Reklama

neděle 23. února 2020

Orgie greténismu aneb Nutriční uhlíková stopa člověka

PPK
23. 2. 2020   Outsidermedia
Jak národu českému už před dvěma lety sdělila výzkumná pracovnice Karlovy University Dana Kapitulčinová v rozhovoru s politicky uvědomělou novinářkou Drtinovou z DVTV, často se prý my Češi stravujeme velice nevhodně. Proč? Inu proto, že občas i jíme vepřové řízky – pokud už vůbec na ně ještě máme (peníze a zuby).


Zanecháváme totiž pak za sebou tak zvanou nutriční uhlíkovou stopu vinou toho, že my to vepřové maso totiž jíme nezodpovědně, aniž bychom si zjistili, zda ta prasata náhodou nepocházela z životního prostředí nevhodných velkochovů, namísto z prasečích výběhů v nějaké volné, např. lesní či luční přírodě.

No dobrá. Ačkoliv je sice normálnímu a logicky uvažujícímu člověku jasné, že tak zvaná „nutriční uhlíková stopa člověka“ je jen jedním z dalších pavědeckých výmyslů oboru zeleného náboženství posledních let a mohlo by nám to být všechno lhostejné; jen kdybychom netušili, že už zase jsou za touto aktivitou skryty další peníze, které nás to v budoucnu bude stát.

Nejen, že dalšími daněmi politikům zaplatíme tenhle pavýzkum nevědecky vyspekulovaného množství metanu v prdech krav, prasat, lidí a dalších zvířat, ale především totiž zaplatíme dražší maso obchodníkům, kteří si právě tohle všechno účelově vymysleli.

No a když už nám ta paní vědkyně sdělila, že prý bychom udělali opravdu móóc dobře, kdybychom namísto řízků jedli raději stravu rostlinnou, protože ta prý je k životnímu prostředí mnohem šetrnější, tak mne napadlo, zda i ji někdy v hlavě napadlo, že když budeme jíst jen ty rostliny, tak že právě ty rostliny pak v přírodě budou chybět, čímž poklesne světová fotosyntéza a logicky pak relativně stoupne i ta „vědecky“ zkoumaná nutriční uhlíková stopa nás lidí a zvířat.

A tak jsem velmi zmaten a prožívám rozpaky. Podle mého názoru totiž, zřejmě ani sama milá paní vědkyně možná vůbec neví, či snad z mládí na to zapomněla, co to asi udělá s jejím trávicím traktóórem, až si zase někdy v budoucnu dá v hospodě třebas obyčejnou českou zelňačku. A nemusí tam pan kuchař vůbec dát ani špetku fenyklu.

Stanův komentář: S uhlíkovou stopou, skleníkovými plyny a koloběhem uhlíku, vody a dalších důležitých látek, stejně jako vztahy v potravním řetězci a úlohou jeho jednotlivých článků, je to vše mnohem složitější. Jen mě mrzí, že politických diskusí se téměř nezúčastňují vědci. Jako by se báli, že cokoliv řeknou, bude použito proti nim.



50 komentářů :

  1. Nikomu však nevadí napůl zkažené maso z Polska, vozí to sem jak když to mají zaplaceno či se pletu?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 16.17 Když masu nerozumíte a kupujete cokoliv vám podstrčí a zaplatíte i kdyby se vám do obalu vystolicovali, nechte prostě maso vybrat svého pratnera/partnerku... a je-li stejně kuchyňsky negramotný - buď se staňta býložravcem, nebo vezměte hůl již na mezky své máte (nebo třeba paraple) a jinou ženu/muže sobě vyhledejte.

      Každý není tak odborně nepřipravcený.

      Smazat
    2. Vůbec nevíš o čem meleš.Zkažené maso,nevím co znamená napůl,se pozná okamžitě,na to nám příroda přidělila nos.Tak si ho nekupuj,a nepomlouvej Poláky,kteří sice občas chybují,ale to my také,že.Odkud je maso dovezeno,pokud je v pořádku,nelze poznat.

      Smazat
    3. Jo a pak se objevi ze vegetarianska strava taky zanechava stopy a rozkaz prijde nejist vubec nic.

      Smazat
    4. 20:18-co kdyby ti "odborně připravení" bránili ty neodborně? Taky jste sháněl dříve "maso pod pultem"?

      oldo, lidé, kteří mají hluboko do kapsy, kupují zlevněné, akce. Můžete jim to vyčítat ale i tito lidé by měli mít garantovanou použitelnost zboží. Až se ponoříte do hloubky praktik výrobců i řetězců a Polské vedou peleton svojí odvahou porušovat obchodní zákony! Řekl jsem vedou peleton, tudíž nejsou jediní. Zkuste si kupovat, v dobré víře tyto produkty v garanční době.
      Dobrou chuť a sdělte, jak jste sjednal nápravu!

      Smazat
    5. Nikdy nenažrani kapitalisté si pedstavuji,že sedneme na lep a staneme se bÿlpravci,nebot si pedstavuji,že tak odšlehnuté penize jsou jejich a ukradnou je.
      A bifteky budou žrat sami.
      Pan Okamura SPD jim to vyčetl a proto ho potrestaji a daji mu brzy jen trochu pod 5%,aby je nerušil při tvorbě vadných zákonů!!

      Smazat
    6. Nevím jestli je Povolný přezdívka,tak budu vykat.Máte pravdu,jen dvě poznámky.Nemám rád ty zkratky jako ti Poláci,ten Putin atd.Ten pisatel to má zřejmě z doslechu,o Polácích se hodně psalo a při zkušenostech s novináři moc nevěřím.No a nejsem sice odborník na distribuci masa do obchodů,ale pochybuji že, kromě těsně příhraničních lokalit,dodávají Poláci až na pult.Tedy odpovídá prodejce za svou nabídku na krámě.Opracdu si neumím představit,jak by mohli donutit poctivého a hyg.předpisů znalého majitele řeznictví prodávat zkažené maso.Takže NE Poláci,ale čeští lumpové prodávají špatné maso,možná od Poláků levně koupené.

      Smazat
    7. To,že se příspěvky neobjeví hned mě otravuje ale děkuji za to,že nemusím číst ty tupé sprostoty.

      Smazat
    8. 22:41,0:10
      Víte, ono to není jen maso. Jsou to jiné potraviny a i elektronika a pod. Mám zkušenosti, že co je vyrobené v Polsku(třeba i pod značkou jiné země) stojí za bačkoru. Jenže to se dozvíte až když to koupíte .
      Václav

      Smazat
  2. Tady přece vůbec nejde o uhlíkovou stopu: https://www.youtube.com/watch?v=LQRAfJyEsko

    Vážně nechápu, jak někdo může obhajovat exploataci přírody v tak obludném měřítku soukromými subjekty, které sledují jen osobní zisky svých majitelů. A to jen proto, aby si mohl kopnout do mentálně postižené holky, protože je to teď "trendy".

    Každý, kdo mluví o "zeleném náboženství", hraje jen roli užitečného idiota korporátním zájmům. No hlavně se plácejme po ramenech, že se nic neděje, on z toho určitě vůbec nikdo nemá prospěch. Žádné Nestlé, MacDonald's, KFC, no prostě vůbec, ale vůbec nikdo. Vzhůru do zadele s hlavou vztyčenou, hlavně se v ničem neuskrovňovat, protože greténi jsou ve skutečnosti převlečení ilumináti a chtějí ovládnout svět a vzít nám naše děti.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Opravdu hloupý příspěvek. Zmatečný, debilní.

      Smazat
    2. Celkem souhlasím s Arturkem. 16:21 chápe ničení přírody a životního prostředí mocnými správně i postižení nejen Gréty ale pokud nepochopí, že "zelené náboženství"je dvojsečné, bude též v roli užitečného pána.

      Gréta je symbol, mnoho dalších navozuje mladé na veganství a podobné formy sebe destrukce. Směšnost jejich počínání tkví ve využití, možná řízeném tržním hospodářstvím k rozšíření svého "portfolia inovací reklam".

      Ano, i v přírodě platí zákon poptávky a nabídky, tržní prostředí. Konjunktury. Loni měli "pré" hraboši, my lidé máme také množící konjunkturu, byť národy rozdílnou. Poradí si "Příroda" s námi jako my s ní, tedy humánním vkládáním jedů do děr(zemí) aby netrpěli dravci, nebo to vezme šmahem "humanitárním bombardováním" selektivních území?

      Trochu před půlnočních úvah neuškodí ani vám, přeji dobrou noc a hezké sny.

      Smazat
    3. Ale prosím vás, Arturek + Povolný ;-) To už bych musel být několik desetiletí mrtvý, což se evidentně neděje. Až si s námi příroda "poradí", a nebude to dlouho trvat, doufám, že se budete stále plácat po ramenou, jak jste to těm greténům (spolu s nadnárodními korporacemi, zdravím Nestlé) natřeli. Akorát ten pocit zřejmě nebude nadlouho.

      V ČR prostě skutečná politická alternativa neexistuje. Na Aeronetu blábolí o magických silách zla a židovském mezinárodním spiknutí, na Deníku referendum o liberalismu a náboženství, Blisty se nechaly sprostě koupit US penězi, tady se zase pro změnu blouzní o údajném komplotu nadnárodních firem s nálepkou ekologismu. Co na tom, že ty nadnárodní firmy ve skutečnosti s ekologií nic společného nemají a jen blázni můžou skočit na těmito korporacemi placené články o "fanatických a nebezpečných veganech".

      Vůbec nikomu nepřijde divné, že se do všech médiích ve světě například dostane článek o údajných veganských rodičích z Austrálie, kteří údajně málem zabili své dítě svým fanatismem. Kdopak měl asi tak zájem tuhle zprávu celosvětově zmedializovat, bez uvedení jakýchkoli dalších relevantních údajů, když dennodenně zabije nebo zmrzačí své dítě x rodičů z y jiných důvodů. A celý případ neměl s veganstvím, které je uznáváno největšími dietetickými organizacemi na světě jako relevantní a bezpečný způsob stravování v libovolném věku, nic společného. Jeden příklad za všechny: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19562864

      Nicméně páně Povolný má pravdu v jedné věci, v tomhle případě naštěstí bude mít zřejmě rozhodující slovo trh. Brzy se objeví i u nás ve větší míře alternativy, které budou chuťově srovnatelné, ale hlavně levnější. Opravdu nemám zájem se jakkoli, například svými daněmi, dále podílet na týrání, zotročování a brutálním zabíjení těch, kteří nemají hlas, aby o tom mohli mluvit. Jestli se na tom vy hodláte dále podílet, je vaše rozhodnutí, z nějž jednou v důsledku své ignorace alespoň někteří z vás budou platit účet. Bohužel to zatím vypadá, že nejen vy, ale i ti, co se na tom dále nepodílejí. Sdílená hloupost je holt nejhorší.

      Hlavně už neblouzněte o tom, že je veganství sebedestrukce. Je to směšné, a hlavně to s realitou nemá nic společného. Nemocnice nejsou plné nemocných veganů, například umírajících na podvýživu, ale jedinců na "standardní" dietě plné masa, vajec a mléčných výrobků. Pocity vážně nejsou realita, museli byste o této záležitosti vědět mnohem víc, než jen: mám pocit, že to tak není, takže to tak není, protože já mám vždycky pravdu.

      No nic, tohle stejně nepadne na úrodnou půdu, lidi raději tuny léků (vyrobené korporacemi), infarkty, mrtvice, Parkinsona, cukrovku a celkovou zchátralost ve vyšším věku. Hlavně nezapomenout na storku, jak můj dědeček umřel v devadesáti osmi, kouřil šedesátku denně a jedl jen špek a zapíjel jej slivovicí. To nikdy nezklame ;-) Už alespoň vím, proč se v ČR rušilo tolik lůžek v nemocnicích ;-)

      Smazat
    4. Vážení!!
      Jediná skutečná a závažná ekologická hrozba je jakákoliv výroba zbraní (letadla, rakety, tanky, lodě, ponorky, střelné zbraně, jaderné zbraně, biologické zbraně) a jejich použití (výcvik, cvičení, války). Tato zátěž představuje cca 95% celkové ekologické zátěže planety a je s podivem, že nikdo z ekoteroristů (ani božská gretena) o tom nešpitne ani omylem. Co tak ostatní populace? Když všichni začneme řvát, že nechceme, zbraně, armády, války, protože to je absolutní ekoteror, tak co se asi stane??
      Všechny nás rychle umravní prázdnými regály v řetězcích (vybít ptáky, prasata a šílené krávy a všechno to spálit - ne tepelně upravit do konzerv) a pokud to nepomůže tak nám až domů doručí geneticky upravený virus a je vymodleno (pandemie v Číně je pouze zkouška účinnosti viru a odporu postižených, aby se vir dal doladit při celosvětové depopulaci).
      Zeptejte se člena římského klubu Robejška, jak jsme přemnožení (vyžíráme jejich zdroje) a co s tím vládcové míní dělat!!!!

      Smazat
    5. 1:20-vegany mám i v rodině a nikomu nehodlám ovlivňovat dobrovolné rozhodnutí. Dobrovolné? Aby byli mladí "in", snadno podlehnou reklamě a děsu jatek. Pak si adrenalin vynahradí filmovým hororem. Jsme jako opice všežravci.

      Někteří si myslí, že se stanou bohy, budou-li pít jen "nektar".

      Pokud je to i Váš případ, prosím, jsem také citlivý ale až se stanete Bohy, nezapomeňte také na jiné predátory!

      Smazat
    6. Pane Povolný, chápu, že jste přesvědčený o své pravdě, nicméně o veganství nevíte nic. Demonstrujete to každým svým příspěvkem na toto téma. Fakt mě může rozesmát někdo, kdo mi tvrdí, že už bych měl být dávno mrtvý, a ono ejhle, třicet let pořád nic. A mimochodem, veganství není dieta, té se říká rostlinná strava a sama o sobě nemá s veganstvím moc společného, veganství je etický postoj a životní styl.

      Nejsme žádnými všežravci, mohl bych vás tady zahltit množstvím odkazů. Neodpovídá tomu naše anatomie, ani biochemické procesy v našem těle. Nejbližší vymezení toho, kým doopravdy jsme, by bylo "škrobožrouti". Mimochodem, lidskou evoluci nezapříčinil lov a konzumace masa, ale to, že se lidé naučili vařit a že konzumovali potraviny s vysokým obsahem škrobů. Tohle si můžete snadno vygooglit v angličtině. On totiž mozek jaksi nejede na živočišné bílkoviny, ale glukózu.

      V mase není jediná látka nebo výživová hodnota, kterou by nebylo možné získat za a) z rostlin a za b) by tělo nutně potřebovalo ke svému životu a byla jen v mase. Ani jediná. Opět můžu poskytnout množství informací, včetně odkazů na odborné studie a příslušné autority. Například doktora Kima A. Williamse, což je prezident American College of Cardiology. Což je tedy rozhodně větší autorita, nezlobte se, než vy. Vy zřejmě už, s ohledem na vyšší věk, nejste schopný objektivního náhledu, máte to, čemu se v angličtině říká bias a v češtině předpojatost.

      To nejsou žádné "horory" z jatek, to je prostě holá realita. Předpokládám, že nemáte absolutně žádnou představu o tom, například o jakých číslech se tu bavíme. Nebo o podmínkách, v nichž to vše probíhá. Kdybyste měl alespoň trochu odvahy a na film Dominion či Earthlings se podíval, mělo by smysl o něčem s vámi diskutovat. Takhle je to jen povídání si se pštrosem s hlavou v písku, který vůbec netuší, která bije. To vůbec není žádná propaganda a už vůbec ne nějaký komplot skrytých sil. Tohle je naprosto regulérní boj s největší a nadnárodními firmami a globalizovaným kapitálem silně ukrytou genocidou v dějinách, která nám ubírá jakýkoli myslitelný lidský rozměr.

      Smazat
    7. 12:28- nedalo mi a předložil jsem Váš komentář mým veganům v rodině. moc lichotivě se o něm nevyjadřovali.

      Souhlasili jen s Vaší poslední větou, že bojují takto proti. Při dodržení klasického chovu užitkových zvířat jim na talíři nevadí.
      Proto mám já pravdu a výživoví specialisté, že maso je nedílnou složkou lidské potravy, kterou lze nahradit složitější cestou.

      S Vaší uvedenou poslední větou já souhlasím také, jen si boj proti globalizaci a korporátkám představuji jinak. Především proti genocidě lidí v jejich zájmu. Inu jsem sobec, je mi bližší košile než kabát.

      Smazat
  3. Teda já, když sním něco nevhodného(nemusí být vepřové) třeba i rostlinou stravu, luštěniny hrách, čočku, fazole a pod. zanechávám za sebou někdy výraznou sirovodíkovou stopu, teda alespoň tak je to cítit. Nevím jak je škodlivý sirovodík ale nedávno jsem četl, že se nějaký člověk po požití fazolí udusil svými plyny v malé místnosti, kde spal...Tak že nejen maso je nebezpečné. Nepodceňujme žádné stopy...!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ještě že v té pohádce nikdo nevykřesal jiskru... to by byla exploze! Ne nadarmo se fazolím říká KOVBOJSKÉ OVOCE...

      Smazat
    2. Jak škodlivý je sirovodík? Nejvyšší povolená koncentrace je pro sirovodík poloviční oproti kyanovodíku. Je tedy jedovatější, než HCN. Přesně to najdete v knize Greenwood Earnshaw : Anorganická chemie,kapitola Síra, sulfan.

      Smazat
  4. Komentovat paní Kapitulčinovou má stejný význam jako komentovat prasečí pšouk. Doktor Chocholoušek by měl konat svou povinnost!

    OdpovědětSmazat
  5. Zelňačku do každé rodiny!!

    Autor má pravdu. Nakonec se zjistí, že i to ovoce a ta zelenina pomáhá vytvářet skleníkové plyny.
    Objevil se "nový" materiál grafen, takže co takhle všechny látky ve všech zdroji potravy, co vyvolávají ony skleníkové plyny, odfiltrovat za pomoci grafenového filtru? Když lze odsolit mořskou vodu a udělat ji pomocí filtru z grafenu pitnou? Každopádně to odhaduji tak, že příští rok už budou ceny masa "v pořádku" a tak nastane čas na další zohlednění nákladů ... zelenina a ovoce se stane pro většinu nedostatkovým zbožím, ani ne tak množstvím, jako cenou.
    A "vědecké" zdůvodnění? Když si velice mnoho například "profesionálních" historiků netroufá nám "oficiálně" říci pravdu celou, tak v jiných oborech to bude jiné?

    Já budu volit toho, kdo slíbí a dodrží heslo: "Českou zelňačku do každé rodiny!"

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Problém musíme dotáhnout do konce. Střevní plyny jímat do tlakových nádob, ty napojit na technologii separátorů. CO2 izolovat a ukládat doma ve sklepě a uhlovodíky využívat na ohřev.
      Vsadím se, že i tento problém už mají v Bruselu dotažený. Stejně jako výpadek nejméně 80 % potravin po vyřazení uhlovodíků z jejich výroby. Po "vítězné" válce s Ruskem už nebudou zapotřebí ...

      Smazat
    2. Co vam nikdo nerekne , je ze my to ovzdusi potrebujeme, bez toho by byla prumerna teplota na zemi ----18 Celsia a pod Nulou , co vam zadna NULA nerekne..
      Exhibicionisti chteji nahrazovat ,ale nevi co a cim, a Greta je zase dalsi smutna , uboha ,pohrebni komedie beze stopy humoru a kombinace saska a kviciciho Pepy Vyskoc...Vyskakuje a nic..
      Korporace EU ,gretisti pak chteji zdrazovat maso /tim se zase prozradili,vo co jim jde/at to stoji co chce..Kdyz staci udelat jeden nebo dva dny v tydny bezmase..S tim by kazdej souhlasil..
      Chybi 50 miliard Euro do rozpoctu z Britanie a svine se ted zacali prat u koryta o zbytek..

      Smazat
  6. Díky za tip na zajímavý rozhovor. Doporučuji si jej poslechnout a udělat si svůj vlastní názor.


    Mimochodem dotyčná paní v něm vůbec nemluví o tom, že by problém velkochovů byl v absenci "prasečích výběhů v nějaké volné, např. lesní či luční přírodě", jak tvrdí autor článku, ale zejména v tom, že jsou zde zpravidla krmena krmivy ze sóji dováženými z Brazílie...

    Zdraví
    JiB

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jo , to jsou ty GretoVtipy.
      Nejcerstvejsi chleba v Australii je ten upecenej zabalenej a dovezenej z Irska!!
      Specialne vybrana ,zabalena , vypecena Greta dovazena vsude se nic takoveho diky svym moznostem a schopnostem se omezit pouze na kviceni se nedovi ani nesmi vedet !!
      Je navic velmi vhodne NAPROGRAMOVANA..

      Smazat
  7. Uhlíková stopa a podobné nesmysly povedou k jedinému. Drastickému zhoršení životní úrovně širokých mas. Ty až se kouknou přes plot k sousedům, kde žádnou uhlíkovou stopu řešit nebudou (nejblíž asi bude Rusko, Švýcarsko, nebo Srbsko, strmě poroste křivka popularity všech euroskeptiků. Tak že pokud naši "demokraté" nezakáží politické subjekty vybočující z programu Národní fronty, pardon, z evropských hodnot, nebo nezruší volby jako takové, budou mít eurohujerské partaje podporu tak 10% obyvatel. Předpokládám, že potom už nebude bránit nic vyhlášení referenda o vystoupení z unijního gulagu. I případná odveta Bruselu už nemusí být tak bolestivá. Jednak nebudeme jediní ale hlavně, Brusel nás různými zákazy, sankcemi a příkazy nechá přivyknout rapidně horší životní úrovni.

    OdpovědětSmazat
  8. Vladimír Vysockij jednou řekl: "Jistěže pravda zvítězí! Ale až dokáže totéž co lež." V tom to je. Pokud vědec něco píše, publikuje to ve vědeckých médiích a vědeckým jazykem. Je to suché a nezáživné. Nejen matematika nebo tecnické vědy. Ale i historie nebo právě přírodní vědy. A populární média ovládají nikoliv vědci, ale vykladači. Ti tam vědce nepustí, nebo jejich výsledky překroutí a vyloží tak, aby vyzněly podle politického zadání. Navíc vznikly nové "vědy", jaké třeba genderová studia, zkoumající zásadní problémy lidstva, jako je třeba počet pohlaví, nebo změny pohlaví v psychice apod. To jsou obory, kde dosáhnete na akademický titul například rozborem genderové nekorektnosti Ferdy mravence. Kdo tomu nevěří, může si to zadat do gůglu s počíst si. Jiná vědkyně se hodlá živit a přispět k národnímu bohatství rozborem filmu "Sněhurka a lovec". Jejím vědeckým nástrojem zkoumání je feministická archetypální analýza a jakési "vzdorné čtení". K vidění tamtéž. Ale zde jde o práci magisterskou. Asi proto, že Sněhurka je vyšší level než Ferda s broukem Pytlíkem pro mrňata. A nejde o žádnou venkovskou VŠ. Ale přímo o Univerzitu Karlovu! To samé v bleděmodrém je ovšem i jinde. Když si vezmete, co neziskovek je na tuto oblast přisátých a kolik peněz v tom lítá, není divu, že se žurnalisté snaží. To už se vyplatí pustit chlup. A kdyby se náhodou někdo z vědců ozval, hned se ukáže, že má celou řadu vlastností, které ho diskriminují: je běloch, je heterosexuál, je to muž, je starý.... A tak nelze jeho názory brát vážně. A pro jistotu zorganizujeme studentskou bojůvku a zcela demokraticky mu zakážeme přednášet nebo ho rovnou vyrazíme ze školy a bude pokoj. A když k tomu přidáte, ty protestní pátky, kdy se memusí do školy, tak výsledek nemůže být jiný. Kdyby mi někdo řekl, že špičky evropské, ba světové politiky se budou třást a doslova plazit před mentálně postiženou šestnáctiletou holkou,která podle všeho nezvládla dokončit ani základní školu a blábolící naprosté a všem zřejmé nesmysly, řekl bych, že se zbláznil. A vidíte, ne. Milióny migrasntů se valí do Evropy, koronavirus, není hotov rozpočet EU, ale řeší se prdění krav a vepřů. Na vrcholové úrovni!

    OdpovědětSmazat
  9. Kdybychom se raději zabývali tím, jak odstranit nenávist mezi lidmi, národy, náboženstvími, rasami, jak odstranit diktaturu peněz a připustit aspoň odlesk demokracie. Uhlíková stopa zavinila i vznik života na zemi. Jsem pro ekologické chování člověka, podívejte se kolem domů, kolem laviček, zastávek, to jsme snad skoro všichni nepřízpůsobiví? Jsem pro ekologii - všimněte si, jak nezdvořilí jsou lidé a to není výmysl, mladší vůči starým mnohonásobně vedou. To ten zatracený socík vychovával k takovým nesmyslům, jako je zdvořilost, úcta ke stáří, moudrosti, umět pozdravit, nevykřikovat sprostá slova, nechovat se jako to volně pobíhající prase. I to je ekologie, aspoň ducha a mysli, někdy i těla. Vím, že demokracie přinesla mnoho pokroku, třeba volně pobíhající schizofreniky s bludy o svém pronásledování a potřebou se bránit vražděním. Vím, že demokracie přinesla nejen těmto pacientům svobodnou volbu, zda se budou či nebudou léčit a tedy i ohrožovat životy zdravých, pro nemocné obvykle stejně neznámých lidí.
    Min. zdravotnictví si zoufá, že nejsou lékaři. Ale jsou, ale nejsou tací, kteří by uměli medicínu. Polovina soukromých praxí odborných lékařů je zbytečná a u chirurgických oborů více jak 3/4. Kolik lidí týdně tito "odborníci" odoperují a jaké jsou to dg? Pokud posílení, tak jen nemocničních ambulancí, kde se střídají lékaři z lůžkové části a operačně zdatní. Vědí co s nemocným po operaci dále, jak zahojit bercák, jak odstranit bradavici či profouknout uči - ne jako "kukačky", to dovedou lépe i jejich sestry. A nebo také zacévkovat.... Pokud chceme zachránit zdravotnictví, tak musíme investovat do nemocničních ambulancí - do jejího personálu a prostorů, soukromé odborné praxe lze z poloviny zrušit a nikdo si toho ani nevšimne. Ubude i volání lékařů po 20 % zvýšení platů (ať pojišťovny sdělí souhrně, kolik který obor v ambulantní části čerpá peněz!). A srovnat se stavem třeba v r. 1985! To by byla nelidská čumenda! Co takhle se zvyšováním platů úměrně zvyšovat daně?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 18:44 To vše by bylo pouze za předpokladu odstranění kapitalismu!Jinak řečeno-je třeba zlikvidovat kapitalismus,jinak kapitalismus zlikviduje nás a celou tuto modrou planetu!Vše ostatní je pouze mlácení prázdné slámy.

      Smazat
    2. 18:44 Je pouze jediné řešení-odstranit kapitalismus jako zásadní příčinu všech problémů tohoto světa.Pokud ho nezlikvidujeme,zlikviduje on nás a celou tuto modrou planetu.Vše ostatní je pouze mlácení prázdné slámy!

      Smazat
  10. noviczech
    ...jak ale potrestáme vlky, kteří v přírodě zakousnou ovci nebo krávu a vůbec se neohlíží na uhlíkovou stopu?
    Na to paní politička nestačila myslet...?

    OdpovědětSmazat
  11. Pracovnice Karlovy University, Dana Kapitulčinová, si mohla odpustit vepřové a říci to "na rovinu".
    Na planetě Zemi je již dnes tolik lidí, že lidská populace svými neustále rostoucími nároky znatelně ničí zemskou biocenózu. A to do takové míry, že se Země může postupně dostat do stavu, kdy pro tuto populaci přestane poskytovat možnost zachovat očekávaný živ. standard, a v budoucnu - pokud se v trendu nic nezmění - stane pro populaci neobyvatelnou.
    Úvahy o cestách a metodách udržení podmínek pro život (nejen lidí!) na planetě mají dost velký význam, a rozhodně(!) by neměly být zužovány na "greténské" limity pro emise CO2 či spotřeby vepřového či jiné výkřiky eko-byznysu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Problém je v tom, že kompetentní vědecké diskuse se do médií nedostanou. Greténi je tam prostě nepustí. Jsou královsky placeni "spasiteli" planety, jako tu větrnými tu slunečními barony. Jaký humbuk byl se žárovkami? Nevzpomínáte si na bláboly Kačky Jau Jau a jejího kumpána Bursíka? EU dokonce zakázala vyrábět tradiční žárovky za pár korun a donutila nás kupovat drahé za stovky korun. A teprve až si příslušní "spasitelé" napastili kapsy pronikla i do médií pravda, že ty "ekologické" vůbec nejsou ekologické, ale ještě škodlivější než ty Edisonovy. A s těmi eloktroauty je to to samé. Že perpetuum mobile neexistuje víme všichni. I ti bez technického vzdělání. Ale přesto děláme, že věříme "spasitelům", že elektroauto nemusí dobíjet energii, kterou je třeba vyrobit, že nemá baterii, která obsahuje toxické látky, že při jeho výrobě se nespotřebovává materiál včetně toxického... Ba, děláme, že tu bude věčně a nebude se muset zlikvidovat. Pávě to je ten gretenismus! A tak si "spasitelé" vyvinou "ekologické" auto za dotace, donutí vlády aby jejich nákup nařídily a konkurenci prostě zakázaly z moci úřední - jako s těmi žárovkami. To se to potom obchoduje! To už se vyplatí zainvestovat do "spřátelených" médií. Jejich pomocí pak zorganizovat a usměrňovat nátlakové skupiny a bojůvky. Tak se - kde se vzali tu se vzali greténi, chvilkaři, protestní pátky místo výuky. ČT klidně přeruší vysílánbí a vsune tam informaci o protesním srocení chvilkařů. O jiné akci nikoliv. Pouze o vybrané. Tak se to dělá. A miliardy jsou doma a ještě jsme za dobráky!

      Smazat
    2. DANNY 2118
      To by vydalo na samostatný článek. Tzv. úsporné zářivky
      svítí srovnatelně dlouho jako žárovky při vyšší ceně. 'Ve srovnání se zářivkovými trubicemi T5 (33000 hodin života)
      dávají při stejném příkonu pouhou polovinu světla. Situaci nakonec zachránil nástup modrých svítícich diod (a z nich odvozených bílých), ale na tom nemá EU ani nejmenší zásluhu. Všechno přišlo z Japonska (ten pán se jmenuje Šudži Nakamura,je mu 65 let).

      Smazat
  12. S greténismem naprosto nesouhlasím všude okolo ve světě budou normálně žít a my tady budeme na rostlinné stravě tak to ani náhodou. Chtěl bych vidět pracovníky v těžkých provozech hasiče a další náročné profese na takové stravě. A nejlepší na tom bude že pracháči si dopřejí všeho co zakážou normálním lidem středověk hadr. Nesmíme se jim podvolit pryč z šílenou eu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Epidemicka nakaza nemoci Silenych Krav jeste neskoncila ...

      Smazat
  13. Chtějí z nás mít stádo spotřebitelských ovcí. Žrát, chodit do práce a utrácet, soptil na akci SPD Okamura:

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Chteji-z-nas-mit-stado-spotrebitelskych-ovci-Zrat-chodit-do-prace-a-utracet-soptil-na-akci-SPD-Okamura-614529

    OdpovědětSmazat
  14. Začalo se platit eurem a dolar šel stranou a v tom je celý problém, likvidují Evropu. Kadáfí nechtěl dolary a byl humanitárně vybombardován.

    OdpovědětSmazat
  15. Tak budiž. Jaká bude asi úroda brambor, když je zasadíme do hladové půdy? A kolik sklidíme obilí, zasejeme-li je tam, co ty brambory? Že pohnojíme namísto hnojem z chovů hospodářských zvířat umělými hnojivy? Z té půdy bude po čase jen mrtvá hmota, kterou nám odnese nejbližší velká voda, či odfouká silnější vítr. Ale i ta umělá hnojiva musíme vyrobit a i zde bude potřebí nějaké energie a tu získáme jak? Snad nám odpoví paní vědkyně? Q.

    OdpovědětSmazat
  16. Karbonová daň, skleníkové plynya jejich omezení – obrovský podvod na lidstvu. A možná, že ani někteří z nás plně nechápeme o co se vlastně jedná:

    Zelení aktivisté, nazývejme je podle jejich vůdkyně Gréty Thurnberg např. Greténi, a poslední dobou se k nim přidala mnohá média i mnozí politici, nám tvrdí, že kysličník uhličitý, který vzniká průmyslovou činností lidstva a uniká do atmosféry, nás ohrožuje protože způsobuje oteplování Země tím, že zadržuje teplo a ohřívá atmosféru. Mluví o zničeném životním prostředí, o zkáze, konci světa atd. a žádají zrušení tepelných elektráren, omezení spalovacích motorů, průmyslové výroby…
    Ano, životní prostředí je třeba chránit, o tom není pochyb, ale je také třeba nedovolit, abychom podlehli lžím a manipulacím. Stačí často trochu „selského“ rozumu:

    Kysličník uhličitý, jinak česky také oxid uhličitý, anglicky carbon dioxide se chová jako tzv. skleníkový plyn – podobně jako zahradní skleník zabraňuje zpětné vyzáření tepelné energie do okolí. To je známá pravda.
    Platí to např. u planety Venuše, kde atmosféra se skládá téměř ze samého oxidu uhličitého – 96.5% oxidu uhličitého a 3.5% dusíku (nitrogen). Navíc Venuše je o třetinu blíže ke slunci než Země a dostává tedy mnohem vice slunečního záření. Kvůli skleníkovému efektu způsobenému oxidem uhličitým je její povrchová teplota 462°C.

    Ovšem Země, to je něco úplně jiného! Objemově suchý vzduch obsahuje téměř 100% neskleníkových plynů – 78.09% dusíku (nitrogen), 20.95% kyslíku (oxygen), 0.93% argonu (argon), 0.4% vody v podobě páry a 0.04%, ano, tedy pouhé 4 setiny procenta oxidu uhličitého. Plyny v atmosféře v objemu pod 1% jsou nazývány stopovými plyny pro jejich extrémně nízkou koncentraci.

    V atmosféře atomy plynů, které se vzájemně přitahují, vytvářejí molekuly:
    Dusíková molekula se skládá ze dvou atomů dusíku a značí se N2.
    Kyslíková molekula se také skládá z dvou atomu kyslíku, tedy O2.
    Molekula argonu je výjimkou, skládá se jen z jednoho atomu a značí se Ar.
    Molekula oxidu uhličitého se skládá ze dvou plynů, kyslíku (oxygen) a uhlíku (carbon). Obsahuje jeden atom uhlíku a dva atomy kyslíku. Chemická značka je CO2.
    Molekula vody se rovněž skládá ze dvou plynů, vodíku (hydrogen) a kyslíku (oxygen). Obsahuje dva atomy vodíku a jeden atom. Chemická značka je H2O .

    Atmosféra se dělí na několik vrstev podle výšky nad zemí. Ta vrstva atmosféry, která je pro nás nejdůležitější, protože v ní žijeme, se nazývá Troposféra a sahá od 0m do 12km.
    Procentuální poměr všech plynů v této části atmosféry je všude stejný, složení atmosféry je uniformní – s výjimkou vody, tedy vlhkosti, která je dána lokálním vypařováním a teplotou.
    V ostatních vrstvách atmosféry je vzduch postupně řidší a bez dýchacích přístrojů a vhodného oděvu neumožňuje dýchání – život.
    Pokračování

    OdpovědětSmazat
  17. Nyní se podívejme na onen kysličník uhličitý, tzv. skleníkový plyn, kterým nám dnes nahánějí hrůzu.

    Vysvětlili jsme si, že zemská atmosféra obsahuje 0.04% – tedy 4 setiny 1 procenta oxidu uhličitého, tedy CO2 je vůči ostatním plynům v atmosféře (N2, O2 a Ar ) v poměru 1 : 2500 !!!
    Znamená to tedy, že pozemská atmosféra obsahuje jednu molekulu kysličníku uhličitého na 2500 molekul ostatních plynů, které jak víme jsou zejména dusík (78.09%) a kyslík (20.95%). Zopakujme si to ještě jedenou:
    1 molekula „nebezpečného“ kysličníku uhličitého, obklopená 2500 molekulami životodárných plynů!
    Jakým způsobem každá jedna skleníková molekula ohřívá ostatních 2500 molekul atmosféry, nám ovšem greténi nevysvětlují…

    Dá se to ale snadno objasnit jako v následujícím přirovnání:
    Představme si konstrukci zahradního skleníku. Je to kovový rám, do kterého bychom mohli vsadit 2501 tabulek základního skleníkového materiálu, bez kterého by skleník nefungoval – skla, které umožňuje průchod dopadajících tepelných slunečních paprsků do prostoru skleníku, ale zamezuje jejich zpětné vyzáření.
    Naneštěstí však máme jen jednu tabulku. Jakáž pomoc, vsadíme ji tedy doprostřed skleníkové plochy a zbývajících 2500 rámečků osadíme pletivem! A máme skleník! A jaký je to skleník? No, stručně řečeno na h…, že?
    Tak jako jedna tabulka skla nemůže zastavit vyzáření tepla a ohřívat skleník, stejně tak jedna molekula CO2 nemůže ohřát okolních 2500. Ani dvě molekuly nemohou ohřát okolních 5000 – tedy 0.04% všech molekul CO2 v zemské atmosféře nemohou ohřát okolních 99.96% molekul!!!
    Podobně jako ani 2 zasklené otvory na 2500 nezasklených otvorů nevytvořily skleník, nepomohlo by ani kdyby v atmosféře bylo dvakrát tolik CO2 – tedy kdyby poměr byl jen 1 : 1250!

    Gréta Thurnberg, jak je známo, přestala chodit do školy. To je ovšem zásadní chyba, kdyby si dokončila vzdělání, možná by procitla ze svých chybných dedukcí, možná by nedovolila, aby byla manipulována a snad by jí to pomohlo pochopit jednoduché zákonitosti a uvědomit si základní fakta. Ovšem my bychom se měli ptát jak je to se vzděláním pracovníků médií a hlavně POLITIKŮ, kteří tuto politiku podporují?

    Pamatujte:
    1) Teplo nemůže být zachyceno a uchováváno v zemské atmosféře.
    2) Ředění (dilution) v řádu 2,500 tvoří (prakticky) nulu.
    3) Vzduch nemá tepelnou kapacitu, která by mohla vyhřívat oceány nebo zapříčinit tání ledu.
    4) Nesprávná měření teploty (fake temperature measurements) skrývají malé množství tepla.
    5) Výpočty začínající na očekávaném konci přinášejí téměř vždy nepravdivý výsledek.
    6) Je pravděpodobné, že dojem zmenšujícího se počtu kriticky myslících vědců a kritiků IPCC je způsoben zkorumpovanými médii a neznalostí.

    Zpracováno za pomoci textu Jana Campbella

    OdpovědětSmazat
  18. Zpochybňovat vliv produkce CO2 na zvyšování průměrné teploty už asi soudný člověk nebude, ale druhá věc jak postupovat v přání o stabilní udržitelnou a přesto rozvíjející se společnost. Začátek je asi v omezení plýtvání, tzn. skončit podporovat USA v rozpínavosti a zbrojení. Pak přejít na omezení nekonečných zisků. Kapitalismus a udržitelný způsob života je podobný oxymorón jako např. chamtivý filantrop. S tou uhlíkovou stopou by se mělo začít spíše o zbytnosti a nezbytnosti našich přání a potřeb. Jakou mají uhlíkovou stopu na světě např.tolik všude propagovaní domácí mazlíčci v počtu desítek milionů jen v Evropě?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Zpochybňovat vliv produkce CO2 na zvyšování průměrné teploty už asi soudný člověk nebude?

      0.04% CO2 v zemské atmosféře znamená, že jedna molekula kysličníku uhličitého připadá na 2500 molekul ostatních plynů, které jak víme jsou plyny nezbytné pro žívot - kyslík (20.95%) a dusík (78.09%).
      Ještě jedenou pro R.P.:
      1 molekula „nebezpečného“ kysličníku uhličitého, je v zemské atmosféře obklopená 2500 molekulami životodárných plynů!
      Jakým způsobem každá jedna skleníková molekula ohřívá okolních 2500 molekul atmosféry, nám ovšem greténi nevysvětlují…
      R.P.: Že byste nám to objasnil?

      Smazat
    2. Je to o teple a záření. Např.na stránkách Veronici je možné stáhnout učební text. Pochopí to prakticky každý, kdo tedy má zájem.

      Smazat
  19. Katastrofické vize vlivu CO2 na oteplování Země jsou "uměle vytvořené" problémy,které jsou dalším krokem drsného a nekompromisního dobývání renty a to prakticky ze všeho.Jedním z předpokladů,aby tento krok mohl být postupně realizován je absolutní debilizace školství na všech stupních,protože hlupáka lze snadno zmanipulovat až k fanatičnosti..To se povedlo a už se to rozjíždí.Bohužel tato debilizace je důsledně prosazována i v Česku a tvrdě již zasáhla několik "generací" školáků,z nichž jsou dnes "mediální" pracovníci a politici.

    OdpovědětSmazat
  20. Postizena demagogie ,postizenymi bez nadeje..
    A tak se sbehlo pres 60 tisic germanu a takovou prilezitost si nenechaji vzit.A hladove svidrali a dychtive poslouchali dalsi ideologii a prilezitosti se patricne zfanatizovat..
    Neni to tak davno kdy se zdavovali na Obamu , kterej jim tvrdil "yes we can"..
    Vysledek byl masakry a valka v Lybii, masakry a valka v Iraku a Syrii a vytvoreni sileneho fanatickeho Chalifatu , kterej mel "osvobodit" celej Stredni Vychod.
    Za tim a presne za tim ucelem zvala fanaticka Islamu Merkel miliony "sirotku", kteri prchali zbabele aby nemuseli branit svoji zem a mohli svobodne masakrovat , jako treba fasisti , deti,zeny , stare v EU a mnoho jich uz neni mezi nami

    OdpovědětSmazat
  21. https://www.veronica.cz/publikace-ke-stazeni?i=109

    OdpovědětSmazat
  22. Nejen uhlíková stopa, ale i směrnice EU a Istanbulská smlouva. Pŕečtěte si https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/politika/nove-evropske-smernice-o-sexualni-vychove-stanovi-ucit-ji-od-narozeni/
    To všechno je na ukončení členství v EU.

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.