Reklama

sobota 4. dubna 2020

Zatímco trogloditi z Prahy 6 strhávají pomník maršála-osvoboditele v Moskvě postavili pomník české technice

Michail Stavrev
4. 4. 2020 
Zatímco v pražských Dejvicích odstranili sochu maršála Koněva, v Moskvě se objevil nový pomník, vlastně trolejbus. Československá Škoda 9Tr18 z roku 1973 byla místními fandy kompletně zrekonstruovaná a postavena na vyvýšený piedestal. Rusové tímto počinem uctili tradici českého technického umu.

V samotném centru ruské metropole, v Lesné ulici, se nachází Ščepetilnikovo trolejbusové depo, jedno z největších v městě, možná i na světě. Bylo založeno v roce 1874, původně s kolejovými vozy taženými koni, od roku 1909 byl provoz elektrifikovaný. Právě toto místo se stalo instalací zvláštního artefaktu - pomníku, který skládá hold československým trolejbusům. Škoda 9Tr18 z roku 1973 byla obnovena do původního stavu, včetně interiéru a linkového čísla. Informoval o tom ruský automobilový portál drive2.ru.

"V Moskvě přibyl jeden dopravní pomník, Škoda 9Tr18", píše ruský web, "vzácný historický stoj byl naleštěn do původního stavu, není to důvod k radosti?" Autor ruského čtenáře upozorňuje, že za socialismu nebyla Škoda součástí globálního konglomerátu WV, ale tvořila vlastní koncern, který neprodukoval zdaleka jen osobní automobily. "V různých továrnách se v Československu vyráběly i náklaďáky, autobusy nebo kolejová technika, dieselové i elektrické lokomotivy, později tramvaje a vozy metra, zemědělská technika nebo energetické agregáty. Jeden ze závodů Škoda dokonce vyráběl jaderné reaktory podle ruského vzoru," doplňuje drive2.ru. "Koncern Škoda se po pádu socialismu rozpadl na různé společnosti z nichž mnoho zaniklo."

Modelová řada 9Tr vyvíjená a vyráběna ve společnosti Škoda Ostrov v Ostrově na Ohří na Karlovarsku byla co do počtu vyrobených kusů druhou na světě, hned po sovětském trolejbusu ЗИУ-682, který byl nejčetnější v historii. Československé trolejbusy řady 9 se exportovaly do patnácti zemí, hlavní část produkce šla do států RVHP, hlavně Sovětského svazu. Zajímavé je, že v rámci SSSR se tyto stroje distribuovaly hlavně do svazových republik mimo Ruskou Federaci - do Pobaltí, na Ukrajinu, do Moldavska, na Kavkaz. Nejvíce těchto trolejbusů jezdilo v Kyjevě - celkem 1220. Trolejbusy Škoda si však našly cestu také na americký trh, konkrétně v San Francisku, kde se také montovaly.

Trolejbusová fabrika v Ostrově, která se později přejmenovala na Strojírny Ostrov, v roce 2010 zanikla, v současnosti se tento areál má přebudovat pro skladové kapacity velkého internetového prodejce. Produkce českých trolejbusů však nezanikla, byla přesunuta do Plzně a dnes se realizuje ve společnosti Škoda Electric. Za celou dobu historie se vyrobilo přes 14 tisíc trolejbusů Škoda, přičemž 7372 byly řady 9. Ačkoli jsme si zvykli vnímat tyto vozidla jako relikvii ze starých filmů, je zřejmé, že jejich čas opět přijde. V současnosti se vyvíjejí hybridní modely schopné jezdit i mimo elektrifikované trati, což výrazně navyšuje jejich akční rádius a možnost manipulace. Aktuálním trendem při elektrifikaci větších vozidel je vodíkové dobíjení článků, inovace, která má také českou stopu.

Trolejbus 9Tr není jediným českým automobilem, kterému v Rusku vzdali hold, svůj pomník má u sibiřského Magadanu také Tatra 111, nákladní vozidlo, které pomohlo zdolat krajinu s klimaticky nejnáročnějšími podmínkami na světě. Možná, že kdyby se ruští historici ponořili dostatečně hluboko, zjistili by, že existují fotografie, kde legendární stavitel Tatry, Hans Ledwinka, srdečně předvádí své konstrukce Adolfu Hitlerovi, nebo, že škodovácká děla zabíjela ruské lidi ve velkém. Nikdo tam však podobné věci neakcentuje a hledí veskrze na to, co je dobré. A to je možná jeden z důvodů, proč jsou Rusové velcí a my malí.

74 komentářů :

  1. Odpovědi
    1. To je tak. Dvě pražská paka Hřib a Kolář nechali odstranit sochu Koněva. No a na Praze 4 nechali svého známého pražského packala Černého postavit největší Český kýč. Propíchnuté auto špendlíkem. A kdo tu zrůdnost platil?

      Smazat
    2. Po Praze se říká, že Kolář se nechal uplatit ambasádou státu, co má ve znaku vidle na hnůj a jako úplatek si tam bude moci koupit pár hektarů černozemě za pakatel.
      No prostě kolaborant, a ještě úplatnej.

      Smazat
    3. Před časem jsem absolvoval cestu po Východní Sibiři a ve městě Tynda (zastávka na BAMu) jsem hovořil s řidiči, kteří řídili naše Tatry 148 při stavbě železnice Bajkalsko-amurské magistrály. Na naše Tatry 148 nedali dopustit a každý s řidičů mi řekl že Tatry 148 na stavbě BAMu obstály na výbornou.

      Smazat
  2. "A to je možná jeden z důvodů, proč jsou Rusové velcí a my malí."
    ===============================
    Žádám tohohle drzého Stavreva, aby se nepovyšoval nad náš národ a neurážel nás.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Co tě rozčiluje. Stavrev má pravdu, drzý jsi ty se svým směšným a nesmyslným požadavkem.

      Smazat
    2. 18:29
      Rozčiluje mě když někdo uráží moji rodinu, mé město, můj národ.
      Pokud tvrdíte, že má ten Stavrev pravdu, tak si dejte facku.
      Vy budete zřejmě další z té řady samozvaných "vlastenců". Kteří ovšem taktně zapomínají poznamenat, že nejsou vlastenci čeští, ale ruští.

      Smazat
    3. Co si to dovoluješ podsouvat jiným to, co nejsou?! Úchylný, hloupý, zapouzdřený pitomo.

      Rusové ve své slovanské velkorysosti vždycky překonávali nejen Germány, ale i Anglosasy. O trogloditech typu Kolář, Štětina, PornoJanda a další zmetky z 5. kolony ani nemluvím. To si zapiš za své oslovské uši!


      Smazat
    4. Anonymní 4. dubna 2020 18:14
      Plně vás chápu a doufám, že se tady poznáte:

      Korouhvička
      Dnes se fouká od severoseverozápadu, a basta!

      Kravinec
      Plesk! Tak, teď jsem plně rozvinul svou osobnost.

      Generace
      Místo pro.nás mladé! Na jak dlouho? Aspoň na padesát let!

      Karel Čapek - Bajky a podpovídky

      Smazat
    5. 18:42

      Jak je možné, že můžete klidně někomu vulgárně nadávat?

      Smazat
    6. Já to na sebe nevztahují. Dávám mu však za pravdu, že Češi, kteří jedou na vlně rusofobie a ještě se v tom předhánějí, jsou opravdu malí,.. nebo velcí ubozaci.

      Smazat
    7. jen se nepo..r. Pro pravdu se lidi hněvají nejvíce nebo potrfená husa kejhá nejvíc..

      Smazat
    8. 18:14 My Český občané nejsme malí to jen těch pár západních podržtašek kteří nejsou občany ČR.

      Smazat
    9. Človíčku Františku, myslíš, že mezi rusofílií a rusofobií nic jiného není ? Trochu zapoj mozek. Já mám rád Čajkovského a Rus třeba Dvořáka.

      Smazat
    10. Anonym 18:14 jsi hnusny tvor a lžeš v Rusku sou nejlepší lidí a zavidiš Putina

      Smazat
  3. Dobrý den.
    Lepší facku jsem si ani nedovedla představit.
    Přijatelný večer.

    OdpovědětSmazat
  4. technickej um - bejvávalo

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Byly doby, kdy se v Letu Kunovice vyráběl letoun L-410. Momentálně se v Rusku ve Sverdlovské oblasti rozjíždí výroba tohoto letounu a Letu Kunovice zbydou jen vzpomínky. Navíc Rusové plánují i obnovení výroby v Letu Kunovice sestrojeného letounu L-610. Jo, bejvávalo, kdy jsme měli průmysl na úrovni. Odstěhoval se za Ural.

      Smazat
    2. 23:14, fabriku v Kunovicích držel dlouho nad vodou ruský vlastník a potopili ji partneři z NATO. Nechce se mi na konec další naší legendy ani myslet.

      Smazat
    3. 23:14 - Nejen za Ural. V podstatě na všechny světové strany. Jo výprodej za hubičku, jako second hand, respektive industry second hand pro lumpy bez páteře, "chytráky" a spekulanty a pro novodobé "otrokáře"(ekonomické) se svými černobílými koňmi, kteří "výprodeje" využili. (Tzv. "Novodobá šlechta")

      Smazat
  5. Kromě elektroniky jež byla zastaralá,vše ostatní do zavedení Gorbačovovy PERESTROJKY na světové úrovni a bez dluhů.Např. Hlinecká mlékárna zásobovala Španělské ostrovy severní Afriku a přední Asii slazeným kondenzovaným mlékem. Za dolary byla skrytě vyvážena i značná část produkce cukru ze zánovního cukrovaru Hrochův Týnec.ČSD ho vozila do naší části námoř. přístavu v bývalé NDR.Naše námořní lodě zajišťovaly dopravu po mořích.Po zavedení demokracie ČR již nemohla obchodovat se zámořím. V Hamburku naše zboží je opatřeno Německými doklady a "vejvar" zůstává v Německu. Zmýněný cukrovar byl prodán frantíkům a po krátké době za dotace EU zbourán až do základů.Tož tak-se dělá demokracie, nebo KOLONIE ? !

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. I v Hamburku jsme měli kus přístavu, zakoupený už 1.republikou a k tomu docela významné námořní loďstvo (to zlikvidoval privatyzátor Kožený).

      Smazat
  6. Toz te to pochopile to homeopati....ale tade te lodre s ceske nacistické partaj STOP 008 meslijó, ze objevile svjet a pritem só to enem obycejné erdgebondenne jak ten balón Kchárl....só to dosevné chodáci a je treba se za ne pomodlit o Pána Boha....hezke den P.S.

    OdpovědětSmazat
  7. To nemá cenu srovnávat. Poslední odstavec je naprosto výstižný. Jeden se musí, chtě, nechtě, stydět.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A proč jako? V obsazené části SSSR se taky jelo má plný výkon proti tomu zbytku.

      Smazat
    2. 19:06 ????

      Smazat
    3. 19:49

      V SSSR, a myslím tím konkrétně Rusko a Bělorusko, se v obsazené části rekrutovali lidé, kteří pracovali taktéž pro Němce.

      Smazat
    4. Jistěže pracovali. Ale vy máte vy mysli, že všichni tam, co zůstali, byli kolaboranti. Tak to se velice pletete. Bylo tam nemálo případů "neposlušnosti", stávek a odmítnutí pomáhat. Samozřejmě se žilo pod namířenou zbraní fricků. V několika případech shodili Němci a jejich pomocníci třeba stávkující horníky do šachty za živa. Místní obyvatelé, i přes před ústupem Rudé armády vydávané varování, si mysleli povětšinou, že pod kuratelou Němců se bude moci nějak dát dál žít a uchovat nějaký ten majetek, především domy. Jenže se prostě a jednoduše spletli. Němci vedli totiž válku na zničení, na smrt. A vůbec ne podle ženevských konvencí. Ostatně právě na okupovaných územích vznikaly četné partyzánské oddíly (nejslavnějšími byli partyzáni v Bělorusku), prováděly se sabotáže především dopravy výzbroje na německou frontu. A někteří, kteří si mysleli - samozřejmě naivně - že třeba obnoví "nové Rusko", procitli a přidávali se na stranu partyzánů. Jako např. Rodionov, který prakticky s celou svou jednotkou ve službách Německa (byl ale jak se říká v týlu) přešel na druhou stranu, protože na vlastní oči viděl, co Němci tvořili na obsazovaných územích, a vykoupil svou vinu před svou vlastí svou smrtí. Takže si netvořte argumenty tam, kde v podstatě nejsou. Počet skutečných zrádců se příliš nelišil od jiných zemí a nebyl tak významný, jak si nejspíš myslíte.
      A v tom zbytku se právě naopak rozjela výroba pro frontu na úrovni, která Sovětskému svazu dovolila již poměrně brzy včas a efektivně ztracenou nahrazovat techniku a vystřílené náboje. Jenže už se samozřejmě nevyrábělo na okupované Ukrajině. Němci s úžasem zjistili při svém postupu, že převážná část průmyslu, kterou plánovali také využít pro sebe, byla odmontována, odvezena (z jejich hlediska - zmizela) nebo pokud to obránci nestihli, zničena. Pro okupanty se toho uchovalo velice málo.
      Nové průmyslové oblasti, především na Urale a za ním, se ukázaly plnohodnotnou náhradou a po válce tam již průmysl zůstal. Na Ukrajině a jiných zemích postižených řáděním fricků se vybudoval nový s novějším nebo i trofejním vybavením. Mimochodem, i v podniku Uralmarš (nemusím zdůrazňovat, kde je, že?) se také vyrábí dnes ruské dopravní prostředky, kromě mnoha jiného. Takže pokud mluvíme o průmyslu SSSR za Druhé sv. války Velké vlastenecké války), pak tady na Urale se vyrábělo nejvíce. Netrvalo ani tak dlouho a s pokračujícím časem se ukázala - pro mnohé ze zahraničí a především pro Němce - nevídaná síla výroby i ve válečných podmínkách v Sovětském svazu. Tato výroba převýšila nakonec výrobu celé okupované Evropy vcelku ... Nemluvě o "pouze" okupovaných územích Sovětského svazu.

      Smazat
    5. 22:40, tedy v obsazené části SSSR se často dělo něco podobného jako u nás, zbytek se pustil do boje. Jen my jsme byli malá země, obsazeni jsme byli komplet, k tomu plus s jednou třetinou soukmenovců A. Hitlera, takže nechápu, proč jen o nás se tvrdí, že jen a jen my jsme byli zbabělci a udavači. Náš případ nelze porovnávat se Sovětským Svazem, ale třeba s Holandskem lze. Co dělalo takové Holandsko...?

      Smazat
  8. Jsem pro referendum, aby se letiště Ruzyně, jmenovalo zase Ruzyně. Odstranili Koněva, do hajzlu s lahvičkami Václava Hajzla.

    OdpovědětSmazat
  9. Jenže kde jsou ty časy českého umu? Dávno, dávno byly zakopány a soudobí čeští "umělci" v hlubokém předklonu ryjí svým rypákem výslužku pro Kožené, Krejčíře, Janoušky, Ritigy, Packaly. Kdybychom jako národ stáli aspoň za suché...., tak bychom se tím lejnem bránili. Byli jsme poražení a prošli jsme dobou Temna, měli jsme velikány, kteří nás povznesli zpět mezi evropské národy, máme dobu TEMNA II a po nějakých velikánech ani vidu ani slechu a když se někdo objeví, tak se sběř pablbů na něj vrhne - Idioti přece musí zvítězit a také vítězí, jinak bychom nebyly v těch výkalech už po krk. Babiš má snahu o záchranu, ale JAK STŘEVA "STATEČNCÝCH" PRACUJÍ, VÝKALY STOUPAJÍ. Havlíčci vyhynuli, na scéně jsou Bretšnajdři.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Neplašte se, zas tak špatné to s námi není. Spíš naopak.

      Smazat
  10. Na Olympijské hry MOCKBA 1980 (40 let tomu nazad) dodala Škodovka lokomotivy pro 200 km/h. A ve stejné době začala produkovat řadu s dnešním označením 363 pro naše trati s tyristorovou regulací,na tehdejší dobu progresívní řešení ( na youtube najdete k tomuto stroji instruktážní film). Dokonce i v debilizaci 90. let koupili Taliáni několik kusů stejnosměrné verze (162) a po dalších 20 létech s nimi jezdil Regiojet.

    OdpovědětSmazat
  11. Trolejbus, a co jako má bejt? Možná si myslej, že je to jejich výrobek... Pokud vím, v Rusku se nic podobného nevyrábělo. Kolejová vozidla se vyráběla na Ukrajině v Poltavě a Dnipru, v Kajpedě v Litvě a něco v Bělorusku. Rusko do nedávné doby z Ukrajiny část dováželo, teď se komplet přeorientovalo na Němce a Japonce. A něco bere i od Škodovky a Studénky. Hlavně servis, protože mají přestárlý vozový park, hlavně těch motorových vozidel.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Přisuzujete jim to, co jste vy sám. Je vidět, že vaše znalosti končí tak někde u Jelcina ...

      Smazat
    2. 19:58, vaše odpověď má jakou souvislost s mým příspěvkem? Já jsem trolejbus?

      Smazat
    3. Nemyslej si, že je to jejich výrobek. V odkazu je popsána historie Škodovky od Emila Ritter von Skoda až po dnešek. Mimochodem, ten, kdo zakázal Škodovce v Plzni používat značku ŠKODA pro automobilní výrobu byl soudruh Vladimír Dlouhý.Proto nesly elektromobily ze Škodovky značku Beta.
      V Rusku vznikl podnik, provádějící servis lokomotiv ČKD a ŠKODA s šéfem Vladislavem Kozákem, protože tady už nebyl nikdo, kdo by servis chtěl
      provádět, podnikalo se podle jiných pravidel. Proběhlo tam také jakési protikorupční šetření.
      Servisní centrum se staralo o 3600 lokomotiv. Po dvaceti létech,kdy centrum vzniklo je však na čase nahradit stroje ruskými ( a čínskými).

      Smazat
    4. A ještě detail. Šimpanz se jmenuje Pan troglodytes, psáno s ypsilon. (nikoli ovšem soudruh!) To asi stačí opravit, zviditelňovat netřeba.

      Smazat
    5. Anonymní 4. dubna 2020 20:06
      Nemohu a ani nijak zvlášť nechci vám zabránit, abyste si to o sobě myslel. Jinak se naučte číst a zároveň chápat smysl. To patří k sobě, a je to to, co vás evidentně ve škole neučili. Vaše příspěvky a odpovědi totiž postrádají elementární podíl znalostí a vědomostí souvislostí o tom, o čem si myslíte, že píšete. Prostě nemíchejte hrušky a jablka.
      Jinak vás "obdivuji" za vaše nejspíše nějaké pokání, když se snižujete na naši "úroveň", tak vytrvale a tupě.

      Smazat
    6. 19:11 kde berete svoje názory, když zjevně neumíte číst? V diskutovaném článku je uvedeno: "...(9Tr18) byla co do počtu vyrobených kusů druhou na světě, hned po sovětském trolejbusu ЗИУ-682". Ano, svazové republiky SSSR směřovaly k jisté specializaci s tím, že rozhodující podniky s nejvyspělejší technologií a vědecká centra, byla z vojenskostrategických i politických důvodů v co nejhlubším zázemí. I První čs. republika stěhovala zbrojní výrobu na Slovensko. Dodnes o tom svědčí Dubnica nad Váhom. Jste věru jednoduchý člověk, pokud se domníváte, že jaderná a kosmická velmoc "neuměla" to nebo ono. Vždy je to otázkou kapacit, možných investic a míry vzdělanosti. Vyjadřujete se ke státu z regionu, do kterého průmyslová revoluce dorazila až za Stalina. Srovnejte, kdy ta, na své cestě na východ, dorazila například do Zalitavska. Pokud je vám tento pojem vůbec znám. Zastyďte se.

      Smazat
    7. anonym4. dubna 2020 18:28 píše, že " Kromě elektroniky jež byla zastaralá,vše ..." je jedním z těch, který se vyjadřuje i k tomu, o čem nic neví, nebo posuzuje podle výkladní skříně tehdejšího Tuzexu. Čs. elektronika se byla nucena, díky embargu a nedostatku deviz, jak bylo dáno celní i obchodní politikou "západu" opírat téměř ze sta procent o vlastní součástkovou základnu. To počínaje mechanickými prvky, pasivními součástkami až k polovodičům v silové i slaboproudé oblasti, hybridům, integrovaným obvodům, až po procesory, nakonec i unikátní prvky pro kmitočtové spektrum řádu GHz. To od časů, kdy v roce 1938 čs. průmysl uměl něco odporů a nevalných kondenzátorů, telefonní ústředny v licenci a nedosáhl na elektronky. Nejkvalitnější radiopřijímače tuzemské výroby byly v licenci německé firmy Telefunken, která tou dobou, například, už zvládla úplný televizní řetězec. A teď si představte, že patnáctimilionový státeček byl nucen a dokázal vyvinout a rozšířit nejen celou telefonní a rozhlasovou ale i televizní techniku z vlastní součástkové základny, vlastního vývoje, konstrukce i výroby.Výpočetní techniku vynechaje, když tehdejší výrobní kapacity ponechaly prostor i pro JZD (zemědělské družstvo), které se s tím vyrovnalo. Nejen to, o čem se ze srozumitelných důvodů nevědělo, onen státeček produkoval samonaváděcí rakety vzduch vzduch, země vzduch, řízené protitankové rakety, téměř všechnu spojovací a radiolokační techniku pro armádu, která byla ve značné části i vyvážena a nakonec i systém, v té době světově unikátní, schopný vyhledat a sledovat stealth letecké cíle. Pozůstatkem této znalostní a dovednostní báze jsou dodnes např. elektronové mikroskopy světové úrovně, produkty firem ERA, Retia a Eldis. Nechte si namluvit o neschopnostech režimu, když byl nucen existovat a pracoval z nevalné předchozí základny v teritoriu, které bylo, ze zcela objektivních, historicky daných důvodů, v plném slova smyslu, a převážně rozvojové. Mnozí, račte se zamyslet. Není zač se, z tá doby, stydět.

      Smazat
    8. 21:01
      Pan podnikatelský prezident Dlouhÿ se opět tlačí do politiky, kdo čekal že bude chodit se sklopenou hlavou a šeptat moje chybě, ten je na omylu

      Smazat
    9. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Smazat
    10. Všechno co se dělalo v Česku má původ v Rusku tam žijou geniální lidí

      Smazat
    11. 21:23
      Ještě jeden detail, já s mou rodinou dám přednost bydlení ve větvích před jeskyní.

      Smazat
  12. praha je nacistická stoka české republiky.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. AŤ žije oranžová Ostrava a moravští voliči KDU!! Problém tohoto státu jsou primitivové, kteří dosazují sajrajt do parlamentu.

      Smazat
    2. Oranžová ani ve srandě, ještě tam udělaj majdan.

      Smazat
  13. Jenom rozumní lidé dovedou ocenit práci jiných. A jenom naprostí idioti se snaží o přepracování historie dle jejich zvrhlých mozků.
    Václav

    OdpovědětSmazat
  14. Rusko zejména v poslední době šlo docela dopředu. zatímco se tady u "nás" více méně jen mluví o tramvajích, metru či jiných dopravních prostředcích bez řidiče fyzicky přítomného, tam se provádějí už delší dobu praktické zkoušky. I se objevil náklaďák (něco jako TIRák) bez kabiny řidiče ... Co se týče samotných tramvají a trolejbusů značná část měst v Rusku silně obnovuje a modernizuje svůj vozový park a převážně se to děje z domácích zdrojů. Kromě toho jezdí po ulicích ještě několika měst československé tramvaje T3, ovšem již z drtivé většiny důkladně modernizované a někdy prakticky k nepoznání. Oblíbené jsou přehlídky železničních vozidel. Připomněl bych ještě např. stavbu Krymského mostu a chtěl bych vidět podobnou stavbu u nás, jak by dlouho probíhala a kolik by se ztratilo financí ... Kromě toho si v Rusku často ve městech připomínají hromadnou dopravu i slavnostními přehlídkami historických vozidel, mají dny jednotlivých druhů dopravy a ukažte mi, kdy se tak něco podobného děje u nás. Málokdy. A nevzpomínám si, že by někdy u nás za posledních třicet let třeba v televizi ve zprávách mluvili o prostých lidech v dopravě. Leda tak ještě o korupci ... nebo jak se vysmívali stávce tramvajové dopravy ...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nedávno jsem viděl návrh na elektrický turbo pohon pro letadla. Nevím, v jakém je to stádiu.

      Smazat
    2. Na Krymském mostě se ztratilo taky dost peněz, ale na ruské poměry to bylo hodně málo a některé z nich souvisely s novými technickými podmínkami.

      Smazat
  15. Rodina Kolářů (starosta Ondřej i jeho otec) jsou takové obyčejné české vši, podrazáci a zaprodanci. To, co si říká starosta je zvláště odporný jedinec, který využil zákazu shromažďování. Na jeho čin lze napsat jediné, na každou svini se už někde vaří voda!

    OdpovědětSmazat
  16. Starosta Ondřej Kolář = malý, zaprděný blbeček, ubohý podrazáček!

    OdpovědětSmazat
  17. Ondřej kolář je obyčejný banderovec: https://aeronet.cz/news/radnice-prahy-6-vyuzila-zakazu-shromazdovani-kvuli-coronaviru-a-nechala-odstranit-sochu-marsala-sovetskeho-svazu-a-osvoboditele-ivana-stepanovice-koneva-z-namesti-interbrigady-v-praze/

    OdpovědětSmazat
  18. Praha není Česko a starosta Ondřej Kolář není Praha!

    OdpovědětSmazat
  19. Blbeček Kolář si asi myslí, jak na všechny vyzrál. Opak je pravdou, je politicky zcela mrtvý, ale ještě mu to nedošlo. Je to ubožák, nicka, ale žádné politování si nezasluhuje.

    OdpovědětSmazat
  20. Petr ŠAtěpánek to vyjádřil zcela přesně, cituji: „Pak tu ale máme jinou sortu politiků. Kazisvětů, kteří záměrně a cíleně poškozují naše vztahy s některými zeměmi. Hřib, Novotný, Kolář a další. Jsou pouze dvě možnosti. Buď to jsou regulérní idioti, kteří nedohlédnou důsledky svého idiotského počínání, to je ale ten lepší případ, nebo je to ještě horší, neboť to dělají na objednávku. Na cizí objednávku".

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jsou to "PP". To není zkratka pro políbení pozadí, ale to je zkratka pro "pražské prašivky", které to ale mohou udělat!

      Smazat
  21. Výzva vládním a ústavním činitelům ČR s odkazem na petici:

    https://raptor-tv.cz/vyzva-vladnim-a-ustavnim-cinitelum-cr/

    OdpovědětSmazat
  22. Ondřej Koláře = pražská špína: https://www.euserver.cz/Articles/13030-prazska-spina-se-vyporadala-s-marsalem-ktery-prahu-uchranil-pred-osudem-varsavy.aspx

    OdpovědětSmazat
  23. Petr Hájek (citát z článku na "protiproud"): "Primitivní nácek z Prahy 6, Kalouskův stranický soudruh, zneužije zákazu shromažďování, aby si to po pětasedmdesáti letech – za své poražené soukmenovce – vyřídil s maršálem Rudé armády, která osvobodila Prahu."

    OdpovědětSmazat
  24. Jen si tu odloží Jka se Rusové starají o české pomníky v Rusku.
    https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko-cr-cesko-hroby-valecni-veterani.A190408_192706_zahranicni_fort

    OdpovědětSmazat
  25. 21:19 Chuděrky svině, ty jsou v tom nevině. Ony jsou za prvé inteligentní a za druhé užitečné, což u grázla Koláře nehrozí ani náhodou. Hej hou, rudý dědeček

    OdpovědětSmazat
  26. Naštvaný Ivan David mluví o nové diktatuře: Totalita kamarádů Hitlerových pohrobků. Jak se přejmenuje pan Kolář?

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Nastvany-Ivan-David-mluvi-o-nove-diktature-Totalita-kamaradu-Hitlerovych-pohrobku-Jak-se-prejmenuje-pan-Kolar-619471

    OdpovědětSmazat
  27. V spoločnosti sa deje len to,čo dovolíme my občania.Zamyslite sa bratia z ćiech, aku hanbu ste si odstránením tejto vzácnej sochy urobili.

    OdpovědětSmazat
  28. Asi nebude problem umistit sochu Koneva nekde na Krymu....kdyz to tem picounum ukrajinskym vadi v Praze...ze jo?

    OdpovědětSmazat
  29. Také účastník Pražského povstání Emil Šneberg je velice zklamán tím, že na činnost Koláře žádným způsobem nereaguje české ministerstvo obrany:

    https://cz.sputniknews.com/ceskarepublika/2020040411758258-veteran-prazskeho-povstani-se-vyjadril-k-odstraneni-sochy-marsala-koneva-silna-slova-na-adresu/

    Podepisuji:
    https://www.petice.com/vyzva_vladnim_a_ustavnim_initelm_r

    OdpovědětSmazat
  30. Když se nad tím člověk zamyslí hlouběji, tak pánové Kolář, Hřib a Novotný kromě postižení chronickou rusofobií mají obyčejný STRACH!
    Z jedné strany prahnou po odstranění sochy nenáviděného ruského generála, z druhé strany ale okamžitě vykřikují, že na jeho místo postaví pomník rudoarmějcům, kteří si přeci daleko více zaslouží pietu, než ten kdo je vedl!

    To, že zde jde výhradně o špatně zakrývanou nenávist k vítězům 2. sv. války si člověk plně uvědomí, až když si srovná v hlavě např. existenci soch Napoleona, který byl srovnáván dokonce k Hitlerovi. Podle jmenovaných komunálů tedy ne Napoleon, ale hrdinní francoužtí vojáci vedli slavná tažení! Proto tedy bude na čase dnes jeho sochy napříč Evropou strhnout? Ale to kopírují opět staré francouzké revolucionáře! :-)))
    Ony sochy Napoleona už ve skutečnosti strženy několikrát byly. To se odehrávalo ale už před dvěma sty lety(!)podobnými komunály, kteří se dnes "historicky" vyloupli v Praze 6, jako jejich barikádoví pohrobci. :-)

    Rozumní Francouzi nakonec tyto památky stejně obnovili a aby je další občasní komunální dementi už nechali na pokoji, tak je francouzká vláda zařadila mezi chráněné historické památky. Jako příklad uvedu Vendômský sloup na náměstí v Paříži.
    A co současná česká vláda? Bude čekat dalších dvěstě let na to, aby jsme historii konečně také zakonzervovali a přestali s jejím neustálým měněním?
    https://www.turistika.cz/mista/pamatniky-napoleona-bonaparte-v-ajacciu/detail

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Žádná socha rudoarmějcům stát v Praze NEBUDE. Pochopte to už konečně. Vždyť odstranili i malou tabulku ze Staromáku, kterou nikdo ani neregistroval a která nikomu nepřekážela, stejně tak dávají dolů všechny památníky a podobné tabulky po celé Praze, odstraňují názvy. A nejen v Praze, děje se tak po celém Česku a to masově.
      U nás také napřed přesunuli sochu rudoarmějce z centra města fakticky do cikánské čtvrti vedle fabriky a pak vadila i tam. Z bývalého národního výboru dali dolu tabuli hned po revoluci a až na ulici A.P.Čechova, je vše přejmenované. Vadil i Čajkovského park a Saratovská ulice podle družebního města. Měli jsme i hroby. Kosti tam zůstaly, ale z pomníku se dala dolů veškerá symbolika a nápisy, která připomínala, že se jednalo o sovětské vojáky. Což je svinstvo, jelikož žádní jiní mrtví v našem městě během války nebyli. Tak se vytvořila historka, že to je památník na ty, kteří zemřeli v dubnu 1945 při útoku Rudé armády a jejím řádění, které se nekonalo. Rok od roku jsou "zločiny" RA stále větší a větší, zvlášť v poslední době.

      Smazat
  31. Podlý, úskočný a zbabělý starosta Ondřej Kolář je další v řadě, kdo v praxi prokázal, jaká sebranka se shromáždila v zanikající straně TOP09. Je to strana nácků, kolaborantů a fašistických pohrobků. Začalo to Schwarzenberkem kámošem sudeťáků, který se dostal prapodivnou cestou k zabavenému majetku, pokračovalo s Kalouskem z Tulamoru a Šťávova, s prodejným a prázdným tlachalem Pospíšilem a dílo zkázy právě dokončuje nějaká hlupačka Adamová (nebo Pekarová). Včetně řadových členů, kteří je následují, se jedná o protičeskou sebranku, která pracuje v cizích službách a vůbec nehraje roli jestli jsou to služby z ambasády americké, německé nebo banderovské.

    OdpovědětSmazat
  32. Justiční mafie Pavla Zemana a spol.
    https://www.youtube.com/watch?v=Bp6yKBRJNMA
    tohle je zrůdný režim kde korupce politiků korporacemi, skupinami mafiánů, je přímo legalizována a nazvána lobbysmus ..+ navíc čr je vazalská nesvobodná kolonie , Toto je systém vybudovaný J.Pospíšilem !
    Dĕkuji za video které přesně ukazuje jak zkorumpovanou máme policii,státní zastupitelství a soudy.Bohužel jsem přesně tyhle zkorumpovaný zrůdy v policejních uniformách a talárech zažil na vlastní kůži.Měl jsem být dokonce přesně tímto postupem zlikvidován a proto jsem musel opustit republiku. Příběh na YouTube:Zdenek Rubický.

    OdpovědětSmazat
  33. Něcotak blbého se může urodit jen v hlavě dnešních západních jelit pardon elit. Navrhuji aby se pokusii vyměnit nebo lépe řečeno vrátit rusku Aljašku s omluvou, že to byl jen nepodařený obchod ruského cara. A nakonec co s ní už ji stejně vyrabovali.
    Václav

    OdpovědětSmazat
  34. Kolář je Servít.

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.