Reklama

sobota 15. února 2020

Když chybí empatie…

Ludmila Jarošová
15.2.2020  ČeskéNárodníListy
V poslední době se setkáváme s tendencí našich oficiálních sdělovacích prostředků co nejvíce bagatelizovat chování nás Čechů během 2. světové války, dělat z nás kolaboranty a zrádce, kteří si vlastně mohou za německou okupaci sami!

Jedna z takových ostudných záležitostí se stala v Památníku v Lidicích. Celá věc začala v minulém roce, kdy (Ne)česká televize odvysílala reportáž coby „neznámý příběh z Lidic“ v pořadu Reportéři ČT. Byla zde napadena matka jedné z lidických žen paní Šupíkové Alžběta Doležalová, že udala svou podnájemci Štěpánku Mikešovou gestapu a ta v důsledku toho byla odvlečena a zemřela v koncentračním táboře. V pořadu uvedli samozřejmě jenom jeden na vodě stojící zdroj tohoto udání, zápis strážmistra Ressla, který ovšem zapsal až tři roky po tomto domnělém udání, ačkoliv v roce 1942, kdy se to mělo stát, žádný zápis o tom udělán nebyl. Reportáž se opírala o publikování tohoto zápisu v knize historika Vojtěcha Kyncla s názvem Lidice, zrození symbolu. Tento historik si však zápis neověřil v historickém kontextu, nepracoval s prameny a uvedl tento zápis jako jedinou zjevenou pravdu, čímž utkvěla vina na paní již přes 70 let mrtvé, která se samozřejmě nemohla bránit. Autoři této reportáže měli tu drzost, že vyzvali matku obviněné, 88 letou paní Šupíkovou, aby šla do televize „bránit svou matku“, ačkoliv ta byla v té době desetiletá. Čímž této paní samozřejmě způsobili zdravotní újmu. Prostě hyenistické chování!

Přitom jiný historik, Vojtěch Šustek, toto obvinění vyvrátil ve své práci Nepravdivé obvinění z udavačství lidické ženy Alžběty Doležalové, která vyšla ve Slánském obzoru v roce 2018. Z kontextu této práce vyplývá, že strážmistr Ressl si toto obvinění po válce vymyslel, aby si zachránil kůži před obviněním z kolaborace s nacistickým režimem. To ale pochopitelně naši (Ne)českou televizi nezajímá. Kdyby tato televize byla „česká“, kdyby se snažila o objektivitu, musela by přeci pozvat do pořadu i historiky s jinými názory a s jinými badatelskými výsledky!

Celá věc vyústila v odvolání ředitelky Památníku Lidice Martiny Lehmannové. Ministr Zaorálek byl doslova otřesen nedostatkem empatie, která se v této věci projevila. Nedostatkem empatie k přeživším, nedostatkem empatie ke staré paní, nedostatkem empatie k zemřelým na následky věznění, protože matka paní Šupíkové zemřela na tuberkulózu na následky věznění v koncentračním táboře velmi brzy po návratu z tábora.

Všem, kteří by si chtěli přečíst podrobnosti o tomto případu, doporučujeme výše zmíněnou práci historika Vojtěcha Šustka.

Celá věc vede k zamyšlení, není to jediná věc, na které se podílí naše televize! Jak můžeme hledat empatii tam, kde není! Hlavně ne k nám, českým občanům, nám všem, kterým má sloužit, informovat, ale nikoliv manipulovat. Hlavně že musíme všichni platit povinné poplatky bez ohledu na to, zda ji sledujeme nebo ne! Je už nejvyšší čas, aby se tyto poplatky zrušily, ale toho se asi nedočkáme!


Mgr. Ludmila Jarošová, Brno

192 komentářů :

  1. Ach bóže!
    To zas někdo předhodil národu chutné soustíčko na chroupání...
    Lehmanová hanba, hanba...Kyncl sláva, sláva...
    A nebo naopak?
    A není to PO TĚCH LETECH už fuk?
    Spíš by mne zajímalo, kolik historiků a státních úředníků se v tom památníků po 78 (!) letech od té tragické události ještě dneska živí....Velice slušně živí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není to vůbec jedno! Nemine den, abych se někde nedočetl, jak jsme se hrozně zachovali vůči bývalým německým spoluobčanům při odsunu, nebo jak řádil sovětský voják při dobývání Německa atd. Prakticky se však přestalo mluvit o skutečných a nesrovnatelně děsivějších zločinech Němců na Češích a dalších slovanských národech. A to prostě není náhoda, to je očividná snaha přemalovat dějiny a z obětí udělat téměř viníky...

      Vymazat
    2. Ministr kultury, ex ministr zahraničí, ... excenzor Čsl.TV Ostrava na co sáhne to "po...". Je to jen "mluvící hlava" a expremiérem Sobotkou to byla dvojka a když máknul exministr Chovanec, tak se třásly i vrata od stodoly. Dokud budou takové to politické nuly řešit problémy, máme se ještě na co těšit. Teď budeme řešit vysílačky, možná se s tím měl malinko umáznout "dluh ČSSD".

      Vymazat
    3. Helanov, ten článek je o Vás, nejste schopná empatie se starou paní Šupíkovou a lidmi z Lidic, stejně jako té empatie není schopný Wolner, Lehmanová, Kyncl a další repotréři v ČT.
      Historik V.Šustek je rovný chlap, který ty zrůdičky odhalil ..

      Vymazat
    4. Je pravdou, že si vůbec nedokážeme představit hrůzu, kterou tito nevinní lidé museli prožít. A paní Helanow, Vám kdyby německý nacista zabil matku, manžela, dítě...rodinu a Vy byste přežila koncentrák, tak byste řekla, že už po 78 letech o nic nejde? To by se prostě v jiné civilizované zemi nestalo

      Vymazat
    5. Helanov ,jste primitivni tupa slepice.Co vic dodat.

      Vymazat
    6. Ne, už tě nebudu uctivě oslovovat. Ani jménem ani uctivým pravopisem, jestli chápeš, co mám na mysli. Pokud jsem si dříve mohl myslet, no bože dělá se jen chytrou, tak co. Ale překročila jsi meze, meze ze kterých mají radost jen dnešní zrádci nejen našeho národa, ale celé Evropy. Sklouzla jsi tam, odkud pro tebe není návratu. Tvoje příspěvky pro mne, když to tu navštívím, nebudou nadále existovat. Nechci nikomu nic nařizovat, ale doporučil bych ostatním se nad tím samým zamyslet. Nebylo to totiž poprvé. Sladký život v nevědomosti a tuposti. Vy byste nebyla tou, které když je Němci popravovali, umírali se slovy: "Jsme šťastné, že takto můžeme zemřít pro svůj národ."

      Vymazat
    7. Bagoun- souhlas, taková, rádoby do všeho zasvěcená,kvokna. Q.

      Vymazat
    8. Helanov,jste pro mě "póvl"

      Vymazat
    9. Tohle jsi Helanov prostě prokoučovala. Všichni odpovídající to cítí kupodivu stejně.

      Vymazat
    10. V ČT sedí jen svině ! A ta Lehmanová, spolu s deseti co dali výpověď, si zaslouží tvrdé, velmi tvrdé odsouzení za zradu českého národa za prachy !!!

      Vymazat
    11. Nedáváte pozor na to co čtete, pánové! Kdybyste dávali, nebo si pamatovali co napsala, věděli byste, že babička Helanow byla Češka a její děda Němec co byl odsunut. A s tím se Helanov dodnes nevyrovnala. Asi má problém připustit si, že moc hodnej Němec asi nebyl, jinak by to mohl zůstat. A pak má Helanow ještě jeden problém. Zapomíná na přísloví mlčeti zlato. Aspoň někdy.

      Vymazat
    12. Souhlas s mnoha příspěvky. Matka byla nasazená na nucené práce v Německu a dostala se na statek vysokého důstojníka SS. Tam onemocněla, léčbu jí odmítly. tak statkářka požádala o výměnu pracovnic. Když matka odcházela, řekla jí statkářka, "jsem hrdá na to, že plním požadavek Hitlera - likvidovat negermanské rasy". Zemřela docela brzy. Otce někdo udal, že nesouhlasí s obsazením ČR a již se z Osvětimi nevrátil.
      Gerhard

      Vymazat
    13. Je to znát již od Lisabonské smlouvy, kdy se Německo vyhouplo do sedla EU většinovým hlasováním, že se větry obrátily a ostře fouká jen a pouze na Východ.
      Než dosáhneme uhlíkové neutrality budeme slyšet od „našich historiků“, že nás osvobodili Němci.

      Vymazat
    14. Když už i německá kancléřka Merkelová řekla, že odsun Němců byl neospravedlnitelný, ačkoliv byl rozhodnut vítěznými velmocemi v Postupimi, tak to už zachází dál než bychom měli tolerovat. Je s podivem, že naše vláda, nebo alespoň MZV na to nereagovaly. Sudetský Čech.

      Vymazat
    15. 22:13...Co lžeš, hajzle!?
      Můj děda byl běloruský exulant,slušný člověk, který se tady asimiloval a cítil se jako Čech.
      V 45 bohužel musel opustit svou českou rodinu, pak sklapla železná opona a už se se svými blízkými nikdy neviděl.

      Vymazat
    16. 12:15, opět jste přestřelila a ještě k tomu u citlivého tématu, tak se nedivte, že na vás dědci útočí. Příště s tím "..je to po těch letech fuk.." v čase, kdy se neurvale v hlavním proudu přepisuje historie, ani do diskuse nelezte, jinak sklidíte podobné ovoce neskonalého obdivu.

      Vymazat
    17. 22:15 Napsalas to v souvislosti s odsunutejma Sudeťákama. Národnost dědy jsi neuvedla, tak se nediv. Vynadej sama sobě.

      Vymazat
    18. Byl jsem vůči výrokům Helanov zdrženlivě slušný. Má to být žena. Teď zcela souhlasím s formulacemi přispěvatelů z 18:09 a 19:52. Skutečně nesoudná, neznalá s.... I když má autentizovány texty, které jen těžko mohou být z její hlavy. Možná to cosi signalizuje.

      Vymazat
  2. Jsme jedniný národ v Evropě, z níž se Němcům nepodařilo sestavit jedinou bojeschopnou jednotku a nasadit ji proti spojencům. Proti odboji musel být povolán Heydrich. Byli jsme zrazení Anglií, Francií a napadeni Německem, Polskem a Maďarskem. Přesto jsme pro němcům a jejich pomahačům bojovali na všech frontách a i doma v odboji. Naše národní čest je čistá, na rozdíl od ostatních. Nikdy jsme se nepodíleli ne německých zvěrstvech. Proto na nás musí útočit. Hajzl vedle sebe nesnese čestného. Naše národní i vojenská čest byla činností našeho národa za II. světové války zachována. Kdo z ostatních to může říct?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Palec nahoru! 16:38
      Byli jsme navíc osamoceni a přesto se naši předci nelekli. Bylo mnoho akcí protestu jako třeba známý pohřeb Jana Opletala, převoz pozůstatků Karla Hynka Máchy, byli první stávky. A nebo slavnosti v Domažlicích, symbolické "zemi" Chodů ochránců našich hranic. Nacisté postupně utahovali šrouby nátlaku a tak se měnila i taktika. Stávky se "vedly za rozumné" důvody. Železničářům bylo pod trestem smrti zakázáno nosit do práce obyčejný nůž. Hadičky byly tak svůdně vhodné k řezu ... Příchod Hedricha byl důsledkem velkých obtíží pro okupanty a v Německu se obávali dokonce povstání! Dalším úkolem Heydricha bylo zajištění pomocí metody cukru a biče zvýšení produkce v protektorátních továrnách. Zde se taktika opět částečně změnila a vše "nevhodné" se přímo svádělo na nekvalitní válečný často náhradní materiál.
      Po atentátu na Heydricha přišla surová "odpověď Němců. Málokde jsem zaznamenal, že například oni nedokázali pochopit, že ženy umírali se slovy: "Jsme šťastné, že můžeme zemřít pro svou zem." Mnozí popravovaní zpívali naši hymnu do poslední možné chvíle (záznamy z poprav). Od vysídlení "nevhodných" zdejších (čili nás samých) obyvatel nás zachránilo vítězství Rudé armády u Stalingradu. První pokus už byl, vysídlovalo se pro vytvoření cvičiště pro německá vojska.
      Jak se blížila fronta "zpět" k našim hranicím, odpor vzrůstal ještě více.
      Pokud si chce někdo "osvěžit" jak to bylo například se "slavným" osvobozením Plzně měl by si přečíst knihu Boštík, J.: Jak to bylo s osvobozením Plzně? Orego. Nebo si můžete přečíst pro stručnější informaci článek http://www.novysmer.cz/index.php/historie/1689-jak-to-bylo-pi-osvobozeni-plzn budete možná i překvapeni, co se tam dělo a proč vlastně "osvobodili" Plzeň.

      Tam je také na velmi solidní úrovni mnoho historických článků nejen z naší historie v snadno osvojitelné a fakty podložené formě.

      Ne. skutečný český národ se tehdy jako nikdy předtím nevzdal. To jen stejný druh lidí jako dnes, se podílel na naší porobě, na zradě našich národních zájmů. Člověka poznáte nejen podle humanistických pohledů, pohledů na spravedlnost, ale také podle vztahu ke všemu národnímu. Proto nestačí být jen pro svůj národ, ale člověk musí být také pro lidskost, spravedlnost a poctivost. Kdo je dnes kdo, je pro mne celkem snadno rozpoznatelné.

      Vymazat
    2. Naše vojenská čest padla, když Beneš zbaběle přijal Mnichovský diktát. A naše národní čest dostala s odsunem Němců taky na frak. Kupř. při masakru na Švédských šancích zemřelo rukou českých vojaků 265 nevinných lidí, převážně žen a dětí. Přestaňme si už naši minulost lakovat na růžovo! Mou nadějí je, že k mladým se dnes dostávají informace více vyvážené. Učitel

      Vymazat
    3. 20.08 Učitelský troubo, Němci nebyli nevinní, o těch málo Němcích neúčastnících se kolektivní německé blbosti Češi věděli a nechali je na pokoji.
      Stejné je to dnes s Čechy, je jenom málo čestných lidí o kterých nezblblí lidé vzájemně vědí, ale ty patříš mezi ty zblblé idioty a oni o tobě vědí, tak se moc v té tvojí škole neprojevuj ... to je dobrá rada ..

      Vymazat
    4. 20:26 Když chybí argumenty, napadne se autor. Ještě jednou - na tragédii 2. sv. války máme svůj díl viny. Musíme o tom mluvit, vaše národovecké báchorky nás nespasí. Když se řekne Lidice, je třeba vzpomenout i Švédské šance.

      Vymazat
    5. 20.08 Němci prostě dopadli podle prototypu LUSTRAČNÍHO ZÁKONA, když si nepřestali hrát na vyvolené... i potom, co prohráli a původní vyvolení začali účtovat... dostali, o co si s německou důkladností léta koledovali. Kdo nechtěl odsunout HEIM INS REICH... občas dostal po zásluze.

      Vymazat
    6. Flagelante 20.45, 20.46 je odpovědí i pro vás.

      Vymazat
    7. 20.46 Nic si nepochopil učiteli, mluvit ano, ale nesrovnávat nesrovnatelné (např. Lidice - Švědské šance, nacismus - komunismus atd.) nepřekrucovat podle požadavku doby, neoblbovat mladé nezkušené lidi ..
      Upozornění na hloupost není napadání ..

      Vymazat
    8. Oprava 20.56 je odpověď 20.45 (nikoli 20.46), omluva pro 20.46

      Vymazat
    9. 20:56 V čem je utrpení žen a dětí na Švédských šancích jiné než v Lidicích?

      Vymazat
    10. 21.14 Zamysli se, kdo byl agresor a původce zla, kdo první vyháněl a tyranizoval spoluobyvatele atd ..., a ty ženy a děti si strč za klobouk (je to profláklá citová manimulace) byli tam i muži.
      A už toho nech, nechtěj abych tě poslal do prdele ..

      Vymazat
    11. 21:14
      V příčinách a následcích, troubo! Pokud něco takového skutečně někde někoho učí, kdyby třeba jen jíst příborem ve zvláštní škole, je to znakem konečného stádia rozkladu tohoto torza státu.

      Vymazat
    12. Ten 20:08 se prohlásil za učitele. Pevně doufám, že lže, neb takový blbec snad ani učitelem nemůže být.

      Vymazat
    13. 15. února 2020 20:08. Nemyslím si, že naše vojenská čest padla přijetím Mnichovského diktátu. Bez spojenců by to byla skutečně čirá sebevražda. Stačí jen připomenout, že proti nám bylo i Polsko a co Slováci. A odsun Němců byl akt spravedlnosti. Ano, spíše jde o excesy při jeho provádění, za které se opravdu můžeme stydět. Ale, co už kdo víme skutečně o této době, abychom mohli tak jednoznačně soudit. Ale jinak souhlas. Takovéto jednoznačné soudy o národní a vojenské cti jsou zbytečná demagogie.

      Vymazat
    14. Souhlasím s učitelem!
      V čem byli jiní ti lidé v Lidicích a na Švédských šancích?
      V NIČEM!!!
      Na těch prvních si vylili zlost náckové a na těch druhých Češi.
      Nespravedlivé to bylo v OBOU případech, jedny i druhé oběti semlela válka.
      Ani jedni ani druzí tu válku nerozpoutali.

      Vymazat
    15. 22:04
      Skutečně to nejde nikterak okecat, v roce 1938 proti nám nestálo jen šedesátimilionové, za americké a britské peníze dobře vyzbrojené Německo, ale také Rakousko, Polsko, Maďarsko a nedalo se spolehnout ani na Slovensko. Nepřátelé a hyeny stály kolem celé hranice. K tomu by neuposlechnutí diktátu proti nám postavilo ještě i Británii a Francii. Upekli na nás takové svinstvo, že z toho skutečně nebylo východisko.
      Jen blbeček nebo nepřítel může plácat něco o tom, že jsme měli spáchat takovou sebevraždu. Mnohem lépe jsme udělali tím, že jsme sestavili bojové jednotky v SSSR a Británii, to mělo svůj nezpochybnitelný efekt.

      Vymazat
    16. 22:18
      Pro ty ještě blbější než "učitel".
      V příčinách a následcích, troubo!

      Sice jste zde již dost profláklá persona, kterou asi málokdo bere vážně, ale za ten ctrl+c a ctrl+v mi zatím ještě stojíte. Za víc ne.

      Vymazat
    17. 20.45
      Když se řekne Švédské šance je třeba vzpomenout dvě věci:
      1) Terezín plus 360 000 zavražděných Čechů. Nepadli v boji, takže zavražděných.
      2) Že mrtvé na Šancích nemá na triku jakýsi zhůvěřilý dav Čechů, ale hovado jménem Karol Pazůr.
      A ještě jedna věc. Tuhle manipulaci si trénujte na blbečky v kavárně, buďte té lásky. Tam by vám to mohli žrát. Tady těžko.

      Vymazat
    18. 22:18
      Zase zaměňujete. Kdyby se nestalo PRVNÍ nestalo by se DRUHÉ. Polopatičtěji to nelze vysvětlit. Když tohle nepochopíte, pak skutečně musíte souhlasit s tím "učitelem". Copak jste nepochopila, že skutečný učitel by takto nepsal? Ani se vzděláním vrzavého radvance! Podle vás Češi měli celou válku držet krok a hubu. Já jsem hrdý na to, že konkrétně moji prarodiče se nebáli a aspoň NĚCO dělali. A co vaši předkové? Seděli doma za pecí? Pokud ne, pak jim děláte hanbu.

      Vymazat
    19. Pro "učitele" 20:08 K té vojenské cti - přečtěte si a pokuste se pochopit alespoň tento článek - http://www.bezpolitickekorektnosti.cz/?p=85638 .
      Pro Helanov 22:18 - na to, aby gauneři neterorizovali lidi, existují ve státě jisté struktury - policie, soudy, vězení, ... Pokud někdo tyto struktury rozbije, gauneři mají préé. Otázka pro Vás: kdo rozbil strukturu československého státu? (Ten je vinen vším, co následovalo.) Dále si všimněte, že vraždění v Lidicích probíhalo za plné podpory funkčních státních struktur německé říše. Vraždění po válce byly excesy skupin a jednotlivců v nastalém marasmu.

      Vymazat
    20. 22:18 Aspoň si ty káčo najdi na inernetu jak to na šancích bylo! Dřepíš na PC jak slepice na vejcích tak si to najdi a pak se teprve ser do diskuze!
      A nedělej z Němců nějaký ukřivděný chudáčky. Ty co nebyli svině, skončili v koncentrákách jako první! To nevíš, kravko? Ty co zbyli byli náckové a jejich rodiny. Mám s nimi snad cítit soucit? A proč?! Necítím ho! A seru na to, co si o tom kdo myslí! Jestli ty vidíš vyháněný Němce, já vidím vyháněný Čechy, jestli ty vidíš Šance, já já vidím Lidice, Ležáky, Terezín, Lety, umlácený na gestapu a poslaný do koncentráku, jestli ty vidíš vyhnaný Němce, já vidím neprávem odsunutý Němce, protože právem, ve smyslu platného zákona, se za velezradu věšelo! Takže je měli všechny, muže jako ženy, pověsit a děti vrazit do sirotčinců? To by se ti líbilo?
      Radši drž hubu, dyž si do ní nevidíš, píčo.



      Vymazat
    21. Dovoluji si k této záležitosti doporučit "vygoogleovat" občan_havel; v souvislostech tam najdete všechno!!!

      Vymazat
    22. Lidice byly z velké části českým dílem. Celý stát pátral po vrazích protektora, s tím Němci neměli nic. O Lidicích rozhodl český udavač a české četnictvo, které trvalo na exemplárním potrestání. Učitel

      Vymazat
    23. 6:42
      Asi budete velmi zakomplexován, když místo plně přiléhavého označení "blb" se podepisujete "učitel". Nikdo než nezpochybnitelný blb, by po tom všem, co vám odpověděli komentátoři reagující na vaše předešlé erupce blbosti, nemohl vypotit jako naprostý ignorant opět takovouto další hloupost.
      Víte co, postavte se před zrcadlo a několikrát opakujte "jsem blb, jsem blb, jsem blb". Není vyloučeno, že i vy náhle zažijete pocit harmonie, jako když zapadne poslední díl skládačky a celá struktura začne dávat smysl.

      Vymazat
    24. Ve skutečnosti tato země byla součástí Svaté římské říše a jejího nástupce - Rakouského císařství, od kterých obou jste dostali šanci stát se z poloslovanských divochů západní civilizací alespoň krapet dotčenými lidmi, ale tu jste nevyužili! Zbyli tu pouze prolhaní, sebechvalní a sebeklamní Čecháčci - mistři světa v obrazoborectví, strhávání soch a symbolů, přejmenovávání ulic i vlastního státu a falšování vlastní historie, založené na bratrovraždách a zákeřných záludnostech. Nedorostli pro vlastní samostatný stát, nezaložený na literárních a politických padělcích a intrikách, jakož i na uplacených rakouských dezertérech. Bohužel o zpustlou Kotlinu už nikdo z vyspělejších sousedů nestojí (aby si vlastní stát nezamořil). Historie lenivého, příživnického pronároda se stále dokola opakuje: etapu lžidemokracie vystřídá diktatura lapkovské lůzy, která se následně připojí k zacinkání klíči – až zase všechno nakradené prožere. A každých dvacet let plive na tu lůzu předchozí a nostalgicky vzpomíná na tu lůzu předpředchozí. Snad jedině za tzv. Protektorátu si trochu spravili reputaci, když s jejich nikoliv bezvýznamnou pomocí se podařilo eliminovat tisíce vlastizrádných, protievropských komunistů (bohužel ani to nestačilo)! Pravda vyděsí!!!

      Vymazat
    25. 6:42 Prosím, nepoužívejte můj nick. Toto není můj názor. Děsivou tragédii Lidíc a vinu nacistů nijak nezpochybňuji. Ucitel

      Vymazat
    26. 23:23...Z Němců ukřivděné chudáčky nedělám.
      Jenom jsem napsala, že nevinný zabitý je nevinný zabitý, ať už má národnost jakou chce.Tečka.

      Vymazat
    27. 12:33 Souhlasila jsi s učitelem? Souhlasila. Nevím, proč bych měl jako Čech cítit vinu za Šance. To bych ji moh zrovna tak cítit za vraždu Otýlie Vranské. Obojí byly činy konkrétního zmrda, ne zhůvěřilého davu rozběsněných Čechů. Tak samo brněnský pochod smrti. Viník - Zemský národní výbor města Brna. Ústecký masakr. Viník - Revoluční gardy s požehnáním Beneše a Noska, ožralí rudoarmějci, a "neznámí civilisté" (se zbraněmi!) kteří byli do Ústí dopraveny vlakem. Z Prahy. Ústečtí Češi naopak byli proti a kde to šlo, snažili se Němcům pomáhat! Proč se o tomhle "učitel" manipulace nepíše? Postoloprtský masakr. Viník - Revoluční gardy - co to bylo za svině a kdo je měl na povel si dohledej. Hlavní viník toho všeho ale byl Beneš! Proč, to si taky dohledej. Místo hodiny žvanění hodinu hledej. A najdeš. Samozřejmě že ne v paměti národa. Tečka.

      Vymazat
    28. 17:22 jak jste došel k tomu, že obviňujete prezidenta ČSR Dr. Edvarda Beneše? Ten, podle mého rozhodnul zodpovědně, když národ, tedy v podstatě Čechy, Moravany a Slezany nehnal na jatka, ale s téměř geniální předvídavostí dovedl národ, včetně Slováků na pozici vítězných států Druhé světové války. Když na jedné straně je mu vyčítáno, že "kapituloval", na druhé straně, že zavelel k atentátu na R. Heydricha a tím způsobil masakr německé říšské moci především na obyvatelích Čech. To vám odpovídám jako pamětník a válečný utečenec ze Sudet, který jako adolescent obrečel odsun svých nových, německých kamarádů v roce 1946. Vykecávají se a soudí tady lidé, kteří o těch časech nevědí vůbec nic. Přál bych jim, aby si to prožili.

      Vymazat
    29. 22:04 excesy při odsunu Němců jsou často zaměňovány s pohybem kolon obyvatel východní části Velkoněmecké říše, která pořádala evakuaci před postupující Rudou armádou (tzv. národní hosté Protektorátu), potom neorganizovaným vyháněním Němců z původně německého území, které připadlo (nebo bylo navráceno podle výsledku bitvy u Grunwaldu) Polsku, tedy Poláky, se kterými se Říše věru nemazlila. Skutečný odsun obyvatel ČSR německé národnosti, na základě rozhodnutí "Velkě čtyřky", tedy vítězných mocností, byl zahájen v roce 1946 a to podle přísl. orgánů okupačních mocností zcela spořádaně, s naprosto kladným ohodnocením. Jsem pamětníkem, tak se někteří blbě a tendenčně vykecávejte. A ignorujte, jak asi Němce mohli vnímat ti, kteří na vlastní oči koncem války počínaje únorem 1945, viděli evakuaci koncentračních táborů z východu Říše, když vězni a vězenkyně byli hnáni bez jídla, valného oblečení, často bez bot a jakéhokoli noclehu ozbrojeným komandem neznámo kam na západ. Neschopní chůze a umírající byli ponecháváni po příkopech, dobiti nebo, vlastně milosrdně zastřeleni. Jakákoli pomoc, zejména uprchlíkům, byla trestána. Divíte se, že očítí svědci mohli vůči Němcům, bezprostředně po zážitku, reagovat spontánně? Tušíte vůbec, jakou hrůzou je válka? Dovedete si představit, že např. bombardování Drážďan, Prahy, Pardubic, Kolína, Ústí nad Labem, Litvínova ... mělo ještě ve stokilometrové vzdálenosti ozvu v drnčení oken? Že padaly zápalné pumy na obytné oblasti?

      Vymazat
    30. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    31. 21:54 Jak? Z vyprávění pamětníků, konkrétně dědy a jeho bratrů, babičky, otce, a dalších příbuzných, jako i nepříbuzných pamětníků, a potom, protože to bylo v rozporu s dějepisem, vlastním pečlivým studiem zaznamenané, ale tajené historie. Mě zajímá skutečnost, ne tvrzení. Proto se snažím ke skutečnosti co nejvíce přiblížit a to pokud možno z nezaujatých pramenů.
      Nechci se vás dotknout, ani vám brát iluze nebo přesvědčení, určitě jste si prožil své, jen tvrdím, že všechny masakry na území ČSR se udály s tichým souhlasem Beneše. Nebo, abych byl přesný, masakry iniciovalo OBZ, konkrétně Reicin a Vaš - Beneš jen tiše souhlasil. Přesto, že to patří k "tajené historii", není problém to dohledat. Tehdy se Benešovi zmíněné VYPROVOKOVANÉ masakry, včetně všech excesů, moc hodily do krámu. Podporovaly jeho tvrzení na mezinárodním fóru, že mírové soužití Čechů s Němci je po válce vyloučené a proto je odsun jediným možným řešením jak pro Němce, tak pro Čechy. Masakry a excesy byla jeho esa při jednání o odsunu jinak řečeno. Nezlobte se, ale nemohu si vážit E. Beneše. Lépe řečeno Beneše od r. 1938.
      Myslíte, že mi je jedno, jak se k masakrům vyjádřil L. Svoboda, nebo že mi nevadí, že L. Svoboda, který má mou hlubokou úctu, podepsal pendrekový zákon? Není. Není mi to jedno. Ale proto ještě nebudu zavírat oči, i kdyby je všichni zavírali.
      Ptal jste se - odpovídám. Nezlobte se.
      S úctou diskutující.

      Vymazat
    32. 21:54
      Na pozici vítězných států nás nedovedl Beneš, ale Ludvík svoboda, jež doslova z ničeho vydupal armádu, a to PROTI VŮLI BENEŠE, jenž byl silně proti a házel mu klacky pod nohy kde a jak mohl. Benešová představa byla, že se Svobodova armáda zapojí symbolicky až na konci války - ne že bude po boku sovětů a pod jejich vedením bojovat. Jenže Svoboda by se spojil třeba se samotným peklem aby mohl proti Němcům bojovat a na Beneše a jeho představy... kálel, dejme tomu. A jen díky Svobodovi, ne díky Benešovi, můžeme být, ač skromně, hrdí.

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trochu se ti to v hlavě dost pomotalo, tak se raději věnuj nějaké lehčí činnosti 16:53, třeba vybírání popelnic v júesej...

      Vymazat
    2. Téměř každý sudetský Němec uměl česky. Jestli myslíš tyto naše občany tak máš pravdu. Naši vojáci a dobrovolníci bojovali na straně vítězů VB,USA,CCCP a jsem jako Čech na to hrdý, což ty nemůžeš. Fakt seš guma. Hurvínek

      Vymazat
    3. Jo , máme z 2.světové války tolik obětí jako USs.
      Poměr obyvatel? Kdo je tedy větší hrdina? A to ty ztráty měli hlavně v Japonsku. Proto atomovky..

      Vymazat
    4. 16:53 kecá, viz

      https://cs.wikipedia.org/wiki/31._dobrovolnická_granátnická_divize_S

      https://cs.wikipedia.org/wiki/32._divize_tankových_granátníků_SS_„30._Januar“

      Vymazat
    5. Honolulu je úporný troll. Ten nesmysl s česky mluvícími SS divizemi mu tady diskutující už několikrát vyvrátili. On, idiot k pohledání, nedá a nedá pokoj se svojí "antickou knihovnou". Jestli umí vůbec číst, tak nerozumí psanému. Jsme rád, že tu hnidu mažou.

      Vymazat
    6. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    7. Anonymní 15. února 2020 17:18
      Máte pravdu. Měli bychom být hrdí za těchto souvislostí, že jsme Hurvínci. Onen tamten totiž Hurvínka ani nikdy nepochopil.
      Jsem tedy Hurvínek číslo dva.

      Vymazat
    8. Divize SS složená z Čechů? Honolule ty jsi magor. Sudečtí občané německé národnosti mluvící česky, ano! A komu věříš, je mi u p.dele.Hurvínek

      Vymazat
    9. Ja, ja moje pradědečka byla občan Bemen und méren a bojovala v jednotka SS na rusku. Ale já musela bojoval. Přítel Honolula, můj praděda byla dobrý občan Bohemia! Děkovala že o našich předkách psala. Heil!

      Vymazat
    10. Floridský Hurvajzi, přečti si toto a dej si to za rámeček nad svou antickou knihovnu:

      https://www.valka.cz/11635-Zahada-jedne-divize-aneb-31-SS-dobrovolnicka-granatnicka-divize

      A už nech vyvádění!

      Vymazat
    11. V dobrovolných praporech SS bojovalo 357 tisíc Čechů.

      Vymazat
    12. To určitě ty havlopussynko!

      Vymazat
    13. 17:48 Hovno vyvrátil! Nezapomeň že naprostou většinu lidu tu ještě netvořila místním odulcům podobná individua, těch tu byla mizivá menšina! Ovšem normální Češi byli tehdy skuteční Evropané, masově se hlásící k boji za evropské hodnoty! Až mongolský vpád v květnu 45 to změnil a vedl k dnešnímu tristnímu stavu. Zbyli tu jen prolhaní, sebechvalní a sebeklamní Čecháčci, mistři světa v obrazoborectví, strhávání soch a symbolů, přejmenovávání ulic i vlastního státu a falšování vlastní historie co neumí ani spravovat vlastní zemi! A přitom i ten Švajc jim mohl čučet na záda, kdyby Čechy&Morava zůstaly součástí Rakouska, nikdy by se Sudety nevzbouřily a vítězi války pak nemuseli nahrazovat vzdělané pracovité Němce negramotnou loupeživou menšinou importovanou ze Slovenska! Rusáci by neovládl toto území a my dneska mohli mít prosperující zemi. Místo toho máme v Evropě nejdražší vodu, telefon, elektriku, potraviny (a to je pro východní Evropu dělají ještě ošizené z náhražek) a to vše za 1/3 mzdu než má za stejnou práci Rakušan či Francouz ...

      Vymazat
    14. Malovat nemalovat na růžovo - co? Nacismus bylo historicky největší protilidské svinstvo a 92 % dospělých Němců u nás se hlásilo "hrdě" k nacismus, antisemitismu, hlásalo potřebu vyhlazení českého národa a také tak s námi Čechy zacházelo do posledních minut války. V Brně se masově popravovalo den před jeho osvobozením 25.4.45, ve Velkém Mezeříčí ve dnech po 5. květnu 1945 bylo zmasakrováno sadisticky s perverzí vlastní jen velkoněmeckému národu přes 45 lidí, v Třešti 7. května 1945 bylo zmasakrováno 36 občanů také se sadismem vlastním Němcům, tamní lékárník byl uvláčen k smrti přivázán za nohy za automobil, který objížděl městem, v Německém - dnes Sběžném bylo povraždwěno 7 civilistů, také "pro zábavu", jedna babička přes 70 roků o holi! Civilizovaný národ - Němci? Nevím, ale jejich historie je přeplněná nadutostí, povýšeností. Vírou ve své nadlidství a přesvědčením, že oni jsou páni a ostatní lidé světa jsou jen kmáni, jejich pucfleci. Mluvme o perverzi, kterou byl národ německý zachvácen, mluvme o jejich velkovýrobě Lidic na Ukrajině, v Rusku, v Bělorusku, nejen u nás, mluvme o jejich bestialitě a pak se bavme o přiměřenosti či nepřiměřenosti odplaty těch, kterým byli sadisticky povražděni jejich blízcí. Mluvme o holokaustu, koncentrácích. Pár jsem jich shlédl, ta hrůza, kterou tam Němci prováděli na lidech, to masakrování, jen ta představa dusit lidi plynem a pak je vidlemi házet do spalovny jako odpad!!! To byl německý národ a z toho se nevybabrá, snad za pár století, pokud s pokorou přijme pravdu o své odporné minulosti!

      Vymazat
    15. 6:45 357 000 říkáte? Kolik by to muselo být ročníků z bojeschopného obyvatelstva Protektorátu Böhmen und Mähren byste nám nevypočítal? Spolu s ročníky 1921,1922 a částečně 1923 "totálně nasazenými", tedy odvelenými na (nucené) práce do Reichu? Když už lžete, tak prosím ne tak nesmyslně hloupě. Ve Wehrmachtu ani SS občan resp. obyvatel Protektorátu, pokud nebyl průkazně německé národnosti, nebo se "nedal k Němcům", tedy mu nebylo přiznáno říšskoněmecké občanství, sloužit nemohl. To ani, kdyby chtěl! Vím to s jistou i proto, že jsem ročník 1930. "Odvedeni" a odveleni by totiž museli být všichni jakžtakž schopní muži ve věku 19 až 30 let. Kdopak by asi potom zajišťoval válečnou výrobu, když zaměstnaní na válečných výrobách „totálně nasazováni“ do Reichu ani nebyli? Ostatně, za celou tu válku pamatuju řadu známých, co byli "totálně nasazeni", ale nikoho, kdo by sloužil ve Wehrmachtu. Natož v SS. Prolhanče!

      Vymazat
    16. 6.45 Tak to celá vaše rodina pobírala z NSR (dnes SRN) veteránské důchody... Jak bylo v NAPOLA flástenče?

      Vymazat
    17. 12:44 Co ty o tom víš? Krom toho Češi byli za Hitlera uváděni výslovně jako árijský národ s rodokmeny svých předků, z českých chlapců se měl vytvářet nový nordický vůdcovský dorost na těchto elitních školách NAPOLA. Rovněž tak čeští muži měli být přijímáni do řad SS a „česká krev“ byla zákonem chráněná před míšením se Židy… Etablovaná česká historiografie k těmto skutečnostem mlčí, jelikož se tato historicky podložená fakta nehodí do narýsovaného lživého konceptu, podle nějž neměli Češi v nové Hitlerově Evropě fyzicky co pohledávat.

      Vymazat
  4. Lululu dej sem důkaz nebo drž hubu!
    A neotírej s tu svou nevymáchanou o lidické oběti!

    OdpovědětVymazat
  5. A nejvíce se rozčiluje Angela, rusky už nemůže na Donbasu recitovat, tak je jak Bohoušek Sobotka. Jen dělá "dusno", ale měla by si dávat pozor, aby nezakopla.
    Já našel papír, jak se hlásili do partyzánského oddílu 28.5.1945 a před tím pracovali na úřadu, kam se Češi neměli možnost dostat.

    OdpovědětVymazat
  6. Kolaborantů, konfidentů a hajlujících Čechů bylo za nacistické okupace právě tolik, kolik je dnes kolaborantů, konfidentů, udavačů a USA rektoskopů! Poznáte je dobře i zde mezi přispěvateli podle jejich opěvování soudobého NATOnacismu, teroristických válek, sluhovstvím diktatuře kapitálu a dehonestujících českou historii a české osobnosti. Jsou to titíž - či jejich potomci, protože k vlastizradě, kterou tehdy a dnes páchají, je zapotřebí vedle patřičného korupného a pohlazení od okupantů, také patolízalská nátura - a ta se dědí. Jsou to prostě naklonovaní Schickelgruberové. A přijde čas, kdy dopadnou jako Emanuelové Moravcové, Henleini, Heydrichové
    Himmleři a jim podobní "nadlidé".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byli tací jejich otcové a matky, dědové a babky ...- jednou donášeli RU žandarmérii, potom, když to bylo bezpečné bili Rakušany, pak donášeli Gestapu, aby v květnu 45 gestapáky a jejich rodiny věšeli na kandelábry, po únoru zas vyhazovali ze škol a zakládali akční výbory, řvali na náměstích a podepisovali petice proti Horákové, v osmašedesátým vítali obrodný proces, aby po srpnu řvali o svém pomýlení ... prostě hlupci, co se raději s někým mýlí, jen aby, probůh, jednou náhodou neměli pravdu za sebe.

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    3. Tedy jinými slovy vyřčen fakt, že naprostou většinu lidu tu ještě netvořila místním odulcům podobná individua, těch tu byla mizivá menšina! Normální Češi byli tehdy skuteční Evropané, masově se hlásící k boji za evropské hodnoty! Až mongolský vpád v květnu 45 to změnil a vedl k dnešnímu tristnímu stavu. Zbyli tu jen prolhaní, sebechvalní a sebeklamní Čecháčci, mistři světa v obrazoborectví, strhávání soch a symbolů, přejmenovávání ulic i vlastního státu a falšování vlastní historie co neumí ani spravovat vlastní zemi! A přitom i ten Švajc jim mohl čučet na záda, kdyby Čechy&Morava zůstaly součástí Rakouska, nikdy by se Sudety nevzbouřily a vítězi války pak nemuseli nahrazovat vzdělané pracovité Němce negramotnou loupeživou menšinou importovanou ze Slovenska! Rusáci by neovládl toto území a my dneska mohli mít prosperující zemi. Místo toho máme v Evropě nejdražší vodu, telefon, elektriku, potraviny (a to je pro východní Evropu dělají ještě ošizené z náhražek) a to vše za 1/3 mzdu než má za stejnou práci Rakušan či Francouz ...

      Vymazat
  7. Zabývat se v souvislosti s Lidicemi tím, zda tam někdo kradl, udával, nebo chodil za školu, má jediný cíl. Vyvinit Němce z toho, co tam tehdy tento, kulturní národ, vyvedl. A už vůbec nechápu zapojení tamního památníku. To jako hodlají u každé oběti uvádět co kdy, kde, údajně provedla ?.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta "paní" Lehmannová byla dosazena ministrem Hermanem
      ( a odešla chvála bohu i s týmem svých dosazených
      " rozhořčených " mlaďochú

      Vymazat
  8. 16:34 Prosím pěkně, přečtěte si, resp. zopakujte si, jak vlastně Lidická tragédie vypadala. Když jsem to po letech znovu četla, chtělo se mi brečet. Jen tak na okraj cit.:

    Ráno 10. června 1942 se na místo osobně dostavil K. H. Frank, aby dohlížel na likvidaci obce. Ženy s dětmi byly nejprve nahnány do místní školy, za úsvitu pak autobusy převezeny do tělocvičny kladenského gymnázia. Mezitím byly zdi stodoly v sousedství Horákova statku obloženy slamníky a matracemi (proti odraženým střelám) a přichystána popravčí četa. Lidičtí muži byli posléze vyváděni ve skupinách (zprvu po pěti, pak po deseti) na přilehlou zahradu a tam stříleni. Celkem jich na tomto místě bylo povražděno 173, včetně lidického faráře Josefa Štemberky. Nejstaršímu bylo 84, nejmladšímu Josefu Hroníkovi 14 let!!!! Všechny domy včetně školy, kostela a fary byly polity benzínem a podpáleny....

    Dne 16. června 1942 bylo na střelnici v Praze-Kobylisích popraveno dalších 26 lidických obyvatel: sedm žen a osm mužů z rodin Horáků a Stříbrných, uvězněných již dříve, dále devět dospělých mužů, kteří byli osudné noci mimo Lidice (sedm v práci, jeden v nemocnici a jeden se několik dní skrýval v lesích) a dva chlapci, u kterých bylo při evidenci dětí dodatečně zjištěno, že již překročili 15 let věku!!!!!

    To je jenom ukázka. Paní Heleno, přečtěte si to třeba na Wikipedii. A uvědomíte si, že TOHLE nesmí být nijak manipulováno. Zkuste si představit, že by vám někdo "popravil" čtrnáctiletého vnuka!!! Pak si uvědomíte, že ani 78 let není doba, kdy by se měla taková událost zlehčovat.

    A opravdu vás prosím, pak si pusťte na YT rozhovor s paní Lehmannovou, to ani nelze komentovat.

    https://www.youtube.com/watch?v=imyqp7ZvRb0

    Opravdu prosím, pusťte si to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikdy bych si nedovolila zlehčovat lidickou tragédii...To VŮBEC!
      Jenom se mi zdá,že se dneska na těch Lidicích už živí nějak moc lidí...A také mi přijdou nechutné ty věčné aféry okolo Lidic, třeba ta, jak paní Bobošíková údajně vypudila poslední dvě lidické ženy.
      Promiňte, ale když se podívám na vyžírku Jaroslava Vodičku (prošustrovanejch 900 000 Kč) tak u mne tyto organizace mají malou vážnost.
      Nikomu to necpu, je to JENOM můj názor.
      Rozhodně bych se nechtěla dotknout pozůstalých!

      Vymazat
    2. Helčo dokud to stále vytahujou a překrucujou je třeba na to reagovat a nedat se. Ti šmejdi jsou schopni\ ve finále po nás chtít reparace za utrpěné škody, Británii jsme už všechno do poslední penny za to, že za ně naši letci umírali, zaplatili. Mlčet znamená souhlas. Hej hou, rudý dědeček

      Vymazat
    3. 18:49 Ale o tom celá ta aféra je. Že ti "přiživující se" se snaží památku těch, co byli doslova vyhlazeni, tak ji nějak skandalizovat.
      Podívejte se na YT na rozhovor s bývalou ředitelkou Památníku a nebudete se moci zbavit pocitu, že ředitelování bylo šikovné teplé místečko.

      Vymazat
    4. 19:54...No, ona "práce" v tom památníku (nejenom ředitelování) je patrně šikovné korýtko pro každého.
      Ale co...Tak mi tady všichni vynadali, asi jsem přízemní osoba a halasné trachtace si neumím užít.
      Každej jsme ňákej.

      Vymazat
    5. Snad "nějaký" - ne? A vy jste trapná uklízečka, která začala opruzovat na NR, a tak se vám to zalíbilo, že zde trčíte každý den od rána do večera. Ani se nedíváte na TV, ani neděláte nic jiného, nemáte žádné jiné aktivity - píšete přitroublé bláboly,hlavně že píšete. A ta přezdívka! Vsadím se, že se Helena vůbec nejmenujete, přezdívala jste si unknown - jen se opičíte, prostě pravá a typická svíčková bába, pavlačová drbna, čtenářka bulváru. Jste už jako ten honolulu- taky píše kraviny, jen aby psal. Někteří už vám to dali sežrat. Ani já nečtu diskuze, už když jenom vidím samé helanov helanov helanov .... bláboly, žvásty. Vy šikovné korýtko. Žít jste teprve začala - u PC. Objevila jste diskuze a hurá - každý den celý den!

      Vymazat
    6. 22:51
      Kdybys nebyl Libore takovej kokot, došlo by ti, že se Helena jmenuje Novotná, Nováková, nebo Nová a věděl bys, že unknown není přezdívka.
      Ty že nečteš diskuze? Komu to chceš nabulíkovat? Vždyť jsi na nich závislej! Nečteš je - a víš že Helena píše bláboly a že jí to ostatní dali sežrat? Jak to víš, když nečteš diskuze? Není článek pod ním nebyli tvé trapné ataky a kydy.

      Vymazat
    7. 23:58

      to je ten dědek, který zjistil, že helanov je žena a on nestíhá přispívat tak rychle jako ona.

      Vymazat
    8. 22:51... Rozumný nápad!
      Tak pokračujte a nečtěte :-DDD

      Vymazat
    9. 6.49
      Hlavně je to ten dědek, co si neudělal s přisírání do diskuzí životní poslání jako ty, blbečku.

      Vymazat
    10. 17:31, 1) já jsem sem napsal dva příspěvky, 6:49 a tento. Je přitom neděle a mám volno. Zato jméno Milan je zde mnohem častěji.

      2) Mně ženské v diskusi nevadí.

      Vymazat
    11. 19:28...Zase lež!
      Milan tady vćera vůbec nebyl, vy jste tu furt.
      A na rozdíl od vás Milan do nikoho nerejpá.

      Vymazat
    12. 19.28
      No a? Jsem v důchodu a jestli jsem tu furt po tom každýmu hovno je. Protože, a to je důležitý, do nikoho blbě nereju. Jó, urvu se, když nějakej pitomec do někoho vandruje jako ty do Heleny nebo do důchodců a ještě nálepkuje jako to děláš ty a prosektor, nebo parta pod zn. Kong, která se teď stáhla do anonymity.
      K 2) - Kecáš. 22.51 má tvůj rukopis.

      Vymazat
  9. Nepřeje si náhodou Praze vládnoucí pronacistická šlechta také zbourat a do základů rozmlátit pomník lidických obětí - dětí .... Vždyť to panstvo musí urážet nedaleké Lidice a to se přece nesluší panstvo dráždit. Dej si pozor ty český mužíku ze Žižkova, Vinohrad, Smíchova, aby tě tví páni nevěšeli za pravdu na kandelábry - jsou rozzuření, že za mrzký žold, který fasují od kapitálu, nedosahují té správné míry destrukce českého národa! Ale on se jednou najde nový Žižka a s velezrádci a velerozkrádači českého státu zatočí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla by to být vysvětlující tabulka: "Za osudy těchto dětí je zodpovědný český stát kolaborující s nacismem."

      Vymazat
    2. Troubo 6:52, v té době žádný český stát neexistoval a exilová vláda ČSR nad českým územím neměla výkonnou moc.

      Vymazat
  10. Tak ti co nemají čistý štít a přesto se chtějí mít u svého páníčka dobře, přeci mají jedinou možnost, pokálet někoho jiného. Proto se po roce 1989 říká "se dělo za komunistů" a neřekne se, že pan XY udělal toto a toto. Protože především ti, co to opravdu udělali,si toho jsou vědomi a přeci neřeknou, to jsem udělal já, či moji předci, daleko lépe a snadněji se řekne "to se dělalo, dělo za komunistů" a tak skuteční viníci sami zůstanou v ilegalitě. A bláto tak zůstane na těch, co žili a pracovali poctivě, tu káru táhli za ostatní. Zajímavé je, že ti, co ty špatné věci dělali, či jejich potomci se povětšinou najdou na té straně, co dnes řve a odsuzuje minulost nejvíce. A nevadí jim ani to, že ten na koho začnou ukazovat již nežije a nemůže se hájit. A kdo dnes ví, že to byli rovní a čestní lidé ? Přitom v době kdy tito žili, nikdo proti nim nic nenamítal. Kdo dnes ví, že se neměli čeho bát, protože měli čisté svědomí ? To že se kdysi napsalo do Ohníčku o nejlepší pionýrce, se nemusí dnes v době demokracie právě hodit, pak zbývá jen , aby Cibulkova žena od plotny, hodila bláto po jiných. Zvláštní je, její příbuznost s aktivistou z Milion chvilek...?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas. Právě ti co dnes nejvíce "kydají" na minulost jsou ti, co nás zrazovali, zrazují a budou zrazovat. Když ještě všude po svět žili lidé v dá se říci klanech, tak zrádce nejen, pokud mohli, zlikvidovali, ale také celou jeho rodinu ...

      Vymazat
    2. Zrovna takový zrádce je třeba Honolulu a jemu další podobní tady na fóru. Ti totiž nemají s námi nic společného. Jednou zradili, vždycky zradí. Doufám, že jeho propagace nacismu pozdravem bude smazána.

      Vymazat
    3. 19:25 honolulu a spol. jsou totiž na konečné, nic pozitivního ve svém prašivém životě nevybudovali, jenom šli tam, kde lépe platí, jsou bez potomků, bez iluzí, bez naděje na jakoukoliv spásu, lidé jako honolulu jsou pro svět zcela zbyteční a k ničemu, už jim to došlo, ale je pozdě, do pekla s nimi a na světě zase bude o trochu líp

      Vymazat
    4. 21:06 Naopak, co se týče Mr. Honolulu, buďme vděční, že navzdory cenzorům z NR, která není víc než platformou neobolševických podlidí*), ohrožujících bílou civilizaci ji vůbec tento vyjímečně rozumnej pán neodbytně navštěvuje! Páč na rozdíl od místních odulců)** v životě něco zažil a viděl, osobně krotil kafry v jihoafrickejch diamantovejch dolech za Iána Smitha a střílel komoušský opičáky na Limpopo a tak ví co bolševismus obnáší, ale místní přemřelá rudá sebranka si dovoluje takovýho machra cenzúrovat! Xindl kerej měl bejt popravenej nejpozdějc do Vánoc 89 a před popravou i mučenej tu dělá 30 let po Plyšáku cenzóry! To to ti "demokrati" a jiná havlistická svoloč teda dopracovala ...

      *) Americký novinář a filosof Lothrop Stoddard když popisoval situaci v Rusku po svržení cara, definoval tamní obyvatele jako spodinu, kterou označil za nejvíce zdegenerované lidi na Zemi, a to v knize "Revolta proti civilizaci: hrozba podčlověka" (1922) - https://cdn.counter-currents.com/wp-content/uploads/2011/11/revolt_against_civilization.jpg

      Označil tamní typ podřadného člověka, jehož existence nedosahuje na kritéria adaptability zavedená nerovnostářským společenským řádem jako podčlověka.

      **) putleroffci se na ulici či v socce navzájem poznají podle neupřímného žlučovitého úšklebu, vyb(p)itého mozku, kozí bradky, křivé huby, krhavých očí, převislého pupku, kosého pohledu a špatného trávení. A mnozí maj navíc odulé tváře, jak blízko strkaj tlamu k pšoukolíhni svého škaredého fýrera tu! - https://pbs.twimg.com/media/DQ3D5L9WsAAByD3.jpg

      Vymazat
  11. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. http://search.seznam.cz/?q=pravda+o+milad%C4%9B+hor%C3%A1kov%C3%A9&url=http%3A%2F%2Fwww.ksc.cz%2FPrecetli%2520jsme%2FMilada % 2520Hor% 25E1kov% 25E1% 2.520% 2520Prost% 25ECjovsk% 25E1% 2520Pravda.htm a v = 2 c = 1 data2 = mo4-n0tbF8oUmW8IL8eIrmHcfxAN1hjj4GWhy5_gO4I-b0kVSIR5hx8nfJhpeCG-Iixw4-kFwfzN1ildoBwmRw_RhzbO1AOOb2CiSMef7bC6meUIYh57cIkDsvUe1zSRx9j9keroflbgubDLCdzRGFyYU44
      Po februárovom víťazstve 1948 Milana Horáková otvorene vystúpila proti vtedajšej vládnej moci robotníkov, usilovala o vniknutie anglických a amerických vojsk na územie vtedajšej ČSR a o násilné zvrhnutie vtedajšej zákonnej moci robotníckej triedy. Keďže rekodifikácia zákonodarstva nebola ešte ukončená, z tohto dôvodu bola stíhaná práve pre porušenie tohto zákona o ochrane republiky a nie ako pokúša pravica demagogický presvedčiť občanov, že podľa totalitných zákonoch prijatých komunistami. Ona ako poslankyňa veľmi dobre vedela o aký zákon ide a aké následky ponesie ak bude konať v rozpore s ním. Teda logicky musela zákonite počítať, že za tento čin podľa tohto zákona bude súdená a aj odsúdená. Lenže zrejme ona ako poslankyňa a v tom čase významná osobnosť dúfala, že následky porušovania zákona sa jej netykajú (tak ako dnešní politici).

      Vymazat
    2. Západní kolonisté světa povraždili miliardu lidí od afriky po ameriku.
      Stačí homo luláku

      Vymazat
    3. USA popravili manžele Rozenbergovi.
      I když svět žádal milost,tak jak u paní Horákové.

      Vymazat
    4. Honolulu je bezmozek. Udávat 40 milionů povražděných je oslovina, vycucaná z palce protibolševickou propagandou zaměřenou a blbé a nevzdělané. Jen za Vlastenecké války padlo v SSSR 28 milionů lidé a zůstal po nich velký demografický zub. A kde je ten demografický zub po "40 milionech Stalinových obětí"? Solženicin, který byl zavřený, ale o rozsahu gulagu jen spekuloval, protože neměl přístup ke zdrojům, přeháněl s číslem 5 milionů. Taky blbost. Ale k pomluvám se každá blbost hodí. Dnes je v Rusku prezidentská demokracie podobně jako ve Francii či USA, ale pomluvy o dějinách SSSR se dnes používají proti Ruské federaci. Mezi Rusko a SSSR se dává rovnítko, i když jde o odlišné ekonomické i politické a dokonce i územní entity. Zkrátka blbost na blbost.


      Vymazat
    5. 19:11 Pane Honolulu. Jděte, víte kam, že?

      Vymazat
    6. anonym15. února 2020 19:24 prosím o přesný odkaz Díky

      Vymazat
    7. 19:44, prameny obětí represí se dost různí, podobně jako se různí třeba počet postižených havárií v Černobylu. Ohledně Stalinských represí udávají seriózní výzkumy počet postižených přímo těmi represemi řádově od desítek tisíc až po čtvrt milionu. Některé prameny udávají až šílených 380 tisíc. Hodně z nich bylo vyřizování různých účtů, omyly a sprosté loupeže.

      Vymazat
    8. 16:40 Skutečné ztráty způsobené židobolševickými genocidisty ruskému národu se pohybují okolo 300 milionů! Známý ruský chemik Mendělejev na počátku 20. století vypočítal, že ... mít na konci 20. století 596 milionů obyvatel a největší ekonomiku světa. Tristní realita je dílem této sebranky - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/%D0%A3%D0%B1%D0%B5%D0%B9-%D0%B6%D0%B8%D0%B4%D0%B0-%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D1%86%D0%B8%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0-scaled.jpg

      Vymazat
    9. dodatek: Ruské Impérium bude mít ... , z toho Rusů bude okolo 450 milionů!

      Vymazat
  12. A ČT09 bude ukazovat ve zprávách že je výročí bombardování Dráždan,to snad není pravda.

    OdpovědětVymazat
  13. " Takto Američané "osvobozovali" Prahu v r. 1945… Toto potvrdila jednou,
    kdesi v diskuzi na internetu, i jedna paní průvodkyně amer.turistů v Praze,
    kdy k ni, po ukončení prohlídky a rozloučení, přišel starší manželský pár, a
    pán se ji představil, jako jeden z pilotů, který bombardoval Prahu a řekl,
    že se nikdy nesměli splést, byl to příkaz, který museli splnit. Nová
    ortofotomapa 1945 Ještě se někdo domnívá, že se spojenci spletli a místo
    Drážďan bombardovali Prahu? Vzápětí titíž spojenci udělali v Praze
    fotodokumentaci... Proč neletěli nad Drážďany, to se spletli podruhé? Viděli
    jste někdy, že by se kost rvala o psy? Historická ortofotomapa na IPRu, z
    roku 1945 zobrazuje letecké snímky focené americkými průzkumnými letadly,
    Toto potrvdila po bombardování Prahy, na tu dobu ve velmi dobrém rozlišení!
    http://pravdive.eu/news/145485/fakta-praha-jako-terc-cislo-61-americky-plan-pocital-s-vyhlazenim-ceska

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. američtí soudruzi dodnes o velkou oblibou bombardují civilní obyvatelstvo

      Vymazat
    2. Půvabná pohádka. A důvod by měli jaký? Jediné co mne napadá, je, že nechtěli, aby podniky, za Němců prosperující, padly do rukou rusáků.

      Vymazat
    3. Američané "osvobozovali" štěchovický poklad. Zde se projevil zlodějský národ - přijela ozbrojená kolona náklaďáků, naložila bedny s pokladem a ukradla si ho domů, ale to nebylo okolo 9.5.1945, ale až o pár měsíců později! Ono tedy platí o i obráceně - kdo krade, ten i lže!

      Vymazat
  14. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Honolulu, si vůl, v Drážďanech byl použit fosfor a poprvé napalm, hořelo i Labe ..
      Lidé nebyli zabíjeni ale spalováni zaživa ..

      Vymazat
    2. Jak je mozne ze tento idiot jeste nebyl smaznut? Redakce je asi na veceri

      Vymazat
    3. Debile hovnocuce vis kdo byl Harris a zlocinec Churchill ? Vis hovno tak nezvan smrdochu

      Vymazat
    4. 20:26 Floriďane, stále jste neodpověděl. Je to pravda, že v USA prý 36 miliónů obyvatelstva dostává potravinové lístky na to, aby přežili? To je stejné, jako kdyby je v Česku dostávalo 1,2 miliónu lidí. Vypadá to, že jsme ještě Ameriku nedohnali. Nicméně závidím americkým bezdomovcům, že na rozdíl od těch českých mohou v jižních státech unie spát pod mosty v realitním teple, to u nás nikdy nebude, je tu v zimě chladněji. Kolik to je peněz na jeden den? Co se dá za to koupit? Je to na jedno jídlo denně, nebo na klasickou trojkombinaci: snídaně, oběd, večeře?

      Vymazat
    5. 20:26 Floriďane, je to pravda, že v USA je 32 miliónů negramotných, což je dle statistik kolem 16% obyvatel? To by znamenalo, že u nás v Česku by se neuměl podepsal a neuměl by číst a psát každý desátý obyvatel.

      Vymazat
    6. 20:26 Floriďane, je to pravda, že v roce 1980 běloši tvořili 79,6 procent obyvatelstva, ale v v roce 2016 to bylo již jen 61,3 procent? Je to pravda, že počet bílých kolem roku 205 klesne pod 50 procent pak má jejich podíl na populaci klesnout kolem roku 2050?

      Vymazat
  15. A jak jsou na tom USA? O tom nejlépe svědčí statistický údaj, podle nějž v době Trumpova nástupu do úřadu měla více než polovina amerických domácností úspory menší než 60 dolarů. Přitom tamní pracovní smlouvy mohou být zpravidla ukončeny na hodinu bez uvedení důvodu, a bez jakéhokoliv odstupného. Polovině Američanů se tedy může snadno stát, že do tří dnů nebudou mít na jídlo. To nevypovídá o blahobytné společnosti, kde přejedení lidé nemají žádné problémy.
    Spirála střední třídy smrti: Spotřebitelé nikdy nebyli ve větším dluhu a bankroty se zhoršují.
    https://beforeitsnews.com/v3/foreclosure-gate/2019/2450073.html
    Panove u nas jsou BEZDOMOVCI take ! Tito lide jsou vsak na drogach a zachranny socialni system je odmitl zachranit.
    Duvod je v tom, ze je NEjde zachranit ! V roce 2018 jich zemrelo na ulici 70 000. Nejvice postizeny stat je New Jersey.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano - tak tohle je typická Amerika - typická západní společnost. Namísto aby se tvrdě zatočilo z distributory a výrobci drog, raději nechají lidi chcípat na ulicích.Jsou z nich narkomani, protože žít tak příšerným životem, jako se žije v USA - jen se potácet od ničeho k ničemu a k tomu se dočítat a dozvídat z TV jak úžasně si rochní přiblblé hvězdy ve svých napučelých sídlech, ( taky narkomani) - kdo tak bohatě přeplácí ty přiblblé hvězdy? Proč pro jednu část lidí jsou sídla,miliony a miliardy, a pro tisíce dalších jen chcípání na ulicích - takový odporný bordel je kapitalizmus a jeho vzorem je USA. A my jako idiotští pitomci to tady napodobujeme, dětem dávají přiblblíci, hvězdy a zbohatlíci anglická jména, a bulvár denně - denně!!! píše jak si tady rochní modelky, hvězdy a různé parazitické krávy, které jenom vystrkují zadek -a že jich tady je! A jejich večírky a jejich křty knih a podobné hovadské akce. Je tady narůstající spousta lidí, kteří dělají úplné hovno, jsou k ničemu, parazitují na druhých a mají se náramně dobře na rozdíl od těch, kteří pracují. A to je zatraceně špatně. Naše společnost takhle zkurvená nebyla, šmejdi to zde museli rychle zkurvit - to dopadne velmi špatně, a už to prakticky začíná. Kdyby ty hnusné hvězdy a statisíce parazitů někdo z ĆR vyhnal, nebo donutil pracovat! Proč "stát" financuje spoustu přiblblých filmů a přiblblých televizních seriálů? Na důchody není, na nic není, ale pro lumpy všeho druhu je peněz pořád dost.

      Vymazat
    2. Ted resi situaci, kde vzit leky ktere se dovazeji z 80 % z Ciny ktera ma sve problemy a pravdepodobne nebude mozne kryt poptavku .Hracky jsou vyrabeny v Cine z 92 % a to jsou dalsi veci, 30% Boeing vyrabi v cine a td

      Vymazat
    3. 21:35

      To je docela sprostá lež. 78% obyvatel USA má vlastní střechu nad hlavou, zbytek žije v různých podnájmech. Průměrná obytná plocha v bytě je 130 metrů čtverečních. 66% žije v rodinných domech nebo vilách různého typu. Z těch zbývajících až tři čtvrtiny žijí v luxusních obrovských apartmánech. Až 32% extrémně drahých domů je v USA. Ze stovky nejlepších nemocnic světa jich je 72 v USA. V první desítce nejlepších universit světa jich je 9 v USA. Americká města jsou plná hi-tech a zeleně. Pravidelně se umisťují v žebříčcích nejlepších míst k životu. V poslední anketě shrábli z padesátky vybraných měst 37 oceněných pozic. Česko se v této anketě nikdy neprofilovalo. Do Ameriky proudí davy, Amerika si vybírá, koho přijme a koho ne. Z Česka se jen utíká, především ti, kteří jsou schopni dosáhnout výše. Do Česka nejdou ani migranti z Afriky kvůli faktické bídě. Amerika živí a zabezpečuje pohodlí pro deset milionů podobných utečenců. V Americe tito lidé žijí podstatně lépe než průměrný Čech, protože každý z nich dosáhne na svůj vlastní dům a spokojený život v dostatku.

      Vymazat
    4. Zvlášť ty statisíce bezďáků na chodníku,ty mají na bydlení daleko víc prostoru!!!!

      Vymazat
    5. 7:21...Jo, jo...Hlavně v Detroitu je to bezva...
      Češi si rádi vyjedou na západ přivydělat, ale vrátěj se do Česka založit rodinu.
      Což se o ostatních postkomunistických státech nedá říci.
      A proč se sem nehrnou černoušek???
      Protože ovládají jazyky svých kolonizátorů a Češi žádné kolonie neměli.
      A navíc čeština je těžká, chválabohu za naší králičtinu!!!!!!! :-)

      Vymazat
    6. 23:03 příteli, já jsem již přestal komentovat dění v této zvrácené době. Není síla, která by změnila poměry. A když vidím tu hloupost, která převažuje v hlavách většiny, bude ta parazitující vrstva panovat až do tragického konce lidské společnosti.

      Vymazat
  16. Od roku 1990, od prvních měsíců po plyši, ovládli Československo nepřátelé Čechů, Slováků a obecně slovanů. Proto jsme tam kde jsme, nic z toho co se stalo, není náhoda ani nezdar. Vše jde tak, jak má.
    Vina však neleží jen na našich nepřátelích, velkou část viny máme sami. Tou vinou je naše hloupost a manipulovatelnost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hloupost a manipulovatelnost ani ne - ale nezřízená touha po majetku, penězích, pozlátku, po spoustě snobských kravin! ČR hned v začátcích začala ničit kapitalistická šmíra - TV Nova - bulvár! A dnes už je veškerá publicistika, media i TV zpravodajství bulvární sračky! Jen tragedie, strašení, hrůzy, vyhrůžky, a bezcenné hovadiny. Naše kultura, naše tradice, všechno bylo zničeno.

      Vymazat
    2. To ovládnutí bylo částečně už předtím. Zesměšňovalo se "neoficiálně" všechno, co bylo pro společnost, ba i ty Akce Z, které umožnili mnohde výrazně zlepšit podmínky života. Postupně se začalo ve společnosti koukat na to, co máš. Hele, voni maj auto! Hele, voni maj druhou televizi! Hele, voni ... Všechno tohle jsme si jako celek "přenesli až do dneška. Většina považuje za "štěstí" když má to, co vidí a chce. To, že docela velká skupina si na to už "jen hraje", protože je dluzích.
      A to proto, že nám "naši" "zápaďáci" dávali za vzor "Západ". Dneska už "vím", jak že i ten kámen u cesty k jejich skládce je "svatý" ...

      Vymazat
  17. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  18. V čele tele, vize zvrácená
    hlásná trouba troubů duhových.
    …….
    Ne, to opravdu není naše televize!

    OdpovědětVymazat
  19. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad jsou v Americe také nějaké zákony ne? Ty praštěnej dědku! Jako důchodce jsi za vodou, tak drž hubu! O Té Americké senkrůvně píšou lidi, kteří si to tam prohlédli - kapitalistickým stvůrám je úplně jedno, že lidi chcípou na ulicích - stejně je to tam samej přivandrovalec, děti odcházejí z domovů od rodičů už v šestnácti, za život mění identitu několikrát, každej si tam může hrát na co chce, lhát, krást, zabíjet - co chce. Bohatí tajtrlíci taky žerou drogy - a ve velkém - ale na ulicích nechcípou - jak to? Jsi prostě dementní starej blbec Jiří Večerku z Floridy a přestaň sem už lézt a žvanit ty krávoviny.

      Vymazat
    2. Somraku neotravuj dusevni ubozaku jsi k smichu -mazat toho debila je malo, snad jen tu lopatu

      Vymazat
    3. Ty idiote muj znamy se zastrelil 45 kou na zidli v garazi kdyz ho vyhodili z nemocnice s nedostatecnou insuranci a mel cancer .Ty idiote vis o USA tak malo ze je to az zarazejici

      Vymazat
    4. Kazdej kdo ma misto mozku hovna ,dela si z huby hajzl..
      Automaticky..

      Vymazat
    5. 23:11 Nezapomeň že naprostou většinu amerického lidu netvoří místním odulcům podobná individua, čili všelijací ti ubozí, komunizmem zdegenerovaní, na bezplatných (páč Putlerem dotovaných) médiích chorobně závislí provokatéři, členové KSČ, ROH, SČSP, khakimozky, lidoví milicionáři, pomocníci VB, politruci, případně důchodci agenti StB a KGB kterým ke štěstí postačí vyblít se místo produktivní práce na kapitalistickém internetu a vylízat si socialistickou prdel. Tihle dvořákovsko-fálmerovští obyvatelé králíkáren ani na internetu nevyprodukují víc – než bobky. Zamindrákovaná lůza metá svá lejna na ty výše stojící - ta však bez zásahu cíle dopadnou zpět na její hlavu. Lůza zůstává lůzou i když je v početní většině. Čím ubožejší a pitomější podvraťáček na řetězu u boudy - tím víc poštěkává a zasírá své okolí.Jak se takový xindl může měřit s Mr. Nickem Honlulu? Chlapem kerej lecos v životě zažil a viděl, osobně krotil kafry v jihoafrickejch diamantovejch dolech za Iána Smitha a střílel komoušský opičáky na Limpopo a tak ví co bolševismus obnáší, ale místní přemřelá rudá sebranka si přesto dovoluje takovýho machra cenzúrovat! To je hnus!

      Vymazat
  20. USA bombarduje kdy chce a kde chce!

    OdpovědětVymazat
  21. Myslím, že v kauze Wolner vs. Bobošíková o Lidice vůbec nejde. A osobně paní Bobošíkovou opravdu nemusím, jakkoliv je Wolner taky někdy špatně.

    OdpovědětVymazat
  22. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenze vy jste ten chytry pane Honolulu prodal jste jiste chytre ta dve letadla a zlato z Afriky a penze z nekolika statu jiste take pomaha .Proto si zijete na Floride jako pan a my jako kman Pozdravte tam moje spolupozustavsi .Rebeca Epsteinova PS nepotrebujete nekoho na zametani ,kdyz zaplatite cestu tam k vam v dali

      Vymazat
    2. hej hej tady stara znama Vlastovka nesahej mi na Honolulu ten je muj ,jsem v seznamu jiz od minuleho jara a stale doufam carodejnice jedna a odpustim mu i to stokrdle rozvrzane pouzite co se zadrelo castym pouzivanim

      Vymazat
  23. Zde zmizelo uz 50 % vsech prispevku.
    Potom neni divu , ze vy hurvinci jste hloupejsi, nez vas plechovy kun na Vaclavaku !

    Hurvinci vite o tom, ze Naciste byli prvni na svete, kteri meli zakon na ochranu zvirat ?
    Ale Komunisty prohlasili za zvirata skodna spolecnosti.

    Naciste zavedli prisnou cenzuru, protoze obvinili media z prohranne valky 1914-18.

    Vy mate cenzuru vice fanatickou , NE na zaklade nejake valky, ale aby se neprislo na to, ze cenzor je nevzdelany primitiv.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
  24. Vite o tom, ze Moskva v cele s Trockym zalozila v roce 1919 komunisticke republiky (v Mnichove a Hamburgu) a Nemcum se to nelibilo, tak zalozili NSDAP a od te doby se svedomite VZAJEMNE fackovali , ale fackovacka byla prerusovana cas od casu vzajemnymi libankami.
    TO RIKAJI DEJINY WEIMARSKE REPUBLIKY.

    Vy ale takove veci rikat nesmite, protoze jste predurceni k intelektuani podvyzive.

    Vite o tom, ze kdyz komuniste a Naciste se spolu hadaji, tak je to stejne jako kdyz se hadaji dva lidozrouti, kdo sezral mene missionaru !

    Missionary / propagator civilizace - nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Floriďane, víte o tom, že nedávno zemřel emeritní profesor Erazim Kohák, který žil a vyučoval v USA. Když se po roce 1990 vrátil do ČR, prohlásil, abychom nekopírovali USA. Dále prohlásil, že "USA hnijí zaživa" a nikdo si s tím neví rady. Dále prohlásil, abychom byli rádi za panelákové bydlení, protože je komfortní a že v USA se velmi mnoha lidem o takovém bydlení ani nezdá. Byl velkým zastáncem železnice a ekologie, varoval nás před rušením lokálních tratí a vytrháváním kolejí. Také napsal knihy, které vyšly i u nás, ale které se našemu establishmentu moc nehodily do krámu. Čest jeho památce. P.S.: vy nám tu sice deklamujete historii, ale neodpovídáte na otázky, které se týkají aktuální situace v USA. Trump to heslem "America first" určitě v USA nespraví, naopak se dnes jeví jako poněkud směšné a ironické. Asi chtěl zvolat "America first to Hell!"

      Vymazat
    2. 10:29 ta degenerace a hnití je na NR každý den zceja jasně prokazována nějakým "honolulu"

      Vymazat
    3. 10:14 Floriďane, stále se vyhýbáte odpovědi. Je to pravda, že v USA prý 36 miliónů obyvatelstva dostává potravinové lístky na to, aby přežili? To je stejné, jako kdyby je v Česku dostávalo 1,2 miliónu lidí. Vypadá to, že jsme ještě Ameriku nedohnali. Nicméně závidím americkým bezdomovcům, že na rozdíl od těch českých mohou v jižních státech unie spát pod mosty v realitním teple, to u nás nikdy nebude, je tu v zimě chladněji. Kolik to je peněz na jeden den? Co se dá za to koupit? Je to na jedno jídlo denně, nebo na klasickou trojkombinaci: snídaně, oběd, večeře?

      Vymazat
    4. Vy si ty dějiny pane z Honolulu náležitě upravujete, aby Vám to pěkně potvrzovalo Váš světonázor, viďte? Co byl Trockij a kdo platil revoluci v Rusku je dostatečně známo a že celý "demokratický" západ podporoval Hitlera jako bojovníka proti "bolševismu" také. Zkrátka všechny všivárny jsou nakonec dobré k ochraně blahobytu úzké skupiny lidí. Mimo jiného i toho blahobytu, kterým se zde tak často chvástáte. Zkuste se nad tím zamyslet...

      Vymazat
  25. Honolulu, víš, proč tě furt mažou? Tohle je článek na téma Lidice 1942, ne Trump a volby 2020. Vypálené Lidice, odvlečení nevinní lidé, ne úžasná nádherná Amerika. Vzpomínka na mrtvé a přeživší, ne urážky, jak Češi sami vyvraždili Lidice. Seriózní diskuse nad historickou událostí. Velice smutnou událostí. Takže nadávat někomu do zmrdů s tím, že těch mrtvých českých šmejdů, co neadorují Ameriku, mělo být mnohem víc, ti sympatií moc nepřinese. Rosťo Hedvíčku ze Smíchova. Nechybělo málo a tvoji fotrovci mohli být jedněmi z těch postižených. Kdo by nám pak nadával z Floridy do looserů?

    OdpovědětVymazat
  26. Ono je opravdu strašné čít ty fašistické lži. Lidé v protektorátu nejásali a měli velký strach. Jenomže to by si museli přečíst knihy od lidí co to zažili.

    OdpovědětVymazat
  27. "soudruzi " hurvinci, 14:22 - kdyz me mazete, tak nemohu na nic odpovedet.
    Lidice byla valecna tradegie, ale takovych bylo na obou stranach mnoho... Kdyz vyzvednete pouze jednu , tak je to ucelove pro vas a tim znehodnocujete druhe a potom je to NATERACSTVI a ne dejepis.

    14:36 - Bolsevici po roce 1917 tak intenzivne vrazdili, ze vzestup Hitlera byla logicka nemecka obrana.
    Pro tehdejsi Evropu, to bylo mensi zlo.

    Nemecko nemelo jinou moznost nez jit Hitlerem nebo dopadnout jako treba Madari ! (Bela Kun) !

    VUBEC netrpim nejakou laskou k Nemcum, ale posuzuji dejiny BEZEMOCIONALNE - spravedlive.

    KOMOUSI /BOLSEVICI, nikdy a nikde neziskali moc legalnim zpusobem, ale vzdy nejakou revoluci a vychcavackou.
    Naciste se po nich opicili v listopadu 1923 , ale v roce 1933 se dostali k moci legalne A DRZELI JI NASILIM.
    NICK HONOLULU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak ještě jednou: Floriďane, víte o tom, že nedávno zemřel emeritní profesor Erazim Kohák, který žil a vyučoval v USA. Když se po roce 1990 vrátil do ČR, prohlásil, abychom nekopírovali USA. Dále prohlásil, že "USA hnijí zaživa" a nikdo si s tím neví rady. Dále prohlásil, abychom byli rádi za panelákové bydlení, protože je komfortní a že v USA se velmi mnoha lidem o takovém bydlení ani nezdá. Byl velkým zastáncem železnice a ekologie, varoval nás před rušením lokálních tratí a vytrháváním kolejí. Také napsal knihy, které vyšly i u nás, ale které se našemu establishmentu moc nehodily do krámu. Čest jeho památce. P.S.: vy nám tu sice deklamujete historii, ale neodpovídáte na otázky, které se týkají aktuální situace v USA. Trump to heslem "America first" určitě v USA nespraví, naopak se dnes jeví jako poněkud směšné a ironické. Asi chtěl zvolat "America first to Hell!"

      Vymazat
    2. a ještě jeden dotaz: Floriďane, stále se vyhýbáte odpovědi. Je to pravda, že v USA prý 36 miliónů obyvatelstva dostává potravinové lístky na to, aby přežili? To je stejné, jako kdyby je v Česku dostávalo 1,2 miliónu lidí. Vypadá to, že jsme ještě Ameriku nedohnali. Nicméně závidím americkým bezdomovcům, že na rozdíl od těch českých mohou v jižních státech unie spát pod mosty v realitním teple, to u nás nikdy nebude, je tu v zimě chladněji. Kolik to je peněz na jeden den? Co se dá za to koupit? Je to na jedno jídlo denně, nebo na klasickou trojkombinaci: snídaně, oběd, večeře?

      Vymazat
    3. Floriďane, je to pravda, že v USA je 32 miliónů negramotných, což je dle statistik kolem 16% obyvatel? To by znamenalo, že u nás v Česku by se neuměl podepsal a neuměl by číst a psát každý desátý obyvatel.

      Vymazat
    4. Honolulu a spol. jsou totiž na konečné, nic pozitivního ve svém prašivém životě nevybudovali, jenom šli tam, kde lépe platí, jsou bez potomků, bez iluzí, bez naděje na jakoukoliv spásu, lidé jako honolulu jsou pro svět zcela zbyteční a k ničemu, už jim to došlo, ale je pozdě, do pekla s nimi a na světě zase bude o trochu líp.

      Vymazat
    5. 16:01, na jakých obou stranách byly ztráty? To jakože na straně Amíků a Němců?

      S těmi bolševiky jsi to zazdil úplně, ty íkvéčko... Bolševici, navzdory tomu, že Ruské impérium stálo na straně vítězů, tak tito posraní bolševici díky své blbosti Němcům platili. Čili oni vlastně přispívali k stabilizaci Wiemarské republiky.

      Přesně naopak fungovaly extrémní reparace ze strany Francie a Británie, které Německo splatilo teprve před deseti lety. Německo mělo splatit ve zlatě nebo jeho ekvivalentu 96 tisíc tun!! Dokonce ani blbá Wikipedie nepochybuje, že právě tyhle drakonické požadavky vedly k bídě, udušení ekonomiky a následnému bankrotu země. Dnes už nikdo nepochybuje, je to zatím i v učebnicích, že tahle ukrutná bída, umocněna navíc Černým pátkem na burzách, bída která přinesla do Německa i kanibalismus, spolu s národním ponížením přivedla k veslu různé nacistické spolky a s nimi pak i Hitlera.

      Sovětský Svaz měl tehdy co dělat sám se sebou, s nástupem nacismu nic nemá. Co takhle hodit na Rusáky holocaust?

      Vymazat
    6. 16:27 Nesporně WWII. prohrála Naše rasa jako celek, ne jen nějací Němci! Každý Čech se moh dříve či později poněmčit, nikdo to nepozná, ale čmoudem se nestane a do mentality koránu či jiných divošských kultů nepronikne i kdyby se na hlavu stavěl! Slované by bývali byli z velké části odsunuti za Ural, kde by toto území osídlili naší, tedy Bílou rasou a zachránili ho tak pro nás! Nyní připadne rase žluté, bohužel. Tak jako celý zbytek Ruska a ten ocásek na konci Asie zvaný Evropa zase rasám tmavým. Páč dějiny píší jen rasy rozpínavé a ostatní - ty zdegenerované a změkčilé z ní bývají odejity. A to čeká nás, je to po porážce v roce 45 náš neodvratný osud. Stalinský systém na Východě jen dočasně zakonzervoval stav, který se ale i tak stal historicky neudržitelným. Celkově vyhrál sice SSSR, ale i Rusové byli poraženým národem ve WWII - http://img-fotki.yandex.ru/get/3304/tapirr.11f/0_27c44_2dd8151b_orig.jpg

      Vymazat
  28. O místo ředitele památníku Lidice se uchází chlouba české armády pták Stehlík. Pod jeho vedení určitě dojde ke kolosálnímu odhalení, že Lidice vyvraždili komunisté a bude vymalováno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nebylo to tak? Vlastně nebylo. Lidice byly vypáleny ruskými a českými vražednými komandy. Jinak to být nemohlo.

      Vymazat
  29. 10:29 - VY neuznavate ZMENY A PROGRESS Trumpovy Ameriky, protoze se vam to nehodi.
    Vy stale popisujete, jak umirame hladem ! Ve zkutecnosti umirame na prezirani.

    14:36 Food stamps = poukazky na jidlo zdarma, dostavaji vetsinou cernosi a alkoholici / drogari.

    Kolik je to na den NEVIM, nikdy jsem nedostal nic zdarma.
    Jidlo je lacinejsi nez v Evrope a v daleko vetsim vyberu.

    Nejpopularnejsi obchod je Walmart. (napr. tenisky za $8, budik za $ 3, baterka za $ 1, kapesni nuz za $ 2 a luxusni umelecky na $ 4 , tricko na Floridu za $ 7, zubni pasta
    za $ 0.88...atd.)
    Gallon benzinu $ 2.24 (vcera) !

    UMEDOMTE SI, ze jako penzista bych mohl zit v Evrope kdekoliv !
    Ale jsem plne presvedcen o tom , ze je to zde nejlepsi !
    nick honolulu


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Honolulu a spol. jsou totiž na konečné, nic pozitivního ve svém prašivém životě nevybudovali, jenom šli tam, kde lépe platí, jsou bez potomků, bez iluzí, bez naděje na jakoukoliv spásu, lidé jako honolulu jsou pro svět zcela zbyteční a k ničemu, už jim to došlo, ale je pozdě, do pekla s nimi a na světě zase bude o trochu líp.

      Vymazat
    2. Nikdo nepíše, ty floridskej blázne, že Američané umírají hlady. Zase přeháníš, jako vždy.

      Vymazat
  30. Podivejte se na VOLA ! 16:22 !
    On o nas vi daleko vice, nez my vime sami o sobe. (Napr. o potomcich !)

    Ze jsme nic nevybudovali ? - A nase projekty jsou chloubou v nekterych zemich a jsou zobrazeny na jejich bankovkach.

    My jsme obohatili a prohloubili nase duse tak, ze nas udivuji nase vzpominky. My jsme byli PRINOSEM pro kazdou zem, kde slapla nase noha.
    My jsme zazili za 52 let emigrace to, co vy neprozijete, ani za 4 zivoty vase.

    MY JSME SLECHTA , daleko vznesenejsi, nez je ta opravdova nekde ve Vidni.

    My mame opuchle hlavy sebevedomim. My jsme se uplatnili v Americe v kazdem state, a v Jizni Africe.

    A co vy hurvinci - stachanovci hovnometnici ?

    Vy nemate opuchle makuvky sebevedomim ! VAM SE SCVRKAVAJI !
    pysny nick honolulu


    OdpovědětVymazat
  31. Oprava ! Muj prispevek 16:38 je adresovan hurvinkovi 16:24 !

    V jedne veci ten hlupak ma pravdu !
    Jsme na konecne ! ZESTARLI JSME ! Neumime zastavit cas.

    To nase stari je vsak neobycejne prijemne , pohodlne , je v dostatku a moc krasnem prostredi.
    Kazdy ma nejake hobby a nebo cestuje, kdyz mu na to staci ENERGIE A ZDRAVI.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak si tam to krásné prostředí, ty močály a bažiny, spolu s tím nesnesitelným vlhkým horkem, vychutnej do sytosti, moron. Lemptej při tom ice-cold cola a piš si sem ty tvoje cypoviny. Na to všechno ti ale my z vysoka serem.

      Vymazat
  32. 16:07 - AMERICA FIRST , je heslo naseho NEJ, NEJ, NEJ-OBLIBENEJSIHO PRESIDENTA !

    To proto, ze America byla drive dojna krava, pro kdejakeho parazita.
    A nic nebylo zpet, jen kritizovani kde jakeho vola.

    A vy hurvinci mate ted dve moznosti.
    Bud pujdete s agendou presidenta Trumpa k blahobytu a nebo pujdete s utopistickym socialistou Berni Sandersem !
    Potom vas nemine bezdomovetstvi ! Budete zit ve stanu a srat pod sebe, jako drogari v San Franciscu.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Retardovaný americký soudruhu, běžte do háje, vy sice píšete, kolik stojí na Floridě tričko, ale vůbec nevíte, v jaké výši je potravinový lístek na jeden den pro 36 miliónů Američanů. Blbe, to tričko si člověk koupí jednou za čas, ale žrát musí skoro každý den! Všechno nasvědčuje tomu, že o životě v USA nevíte vůbec nic a že cenu triček jste si vygoogloval :-)

      Vymazat
    2. 8:26 To leda negersko-portorikánskejch poloopic! Nezapomeň že naprostou většinu Bílého amerického lidu netvoří místním odulcům podobná individua, čili všelijací ti ubozí, komunizmem zdegenerovaní, na bezplatných (páč Putlerem dotovaných) médiích chorobně závislí provokatéři, členové KSČ, ROH, SČSP, khakimozky, lidoví milicionáři, pomocníci VB, politruci, případně důchodci agenti StB a KGB kterým ke štěstí postačí vyblít se místo produktivní práce na kapitalistickém internetu a vylízat si socialistickou prdel. Tihle dvořákovsko-fálmerovští obyvatelé králíkáren ani na internetu nevyprodukují víc – než bobky. Zamindrákovaná lůza metá svá lejna na ty výše stojící - ta však bez zásahu cíle dopadnou zpět na její hlavu. Lůza zůstává lůzou i když je v početní většině. Čím ubožejší a pitomější podvraťáček na řetězu u boudy - tím víc poštěkává a zasírá své okolí.Jak se takový xindl může měřit s Mr. Nickem Honlulu? Chlapem kerej lecos v životě zažil a viděl, osobně krotil kafry v jihoafrickejch diamantovejch dolech za Iána Smitha a střílel komoušský opičáky na Limpopo a tak ví co bolševismus obnáší, ale místní přemřelá rudá sebranka si přesto dovoluje takovýho machra cenzúrovat! To je hnus!

      Vymazat
  33. Tenhle příspěvek se mi nad jiné příčí sem dávat,..
    Ale:

    Partička nevyzrálých, česky mluvících kreténů, prý někde z Mostu,
    usoudila, že jejich kariéru nakopne, když svojí značku spojí s něčím extra silným. S nečím, co má pro normálního člověka dneška pořád ještě nějaký emocionální náboj. Hledali něco, co ještě nevyčpělo ani v této cynické, hodnotově zvrácené a tupě arogantní době. Hledali něco, co se pořád ještě drží vzpřímeně v bažině lhostejnosti, aby na to mohli zavěsit svůj hudebně žalostně podprůměrný metalový pokus a pak už jenom čekat na reakce.

    Tím něčím se jim bohužel stala Lidická tragédie.


    Natočili v r.2018(19?) v prostorách památníku Lidice videoklip. Tam to podle nich mělo tu správnou "atmosféru". Sami svoje dílo prezentují jako že "vypráví tragický příběh obce" (můžete sami posoudit, text je v odkazu níže). Trousí kolem sebe ujištění o své vlastní, obrovské, pokoře a historky o tom, jaká všechna příkoří museli podstoupit, aby takovéto dílo mohlo vůbec vzniknout.

    Pozornosti doporučuji také diskuze s jejich "fans" - převažují v ní témata od prostého "jste skvělí, nenechte se odratit" po "kdybyste si nezabili Hedricha, nic takového nemusleo bejt..."


    odkaz (ale tady se to zobrazí jenom někomu):
    https://www.youtube.com/watch?v=nzFv_tU9gqg

    další odkazy:
    https://www.lidovky.cz/domov/uprk-z-pamatniku-lidice-zamestnanci-odchazeji-kvuli-atmosfere-i-klipu-thrash-metalove-kapely.A190628_165837_ln_domov_krev

    https://obscuro.cz/kapela-arawn-o-svem-novem-klipu-k-songu-lidice/


    Text, kdyby někdo chtěl po shlédnutí ještě vědět o čem se tam řve:
    https://arawnbandcz.bandcamp.com/track/lidice


    Na této stránce si skladbu můžete zároveň za €0.80 zakoupit.



    Ředitelka památníku Lidice, která toto vše umožnila, byla v těchto dnech odvolána (z jiných důvodů) a nemůže pochopit co dělala špatně:
    https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/2020012211289609-odstupujici-reditelka-pamatniku-lidice-lehmannova-se-vyjadrila-ke-sve-rezignaci/


    K zblití.

    OdpovědětVymazat
  34. Nejlepsi komentar.
    Nevim nechce se mi to hledat ale behem valky opradu neviny nemec nebyl.
    Nevini byli skutecne jiz od roku 33-34 davno mrtvy a nebo v koncetraku.
    Neviny nemec za valky je asi stejny nesmysl jako rabin velitel wafen SS das reich.
    Nekdo se nahore trefil velmi dobre.

    OdpovědětVymazat
  35. Ten idiot z Floridy sem pořád dává kraviny o Walmartu a své výjimečnosti a přitom to je článek o Lidicích. Neodpovídejte mu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Idiota neni mozne zastavit jen snad klecova luzka ale Dr David jiz neni v Bohnicich ten je v Bruselu coz je stejne .Zbyva potom jen ta lopata

      Vymazat
    2. Profesor Kohák říkával a psal, že USA hnijí zaživa a že si s tím nikdo neví rady. Tomu se říká "svatá pravda" a místní hovnolulan je toho názorným příkladem.

      Vymazat
    3. Hovnolulu je osoba bez vlasti.
      Nikam nepatri a je frusrtovany.
      Podle me nestasny clovek.
      Ale malinko zmetek.

      Vymazat
    4. 11:14 Žádnýho Hovnolulu neznám, nejsem totiž členem redakce NR, ale jedno vím, že Mr. Nick honolulu je Vlastenec, rasista, aktivní člen KKK! Kdyby tě ty smrade z kremelský zengrúny ucejtil - na kilák - dva, tak tě vysprejuje svým anti-putler deodorantem značky SKUNK APE*)!

      *) Jedná se o vysoce účinný speciální sprej proti putlerpšoukům a jinýmu komoušskýmu sajrajtu ...

      Vymazat
  36. Je mi po přečtení všech názorů smutno. Nejde o ty hloupé nadávky, kterými nás stále stejná individua obsťastňují, ale o opravdu vážné názory. Na Lidice si vůbec nedovoluji připojit cokoliv,podle mne si zasluhují jen úctu a zůstanou mementem zrůdnosti valky. Jakékoliv dodatečné soudy a pitvání postojů čí motivace lidických obyvatel, chápu snad jen u historiků. Pravda se hledat má, ale jsou i hranice, za které se pouštět nemá. Jednak když soudíme nepřítomného (mrtvého), který se sám už nemůže hájit, nebo když se sami zmylíme a stvoříne horší hřích - křivé nařčení. Nejsem buldozerem na pravdu, proto nesoudím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chybí totiž SVĚDOMÍ a EMPATIE, a to nejen u těhle "diskusujících", ale i u značné části - je třeba to uvést - tak zvaných vědců historických věd, novinářů, politiků a to nemluvím o "těch" "v" "pozadí", kteří už ani neovládají svoje emoce.

      Vymazat
    2. 0:00 Jakou pravdu? Copak už dnes není zřetelné, že krom narození a smrti NIC takového neexistuje? Je to jen úhel pohledu. A i kdyby třeba byla pravda, že někdo někoho v Lidicích udal, tak to by snad mělo být polehčující okoílností pro nelidské řádění Němců?

      Nejen marginální a bezvýznamná událost, (možné udání, kterých nepochybně byly tisíce za těch pět let), ale skutečná nechutnost vůči lidem, kteří to peklo prožili a většina z nich o život přišla. Proč takovou věc nějaký historik vůbec řeší? Jakou pravdu hledá?
      On bádá a ještě je za toto "bádání" z našich daní placen.

      Vymazat
  37. 6.45 vy magore u SS slouzili 3 cesi
    Nikdy nemci neslozili radnou bojovou jednodnotku z rad cechu..
    Hitler cechum neveril a coz je dobre..
    Cesi za valky bojovali na vsech svetovych bojistich jako zadny jiny narod.
    Bojovali pres rusko.
    Bojovali na zapadni fronte a spousta jich statecne bojovala v africe.
    Cesky narod prisel o cca 350 tisic spoluobcanu coz na pocet obyvatelstva je cislo neuveritelne.
    Cesi se nemaji za co stydet a ty hajlujici zmetky v cechach neplest s cechama.
    Cesky narod se pred pravdou nema za co stydet.
    A to do toho nepocitam domaci odboj..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rudocancy! Pravdou je jedině to, že nikoliv bezvýznamnou zásluhou českých a slovenských národovců bylo za WWII. zlikvidováno něco okolo 300 tisíc židů, cikánů a komunistů. Ale ukázalo se, že to v tom posledním případě bylo málo a v tom druhém to bylo zbytečné! V prvním případě šlo dokonce o chybu, protože Židy by alespoň do skončení války Němci velice bývali potřebovali!

      Vymazat
  38. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  39. Osobně mám podezření, že ten retardovaný soudruh, který se občas tituluje "honolulu" a občas se raději vůbec nepodepíše (viz 7:26), vůbec nesídlí na Floridě(protože o Americe neví skoro vůbec nic), ale že se jedná o jednoho z místních Pepků (= sem na NR nasazených agentů provokatérů). Nasazovali sem Radostu, King Konga atd., ale je to stále totéž, retardovaní Pepíci, co tady mají dělat dusno a odvádět diskusi od obsahu článků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by nemělo být podezření, ale je to jistota. Americké reálie nezná, zvolil si mnohoslovné výšplechty špíny, které se liší od sebe jen "tématem" a "tím jak se Vyspal". Dokonale kryje "kavárnu". Nemůžou najmout nikoho jiného, než takového, co si sami "vypěstují" ve školství. Jejich bída.

      Vymazat
  40. Pro autora ze 17. února 2020 5:40:
    Vaše logika kulhá na obě nohy, máte to popletené. Tvrdíte, že prezidentu ČSR Dr. Edvardu Benešovi se poválečné excesy vůči Němcům hodili, že je mlčky vítal a toleroval. To, aby bylo potvrzeno, že další soužití Čechů s Němci je vyloučeno. Pletete tam Reicina, když to byla právě KSČ, která prosazovala internacionalismus a Gottwaldovo "není Němec jako Němec" (a tím si v dané atmosféře škodila a nakonec i „ubrala“) a zdůrazňovala třídní boj, který terorem vůči "BURŽOASNÍM živlům", prakticky teprve po únoru 1948, později komunisty popravený Reicin realizoval. Dr. Beneš po ukončení Druhé světové války nepotřeboval potvrzovat nemožnost soužití Čechů s Němci, když o jejich "transferu" bylo vítězícími a nakonec vítěznými mocnostmi, rozhodnuto dávno před jejím ukončením!
    Tvrdíte, že studujete fakta, dokonce z autentických pramenů. Jsem nucen Vám poradit, že je důležité sledovat i jejich časovou souslednost, tedy vnímat příčinné souvislosti. Spíš se ale domnívám, že jste jedním z těch, který (a lze tušit proč) podporuje štvanici proti Dr. Edvardu Benešovi jako politikovi a významné osobnosti čs. dějin. Tolik jako skutečný pamětník, mj. i posluchač válečného vysílání BBC pro okupované Československo (které o poválečném uspořádání Evropy informovalo!), pamětník vybavený nejen prožitky, ale i dobovými doklady.

    OdpovědětVymazat
  41. Tak ja bych to napsal osobne..
    Muj deda prisel z vychodni fronty se Svobodovou armadou.
    Tenkrat jeste velel general Kratochvil a u dukly ho vymenili za generala Svobodu
    Muj predek je volynsky cech a prosel pod velenim genarala Kratochvila pozdeji Svobody nejkrvavejsimi bitvami.
    Zucasnil se boju o Kyiev Dukly a ostravsko.
    Podle dnesni historie asi prisel z nespravne strany.
    Upozornuji ze volynsti cesi byli velky vlastenci a umirali a bojovali za republiku velmi zurive a odhodlane.
    Dnes jsem tez exulant ale z naprosto jinych duvodu a vzdy se budu citit jako cech.
    Je vina ze cesky a slovensky vlastenci bojovali i na vychodni fronte ktera patrila k necemu co se rovna peklu..
    Nejsem vdecen usa.
    Vim moc dobre kde tekla krev nejvice.
    Byla to vychodni fronta..!!!

    OdpovědětVymazat
  42. Život je někdy pěkně zamotaný a když navíc se k moci dostanou násilníci, hlupáci a kádrováci tak je o malér postaráno. Vím o případu našeho pilota vycvičeného v Anglii a převeleného do Ruska, odkud podporovali naše vojsko a SNP. Po únoru byl v nemilosti, za Anglii a dnes by to odnesl zase za Rusko. Je mu to už jedno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mate pravdu.
      Nekdy zivot hraje hezkou ruletu.
      Hlavne dnesni doba je o plivani na hrdiny a vlastence kteri bojovali a umirali aby dnes kolaboranti mohli zvejkat pantem.
      Zvlastni doba

      Vymazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.