Reklama

úterý 7. dubna 2020

VA: Rozhodnutí Moskvy omezit vývoz obilí vyvolalo ve světě poplach!

Sklizeň v Rusku 2019
-kou-
7. 4. 2020  ValeursAktuelles
Ruská vláda zavedla kvóty na vývoz obilí, a pokud Rusko dříve vyvezlo 43,3 milionu tun, nyní se tato úroveň snížila o 7 milionů tun, hlásí Valeurs aktuelles. 

Mezinárodní organizace se zároveň obávají, že v důsledku těchto omezení bude narušen celý dodavatelský řetězec.

Rusko zavedlo kvóty na vývoz plodin do konce června, píše Valeurs aktuelles. Patří sem pšenice, kukuřice, ječmen, žito. Toto opatření je spojeno s obavami z nekontrolovatelné epidemie koronaviru.

Ruská vláda tak chce, aby se na domácí trh dostalo zrno nejprve, aby jím mohli zabezpečit ruské občany. Nový zákon uvádí, že tyto obiloviny jsou důležité pro vnitrostátní trh. A proto za epidemie chtějí úřady udržovat zásoby a vyhýbat se zvyšování cen.

USA uviděly hrozbu v rekordní sklizni pšenice v Rusku!

Rusko obvykle vyváží 43,3 milionu tun obilí a z toho 35 milionů tun činí pšenice. Nyní byla tato laťka snížena o 7 milionů tun. Zároveň však neexistují žádná omezení obchodu s Kazachstánem a Běloruskem, s nimiž má Rusko celní unii.

Vůdci Světové zdravotnické organizace a Světové obchodní organizace však vyjádřili obavy z důsledků takových omezení. Podle nich může zavedení kvót na vývoz obilí narušit dodavatelský řetězec potravinářských výrobků na světě, uvádí Valeurs aktuelles.

Skutečnost, že Putin upřednostnil zájmy vlastního obyvatelstva před Západem, je očividně dráždivé. Ovšem je to také poněkud schizofrenní, protože ještě donedávna se západní tisk varovně pozastavoval nad mohutným ruským obilným vývozem.

108 komentářů :

  1. Ceny ropy, omezení exportu obilovin, konečně dostalo Rusko rozum. Ubožáci v protentokrátu mohou sundávat další sochy. Škoda jen ruských životů při osvobozování české kotliny.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vy musíte být ekonomem už od narození, co? Neskutečné...

      Smazat
    2. 21.50
      Nějaká myšlenka by nebyla?

      Smazat
    3. Inu Rusové už nyní myslí do budoucna A historie nás poučuje, že jedna krize má vždy následky.

      Smazat
    4. Fasisti by genofond takych debilov co sedia na radnici vycistil a dnes by nebolo co riesit .Aj to mohlo byt 1 z riesení.Žial maršál Konev bol niekde inde ako ta uboha spodina z magistratu co trčí u americkej riti.

      Smazat
  2. Rossija vperjod !!!!!!

    OdpovědětSmazat
  3. Putin je prezidentem Ruské federace. Občany RF byl zvolen a jim se zodpovídá. Žádné "světové či dokonce "evropské" organizaci. Nemusí se dovolovat ani v Bruselu ani v New Yorku, tím méně v Berlíně. A podle Ústavy RF stojí zákony RF nad mezinárodními. Proto se stará v první řadě o svoje občany. Jak prosté milý Watsone, řekl by Sherlock Holmes.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vím jak na Rusy vyzrát. Příjmeme je do EU! Stejně tam patří. Nebo snad ne? Víte co by se do Ruska vešlo například uprchlíků? A pšenici by dali ještě rádi...

      Smazat
    2. Rusko dělá svou politiku pro své občany v duchu hesla, které inspiroval Doník Trump - "Rusko na prvním místě". Dlouho ustupovalo, snažilo se nějak vyjít s EU i USA a když po letech zjistilo, že po dobrém se Západem nevyjde, změnilo názor. Saudům neustoupí v dodávkách a ceně ropy a teď se rozhodlo zabezpečit svůj obilný trh. A to se ještě chová stále extrémně slušně - viz. pomoc USA, Francii, Irálii zdravotnickým materiálem a lékaři. I za to na Rusy někteří plivou, že měli zůstat doma...

      Smazat
    3. 0:52, ruská pomoc Itálii byla spíš symbolická v době, kdy EU od Itálie dala ruce pryč. Což bylo důležité, psychicky důležité, ale nějaký významný obrat Rusko v Itálii nezaznamenalo. Na to neměli prostředky. Opravdu významnou pomocí jsou dvě obří mobilní nemocnice s veškerým vybavením i odborným personálem, které dodala Amerika. Od té doby Itálie překonala vrchol epidemie a počty se začínají významně snižovat.

      Smazat
    4. https://www.idnes.cz/zpravy/nato/mercy-usa-namornictvo-nemocnice-koronavir-covid-esper.A200328_144001_zpr_nato_inc

      asi myslíš tyto

      Smazat
    5. 13:18, ne to nejsou ty nemocnice, postavili mobilní, ne plovoucí.

      Smazat
  4. Ať se demokratický západ nažere šutrů a jejich sankcí.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ano, jsou to všechno pohádky. Po smrti Stalina, když západ měl krizi, tak v SSSR byli prázdné regály. Zařídilo to ÚV SSSR tak, že vyhlásilo pro exportní politiku. Socialistický blok vůbec nepotřeboval dolary, měl vše, ale vedení zradilo a začalo zdrojově zabezpečovat západ. Západ žil na náš úkor dříve i teď. Sám o sobě je zcela neživotaschopný je to pouhý ubohý parazit, nechápu jak se mu podařilo oklamat takové množství lidí.

      Putin začal z výnosů jdoucích na západ ubírat a něco nechal doma pro rozvoj a tak vznikli sankce, což ale byla střelba do vlastní nohy. Jenže většina elit je mimo realitu a nadbytek způsobený technologickými revolucemi jim zakalil mozek, protože si myslí, že mohou blbnout lidem pomocí medií hlavy a to k ukočírování řízení lidstva bude stačit. Jsme na zlomu, kde na jedné straně je sebezničení a na druhé výměna elit a změna ideí a cílů společnosti.

      Model davo-elitární společnosti je nefunkční, je potřeba každé ruky a hlavy, aby se vyřešili problémy současnosti a budoucnosti, otrokářský režim od dob Egypta vyčerpal svoje možnosti i kdyby se GP stavěl na hlavu nic s tím neudělá a to navzdory tajným znalostem z předchozích civilizací.

      Smazat
  5. Poplach ve světě? V jakém světě? Kdo je importérem pšenice z Ruska? Kdo se má bát? My asi těžko. Západ, jak se pokouší namluvit nám článek, už vůbec ne.
    Tak kdo? Egypt? A co my s tím?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nuž napr. také Česko, Slovensko, Taliansko... kde sa dováža hlavne tvz. tvrdá pšenica vhodná na výrobu cestovín. Egypt dováža len o málo viac ako USA... hmm,hmm.

      Smazat
    2. A USA! Jižní Amerika, africké státy. Leckdo. Když se tím zabývá mezinárodní organizace, tak asi je čeho se bát. A co my s tím? Nic. Nás se nikdo na nic neptá a ptát nebude. Ani na to, co se nás týká.

      Smazat
    3. 18:25, taky jsem moc nepochopil jaký poplach, protože tahle komodita bude okamžitě nahrazena a to s velikým elánem. Spíš mi to vypadá na nějaké problémy s osivem, tak to takhle šikovně zamaskovali.

      Smazat
    4. 19:48 to že nechápeš je tvůj problém.Moc se tím nechlub

      Smazat
    5. 20:07, voni sou asi hlava, pane vachmajstr. Tak mi to zkus vysvětlit, zcela určitě uvedeš nějaká ta čísla a rozumné důvody, protože jak jsem pročítal ruské webovky, nikdo tomu moc nerozumí. Tak splétají různé teorie. Tohle se dělá v době hrozícího hladomoru, ale když jde naopak dobře vydělat jsou obchodníci se kvůli prodeji i poprat. Zvlášť když jde ekonomika kvůli epidemii do kopru.

      Smazat
    6. Poplach ve světě? A nás se to netýká? Sedmdesát procent potravin dovážíme. Bratrské Polsko nám nechce dodávat maso a že spotřebováváme mražené rezervy, o tom je zakázáno mluvit, aby jsme zase nepohněvali EU. Jó lokajové USA, jděte si zahopkat před ambasádu USA, než se vyhlaději občanskou válkou.

      Smazat
    7. 22:40, na planetě je produkováno tolik žrádla, že bychom tím mohli zásobovat další planetu. Dnes už vyváží i mnohé africké země. Je málo zemí, které si zničily vlastní produkci potravin a to je východní Evropa včetně Ruska. Tato část světa skutečně většinou potraviny nakupuje.

      Smazat
    8. Kde jste k tomu přišel? Myslím o celé východní Evropě.
      Týká se to asi jen nás - idiotů a poslušných hajzlů.
      Skoncovat s tím vším. Volit SPD!

      Smazat
    9. 5:40
      O tom že můžeme zásobovat další planetu, si budeme povídat letos na podzim, milý Hujere. Zapiš si ceny potravin a s ním jdi za 1/2 roku nakupovat.

      Smazat
    10. 12:38, co mají ceny společného s množstvím vyprodukovaných potravin?

      Smazat
  6. Bližší košile než kabát, navíc mnohdy kabát demokratů, který páchne podvody, zlobou a nenávistí.

    OdpovědětSmazat
  7. Jéje, doposud jsem se domníval, že naopak Rusko musí dovážet pšenici od svých úhlavních přátel, jako jsou USA, Kanada a Austrálie. Tak ono to je ve skutečnosti naopak? Nebo to je stejné u pšenice jako u ruské ropy a ruského plynu (které nejdou potrubí), že se po naložení na lodě stanou majetkem Říše dobra, která to vše přeprodává do světa za tvrdé dolary?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Hlavičkou přímo na hřebíček! Ano, tak je to správně! Podobně je to přece i se zbožím z Číny (tam se vyrobí dejme tomu ponožky a prodají za 20 centů, kdežto konečná cena je 200 centů USA ...).
      Ostatně, jak bude a jestli bude pokračovat oteplování dlouhodobě, tak v podstatě prý (před několika lety nějaká studie buď z EU nebo USA) jediná skutečně velká oblast vhodná pro obiloviny a stejně "náročné" plodiny bude ... Sibiř. A sever Ruska ...

      ... u nás to podle té studie a mapy vypadalo tak v nejlepším případě na tropický prales. Možná tu porostou olivovník, fíky, banány (budou-li ještě), mandarinky a koření. Tím se staneme definitivně zemí třetího světa. :)

      Smazat
  8. Vůdci světových organizací vůbec nad vším žasnou. Sami uvalují sankce, kvóty a když si někdo dovolí upřednostnit vlastní obyvatelstvo tak jsou z toho na játra. A na západě tam platí, že napřed migranti pak vlastní. Takže v jejich očích je Putin rovněž podivín.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 18:39 máte pravdu.
      " Zavedení kvót na vývoz obilí může narušit dodavatelský řetězec potravinářských výrobků na světě, uvádí Valeurs aktuelles "
      ...a kruci,že ta starost nebyla při uvalování sankcí na Rusko?

      Smazat
    2. 18:39, věřte, že nikdo z toho není na játra. A víte, jak to vím? Pokud by to byl nějaký významný počin, psali by o tom ve významných západním tisku a také čínském, jelikož ekonomika a finance to je to první, co obyvatele těchto dvou zemí zajímá nejvíce. A nic se tam o Rusku a jeho pšenici nepíše. Takže můj závěr je: Rusko nedodá, Rusko ztratí, jiný dodá, jiný získá.

      Smazat
    3. 18:39 No tak jistě, na "západní" tisk je spoleh. Ohledně Ruska téměř stoprocentní,ti budou psát cosi o "játrech" vůdců světových organizací.

      Smazat
    4. Přesně pane 10:48. Dovíme se "spolehlivě pravdu". Něco jako o referendu, že se jedná o pouhou "ruskou anexi", aby nám ukázali svůj vztyčenej prostředník, jenom ať si nemyslíme že pod jejich vel(d)ením se nám něco podaří demokratickým hlasováním dosáhnout(třeba v takovém referendu). A jestli jo, napochodujou Serešovi mimovládky a šikovně provedeným majdanem udělaj patřičnou korekci voleb, jak tamhle na východ od našich hranic třeba na Slovensku nebo ještě kousek dál.

      Smazat
  9. Výborně pane prezidente Vladimíre Putine. Neprodávejte obilí zemím,které na Rusko plivou a uvalili sankce. Každá země by měla být potravinově a energeticky soběstačná. To že není je hlavně její problém. Bohužel do této nesoběstačné země, která musí dovážet potraviny patří i Česká republika. Do roku 1989 jsme měli vyspělé zemědělství, co po privatizaci a po rozprodeji půdy hlavně za vlády ODS úplně zaniklo a ČR se stala odpadištěm nekvalitních potravin, které by na Západě ani pes nežral. Co jsme si vycinkali v roce 1989 to máme.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 18:44, příteli, prodávat vlastní produkci, to je přesně to, oč se jednotlivé země urputně snaží. Takže výpadek více než 15% produkce pšenice bude mít zřejmě jiný důvod, než ten, že "Putin nechce".

      Svého času Británie vyvážela své nejkvalitnější uhlí a sami topili nějakým svinstvem. Když do Londýna jeden rok přišla tuhá zima, kouřící komíny plus mlha způsobily tak těžký smog, že nebylo vidět na metr před sebe. To mělo za následek fatální plicní problémy obyvatel Londýna, kdy jich tisíce zemřely.

      O kšeft tady jde až v prvním případě.

      Smazat
    2. 18:44, příteli, prodávat vlastní produkci, to je přesně to, oč se jednotlivé země urputně snaží. Takže výpadek více než 15% produkce pšenice bude mít zřejmě jiný důvod, než ten, že "Putin nechce".

      Svého času Británie vyvážela své nejkvalitnější uhlí a sami topili nějakým svinstvem. Když do Londýna jeden rok přišla tuhá zima, kouřící komíny plus mlha způsobily tak těžký smog, že nebylo vidět na metr před sebe. To mělo za následek fatální plicní problémy obyvatel Londýna, kdy jich tisíce zemřely.

      O kšeft tady jde až v prvním případě.

      Smazat
  10. Ano, to je důležitá zpráva, sice nevím pro koho, ale nejspíše se někdo najde. Pro mne je však podstatnější, že zemřela Tereza Spencerová. Ty její články byly jedny z mála, které jsem si přečetl s chutí.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ano, její práce byla ... prostě fascinující.
      Děkuji za připomenutí.

      Smazat
    2. Taktez.
      Snad ji NR par radku venuje.

      Smazat
    3. R.I.P.
      I mně bude chybět:-(

      Smazat
    4. Dobrý večer.
      Na Sputniku v podvečer jsem tu zprávu četla 3x, hlavně jméno, jestli jsem to nepřečetla špatně. Když paní Spencerová dostala tu Krameriovu cenu v roce 2016, tak jsem jí poslala blahopřání emailem. Poděkovala mi také emailem. Je mi to nesmírně líto.
      Hodně lidem bude moc chybět.
      Upřímnou soustrast rodině i přátelům.
      Přijatelný večer.

      Smazat
    5. Ano bude chybět. Moc.

      Smazat
    6. Bohužel,moc mě to mrzí,že zemřela.Velice rád jsem četl
      její články.Měly šťávu.Hlavně,psala pravdu o dění ve
      světě.Budu na ní s úctou vzpomínat.

      Smazat
  11. doplním že Vietnam obmedzil vývoz ryže, a Čína dtto - a k tomu, že my máme dosť, no nemáme celá EU komplet, a hlavne čo nám chýba je produkcia mäsa a hydiny

    OdpovědětSmazat
  12. Nás ve škole učili, že Ukrajina je obilnicí Evropy, tak chování Putina lze chápat jako šanci pro Ukrajinu, aby obsadila zahraniční trhy. Půdu má skvělou, lidí dost, tak snad zaseje a sklidí. Všichni se tam snad neživí jen politikou.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ukrajina bude nejspíš vyvážet tu půdu, už hitlerovci ji tam kradli ve velkém. Navíc Ukrajinci sejou, sklízí, loupí a pod. mimo Ukrajinu.

      Smazat
    2. Ukrajina už žádnou svou půdu mít nebude! Minulé pondělí schválil její banderovský parlament prodej půdy cizákům, jako podmínku pro získání dalších nesplatitelných úvěrů od MMF.

      Smazat
  13. Pre všetkých, ktorí si myslia, že sa ich to netýka ... - Až nabudúce budete variť cestoviny, tak si pomyslite, že absolútna väčšina z nich je vyrobená z Ruskej tzv. tvrdej pšenice. Na svete exportujú taký typ pšenice iba Rusko a Kanada. A Kanada je 3x drahšia... Takže až si dáte makaróny al dente - poďakujte sa Rusku. V Čechách, rovnako ako na Slovensku a v Európe, tak aj v USA... hmm, hmm...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ježišmarjááá!
      Takže těstoviny, národní jídlo Italů od počátku letopočtu, existují jen díky ruské pšenici??? A z čeho se proboha ty těstoviny vyráběly ty stovky let před rokem 2007, kdy začalo Rusko pšenici vyvážet?
      Takový nesmysl nemůžete myslet vážně a ani z legrace :-D

      Smazat
    2. 19:32
      Umíte číst? Tak čtěte, ale u čtení se také musí přemýšlet, protože jinak plácáte směšné zrovna vy. Vaše argumenty jsou na úrovni základní školy. Co jste absolvoval?

      Smazat
    3. 19:32 Robí ti problém pochopiť, že 18:58 píše o súčasnosti a nie o histórii spred pár stoviek rokov? Alebo hádam ideš tvrdiť, že pšenicu na všetky cestoviny vo svete pestuje Taliansko? A áno, dnešné cestoviny existujú vďaka najmä ruskej pšenici. Alebo si hádam myslíš, že sa vyrábajú z pšenice z čias Rímskej ríše či Benátskej republiky?

      Smazat
    4. Jo ale tenkrat mela podstatne mene obyvatel a Lombardie nebyla zastavenama hlinikovymi boudami ala lampedari. Grano duro italie dlouha desetileti dovazela z kazachstanu v dobach sovietskeho svazu. nevis nic ale zvanit umis.

      Smazat
    5. 21:25
      Číst umím dobře. Bohužel, přečtením toho vašeho bezobsažného blábolu jsem ztratil 5 sekund mého času.
      S mými argumenty jste nedokázal pohnout ani o milimetr a tak jen zlostně kvičíte, duševní mrzáku.

      Smazat
    6. 21:58 nadávání do duševních mrzáků si nech od cesty, nevychovanče! Nic nevíš, žádný argument nemáš, zato krátkou cestu pro nadávky a urážky. Přečti si, pitomo, historický ponor do vývozu obilí z Ruska v průběhu 19. a 20. století, jak jej servíruje pod námi anonym 21:01:
      https://books.google.cz/books?id=MiR-96xcVs4C&pg=PA46&lpg=PA46&dq=russian+wheat+to+italy&source=bl&ots=UveRbvDX5X&sig=ACfU3U2CkKBRgPYn7sR_X4LjfQyasUIlRg&hl=cs&sa=X&ved=2ahUKEwiQ37fJ_tboAhXNGewKHSloD-8Q6AEwCXoECAYQLA#v=onepage&q&f=false

      A neurážej, duševní omezenče!!!

      Smazat
    7. 22:18, no hlavně že vy nikoho neurážíte. Jakmile někdo projeví opačný názor, začnete s nadávkami. Rozumím, když chybí argumenty, přijdou urážky.

      Taky nechápu, jakým přínosem jsou zde nějaké historické tabulky, když se hovoří o dnešku. Stejně tak jste u těch tabulek neřekl dvě podstatné věci a to ty, že západní produkce dokázala převýšit tu ruskou i s podstatně méně bonitní půdou a dokázala zásobovat i vlastní trh. Rusko mimo surovin různého druhu obchodovalo už jen s obilím, které pak chybělo v domácím potravinovém řetězci. Před ropou obchodovalo především s dřevem a kožešinami, pak s železnou rudou a uhlím.

      Smazat
    8. Já jsem překvapen, že "chudé" Rusko, je významný světový exportér obilí jsa odkázán na naše veřejnoprávní média, jsem byl byl přesvědčen, že krom nafty nic neexportuje.

      Smazat
    9. 12:49

      no tak schválně zkuste, co Rusko kromě ropy a plynu a pár dalších surovin exportuje?

      Smazat
  14. Najíme se řepky a zdravé, geneticky modifikované kukuřice, tak v čem je problém? Evropu nevedou žádní malí debilové, stačí upravit kvóty.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vy si klidně jezte řepku, kukuřici nebo klidně piliny. Já budu raději s chutí jíst pečivo z naších obilovin.

      Kdybyste nebyl hloupý tak byste věděl, že jen za minulý rok jsme vyvezli 1.6 milionu tun pšenice (za cenu 5000 Kč za tunu).

      Tak co teď s tím? Trochu zmatek v hlavě, viďte?

      Smazat
    2. 19:48 - pane, netušil jsem, že když napíšu že Evropu nevedou malí debilové, nazval geneticky mnodifikované potraviny jako zdravé, že to někdo vezme vážně a nepochopí ironii, tímto se omlouvám. :))) Eurodebilové chtěli pěstovat místo potravin palivo do automobilů a teď se obávají..., tak teď už je to snad jasné:)

      Smazat
    3. 21:54
      Navzdory vašim vlhkým snům se v Evropě nikdo o žádnou ruskou pšenici neobává. Evropa má vlastní pšenice víc než dost.
      Země EU produkují každoročně kolem 300 milionů tun obilovin (z toho 130 milionů tun pšenice), tj skoro 700 kilo na osobu.
      Takže se teda klidně obávejte. Jste asi jediný :-D

      Smazat
    4. 7. dubna 2020 21:54
      Opravdu vedou a doufám, že až skončí s modifikovanými potravinami a dalšími vymoženostmi,
      tak ta auta budou dělat s jedním válcem. To už tady taky bylo. Tři válce je naprosté mrhání. Bude jeden válec a hotovo. EU to zařídí.

      Smazat
  15. Uz maji strach, ze Rusko jim neda nazrat! Ale jenom do neho kopou a plivou na Putina!

    OdpovědětSmazat
  16. Tleskám Gosudare,

    naučte svět pokoře ! Ti co seli nejvíce nenávisti první po kolenou polezou prosit :-)

    OdpovědětSmazat
  17. 19:32
    Tak se trochu vzdělej, aby ses nemusel ztrapňovat, Einsteine. Tady to máš - požádej někoho iteligentního ať ti to přeloží.

    https://books.google.cz/books?id=MiR-96xcVs4C&pg=PA46&lpg=PA46&dq=russian+wheat+to+italy&source=bl&ots=UveRbvDX5X&sig=ACfU3U2CkKBRgPYn7sR_X4LjfQyasUIlRg&hl=cs&sa=X&ved=2ahUKEwiQ37fJ_tboAhXNGewKHSloD-8Q6AEwCXoECAYQLA#v=onepage&q&f=false

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. :-DDD
      Prosím vás, už se neztrapňujte. To myslíte opravdu vážně dát mi odkaz na jakýsi 112 let starý věstník? :-DDD
      A co si tam mám jako konkrétně teda přečíst?

      Smazat
    2. Trapný jsi ty, nabubřelče. V tom historickém přehledu je jasně napsáno, kolik pšenice tradičně dovážely evropské státy z Ruska. To je jen reakce na to tvoje ubohé ničím nepodložené Ježííííšmarjáááááá.

      Smazat
    3. 22:22
      Tak kolik teda z toho Ruska "tradičně" dovážely? Třeba v období 1950 až 2000??? Já vám to povím. NULA, NIC!!!! Jak je jen možné, že celý Západ nepochcípal hlady? Z čeho se sakra vyráběly ty těstoviny???

      Smazat
    4. Rusko vyváželo obilí hlavně do Asie a Afriky v dobách, kdy tam z nějakého důvodu byla neúroda, ale tradičně bylo spíš dovozcem ne vývozce. Rusko i se svou černozemí nikdy nemohlo soupeřit s největším světovým producentem - USA. Nikdy nemohlo. Také Evropa byla v produkci potravin vždy soběstačná a donedávna to byla Evropa, kdo byl hlavní potravní zásobovač Ruské Federace.

      Dnes se to trochu posunulo na stranu domácí produkce, ale třeba hovězí se stále ve velkém nakupuje v zahraničí, především z Argentiny, podobně jako skoro všechny druhy ovoce a zeleniny. Hlavně z Turecka. Také mléčná produkce je v mnohém vázána na EU, protože sýrařský průmysl je v Rusku v plenkách a hodně Rusů, hlavně těch jejích rozmazlených kosmopolitů, to není ochotno konzumovat. Sám jsem tamní produkci testoval, dá se to sice jíst, ale nic moc.

      Taky se mi moc nelíbí, že lidé jako 22:22 sice emotivně reagují, ale nikdy nedají pro svá tvrzení linky, čísla nebo citace. Já svá tvrzení obvykle podpořím i odkazy, ale bohužel se mi často stává, že mi to nedovolí publikovat.

      Smazat
    5. Jo, na tvým trapným ježíííšmarjjjááá! jsme se hodně faktů dověděli trapnej anonyme5:34. Když jsi byl vyzván, pak sem hodíš 100 let stará data. A o České republice vytáhneš co? Dej sem data soudruha Ludvíka Svobodu jak jste plnili plány pětiletky na 120%:-), ty jéééžišmaaaarjjjááá! Když nepublikujou tvé pitomosti, klidně se na nich vy*ser a nebreč tady. Přistupuju k nim tak, že to oni musej být rádi že si mně můžou vyslechnou a ne opačně, že se jim budu doprošovat. Ale tak to tak bejvá, když někdo nemá uctu k sobě, nemá ji ani k ostatním ve svém okolí.

      Smazat
  18. Potraviny jsou jedna z klíčových součástí infrastruktury (kromě vody, elektřiny a zdravotnictví), které musí stát v krizové situaci zajistit, nechce-li se zhroutit. A tedy - Russia first.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Potraviny, zdravotnictví... jsou "infrastruktura? Mysliteli, vy máte teda dost :-D
      Ale vykřikování hloupých hesel vám jde dobře.

      Smazat
    2. ad Anonymní 7. dubna 2020 21:54

      1/ - Nemíním infrastrukturu v populárně
      zjednodušeném smyslu.
      2/ - Nepochopil ironii.

      Smazat

  19. Dnes ráno zemřela Tereza Spencerová

    Kdo nám bude vařit kávičku?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ano její brilantní články mi budou chybět. Prapra děda.

      Smazat
    2. Když si uvařím ☕, tak si vzpomenu.

      Smazat
  20. A stejně jako v Evropě, jako v Německu, jako v Česku a stejně jako v dalších zemích, tak stejně tak i v USA je všude zdůrazňováno, že toto pumpování veřejných peněz do soukromých subjektů je pouze kompenzací kvůli “virové krizi”. Doslova i blbému, který propadal z počtů ve škole, musí být jasné, že tyto mamutí deficity a pumpy veřejných peněz do soukromých firem, fabrik, továren a soukromých osob nemají nic společného s kompenzacemi, ale jedná se o masivní program subvencování celého globálního trhu s cílem zabránit celosvětové krizi a globální recesi, ke které se schylovalo již od druhé poloviny loňského roku.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak a zaplatit to má Čína za sto biliónů Kč, neboť si dovolila nevyhlásit po prvním případu pandemii. Já bych chtěl vidět, co by dělali "naši" celosvětoví političtí imbec.lové, kdyby se Čína zachovala podle jejich přání. Podle mne je to další "klamný" útok za účelem zakrytí skutečné příčiny.

      Smazat
  21. Rusko se začalo chovat rozumně a podle hesla "jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá". Už bylo na čase,neustálé sankce, okopávání Ruska a obviňování ze všech možných hříchů, vyvolalo reakci, která je naprosto pochopitelná, i když nás bude hodně bolet. Patří nám to, máme takové zákony, které umožňují kdejakému paskřivcovi štvát proti jakékoliv zemi, bourat pomníky a další provokace. Koupený idiot zlikviduje památník , připomínající "kdo nám přinesl svobodu" a politická garnitura mlčí jako zařezaná. Mlčí prezident, mlčí premiér....není to první pokus o hanobení Ruska. Kydat na Rusko a pak se divit, že Rusko bude nejprve zásobovat vlastní zemi a až potom prodá přebytky. Věřím tomu, že si Rusko také dobře rozmyslí, komu prodá. ....a tak se můžeme díky řízeným idiotům těšit jenom na dodávku amerického válečného šrotu, protože potraviny z této strany čekat nemůžeme. Od strýčka Sama můžeme čekat jen válečný předražený šrot, předražený kapalný plyn, zakoupený v Rusku a idiotům přeprodaný. Svět sklízí jen to, co zasel....proč by mělo Rusko zachraňovat svět, který Rusko stigmatizuje???? Čemu se diví ti chytří, mazaní světovládci????

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pane, Rusko nikoho nezachraňuje a Evropa ruské obilí ani žádné jiné potraviny v žádném případě nepotřebuje. Má svého na rozdávání. Měl byste ubrat ze svého ruského fanatismu, vypadá to hloupě.

      Smazat
    2. No, cena ropy jde dolu a další komodita, kterou Rusko vyváží se omezí. Tak kde vezme Rusko dolárky na své devizové aktivity? A hlavně, příště si zákazník koupí jinde a Putin utře hubu

      Smazat
    3. 10:01, nejen kvůli propadu ekonomiky, která Rusko zasáhne rozhodně víc než Čínu, USA a EU, ale právě kvůli ztrátě zákazníků je tohle nařízení nepochopitelné. Protože právě dnes se úplně každý snaží prodávat a čím víc tím líp. To bude mít něco s nějakým problémem uvnitř samotného Ruska. Možná nějaká krize v zemědělském sektoru nebo tak. Něco jako když kdosi kontaminoval ropu sírou. Ani nevím, kdo má produkci obilí v Rusku pod palcem, zřejmě nějaký oligarcha.

      Smazat
    4. 10:01
      Pane vy asi blouzníte, jak RF, taki Čína se zbavují nekryté mněny kterou tiskne FED, Vlastně dnes už netískne převádí klepnutívm v počitači. Je to stejný podvod jako s eurem. Jenom na to FED přišel dříve než Eurohujeří.

      Smazat
    5. 16:26, vážně? Tak proč Čína neustále nakupuje dolary a US obligace a proč je Rusko úplně odstaveno, když kvůli sankcím problémy dolary na vhodný úrok sehnat. Taktéž proč obě zmíněné země přepočítávají úplně vše na dolary?

      Smazat
  22. Takže tocha faktů místo propagandistických žvástů.

    Největší exportéři pšenice za rok 2019:
    1.Rusko.....35 milionů tun
    2.EU........32 milionů tun
    3.USA.......27 milionů tun
    4.Kanada....23 milionů tun
    5.Ukraina...20 milionů tun

    Závěr: Západ žádné ruské obilí, navzdory vlhkým snům ruských fanatiků nepotřebuje, má svého tolik, že neví co s ním.

    Rusofily by spíš měla trápit otázka, z čeho teda Rusko bude žít, když ropa se už měsíc prodává za produkční náklady a už ani to obilí nebude vyvážet.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Mají problém s ropou, je blokace plynovodů, teď omezili prodej obilí, bůhví kvůli čemu, jsou uvalené sankce na jejich zbraně a stejně tak jsou sankcionované mnohé další jejich společnosti, hlavně těžařské, a to hlavní, vedou dvě ostré války. O ničem dalším nevím, ani výrobky, ani služby. Rusko nedostane cent kreditu a pokud ano, je to za šílený lichvářský úrok v době, kdy FED prodává za nulový. Domácí spotřeba nevalná a bez dovozu chybí výrobky všeho druhu. Taky by mě zajímalo, jak bude tento stát fungovat a zvláště v době koronavirové.

      Rozhodně nejsem rusofob a nepřeju jim to, ale vyhlídky nejsou moc dobré, protože přichází i o to základní ve velice nevhodné době. Obávám se, že řešením může být to samé, co na Ukrajině, rozprodej země.

      Smazat
    2. Jsem udiven tim kolik takova mala zeme ma expertu na obchod s psenici. Nicmene, neni psenice jako psenice, tak jako neni jeden druh rajcat. Prave ta kvalitni vhodna pro testoviny se dovazi z Ruska a Kazachstanu.


      Smazat
    3. 11:14, v tomto vláknu se nikdo kvalitou pšenice nezaobíral.

      Smazat
  23. Informace pro omezení vývozu obilí a potravin obecně, by nás měla podnítit k zauvažovaní, jak na tom jsme s potravinami. Jak bylo zmíněno výše, zabezpečit ve státě produkci potravin v dostatečné míře by mělo být prvořadým úkolem všech vlád, bez rozdílu. Všech vlád, které chtějí vládnout suverenní zemi. Pokud nejsme soběstační v produkci potravin, jsme ohroženou skupinou. Neúroda, po dva - tři roky, může výrazně omezit dostupnost potravin na světových trzích a státy bez vlastní produkce mohou mít zásadní problém.
    ABC

    OdpovědětSmazat
  24. Se články 22.09 a 22.48 plně souhlasím,je to tvrdá
    pravda. Byli jsme soběstační ve všem,( krom banánů
    a někdy toaletní papír)byli suverenním státem, který
    měl LA, které se po RA slavné NATO nejvíce bálo.
    Dnes jsme kolonie rozvojového typu.Jak sa u ns říká,
    když si nevážíž toho co maž, máž pak velké hovno.
    Ale někdo na tom vydělal, tolik miliardářů na 10 mil.
    obyvatel. Jak říkal Tříska na 1 mil. musí skrachovat
    aspoň 400 - 500 tis. lidí. Velká soustrast za Terezu.
    Tá bude chybět, kdyby pošel senát a 3/4 parlametu, tak žádná škoda by se nestala. Dovedl by někdo s fleku vyjmenovat aspoň 20 členů. Já ne.Tož tak.

    OdpovědětSmazat
  25. Oslavny clanek zapomina ze tu neslo ani tak o mistni obyvatelstvo vs. zapad jako spis o to obyvatelstvo vs. mistni oligarchove, kteri z toho vyvozu prece bohatli. Jednoduse budto nejakou psenici navic doma mam a pak muzu vuvazet a nebo nemam a sezeru si to vsechno doma. Ovsem pokud v minulosti vyvazeli a doma hladoveli, tak to si nejakou statni regulaci samozrejme zada. Jenze to neni nic, co bychom Rusum meli zavidet, nebo je za to nejak obdivovat. Pokud jde o CR tak strach nemam... uplne postaci na tretine soucasneho vymeru misto Babissica Napus zasit zrni a nebudeme vedet co s tim.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 0,47
      S řepkou začal zelenej Bursík,takže se ti ty jména trochu pomotaly!!!!!

      Smazat
  26. Pozor, řádí tu opět Pepek Vyskoč, žlučovitý rusofob, statistik a machr na všechno. V urážkách se trochu mírní, aby ho nezablokovali, ale svoji nabubřelost a hloupost tady předvádí stejně jako předtím. Ostatně posuďte sami.

    Anonymní7. dubna 2020 19:32
    Ježišmarjááá!
    Takže těstoviny, národní jídlo Italů od počátku letopočtu, existují jen díky ruské pšenici??? A z čeho se proboha ty těstoviny vyráběly ty stovky let před rokem 2007, kdy začalo Rusko pšenici vyvážet?
    Takový nesmysl nemůžete myslet vážně a ani z legrace :-D

    Tady dostane odpověď, černé na bílém, vysvětlení a čísla.

    Anonymní7. dubna 2020 21:01
    19:32
    Tak se trochu vzdělej, aby ses nemusel ztrapňovat, Einsteine. Tady to máš - požádej někoho iteligentního ať ti to přeloží.

    https://books.google.cz/books?id=MiR-96xcVs4C&pg=PA46&lpg=PA46&dq=russian+wheat+to+italy&source=bl&ots=UveRbvDX5X&sig=ACfU3U2CkKBRgPYn7sR_X4LjfQyasUIlRg&hl=cs&sa=X&ved=2ahUKEwiQ37fJ_tboAhXNGewKHSloD-8Q6AEwCXoECAYQLA#v=onepage&q&f=false

    A jeho reakce:

    Anonymní7. dubna 2020 22:16
    :-DDD
    Prosím vás, už se neztrapňujte. To myslíte opravdu vážně dát mi odkaz na jakýsi 112 let starý věstník? :-DDD
    A co si tam mám jako konkrétně teda přečíst?

    Takže tady se ten blb projevil naplno. Má tam přesně napsáno to, co popíral, chytrák. Ale nikdy nepřizná, že nemusí mít pravdu.

    Závěr: Zbytečné argumentovat s Pepkem, je to jen rozjebávač diskuze, který si myslí, že sežral Šalomounovo ....., těžký, až nemocný rusofob.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 6:58

      Nebuďte směšný, vy tady spřádáte teorie, jak svět skoro pochcípá hlady bez ruské pšenice, jenže ono to tak není. Abyste to "dokázal" dodáte stoleté tabulky o produkci pšenice v Rusku. Co to má jakože dokazovat? Že Rusko už sto let umí vypěstovat pšenici? O tom přece nikdo nepochyboval a bylo by to poněkud divné, kdyby neumělo.

      Nejvýznamnější producent pšenice jsou Spojené Státy, které jsou zároveň nejvýznamnějším producentem v potravinovém průmyslu vůbec. Hlavní potravinová burza udávající ceny jednotlivých komodit je v USA. Amerika hodně své produkce spotřebuje, ale má tak výraznou nadprodukci díky efektivnímu zemědělství, že velkou část vyveze.

      Vy se domníváte, že vaše báječné myšlenky napadl troll Pepek Vyskoč, jenže ono to tak není, jsme minimálně dva. Já s těmi vašemi výše uvedenými citacemi nic nemám, přesto s Pepkem souhlasím. A nejsem žádný fanatický rusofob, jen nemám rád hloupé výmysly, které Rusku škodí a zesměšňují ho.

      Článek je jen o tom, že Rusko dodá o 15% míň pšenice. Prý kvůli vlastním potřebám. Možná to je pravda, ale v samotném Rusku vznikají i jiné teorie.

      Smazat
  27. Nechápu proč to někoho, kdo celých cca 20 let uvaluje na Ruskou federaci embargo, tak se díví, že Rusové nejsou ta blbí aby prodávali potraviny, které samy potřebují. Naftou a plynem se asi neuživí. Nakonec vlastně včas pochopili, že musí být potravinově nezávislí a hovadech která je chtějí vší mocí zlikvidovat.
    MY JSME TO NEPOCHOPILI DO DNES. Proto jsme krmítkem EU a žereme místo kvalitních potravin zbytky a odpad ze stolů této zrůdy.

    OdpovědětSmazat
  28. Skvěle Putin to dělá pro Rusko kdy už konečně u nás opět obnoví zemědělství. Neurodí se v Polsku a Češi pochcípou hlady.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Prodají Němci nebo Francouzi.

      Smazat
    2. Já si nejsem jist, že bude k dispozici přebytek potravin. Moc se nehouoejte s představou, že co se nevypěstuje, se doveze a i kdyby tak za kolik.
      Časy se mění. Místo Škodovek a SUVéček zpět k traktorům a traktorekům, nebo farmářským kastlím.

      Smazat
    3. 17:46, právě naopak. Teď začne ten pravý tlak, aby se zabezpečil příjem pro vlastní producenty potravin a jako kolonie přijdeme ještě i o ten zbytek, co máme.

      Smazat
  29. „Podle řevu některých politických neziskovek je zřejmé, že jsme trefili do černého.“ Ondráček vysvětlil návrh komunistů:

    https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/2020040811771041-podle-revu-nekterych-politickych-neziskovek-je-zrejme-ze-jsme-trefili-do-cerneho-ondracek-vysvetlil/

    OdpovědětSmazat
  30. Pšenice je strategická plodina, hlavně jako krmivo pro dobytek (to je ta extenzivně pěstovaná v naší skvělé Evropě) je tak zdegenerovaná šlechtěním pro extenzivní výnosy, že je pro většinu lidí toxická -lepkové alergie a další ...
    Kvalitní potravinářská pšenice potřebuje jiné přírodní podmínky bez extenzivního chemického výrobního způsobu, to umí jenom někteří pěstitelé ve Světě a hlavně v Rusku ..,
    Idioti v USA místo pěstování pšenice přešli na pěstování kukuřice a bobů, je to ještě extenzivější byznys než obilí a na kmivo pro dobytek ( i lidi popcorn) to stačí ..
    Idiot Chruščov taky pěstoval kukuřici ..

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 11:19 chytrulíne, abys jednou nejedl rád chleba z pilin.

      Smazat
  31. Pro jistotu by měl Kolář zase za úsvitu sochu Koněva vrátit na místo s omluvou, že je unáhlený de..il.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Raději potichu, potmě a dělat, že se nic nestalo. Jak byl ten vtip - jaká kůže.

      Smazat
  32. No a už je to tady. Konečně si naši myšlenkově impotentní politici uvědomí, že soběstačnost v produkci potravin je základní povinnost státu.

    OdpovědětSmazat
  33. Ještě v dnešní době se objevují názory , že potravinová samostatnost je nesmysl, že to dovezeme. Do roku 1989 jsme byli potavinově soběstační, říkalo se tomu potravinová bezpečnost. Bylo to v hlavních komoditách, které jsme v tomto pásmu a půdě mohli sami vypěstovat. Bohužel tak zv.privatizace provedla v zemědělství, takové škody, že dnes nejme soběstační až na obilí v ničem. Snad ve chmelu. Jen pro zajímavost za minulého režimu byl náš chmel jediná komodita, dle které se určovala světová ceny chmele. Za tento "výsledek privatizace " nás příští generce odsoudí. A k tomu Rusku, přes to, že to je více "zprivatizovaná a kapitalistická země " cca 80%, tak RF dokázala být nejen soběstačná v obilovinách, ale stala se největším vývozcem obilovin na světě. Zřejmě jim něco říká"potravinová bezpečnost".

    OdpovědětSmazat
  34. Logicky ví pokud se západ bude krmit monsantem vychcípe, a mimochodem ve firmě jejich jídelny nesmí své produkty používat což nepotřebuje další upřesnění.

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.