Reklama

neděle 9. února 2020

Výzva a prosba o pomoc: Zbývá nám posledních pět dní na to, abychom zabránili opakování historické potupy.

Lenka Procházková
9. 2. 2020
Obsaha zdůvodnění:
Říkají, že je to pomník smíření, a přitom otvírají staré rány
Prohra stavovských vojsk na Bílé hoře nadchla vítěze natolik, že hnali na porážku celý národ. Nejdřív se stínalo a věšelo a potom kradlo. O statky protestantských rodů vyštvaných do vyhnanství se podělili katolíci z řad domácí i cizí šlechty a samozřejmě církev svatá. Země království českého připadly jako dědičné léno Habsburkům, kteří okamžitě zrušili náboženskou svobodu. Na převýchovu zbylých „kacířů“ byly přizvány houfy školitelů, především Tovaryšstvo Ježíšovo, které se zaměřilo hlavně na mladé lidi, podle hesla: Chceš-li pokořit nepřítele, vychovej jeho děti. 
 
Nastolený totalitní režim, praktikující sepětí trůnu a kříže, postavil na náměstí vedle popraviště sloup zasvěcený Panně Marii, k němuž chodila procesí vyjadřovat vděčnost za poddanství…

Když byl kamenný symbol ponížení několik dní po vzniku Československé republiky svržen, uvítal to i prezident T.G. Masaryk: „Když Pražané tu sochu odstranili, jsem rád, protože ta socha byla politickou potupou pro nás.“
 
23. ledna 2020 odhlasovali zastupitelé hlavního města, že nápodoba mariánského sloupu bude na původním místě znovu vztyčena. Prý jako symbol smíření.

VÝZVA:
Vyzýváme Pražany, aby poslali své námitky proti zapůjčení pozemku pro budoucí stavbu buď mailem tsk@tsk-praha.cz nebo na adresu: Technická správa komunikací hl.m. Prahy, Řásnovka 8/770, 11015 Praha 1. Je bezpečnější posílat pochybnosti doporučeně, případně je do pátku 14. února přinést na osobní oddělení TSK a nechat si orazítkovat kopii.

Vzor dopisu:
Technická správa komunikací hl.m. Prahy, 
Řásnovka 8/770, 11015 Praha 1
tsk@tsk-praha.cz

Věc: Nesouhlas s vypůjčením části komunikace na pozemku p.č. 1090 v k.ú. Staré Město, obec Praha (Staroměstské náměstí)

Dobrý den,
reaguji na oznámení na Vaší úřední desce evidenční číslo TSK-68759/2020: vypůjčit část komunikace na pozemku p.ř.1090 v k.ú. Staré Město, obec Praha na Staroměstském náměstí v Praze 1. 
Se záborem blíže neurčené části komunikace nesouhlasím, protože by v jejím důsledku byl zmenšen prostor Staroměstského náměstí.
Zároveň podle informací, které mám k dispozici, existují vážné důvody se domnívat, že při schvalování stavby došlo k porušení zákonných předpisů a norem.

vlastnoruční podpis:
jméno:
adresa:

V Praze dne

Mimopražští na TSK tento vzor dopisu nezasílejte, ale nedílnou součástí výzvy je i prosba k lidem z celé republiky, o zaslání emailů nebo dopisů na Pražský Magistrát dle vašeho uvážení, kde vyjádříte svůj nesouhlas s tímto projektem, který se týká celého národa.
Hlavně to nesmíme vzdát, neboť platí: KDO BOJUJE, MOŽNÁ PROHRAJE. KDO NEBOJUJE, UŽ PROHRÁL.

116 komentářů :

  1. Teď mají ti, jak si říkají slušní pražáci, ne ta podle nich naplavenina, která Praze dělá špatné jméno, možnost tu svoji slušnost dokázat. Nevím proč, ale Praha tím vytváří nový neuralgický bod, kvůli kterému se budou lidi z celé republiky zase donekonečna hádat. Byl by to takový nový Koněvův pomník. A potom kdo národ rozděluje.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To chce demonstraci přímo na místě. S výzvou si vytřou (I)!

      Smazat
  2. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nežvaň o věcech, o nichž nemáš ani šajn ty přitroublej američane! Starej se o váš americkej bordel, a nech ČR konečně už na pokoji! Jiří Večerek -Florida - drzý šmejd, denně se leze pošklebovat na český web. Psychopat. To přece už nemůže být normální. Na novinkách tě zablokovali už zase - nebo proč jsi začal lézt na NR?

      Smazat
    2. Nejhorší z těch naplavenin je ta naplava chazarská a ještě víc špatná je ta náplava zkombinovaná s germány...

      Smazat
    3. 20:28 Naopak buďme vděční, že navzdory cenzorům z NR, která není víc než platformou neobolševických podlidí*), ohrožujících bílou civilizaci ji vůbec tento vyjímečně rozumnej pán neodbytně navštěvuje! Páč na rozdíl od místních odulců)** v životě něco zažil a viděl, osobně krotil kafry v jihoafrickejch diamantovejch dolech za Iána Smitha a střílel komoušský opičáky na Limpopo a tak ví co bolševismus obnáší, ale místní přemřelá rudá sebranka si dovoluje takovýho machra cenzúrovat! Xindl kerej měl bejt popravenej nejpozdějc do Vánoc 89 a před popravou i mučenej tu dělá 30 let po Plyšáku cenzóry! To to ti "demokrati" a jiná havlistická svoloč teda dopracovala ...

      *) Americký novinář a filosof Lothrop Stoddard když popisoval situaci v Rusku po svržení cara, definoval tamní obyvatele jako spodinu, kterou označil za nejvíce zdegenerované lidi na Zemi, a to v knize "Revolta proti civilizaci: hrozba podčlověka" (1922) - https://cdn.counter-currents.com/wp-content/uploads/2011/11/revolt_against_civilization.jpg

      Označil tamní typ podřadného člověka, jehož existence nedosahuje na kritéria adaptability zavedená nerovnostářským společenským řádem jako podčlověka.

      **) putleroffci se na ulici či v socce navzájem poznají podle neupřímného žlučovitého úšklebu, vyb(p)itého mozku, kozí bradky, křivé huby, krhavých očí, převislého pupku, kosého pohledu a špatného trávení. A mnozí maj navíc odulé tváře, jak blízko strkaj tlamu k pšoukolíhni svého škaredého fýrera tu! - https://pbs.twimg.com/media/DQ3D5L9WsAAByD3.jpg

      Smazat
    4. P.Dvorak promine ale musim reagovat slovem...))
      IDIOTE spodina jsi ty nulo bez jakakoliv hodnoty..
      Jsi hnus a lidsky odpad

      Smazat
    5. 12:29 Ňák si se nám tu rozepsal Lejnere Putlerýči, což se mi moc nezdá ... přiznej se, kdo za tebe usedl ke kompu, co? A ten cenzor Wenzel Hoffstein, zpupně sám sebe označující jménem velkého árijského komponisty (podobně jako jeho guru Zederblum si vzal jméno zcela neorientální řeky - sic!), který zfetován prdy téhle židočekistické poloopice z Kremlu - http://iks2010.info/wp-content/uploads/img/291912_original.png

      usiluje mermomocí zabránit tomu, aby i u nás proběhla důsledná dekomunizace jako v Chorvatsku, na Ukrajině a v Pobaltí páč ho děsně trápí bejt součástí civilizovanýho světa, a touží i s námi zapadnout mezi tuhle smradlavou hordu ožralých, za bílýho dne v pochcaných teplákách křepčících zoufalců! - https://www.youtube.com/watch?v=LhXXiVgILKQ

      odsud odtáhne jen s hrstkou svých odulých kumpánů poté co mu dám přičuchnout k téhlecté mé sukovici! - https://vimeo.com/82853398

      Smazat
    6. 17:19 Hovno Hoffstein, vole! To teprve teď přináší své Kainovsky zvrhlé a prznitelské plody na přírodě i na lidech - a ještě pár generací bude ten odporný bolševizmus. Prdění místních malomocných, žlučovitých, i zemanovských socek v pracovní době to jenom potvrzují. Nostalgicky opěvují loupeživý komunizmus či jiný „většinový“ systém a zamlčují, že tehdy ještě dožívala předkomunistická výchova a morálka – komunisty nazývaná „přežitky kapitalizmu“ a že se rozdávalo z naloupených bilionů. Dnes nemáme žádný civilizovaný kapitalizmus – ale promoskevskou trojbarevnou bolševickou otevřenou kleptokracii a partajokracii – bez „přežitků kapitalizmu“. Levicoví lemplové jen žvaní – ale ani jediný kibuc či družstvo si dosud nezaložili, aby tam předvedli, co umějí bez olupování těch úspěšnějších nebo bez darů z EU. Kydají na cikány, ale sami klesají na jejich úroveň, ba i pod ni a připravují se na moment, kdy azbucky uloupí (znárodní) západní investice v ČR, poskytnuté v době, kdy zde postkomunistická lůza chcípala hladem. Pro Západ jsou stejně nedůvěryhodní a nespolehliví, jako v době předválečného Mnichova pro Francii a Británii. Polsko mělo už tehdy větší cenu a kdyby bývali byli Poláci rozumný v roce 1939, tak civilizovaná Evropa mohla v současnosti vypadat takhle! - http://img15.deviantart.net/8736/i/2013/256/2/e/pakt_ribbentrop___beck_vol__2_by_coszniczego-d6m4e0q.png

      Smazat
    7. POZOR ! POZOR !! POZOR !!!

      Jedná se o trola vylepujícího sprosté plakáty o zřízencích teplické prosektury, formaldehydu a matkách rodících v hovnech a podobně.
      Používá zároveň anonym i unknown a ještě se, když nikdo nereaguje, hádá v různých časech na vláknech sám se sebou a uráží sám sebe a čeká až mu na to někdo skočí, aby rozhodil diskuzi.
      Když si už neví rady, že na něj každý sere, tak do toho švihne příspěvek sice bez vulgarit, ale o to víc prolhaný a nenávistný, hlavně k důchodcům a ženám. Zřejmě vzpomínky na dědu a matku, kteří když viděli co za zmetka z něj vyrůstá, tak ho řezali. Evidentně nedostatečně.
      Podobně jako Prosektor (jak jsem si pracovně pojmenoval tohoto trola) to praktikuje King Kong. Respektive oni to budou pravděpodobně tři ve službě se střídající Kongové, ale je také možné, že Prosektor a Kong jsou furt jedni a ti samí spolupracující eurohujerští šmejdi z jednoho hnízda, měnící dikci, aby na sebe nabalili co nejvíce virtuálních identit a rozesrali co nejvíce diskuzí.
      Moc vás prosím - neskákejte jim na ty triky!

      P.S. Všiml sis, blbečku, že už na ty tvoje výpotky chorého mozku nikdo nenaskakuje?

      Smazat
    8. 17:19 Tato "diskuze" jen dokazuje, že Adolf měl pro zachování civilizace v první řadě eliminovat místním odulcům podobnou chátru. Bohužel se navážel do Židů a začal válku se Západem. To byla veliká chyba. Hitler nepochopil, že tím etnikem na likvidaci jsou Slované jako celek, ne Židé, jelikož už jeho vědci dokázali, že tahle část lidstva ve východní Evropě vykazuje znaky masivní degenerace. Právě Židé byla populace, kterou naopak potřeboval, stejně jako muslimy. Hitler měl přátelské styky s muslimskými zeměmi, které, stejně jako on, pohrdali slovanskou zdegenerovanou pakáží. Měl je poslechnout a dnes by svět vypadal mnohem lépe. Teď to budeme muset napravit a poslat zdegenerovanou populaci proti sobě, aby se vyničila. Stávající státy se následně samozřejmě rozpadnou, jelikož je nutno eliminovat cca 80-85% populace na území východní Evropy a připravit pro nové kolonisty.Jen tak může svět dojít ke konečnému a trvalému míru!

      Smazat
    9. 15:01 Mír - a to k čemu? I ten Putler permanentně vede své mužyky na válečná pole, aby za něj a jeho obřezaný gang padli "hrdinskou smrtí", páč ví, že války jsou nezbytným předpokladem zachování sociální koheze! Např. Řím - dokud vedl války ve kterých šlo o bytí a nebytí Republiky, jakou byla ta s Pyrrhem, Jugurthou či Mithridatem a hlavně ovšem s Hannibalem, země byla pevná jako ocel, lidé v ní hrdí a nezdolní! Zocelení bojem a každodenním nebezpečím, potřebou sebeobětování! Jak ale nastal tzv. mír, tedy jistí imperátoři - cézaři vedli místo válek jen různé drobné válčičky či spíše šarvátky na vzdálených hranicích říše, tu s Germány, jindy zas s primitivními Dáky či Svéby, nastal úpadek! V samotném Římě pak množili se buzeranti, děvky a alkoholici a rostla korupce, letargie, tupost, bujely blbost a intrikaření! Dnes se k tomuto stavu opět přibližujem. To chceme? A bude hůř! Páč příroda nedopouští přežívání slabých a nemocných a my se k ní musíme vrátit, neboť jinak jako druh zahynem! I proto musí být pravidelně vedeny války, protože pud boje je hluboce zakódován v genech každého člověka, jen se ho u každého jedince nepodařilo stejně potlačit. Boj tříbí! Ten vynáší na povrch vynikající jedince mého typu a vyhání z času přebytečný kompars ražení zdejších odulců, neb lidstvo existuje jen jako materiál pro šlechtění vynikajících jedinců, kteří píší dějiny! Ostatní z nich jsou pak beze stopy odejiti v podobně kolaterálních ztrát ... neb jak praví klasik: „Slabí a nezdaření mají zahynout: první věta naší lásky k člověku. A má se jim k tomu ještě pomáhat.“ (Friedrich Nietzche). Jinými slovy co je nemocné má zemřít a to, co je vynikající nesmí být snižováno na průměr!

      Smazat
    10. PŘÁTELÉ!

      Jasný důkaz že jsem měl ve svém varování ve 20:37 pravdu nade mnou.
      Idiot obsadil sám celé vlákno a plákátuje a kecá si na 15.01 a 15.07 sám se sebou.

      Vrať se do kanálu kavárny odulý imboši z prosektury.

      Smazat
    11. 5:59 A ty zase zpátky do litoměřický kompostárny, když tě pro chlast z prosektůry vyrazili, odulý putlerčiku!

      Smazat
  3. No já nevím, asi jsem exot, ale tenhleten sloup mi nerve játra.
    Játra mi rvaly silně přepísklé církevní "restituce", které považuji za megazlodějnu...
    Možná by k tomu pseudotovaru měli co říct kunsthistorici, památkáři, možná i názor UNESCO by nebyl nezajímavý...
    Doopravdických památek máme v Praze dost, tak proč instalovat napodobeninu?
    Jen proto aby si černop®delníci udělali dobře?
    Nechápu...
    Helanov

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ten původní sloup, představoval symbol porobení národa. Masarykův citát, je také toho dokladem.
      Je to oslava potlačení naší svobody vyznání. Pro koho je tak důležité to oživovat? Pro náš národ jistě ne. P.K.

      Smazat
    2. 20:13...Je to důležité pro pleticháře, kteří si mnou pacičky, když se Češi vzájemně mečují...
      Osobně si myslím, že by tu atrapu barokního sloupu památkáři zatrhli.
      I když jeden zase neví, klér by dneska mohl přebírat prašule vídlema.
      Ách jó
      Helanov

      Smazat
    3. A to me zase ten sloup jatra rve..
      Nema tam co delat sakra...))
      Jestli ze ho vetsina naroda cechu bere jako symbol hanby a poroby je postaveni sloupu provokace a snaha o dalsi z rady ponizovani obyvatel ceske zeme..
      Nelze ustupovat..
      Priste bude vztycen pomnik K.H.F. ???
      Ne a ne...
      Je to urazka

      Smazat
    4. Anonymní9. února 2020 20:13
      myslíte Masaříka a píšete Masaryka
      vy budete ten pravej, vy porobo jedna

      Smazat
    5. 5:56 ... Jestli ze ho vetsina naroda cechu ????

      jak to víte? víte prdlajs akorát si tady honíte triko

      Smazat
    6. Anonymní10. února 2020 11:55
      Myslím T.G. Masaryka. Pod tím jménem se k té akci vyjadřoval a pod tím jménem je všeobecně známý, vy nepravej. P.K.

      Smazat
    7. Triko si honite vy a vam podobni....
      Jste banda patolizalu germanskych zadku..))
      Nejmenujete se Eman Moravec..??

      Smazat
    8. 12:34 Kdyby se místo Mäsárika-Redlicha a jeho huhňavého přískoče Beneše stal prezidentem republiky pan generál Gajda, pak by naše vztahy s bratrským Polskem i méně bratrskými Maďarskem byly natolik dobré, že otázka slovenské i německé autonomie by bývala vyřešená a v roce 38 bychom nestáli sami jak kůl v plotě proti všem, zrazeni a opuštěni západními masonskými darebáky!

      Smazat
    9. Nezlobte se ale melete blbost...
      S Polakem nebyla dohoda mozna uz pouze proto ze polaci doufali ze je ada vezme na tazeni proti rusku a navic pokukovali po tesinsku ktere jako prvni anektovali..
      Polsko je spolecne s germany spolupachatel na rozpoutani valecneho besneni a nedaji si pokoj..))
      Polaci jsou slusne povezeno krysy kteri se spoji i s martanem..
      Pro me jsou odpad i kdyz samozrejme znam par normalnich polaku..)))

      Smazat
    10. 19:49 Polákům jsme vrazili kudlu do zad v době, kdy vytvořili hráz, aby neprošly bolševické v roce 1920 do Evropy a kdyby bývali byli rozumný i v roce 1939, tak civilizovaná Evropa mohla v současnosti vypadat takhle! - http://img15.deviantart.net/8736/i/2013/256/2/e/pakt_ribbentrop___beck_vol__2_by_coszniczego-d6m4e0q.png

      Smazat
  4. Zatím nejlepší reakci, pod kterou se i já podepíšu, napsal pan Zbořil. Souhlásí se vztyčením sloupu s podmínkou, že když jde o historii, tak se tam musí současně postavit i dřevěné popraviště Českých pánů.
    Když historie, tak vyvážená.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Dřevěné popraviště tam samozřejmě nikdo nepostaví, ale pamětní deska by tam být měla - sloup - nesloup. Už dávno tam měla být! Ale je to jako s tím vyváženým zpravodajstvím.Pamatuju si, jak se tvrdilo, že zpravodajství a publicistika bude muset být vyvážená - jinak nelze! No a - viděl někdo v publicistice a zpravodajství - za řekněme posledních deset let - nějaký pozitivní, radostný článek? NEEXISTUJE! Byly to popravy kdesi v pouštích, řezání hlav, KLDR ( strýc Kima sežrán psy), hromadná znásilnění v Indii i jinde, vraždy, píchačky nožem všude možně, sebevraždy, nehody, utýraní psi a jiná zvířata, obecná neštěstí jako exekuce, zvyšování nájemného, cen potravin, - zkrátka a dobře - samá hrůza, hnus a negace. Nic pozitivního, pak ještě jsem zapomněl na strašení - větrem, vodou, suchem, nákazama, virama a podobně. Možná by to asi měly vyvážit ty nahaté modelky v bulváru? Která s kterým, který s kterou, a jak si všichni sereblitové užívají, na rozdíl od hloupých obyčejných pracujících? Asi jo. To bude to vyvážení. Nikdy jsem to nepochopil a nepochopím. Žijeme v úplně zvráceném světě, kde se nic pozitivního neděje? Tak proč se hádat nad hromadou kamení? Vždyť je to jedno.

      Smazat
    2. Pro 20:52 Byl jste někdy v Praze? Na Staroměstské radnici je deska jako kráva! Sloup je mi docela ukradený. Pokud to bude opravdová replika se vším všudy. Tedy i s původním textem na soklu. Pa se ukáže že byl postaven opravdu na oslavu ubránění se Prahy (pravobřežní) před Švédy. Ale to už je jedno. Kdo v něm chce vidět pohanu, uvidí jí, i kdyby na něm místo Panny Marie stál TGM objímající se s V. Havlem. Pamětní desta mučedlníků tam je, a pomník Jana Husa tam taky máme. Je nepřehlédnutelný, protože zabírá polovinu rynku. Tak teď ještě sloup. A budeme tam mít všechno pohromadě. Každý se může klanět tomu svojemu. Jen už tam není kam šlápnout.

      Smazat
    3. Škoda, že na Staromáku nezůstal ten Tráboš na nohách od Černýho, to by bylo ještě o fous vyváženější. A nakonec bych tam frknul óbrpomník MČČ (malý český člověk) s rozjásaným ksichtem nad očekáváním lepších zejtřků a se svazkem klíčů nad hlavou, co symbol novej doby.
      Když historie, tak vyvážená.

      Smazat
    4. 4:40... :-DDDDDD
      Milane, a ten Čech by mohl jednou rukou cinkat a druhou uvazovat lano na toho Trabanta.
      Neb co je v chaloupce to se počítá, každá kačka dobrá :-)
      Helanov

      Smazat
  5. Ono to s tou Bílou Horou nebylo tak jednoznačné. Oni si ti čeští stavové během povstání počínali značně diletantsky. Na závěr už jenom tím, že najatému (žoldnéřskému) vojsku chtěli zaplatit až po bitvě, aby ušetřili na padlých.
    Kdyby si místo němce a protestanta Fridricha Falckého, jako českého krále zvolili Čecha, mohlo by to celé dopadlo jinak. Jenže takhle se rozhodovalo, jestli českým králem bude německý protestant, nebo rakouský katolík.
    Kdo ví, kdyby bitva na Bílé Hoře dopadla jinak, třeba bychom dnes byli jenom další "spolková země" :-)
    Heřman Vidlák
    ps: Ta Vaše protirobotová captcha je naprosto otravná a šílená.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Kdyby v historii neplatí. Tak to sem nepleťte. Stalo se, co se stalo.

      Smazat
    2. Pro pana Heřmana Vidláka: Čeští stavové to zmákli po česku. V r. 1618 si napřed zvolili Ferdinanda Štýrského (jako císař vládl až od r. 1619). Pak si to rozmysleli a zvolili si do čela nikoliv německého protestanta, ale německého kalvína.Tedy ještě většího fanatika, než katolíka. A tím si proti sobě postavili nejen katolíky (kvůli Ferdinandovi), ale i ty protestanty - kvůli tomu kalvínovi. Oni se totiž vůbec nemuseli a nemusí. A pak všechny dohromady, protože se vzbouřili proti svému panovníkovi, které ho si navíc sami napřed zvolili. Takže v tom zůstali sami. Smozřejmě, že neplatili a tak se armády stavovská i katolická živily jak byly zvyklé. Na vesnickém lidu a měšťanech. Rabování bylo všeobecné. Když čtu ty neskutečné žvásty o národu apod. Nešlo o víru, ale o moc. O statky těch druhých a u obou o ten církevní (polovinu statků v té době vlastnila katolická církev). Ten zabírali jak protestanti tak i katolická šlechta. A pouze o šlechtu šlo. Prostému lidu bylo totiž úplně šuma fuk, jestli je vlastní a obírá katolík nebo protestant, husita nebo kalvín. O národu můžeme mluvit až od konce 18.století ale spíše o druhé polovině století 19. Co se protestantů týče, tak hlava protestantů Jiří III. Saský byl na straně císaře v r. 1621 mu vydal k potrestání i jednoho z hlavních vůdců stavů - Václava Budovce z Budova. Za to dostal do pronájmu obě Lužice. Už jsme je neviděli. Co se bitvy týče, tak císařtí zaútočili a zjistili, že řada stavovských velitelů není u svých jednotek, ale chlastají v Praze. Taky s námi byli hotovi ani ne za dvě hodiny. Jak píše historik Dušan Uhlíř: "Na Bílé Hoře zvítězila profesionalit anad fušerstvím."

      Smazat
    3. danny10. února 2020 0:00
      „Když čtu ty neskutečné žvásty o národu apod. Nešlo o víru, ale o moc.“
      V té době byla víra silná. České země si uživaly náboženské svobody, díky Rudolfovu majestátu, z roku 1609. Ten současně potvrzoval Českou konfesi, která podporovala soužití vícera proudů protestantismu (Wiki). Díky tomu prostý lid vyznával víru podle své konfese, nehledě na to, jakou víru zastával vládce. Toto privilegium nám zlikvidoval až Ferdinand II po Bílé hoře, kdy uzákonil jediné náboženství - katolické. To byla rána do vazu všem obyvatelům Koruny české. Toto také symbolizuje ten sloup. P.K.

      Smazat
    4. 2O:24
      Kdyby dědeček neměl kulky, byl by babička.

      Smazat
    5. Náboženskou svobodu měla jen šlechta a měšťané, tady necelých 10% obyvatel.

      Smazat
    6. Lukeš10. února 2020 15:12
      To by se vladaři nelíbilo. Viz Rudolfův majestát:
      „My Rudolf Druhý činíme tímto listem:
      aby jak stav panský, rytířský, tak Pražané, horníci a jiná města s lidmi poddanými náboženství své pod obojí volně a svobodně beze všech překážek vykonávati mohli.

      Také města, městečka i sedlský lid nemá od svého náboženství odtiskován býti.
      A proti tomu vejš dotčenému náboženství nic, takového, což by nejmenší překážku učiniti mohlo. Od náš, dědicův našich i budoucích králův českých příjmáno býti nemá.
      Dán na Hradě Našem pražském léta páně 1609“
      P.K.

      Smazat
  6. Zítra to provedu a nechám pod to podepsal i moji manželku. Černoprd.... mám plné zuby.

    OdpovědětSmazat
  7. Ano, budeme tady zase žvanit o hromadě kamení, Dobře si prohlédněte ten obrázek. To, co ti lidé tam prožívali, musela být strašná potupa a hrůza, potom se jejich majetek rozkradl ( co to jenom připomíná?!) A dnes na tom místě stojí stánek s občerstvením, a vůbec nikomu to nevadí. Proč proti tomu pražáci neprotestují? Jo jo .. že prý my Prahu nedáme, raději ji zbouráme... jo takhle ..raději ji prodáme... No, už se stalo. Holt vltavská krev!

    OdpovědětSmazat
  8. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tebe tady nikdo nemaže za tvé názory ale za tvé urážky. Ty ale musíš být lidský odpad léčící si tady akorát svoje mindráky, že už nejsi Čech, nejsi nic, nula. Urážet takhle někoho v Americe tak máš za chvíli kulku v čele. Tady je to bezpečné! Viď ty budulínku. Věř, že je u nás stále hezky, jen by mělo odtud utéci ještě více takových jako jsi ty! Stále jich je přebytek, ty to nezachráníš. Howgh, dohovoril som.

      Smazat
    2. 21:48 Soudruhu Honolulu. Už tu léta nežiješ, tak se starej tam, kde jsi a po nás ti žádná. Nám se nestýská, ale tobě asi jo, když máš pořád potřebu montovat se na české weby. Jestli je v Emerice vše O.K., tak si finále života v klidu užívej, a jestli ne, tak bojuj tam kde se cítíš doma. A nebo se vrať. Vždyť do té Ameriky stejně nepatříš. Jsi tam náplava. Nic si nenamlouvej. Ty už nepatříš nikam.

      Smazat
    3. 21.48 Emigrante na věčném útěku! Tyhle plky říkejte svým spoluběžencům, kolegům, kteří se vykašlali na Otčinu i na Český národ a zdrhli za mrkví na provázku a zdrhají před bubákem zvaným ZODPOVĚDNOST A VĚRNOST...

      Smazat
  9. http://www.nwoo.org/2020/02/09/drancovat-nicit-a-zabijet-umeli-ale-reparace-se-jim-platit-nechce-co-takhle-zkonfiskovat-a-znarodnit-nemecke-firmy-v-cr-a-pozadovat-uzemi-celeho-bavorska-nemecku-k-tomu-dame-treba-gratis-ceskou/#more-293530

    OdpovědětSmazat
  10. Sebezničující ideologie: Proč si tak likvidujeme vlastní zemi a ekonomiku? Voličské zázemí škůdců a kašparů. Vzájemný dohled na šikmé ploše. Společenské třídy dneška. Bublina splaskne. A nejde o málo

    https://www.protiproud.cz/politika/4910-sebeznicujici-ideologie-proc-si-tak-likvidujeme-vlastni-zemi-a-ekonomiku-volicske-zazemi-skudcu-a-kasparu-vzajemny-dohled-na-sikme-plose-spolecenske-tridy-dneska-bublina-splaskne-a-nejde-o-malo.htm

    OdpovědětSmazat
  11. Navrhuji také zbourat Mariánský (morový) sloup na Náměstí Svobody v Brně. Taky zcela analogicky symbol poroby národa :-D

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Hlupče. V Brně žádné české pány Habsburkové nepopravovali. Kapišto?!

      Smazat
    2. 0:01
      Tak jak je tedy možné, že v Brně stojí taky Mariánský sloup, když tam tedy nikoho nepopravovali? To nedává smysl.

      Smazat
    3. Neplacejte hovadiny..))
      Sloup v Brne ma zdaleka jiny symbol..
      Urazlive je ho vztycit u pomniku mistra Huse a na popravisti ceskych aristokratickych vlastenencu..
      Ne cizacke slechty..
      To je rozdil a jestli ze ho nechapete tak se nechovate jako cech a vlastenec

      Smazat
    4. Šlik, Fridrich z Bílé, Ota z Lossu, Jesenius, Kutnauer, Witmann, Ruppel, Hauenschild -
      a najednou je českých pánů jenom devatenáct.

      Smazat
    5. Jmenem bych se neohanel..
      V ceske kotline je docela mix jmen jak germanskych italskych nebo ruskych a jsou naprosto verni ceske statnosti proto ze se citi byt prislusniky ceskeho naroda..
      Vlastenectvy se vazeny neurcuje podle jmena ale podle chovani a ucte k dane zemi a to plati dnes stejne jako v casech davnych..
      Vlastenectvy je neco co se jmenem nema urcite nic spolecneho obzvlaste v cechach..
      Tak ze asi tak..
      Jinak si tam postavte ty sloupy treba 3 at je poznat ze se konecne obyvatelstvo zemi ceskych smirilo s porobou..))
      Nejste nahodou p. Hrib nejlepsi primator Prahy v dejinach..??

      Smazat
  12. A to ještě nevíte, že Náměstí Pod kaštany u ruské ambasády se za 2 týdny přejmenuje na Náměstí Borise Němcova a Stromovka na Promenádu Anny Politkovské. To se Rusové a jejich české filcky poserou vzteky:-D

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 23:33 To se pleteš kámo. Stromovka se přejmenuje na Promenádu Anny Proletářky. A to se posereš ty! :-D

      Smazat
    2. 23:54 Uvidíme, kdo se posere :-D

      https://zpravy.aktualne.cz/regiony/praha/praha-bude-mit-namesti-borise-nemcova-ruska-ambasada/r~32f22a3649b811ea926e0cc47ab5f122/

      Smazat
    3. Ale neprejmenuje..
      Budte v klidu..)))
      To je pouze blaboleni a provokace..))
      Navic Prazska idiotska garnitura jde do zapomeni a namorni lupici v cele kapitanem Hribem jsou u konce svych sil..
      Ale ze je ten Hrib malinko nemocny neeee..)))

      Smazat
  13. To nic to jenom co chystaji a co nas ceka..

    OdpovědětSmazat
  14. "soudruzi" hurvinci - vy ruda stranicka podsvicata.
    Ja se moc tesim az budete pistet jako mysi - hned jak na vas dopadne zelezna rukavice
    proztetelnosti ,za nenavist k symbolu lasky, k symbolu Evropy...

    Vase nejvetsi chyba neni jiny nazor, ale hovezi tupost s kterou zavrhujete, vse o cem nic nevite.
    Budu se vam zlomyslene chechtat !
    nick honolulu

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Konecne jsem vas muj uciteli zase nasel diky o diky vas MP

      Smazat
    2. zalez ty prase spinave

      Smazat
    3. 0,29
      Zmlni a zhebni,inceste za smíchovský skládky!

      Smazat
    4. Honolulu ty osobo bez domova a vlasti mam jednu otazku..
      Proc lezes na ceske servery ..
      Do USS nepatris tam jsi nula ale urazet cechy ti jde docela dobre..
      Tak ze si radeji drz plac u pumpy a starej se at maji klienti cisty okna..

      Smazat
    5. 0.29 a promluvil inteligent. Četl si reakce na 21.48? jak na tebe ty miky mauzi reqgovat? ZERO!

      Smazat
  15. Budu reagovat jako loni. Ať se postaví, bude co bourat.

    OdpovědětSmazat
  16. Je jejěště na světě nějaký stát, kde se tolik blbne se sochami?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ne - zcela určitě NE! To vím jistě. A s přejmenováním ulic, letišť, padáním na huby před nově vyhrabanými symboly a zatracením těch starých. Pokrytectví a lži, ideologické excesy a oblbování celých generací při vytváření generací nových, ty jsou pak následně oblbovány po dalším puči, který je v ČR každých dvacet let ( když dospěje nová generace) a řítíme se ode zdi ke zdi. Oběti starých časů se halasně odškodňují, zatímco se vytvářejí oběti nových časů -prostě ČR, věčný prasopes, na věky věkův Amen. Skončí to, až nás jako blbou, zadluženou, na všech závislou usranou malou zem s deseti miliony obyvatel ( z toho třetina přivandrovalci) koupí na stojato třeba nějaký Brunejský sultán. Pak bude konečně pořádek a řád. A všichni lízači klik, panští slouhové, přizdisráči a podržtašky budou popraveni - protože to je největší zlo a tragedie tohoto, kdysi hrdého národa.

      Smazat
    2. Neni..
      Mozna ukraina ale to neni zeme ani statni utvar v pravem slova smyslu

      Smazat
  17. http://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/primator_a_volene_organy/zastupitelstvo/seznam_zastupitelu/index.html

    http://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/primator_a_volene_organy/rada/slozeni_rady/index.html
    Pro mimopražské občany:Já jsem napsal výzvu radě HMP:
    Dobrý den
    Vyzývám zastupitele Hlavního města Prahy,aby zastavili a zamezili vztyčení napodobeniny mariánského sloupu na Staroměstském náměstí v Praze.

    Možná by k tomu pseudotovaru měli co říct kunsthistorici, památkáři, možná i názor UNESCO by nebyl nezajímavý...
    Doopravdických památek máme v Praze dost, tak proč instalovat napodobeninu?
    Jen proto aby si černoprdelníci udělali dobře?


    zprávu zasílá : napiš své
    své bydliště

    OdpovědětSmazat
  18. Návrat do minulosti bývá chybou.

    OdpovědětSmazat
  19. No jo můžou to řešit v Praze ale dotýká se to celého národa. Aspoň je vidět proč nevolit demožumpu a pyjáty.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Už jsem to napsal v novějším článku. Kdo chce, nechť si to postaví, ale za své peníze. Město musí preferovat potřebnější investice jež budou sloužit většině !!!

      Smazat
    2. Mně například se to nedotýká vůbec. Pokud mně něco sere, je to cena brambor, žrádla a služeb, obrovské nájmy, řádění exekutorů, justiční mafie vytvořená pro šmejdy a gaunery - jakýkoliv "sloup" nebo "socha" jsou mi fuk. V Plzni máme hnusné pozlacené kašny na rynku, úplný paksvil, a nové památníky americkým osvoboditelům, kteří Plzeň bombardovali, rozflákali seřazovací nádraží, Škodovku, a pozabíjeli hromadu civilistů. Dívám se na to ohavné divadlo, jak se povinně klaníme těmto pokrytcům - co máme jako občané dělat? Nemůžem nic, jako rukojmí přivázané k posteli se zalepenou hubou. A pražákům se divím - nevadí jim hnusné sousoší kde dva chlapi chčijou na plochu vytvarovanou jako ČR, ani ta nahatá ženská s obrovskou prdelí, co klečí a lze jí čumět do pochvy - tenhle hnus jim nevadí, ale kvůli "sloupu" se můžou posrat, poroba a bla bla bla...

      Smazat
    3. 12:16 Člověče a proč to asi dělají s západním kapitalismem navždy a nikdy jinak. A může být daleko hůř.

      Smazat
  20. Ať vrátí všichni, všechen majetek po Bělohorské a skonči v pekle všichni zločinci Bože i kdyby to byl sám papež !!!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jo, to by bylo super -ale komu ho vrátit? Těm dnešním politickým a VIP nenažrancům? Těm zmetkům, kteří reoubliku rozkradli a udělali si zní trhací kalendář? A občany nechali jako rukojmí lichvářům, šmejdům všeho druhu, podvodníkům, darebákům a parazitickým lumpům?

      Smazat
  21. Moc dní vám soudružko Procházková nezbývá, ale to je nepodstatné. Jn mě udivuje, že po tolika letech tahle nepodstatná záležitost leží někomu v žaludku.
    Že se stejně nehulákalo, když se postavil pomník VRAHOVI KONĚVOVI v 80 roce. To jste tam stáli společně s ruským okupantem a pacičkama tleskali velkému sssssr.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Co to sem zase sereš ty mizero? Zas chrčíš tu svoji nenávist, psychicky nemocnej šmejde? Tady není žádná zmínka o generálu Koněvovi, v článku o tom není ani slovo - přestaň obracet diskuze zase tam, kam potřebuješ ty plivat svojí držkou. Nech diskutující na pokoji.

      Smazat
    2. Pro primitiva 12:25 Koněv nebyl vrah (na rozdíl od oslavovaných vlasovců), ale voják. Osvoboditel Prahy. To je historický fakt se kterým nehne žádný pisálek ani jiný "demokrad". A co je pomíku týč, byl opostaven r. 1986 a to byla paní Lenka Procházková v hlubokém disentu a neměla na růžích ustláno. Na rozdíl od tehdejších a dnešních hrdinů se ale moci postavila. S postavila se té dnešní. Pacičkama tleskali v 80. letech takoví nýmandi jako jste vy a tleskáte té dnešní. Vždy slintající u nohou svého pána.

      Smazat
    3. Nechte Koněva Koněvem - článek je o něčem jiném. Nedělejte z diskuzí bramborový salát - jako vždy, tady je to obvyklé. Diskuzní smečka prostě potřebuje psát, cokoliv, ale blábolit a psát. Od PC by se nehnuli, dokud by se nevyhádali do mrtě.

      Smazat
    4. 13:20 13:21 Myslíme stejného Koněva, co má na triku 10 000 mrtvých vlastencu v Maďarsku v 56r. Potom nevím, proč oslavovat vraha!!!

      Smazat
    5. 12,14
      Bývalí fašisti jsou najednou v roce 1956 v Maďarsku vlastenci????To tvojí tlamoprdelní hubou promluvil zdechlej vlastizrádce Havel!!!?

      Smazat
    6. Koněv byl odporná hnida vraždící ruské rolníky na příkaz tohodle syfilitickýhio židomongola - https://risovach.ru/upload/2012/09/comics_Lenin_orig_1347032282.jpg

      Z takovýho rudýho odpadu Jeho Vysokobklahorodí ataman Semjonov dělal živá polena do kotlů lokomotiv!

      Smazat
    7. 12.14 vy jste mi expert.
      Povstani v madarsku vyvolali ex nazi a nevidim duvod proc by tehdejsi sssr nemelo zasahnout.
      Madarsko bylo porazena zeme a verny spojenec nazi kteri radili v rusku ze na to madari radeji zapomeli.
      Tak jeste jednou..))
      Madarsko prohralo valku a nestalo na strane vitezu 2 valky.
      Je na tom neco nejasneho..???

      Smazat
  22. 12:25
    Kdyby nebylo generála Koněva,tak bys ty havlomamrde mohl a tleskat ožralý bustě udavače Havla leda z nebe!!!!!☺

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A vy mu nikdo neodpovídejte,šmejdovi zasranýmu. Přesně to chce, aby stočil diskuze tam, kam potřebuje, aby mohl ostatní urážet a nadávat, zas má pěnu u tlamy a potřebuje to někam házet.

      Smazat
    2. Takhle bys neměl vo svým biologickým ... aha, on ti to neměl kdo dělit, tvá máti je od dětství němá, viď? To se stalo, když za války navštívili ukrajinští vlastenci z SS Galizien její komoušskou famílii na Volyni, vole, tvý bábě uřezali ty její povislý kozy, dědkovi zas zvadlýho kokota, a ještě dejchající je oba vhodili do škarpy, kam chodila celá vesnice srát. Bohužel tvou matku, tuhletu kurvu - https://im.tiscali.cz/press/2017/11/30/883039-final-0787-3800x2536.jpg

      nenašli, páč byla schovaná v tý škarpě mezi hovnama a oni ji nedokázali rozeznat! A to byla chyba, tak jí pak mohl ožralej Havel na mejdanu, kde vynášela popelníky, ošukat a z toho si se vylíhl ty! Jenže tě potratila a ten potrat naložili do lihu a později poslali kremlovoroj jako delikatesu. Od tý doby co ji zežral poletuješ coby shluk těkavých plynů z lejnolíhně tohoto smradlavýho Ugrofína!!!☺ - https://pbs.twimg.com/media/DQ3D5L9WsAAByD3.jpg

      Smazat
  23. Pane 13:24 vaše snaha usměrnit pavlač = 12:57 + 13:21 je marná. Je to srážka s blbci.

    OdpovědětSmazat
  24. Zlatý osvícený středověk, kdy bylo zvykem čarodějnice jako Procházková, upalovat

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 15:42
      Znáš to důvěrně viď,99% tvojí dementni familie tam skočila!!!!!☺

      Smazat
    2. 15:42
      Tady se chvástáš, ale adresně pěkně do očí bys to mlátičce Petře Procházkové neřekl ani za prase, co?
      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/VIDEO-Hajzle-Prase-Vyrazeny-telefon-a-pak-facka-Petra-Prochazkova-z-Deniku-N-napadla-novinare-Sputniku-604382

      Smazat
    3. 16:42
      Když někdo urazí paní Lenku Prochazkovou,tak reaguji!!!!!A tý muSLIMOmatraci Petře Procházkový to řeknu klidně,ovšem tak slušně,jako se choval pan ze Sputniku ROZHODNĚ NEBUDU!!!!K žádnými havloodpadu se slušně nechávám,NIKDY!

      Smazat
    4. 15:42 Nejste náhodou reinkarnace Urválka ?

      Smazat
    5. Ne, Bobliga :P

      Smazat
    6. 16:42 A udělala velice dobře, slušně to tomu sputnikářskému šmejdu natřela!!

      Smazat
    7. 12,10
      Leda kulový demente,bejt tam někdo méně asertivní,tak tý muSLIMOKURVĚ JEDNU ŠVIHNE,že by vzala druhou o podlahu studia!

      Smazat
    8. Pozor, často si lidé pletou Petru s Lenkou, bylo by lepší si ověřit, pro kterou opravdu chcete být fanouch. Možná jich bude ještě víc.

      Smazat
  25. Tak já teda nevím. Ve Wikipedii je o historii toho sloupu a o účelu jeho zřízení něco diametrálně odlišného od toho, co se píše v tomto článku. Že by ten poměrně fundovaný článek ve Wiki byl jeden velký fejk? Paní L. Procházkové si nesmírně vážím, ale v tomto případě ... nebylo ono to přeci jen trošku jinak...???
    Viki L.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Také si paní Procházkové moc vážím, ale v tomhle případě je trošinku zaujatá.Ale docela jí rozumím, je to od če®nop®delnictva drzé po těch přepísklých "restitucích" takhle vystrkovat rohy.

      Smazat
    2. Na wikipedii nenajdete vždycky jen objektivní fakta, ale je poplatná názorům jejich majitelů. Co se jim nelíbí, to nedovolí, aby se tam objevilo. Je třeba se probrat faktickými historickými dokumenty. A paní Lenka Procházková je má dobře nastudované. Takže situaci hodnotí objektivně, a ze zaujatosti ji může podezírat jenom ten, kdo nezná fakta, nebo ten, kdo potupu Českého národa schvaluje.

      Smazat
    3. Pro Anon., 11.2.2020,8:41
      Právě proto, že Wikipedie (jako ostatně vše na netu) nemusí být v řadě případů moc objektivní, tak - na rozdíl od vás - nečiním žádné kategorické závěry (a už vůbec ne o vašich znalostech či neznalostech, natož potom paní Procházkové), ale jen tak opatrně se ptám, jak ono to vlastně ve skutečnosti je. V té české Wiki je o tom (mrkněte na to) velmi podrobné pojednání, které je opatřeno poznámkovým aparátem odkazujícím na 99 podrobně uvedených pramenů (mrknul jsem namátkou jen na pár z nich a rozhodně to nejsou citace z AE News nebo ze Sputniku), literatura k tématu uvádí 12 odborných publikací s objektem souvisejících a pak jsou tam další odkazy na související témata. Z textu článku jsem vyrozuměl, že ten Mariánský sloup byl vztyčen jako díkůvzdání za uhájení pražských měst před Švédy v roce 1648 a že mj. plnil také významnou astronomickou/časoměrnou funkci. Z textu nijak neplyne, že by ten sloup snad nějak souvisel s připomínkou porážky českých stavů či s protireformací. Vzhledem k tomu, že tedy tento obsáhlý článek se spoustou odkazů na odbornou literaturu má vyznění právě opačné než tvrzení paní L. Procházkové, tak se znovu opatrně ptám, jestli tedy pravda nebude snad spíše někde mezi těmito protipóly...(???)
      Viki L.

      Smazat
    4. Každy cizák je neobjektivní jako vy 14:00.
      Jak paní profesorka Stanislava Kučerová správně píše:
      "Bělohorští manifestanti věděli, že sloup byl vztyčen r. 1650 z vůle habsburského panovníka Ferdinanda III. na počest vítězství katolické ligy nad českou reformací a nad českým státem. Bylo to dva roky po uzavření Westfálského míru, konce 30leté války. Westfálský mír byl pro Čechy tragicky osudný. Byla to prohra především evangelíků habsburské říše. Takové sloupy tehdejší vítězní držitelé moci stavěli s neskrývaným uspokojením nad pokořením evangeliků po celé katolické Evropě. Když se uvádí, že sloup byl vztyčen na památku statečných obránců Prahy před Švédy, je to jen zavádějící informace. Právě od vítězství švédských (evangelických) zbraní nad císařskými (katolickými) si slibovali čeští exulanti (i J.A.Komenský) konec habsburské nadvlády, svobodu víry pro domácí obyvatelstvo a pokojný návrat exulantů z ciziny do vlasti. Kdyby katolický panovník byl poražen, všichni poddaní by už nemuseli být katolíky, byla by náboženská tolerance, pronásledování a persekuce pro víru by přestaly. Avšak dřív než mohli Švédové Prahu dobýt, válka skončila. Mezinárodně sjednaný Westfálský mír potvrdil Habsburkům jejich neomezené panování u nás . Dál trval zákaz návratu pro nekatolíky, dál byli tajní nekatolíci odhalováni a pronásledováni, jejich majetky konfiskovány. A jako symbol toho krutého a nelidského vítězství byl postaven na Staroměstském náměstí Mariánský sloup. Stál tu od r. 1650 do r. 1918. Po vzniku Československé republiky padl, rukama a silou osvobozeného lidu."

      A je to všechno ještě horší!!!
      Je to první krok k restituci Staroměstského náměstí v Praze!!!:
      https://www.marianskysloup.cz/clanky/aktuality/prvni-krok-k-restituci-staromestskeho-namesti-v-praze.html

      Smazat
    5. Pro Anon., 14:50
      Já tu žádal (a to nejen vás) o názor(nejlépe nějakým faktem podložený), nikoli o to, abyste mě tady tituloval "cizákem, který je vždy neobjektivní".
      Možná že máte pravdu, i když se opíráte spíš o přání a dojmy, než o fakta, ale ta zjevná zaujatost proti druhé straně (a nevím, proč i proti mě, když se jen ptám a nikomu zjevně nestraním) vaše názory zcela znevěrohodňuje, ba diskvalifikuje... :-( Musím tedy počkat na vyjádření někoho dalšího, kdo mě nebude už preventivně házet do pytle "nepřátel českého národa"...
      Viki L.

      Smazat
    6. Pro Anon., 14:00
      Mmch, četl jste vůbec tu zprávu, na kterou na konci svého "diskusního příspěvku" odkazujete? Nebo jen vycházíte z nadpisu,kde se vyskytuje slovo "restituce" v souvislosti se Staroměstským náměstím? Snažíte se úmyslně tu ovlivnit veřejné mínění (naznačením, že by se mělo to náměstí snad někomu "vrátit", či dokonce zprivatizovat), nebo opravdu nechápete pojem "restituce" (tedy navrácení do původního stavu)? Osobně bych ten vámi označený článek všem doporučil k přečtení. On se totiž vůbec nevztahuje k tomu, proti čemu tady tak plamenně brojíte, ale k urbanistickému řešení náměstí.
      Rovněž ale všem doporučuji, mrknout se na ten článek/heslo o Mariánském sloupu na Staroměstském nám. v české Wiki. K článku je tam velmi obsáhlá diskuse, ve které je oponentura, na základě které autor ten článek postupně upravuje a zpřesňuje/objektivizuje. Je velmi poučné, vidět, jak autor článku argumentuje věcně, dá na odborné rady, a jak naopak jeden z těch oponentů argumentuje stejně plamenně, až dehonestujícím způsobem, jako vy. Na základě takové "diskuse" je pak opravdu těžké, dojít k nějakému relativně objektivnímu závěru.

      Smazat
    7. 15:32
      "Je to první krok k restituci Staroměstského náměstí v Praze" přesně tak si ten článek nazvali, potom je to tedy manipulace z jejich strany. Je úplně jedno, jestli koresponduje s obsahem, když samotný nadpis vzbuzuje dojem lakmusového papírku. Je potřeba bedlivě sledovat další dějství.
      Habsburkové by z vás, i z 15:12 měli radost, vlastenečtí Češi nenaskakují na výmluvy o Švédech, a vámi pohrdají.

      Smazat
    8. Na Wikipedii vam vlozim ze usa lezi v vedle Mozambique.
      Jestli berete Wikipedii jako verohodny pramen jste malinko zpomaleny.

      Smazat
  26. Zavilá Procházková chytá už znovu hysterii z Mariánské památky...

    Jak škaredá to bába, opravdu Marii nepodobná.

    OdpovědětSmazat
  27. 10,07
    Máš pravdu,Petra Procházková je škaredá jak prdel z havloida!.-D

    OdpovědětSmazat
  28. 10:12 Kámo vono nejde o volbu Královny krásy, ale o sloup

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 13,24
      Ale startovalo by se jí odtamtud dobře,Filipojakubská noc je tady co nevidět.....-)

      Smazat
    2. Ale 10:07 psal o zavilé, hysterické, škaredé bábě. A v tom případě reagoval 10:12 adekvátně.

      Smazat
  29. Odnesl jsem tam dnes dopis do Řásnovky,jsem ochoten se zúčastnit jakékoliv demonstrace proti tomuto sloupu.

    OdpovědětSmazat
  30. Prosím vás, přečtěte si v klidu bez horkých hlav na Protiproudu, co k tomu napsal historik Radomír Malý. Napsal to jasně a srozumitelně. Zkuste se nad tím zamyslet. Pak hodnoťte. Jo, najde se to v rubrice náboženských článků.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pan Radomír Malý? Tvrdící, že:
      1) sloup zničila bezvěrecká lůza?
      2) katolická Praha bránila své město před protestanty.
      Na ukázku manipulace vypíchnu jen tyto tyto dva body; není prostor rozebírat zde celý jeho manipulační blábol bod po bodu.
      1) Nebyla to bezvěrecká lůza ani spontánní čin tlupy ožralců, ale předem dohodnutá akce. Sloup samotný fyzicky nestrhla anonymní banda ožralců, jak se pčasto tvrdí, ale pražští hasiči na přání většiny pražanů.
      Pokud lžu, anonyme, kde máte vzpouru pražanů proti tomuto aktu a žaloby těch, které tento čin pobouřil? Byla jediná žaloba - na Františka Sauera a to za "zlomyslné poškození cizího majetku", překvalifikovaný na přečin.
      Kdo se bouřil "od Šumavy k Tatrám" v duchu hesla že potrefená husa nejvíc kejhá nebyli pražané, ale klérus a naši "milí krajané" - Sudetští Němci.
      (S pozdějším nápadem naházet sochy z Karlova mostu do Vltavy neměli iniciátoři stržení sloupu nic společného, ač se to, ach jak rádo, dává do souvislostí.)

      2) Prahu nebránili katolíci před protestanty!
      Prahu bránili ruku v ruce své město milující katolíci spolu s protestanty před válkou zhovadilými rabujícími švédskými žoldáky - a bylo jim při tom šumák pod hlavičkou jaké víry se zhovadilí žoldáci chystají jejich milované město vyplenit!
      Katolíci spolu s protestanty! Nešlo o víru - šlo o záchranu města!

      Ano, přátelé - přečtěte si v klidu článek katolického historika Malého, živícího se přednáškami na téma: Církevní a obecné dějiny a sociální nauka Církve.
      A hned vám bude vše jasné.

      Jo. Přečetl jsem, zamyslel se, a zhodnotil.
      FUJ !!!

      Smazat
  31. Jedna rovina je za jakým účelem byl sloup oficiálně postaven. Ta je, z hlediska diskuze a znvuvztyčení církevního pyje nepodstatná.
    Druhá, podstatná rovina, protože se nás týká, je, jak pražané původní sloup vnímali - ať už byl vztyčen z jakéhokoli důvodu - a co nám vztyčením repliky středověkého pyje jeho tvůrci vzkazují. Takže:
    Mariánský sloup většina pražanů vnímala jako symbol potupy českého národa a přezděla ho na Sloup hanby.
    Jeho stržením symbolicky vyjádřila konec epochy nadvlády kléru a Habsburků v Čechách.
    Vztyčení repliky po neúspěšném pokusu sebrat národu chrám sv. Víta a úspěšném prosazení církevních restitucí je opět symbolem.
    Je symbolem vítězství kléru nad občany, vztyčeným prostředníčkem, výsměchem národu. Howgh!

    OdpovědětSmazat
  32. Ano, neonacismus je u nás stále na postupu a asi nezabráníme postavení pomníku hanby českého národa. Kdyby chtěli na Staroměstském náměstí se Pražané přihlásit ke křesťanské lásce, našla by se jistě velká shoda i správná podoba takového odkazu. Ale nejde o křesťanství, nejde o lásku k bližnímu, jde o tupení a hanobení českého národa pražskými politickými spratky (zvratky), kteří kdyby vládl nacismus, byli by těmi nejvzornějšími esesáky a gestapáky. Tito kolaboranti neonacismu a tito povaleči a pomlouvači českých dějin a nejvýznamnějších osobností českého národa dopadnou, Bůh nám pomáhej, za své vlastizrádné jednání, jako jejich mentální předchůdci z dob 3. říše národa nacistického. Pokud se takto chovali jejich předchůdci v letech po r. 1948, nelze se divit, jak mna ně za vlastizradu dopadla spravedlnost. Dnes tyto vlastizrádce oplakáváme a dáváme za vzor "hrdinského boje" ve vazalském svazku s diktaturou kapitálu a jeho teroristických válek!
    Bude-li postaven, přijde čas a padne tento protiobčanský paskvil opět k zemi!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jakých "dějin"? Tato země byla součástí Svaté římské říše a jejího nástupce - Rakouského císařství, od kterých obou jste dostali šanci stát se z poloslovanských divochů západní civilizací alespoň krapet dotčenými lidmi, ale tu jste nevyužili! Zbyli tu pouze prolhaní, sebechvalní a sebeklamní Čecháčci - mistři světa v obrazoborectví, strhávání soch a symbolů, přejmenovávání ulic i vlastního státu a falšování vlastní historie, založené na bratrovraždách a zákeřných záludnostech. Nedorostli pro vlastní samostatný stát, nezaložený na literárních a politických padělcích a intrikách, jakož i na uplacených rakouských dezertérech. Bohužel o zpustlou Kotlinu už nikdo z vyspělejších sousedů nestojí (aby si vlastní stát nezamořil). Historie lenivého, příživnického pronároda se stále dokola opakuje: etapu lžidemokracie vystřídá diktatura lapkovské lůzy, která se následně připojí k zacinkání klíči – až zase všechno nakradené prožere. A každých dvacet let plive na tu lůzu předchozí a nostalgicky vzpomíná na tu lůzu předpředchozí. Snad jedině za tzv. Protektorátu si trochu spravili reputaci, když s jejich nikoliv bezvýznamnou pomocí se podařilo eliminovat tisíce vlastizrádných, protievropských komunistů (bohužel ani to nestačilo)! Pravda vyděsí!!!

      Smazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.