Reklama

pondělí 23. března 2020

Koronavirus a černobílé vidění světa

Ladislav Petráš
Ladislav Petráš
23. 3. 2020 PrvníZprávy
Když byla neúroda, nebo když se přihodilo něco nedobrého, moje babička říkávala: Přišla bída na kozáky. Na nás nepřišli kozáci, ale přišel koronavirus, píše v komentáři pro Prvnizpravy.cz Ladislav Petráš.


No, co se dá dělat. Můžeme rezignovat, nebo bojovat. Myslím, že vláda zvolila druhou variantu - boj. Boj o to, aby následky pandemie byly pro naše občany co nejmenší. Abychom přestáli nejen tuto pandemii, ale i vše to, co tato pandemie s sebou přináší. Nejsou to jen těžkosti s tím, že jsou zavřené školy a školky a rodiče se musí, při všech těch každodenních starostech o obživu, starat i o děti. Nošení roušek na veřejnosti je to nejmenší (ale i s tím mají někteří jedinci problém). Ty hlavní problémy nás však teprve čekají. Již nyní vidíme dopady do oblasti ekonomiky. Zavírají se výrobní podniky, propouští se lidé z práce. Živnostníci podnikající v cestovním ruchu, pohostinství ale i v dalších oblastech musí přerušit své podnikání. Roste inflace i státní dluh. Mohl bych jmenovat i další oblasti, do kterých se tato pandemie promítá, či se v nejbližší době se promítat začne.

Naše stávající vláda zdědila řadu problémů, které v plné nahotě ukazují, jak se tady vládlo v předchozích desetiletích. Státní orgány nejsou připraveny na řízení oblastí za které nesou odpovědnost, státní hmotné rezervy nejsou schopny pokrýt základní požadavky na zabezpečení chodu zdravotnických zařízení, sklady Civilní obrany (CO) zmizely v propadlišti dějin. Dlouhodobá výchova k individualismu, k uctívání peněz a k životu v konzumní společnosti má dopad především na mladší a střední generaci. Tato výchova se projevuje zejména v tom, že část občanů má většinou omezené schopnosti přizpůsobit se složitým životním podmínkám, převládá individualismus, dochází k postupné atomizaci společnosti. Vidíme někdy i lidský hyenismus, když někteří jedinci zneužívají některé problémy v krizovém řízení ze strany státu. Na druhé straně jsou však vidět i pozitivní věci. Značná část našich občanů se angažuje a nahrazuje nedostatky způsobované orgány státní správy. Nikdo snad už nespočítá, kolik bylo svépomocí ušito roušek pro seniory a další potřebné lidi. Kolik dobrovolníků donáší nákupy, jídlo a další nezbytné produkty nemocným spoluobčanům.

Zbořil: Chce opozice svrhnout vládu a nebo pomáhat proti koronaviru?

Ano, je pravdou, že se vláda se potýká s řadou problémů. Co je však rozhodující, vláda se snaží pracovat maximálně odpovědně. To, že dělá řadu chyb, to je pořád lepší, než kdyby rezignovala tak, jako naše "slavná" EU. Ta se řídí heslem: Kdo nic nedělá, nic nezkazí. Tož, nechme EU spát. Alespoň se nebude vměšovat do toho, jak národní státy řeší problémy boje s koronavirem.

Čeká nás totiž složité období. Je nutné si uvědomit, že jsme teprve na začátku hluboké krize. Hluboké a dlouhotrvající. To se netýká jen ČR, ale ve své podstatě se blížíme ke krizi celosvětové. Čím dříve si tuto situaci uvědomíme, tím více času získáme na to, abychom se na tuto krizi připravili. Historie ukazuje, že základní podmínkou pro přežití národa v krizových situacích je jeho jednota. Sounáležitost společnosti. Společný boj o přežití a o svoji budoucnost.

Jak to však vypadá, někteří naši politici, zejména z někteří z ODS, KDU-ČSL a dalších parlamentních politických stran, si nevidí ani na špičku svého nosu. Ať vláda s A. Babišem v čele udělá cokoliv, podrobují to drtivé kritice. Přitom si neuvědomují, že to, co zpravidla kritizují vlastně zapříčinili sami v době, kdy řídili stát. Tak, jak jsem naznačil v úvodu své úvahy, jsou to totiž problémy dlouhodobé. Mnohdy mně to připadá, jako by se tito politici a politické strany chovali podle hesla: Zloděj křičí, chyťte zloděje.

Jen ve stručnosti několik příkladů. Poté, co premiér prohlásil, že se armáda bude muset uskrovnit v nákupech některé bojové techniky abychom mohli financovat přijímaná opatření k boji s koronavirem, obořil se na něj Jan Bartošek (KDU-ČSL) a prohlásil, že "... seškrtávat armádní zakázky je zásadně špatně. ...armáda nemůže být obětním beránkem." Jen tak mě napadlo, čím asi byla armáda v době, kdy tam "hospodařil" jeho stranický kolega Miroslav Kalousek? Asi se ho J. Bartošek zapomněl zeptat. Zřejmě J. Bartošek chce zvýšené náklady státu sanovat tím, že se církve zřeknou finančních náhrad, které jim stát každoročně vyplácí (po dobu 30 let vyplácet bude až do výše 59 miliard Kč + inflace). Proč to ale veřejně nenavrhl? Je tady ale i jiný kalibr - generální tajemník NATO J. Stoltenberg. Ten ve své horlivosti trvá na tom, že se musí vojenské rozpočty členských států NATO zvyšovat na 2% HDP, i kdyby čert na koze jezdil. I kdyby měli být všichni vojáci neschopni služby v důsledku pandemie.

Jsem ale přesvědčen o tom, že pokud máme zastavit nějaké nákupy výzbroje pro AČR, je nutné také přistoupit k tomu, že se omezí některé její současné činnosti, které zvyšují riziko rozšíření virové nákazy a odčerpávají jak finanční zdroje, tak i lidské síly. Obojí budeme v nejbližší budoucnosti potřebovat. Tou současnou zbytečnou aktivitou mám na mysli zejména účast našich vojáků na cvičení Defender 2020, které v současné době začíná soustřeďováním techniky a vojsk přepravovaných z USA na území SRN. Toto cvičení sice bylo početně i svým rozmachem redukováno, ale nebylo zrušeno. Druhým nezbytným krokem by mělo být jasné vyjádření premiéra A. Babiše, že žádná cizí vojska se nebudou pohybovat po území ČR a že se rozhodl pro návrat našich vojáků ze zahraničních misí.

Pokud se toto stane, budu rozumět slovům prezidenta i premiéra, že v současnosti vedeme válku s pandemií koronaviru. V opačném případě by to znamenalo vést válku na dvou frontách a to zpravidla vede k porážce na všech frontách. Jak je vidět, zatím se prezidentovi a vládě podařilo zažehnat tu "válku" s Čínou, kterou se pokoušeli vyvolat někteří nezodpovědní političtí analfabeti. To je první krůček k tomu, abychom překonali i ty další překážky, které se k pandemii přidají později. K tomu je nezbytné využít toho potenciálu, který v našich lidech je. Vzpomeňme například na odborníky, kteří řídili záchranné práce při povodních v letech 1997 a 2002. Jejich zkušenosti by se jistě dali využít i v současné tíživé situaci.

Na závěr ještě jeden poznatek. Naše národy mají historickou tendenci vyhýbat se kontinuálnímu vývoji společnosti a tuto kontinuitu nahrazovat revolučním skokovým způsobem. Ten s sebou většinou nese černobílé vidění. Vše, co bylo před revoluční skokovou změnou, bylo špatné a s revolučním nadšením je to nutné zásadním způsobem změnit. Včetně bourání starých pomníků a stavění nových, přejmenováním názvů ulic, letišť atd. Při následné nějaké krizové situaci však zjistíme, že ne vše bylo dříve špatné a nefunkční. Zjistíme, že mnoho z toho co jsme s revolučním nadšením zbourali, zničili, rozprodali, či nechali rozkrást nám dnes chybí. Nastoupí nová garnitura a udělá revoluční skok stejným způsobem, jako jejich předchůdci. Za pár let zjistíme, že jsme opět měli černobílé vidění světa. Černobílé vidění světa je svým způsobem nemoc. Na koronavirus se lék jistě najde. Najdeme ho i na tu naší černobílou slepotu?



72 komentářů :

  1. můžu dát vtip k EU?


    Všimli jste si, že Evropská unie přestala existovat ?



    Všimli jste si, že v souvislosti s epidemií koronaviru přestala EU existovat? Žádný krizový štáb, žádná koordinace na centrální úrovni, která by zabránila šíření koronaviru.

    Žádné metodické pokyny, žádné kvóty na zdravotnický materiál, tak aby se dostalo na všechny, žádné omezení pohybu osob, zkrátka absolutně nic ze strany EU. Totální ticho! EU hraje mrtvého brouka.

    Každý stát kope sám za sebe, hasí situaci s koronavirem po svém. Němci zadržují objednaný zdravotní materiál Slovensku i Švýcarsku s tím, že jde o nelegální vývoz.

    Žádná evropská solidarita. Ta zřejmě končí při kvótách na přerozdělení migrantů a vymáhání dalších příspěvků do rozpočtu v důsledku Brexitu. Ještě že se von der Leyen stihla vyfotit s pošahanou Grétou. Jinak se vlastně neděje vůbec nic až na to, že se spojila Česká pojišťovna s Generali pojišťovnou. 🤔🤔🤔

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. haf 7:15
      EU je dobrá,když nejsou problémy a když jdou peníze od států do její kasy.Teď když by měli něco předvést mají raději myslící karanténu.Už jsem to někde napsal,pozoruji,že je většina politiků západu zaskočena,žádný nečekal virus v Evropě,něco se nepodařilo.

      Smazat
    2. Evropská komise v těchto dnech prý řeší elektromobilitu a tábory s migranty plus Turecko. Přesněji platby Turecku. Tématika "problémů" EU se občas objeví u těch skupin, které jsou s vedením EU nějakým způsobem spojeni. V tomto případě to je ČvT a ti přišli s neodkladnou nutností vyčlenit finance a lidské kapacity na řešení "uprchlíků z Idlíbu před Asadem a ruskými bombami". Tedy úplně mimo realitu. Mimochodem, z oblasti Idlíb je momentálně civilních uprchlíků velmi málo.

      Smazat
    3. Lukáš Tak to teda ne eu je zbytečná naprosto ve všem. Nepotřebujeme jejich zákazy a nařízení. Pro nás eu neudělala naprosto nic jen samé špatnosti pryč s eu. Jinak sem rád že vládne Babiš mít makrelu to by bylo strašný je naprosto neschopná a hloupá.

      Smazat
    4. Děláte si srandu z EU i z NATO, přitom se již domluvili vrcholoví funkcionáři těchto organizací na svolání společného jednání, a to v říjnu tohoto roku do Bruselu, kdy bude řešen problém pomoci Itálii v boji proti Koronaviru. Nechápu tedy, proč si myslíte, že EU a NATO nejsou schopny nic řešit.

      Smazat
    5. Nejen EU, ale co udělalo NATO? - Také jeden ze systémů "kolektivní" bezpečnosti či sebevraždy? Jaké mají tyto instituce záchranný systém? Nyní se ukázalo, že jsou to čistokrevní poskoci diktatury kapitálu, pracující jen na bohatnutí jedněch a okrádání druhých!Někdo by mohl udělat bilanci, co už víme, že je jisté: 1. NATO nedovede ochránit hranice členských zemí.
      2. Eu nedovede ochránit své země před šířením infekčního onemocnění.
      2. Obě instituce jsou pro ČR k ničemu a jsou jen finanční zátěží a zdrojem vykrádání státu.
      3. Eu nedovede v případě infekční epidemie nic organizovat, zajistit, co by mohlo epidemii mírnit, natož ukončit!!!
      K čemu nám jsou tyto instituce: do Eu centrály posíláme ročně tuším něco kolem 6O miliard. do starých zemí Eu posíláme ročně kolem asi 900 miliard Kč, z Eu čerpáme ročně asi 150 (?)
      miliard - jsme v minusu cca 700 miliard ročně : 10 mil. občanů ČR = oč jsme ročně okradeni.
      Na zbrojení NATO vyhazujeme ročně 160 miliard Kč, výnos nula nula nic - čistá ztráta pro občany ČR a čisté obohacení zbrojního průmyslu. Laskavě násobte roky, co v těchto pro stitucích jsme. Ale "chudoba cti netratí", tak se prý máme radovat!!!

      Smazat
    6. EU existuje jen když jí státy respektují. Jinak je zbytečná. Nechovají se tak i většina českých politiků? Doplňte si sami …. Kdyby nebyl premiérem Babiš, tak by se jel Bohuslav Sobotka do Berlína poptat, co smí. Nebo Mirek Topolánek by zaletěl do Insbrucku na lyže a tam by za zamyslel. A co pan exministr Jurečka? Co by vymyslel, nic, jedině že by vypadl z traktoru. Čím přispěl aby bylo lidem lépe, že zaměstnal bratra na ministerstvu? A je jich ….

      Smazat
    7. Laco Jasně tak to jo to už bude polovina jejich obyvatel bradou vzhůru.

      Smazat
    8. Definitivně se ukázalo, že EU je opravdu jen na dvě věci!

      Smazat
    9. Zabavenim zdravotnickeho materialu z Činy určeného pro Italii jsme klesli na uroveň Německa. Proč neni ihned sjednana materiální naprava, ake mluví se jen o omluvě a jednání o dodávce?

      Smazat
  2. Základní podmínkou pro přežití národa je jednota. To by se ale musel odtud vypráskat Amnesty internationál, Člověk v tísni, musel by zmizet debil blok, milion chvilek a ten zbytek by se už určitě na těch záklaních věcech určitě nějak domluvil. Se zrádci národa, provokatéry a pátou kolonou USA a EU v zádech toho moc nenaděláme...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A co kdybyste zmizel vy?

      Smazat
    2. 7:21 Takže házíte flintu do žita?

      Smazat
    3. Už mizím...

      Smazat
    4. Jak je vidět 5 kolona je v ČR zastoupena velmi dobře. Hned 3 lidé během 30 minut a to jen na netu a na jednom z několika desítek webů.
      Záruka likvidace pokusu o jakoukoliv nežádoucí změnu.

      Smazat
    5. 8.01 Neházím flintu do žita, jak vidíte 5 kolona se ozvala na můj názor okamžitě - 7.37.

      Smazat
    6. I kdyby všechno to zmizelo, anonyme 7.21, tak lidi už mají koronavirem infikovaný mozek - už jim ho hned tak nikdo z mozku nevyzmizíkuje, a kdyby se místo každodenního šíření poplašných zpráv a strašení lidí objevila zpráva, že všichni "infikovaní"už jsou zdrávi, s řadou lidí, kteří už se se svým strachem spřátelili a sžili, by to seklo. Jenom nevím co by dělali, kdyby bylo ohlášeno, že sice koronavirus byl zdeptán, nicméně všechna přijatá opatření kromě nošení roušek a zákazu vycházení musí být dodržována i nadále, společně s dočasným pozastavením výplat důchodů a sociálních dávek, než se státní pokladna zahojí. Bulvár společnosti seznam by zahlcoval internet počtem lidí, kteří zemřeli hlady, a ukazoval by snímky, jak umírají opuštěni na ulicích - co by si tak diskuzní pandemie psala na diskuzích? Koho by šli zastřelit, když teď tak pořád operují střílením kvůli rouškám?

      Smazat
    7. 11.12 Možná, že kvůli těm všem nařízením a rouškám máme zatím jednoho mrtvého. Vy to vidíte jinak a máte jiné informace. Osobně kolem sebe nějaký děs nevidím. Lidé jsou k sobě ohleduplní a pomáhají si, což jsem viděl naposledy v roce 2002 při povodních. Musím končit neb jdu našim důchodcům v domě pro obědy. Nazdar, člen obce Sokolské, zapojené v našem městě do boje proti epidemii...

      Smazat
    8. Myslíte anonyme 11.35 - že nebýt roušek, ten pětadevadesátiletej děda by nezemřel? Nechte si svojí naivitu patentovat. A jestli chcete vidět děs, není v ulicích -šíří ho vydatně a denně diskuzní svrab scházející se k pustošivým zprávám serveru Novinky.cz kde se střílí, mučí a pokutuje milionama za to, že lidi spolu mluví (třeba tři venku před domem) nebo nemají roušku. To už není normální. S těmi povodněmi si už vlezte na záda, je to téměř dvacet let,kdy lidi ještě nebyli tak prolezlí nenávistí, jako jsou dnes, vzhledem k neustálému čtení internetového bulváru. A teď - Sokole - podle hyen novinky.cz ( a to pravda být musí) se ve světě už STO TISÍC lidí z koronaviru uzdravilo (asi ze dne na den?) Tak - běžte, a tuto radostnou zvěst ve vašem městě rozšiřte, zabráníte tak možná i střílení a vraždění.

      Smazat
    9. Pánové, zahoďte střelivo a pojďte na pivo.

      Smazat
    10. A kam - půlnoční kovboji 0.57? Všechny hospody jsou zavřené. Šel bych.

      Smazat
  3. Komunismus nebyl úplně špatný, nacismus také nebyl úplně špatný, islamismus má také některé pozitivní stránky.
    Hlavně se nato nedívat moc černobíle a i na tom největším shitu stále hledat nějaká pozitiva.

    Ne černobílé vidění, ale morální relativismus je nemoc, která nás trápí.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Komunismus, fašizmus jen toto srovnání ukazuje, že máte potíže s hlavou !!! Vždyť vy chudáčku ani nevíte o čem blábolíte !! Tady byl socializmus s lidskými chybami, kterým dal křídla teprve zlodějský kapitalizmus !!

      Smazat
    2. Každý gauner má i svoje světlé stránky, ale proto se s ním kamarádit nebudu, a trápit mě to taky nebude. A komunismus tady nikdy nebyl.

      Smazat
    3. 9:12 Vládla tady neomezeně "Komunistická strana Československa" a lidé, kteří sami sebe nazývali "komunisti". Takže tu dobu nazývají všichni "komunismem" i když to ve skutečnosti komunismus nebyl. Ten nebyl a nebude nikdy a nikde na světě, protože je ve větším měřítku a delší časové ose naprosto neživotaschopný.

      8:11 Ten váš "socialismus s lidskými chybami" byl neoddělitelně postaven na teroru 50. let, na popravách stovek spoluobčanů, na poslání tisíců do lágrů na smrt, na zavraždění stovek spoluobčanů na hranicích zadrátovaného koncentráku, na desítkách tisíc politických vězňů.
      Kdybyste byl člověkem tak byste se za své omlouvání a obhajobu toho hnusu jaké tady předvádíte, propadl hanbou do země.

      Smazat
    4. 9.50 Na hranici byli zastřeleni při přestřelkách(!) desítky lidí, z nichž bylo pramálo ,,politických". Tito ozbrojení lidé věděli do čeho jdou. Ti co přežili, byli zavřeni neb se v drtivé většině jednalo o občany, kteří prchali před zákonem, zločince, vrahy, násilníky, defraudanty, zloděje. Sám jsem se svou skupinou pohraničníků zadržel vraha dvou holčiček. Tento a mnoho ostatních po revoluci prohlásilo, že všechno co dělali, dělali proti komunistům ač tuto aktivitu nemohli prokázat, protože prostě žádná nebyla a přesto se do jednoho stali politickými. Politickým vězňům se omlouvat nebudu neb opravdu nevím o koho se jedná. Můj prastrýc byl bohužel zloděj byl na převýchově v táboře Vojna a tvrdil, že těch opravdu politických tam bylo opravdu ale opravdu pomálu...Jen dodatek, kdyby pohraničník zastřelil neozbrojeného, měl velký problém a hrozil mu i Sabinov. Najdi si co to znamenalo...

      Smazat
    5. Anonyme 9.50 - a co tady napíšete roztomilého o teroru devadesátých let, kdy nový režim byl postaven na rychlé velkovýrobě zbohatlíků? Statisíce lidí vyhodil z práce na dlažbu bez jakéhokoliv zajištění, aby mohl být český průmysl, zemědělství, a všechno, co miliony lidí ve státě živilo, do mrtě rozkraden vybranými prašivci. Pár lumpů si udělalo z ČR trhací kalendář, chovali se tady jak žoldnéři v dobytém hradě, postavili "demokracii" na podvodech, šmejdech všeho druhu, zlodějnách, vraždách (bílé koně a další) a lumpárnách všeho druhu. Nebylo třeba převážet lidi do koncentračních táborů - celá ČR se pro miliony lidí stala vyhlazovacím táborem, politické vězně nikdo nepotřeboval, stačilo ožebračení lidí, jichž spousty připravili o střechu nad hlavou, a pak nechali umřít hlady, nebo umrznout bez pomoci na ulicích. Jenže to ve svém mozku uloženo nemáte, vytahujete jen to, co se vám hodí, protože nepatříte mezi postižené, naopak, mezi ty, kteří si cestou přes mrtvoly pomohli k majetku? A to se nestydíte obhajovat tady ten polistopadový hnus, který ještě neskončil? Někteří lidé byli zahnáni do dluhových pastí, exekutoři je stále dřou z kůže - to je Jáchymov na doživotí pro tři generace, protože šmejdi budou okrádat ještě i jejich děti a vnuky.

      Smazat
    6. 9:50
      Je úplně lhostejné jak si kdo říká, důležité je co ve skutečnosti provozuje. Nemůžete hodnotit životaschopnost komunismu, když komunisté provozovali socialismus. Strany, které se zaštiťují demokracií, proklamují ji, a mají ji třeba i v názvu, demokracii ve skutečnosti taky neprovozují.

      Smazat
    7. 7:22 Člověče vy jste blázen socialismus měl chyby ale nacismus to je jiná třída. A nejhorší je na tom že se skopčáci vůbec nezměnili. Přejí smrt starším spoluobčanům a kdyby mohli tak by zase otevřeli koncentráky. A tam by nahnali všechny co s nimi nesouhlasí zelený úděl migrace atd.

      Smazat
    8. 9:50 vaše obecná tvrzení jsou důkazem povrchního myšlení obětí propagandy. Zamyslete se a reagujte na skutečnost, že představa ideálního uspořádání lidské společnosti, tedy komunismu, předpokládala rozumnou spotřebu za materiálního dostatku, kde nezbytnou podmínkou byla naprosto převládající morálka rozhodující většiny, postavená na vrozené a společenskými podmínkami upevněné potřebě tvůrčí práce, tentokrát nikoli pro zisk, ani z existenční nutnosti, ale pro uspokojení potřeby být užitečnou částí společnosti, kde se ta rozhodující většina tvůrčí prací seberealizuje, tedy krom jiného i baví. Jde tedy o vizi, pro kterou mělo a mohlo stát za to, se snažit. Byť mohla ležet v nekonečnu stejně, jako křesťanské a všelijaká ta jiná nebe či ráje.
      Onen teror padesátých let, který končil smrtí Stalina v roce 1953, tedy v plné síle fungoval 5 let, přinesl oběti přesně vyčíslené stejně jako všechny ty další, o kterých tady velkohubě vykřikujete. Doplňte tedy ten svůj pokřik čísly, potom už jen v duchu porovnejte, jaké stopy zanechává systém neviditelné ruky trhu.
      Svůj nadhled odvozuji z toho, že jsem co utečenec ze Sudet prožil Protektorát, byl komisí Velkoněmecké říše „odborně“ proměřen a testován ke kategorizaci árijec či Untermensch, únorem 1948 zařazen mezi potomky „reakcionářů“, tedy hodný pouze vyučení a za normalizace po srpnu 1968 zas v kategorii oportunistů, odporujících „internacionální pomoci“. Takže o režimech, které jsem prožil cosi vím a mechanismy toho komunistického jsem si ráčil sestudovat. Netendenčně.
      Víte vy, například, kdy KSČ zrušila kategorii „politických“ vězňů, kdy byly skartovány kádrové materiály, tedy záznamy o původu, kdy proběhly poslední „třídně politické prověrky“ a co tyto kroky znamenaly? Víte vy, co byl „kádrový pořádek“, čím byla rozuměna „nomenklatura“ a „kádrová rezerva“? Tušíte cosi o mzdových soustavách té doby, tušíte cosi o tehdejším systému zdanění? O počtech policistů, o „Vojscích ministerstva vnitra“, o počtech státních úředníků a aparátech organizací Národní fronty? Víte, jak byla členěna VB, StB a VKR (Veřejná bezpečnost, Státní bezpečnost, Vojenská kontrarozvědka) a jaké další „služby“ existovaly?
      Orientujete se v tom, jak je tomu dnes? Víte, že existoval „Zákon o hospodaření s byty“, že existovala povinnost pracovat, tedy být zaměstnán, a jakou sankcí hrozilo nedodržení? Tušíte vůbec proč hlavně, od šedesátých let, bylo omezováno cestování do „kapitalistického“ zahraničí? Že kdo skutečně chtěl a nebyl blbec, tak cestoval? Co ale znamenal „Zákon o ochraně hospodářského a státního tajemství“ a jaká opatření ho nahrazují dnes? Tak se projevte!

      Smazat
    9. K pisateli 13:24,
      v mnohém s vámi souhlasím, ale máte ve svém textu faktickou chybu a to, že existovala povinnost pracovat. Ač jsem tu dobu prožil a také jsem si to myslel nebylo to tak. Nikde v zákonech nebyla povinnost pracovat. Dozvěděl jsem se to nedávno a tak mě není jasné proč SNB kontrolovala razítko ,kde občan pracuje. Existoval zákon, nevím jak přesné bylo znění, ale bylo to o příživnictví, občan měl prokázat, že má nějaký příjem z čeho žije. Jinak nemá cenu diskutovat o tom, že socialismus byl zločinný režim a je stejný jako nacismus. To jsou jen ideologické nálepky, ale ne hodnocení toho, co konkrétně bylo.Samozřejmě , že v padesátých letech se zločiny ve jménu státu děly, již v šedesátých letech byly provedeny rehabilitace. Je to vše mnohem složitější a kdybych srovnal zločiny tak zv.socializmu s kapitalizmem tak by kapitalizmus dopadl mnohém hůře. Na př belgický král Leopold II nechal zavraždit ve druhé polovině 19.stol. v rámci svého podnikání v africkém Kongu až 15 milionu lidí. Dodnes stojí v Bruselu pomník. Nemluvím jen o dvou světových válkách , které způsobil kapitalismus, ale o válkách vůbec. Prostě v politice jako v životě není nic jednoduché. Koho zajímájí léta 1945 -1989, tentokrát z pohledu bývalého federálního předsedy vlády , tak velmi doporučuji jeho dvě knížky . Lubomír Štrougal, Paměti a úvahy, Ještě pár odpovědí. Knihy jsou sice rozebrané, ale lze je stáhnou na Alza.cz., každá za 129,-Kč. Knihy mě mnohé události pomohli pochopit v souvislostech. Zejména, jak vlastně ta doba u nás po r.1948 byla zásadně ovlivněna tím, jak jsme se museli podřizovat SSSR. Když jsem to četl tak dnes je to vlastně úplně stejné, ale tentokrát se podřizujeme jinému diktátu.Doporučuji.

      Smazat
  4. Pro opozici má dnešní situace tu výhodu, že ať vláda udělá co chce, tak všechno bude špatně. Stejně tak to mají i někteří novináři. Přitom na celou řadu problémů bylo zaděláno před 30 lety a během této doby se zde střídala jedna vláda údajných odborníků za druhou. Po létech výchovy a přesvědčování, že stát není žádná chůva se najednou zjišťuje, že bez chůvy si neví rady zejména ti, co tehdy nejvíc řvali. Herci, divadelníci, pěvci a pod.. Zatímco my jsme si měli našetřit na penze, tak oni si šetřit na krach nemuseli. Najednou objevili stát, roušku na ústa ? Dle jejich logiky už ji měli mít dávno doma, za své, ne za státní. Jistě s tím nikdo nemohl počítat, ale to je jako se spořením na penzi, ne každý se jí dožije a přesto platí sociální pojištění Až tedy na nějaké ty výjimky, které pak opět řvou, že jich se netýká, oni byli pilíře, na nich to stálo.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 7:29, vůbec nevíte, o čem mluvíte. A kdo jsou to ti "ONI". Není to náhodou i soused odvedle z baráku, který vám spravuje elektrospotřebiče? Takže ON se má postarat o sebe a ještě i o váš důchod.

      Smazat
    2. 08:31 Jistě, já nevím o čem mluvím a vy jste nepochopil, co jste četl.

      Smazat
    3. 8.31 - měl jste uvést: "Nejsem jako oni!" a já doplním: "jsem ještě větší ..."

      Smazat
    4. 11:34, poslyšte, mě herci moc nezajímají, i když problémy můžou mít. Ale zkoušel jste se někdy udělat pro sebe? Taková kadeřnice může mít tak jako vy něco našetřeno, a pár dní přežije, jenže jak dlouho? Vám jde důchod anebo vám větší firma proplácí mzdy, zatímco váš provoz stojí, jenže co má dělat ta kadeřnice, když žádný příjem nemá a ještě k tomu musí platit nájem, a nedejbože splácet půjčku na vybavení? Banky chtějí svoje, nájemce chce svoje. Pak jsou tady daně a odvody, zrovna je termín. Co s tím, když bude ve ztrátě? A třeba i ta vaše firma, co vám proplácí mzdy. Pokud jste zastavili provoz a unikají kšefty, neprodáváte, odkud vezme majitel peníze na zaměstnance, za které musí platit i odvody a daně?

      Smazat
    5. 14:01 To je právě výhoda kapitalismu, přežijí jenom ti silní, vzejdou noví, schopnější. 30 let to probíráme a vy jste to nepochopil. Penze budou nízké, protože si lidi nenaspořili, kadeřnice a pod., je na tom podobně, se zisky se nepodělila, ztráty nám ovšem svěří ráda. Nějak se mi setřel rozdíl mezi socialismem a kapitalismem, alespoň v tomto ohledu, rozhodně.

      Smazat
    6. 18:12, vy jste prostě kus blba. Vy evidentně příjem máte od firmy nebo od státu, jinak byste takhle blbě neplácal. Nevím, zda jste zaměstnán nebo v důchodu, ale přál bych vám, abyste se alespoň na chvíli ocitl bez prostředků. Když kapitalismus, tak pro všechny. Ven z firmy a krátit důchod!

      Smazat
    7. 18:50 Souhlas, když kapitalismus, tak pro všechny. Proto jste měl zajisté omlácené ruce od klíčů a hulákal jste nejsme jako oni. A mimochodem nějak ksem vás neslyšel, když tu šla do kopru celá odvětví národního hospodářství. Nějak jsem neslyšel o tom, kdo se postará o propuštěné. Ti dostali pár babek, někdy ani to ne a měli se přizpůsobit podmínkám na trhu práce. Na to jestli mají prostředky se jich nikdo neptal. To už jste asi zapomněl. Po tomhle stručném výčtu už ani nebudu hodnotit vaší inteligenci. Kde nic není ani smrt nebere.

      Smazat
    8. 18:50 Ale no tak, proč spekulujete z čeho pán žije ? Vždyť vám jenom zopakoval pár základních porevolučních pouček. Tak nebuďte zbytečně nervózní a starejte se o vlastní přežití,pokud ho má ten pán vychytané tak žije, dle vašich pouček a vy jenom tiše závidíte.

      Smazat
    9. 18:12
      Přežijí jen ti silní, to myslíte Sorose, Rotchilda, Morgana ? Děkuji nechci, na to nemám chuť.

      Smazat
    10. 10:31 Je možné, že na to nemáte chuť, ale to je asi tak všechno, co s tím naděláte. Když vám bude nejhůř, tak si pusťte dokumenty z listopadu 89, působí fakt antidepresivně. Mistři světa, ve skoku na Sörösův lep, v akci. Stačilo jen čekat.

      Smazat
    11. 7:47, 9:33, vy o mně vůbec nic nevíte. Já mám příjem zajištěný, jenže narozdíl od vás vím, jak se žije třeba mladé matce samoživitelce, která má malý butik. Může samozřejmě vyhlásit bankrot a nastoupit na úřad práce, ale proč by to dělala, když je její malá živnost funkční? Ona nečeká na důchody nebo dotace od státu, je schopna se uživit sama, platí daně a odvody.

      Zlomyslné žvásty důchodců o cinkání s klíči jsou ubohé. Tohle je krizový stav, epidemie, to nemá s kapitalismem nic společného. Došlo k něčemu podobnému u nás za socialismu? Nikdy se náš stát s něčím podobným nepotýkal. Čína je komunistická, za zdravotní péči tam přitom platíte keš, ale v době krize uvolnila prostředky na nemocniční zařízení.

      Jenže plesnivcům těžko něco vysvětlovat. Jste úplně stejní, jako ta kavárna. A vlastně horší. Jelikož živnostníci a malé firmy nepatří ke kavárenské elitě. To jsou naši lide, stejní jako my a vy na ně štěkáte. Vy jste vlastně taky elita, z té opačné strany.

      Smazat
    12. 12:31 Pane bože, to je kydů. Koronavirus pochopitelně nemá s kapitalismem nic společného, odvíjí se od něj řešení nastalé situace. Proč pořád melete o živnostnících, když v této zemi přišly o práci, z různých důvodů
      statisíce lidí. A sami si to asi také nezavinili. Vy jste ovšem v slzách pouze z majitelky butiku, tu z kadeřnice. Tak si to tak neberte, přizpůsobí se situaci na trhu práce, rekvalifikují se a pod.. Musíte se zkrátka řídit vlastními poučkami a nevztekat se, když vám je někdo připomene. Takže doplačte a uvědomte si, že socík skončil před 30 lety.

      Smazat
    13. 12:31 Ta živnost a podnikání je vlastně takovej hezkej koníček a když se něco vyvrbí/mráz, vedro, sucho, potopy, kůrovec, koronavirus/tak natáhnu ruku. To je ten pravý socialismus s lidskou tváří. Důchodci musí koukat jako puci.

      Smazat
    14. Nemáte pravdu, tato epidenie má vše společné s kapitalismem! Byla vylolána umělým vytvořením viru k likvidaci určitých etnik a poškození jejich rozvíjejících se ekonomik a k zakrytí nastávající světové hospodářské krize.Když to nešlo válkou s Ruskem, spustíme plán "B". Obdobu "Španělské chřipky" s celosvětovou pandemií. Tak se utěšujte tím, že covid-19 vznikl mutací netopířího viru ve špatně upravené netopíří polívce konzumovanou mladou číňankou ve Wu-hanu.Dojdou další chuťovky plošná vakcinacea jiné,ještě si užijeme!

      Smazat
    15. 13:20, kdo je v slzách tvl., zase hyperbolizujete? Já jsem uvedl příklad člověka, kterým by mohla být i vaše dcera nebo vnučka, abyste to lépe pochopil. Tak se přestaňte zavzdušňovat stupiditami.

      Za komárů byl skoro každej kšeft v podstatě v područí soudruhů vedoucích, kteří v tom uměli chodit a to vám nějak nevadilo. Do autodílen jste bez úplatků nemohl ani vkročit. A dneska byste chlapy, co vám zrepasují motor klidně nechal pochcípat.

      13:28, ruku natahujete vy. Celyz život. Každej měsíc za flákání a po expiraci žebráte na důchoďáku. Dotace a redundance jsou pro jiné sígry, malí podnikatelé to vždycky odserou nejvíc. Jste ubožák.

      Smazat
    16. K 13:20,
      diskutijete co se děje, tak říkajíc na našem dvorečku, jenže vy si neuvědumujete, že koronavirus pochopitelně má s kapitalismem vše společné. Nebudu poučovat, ale dnes kapitalismus je globálním kapitalismem. On to vlastně již není starý kapitalismus, ale je to rentiérský kapitallismu, dávno odtržený od výroby.Chtě nechtě to má co dělat se vším na tomto světě. A že ten je ovládán pouhou hrstkou ne "kapitalistů", tedy těch co něco vyrábí, ale je zcela pod vlivem nadnárorního finančního kapitálu. Tak je to. Takže vlastně i ten malý obchodník u nás je na tom, co se děje ve světě závislý a na tom nic nezměníte. A ta hrstka těch co vlastní víc než všichni ostatní na zeměkouli, těm je to úplně jedno.

      Smazat
  5. Hajzl Bartošek z profláknuté KDU je vlastizrádný element a to by si měli uvědomit všichni občané.On tím zrádcem českého národa byl vždycky.

    OdpovědětSmazat
  6. Pátá kolona nás opět chce rozvrátit:

    http://svobodnenoviny.eu/pata-kolona-nas-opet-chce-rozvratit/

    OdpovědětSmazat
  7. Nabízí se tady pěkná sumička k boji s virem, když EU nic nedělá asi by za nic nedělání, což je spíš trestné, neměli brát žádné peníze a placeni jsou královsky. Ještě by mě docela zajímalo kdo může za to, že vězni kteří se nudou ďoubou v zadku už dávno nešijí roušky i kdyby to bylo jenom pro strýčka Příhodu. Hamajda ten roušku nepotřebuje, neb si přes tlamičku natáhne červenej svetr a zapne zip. Hej hou, rudý dědeček

    OdpovědětSmazat
  8. Sedí vedení Evropské unie hluboko pod zemí v uzamčeném, hermetickém bunkru. Kolem mají celé nouzové unijní zásoby toaletního papíru. Šéfkyně se podrbe nečekaně na nose a zeptá se svých zástupců: "Přinesl sem někdo vůbec trochu jídla?"

    OdpovědětSmazat
  9. Ano, na nás přišel koronavirus. Ale ne sám, s nim přišla pátá kolona a třeba někteří hejcmani, co dobře rozumí objemu svých bankovních kont, se snaží pozvednou svůj rozum od konečníku aspoň k dvanácterníku. Takového mistra mají třeba pardu
    bičtí a jihlavští a dokonce jako komandanta, který nepochopil - jako politruk extratřídy - funkci ministra zdravotnictví. Asi ji vnimal po vzroru svých soukmenovců ze soc dem, kteří se podíleli i s některmi pány zřiditeli státních nemocnic na jejich vykrádání. A nyní si myslí, že nadělají si body voláním po odvolání Vojtěcha z min,. zdrav. Jsou skutečně blbci nebo jen zesebe idioty dělají. Vojtěch nezpůsobil pandemii koronavirem a představa, že kdybychom měli vojenského epidemiologa, který se třeba zabýval mikrobiologickými válkami , čele ministerstva zdravotnictví by bylo správné na všechny časy. To že hejcman pardubic se minul politrucké specializaci je jistě důvodem pro odvolání. Ale Vojtěch byl jmenován ministrem zdravotnictví v době, kdy nebylo vidu a slechu o nějaké pandemii a že řešení pandemií (mohlo by jít např. také historicky o řešení moru, tuberkulózy,cholery) není náplní ministra zdravotnictí. Jeho náplní je dbát aby zdravotnický systém, řízený státem fungoval. A co funguje dnes lépe než státem řízené nemocnice s ambulabcemi....??? A že nefungují soukromí lékaři a ž nefungují soukromé nemocnice a nepřispívají k řešení pandemie je možné řešit jen zase návratem těchto služeb do rukou státu a národa - tedy kdo je zprivatizoval, ten udělal základní chybu! Pokud jde o integrovaný záchrannýsystém, tak ten nepatří
    do kompetence ministerstva zdravotnictví. A že do čela krizového štábu pro řešení pandemie byl jmenován epidemiolog? Snad si ten pardubický perníkový mozek nemyslel, že by měl ten štáb vést snad astrolog? Ach jo, nejen v hospodách je v česku základ politiky, ale také v nebohých Pard hu bičkách!V nouzi poznáš přítele, ale i pátou kolonu a rozvraceče státu, podvodníky, šmelináře a další druhy gaunerů, kteří neslouží lidem a dokonce ani vlastní blbosti!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím anonyme 10.20, a ještě bych dodal, že konečně po více než dvaceti létech se dokonce i v mediích občas nazývají věci pravými jmény - sice opatrně ale přece. Že takzvaná privatizace devadesátých let byla nejen zdivočelá, ale dokonce zločinná, a privatizace školství, potažmo zdravotnictví, byl opravdu těžký zločin - za to by měly padat hlavy jeho původcům a uskutečnitelům, nejen zdravotnictví opět zestátnit. A k tomu koronaviru? Kdyby chtěli občany opravdu ušetřit depresí z šířeného strachu, který oslabuje imunitu, ihned měli zakázat šíření poplašných zpráv mediím po internetu, pod hrozbou vysokých pokut, a v každém případě zablokovat možnost diskuzí, kterými se šíří nenávist děsivým způsobem. Aby diskuzní svrab požadoval střílení lidí bez roušky? Kam až to media přivedly? Jsem si jist, že se tak děje úmyslně.

      Smazat
  10. S premiérem Babišem (a autorem článku) se dá souhlasit mj. i v tom, že při obraně před skutečnou hrozbou, kterou představuje koronavirová pandemie, nám předražené vrtulníky či obrněnce nepomohou.
    Ty pomohou jen těm, kteří si na jejich prodejích chtějí namastit své bezedné kapsy. I proto náš štvou proti těm, kteří našimi nepřáteli nejsou ...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pane Opluštile,

      bude velmi zajímavé sledovat, jat to s těmi vrtulníky dopadne.Podle mého názoru pro nás nevhodné a američany již opuštěné typy vrtulníků přece Andrej prosadil, aby se mu dostalo ochrany od velkého bratra za mořem.

      Smazat
    2. Nemějte obavu,vrtulníky budou,USA se nesmí odporovat,vsadíme se?Koronáč je jen finta,jak zničit sociální systémy,důchodové fondy,ale hlavně,vysoké mzdy.Proto už vyhrožují vysokými náklady na obnovu výroby,protože některé firmy,nadnárodní korporace,ale i banky jsou v mínusu.Také nemějte obavu o EU o její řízení,jak se to trochu uklidní,vylezou jak hladové krysy,jedno nařízení za druhým.

      Smazat
    3. Nákupem amerických vrtulníků zrušíme Letecké opravny Malešice (v Praze). Američané nám podobný kšeft nedohodí.

      Smazat
    4. Myslíte si, že jakékoliv vrtulníky ať jsou odkudkoli jsou bezúdržbové ? To jste na omylu, opravny budou potřeba dokud tu bude poslední helikoptéra.

      Smazat
  11. Nyní skutečně vylézá na povrch ti parazité s nataženou rukou. Vláda dělá. vydrancovali i ty sklady CO, ve kterých bylo ochranných pomůcek v době krize na každého. Dnes manekýni z ODS a STOP09 kvičí o nedostatku pomůcek, jakoby v ČR existovali fabriky na roušky či respirátory. Nebýt Číny byla by u nás i na Slovensku pandemie, jaká je nyní v Itálii Španělsku, USA.
    Když si ještě připomeneme, že USA nabízejí Iránu "pomoc", když sami se potácí v situaci, kdy jim hrozí astronomické lidské ztráty. Dobře to pochopili Iránci, chtěli jim pomoci ke katastrofě, k rozvrácení jako v Iráku či Afganistánu.

    OdpovědětSmazat
  12. Radostná zpráva - STO TISÍC lidí už se ve světě z koronaviru údajně vyléčilo a uzdravilo. Sice samozřejmě ne ze dne na den, ale media nepovažovaly za nutné informovat občany průběžně o počtu uzdravených, zato informovaly denně o počtu nově nakažených, asi aby lidi u internetu mohli šílet strachy a beznadějí. Můžete to šířit dál mezi sousedy - tak snad se výhledově už brzy zbavíme roušek, a začneme si utahovat opasky? To byl totiž asi hlavní důvod rozšíření paniky z nemoci mezi lidmi.

    OdpovědětSmazat
  13. anonym 10.47
    plně souhlasím,také jsem sloužil u pohraniční stráže,takže vím moc dobře o čem mluvíte. Jenom blbec může srovnávat socialismus,fašismus a ještě k tomu islám.Tady už nejde jen o černobílé vidění,ale o to nazývat věci pravými jmény. Na Itálii se všichni papíroví spojenci totálně vysrali,jediný kdo jim poskytl pomoc je Čína,Kuba a RF!!! To jsou pro mne podstatné věci! Činy,ne kecy jak má být zahnutá okurka a na kdy stanovit "den optimismu" Člověk by řekl že taková blbost co dnes předvádějí mnozí opoziční politici (Štětina,jistý principál,Rejžek,Fendrych a mohl bych jmenovat další a další) snad ani není reálná a že je to snad jen sen,ale bohužel i takovéto hyeny jsou mezi námi a nemyslete si že jsou jen vyjímkami. Až sem bohužel dospěl náš pohadrákový vývoj. Je to k zblití!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den.
      Tak si myslím, že se ten můj příspěvek bude hodit právě sem. Když ne - admin to nezveřejní.

      Došel mi email s tímto zněním:
      "Lidstvo dostalo přesně tu nemoc, jakou potřebovalo ....
      Přestali jsme si vážit zdraví a proto jsme dostali takovou nemoc, abychom si uvědomili,na čem nejvíc záleží....
      Přestali jsme si vážit přírody a proto jsme dostali takovou nemoc, aby nám pobyt v ní byl vzácný.......
      Přestali jsme fungovat v rodině a proto nás tato nemoc zamkla do našich domovů, abychom se mohli znovu naučit fungovat jako rodina ....
      Přestali jsme si vážit starých a nemocných a proto nám byla dána tato nemoc, abychom si připomněli, jak jsou zranitelní ....
      Přestali jsme si vážit zdravotníků a lékárníků, abychom zjistili, jak jsou nepostradatelní....
      Přestali jsme mít respekt k učitelům a proto tato nemoc uzavřela naše školy, aby si rodiče mohli vyzkoušet sami roli učitelů....
      Mysleli jsme si, že si můžeme všechno koupit, být kdekoliv a s kýmkoli a proto jsme dostali tuto nemoc, abychom si uvědomili, že to není samozřejmost....
      Mamon nám zamotal hlavu, volný čas jsme trávili v nákupních centrech, proto nám je tato nemoc zavřela, abychom pochopili, že štěstí si koupit nemůžeme ...
      Zaměřili jsme velkou pozornost na náš vzhled a porovnávání navzájem, proto nám tato nemoc zakryla tváře, abychom pochopili, že tam naše krása není ....
      Mysleli jsme si, že jsme vládci této země a proto jsme dostali tuto nemoc, aby nás něco miniaturního, co ani není vidět, mohlo zkrotit, dát nám příručku a trochu pokory....
      Tato nemoc nám bere hodně, ale zároveň nám dává možnost se toho tolik naučit a pochopit, co je v životě nejdůležitější.
      Dostali jsme nemoc na míru ....asi jsme ji jako lidstvo potřebovali...."

      Pěkný den.

      Smazat
    2. Pané Jelinková.
      To je přesně ono,dostat takový mail,sklopit hlavu a makat.Pamatujte na jedno,pokud to bude Boží vůle,ateisté tomu říkají jinak,tak budou potrestáni i ti nahoře,tohle všechno je jen záměrné,ještě víc zbohatnout,ještě víc si utužit moc.

      Smazat
    3. Velmi hezký a pravdivý email. Také přidám názor.
      sem důchodce a tak mám čas se sebevzdělávat a tak si ujasňovat současné dění. Všichni si všímáme,že se na naší malé části ZEMĚ jež je nám dovoleno poznávat něco děje. Majitelé dolaru a nás všech samozřejmě vědí daleko víc. Proto provádějí přípravu na přesun všech mocných ze západu na východ DO Iránu a Číny. Pokud máte čas tak víte, že v Číně jsou postavena nová města s kompletní infrastrukturou - zatím jsou úplně prázdná. "Očista Číny byla provedena za "spolupráce" USA a nyní probíhá v přestárlé a těžce zadlužené Itálii. Toto pravděpodobně proběhne ve všech státech světa a žádné roušky a respirátory tomu nezabrání neboť není před čím se chránit. Je to chřipkové období a starší nebo jinak nemocní=oslabení lidé umírají to je každoročně v té či oné intezitě.
      Majitelé dolaru spustili celosvětovou mediální masáž, aby vystrašily svět,zastavili nesmyslně rozjetou ekonomiku na dluh- auta stejně už není kam dávat a komu prodávat Ti co mají peníze je mají a pod vysoce ziskovou cenou kapitalisté neprodávají.
      Jednoduše řečeno je to další podvod století, který má zachránit dolar se zdravějšími,poslušnějšími a pracovitějšími lidmi, aby se mocným ještě lépe žilo.
      Jak to dopadne uvidíme ....
      Kdo je ten šťastný,kdo vlastní banky, a vlastně celý svět,jak se obecně objevil Federální rezervní systém?
      https://www.youtube.com/watch?v=SA8gILF3dW0&t=330s
      Neuvěřitelné! Rusko pomůže Číně a otevírá zlatou frontu proti USA!
      https://www.youtube.com/watch?v=tVMv6Pbz3Qo
      Břidlicová ropa může zkrachovat a Rusko nakoupí zpět akcie společností v těchto polích za penny. A všechno bude nishtyak. Coronovirus bude klesat.
      SAUDITS GO VA BANK A TRUMP ZTRACÍ ŠANCE. https://www.youtube.com/watch?v=BzKcC4Zcev0&t=107s

      Smazat
    4. 15:06
      Konkretizoval autor mailu taky kým byl ten trest na lidstvo seslán?

      Smazat
    5. Věro díky, Janiš.

      Smazat
  14. Autorem je buď trestající Bůh, nebo někdo, kdo si na něj hraje.

    OdpovědětSmazat
  15. Před hodinou jsem potkal kolegu, který mi sdělil, že takový problém s rouškami a respirátorem, který měl na obličeji, se v Evropě nesetkal. Přitom je řidičem kamionu, který brázdí Evropu křížem kráž...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nevím toho moc, ale díky Čechům žijícím snad ve všech kontinentech, zjišťujeme, že všude probíhá nákupní horečka, začínají být prázdné regály obchodů. Tak proč se stydět, strach je celosvětový. Na druhé straně, skoro nám závidí, jak se podařilo bez organizování shora rozjet vzájemnou pomoc lidí (roušky, nákupy, hlídání dětí...). Dokonce se mi zdá, že jsme mezi sebou vlídnější, tak ať nám to vydrží, možná máme před sebou maraton.

      Smazat
    2. Za problém s rouškami a respirátory děkujme panu 🍄

      Smazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.