRAG (německé uhelné doly) a I&C Energo (klíčová firma pro údržbu jaderných elektráren). Podobně jako na advokání kancelář MSB Legal Michal Šachta Babáková (Šachta & Partners), je napsaný nakradený miliardový majetek kmotra ODS Ivo Rittiga.

    V roce 2008 ČEZ pod vedením Martina Romana prodal podivně svou dceřinou firmu I&C Energo Třebíč maďarskému gigantu MOL. Transakce byla pro ČEZ velmi nevýhodná, I&C Energo začalo ihned po prodeji značně vydělávat, především díky nové investiční vlně ČEZu. MOL se navíc krátce poté zavázal prodat firmu nizozemské společnosti Yellowraazd založené právníkem Josefem Brožem, který byl zároveň blízkým spolupracovníkem šéfa ČEZ Martina Romana. Okolnostmi prodeje se proto zabývala i policie. V roce 2016 se novým vlastníkem I&C Energo stala společnost PI 1, za kterou stojí Martin Štefunko, Křetínského švagr a dřívější vysoký manažer skupiny PPF Petra Kellnera a předseda dozorčí rady Kellnerovy O2. Švagr Štefunko prodal I&C Energo v roce 2018 švagrovi Křetínskému, tedy Křetínského - Romanovo EP Industries. I&C Energo se specializuje na dodávky řídicích a kontrolních systémů především pro jaderné elektrárny, poskytuje služby při údržbě reaktorů ČEZ.
    V.Klaus - stát je špatný hospodář............

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. MOL ovládajú oligarchovia z Ruska - prípadne majú ruské korene

      Smazat
  10. noviczech
    ...víte, my v socialistických zemích jsme byli vůči západu velmi hloupí a důvěřiví. Naletěli jsme jim v ekonomických věcech, v zemědělství, ve strojírenství a v dalších věcech a hlavně v politice svobody a míru! Teď vidíme, jak nás vypekli. Píšu vám to proto, že znám případ z Německa, kde pan podnikatel koupil firmu s několika tisíci zaměstnanci a jelikož se strojírenství v Německu momentálně nachází v recesi, zpomaluje, odjel i přes sankce hledat odbyt do Ruska!
    V "kšeftu" jde politika stranou.
    Jsme my češi opravdu tak "blbý" národ...???

    OdpovědětSmazat
  11. noviczech
    ...ještě dodám, že tato německá firma neomlouvá Čínu, ale veselé s ní spolupracuje a konkurují si navzájem! Což při německých a čínských platech uznáte sami nebylo jednoduché. My Češi (asi všichni východoevropští) budeme koukat raději sousedovi do zahrádky a závidět, než aby jsme na vlastní zahradě přiložili ruku k dílu! Ale velkou vinu za toto dávám naší "hádavé politice a velmi silné bezzákonnosti a korupci", děkuji vám pane Klaus!!!

    OdpovědětSmazat
  12. noviczech
    ...mělo být: nepomlouvá Čínu..

    OdpovědětSmazat
  13. Ukrajina pochopila, že nejlepší letadla jsou vlastní letadla. Boeingem, který je ovladatelný na dálku, mohou létat jenom sebevrahové. Má to ale nezbytnou podmínku, to letadlo musí alespoň vzlétnout: https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/clanek/dalsi-draha-rana-pro-boeing-po-uprave-softwaru-se-cely-system-modelu-737-max-zhroutil-40310452?dop-ab-variant=0&seq-no=1&source=hp&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.