Reklama

úterý 17. března 2020

Začal soudní proces v případu obvinění Ruska za způsobení havárie letu MH17 aneb Když je pravda zaměňována iluzí

Dmitrij Sedov
17. 3. 2020   FondSK, překlad Zvědavec
9. března byla v přísně střeženém komplexu letiště Schiphol na okraji města Amsterodamu zahájena soudní jednání v případu katastrofy malajského letadla MH17. Aby byl těmto jednáním udán potřebný tón, vypověděl u soudu dánský prokurátor Theis Berger „o velmi závažných náznacích, že má Rusko v úmyslu zmařit soudní proces“, a že se „velký počet svědků tohoto zločinu obává o svůj život.“


Vinu nesou čtyři obžalovaní – Rusové Igor Girkin, Sergej Dubinskij, Oleg Pulatov a Ukrajinec Leonid Charčenko. Ani jeden se k soudu nedostavil. Tři z nich nemají obhájce a Pulatova obhajuje na dálku mezinárodní tým, který je složen ze dvou holandských a jednoho ruského advokáta.

Prokurátor v závěru své obžaloby prohlásil, že raketa „Buk“, která sestřelila letadlo MH17, byla vypuštěna z teritoria pod kontrolou doněckých spojenců. Také uvedl, že jeden z anonymních svědků obvinění, označovaný jako M58, patřil do spojenecké jednotky, která se nacházela nedaleko místa startu „Buku“. Podle jeho svědectví lidé, kteří výstřel provedli, měli ze zásahu radost, protože jim bylo řečeno, že se jednalo o vojenské dopravní letadlo. Až později se dověděli, že se jednalo o civilní posádku. Kromě toho se podle prohlášení T. Bergera ruské zpravodajské služby pokusily nabourat do počítačů malajských a dánských vyšetřovatelů, kteří se o katastrofu letadla zajímali. „Tato informace vrhá temný stín podezření na průběh celé události. Máme velmi vážné důvody pro tvrzení, že ruská vláda chce zmařit vyšetřování a nebude se ostýchat k tomu použít ani zpravodajské služby. Ruské zpravodajské služby jsou obviňovány z mnoha vražd, kterých se dopustily v různých zemích. Ale my podnikneme všechna opatření pro vyslechnutí svědků za bezpečných podmínek a zásahy ze strany Moskvy neskryjí pravdu o tom, co se stalo.“

„Osud letadla MH17 se stal názorným příkladem toho, jak Moskva vede svou kampaň dezinformací a je jasné, že zatím neskončí“, prohlásila jiná prokurátorka Dedy Woei-a-Tsoi.

Množství a zaměření materiálů, které byly soudu předloženy, vyvolávají pochybnosti o odsuzujícím směru procesu. Zřejmě z tohoto důvodu nebyla soudu předložena k prozkoumání řada mimořádně důležitých materiálů, které by mohly dát událostem zcela jinou podobu.

Začněme u toho, že 12. srpna r. 2014 ministr zahraničí USA John Kerry řekl na tiskové konferenci ve Washingtonu: „Viděli jsme vzlétnutí. Viděli jsme trajektorii. Viděli jsme zásah. Viděli jsme, jak se toto letadlo ztrácí z obrazovek radarů. Takže není žádným tajemstvím, odkud se vzala a odkud byla zbraň dopravena.“ Kerry mluvil o družicových snímcích zpravodajských služeb USA. Ruské ministerstvo zahraničních věcí zde vyzvalo k jejich zveřejnění. Ale jak prohlásila náměstkyně ministra zahraničí Victoria Nuland, „všechny informace, které měla americká vláda k dispozici (včetně tajných), byly předány holandským vyšetřovatelům.“

V oficiální zprávě nizozemské prokuratury se o satelitních snímcích uvádí, že „díky zvýšené oblačnosti nemá Společná vyšetřovací skupina (SSG) kvalitní snímky vzletu rakety, ale má k dispozici jen snímky terénu před a po katastrofě.“ Avšak i tyto „matné“ snímky vyšetřovatelé udrželi v tajnosti a důvody takového počínání nebyly objasněny. Závěr odborníků ohledně těchto snímků by mohl určit nejdůležitější okamžik zločinu: lokaci místa, ze kterého byla vystřelena raketa „Buk“.

Jinou možností, jak vysvětlit tuto zásadní otázku jsou materiály korporace Maxar Technologies, která nabízí služby pro pořizování kosmických snímků v civilní oblasti a která zároveň spolupracuje s Pentagonem. Tato korporace se specializuje na vytvoření komunikačních systémů, sledování Země, obsluhu orbitálních družic atd. Tato korporace nejednou demonstrovala své možnosti monitoringu z vesmíru – zveřejňovala například fotografie neúspěšných startů íránských raket. Ale vyšetřovatelé z nějakého důvodu této korporaci nenabídli pomoc.

Neméně příznačné je také to, že SSG odmítla spolupracovat s ruskými vyšetřovateli a přijmout k posouzení materiály rekonstrukce činu – dvě exploze bojové hlavice „Buk“ v blízkosti modelové kabiny „Boeingu“. Ruské materiály byly zavrhnuty bez prozkoumání. I když v souvislosti s univerzálními pravidly předběžného vyšetřování má být každá verze posouzena zplnomocněnými osobami pro určení jejího souladu se skutkovou podstatou trestného činu. Až poté má být přijata nebo zamítnuta. Tímto procesem ale neprošla.

Ještě podivnějším se stal přístup k informacím německého detektiva Josepha Resche, který je dodnes připraven poskytnout pro vyšetřování materiály senzační důležitosti. Avšak soud s ním odmítl spolupracovat. V roce 2015 Joseph Resch na přání neznámé osoby oznámil, že je tento člověk ochoten zaplatit velkou odměnu - honorář za poskytnutí objektivních informací o zločinu spáchaném na letadle MH17. V r. 2015 přišel k detektivovi informátor, který mu předal dokumenty, týkající se havárie MH17 a následně za ně dostal odměnu 15,5 milionů amerických dolarů.

Joseph Resch informoval o dokumentech holandskou a německou prokuraturu a očekával, že se o ně budou zajímat. Kromě toho část dokumentů zaslal SSG. Ale k dialogu nedošlo. Místo toho zabavili jeho trezor ve švýcarské bance a otevřeli s nadějí, že zde najdou potřebné materiály. Ale žádné materiály v trezoru nenašli a zájem o detektiva opadl. V červenci r. 2019 Resch napsal otevřený dopis SSG, že je připravený předat vyšetřovatelům své materiály. Je pravda, že si určil podmínku – předání materiálů má být provedeno v přítomnosti zástupců tisku. Odpovědí bylo opět ticho. Ale podle zákona o předběžném vyšetřování musí být Reschův případ vyšetřovateli zpracován a má být k němu vynesen rozsudek. A pro nabytí veřejné platnosti Reschových výroků musí být rozhodnutí dílem glasnosti.

Místo toho nabídli vyšetřovatelé soudu kandidaturu pěti anonymních svědků se zašifrovanými speciálními čísly, kteří se stanou hlavními zdroji informací. Jejich totožnost nebude odhalena a tomu bude odpovídat také věrohodnost jejich informací, které zůstanou zcela relativní. Společně s tím soud také informoval, že „jednání potrvají dlouhou dobu a budou obtížná, s jejich koncem počítá v horizontu 5 let“.

Takové množství procesuálních porušení pouze zesiluje podezření v angažovanosti vyšetřování. Nicméně lidé, kteří sledují vývoj událostí, už v této věci nemají žádné pochybnosti.

Svět bude muset sledovat zdlouhavé divadlo v režii pravidel informační války.


21 komentářů :

  1. Proč začínají proces, když rozsudek padnul už v době, kdy to letadlo ještě letělo. Hlavně, aby u té špíny něco nechytli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně. Soud není důležitý, kdyxž je už známý rozsudek.

      Vymazat
    2. Před lety vplula americká válečná loď do výsostných vod Iránu a sestřelila dopravní letadlo plné lidí. Já bych to vzal jako precedens a postupoval bych po vzoru soudců ochránců demokracie v USA. Ona pravda by měla být vždy jen jedna.

      Vymazat
    3. 11:07, no to bude asi v důsledku těch družicových snímků.

      Vymazat
    4. To je typicky soud dneska.
      Nejdrive se obvini pomoci hysterie fakemedeii , kazdy koho je treba ocernit a obvinit.
      Tedy proces od negativni, nepratelske propagandy zakonite vedouci ke zlocinu. Napr. dle sablony::: Rusko je spatny az tak, ze pacha zlociny. A kdyz neni zlocin po ruce casto se nejaky kvuli prave te propagande vyrobi,/ jako False Flag/. Svede se na nej vsecko a dukazy nejsou vitane ani zapotrebi takovymu "soudu"..Kdyz.
      Rozsudek je jiz davne predem urcen..

      Vymazat
    5. Kdo nevi jak tenhle soud dopadne at se prihlasi.

      Vymazat
  2. No naštěstí tahle západní komedie zanikne v záplavě zpráv o koronavirusu.

    OdpovědětVymazat
  3. Vrah Boeingu nad Ukrajinou je známý!
    Tak už je to konečně venku. Pamatuji si, že dokonce Rusové doložili satelitní snímky i s rozlišením čísla letounu, který letadlo sestřelil. Proto skončila činnost komise dřívější a v té nové nesměli být ruští zástupci. Pravdu ale nelze umlčet, vždy vyjde najevo.Tak už ho našli! Proč naše média mlčí? Vrah 300 lidí v malajsijském letadle je známý, "on jen vykonával rozkazy". Prezident Prorošenko ho osobně odměnil, aby mohl zdrhnout k Saudům do emirátů...JMÉNO MASOVÉHO VRAHA nevinných lidí je: DMITRIJ JAKACUD. Ukrajinský SU-25, který sestřelil "Boeing", pilotoval Dmitrij Jakacud. Generální štáb Ukrajinské armády vytrvale popíral přítomnost svého letadla na obloze nad Doněckem, když byl sestřelen malajsijský boeing. Nicméně v průběhu nezávislého vyšetřování získali experti důkazy o přítomnosti čtyř stíhaček SU-25, čísla na trupu 06, 07, 08 a 38, z 299. Perutě letectva Ukrajiny dne 17. července 2014 ve vzdušném prostoru Ukrajiny. O tom je nový dokumentární film žurnalisty Andreje Kuraulova "Jak zemřel ,Boeing?".
    V dokumentu jsou soustředěny a presentovány všechny nejnovější informace o zničení "Boeingu" ve vzdušném prostoru Ukrajiny. Nezávislé vyšetřování expertní skupiny dokázalo, že v osudný den bylo malajsijské letadlo sestřeleno ukrajinskou stíhačkou SU-25 s palubním číslem 08, kterou pilotoval podplukovník ukrajinského letectva Dmitrij Jakacud. Pravděpodobně došlo k omylu s letadlem, kterým se vracel Putin z cesty po Jižní Americe v tom čase a v té jisté letové trase, ale před ukrajinskými hranicemi byl jeho let odkloněn na Bělorusko. I o těchto přípravách atentátu na Putina Rusi věděli a komunikace na vojenské frekvenci to potvrzovala. Atentát připravovala Ukrajina a USA, s přímým souhlasem Obamy!!! Ode dne tragédie až do současnosti původce tohoto zločinu se podle výsledků vyšetřování nachází ve Spojených arabských emirátech. Též zmizela děvočka, která ten den dělala řízeni letového provozu nad Ukrajinou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podrobnosti zde:
      http://www.novarepublika.cz/2016/10/eric-zuesse-dukazy-jsou-presvedcive.html

      Vymazat
    2. Totální pitomost, SU-25 nikdy nenastoupá tak vysoko a je pomalejší než dopravák. Není na to konstruovaný, nemá přetlakovou kabinu a ani připojení na přetlakovou kombinézu s helmou. Pokud by někdo dopředu plánoval útok na civilní letadlo letadlem a měl ve výzbroji stroje jako SU-27 nebo Mig-29, sáhne po některém z nich. Letci, i když jsou to vojáci nejsou pitomci, kdekoliv na světě.

      Vymazat
    3. 0:05, to nic, redakce z blíže známého důvodu zde neustále zveřejňuje lživý text tohoto tapetáře, který navíc dělá z Rusáků naprosté kretény. Mám o případě celkem slušné informace a tenhle příspěvek je blbější než videjka z Bellingcatu.

      Vymazat
    4. Pro 0:05 tak nebylo by od věci se nejdříve podívat na letové schopnosti SU-25 než zde psát blbosti o tom, že nikdy nemůže dostoupat do letové hladiny civilních letadel t.j. 10-11 km

      Vymazat
    5. Pro 10:33 Výkony Maximální rychlost: Na úrovni mořské hladiny: 950 km/h Dolet: 1 950 km
      Dostup: s externí výzbrojí: 5000 m
      bez externí výzbroje: 7000 – 10 000
      maximum při testovacích letech: 14 600
      K tomu, pro vyšší letové hladiny je třeba letět bez raket, bez raket nesestřelí raketou. Při maximálních dostupech se jednalo o testovací, nikoliv sériový stroj s testovací, nikoliv bojovou kombinézou. S výzbrojí max 5000 m a nižší rychlost než je udávaná jako maximální. Ono je to stejně jako když automobilka udává spotřebu na 100, prázdné auto, auto je na válcích a točí přesně nastavené optimální otáčky. Opakuji SU-25 s výzbrojí nenastoupá do letové hladiny 10 km (33 000 ft). Ani omylem. Prázdná nastoupá do maximální výšky jenom s pilotem ve speciální testovací kombinéze, kterou má v pár kusech výrobce a ne bojové útvary, protože primárně je letadlo koncipované jako taktická podpora pozemních jednotek. Cituji z popisu letadla: jednomístný proudový letoun určený k poskytování přímé letecké podpory (close air support, CAS) pozemním jednotkám (ničením tanků, obrněných vozidel a dalších pozemních a případně i jiných cílů). Právě že jsem se dávno podíval, Celá historka vznikla tak, že nějaký iniciativní blbec špatně opsal typové označení a netušil, že proudové letadlo nerovná se stihačka. Pokud by někdo byl napsal SU-24, podivil bych se, kde se tam vzal supersonic pro použití na letadlovém křižníku, ale parametry by se pro podobnou misi hodil. SU-25 je z podstaty svého bojového určení pro tento typ mice nejen nevhodný, ale prakticky nepoužitelný, protože s výzbrojí tak vysoko nevyletí a bez výzbroje si v té výšce může ten dopravák jenom prohlédnout, když mu bude stačit rychlostí.

      Vymazat
    6. oprava příspěvku 11:53 , ne SU-24 ale SU-33

      Vymazat
    7. Vážení plkaři. Opravdu nerozumím tomu, jak můžete neustále plkat o nesmyslech typu Su24? Zkuste si alespoň jednou přečíst oficiální stanovisko Ruské Federace k tomuto případu. Nikde se v něm nedočtete, že by uvažovali o sestřelení Su24 a to z jednoho jednoduchého důvodu - nejsou pro to žádné důkazy. Naopak jsou důkazy, které jednoznačně poukazují na sestřelení jednou z modifikací 9K38 Buk. Sami to to dokonce otestovali, mají s tím bohaté zkušenosti, protože to je jejich zbraň. Navzdory tomu zdejší "sůčková úderka" neustále mele to samé a dokonce tapetuje dokola ty samé nesmysly.

      Vymazat
  4. Co my máme s těmito lháři a pokrytci ze západní Evropy vlastně společného? Nic, u nás je lhát stále ještě považováno za nízké u sýrařů ne, fuj na jejich hlavu.

    OdpovědětVymazat
  5. Naléhavě! 01/01/20 PRVNÍ PENÍZE ZPĚT: EU požaduje, aby Kyjev zaplatil VELKÝ DLH 76 miliard DOLLARŮ. MMF není záchranným lanem, ale LIKE pro všechny země a smyčka se smutným koncem! https://www.youtube.com/watch?v=8ZA5c_1uLqs

    OdpovědětVymazat
  6. Tato trapná "komedie" západních taj.-služeb má další dějství!
    A že ti pachatelé, kteří svůj zločin přičítají jiným, mají ale výdrž! A hlavně drzost.
    Co se o ní praví, že je lepší poplužního dvora ...

    OdpovědětVymazat
  7. K čemu je soud, když viník je předem jasný.

    OdpovědětVymazat
  8. ...úmyslné zabití téměř 300 nevinných při letu MH 17 na Ukrajinou v r. 2014....

    připomínám k tomu pád letadla na skotskou vesnicí Lockerby v r. 1983, údajně po aplikaci pardubického Semtexu agenty služeb z Lybie v tomto dopravním letadle...

    K tomu zmiňuji, kdo už zapoměl, že M. Khaddafi, lybijský vůdce za Stát Lybii, sice se zpožděním, ale zaplatil - odškodnil, byl donucen, pozůstalým po téměř 300 obětech 8mi miliardami USD /slovy:Osmitisícimilionůamerickýchdolarů/.

    Mám za to, že stejná sankce dostihne, mezinárodní společenství tak zajistí, stát odpovědný za pád letadla při letu MH 17.
    Podle zásady: co se nedá( i život) odškodnit ( dolary). lze odškodnit v e l k ý m i p e n ě z i (dolary).

    OdpovědětVymazat
  9. Baví mě, když se onuce deep state samy zesměšní a svým konáním se střelí do vlastní nohy, jako to předvedl ten dánský prokurátor Theis Berger, když prohlásil, že ví „o velmi závažných náznacích, že má Rusko v úmyslu zmařit soudní proces“. Tento okatě formulovaný blábol pro chudé duchem asi nepotřebuje komentář. Jako bych slyšel Urválka a jemu podobné rozehřívat si hlasivky. Už z toho je vidět, co to bude za blábol a lež. Gratuluji justičnímu šaškovi k zesměšnění.

    OdpovědětVymazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.