Reklama

neděle 12. dubna 2020

Vrací se socialismus?

Petr Bajnar
Petr Bajnar
12 .4. 2020   SvobodnéNoviny
Z Číny přišel malý nebuněčný virus a nám se hroutí kapitalismus. Ne nemylme se, virus za to nemůže. Je pouze spouštěčem procesu, který doutná světem dlouhodobě.
V roce 1989 jsme prožívali konec reálného socialismu. Ve srovnání s kapitalismem se ukázal ne konkurence schopný. Majitel firmy má větší motivaci k tomu, aby podnik prosperoval než někdo, kdo na zisku či ztrátě firmy příliš zainteresován nebyl. Tržní ekonomika prosperovala víc než plánovací.

Jenže je tu jeden problém. Aby společnost fungovala dobře s volným trhem vyžaduje stabilitu. Stačí přitom jen velmi malý zásah z vnějšku a systém padá. Proč je tomu tak?

Odpověď může být překvapivá. Je to stejný důvod jako ten, který vedl ke krachu reálného socialismus. Je to lidský egoismus, který vždy oslabí každou lidskou společnost na něm založenou, což se nejvíce projeví v čase krize.

Všimli jste si, jak nyní ve společnosti takřka vymizely pravicové neoliberální metody ekonomické politiky? Je zde ještě příliš čerstvá historická vzpomínka na třicátá léta minulého století, kdy hospodářské krizi byl zpočátku dán poměrně volný průběh. Každý jen trošku vědoucí státník si uvědomuje, že nechat nyní působit volnou ruku trhu bude znamenat hromadné sebevraždy tisíců lidí, fronty nezaměstnaných na polévku, tlupy lidí zapalujících auta v ulicích a možná i příchod diktátora podobného Hitlerovi.

A tak aby tomu vlády předešly zvolili jinou cestu. Obrovské finanční investice do ekonomiky. Investice, na které sice zadlužené země nemají peníze, nicméně díky centrálním bankám je především mocné státy typu USA mohou vytvořit prakticky neomezeně. Není třeba již ani papíru a tiskárny. Stačí jen pár kliků na počítači úředníka centrální banky a máme tu z ničeho tisíc, milión, miliardu či bilión dolarů, kolik jen budeme chtít.

Jak dlouho může ten experiment fungovat? Peníze mají takovou hodnotu, jakou se těší ve společnosti důvěře. Je jen otázkou času, kdy si lidé začnou hromadně uvědomovat, že to centrální banky neomezeně vytváří nemá žádnou reálnou hodnotu, začnou se toho zbavovat a pokoušet se to měnit za něco co faktickou hodnotu má. Může se spustit hyperinflace, či to co se v ekonomii nazývá “run na banku”. Lidi v panice se začnou hromadně pokoušet vybírat své vklady, což banky nemající v sejfech příslušnou hotovost rychle položí. A chaos v ulicích kterému jsme se snažili vyhnout je opět tu.

Jaké je tedy řešení? Jsme v pasti, ze které je jediná cesta. Změna filozofie lidské společnosti, která upřednostní spolupráci a solidaritu před bojem a konkurencí. Ale ne v podobě státní direktivy, ale dobrovolně. Pak se objeví i řešení, které například za nějaký čas povede k systému, ve kterém již peníze nebudou potřeba, ač se to dnes bude většině zdát naprostou utopií.

Součástí řešení problému je ještě jedna zásadní věc, o které se bohužel vůbec nemluví. Funkční změna musí být spojena s dobrovolným snížením populace lidí na Zemi. Žádný trvale udržitelný rozvoj neexistuje. Planeta není schopna dlouhodobě snést tolik lidí na zemi, a tedy jen otázkou, zda problém přelidnění se bude řešit na dobrovolné či nedobrovolné bázi. Klimatická změna je reálná a nezmizí jen proto, že tu máme problémy z koronavirem. Příště to může být třeba zase nějaká klimatická epizoda, která spustí všechny společenské problémy, třeba náhlý kolaps Golfského proudu který podle mnohých měření nebezpečně slábne díky tání grónských ledovců.

Jak je to tedy. Čeká nás socialismus nebo se opět regeneruje kapitalismus? Jsou to jen ismy. V egoistické společnosti bude socialismus i kapitalismus zlem. Ve společnosti, kde egoismus bude v rovnováze s altruismem budeme zažívat ráj bez ohledu, zda bude formálně více připomínat kapitalistickou či socialistickou formu vlády. Článek jsem zvolil jako příspěvek do diskuze o tom, zda současný situace vede k návratu k myšlenkám a postupům socialismu.


92 komentářů :

  1. Reálný socializmus vůbec nezkrachoval , ono tu lidem za Husáka něco chybělo , někdo hladověl , klepal se zimou , neměl byt , zaměstnání , nemohl mít auto , chatu , jezdit na dovolenou k moři ? Stát snad zkrachoval , nemohl splati své závazky , vyplácet penze , byl zadlužený ? Byla studená válka a lidé o západu nevěděli nic , proto skočili na krásné obaly a netušili co je uvnitř ! Dnes jsme na tom daleko hůř než v roce 89. , stát je zničený , rozkradený , zadlužený , jsme jen nesvéprávná nsoběstačná německá a bruselská kolonie , skoro nic tu už Čechům nepatří !

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vzal jste mi slova z úst. Ten autor asi žil na měsíci. Že tu nebylo v některých odvětvích zboží tak rychle, jako na Západě, který je založen na rychlé obměně zboží za účelem dosažení co nejvyššího zisku., přece normálnímu člověku nemohlo vůbec vadit. Televize se nekupuje na dva tři roky a auto se nekupuje na pět let. Nejdůležitější pro život je dostatek kvalitních potravin a surovin pro jejich výrobu, dostupnost bydlení a dobrá kultura. To všechno jsme tu měli.

      Smazat
    2. To snad nemyslíte vážně. A ty dluhy, které zde v průběhu třiceti let udělali společnou rukou naši demokraté, ty patří komu? Či si snad myslíte, že k jednomu biliony a šesti stům miliardách korun dluhu se bude hlásit Evropská unie, Německo či Andora? Vždyť ten dluh patří Čechům! Alespoň že něco máme.

      Smazat
    3. Ano je to tak. Pravda je úplně opačná, když západ měl krizi v Sovětském svazu byli prázdné regály (vyhlásila se pro exportní politika - za babku se vše prodalo západu). Západ žil ze zdrojů socialistického bloku a socialistický blok dokázal i tak pomáhat rozvojovým zemím. Problém je, že řízení světa se musí stát otevřeným dehermetizovaným. Nyní je to o nás bez nás, řízení je realizováno obcházením vědomí davu. ÚV SSSR zradilo a prodalo socialistický blok a blokovalo jeho konkurence schopnost. Jak to fungovalo, přijalo se obchodování v dolarech, to by Stalin nikdy nedovolil. Blokovali se inovace prodloužením schvalovacích termínu ze dnů na měsíce, kybernetika se vyhlásila jako pavěda a to už měli projekt na řízení hospodářství pomocí počítačů už v roce 1968 (ale západ vydal šikovný článek, kde se ten systém přecenil a tak se funkcionáři lekli, že přijdou o koryta). Zastavil se a prodal vesmírný program (dodnes se léta na Ruských raketách z té doby). Začala se pěstovat kukuřice a mnoho a mnoho dalšího a i tak rozjetý socialismus trvalo marxistům

      (ne komunistům - byli to převlečení Marxisté a šikovně diskreditovali komunismus=komunita + komunikace, Stalin odhalil chybovost Marxismu v díle "Ekonomické problémy SSSR" - jednal pouze v jeho rámci, prokoukl ten podvod hned od začátku, ale převzal řízení a vedl svět ke skutečnému komunismu, kde nebude menšina parazitovat na většině - sociálně spravedlivá společnost - dnes si o ni můžeme jen zdát, protože prachy, prachy, prachy a budeme rádi, když se ze světa nestane jeden velký koncentrák, za vlády Stalina nesli funkcionáři zodpovědnost za svoje řízení a to se těm vyžírkům nelíbilo)

      zprotivit lidem půl století a to do dnes žijeme z výdobytku té doby o zdravotnictví jaké máme si může západ jenom nechat zdát. Západ sám bez dotace socialistického bloku je neživotaschopný a proto musí přijít přeformátování světa.

      Smazat
    4. Jestli se máte hůř než za komunismu, je to jen váš problém. Je to problém vaší nevzdělanosti, neschopnosti alenosti. Takže je to vlastně naprosto v pořádku

      Smazat
    5. Souhlasim, nezkrachoval! Krachuje jen kapitalismus svou zravosti a bezohlednosti. Jedina nadeje pro lidstvo je SOCIALISMUS; nikde neni napsano, ze v nasi zemi treba ho musi ridit komuniste. Ale copak jina stana ma zajem o lidi? Kazda jen o sebe. Kdyby byl socialismus ve vsech zemich sveta, nebyl by ani coronavirus, lidi vsude by si zili jak v raji. Zkratka BOZI KRALOVSTVI NA ZEMI. Ale copak Cesi nejsou nejvetsi ateiste na svete? Jaka je jejich sance na krasny zivot a vubec - na preziti? Asi nejhorsi ze vsech, nevyprodukujeme si ani tolik, co snime. Maji prvni sanci na vymreni, zasluhou odchodu od socialismu!

      Smazat
    6. Uplynulo 30 let od převratu. Je co jíst, díky domům a bytům, vystavěným za socialismu, je kde bydlet. Přesto to není až o tolik lepší, kolik si mnozí v roce 1989 představovali. Jejich díl společnosti si totiž přisvojili dnešní bohatí lidé. Ani ne tak díky schopnostem, ale kvůli bezohlednosti, korupci, podvodům, kamarádství s úředníky a zlodějinám na všech úrovních. Vše pak završila Klausova amnestie. Hůř se asi dnes nikomu nedaří. Ale o mnoho lépe také ne. Kdyby tady byl reformovaný socialismus, asi bychom na tom byli lépe.

      Smazat
    7. Materielne se mam o dost lepe nez za "komaru", ale osobni svoboda mi byla ukradena a mam overeno, ze tatinkove mych kolegu (jsem o dost starsi nez vetsina mych kolegu - v HiTech firme) to citi obdobne. takze to asi nebude jen "z moji hlavy".

      Smazat
    8. Jo to jsou jen plané řeči socialismus nezkrachoval ale byl zničen armádou která nás osvobodila. Komunističtí vládci se pod pohrůžkou nemohli bránit a musely vše odevzdat kapitalistům kteří vše rozfofrovali a zadlužili Český stát.

      19:52 Vy jeden „inteligente" každý nemůže být podnikatel a okrádat svoje bližní kdo by na vás vychcánky dělal. Že se má většina hůř tak to je v pořádku?

      Smazat
    9. 16:46 plný souhlas. Ještě jen doplním, že byty byly zdarma nebo za malý příspěvek například 30000 Kč za tří-pokoják. Zdravotnictví bylo zdarma a na dobré úrovni. Školství bylo nesrovnatelně lepší jak je v současnosti. Naše země byla po všech stránkách soběstačná. Teď jsme bohužel kolonií západu.

      Smazat
    10. 19.52 Co bezdomovci , nezaměstnaní , exekuce , neustále rostoucí ceny potravin , nájmů , energií , státní dluh ? V roce 1978 jsme se měli daleko lepší než v roce 1948 a bez dluhů a všechno tu patřilo Čechům , dnes jsme jen rozkradená , zadlužená nesvéprávná bruselská a německá kolonie ! Nezapomínejte , že byla studená válka , myslíte , že bychom dnes mohli udržovat 200tisícovou armádu s 5 tisíci tanků a objekty CO nebo industrializovat Slovensko ?

      Smazat
    11. 23:20, podnikatel okrádá své bližní? Vy jeden ubožáčku.

      Smazat
  2. Předpokládám, že všichni, co souhlasí s radikálním okamžitým dobrovolným omezením počtu obyvatel planety, půjdou jako "jeden muž" OSOBNĚ nám, hlupákům, příkladem. Jeníček přece taky chtěl po Ježibabě, aby mu ukázala, jak se má sedět na lopatě ...

    Pokud to chtěl autor dát jako příspěvek co dál, jestli to či ono, zvolil poněkud zvláštní a podivnou formu. Udržitelný trvalý rozvoj ve směru a smyslu expanze opravdu neexistuje, to je právě teď vidět u další krize, ale trvale udržitelný život je možný. Ovšem za celé řady předpokladů. Prvním a možná tím nejdůležitějším by bylo změnit výuku a vzdělávání ve školách a pak měnit morálku lidí ve směru spravedlnosti, poctivosti atd.. To je běh na dlouhé tratě. Jenže kdo se o to zajímá ví, kam vede současná "ulička" euroatlantického" školství, bez ohledu na rozdíly v jednotlivých zemích. A kdo "zaručí", že ti, co jsou "u vesla", se vůbec "vzdají"? Nikdo a ani pochopitelně nemůže. Protože u minulých zásadních změn tu byla již delší dobu přítomna nějaká další "vize", myšlenka jak dál. Dnes ta vize je jaká? Nevšiml jsem si, že by kromě mnoha roztříštěných a nesourodých skupin, se sebou navzájem nesouhlasících, po světě byla nějaká ef ef poctivá "historická" nabídka, která by měla sílu se prosadit. O to se dosavadní "pánové a dámy" dobře starají. No, možná jenom pro stromy nevidím les.

    Virus nevirus, ekonomická krize by přišla tak jako tak. Za pár let budou všichni poslušně papouškovat, že ta krize byla "jen a pouze" dopadem koronaviru a tím vinou Číny, která takto ... no nevím co se všechno stane, že jo.
    Prakticky se nemůžeme vyhnout chaosu ať už "domácího" neklidu nebo válečnému, protože se pořád dosud téměř všechny problémy řeší zbraní, silou. Nebo si myslíte, že se tak už znovu při de facto radikální změně nestane? Přijde nějaký svatý muž či žena (nebo že by "dítě" Greta?)a mávne kouzelným proutkem? Stačí se podívat jen u nás, jak se určitými kruhy rozeštvávají a ničí mezinárodní vztahy, domácí politická "kultura", vztahy mezi lidmi.

    V tomhle případě nejspíš a raději: Hloupý Honzíček

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Za pár let že budou lidi " poslušně papouškovat"anonyme 16.59? NE! Už za pár týdnů budou papouškovat a ukazovat fotky v rouškách, jak vypadali jako blbci! Ha ha - he he. Nojo no. Dyť to znáš... a tak. Takhle se bude brebtat. Akorát ti, kteří na to doplatí tvrdě - aktivity, které jsou úplně umrtveny a už se neobnoví - ti se šklebit nebudou. Budou zadluženi na nájemném, na daních, podporováni rodinami ( ti šťastnější) časem seženou nějakou práci ( ti šťastnější).Nic není jednoduché - a v ČR? Už vůbec nic. A už hodně dlouho.

      Smazat
    2. 19:52 těžko to pochopíte, současný režim, to je takový ten závod o místo na slunci. Dokonce závod, kde se nesoutěží až tak sportovně. Platí ovšem to, že někdo je první, vítězí a někdo, nutně, musí být poslední. Do jisté míry je to i dědičné. A talent pro tuto disciplinu, místo na startu, startovní číslo? To je rozdáváno podle jakých pravidel? Víte vy, chytrolíne, že pokud "se máte", měl jste spíš jen a jen kliku, než bůhvíjakou zásluhu? Vy jste se obdařil, osobně, schopností či talentem? Vy máte zásluhu na tom, že jste se nenarodil s IQ pod 100? S čím se tedy tady vytahujete? Na koho?

      Smazat
  3. Výsledkem bude to, že ten kapitalismus zachráníme socialistickými metodami. Všichni nadiktují o kolik přišli a stát, který tady už nejméně třicet let není žádná chůva, jim to vysolí. To se nám to podniká, když nám to druzí platí.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Něco tak odporného! Tak hnusně nepřejícího! 17.01 - jste vůbec ještě člověk?Jak si tak nejspíš vytahujete pravidelně důchod z kaslíku, spolehnutej, že to tak musí být do smrti - těm ostatním, kteří se snaží a pracují, teď jim krachují obchůdky ( papírnictví a další, dluží na nájemném a na daních,)přejete, aby vypadli pod mosty? Je mezi námi plno šmejdů,(a na diskuzích novinek zvlášť) kteří se neštítí přilepšovat si "na stáří" pronajímáním všelijakých špeluněk -a hodně draho! Dřou lidi z kůže, a tím dřou i stát, protože ti, co na nájem nevydělají, dostávají od státu podporu na bydlení a už dlouhodobě - ale to šmejdům vůbec - ale vůbec nevadí! Tenhle socializmus, ze kterého oni se mají jak prasata v žitě - je podle nich v pořádku! Kdyby "stát" nedělal z komára velblouda, a choval se státnicky, nemuselo se teď řešit vůbec nic. Tisíce lidí umrzly na ulicích -a nic. A najednou takové drama! Vy věříte té péči o lidi? Tak proč zůstaly otevřeny zrovna trafiky a prodej tabáku a cigaret - (šííííleně škodí zdraví - ne?) zatímco malé krámky se suvenýry, papírnictví, pekařství a další - musely zavřít? A tak dále - ale to je zbytečné! Stát že není chůva? To teda skutečně není! Vytvořil a vypiplal si své zbohatlíky a milionáře, těm se přistrkuje pořád, dotace semhle, dotace tamhle, korupce jak prase, pořád si mezi sebou přistrkujou a dohazujou kšefty - a přesto se najdou nepřející lidské zrůdy, které nepřejí obyčejným lidem, co se snaží - vůbec nic! Je to prostě lidský odpad - v ČR nic zvláštního.

      Smazat
    2. Obávám se, že příspěvek 17:01, ťal do živého a stručně popsal to, co se tu děje. Takže zachraňovat se bude, ale za peníze všech a zisk z těchto investic budou kasírovat jen někteří.

      Smazat
    3. Anonymní 12. dubna 2020 18:31
      Není to nějaká psychická porucha neustále argumentovat důchody? Oni si je taky museli vydřít, jestli vám to nedochází. Jste jeden z těch, co museli zavřít a neměli žádnou rezervu? Inu, soukromník je vždy lepším "hospodář", než stát. Vždyť máte co jste chtěl. Tak co se čílíte? Zřejmě však trpíte podle textu nějakou zvláštní schizofrenií.

      Smazat
    4. 18:31 Doporučuji vám zopakovat si hesla z dob zakládání zdejšího kapitalismu. Je to velmi poučné, třeba, že stát je špatný hospodář. Tak se laskavě předveďte, pochopitelně za své. Určitě jste si, jako správní hospodáři vytvořili rezervy pro zlé časy. Ano hnusně vám nepřeji, byl jsem vychován v duchu vašich hesel. Ani jedno z nich o lásce k bližnímu nepojednávalo, pouze o tom co stát všechno neumí a najednou by to mělo být jinak. Proč?, že jde o vás? Kde jste byl, když šlo o ty druhé ?

      Smazat
    5. 18:31 nebýt hlupáků, zlí nic nepořídí. To si přeberte.

      Smazat
    6. Samozřejmě, že rezervy jsou vytvořeny. Ale teď by bylo třeba do těch rezerv sáhnout a začít se uskrovňovat a to je mnohým zatěžko. Skončil by luxus a museli by třeba z nakradeného něco i prodat. A najednou by měli tolik, co "socky". STRAŠNÁ PŘEDSTAVA!!! Tak ať se jim teď tu bývalou životní úroveň socky složí!

      Smazat
    7. 18:31
      To bylo řevu v roce 1989 na konci roku, že teď se bude každý starat o sebe a získá to, co se mu podaří "urvat" v "poctivém boji". Vás vůbec netrápí, co ostatní lidé. Uvědomil jste si, že přes to všechno je většina lidí "jen" v zaměstnaneckém poměru? Že oni si mohou jen "nahrabat něco kolem průměrného platu"? Uvědomujete si, že aby jeden se měl lépe než statisticky, musí odpovídající počet lidí mít podprůměrné mzdy? A jestliže plat je dejme tomu, ať jsem přející, a jen pro tento příklad, toho úspěšného 100000,- měsíčně, pak kolik lidí musí mít podprůměrnou mzdu, aby se to vyrovnalo do průměrného výdělku - a zase jen pro tento příklad a aby se to lépe počítalo - 20000,-? A musí s tím žít, musí mít aspoň nějaké rezervičky, protože si nejspíš musí zavolat vás na nějakou tu službu nebo koupit u vás nějaký ten výrobek a třeba i nevýhodně, podle toho co děláte? Někde je tady příspěvek, že když někdo vydělává méně, pak mu to patří. Ten, kdo tohle napsal patří ve slušné společnosti k maloměšťáčkům, stejně jako vy, který by nejraději dělal to, co dělali v minulosti v několika vlnách Britové se svými chudými, bezzemky a nemajetnými. Oni je věšeli na stromy podél cest jen za to, že neměli nějaký ten majetek a byli prý pro království zbyteční. Vy byste tleskal právě těmto Britům, kteří zlikvidovali také značnou část obyvatel Irska a v počátcích otrocké práce v Americe je tam - Iry - využívali jako otroky. Mnohem levnější než ty černé pleti. Vy byste tleskal policajtovi za První republiky, který rozbíjel svůj obušek nezaměstnanému za velké krize o hlavu. Vy byste souhlasil s výroky soudu v povídce od Jaroslava Haška Vzpoura trestance Šejby (můžete se na to podívat ve filmu Haškovy povídky ze starého mocnářství) a byl byste minimálně stejně k smíchu. Kdyby váš postoj nebyl k pláči.

      Smazat
    8. 21:07 No vidíte, jak jste se svými naivními kolegy,z listopadu 89, všem zavařil. Slovo hlupáky z humanitárních důvodů vynechávám. Doufám, že si nic přebírat nemusíte. A teď sypejte zachraňovat byznys, zaplňovat díru na trhu a požádejte o pomoc neviditelnou ruku trhu,případně se rekvalifikujte. Návodů jste těm "druhým" rozdali habakuk.

      Smazat
  4. Nějak se živit musím

    Na to kladu právě důraz.
    V mládí utrpěl jsem úraz.
    Do zadku mne štípla včela.
    Od té doby politicky žiji zcela!
    Udílím své vznosné rady.
    Zde zakázka, prachy tady.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Super anonyme 17.14 - velmi pěkné verše, dobře vystihující současnou realitu. Je vidět, že jsou mezi námi ještě normálně myslící a cítící lidé - příjemné oživení toho bulvárního mediálního zmaru, který už je kolem nás několik týdnů každý den. Tak alespoň ta neděle velikonoční, když přinese trochu legrace, je povzbudivá.

      Smazat
  5. Nevím, jak může zvíře dělat něco dobrovolně. Co to je za blbost.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 17:17
      Přesně tak. Všemocný bude muset vymyslet dokonalejší zvíře, jinak to nemá řešení.

      Smazat
  6. Zatím, a doufejme že jen dočasně, má řešení v rukou ten, kdo vládne financím a to včetně depopulace, která je nezbytná. Vinou, či díky obrazovým informacím je celý třetí svět zpraven o životních standardech rozvinutých států a zcela přirozeně si činí nárok na totéž. Není neočekávané, že stimulovaný pohyb populací je přípravou budoucího neklidu a může být součástí depopulačních řešení, stejně, jako různé formy ekonomické (sociální) nebo biologické diverze. Pokud mají prst na finanční (a informační) spoušti psychopati deep state, je lidstvo jako celek ohroženo a nelze očekávat racionální ozdravné řešení.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 17:31, konečně příspěvek, ve kterém se nemlátí po hlavách zastánci socializmu s rádobykapitalisty. Jakoby právě posledních 50 nebo 100 let bylo tím rozhodujícím obdobím v dějinách, kterými se stále cosi převaluje sem a tam.
      K té depopulaci. Pokud k tomu vládci peněz směřují (a nejspíš zcela jistě určitě ano), dělají to rafinovaným způsobem. Populační explozí v Africe. Odhad na rok 2050: 2,4 miliardy lidí. Dvakrát lidí, dvakrát tolik problémů než dnes. Takže asi nelze opravdu očekávat moudré (dovolil jsem si nahradit za to racionální) ozdravné řešení.
      wc

      Smazat
  7. ZADNY STRACH z budoucnosti, panove prispevkari !
    Vim urcite, ze dokaze-li America zvladnout vrazedny virus, tak bude mit znovu, prudky ekonomicky vzestup (konjunkturu) a nektere staty v Evrope, bude mit v zavesu (ve vleku) !

    Me nejvice vadi to, ze nemohu napsat, co mam na mysly a co vim !
    Napr. v nasi vesnici penzistu (Gated community) ziji lide vysokeho spolecenskeho postaveni a jeden z nich se zna s ruskym presidentem Putinem o kterem mluvi positivne.
    (Oba dva mluvili spolu nemecky !)

    Mame zde 2 vysoke dustojniky od policie z New Yorku a jednoho vysokeho dustojnika od NAVY. (Velitel velke valecne lodi.)
    Tito lide se netaji svymi nazory a proto vim, ze bude v budoucnosti dobre. Problem je virus - proto jsou zavrene firmy a nezamestnanych jsou ted MILLIONY !
    nick honolulu

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Konecne se objevil spravny vecny a vystihujici prispevek svetobezce ktery vi a obcas i napovi Timto doporucuji redakci aby uvolnila prostor pro zde vystupujiciho napovedu neb jedine tak lze zachranit celou zemekouli pred zkazou ktera diky Putinovi a Cinanum obecne zachvatila celou zemekouli
      Jedine juesej v cele s Presidentem Trumpem a jeho rodinnymi poradci, Pompejem a dalsimi odborniky v cele s Pentagonem AIPACEM, CIA a 17 vyzvednymi sluzbami lze jeste svet zachranit
      Proto zadame durazne redakci pro vytvoreni prostoru zde vyse zmineneho Honolula-Rednecka a ne stale mazani alebrz on se nemuze vyjadrit v plne razanci coz je jiste skoda nevycislitelna neb stado nedouku ZDE neni schopno vubec pochopit chod dejin

      Smazat
    2. Diky za informace z vasi community ,jiste zijete na ostrove Palm beach s jednim mostem a lokaci to pouze pro bohace.Chapu ze rocni clubovy prispevek $ 200 000 pro golfove hrace Vaseho formatu v je neco jako stipnuti mouchou ale presto nekolik tenisek od firmy Nike po triceti tisicich by Vas jiste potesilo vice .Ale je to pro naseho Presidenta T tak nas to vubec nezlobi Ja mam podobne problemy ziji v Bewerly Hills vedle znamych hvezd v dome ktery me stal zhruba 16 milionu ale casem ziskal dvojnasobek diky spravne a rozvijejici se economii rizenou tou spravnou pazi. V pripade potreby zde vyslete signal hu-hu-hu a ja se okamzite ozvu s pomoci vam Americane Honolulu a hlavne piste piste. Hurvinci to potrebuji vzdyt ziji v temnu a neznalosti diky nekterym censorum ,jiste vite o kom ze naznacuji ,ze??Zdravi vas ctenar Penkava Frantisek

      Smazat
    3. V okolí Honolulova dřevěného baráku se zřejmě běžně potuluje Putin a jiné celebrity a rozmlouvají tam s kdekým. To je asi v USA normální potkávat světové lídry nebo osoby z jejich blízkosti jen tak normálně na ulici. Jinde, pokud máš ohromné štěstí, vidíš jen kolony pancéřových aut jedoucích ohromnou rychlostí po vyklizené ulici se zavařenými kanály a snipery na střechách, ale na floridské pláži nebo v ulicích New Yorku to tak není.

      Anebo se Ross Hedvíček, alias Honolulu, malý úředníček De Beers v JAR, nějakým záhadným způsobem dostal do vybrané společnosti elitních důchodců, kteří byznys nebo politiku už pověsili na hřebík a žijí si poklidný život z renty.

      Smazat
    4. 2154
      Proč ta sebekritika?

      Smazat
    5. Lulu, stačí jen čučet na zprávy ze zaslíbené země, USA. Přes internet máme šanci sledovat tv CNN, Fox.. Vedle mněknoucího Trumpa, jsou velmi zajímavá svědectví přímých účastníků tragédie v NYc. Kdo umí jen trochu anglicky se dozví skutečný stav. Mně např. překvapily ochranné obleky zdravotníků v 1.linii střižené z četných igelitivých pytlů na odpadky.
      To nebylo vidět v Číně, ani Itálii. Všech lidí v USA je mi mi opravdu líto jsou na tom stejně, jako celá planeta. Tak Lulu co ty a to ?

      Smazat
  8. Nevím, nebyl jsem přítelem socialismu a komunisty jsem mněl rád jako voštinu v prd..i. Ale už po hadráku a výjezdech komediantů mezi "Hloupé" venkovany" a při tom jaká opravdová lůze se najednou vynořila a začala vystrkovat drápky jsem zpozorněl. Při poslechu Klause staršího jak neviditelná ruka trhu vše zařídí a že vlastně veksláci jsou jedinýmai dobrými obchodníky jsem už s těmito nechtěl nic mít. Snad proto jsem voli republikány. No media se tenkát střehbitě vrhla na Sláddka a jeho hospodaření s penězni strany. A jak to dopadlo to víme všichni. Do vývoje zasáhla neuvěřitelných způsobem TV Nova akčními zpravodajstvími a naproso vymyšlenými historkami. No a Železný podlehl kouzlu medialní moci, že mu jiní mocní ukázali kam paří. A stát zaplatit za jeho debilitu.(tedy my všichni) stejně tak jsme zaplatili za Klausovo hokus-pokus o přerozdělení majetku nás všech. Kuponová privatizace (něco jako tehdy velmi populární skořápky zabrala. Miliardový majetek zmizel jak mávnutím kouzelného proutku. A ten který to zavinil dodnes nám tvrdí, že to bylo to nejlepší co nás mohlo vrátit mezi svobodné státy. Hajzlové nás prodali. Také zavinili naprostý rozklad soudního aparátu. Protože i soudci rychle pochopili že se jim otvírá cesta k bohatství a prosperitě. Školství, které bylo celkem dobře nastavené na potřeby socialistického hospodářství Klaus a jeho pomocníci naprosto zničili. Ten neskutečný idiot který rozumí ekonomii asi tak jako Kalousek (ale toho omilostňuje skutečnost, že nikdy ekonomii nestudoval).
    Po otevření hranic mladí vystudovaní za státní peníze(tedy peníze nás všech) začali vyhledávat práci v zahraničí. Vzhledem k tomu, že naše škoství ještě naplno nebylo zničeno tak samozřejmně nacházeli velice dobře placenou práci v zahraničí. Na rozdíl od sportovců kteří byli prodáváni. Tito doktoři, inženýři zdravotní sestry odcházeli a neu hradili ani korunu za státem jim umožněné bezplatné vzdělání.
    Proč jen Klaus nezůstal se svými experimenty na západě!
    A mnoho dalších darmožroutů.
    Takže článek je pro mne jen takový poloviční blábol, který opět jen plive na to co se zde od r.1945 vybudovalo. Netvrdím, že pro nás RVHP bylo nějak zvlášně prospěšné (vzhledem k naprosté debilitě tehdejších sovětských vedoucích činitelů), ale naprosto nám nezabrali závody,neničili zemědělství ani škoství a zdravotnictví.To vše nám ukradl západ za velké pomoci našich zrádců a naprosto debilních záklonů. Jo rozdávat z cizího to jde dobře, ale něco vybudovat do Klausové a podobní ignoranti neumějí. Stejně jako dříve byl západem vysoce hodnocen Klaus a po něm ožrala Havel. Tak dnes už je jen jediná (parlamentní strana) SPD.
    Ten hnůj co se po hadráku vyrojil a nacpal do parlamentu a naprosto nesmyslně ustanoveného senátu nás zavede tak jedině do úplného zničení a vyrabování našeho státu.
    Václav

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Přemýšlel jste, proč se ti největší hajzlové snažili Klause odstranit? Proč Špidla začal dělat stomiliardové dluhy a dostal funkci komisaře? Koho jste v té době volil? NWO a Soroš lidkvidují národy, kde jsou voliči hlupáci. Přemýšlel jste o tom, kde by skončil majetek státu, kdyby nebyla kuponová privatizace? Rozkradli by to zadarmo! Je to marný, je to marný, je to marný.

      Smazat
    2. 19:50
      Přemýšlím nad základem, na něm se vyrojli hovada typu Špidly,dnešní Jourové, dříve za komunisty maskovaní hajzlové, kteří jsou rozlezlí do všech stran jako mor. Ano tato republika je promořená a nevidím že by se stav po třiceti létech zlepšoval. Vy kteří nevidíte Klausovi experimenty jako vlastizrádné jste idioti. Protože Klaus ať byl jakkoliv hloupý ekonom byl všehoschopný grázl. V dobách jeho presidentování se naprosto zhroutilo morální chování obyvatel. Jedině Ochlasta Havel je jeho důstojným protivníkem.
      Václav

      Smazat
    3. 19:50 můžete prosím popsat jak kuponová privatizace zabránila rozkradení státního a družstevního majetku?A kde je ten zprivatizovaný majetek teď?
      A zkuste taky popsat,jak v rámci tehdy platného hospodářského a trestního práva by byl majetek rozkraden zadarmo?
      Předveďte se .

      Smazat
    4. 21:57 A kdo by ty podniky řídil? Stát? Družstva? Ten majetek je zprivatizovaný, některý často prodaný pod cenou, některý neprodaný nedokázal privatizer udržet, buď to neuměl, nebo byl lenivý, nebo to rozfrcal. Takových bylo, je a ještě pár bude. Platné právo? Co tak Konsolidační banka? Je to marný, je to marný.

      Smazat
    5. 19:50
      Ano přemýšlel jsem o tom. Ale vyšlo my, že jeho jednání je (při jeho vzdělání) jenom naprotsá denonesrtace našeho myšlemí a prožitků. Klaus je naprosté a smrtelné nebezpečí pro náš stát. Něco jiného jsou kecy a něco jiného jsou činy. Pravdou je, že ty kecy v době hadráku byly méně nebezpečné (i když v té době byly maximálně nebezpečné) než dnes kdy už jsme na hraně zničení. KLAUS V JAKEKOLIV PODOBĚ JE ZKKÁZA!!!!
      Václav

      Smazat
  9. nuž k tomu všetkému - aj k príspevku od Honolula - čo sa babe snilo, to sa babe chcelo

    OdpovědětSmazat
  10. Honolulu strach může mít jen ten kdo o něco zásadního může přijít. Jinak dík za klidný projev ale mám dojem, že stále ničemu nerozumíte. Všichni vaši občané se svým způsobem účastnily zločinů proti lidstvu. Ale to nepochopíte.

    OdpovědětSmazat
  11. "....a nám se hroutí kapitalismus." - vtipné... však tu žiadny kapitalizmus NIE JE. Je tu iba akási pseudoSocialistická kurváreň, ktorá si v podnadpise ešte stále hovorí "socialny kapitalizmus" . A táto pseudoSocialistická kurváreň nás zničí svojimi socialistickými maniermi.

    OdpovědětSmazat
  12. noviczech
    ...v září roku 2017 uveřejnily noviny v Německu, že firma Opel, která patřila do skupiny PSA, dělá denně ztrátu 3,37 milionů euro! Denně! Dále, kolik stovek tisíc vozů stojí od firmy VW na parkovišťích a jsou to "peníze pod oblohou a ne na bance"!!! Jak dlouho mohl kapitalista toto utáhnout?
    Díky globalizaci se toto roztáhlo na celý svět! V roce 2015 se u amerických břehů potopila jedná z největších kontejnerových lodí se zbožím i posádkou! Kapitalista zná jenom: má dáti... nedal, je zisk, nebo není! Proto svět vypadá jak vypadá a asi zatím lépe nebude, můj názor! Tvrdá zkouška stojí ještě asi před námi!

    OdpovědětSmazat
  13. Tak že shrnuto a podtrženo. Každý systém, i ten nejdokonalejší, zkurví lidé.
    Socialismus, krásný sen. Každý bude makat podle svých možností a schopností a každý si vezme podle svých potřeb. V Reálu? Katastrofa. 90 % lidí se ulejvá kde může a kdy může. A když přijde na výplatu, bral by nejméně za dva. A potom se ještě chlubí kde, koho a o kolik okradl.
    Kapitalismus? Když už nic lepšího, tak alespoň je dobrý na ulejváky. Kapitalista si ohlídá, kdo mu maká a vydělává a kdo se jenom veze. V reálu? Katastrofa. Asi je to tím, že u nás máme skutečně málo středních firem. Buď jsou to malé, rodinné, nebo maxi s cizím vlastníkem a českým vedením. A tam je drastický rozdíl v přístupu k zaměstnancům.
    Skutečně nevím jak dál. Možná cestou osvíceného monarchy, nebo diktátora. Ten si nenechá do ničeho kecat. Nemusí dělat koaliční ústupky a i když bude krást, je snazší nakrmit jednoho zloděje, než milion zlodějíčků.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Když nevíte jak dál tak se tím přestaňte trápit a raději mlčte.
      Jak by se ten diktátor měl jako dostat k moci? No volbou lidí asi ne, to by nebyl diktátor. A kdo by ho v případě, že by se lidem nelíbil nebo začal krást a vraždit, odvolal?
      Můžete si to vyzkoušet v reálu. Já vám budu třeba rok dělat diktátora :-D

      Smazat
    2. Nepište blbosti , za socializmu se vybudovalo ohromné bohatství, byty , školy , nemocnice , továrny ,elektrárny, přehrady , nebyli nezaměstnaní , bezdomovci , cikáni pracovali , stát nebyl v 89. v žádném bankrotu , plnil své závazky , vyplácel penze , byl malý státní dluh ! Kapitalisti za 30 let jen všechno rozkradli ,dnes nám tu skoro nic nepatří , jsme jen nesvéprávná nesoběstačná bruselská a německá kolonie ! Nikdy jsem nic neukradl , co jste ukradl za Husáka vy ?

      Smazat
    3. 23,38
      Já s tím nemám problém. Pokud budete mít na prvním místě tuto zemi a lidi v ní, klidně bych za to zvedl ruku. A že si při tom něco odkloníte? I s tím bych se nějak vyrovnal. Spokojil bych se s tím, že začne platit obecná matematika. Chcete li, kupecké počty. Budeš makat a vytvářet hodnoty? Pak se budeš mít výrazně lépe, než ti co se práci vyhýbají, nebo nic nevytváří. Třeba naše neziskovky a kulturní fronta.
      Neskutečně mne totiž sere, když lidi, kteří jsou skutečnou zátěží společnosti, se mají lépe, než ti, kteří tu společnost ekonomicky táhnou.

      Smazat
  14. Tak se začalo bojovat proti plastům a najednou je jich o tisíce tun více. Začali se propagovat elektromobily a teď je hrůza z plných zásobníků ropy. Nadávání na socilismus a relativní menší možnost cestování je přidušen rouškami a zavřenými hranicemi. O co si řeknou pravičáci teď?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A to ještě nevíte, co upekli v EK, zatímco my tady bojujeme s epidemií. Restart ekonomiky bude podmíněn zeleným šílenstvím jako základem ekonomického rozvoje. Kdo bude chtít obnovit výrobu automobilového průmyslu, pak jen pod podmínkou, že plně přejde pod elektromobilitu. Stejně tak se bude podmiňovat ekonomická podpora přijímáním migrantů a to podle poměrného klíče. Pokud se odmítne, nejen že žádná podpora nebude, ale naopak nastanou sankce. Budou požadovat vyrovnání vyčleněné dávky pro člověka z migračního prostředí na německou úroveň, aby se fixoval na místě. Zároveň startuje nová gender agenda. EU, opět pod nátlakem, bude požadovat urychlení uvedení gender agendy do běžného života společnosti. To, co jsme si mohli dovolit před epidemií, tedy vzdor, to teď bude mnohem těžší.

      V minulosti to tak vždy bylo a učili nás to i ve škole. Během katastrof lze pozorovat jeden zásadní činitel, že bohatí bohatli a chudí chudli.

      Smazat
  15. Z Ciny zadny virus neprisel! Prisel z USA, kde radi od jara 2019 okolo laboratori na bio zbrane ve Fort Detrick, Maryland. Puvodni typ A v USA mezitim zmutoval na B v Evrope.
    Informujte se nejdrive, nez zacnete psat do novin. Clovek ma pomalu dojem, ze kazdy kdo ma diru do .... pise do novin!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. "Každý kdo má díru píše..."
      Ano, i vy píšete do diskusí a s vašemi scestnými teoriemi se teď může seznámit širší okruh lidí než jen váš nahluchlý soused odvedle.

      Smazat
  16. Myšlenka společnosti bez peněz, nebo jen s omezeným používáním peněz se mi líbí. Proč by nemohlo být školství zdarma, zdravotnictví zdarma, veřejná doprava zdarma, proč by nemohly být potraviny zdarma, proč by nemohlo být základní oblečení zdarma, proč by nemohla být kina a divadla zdarma? Možné to je, ale na druhou stranu by bylo třeba nějak ošetřit sklony lidí k parazitismu. Tedy každý by musel někde pracovat, nebo studovat, pokud by nebyl nemocný, či v důchodovém věku. Toto vše je možné, v rámci státu zorganizovat.
    Systém by se musel vyhnout chybě reálného socialismu, kdy do oblasti vedení se dostávaly osoby pouze z určitého uzavřeného okruhu. To by muselo být otevřené a demokratické, dle schopností, nikoliv dle příslušnosti k něčemu, jak to bylo za reálného socialismu a jak je i za liberalismu (viz elitní školy a elitní politické třídy).
    Pro takový systém nejsou nutné kamery na každém rohu a evidence odběru zboží a služeb každým jedincem, či sledování každého kroku všech. Mohlo by to být demokratické, nikoliv totalitní. P.K.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Sociální inženýři jako vy se evidentně nikdy nevzdají a stále dokola budou vymýšlet další varianty těch samých nesmyslů, které se v minulosti ukázali jako naprosto neživotaschopné.

      Smazat
    2. Vyborny prispevek - 23:32 !

      Smazat
    3. P.K. myslel jsem si o vás, že budete chytřejší... tedy pokud jste nemyslel svůj příspěvek jako ironii.

      Smazat
    4. Anonymní12. dubna 2020 23:32
      Anonymní13. dubna 2020 9:02
      Děkuji za kritické připomínky. Chápu, že ideální systém nelze zavést. V nebi mohou žít pouze andělé a to my nejsme. Takže vždy musíme mít nějaké peklo.
      Pokud by byl systém hodně sociálně štědrý (jak by se mi líbilo), mnoho z nás by koukalo, jak toho bezpracně, tedy společensky nepřínosně čerpat. Proto by to vyžadovalo nějaké totalitní prvky, které by ten systém chránily. A jsme u totality, kterou nikdo nechce.
      Pokud systém poskytne neomezený prostor individuální iniciativě (jako např. v současnosti) relativně rychle vznikne skupina schopných, která se stále zužuje. A ta také nastolí totalitu, na svou ochranu.
      Někde mezi, by měl být ten nejpřijatelnější demokratický systém. Ten by měl využívat pozitivní prvky obou uvedených variant a tvrdě hlídat, aby se systém nepřeklopil do některé z těch krajních poloh. K tomu je třeba trvale aktivních občanů, což je bohužel stejná utopie, jako občané-andělé. Takže každý systém se dostane do některé z krajních poloh a musí nastat nějaký otřes (válka, pogrom, mor), aby se opět uvedl do přijatelnější, středovější polohy. Bohužel, za jakou cenu (válka, pogrom, mor)? P.K.

      Smazat
  17. Je, po třiceti letech všelijakých těch kritik "reálného socializmu" udivující tvrzení, že onen systém se zhroutil "ve srovnání s kapitalizmem, jako nekonkurenceschopný".
    Propagandistická, věcně nedotažená fráze pro hlupáky, akceptovaná málo prozíravými.
    Pokus o socialistickou společnost byl, shodou historických okolností, rozvíjen v historicky průmyslově, tak v jistém smyslu i kulturně méně rozvinuté části světa. Celý ten pokus byl vystaven hospodářskému, vojenskému, politickému i propagandistickému tlaku ze strany té nejrozvinutější a větší části světa. Odolával 70 let, a pokud prohrál, tak nejen v důsledku intelektuální i mravní nedostatečnosti zdegenerovaného vedení, ale pro stále ještě menší hospodářskou, tedy vojenskou a politickou váhu.
    Jak komu může unikat, že zatímco a například, tehdejší SSSR byl téměř zničen Druhou světovou válkou, USA díky oběma světovým válkám nejen zbohatly, ale staly se vedoucí světovou mocností. A proč, jakým mechanizmem, jsou dnes USA na sestupu?
    Co je příčinou a motorem rozvoje Čínské lidové republiky? V jaké myšlenkové kleci se tady, kde kdo, pohybujete? Pochlubte se!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A 21:43!

      Trefa do černého, ale ty závěrečné otázky vám gojimové nezodpoví. Nemají k tomu POZNÁNÍ, nýbrž pouze vzdělání a to většinou odvádí a mlží. Inu, dokud nebude transparentní veškeré sociální dění (od výroby, přes distribuci až po spotřebu čehokoliv - i duševních hodnot) tak v téj perdeli trčet zůstaneme.

      Smazat
  18. autore, vy jste ekonomický diletant, jak může zkrachovat stát a nebo firma, která nemá žádný dluh? Krachuje se, když splátky dluhů překročí možnosti jejich splácení. Ani to není pravda, že kapitalismus potřebuje stabilitu, potřebuje stále nové a nové trhy a nové hlupáky, které může okrádat, např. suroviny za zboží, Neplet´te se do toho, čemu nerozumíte.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Po převratu jsme dostali od zločineckých demokratů lidské právo lhát, krást a podvádět. Bez těchto práv kapitalismus vybudovat nelze. Většina z nás taková práva nepotřebuje. Zázračně zbohatnout lze jen okrádáním jiných.

      Smazat
    2. 21:48
      Souhlas. Jeden je z podstatné části soběstačný, a nemá dluhy. Druhý je z podstatné části nesoběstačný, a má dluhy. Kdo krachuje je nejasné jenom tomu druhému - jednotlivci, i režimu.

      Smazat
    3. 21:48, jelikož lidem jako vy, kteří se považují za odborníky naprosto ve všech disciplínách, nelze vysvětlit věci odborným způsobem, pokusím se to velice jednoduchým a srozumitelným i školákovi. Hádejte, které státy mají nejméně dluhů? Napovím vám, jsou to zhroucené státy. Třeba takové Somálsko nemá žádné dluhy.

      Smazat
    4. 9:00
      Tedy, dávat za příklad jedno z nejnebezpečnějších míst na světě s právem šaría může jenom nesvéprávný, nebo předškolák:
      https://www.kct-tabor.cz/gymta/OhniskaSvetovychKonfliktu/Somalsko/index.htm

      https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/clanek/spojene-staty-bombardovaly-somalsko-pocet-naletu-je-rekordni-40308370

      https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/novinarka-ukazovala-hezci-somalsko-zabili-ji-teroriste-v-sed/r~6908a464a6f811e9a305ac1f6b220ee8/

      https://www.blesk.cz/clanek/cestovani/488637/jedno-z-nejnebezpecnejsich-mist-sveta-somalske-mogadisu-je-hlavnim-mestem-unosu.html

      Smazat
    5. A 9:00!

      Co chybí somálcům v jejich zhrouceném státě? Hajzlpapír nebo lék proti koronaviru?
      Víte co to je měřítko hodnot? Asi ne, tak si dále srovnávejte nesrovnatelné, nikoho tím již nezastrašíte (vaši korporátní fašisti končí!!).

      Smazat
  19. Článek jsem pečlivě přečetl. Správně vidí nedobrou budoucnost, ale mýlí se v některých příčinách a hlavně se mýlí v řešení. Boj o život tu bude. Bylo by velkou chybou, pokud by tento boj o život probíhal v kosmopolitním prostředí. Snad autoři koronakrize vědí, že jediné prostředí boje o život je únosné v rámci národních států. Boj o život uvnitř nár. státu a boj o život mezi národními státy. Kosmopolitní prostředí zničí civilizaci a budou trpět i autoři koronakrize. A tak by tu měla být konkurence uvniř nár. státu a mezi nár. státy. Uvnitř bude mnoho postižených, konkurence mezi národy způsobí zánik některých národů, těch, které budou mít blbé vedení. Bezztrátové řešení neexistuje. Jde o to, které ztráty by byly únosné. Je mnoho příkladů. Uvedu jen jeden: Polsko. Je tradicí, že má blbé vedení. A taky ano. V dějinách už byly doby, kdy neexistovalo, byly doby, kdy se patovalo se zločinci (Hitlerem), nebo samo páchalo zločiny (útok na ČSR v r. 18 i za Mnichova. I teď blbnou. Jinak to nejde. Má-li národ blbé vedení, dopadá to s ním blbě. A to je spravedlivé. Experimentem s celosvětovou globální vesnicí, jak jsem uvedl, přivede tuto vesnici do katastrofy, ke zničení civilizace a to by jistě autoři této krize nechtěli. Chtějí civilizaci zachránit, což je dobře, ale tak by ji zničili. A ten brebt o přelidnění? Nesmysl. Počet obyvatel se v uvedeném konkurenčním boji bude sám regulovat. Zase: pokud by to někdo chtěl od stolu regulovat, zase by tím utrpěla civilizace, kterou on chtěl tou regulací zachránit.

    OdpovědětSmazat
  20. achtung- redakce ho pousti silenec je zpet, achtung!!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Honolulu bude vbrzku tou pakou mezi Trumpem Putinem a Si Ma diplomacii v malicku a jiste zmakne neposedu v Kremlu ,specielne s takovou znamosti co ma v baraku v prehrslich

      Smazat
  21. Tomio Okamura pro PL: EU nepomáhá, ale škodí. Vystoupení z unie je výhodné. Je třeba obnovit soběstačnost našeho státu!

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Tomio-Okamura-pro-PL-EU-nepomaha-ale-skodi-Vystoupeni-z-unie-je-vyhodne-Je-treba-obnovit-sobestacnost-naseho-statu-620395

    OdpovědětSmazat
  22. Přečetl jsem si poznámky o problémech s přelidněním a také různé recepty na řešení.
    Pokud se mýlím, budiž budu opraven. Přelidněnost se týká jakých zemí? Patří ČR mezi přelidněné státy? Patří Itálie a Německo mezi přelidněné státy? Pokud se nemýlím, podle podporovatelů migrace se přísunem migrantů má "doplnit" klesající populační křivka v Evropě. U nás, jak se zdá .. naslal v průběhu vývoje stav, byl navozen stav, kdy mít děti je nevýhodné.
    Máme i u nás snižovat počet obyvatel? Jaké číslo by odpovídalo "optimu" v našich podmínkách?
    Téma socialismus a kapitalismus .... prostě -ismus.
    Řešení je vzdělávání již na základních stupních s důrazem na aktuální a reálné děje na politické scéně. Dokud bude politická soutěž jako reklama na slevy v obchodech, dokud budou vítězit "atraktivní" předvolební témata nad realistickými a realizovatelnými myšlenkami, bude zde politická scéna a s ní i kultura a morálka upadat. Chybí nám politické strany složené s ideově zapálených, vlasteneckých a morálních politiků.
    Jakýkoliv systém začne upadat v důsledku nedostatečného využití potenciálu obyvatel z důvodu zakonzervování funkcí, preferování egoistů a kariéristů atd.
    Můžeme si položit otázku, jak užitečný je egoista(podnikatel) pro společnost, pokud v hondbě za ziskem svými žraločími metodami likviduje konkurenci. Opravdu je takové chování chválihodné, obdivuhodné a prospěšné obecnému blahu? Můj názor je .. není. Lidé tohoto typu obvykle ve výsledku moc prospěšní nejsou. Jsou možná podle jistých měřítek úspěšní, ale prospěšní?
    Pomalu přecházíme z období "všechno dovezeme v hojném počtu a kvalitě", přes "všechno dovezeme v hojném počtu a mizivé kvalitě", nazpět k "je potřeba využít místní zdroje". To je ale zjištění po třiceti letech.
    Aby kapitalismus tento problém vyřešil, musí zavést pro vyvolené rentu a pro plebejce omezenou spotřebu. Kapitalistický socialismus .... kterému se nejvíce podobá feudalismus s robotou. Skončíme postupně tam, odkud jsme vyšli, jediný rozdíl bude čip v těle a mobilní telefon v kapse, aby se nemuselo svolávat na práci rozhlasem ... :-)
    Pokud obdivovatelé kapitalismu ještě neprohlédli a nepatří mezi "horních deset tisíc", měli by si rychle protřít oči. Suma sumárum stojí kapitalismus od svého vzniku za zmařením obrovské spousty životů. A dopracoval se tak daleko, že malá skupina vlastníků tiskáren peněz tahá za nitky prakticky po celém světě a většině blaho nepřináší a přinést rohodně nechce.
    ABC

    OdpovědětSmazat
  23. Socializmus neskrachoval - skrachovali riadiace štruktúry spoločnosti, ktoré sa intenzívne vyhýbali dialektickému hodnoteniu riadenia ekonomiky, hospodárstva a hlavne osôb v riadení.
    Podliezaním dialektiky sa samy chránili pred spoločenskou analýzou výkonu riadenia sebasamých. Rozvojový potenciál socializmu zostal zatial odložený pre budúcnosť - kapitalizmus rozvojový potenciál totálisticky riadený talmud-anglosaskými hodnotami, peniazmi.
    Peniaze sú podstatné v riadení a meraní ekonomiky - pri riadení ľudí ich vracajú do džungle primitivizmu judaizmu.

    OdpovědětSmazat
  24. Jinak mne celý článek mírně připomína prohlášení Primuly, že jedna třetina čechů má germánský původ. No asi bych odpověděl, že polovina germánů jako dobyvatelů a znásilňovatelů má český původ .Ale velký odborník asi má pravdu s tím nelze hnou. Ale moje teorie je, že čech je ten, kdo se za čecha pokládá. A to hlavně v dobách zlých. Pan Primula a jemu podobní,Sobotkové,Havlové,Klausové atd to utčitě nejsou.

    OdpovědětSmazat
  25. Lidi, nebuďte pesimisté, divejte se na věc s optimismem. Proč jsou v parlamentu ODS, Piráti, KDU, ČSSD, tzv. Starostové a TOP? Někdo je musel zvolit! Proč měl Minář na Letné spousty živočichů? Bude škoda, když místní obyvatelstvo zmizí?

    OdpovědětSmazat
  26. To je neuvěřitelný, jaký někdo dokáže vymyslet konstrukce kvůli čínské chřipce.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Taky zírám, ale tady to je normální.

      Smazat
    2. Na ja, ale já, i moje rodina bychom tu "chřipku" rádi přežili. V katolickém bigotním Polsku utekli z domova důchodců s nákazou, až na JEDNU sestřičku všichni lékaři i ostatní personál... víra v Ježíše Krista a "svatou" Církev tváří v tvář smrti... KDE JSOU JEPTIŠKY, KDE JSOU SEMINARISTÉ, KDE JSOU MNIŠI PŘÍŽIVNÍCI? Není snad jejich NEZIŠTNÉ místo u nemocných, umírajicích a chudobných? Krysy zalezly do svých klášterů - klauzur... a melou hubami - u stolu i při modlitbách... na nic jiného než na hrabání nejsou.

      Smazat
    3. No to je to katolické Polsko, jednou rukou se modlí a druhou krade. Za doláče půjčí i vlastní ženu a dceru.

      Smazat
  27. Virus je diktátor, už se na ten lidský blázinec a bordel nemohl dál dívat a rozhodl o znovunastolení socialismu ...
    Liberální, korporátní, fašističtí a další šašci, když nebudou jeho rozhodnutí respektovat, tak si to s nimi vyřídí po svém ..

    OdpovědětSmazat
  28. Hele autoře, ten virus byl do Číny zavlečen amerikanosy, jenom tak na okraj ...

    OdpovědětSmazat
  29. Nevrátí- nejdříve by se musel objevit v hlavách lidí a ti by jej pak znovu zkusili obnovit.
    Kuponová privatizace, církevní restituce- neskutečné zrůdnost.
    Někde jsem dnes četl že němci, narozdíl od nás vytvářeli v době blahobytu zásoby na horší časy ale jaksi autorka zapomněla předeslat že je vytvářeli na úkor nás- zisky z firem, levnější energie...prodej podřadného zboží.
    Myslím, že až odezní tato doba, nezmění se nic. Všimli jste si, že když se začala kritizovat neschopnost EU, tak česká televize zajímavě zareagovala a začala dávat reportáže jak si státy vzájemně pomáhají?Už teď mají mocní vymyšleny scénáře, co bude pak. A zazněl v této diskuzi moc dobrý názor, kdy poukazoval na heslo stát je špatný hospodář...ohromně trefné- jak se těm parazitům teď natahuje ruka což?
    Zrušit neziskovky, zrušit senát, znárodnit klíčové odvětví, vrátit nám resp státu kontrolu nad přírodními zdroji(voda), a zařídit, aby zájmy českého lidu byly nad zájmy okolí, hospodařme si na našem, jak to nejlépe dovedeme.Pryč z takovéto EU.

    OdpovědětSmazat
  30. Jen mrtvý komunista nebude usilovat o zničení demokracie, civilizace a o nastolení zločinného komunismu/socialismu

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 12:43 Ten krásný, takřka revoluční, elán.

      Smazat
  31. Dobrý den,
    to je hodně zajímavé. Naprosto a dokonale nesmyslný a zbytečný článek. A na to tolik reakcí.
    "Majitel firmy má větší motivaci k tomu, aby podnik prosperoval než někdo, kdo na zisku či ztrátě firmy příliš zainteresován nebyl"
    "Ve srovnání s kapitalismem se ukázal ne konkurence schopný"
    "Tržní ekonomika prosperovala víc než plánovací."
    Těmihle blbostmi přesvědčovali lidi u nás pánové Klaus, Dlouhý, Ježek, Kočárník a další...i Havel, aby těm lidem nevadilo , co mělo po politickém převratu nastat ve skutečnosti. Totiž majetkový převrat, který pomohl globálnímu kapitalismu protáhnout jeho údajnou prosperitu a těm kolaborantům přenádherné živobytí na úkor všech ostatních.
    No nazdar.
    Jindřich K.

    OdpovědětSmazat
  32. Celý článek je oslavou demokracie.je zajímavé, že se v něm slovo demokracie vůbec ne vyskytlo.

    OdpovědětSmazat
  33. Nikde jsem v době prosperity neviděl nabídku typu "vezmu 10 lopat a socek na luxusní dovolenou na Waikiky". A teď vám mají titíž, po létech urážek, zachraňovat dobré bydlo?.

    OdpovědětSmazat
  34. Žvásty, žvásty a nic než žvásty. Bohužel ani v dubnu, květnu či v červnu 2020 jsme nenašli nic lepšího než kapitalismus. Ale kapitalismus spoutaný, korporace musí mít otěže. A plnou parou rozvoj drobného a středního podnikání jakožto koloritu úspěšné společnosti.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nežvaň žvástale, kapitalismus jsou právě ty korporace a jejich vše pohlcující a uplácející kapitál, debilizující honem za mamonem celou "úspěšnou" společnost jím vytvořených debilů ..

      Kapitalismus spoutaný s otěžemi nasazenými korporacím je socialismus, který nikdy neměl nic proti drobnému podnikání lidí ..

      Jako příklad drobného podnikání v socialismu :
      Záhumenkové hospodářství zemědělských družstevníků, služby drobných řemeslníků a profesí služeb v rámci drobných provozoven pod národními výbory, svobodná povolání různě organizované v profesních svazech atd ..

      Smazat
    2. 21:47 Tomu nemůže rozumět. To co vypotil je jeho letošní maximum.

      Smazat
    3. 21:09
      No, a kdo mu je nasadí? Vy? :)

      Smazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.