Reklama

neděle 9. února 2020

Klauzule věčnosti: Česká ústava je vůbec nejméně legitimní evropskou ústavou

Ivan David
9. 2. 2020
Závěr, že česká ústava fakticky odsunuje demokracii na druhou kolej a zajišťuje, že jakýkoli (!) demokratickým způsobem přijatý zákon může být Ústavním soudem zrušen, dokazuje Marek Pavka ve své eseji v časopisu Argument!.
Každému velmi  doporučuji si tento článek přečíst. Na rozdíl od jiných evrpských států stojí nikým nevolený Ústavní soud nad demokraticky zvolenými zástupci. Ústava České republiky ve svém článku číslo 9 vloženém 4 dny před schvalováním Ústavy Václavem Havlem totiž říká: „Změna podstatných náležitostí demokratického právního státu je nepřípustná."

Ústavní soud při tom opakovaně a zjevně záměrně odmítl definovat, co je "podstatnou náležitostí". To mu umožňuje cokoli označit jako "podstatné" a zrušit zákon. S odkazem na článek 9 například může Ministerstvo vnitra kohokoli označit jako extrémistu, aniž by to bylo přezkoumatelné. Nelze tedy nijak omezit zřejmou zvůli. Ne náhodou neziskovky prosazují nezávislost justice na principech demokracie.

Dodávám, že logika jako věda vychází z axiomu, že výrok se nemůže vztahovat sám na sebe, tedy ani ústava nemůže odkazovat na ústavu fakticky vylučující jakýkoli pokus ústavu změnit, i kdyby si to přála drtivá většina občanů. Většina evropských ústav podobný článek neobsahuje, nebo přímo definuje, co jsou "podstatné náležitosti. Podle zmíněného článku stojí nad demokracií na věčné časy Ústavní soud. Soudci tohoto soudu jsou pak vybráni tak, aby byli zárukou, že ani zákon, ani referndum nemůže nic změnit, tím méně zákon o referendu. To je pro demokrata nepřijatelné.

118 komentářů :

  1. To byl ten nej demokrat. A takových je i PS.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nenazrani kapitalisti udelali ve spechu "vyrabovat" ubohe domorodce CR chybu.

      Nedali tu vadnou Ustavu schvalit obcanum v referendu.
      Dnes tedy zacali i ovcane pochybovat zda vubec takto muze platit a zda si pro ni nezvedlo ruku pár maniku drzicich stanglu 1% "investorů",kteri si je za to zaplatili!

      Smazat
    2. Současná Ústava ČR, superiorita Ústavního soudu nad demokraticky volenými institucemi a hlavně ten Havlem drze vložený článek, lámou naší demokracii vaz už v samotných základech.
      Je to to samé, co vedoucí úloha komunistické strany za minulého režimu!
      O nestrannosti Ústavního soudu nemůže být řeč! Ústavní soud již několikrát svými rozhodnutími dokázal, že je ideologickou organizací a stal se dokonce účastníkem politického boje a zásadním způsobem zasahoval např. do výsledků voleb (kauza Paroubek).
      V první řadě ale musíme zmínit skandální, v podstatě totalitní verdikt, likvidace zákona o zdanění církevních restitucí. V době, kdy katolická církev kšeftuje s miliardama z církevních restitucí na burze, Ústavní soud zlikviduje zákon o jejich zdanění. Prosím vás, kde to žijeme?
      Ústavní soud je, podobně jako Česká televize, podivnou mafiánskou strukturou ve státě, vyčleněnou z veřejné demokratické kontroly a ovládanou temnými lobbistickými skupinami.
      Ústava ČR se musí změnit. Vůle parlamentu ČR musí být nadřazena všem institucím bez rozdílů, jinak se o demokracii vůbec nemá smysl bavit.

      Smazat
  2. Tento članek by chtěl rabováni republiky zabetonovat na věky.

    Rabijatský "rentiersky kapitalismus" a 500 miliard,které "odcházeji"z republiky ročně,nevypláceni dvou třetin mzdy mizici kdesi do danových rájů nikým z našich zástupců nemá pohnout.

    BUDOU SE SNAD VYMLOUVAT DONEKONEČNA,ŽE JIM TO ÚS NEPOVOLI?

    Jak to vlastně je.
    To ani dvoutřetinová většina v Parlamentu nesmi NIC změnit?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pro větší naštvanost si zjistěte kolik stojí stejný výrobek
      v cizině(např.Německo,Francie,ˇAustrálie,Kanada)
      a pak si spočítejte kolik je to procent z jejich průměrného výdělku.
      Pak porovnejte s ČR.
      A nenechte se oklamat nesmyslným přepočtem.
      Články na téma životní úroveň a reálná kupní síla v ČR mi zde chybí.

      Smazat
    2. Anonymní9. února 2020 10:45
      Ústavní většina v obou komorách Parlamentu, může změnit ústavu. Tedy nejspíš i tento článek. Ale podá někdo tento návrh? Odsouhlasí ho 3/5 všech poslanců a 3/5 přítomných senátorů? Zatím takové zastupitele nemáme. P.K.

      Smazat
    3. Pane PK tak když je nemame pak přemýšlejme jak zajistit,aby byli.!
      Oni taky přemyšleji jak nas obrat a dari se jim to.
      Co tak vymyslet,aby se ti zmetci dělili fifty fifty!

      Jen to zkuste a buďte jeden z prvnich pane PK,dřive než nás pobijou jak myši cenzurou a budeme bez peněz

      Smazat
    4. Anonymní9. února 2020 13:16
      Já jsem jeden z prvních. Již řadu let volím SPD. Přidejte se. P.K.

      Smazat
    5. 13:16
      Jak zajistit aby byli...?
      V prvé řadě by nemělo kandidovat 150 až 200 hnutí a pidi straniček , které odebírají těm kteří by mohli něco změnit hlavně k lepšímu .Tím jsou síly roztříštěné a to škůdcům této země vyhovuje .O tom to je .

      Smazat
    6. At klidně kandiduje kolik chce partaji.

      Je na voličich,aby vymysleli a napsali do SVÉHO PROGRAMU co vlastně chtěji.
      To se ješte NIKDY nestalo.
      Pak by ty polit subjekty mohly zkusit převzit tyto body Programu voličů do svých P4ogramů a osvojit si je tak.
      Nakonec jsou to naši "zástupci",kteři nami voliči pět minut po volbách pohrdaji a to proto,že jsme to 30 let neudělali!

      Smazat
    7. 13:22...Jinou stranu než SPD nemůže s čistým svědomím nikdo volit.
      Všechny ostatní lavírujou!!!
      Helanov

      Smazat
    8. Ze svého okolí vím, že většina (!) lidí neví koho volit. A neví ani podle čeho by měli to které sdružení vybírat. Nesledují alespoň částečně politiku do hloubky a pokud někdo říká, že bude volit toho nebo onoho, tak se mu dostane odpovědi, že onen vybraný udělal to anebo ono svinstvo. Ale to je v každém člověku a záleží na spoustě okolností, jestli to špatné ze sebe vypustí. Nikdo nejsme ideální a v politice je to ještě komplikovanější nutností občas přistoupit i na to, co by nepolitik asi neudělal. Od lidí, kteří nechodí k volbám často slýchám, že ať volíme jakkoli, tak stejně se nakonec dohodnou i ti, kteří před volbami připravovali "noc dlouhých nožů" a po volbách matematicky vyhodnotili situaci a spojili se takto jinak nespojitelní. Hlavní problém ale vidím v tom, že lidé se vzdávají práva kontrolovat. Např. v našem několikatisícovém maloměstě téměř nikdo nechodí na schůze zastupitelstva. V hospodě se pak dovídám, že starosta je spolčenej s tím a tím podnikatelem a využívá postavení pro sebe a spřízněné firmičky. Když ale namítnu, že by onen člověk měl svojí kritiku přednést na veřejném jednání zastupitelstva, tak v lepším případě mávne rukou a v tom horším si mě dlouze prohlíží přemýšleje, jestli jsem opravdu takovej k..ot nebo ho jenom pošťuchji. Souhlasím s názorem presidenta Zemana, že by se do vyšší politiky měli dostávat pouze lidé se zkušenostmi z místní úrovně.
      Dodávám ale zároveň, že by tito lidé měli být už z místní úrovně "vyškoleni" kontrolou svých voličů.
      Bohužel až na vyjímky se místním politikům nechávají příliš volné ruce.

      Smazat
    9. Když to tak čtu a cítím tu rezignaci, a protože se nevyžívám v planých teoretických úvahách "jak na to", nedá mi to nevzpomenout "Velkou Islandskou demokratickou revoluci".
      K čemu úvahy a teorie, když je tady nádherný příklad který se stal a který funguje? A z kterého bychom si měli vzít vzor tím spíš, protože prosazení demokracie "po islandsku" se osvědčilo?
      Že o tom u nás málokdo ví? Není divu - od toho tu přece naše milovaná ČT není, aby informovala. Kdo by pak propagoval? ... Ještě to tak. Informovat. Aby si z toho ti blbečci vzali příklad - a co my potom? Vykopali by nás na ulici!
      Islandská revoluce je totiž prosazení demokracie v lupenkapitalistickém systému v praxi. Řekl bych, že je to přímo manuál. Ale k věci.
      Revoluce na Islandu vypukla za krize 2008. Islanďané však, jako jediní z celé euroatlantské bažiny, namísto aby své banky zachraňovali na úkor daňových poplatníků, nechali své banky zkrachovat, znárodnili je, a 26 bankéřů hnali k soudu. A šli do tepláků, kluci jedni práskaní. Horní sazba 6 járů.
      Taktéž vyměnili vládu; premiéra rovněž hnali k soudu. Uznán vinným, leč nepotrestán (zjištěna rakovina). Ale a hlavně - DRŽELI PŘI SOBĚ a nepodvolili se ani slznému plynu, ani obuchům. Ne nadarmo je nejstarší parlament na světě - Althing; zasedá od r. 930 - právě na Islandu.
      Takhle to šlo za sebou:

      2009
      Islanďané protestují před parlamentem a donucují k rezignaci předsedu vlády a celý jeho vládní blok.

      Svět volá po splacení dluhu vůči Británii a Nizozemsku v astronomické výši 3,5 miliard eur.

      2010
      Islanďané
      vyšli do ulic a vybojovali si zákon o obecném referendu. V lednu 2010 ho prezident odmítl do schválení EU ratifikovat. Lidé znovu vyšli do ulic. V březnu rozhodli v referendu odmítnutí zaplacení dluhu Britům a Holanďanům; klientům islandské zkrachované internetové banky Incesave.

      donutili vládu, aby vyšetřila, kdo z vládních činitelů je odpovědný za krizi. Zatčeno několik vedoucích bankéřů a manažerů.

      připravují novou ústavu, která již není kopií dánské, jak tomu bylo doposud.

      Ústavotvorné shromáždění složené z lidí přímo volených občany zahájilo svoji činnost v únoru 2011 a předložilo návrh ústavy na základě konsensu a doporučení. Tato je schválena parlamentem, který byl vytvořen po nových volbách.

      2011 - 2015
      splacení úvěru Faerským ostrovům, Polsku a severským zemím. V říjnu 2015 splacen úvěr MMF.
      Stahují svou žádost o vstup do EU (podanou 2009). Přístupové rozhovory zastaveny. (Se vsadím, že teď předou spokojeností)

      2016
      V plné výši odškodňují všechny klienty zkrachované internetové banky Incesave - tedy včetně Britů a Holanďanů.

      (A to přesto, že nemuseli, jak rozhodl r. 2013 soud Evropského sdružení volného obchodu. Jinak řečeno, dokud na ně vlády Británie a Holandska vyvíjeli tlak a zostouzeli je, naprdli jim, teprve až po vyhraném soudě Holanďanům a Britům dali dobrovolně a ze své vůle to, nač v podstatě neměli právní nárok a oč tak vehementně a nevybíravě usilovali.

      Současnost: Všechny dluhy splaceny, země na vzestupu.
      Tolik stručná historie "islandské revoluce". Tolik k přímé demokracii. A hlavně tolik k hrdému, statečnému a nezlomnému pidinárůdku (cca 363 000 ob.), který nade vše miluje vlast, mír svobodu.

      Smazat
    10. 22:22...To je zajímavé!!!
      O tom neproběhlo v českých ofiko médiích ani fň.
      Vlastně ani v těch alternativních...
      Helanov

      Smazat
    11. 23:02
      Kdyby jenom v médiích. Dokonce i ve Wikipedii je pouze stydlivá zmínka, ne však o revoluci - protože ona to revoluce ve svých důsledcích byla, ač nekrvavá - ale gumovými plky typu: ek. kriz. vyústila v pád vlády..., na pád vlády měli vliv..., se konaly předčasné volby..., a podobně. Prostě staré dobré šeptmopsaní tak známé z dob vlády komárů.
      Upřímně - právě proto prolétnu všechny dostupné weby, včetně Sputniku, neb nikdy nevíte na kterém hnojišti vyrašila křehká květinka pravdy.

      Smazat
  3. Tak se bude muset odbourat instituce Ústavní soud. Tak můžou něco mektat o rádoby demokracii.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 10:56...ÚS = pojistka, že pravda a láska nás může mlátit po hřbetě, jak se jí zrovinka zachce...
      Je dobré to vědět!
      Páč NIC není na věky.
      Helanov

      Smazat
    2. Co je to "páč?" Poučte mne. Snad "poněvadž" nebo "protože" - ne? Má být "páč" mladistvý výraz, nebo jenom neumíte český pravopis?Díky.

      Smazat
    3. 20:05
      Mohu vás, pančelko, poučit já, když po tom tolik prahnete?
      Slova páč, bo, třebuju + odvozeniny a pod. se používají v hovorové češtině by tuto drobet rozkošatily, by nepůsobila placatě.
      Vzhledem k tomu, že máte evidentně problém s chápavostí, dovolím si upozornit, že toto je volná diskuze, pročež může diskutující používat jak spisovnou, tak hovorovou češtinu, nebo slang.
      Oproti tomu naši vlast zasáhla epidemie anglicismů která naši mateřštinu neobohacuje, ani nekošatí, nýbrž zparchanťuju, což kupodivu nikomu nevadí, neb kdejaký tupec chce být in aby byl cool, že se tak vyšvihne v očích ostatních přiblblíků své krevní skupiny na vyšší level.
      Ale i já prahnu po poučení. "Páč" vás irituje, páč przní češtinu, nebo máte niternou potřebu egomasturbace? A co vulgarismy - ty vás neprudí? Nebo naopak spisovnou češtinou plivané přímé i skryté urážky - také nic? A co bloger Vodička; nenaskakuje vám z jeho psaného projevu kopřivka?
      Díky

      Smazat
    4. Moc pěkně jste to páč /mě docela sympatické /, vysvětlil. Zdravi Veruna

      Smazat
  4. Chce li SPD opravdu ve volbách ziskat voliče a nejit podle předpovědi

    různých podezřelých "výzkumniků"pod jimi plánovaných 5% s odůvodněnim,že vlastně SPD musi vďěčit za svoje hlasy islamu,nebot ničim jiným ,zejména nyni se do popředi vynořujici požadavky ekonomiky ,nesmi či dokonce prý neumi "zaujmout" ,pak se ta 5% katastrofa fakt může uskutečnit.
    Kdesi v podpalubi totiž vzniká, jak se zdá celé stádo "nových" stran a ty nebudou váhat hlasy SPD odlákat všemi prostředky a co pak?

    Co tak v tom smyslu rozšiřit diskusi a opravdu tak pomoci SPD?

    Kdo je proti,ať to tu napiše vas a zdůvodni to,aby všichni voliči rozuměli co dělat!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. https://www.expres.cz/praha-6-lavicka-vaclava-havla-alter-eg..havloidé nedají pokoj.
      označ a dej vyhledat

      Smazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Smazat
    3. Jednodušší je dát celý odkaz :
      https://www.expres.cz/zpravy/praha-6-lavicka-vaclava-havla-alter-ego-ferdinand-vanek.A180119_144114_dx-zpravy_lare
      Pavel p

      Smazat
    4. Anonymní9. února 2020 11:06
      Možná to nevíte, ale SPD má kompletní ucelený program správy země:
      POLITICKÝ PROGRAM SPD
      1. Chceme radikální změnu politického systému, chceme přímou demokracii, referendum
      a odvolatelnost politiků
      2. Osobní, hmotná a trestní odpovědnost politiků
      3. Chceme zákon o prokázání původu majetku
      4. Konec zvyšování daní
      5. Budeme vytvářet nová pracovní místa – podpoříme proto podnikatele a živnostníky
      6. Nedovolme další okrádání občanů lichvářskou a exekutorskou mafií
      7. Chceme právo a spravedlnost. Chceme stát sloužící občanům
      8. Nechceme drahý a nefunkční sociální systém, chceme systém podporující všechny slušné lidi – seniory, rodiny s dětmi, zdravotně postižené občany i děti ohrožené bídou
      9. Chceme budoucnost bez dluhů
      10. Nechceme být provincií EU, chceme rozvíjet a bránit suverénní Českou republiku

      Každý z těch bodů je dále rozepsaný, viz např. bod 7.:
      7. Chceme právo a spravedlnost. Chceme stát sloužící občanům
      Budeme prosazovat reformy a změny státní správy. Chceme funkční, úsporný a demokratický stát, kde se občané dovolají svých práv a který od občanů žádá přiměřené povinnosti. Stát musí budovat udržitelný sociální, vzdělávací a zdravotní systém, chránit svobodu, rodinné hodnoty a bezpečí občanů. Požadujeme stabilní vzdělávací a zdravotní systém, kde bude oceněna práce zaměstnanců ve školství a zdravotnictví. Odmítáme pozitivní diskriminaci a preferenci občanů na základě rasy, etnika nebo náboženství. Jsme proti pokusům omezit právo občanů legálně nabývat a držet zbraň.

      Komplet je na https://www.spd.cz/program
      P.K.

      Smazat
    5. Ten kdo nenavidi naši nejstatečnějši ženu pani docentku Švihlikovou a nevi,kde mizi jeho penize,ten ať si dá do hledáčku slova

      rentiersky kapitalismus svihlikova 500 miliard

      a pak po přečteni pukne vztekem co za članky ten ženský migranc piše!

      Smazat
    6. PRO 12.35

      No program je to fešacký.Je tu ovšem jedna otázka.

      PROČ NESE JENOM SNAD PRY 10%.A VYHROŽuji mu 5%?

      Nezasloužila by si SPD,aby byl zesilen s pomoci tady nás lidových komentátorjů a nepokusila by se ta SPD do něho dát klausuli,že je to proto,aby dosahla a to opět s pomoci voličů VÉTŠINY VE SNĚMOVNÉ?!

      Má to SPD snad zakázáno nebo co?

      Smazat
    7. Anonymní9. února 2020 12:50
      Řekl bych, že je dostatečný i bez klausule. Problém je v jedné, neuvěřitelné věci. Mnoho voličů si nepřeje suverénní zemi, hájící své zájmy, ale raději volí cestu k zániku země, i svých demokratických práv, pokud si při tom mohou (ještě nějaký čas) hodovat. P.K.

      Smazat
    8. PK budete li tvrdit,že jste dostatecny je to jenom 4

      a když chcete vymenit cely narod,tak je to fakt napad pana Sorose a ten tho taky začal realizovat.

      Když z toho budete mit radost nebudu vám odporovat...

      Smazat
    9. Pan PK nechce,aby se tady ten Program SPD bod po bodu začal rozebirat!

      Mysli si,že volby jsou fotbalový zapas a on je fanda.

      Kdyby začal přemýšlet jak svému týmu SPD pomoci k pořadné výhře mohla by mu vzniknout újma!

      PK NO NI?

      Smazat
    10. Anonymní9. února 2020 13:54
      Anonymní9. února 2020 14:15
      Pořád mi nešlo do hlavy, z čeho pochází ta Vaše věčná zmatenost. A už to vidím. Když musíte reagovat sám na sebe a ještě sledovat, co píší jiní, tak to může být pro jednoho velká porce.
      Nejsem žádný fanoušek, jsem účastník, aktivní volič. P.K.

      Smazat
    11. Učastnik děni pane PK budete,když spolu s nami opravdovými voliči SPD navrhnete takový program pro SPD,že všechny polit.subjekty ho budou chtit našemu "samuraji" UKRÁST!

      A když pak bude většina v Parlamentu navrhneme všichni změnu do prvniho článku naši chromé Ustavy a to SOLIDÁRNI STÁT a budete vidět to tóčo jak hned budou penize na důchod a zli kapitalisti vypláznou ty dvě třetiny chybějicich mezd,které jinak hodlaji krátit dalšich 30 let.
      S našim prezesem Babušem si pak zatančime starosvětský tanec BUGI,BUGI!

      NO NI?

      Smazat
  5. Bylo by podivné, kdyby havlérka takový článek do Ústavy nevložila...
    Kucí od česneku to mají dobře ošéfovaný...
    Viď, Rychecký...A nechaj pozdravovat prokurátora Vaše, určitě už drží místo kámošovi v nějakém příjemném kotli.
    Helanov

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ten pán se snad jmenuje Rychetský - ne? A pan prokurátor Vaš už je asi zesnulý - nebo ne? Ale justiční mafie současnosti disponuje stovkami takových Vašů, a mnohem - mnohem horších.

      Smazat
  6. Jestliže tuto PODSTATNOU ZMĚNU, kterou nechal Havel do Ústavy O SVÉ VLASTNÍ VŮLI vložit, tak zcela jistě věděl, co to bude znamenat. Navíc je to jistě na DOPORUČENÍ NĚKOHO, a ten NĚKDO věděl velmi dobře, CO TAKOVÁ nenápadná ZMĚNA bude pro budoucnost znamenat.

    Ve skutečnosti to svědčí o tom, že HAVEL nebyl až tak zásadový. Spíš ti jeho loutkovodiči "pohladili "jeho EGO.

    A to si Havel myslel, že je demokrat(?)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Osobně si myslím, že Havel dobře věděl co je zač, proto také tak chlastal.

      Smazat
    2. Co je podstatná náležitost demokracie velmi dobře vědí v televizi a rozhlase. Jestli o tom pochybujete, jsou tady ještě státní zástupci, které kočíruje víte kdo. Poslední pojistkou je ústavní soud. Toho si musíte vážit. Kdysi si veřejně ústavní soudkyně Lastovecká pochvalovala, že ústavní soud je pravicový. Pochopte, že je to na věčné časy.

      Smazat
    3. 11:24,12:50..kdysi se Vondra prokecnul,že Havel "konzultoval" znění ústavy s pracovníky emerický ambasády,přestože ji Rychetský psal podle jejich not.

      14:57 jste naivní a to velmi

      Smazat
    4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Smazat
    5. 14:57
      Vítejte v klubu!
      Jo jo, ironie je sviňa. Zapomněl jste totiž svůj příspěvek uvodit varováním:
      Pozor! Nebezpečí! Sarkasmus!
      Takže vlastně ten pán má vlastně pravdu. Že jste naivní a to velmi. Jinak byste věděl a varoval.

      Smazat
  7. Ono nestači jen ta ekonomika,vynořuje se i dalši problém.

    Nepřátelé SPD si vymysleli giga intriku.
    Pry SPD přecházi TAJNĚ pod páchnouci "utečence"z ČSSD,ta totiž padá a je polovičmni polit.mrtvola.
    Potřebuje nutně při nedostatku "KADRŮ novou krev" a tak se snad prý dali na ohlupovááni "nezkušeného" šefa či co,piše čerstvý tisk.

    Vite o tom voliči naši SPD?

    No a kdovi co ještě bude vymyšleno,to neni posledni psi kousek,který se objevil!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 11:24...To je blbost!
      SPD je zavedená strana, žádná rychlokvaška.
      Ale kdyby se někteří od ČSSD chtěli přidat, nebyla bych proti.
      Mělo by to hlavu a patu, určitě by to byl lepší nápad, než založit béčko ODSky.(Viď, Vašíku)
      Helanov

      Smazat
    2. Helanov,

      Je to prý blbost?
      Ale kdeže,už jste četla nový aeronet?

      Smazat
    3. 17:53...Tam nechodím, neznám, nečtu.
      Anonymové mě nezajímaj.
      Helanov

      Smazat
    4. 19:06 chybujete,choďte a čtěte.
      Věřte,že není na škodu seznámit se s názory a pohledy z jiných úhlů.Zaťatost není na místě.
      A na anonymy tady snad nereagujete?

      Smazat
    5. 19:15... Klidně zajdu i na Respekt nebo na Deník N, ale vadí mi ta anonymita.
      Jednou jsem tam byla a četla jsem tam od nějaké "Pozorovatelky" pěkné bludy.
      Helanov

      Smazat
    6. Pani Helanov.

      přece o sobě nemůžete psat.že jste ignorantka.
      To by jste nás tady velice zklamala.
      V članku AE NEWS je popsána zasadni chyba,při které by se mohlo stàt,že pan Okamura volby může prohrát.
      Jak potom pomůete SPD,kterou chcete všemi silami zvolit a ona schválně děla obrovské chyby jakoby jeji manageři nemeli zájem co bude, když se tu mezi námi neobjevi a my jim tak pomoci nemůžeme a ani nerealizuji to co maji v nadpise a nedostatečném Programu...

      Řikejte mi NO NI,abych nebyl anonym NO NI!?

      Smazat
    7. Paní Helence musím veřejně poděkovat za to, že přestala používat onen profláknutý nick "unknown", kterých se tu vyrojilo neúrekom (jeden větší debil jako druhý).

      Smazat
    8. NO NI koni? Dobrý nick, chce to ještě vložit ho do přihlášení místo Ačka.

      Smazat
    9. Helence od pozorovatelky!

      https://outsidermedia.cz/autor/pozorovatelka/

      Jinak doma už 60 při vysílání zpráv ČST či dnešní ČT musí být klid a ticho, aby ty lži bylo dobře slyšet a bylo jim rozumnět. Jednou jim je před jinými soudci vmeteme do ksichtu jako důkaz jejich zrádcovství a kolaborace!!

      Smazat
  8. No jo, je dobře, že se konečně kolem toho rozvíří aspoň diskuze, mnoho lidí se tento moment neuvědomuje.
    Protože když někdo blábolí jakou máme demokracii, pak jen existence (defakto nezrušitelná) ústavního soudu tu demokracii popírá.
    A ještě je dobré připomenout, že sám ÚS již jednou porušil ústavu, když zrušil ústavní zákon. A nic se nedělo.

    OdpovědětSmazat
  9. Člověk takového postavení, jako autor, by měl vědět,jak to věděl Marx už v roce 1848, že „právo je vůle vládnoucí třídy povýšená na zákon“. To přece platí i pro ústavu!
    Ústava jako nejvyšší zákon společnosti je tu od toho, aby „konzervovala“ určitý dosažený stav, ne aby predikovala jeho změnu, to bože proti té vládnoucí třídě, která ho koncipovala a kterou má chránit.
    Ke změnám zkostnatělých režimů nevedla nikde a nikdy ústavní /evoluční/ cesta, ale revoluce.
    A noví vítězové psali své nové ústavy a své nové zákony.

    Nicméně, kdo chce v naší Ústavě hledat ony „podstatné náležitosti demokratického právního státu“, snadno je najde i bez „definice“ Ústavního soudu. A ani nemusí být právník.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Autor to samozřejmě ví, ale není srab, jako ty. Píše, mluví, jedná.

      Smazat
  10. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Lulu,11.51,ty bohatý zloduchu plukovniku JAR ARMY

      teď ti pry umřel kamoš,který byl pod presidentem.
      Co kdyby jsi zašel za TRUMFEM,ten bydli nedaleko od tebea a dal mu do schranky dopis,že mu držime palce,aby společně s kapitalistou Putinem ovládl celý svět.
      Chceme za to maličkost.

      ABY NAM POVOLIL TAK JAKO NĚMCŮM JEJICH PRÝ DEMOKRATICKÝ ČLANEK 20 v JEJICH LISTECH ZZ:

      Viš co to je a co by to znamenalo?
      Do smrti by mu to naši dělnici a rolnici NEZAPOMNěLI A KLANĚLI SE MU!

      NO NI?

      Smazat
    2. Oni mne zase mazou meho guru- informatora a jedineho kdo neco vi
      Nedejte se drahy Honolulu a piste piste vice neb je nas dva ,co to radi vstrebavame abychom byli v obraze co se deje ve svete a tak dale
      Povolny ,zdravi draahy priteli

      Smazat
    3. Ale ale - nežvaň a nepřivlastňuj si jméno pana Povolného. Takovou zhovadilost by nikdy nenapsal. To už si píšeš sám se sebou a nás máš za trubce?

      Smazat
  11. Na téhleté "ústavě" má lví podíl parazit Jičínský...
    Jeho fyziognomie hovoří za vše, vždycky u lizu a pracky na gójimském volantu...
    Jako mlaďoch se angažíroval na Vysoké škole politické, přímo ukázkový bigot bolševismu...
    Po 68 si to rozmyslel a přesupačil se na disidenta...
    Zas mu to náramně sypalo, za nemalý plat podnikového právníka vesele disidentoval a hákovat za něj musely kolegyňky.
    A po hadráku zase u lizu...hernajs, ti košerové se ale vyznaj v tlačenici!
    Helanov

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 11.55
      Souhlas! Ještě bych k němu přidal exsoudruha Rychetského. Jdu od toho. Nemá to cenu.
      Když jsme sežrali nejvyššího cenzora KSČ, soudruha Čalfu, jako premiéra, tak se nemůžeme divit.

      Smazat
    2. Ani Jičínský ani Rychetský na současné ústavě nepracovali. Nejvíce se na ní podepsal prof. Cepl a hodně Cyril Svoboda. V komisi tehdejší ČNR, která ji přijímala po volbách 1992 seděli tací odborníci, jako je Marek Benda a Han Marvanová (mimo jiné)!

      Smazat
    3. Podle mého skromného úsudku je profesor Z. Jičínský slušný člověk a ze známých sociálních demokratů ten, který si uchoval levicové názory. Ne vždy s ním ve všem souhlasím, ale nikdy bych se nesnížil k urážkám vůči této osobnosti.
      Madam (Helanov), z Vašich písemných slovních průjmů, tak přečastých v těchto diskusích, vyplývá, že jste zapálená antikomunistka, antisemitka, antiislamistka. Urážíte také Italy a Řeky, Sovětskou armádu, Afričany atd., atd. Kdo Vám tak ublížil, že v sobě máte tolik nenávisti? Levičák

      Smazat
    4. cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9Astava_%C4%8Cesk%C3%A9_republiky Když si to poctivě přečteš, dozvíš se kdo a co v ústavě napsal. Ani Jičínský, ani Rychetský tam skutečně nejsou. Blábolíš a netušíš nic.

      Smazat
    5. 13:54...Rychetský ne, ale Jičínský ANO, doplňte si vědomosti...
      Helanov

      Smazat
    6. 14:02...Já za to nemůžu, že jsem na vedlák uklízela na stejném patře kde seděl parazit Jičínský...
      Dámy od kýblu a a od košťátka holt mezi sebou nesmlčej žádné tajemství :-))))))
      Nemám ve zvyku si cokoli vycucat z prstu.
      Helanov

      Smazat
    7. 14:04...Já jsem ale nepsala že Rychetský se podílel na změně ústavy!
      Jen jsem si posteskla, že jako šéf ÚS má daleko větší pravomoc, než premiér.
      Což považuji - v parlamentní demokracii- za HRUBOU chybu.
      Můžeme volit koho chceme, klacek drží v ruce havlérka.
      Helanov

      Smazat
    8. 13:54...Nepodařilo se mi dohledat, že se Jičínský podílel na Ústavě.
      Ale ústavním právem se zaobíral dlouhodobě, už před rokem 68.
      Po hadráku byl přecedou "pro otázky Ústavy ČR"...
      Odmítám věřit tomu, že by neměl pracky i v přepsání předhadrákové Ústavy.
      Na to byl moc významný havloid.
      Helanov

      Smazat
    9. Uff, uvádět vedlejšák na úklid jako referenci toho, že jste poznala, co Jičínský jako právník dělal, to je na úrovni Světáků. Chartista nechartista, ústavnímu právu rozuměl. To že problematice rozuměl ještě neznamená, že na současné ústavě pracoval. Smutné je, že ústavě rozuměl lépe, než její skuteční pachatelé!

      Smazat
    10. 18:06...Ona je jedna věc odbornost a druhá věc je charakter, nebo jeho absence...
      Ale chápu, že tohleto je pod vaši rozlišovací schopnost.
      Pravda je, že bolševik měl "disidenta" v takové úctě, že mu vrátnej (pokud se tedy disident rozhodl navštívit pracoviště) málem natáhnul před vrátnici červenej koberec.
      (Však taky bolšán po hadráku nebyl škodnej, to si pište!)
      Helanov

      Smazat
    11. 17:52. No já nevím, Jičínský tedy havloid nebyl ani náhodou, byl to sociální demokrat a tehdy soc.dem měla od Havla odstup a Jičínský zvláště. Tvrdit, že byl havloid je fakt mimo mísu. Podle mne to byl jeden z mála poctivých a schopných lidí po převratu, který se pohyboval v politice.
      Pokud si vzpomínám, tak předsedou jakéhosi výboru pro otázky ústavy sice byl, ale daleko poté, co byla ústava přijata, nikoliv hned po převratu.
      V době rozpadu byl přece ve federálním shromáždění a návrh ústavy, o které tu je řeč předložila tehdejší vláda ČR, pikantně s premiérem Klausem...

      Smazat
    12. Takže jsem uhodl - že ten helanov je hajzlbába - kýbl, koště, ( teda vše bývalé) dnes už denně na diskuzi může psát neuvěřitelné pitomosti, co mají vypadat moudře. Ale jak jde o urážky, je kadet! Neskutečné, sprosté a hnusné urážky paní doktorky Válkové, teď pana Jičínského, pana Rychetského - lidí, kterým taková hajzlbába nesahá ani ke tkaničkám do bot! Asi proto ta zatrpklost a závist!

      Smazat
    13. 20:17...Jste blbej, jak daleko vidíte, vy "levičáku".
      Dělala jsem to jen na vedlák, za bolšána (v tom vašem ráji) byla leckterá mamka vděčná, když vyfasovala rajón a mohla si před prací v kanceláři kapku přivydělat.
      Tenkrát se nikdo nad prací neošklíbal a nikoho nenapadlo, že jednou bude vyspělé Česko za účelem počisťování kanclů dovážet Ukrajinky.
      Helanov

      Smazat
    14. 20:17...Vy SALÓNNÍ levičáku!
      Helanov

      Smazat
    15. 14:04
      Jasně! Rychetský se na ústavě nepodílel, on jenom ze své pozice místopředsedy Československé vlády předložil Federálnímu shromáždění řadu ústavních zákonů. To nevíte, nebo to jako nevíte?
      Jičínský sice havloid nebyl, zato měl determinované myšlení - když vypracovával zákon 14/1990 sb. (o odvolání poslanců) v podstatě ošlehnul zákon 117(1969 sb. Znám sice staré psy schopné naučit se nové kousky, ale Jičínský rozhodně nebyl ten případ.

      20:17
      Paní Helena, ať už napíše cokoli, má v sobě aspoň tolik hrdosti, že jde se svou kůží na trh; že se pod vše co napíše podepíše.
      A klíďo píďo napíše že uklízela (a poserte se) - zrovna tak by se mohla prohlásit za ing, nebo mgr. (pravopis odpovídá a dikci, pokud by chtěla,by přizpůsobila) jak považují někteří diskutující za nutné, neb si myslí, že tak má jejich příspěvek větší váhu. Ověřit to nelze, že. To za prvé.
      Za druhé - jaké neskutečné, sprosté a hnusné urážky Válkové, která nestydatě na celý národ válela, že se u nás za protektorátu zase nic tak moc nedělo?! Tvrdím, že Válková byla, je a bude, vypočítavá mrcha bez empatie a slušnosti. Tečka.
      Ono je vám, vy ignorante, 360 000 mrtvých Čechů málo?! Zdá se vám to malé číslo, když Češi neválčili?! Tak si naše mrtvé porovnejte z Británií - u nás v "míru", neb jsme k naší hanbě neválčili, ze 7 380 000 obyvatel 360 000 mrtvých, v Británii, která bojovala, ze 47 80O OOO občanů 382 600 padlých v boji! A ono se zas nic tak moc nedělo...

      Serete mimo mísu. Nenávist sálá hlavně z vás. Hajzbába? A co vy, čím se račte živit že jste takové hovado? Máte zlou šéfku? Odtud ty opakující se ataky?
      Ušetřím vám čas, Liborku. Je mi dokonale u prdele komu, podle vás, nesahám po kotníky já. Považuji si to totiž za čest, nesahat jistému druhu ani po kotníky. Musel bych totiž sestoupit do jejich sraček.

      Smazat
    16. 18:06 To Višinskij, generální prokurátor SSSR, jeden ze spolustrůjců ukrajinského hladomoru, rozuměl právu taky dokonale! Úžasnej argument! Sem si až sed na prdel. Je vidět že ze svý bubliny čenich moc nevystrkujete. Jinak byste věděl, že právě uklízečky věděly o morálce a vlastnostech člověka u kterýho kmitaly s mopem víc, než věděla STB. Sám víte hovno, jen co si kde přečtete, ale chytrej jste jak Havel v rauši.

      Smazat
    17. 20:17!
      Na Rycheckého mi nesahejte!! Je to náš (OHcký) satanista, stačí pohled do jeho kalných očí, ale vy jste sním nikdy nepřišel do přímého kontaktu jako já. Kromě toho je intelektuální manipulátor a havlista, takže ho nechte napokoji, on se proflákne sám a brzy.

      Smazat
  12. Kdesi se tu objevila jakasi programová skupina občanů voličů,která si prý zkusia vymyslet jak dát ty naše tzv "zastupce"pod kontrolu všeho obyvatelstva ČR a to prý dnem i noci.

    Doufám,že je všechny nevybila cenzura a nezájem občanů,kteři tak byli kdysi vychováváni komunisty.
    Ty prý současný režim ponižil dnes tak hluboko,že se z nich stala vymirajici zuboená strana Lumiků,která na své voliče sere!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Mohl by být inspirací film Ucho? :-)

      Smazat
  13. Slovo právník je synonymem slova blbec, který má v hlavě místo myslícího mozku právní bludy, na které se neustále odvolává ..

    Ústava státu je podle právní teorie smlouvou všech občanů o SPOLEČNÉ SPRÁVĚ veřejných věcí, není to DIREKTIVNÍ ORGANIZAČNÍ ŘÁD jaký je praktikován formou
    liberální Ústavy právního debilostátu ..
    O nesmyslu zvaném právní stát tu už píšu dlouho stále dokola, snad to už někdo pochopil ..

    Normální Ústava má být jenom smlouva popisující vztahy mezi občany a jimi ustanoveným státem .. Organizační věci spojené s vládnutím ve státě mají řešit sami občané mezi sebou zvoleným zastoupením a formou bez ohledu na bludy zahrnované do ústav právních států ..

    V právním debilo státě se občané podrobují vládě imaginárního debilního práva vytvářeného a podstrkovaného debilo právními slouhy prazitů ke schvaleńí hlupákům ..

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Bůh Otec stvořil Člověka s jeho nároky, povinnostmi, závazky ..
      Do práce Boha Otce při chvilce jeho nepozornosti se vmísil Had (ten z Rajské zahrady) a stvořil blbce a právo (které nic neznamená, a každý si s ním může vytřít zadek) ....
      A Ti blbci mají dnes právní stát, kde jim vládne to právo místo nich samotných ..

      Smazat
  14. "naše" ústava je zmatečná hned v prvním článku. říká - Česká republika je stát zřízený občany české republiky. Takže občanství vzniklo dřív, než stát? Na Slovensku mají - Slovenská republika je státem slovenského národa. Ale to se nesmí říkat, národ nesmí v našem státě o ničem rozhodovat. Ale kdejaký utečenec, který dostane občanství ano.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Skvělej postřeh Vojto! Až je mi stydno, že jsem si toho nevšim.

      Smazat
  15. A čemu se lidi divíte? A proč až nyní? Co kdo čekal od Havla?
    Proč se zároveň nedivíte, že tu máme nikým nevolenou mocenskou nadvládní instituci, tzv. Ústavní soud, se soudruhem Rychetským v čele, považujícího vraha Vaše za politického vězně a diskriminaci ruských turistů v hotelu právem soukromého podnikatele v souladu s ústavou?

    OdpovědětSmazat
  16. Tato Havlova ,,pojistka demokracie", je vlastně pojistka diktatury. Ústavu nám nenadiktoval žádný ředitel zeměkoule, vytvořili jsme si ji sami. A sami jí můžeme také změnit. Jako by Havel nevěděl, jak končí to, co by někteří rádi na věčné časy. A proto se budeme, a to asi opravdu na věčné časy, pohybovat od extrému k extrému a skutečná demokracie nám bude pořád někde unikat.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nežvaňte, mne se na ústavu nikdo neptal a nemám s ní nic společného.

      Smazat
    2. Kdysi se na vojně měla dodržovat tato dvě základní pravidla:
      Pravidlo č. 1: Mazák má vždy pravdu.
      Pravidlo č. 2: Kdyby náhodou mazák neměl pravdu, platí pravidlo č.1.

      On Havel si s námi zažertoval, viďte!

      Smazat
  17. Nejsem právník, ale pokud je stát nedemokratický, změna podstatných záležitostí tedy možná je:)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A kto má právo rozhodnúť, že štát je nedemokratický?!?
      ... a sme späť pri Ústavnom súde!

      V slovenskej Ústave nemáme ani takú "blokačnú" klauzulu, a nemáme ani "poistku" senát, ale napriek tomu demokratické možnosti nutných zmien pravidiel budú veľmi náročné...
      http://www.demokracianahlas.sk/

      Smazat
  18. Panika v Bruselu. Unikly dokumenty nadepsané: "To nesmí uniknout!" Česká média opět mlčí!
    https://www.youtube.com/watch?v=kd3GZwPElWQ

    OdpovědětSmazat
  19. Takze jako obvykle "demokracii" nam vytvorili nedemokrate

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Winston Churchill
      Říká se, že demokracie je nejhorší způsob vlády, s výjimkou všech ostatních, které jsme vyzkoušeli.

      Řecké Dêmos-Krátos NEZNAMENÁ vládu jakéhosi „LIDU“, jak nám vtloukli do hlavy, ale vládu OTROKÁŘŮ (kasty svobodných občanů vlastnících otroky – sociální systém v Athénách).
      Aktuální forma našeho společenského zřízení – vláda bank a korporací je tedy v plném souladu s obsahem tohoto pojmu!
      Temné stránky každodenní společensko-politické reality nejsou chybami systému, ale jsou jeho nedílnou součástí. A kdo že jsou ti otroci ?!

      https://www.slovanstvi.cz/temata/co-je-demokracie/

      Smazat
  20. Když si to shrneme, tak nikým nevolení bankéři zavedli systém, ktrý je zcela nezávislý na státu, ten nemůže nijak zasahovat do monetárni politiky bank, sněmovna je povinna poslouchat nařízeni nikým nevolené Evropské komise a implementovat jimi nařízené zákony do našeho právního řádu a nevolený Ústavní soud si může zrušit jakýkoliv zákon přijatý sněmovnou. Demokracie znamená vláda lidu, může mi někdo vysvětlit v čem spočívá ta naše demokracie, když vládne kdekdo, jen ne lid.

    OdpovědětSmazat
  21. Tomáš Garrigue Masaryk
    Ježíš, ne Caesar, toť smysl našich dějin a demokracie.
    Tomáš Garrigue Masaryk
    Bez osobní odvahy a odpovědnosti nelze dělat politiku opravdovou demokratickou a lidovou.
    Tomáš Garrigue Masaryk
    Demokracie není panováním, nýbrž prací k zabezpečení spravedlnosti. A spravedlnost je matematika humanity.
    Tomáš Garrigue Masaryk
    Demokracii dělají demokrati a lepší demokracii lepší demokrati. Pravda je ve všem, i v politice, nejpraktičtější.[7]
    Tomáš Garrigue Masaryk
    Existence duší je pravým základem demokracie: věčné věčnému nemůže být lhostejné, nesmrtný je nesmrtnému roven.[8]
    Tomáš Garrigue Masaryk
    Tož demokracii bychom už měli, teď ještě nějaké ty demokraty.
    Tomáš Garrigue Masaryk
    Vy jeden, každý musíme snést mínění druhého. Demokracie znamená diskusi.
    Tomáš Garrigue Masaryk
    Demokracie znamená, že každý občan může říct po vzoru francouzského monarchy: "Stát jsem já." Nebo skromněji: "I já jsem stát."
    Tomáš Garrigue Masaryk
    Totalitní stát může dělat velké věci, ale jednu věc udělat nemůže: nemůže dát dělníkovi v továrně pušku a říct mu, aby si ji vzal domů a měl ji v ložnici. Puška visící na zdi dělníkova příbytku nebo farmářovy chýše je symbolem demokracie. A je naším úkolem dohlédnout, aby tam zůstala.

    https://cs.wikiquote.org/wiki/Demokracie

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Slova, slova,slova. Dívejte se na to co se dělo a děje. Mně osobně když slyším slovo demokracie, tak se mně dělá malinko špatně.

      Smazat
    2. Anonymní9. února 2020 14:50
      To jsou neaktuální myšlenky. Dnes nemáme demokracii, ale liberalismus. Nikdo to nepopírá, každý to oslavuje. Demokracie přiznává svrchovanou moc občanům, liberalismus ji přiznává kapitálu a tak nějak mlčky, jeho držitelům. P.K.

      Smazat
  22. http://www.skrytapravda.cz/bleskove-zpravy/2989-zavazna-utajena-zprava-moody-s-meni-vyhled
    Hitlera na německý „trůn“ posadili podle konspiračních teorií Rothschildové prostřednictvím tajných „iluminátských“ společností Thule a Vril. Financovali ho penězi Bank of England a americké Kuhn & Loeb, kterážto údajně zaplatila i Velkou říjnovou socialistickou revoluci „Adolfův otec, Alois Hitler, byl nelegitimním synem Marie Anna Schicklgruberové. Obecně se mělo za to, že otec Aloise Hitlera (Schicklgruber) byl Johann Georg Hiedler, který zařídil, že Marie Anna Schicklgruberová žila ve Vídni v době, kdy počala. V té době byla zaměstnána jako služka v domě barona Rothschilda. Jakmile rodina zjistila její těhotenství, byla poslána zpět domů, kde se narodil Alois Hitler, pozdější otec Adolfa Hitlera.“
    Otec Salomon Mayer, žijící osamoceně ve vídeňském sídle, kde pracovala Hitlerova babička, je tedy hlavním a nejpravděpodobnějším kandidátem na Hitlerovo otcovství.“ A tak se prý narodil „Adolf Salomon Rotschild Hitler“. Tož tak.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Je to úsměvné, přeji árijcům Adolfa s židovskou krví navíc od Rotchildů. Nemáme si co vyčítat, podle posledních nálezů jsme všichni potomci prababičky z Afriky.

      Smazat
  23. Prochlastaný mozek Havla byl schopen všeho, co by tento národ a zejména obyčejné lidi poškodilo.

    OdpovědětSmazat
  24. V originálním článku je popisováno, jak v jiných zemích je ústava zmražena. Zajímalo by mne, kde jinde v Evropě platí národem/občany neschválená ústava. Vzorovým disidentům to nevadí a nestydí se. Ani Okamura neprotestuje.

    OdpovědětSmazat
  25. Jenomže u nás žádná demokracie zatím nebyla, není a hned tak nebude. Kapitalismus, který u nás panuje, demokracii vylučuje, neb kde vládnou peníze, nevládne lid, ale panstvo. Tedy hovořme, jako v minulé režimu - o lidové demokracii - v dnešním o kapitalistické demokracii a pak to bude korektní. Máme kapitalistickou ústavu, kapitalistický ústavní soud atd. Máme demokratickou diktaturu kapitálu, předtím jsme měli demokratickou diktaturu proletariátu. Proto byl za socíku jiný právní metr na kapitalisty a proto je dnes také jiný právní metr na proletariát. Prostě tak to funguje a volby a parlamenty a ústavní soudy - jen šaškárna "jakoby".

    OdpovědětSmazat
  26. Krátká poznámka k článku 9.


    V odst. (2( se píše:

    (2) Změna podstatných náležitostí demokratického právního státu je nepřípustná.



    Tato formulace je převzatá z německé ústavy, kam ji vložili po 2. světové válce Američané, aby „zabránili opakování hrůz nacismu, holokaustu a genocidy v průběhu 2. světové války“. V případě poraženého Německa to mělo své opodstatnění, ale MY NEJSME PORAŽENOU ZEMÍ! Tímto způsobem se jisté kruhy pokusily zafixovat polistopadové poměry v České republice „na věčné časy“ a zatím jim to vychází. Pokud by totiž proběhlo např. referendum o vystoupení z EU a většina občanů se rozhodla pro Czexit, Ústavní soud by mohl, s odkazem na tento článek 9, odst. (2), výsledek referenda zrušit jako „protiústavní akt“. Tak může postupovat kdykoliv, pokud se mu nebude něco líbit – má tedy faktickou moc nad vládou, parlamentem i zákonodárným procesem. Jedinou cestou, jak mu v trvalém zakonzervování tohoto neudržitelného stavu zabránit, je uplatnit článek 2, odst. (1) Ústavy:

    (1) Lid je zdrojem veškeré státní moci; vykonává ji prostřednictvím orgánů moci zákonodárné, výkonné a soudní.



    Správné a úplné znění by mělo znít takto:

    (1) Lid je zdrojem, nositelem a vykonavatelem veškeré státní moci; vykonává ji prostřednictvím orgánů moci zákonodárné, výkonné a soudní.



    Takto je třeba chápat i současné znění, z něhož plyne, že vůle lidu je nejvyšším zákonem. Pokud by se Ústavní soud postavil PROTI vůli lidu, nezbylo by nic jiného, než jej rozpustit.



    Pokud to řeknu polopatě – odhlasují-li si obyvatelé České republiky svobodně v referendu, že místo v unitární republice chtějí žít v personální unii-konfederaci okresů nebo místo v parlamentní demokracii v dědičné monarchii, nikdo – ani parlament, ani vláda, ani neziskové organizace a ani Ústavní soud jim v tom nemůže bránit, protože vůle lidu je nejvyšší zákon.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vlasta :"... vykonává ji prostřednictvím orgánů moci zákonodárné, výkonné a soudní." Ústavní soud je ale také soud, ne? A budeme řešit - bylo dřív vejce, nebo slepice? Q.

      Smazat
  27. Z návrhu nové ústavy:

    Preambule
    My, český národ a příslušníci ostatních národů a národností, žijící v Čechách, na Moravě a ve Slezsku,

    přijímáme tuto Ústavu České republiky:

    (Ústavu schvalují občané v referendu.)

    Hlava první

    Článek 1

    (1) Česká republika je svrchovaný, jednotný a demokratický stát – parlamentní republika.
    (3) Česká republika je sociální stát založený na principech občanské a společenské solidarity.
    (4) Území České republiky tvoří nedílný celek, jehož státní hranice mohou být měněny jen ústavním zákonem.
    (5) Občané mohou všelidovým hlasováním upravit nebo změnit formu, politický systém nebo uspořádání státu.


    Článek 6

    (1) Občané jsou zdrojem, nositelem a vykonavatelem veškeré státní moci, kterou vykonávají prostřednictvím státních orgánů moci zákonodárné, výkonné a soudní.
    (2) Ústava a ústavní zákon stanoví, kdy občané vykonávají státní moc přímo, tj. všelidovým hlasováním občanů.


    Článek 8

    (1) Česká republika je stát postavený na principu zastupitelské demokracie s prvky přímé demokracie.
    (2) Politický systém je založen
    a) na svobodném a dobrovolném vzniku a volné soutěži politických stran prosazujících názory a potřeby občanů, respektujících veškeré demokratické principy a náležitosti právního státu a odmítajících lež, podvod, korupci, násilí a jakékoliv další nezákonné jednání při své činnosti;
    b) na všelidovém hlasování občanů při řešení otázek existence, fungování a směřování státu a společnosti a na přímé volbě a odvolání svých zástupců, kteří tato řešení realizují.
    (3) Politická rozhodnutí vycházejí z vůle většiny vyjádřené svobodným hlasováním. Rozhodování většiny vždy dbá ochrany menšin.


    Článek 9

    (1) Nedílnou součástí ústavního pořádku České republiky je Listina svobod, práv a povinností. (2) Ústava může být doplňována či měněna pouze ústavními zákony přijatými všelidovým hlasováním.

    Článek 10

    (1) Zákony České republiy jsou vždy nadřazeny všem mezinárodním a mezistátním dohodám, úmluvám a smlouvám, jakož i smlouvám mezi Českou republikou a jakýmkoliv nestátním subjektem.
    (2) Vyhlášené mezinárodní smlouvy, k jejichž ratifikaci dal Parlament souhlas a jimiž je Česká republika vázána, jsou součástí právního řádu. Stanoví-li mezinárodní smlouva něco jiného než zákon či Ústava, je nutno ji uvést do souladu se zákonem a s Ústavou. Není-li to možné, mezinárodní smlouvu nelze ratifikovat ani použít.


    Článek 11

    (1) Mezinárodní smlouvou nesmějí být pravomoci orgánů České republiky přeneseny na mezinárodní organizaci nebo instituci.
    (2) K ratifikaci mezinárodní smlouvy je třeba souhlasu obou komor Parlamentu, nestanoví-li ústavní zákon, že k ratifikaci je třeba souhlasu daného v referendu. (3) Česká republika dodržuje závazky, které přijala z mezinárodního práva.


    Článek 15

    (1) Manželství je zákonný svazek muže a ženy, jehož účelem je zplodit a vychovat děti. Uzavřením manželství vzniká rodina. (2) Rodinu tvoří muž, žena a děti v jejich společné péči. Postavení rodiny ve společnosti, práva, povinnosti a odpovědnost jejích členů stanoví zákon. (3) Zákonný svazek osob stejného pohlaví se nepřipouští.


    Mimochodem, v tomto návrhu není ani Senát, ani Ústavní soud...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pořádná neobšlehnutá Ústava (z liberálních vzorů ústavních panfletů) k zprofanovaným mocem musí přidat čtvrtou nejdůležitější moc kontrolní s paralelní strukturou k vládní moci. Tato paralelní struktura kontrolní moci musí být nástrojem lidu (jako za komunistů lidová kontrola) k ohlídání a případnému odstavení lidských zkorumpovaných zmetků, kteří si vždy najdou cestu do místní a vládní administrativy pod různými převleky ..
      Soudní administrativa by neměla být jednou z dnešních třech "mocí" ( vychytralého liberálního konceptu právního státu) , vykonává pouze přenesenou pravomoc od státu ..
      V liberální ústavě právního státu je všechno zprzněno tak, aby byl lid odstaven a aby vládlo pouze právo ..

      Ústava upravuje ústavní pořádek, všechna současná legislativa, která z tohoto pořádku vychází stojí ještě za větší hov*no než ta současná ústava ..

      Smazat
    2. 19:28
      Ten návrh vypracoval kdo? Za jakou stranu či uskupení?

      Smazat
    3. vlasta9. února 2020 19:28
      To je hezké, ale SPD se snaží již řadu let prosadit referendum, které již má v ústavě oporu. Takže nějaké demokratizační změny ústavy, nemají v současném zastoupení v Parlamentu, šanci projít. Je třeba dát podstatný počet hlasů straně, která prosazuje demokracii proti liberalismu již řadu let. P.K.

      Smazat
    4. Tato země byla součástí Svaté římské říše a jejího nástupce - Rakouského císařství, od kterých obou jste dostali šanci stát se z poloslovanských divochů západní civilizací alespoň krapet dotčenými lidmi, ale tu jste nevyužili! Zbyli tu pouze prolhaní, sebechvalní a sebeklamní Čecháčci - mistři světa v obrazoborectví, strhávání soch a symbolů, přejmenovávání ulic i vlastního státu a falšování vlastní historie, založené na bratrovraždách a zákeřných záludnostech. Nedorostli pro vlastní samostatný stát, nezaložený na literárních a politických padělcích a intrikách, jakož i na uplacených rakouských dezertérech. Bohužel o zpustlou Kotlinu už nikdo z vyspělejších sousedů nestojí (aby si vlastní stát nezamořil). Historie lenivého, příživnického pronároda se stále dokola opakuje: etapu lžidemokracie vystřídá diktatura lapkovské lůzy, která se následně připojí k zacinkání klíči – až zase všechno nakradené prožere. A každých dvacet let plive na tu lůzu předchozí a nostalgicky vzpomíná na tu lůzu předpředchozí. Snad jedině za tzv. Protektorátu si trochu spravili reputaci, když s jejich nikoliv bezvýznamnou pomocí se podařilo eliminovat tisíce vlastizrádných, protievropských komunistů (bohužel ani to nestačilo)! Pravda vyděsí!!!

      Smazat
  28. Nevím, nevím určitě EU a Putna budou protestovat proti članku 15. Mně je to putna.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Putnovi by to mělo být putna, je členem nějaké Starokatolické církve a tam je to jen pro buzíky.
      V kapli Máří Magdalény u Čechova mostu si s Jandourkem z Fóra 24 dělaj dobře, článek nečlánek :-)))
      Helanov

      Smazat
  29. Liberální blbci nemůžou psát novou Ústavu, nemají na to, mají poškozené mozky liberálními právními bludy ..
    Ústavu normálního lidového a sociálního státu můžou napsat jenom moudří lidé, kteří se můžou učit od Stalina (jeho návrhy Ústav SSSR) a od jeho pokračovatele Putina (současná úprava Ruské ústavy) ..
    Striktura normálního státu ..
    Moc zákonodárná, moc výkonná (vláda a místní administrativa) a moc kontrolní (struktura lidové kontroly poralelní k výkonné moci) ..

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 20:37... Jestli je VVP pokračovatel Džugašvilliho řečeného Koba, tak já jsem Madam Curie.
      Vy jste chytrej jako ti Poláci, kterým dodnes nedocvaklo, že SSSR není RF.

      Helanov

      Smazat
    2. 23.47 Noo, Helanov, V.V.Putin se pořád učí, je moc měkký a nedůrazný, zatím je jenom žakem Velkého Koby ..

      Smazat
  30. https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/2020020911478953-v-nasi-zemi-vladnou-nevolene-struktury-nezijeme-v-demokracii-alena-vitaskova-o-realite-ceskeho/

    OdpovědětSmazat
  31. Článek 18

    (1) Celostátní všelidové hlasování občanů (referendum) se vyhlašuje: a) o přijetí Ústavy a Listiny svobod, práv a povinností a o jejich změnách, b) o vstupu ČR do mezinárodní struktury či organizace nebo vystoupení z nich, c) o odvolání prezidenta republiky na základě petice občanů, d) o odvolání vlády a rozpuštění Parlamentu na základě petice občanů, e) o odvolání člena vlády na základě petice občanů, f) o jiné záležitosti, rozhodne-li tak vláda nebo Parlament, g) o jiné záležitosti na základě petice občanů.
    (2) Petice pro vyhlášení referenda podle čl. (1), písmeno c) a d), musí obsahovat nejméně 500 000 podpisů, petice pro vyhlášení referenda podle čl. (1), písmeno e) a g), musí obsahovat nejméně 350 000 podpisů,
    (3) Celostátní referendum občanů vyhlašuje prezident republiky, referendum o odvolání prezidenta vyhlašuje předseda Sněmovny regionů. (4) Místní referendum občanů se vyhlašuje na území kraje nebo na území obce nebo na území volebního obvodu poslance.
    (5) Místní referendum se vyhlašuje : a) o odvolání poslance na základě petice občanů, b) o řešení obecních nebo krajských záležitostí a to buď na základě petice občanů nebo z rozhodnutí obecního nebo krajského zastupitelstva. (6) Místní referendum o odvolání poslance vyhlašuje prezident republiky do 60 dnů od doručení petice.
    (7) Místní referendum o řešení obecních nebo krajských záležitostí vyhlašuje obecní nebo krajské zastupitelstvo do 30 dnů od doručení petice nebo do 30 dnů od přijetí rozhodnutí zastupitelstva. (8) Právo hlasovat v referendu má každý občan, který v den hlasování dosáhl věku 18 let. (9) Výsledek celostátního referenda konaného podle čl. (1), písm. b), f) a g) má sílu ústavního zákona, který lze změnit nebo zrušit nejdříve dva roky po nabytí účinnosti. (10) Referendum konané podle čl. (1), písm. b), f) a g) lze v téže záležitosti znovu vyhlásit nejdříve za dva roky po předchozím hlasování.
    (11) Další podmínky a podrobnosti o vyhlášení a provedení referenda stanoví ústavní zákon.

    OdpovědětSmazat
  32. Článek 28

    (1) Mandát poslance zaniká
    a) odepřením slibu nebo složením slibu s výhradou,
    b) uplynutím volebního období,
    c) vzdáním se mandátu,
    d) odvoláním v referendu,
    e) rozpuštěním Parlamentu,
    f) změnou politické stranické příslušnosti poslance,
    g) pravomocným odsouzením poslance za spáchaný trestný čin,
    h) vznikem neslučitelnosti funkcí podle čl. 25,
    i) ztrátou nebo omezením svéprávnosti,
    j) úmrtím poslance.
    (2) Doplňovací volby pro volební obvod, v němž došlo k zániku mandátu poslance se konají do šedesáti dnů. Podrobnosti stanoví zákon.

    Článek 29

    (1) Místní referendum o odvolání poslance se vyhlašuje na základě petice s podpisem nejméně 5 000 občanů z příslušného volebního obvodu. (2) Poslanec je odvolán a jeho mandát zaniká, pokud se referenda ve volebním obvodu, v němž byl poslanec zvolen, účastní napoloviční většina oprávněných voličů a nadpoloviční většina účastníků referenda vysloví s odvoláním poslance souhlas.

    Článek 30

    (1) Výkon mandátu poslance se pozastavuje:
    a) v den zatčení,
    b) v den vzetí do vazby,
    c) v den vznesení obvinění ze spáchání trestného činu.
    (2) Pozastavený mandát se obnoví pravomocným rozhodnutím soudu o nevině.
    Nový článek. V současné ústavě chybí. Po dobu pozastaveného mandátu nenáleží poslanci příjem z mandátu plynoucí.

    Článek 32

    (1) Poslanec je právně, trestně a hmotně odpovědný za své konání jako každý svéprávný občan.
    (2) Zatčení poslance je příslušný orgán povinen ihned oznámit předsedovi komory, jejímž je zadržený členem.
    (3) Prokáže-li se v průběhu vyšetřování dodatečně účast poslance na trestném činu nebo na jeho přípravě, je příslušný orgán oprávněn poslance zatknout.
    (4) Poslance nelze postihnout pro hlasování v Poslanecké sněmovně nebo Sněmovně regionů nebo jejich orgánech.
    (5) Za projevy učiněné v Parlamentu nebo v jeho orgánech nelze poslance trestně stíhat. Poslanec podléhá jen disciplinární pravomoci komory, jejímž je členem.
    (6) Projevem poslance se rozumí pouze vystoupení a řeč na plénu či v orgánech (výborech, podvýborech, komisích) parlamentu, v poslaneckých klubech a platformách při projednávání zákonů.

    Článek 33

    Poslanec vždy musí poskytnout pravdivé svědectví o skutečnostech, které mohou souviset nebo napomoci s objasněním trestné činnosti jeho osoby nebo třetích osob, včetně těch skutečností, které se dozvěděl v souvislosti s výkonem svého mandátu, a to i poté, kdy přestal být poslancem.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Má to jeden problém v naší ČR funguje pouze korupce.
      https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/2020020911478953-v-nasi-zemi-vladnou-nevolene-struktury-nezijeme-v-demokracii-alena-vitaskova-o-realite-ceskeho/

      Smazat
  33. Návrh Ústavy, by měl být otevřen k veřejné diskuzi profesionálů a po promítnout všech změn by měl být potvrzen referendem. Jinak to nemá cenu.

    OdpovědětSmazat
  34. Přesně s tímto postupem se počítá. Ale až po volbách, které odstraní současné strany z parlamentu, protože ty jsou schopné zablokovat jak diskuzi, tak referendum.

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.