Reklama

úterý 19. května 2020

Slova nepadají do prázdna a skutky teprve ne

"Vlastenecké" sousoší umělce Davida Černého. Bavte se.
Pavel Letko
19. 5.2020 e-Republika
Jestliže nepěstujeme přátelství mezi národy, ale naopak jednáme jen v zájmu korporací, nemůžeme si sami sebe vážit. Potom je otázkou, jak si nás mohou vážit druzí?



Žijeme v době, kdy svoboda vypadá jako bezbřehá. Svobodně lhát, svobodně manipulovat, svobodně porážet ty druhé, svobodně se ohánět ostrými lokty. Smyslem té naší svobody není nalezení pravdy, ale použití co nejprohnanější lži. Národ tak již nepojí nic, nejméně pravda. Každý mele jen ty své dějiny, a tak se budeme zbytečně divit až nás ten mlýn osudu semele všechny.


Česko jako mocenské centrum všehomíra


Mnozí se domnívají, že jsme pupkem světa a našim přátelům či protektorům neleží na srdci nic jiného než srdce Evropy, tedy i celého světa, a to jak známo všem, nejen od Šumavy k Tatrám, ale od pólu k pólu, leží v Praze, matičce všech měst co jich na celé zeměkouli jest. Proto je třeba celosvětově dávat pozor na Mnichov, kdy se jakousi drobnou nehodou stalo, že nás naší přátelé podvedli a o nás bez nás rozhodli o konci naší úžasné svobodné a demokratické státnosti. Ostatně není divu, že se naši přátelé spletli, protože koneckonců i ten Adolf Hitler to myslel dobře, lidem dal práci a svůj celoživotní boj zasvětil boji proti bolševismu a hledání volného prostoru pro západní rasu, která jediná si zaslouží výsluní tohoto světa, v němž mají nepřiměřenou domovinu hordy z východu, tedy Slované.


Sázka na kartu, kterou nedržíme v ruce


Během těch dvaceti let mezi dvěma světovými válkami jsme leželi mezi západem reprezentovaným především Británií a Francií na jedné straně a východem reprezentovaným Sovětským svazem. Naše svobodná média, tedy především noviny, tehdy stranila našim spojencům na západě. Vsadili jsme prostřednictvím Beneše na jednu kartu, a to kartu, kterou jsme v ruce nedrželi my, ale Británie. Nepěstovali jsme příliš přátelské vztahy s Němci, Německem, ani s Ruskem. Naše média, naše politika byla všechno, jen ne proněmecká nebo prosovětská.

Není divu, že jsme najednou byli sami. Nepoučili jsme se, budeme si to muset zopakovat, případně ztratit suverenitu navždy. Jako stát a nakonec i jako národ. Jak se říká, jak si kdo ustele, tak si lehne, jak se do lesa volá, tak se z něj ozývá, boží mlýny melou pomalu, ale jistě. Svému osudu, který si pomáháme tvořit jako jednotlivci, jako národ i jako stát, neujdeme. Bouráme pomníky symbolizující přátelství, nedivme se, že tím zasejeme nepřátelství. Pliveme po více jak miliardové Číně, nedivme se, že se do nás nezamilují na první pohled. Tak se stane, že se ocitneme jednou zase sami. Pak budou, tak jako vždy, trpět jak pachatelé, tak nevinní. Nechť se ovšem pachatelé zla a rozsévači nenávisti mezi národy nedomnívají, že ujdou soudu. Soudu lidskému, soudu historie, soudu nejvyššímu. Lhostejno jakým státním vyznamenáním budou vybaveni, lhostejno jakou zdánlivou mocí, lhostejno jakou nejapnou výmluvou. Nakonec sami uvidí zřetelně svou bídu a zapláčí nad spouští, kterou mají na svědomí.

Další "umělecký" počin, propagující zvrhlé vidění české historie
od sochaře Davida Černého v pasáži "Havlovy" Lucerny 


Výchova k pýše, rozkolu a nenávisti


V našich školách se nevyučuje solidarita, humanismus, všelidské hodnoty, mírové soužití národů, nenapravuje se křivá výuka dějin, jenom to, co kulhalo na levou nohu, dnes kulhá na pravou, to co se ohýbalo vlevo, se dnes ohýbá vpravo. Nestavěly se pomníky americké armádě, dnes se bourají té Rudé. Za křivost tzv. reálného socialismu jsme platili všichni, za křivost reálného liberalismu, reálné demokracie, platíme zase všichni. Myslím tím samozřejmě běžné pracující. Nemyslím na koumáky, kteří v tom uměli chodit tehdy i dnes. Myslím na tělo i duši národa, nikoliv na parazity.

Budeme platit, protože tak to prostě v tomto životě chodí. Měli jsme a stále máme možnost dělat politiku, správu věcí veřejných vpravdě humanistickou, všelidskou a mezinárodní, anebo lokajskou. Zatím jsme si vždy vybrali tu lokajskou. Proto naše armáda působí po všech koutech světa, a místo aby bránila zájmy občanů České republiky doma, brání zájmy Spojených států a korporací, ať už v Afghánistánu, Iráku či aktuálně v Mali. Kdo je pak vinen smrtí našich vojáků? Snad Michal Kesudis, který chválil jejich vrahy? Snad oni sami pro mamon, pro dolar, pro svou obživu? Nebo spíše ti ctihodní mužové a ženy, poslanci a poslankyně českého parlamentu? Ti za pěkný plat sedí doma a odhlasují smrtelnou misi pro druhé v zájmu světového mamonu, v zájmu korporací.

Naši vojáci nepadli za vlast, ale za dolar. Odpovědnost za jejich smrt mají nepochybně nejen jejich přímí vrazi, ale mnohem spíše ti, co je tam vyslali. Poslanci a poslankyně Parlamentu České republiky. Nebo se snad někdo domnívá, že naše armáda buduje v Afghánistánu a Mali nějakou pěknou demokracii? Že to je pravý důvod jejich mise? Tak to je potom osel. Nic lepšího o takovém člověku nelze říci. Jako bychom neslyšeli Trumpovo „America first“. A nemylme se, že by to neplatilo směrem do budoucnosti i do minulosti, že to neplatilo pro Bushe či pro Clintona. A že to samé neplatí třeba pro Francouze. V Mali věru za české zájmy čeští vojáci nebojují, to je snad každému jasné.


Lokajství jako princip


Proč jsme tedy tak hloupí lokajové, kteří když už nehledí na všelidský zájem, nehledí alespoň na ten národní? Copak je v českém zájmu znepřátelit si mocnosti jako je Rusko či Čína? Copak je v zájmu Čechů plivat na to, co je Rusům svaté? To jsme tak zblblí, že už nedokážeme pochopit prostou pietu k padlým ve válce na život a na smrt a úctu k pomníkům, které symbolizují vítězství a osvobození z Hitlerovy hrůzovlády?

Že tomu nerozumí řeporyjský starosta Novotný, je celkem pochopitelné, léta strávená nořením se do hnoje bulváru na něm zanechala svou nepřehlédnutelnou stopu. Ale proč tomu nerozumí pan Hřib, Kolář, Šafr a další? Pro prachy? Pro slávu? Pro úspěch? Nebo se domnívají, že nenesou odpovědnost za své činy? Že život je jen taková hra, kdy mohou beztrestně druhým bořit bábovičky a pak se vždycky mohou jako děti vymluvit?

Ještě jim nedošlo, že nejsou na dětském pískovišti? Nedošlo jim, že do svých nejapných, hloupých, drzých a provokativních her tahají celý národ? Nedošlo jim, že slova a činy nepadají do prázdna? Že připravují osud nejen pro sebe, ale i pro druhé, kteří se o to neprosili? Pro druhé, kteří nepovažují ani za chytré, ani za slušné, ani za odvážné urazit lid Ruska, který si svých padlých hrdinů váží? Domnívají se, že někdo při smyslech může přijmout výmluvu na kontroverznost maršála Koněva? Jakoby nějaký maršál nebyl kontroverzní. Samotný pomník ovšem není symbolem kontroverze, ani okupace roku 1968, ani maďarských událostí 1956, ale osvobození 9. 5. 1945.

Podobně jsme nepostavili v Praze sochu Winstona Churchilla za jeho rasistický postoj k domorodým Afričanům či přístup ke kolonizovaným Indům. Alespoň doufám.*)


Co přinese válka proti mrtvým


Samozřejmě, že Hřib a spol. jsou jen symptomem nemoci. Symptomem nemoci, která ovšem může být smrtelná pro celé tělo národa. Symptomem nemoci, kterou nemají na svědomí předlistopadoví komunisté, ale postsametoví vítězové. Vychovali generaci udatně bojující proti mrtvým komunistům, aby posloužili současným obchodníkům. Tito "stateční" válečníci pomáhají, podobně jako někdejší Vlajkaři, rozdmýchat oheň nepřátelství, který přesáhne je samé a nakonec je i pohltí. A nás jako laxní pozorovatele s nimi.


Smysl českých dějin se naplňuje


Pokud je tedy smyslem české státnosti vzorová servilita a účast na kdejakém svinstvu nemocných mocných, nedivme se, že světu jednou scházet nebudeme. Jestliže nepěstujeme přátelství mezi národy, ale naopak jednáme jen v zájmu cizích zločinců a korporací, nemůžeme si sami sebe vážit.

Potom je otázkou, jak si nás mohou vážit druzí?



*) redakce N.R. připomíná, že socha W. Churchilla stojí v Praze před Vysokou školou ekonomickou na Žižkově. Z logiky věci vyplývá, že měla stát spíš na dvoře zlíchovského lihovaru, jako připomínka nejoblíbenějšího Winstonova sportu.


Související články:

45 komentářů :

  1. S článkem vcelku souhlasím, ani nerozporuji odpovědnost těch pánů Novotného, Koláře a Hřiba. Ty ale někdo volil. Jak je možné, že se na svá místa dostali přes svobodné volby. Kdo alespoň trochu sleduje dění musel počítat s tím, že se podobně budou chovat. A jestli volič dá jen na předvolební proslovy a PR a nezkoumá, jak se kdo (či strana) choval v minulém období, je to také jeho odpovědnost - odpovědnost blbce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Volič dá na předvolební proslovy , řekl bych "většinou řeči a kecy",dobře, někdo je volil, dobře. Ale vysvěltete mi , kdo dal "finance" na takové skvosty umění co tvoří pan Černý ? Opravdu by mě to zajímalo a co veřejný prostor ? Doufám, že to nejsou veřejné peníze a pak je zde ona spojitost Novotného a spol někdo zvolil a "oni zvolení" dali z našich peněz na pomník oslavující nacismus,zrádce a vrahy. V této "demokracii tak.zv. liberální" je opravdu něco zvrhlého. Ale je zde otázka co s tím ? Budeme "nuceni" se na takové umění pořád dívat ? Tak zv "svoboda" v umění nemá hranice ? Dle mě hranicí je , když dva vlastenci čurají na republiku. To již nemáme ani k sobě samým úctu ? Nevím....

      Vymazat
    2. Myslím, že nemáte pravdu ani jeden. Voliči těchto tří pánů jsou úplně stejného názoru jako oni. Například okolo mě není jediný člověk, kdo by takové názory neměl; včetně mojí ženy, mých rodičů i staršího syna, kolegů i sousedů, bývalých spolužáků že SŠ i VŠ. Já jsem jediný.

      Vymazat
    3. Z našich zdrojů víme, že pomník vlasovcům byl nápad tvůrců pořadu na Mall TV.
      Zdroj: https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Pracovali-s-Novotnym-Ted-ho-sejmuli-Lzou-donutim-je-k-omluve-hrozi-starosta-624284

      Bojkotujte eshop mall.cz

      Vymazat
    4. Anonymní20. května 2020 0:14
      mall.cz mám na černé listině, padá do spamu

      Vymazat
  2. Vystavená díla jsou prací "umělce " Davida Černého, který též natřel tank na Smíchově růžovou barvou.
    Nedovedu si představit, že by lidé v Západní Evropě tolerovali takováto " umělecká díla " urážející vlastní národ ( močící sochy na mapu ČR, atd.)

    David Krejčí pobouřil v EU svým dílem i Bulharsko ( zobrazil ho jako záchod).

    Naproti tomu David Krejčí uznává Franze Kavku ( vytvořená pohyblivá socha za bývalým obchodním domem Máj - nyní Quadrio) . Franz Kavka absolvoval jen německé školy ( gymnázium, Právnickou fakultu) - za celý život nenapsal nic česky a na konci života odjel do Rakouska , kde i zemřel ( k Čechům se choval povýšeně).
    To samé předvádí i umělec David Krejčí, který Čechy jen uráží a zesměšňuje ( že by to bylo tím, že je stejného etnika jako Franz Kavka ???)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 9:07 Mýlíte se. On neuráží vlastní národ. Není české národnosti.

      Vymazat
    2. Volič není odpovědný za uměleckou vizi pana Černého, můj osobní pocit postrádá jakési dramatické finále sousoší. Například konšel na bobků uprostřed jsa zavlažován močí, by mohl symbolizovat dezinfekci zkažených politiků. Volbu konšela určitě vybere lid, máme demokracii.

      Vymazat
  3. Co dodat? Bohužel pravda bývá někdy smutná. A je toho více, teď jsem dočetl na www.skrytápravda.cz výborný a také smutný článek, "kdy že západ nejvíce miloval Rusko? Když ho rozkrádal nastojato, jako Nomura české pivo." Doporučuji. Rudý dědeček

    OdpovědětVymazat
  4. takzvanou suverenitu jsme pravděpodobně neměli nikdy, svoboda pro občany zde taky není a nikdy nebyla. Za minulého režimu měli výraznější svobodu členové strany a aparátčíci, ale taky jen odtud až potud - dnes mají neomezenou svobodu jen všiváci,hajzlové, lumpové, - tím myslím milionáři, miliardáři, a zbohatlická havěť, kterou bylo nutno po devadesátém rychle vytvořit, za cenu znehodnocení až zmaření tisíců lidských životů pracujících, normálních, slušných lidí, protože zbohatlická havěť se rekrutovala jen ze šmnejdů a lumpů a lidského odpadu schopného jít přes mrtvoly. Jim na míru se šijí zákony, pro ně pracuje justice, a pokud jsou "politici" a vláda a tak dále zástupci "lidu"tak se jedná jen o zastupování zbohatlické chátry přeorientované na "západ" - různé kámoše, celebrity apod. O "lid" tu v žádném případě nejde - zástupci obyčejného lidu by nemohli brát jako plat sto tisíc měsíčně, když jimi zastupovaný "lid" musí žít z pětiny této částky, někdo i z mnohem menších částek - a těmto"zástupcům" je to u zadku. Vytvořili jsme si v ČR šlechtu, dvorní chamraď,dvorní šašky,všelijaké dvorní příznivce a parazity - na otvírání vnějších oken jiný sluha než je na otevírání vnitřních oken - byrokratické smečky, které jenom vymýšlí omezování a šikanování, formuláře a podobné kraviny. Mimo šlechty a všech těch parazitů nemá svobodu nikdo. A teď už navždy vymyšlený virus dozotročil všechno, co bylo jakž takž volné, teď už jsou příkazy a zákazy na úplně každou lidskou činnost. Přicmrndávači šlechty nám musí jít "jako" příkladem, proto se ukazují v mediích se zabalenými hubami a vůbec není rozumět co žvatlají. Šlechta nepotřebuje lidové zábavy, kde se mohou lidé navzájem setkávat, poobědvat, posedět, pokecat - šlechta má svoje zábavy, svoji kulturu, a nic občanského ji nezajímá. Ta "péče" o naše zdraví je jen pokrytectví. Proč jinak by bylo dovoleno lékařům zavřít ordinace? Proč mají zubaři zavřené ordinace? Lidi musí chodit nemocní a bez zubů - asi umřít hlady když nemůžou žvýkat - proč má zavřeno i protetika? Potřebujou občany ponížené, poníženě prosící a zdevastované. Vděčné za každou prokázanou "milost". Všechno zakázali -proč nezakázali lékařům zavření ordinací? A zubařům? Z čeho je platí, když oni dřepí doma na zadku a z domova napíšou maximálně recept elektronicky? A skončí to vůbec někdy? Kdo zaplatí nám psychické utrpení z této ponižující koronavirové aktivity? Každý normální zdravý člověk se musí cítít strašně ponížený těmito sprostými omezovačkami. Pokud by byla svoboda, nikomu se nesmí zakazovat vylézat z domova, a zabalit si hubu. Naše kultura, vkus, a společenské aktivity jsou zcela ve spárech zahraničních medií - konkretně amerických - internetový server Seznam.cz zveřejňuje jen sprostoty,a verbální emočně pustošivé útoky na lidskou psychiku, a stojí za rozkladem společnosti - ani jedna media již nejsou česká -proč se to všechno prodalo do spárů západním zmetkům? Za minulého režimu jsme měli všechno české - ano, bylo schvalováno které zahraniční produkce smí provozovat televize, které filmy a pořady - dnes naopak zahraniční vlastníci celého českého mediálního průmyslu schvalují, které české pořady smí česká TV provozovat pro Čechy - proto je mediální i ostatní kultura z osmdesáti procent americká -anglosaská, včetně knih a dalšího. Samé překlady amerických slátanin - tak kde je v této západní gubernii ČR nějaká suverenita?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 9:33 máte pravdu v podstatě ve všem, i když si myslím že všichni zbohatlíci nemusí být nutně všiváci, hajzlové a lumpové a ti kteří si nakradli v tom byli mohutně podporování zákony, amnestiemi, nekonáním justice. Takže největší šmejdi, všiváci, hajzlové a lumpové, byli a jsou politici, které jsme si ve své naivitě sami volili. Tu za koblížek, tu za gulášek, pivínko a hlavně za předvolební megavzdušné zámky a sliby, vždyť slibem přece nikoho neurazíš a když to ti debilové stále žerou, nelze tomu pokušení navěšet jim bulíky na nos, odolat. Každý národ má takovou vládu jakou si zaslouží. Ovšem žádný strom neroste do nebe a na každou svini se vaří voda a myslím že už začíná být dosti vřelá. Hej hou, rudý dědeček

      Vymazat
    2. Prosím, pište s odstavci, jinak to nikdo nebude číst...

      Vymazat
  5. Goebels prohlásil: Pravda je všechno to co mi pomáhá vítězit. Tedy všechno co mi prospěje. Tak takhle se chovají všelijací mravní mrzáci typu řeporyjce Novotného, Koláře, Černého... Za každou cenu oponenta nikoliv přesvědčit, ale ponížit, dehonestovat, případně mu ublížit. Dnes stačí, aby kdokoliv vyřkl protiamerický projev, je ruský nebo čínský agent, dezinformátor, lhář atd. Ačkoliv mnoho sprostých či vulgárních výroků vůči vedoucím představitelům státu je trestním činem, tak česká "nezávislá" justice a policie přihlíží a nekoná. Jestliže se kdokoliv neumí slušně chovat, nepatří do slušné společnosti a tím méně publikování jejich hulvátství, zejména v elektronických médiích.

    OdpovědětVymazat
  6. https://www.arfa.cz/vymyvani-mozku-nasich-deti-primator-hrib-davame-tri-miliardy-rocne-na-protiruskou-propagandu-jilkova-v-soku-prepisovani-dejin-za-nase-penize-video-jako-dukaz-chrochtajici-neziskovky-neml/#.XsLRYUQza70
    Kontroverzní primátor Hřib nejprve hovořil o miliardě korun, určených “na podporu vzdělání” tedy na šíření anti-ruské propagandy. Když mu moderátorka Jílková skočila do řeči, zvýšil částku na tři miliardy.

    Rozpočet Prahy na tento rok je 84 miliard korun. Pokud věnuje vedení hlavního města tři miliardy korun na vymývání mozků dětí jde o přibližně 3 procenta, což je vzhledem propagandistickému záměru nehorázně vysoké číslo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jim zbyde ještě i na další města a zaplacení celostátních médií. V podstatě se to tak děje. Kolegové dcera přišla ze školy s oficiální verzí osvobození a Pražského povstání už předloni.

      Vymazat
  7. Nenacházejí se sprejeři, kteří by přizdobili 2 močící muže, nebo by vzali i jiný prostředek, než nádobku s barvou... Divné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní19. května 2020 12:19
      Vysvětlení bych měl. Ti protiruští vandalové/sprejeři, jsou stejná krevní skupina s protičeskými umělci. P.K.

      Vymazat
    2. 12:19, jednak to je pod kamerami a jednak se v Praze nikdo takový, kdo by se s tím neztotožnil, nenachází.

      Vymazat
  8. Pan Letko je jako vždy, vedle. Každý národ se chová racionálně, vzhledem k vnějším podmínkám, které na něj působí. Takže „jako lokajové“, se zachová v jistých podmínkách každý. „Hrdí“ Francouzi si založili vlastní proněmeckou republiku, „hrdí“ Němci bez reptání byli v proruské republice a tak bychom mohli na každého najít údobí, kdy byl zdánlivě bez reptání někomu podřízen. Objektivně, menší státy se do podobné situace dostávají častěji, to není jejich vlastnost.
    Tak jako máme nyní proslavenou trojici Hřib, Kolář, Novotný, kterou tedy kritizuje i pan Letko, nejspíš si neuvědomuje, že se svým stylem řadí do jiné podobné trojice, Letko, Podiven, Krystlík. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. škoda, že Vám nenávist nebo hloupost zabránila pochopit smysl napsaného...
      Každopádně příspěvek 12:26 tvrdí zjevné nesmysly. Navíc nesmysly, o kterých nebyla v článku řeč. Tak například příspěvek tvrdí : "Každý národ se chová racionálně, vzhledem k vnějším podmínkám, které na něj působí." za prvé, málokterý národ se chová racionálně. Takže tvrzení "každý" nebo třeba "žádný" (národ) je tvrzením nesmyslným. Navíc ve hře jsou elity, které zrovna národ vedou. A elity také nejednají VŽDY racionálně. Neznám člověka, který VŽDY jedná racionálně. Natož národ. Každopádně o tom článek nebyl. Nicméně z reakce 12:26 vyplývá, že pisatelovi se lokajství líbí, považuje lokajství za přirozenou, racionální reakci. Jistě není sám, to je jasné. V tom se tedy k němu do party nepočítám, oportunismus není šálkem mé kávy. V tom jsem tedy asi zcela neracionální. Pro 12:26 ještě doplňuji, že to není otázka statečnosti, ale postoje a volby. Ne každý Čech se stal Emanuelem Moravcem, ne každý Čech se stal Husákem. Oba se stali synonymem kolaborace. Bez mučení.

      Vymazat
    2. pl19. května 2020 18:11
      „.. nesmysly, o kterých nebyla v článku řeč ,,“
      Mrzí mě, jestli to není z příspěvku patrné, ale kritizuji autorovy protičeské postoje, zvláště pak tezi, že jsme lokajským národem. Na to byl zaměřen text příspěvku.
      Vůbec mi přišla mimo mísu, letkova kritika benešovy politiky, že jsme se málo družili s |Německem a že tedy : „Není divu, že jsme najednou byli sami.“
      Sudeťácké bojůvky v našem pohraničí, ve spolupráci s Říší dělali vše pro to, aby Hitler mohl pohraničí odtrhnout. S touto politikou nemohl Beneš najít společnou notu, to by mohlo Letkovi dojít. Navíc s Německem se družili jak Poláci, tak Britové, Francouzi i Rusové Všichni podepsali s Hitlerem smlouvy o přátelství a o neútočení a co jim to bylo platné? Všechny Hitler napadnul. Takže nevyžadujte po českém národě a po Benešovi zázraky.

      „.. málokterý národ se chová racionálně. Takže tvrzení "každý" nebo třeba "žádný" (národ) je tvrzením nesmyslným ..“
      Racionálně se chová každý živý tvor, i společenství těch tvorů. Ovšem, na základě informací, které má, či které mají k dispozici. Stejně tak se chovají racionálně i elity odtržené od národa, na základě informací a možností, které mají.

      „.. v tom jsem tedy asi zcela neracionální ..“
      Podle mého, celý Váš příspěvek ukazuje na Vaši neracionalitu. P.K.

      Vymazat
  9. Ty dva čůrající na republiku? Vyměnit a dát tam Novotného a spol. sedící na bobku. Aby to mělo ty současné správné grády...

    OdpovědětVymazat
  10. Jo dobrý článek ale nelze vinit tu normální většinu co s tím nesouhlasí. Tem matlal černý udělal i ten fašistický pomník.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žádné vták nekadi do vlastního hnízda.

      Vymazat
  11. O některých umělcích (a nejen umělcích) je známo, že jsou Čechy jen podle občanky a proto se bez nesnází projevují jako rasisté, ale také si přiznejme, že to dlouhodobě snášíme bez reptání. Tím se jejich arogance jen zvyšuje současně s povědomím, že jsou jiní , lepší, vyvolenější. A Černý se cítí vyvolenějším rád. Jenže co k tomu skrytému rasismu a podněcování nenávisti naši poslanci ?...opravdu naši?

    OdpovědětVymazat
  12. Je to strasne,Jak si ma clovek vazit nekoho,kdo ze zavetri steka na "nepratele" nekoho jineho?

    OdpovědětVymazat
  13. Média: USA nepodpoří poskytnutí vakcíny proti covid-19 chudým zemím, pokud si nekoupí patent:

    https://cz.sputniknews.com/svet/2020051911963056-media-usa-nepodpori-poskytnuti-vakciny-proti-covid-19-chudym-zemim-pokud-si-nekoupi-patent/

    OdpovědětVymazat
  14. Toz nemocná "Reporejská Particka".....ale ti kokoti vobec netosijó co sa koem nich deje ty só snad nepretrzitevne dochovne vozralé.........hezke den P.S.

    OdpovědětVymazat
  15. Už asi 25 let si myslím, že příště by byli Rusové velmi hloupí, kdyby Čechy nesrovnali se zemí....

    OdpovědětVymazat
  16. Tak či tak v Čechách ,alebo na Slovensku ľudia ktorí sa zúčastnili, alebo aj nie v tejto hre na voľby
    o demokraciu dopustili tento stav svojím výberom a je to v súlade zo zá konom.

    OdpovědětVymazat
  17. Co jineho? Nezli temto lidem dat pekne do drsky...nic jineho si ani dnes ani v budoucnu nezaslouzi....

    OdpovědětVymazat
  18. noviczech
    ...víte, nechci strašit, ale národ, který si neumí udělat pořádek, ...se může stát, že bude potrestán. Možná se mi řada z vás vysměje, ale četl jsem, co předpověděla bulharská Baba Vanga o České zemi a nic dobrého to nebylo!
    Řada lidí se bojí covidu19, bojí se že umřou a co když přijde trest od Přírody na českou zem právě pro naše chování, ledabylost k porušování zákonů - trest? To se smrtí nikdo nepřidal zdánlivě nebojí? Zemětřesení trvá pár vteřin, desítek vteřin, předpověď baby byla, jsem se sám divil, Praha bude pod vodou! Je to vůbec možné? Nespletla se? Dá se to odvrátit? NECHME ČINIT ZLO, NEODPORUJME MU! Nebo našim politikům, kteří jsou zodpovědní nevadí, co se v zemi české děje???
    Nevím, možná jsem až moc pověrčivý...!!!

    OdpovědětVymazat
  19. Pražákům se to moc líbí, proč protestujete? Nedávno jsem viděl nedaleko Karlova náměstí českou vlajku, roztrhnou a potřenou hovnem.

    OdpovědětVymazat
  20. Copak se divíme, že umění degraduje, když celé společenství "vítězné" anglosaské "kultůry" (není chyba) sebe samo odsuzuje dekadencí, pokrytectvím, gaučovou super "podívanou", morálním úpadkem, ke "skoku" do období chaosu a falešné morálky?
    Umění a kultura se dostala do krize, zrovna když má nevídané možnosti - myslím technické - pro vyjádření svých zámyslů, ale skutek utek. Umělci se dostali do fáze, kdy PLÁNOVANÁ degradace obyvatelstva dosáhla svého bodu zlomu. Prakticky žádný umělec, který je "viděn" a "propagován", či alespoň tolerován, ve skutečnosti nic netvoří o problémech dnešní doby a hlavně nenabízí přitom lidský a člověčenský pohled na společnost prostřednictvím svých myšlenek a vizí.
    A taky čemu se divit, když to, co skutečně lidi mají rádi, někde hluboce uvnitř sebe, čemu se upřímně a uvolněně smějí, co samo sebou tak nějak chápou, či jim pomáhá překonat obtížná údobí svého života, ano i toto "dělá" kvalitní umění, když toto vše a ještě mnohé další, co povyšuje morální hodnoty člověka, to vše je "kritiky" téměř vždy odmítáno a stavěno na roveň skutečnému odpadu "moderny" i z dnešního pohledu. A vyhrávají různé soutěže a ceny přinejmenším pofidérní díla.
    Takový malý lakmusový papírek je úroveň našeho filmařského oboru, kdy za První republiky tvůrci tvořili díla, na která se dá dívat i dnes, kdy po II.sv. válce nastal rozmach československé kinematografie, a filmy to bývaly často na světové úrovni, kterým vadilo jen jedno, že nebyly natočeny anglicky přímo. Po "listopadu" se mělo všechno rozjet, přece skoro každý tvůrce tvrdil, že má spoustu nápadů a co bude! A bylo velké kulové. Vzpomínám si, že na naše, ještě tehdy obvyklé zvyklosti, Helena Růžičková natočila film Trhala fialky dynamitem. No, podle mne tehdy ten film docela tak nezářil, ale na tu bídu, co byla v tom období a hlavně poté, to byl a je jeden z velmi mála sledovatelných filmů, tak jak jsme byli zvyklí.
    Umělci přestali dělat to, co tak nenáviděli za "komunistů", kdy je "nutili" do toho, aby to byly filmy co nejvíc pro lidi. Nejlepší klenoty tehdejší doby to potvrzují bez výhrad. Umělci se odvrátili od toho, co se přece nehodí, aby "teď", když nebudeme jako oni, co dělalo jejich filmy a vůbec tvorbu ve všech druzích umění smysluplnou. Oni nenáviděli "zájezdy družstevníků", které jim však dali nejen příjem, ale možnost se vyhrát a dozrát, dnes takoví "umělci" točí seriály, které jsou si podobné jako vejce vejci, s obměnou kulis a změnou dějových vztahů, ale nejsou to ty "velké" lidské obyčejné příběhy, které třeba nám přinášeli takoví umělci minulosti, jako Neruda, Karel Čapek a jeho bratr Josef, Jan Werich, ba i ten "seriálový "kolovrátek"" Jaroslav Dietl, filmař Zeman, Otakar Vávra, Branald, Kožík a mnozí další, na jejichž jména nelze zapomenout.
    Naši - nutno říci - "takyumělci" tak zrazují své "učitele", jsou odrazem doby, kdy společnost upadá především morálně a hodnotově. Jsou na vrcholu možností pro jejich obory a užitku asi tolik, jako jak se asi tak zlepší umělecká kvalita filmu "přechodem" z malé obrazovky na mnohem větší.

    OdpovědětVymazat
  21. Tito takyumělci, jsou paraziti, žijící pouze z lidské hlouposti.

    OdpovědětVymazat
  22. Aká republika,taký umelci!

    OdpovědětVymazat
  23. Aká republika,taký umelci!

    OdpovědětVymazat
  24. Všechna díla Davida Černého by se měly sestěhovat na jedno místo do jednoho areálu "postkomunistické postmoderny" aby lépe vynikla jejich umělecká hodnota.
    A David Černý by tam měl dělat průvodce a návštěvníkům objasňovat svoje tvůrčí myšlenkové pochody.

    OdpovědětVymazat
  25. Všechna díla Davida Černého by sa měla sestěhovat na jedno místo do jednoho areálu "postkomunistické postmoderny", aby tak lépe vynilka jejich umělecká a myšlenková hodnota.
    A David Černý by tam měl dělat průvodce a případným návštěvníkům objasňovat smysl jednotlivých děl a svá tvůrčí hnutí pri jejich tvorbě.

    Parně nejvhodnější pro tyto účely by byla nějaká rozlehlá zahrady psychiatrické léčebny.

    OdpovědětVymazat
  26. Proč radnice příslušné části Prahy tu odpornou kreaci neodstraní ??!!
    Co je ten Černý zač a proč se tak chová vám napoví "Protokoly sionských mudrců", které jsou manuálem darebáků a rozesíračů, kteří se zmocnili naší země a my si od nich necháváme doslova srát na hlavy a ještě je za to platíme...

    OdpovědětVymazat
  27. Když jsou peníze na takové "zkulturnění" pasáźí, tak proč místo toho paskvilu raději nenakoupili sudy na zadržování vody a nerozdalí je mezi občany, nebo ještě lépe neproplatili účtenky za sudy, protože má každý potřebu jiného rozměrů. Na stand.projekt s čerpadlem na splachování WC už ani nežádám, leda že by nějaký protěžovaný umělec k tomu vytvořil konceptuální nádrž. Drazí konšélé, když nevíte co s penězi, tak se zeptejte ulice.

    OdpovědětVymazat
  28. Jde jen o snahy. Jedni se snaží o humanizaci lidské společností a to jsou obvykle lidé chudí, těžce pracující a vzdělaná inteligence. Druzí se snaží na těch předchozích parazitovat jako štěnice, vši či blechy, nebo kuciakují, protože na to mají, aby si uplatili soudy, armádu, policii , která je vždy ochrání před jakoukoliv spravedlností a postihy za jejich zločiny. No a kdy tento rozpor ve společnosti vymizí, suď Bůh. Zatím mají převahu zločinci nad lidmi a zda se to změní a kdo se dočká aspoň odlesku humanismu, Já na to moc nevěřím. To diktatura bohatých raději vyvraždí celý Svět i za cenu toho, že by musela nakonec i sama pracovat. Ale bez obav, pokud půjde do hrobu humanita, půjdou do hrobu i zločinci, kteří náš svět "skvělé civilizace" dnes dirigují.

    OdpovědětVymazat
  29. Mistr sochař, to nemyslí jako politický protest, jde o reklamu na Furosemit.

    OdpovědětVymazat
  30. ešte stále sa nenašlo zopár normálnych Čechov, ktorí by to umelecké veľdielo rozbili kladivom? Pod rúškom noci, keďže za bieleho dňa sa nesmie v Prahe čistiť ani graffiti....
    Zaujímala by ma reakcia Slovákov, keby obdobné veľdielo niekto nainštaloval v Bratislave, myslím, že u nás je ešte spoločnosť natoľko duševne v poriadku, že by to neprešlo....
    A myslím, že v takom Maďarsku by "umelec", ktorý by prezentoval úmysel vytvoriť také dielo, že by skončil v base už za ten úmysel. Ešte aj bosniaci, ktorí tiež dostali od svojich "umelcov" podobný dáreček, aj tí sa búria, hoci o ten ich štátny zlepenec nestojí nikto z domácich.

    OdpovědětVymazat
  31. Jsme společnost, které vládne chaos, či vlastně "svoboda" čehokoliv, svoboda nenávisti, svoboda zvůle, zvrácenosti. Je pravda, že před převratem jsem hltal Dietlovy seriály, a jiné filmy, včetně Ruských, ale musím přiznat, že filmy s pečetí USA vůbec nesleduji, ačkoliv snad ani jiné v programových nabídkách ani nejsou (násilnický škvár) no a filmy z "dílny" Hřebejka či jiných nedorostlých "umělců" se nedívám. Nepamatuji si, že by v programové nabídce byl někde válečný ruský film. A i v tom rozhlase nabízí např. tzv. humoriádu, které říkám chechtariáda" neboť se tam více chechtají než humoriádují.....

    OdpovědětVymazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.