Reklama

neděle 19. dubna 2020

Vraždy na prahu svobody!

Přemysl Votava
19. 4. 2020 VašeVěc
Je to již 75let a zbývalo jen několik dnů do konce války. Vesnice Zákřov, nedaleko Přerova na Moravě, jedno z míst, kde se v posledních dnech války odehrál jeden z mnoha německých válečných zločinů. Nebyl jediný. Vedle vyvražděného Zákřova to byla vypálená Ploština (19.4.), Prlov (23.4.), Javoříčko (5.5.) a řada dalších. Stovky zavražděných.

Kácíme pomníky hrdinů, oslavujeme ty nepatřičné. Mějme úctu k těm, kteří obětovali své životy za naši svobodu. Zároveň nepodléhejme manipulaci s dějinami, jednou nás dějiny za to potrestají!

Před několika lety jsem dostal nepodepsaný článek, autor měl možná jen lidský strach se pod něj podepsat. Rozumím, dnešní doba hrdinům nepřeje. Ten dopis mne zaujal, připomněl tragédii této vesnice. Ověřil jsem si fakta, ta hrůza se opravdu stala, kdo dnes ale o ní něco ví? Jako spoluúčastníci na tomto zločinu jsou uváděni tzv. vlasovci. Podle jiných pramenů jde o kozácký prapor ve službách Němců. Velký rozdíl nevidím. Proto tuto událost připomínám.

https://www.novinky.cz/vase-zpravy/clanek/lide-vzpominali-na-obeti-zakrovske-tragedie-40126668

ZÁKŘOVSKÁ TRAGEDIE ZV ROCE 1945


Blížící se porážka fašismu vedla vedoucí nacistické zločince k těm nejhorším zločinům. Jeden z mnoha takových, které se staly na konci války je vražda devatenácti zákřovských občanů. Pod záminkou, že Zákřov (nedaleko Přerova) je střediskem partyzánů a obyvatelstvo je podporuje, podnikli němečtí fašisté se svými rusky mluvícími spojenci v jejich službách ( kozáci, či Vlasovci ?) proti Zákřovu 18.dubna 1945 vražednou akci. Byla to msta za prohranou válku… blížilo se totiž účtování.

Vesnice Zákřov byla zapálena. Následně prováděli Vlasovci drancování, loupení a zatýkání. Muži starší 50 let, byli propuštěni, ostatní - v počtu 23 - byli v trojstupech odvedeni do Velkého Újezda. Zde byli dva dny "vyslýcháni", biti a týráni. Čtyři z uvězněných byli propuštěni. Ostatních 19 mužů po dvoudenním mučení, s přeraženými údy a rozbitými obličeji, odvezli do lesa k samotě Kyjanice. Stalo se tak v podvečer 20. dubna. Nad samotou Kyjanice u dřevěné boudy zastavili, přivezli německého faráře p. Schustera ze Slavkova a vyzvali ho, aby dřevěnou boudu vykropil jako hrob. Když farář uviděl zakrvácené a zohyzděné obličeje a těla přivezených mužů, zhroutil se a odmítl výkrop provést. Němci a Vlasovci nalili pak do boudy dehet, naházeli české mučedníky do boudy, obložili je dřívím, na těla nalili benzín a pak vše zapálili, mnohé oběti umírali ještě za živa.....Dlouho se plížil dusivý dým lesy a údolím. Místo bylo střeženo nikdo tam nesměl. Doma zatím příbuzní mrtvých marně - po prožitých hrůzách - čekali na návrat svých manželů, otců, synů a bratrů. Bylo jen několik dnů do konce války.

Na prahu svobody zde bylo zavražděno 19 mužů a chlapců. Za týden 26. dubna 1945 již vítalo Brno své osvoboditele z Rudé armády, naopak v Zákřově pohřbívali své blízké…

Od nás tyto oběti očekávají, že nezapomeneme!


Zavraždění:


Calábek Josef (45 roků) Zákřov
Marek Josef (43 roků) Zákřov
Marek Drahomír (17 roků) Zákřov
Švarc František (43 roků) Zákřov
Švarc Vladimír (16 roků) Zákřov
Ohera Jan (40 roků) Zákřov
Plánička Jan (35 roků) Zákřov
Závodník Miroslav (23 roků) Zákřov
Závodník Jaroslav (21 roků) Zákřov
Glier Antonín (18 roků) Zákřov
Ohera Oldřich (37 roků) Zákřov
Bém Vlastimil (19 roků) Tršice
Wolf Otto (18 roků) Tršice
Pazdera Jan (32 roků) Doloplazy
Přikryl Klement (32 roků) Doloplazy
Jahn Josef (18 roků) Velká Bystřice
Švec František (26 roků) Velká Bystřice
Musil Josef (30 roků) Bystrovany
Žák Jaroslav (24 roků) Brno


38 komentářů :

  1. Autor: "Kácíme pomníky hrdinů, oslavujeme ty nepatřičné". Tož se braňme. Navrhuji přejmenovat pražské Tržiště na Tržiště Bašára Asada.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ulici u Senátu bych pojmenoval Ulice Teroristů.

      Vymazat
    2. Soudruzi, vy nepřejmenujete už NIC !!!

      Vymazat
    3. Re (11:41):
      Vskutku případné, když několik bezejmenných, co se za své skutečné jméno patrně stydí(?), viz 09:43, 11:19 a 11:41, "diskutuje" o přejmenovávání našich míst a ulic ...
      A pro Anóna 11:41: Francis Fukujama se dost sekl! Dějiny neskončily! ...

      Vymazat
    4. Ulici u senátu by seděla pojmenování Incitátova, nebo U Valdštejnské konírny... nebo ještě lépe polovina tak, druhá onak.

      Vymazat
    5. 12:53 Vy z toho města šalin zřejmě nechápete příspěvek z 9:43.

      Vymazat
    6. 11:41 v roce 1943 si Hitler taky myslel, že je vládcem světa. O dva roky později z něj zbyly jen ohořelý, zkažený zuby.

      Vymazat
  2. Jestliže onen starosta , Prahy 6, postaví nový památník osvoboditelům Prahy a budou tam uvedena i vojska ROA (Vlasovci), bude nezbytně nutné tento památník odstranit. Nebo minimálně tám dát doplňující, zřetelně čitelnou informaco o tom, jaké zločiny Vlasovci mají na svědomí na Ukrajině, Polsku, potlačení varšavského povstání, u nás , mimo jiné bojovali proti partyzánům v Jugoslávii.Ze všeho co víme o jejich působení v Evropě vyplývá, že by jsme měli v tomto případě žalovat iniciátora takového památníku, za podporu nacismu a to je u nás pokud vím trestné. Také by mě zajímalo, který umělec by se takového úkolu a "díla" případně ujal.

    OdpovědětVymazat
  3. Přesně tak a ten tlustý vlasovec by takovým šmejdům stavěl pomník. Také to není jediný zločin vlasovců.

    OdpovědětVymazat
  4. Nedaleko Zákřova je obec Salaš. Tady se stalo něco podobného, také na samém konci války. 29.4.1945 a také rukou vlasovců. Tedy těch vlasovců, kterým chce nějaký postižený psychopat stavět pomník. O to hroznější je skutečnost, že tento nemocný, svému okolí nebezpečný cvok, zastává funkci starosty, místo toho aby byl v přísně střeženém sanatoriu pro duševně choré.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si to vysvětlují tak, že nejspíš je "někým tlacen" přes tatínka. On neni žádný hrdina spíš pos era a tak je tohle jediné vysvětlení. Využívají člověka mrzkého a zbabeleho, kterému asi chutná moc. Přečtěte si Mnacka, "Desatero patolizala" a "Ako chutí moc"

      Vymazat
  5. Počátkem května 45 při ústupu Němců před Sověty na Západ v obci Malín u Kutné Hory se ozvala rána. Dodnes se neví jestli na okupanty někdo vystřelil, protože nikdo z nich nebyl zasažen. Němci vytáhli z domů devět náhodných mužů mladé, staré a ty ihned na místě zastřelili...Kolik takových ,,malých" tragédií při jejich ústupu bylo? Němci se Rusů za svá spáchaná zvěrsta u nich tak strašně a oprávněně báli, že před nimi prchali hlava nehlava. Pro mého dědu byl neskutečný zážitek a pocit zadostiučení,když u něho v obci zapoměli německého vojáka a ten chudák popadl kolo bez duší a jal se prchat. Říkal, takto vidět po šesti letech strachu prchajícího nadčlověka, bylo nádherné.Obhájci fašounů nic nezmůžou a nic na historii nezmění ani odstraněním sochy, že prostě tenkrát dostali Němci od Sovětů na p.del a tím to hasne! A člověka dodnes těší že na tom vejprasku se podíleli i naši vojáci a dobrovolníci jak na Východní tak na Západní frontě. Čest jejich památce! M.R.

    OdpovědětVymazat
  6. V zájmu historické pravdy:
    Co se týká javoříčské tragédie, tak iniciátorem masakru obyvatel byla vražda německé rodiny místního hajného. Tzv. partyzáni zavraždili ženu a děti hajného, který byl na frontě. V odvetu se dostavila jednotka SS a co následovalo je již známo. Hrdinní partyzáni nechali vesničany napospas osudu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10:19 V zájmu historické pravdy.

      Iniciátorem byla jednoznačně zvěrstva, která páchali Němci jak kořenní, tak i "naši" sudeťáci po celých šest let na našem území. To jen v zájmu té historické pravdy.
      Kdyby Němci seděli doma a starali se o svoje problémy doma, mohl být a nejen tehdy klid. To teda jen tak v zájmu té historické pravdy.
      Neznám větší mýtus, než ten o pořádku milovných, pořádných, čistotných, důkladných, poctivých a metodických nadlidech Německa. To všechno uplatňovali především na své výboje. Kdyby měli jen polovinu těch vlastností, které jim různé mýty přisuzují, dokázali by si snadno důkladně, metodicky a pečlivě spočítat, že válčení se nikdy nevyplatí žádnému národu, natož jim samým. Vydělávají vždycky jiní.
      To teda jen tak mimochodem v zájmu té historické pravdy.
      Jen tak mimochodem, víte jak naučili Němce "čistotě", dali jim možnost přerozdělovat majetky a ukázali jim cestu k práskačství?
      Ve středověku byla situace i v německy mluvících zemích na přibližně území dnešního Německa ve městech taková, že všechny odpadky, i ty noční, ano všechno to, tekly všude proudem a často se nedalo chodit mezi domy. Nepomáhala žádná - paradox, že - nařízení ani vyhlášky. Až se postupně prosadil zhruba teto způsob: Udáš-li svého souseda a dokážeš, že on znečistil město svými odpadky, nejen že soused bude mít problémy s právem, ale ty dostaneš i část nebo celý jeho majetek (to se od města k městu lišilo). Takže teď tu byl rázem "klid". Potěmkinovci dávno před Potěmkinem!
      Kdyby se netoužili stát nadlidmi, supermany svých dob, mohli se věnovat své zemi a nemuseli si nakonec - přečtěte si nějaká ta fóra z Německa - "zvolit" za kancléřku, jak ji němečtí "voliči" teď podezírají, alkoholičku.
      Inu pořádku milovný, důkladný, pečlivý, důsledný, čistotný ... nadnárod.
      To jen tak mimochodem pár poznámek v zájmu té historické i současné pravdy.

      Vymazat
    2. 19. dubna 2020 10:19 Vaše verze není žádným pravdivým historickým exkurzem, ale taková podprahová oslavná náckovská propaganda.

      V zájmu historické pravdy viz zde:
      https://www.valka.cz/11106-a-posledni-bylo-Javoricko

      Vymazat
    3. 11:17 Vzal jste mi to z úst. Příspěvek pána 10:19 "v zájmu historické pravdy" bude zřejmě již porevolučním produktem.

      Vymazat
    4. Vzájmu historické pravdy, když bylo zjištěno, že někdo z nějaké české rodiny bojuje v rámci zahraničních jednotek proti Němcům ,byla celá jeho rodina i s nedospělými postavena ke zdi a popravena. Každý následek má svou příčinu. Opravdu se zapomíná na to, kdo je za ty všechny násilnosti prvotně zodpovědný. Pravdu dí shora pán, že kdyby seděli Němci doma na p.deli tak by se nikomu nic nestalo. Bohužel jednou přijde doba kdy budeme stavět pomníky takovým jako byl Čurda, který vyzradil úkryt našich ,,anglických" parašutistů, kteří podle lancmanšaftu(od Poslta) spáchali na Heidricha hanebný odsouzeníhodný teroristický čin a náš politický představitel Schwarzenberg se mohl svým vyjádřením souhlasu uplácat! Ale to se furt mele jedno a to samé...M.R.

      Vymazat
    5. 10:19. Aha, tak partyzání údajně zavraždili rodinu hajného a udatní Němci za to vyvraždili desítky obyvatel...Co Vás na této "historické pravdě" tak fascinuje. Statečnost německých SS ?

      Vymazat
    6. Na této tragické a krajně smutné události mě nic nefascinuje. Pouze jsem předestřel ověřitelná fakta v tomto konkrétním případě - mj.pocházím z této oblasti. V žádném případě se nejednalo o statečnost SS, ale o zbabělost tzv. partyzánů, v tomto případě bych volil spíše označení - banditů.

      Vymazat
    7. Ano - já souhlasím!!! Co mohlo vést ty hnusné ču..ky k tomu, že zabili ženu a děti hajného? Chlast? Drogy? Nějaká demence? Chtěli si dokázat, že jsou partyzánští hrdinové? A pak - když došlo na odplatu, nechali celou vesnici na pospas a sami utekli? No -to byli sakra hrdinové! SS měli nechat vesnici na pokoji, ale měli najít ty "hrdiny" a narazit je na kůl! Aby si svého hrdinství dosyta užili! Takový hnus - válka nebo ne - takové hnusné vybíjení civilistů ožralými vojáckými hovady ( nadrženými kozly bez děvek?) je odporné, a nemá s válkou nic společného!

      Vymazat
    8. Anonymní 19. dubna 2020 19:13
      Vy nejste o nic moc lepší než ty zrůdy, které spáchali zločin vraždy nevinných obyvatel. Jaksi jste, a to viditelně zcela záměrně, zapomněl, že Němci nevedli "normální" "civilizovanou" válku, ale válku na smrt! Válku likvidační! Počet obětí řádění Němců po všech okupovaných územích to dokládá jasně. Dokládá to počet civilních obětí zabitých Němci v této válce. Němci zabíjeli navíc promyšleně a systematicky. A my jsme měli jen to štěstí, že prohráli u Stalingradu, protože tehdy se museli u nás "připozastavit". Chybělo do zahájení čištění našeho životního prostředí doslova a do písmene pár měsíců. Nic však nezměnili, jen odložili na později.
      A dávat partyzány na jednu morální úroveň s německými vrahy je styl novodobého přepisování historie v rámci EU v zájmu především jediné země a to Německa. A pokud to nebyli partyzáni, pak se tady toto označení vůbec nemělo objevit. A také případné okolnosti, proč se nemohli vrátit, či jak by to bylo časově!
      Vy jste de facto uskutečnil zločin propagace fašismu v nacistické podobě. A nehrajte si na zuřivě morálně objektivního, to je to nejhorší, co můžete dělat. Právě v zájmu historické spravedlnosti.
      A dokud se s tím nevyrovnají sami Němci a nepochopí, že byli zneužiti v zájmu jiných a nedokáží to v praxi, nelze jim jako celku věřit. Dnes používají k uskutečnění svých cílů "jen" jinou taktiku.

      Vymazat
    9. 19:45 jste ten typický plácal, co se vyjadřuje k věci, o které se nenamáhá nic vědět. V předchozím jste se mohl bez námahy a hladce dozvědět, že nešlo o manželku a děti žádného hajného, ale poddůstojníka SS, což není tak bezvýznamný detail. I když celá ta událost, jak už to za válek a v přelomových dobách bývá, není čistě hrdinskou ságou morálních velikánů. Suďte vy všichni, kteří jste nikdy, ani vzdáleně, v takové situaci nebyli.
      Jsem z těch, který byl při tom, jak byli od konce roku 1944 zásobováni uprchlí zajatci Velkoněmecké říše a totálně nasazení, kteří přežívali v lesích na Semilsku. I s jejich "partyzánskými" akcemi. To všechno v té nejlepší víře, s nesmírným rizikem pro civilní obyvatelstvo. Dnes ovšem kdejaký blbec machruje. Blbci jsou neštěstím za všech okolností i režimů. Zvlášť ti ambiciozní. Vezměme známé pány Novotného, Koláře a Hřiba.

      Vymazat
    10. 19.45 stovky ba tisíce českých rodin, včetně žen a dětí bylo povražděno za to, že jejich člen bojoval proti Němcům v zahraničních armádách. A při německé důkladnosti věřím, že to dělali nezfetovaní, neopití, nezdrogovaní, naprosto při jasném vědomí.Vždy je na prvním místě příčina a pak následek. Partyzáni tu nebyli jako první. Nebýt okupace nebylo by partyzánů. Tehdá byla nenávist proti německým maxi vrahům a maxi zločincům obrovská. Tomu věřte.

      Vymazat
    11. Pro anonyma z 19:13 Když Vám tak záleží na faktech. Víte, co předcházelo údajnému zavraždění rodiny důstojníka SS? Okupace většiny Evropy a vraždy vlastenců a jejich rodin ve všech zemích, které nacisté obsadili. U nás to bylo jen několik vesnic s tisícovkou obětí, ale v bývalé SSSR to brali šmahem a vypalovali vesnice i s obyvateli po stovkách. Protože mezi partyzány byli vojáci uprchlí z různých transportů i výsadky ze Sovětského svazu, nedivím se, že si za odplatu vybrali rodinu esesáka. Vám to může připadat zbabělé, ale byla válka, kterou začali Němci a zabili (často bestiálně) desítky milionů lidí a mnoho civilistů. Z obyvatel Lidic nezůstaly většinou ani děti, proč měli partyzáni brát ohledy na jakéhokoliv Němce, když tuhle zvěrskou válku začali oni?

      Vymazat
  7. Na pamet vlasovcu by mel byt odhlasovan zakon," zaslouzili se o cesky stat".Ti vidlaci, kdyby prezili, by se rozmnozili a jako venkovska luza by volili Zemana a Babise a jeste by poslouchali Putinovskou propagandu, cimz by ohrozili budovani jednotneho demogratizovaneho Havlistanu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už teď by se to podařilo v samozvaném senátu.

      Vymazat
  8. Tragický osud těchto a mnoha dalších obětí fašistické okupace je pro zdejší krystlíky i podiveny všeliké docela nezajímavý. Oběti totiž nenáležely k ýbrmenčům.
    Pro krystlíky, co se mají za historiky a historii leda tak falšují, je mnohem zajímavějším tématem odsun ýbrmenčů, zejména pak jeho "divoká" etapa. A ti pražští? Ti zas nalezli zvrácený požitek v boření památníků na osvobození republiky Rudou armádou či provokace Ruska a jeho lidu. A s ním i Číny ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Předkové dnešné "věrchušky" se za Hitlera měli většinou exclusivně...

      Vymazat
    2. A abych nezapomněl pane Opluštile, okupace NEBYLA FAŠISTICKÁ, OKUPACE BYLA NĚMECKÁ. Němci se nepovažovali za Mussoliniho fašisty, ale za Národní socialisty (NSDAP).A všichni byli řádně pokřtěnými křesťany včetně katolické konfese...

      Vymazat
    3. Re (13:31):
      ... to ano! To i jistá Kaslová, co se nedávno "vozila" po prezidentu Zemanovi, by mohla dlouze povyprávět. A opravdu, zdaleka u nás není jedinou.

      Vymazat
    4. Ano, Krystlíci jsou výslednicí dnešní doby falšování historických pravd. Pro ně nezačíná historie dávnověkem, ale určitou událostí, která se jim hodí do jejich pokřiveného výkladu. Pomáhají tomu i naše média i politici, kteří šíří nepravdu a jakýkoliv jiný názor označují za fake news.

      Vymazat
  9. noviczech
    ...víte, píšeme si tady své názory, dohadujeme se, ale co dělá česká prokuratura? Spíše, CO NEDĚLÁ A PROČ NEDĚLÁ? Jsem stavitel, postavil jsem most a most spadl, zemřeli lidé! Jsem odpovědný, stojím před soudem! Nějak jsme díky komu zhloupěli, že se nedá POTRESTAT VINÍK! K čemu máme vládu, aby se hádala? Aby pan Babiš zjistil, že zdravotnictví je v p.deli? Aby pan ministr zemědělství po třiceti letech vykrádání lesů zjistil, že lesy neudrží vodu a nemají lesní dělníky? Aby pan ministr zemědělství zjistil, že zemědělství je v p.deli, že nebude vláha, voda a nejsou dělníci na pole? Tak co tam ti pánové dělali celou dobu a kdo má moc nečinné a "zkorumpované" vyhodit a nebo potrestat, tak jako to měla udělat prokuratura u Novotného výrocích a nebo při odstraňování sochy pana Koněva, když to při tom je státní majetek a ne městský?
    Jsme zkrátka BORDEL ZEMĚ, tady vládnou ....čtenáři dosaď si sám!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprostý souhlas. Dosavadní vlády přesně plní zadání po MAJDANU 1989. Likvidace Československa a začlenění jako kolonie EU-Německa.

      Vymazat
    2. Ano - velmi správně položené otázky noviczech 14.26 Ale co občané? To jsme opravdu tak zoufale bezmocní, že jsme schopni věci pouze kritizovat od počítačů? Asi ano. Taky proto se v ČR už tolik let dobře daří zbohatlíkům, politikům, všem jejich kámošům a rodinám, a šmejdům všeho druhu. Oni totiž vědí, že se nikdy nic ze strany občanů dít nebude - nikomu nemusí skládat účty - žádný převratíček -leda že si něco takového sami zpunktují, jako potomci státních aparátčíků v roce 1989, když vyhodili od vesel svoje tatíky a dědouše, a pak začali s nastolením "demokracie".

      Vymazat
  10. Vážení,
    méně často se připomíná nebo vůbec při těchto diskusích absentuje, že ze strany němců-nacistů byly násilnosti proti civilistům a zajatcům válečnými zločiny a akty státního terorismu. Nacisté-Němci mordovali Slovany a Židy podle zákonů, vládních(vůdcových) nařízení, podle rozkazů velitelů armád atd. Pokud došlo ke zločinům, tedy pokud vůbec se při užití násilí dopustili vojáci nebo odbojáři zločinu proti Němcům, šlo o individuální, případně skupinové excesy,tedy porušení práva, které státy stojící ve válce s nacisty nevyžadovaly . Významné pochybnosti vyvolává jen spojenecké bombardování civilního obyvatelstva ve městech nejen v Německu...

    Jindřich K.

    OdpovědětVymazat
  11. Bylo by dobré našim současným vyznavačům nacismu a oplakávačům odsunu sudetoněmeckých nacistů připomenout masové vraždění zejména Schörnerovy armády v českých zemích v posledních hodinách války - mj. Brno, Velké Meziříčí, Třešť, Německé (dnes Sněžné).... Prosím, kdo ví, ať zde na stránkách zpřístupní. Velmi často se jednalo o výslovně bestiální vraždění, plné sadismu, perverze, aby čeští miliúchylkáři a pražští kavárenští povaleči věděli, co to byl nacismus a kam s jejich úsilím spějeme do současného EU/NATO nacismu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale každá "válka" je vždy plná osobní nekontrolovatelné perverze a sadizmu, proto vojáci fasovali chlast a drogy, a taky byli nadržení jak stepní kozy. Excesy netrestány - například za doby husitského povstání vyhlásil Žižka zákaz rabování v kostelích a klášterech, a když byl jeden voják přistižen, že ukradl zlatý svícen, nechal ho Žižka roztavit a vařící mu ho nalil do hrdla - aby se nachlastal zlata, když po něm tak touží. Taky by asi tenkrát byli vojáci vyváděli jako utržení ze řetězu. Kde není disciplina - jak lze ty zdivočelé blby udržet? Tehdy to u nás byli fašisté - kdo to byl v případě odporných zvěrstev ve Vietnamu? Anebo nedávno -Afghanistán - kde vojáci chcali na zajaté Afghanistánce a ještě si to fotili! A další a další zvěrstva. Nikdo - nikdo! by nikdy neměl dopustit válečné excesy a provokování občanských válek mezi zdivočelými lidmi ve státech, které jsou k tomu účelu vybrány - a že jich za posledních deset let bylo! A že by padly nějaké tresty? Najít šmejdy, kteří cvičí a najímají nějaké pologramoty na rozvracení států, a bez soudů je popravit? Něco, co by vedlo k nápravě, aby si svá osobní zvěrstva a sadistické úchylné aktivity každý rozmyslel?

      Vymazat
  12. Jenže za soudobá zvěrstva, páchaná v teroristických válkách, chtě nechtě nesou odpovědnost státy a národy, které války vedou. Vám je to jedno, že jste také okupant, že jste také vlastně prostřednictvím žoldnéřů teroristou? Mně to vadí a proto jsem pro vystoupení z NATO a pro neutralitu. Dnes vřískají juristé, ž jsme pro pandemii omezování ve volném pohybu a roznášení infekce a že je to protiústavní a jsou podávány žaloby, podívejte se na ty tisíce vykutálenců co křičí státe dávej peníze, dávej peníze a nejvíce ti, co si zvykli žít z nakradeného. Kdo je stát a kdo do něj sype peníze, zaměstnanci, pracující.

    OdpovědětVymazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.