Reklama

neděle 5. dubna 2020

Čeho je nám po odstranění sochy maršála Koněva naléhavě třeba?

Ivan David
5. 4. 2020
Podle ČTK je nyní naléhavě třeba připomenout právě vydanou monografii o Emilu Háchovi "Prezident lidskosti", o které se ze zprávy dovídáme, že má rehabilitovat tohoto protektorátního prezidenta ZDE. Úkoly se ujal historik Vít Machálek.

Ten také srovnává Edvarda Beneše s Emilem Háchou: "Nápadný rozdíl mezi oběma prezidenty spočíval v tom, že Beneš byl především politik, zatímco Hácha byl v politice člověk." "Machálek poukazuje na úlohu prezidenta Edvarda Beneše, který Háchovi jako předchůdce odkázal jen trosky československého státu, a přesto po válce dosáhl toho, že byl za odsouzeníhodného kapitulanta označen Hácha, a ne on sám", sděluje nám ČTK jenu z hlavních myšlenek díla.

ČTK nám připomíná více podobných nových pohledů na protektorátního prezidenta. Je právě konjunktůra "nových pohledů" a nových myšlenek. Brzy se dočkáme kompletně nové historie. Zdaleka nepodobné reálným událostem. Režimy to potřebují, ale nakonec jim to není nic platné, neboť ohlašovaný konec dějin se nekonal. Naopak, pokračování bude velmi napínavé.

Vhodný výběr námětu a správný úhel pohledu se cení v každém režimu. V humanitních vědách umožňuje dosáhnout profesůry. Známý příznivec Sudetoněmeckého landsmanšaftu Prof. Petr Fiala byl dokonce rektorem Masarykovy univerzity v Brně. Neboť, jak říká Karel Kryl: "...Správná příslušnost je víc, než v botě díra."

Hácha to měl jistě těžké. Pěkně ho ztvárnil Rudolf Hrušínský v zajímavé televizní inscenaci Noc rozhodnutí ZDE. Vít Michálek konstatuje: "Ve své funkci na jedné straně loajálně spolupracoval s Němci, na druhé se nebál intervenovat za oběti německé perzekuce." Gustav Husák to měl také těžké. Na jedné straně loajálně spolupracoval se sovětskými představiteli (dnes se říká "s Rusy"), na druhé straně bránil ještě horšímu vývoji.

Za druhé světové války se v Protektorátu říkal vtip: "Proč má Hácha na stole telefon? Aby mohl do něčeho mluvit." Na sklonku roku 1968 se říkal vtip: "Jaký je rozdíl mezi Háchou a Svobodou? Svoboda je mnohem hezčí."

Rozdílů se dá najít řada. K tomu slouží úhly pohledu a také režimní objednávka. Nicméně Hácha je rehabilitován. Aspoň někým a pro někoho. Husák se trojrozměrného uměleckého ztvárnění nedočkal, takže nemohl být odstraněn. Možná bude po některém z dalších převratů také rehabilitován. Maršál Koněv byl vyjádřen v bronzu. Byl však sňat. Znelíbil se v Praze 6. Kde má stát pomník Vlasovcům to víme, kde bude stát pomník Háchy, to zatím nevíme, ani nevíme, jaký umělec se toho ujme. Volnou tvorbou se moc sochařů neuživí.

Jak zpíval Karel Kryl: "Nám zbývá naděje, my byli jsme a budem." Doufejme. A kdo můžeme, snažme se!

67 komentářů :

  1. Běda vám! Stavíte pomníky prorokům, které zabili vaši otcové. Tak dosvědčujete a potvrzujete činy svých otců; oni proroky zabíjeli, vy jim budujete pomníky. (Evangelium Sv. Lukáše 11,47-48)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Takže zatím podle všeho, nejzajímavější zdroj informací na internetu, se mi jeví Tadesco.org, kde uvádějí, že v Německu probíhá masívní zatýkání sítě pedofilů, každá zatčení vede k dalším odhalením a následným řetězovým zatčením dalších osob. Jedná se o soudce, politiky, státní návladní, právníky, úředníky, bankéře, řemeslníky, muže a ženy. Pokud je toto a mnoho dalšího co zde píší pravda, mnohé by to vysvětlovalo a akce prý probíhá na celém světě. Do Velikonoc má být prý vyčištěno. Mnoho věcí je neuvěřitelných, ale v dnešním zvráceném světě, ne nemožných, chcete-li.
      Hej hou, rudý dědeček

      Smazat
    2. Nahlédl jsem na ten Tadesco a přijde mi, že je to tam samý andílek, jednorožec, všelijaké rytířstvo.
      Je to solidní zroj?! Přijde mi, že ten německý zdroj, z kterého čerpali je podobného ražení. Ve zprávách ČTK jsem žádné informace o podobné akci nenalezl.
      wc

      Smazat
    3. 8:35 no vidíte a v Česku nic. Jsou tu dvě základní možnosti, buď v Česku žádní pedofilové nejsou, nebo jsou pod ochranou státně-zastupitelské mafie :-)

      Smazat
    4. A víte, jaký je rozdíl mezi pedofilem a pedagogem?

      Smazat
    5. Pedofil má dětičky rád a s pedagogem má něco společného, oba dva toužebně vyhlížejí prázdniny. Hej hou, rudý dědeček

      Smazat
    6. Ve smlouvě mezi Českou republikou a Ruskou federací o přátelských vztazích a spolupráci ze dne 26.8.1993 v článku č. 21 se píše následující: Každá Smluvní strana bude na svém území zajišťovat péči o vojenské hroby a vojenské pomníky druhé Smluvní strany, jejich udržování a přístup k nim.
      Z tohoto znění smlouvy plyne, že mezi takové pomníky patří i ten maršálu Koněvovi v Praze, protože se nejednalo o pomník civilní osobě, nýbrž vojenskému veliteli. Pokud tedy vláda ČR nekoná a neochránila ho před svévolným odstraněním, tak se tak stalo s jejím souhlasem. Tím však ČR jednoznačně porušila výše uvedenou smlouvu. To bude mít pro naši zem důsledky, které se nebudou líbit ani vládě a ani občanům této země.

      Smazat
  2. Němci by si Háchu těžko popravili, takže intervenovat mohl. Navíc vždycky záleželo jenom na nich v čem mu vyhoví. Generál Eliáš se zachoval jako voják, vlastenec a zaplatil za to cenu nejvyšší,což je zřejmě málo na to, aby to někomu stálo za knihu, nebo za sochu. Je potřeba makat na zásluhách potřebnějších.

    OdpovědětSmazat
  3. Jenom žvaníš...běž a něco udělej s tím cipem na Praze 6

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A co děláš ty ..., taky jenom žvaníš ..
      A těm cipům v Praze 6 už stejně koule nenarostou ..

      Smazat
  4. To je teda pěkné toho háchu ať těm náckům ztvární „umělec „černý" nejlepší jak na něj Češi močí.

    OdpovědětSmazat
  5. Pane Bagoune, děkujeme za upozornění na chybu.
    Byla odstraněna.
    Díky.

    Redakce NR

    OdpovědětSmazat
  6. Pan doktor David neví, že o Husákovi existuje monografie:

    "První ucelená monografie o Gustávu Husákovi
    Svou první velkou historickou knihu nazvanou Gustáv Husák, která komplexně pojímá životní cestu někdejšího slovenského a čs. politika, bývalého generálního tajemníka ÚV KSČ a prezidenta ČSSR, představil ve Slovenském domě v Praze 31letý historik Michal Macháček.
    Osobnosti Gustáva Husáka (1913-1991) se věnoval systematicky devět let v bakalářské, diplomové a dizertační práci. Jeho velké zaujetí pro téma ocenili školitel profesor Jan Rychlík, slovenský velvyslanec Peter Weiss i další účastníci slavnostního křtu knihy, mezi nimiž byli například profesoři Oskar Krejčí a Vilém Prečan. Macháček hovořil s bezpočtem Husákových souputníků, členy jeho rodiny, historiky a archiváři. »Práce mi dala příležitost potkat celou řadu skvělých lidí, navázat velmi pěkné vztahy,« uvedl. Jak poznamenal Rychlík, »učedník předčil mistra«, protože Macháček dokázal maximálně vytěžit české, slovenské a ruské archivy, v nichž nalezl i dosud nepublikované prameny."

    Když byla monografie vydána, autor musel odejít z akademie věd. Nebylo tam pro něj místo. Nyní pracuje na historii pražské zoologické zahrady. Organizace, kterou současný režim neuznává nebo ignoruje, autora odměnila uznáním.
    http://www.halonoviny.cz/articles/view/46697709

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Knihu jsem četl. Podle mne velmi přesně popisuje jak osobnost JUDr. Husáka, tak politické a historické souvislosti bez ideologického balastu. V porovnání s "díly" "historiků Kosatíka nebo Putny je to "nebe a dudy".

      Smazat
    2. Pan doktor ví, knihu má, ale nedočetl ji, nemá tolik času. Rozdíl je v tom, že ta kniha není režimní objednávkou a snaží se objektivní pohled, nepsychologizuje a nesnaží se prvoplánově "rehabilitovat". To je dost rozdílů...

      Smazat
    3. 9:56

      Jaké máte podklady k tvrzením, která kniha je a která není na "režimní objednávku"??? A četl jste tu knihu? Měl jste ji vůbec v ruce?
      Kdo si tu knihu teda konkrétně objednal? Kdo je to ten "režim"? Babiš, Zeman nebo kdo teda?
      A který režim si objednává knihy od Sýse, od Procházkové a dalších podobných? A který režim si objednává a povoluje tady ten váš webík?

      Necítíte se Davide jako bohapustý žvanil, podvodník, lhář? Nemyslíte, že jen zneužíváte dnešní svobody a demokracie k útokům na ně?

      Samozřejmě, nečekám, že na tomhle přísně cenzurovaném webu tohle uveřejníte. Ale aspoň se nad sebou zamyslete, máte li čím.

      Smazat
    4. 11:00 máte v tom bramboračku. Je možné mluvit o tom, která kniha byla vydána za kterého režimu, potom kým, popřípadě v jaké ideové orientaci, zda za podpory nebo na náklady některé z politických sil. To je tak všechno, bráno věcně.
      Režimem samozřejmě nelze rozumět osoby, byť byly čehokoli představiteli. Slušný člověk oslovuje „pane“ nebo „paní“ popř. titulem. Je pustou demagogií, že názory MUDr. Davida jsou útokem na demokracii. Pokud to tak cítíte, o demokracii pranic nevíte.
      A nakonec, umět číst, věděl byste, zda měl nebo neměl MUDr. David dotčenou knihu v ruce i do jaké míry ji četl.
      Vzato celkem, to co jste napsal, vás charakterizuje jako natvrdlého omezence.
      V jediném se blížíte pravdě, diskuze na tomto webu je cenzurována. Podle mého ne dost moudře, řekl bych dokonce, že v neprospěch věci až trapně. JiH

      Smazat
  7. Poměry se stávají naprosto šílenými, což avizuje, že všeho do času.
    Přímo státnický sloupek, pane doktore.

    OdpovědětSmazat
  8. Emilu Háchovi bych sochu nestavěl. Ale je pravda, že na sebe vzal tu nesmírně těžkou funkci, kdy od začátku bylo jasné, že sám Hácha stěží přežije. Napište prosím, zda funkci prezidenta mohl odmítnout? Já to dodnes nevím. Mohl se vymluvit na pokročilý věk plus na zdravotní stav a Němcům to odmítnout? Myslím, že přímo ani skrytým odbojem proti Němcům jít nemohl, v takovém případě by asi skončil na popravišti jako pan generál Eliáš. E. Hácha byl špičkově vzdělaný, elitní právník a mohl to být i docela jemný člověk, protože pod pseudonymem psal i vydal romantické básně. Není pochyb o tom, že svými důslednými a odvážnými intervencemi u Němců dosáhl propuštění a tedy i záchrany desítek, možná až stovek československých studentů, kteří jinak by zahynuli v koncentrácích! Traduje se, že při jednání (na koberečku) v Berlíně Hitler doslova honil uštvaného Háchu kolem stolu, Hácha byl v šoku a tamější lékař mu okamžitě musel píchnout podpůrnou injekci. Hácha podepsal Hitlerovi souhlas s okupací okleštěné ČSR teprve tehdy, když Hitler pohrozil, že zavolá Goringa a dá mu pokyn k rozbombardování Prahy. (Mimochodem, Prahu nám pak částečně rozbombardovali v únoru 1945 až ti úžasní spojenci Američané, přičemž zahynulo přes 700? Pražanů.) Myslím, že někdy v červnu 1945 se pan prezident Dr. Edvard Beneš vnitřně hodně styděl, že nedokáže E. Háchu dostat ven z vězení, ale veřejné mínění bylo tehdy tak naostřené (celkově není divu), že Beneš se prostě asi neodvážil Háchu podpořit či hájit.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Odpověď na první otázku: odmítnout mohl a měl. Neudělal to a současně nemohl nevědět, co se děje a k čemu se přidává. Neexistuje nic na jeho omluvu. Ti, kdož hledají nějaké omluvy, nehledají omluvy pro Háchu, nýbrž pro spolupráci s nacisty...tak je to. A čeká nás postupně útok na české pohraničí...
      Jindřich K.

      Smazat
  9. Prosím pěkně, přirovnávat k sobě situaci E. Háchy se situací G. Husáka není rozumné. Po sovětské a spol. invazi 1968 G. Husákovi a spol. nehrozila poprava, dokonce nehrozilo od Sovětů ani vězení - hrozilo jen odstavení z politických funkcí, což se posléze přihodilo A. Dubčekovi a spol. Vždyť ani statečný František Kriegel nebyl nikým uvězněn, byl od StB "pouze" dlouhodobě sledován. Situace E. Háchy 1939 byla tedy celkově nesrovnatelně těžší než situace A. Dubčeka a později G. Husáka kolem roku 1968.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Souhlasim.Tahle srovnani vetšinou kulhaji na vsechny ctyri nohy.Trivialni reseni jsou pak na urovni reporyjskych myslitelu.

      Smazat
    2. 0:33 naznačte prosím laskavě, jaká řešení té situace považujete za možná a správná. Po 52 letech to budete mít nepochybně snadnější, než to onehdy měl řečený Gustáv Husák. Onehdá jsem byl z těch, co mu to měli víc než za zlé. Dnes vím o dost víc, dnes se mu ze srdce omlouvám.

      Smazat
  10. Obávám se, že učitelé dějepisu mají dnes za úkol našim dítkám ve školách přednášet, že okupace od SSSR a spol. 1968 byla pro Čechoslováky horší než okupace od Němců 1939. To je samozřejmě obrovský nesmysl a trestuhodná manipulace. Okupaci od SSSR a spol., 1968, jsem i já celých dvacet let prožíval bolestně. Teprve s odstupem dvaceti a více roků jsem začal chápat, že tragédie 1968 byla především nedorozuměním. Pánové Dubček, Smrkovský, Černík a spol. tehdy nejspíš nepochopili (teď dostanu velmi vyhubováno), že když ani po několika schůzkách Varšavské smlouvy (Varšava, Bratislava, Čierná nad Tisou, kterou schůzku jsem zapomněl?) neučiní ve svých ČINECH ústupky, že tím přivodí tragédii. A to se žel stalo. Dá se dokonce říci, že přístup SSSR a spol. v měsících před okupací byl uvážlivý a trpělivý. KSČM dnes tvrdí, že 1968 nebyla okupace, ale "pouhá" invaze. Ten názor sice nesdílím, ale dokáži pochopit, co tím má KSČM na mysli. Zdaleka ovšem nelze souhlasit s násilným odvlečením čs. představitelů 1968. (Dodnes nevím, kde byli nejdřív drženi, zda na území Polska? Paměti A. Dubčeka jsem nečetl.) Poté, co do Moskvy statečně odletěl pan prezident Ludvík Svoboda, on dosáhl uvolnění ostatních našich představitelů, takže se všichni vrátili živi a zdrávi, dokonce (na přechodnou dobu a s výjimkou F. Kriegela) do svých funkcí. Není pochyb o tom, že "slavní demokraté", neboli Spojené státy americké, se ve Vietnamu, také asi v Salvadoru a kde ještě(?) chovali nesrovnatelně hůře než Sověti v ČSSR 1968. Paní M. Kubišová plus paní I. Janžurová by si dneska od KSČM nevzaly kůrku chleba; avšak na podzim 1968 coby mladé dámy, se vydaly před budovu ÚV KSČ(!) A. Dubčekovi ze srdce poděkovat a předat mu dáreček, který však roztržitě a poněkud trapně zapomněly v autě ... Výsostně neuvěřitelné a zavrženíhodné bylo po letech vyjádření prof. Válkové, že za německé okupace od 1939 Češi prý nic moc netrpěli. Paní profesorka veškerého práva se zřejmě nikdy v životě nedozvěděla, že jenom na pražské Pankráci Němci od 1939 gilotinou usekli hlavy více než tisícovce československých hrdinských vlastenců. A na dalších místech Protektorátu Čechy a Morava Němci řadu čs. vlastenců nesmírně krutým způsobem umučili ...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Doporučuji, pro toho kterého ona doba zajímá a kterou jsem také prožil, přečíst si knížky
      Lubomír Štrougal, Paměti a úvahy, Ještě pár odpovědí. Knihy jsou sice rozebrané, ale lze je stáhnou na Alza.cz., každá za 129,-Kč. Knihy mě mnohé události pomohli pochopit v souvislostech. Zejména, jak vlastně ta doba u nás po r.1948 byla zásadně ovlivněna tím, jak jsme se museli podřizovat SSSR. Když jsem to četl tak dnes je to vlastně úplně stejné, ale tentokrát se podřizujeme jinému diktátu. Škoda , že Dubček a spol další šanci naší cesty k sociálně spravedlivé společnosti nedokázali zvládnout a se sověty uhrát, aby nedošlo k okupaci. Doporučuji přečíst.

      Smazat
    2. Už v roce 1992 nám před druhou atestací vykládal normalizační profesor Alojz Janík, že sovětský režim byl horší než protektorátní "už jen proto, že trval déle".

      Smazat
    3. Georg 6. dubna 2020 8:08
      K pochopení nejen roku 1968 je zapotřebí především znát i co probíhalo tehdy v SSSR, především za Chruščova. K pochopení let německé okupace je zase nutno především hledat v souvislosti se zájmy Británie a USA.
      Mám takový pocit, že Německo především po První světové válce bylo vždy používáno jako "páka" v zájmu těchto dvou zemí. A dokud si to Němci neuvědomí a nepostaví se k tomu čelem, a zároveň se nezbaví myšlenek o "Velkém Německu", nemá v podstatě jakákoliv německá představa o "spolupráci" (i v rámci EU) naději na trvalý úspěch. Mám na mysli skutečnou spolupráci a ne to, co se děje dnes v rámci EU (a vůbec už nemíním tím situaci kolem koronavirusu). Jinak budou zase použiti především jako beranidlo na Rusko. Ať se jim to bude líbit nebo ne. Po Rusku dříve nebo později přijdou na řadu i oni.

      Smazat
  11. "Za druhé světové války se v Protektorátu říkal vtip:"
    Já jsem mnohokrát slyšel (po válce) jak se to rýmuje: "Hácha a Hitler je jeho brácha".

    Nicméně, toho názoru bych nebyl, posoudit toho či onoho není snadné. Zvláště v naší společnosti - tak přístupné k názorům jiných...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 6:18
      No blbci zde byli v každé době. Stejně tak i po r. 1968 a ještě dnes si někteří ignoranti neustále připomínají, že jsme byli přepadeni RUSY. Ano hodně dlouho jsem nemněl rá RUSY a při setkáních s nimi jsem jim to dával jasně najevo. Slovy no alespoň že jste přijeli na návštěvu bez tanků. Po r. 1989 jsem vystřízlivěl a přehodnotil co nám Rusové vzali a co nám západ a jeho demokracie "dali. Hotely pod mosty, rozvrácené hospodářství, co se nedalo ukrás to se muselo zničit. Dovolím si podotknout, že jsme na tom hůře než za Rakousko-Uherska. Ale to berte s nadhledem, protože jsem RU nezažil. Ale k tématu.Vy by jste asi dal oproti panu presidentovi Háchovi přednost jmenovci idiota z ČT Moravcovi. Ten by určitě byl akčnější. Stejně jako v našem případě zručný zabiječ králíků Drahoš versus pan president Zeman. Bohužel při další volbě presidenta tam budou opět figurovat šaškové typu křivopřísežníka generála Pavla. FUJ.
      Václav

      Smazat
  12. v Evropském parlamentu dne 18. 9. 2019 podpořili naši poslanci za hnutí ANO, Piráti, ODS, KDU-ČSL, TOP 09 dokument, který se nazývá Společný návrh usnesení o významu evropské paměti pro budoucnost Evropy, takže souhlasili s tím, aby se historie přepisovala podle toho, co nám z Bruselu budou diktovat. Děkuji Vám, pane Blaško a Davide, příště s mým hlasem nepočítejte.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Unknown by si měl usnesení přečíst celé včetně názvu. Pokud má omezené chápání, nemohu mu pomoci.

      Smazat
  13. Jak se člověk může donutit, aby to prezidentování vzal?. Už před 15.3.39 viděl a věděl, že jsme plně ve vleku třetí říše, přesto ve funkci zůstal. Pouhá figurka. Je otázkou nakolik jsme v té době vůbec nějakého státního prezidenta potřebovali. Kdyby nebyl, tak by to byl jasný signál světu, co si o tzv. Protektorátu myslíme. Jenže ono se v té době něvědělo kdo vyhraje, že.

    OdpovědětSmazat
  14. Já jenom upozorním na Hamáčkův záměr,nouzový stav až do půlky května,aby si občané nemohli připomenout první máj,ani osvobození republiky od fašismu.
    Tak pane David,trochu to popožente.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Lukáši, pletete si, jako mnoho jiných, pojmy s dojmy ....zákaz shromažďování není vázán na nouzový stav.

      Smazat
    2. Lukáši 8:21, vy se domníváte, že jakékoli oslavy jsou důležitější, než to, že epidemii Covid 19 bude čeleno s co nejmenšími ztrát a riziky? Když o onom vyvolávajícím viru toho pořád ještě dost nevíme? Neblbněte! Ono stačí, že pendleří žalují stát za jim způsobené ztráty, aniž by je napadlo, že by je stejně tak měli žalovat všichni, kteří by byli v jejich řetězci virem ohroženi? Na životě? Neblbněte.
      Někdo a nějak v mimořádné situaci velet musí, má odpovědnost, informace a odbornost k dispozici. Ten, kdo nic z toho nemá, by měl držet krok, a s prominutím, i hubu.

      Smazat
  15. Porovnávat můžeme osobnosti Háchy a Husáka. Politická situace byla v obou případech zcela jiná.

    Otázka je "proč (to prezidentství) vzali." Abychom mohli odpovědět, musíme uvažovat v kontextu geopolitiky. Hácha měl proti sobě po Mnichovu celý svět. Musel vědět, že proti Německu nemá šanci. Možná mu dělalo dobře, že mu bylo prezidentství nabídnuto.

    Prezidentem se nestane nikdo proti své vůli. Mohu předstírat, že prezidentem být nechci, ledaže mě národ potřebuje a pak se obětuji. To je přístup, který doporučoval Sir Humphry. V Česku byl použit Havlem a čouhá z holínek generála Pavla.

    Husák prezidentem být chtěl. Srpen 68 nebyl československou záležitostí ale střetem geopolitických zájmů dvou mocností a Husák nepochybně viděl, že může ovlivnit, aby se jazýček na váze příliš nevychyloval.

    Jsem přesvědčen, že termín "normalizace" platí především pro vnější vztahy. Husákovi se podařilo dát najevo oběma stranám, že má situaci doma pod kontrolou, takže Západ ani Východ nemají důvod k dalším akcím.

    Husák získal pověstný klid k práci. Výsledkem byly nejen "Husákovo děti", ale i (vy)řešení bytového problému. To vše museli lidé odpracovat. A zjevně to dělali rádi. Stejně jako umělci rádi přijali, že se bohatství a vliv postupně vrátily do jejich kapes a státní vyznamenání na jejich hruď. Jiří Jírovec

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Hácha se stejně jako protektorátní vláda především vzdal jakékoliv myšlenky na záchranu národa, a proto byl zrádcem. Doporučuji zájemcům kdo nezná ke shlédnutí např. dokumenty Semena nenávisti (o K.H.Frankovi) a Opus pro smrtihlava (o Heydrichovi), ale je tam i o Háchovi pár slov ... Ostatně je to z cyklu Potomci a předkové,který je velmi kvalitně natočen. Zabývá se především obdobím kolem problémů s Němci, odbojem za války a poválečným vývojem.
      A to asi také byl ten hlavní rozdíl. Podle mne Husák má v tomto směru naprosto čisté svědomí, protože vždy rozhodují činy a ne slova.

      Smazat
    2. Samozřejmě máte p. Jírovče pravdu, ja bých se ale na to přirovnání Hácha -Husák -dnešek, díval jako na zkratku -oslí můstek -metaforu k pokusům o další "normalizaci", o kterou budou v dnešní přelomové době "reakční síly" usilovat ..
      Maxim Xi 11

      Smazat
    3. 9:15 neodolám a zopakuji otázku, jak byste v té době, na místě prezidenta Háchy, řešil otázku "záchrany národa"? Z jiné pozice ji mohl řešit Dr. Edvard Beneš a další. Nakonec s lepším výsledkem, než který se, při znalosti věci, vůbec dal očekávat. To, jak dopadnul prezident Emil Hácha, bylo důsledkem pochopitelných emocí davu, kdy na korektní reakci neměli tehdejší politici buď odvahu, nebo dost zdravého rozumu. Emil Hácha, za Reichu, nedopadnul stejně jako generál Eliáš pouze proto, že byl okupační mocí považován za žádoucí symbol. Otázkou je, do jaké míry mohla sehrát roli sama osoba Adolfa Hitlera. JUDr. Emil Hácha mohl být právem přesvědčen, že pro národ hraje významně pozitivní roli. Dnes si povšimněte, kdo všechno a proč, by chtěl věšet komunisty. Ostatně soudím, že nebýt blbců, zlí nic nepořídí.

      Smazat
  16. Na Ruzyni přistoupí muž k pasové kontrole.
    Úředník: "Your name?"
    Muž: "Igor Stěpanovič Filin"
    Úředník: "Nationality?"
    Muž: "Russian"
    Úředník: "Occupation?"
    Muž: "No, just visit"

    OdpovědětSmazat
  17. Kritizovat pány E. Háchu nebo G. Husáka v době míru je velmi jednoduché a "hrdinské". Oba se museli rozhodovat ve velmi těžké době a volit mezi zlém a ještě větším zlém. Nikdo si asi neumí představit to dilema, co prožívali. Jenom doufám, že dnešní politici nebudou muset volit mezi "být či nebýt".

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Už pan David postavil do roviny Dr. Husáka a Dr.Háchu. To sice udělat může, ale pak by měl jasně připomenout i to, že Dr. Husák se nepřidal k těm, kdo měli v plánu genocidu našeho národa, atd.
      Jindřich K.

      Smazat
    2. 16:45 Prezident Hácha se "přidal"? Jak to víte?

      Smazat
  18. Již dnes je jasné, jak probíhal převrat na Ukrajině za účasti EU a našeho Fileho a USA. Aby to klaplo tak odstřelovači Gruzie aj. stříleli jak do berkutu, tak i do demonstrantů "Nebeská sotni" a to v zájmu tzv. demokracie.Dnes se na to zapomělo, naše zahraniční politika mlčí a stále hájí tu politiku America first -hanba.

    OdpovědětSmazat
  19. Nehrabejme se v minulosti. Co bylo se nedá změnit. Začněme řešit jak se vyhrabat z těch eu sraček. Ten kdo je ještě dnes obhajuje ať se odstěhuje na vysněný západ a nás neotrvuje.

    OdpovědětSmazat
  20. Nelíbil se ti pomník Koňeva? Tak se ti nelíbily ani výsledky 2. světové války!

    http://svobodnenoviny.eu/nelibil-se-ti-pomnik-koneva-tak-se-ti-nelibily-ani-vysledky-2-svetove-valky/

    OdpovědětSmazat
  21. 9:56

    Jaké máte podklady k tvrzením, která kniha je a která není na "režimní objednávku"??? A četl jste tu knihu? Měl jste ji vůbec v ruce?
    Kdo si tu knihu teda konkrétně objednal? Kdo je to ten "režim"? Babiš, Zeman nebo kdo teda?
    A který režim si objednává knihy od Sýse, od Procházkové a dalších podobných? A který režim si objednává a povoluje tady ten váš webík?

    Necítíte se Davide jako bohapustý žvanil, podvodník, lhář? Nemyslíte, že jen zneužíváte dnešní svobody a demokracie k útokům na ně?

    Samozřejmě, nečekám, že na tomhle přísně cenzurovaném webu tohle uveřejníte. Ale aspoň se nad sebou zamyslete, máte li čím.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Máte velmi zvláštní představu o útoku na režim, ale z dramaturgického hlediska za 1.

      Smazat
    2. Režim si ty knihy neobjednává. Zřejmě jste zůstal podle svých představ někde před čtyřiceti lety nebo možná někde v EU komisi. Tyto knihy vycházejí za soukromé peníze. Takže byste měl být spokojen. Režimní peníze to nebere.
      Podle vás by se měl každý, kromě vás, zamýšlet nad sebou. No, jak vidíte, zveřejněn jste byl a my se můžeme zase vyjádřit k vám. Za sebe tedy řeknu - fuj.
      A už nepište, že vám to nezveřejní, ztrapňujete se tím především vy sám. Takže, především zase vy se zamyslete. Pořád tady jen pletete hrušky a jablka.

      Smazat
    3. 5. dubna 2020 0:51
      opakovaně k 11:00, máte v tom bramboračku. Je možné mluvit o tom, která kniha byla vydána za kterého režimu, potom kým, popřípadě v jaké ideové orientaci, zda za podpory nebo na náklady některé z politických sil. To je tak všechno, bráno věcně.
      Režimem samozřejmě nelze rozumět osoby, byť byly čehokoli představiteli. Slušný člověk oslovuje „pane“ nebo „paní“ popř. titulem. Je pustou demagogií, že názory MUDr. Davida jsou útokem na demokracii. Pokud to tak cítíte, o demokracii pranic nevíte.
      A nakonec, umět číst, věděl byste, zda měl nebo neměl MUDr. David dotčenou knihu v ruce i do jaké míry ji četl.
      Vzato celkem, to co jste napsal, vás charakterizuje jako natvrdlého omezence.
      V jediném se blížíte pravdě, diskuze na tomto webu je cenzurována. Podle mého ne dost moudře, řekl bych dokonce, že v neprospěch věci až trapně. JiH

      Smazat
  22. Ano, je pravdou, že Emil Hácha nebyl politik a že byl obětí své doby. Co jediné mohl udělat, funkci prezidenta po Mnichovu nepřijmout, ostatní už byly hrátky s touto postavou. Ale že by se proslavil snad více než třeba Gottwald, nebo měl větší zásluhy o stát?
    Spolu s Vendou flaškou bych ho řadil na zcela poslední místo v řadě čsl. prezidentů, nezpochybnitelnou jedničkou je TGM a Beneš, i když i oni oba zápasili o existenci ČSR v dobách krutých, ale to byli PREZIDENTI!.
    Co by pražská kavárna říkala takovému pomníku Hitler - Heydrich - Hácha - na podstavci co zbyl po Gruzínci Stalinovi, ty postavy by se zmenšoval v popsaném sledu, levou rukou by se drželi kolem pasu či krku a druhou by heilovali. Myslím, že by to byl pomník odpovídající gusto pražské kavárny, šprymátora i obvodních gaulajterů Prag. A by byste jim nechtěli udělat radost, Jste skutečně takovými sobci. A vysvětlující tabulky by mohly být jednoduché: pod každým jménem by byl počet obětí, - války - holokaustu a našeho státu. A jako vynikající nápad vidím udělat součet pro poučení školáků , 6O milionů lidí povražděno a pak 3 x sláva.
    V dalším příspěvku je vzpomínán masový vrah Churchill a jeho pomník na Žižkově - ten bych přenesl nahoru místo Žižky, když ten se ukázal příliš lidumilný, že nevyhladil Prahu. To by jistě Churchill dokázal levou zadní, jim řízené teroristické nálety také na česká města na konci války navršila pěknou hromadu mrtvol.

    OdpovědětSmazat
  23. Proč toto neřeší a nezabránil tomuto zločinu, náš státní prezident Miloš Zeman??? On toto vůbec neřeší, on je i v něčem právě protiruský a ON TEDY NENÍ VLASTENEC! On vůbec neví, že nás SSSR zachránilo a ubránilo právě i v 68. což Zeman nesmírně právě kritizuje. Zeman prostě pokud nebude řešit NÁVRAT této sochy, NAOPAK PODPORUJE ROZVRAT A ODSTRANĚNÍ NAŠEHO STÁTU A NÁRODU!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Zklidni hormony, vypni caps lock. Kancelář prezidenta republiky už na tu provokaci zareagovala před třemi dny. A co bude dál? To není záležitost na jeden týden...

      Smazat
  24. Hygienici všech zemí, spojte se. Řádí mozkožlout.

    OdpovědětSmazat
  25. Kdo vytahuje do popředí za tichého souhlasu vlády, policie a BIS tyto zkurvený novodobý fašisty? Kdo si dovoluje oslavovat a rehabilitovat vrahy a zrádce? Jak to, že orgány odpovědné nečiní a dovolí tenhle sprostý neofašismus a obrodu fašounských a vlastizrádných rodinek kolaborantů? To nevidí, že jde znovu o zničení samé podstaty státu a existenci národa? Bohužel to probíhá organizovaně v celé Evropě. To opravdu chtějí vypustit druhého jezdce apokalipsy, když již 1. úspěšně řádí po světě?

    OdpovědětSmazat
  26. Hácha to měl pane doktore možná těžké,nicméně:Výňatek z proslovu státního a protektorátního presidenta E.Háchy při příležitosti návštěvy J.Goebelse na pražském hradě v roce 1942:"Děkuji Vůdci za velkolepé vyřešení české otázky!"Toto není loajální postoj,toto je vyjádření zrádce a kolaboranta.A takových proslovů a vyjadření,které Hácha pronesl po 15.březnu 1939 by se vyhledalo více.Takže postoj k Háchovi po r.1945 a po r.1948 byl zcela adekvátní.Eufemistický postoj posledních 30ti let je pouze součástí propagandistického přepisování historie tzv."pseudohistoriky".Jako příklad uvádím vyjádření v jednom pořadu na Čt Nova v r.2010:"Slušný člověk E.Hácha,z kterého komunisti udélali kolaboranta".

    OdpovědětSmazat
  27. Ale pane Palivec, tady přece stávala socha Koněva...

    OdpovědětSmazat
  28. Anonymní 6. dubna 2020 11:00
    Jo, takže si sám sobě odpovídáte? Jste už jinde taky tady. Heleme se, za co se berou prémie v BIS a neziskovkách. Takže stačí na vás nereagovat.

    OdpovědětSmazat
  29. EU ŘÍDÍ APOKALIPSU CELÉ EVROPY. Spousta lidí na tom parazituje a nadšeně tleská i mlaská.

    OdpovědětSmazat
  30. ….potrestat viníky !

    OdpovědětSmazat
  31. Byl jsem v době vstupu vojsk VS do ČSSR u toho. Náhodou jsem byl v té době v lázních v Teplicích na léčení jako voják z povolání. Nebyl jsem členem KSČ a proto jsem v té době vyjadřoval veřejně nesouhlas s akcí VS. Po návratu z lázní do služby to bylo složité. My, vojáci z povolání jsme museli vyjádřit svůj názor k tomuto okupačnímu aktu vojsk VS. S invazí jsem nevyjádřil souhlas a svoj postoj vzhledem k tomu, že jsem neznal pozadí tohoto aktu, uvedl jsem, že vstup vojsk byl dán mezinárodní situací mezi Západem a Východem. A z Armády mne nevyhodili. Dosloužil jsem jako voják z povolání až do důchodu a jako bezpartijní. To znamená, byl jsem na okraji zájmu vojenských orgánů. Vím, že řada kolegů byl pro nesouhlas, nebo kritiku vstupu vojsk vyloučena ze služebního poměru. Ale pamatuji si, že propuštěným bylo zajištěno zaměstnání v civilním sektoru. Až časem a zejména po převratu jsem svůj postoj změnil a vstup vojsk VS považuji za akt, který oddálil o 20 let nástup dnešního lumpenkapitalismu. Když v této souvislosti porovnáváme Háchu a Husáka, musím konstatovat, že mimo toho, že po nástupu normalizace nedošlo k žádným popravám či justičním represím, za to dík Husákovi, zatímco v dobách po 15.3.39 za Háchy docházelo k popravám a mučením vlastenců, resp. odsunům do koncentračních táborů. Možná Hácha pár lidí zachránil, ale okupační moc i podezřelé popravovala a nebo posílal do koncentračních lágrů. Navíc sovětská moc neovlivňovala chod hospodářství a společenského života v naší zemi. Vojáci byli v kasárnách a nezasahovali do života nás občanů. A když porovnáme chování USA v zemích, kam vstoupila jejich bota, tak vidíme nebetyčný rozdíl v následcích. Vždyť agrese ve Vietnamu, Iráku, Jugoslávie.... to byly válečné akty, a v porovnání s nimi, byl vstup vojsk VS "mírovou misí". A to se nemluví co se dělo za hranicemi ČSSR např. v Německu, a existují písemné doklady o tom, že se chystal, naopak přepad naší vlasti vojsky NATO.

    OdpovědětSmazat
  32. Rodina Kolářových = hnus a humus, hanba této země: http://skrytapravda.cz/domaci/3187-cesi-smrdi-a-kadi-uprostred-mistnosti-tvrdi-kamos-havla-kolar-taticek-toho-co-tajne-sejmul-sochu-koneva?fbclid=IwAR1niyOl-TUGGGUW-Uu7UFXnqxTyeaoKo7LonRtHaLRoDK8NIUhOAcv0MdM

    OdpovědětSmazat
  33. V době "stavu nouze" se odstranila socha maršála Koněva. Nejde o trestní čin - ve stavu nouze se skutky posuzují přísně ! Policie by měla konat !

    OdpovědětSmazat
  34. Между тем, в Госдуме уже нашли место, где памятник будет смотреться лучше всего. Зампред комитета по обороне Александр Шерин в интервью изданию «Подъём» предложил установить монумент у здания дипмиссии Чехии в Москве.

    «Я думаю, можно выделить борт, средства, забрать этот памятник и установить его напротив посольства Чехии. Памятник напротив посольства — это будет назиданием им», - сказал депутат.

    OdpovědětSmazat
  35. Lexa 10. duben 2020 8:16
    Mezitím Státní duma již našla místo, kde bude památník vypadat nejlépe. Místopředseda výboru pro obranu Alexander Sherin v rozhovoru s Rise navrhl, aby se před českou diplomatickou misí v Moskvě nainstaloval pomník.

    "Myslím, že můžete přidělit tabuli, finanční prostředky, vzít tento pomník a nainstalovat jej naproti českému velvyslanectví." Pomník naproti velvyslanectví bude pro ně varováním, “uvedl poslanec.

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.