Reklama

čtvrtek 12. března 2020

Generál Šándor: Nemoc? Přijdou další problémy! Pokud se nepoučíme, skončíme na kolenou

Generál Andor Šándor
Rozhovor s gen. A. Šándorem
12 . 3. 2020  ParlamentníListy
„Tato nemoc by nám měla otevřít oči. Měla by nás spojit, měli bychom vést debatu, jak se připravit na další problémy, které přijdou. A ty přijdou a mohou být horší než tento. Pokud se nepoučíme z této krize, pak jednou budeme skutečně na kolenou krvácet,“ říká bezpečnostní expert, někdejší šéf vojenské rozvědky generál Andor Šándor. „Měli bychom si uvědomit, že v dnešním otevřeném globálním světě bez skutečných hranic se krize může šířit velmi rychle, nemá žádnou hranici, žádnou zábranu a dosáhne téměř na každého z nás. Tohle by mělo být mementem, abychom se skutečně zabývali schopností státu na jedné straně, ale hlavně aby si občané uvědomili, že když oni sami budou dobře připraveni, tak se jim lépe taková krize podaří zvládnout,“ domnívá se.


Jak se díváte na nová opatření zavedená českou vládou kvůli šíření koronaviru, tedy uzavření škol a zákaz společenských akcí nad 100 osob?

Pro řadu lidí, když tu máme 40 případů neznámého typu chřipky, může být toto opatření vlády vnímáno excesivně. Zcela nepochybně má charakter preventivní. Do jaké míry bude tato prevence efektivní, bude záležet na občanech této země. Jak se tomu podřídí, či nikoliv. Uzavřít školy můžeme, ale další věci, které by s tím měly jít z logiky věci, tak to nikdo těm lidem nenakáže a těžko to bude moci kontrolovat. Měl by jít morální apel na lidi, aby byli rozumní, nepanikařili, brali tuto záležitost na jednu stranu se vší vážností, ale na druhou, aby si nemysleli, že je konec světa.

Někdo může namítat o tom limitu sto lidí, že pak ráno v metru nebo tramvaji těch lidí může být více. Myslím ale, že vláda nechce stát úplně paralyzovat. Chce zamezit šíření koronaviru. Mluvíme o počtu nakažených. To ale odpovídá i tomu, že jen nízký počet lidí byl testován. Bylo by naivní se domnívat, že toto číslo odpovídá skutečnosti. Může jich být podstatně více. Neměli bychom ale panikařit a blbnout. Neměli bychom se předhánět v represi, protože zakázat něco je hodně jednoduché, ale je třeba si uvědomit, jaké to může mít dopady na celou zemi.


Také se ale diskutuje, zda se tato opatření nemají ještě zpřísnit a například omezit či úplně zastavit MHD, kde skutečně v době špičky jsou lidé k sobě namačkaní dost natěsno. K tomu se ale asi nepřistoupilo kvůli tomu, aby lidi mohli jezdit do práce a nenarušila se ekonomika země?
Nepochybně. Takovéhle opatření by bylo v situaci, kdyby lidi přestali chodit do práce. Pak logicky lze omezit městskou hromadnou dopravu. U nás je městská hromadná doprava na velmi dobré úrovni, zvláště v Praze. Hodně lidí ji používá. To by byl krok, který by zemi hodil do kolen.


Máme sice jako ČR pandemický plán, jak postupovat. Ten se týká klasické chřipky, kdežto koronavirus se může chovat nevyzpytatelně a hlavně drtivá většina z nás, možná že i všichni, toto zažíváme poprvé. Takže velká zkouška pro všechny...

Na pandemický plán bych to teď neviděl. Ale řešíme tu případ, kdy by se zdravotnictví mělo vyrovnat s větším počtem takto nakažených osob. Na Bulovce máme dvacet míst, Těchonín má osmdesát. Případy do tisícovky bychom zvládli se ctí. Pokud by případy výrazně narůstaly, měli bychom problém. Pandemický plán také řeší to, když zaměstnanci institucí onemocní chřipkou, nemohou chodit do práce, jak zajistit, aby tyto orgány i jiné společnosti fungovaly dál. Aby stát neklekl. Na tomto viru bychom si měli uvědomit, že občané jako takoví by měli uvažovat o svém životě, o svém zdraví. Měli by být dobře informováni, co jim hrozí, ale nepanikařit. Měli by se sami o sebe starat. Na takovouto věc se průběžně připravovat, nikoliv vytvářet psychózu, provádět nálety na obchody a podobně. Běžně by měli mít nějakou drobnou zásobu potravin, vody, léků a dalších věcí, které budou pravidelně obměňovat. Aby se, když něco nastane, nemuselo blbnout.

Stát by si měl z toho dovodit, jestli je rozumné občanům na pokraji paniky sdělit, že státní hmotné rezervy mají k dipozici potraviny pouze na 1,3 dne. To pro hodně lidí vypadá tak, že dneska vykoupíme samošky, druhý den dopoledne nám dají ze státní hmotné rezervy konzervy, a pak už tu nebude žádné jídlo. Měli bychom si také uvědomit, jestli síly a prostředky integrovaného záchranného systému jsou skutečně na odpovídajících počtech velikosti krize. Řekněme si na rovinu, že čím větší plošné pokrytí problému, tím je menší schopnost integrovaného záchranného systému fungovat. A zda integrovaný záchranný systém má dostatek sil a prostředků a také techniky. Měli bychom si říci, jestli jenom účetnicky a profitováním stanovená lůžka v nemocnicích, je skutečně správný přístup. Neříkám, že bychom měli mít jako v Izraeli deset procent lůžek v každé nemocnici volných pro případ problémů, ale není dobré mít to nadoraz a neudržovat nějaký pohotovostní počet lůžek. Je třeba najít v tom rovnováhu, nemyslím, že současný stav je úplně ideální.

(celý text rozhovoru najdete zde)

66 komentářů :

  1. Článku nelze nic vytknout, směrování na občany a jejich odpovědnost je správné. V povědomí občanů, mimo těch pár tisíc co jsou starší 50 let, není nic ze zásad Civilní obrany předcházejícího režimu. Redakce by mohla, jen pro zajímavost, zveřejnit to co bylo páteří výchovy v oblasti CO pro školy a obyvatelstvo z hlediska preventivních opatření.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. No, já když vidím přístup tzv. kulturní fronty k epidemii za kterou podle nich může Babiš, je mi zle. Jo, zrušili jsme civilní obranu, vlastně později ochranu. Myslel jsem, že jejich úlohu převezmou Člověk v tísni a spol. Bože, jak hluboko jsem se mýlil. Ti se raději zabývají změnou režimů v jiných státech, než aby pomohli člověku v tísni ve vlastní zemi! Kdo se jich zeptá, jak pomohou proti koronaviru vlastním lidem? Já se ptám. A zřejmě zbytečně a na prd.! M.R.

      Smazat
    2. A co dělá EU nebo komisařka Jourová, zase nic. Za měsíc budou plný nápadů, ale rozum v současné době "chybí". Kdy začnou padat banky?

      Smazat
    3. Vypadá to, že zdravý rozum zůstal už jenom u nás amatérských rybářů,

      myslivců, zahrádkářů, včelařů, chovatelů holubů, kteří jsme absolvovali

      základní školu ještě za bolševika.

      Smazat
    4. Presne , poucovani inteligentu, profesoru ,doktoru vseho a nekolikanasobnych vede jen k opakovani vseho a v daleko horsim..
      Meci porad to same dokola co se naucili a nevidi ani nechteji videt, kam to smeruje ..
      Priklad a dulezitost Putina /I pro cely svet/.. Sam neni tvurci osobnost ani inteligetem !!! ,ale vi instinktivne presne jak je tvorivost /creativity/ uplne nezbytna pro kazdy narod...Je to otazka zivota a smrti ve vyvoji sveta..
      Tedy osobnost Putina je predevsim v jeho INSPIRACI pro kazdeho a schopnost vest narod ..
      Zapad ceka na jeho chyby a nedostatky,ale je jich bidne malo a tak se snazi hazet na nej jejich mezinarodni zlociny /sestreleni civilniho letadla , "zlociny" v Syrii ,bez dukazu, jenom priserna kviceni medii,atd./,
      Kdyz spousty ruskych vedcu a expertu odesli na zapad , dale pres padesat velmi schopnych reditelu ustavu a organizaci bylo zavrazdeno v 1989-2000, Putin nejen poskytl prostredky a prostor novym mladym tvurcum a je to videt v oblasti zbrojeni,bez toho by uz Rusko neexistovalo, bylo by neco jako Chodorkistan, Sorosistan zkolonizovanych otroku.
      Jejich neschopnost byla dobre videt , kdy meli obrovskou prilezitost za vlady jejich agenta Jelcina..
      Poucovaci inteligenti zkratka nejsou schopni se poucit..Dnes to je videt daleko vic nez kdy jindy..Mnichov 38 , je dalsi velky priklad..

      Smazat
  2. Přijde mi divné v hypermarketech a pod. je neomezený provoz ve všech odděleních, je možné tam dřepět na lavičkách, neomezený prodej množství základních potravin na hlavu a pod.. Kamióny bloudí celou Evropou a nic,školky jedou bez omezení, lyžařské areály, putyky. Spoléhat se na to, že lidé budou rozumní je utopie. Jediným pozitivem je, že konečně oficiálně víme, jak jsme na tom s případným uzavřením hranic. A to mluvíme pouze o oficiálních přechodech.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vy byste chtěl, vy lidumile, zavřít i obchody? Máte plnou špajzku, a co budou jíst ostatní, je vám fuk? Nekuřácká havěť si vynutila tu pitomost, že kuřáci musí za každého počasí si chodit zakouřit ven z hospody, přitom by bylo stačilo, aby nekuřáci nelezli tam, kde se kouří! Teď zas nenávistní hypochondři by stříleli lyžaře vracející se z lyžování, zavřené školy a divadla ( jako za protektorátu) uvítali, protože to, co píše na diskuze, stejně celé dny dřepí doma zajištěno důchody. Co kdyby ale "koronavirus" zachvátil úředníky z důchoďáku a oni nedostali důchod? Myslí si, že na ten mají právo za všech okolností? To by bylo jiné řvaní na diskuzích! Kdyby nebylo počítačů, internetu, a bulvárních šmejdů, lidi by žili v klidu a v pohodě. Chřipky byly, jsou a budou, staří lidé umírali, umírají a umírat budou. Tato panika je pouze důkazem, koho máme za spoluobčany - jak jsou přející a nesobečtí. Máme přece demokracii - ne? Tak k čemu zákazy - to je přece totalitní - ne? Kdo se bojí, ať dřepí doma, ostatní snad nechat na pokoji - ne?

      Smazat
    2. OK- Čína hlásí obrovské úspěchy v léčení a prevenci onemocnění! Česká média o tom cíleně lžou!
      https://www.youtube.com/watch?v=2Ww_w0Av4-U

      Smazat
    3. Re (10:47):
      Ano, i hygienici a epidemiologové se učí za pochodu. Epidemie není náhoda, a i kdyby byla, tak přeje jen připraveným. Leč - jak je zřejmé - vše asi připraveno nebylo a není.
      Aby byla veřejnost "uklidněna", na ministerstvu zdravotnictví padají první hlavy ..., místo toho, aby byla veřejnost ze strany odborníků řádně a důrazně poučena o tom, jak se chovat, co dělat a nedělat.

      Smazat
    4. 11:12 No, pokud jste někde v mém příspěvku objevil návrh na zavření obchodů, tak jste opravdu prudce inteligentní. Raději nic od nikoho cizího nečtěte, pak tady poutavě blinkáte k něčemu co nikdo nenapsal.

      Smazat
    5. Toho 11:21 si raději nevšímat. On tu v diskusi k jakémukoliv článku šíří svoji žlučovitou nenávist k údajně nenávistným důchodcům. Není divu, že pak brojí i proti něčemu, co sám důchodcům ve svých žlučovitých fantaziích podsouvá. Škoda slov :-)
      wc

      Smazat
    6. Máte skoro pravdu 20.14 Já už se bojím použít v diskuzi a už kdekoliv slovo "důchodce" ze strachu, že mne hned nějaký zlynčuje. Asi už je to sprosté slovo. Ale pokud občas čtete diskuze na novinkách, tak zejména teď, kdy tam diskutují k hrůze z "koronaviru" všichni přiznávají, že už jsou "staří" nebo že už jsou "v důchodu" - takže co dělám špatně? Když napíšu, že všude diskutují převážně důchodci, protože ti jediní si mohou dovolit sedět u počítačů celé dny, a dokonce píší i v noci - třeba ve dvě nebo ve tři hodiny - to by si člověk pracující dovolit prostě nemohl - tak co je na tom špatně? Proč mne důchodci okamžitě napadnou, jako bych používal sprostá slova? Stydíte se za to, že jste důchodci? Nebo se stydíte za to, že jste tak zlí, nenávistní, žlučovití, sobečtí, a jen nadáváte a přejete všem jen to nejhorší? Nemám "žlučovitou" nenávist vůči důchodcům - proč bych měl? Vždyť to, co píšete, a jak mne obviňujete, je směšné. Doporučuji, abyste si skutečně přečetli všechny ty otřesné verbální výjevy, co píšou "lidi" k článkům o koronaviru na novinkách. I tamní diskutující už opakovaně je napomínají za hysterii, za zlo a nenávist,se kterou by všechny lyžaře snad stříleli - a co takhle zaměřit se na svoje děti a vnuky? Že by nikam nejezdili? Je směšné podsouvat mi, že napadám "důchodce" - nesnáším jen zlobu, jedovatost a nenávist, ať už to produkuje kdokoliv. Opakuji - proč jste tak hákliví na slovo "důchodce"? Je to opravdu směšné!

      Smazat
    7. 21:29 Vážený pane, nějak nechápu, co je vám do toho v kolik hodin sem kdo píše. Je všeobecně známo, že někteří lidé se v práci dvakrát nepředřou, tudíž z ní mohou psát ráno, v poledne i večer, ale jak říkám je vám do toho putna. Jediný kdo píše nenávistně, žlučovitě a pod. jste vy, nemelete k tématům, ale podsouváte své zmatené názory na důchodce. Nikde jsem tu nečetl,že by někdo chtěl například střílet lyžaře, vy ovšem ano a hned víte, kdo to psal. Dle vaší logiky to vypadá, že vy chcete, pro změnu, střílet důchodce a píšete ten váš canc z usmoleného ponku na odpolední. Vemte si jenom kolik času už jste zde strávil kydy o ničem a to vám kupodivu nevadí. Jiný by už s tou vaší fobií na důchodce vyhledal odbornou pomoc. A můžete zase dedukovat, kdo jsem, co dělám a odkud vám píšu,pak to sem zase vytrefte, všechny to ohromně zajímá, ty vaše kydy o ničem. Osamělý člověk to má těžké, tak spusťte, ulevte si,

      Smazat
    8. Ano, důchodce může sedět u počítače déle než ti ostatní, mladí zase nepustí telefon z ruky a něco zřejmě velmi důležitého stále vyřizují. Ale ten důchodce má většinou bohaté životní zkušenosti a má o čem psát. Těžko mu do hlavy vtlučete něco, co tenkrát bylo jinak o urtpení za kamoušů atd. atd. Tolko k těm důchodcům. A věřte, že mne nerozhodí nějakej 11.21. Takových sem zažil, co jen znepříjemňují kolem sebe život. Vždyť z něho sálá frustrace,deprese a zřejmě duševní nemoc, kterou prožívá a ještě o ní neví. Takoví se musí prostě někde vybít, na fotbale, hokeji, a na internetu tárájí kokotiny. Howgh

      Smazat
    9. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Smazat
  3. Teď jsem někde četl, že se mládež srocuje v mekáčích a požírá zde tamní delikatesy. Tak jestli by to nevyšlo na stejno, jestli do školy, nebo se všichni sejít někde u karboše.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ano, četl, a sice na novinkách. Ale hned ten článek byl stažen. Co si asi tak ti co se tak šííííleně bojí jak tak dřepí denně u počítačů, mysleli, že budou smradi dělat? Smradi mají na háku všechno, a rozhodně nikdy nečtou a nebudou číst internetové bláboly. To šílené šíření paniky. A je to dobře - mají se snad bát i ti smradi? Ať zůstane alespoň někdo normální v téhle zprasené společnosti. Prostě se slézají v obchoďácích, v mekáči, a ve fastfoodech ( teda ti, co mají prachy - to znamená ti bohatější - víme?) a obyčejné děti chudých rodičů, kteří musí být z práce doma a mají strach co bude dál, ti to tak žůžové nemají. Prostě tohle - tohle bylo špatně udělané! Hodně špatně. Celá republika musí doplatit na pár rozjívených zbohatlíků a hvězd, kteří prostě budou courat po světě, bez ohledu na cokoliv.

      Smazat
  4. Zeman: Česká republika je připravena odblokovat vztahy s Ruskem:

    https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/2020031111634787-zeman-ceska-republika-je-pripravena-odblokovat-vztahy-s-ruskem/

    Polský ministr zahraničí uznal rozhodující roli SSSR ve vítězství nad fašismem:

    https://cz.sputniknews.com/svet/2020031211635014-polsky-ministr-zahranici-uznal-rozhodujici-roli-sssr-ve-vitezstvi-nad-fasismem/

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Má to nějaký tajemný vztah ke koronaviru?

      Smazat
    2. Ano, má. Ten člověk je již pravděpodobně nakažen.

      Smazat
  5. Na kolenou neskončíme, to je čas budoucí, protože na kolenou už jsme skončili. A je to ještě horší, jak zpíval K.Kryl ...."a s hubou rozmlácenou, dnes zůstali jsme němí. Ne - nejsme na kolenou - ryjeme držkou v zemi"!... Nebo to snad není pravda?Že bychom to všechno teprve měli před sebou?

    OdpovědětSmazat
  6. Celkem souhlasím s umírněním emocí. Bude záležet jak na obyčejných lidech, tak na podnikatelském sektoru, zda nepodlehnou panice. Pokud ano, máme zde hlubokou recesi, kolaps, válku všech proti všem.

    OdpovědětSmazat
  7. Celkem souhlasím s umírněním emocí. Bude záležet jak na obyčejných lidech, tak na podnikatelském sektoru, zda nepodlehnou panice. Pokud ano, máme zde hlubokou recesi, kolaps, válku všech proti všem.
    Stále ale platí, vypustil někdo Džina z láhve?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 12:11 & 12:15 Immuni system posiluje protein a zink. Magnezium posiluje srdce.
      Nejvice jsou ohrozeni ti lide , kteri maji Diabetes II.
      (Cukrovku.)
      Nezvladne-li immuni system zmineny virus, tak se lide udusi v tekutine na plicich.
      A general Sandor ma pravdu !

      Smazat
    2. 12:15 - Asi pravděpodobně s velikánskou jistotou vypustil, ale to na věci pro drtivou většinu z nás nic nemění. Stav nouze ve státě platí. Pokud máte nouzi ve špajzce, musíte dozásobit.
      Tu úplně jistou jistotu o Džinovi má Pjakin. A když ho tak člověk poslouchá, dává to velmi dobrý smysl.

      Smazat
  8. Andor Šándor je takový rozoumek, který se nechce vytratit z podvědomí lidí. Rozhodně znám spoustu lepších analitiků a prognostiků, než je on. Každý se musí nějak živit. Trochu na úrovni trabanta mezi politology Lukáše Jelínka. Kam vítr fouká, tam plášť věje.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Myslel jste Šedivého, že?

      Smazat
    2. Toho taky. Ten je ultra. Ale o něm se tu nepíše...

      Smazat
  9. Pan Šandor má pravdu.lidé by si měli to nebezpečí nákazy uvědomit.Toto onemocnění již ve světě trvá delší dobu a stejně
    jsou někteří lidé nezodpovědní a ještě nyní jezdí na liže do Itálie.Prostě si chtějí užívat bez ohledu jak to může po návratu lidi doma.Někteří se v mediích při odjezdu chvástali ,že se ničeho nebojí.Tak těm by měla být opravdová pomoc poskytnuta jako posledním a at si to plně uhradí ze svého.Svojí bezohlednost si přece musí uvědomit.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Musíte formulovat přesně. Ne že "lidé" courají na lyže. Jací "lidé"? Zbohatlická chátra, dětičky podnikatelů, celebrity, paraziti. Lidi, co chodí do práce, si nemohou brát dovolenou kdy se jim zachce, snad jen úřednická havěť - a zase z Prahy! Proto taky všechny "nakažené" má jen Praha - ostatní kraje po jednom - to je přece směšné!Nezodpovědní? To jistě. Zbohatlická chátra a celebrity považují ostatní lidi za podlidi a lůzu - ti na "lidi" úplně totálně kašlou. Jenže teď jejich courání musí odsrat všichni, a mnohem více se to zase dotkne těch obyčejných - děti doma hlídat, do práce nemohou - ti si přece nemohou najmout chůvy. Po práci na ně čekají obchody vyrabované od důchodců - zase to nejhorší co může být odserou obyčejní lidé! Jako v devadesátých letech. Tisíce lidí na dlažbě - a proč? Kvůli privatizaci podniků chátře, která prahla po majetku - zase hlavně Pražáci!

      Smazat
  10. Pokud bychom se měli poučit,pak by se Evropa měla zbavit "Anglosasské oprátky"a měla by jim vystavit účet za všechny ty jejich experimenty :"Arabské jaro", Majdan, Irák,Lybie,Sýrie a všechny ty "prasečí" a jiné mory,"Sarsy" a teď covid-19. Vše má jednoho společného jmenovatele,Rusko to není! Naši páni politici nás vecpali do pěkného holportu s "lháři a mordýři"!!!

    OdpovědětSmazat
  11. 12:22 Pana Šándora jsem nikdy neslyšel říkat nějaké nesmysly, od pana Jelínka jsem nikdy nic jiného než kraviny, neslyšel, prostě takovej mercedes, proti trabantu Možná to bude tím že jeden je generál a druhý rádoby generál. Takže to je můj názor, pokud to někdo vidí jinak a může mi to argumenty vyvrátit, už se na to těším. Hej hou, rudý dědeček

    OdpovědětSmazat
  12. Pan Šándor má sice ve všem pravdu, ale v jednom s ním nesouhlasím. Ekonomika naší země už narušena je a to tím že uzavřeli divadlo Na Jezerce.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jen proto, že se Hrušínský ozval, a sem tam i další takzvané celebrity anonyme 15.27? Zatímco paraziti, jimiž se hemží hromada trapných televizních seriálů dál pobírají svoje prachy ( za ty pak jezdí na lyže do Itálie?) drží hubu. A tak ruku na srdce - kdybyste byl majitelem nebo ředitelem divadla, asi byste byl taky naštvaný, že musíte doplatit na pár zbohatlických hovádek, kteří si vynutili "svobodu" přes mrtvoly ( do slova a do písmene) právě proto aby mohli rajdat po světě, kde mají haciendy a sídla. Asi jsme to tak chtěli, když se za to zuřivě zvonilo a hýkalo. Jenže důsledky nikdo nedomyslel - že je teď z ČR taky taková obyčejná, hloupá, západní senkrůvna.

      Smazat
    2. ...a divadelní šmíra neví,co bude dál, jak se dostanou k penězům. Bez peněz státu zemřou dříve než na koronavirus. A podle šéfa Jezerky za všechno(i ten koronavirus) může jedině Babiš. Co je jinde samozřejmé, je u nás velmi slozité. Hnus, když si na takové tragedii někdo ohřívá politickou polívčičku...

      Smazat
    3. 15:27 Pan Hrušínský, který by se jinak rozdal, má problém obětovat část svých zisků na oltář vlasti ? Já tomu nevěřím.

      Smazat
  13. Poučení z krizového vývoje,to už tady bylo.
    V prvé řadě politici se musí poučit,ale pokud nám vládnou mafiáni,tak co udělají,omezí kdeco,zdraží všechno,zvednou daně.
    Čeká snad někdo,že by boháč chtěl schudnout? já ne.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. https://beforeitsnews.com/opinion-conservative/2020/03/the-death-of-globalsim-3512415.html
      Globalizmus selhal. Otevřené hranice přinesly smrtelné ovoce. Naše základy byly zničeny. Středa 11. března 2020
      Americký dolar je mrtvý. Není podporována ničím a vytištěna z řídkého vzduchu. Náš dluh je nezaplacitelný a všichni, kdo to vědí, to vědí. Svět je rozbitý. Žádná měna nikde na světě není ve skutečnosti podporována ničím. Dolar je kus papíru. Nic víc a nic méně. Prostě nám řeknou, že má hodnotu. Ale všichni víme lépe. Falešný dolar nelze nadále používat k úhradě skutečných dluhů.
      Globalizmus je mrtvý, ale musíme bojovat, abychom odstranili hnijící mrtvolu. Nebude to snadné. Finanční reset musel přijít. Je na nás. Budoucnost tohoto národa bude určovat to, jak zacházíme v následujících 12 měsících.

      Smazat
  14. Já na tom všem ( a zase se s prominutím vrátím k tomu "koronaviru") nechápu jednu dost podstatnou věc - pokud jde o mapu postižených "koronavirem" u nás v ČR, tak v Praze je to asi 50 lidí, něco málo v severních Čechách, ostatní kraje po jednom! Například Západočeský kraj má jednoho "nakaženého" člověka. Proč tedy nevyhlásí karanténu na Prahu, ať Pražáci nikam necourají, a je vymalováno! Proč musí zase celá ČR a všichni lidé (zavřené školy, divadla, atd.) odnášet courání pražských celebrit a zbohatlíků po světě? Na lyže courají většinou jen Pražáci, po světě si "užívají"! jen celebrity a zbohatlická havěť ( zas Praha) a všichni ostatní, kteří makají, snaží se, aby zaplatili nájem a zvládli jídlo a ošacení pro děti, to musí za pražskou povalečskou a parazitickou chátru odsrat? To NENÍ spravedlivé! Proč kolektivní opatření? Má být selektivní - ne? Já toto za spravedlivé a účelné nepovažuji, a kdo se cítí být ohrožen díky tomu, co vyčumí a vyčte denně na internetu, má možnost přece zalézt a nechodit ven - ne? Zvlášť když je to důchodce. Může přece zakázat návštěvy dětí u sebe doma, a tak dále.Proč všichni mají radost, že zase to odserou všichni!? V Praze začíná vždycky každý hnojník - všechny převraty a lumpárny, ať tedy všechno odnáší Praha - ne? Já plošné opatření vlády prostě nevidím jako správné, a kdybych byl vláda, nikdy bych tak nespravedlivě nekonal. To je zase jenom a jenom alibizmus.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. No jo! Už dobrý...já jezdím na hory a zbohatlík nejsem. Co s tím uděláme? Každý kdo má na hory nemusí být zbohatlík. Tak a už toho nech to stačilo.

      Smazat
  15. Bože toje tlučhuba.
    Václav

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vy jste Pražák? Vy rád odnášíte problémy způsobené jinými lidmi? Pak je to v pořádku. Vy rád zaplatíte škody, které budou na sto procent způsobené spoustám lidí, kteří prostě doplatí na zbohatlíky.

      Smazat
  16. Od doby, kdy se zrušila základní vojenská služba, proti tomu držkuji. Od samého počátku, kdy se redukce branné moci odůvodňovala uvolňováním napětí, jsem tvrdil, že armáda nemusí sloužit pouze pro obranu, ale třeba i při živelných pohromách. To jsem netušil, že přijde nějaký virus.
    Netvrdím, že to, co tu dnes máme, musí takto dopadnout. Ale určitě se nedá něco podobného vyloučit do budoucnosti.
    Představte si situaci, kdy tato, nebo jiná, ještě horší pohroma, začne redukovat lidskou rasu. Úmrtnost ne v jednotkách, ale v desítkách procent. Společnost se zcela rozpadne. Nebude kdo by vyráběl a distribuoval elektřinu. Sesype se zdravotnictví a rozpadne se zásobování vodou a potravinami. Společnost ovládnou gangy, které nejdříve vyrabují obchody a skladiště a následně se vrhnou na každého, kdo by mohl mít něco k jídlu. Kdo by měl v zemi udržet alespoň rámcový pořádek? Těch cca 40 tisíc policajtů? Nebo těch cca 40 tisíc žoldáků? Ti možná zvládnou Prahu. A co zbytek země?
    Na všem zlém je potřeba najít alespoň kousek dobrého. Když už nic jiného, odhalil nám virus naší slabost a neschopnost. Místo zamyšlení nad vlastní neschopností a debilitou, řeší média výpotky ještě větších debilů, jakým třeba je Hrušínský. A že se nám jich urodilo! Skutečně, jeden až žasne. Já věděl, že nám vládnou převážně debilové, ale že je to až takto hrozné, to mne skutečně zaskočilo. Jak Bureše nemusím, je to v tuto chvíli asi jediný, kdo je dnes schopen nějaké akce. Fiala by na jeho místě připravoval smuteční tryznu za zemřelé, kultivovaně, samozřejmě. A Bartoš by doporučil všem dát si špeka, aby se nám ta pohroma nezdála tak hrozná.

    OdpovědětSmazat
  17. Čekám, kdo první pronese onu známou větu "Svět už nikdy nebude takový, jako před koronavirem". A čeho všeho se to bude týkat.

    OdpovědětSmazat
  18. 17:41 S Hrušinským máte úplnou pravdu, ale to snad poznal i ten poslední fanda, že je Jeník tak trošku jednodušší. Co se Babiše týče, je to podle mne nejlepší premiér od r. 1989.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. O to hůř to trávím. Slibovali nám, že politická soutěž vygeneruje do vedoucích postů ty nejlepší z nejlepších. Vytěsní karieristy a nemehla. A dnes? Po třech desetiletích zjišťujeme, že tím nejlepším premiérem je "stará, bolševická struktura".
      Já jsem bolševíky skutečně moc nemusel. Ale dnes zjišťuji, že jsem jim hrozně křivdil. A často, když slyším ty ukřivděné, okradené a vězněné oběti komunistické krutovlády docházím k závěru, že si to velká část z nich zasloužila. Horáková na šibenici skončit neměla. Ale kriminál by si zasloužila už jenom za to, že spolupracovala s USA. Hadí doupě největších hajzlů, co svět kdy nosil.
      A nenechejme se mýlit. Tak efektivní v boji s tímto novým prevítem, jako nám předvedla komunistická Čína, nikdy nebudeme. Už jenom proto, že jsme se zbavili schopných a dosadili neschopné, nebo všehoschopné.

      Smazat
    2. o čem se mluví

      Smazat
    3. 19:31 Mám na to stejný názor jako Vy.

      Smazat
    4. 18:37
      Souhlas Babiš 👍, při představě, že by dnes byl PM Špidla, nebo Sobotka se mi hrůzou ježí vlasy.

      Smazat
  19. Armáda v kapitalismu není armádou občanskou, lidovou, sloužící k ochraně státu a obyvatelstva. Je to armáda žoldnéřská, která za úplatu chrání vládnoucí diktaturu kapitálu. Proto pokusy, aby pohlídala na zkoušku kousek hranice proti Rakousku, skončila debaklem. Proto žoldnéřské armády NATO nejsou schopné pohlídat kousek Turecko-_Řecké hranice. Dovedou s bravurností ovšem vést teroristické války pro bohaté, neb ze zisku kapitálu jsou oni placeni a výše korupného je závislá na počtu mrtvých, které tyto války jako "vedlejší produkt" zplodí. A kolik že to válek USA od 2. světové války již vedly, kolik my od r. 1989, kolik desítek zemí okupují USA a kolik jednotek my?
    Vzpomínky mne v současnosti přenášejí do dob protektorátu Böhmen und Mähren. Navštívil jsem dva hypermarkety, oba se chvástají nízkými cenami, jedna se předhání s druhou, která prodá více "českého" zboží. A ejhle, lidumilové, se rázem přeměnili ve šmelináře, jai jsme je znali za nacismu. A tak za mléko 1,5 % z Moravy není už 15 Kč, ale 20! A stejně je to s dalšími cenami, dokonce i s pivem - hospody zavřené a za chvíli nám budou vnucovat tyto hypermarkety zkvašené patoky. Tak na ty majitele těchto chrámů diktatury kapitálu bych poslal smršť směsi SARS, MERS a prasečí chřipky! Ostatně v jejich zemi mají zaděláno na 60 milionů nemocných, paní Merklová se už těší!
    A JÁ DOUFÁM, ŽE VLÁDA PO KONCI EPIDEMIE SPOČÍTÁ KOLIK ŠMELINÁŘI VYDĚLALI NA BIDĚ DRUHÝCH A O KOLIK JIM ZVÝŠÍ DANĚ. DOUFÁM, ŽE TO BUDE PRO MAJITELE POUČNÉ!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Když čtu podobné výblitky, tak je mi našeho národa líto a zastydím se, že jsem jeho součástí.

      Smazat
    2. Nesouhlasím. I v kapitalismu může armáda být skutečně armádou. Podívejte se do Švýcarska. A i v tom sousedním Rakousku je to o něčem jiném. Vojnu, po všelidovém hlasování, zachovali a jejich obranný rozpočet je evidentně neruinuje.
      Pokud nechcete napadat jiné země, nepotřebujete tisíce tanků. Na obranu vám stačí přiměřeně silná PVO a dostatek mužů s lehkými zbraněmi. Afghánistán také nemá letadlové lodě, ponorky, nebo mezikontinentální střely. A dokázal se bránit a ubránit. Důležitější než všechny kvéry světa je vůle bojovat a ochota umírat za SVOJÍ ZEM. Zem, kterou většina přijme za svou a kde politici dělají pro lidi a lidi pro politiky.

      Smazat
    3. 19:20 To bohužel není žádný váš "výblitek", to jsou ostudná fakta, která charakterizují dnešní dobu a pozici české kolonie v ní!

      Smazat
    4. 18:37 Jan Hrušínský a Pavel Novotný (magor z Řeporyjí), to jsou dvě osůbky ze zcela stejného těsta. Oba dva pocházejí z rodin slavných tatíků, kteří se oba stali slavnými jenom díky komunistickému režimu, který tím pádem zanechal stopu i na jejich rozmazlených potomcích, kteří byli členy komunisty privilegované vrstvy před revolucí a kteří se o totéž snaží i v dnešní době, i když na to žádné srovnatelné kvality (jako jejich tatíci) absolutně nemají, a kteří se domnívají, že jim na udržení na výsluní bude stačit jenom pražská kavárna a nikoliv lid obecný jako před revolucí. Každopádně jsou na velkém omylu, jsou zbyteční a zcela zbytní. Když nebudou, tak po nich ani pes neštěkne!

      Smazat
    5. Ad 19:39. Plně souhlasím, ale to bychom se museli stát neutrálním státem, přidat se k Rakousku, Švýcarsku, Finsku, Švédsku, Irsku a.... a vybudovat občanskou armádu. Ale my jsme se přidali k těm, kteří pro své obohacování potřebují teroristické války a okupace cizích zemí, kteří vyvolávají v odvetu za naše barbarství partyzánský terorismus a migraci. Vyzýval jsem pna Okamuru, aby usiloval o neutralitu ČR prostřednictvím referenda. Tlačte na neutralitu našeho státu. Vy cítíte potřebu Drang nach Oosten, potřebu koncentráků, holokaustů, hromad mrtvých? Já tuto potřebu nemám, a pokud nás Čechy někdo ohrožuje, tak po tisíciletí to byli jen a jen Němci. Proto raději spojencem Ruska a Číny, než západněcivilizovaných nacistů, kteří nedovedou žít bez dobyvačných válek a okupací cizích zemí. Vám nevadí, že jste okupanté a váleční teroristé prostřednictvím vojsk vaši rodné "vlasti"?

      Smazat
  20. http://www.skrytapravda.cz/domaci/3112-velice-zavazna-zprava-pro-vydesene-lidi-z-koronaviru-a-prosime-posilejte-retezove-dal
    Proč to Česká televize nezdůrazňuje, aby dávala lidem naději?
    A nyní by bylo i zajímavé dohledat, jak se mnozí ironicky "komunistické Číně" smáli, že staví narychlo provizorní nemocnice pro takový nával nemocných. Nyní to přišlo k nám, a političtí šmejdi, co chtěli vydělat na zesměšňování a urážkách Číny a postižených občanů (Pirátem Hřibem a jeho provokacemi počínaje a různými aktivisty jako je Janda od tyče z Evropských pseudohodnot konče) jsou vytřeštění, jak to ta komunistická Čína zvládá a jak Evropa šílí. A politici se najednou stahují do sklepů, místo aby stáli neohroženě v čele a pomáhali, kde je třeba. (Až na vládu, která jede nadoraz

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Kdyby ta čínská hovada nakonzumovala na tržnicích poloupravené netopýry, krysy, kočky, psy, hady a podobnou havěť jako ve středověku, tak se žádný koronavirus nerozšířil. Covid, SARS,... všechno od nich.
      Děkujeme, Číno! (blijící smajlík)

      Smazat
    2. 22,20
      Kde berete jistotu, že je virus čínským produktem?
      Četl jsem několik článků, které jsem původně považoval za konspirační teorie. Ale stále víc se kloním k tomu, že tak úplně konspirační asi nebyly.
      1)Řada odborníků se kloní k názoru, že tento virus není produktem přírody, ale člověka.
      2)To, že se původně objevil v Číně, zemi s úžasným ekonomickým potenciálem, která sílí i vojensky a usiluje o roli světové jedničky, je asi náhoda.
      3)Komu asi nejvíc vadí zhora uvedené?
      4) Biologické laboratoře stále jedou. A to po celém světě. Jenom Američané jich mají možná desítky, z nichž značná část je mimo území USA.
      5) Uvedení odborníci vyslovili názor, že původní virus byl "vylepšený" něčím z HIV. Podle kusých informací z pitev zemřelých tito lidé zemřeli na selhání imunitního systému, kdy tento přehnaně reagoval na virovou infekci.
      6) Média nám neříkají celou pravdu. Důvodů může být víc. Nabízí se vyšší, než deklarovaná úmrtnost, nebo ochrana skutečného původce tohoto prevítu.
      7)Mocní lidé tohoto světa si již řadu let lámou hlavu s problémem přelidněnosti planety. Jeden z uniklých názorů je ten, že pro zachování standardu vyvolených by na zemi stačila jedna miliarda lidí.Ostatní zbytečně vyčerpávají přírodní zdroje devastují přírodu. Pro tuto skupinu jsou proto přítěží.
      8) Není bez zajímavosti, že z jedné laboratoře v Kanadě, která se dlouhodobě zabývá výzkumem v dané oblasti, byli, asi před rokem, bez udání důvodu vyhozeni čínští experti, kteří tam roky pracovali.
      9) Biologické zbraně jsou "čisté". Neničí zdroje, neboří továrny. Nejde o totální vyhubení, ale o oslabení protivníka. Někdo přece musí novým pánům sloužit.
      10) U biologických zbraní se dá velmi obtížně dohledat útočníka. Ti, co se jimi zabývají, drží své "produkty" v nejpřísnějším utajení.

      Smazat
    3. Vcelku souhlas s nabídkou různých možností.
      Jen hnidopichová poznámka k výroku - Ale stále víc se kloním k tomu, že tak úplně konspirační asi nebyly.
      Z vašeho náhledu na věc vyplývá, že správná formulace by měla znít - Ale stále víc se kloním k tomu, že tyto konspirační teorie mají solidní podklad (jsou věrohodné, oprávněné, nedají se jen tak odmítnout ...)
      Konspirační teorie je teorie o spiknutí. Tedy teorie poukazující na (možné) spiknutí. Možná je ten výraz konspirační teorie poněkud nevhodný, a to pak může být příčinou nějakého zavádějícího užití toho výrazu. Podobně jako konspirátor. Konspirátor je spiklenec, ne ten kdo spiknutí odhaluje. V tom taky často dochází k matení pojmů. Ale to už není ani k vám ani vašemu příspěvku, jako spíš takové moje rozkecání se.

      Smazat
    4. 20:20 jste vedle jak ta jedle! Číňané mají svoji kuchyni celých pět tisíc let a přežili ji ve zdraví. Číňané nemohou za to, že jim tam "přátelské NATO" nasadilo svou nejnovější biologickou zbraň (viz Veterans Today), když nestačily ty předešlé. Chtělo by to nejdříve inspekční návštěvu vyšetřovatelů z OSN a WHO v biologických laboratořích a začít by se mělo s tou anglickou v Porton Down. Nebo inspekce vynechat a tyto laboratoře pořádně vydezinfikovat do samotných základů. Jen tak mimochodem, proč mají USA (potažmo NATO) přes sto biologických laboratoří po celém světě, když již v r. 1961 podepsaly zákaz vývoje biologických zbraní !?

      Smazat
  21. Všeho neschopná fašistická EU na kolenou ještě bude prosit Rusko, vysmívané protiruskou proamerickou propagandou o pomoc.

    OdpovědětSmazat
  22. Na vývoji prostředků k likvidaci lidí se podílí mnoho velmi učenců a vynakládáné prostředky jsou vysoké. Kam se posunulo poznání, co se vyvinulo, to jsou strategické informace. Pravděpodobnost úmyslného použití v reálném prostředí je přímo úměrná schopnosti použitý produkt neutralizovat.
    Tlak na přechod ke globálnímu modelu světa je v posledních desetiletích vysoký i přes názory oponentů upozorňujících na možná rizika.
    Pokud zauvažuji, napadá mě, že globální model má za úkol zrušit národní státy, přesunou vše pod jednu moc a následně rozdělit na územní celky. Z hlediska řízení a odolnosti proti nástrahám ( přírodní katastrofy, pandemie, změny klimaty atd. ), je výhodný model uspořádání světa do "soběstačných buňek" vzájemně spolupracujících na větších projektech. Ve své podstatě národní státy podřízené centrální moci. Výhodou buněk by mohlo být nastavení jejich velikosti tak, aby byly funkční, ale současně nemohli ohrozit systém centrální moci.
    Otázkou je, nakolik je Česká republika soběstačná. Můj názor je, že soběstační a suverenní nejsme. Co je dokladem suverénního státu?
    1) armáda dostatečně silná, aby odradila případného agresora
    2) soběstačná ve výrobě základních potravin
    3) funkční zdravotnictví, schopnost vyrábět léky
    4) energetická soběstačnost
    5) suverenní a konzistentní zahraniční politika
    6) schopnost vybírat na své území daně, ne pouze od občanů a podnikatelů střední třídy, ale i od nadnárodních koncernů
    .
    .
    .
    atd.
    Někde výše jsou zmíněni umělci. Ve spojení s ohrožením virem spousta lidí zjistí, že bez umělců a sportovních hrdinů se obejde, ale bez doktora, obětavé sestry, pekaře či popeláře a dalších profesí nikoliv. Naučí se odlišit zábavu, bez které se obejdeme a potřebné činnosti, bez kterých ne.
    ABC

    OdpovědětSmazat
  23. Až budeme držkou rýti zem, pak teprve se probudíme a pochopíme kam nás mocní dovlekli.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. No konečně! Stručné, perfektní, stoprocentně výstižné a bez možnosti komentáře - to prostě komentovat a nějak zpochybnit nelze.

      Smazat
  24. Škoda, že místo Hamáčka, tam není Sandor. Poslední nezodpovědný zásah je posunutí hranice pro pendlery.
    Nahradil tam otevření hradnice z 50 km na 100 km a tak jsme v epicentru Vídně. Škoda, jim to moc nepomůže, ale nás to ohrozí. Nákaza se přelévá jako kapalina ve spojených nádobách. Rozhodnutí je nezodpovědné a přitom ani neví, kolika našich pendlerů se to týká. Divím se, že mu to pragmatik Babiš nerozmluvil. Teď každé hloupé rozhodnutí bude možná stát i životy. Hamáček nehájí zájmy naší země a škoda, že nemáme šanci ho odvolat.

    OdpovědětSmazat
  25. Pane více premiéře, do Milána je to už jen kousek, tak proč vlastně hranice zavíráme ?

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.