Reklama

pátek 6. března 2020

Hampl: Poškodil by nás odchod z Evropské unie víc než setrvání?

Petr Hampl, nezávislý sociolog
6. 3. 2020  PrvníZprávy
Na můj rozhovor v Učitelských novinách zareagovalo pražské zastoupení Evropské komise. K odpovědi je přimělo moje tvrzení, že „setrvávání v Evropské unii nás děsivě poškozuje.“ píše Petr Hampl v komentáři pro Prvnizpravy.cz.



Evropská komise nemůže uvést žádný parametr, ve kterém by se poměry díky členství v unii zlepšily. Velmi obtížně by se hledal parametr, ve kterém je členství v unii neutrální. Zbývá ale ještě strašení, jak děsivá opatření by proti nám byla v případě odchodu podniknuta. V krátké odpovědi skutečně zaslechneme hrozivé, že „80% našeho vývozu proudí do zemí EU.“ Za tím lze vnímat tichou hrozbu, že by západoevropské podniky zrušily české pobočky nebo přestaly spolupracovat s českými.


Je to hrozba, kterou je třeba brát vážně


Jenže do celkového obrazu musí být zahrnuty i jiné skutečnosti. A to nemusíme ani připomínat náklady, které České republice v souvislosti s členstvím vznikají. Ani spekulovat o tom, že pokud je česká práce dost levná, západoevropské firmy by o ni nadále měly zájem. Mnohem podstatnější totiž uvědomit si, že zmíněná závislost na západoevropských zákaznících je DŮSLEDKEM členství v unii, nikoliv příčinou.



V důsledku členství o EU jsme:

  1. Vyklidili některé klíčové trhy (a byli tam nahrazeni německými, americkými a jinými konkurenty).
  2. Zničili si náš vlastní domácí trh.
  3. Klesla úroveň českého školství, čímž klesla také konkurenceschopnost našich lidí, zejména techniků.
  4. Česká ekonomika se přeorientovala ze sofistikovaných investičních celků na relativně jednoduché komponenty.
Zkrátka, členství v EU zhoršilo naši pozici po všech stránkách. I kdybychom byli s EU bezvýhradně spokojeni, i kdybychom byli nadšeni ze všech zákazů a centrálně podporované migrace, pořád platí, že pro českou ekonomiku to představuje nesmírné riziko. Jakékoliv zaškobrtnutí západoevropské ekonomiky na nás dopadne naplno.

Petr Hampl: Je smyslem kapitalismu neustálé zvyšování zisku?

Dcera slavného režiséra Davida Lynche natočila v roce 1993 film Helena v krabici. Hrdinou filmu je chirurg, který se zamiluje do dívky, jež ho stále odmítá. Své vyvolené nakonec amputuje ruce a nohy, a učiní ji tak závislou na jeho péči. Potom se o ni láskyplně stará. Péče EU ovšem není láskyplná, nýbrž přísná a nepřátelská až brutální. Možná bychom ji mohli lépe přirovnat k otrokářům, kteří své otroky úmyslně mrzačili, aby nebyli schopni útěku.

Opuštění EU je spojeno s obrovským rizikem, setrvání v EU znamená jistou zkázu. Co si vybrat? Rozumná vláda by zemi intenzivně připravovala na odchod. Pokrývala by rizika a snižovala závislost. Může se to hodit i v případě, že by se EU rozpadla i bez našeho přičinění.

Lepší než referendum o vystoupení by tedy bylo referendum s otázkou: „Ukládáte vládě ČR, aby do dvou let připravila republiku na opuštění EU?“ (nebo tak nějak podobně).




58 komentářů :

  1. Toto je zcela jasný a nutný úkol. Jinak budeme otroci.
    Babiš se musí rozhodnout a s Okamurou začít mluvit.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Babiš je vězeň neomarxistů ČSSD a bohužel nic nechápajiciho KSČM,

      prosazujiciho dále socialismus,ačkoli všichni vime,že je to chiméra a je k ni nutno nové znárodněni.
      To řeši racionálně a jasně NPV,hned v prvnim boďě Návrhu PROGRAMU VOLIČŮ, o kterém prý nesmi být vedena diskuse,nebot domorodci jsou spokojeni se třetinou platů,ze kterých nic neušetři a důchodci se budou muset ušlapat před supermarkety při nabidkách slev!

      HVzV

      Smazat
  2. Pane Hample, co to je za otázku?? Hned druhý den po opuštění EU by zde přestalo svítit slunce a neobjevil by se ani měsíc. Zdejší vláda by se musela opět naučit vládnout, parlament by přestal nacvičovat spartakiádní hlasování při implementaci nařízení EU do našeho právního systému, někdo by opět musel vykolíkovat a zajistit hranice a pod.. Nikdo by nám nic neprodal, nikdo by si od nás nic nekoupil a my bychom si možná vzpomněli, jak se co dělá a vyrábí. Naše jogurty by možná obsahovaly opět ovoce a ne jeho stopu.

    OdpovědětSmazat
  3. Poškodil, nepoškodil. Slovy básníka: Nic na tomto světě se nestane a nezmění, jen srdcí pár se zachvěje jak po ránu v rose květiny. A mojema slovama, nejsme tak silní jako Anglie aby jsme si mohli dovolit EÚ opustit. To by o výstup muselo žádat více států a my by jsme se svezli. I tak nevím. Od sameťáku nejsme pány v této zemi!

    OdpovědětSmazat
  4. Dokud jsme v EU čistí příjemci, tak bychom byli blázni, kdybychom odcházeli. Až budeme čistí plátci... tak se uvidí.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Žiješ v bludu. Platíme mnohem víc, než přijímáme. A není tam započítaná platba morální, stud před sebou samým, že za tu almužnu musím podporovat tu zločineckou smečku EU.

      Smazat
    2. To záleží na metodice výpočtu. Nejsou jen oficiální platby spojené přímo s organizací EU. Když započteš těch více než 300mldKč ročně, které odcházejí ve formě dividend převážně do EU, tak to vychází dost jinak. Nemluvím o dalších způsobech jak nás ti "spojenci" úspěšně holí.

      Smazat
    3. 10.04
      tak tohle je čisté čecháčkovství, kolik je ti prosímtě let?

      Smazat
  5. Ano souhlas eu je šílená a nic pro nás v kladném smyslu neudělala a na to co se chystá je pro nás nepřípustné.


    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ano, byli jsme okradeni a zotročeni. Je třeba se ptát, zda existuje cesta z vazalství k Německu a USA? Bohužel ji nevidím. Snad až v Německu zkolabuje ekonomika a nebude na výběr. Pokud bychom chtěli odejít dříve, nastane zde druhá Ukrajina s mafiánskými způsoby vládnutí - jenže ti mafiánští vládci by stejně byli navázáni na EU a USA jako dnes...

      Smazat
    2. 20:42 Už to začíná v dementním systému eu nelze zavřít hranice a zakázat cestování. Protože by zkrachovali a státy jako my by chcíply hlady nebo se vše dováží. Dostane je koronavirus a následná krize.

      Smazat
    3. 20:42 "...existuje cesta z vazalství k Německu a USA?..." - Dekocábizace a závěť Benešova na mysl sama se dere. sck

      Smazat
  6. Švédská klimatická aktivistka Greta Thunbergová se účastní setkání s předsedou Evropské komise Ursulou Von der Leyenovou a evropskými komisaři v Evropské komisi v Bruselu, Belgie, 4. března 2020. Thunbergové dovolili vystoupení v EP
    navzdory koronaviru, Vondra je rozčilen. Co řekla poslancům?


    https://cz.sputniknews.com/svet/2020030511598294-thunbergove-dovolili-vystoupeni-v-ep-navzdory-koronaviru-vondra-je-rozcilen-co-rekla-poslancum/

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. při tom setkání byla ta dementní dislektička nejinteligentnějším účastníkem. Její návrhy na další směřování EU byly s nadšením přijaty.

      Smazat
  7. „Další nařízení EU, které nemá nic společného s logikou“. Snaha zakázat všechno všem. Národní asociace obrany svobod se staví na odpor:

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/-Dalsi-narizeni-EU-ktere-nema-nic-spolecneho-s-logikou-Snaha-zakazat-vsechno-vsem-Narodni-asociace-obrany-svobod-se-stavi-na-odpor-615959

    OdpovědětSmazat
  8. https://www.email.cz/download/k/bRcGEmr3MIE3D4YHdwrnNUaLbVBxhK51ABKIkBws3t-l7qMr-X875zNGtYi_UkGUel7NoP8/VID-20190711-WA0008.mp4 Děti imigrantů ve škole - to je síla!!!
    Ptá se paní učitelka dětí, jak si představují evropskou unii. Pak se klasicky přihlásí Pepíček:
    "Já si představuji evropskou unii jako loď na rozbouřeném moři!"
    "Tak na tohle vysvětlení jsem vážně moc zvědavá!"
    "Paní učitelko, představte si rozbouřené moře, dvacetimetrové vlny, vítr
    fouká, liják bičuje palubu, loď se kymácí, lidi z toho blijí a vystoupit nejde!!

    OdpovědětSmazat
  9. Díky za článek. Tak nějak to funguje, bohužel ještě nenastala doba, kdy si lidé řeknou a dost.
    lada

    OdpovědětSmazat
  10. OBJEVILY SE PRVNI NÁVRHY JAK ZŮSTAT V EU A PRO ČR JI PROSTĚ ZKUSIT ZNEUTRALIZOVAT

    Zatelefonovali jsme, za iniciativu voličů, panu Hamplovi,aby se OBJEVIL tady mezi námi v diskusi a i své članky okomentoval.
    Slibil "jakoby"účast,ale doposud se neobjevil.
    Mezitim na NR a dalšich tzv "alternativnich" webech se pod tzv "schvalovánim" přispěvků prý "sprostých" voličů SPD,začaly přispěvky ztrácet a tzv kritické myšleni je stále vice potlačováno.
    Jsme donucováni hledat náhradni svobodné weby a přispěvky opět začaly vycházet.

    Najděte nás i na jiných webech a připominame,že je stále v běhu tvorba navrhu Programu Voličů NPV A STALE SI MYSLIME,že članky autorú bez současného návrhu na řešeni na konci članků ,jen jakoby vyplnovaly prázdnotu!

    HVZV

    OdpovědětSmazat
  11. Úvahy o našem odchodu z EU jsou oficiálními místy označovány za nepřijatelné, nesmyslné, sebevražedné atd. Jednotlivé kroky od našeho vstupu do EU vedly k prohlubování naši závislosti na EU a měly za úkol omezit naši suverenitu. Je to cesta do stavu, kdy horních "deset tisíc" drží otěže vlády, profituje s darů svých mecenášů a za odměnu řídí zemi tak, aby mecenáš mohl rabovat surovinové zdroje, pracovní sílu a ekonomiku země. Základním ukazatelem takového řízení je nefunkční armáda, zahraniční politika plná ideologických omezení, trvalý odliv kapitálu, výrobní prostředky z větší části vlastněné zahraničními majiteli, nízká produkce potravin.
    Na odchod z EU je potřeba se připravovat, o tom není třeba diskutovat. Naše vlády v uplynulých letech věnovali hodně úsilí na devastaci naší suverenity. Odvedli dobrou práci. O naší armádě se vážně hovořit nedá a jejím primárním úkolem rozhodně není obrana ČR. Zemědělství sice produkuje, ale potravinová soběstačnost alespoň v základních komoditách je pouhým snem. Jak jsou na tom další odvětví, zejména ta strategická?
    O odchodu bude řízená opozice diskutovat před volbami, aby uspokojila část voličů nespokojených s naší pozicí v EU, ale v době mezi volbami se téma odsune a rozplyne. Až voliči pochopí, bude pozdě.
    ABC

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Na odchod z EU je třeba se pripravit,nelze psát a tvrdit,že o tom neni třeba diskutovat.

      Plánem připravy je i Návrh Programu Voličů tzv. NPV ,kde existuje uź 5 prvnich diskutovatelných bodů.
      Žadný politik včetně SPD o jeho obsahu prý NESMI diskutovat.
      Proto je tu z toho NPV strach a bude dale prohlubována cenzura a tak i potlačováni kritického myšleni!
      Pišeme o tom na dnes ještě svobodných webech,budeme psát dále včetně sjednocujici myšlenky,pokud to nebude možné tady ve prospech SPD

      HVzV

      Smazat
  12. V kolonii €araboafriky dozorujícího promuslimského OSN kalergiho plánu mameluky? Mariáš dělá kacíře. :-))))
    *My by jsme se jim vypracovaní možnostmi dějů vysmáli. Trošku něco jiného než pro gemblery a ovčany pasáků.

    Jako správný mimoň jsem dám co mi přišlo do mejlu.
    Ze zaplo
    Nezapomeňte. V neděli je MDŽ.
    https://img.email.seznam.cz/image-proxy?hashId=8d2547c548&addr=http%3A%2F%2Flinks.zaplo.cz%2Fcustloads%2F273036444%2Fmd_2457076.jpg&sznId=a2d941da-a7d0-4597-863e-d068ce106c15
    Taky jsem tam jednou kdysi řešil prachy a jedna se nabídla po telefonu že mi půjčí 9. tisíc a povídám kolik mne to bude stát navíc že prý nic a na to že nevím kdy to vrátím že je to jedno až prý budu mít. Nepůjčil jsem si. Tím to ji děkuji a předpokládám že se pozná. Ovšem že přes operátora bych ji vydetektivoval i když to "nejde. Možná jsem měl. Ale s nimi to nejde a bez nich vůbec. :-)

    OdpovědětSmazat
  13. „..Péče EU ovšem není láskyplná, nýbrž přísná a nepřátelská až brutální.“ tedy odvhod nás odchod poškodí, ale jiné cesty není, (pokud ovšem vůbec nějaká ještě je. Problematika hranic, „suverenity“ Česko – Slovenska..). EU si může zachránit svou existenci pouze a jenom nastolením tvrdé diktatury, která změní složení obyvatel na „tavící kotel“, v souladu s programem NWO. Původní národy se potom snadněji ovládnou, než jednotlivé národní státy dnes. Jinak, pouštění imigrantů do EU je stimulující prvek existence EU.

    OdpovědětSmazat
  14. TĚŽKO!!!!!!EU nám je tak k """něčemu dobrá"""",jako žížnivýmu nabírání vody cedníkem!

    OdpovědětSmazat
  15. Nejsme Británie s přístupem ke světovému oceánu, s jasnou hranicí definovanou čarou pobřeží.

    Jsme neprodyšně OBKLÍČENÍ cizími státy s cizími zájmy. Takže nedovezeme ani nevyvezeme nic bez nutného tranzitu přes nějaký cizákov/nějaké cizákovy.

    Je to stejné jako s členstvím v NATO. Z toho ale nemáme nic, protože sousedíme s jeho členy...

    Nemáme ani atom a marínu, jako má kdysi Velká Británie... takže jsme si poplakali, a pojďme sloužit, dráb už potřásá pendrekem a naslouchá neziskovému udávání, že se flákáme... a máme svobodné řeči...

    OdpovědětSmazat
  16. Dnes víme, že EU do které jsme vlezli byla jiná, nebo nám plány záměrně zatajili. Jsme jenom odbytiště jejích přebytečných výrobků, bez většího vlivu cokoliv prosadit nebo změnit. Odejít by bylo nejlepší a zachránit tak suverenitu naši země. Vzdali jsme se vlastní výroby a nakonec jsme se stali kolonií.

    OdpovědětSmazat
  17. Slova : na opuštění EU bych nahradil: na dopady rozpadu EU.
    S vypsáním referenda bych neotálel, protože čím pozdějí, tim více hrozí, že nová víra zničí u většiny národa pud sebezáchovy a odvahy.
    Petřík

    OdpovědětSmazat
  18. My samozřejmě vystoupit z EÚ nemůžeme, to nám nedovolí, my musíme počkat až se EÚ rozloží a celkově rozpadne jako neefektivní spolek, hlavně pro ty malé státy . Chvilku to bude trvat, ale určitě se dočkáme. Musíme se obrnit trpělivostí. M.R.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 15:14
      Hloupý názor okoukaný z pohádky "kdo si počká, ten se dočká". Opravdu názor zbabělce, nebo intrikána.
      Václav

      Smazat
    2. No za zbabělce se nepovažuji za intrikána možná. Nějaká ta intrika by nám třeba pomohla, legálně se z EU nedostanete. Vy by jste proti EU jako nezbabělec zvedl třeba zbraň? Jak vy by jste tu situaci řešil? M.R.

      Smazat
  19. Bejt v EU je jako bejt v medvědí pasti na Aljašce. Buď si uřízneš nohu a přežiješ, ale bez nohy, nebo tam zůstaneš a zmrzneš, ale s oběma nohama.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vojta - přesně vystiženo. Odejít z EU je nutnost bez diskuze. Zadarmo to nebude, ale přežijeme a i když to nebude procházka růžovým sadem, zase se zmátoříme. A navíc - budeme o něco moudřejší pro budoucnost.

      Smazat
    2. 15:27 a 21:36
      Vy bude první ječet až se nám odchodem z EU sníží životní uroveň o 30% A s kým potom budeme obchodovat pokud dnes vyvážíme 85% zboží na Západ? s chudým Ruskem, tak dopadneme huř jak před r. 89, pane nechytrý!

      Smazat
    3. Inde souhlasím s s tebou. Jen napiš jaké české zboží vyvážíme na Západ aniž by firma nepatřila zahraničnímu majiteli a kolik z toho má náš stát? Jsou to lokomotivy, pletací stroje, investiční celky...Hochu můj švagr obchoduje s chudým Ruskem i se Západem. Rusové mu platí keš a nemají prodlevy se Západem se mnohdy musí soudit aby dostal zaplaceno. To ti potvrdí i ta menšina dalších českých podnikatelů co někam vyvážejí. Navíc naše obchody s chudým Ruskem jsou díky sankcím uvalených Západem omezeny a přicházíme o miliardy! Vždy když něco napíšeš tak si to ověř, jinak běž běhat. Já jdu na whiskey a projít se. Jan Chodec

      Smazat
    4. Trapný Kačere
      to padne bída na slouhu až vláda zavře politickým neziskovkám penězovovody, viď? Co si počneš? To bude jekotu!

      Smazat
  20. To rabování Česka diktaturou kapitálu, která řídí Brusel, samozřejmě nás ne poškozuje, ale přímo programově likviduje. Lidé se sami o této pravdě přesvědčí při první hospodářské krizi a to nemusí být až tak dlouhá doba - pokud diktatuře nenahraje do karet koronavirus - bude ho muset asi sama pilně dále po světě rozšiřovat. Ostatně bych za to moc nedal, že jde o mikrobiologickou válku, která se trochu vymyká kapitálu z rukou.
    Já bych s vystoupením z EU tak nespěchal, je potřeba počkat, až se stabilizují země V4, které se snaží Brusel rozvrátit seč má sil, nap. kuciakováním, nejen majdany. Ale s čím bychom nemuseli čekat ? Tomio Okamuro! - Tj. s požadavkem na referendum o vystoupení z NATO. Copak by pro nás musely být špatnými vzory v neutralitě Rakousko, Švýcarsko, Finsko, Irsko, Švédsko? Vy máte snad nějakou radost z toho, že jste odpovědný za vraždění žen, děti i mužů v zemích, kam jsme vtrhli a proti kterým vedeme zištnou agresívní válku? Vydáváme na zbrojení asi 150 miliard Kč ročně - nemyslíte, že by se dalo najít pro tyto peníze nějaké lidštější uplatnění (na jednoho vojáka asi 7-8 milionů Kč!). Máte radost, že jste okupantem a že se na vás ve světě LIDÉ dívají jako my kdysi na nacisty?
    Jsem zvrhlý lidumil, humanista, nevidím jediný důvod, proč musíme válčit, zabíjet, okupovat a vnucovat druhým svůj řád, tím spíše, že je to protikřesťanský neřád! Nestěžujme si na migranty a jejich chování v zemích, kam dorazili, ať vítáni či nikoliv. Jejich chování odráží chování našich předků, ale i dnešních zbrojnošů v jejich zemích, když je z "titulu vyššího poslání bílé rasy" "zpravovaly"!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 17:15 Máte pravdu, vyhozené peníze na armádu, ale proč?? Podívejte se směrem na Východ jak se chová Rus, jak anektuje cizí uzemí, jak pomalu každý den slavnostně ukazuje nejnovější, nejmodernější zbraně! To má NATO a USA jen přihlížet jak Rus zbrojí?
      Já zažil rok 68 jako 15 l. kluk a dalších 20 r. kdy nás rusák okupoval a nikdy více!

      Smazat
    2. Indický běžře máš pravdu! Rusko je kapitalistický ba imperialistický stát. Jen mi řekni čím Rus ohrožuje naši zem? vyhrožuje nám, má nějaké požadavky atd.? Putin řekl že Čeko je pro Rusko naprosto bzvýznamná zem jak v oblasti hospodářské tak politické. Dokonce ho ani nevytočilo přejmenování náměstí po ruském občanovi. A přesto mu Langšádová, soudruh Pavel, Pavča Novotný, Kalousek a spol vyhlašují válku. Běžče přidej se k nim, máš na rozdíl od nich natrénováno až vás poženou. Já si nic s Rusdm začínat nebudu. Jan Chodec

      Smazat
    3. 9.33
      Měl by sis aspoň pamatovat co v kterém příserku nalžeš, kačere!
      Teď je ti dvaačtyřicet a v 68 ti bylo patnáct, hnido prolhaná?!
      Nebo to byl kačer z jiné směny?

      Smazat
    4. Nevím, koho Rusko okupuje, je to pro mne novinka. Pokud myslíte na Krym, tak ten okupovala Ukrajina od r. 1954, kdy se zmocnil vlády v SSSR jistý Ukrajinec, diktátor Chruščov. A dokonce by ani občané Krymu z 85 % Rusové - občané autonomní republiky nehlasovali o odtržení, kdyby se nedostala k moci v Kyjevě nacistická vláda, vláda vyznávající "idee" a praxi Adolfa Hitlera a dalších "lidumilů" I proto je na východě Ukrajiny občanská válka, neb toto území obývané Rusy se dosttávalo díky Kyjevu do postavení ne vzdáleném postavení Židů za křišťálové noci. Tedy Krym byl a znovu je - stále jako autonomní republika, součástí Ruska. Jinak rozpadem SSSR, dědicem carského Ruska Rusko ztratilo. Z Ruska jsem neslyšel jediný výrok, kterým by si činilo nějaké územní nároky na kohokoliv v sousedství. USA svými základnami okupuje tuším asi 75 zemí Světa, mj. také Německo, okupuje v agresorské válce dobyté Kosovo, vzpomeňme jen na teroristickou válku USA ve Vietnamu, nacistické Lidice byly jen drobností proti sadistickému řádění AMÍKŮ ve Vietnamu, ale i v Panamě, proti malinkaté Grenadě a dalším desítkám států, vzpomeňme těch desíteik milionů povražděných žen a děti nesmyslným teroristickým bombardováním, také českých měst! V Iráku svojiá válkou vyvraždili již přes 1,6 milionů civilistů, vykradli tamní muzea a kulturní dědictví lidstva...
      Není to Rusko, které haraší zbraněmi na hranicích USA, ale USA a jeho vazalové, kteří haraší zbraněmi na hranicích Ruska. Rusko má takové bohatství, že jeho starostí je jen si ho uhlídat před zločinnou diktaturou kapitálu USA a spol., která je zvyklá po staletí krást, krást a krást. Kdo to byl - křesťané Západní Evropy, co vyvraždili 160 milionů indiánských národů, vykradli jejich bohatství - a potomci těchto zločinců dnes by chtěli něco Světu kázat o demokracii. Kdo to byl co lovil v Africe černochy do otroctví jako na safari, kdo za jejich "přepravy" do Ameriky a pak v otroctví jich povraždil více než 15 milionů? Vše, co dnes vyčítáme nacismu, zcela bledne před kolosálním organizovaným zločinem za Atlantikem. Pravda rozčílí, ale já doufám, že jsem pravdou nikomu neublížil!

      Smazat
    5. 18:00
      Je to.pořád stejně bezvýznamný HOVADO z Reichenbergu,který naposledy tvrdilo,že mu je 65let!!!!

      Smazat
  21. Podtrhuji jednu autorovu myšlenku, že moudrá vláda by náš stát připravovala na situaci, kdy EU nebude existovat. Správně! Ponechám ovšem stranou otázku, kde takovou vládu vzít. Rusové nám Putina nepůjčí :-) a doma zatím není, kde vzít.

    OdpovědětSmazat
  22. No, naštěstí pro nás všechny je v české populaci lidí s podobným názorem jen velmi malé procento, takže my ostatní můžeme být v klidu.
    Hrát si tady s myšlenkou opuštění EU nějak na vážno by byla velmi nebezpečná hra. Petr

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. No, naštěstí, v české populaci je víc lidí, kteří raději používají mozek než takových nemyslících papoušků mainstreamu, jako je Petr. Sebezáchovný instinkt nám velí – rychle pryč od té bruselsko-štrasburgské černé komedie.

      Smazat
  23. Zaručeně nás odchod z EU poškodí méně než setrvání v této naprosto idiotské společnosti. Jinak ani samotný odchod nás nezbaví povinnosti zbavit se všech těch, kteří naprosto vědomě škodí našemu státu. Tj. zahraničních neziskovek. Neziskovek podporovaných ze zahraničí. Obnovit kvalitní školství( apolitické). Podporovat obory, které jsou prospěšné pro společnost a finačně znevýhodnit nesmyslné obory. Politiky a soudce a prokurátory nechat podepsat prohlášení o náhradách za špatné rozhodnutí (v plném rozsahu). Vyčistit chlév, kterým v minulé době poslanci zaneřádili trestní a hospodářské právo. Zrušit ty mezinárodní smlouvy, které jsou pro stát nebezpečné a jsou v rozporu s naším právem.

    OdpovědětSmazat
  24. Návrh je rozumný. Pracovat na snížení závislosti naší ekonomiky na Evropě a na zvýšení její konkurenceschopnosti je možné začít ihned.

    OdpovědětSmazat
  25. Proč mám ten pocit že všichni co minimálně 20 let využívaly tento hnusný systém ucítily přicházející změnu a začínají se z nich stávat ochránci spravedlnosti a solidarity? Já jsem pologramotný člověk ale hned v 89 jsem věděl o co jde. Ty bláboly o důvodu pro změny v zaostávání jsou tak debilní že se to nedá ani číst. Copak se lidstvo musí stále někam hnát za těmi debilovinami čím jsme dnes zavalováni. K normálnímu životu stačí hrozně málo a kdo to nechápe je parazit.

    OdpovědětSmazat
  26. Děti imigrantů ve škole - to je síla!!!
    https://www.email.cz/download/k/bRcGEmr3MIE3D4YHdwrnNUaLbVBxhK51ABKIkBws3t-l7qMr-X875zNGtYi_UkGUel7NoP8/VID-20190711-WA0008.mp4
    Ptá se paní učitelka dětí, jak si představují evropskou unii. Pak se klasicky přihlásí Pepíček:
    "Já si představuji evropskou unii jako loď na rozbouřeném moři!"
    "Tak na tohle vysvětlení jsem vážně moc zvědavá!"
    "Paní učitelko, představte si rozbouřené moře, dvacetimetrové vlny, vítr
    fouká, liják bičuje palubu, loď se kymácí, lidi z toho blijí a vystoupit nejde!!

    OdpovědětSmazat
  27. Jak napsal 15:14...a já to zdůrazňuji,nikdy,nikdy nám nebude dovoleno opustit EU.

    OdpovědětSmazat
  28. 19:57
    Nelze nic dělat hurá stylem. Nejdříve se musí udělat pořádek v zákonech - tj. o odpovědnosti politiků, soudců a vlastně všech tak jak se to vyžaduje na normálních občanech. Ta odpovědnost nemůže být jen odvolání z fukce. Musí se každý zodpovídat za svá rozhodnutí tj. i lékaři kteří např. dodali posudek na p. Janouška a tím ho za pomoci soudců poslali z vězení do "domácího ošetřování". Potom je to naprostá očista policie, soudu a státního zastupitelství do těch kteří maří vyšetřování a skutečné potrestání zlodějů ne jenom zlodějíčků. Odvolatelnost politiků v případě že nazasupují zájmy občanů těmi kteří je volili. Nedovolit aby byli odvolaní nahrazeni dalšími v pořadí (stranického výboru nebo pochybného hlasování stran) prostě nové volby na uprázdněné místo. A hlasování jen dle příslušnosti v daném územním celku. Takže ano začít ihned ale dle pravidel. Nejde o to udělat demostraci idiotů typu svaté Gréty, nebo u nás zběhlého studenta a evidentně stoupence názorů NSDAP.

    OdpovědětSmazat
  29. Osobně jsem naprosto přesvědčen, že otázka vůbec není jestli odejít od těch šílenců, ale kdy. A tvrdím, že včera bylo pozdě. Kecy o tom, že by se nám pomstili, to říká jen naivka. Už teď nás ždímají do aleluja !!! Takže CZEXIT !!! Je to mafiánský vyděračský spolek, jakého není na tomto světě rovno. Kim je proti těm pošukům anděl.

    OdpovědětSmazat
  30. Před NATO a Evropskou unií varoval a vsrup národu rozmlouval -myslím jako první- Dr. M.Sládek.
    A taky si vzpomínám docela dobře, jak na náměstí v Ostravě řekl docela veřejně, že celá ta provatisace je podvod a chudákům DIK-ům zůstanou po té Klausově zlodějně akorát ty specielní tužtičky...

    OdpovědětSmazat
  31. Jen mě zde udivuje jak by všichni vystoupili z EU, ALE co by se následně dělo už nikdo nenapíše! Do Západní Evropy vyvážíme 85% vyrobeného zboží u nás, co potom dál. Obchodovat s chudým Rusem a jako s čím, když Rus vyváží jen nerosty a zbraně?
    Vzpomínám na dobu v RVHP, kdy v zimních měsících byly na pultě brambory, zelí v sudu a někdy jablka a odporné zelené Kubánské pomeranče.Včera jsem byl v obchoďáku zelenině, ovoce, ten obrovský výběr mě naprosto šokoval, mandarinky, mango, kiwi, rajčata několik druhu, kedlubny, okurky,papriky vynikající jahody, opravdu s chutí a vuní jahody a dalšího ovoce a zeleniny, o tom se mě za komoušu mohlo jenom zdát, tak co vy zoufalci chcete víc?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Indický běžče, zaběhl ses mezi přemýšlející lidi, kteří ti na tvé slabomyslné propagandy neskočí. Co by bylo po Evropské unii? No pece co bylo před ní! Na našem exportu by se nic nezměnilo, protože úmluva o bezcelním dovozu a vývozu v rámci Evropy existuje mimo struktury EU. A že naši lidé, co pracují venku nebudou moct v tom pokračovat? No a co. Stejně z toho nic nemáme, žádné daně, žádný prospěch. Hezky domů a makat tady. Místo Ukrajinců a dalších, kteří by také měli makat doma

      Obchodovat „chudým Ruskem“ chtějí všichni, protože právě na nedostatku se dá hezky vydělávat. Ty jsi byl za minulého režimu vekslák, tak by s to měl vědět nejlíp. Ostatně všimni si, že v médiích propagandisté už trochu otáčejí a nešíří tu povinnou nenávist k Rusku jako např. před dvěma roky. To jen ty jsi ustrnul. Evropa obchodovat s Ruskem potřebuje a chce a mnohé firmy to i přes zákaz provozují. Přes Kazachstán, Bělorusko a další země.

      A tímhle sji celému svému literárnímu výtvoru nasadil korunu: „Včera jsem byl v obchoďáku zelenině, ovoce, ten obrovský výběr mě naprosto šokoval, mandarinky, mango, kiwi, rajčata několik druhu, kedlubny, okurky,papriky vynikající jahody, opravdu s chutí a vuní jahody a dalšího ovoce a zeleniny, o tom se mě za komoušu mohlo jenom zdát ...“ - milý zoufalče, už víš, kdo a proč nás zadlužil? Kdyby se komunisti zadlužily jako současné nezodpovědné vlády za posledních 30 let. Tak si žijeme jako v ráji. Výběrem zboží v supermarketech poměřovat bohatství společnosti může opravdu jen zblázněná kachna nafutrovaná španělskými slimáky až po okraj zobanu. Styď se.

      Chodský Chodec

      Smazat
    2. Chodče,napsal jste to hezký,ale ten VEZmozek to stejně nepochopí!!!!!Nechápe ani to,že experti na výživu už léta říkají,že TROPICKÉ OVOCE V TUHLE DOBU NEMÁ žádné vitamíny,že je podtržené,přemrzlé a bez VITAMÍNŮ,tudíž je jen na okrasu....na HOVNO!!!!!☺ A to,že si ten imbecil pochvaluje 5rozmražené Argentinské fláky masa je směšný samo no sobě!!!!

      Smazat
    3. 9.51
      Nech si jalový kecy až potáhneš světem politruku. Což nebude dlouho trvat, jen co zatnem politickým neziskovkám tipec.

      Smazat
  32. Indický běžce. Souhlasím s tebou. Ale já si dám raději jablka a rajčata, naložené jahody, třešně atd. vše uloženéve ve sklepě než rozblemcané banány, po kterých takový jako ty za komoušů tolik toužily. Dnes jich máme tolik, až jsme se podle některých bank stali banánovou republikou. Meruněk, švestek, višní, hrušek... mám přebytek, že je musím zkapalňovat(v zimě hezky hřejou). Rozhodně klidně se bez všech těch kiwi,mang,banánů... obejdu. Hochu socialismus měl své klady i zápory a to má i kapitalismus,a ten si klidně obhajuj, ale nezapomeň, že každý máme své zkušenosti, nevím koho zde furt o něčem přesvědčuješ. Právě jdu do studeného sklepa se zahřát. Jan Chodec

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.