Reklama

sobota 11. ledna 2020

USA a Írán: začátek konce


Rostislav Iščenko
11. 1. 2020   ukraina
Ostrá fáze blízkovýchodní krize, vyvolané vraždou íránského generála Kásima Sulejmáního Američany, skončila. Válka nezačala, trochu poskočily kotace ropy a znovu šly dolů, svět si s úlevou oddechl. Část pozorovatelů považuje za vítěze v dané konfrontaci Írán, část USA. A ti nejprozíravější navrhli počkat a sledovat vývoj událostí. A to je správně, jelikož nic ještě nejenom že neskončilo, ale dokonce ani nezačalo.


Připomeňme si vývoj událostí

USA nejenom zavraždily generála Sulejmáního. Drze a neomaleně porušily všechny normy mezinárodního práva. Kásim Sulejmání přicestoval do Iráku na pozvání premiéra této země. To znamená, že přijímající strana garantovala jeho bezpečnost. Americká vojska jsou v Iráku na pomoc místní vládě v boji s příznivci chalífátu. Ale de facto USA tuto zemi okupují.

Takže vláda Iráku nemohla garantovat Sulejmánímu bezpečnost, aniž by to nekonzultovala s Američany. A tyto konzultace proběhly, sdělil to samotný premiér Iráku.

Američané tedy nejenom věděli, že generál Sulejmání přijede do Iráku, ale dá se říci, sami povolili tuto návštěvu.

Jelikož Sulejmání býval v Iráku i dříve a Washington to nijak zvlášť nenastražovalo, pak sotva mohl generál tentokrát čekat lest. Vlastně, proto se Američanům podařilo se tak snadno a přesně trefit právě do jeho auta - přesně věděli kdy, kam a jak přijede a, podle všeho, byli informováni o úplném protokolu setkání.

Aby bylo jasné, jakou podlost provedli, tak to je, jako by byl Trump pozván na 9. května do Moskvy, bezprostředně po vojenské přehlídce ho zastřelili u Kremelské zdi a oficiálně oznámili, že by chtěli, samozřejmě, odbouchnout mizeru Obamu, ale při nejhorším se sejde i tento.

V Evropě se tak (podvodem a podlostí) vraždili politici někdy koncem 17. století. Je pravda, že poslední exces se stal v roce 1804, kdy Bonapart unesl a zastřelil vévodu d'Enghien (posledního představitele rodu de Condé). Ale právě tento čin dal vzniknout okřídlenému výrazu: "Je to horší než zločin. Je to chyba", který se připisuje tu Talleyrandovi, tu Fouchému, a odpovědí rozhořčené Evropy na tak očividné opovržení normami morálky a mezinárodního práva byla třetí protifrancouzská koalice.

Takže USA oficiálně a otevřeně podnikly akci, nazývanou mezinárodním terorismem. Prohloubily to tím, že zneužily důvěru. To znamená, že Washingtonu, kterému se i tak nepříliš důvěřovalo, se nyní nebude důvěřovat z principu (a nejen Írán, Čína nebo Rusko), ale také jeho nejbližší spojenci.

A nakonec, zabitím Sulejmáního v Iráku Američané ještě i podrazili iráckého premiéra, který jej pozval. Kdo ví koho se rozhodnou zabít ve Francii nebo v Německu, při nejhorším, ve Velké Británii.

Místní vláda, jež nezajistila patřičnou bezpečnost, bude stejně vinna. Ostatně, evropští politici se ještě mohou naivně spoléhat na západní solidaritu a "jednotu svobodného světa", ale blízkovýchodní vůdcové si určitě zapíší za uši, že na americké záruky se spoléhat nelze.

V mezinárodním životě je to jako v běžném životě. Když vám nevěří, tak se snaží vyhýbat se jakýmkoliv formám spolupráce. Samozřejmě, někdy je nějaké vztahy udržovat třeba, ale zbavujeme se jich při první možné příležitosti.

Pokud nemáte přátele a spojence, kteří vás podporují dobrovolně (na základě společných zájmů a vzájemné důvěry), tak musíte vynakládat mnohem více sil a prostředků na udržení poslušnosti svých vazalů. Amerika už se střetla s důsledky takové politiky, když ji imperiální přetížení přivedlo k neschopnosti udržovat status hegemona, v důsledku čehož prohrála v Sýrii, prohrála v Turecku, nyní prohrává v Libyi. Takže pozice Washingtonu na Blízkém východě za poslední pět let (po zahájení operace VKS RF v Sýrii) katastrofálně zeslábla.

Po zavraždění Sulejmáního dokonce oficiální spojenci USA budou hledat alternativu takového "přátelství". Jak to udělal Erdogan, kterého Američané nejprve dostali na hranu války s Ruskem po sestřelení letadla, potom jej ponechali v této situaci samotného, když mu byla odmítnuta podpora NATO a jich samotných. A potom se jej vůbec pokoušeli zabít během neuskutečněného státního převratu.

A přece vzor Erdogana je nakažlivý. Když se de facto rozešel s Amerikou, věci se mu začaly dařit.

Hned po zavraždění Sulejmáního Irák oficiálně požádal o stažení amerických vojsk ze svého území. USA se mohou vzpírat, odsunovat svůj odchod, předkládat idiotské podmínky, jako je požadavek zaplacení jejich okupace, ale odejít budou muset. Třeba i proto, že udržování základen v nepřátelsky naladěném státu je strategicky nesmyslné. V případě jakéhokoli konfliktu budou v lepším případě paralyzováni, a v horším budou vůbec nuceny bojovat o přežití.

O žádné projekci síly nemůže být ani řeč. Kdykoliv mohou základnu ponechat bez vody, proudu, bez přísunu potravin, ostřelovat ji, a počet dobrovolných špionů, kteří oznámí potenciálnímu nepříteli všechno, co se děje na základně, se bude rovnat počtu místního obyvatelstva.

Investice peněz do zaopatření vojsk na takových základnách je nejenom nesmyslná, ale i ztrátová, jelikož odvádí cenné zdroje z těch míst, kde mohou být použity s rozumem, do míst, kde budou prostě pohřbeny. Takže Washington, samozřejmě, může říkat, že kašle na požadavky úřadů Iráku, ale toto předmostí ztratil.

Již dnes můžeme hodnotit situaci, jako kdyby Američané v Iráku nebyli.

Znamená to, že hrozba pozemního vpádu do Íránu je minimální. Turecko neumožní uskutečnit tento vpád ze svého území, a z Iráku bude nutno odejít. Ba co víc, už nyní vpád amerických vojsk do Iránu z Iráku je povede ke katastrofě vzhledem k absenci týlu. Američané budou muset chránit své základny a komunikace před Iráčany, takže bojovat s Íránem není možné.

Seskupení USA v Afghánistánu je slabé, je daleko od životně důležitých íránských center (prostě se k nim nedostane, protože bude zlikvidováno cestou), no a nakonec, jediné, oč se tato vojska nyní starají, je dočkat se rozhodnutí o stažení a odejít z Afghánistánu po dobrém ve zdraví.

Zůstávají základny v Kuvajtu, Saúdské Arábii, Bahrajnu, Ománu. Odtamtud lze zasazovat letecké údery a dostávat raketové údery jako odpověď. Ale upevňovat Perský záliv a vylodit na íránském pobřeží tam umístěná vojska nebudou moci. Íránské rakety prostřílí záliv křížem krážem a jsou schopny potopit vše, co plave na této vodní ploše.

Samotný Írán však získává přes Irák přímý přístup k Sýrii a Libanonu, kde jsou soustředěny proíránské protiizraelské skupiny. Teherán nebyl ani dřív nějak mimořádně omezen v přesunu vojsk a výzbroje přes irácké území, a ruské dálkové letectvo vstupovalo do iráckého vzdušného prostoru kvůli úderům na proamerické teroristy v Sýrii, ale bez amerických vojsk (nebo s vojsky, zavřenými na základnách, kde chrání sebe samotné) se soudržnost íránských pozic značně zlepšuje.

Nad severními hranicemi Izraele se vznáší íránsko-irácko-syrsko-turecký blok, strategicky se opírající o Rusko, dychtící zlikvidovat posledního spojence USA v regionu. Postavit proti němu Izrael může jenom dvě stovky (podle odhadů) taktických atomových nábojů, které vlastní, ale jejich použití hned postaví židovský stát mimo zákon, proto, když se bude odhodlávat k takovému kroku, je třeba, aby si byl jistý, že USA jej přikryjí, dokonce i s rizikem atomového úderu na Washington.

Ale je možné být si tím jistý? Takže Tel-Aviv musí buď urychleně měnit ochránce, nebo se připravovat na evakuaci země zaslíbené.

Saúdská Arábie a monarchie v zálivu učinily své závěry již dávno. Dostačující bylo pozorovat, jak vítali Putina v loňském roce, a srovnat podobná přivítání prezidenta USA. A protokol na Východě vždy hraje hlavní úlohu. Projevy úcty tam jsou připraveni odměřovat na miligramy a odvažovat je na lékárenských váhách, aby se, nedej bože, nepřehorlili. U Putina se očividně přehorlit nebáli, leda by ho nosili na rukách.

Monarchie Perského zálivu mají s Íránem komplikované vztahy, rozděluje je spousta problémů, ale budou hledat a naleznou společný jazyk, jelikož USA již nejsou spolehlivým ochráncem.

Vždyť na americkou základnu byl uskutečněn úder, ale USA neodpověděly. Ano, Washington sdělil, že nikdo nezahynul, že věděli o úderu předem, že škod není až tak moc. Možná, že to je všechno pravda, i když Írán na rozdíl od USA na přímé neskrývané lži nebyl nikdy nachytán, a Teherán oznamuje trochu jiný výsledek.

Nicméně, poté, co Trump odeslal k břehům KLDR tři letadlové úderné skupiny, hlasitě vyhrožoval Kim Čong-unovi, a když ten oznámil připravenost zasadit jaderný úder na cíle na území USA, tiše odvolal lodi a přihnal se k vyjednávání. Poté, co Erdogan nepřihlédl k americkým "výstrahám" a nejprve koupil a rozmístil S-400, a potom zaútočil na Američany přikryté Kurdy a zajistil Asadovi obnovení kontroly na pravém břehu Eufratu, to je už třetí rozsáhlé ponížení hegemona, přičemž největší.

Připomenu, že Írán oficiálně nazval Pentagon a americkou armádu teroristickými organizacemi a zasadil jim raketový úder (to, co se neodhodlal udělat Trump ani vůči KLDR, ani vůči Turecku, ani vůči samotnému Íránu). Ale hegemon radostně prohlásil, že se považuje za vítěze v daném souboji proto, že v nejbližších dnech Írán už nebude střílet po Američanech.

Co je v tom případě porážka?

Nicméně, při veškeré blahostně vyvíjející se na Blízkém východě situaci, při všech výdajích, které nesou USA, tvrdím, že ještě nic dokonce nezačalo a že nebezpečí války je velké jako nikdy. USA jsou přece jen první vojenská mocnost na světě. Washington má očividně v úmyslu dál bojovat o pozici globálního hegemona. Americké elity jsou tak vychované, že čistě psychologicky ji nemohou odevzdat bez války.

Přitom všechny pokusy USA o obnovení své autority a vlivu pomocí malých vítězných válek vedou pouze ke zhoršení jejich strategického postavení. Washington se vtahuje do nesmyslných a neperspektivních konfliktů, z nichž nemůže vyjít vítězně, a je nucen myslet pouze na zachování tváře.

Na určité etapě Američanům bude jasné, že je třeba znovu zvedat sázky. Když nezafungovala íránská karta a je ztracen Blízký východ, je třeba rozehrávat čínskou kartu a získávat Dálný východ (a to už je konfrontace s atomovou velmocí). Dále už je pouze přímý konflikt s Ruskem.

Přičemž, pokud při střetu s KLDR, Tureckem nebo Íránem si USA mohou dovolit ustoupit (Rusko se také neobjevilo ve válce s Ukrajinou), tak při přímé konfrontaci s Čínou, a tím spíše s Ruskem, bude ústup po vyslovených hrozbách znamenat loučení se se statusem hegemona.

Takže Američané buď přece jen začnou velkou regionální válku, schopnou přerůst ve světovou (Washington se dosud považuje za schopného kontrolovat vývoj podobných konfliktů, i když ve skutečnosti prakticky ihned mu vycházejí zpod kontroly), nebo potřebují zvyšovat sázky a jít už ne na ekonomickou, ale na vojensko-politickou konfrontaci s Čínou, a chápat, že ustoupit nelze.

Kdyby neexistovalo toto očividné a nedvousmyslné válečné nebezpečí, řekl bych, že Rusko získalo skvělé postavení. Washington chtěl uvrtat Moskvu do řady drobných konfliktů s druhořadými státy, které by vysály z Ruska všechnu šťávu, a USA by to pozorovaly ze strany a zvyšovaly svou sílu.

Dopadlo to avšak tak, že Američané sami vstoupili do řady konfliktů s druhořadými státy, neschopně v nich utratili všechny své zdroje, a Rusko to klidně pozorovalo ze strany, po dávkách (tak, aby se nenechalo vtáhnou do konfliktu) podporovalo oponenty USA, a sbíralo síly.

Ve Washingtonu se však ani na chvilku nezapomíná, kdo je jejich hlavní protivník, a americký vojenský rezort oficiálně soudí, že v globální atomové válce lze zvítězit. Čím užší mají Američané prostor pro manévrování, těm blíž jsou k rozhodnutí "začít hrát jinak".

Pro Novou republiku vybrala a přeložila PhDr. Vladimíra Grulichová

83 komentářů :

  1. Smesne kecy. Pry evropsti politikove se navzajem vrazdili uz moc moc davno, stovky let. Jo, nekdo by to mel vyridit Trockemu a Slanskemu. A Milade Horakove. Fujtajbl.

    Zajimave je, ze soucasne je v Americe pravice rozdelena. Jestrabi neoconi chcou vic valek, ale jini (napr. Tucker Carlson) chteji s valkovou politikou skoncit, a zacinaji mluvit o odchodu z Iraku. Dobra vec. Je na case. Meli by je tu na NR podporit.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nevím kdo je Tucker Carlson, ale do války jsou celí žhaví republikáni i demokrati.
      Nebo si snad myslíte,že za Clintonové by přestala téct krev?
      Helanov

      Smazat
    2. Vubec si to nemyslim. Bylo by to horsi. Kdyz Clintonka pod velenim Obamy nechala zavrazdit Kadafiho, chechtala se jako psychopatka, coz predpokladam je. Dyt se jenom podivejte na tu levicovou smecku, co by chtela do Bileho domu. Ostuda.

      Ja jenem konstatuju o pravici. Tucker Carlson je komentator na Fox News, a velice chytry clovek. Taky mezi tema lidma ve Washingtonu zije a dobre je zna.

      Smazat
    3. Ignoruj duchodkyne toho blba ,je to Hovnocuc preci, pise z ilegality jako Fucik Jen tu opratku mu musime nasadit blbovi

      Smazat
    4. Spojené státy fašistické bezezbytku ovládá vojensko-průmyslový komplex, je tedy úplně jedno, jestli jsou u moci republikáni nebo demokrati, či nějaká jiná (sionistická) frakce...

      Smazat
    5. Nejvíce jsem se pobavil, jak max 500 obyvatel Teheránu demonstrovalo proti sestřelení letadla a lidská práva.. Za okupace nikdo Němce neměl rád a koho měl Heidrich na nohách?
      Můžete hádat. A zase mě budou blokovat a současně tím zdravím páni cenzory. Ministra by jim mohl dělat ministr Zaorálek.

      Smazat
    6. Tak zrovna Slansky me tak nejak nevadi..
      Bolsani se zabijeli mezi sebou coz je myslim celkem v pohode
      V pohode jiz neni to ze sli po krku lidem kteri valcili s 3 risi a to jak na fronte tak v odboji...
      P.Milada Horakova to odsrala velmi odporne ale nelze zapomenout na dalsi obeti bolsanskych cistek kteri meli tu smulu ze bojovali na zapadni fronte..
      Nicmene pokud si komousi kroutili krkem mezi sebou bylo to podle meho super

      Smazat
  2. americká chamraď míří už do háje. Zítra v 15,00 před americkou ambasádou pojd´te vyjádřit, co si o jejich podlosti myslíme.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. No, hlavne kdyz budete hodne hlasite kricet Amerika je Satanas! To sse vseci dobre pobavime.

      Smazat
    2. víte, co bude křičet? Že jsem největší kokot na světě, protože jsem se v říjnu 2016 zúčastnil demonstrace na úplně stejném míst na podporu Trumpa "Trump for President".Jak jsem si mohl jen myslet, že by se mohl mezi touto chamradí objevit alespoň jeden člověk, který má charakter. Takže jdu se tímto omluvit za svoji mladickou nerozvážnost.

      Smazat
    3. 22:17...Ti lidé kteří se v Trumpovi hořce zklamali budou asi přibývat.
      Helanov

      Smazat
    4. 22:17, já bych Trumpa ještě nezatracoval. On má ve Washingtonu 100x těžší pozici, než Zeman na Hradě. Ten jeho souhlas se zabitím Sulejmáního byl možná jen "vynucen" okolnostmi. Do toho nevidíme. A dosud se Trumpovi nic zásadního vytýkat nedalo. A jako u nás - může tam prezidenta nahradit někdo vhodnější, silnější? Kdo udrží USA na řetězu, aby nevyprovokovaly zničující válečný konflikt ve světě? Pochybuju.

      Smazat
    5. Nebyl bych takovy pesimista. Trump svou agresivni politikou urychlil upadek americkeho imperia jako nikdo pred nim. A zemrelo pri tom relarivne malo lidi (zatim).

      Smazat
    6. 22:17 Kdyz clovek vybira mezi zlem a horism zlem, co potom. Byl byste si placal po zadech, kdybyste byl pro Clinonovou?

      Proboha, Cehuni, Amerika ma stejne spatne politiky, jako vy. Neni uz na case si to uvedomit? Je to problem celeho sveta. Mame vyber mezi narcisty a psychopaty. Ja osobne radsi beru narcistu.

      Smazat
    7. Ad cert - naprostý souhlas, myslím si totéž!

      Smazat
    8. Ano, pánové, mohu s vámi více či měně souhlasit, ale všichni snad máme někde nějaký limit, že už toho bylo dost a že už je něco hodně přes čáru. Nelze ustupovat do nekonečna jen s tím, že ta další alternativa je ještě horší. Uvědomte si, že jde i o vás, třeba vašeho příbuzného odpráskne nějaký Američan v Praze a jako zdůvodnění uvede americký prezident, že on má důkazy o tom, že tento připravoval nějaký teroristický čin, a váš prezident a předseda vlády k tomu prohlásí, že má pochopení pro tento čin. Střílení bez zákonů jako na Divokém západě, tak na to dali palec tito dva naši bezcharakterní čeští politici. Už pokus, který Američané zorganizovali, aby zabili tureckého prezidenta Erdogana v roce 2016, byl hodně podlý čin od USA a svět mlčel a mlčí znovu a to nelze připustit. Tak znovu říkám, jsou limity, kdy by si chlap měl říci "a dost", pokud je tedy chlap, ale snad tu ještě v této republice nějací chlapi jsou. Já za sebe říkám, že od Trumpa, Babiše a Zemana toto považuji za vyhlášení války mým morálním zásadám a vyhlašuji těmto třem osobám nulovou toleranci.

      Smazat
  3. "Nicméně, při veškeré blahostně vyvíjející se na Blízkém východě situaci, při všech výdajích, které nesou USA, tvrdím, že ještě nic dokonce nezačalo a že nebezpečí války je velké jako nikdy. USA jsou přece jen první vojenská mocnost na světě. Washington má očividně v úmyslu dál bojovat o pozici globálního hegemona. Americké elity jsou tak vychované, že čistě psychologicky ji nemohou odevzdat bez války.

    Přitom všechny pokusy USA o obnovení své autority a vlivu pomocí malých vítězných válek vedou pouze ke zhoršení jejich strategického postavení."

    -- To je pravda. Tak dlouho překračují všechna pravidla, až se holt jednou ucho utrhne. Velkou pravdou je i postřeh, že nelze hrát vše na sílu, i USA potřebují přátele, ty ale zdatně ztrácejí. Velká ekonomická krize by pak mohla situaci opravdu nebezpečně eskalovat.

    A pak přijde ten opravdu nebezpečný moment pro zemi, která investuje hlavně do armády.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pavle Ale kdepak usa jsou proti Rusku až druzí Rusové mají lepší zbraně. Pryč s nimi ze všech základen na cizích území.

      Smazat
    2. Bojím se pouze toho "posledního stádia" USA, než se smíří s tím, že nebudou dominovat celému světu - ohromná armáda a žádní přátelé. Co když to zkusí na sílu?

      To by mohla být opravdová katastrofa.

      Smazat
    3. Pájo,toho se taky bojím.
      Bylo by lepší aby k tomu úpadku došlo postupně,aby se nezbláznili.
      Stačí se mrknout na ty hollywoodské filmy, všude Amíci,kingové, zachraňující svět.
      Bude to pro ně hořké prozření.
      Ale zvládli to Germáni,tak to zvládnou snad taky.
      Helanov

      Smazat
    4. Pavle Znáte dějiny a víte koho ty supermani napadají je ty co nemají adekvátní obranu. Lehká pěchota bez těžkých zbraní vlastenecký Vietcong jim udělal ze života peklo a s pomocí severu je porazili. Ten debílek s přehazovačkou vyhrožoval Kimovi ten řekl že použije jaderné zbraně a má pokoj. Nevěřím že napadnou Rusko nebo Čínu. Jsou jak vzteklý pes tak potřebují klackem přes čumák.

      Smazat
    5. Živě souhlasím s názory 22:19 až 23:03. Trumpovi se buď povede stabilizovat hospodářství, po nucené ztrátě všech základen a přetlaku zbytečných státních služebníků nebo propukne v USA občanská válka, nebo, což je smrtelné, ta globální jaderná. Přejme Trumpovi úspěch i při jeho politickém čarování.

      Smazat
    6. Helanov 22.42
      Nejen Hollyv. filmy. Tv Prima ZOOM uvádí seriál "Stroje na zabíjení"-poslední díl(3) m.j. např. tanky, vývoj a schopnosti, zde uvádějí, že ve válce USA proti Saddámovi při útoku nezemřel v jejich tancích ani jediný voják a celou Saddámovu armádu rozsekali na kaši. A tyto válečné zkušenosti opravdu mohou vyvolat pokušení s představou možného vítězství. Měli by ale brát vážně slova VV Putina-" K čemu nám bude svět, když tu nebudeme my". To ale platí obecně pro kohokoli. Q.

      Smazat
    7. 22::09 22:27 Bohužel, teď k nim jeden staronový přítel, už nezatížený žádným svazkem, přibude. Myslím tím Británii. Bylo užitečné sledovat co "to udělá, když se jeden chce trhnout", ale nikterak nad tím neplesám. Ambiciozní rusofobní Británie, navíc nasraná na Unii, není pro Evropu zrovna výhra.

      Smazat
    8. Helanov Tak to by byl špatný příklad Saddámovi plánovači neznali dějiny. Už v 2 sv tankové kolony byly ničeny letectvem. V rámci arabského světa to byla nejsilnější armáda ale žádný soupeř pro usa. Když jsou vašim nepřítelem tak je protiletecká obrana priorita. Tak jak to dnes dělá Írán. A Rusko opravdu nelze srovnávat se Saddámem.

      Smazat
    9. 10:47 Amíkům je to v podstatě fuk. Oni mají hluboko v podzemí luxusní města, solárka, skvělý vybavení! Do 20-ti let bude Země v pořádku, obrozená a bez hladem pochcípané rusácké sloty! Máme právo na restart! - http://veda-a-technika.eurozpravy.cz/veda/210211-zkazu-zeme-by-lidstvo-prezilo-svet-po-jaderne-valce-by-ale-nikdy-nebyl-stejny/

      Smazat
  4. Amíci si nepochybně musejí být vědomi,že na co sáhnou,tam prohrajou.
    O"válce" v Afghánistánu je snad zbytečné mluvit,už dáavno spekulují jak se vypařit bez ztráty kytičky.
    Přeci jen, docela dost jich tam zařvalo,vysvětlovat pozůstalým se to bude těžce.V Iráku si nadělali do bot NEUVĚŘITELNÝM způsobem, odstranili sekulárního Saddáma a instalovali většinové, samozřejmě proíránské šiíty.
    Ze sunitů kterým zrušili armádu vyrobili ISIL...(Jíst se musí,že!)
    Vzhledem k tomu že Americko/Izraelská paranoia se zove Írán, tak tohleto asi fakt nebyl úmysl.
    Dalo by se i říci,že šiítský živel by měl Amíkům poslat kytici a krabici sladkostí.
    Nedovedu si představit,jak někdo ještě může brát Bílý dům vážně.
    Ale umírajíci kobyla nejvíc kope, takže žádný spěch,spíš počkat až se v tom umlátěj sami.
    Helanov

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Za totáče jsem měl jednou v pohostu debatu s jedním komárem - hodnej člověk, ale naivní:
      Venca (ten komár): "Co proti nám furt máš?"
      Já: "Že jste jako mouchy."
      Venca: "Jak jako mouchy?"
      Já: "Taky všude vlezete a všechno poserete."
      Tenkrát jsem tak vnímal komáry, a ejle! Rusové se poučili a štafetu přebrali Amíci. Takže doplňuji - když neprohrajou, tak aspoň poserou.
      Víte, s tou vážností Bílého domu je to dost vošajstlich. Představte si blbečka se sirkama v muničáku. Budete ho brát vážně, nebo ne?
      Akorát že nevím, jestli je Raketovej Diplomat idiot nebo génius. Abych to věděl, musel bych vědět, kam směřuje. Jenže to nevím, páč je nečitelnej. A kdo je jako hlava státu nečitelnej, je nebezpečnej. No, zklamal mě plechová huba, zklamal.

      Smazat
    2. Mám pocit že ten pán o kterém se vede diskuse je dvojitá osobnost. Jednou se vzbudí jako génius a podruhé jako idiot. A s inteligencí je to nám o s přerušeným kruhem, kde na jednom konci je genialita a na druhém je idiocie. No a mezera mezi nima je dost úzká aby bylo možné přeskočit z jednoho stavu do druhého

      Smazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětSmazat
  6. Agresivní záměry NATO potvrzují nadměrnou a nepřiměřenou aktivitu aliance v Baltském a Černém moři, jakož i neustále posilovány seskupování vojsk v blízkosti ruských hranic.

    Místopředseda obranného výboru Státní dumy Alexander Sherin je přesvědčen, že Rusko je připraveno odrazit jakýkoli útok ze Severoatlantické aliance a díky tajným službám a generálnímu štábu je možné blížící se konflikt předpovědět šest měsíců před jeho začátkem. A to nejen předpovídat, ale stanovit přesné datum vojenského útoku napsal TASS.

    Vojenský expert Viktor Litovkin v komentáři k prohlášení Gerasimova uvedl fakta, proč by útok na Ruskou federaci byl pro NATO katastrofální. Podle něj západní vojenští velitelé očividně neočekávají, co se skutečně stane, pokud Rusko pocítí skutečnou hrozbu.

    “Jednoduše nevědí, že vojenská doktrína Ruské federace jasně uvádí, že je nemožné zastavit tak velké vojenské bloky konvenčními zbraněmi a proto v případě hrozby bude Rusko nuceně použít jaderné zbraně”.

    “Cílem je zabránit potenciálnímu agresorovi způsobit co jen minimální škody Ruské federaci a proto NATO nebude mít čas na přesun svých jednotek na pozice a bude zničeno během několika minut od začátku ofenzívy”.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pak už nezbude, než začít odpočívat čas, dělící nás od neexistence.

      Smazat
    2. https://ceskoaktualne.cz/2020/01/zpravy-ze-sveta/ruska-statni-duma-nazvala-zemi-ktera-prvni-padne-jako-obet-v-pripade-utoku-nato-na-ruskou-federaci/

      Smazat
    3. 22:26 Země, která padne jako oběť v případě útoku NATO na ruskou federaci, je v článku v podstatě označena, i když ne přímo jmenována.
      Bude(ou) to ta(ty) země, která(é) umožní paktu NATO přesun jeho jednotek přes své území na pozice.
      Tvrdé to poselství...

      Smazat
    4. 11:17...Jednotky NATO budou naštosovány před Ťokovým průsmykem...uff... ještě že nebydlím v Humpolci ;-)
      Helanov

      Smazat
  7. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Hovnolule ty už se neumíš podepsat? jsi ubohej američan z vysočan ale brzy ti sklapne

      Smazat
    2. 23:04 Nežvaň rusáku! Nick honolulu je Vlastenec, rasista, aktivní člen KKK! Kdyby tě ty kremelská židobolševická filcko vopejzaná spatřil - na kilák - dva, tě složí svou winchestrovkou jak škodnou! Teda proč jak, viď? Však už brzy to bude povolený i u nás ...

      Smazat
  8. Blaha připomněl, jak v roce 1988 Američané sestřelili íránské letadlo, a vysvětlil, jaký je rozdíl mezi USA a Íránem:

    https://cz.sputniknews.com/svet/2020011111236126-blaha-pripomnel-jak-v-roce-1988-americane-sestrelili-iranske-letadlo-a-vysvetlil-jaky-je-rozdil/

    OdpovědětSmazat
  9. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětSmazat
  10. no a my taky, protože jsme si odreferendovali pozici nepřátel Ruska. Válka nezná slitování.

    OdpovědětSmazat
  11. Média: Sulejmáním to skončit nemělo. Washington útočil na dalšího íránského důstojníka, avšak neúspěšně:

    https://cz.sputniknews.com/svet/2020011111234230-media-sulejmanim-to-skoncit-nemelo-washington-utocil-na-dalsiho-iranskeho-dustojnika-avsak/

    OdpovědětSmazat
  12. Zajímavé je, že všude se píše jen o zabití Soleimaní. Ten zabitý doprovod jako by vůbec nebyl. A přitom se ze zabití doprovodu lze opravdu těžko vyvinit v době "chirurgicky přesných" operací. Stále platí: "Když se kácí les, létají třísky!"
    Jinak "úmyslnému zabití" říkají naše soudy "vražda" (jen pro pořádek).

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nepůjde ale tak ani o ten doprovod, jako o další doprovodné akce. Do toho mi zapadá to prapodivné selhání PVO Teheránu, s oněmi rychle předanými důkazními videi a prohlášením Trudoa.
      V situaci, kdy nemůže prezident Iránu a velení armády přiznat sabotáž v důležité vojenské složce, přiznávají vynuceně hrubé selhání.
      A výsledek je tu - demonstrace proti vládě. A Trump pokračuje v načaté hře. Vyslovuje demonstrujícím podporu.
      Správně píše autor článku: nic ještě nejenom že neskončilo, ale dokonce ani nezačalo.

      Smazat
    2. 9:21...SOUHLAS!!!
      To selhání PVO je SAKRA prapodivné!
      Skoro se ani něčemu takovému nechce věřit.
      Z hlediska technické vyspělosti zatím stále tahá za delší konec Bílý dům,americká administrativa se neštítí žádné perfidnosti.
      Helanov

      Smazat
  13. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. holt není nad americkou umělou inteligenci, že?

      Smazat
    2. 10:01 už mnoho let ukazují, že jim ta umělá inteligence selhává. Dokud je řídil Albion, tak to ještě šlo. Jak přešli Američané na "vlastní zdroje" nevzdělaných pablbů, jde to s nima z kopce po všech stránkách, včetně ekonomie, financí, vojenství, o diplomacii nemluvě :-)

      Smazat
    3. 9:40 Používat mozek. PVO - protivzdušná obrana. Ta je proti letadlům a raketám. K ostřelování pozemních cílů je RV - raketové vojsko. No a tato vojska používají úplně jiné zbraně, např. z důvodu dosahu, manévrovatelnosti ... Takže "tajná informace" o použití protiletadlové střely na cíl 500 km daleko je fantasmagorie.
      Tož tak.

      Smazat
  14. Úplně přesné vykreslení stavu, s malými odchylkami mého pohledu, ale vcelku asi se to tak má.

    OdpovědětSmazat
  15. Gratuluji našim přátelum z USA za perfektní akci. Tady zase Amík ukázal kdo že je ve světě naprostá jednička. Vzkaz pro podobné vrahy a teroristy po celém světě - VŽDY SI VÁS NAJDEME A POTRESTÁME-!
    A tahle partička teroristu chce mít atom. zbraně? Pokud bude Irán pracovat na výrobě atom. zbraní, dopadne ještě huř!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. všichni jdeme sborem za tím prvním volem :-)

      Smazat
    2. 9:50 pokud vím, tak atomové zbraně na lidi nasadil zatím pouze světový terorista č. 1, tj. USA! Plnou hubu demokracie, ale skutek utek

      Smazat
    3. Vraždili nevinné Japonce po statiscících, ale přitom nikdy neobžalovali největšího japonského válečného zločince - císaře Hirohita! Inu, Američané, náš nový vzor a Velký Bratr.

      Smazat
    4. 10:04 Vy neschvalujete atom na Japonce? kteří se za žádnou cenu nechtěli vzdát. Tak si něco zjistěte co by stálo je porazit na jejich uzemí!
      Odhady 2,5 milionu Japoncu a 1 mil vojáku USA.
      Jste hloupej jak dvoudenní pes pane.

      10:02 Máš pravdu, vidím tě jít prvního, ale já odbočuji, jinak odpověď na urovni, osle!

      Smazat
    5. Všichni jdeme sborem, za tím prvním volem. A ty krávo vzadu (10:12), uzavíráš řadu!

      Smazat
    6. Na Japonsko nasadili Američané dokonce špinavou jadernou bombu i v r. 2011, kdy na dálku odpálili japonskou jadernou elektrárnu (dodávka General Electric), která dodnes obohacuje Tichý oceán. Zajímavé na to je to, že se jedná o tisíckrát větší průser, než byl Černobyl, a je ticho po pěšině.

      Smazat
    7. 9:50 má pravdu. Američani provedli sice zločinné, ale dobře naplánované akce. Íránské bezpečností služby evidentně zaspaly. A nevylučuji ani diverzní akci v rámci PVO Teheránu v souvislosti se sestřelením Boeningu. Vyvolává to vzpomínky na destrukci zařízení na obohacování uranu v Natanzu 2010. Tehdy to ovšem byli Izraelci, kteří se do systému nabourali (virus Stuxnet).
      Nicméně na rozdíl od 9:50 doufám, že se Washingtonu nepodaří eskalovat situaci do velké války. To, že je (zdá se podle příspěvků) v Čechách naopak dost takových, kteří to vítají, dost dobře nechápu.

      Smazat
    8. 10:20 Tohle píšete z blázince? Se divím že magorum jako vy pujčí klávesnici.No a teď hybaj spátky do klece.
      A jak to prosím udělali, podkopali se pod elek. ? Bože vy jste uuuul.
      Černobyl je určen odborníky jako nejhorší havárie atom. elek. tak nepište nesmysly.

      Smazat
    9. 10:24 Nikdo z USA si nepřeje eskalaci napětí a válku, ale právě tímto počinem ( zabití teroristy) se napětí podstatně sniží!
      Už v samotných USA by jim velký konflikt ve světě neprošel!
      To jen dnešnímu Rusku je jedno, viz obsazení Krymu a válka na Donbase a v Luhansku. To pan Trump na rozdíl od Putina ví kam až muže zajít, Putin ve své touze po uzemí a moci riskuje vše i válku! Pokud by se Západ vojensky zastal Krymu!

      Smazat
    10. Další jaderná havárie bude zřejmě na Ukrajině v Nikolajevské oblasti na Jihoukrajinské jaderné elektrárně, kde do ruského reaktoru strkají palivové články od firmy Westinghouse. Už tam byla kvůli nim havarijní odstávka. Pravděpodobnost budoucí havárie byla (tuším švédskou agenturou) předpovězena na 80%. Kvalifikovaný personál už také vyhodnotil situaci a bere do zaječích.

      Smazat
    11. Zdá se, že oba vidíme věci zcela jinou optikou. I toho světového agresora pak vidíme každý zcela jinde. Ale zeptám se? Je to Rusko, které se tlačí k hranicím USA, nebo naopak americké a NATO základny k hranicím Ruska? Jestliže pod takovým tlakem přijímá Rusko adekvátní krok a začleňuje Krym (podotýkám po jednoznačném referendu obyvatel) zpět do Ruské federace, pak je to oprávněné. Nebo snad mělo ruské vedení dovolit vybudovat americké námořní základny přímo tam?
      Pokud jde o DNR a LNR, ty se postavily proti pučistické vládě. To je zcela legitimní. Putin ale určitě nezpochybňuje územní celistvost Ukrajiny. On je ten velmi obezřetný, a proto tolik po celém světě ceněný politik. Pokud jde o Trumpa, doufám, že se bude držet svých předvolebních plánů.

      Smazat
    12. 10:42 Prej "Pokud by se Západ vojensky zastal Krymu". Tak tuhle vtipnou verzi jsem jeste neslysel, Orwell by se uklonil az by se zlomil v pase :))))

      Smazat
    13. 11.04 Vše jste otočil proti USA, no je to váš názor, ale s několika nesouhlasím.
      Nikdo nechtěl budovat žádnou základnu na Krymu, to je pouze veká lež a ti hloupí tomu věří.
      Ta válka DNR a LNR už stála 13 000 životu a pokud by Putin chtěl tak do několika dnu zkončí, ale to by váš " ceněný " Putin musel chtít! NIKDO ve světě tyhle dvě republiky neuznal,na jejich straně bojují ti největší darebáci co Rusko má.Obhajujete neobhajitelné!

      Smazat
    14. No vidíte, už je vám jasno, kdo je ten hloupý. Já bych mohl oplácet stejně, protože máte opačné názory. Ale to přece nikam nevede. Tedy k věci. Není pravda, že po přičlenění Krymu k RF začali Američani (od 2017) s výstavbou vojenské základny v Očakově, jen 150km dál? Nebo jsem jenom hloupý, protože v ČT o ničem takovém neinformovali?
      A proč by měli být obyvatelé DNR a LNR darebáci jen proto, že se neuznávají pučistickou vládu? Já naopak vidím, že vy se nepřímo zastáváte kyjevských fašistů.
      No, postoje jsme si vyjasnili, evidentně se neshodnem, tak je čas se rozejít.

      Smazat
    15. No jo no. Je nám všem jasné jak tenhlencten kremelskej gauner skončí! - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/EkGqBuz.jpg

      Smazat
    16. 16:39 Pokud jsou v Kyjevě fašisti, tak co říct o Putinovi, ten je poslední roky zářný příklad fašouna. Vyhledejte si definici fašouna a musíte uznat, že padne na Putina jak ulitá!
      Výborně, panáček se chytil. Správně, až po přičlenění Krymu k RF a na co má Amík čekat, pokud rus zabírá CIZÍ uzemí. Je vidět jak jste zblblej kremelskou propagandou, jeden by vás politoval!
      Snažíte se vaší lží přesvědčit, ale lež bude vždy lež, asi čerpáte z Ruska, ti taky lžou jen otevřou hubu!

      Smazat
    17. Jsem zblblej, polítováníhodnej, prolhanej a nejspíš i fašoun, když se zastávám toho Putina.
      To jsem to dopracoval na starý kolena:-). Tak vzhůru do války mládežníci, když jste tak žhaví!
      A musíte zastoupit i mě, já už na vojáčky nehraju.

      Smazat
  16. Poslouchal jsem pana Kollera na Svobodném rádiu. Ale Váš komentář je oproti jeho velice dobrý a zdá se mi, že vojenský analytik tentokrát přestřelil. Není na poprvé. Již jednou na tomto webu kritizoval naprosto idiotsky Stalina. Tenkrát jsem také oponoval a přirovnal jsem ho k nedoukovi. Jinak se mi jeho články skutečně líbí. Ale i mistr se občas utne.
    Václav

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Václave!
      Je zvláštní, že se mistr tesař utne vždy, když to vyhovuje uesrajeli a jeho páníškům!!

      Smazat
    2. 13:11 Co je " svobodné radio " zase nějaká proruská stanice, která vymejvá mozek hloupejm lidem jako sputnik nebo aronet? Na některých jedincích zde je to znatelné, co poslouchají nebo čtou, že někdy zustává rozum stát.

      Smazat
    3. 15:33!
      Na některých jedincích je znatelné, že jsou analfabeti!
      vymejvá = vymývá hloupejm = hloupým zustává = zůstává ve dvou větách tři chyby, za pět debilku!!

      Smazat
  17. Je půvabné, jak lháři z NR najednou cudně mlčí, když se provalilo, že ukrajinský boeing sestřeli sami íránští kozošuci

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Kde berete mlčení, kde berete ty lháře, troubo. Ještě jsem neviděl žádnou leteckou nehodu, kde se tak rychle viník přihlásil ke své vině. Pletete si dojmy se pojmy. Evidentně jste náš starý omezeneček Pepek Vyskoč. "Náš" v tom smyslu, že tu stále opruzujete, přesněji sloužíte :-D

      Smazat
    2. 16:13 Máte pravdu, velice rychle, to Rus už několik let zatlouká a lže o sestřeleném letadle nad Ukrajinou, tak jako u dalších ruských pruseru. To Irán je jinej , ti tohle přiznaj. Pán psal troubo -lháři na NR- a ne o vinících.Zase mimo milej Pepku!

      Smazat
    3. 17;39..Neni nic jednodussiho...staci to tomu Rusovi dokazat......Proc se to jeste nestalo?...Neni uz to divne?

      Smazat
  18. Nějak tak jsem přesvědčen, že pan generál iránské protivzdušné obrany poslechl příkaz svého velitele z USA a provedl to co provedl. Je s podivem, že někdo dostal instrukce jak natočit video oblohy nad letištěm ve vhodnem čase. Doufám, že na to příjdou i bezečnostní složky v Iránské armádě.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Už to asi nestihnou, blíží se konec kozojebskýho režimu ajatollahů ....

      Smazat
    2. 15:22
      Tvá blbost je opravdu na úrovni. Ti co přežili kolonizaci a dodnes přežívají, kvůli tvé blbosti asi nezanikne.
      S pozdravem Václav

      Smazat
  19. Nic neskončilo. Cituji: "вчера в 20:09
    Действия
    Zhruba před hodinou došlo k dalšímu útoku na iráckou vojenskou leteckou základnu, kde jsou rozmístěna americká vojska. Írán vypustil rakety, osm z nich zasáhlo cíl. Byli zraněni čtyři iráčtí vojáci, kteří se nacházeli zrovna na přistávací dráze.
    Arabské zdroje identifikovaly rakety jako "Kaťuše", což pravděpodobně znamená, že se jedná o munici RS 30 Grad, která byla zřejmě vypuštěna ze zařízení íránské výroby. Na irácké vojenské základně se kromě americké techniky pohybuje i mnoho amerických vojáků a důstojníků.
    http://svodki24.ru/3112-irak.html?utm_source=push-not.." A pokračuje to dál.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. http://svodki24.ru/3112-irak.html?utm_source=push-notification&utm_medium=push-world&utm_campaign=push

      Smazat
  20. Ahoj všichni
    odmítla vaše banka vaši půjčku?
    Nebo hledáte lepší a spolehlivé úvěrové podmínky, které banka nenabízí?
    Věřte nám a získejte své půjčky rychle, spolehlivě a zaručeně 24 hodin denně bez novin.
    Požádejte o půjčky od 1 000 do 200 000 EUR / libry / dolary s ročním úrokem 3%.
    Pro více informací prosím kontaktujte: E-mail: (rocketloangroup@gmail.com)

    OdpovědětSmazat
  21. Predikuji, že USA brzy potichu opustí nejen Irák a Sýrii, ale celý blízký a střední východ. Zadlužení již nadále nedovoluje financovat zahraniční přítomnost US vojenských sil ve světě.

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.