Reklama

úterý 7. ledna 2020

Welt: Polsko si koupí více tanků než mají dohromady Německo a Francie!

Polští tankisté při zimním cvičení na východě země
Philipp Fritz a -kou-

7.1.2020 DieWelt a PrvníZprávy
Polsko se aktivně vyzbrojuje a zbraně kupuje především ze Spojených států, píše německý list Die Welt. Podle německých novin jsou za inklinaci Varšavy k americkým zbraním viněny Berlín a Paříž, které vyjmuli Polsko ze svých společných obranných projektů. Proto se Varšava obrací k jiným partnerům s plány na nákup modernějších tanků, než které mají společně Německo a Francie.

Země EU chtějí lépe vyzbrojit své armády a zvýšit jejich bojovou účinnost, napsal německý deník Die Welt. Německo a Francie však vyloučily Polsko z obranných projektů, navzdory přetrvávající snaze státu se vyzbrojovat - proto se Varšava obrátila na další partnery.

V důsledku toho Polsko uzavřelo dohodu se Spojenými státy americkými na nákup 20 amerických přenosných raketometů a přidruženého vybavení za více než 400 milionů dolarů. Varšava chce kromě toho koupit další, modernější tanky, které nahradí německé tanky. Polsko utrácí miliardy dolarů na vojenské vybavení, především ze Spojených států, a je jednou ze šesti zemí NATO, které utratí za obranu 2% HDP.

Zbraně jsou pro Polsko prioritou a za to ho často oceňuje prezident USA Donald Trump. Podle odborníků je Varšava druhým největším kupcem amerických zbraní po Saúdské Arábii.

Z pohledu autora článku za to mohou Paříž a Berlín - na rozdíl od Spojených států jsou polští evropští partneři v otázkách obrany izolováni. Německo a Francie v této oblasti spolupracují, ale nedovolují Polsku spolupracovat, i když by se Varšava ráda podílela na vývoji nových tanků.

Kromě toho Polsko pociťuje hrozbu z Ruska, a proto aktivně nakupuje zbraně. Varšava tedy kupuje 32 amerických vojenských letadel F-35 v hodnotě 6,5 miliardy dolarů. Spojené státy jsou připraveny poskytnout Polsku potřebné vybavení, zatímco německo-francouzská alternativa bude k dispozici nejdříve ve 30. letech 21. století.

Podobná pozice Berlína a Paříže má dalekosáhlé důsledky pro společnou evropskou obrannou politiku, a tedy i pro evropskou bezpečnost, varovaly německé noviny. Polsko hraje významnou vojenskou roli, zajišťuje bezpečnost tzv. východního křídla NATO. Pokud Varšava nyní uzavře dvoustranné smlouvy se Spojenými státy, bude to ještě komplikovat integraci mezi evropskými armádami.

Odborníci hovoří o nebezpečí odcizení Polska jako nejdůležitějšího partnera v oblasti bezpečnostní politiky, pokud evropské země nedodají Varšavě žádné návrhy. Polsko se v nich chce vidět nejen jako potenciální nákupčí vojenské techniky, ale také jako partner. Proto se také zajímá o vývoj evropského tanku. Ale Berlín má již smutné zkušenosti s významnými evropskými projekty, které ukázaly, že čím více zemí se na nich podílí, tím častěji dochází ke zpoždění a tím vyšší jsou náklady.
    Z tohoto hlediska zůstává otázka přiměřenosti zapojení Polska do takových projektů z hlediska průmyslové politiky otevřená. Na druhé straně by se mělo uvažovat o tom, jaké strategické důsledky může mít vyloučení Varšavy z těchto projektů. Ale příliš málo politiků v Německu, bohužel pro Polsko, je znepokojeno touto otázkou, tvrdí list.

    Jestli se Berlín nepostará o úspěšnější integraci Varšavy do evropských obranných projektů, zatlačí Polsko do rukou Donalda Trumpa. Přesně to se nyní děje a nejen USA, ale také Jižní Korea jsou připraveny jednat jako partner Polska. Ta je připravena nabídnout Polsku verzi svého modelu K2 šitý na míru jeho potřebám a dokonce provést technologický transfer, který chce Varšava. Jednání o tomto tématu jsou v počáteční fázi, ale už mluvíme o 800 strojích. Po takové solidní dohodě bude mít Polsko modernější obrněná vozidla, více než Německo a Francie dohromady, zdůraznil Die Welt.

    (kou, prvnizpravy.cz, welt.de, foto: arch.)

    150 komentářů :

    1. Tady je otázka, jestli jim budou co platné. V případě konfliktu v Evropě s Ruskem bylo rozhodnuto, že Polsko se obětuje v zájmu Angličanů. Sestřelí si nad hlavou atomové zbraně a jako národ zaniknou. Škoda peněz za tanky.

      OdpovědětSmazat
      Odpovědi
      1. Poláci s Hitlerem od roku 1934 si také zajistili "bezpečnost" a stejně se chová i jejich kolaborantská vláda !!

        Smazat
      2. Poláci si nenechají srát na hlavu od nikoho. A Rusové si na Polsko netroufnou - bez atomovek by ho neporazili, a atomovky si v Evropě použít nedovolí ani Žirinovský, natož Putin.

        Smazat
      3. Poláci na nás zaútočili v roce 1938 spolu s Hitlerem. A jestli si někdo nenechá srát na hlavu, tak jsou to Rusové. Myslím že když půjde do tuhého, nezaváhají ani minutu. Iskander letí do Varšavy dvě a půl minuty a do Prahy o minutu déle.

        Smazat
      4. Poláci v Těšíně, Slováci v Břeclavi. To jsou (byly) paradoxy!

        Smazat
      5. 11:55, Poláci v r. 1934 si nezajišťovali jen bezpečnost, ale pozdější kontakty ukazovali na to, že jejich ambice byly mnohem vyšší. Podobně tomu bylo se skandinávci. Holt nevyšlo. V roce 1920 měli víc štěstí, protože v Rusku řádila občanská válka. A tak sebrali Sovětům Bělorusko, kde následně začaly židovské pogromy, polonizace slovanského obyvatelstva, rekvírování majetku pod nové pány velkomožné a samozřejmě katolizace.

        Smazat
      6. Polákům tak či onak vděčíme dnes zato, že bolševické hordy neprošly v roce 1920 do Evropy a kdyby bývali byli rozumný i v roce 1939, tak kde by dnes Evropa končila! - http://img15.deviantart.net/8736/i/2013/256/2/e/pakt_ribbentrop___beck_vol__2_by_coszniczego-d6m4e0q.png

        Smazat
      7. 7:42
        Dalo ti hodně práce takovou sračku vypotit? Kdybys znal aspoň trochu dějiny, tak bys něco takového nevy... Polsko bylo součástí Ruské říše. Trockisti je tam chtěli jen vrátit. Stejně tak si v r. 1939 sověti vzali zpět o co přišli v r. 1920.

        Smazat
    2. Už by se mněli v Českém Těšíně začít strachovat.
      lada

      OdpovědětSmazat
    3. Historie se opakuje. Poláci se opět chytají na Rusko. Takto to činili mnohokrát v minulosti a nyní vzpomínají, jak se jim podařilo dobýt snad i Moskvu a to samé by chtěli i dnes. Američani o tom vědí a v tom podporuji Poláky. Pak budou umírat poláci s americkými zbraněmi zakoupenými poláky za biliardy dolarů.

      OdpovědětSmazat
      Odpovědi
      1. Od samého počátku vzniku V4 jsem měl bobky že ho Polsko časem rozloží. Jejich chtivost expanze se v podstatě táhne už od dob Boleslava Chrabrého. Za to, že k nim Rusové, po té, co se Poláci namontovali do severní války, nafárali, což položilo základ polské rusofobii, mohou opět poděkovat svým mocenským ambicím, resp. ambicím jejich nenažrané šlechty. Bez toho by nedošlo ani k dělení Polska, ani k likvidaci polského státu, který de facto z mapy Evropy zmizel na 123 let. A poučili se snad? Ani omylem! Můj názor je, že Polsko je Trojským koněm V4. A, žel, se mi to potvrzuje. (Nikomu nic nepodsouvám, jen názor!) Jejich dávný sen, jednat se sousedy z pozice síly, se začíná, jak si myslí, a jak doufají, naplňovat. A, jak si myslím já, opět si namlátí držku. Ach jo.

        Smazat
      2. 15:30, to že drží V4, to je úplný div světa, protože jsem tomu dával tak maximálně pět let. Jejím hrobníkem se dnes může stát paradoxně Česko a Slovensko, klín mezi Polskem a Maďarskem. Zvlášť Slovensko má k tomu pevně nakročeno a nepochybuji, že letošní volby přinesou po Čaputové vítězství Kisky a dalších liberálů, kteří první co udělají, podepíšou všechny ty odporné smlouvy a otevřou stavědla pro migranty. Tím se jednota zhroutí, protože právě migrace, klimaterorismus a gender politika, ty odporné neomarxistické deviace, to je přesně to, co nás drží dosud pospolu. Ještě letos dojde k prolomení hradeb.

        Smazat
    4. Poláci jsou trumpety,i když se jejich jančení dá chápat.
      Historicky to zchytávali z obou stran,mají averzi k Německu i k Rusku.
      Spásu hledají za Atlantikem,s velké radosti Bílého domu.
      Trump je byznysman a američtí zbrojaři si mnou pacičky.
      Dalo by se i říci,že ohledně strašení Rusem je Polsko ideální objekt....+ Pobalťané,ti to maj taky tak.
      Když jim přetéká státní kasa oběživem,tak ať si těch tanků koupěj třeba 2x tolik.A k tomu plyn míru,který se skládá z molekul svobody.
      Ách jó
      Helanov

      OdpovědětSmazat
      Odpovědi
      1. Správně - babky mají vždycky pravdu. A už zas u PC? Budou hromady příspěvků? Ach jó....

        Smazat
      2. 11:11...Tak proč sem chodíte, když vám příspěvky od babky rvou játra?
        Vždyť na Blesku nebo na Deníku N je taky dobře :-)
        Helanov

        Smazat
      3. No nevím, ale historicky Polsko mělo snahy ovládnout nejen Rusko ale Ukrajinu a pobaltské státy, což se jim částečně povedlo válkou s Ruskem v letech 1919 -1921, kde Poláci obsadili Bělorusko, Litvu a část Ukrajiny a představa Pilsudského bylo Polsko od Baltu po Černé moře. Poláci jsou stejní jako germáni. Proto také uzavřeli v roce 1934 smlouvu s Hitlerem a těšili se, jak po boku Německa napadnou Sovětský svaz. Proto veškerá opevnění směrovali na východ. Také to v roce 1939 předvedli, kdy ve spolupráci s Němci obsadili část našeho území, po kterém pošilhávají dodnes. Poláci jsou nevyzpytatelní a hlavně území chtivý národ. Nezapomínejme, že dva národy sem přišli jako okupanti dvakrát. V roce 38 a 68. A byli to no kdo jiný než Němci a Poláci.

        Smazat
      4. 11:54 Ať tak či onak vděčíme dnes Polákům zato, že bolševické hordy neprošly v roce 1920 do Evropy a kdyby bývali byli rozumný i v roce 1939, tak kde by dnes Evropa končila! - http://img15.deviantart.net/8736/i/2013/256/2/e/pakt_ribbentrop___beck_vol__2_by_coszniczego-d6m4e0q.png

        Smazat
    5. Ono to nakupování USA zbraní,je i z jiného důvodu.
      I takto lze instalovat základny USA,aby všude byly USA zbraně,které dokáží USA vojáci okamžitě ovládat.
      Když to ještě Poláci zaplatí,tak jsou v USA s toho nadšeni.

      OdpovědětSmazat
      Odpovědi
      1. No, ony se jim protáhnou ksichty až začnou zlobit a vyskakovat si, jak mají ve zvyku, nad své možnosti a strejda Sam pohrozí, že jim za tu základnu a "ochranu" předloží účet, tak jako nyní vyhrožuje Iráku.

        Smazat
    6. Nepoučitelní polští politici platí penězi daňových poplatníků Americe za nepotřebné zbraně. Dají miliardy za šrot, kdežto v Rusku by koupili více za méně a navíc v lepší kvalitě.

      OdpovědětSmazat
    7. Tvrdí se, že každý stát má armádu odpovídající výkonnosti jeho hospodářství.
      Porovnání výdajů státního rozpočtu Polska (38 mil.obyvatel, výdaje 2,5 bilionu Kč) a ČR (10,7 mil.obyvatel, výdaje 1,6 bilionu Kč) vyvolává otázku, kde na tu výzbroj armády Polsko "bere"... ?!

      OdpovědětSmazat
    8. Stačí jedna atomovka na Varšavu a je po Polsko , tanky jim budou k ničemu !

      OdpovědětSmazat
      Odpovědi
      1. 10:47 No myslim, že nad Moskvou by byla lepší. Byl by ve světě konečně klid.
        A pokud jde o ty tanky, proč se snaží dnes rus vyrábět pochybné ARMATY po tisících? ale nějak jim dochází dech, nejsou děngy. Rus vyváží jen fos.paliva, nic jiného neumí a to je málo! CHÍÍÍÁÁ

        Smazat
      2. 11:03 To chíííáá je předpokládám výjádřením toho, že se domníváš, že tě přepadla myšlenka.

        Smazat
      3. A ty - Unknowne ( co to znamená unknown - blb obecný?) ty umíš něco jiného, než dřepět u PC a psát sprosté a nesmyslné srágory? A pokud možno urážet Rusko - asi budeš nemocnej, měl by ses nechat vyšetřit.Anebo máš pod postelí rusy? (brouk) Tak si najdi jinej brloh na bydlení a budeš mít klid.

        Smazat
      4. 11.03
        Pochybne Armaty clovece nizko myslici ty jsi ale debyl
        vysoci specialiste v Pentagonu maji jiny nazor nezli ty ..
        asi jsi ten tank videl jenom na obrazku a dengy clovece co americka kosmicka raketa to v rusku vyrobeny motor

        Smazat
      5. 11:07...Přepadla,ale lekla se a hned zase utekla.
        To se mu stává furt ;-)
        Helanov

        Smazat
      6. 11:03 Nazdar Dodo! Úžasné myšlénky! Jen tak dál, ajnštajne.

        Smazat
      7. 11:03, stačí jen tvé na začátku věty to "no myslím" a je to všechno v prdeli.Ty nevíš co to slovo znamená, vždyť ten výron co jsi se pokusil vyjádřit je jen úvaha nevzdělaného idiota.

        Smazat
    9. Na rozdíl od USA mají Poláci velice špatné zkušenosti s Rusem, napadení v 39 r. a zabití více jak 20 000 polských vojáku to jenom dokládá.
      Jen ať zbrojí, aby Polsko nedopadlo jako Krym.
      10:25
      Podle čeho soudíte, že má Amík " šrot ", pokud vím tak ruská. Armata chcípla při přehlídce,potupně skončila na podvalu, Kursk a další atom. ponorka se rusum tak nějak rozpadla v moři, a ten Kuzněcov šel na dno jako cihla, no a pochybný motor v raketě nedávno zabil několik rus " ing a před několika dny jim zaplachtil poslední výkřik, nějaké SU, tak pište dál o ruské. kvalitě, vy komiku!

      OdpovědětSmazat
      Odpovědi
      1. Chudáčku malej, tobě z tý nenávisti k Rusku jednou hrábne. Vždyť to, co tady předvádíš, už není normální. Anebo si myslíš že jo? Tvoje přiblblé pošklebování? A vůbec - napiš taky něco o sprostým americkým vrahovi, kterej momentálně tam dělá prezidenta, a myslí si celá ta páchnoucí stoka plná omezenejch desperátů, že si můžou dělat co chtějí, a srát se do čeho chtějí.Když už jsme tak u těch pomluv. Jenom jestli ty tanky nejsou na obranu země proti tomu, co se v Evropě snaží rozpoutat ta americká senkrůvna.

        Smazat
      2. My taky máme zkušenosti s Polskem. Ještě než nacistické Německo zabralo naše pohraničí, tak nám Poláci zabrali Těšínsko část okresu Čadca. Je třeba nezapomínat na to, jací byli a jací jsou.

        Smazat
      3. A hele - myslíte si, Laco, že my, Češi, jsme nějaké lumen? Nějaké skvosty? Sice jsme nikomu nic nezabrali, na to nemáme, ale máme celou řadu ohavných vlastností, kvůli kterým se před celým světem ztrapňujeme, a zesměšňujeme, takže nad nějakou ČR se vždycky ve světě jenom mávne rukou. Obětovat nějaké Čecháčky? Proč ne? Už to okolní svět předvedl vícekráte, a nebyli to zrovna Poláci.

        Smazat
      4. 11:20 Nouumální není to co jsi vyzvracel, pokud nechápeš, že jsem odpovídal na koment v 10:25, tak opravdu nic nepiš!
        Jooo rus má vše vždy na obranu, co, ty jseš hloupej jak dlabané necky. A co konflikty v poslednich letech v okolí ruska Karabach, Čečna, Grizie.... a zabrání Krymu, to je právě z čeho má svět strach, ty vojto.
        Zaslepenost RUSKEM, je na tomto vebu opravdu nekonečná fuj.

        Smazat
      5. No - ty tady unkníku zvracíš celkem pravidelně, asi už máš z nenávisti k Rusku zkaženej bachor, ale dokud ti to neleze na mozek, je to ještě dobrý. Sice u tebe už je to na pováženou, ale snad by se s tím ještě dalo něco dělat. Dlabané necky - moje babička v něčem takovém prala, a moc si to pochvalovala, a ono je to blbé? Vidíš, to jsem nevěděl. Dík za info. Tvoje zaslepenost k USA nemá obdoby, ale pořád jsem se nedočet, co si myslíš o úchylném americkém prezidentovi, kterej si myslí, že může po světě zabíjet koho se mu zachce. Nebo oni to dělají Rusové taky? V tom Karabachu, nebo v Čečně, někoho zabili ze vzduchu, dokonce státníka na diplomatické cestě? A taky je to prostor dost omezený, když vezmeš do úvahy Afghanistán, Irák, Irán, Syrii, Lybii, - to je nějaký flák zemí, a fůra lidí, kde operujou ty americký bestie, pardon, tvoji oblíbenci, tvůj guru, tvoje modly, ty milovníku rodokapsů. A proč tam neupláchneš? Takových unknownů z celýho světa je tam fůra, samej flákač a bezďák, tam by ses vytratil. Zkus to.

        Smazat
      6. 12:12 Vidíš, jak jseš hloupej.Jen reaguji na ty tvé kamaráda zde, zaslepenost vuči USA a Západu je zde nekonečná,pomluvy, lež, na denním pořádku a nějaká protiváha musí být.
        Ano Afghanistán, ruský parchant napadl severénní stát, a má na svědomí statisíce mrtvých, to samé dnes v Sýrii, 500 000 mrtvých civilistu, ty troubo, než něco napíšeš, tak uvažuj, ale to je na tebe moc!
        Ještě že takových pomatencu jako ty je minimum, tak jako na tomto plátku, několik idiotu.

        Smazat
      7. 10:58 Jako Krym? A to jako myslíte vážně? Žeba žeby? Že by polská vláda vyhlásila referendum a přes 90% Poláku by se chtělo přitulit z bratrské lásky k Méďovy? Pane, to jste tak hloupej, nebo jenom děláte vlny?

        Smazat
      8. 14.58 V Afganistánu byli a v Syrii jsou Rusové na pozvání tamních vlád , to se určitě nedá říci o přepadení Iráku , Afganistánu , Libye , Syrie Američany a jejich poskoky ! Rusové se dostali do Syrie až když už západem podporovaní islámisti byli u Damašku a Evropa byla plná uprchlíků ! Vylezte z amerického zadku a přestaňte lhát !

        Smazat
      9. 14:58, už jsem to napsal výše, že jsi idiot a tvé znalosti jsou žalostné, jen to stáledokola dokazuješ. Vrať se na novinky, tak ti to politicky vysvětlí zloděj kůfrů z Ruzyně nebo pornobuzerant. Divím se ti, že se s takovýma znalostma máš odvahu ztrapňovat.

        Smazat
      10. Jinak ten Karabach jako důkaz ruské agrese od soudruha 11:58, to je opravdu síla. Soudruh zjevně nepochopil, že ruská intervence, v podstatě v hlavní míře diplomatická, zabránila větší válce mezi Arménií a Azezbajdžanem v důsledku jejich sporu o Náhorní Karabach. Oba státy se mezi sebou moc nemusí, ale oba mají dobré vztahy s Ruskem, ačkoliv bylo opravdu velké množství pokusů druhých stran tyto vztahy zničit. Od 11:58 opravdu dojemná snaha, leč blbá.

        Smazat
    10. Není to tak dlouho, co lezli do zadku Hitlerovi! A jak dopadli!

      OdpovědětSmazat
      Odpovědi
      1. a ze snimi v Monte Casinu a Arhemu anglicani jednali jako s prasivou ovci to mnelo tez ucel ..

        Smazat
      2. No - zrovna angláni? Ti by měli raději sami někam zalézt a dlouho nevylézat. S celým jejich "královstvím",šlechtou, a monarchií. Slyšel jsem, že dnes na procházce po Londýně nepotkáte anglána s bílým ksichtem, a do určitých čtvrtí se doporučuje nechodit, a když už to musí být, tak jen alespoň pepřový sprej a nůž v kapse. Takže ti dnes už můžou akorát tak držet huby, a ne s někým jednat jako s prašivou ovcí. Už to je hnusné slovo - s kým se má takhle jednat? Tlak vždycky budí protitlak. To ti idiotští světavládci, a všechny ty tupé hlavy, nevědí? Ve Varšavě zatím hnědé ksichty nepřevládají.

        Smazat
    11. No tak hlavně, aby ty polské tanky zase nenabraly kurs na těšínsko, jako onehdá. Naše "armáda" by padla cca po 5 minutovém tuhém odporu.

      OdpovědětSmazat
      Odpovědi
      1. Klídek, kosťo, nenaberou. A kdy "onehdá" to bylo, kdy údajně zabrali "těšínsko" a kdo že? Poučte mně, ať jsem vzdělanejší. Ale teď už je pomalu čas na dobrý oběd - ne? Jak to děláte, obědváte u PC, nebo odejdete někam ke stolu?

        Smazat
      2. 11:25 Tak to pobavilo. Takhle veřejně ze sebe udělat osla, to je majstrštyk. Doučte se ve své neziskovce, pokud tedy máte od koho. A pokud dovolíte, čas SVÉHO oběda si určím sám, to není jak u vás v sektě.

        Smazat
      3. Jsem šťasten, že jste se pobavil. Vy například ze sebe veřejně děláte osla celkem pravidelně, ale zábavné mi to nepřijde. Ale je mi to fuk, máme přece demokracii - ne? Tak ať si každý ze sebe dělá co chce. Akorát evidentní výpady namířené proti mně, mně občas naserou, ale taky to není žádné drama, protože chudáčky, nemající jiné aktivity, než dřepění u PC a žvatlání blbůstek, celkem chápu. Dovedu si představit, jak strašná musí být osamělost, když člověk nemá nikoho, kdo by jeho vývodům naslouchal, a ejhle! najednou je tady možnost se vykecat. Věřím, že internet a diskuze, hromada důchodců, kteří nemusejí do práce, nebo takových, kteří si vydělávají drahým pronajímáním jakýchsi špeluněk, a tudíž taky nikam nemusejí, přivítala s nadšením. A s tím obědem? Jak račte, jak račte. Ovšem. Ale prosím jich, co je to "sekta"? Poučte mne, abych měl zbytek dne o čem přemýšlet.

        Smazat
      4. 11:31...Jeho sekta obědvá v KFC (Klub fajnych cikánu) hambáč a zapíjí Coca-Colou...
        Pak se diví že má zadek jako bouchačku,jako Řeporyjec.
        Helanov

        Smazat
      5. Samozřejmě babuško. Jak tak čtu, vidím, že mám dalšího protivníka. A ačkoliv žena ( snad?) verbálně se od kámoše Novotného příliš nelišíte.A napište sem také svoje rozměry, když už jsme se dostali až k zadkům, ať to můžu porovnat. Holt si dovedu dělat přátele, a nejhorší jsou vždycky ti s mizivým intelektem, kteří mají potřebu předvádět naopak obrovský, k čemuž výborně slouží právě diskuze. Postižený mizivým intelektem si asi pak připadá šíleně chytrý a inteligentní. Nějak se vyznáte. Chodíte s ňoučaty na obědy do KFC a bumbat Coca-colu? Jaké tam mají ceny - je to snesitelné? A fakt tam chodí cigoši? A jak vypadá "tajný cikán" - je nějak rozeznat od normálního, neutajeného? Poučte mne, to víte, jsem ustrašený introvert, ale rád se na diskuzích poučím. Dík.

        Smazat
      6. 12:02...Kupte si brejle!
        Ti cikání nejsou TAJNÍ ale FAJNÍ...
        Proto taky choděj debužírovat do KFC. :-)
        Helanov

        Smazat
      7. Kosťo, 11:25 a násl. ze sebe nic nedělá, on prostě je. Velké Nevědomo, ne osel, neb osel patří ve svém druhu k těm nejiteligentnějším. Hele, smrkolo 11:24 a násl., oni si ti důchodci na ten svůj důchod vydělali prací. Prospěšnou prací - aspoň většina z nich, musím podotknout. Víte co to je práce? Rukama nebo hlavou, to je fuk. To je činnost, kdy jedinec svým (buď fyzickým, nebo duševním) konáním přináší společnosti prospěch, stručně řečeno. Taktéž přinášíte společnosti prospěch, usmrkané Nevědomo?

        Smazat
      8. 11:43 Co s váma v těch neziskovkách dělaj? Sesmolíte pár vět a z toho je polovina žádost o poučení. Tak nevím, kdo tu ze sebe dělá osla. Melete tu blbiny, vyjadřujete se ke všemu možnému a neznáte základní věci. Tak snad vám aspoň dobře platí. Typický produkt inkluzivního školství, hvězda besídky zvláštní školy. Tak kamaráde spusť ten kolotoč.

        Smazat
      9. 16:39 On to asi bude nějaký nedouk, neschopný samostatného života. Nikdo ho dosud nepoučil, což bude prča, zejména v sexuální oblasti. Až zjistí, že sex není jenom Jandův instruktážní film pro ostýchavé a nepoučené.

        Smazat
      10. 11:43 Copak skončila vám šichta?? Celé dopoledne tu ohromujete svými "vědomostmi" a najednou šlus.

        Smazat
      11. ááááá -smečka nových kámošů z diskuzí. Jsem já to šťastlivec, a samí hodní, dobrotiví, chytří a slušní lidé. S přehledem. Rádi člověka poučí a skoro vůbec se nepošklebují. Dobří starouškové. Můj dědoušek má taky důchod, na který si poctivě vydělal, ale nedřepí denně celý den u PC, a nepíše pořád stejný kokotiny - je pořád aktivní, chodí ven do přírody, a tak. A že by sarkasticky a potrefeně napadal ostatní lidi jen proto, že si dovolí taky něco napsat ( holt jinýho než píše on) si vůbec nedovedu představit. Je slušnej, žádnýho pana Jandu nezná, sex už ho nezajímá. Diskuzní starouši holt jsou pokrokoví, jsou in a cool - tak jak to má být. K tomu zřejmě patří Janda, sex, pošklebování a navážení se do druhých. Ale jsem rád, že jste se pobavili.

        Smazat
      12. 21:25 A ty snad nedřepíš u PC? Nepiš kraviny a trochu se dovzdělej a nikdo se do tebe nebude navážet. Zatím se celá tvoje argumentace skládá z navážení, nálepkování, a hesel hodných 1 Máje a to je tak všechno. A co ten tvůj dědeček je na tebe hrdej? Dal jsi mu někdy přečíst ty své úžasnosti? Proč jsi neodpověděl 15:58 ohledně té práce? Tak řekni, čím se živíš darmošlape? Dědoušek ti přispívá? Málo tě řezali smrkolo, málo. Proto z tebe vyrostlo takové neuctivé přiblblo.

        Smazat
      13. Idiote 21:25, najdi si jinou zábavu, tady jsi za totálního a agresivního blbce.

        Smazat

      14. 11:25 je opravdu žertovní človíček. Veřejně se zhovadí a následně se prázdným plkáním z toho snaží vykroutit. Ještě že to je anonymní, žejo? Anebo bychom si měli dát práci a zkusit tě identifikovat, abychom se dozvěděli, která Alma Mater té vybavila do života?

        Smazat
      15. 21:25 Nezáviď. Když na to nemáš vědomostní a inteligenční potenciál, tak nevyrypuj. Navíc nikoho nezajímá, že jsi eunuch,to si probírej mezi svýma ve frontě na polívku.

        Smazat
    12. 10:58. Hm, moc Vám tyhle propagandistické řeči do sebe nezapadají. Když je ta ruská kvalita tak úděsná, jak píšete, proč tedy Poláci se jí tak bojí a tak zuřívě zbrojí ?
      My máme s Poláky z té doby rovněž špatné zkušenosti, takže bychom měli proti nim rovněž zbrojit, dle Vaší "logiky" ?

      OdpovědětSmazat
      Odpovědi
      1. 1O.58 nepáchá žádnou propagandu. On se jen tak přitrouble baví a moc dobře ví, čím ostatní diskutující naštve. Frčí stále stejné srágorky jen a jedině proti Rusku, má vůbec smysl na to reagovat? A pokud jde o Polsko - já například s Poláky žádné špatné zkušenosti nemám. To se tady fakt bavíme o událostech skoro sto let starým? A pořád dokola a dokola, dokolečka? To je super omílačka. Jak to může někoho pořád bavit? Někde jsem čet, že je třeba dívat se dopředu,myslíte si, že se už lidem, kteří dnes a denně dřepí u PC a nejvíc okecávají události z doby před osmdesáti léty, někdy náhodou stalo, že by se dívali dopředu? A jestli si nějaké Polsko koupí třeba tanky, co je nám do toho? Ať si je koupí, my si koupíme zase něco jiného, a po ptákách, ne? Proč to rozebírat? Proč pořád šilhat přes plot k sousedům, jestli už jim náhodou, k naší obrovské radosti, nechcípla koza? Typicky česká vlastnost -no, nic ve zlém. A myslíte, že když si koupím tank, znamená to, že "zuřivě zbrojím?" Ach jo....

        Smazat
      2. 11:34...Takhle to vidím i já.
        Poláci ať si kupují co chtěj,jsou svéprávní, když vyhazujou prachy z okna,jejich škoda.
        Jiná věc je když Babiš kupuje helikoptéry, to mě s@®e.
        Helanov

        Smazat
      3. S Poláky historickou zkušenost dobrou nemáme. Na jejich zakomplexovanost, samolibost a samopěstování domnělých křivd na nich páchaných bych nenaletěl, ani náhodou. Spojenectví s Polskem je omyl, těžký.
        F

        Smazat
      4. Anonymní7. ledna 2020 11:34
        Bezpečnostní situace v bezprostředním okolí našeho státu, nejsou nějaké nemístné starosti, nýbrž životně důležité informace. Z článku je patrné, že naši bezpečnost nezajistí ani účast v NATO, ani v EU - když naši „přátelé“, Francie a Německo odmítají přizvat Poláky do společných obranných projektů.
        Polsko na to reaguje budováním vlastní silné armády. To není něco, co bychom měli přehlížet. Na to bychom nějak reagovat měli. P.K.

        Smazat
      5. Správně Helanov - plně s vámi souhlasím. Ale třeba mu to někdo ukládá, aby se helikoptéry koupily. Proč by to dělal sám od sebe? Politika ( světová i naše) je neskutečná špína, myslíte si, že kdyby naši politici nebyli vydržováni měsíčně takovým balíkem, o kterým se pracujícím občanům ČR ani nesní, kdyby pobírali pouze průměrnou mzdu - že by žvanili to, co žvaní? Že by dělali to, co dělají? Potažmo, kdyby politika byla pouze čestná funkce? Kdy se dotyčný jakožto "zástupce lidu" cítí být povolán k vedení lidí? Samozřejmě bezúplatně? To byste koukala, jak by bylo v poslanecké sněmovně a kolem vládních seslí vymeteno! Proč myslíte, že se Martin Štěpánek,jakožto ministr kultury této nekulturní zkažené české všivárny zastřelil? A proč už o tom nebylo odvysíláno alespoň "padesát" dokumentů jako o jiných excesech? Nikde žádná vzpomínka, žádný článek - prostě ani muk! Proč? Aha - je třeba příliš přemýšlet?

        Smazat
      6. Anonyme 12.01 - a my, Češi, potažmo Moraváci, nejsme zakomplexovaní? Samolibí? Nežvaníme kolem dokola o domnělých křivdách? Nenávistní? Udavačští? Prodejní? S Polskem se nespojujeme, akorát kdyby nebylo polských potravin, už dávno bychom chcípli hlady, kdo jiný by nám něco dal, nám, zadluženým žebrákům, a za kolik? A sami už nemáme lautr fraj nic. Žrali by jen vyvolení? Nebylo už toho dost? A anonyme 12.22 - já oceňuji, že řada lidí potřebuje dnes a denně žvatlat jen o válečný vřavě a hrozbě, jakoby nebyla spousta jiných problémů, starosti kolem jiných států bychom měli mít na háku. Máme vlastních dost.Až moc. Co s těma osmisetisícema lidma v exekuci - utratit? Co s těmi, kteří nemají střechu nad hlavou, ani příjem z něhož lze hradit bydlení - utratit? Naši zkorumpovaní a prodejní vládci nebudou řešit vůbec nic - už jsme ve fázi, kdy se každý každého bojí. Kromě blábolů o Číně a Agrofertu, už nebudou probírat nic. Čeká se na další převrat, který vrátí naši morálně zplundrovanou zemi do normálu, ve kterém byla, než se všechno zvrhlo. Na počet obyvatel máme nejvíce miliardářů - za jakou cenu??? Nejvíce exekucí! Nejodpornější lichvu z celé EU! Zkorumpovanou justici! A řešit budeme polské tanky a jejich armádu? Jsme směšní. Proč myslíte, že nám ty válečné blbiny naše media neustále předkládají - aby odvrátili naši pozornost od sraček, které nás ničí, až nás zničí. Ti, co si nahrabali, utečou. A my ostatní - co?

        Smazat
      7. Anonymní7. ledna 2020 12:46
        Bezpečnostní situace země, není méně významná, než sociální záležitosti. Obojí je důležité a nijak se to nevylučuje. Ale uvedený článek je o bezpečnostní situaci. P.K.

        Smazat
      8. Až na to, 12.54, že o bezpečnostní situaci jsou už hodně dlouho v š e c h n y články! Kdy vyšel naposled článek o sociálních náležitostech a o opravdových, současných problémech českých občanů? Píše se o státech, které se mezi sebou téměř nepřetržitě mažou už desítky let -proč by nás to mělo najednou zajímat? Mně nezajímá ani islám, ani jakýsi Trump, ale rozhodně mně zajímá, jestli ještě příští týden najdu v obchodě chleba a brambory - nebo tam bude jenom nápis, bohužel, vzhledem k bezpečnostní situaci na Kamčatce už nebudou v prodeji potraviny? Nebo nepoteče z vodovodního kohoutku voda? Nebo nebude svítit světlo? Ale to pak nespustíte ani to pitomé PC - takže pak se teprve budou lidi dožadovat řešení běžných člověčích problémů, než se zabývat zjišťováním, kolik mají Poláci tanků a proč? Pokud jde o články, má být vyváženost - vyváženost je - kde? Válka, válka, a zase jenom válka. No - asi jsou tím čtenáři nadšení.

        Smazat
      9. 13:51...Máte zajímavý názor.
        Samozřejmě je MOC důležité aby bylo co do hrnce!
        Ale hlady zatím nikdo neumírá,dalo by se i říci,že ti dafkaři bývají pěkně vykrmení.
        Nejdůležitější je bezpečí, když se to tady bude hemžit džihádistama tak mne před nimi ochrání KDO??
        Jestli necítíte že je ve vzduchu válka,tak jste šťastnej člověk.
        K čemu myslíte že asi slouží to štvaní,jednou proti Rusku,Číně,Íránu,všichni jsou zlí, jenom USA a jejich slouhové v Bruseli jsou bezva.
        Tak určitěééé...
        Helanov

        Smazat
      10. 11:34. No, sice jste moc nepochopil proč a jak jsem reagoval na 10:58, ale to nevadí.
        Jen k Vašemu povzdechu jak je křivděno Polsku, když se o něm prohlásí, že horečně zbrojí. Poláci mají v poměru k nám výrazně vyšší vojenský rozpočet a mají ho dále znatelně zvyšovat.
        Čiže, co máte například proti takové možné úvaze, že když náš severní nevypočitatelný soused takto zbrojí a odůvodňuje si to špatnými zkušenostmi s Ruskem, měli bychom uvažovat vůči němu stejně jako on uvažuje vůči Rusku...

        Smazat
      11. 12:46 Nebýt kolonie Nové říše Evropské národa Německého byly bychom potravinově soběstační! To nevíte? Jo, máme svejch starostí, to je fakt. Bez příslušnosti k Nové říši by jich však bylo zanedbatelně.

        Smazat
      12. 12:46 7. ledna: Velmi se mi líbí to, co jste napsal. Musím otevřeně se příhlásit k tomu, že jsem polské národnosti. S trpkostí zjišťují, že bohužel většina Poláků, podle toho jak čtu komentáře ny youtube, je ... s dosti omezeným myšlením, jednoznačně rusofobní atd. takže to co se zde píše bude pravda, to jest, že vladní garnitura nehýří ostrozrakostí /jak se zdá ta naše také ne/ atd. Na druhé straně si myslím, že člověk, když nevidí vlastní nedostatky, není schopen nápravy. To platí i o celém národě. Poláci mají také dobré stránky, ke kterým patří národní uvědomělost. Ta v Polsku asi je přehnaná, to je pravda. Podobně národně uvědoměli, pokud vím, jsou pouze Maďaři a Rusové. Jinak mám ten dojem, že ostatním národům by ta globalizace s EU určující sled dějin, nevadila, jak ostatně mám ten dojem, že to nevadí těm mladým. Ty zajímají akorát plné obchody, protože rádi nakupují.

        Smazat
      13. 12:46 Prolhaní, sebechvalní a sebeklamní Čecháčci jsou mistři světa v obrazoborectví, strhávání soch a symbolů, přejmenovávání ulic i vlastního státu a falšování vlastní historie, založené na bratrovraždách a zákeřných záludnostech. Bohužel se ukazuje, že nedorostli pro vlastní samostatný stát, nezaložený na literárních a politických padělcích a intrikách, jakož i na uplacených rakouských dezertérech. Bohužel o zpustlou Kotlinu už nikdo z vyspělejších sousedů nestojí (aby si vlastní stát nezamořil)! A přitom i ten Švajc nám mohl čučet na záda, kdyby Čechy & Morava zůstaly součástí Rakouska, nikdy by se Němci v pohraničí nevzbouřili a vítězi války nemuseli nahrazovat pracovité Němce zaostalou menšinou importovanou ze Slovenska a Rusáci by neovládl toto území a my dneska mohli mít prosperující zemi. Místo toho máme v Evropě nejdražší vodu, telefon, elektriku, potraviny (a to je pro východní Evropu dělají ještě ošizené z náhražek) a to vše za 1/3 mzdu než má za stejnou práci Rakušan či Francouz. Kdyby se místo Mäsárika-Redlicha a huhňavého křiváčka Beneše stal prezidentem republiky pan generál Gajda, byly by naše vztahy s bratrským Polskem i méně bratrským Maďarskem či Rakouskem natolik dobré, že otázka slovenské i německé autonomie by byla bývala dávno vyřešená a v roce 38 by jsme nestáli sami jak kůl v plotě proti všem, zrazeni a opuštěni západními masonskými darebáky!

        Smazat
    13. Do evropské šmeliny jsou ale Poláci zapojeni dokonale, předpokládám

      OdpovědětSmazat
    14. Co je to "povinné pole"které musí být vyplněno? Dík za info.

      OdpovědětSmazat
    15. Plne souhlasim s prispevkem 11:48 !
      Pisatel to moc dobre vystihl !

      12:12 zde urazi naseho oblibeneho presidenta Trumpa a demonstruje politickou "korektnost" poplatnou Moskve !

      OdpovědětSmazat
      Odpovědi
      1. Souhlasit si můžete - nic nezměníte na tom, že váš prezident je odporný a sprostý vrah, zabíjí lidi ze vzduchu jako komáry, vhání celý svět do války, a chová se jako pitomý spratek na pískovišti, který kope do báboviček ostatních, když jemu se nevedou. Kazí to i USA - které bude nenávidět celý svět. Celý svět se spojí proti americkým vrahům, a ze všech zemí je lidé poženou svinským krokem! Vy držte hubu a nelezte na naše diskuze - o čem chcete s námi diskutovat? O tom, že konečně politiku USA odserou obyčejní občané USA - nejen občané v jiných zemích? Teď si to vyžerete všichni za toho sprostého, úchylného vraha v čele státu, tedy i vy. Takže zalezte a styďte se.

        Smazat
      2. 12:52 Já bych roli amerických prezidentů nezveličoval, jsou to stejné loutky ovládané zákulisím (deep-state) jako naši politici. Vždyť Trump se od svého zvolení ještě ani nedostal k faktickému vládnutí, zatím jenom odráží útoky opozice a doslova bojuje o svůj život.

        Smazat
      3. 13:32 České loutky to mají daleko těžší, musejí na slovo poslouchat nejenom Washington, ale i Brusel a Berlín :-)

        Smazat
      4. Ten jo, chudinka anonyme 13.32. Vypadá na to, že je děsně ustrašenej. Neustále mele to svoje amerika first, teď zas mele, že ten, koho dal zavraždit v cizím státě, je v podstatě vrah, ale že nevraždí ze vzduchu americký vrahy? To jsem blázen! Chudáček malej - a jak by mělo vypadat, kdyby se dostal k vládnutí - co by se jako v USA změnilo? Byly by jiné křivárny, než už jich USA napáchala? Teď zas s tím šaškem Guaidó nebo jaksejmenuje? Vždyť USA vyhledává jenom provokace, a kde nejsou, tam je rozpoutává. S našimi miliony chvilek to není jiné. Vždyť v podstatě melou úplný hovadiny a neví, proč se slejzají a řvou, ale placeni jsou za slejzání. Kým? Role amerických prezidentů je sporadická, ale pokud je ovládají nějací hastroši zpovzdálí, proč se tak mocně derou do role prezidentů? Proč si platí drahé kampaně? Když se pak jenom třesou strachy chudáčkové?

        Smazat
    16. Polsko ma v tyto dny nejsilnejsi hospodarsky rust v Evrope.
      Jsou daleko silnejsi nez Nemecko, nebo napr. Francie !
      Polaci vam budou vladnout, tak jako uz v dejinach ceskeho statu jednou bylo.

      OdpovědětSmazat
      Odpovědi
      1. Ty projevy "polského vládnutí" a snahy po nadřazenosti jsou už v ČR vidět na každém kroku. Nejvíce v pohraničí), kde kradou jako straky a sem dovážejí odpad, radost z podvodů a šmeliny je u nich vrozená. Nejraději by nám poddolovali i Liberecko. Jejich chování je snadno identifikovatelné na českých silnicích - většinou jsou to obyčejná hovada za volantem. A to si prosím říkají, jak jsou nábožensky založení. Prdlajs, jsou to od přirozenosti ... (ty tečky nahrazují sprostá slova), kterým desatero absolutně nic neříká!

        Smazat
      2. 12:46
        Klid, lulu, Poláci nikomu vládnout nebudou a hospodářský růst s tím nemá nic společného. Ostatně hospodářský růst měly svého času nejvyšší pobaltské státy, než zbankrotovaly.
        On je totiž rozdíl když jedu 100km/h a zrychlím na 101km/h(mám růst 1%), a když jedu 10km/h a zrychlím na 20km/h(růst 100%).
        Jestli budou takto utrácet za zbraně, růst jim zase povyskočí. Ale zvýší se dluh a růstu je přitom jedno, z čeho je financován.

        Podívej jak celá desetiletí krásně "rostou" tvoje USA. Na sekeru, která je dnes už tak vysoká, že ji nikdy nebudou schopni splatit. Věř přitom, že sponzorství za suché z nosu nikoho nebude bavit navěky.

        Smazat
      3. Běž se vycpat, vygume. Už jsem tady psal ten citát Bismarcka.

        Smazat
      4. Ať se to komu líbí nebo ne, Polákům tak či onak vděčíme za to, že bolševické hordy neprošly v roce 1920 do Evropy a kdyby bývali byli rozumný i v roce 1939, tak kde by dnes Evropa končila! - http://img15.deviantart.net/8736/i/2013/256/2/e/pakt_ribbentrop___beck_vol__2_by_coszniczego-d6m4e0q.png

        Smazat
    17. "Nejvíc potrestáš Poláka, když ho necháš vládnout sobě samému." - Otto von Bismarck.

      OdpovědětSmazat
      Odpovědi
      1. No - zrovna Otto von Bismarck je ten pravej, kdo by měl někoho posuzovat. To teda všechna čest. Jak se kdekdo cítí být povolán kritizovat ty druhé. Hergot - a proč já pořád nevím, kolik má soused slepic, a kde mohl vzít prachy na ten novej bourák, co má teď v garáži. Asi proto, že je mi to fuk, a zabývám se spekulováním, co udělat, a koho ošulit, abych měl taky na bourák. A hlavně, kdykoliv vyrazím na nákup, jsem spolehnutej, že ti mizerní Poláci dovezli máslo, a další potraviny. Horší by bylo, kdyby se na nás vyprdli. To by bylo jako se zdravotnictvím a lékařským ošetřením - to by fungovalo jenom v Praze, v Praze by bylo žrádlo, jinde by se lidi rvali o žvanec, zubaři, srdcaři, chirurgie - všechno v Praze
        prostě, kdo maže,ten jede - na to teď jede celá ČR. Kdo na mazání holt nemá, má holt smůlu.

        Smazat
    18. Polsko už leze krkem nejenom Rusku, ale i Francii a Německu. Před týdnem jsem o tom četl krásný článek, podle kterého se "hyena Evropy" (definice Churchila) chová v rámci Evropy úplně stejně jako před druhou světovou válkou, pouze si tentokrát za spojence vybralo USA. Polsko prý opět neví, která bije a dopadne prý stejně jako v minulosti, protože ani západu Evropy, ani východu Evropy nebude stát o to, aby na Polsko braly tyto státy ohledy v případě vážného světového konfliktu. Poláci jsou prostě nepoučitelní, protože dodnes nepochopili, že klíčové jsou jejich vztahy se sousedy a že se k nim nemohou chovat jako takový zlodějíček, který sousedům uškodí, kde může.

      OdpovědětSmazat
    19. https://aeronet.cz/news/video-vladimir-putin-odtajnil-75-let-stare-a-utajovane-archivy-sssr-s-ukoristenymi-dokumenty-ktere-ruda-armada-ziskala-ve-varsave-a-v-berline-sokujici-dukazy-potvrzuji-ze-za-mnichovskou-zradou/
      Putin odtajnil pro ruskou televizi výbušné originální záběry polské tajné služby ze dne 28. března 1938, kdy do Mnichova přiletěla tajně polská delegace a koordinovala s Adolfem Hitlerem v utajení své územní požadavky po Československu. Tyto dosud utajené filmové záznamy potvrzují, že Polsko se aktivně zúčastnilo Mnichovského protokolu 28. a 29. září 1938 a je spolupachatelem Mnichovské zrady.

      OdpovědětSmazat
      Odpovědi
      1. A ten jejich zábor Těšínska byl tak "mírový", že prarodiče mého spolužáka sotva stačili utéct před rozvášněnými Poláky se sekerami v rukách, okny ze svého domu, což jim zachránilo životy

        Smazat
      2. No ale proč potom musela být zahájena válka proti Polsku postřílením Němců na hlásce, druhými Němci navlečenými do polských vojenských uniforem? To nikdo neodtajnil? Nějak mi to s tím vším neštymuje. A dál - moje babička, kdyby žila, by vám zas vyprávěla, jak jejich vesnicí pochodovali Němečtí civilisté, kteří byli vypovězeni z Čech, byli to vesměs staří lidé, nebo děti, taky matky s kojenci v náručí, a jak lidé - Češi - z baráků vybíhali, nadávali jim, plivali na ně, na ty dětičky v náručí matek házeli kameny, zkrátka idiotské české zrůdy. Nejhorší byli ti, jimž za celou válku nikdo nezkřivil ani vlásek, a měli se jako prasata v žitě. To je pořád stejné. Zkrátka nenávist. Až se podaří těm šmejdům v ČR rozpoutat majdan, o což teď jde, a co někdo financuje, asi budeme hodně čumět, jak se začnou chovat naši sousedi. Proč jen Poláci jsou zloději a šmejdi? Češi taky. Už když Přemyslovci vyvraždili Slavníkovce ( kvůli trůnu) vybili je do posledního kojence - ale, co bych psal - stejně je to jedno. Asi je to tak, že co člověk, to hnus. Zlatá prasata - nikomu neubližují, a stejně musí na jatka, aby se lidské prase nažralo.

        Smazat
      3. 13:53 JOOO putler odtajnil, stříknul sis aspoň z toho do trenek? Jak vy kteří čtete tyhle bláboly jste jednoduchý.Vám předložit jakýkoli ruský prujem tak si ho namažete na chleba, tak jste blbí.
        Ale to, že rus napadl Polsko o 17 dní později ani čárka.Jděte se vysrat s tou vaší ruskou demagogií.

        Smazat
      4. Začal jsi bejt nebezpečně sprostej ty kanále unkníku -nezdá se ti? Už bys mohl toho čumění na diskuze nechat, když už to mentálně nezvládáš. Co je to putler - tvůj synek? A vylič nám tady, jak ti šmakuje americkej průjem - asi hodně, když se ho nemůžeš nasytit? Tady žádnou ruskou demagogii nevidím, ale že začínáš bejt sprostej jako kanál, vidím zřetelně. Nejvyšší čas,abys odprejsknul. Jdi si blafnout pervitin a neotravuj.

        Smazat
      5. Anonymní 14:17.
        Protože Hitler byl podvraťák, který ctil "účel světí prostředky". Nevím, proč se tak hloupě ptáte. Anglie i Francie s ním měli obdodbé smlouvy a po Polsku přišli hned na řadu. Takže asi tak. A to, že po válce odcházeli vesměs Němci staří a ženy a děti, kdo by asi tak měl odcházet, když ti mladí byli ve wermachtu. Defakto v každé sudetské rodině byl příslušník SS. Proč se také nezeptáte na mrtvé policajty, celníky a jejich manželky mnohdy zabité lopatami a krumpáči. Proč se nezeptáte, v jakém stavu a jak rychle utíkali naši lidé z pohraničí a henlainovští ordneři po nich neházeli jen kamení ale zaživa je upalovali nebo po nich stříleli?

        Smazat
      6. 21:36 Ptáš se kdo je PUTLER je přesmyčka HITLER a víš ňoumo proč? protože se chová přesně tak, obsazuje a válčí na cizich uzemí: PANIMAJEŠ , moc asi ne!

        Smazat
      7. 11:31 To je nesmyslný srovnání! JFK při své návštěvě Německa v srpnu 1945 si šel prohlédnout Hitlerovu bavorskou rezidenci Berghof i Orlí hnízdo a do svého deníku si tehdy poznamenal:

        „Kdokoli, kdo navštívil tato místa, si dokáže představit, že za pár let se Hitler vynoří z nenávisti, která ho nyní obklopuje, a bude považován za jednu z největších postav, jaká kdy žila.“ A dále pokračoval: „Na způsobu jakým žil a jak zemřel, je něco tajemného, co ho přežije a zůstane živé. Stane se z něj legenda.“ ... což se z trapného Asparagusem postiženého kremelského skřeta niky nestane!

        Smazat
    20. Polsko mělo vždy nutkavou potřebu být v pozici páníčků. Nicméně vzhledem ke skutečnosti, že Poláci nic kromě "hantelu" moc neumí, nikdo na ně v této roli nebyl moc zvědavý, a tak se pochopitelně všichni bránili. Protože Polsko v pozici páníčků znamená všichni ostatní v pozici poddaných. Ono stačí sledovat historii Polska. Je to i dobře vidět i na polských mindrácích. Problém je, že Poláci nejsou na úrovni si to uvědomit a začít se chovat ohleduplně na zájmy i jiných. Takže skončí tak jako vždycky.

      Osobně se divím, že se k nim Sověti po válce chovali tak hezky a neprovedli řez. Obdobně proč se k Polsku tak hezky chovalo Československo a nevyhnalo všechny Poláky z českého Těšínska spolu se záborem polského Těšínska. (Byť to je spojeno s rozhodnutím mocností a s tím, jak hezky se chovali Sověti.)

      OdpovědětSmazat
      Odpovědi
      1. Furt s tím těšínskem - dejte už s tím pokoj! Už to stačilo -ne? Páníčkové jsou léta někde jinde a posloucháme je na slovo jak pitomci, i když jsou to vrazi - takže už toho štvaní na Polsko kvůli pár tankům necháme - ne? Oni nám koupí taky jeden tank, abychom tady na diskuzích nebulili a neštvali proti nim. Je to ubohé a směšné.

        Smazat
      2. 14:21 Nejde o to "že" koupili, ale "proč" koupili. Na obranu před Ruskem? Pochybuji, že věří, že by je Rusko napadlo. Tím myslím napadlo samo od sebe, nevyprovokovaně. Co by s Polskem Rusko proboha dělalo? Takže mi z toho vychází, že ty na odiv stavěné obavy z Ruska jsou jen žvásty, ale skutečnost je jiná. Otázka "proč" nakupují je tedy zcela na místě.

        Smazat
      3. Fakta o Těšínsku a o okresu Čadca vám lezou krkem. Stále je třeba připomínat, že Poláci byli v té době rychlejší Hitlera. Pamatujte si to, Češi, Moravané i Slováci!

        Smazat
      4. 16:29 Panáčci jsou z toho poněkud nervózní, protože se to nehodí do krámu. Poláci pekli s Hitlerem dřív než Stalin, ale pssst !

        Smazat
      5. 14:13...Jděte už s tím pomlouváním Poláků kamsi...
        Pusťte si písničku Těšínská od Nohavici a hoďte se do klidu,ju?
        Každý národ má svoje špecifiká,mají je oni,máme je i my.
        Helanov

        Smazat
      6. Konečně rozumná žena - asi proto, že žena. Chlapi by se tady hádali o hovně ( pardon o Polsku) asi až do rána. Chybí holt jim slejzačky u stolů štamgastů v hospodách. Děda mi vyprávěl, jak se tam denně slejzali, později se začali hádat, a ještě později si navzájem rozbili držku, ale druhej den byli v hospodě zas - a zas to samý. Fotbal, válka. Hlavně válka - to bylo na programu pořád, nějaká nemoc asi. Teda mužná nemoc - ženský mají války na háku, ty se musejí starat přesně o to, co chlapi poserou. Moje sousedka říká, že každej chlap zhruba tak 55 plus by měl bejt vykastrovanej, protože začínají blbnout. Aby s nima bylo k vydržení. Platí to asi všude - taky proto jsou ty války - čím by se jinak ti impotentní staří blbečkové zabavili?

        Smazat
      7. 20:08 Došli ti argumenty, tak se své nepochopení situace snažíš svést na "pomlouvání"? To je zvláštní, zvlášť když polovina tvých příspěvků na NR obsahuje pomlouvání různých skupin.

        Nohavicu znám. Nevím, co to má co společného. On zazpívá každou blbost, co se rýmuje.

        Fakt je, že Poláci jsou v oblasti Těšínska extrémně militantní. A pak zvlášť tzv. Poláci, tj. Češi s "polskou" národností. (Již třeba jedna dneska už ne tak mladá zpěvačka.) A jak se tito činili při napadení Československa Polskem.

        Na sexistického pomatence 21:42 snad nemá cenu odpovídat vlastním příspěvkem. Nikdy pro mě pohlaví diskutujících nebylo podstatné. Tož tak.

        Smazat
      8. 22:06...Jasně že pomlouvám,ty, kteří mi vadí.
        Ale nebudu pomlouvat Poláky,se kterými jsme momentálně na jedné lodi.
        A pusťte si tu písničku,nebo si přečtěte aspoň ten text.
        Jestli vám to aspoň kapku myslí,tak pochopíte,co tou písničkou chtěl básník říci.
        Helanov

        Smazat
    21. AD 14.21: Ubohé a směšné je se tvářit, že historie začala nyní a že důsledky nemají příčiny. V podstatě jsi rozvinul ono hloupé "Chytřejší ustoupí" do více vět.

      Je třeba přemýšlet v souvislostech. Pokud naši severní sousedé nakupují vojenskou techniku a posilují armádu a my ne, tak je třeba přemýšlet nad tím, co to pro nás znamená.

      Jinak ano, poslké tanky pro RF až tak moc neznamenají. Ti se při napadení budou bránit tak, že Polsko bude rádo, když přežije.

      OdpovědětSmazat
      Odpovědi
      1. Ano - válečný štváči.Přemýšlejte o válce do rána. A o souvislostech. Například já musím ráno do práce - musím přemýšlet o jiných souvislostech. Asi taky proto jsou ty války - rozpoutávají je staří impotentní bohatí trubci - čím jinak by se zabavili?

        Smazat
    22. Kdysi jsem četl, že životnost tanku je v případě reálného bojového nasazení asi 15 minut, protože je to velmi nemotorná a zranitelná obluda. A to tehdy ještě nebyly bojové drony apod. Nákup tanků Poláky je jenom takové gesto, kterým dávají USA na vědomí své "trvalé přátelství a sounáležitost". Ta trvalost vyplývá z následných dodávek servisu. Na druhou stranu je lepší, když rychleji zreznou v Polsku než by k tomu došlo někde v nevadské poušti. Počítejte také s tím, že Poláci jsou skvělí šmelináři a nic bych za to nedal, že tanky poputují jinam, třeba do země, kam by je USA napřímo dodat nemohly :-)

      OdpovědětSmazat
      Odpovědi
      1. No hlavně, že přesně takoví hlupáci jako vy, kteří, když Rusko představilo svoje tanky Armata, skákali radostí 10 metrů do vzduchu, jakou má prej Rusko supermoderní, superúčinnou zbraň. Inu, jak se to kdy hodí.
        Jste směšní kašpárci.

        Smazat
      2. 15:02...Hezky napsáno!
        Příští válka asi bude probíhat jinak než ty minulé,těžko pomocí tanků.
        Bude buď atomová, nebo půjde o občanskou válku v ulicích.Tam posloužej spíš samonabíjecí lehké zbraně a dobře nabroušené kudly.
        Měli bychom se snažit abychom se tomu vyhnuli a rychle vystoupit z NATO.
        Jenom certifikovaný idiot si může myslet,že bojujeme v Afghánistánu za Prahu.
        V Afghánistánu bojujeme za jistou entitu,která potřebuje mít rozvrtanej BV.
        Helanov

        Smazat
      3. 15:33 Helčo stále se propadáš hlouběji do smradlavého bahna, vystoupit z NATA?, tak tady máš Rusa druhý den!!!
        To, že jsme v NATU nás zavazuje něco taky udělat, třeba mít vojáky v AfgHanistánu, na druhou stranu, máme jistotu, že na nás nedostane chuť RUSKÝ fašoun, tak jako na Krym: PNIMÁJEŠ!

        Smazat
      4. 16:19 Kdo vám proboha vymyl mozek? Už dávno vím že jste tupý, ale že až takhle...

        Smazat
      5. 16:29 Milánku,o mě neměj starost, raději dávej na sebe pozor, ať se neumlátíš sám, tupče!
        Rusák snad neobsadil Krym, ty to ještě nevíš??,vyhráblej rusomile!

        Smazat
      6. 16:35 Utři slzu a taky někde něco obsaď. Doporučoval bych lůžko na některém ze specializovaných detenčních pracovišť. Pokud možno bez vycházek.

        Smazat
      7. Tak Poláci přešli od koní k tankům.
        Opět zaspali.
        Válku značnou drony a ukončí ji Putin s Trumpetou v ringu. Puťka vyhraje, protože je sportovec.

        Smazat
      8. 16:19...Rusko obsadilo Krym protože MUSELO,bylo k tomu donuceno.
        Kdyby ho neobsadilo,tak by mu NATO funělo na záda,dost na tom,že mu funí na záda v Pobaltí.
        Ale pokud nechápete co je to GEOPOLITIKA,tak vám to nevysvětlím.
        Není to Rusko kdo přibližuje svoje po zuby ozbrojené základny k Evropě,fakt ne!!!
        Proč myslíte že se Amíkům nelíbili Rusové na Kubě,proč asi???
        Každý si hlídá svůj vlastní dvorek, JEDINĚ Amíci šmejděj po cizích dvorcích.
        Helanov

        Smazat
      9. 16:19, ty opravdu nejsi moc velký myslitel. Navíc manipulativní. Ale pokud si na našem území necháme postavit raketovou bázi, z níž budeme po Rusku střílet, pak ano, pak strach z Ruska bude oprávněný. Jelikož jak pravil klasik, jak se do Ruska volá, tak se z Ruska ozývá.

        Smazat
      10. 20:17 Helenko, tak tohle je zase na zlatou OSLOVSKOU. Záhýkat - PROTOŽE MUSELO - no, tak k tomu není opravdu dál co psát!

        Smazat
    23. Tak to vypadá,když Poláci nevědí co s penězma...Kdyby se raději soustředili na zkvalitnění toho potravinového odpadu, co k nám posílají.I naše chyba,že jim to žerem.

      OdpovědětSmazat
      Odpovědi
      1. Pamatuji polské kolony aut za chlebem v Karviné a v Tešine.
        Dnes předběhli naši ekonomiku.
        Válku s Ruskem bude stát miliony slovanských obyvatel.

        Smazat
      2. 17:24
        To jsme to s těmi našimi pošuky dotáhli daleko.
        Tenkrát jsme vtipkovali "Hladový jako polský zájezd". Dnes jsme na srovnatelné úrovni. A není to tím, že by se Poláci najednou naučili hospodařit, ale tím, že my jsme poslali ke kormidlu kreteny, kteří by nezvládli uhlídat ani rodinné finance. Přitom své diletanství ani nemaskovali, ty kretenské fráze o potřebě útlumu a likvidace státního sektoru, průmyslu, zbrojírenství a zemědělství, hlasitě vykřikovali. Prý až spadneme na dno, tak se od něj odrazíme a ukážeme celému světu zuby hospodářského tygra Evropy. Který hňup na toto mohl kývat? Našlo se jich dost, bohužel.

        Smazat
      3. 21:56 On ten Klaus nebyl a není žádný diletant. To pozor. On měl jen jiné zadání, než si většina lidí myslela a než bylo do té doby na danou funkci běžné. On je prostě mafián, jeho společníci taky, a tak jen jednali podle tohoto zadání.

        Smazat
    24. 16:00 Souhlas! Neměli jsme lézt do EU a nemuseli jsme žrát polský a německý odpad. Tam byla ta chyba.

      OdpovědětSmazat
      Odpovědi
      1. Myslím že s kvalitou potravin náš vstup do EU není až tak těsně provázán. I u nás se potravinářský průmysl zlikvidoval hned na začátku a zbytky se zprivatizovaly. Ústřední dva zákony podnikání jsou minimalizace nákladů a maximalizace zisku. Od toho se vše odvíjí. A tak lidé propadlí mamonu hledají a nacházejí nové a nové cesty, jak kvalitní surovinu nahradit méně kvalitní, aby spotřebitel pokud možno nic nepoznal(zvykl si), přičemž limitující je jen podmínka, aby ho to hned nezabilo.
        S kvalitou potravin přímo souvisí likvidace zemědělství, zvláště produktivního. Soukromí zemědělci dnes dostávají nejvýhodnější dotace na takové zemědělství, kde produkt nevzniká, nebo není určený pro českého spotřebitele(zatravnění polí a pravidelné posekání(tzv. údržba krajiny), případně jeho spásání masným typem dobytka určeného pro západní trh, nebo produkce surovin pro biopaliva).

        Smazat
    25. 16:31 Že Polsko nemá potraviny v pořádku chápu, ale proč kritika potravin z Německa, jmenujte mi nějaký ten " odpad". Já osobně nic takového nezaznamenal!

      OdpovědětSmazat
      Odpovědi
      1. Já zaznamenal různou kvalitu stejného výrobku. Pravda škodlivé to nebylo ale v Německu to bylo o něčem jiném, než tady.

        Smazat
      2. 16:38. Pán 17:07 odpověděl za mě. Ano, škodlivé to není - ale to nejsou kočičí a psí konzervy také.

        Smazat
      3. 16:38, v naší kantýně se vyskytla nějaká gastritida z německého masa.

        Smazat
      4. 17:07 Ano, třeba to, že v rybích prstech dovážených k nám je o 5% masa máně, tak vyhlásíme Německu válku! ACH BOŽE!

        Smazat
      5. 11:21
        Na takovou blbost jste přišel zcela sám?

        Smazat
    26. Bude to jím všechno k ničemu žádná konvenční válka nebude. Putin to řekl jasně pokud budou napadením použijí jaderné zbraně.

      OdpovědětSmazat
    27. Na prd jsou Polákům tanky. Rusové je umlátí papachama (-:

      OdpovědětSmazat
      Odpovědi
      1. Rusové se nebojí ničeho na světě, jako tenhle novodobej bohatýr se svým sněžným kvérem (tu na 1 minutě a 12 sekundě) - https://www.youtube.com/watch?v=I1ImlHGLPj0

        To je úplný Ilja Muromec 2! Ovšem bohužel jen do okamžiku kdy mu dojde Bojaryšnik!*):-)))

        Ale to nic, pak nastoupí další hrdinové, např tito ruští Postradatelní!- http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/11081266_102060_c11.jpg

        *) sibiřská pěna do koupele

        Smazat
    28. NATO nám byl čert dlužen. Prej nás bude bránít, vždyť s ním jen útočíme : Jugoslávie, Irák, Afghánistán

      OdpovědětSmazat
    29. Analýza nápisu na brněnské mešitě – potvrzeno, že barvu stříkal muslim vydávající se za antiislamistu?!

      http://svobodnenoviny.eu/analyza-napisu-na-brnenske-mesite-potvrzeno-ze-barvu-strikal-muslim-vydavajici-se-za-antiislamistu/

      OdpovědětSmazat
    30. Polákům budou americké kvéry na hovno. Stačí jim to tak na nás, Slováky, Maďary a Rakušany. S Němci by si nasrali do bot. Než dozbrojí, bude v Německu víc Arabů, než Němců. A na Rusy? Ať to zkusí. Putin to má za pár a něco mi napovídá, že po něm přijde k lizu jiný sekáč. A ten se nezakecá.

      OdpovědětSmazat
      Odpovědi
      1. Nestrašte!To nechce "sekáče", to chce diplomata.
        Helanov

        Smazat
    31. Nemocná smečka - říkám to pořád. Vrátil jsem se z práce - kouknu na diskuze - a ta smečka blbců se tady hádá o Polsku s tankama pořád. Jste vůbec ještě normální? Diskuzní závisláci. Vy jste museli strašně trpět, když se tady změnil diskuzní režim a nemohli jste sem denně lézt a hádat se. Museli jste čučet na ten pitomý a ubohý bulvár na novinkách, a tam se hádat nelze. Na NR můžete - probírat blbosti až do rána. Taky někdy jdete chrápat? Už jsem pochopil, proč mládežníci nesnášejí důchodce. Protože tohleto je strašný - normálně myslící člověk by to nevydržel. Asi by řekl nějaký názor, a konečná, jdu dělat něco jinýho, ale ta smečka závisláků žvaní pořád o tomtéž donekonečna. Proto můj kolega v práci říká, že lidi, kteří denně dřepí u PC a vyhledávají tyhle hádanice nemůžou být duševně v pořádku. Asi je něco v životě poznamenalo. Možná byste o tom měli přemýšlet spíše, než pořád do nekonečna kvákat o Polsku a nákupu tanků. Obdivuji i tu dámu tady - jedinou mezi tou smečkou směšných chlapů - že mezi tím vydrží. Taky asi je něčím nešťastná - něco ji trápí. Ale dobrá ženo - z tohohle vám akorát hrábne, vždyť to vidíte. Už je deset večer a začalo to ráno - hrůza!

      OdpovědětSmazat
      Odpovědi
      1. 21:54 Všichni jsou špatní, jen ty jsi letadlo. Tak jsi to tady všem nandal, vysvětlil, jak je diskutování špatné a kdesi cosi - no a jak jsi to udělal? Ano, diskutováním, čímž ses zařadil po bok nás všech ostatních. Takže hybaj do postele, příslušníku nemocné smečky. A léčit se!

        Smazat
      2. 21:54
        Jak to, že už nespinkáš ? Tak vyčůrat, pomodlit a spinkat !

        Smazat
    32. Polaci si vybrali reckou cestu?...No tak to je pak nemecke banky take schramstnou

      OdpovědětSmazat
    33. Dávám návrh, obnovit Řopíky na Těšínsku a u Špindlu.

      OdpovědětSmazat
    34. Spolupráce Polska a Německa ve vojenské oblasti už jednou vedla k válce. My jsme na to málem fatálně doplatili.

      OdpovědětSmazat
      Odpovědi
      1. nebojte, dnes si Polsko vybralo jiného Hitlera, kterého nám masmédia prezentují jako šiřitele demokracie, šiřitele pravdy a lásky :-)

        Smazat
    35. Před 2. světovou válkou bylo Polsko také takovým zavilým nepřítelem Ruska(SSSR). Stačí jen tento úhel pohledu a mnohé,co následovalo, lze logickou úvahou pochopit.

      OdpovědětSmazat
    36. 10:54 Tak proto napadlo rusko Polsko?! Trochu slabé Jiříku, ale to odpovídá na konec ruské mentalitě, jak jinak.

      OdpovědětSmazat
      Odpovědi
      1. 11:18
        V době Sovětského zahájení obsazování svého území v rámci Curzonovy linie, okupovaného od r.1919 Polskem, už žádné Polsko nebylo, resp. nejednalo se o suverénní státní útvarem.
        SSSR tím nejen že získal zpět své území a Hitlera dál od Moskvy, ale zachránil tím obyvatelstvo daného území(převážně Bělorusy a Ukrajince), před etnickým vyhlazovaním, které na území obsazeném Německem bezprostředně následovalo. Bohužel jen dočasně.

        Smazat
    37. Rusko si vzalo zpět o co je Polsko intervencí připravilo.A co už mu vlastně ani nepatřilo, protože v té době už neexistovalo. Chce to méně ideologie a více historických vědomostí.

      OdpovědětSmazat
    38. Polska, Polska, über alles!"

      OdpovědětSmazat
    39. Vážení, dovolím si říci, že značná část zdejších komentárů je "blbá". Někdo tam píše "historie se opakuje.." Kdo Vám všem, kteří tak hážete všechny ty Poláky do jednoho pytle řekl, že všichni Poláci jsou stejní a moudří Poláci neexistují. Kdo Vám všem - pišícím podobné komentáře řekl, že podobná garnitura politická, jako ta dnešní bude u vesla pořad? Je třeba věřit, že tomu tak nebude a zde je třeba říci, že existují i moudří Poláci, žel bohu já si také myslím, že jsou v menšině - ale ne zanedbatelné. Všichni Emeričané, též nejsou tmaři obdivující každého prezidenta, který je zvolen do uřadu, tak jak toho současného. Mimochodem, když jsem jej viděl na té inauguraci, na té divadelní scéně - protože to bylo divadlo, třeba s tou ženou vzlykající nad smrtí svého muže, vojáka, který padl na Blízkém východě, tak jsem si myslel, že to nebude žádná vyhýbka na žádoucí pro svět kolej. A jak je vidět USA jedou stále po stejné koleji.
      Chtěl jsem říci jen, starejme se raději o to, co se děje u nás doma, to že se budeme vysmívat sousedům, to nám asi moc nepomůže. Starejme se tedy například o to, co nabízí naš knižní trh, protože stav hlav lidských je to nejdůležitější, co ve společnosti je. A teď jdu si ještě jednou prohlédnout ty komentáře.

      OdpovědětSmazat

    Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.