Reklama

pátek 22. května 2020

Štefec: Pro koho kupujeme drahé zbraně, které platíme ze svých daní?

Plukovník v záloze Jaroslav Štefec
Jaroslav Štefec a -rp-
22. 5. 2020 fb a PrvníZprávy
Stále se dočítám, tu že čeští vojáci určení pro Pobaltí dokončili střelby z minometů, tu že dokončili výcvik i přes všeobjímající koronavirovou pandemii vojáci pro Mali, píše na facebooku Jaroslav Štefec.



V Mali (ó jaká to sláva pro ČR) dokonce Češi převezmou krátkodobě velení vojenskému kontingentu EU, který tam údajně (z mně naprosto nepochopitelných důvodů) brání svobodu a demokracii a bojuje proti světovému terorismu, nebo že vláda a Sněmovna "posvětily" navýšení peněz a vojáků pro další zahraniční mise.
Po zrušení Varšavské smlouvy, obranný vojenský pakt NATO naopak expandoval a pokrývá nejenom země střední a východní Evropy a zakladatelské země, ale pod hlavičkou NATO se už válčí i na Středním a Blízkém Východě, i v Afghánistánu, dokonce i v Mali působí česká jednotka, zřejmě v zájmu udržení míru v Evropě, což je docela odvážná interpretace toho, když víme, že se tam taky jedná o nerostné bohatství,“ připomněl v rozhovoru pro Prvnizpravy.cz Zdeněk Zbořil.

Dočítám se také, jak se bude pro AČR nakupovat natolik špičková vojenská technika, že ji má zatím ve výzbroji jen námořní pěchota USA a Omán, nebo dokonce až tak špičková, že ji zatím nemá ve výzbroji nikdo. A také se dočítám o tom, jak se tato technika pro ČR, za peníze českých občanů, nakupuje i přes různé rádoby "nezávislé" odhady, tvrdící, že její cena je "v místě a čase" obvyklá, často i za více než dvojnásobné ceny, než jsou ty "obvyklé" ve světě.

Vím, že ČR má svá "špecifiká". Přesto mě zaráží, že se nejsem schopen ve veřejnoprávních médiích dobrat informací o potenciálních hrozbách pro bezpečnost ČR (kromě bezprostřední hrozby ruských tanků, valících se Evropou, nebo čínských 5D sítí) ani o tom, že by se dokončovala příprava vojáků AČR na obranu naší země a nás, občanů, které tyto taškařice platíme ze svých daní.

Nejsem schopen se nikde dočíst, že by se snad ministerstvo obrany chystalo investovat naše peníze do vývoje levných a efektivních zbraňových systémů u českých výrobních firem, aby tak podpořilo domácí ekonomiku v budoucích "hubených" letech. Nebo že by se chystalo více zapojit občany do bezpečnostního systému ČR.

Ta čtvrtmiliarda pro neziskovky, z nichž si ministerstvo obrany hodlá 70 miliónů ponechat "pro zajištění" jejího rozdělování ve prospěch "branné přípravy obyvatelstva", bude mít na připravenost ČR na případné válečné krize a přírodní katastrofy zhruba stejný vliv, jako by česká vláda ty peníze rovnou hodila do žumpy. Nebo nechala pro potěchu Milionu chvilek spálit na Václavském náměstí.

Nerad to říkám, ale opravdu nás v blízké budoucnosti nečeká nic pěkného. Stojíme jako stát před faktem, že máme posloužit jako klín k rozbití V4 nejen v politické, ale i v potenciální vojensko-ekonomické spolupráci. Stojíme před faktem, že naše vláda se chystá zadlužit český stát v oblasti obrany na desítky let dopředu, aniž by přitom jakkoliv zvýšila schopnost naší armády bránit naši zem a nás, její obyvatele. Rád bych napsal, že to nestihne do příštích voleb, a že nová vláda snad bude mít k bezpečnosti naší země přece jen realističtější vztah. Jenže jak se říká, pesimista je dobře informovaný optimista. Přesto věřím, že po válce bude lépe... končí komentář Jaroslav Štefec.


44 komentářů :

  1. Pane generále, dokud bude svět řídit síla bezcenných papírků tištěných rotačkami FEDu bez omezení, potom to nebude jednoduché. Až se ve světě objeví síla, která eliminuje moc bezcenných žabích kůží tím, že je vedle jejich bezcennosti učiní i nepotřebnými, potom bude reálná naděje, že se i Česká republika zbaví bezcenných a nepotřebných politikářů, kteří za peníze občanů slouží majitelům rotaček FEDu.

    OdpovědětVymazat
  2. Po zadlužení budeme jen krůček a pár let od osudu Řecka, jen s tím "rozdílem", že nás TAKY potopí Německo.
    Otázka v článku je až "smutná", odpověď je přece tak prostá. Američané potřebují ještě trošku peněz navíc.

    OdpovědětVymazat
  3. Ano v Mali se jedná o nerostné bohatství. V čím zájmu tam naši žoldnéři jsou? Kdo to bohatství bude těžit? Strážíme to někomu před čínskými kupci? Co z toho budeme mít my? Kdo tam platí jejich žold a pobyt? V Afghanistanu jsme taky pro cizí zájmy a platíme si to tam sami. Kdyby do vlasti alespoň přivezli nějakou kořist nebo lup aby tam byli alespoň trochu užiteční. Obávám se že všude tam, kde vojensky intervenujeme, děláme akorát někomu užitečné idioty a ještě za své, tedy za naše...

    OdpovědětVymazat
  4. Nejsem bohužel optimista jako vy pokud budou vládnout západní sluhové to znamená i ANO tak se nic nezlepší. Zdá se mi že ten klín je Slovensko jejich politická reprezentace to dokazuje.

    OdpovědětVymazat
  5. http://cztube.eu/video/441/map-436-rok-2020-nove-estebacke-kseftiky-agenta-burese-program-antivirus-je-miliardarsky-krmelec

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné zhodnocení stavu naší armády a naší země. Znovu se ukazuje tragédie rozpadu socialistického tábora, Varšavské smlouvy i RVHP. Tehdy jsme ještě žili v bezpečí a míru.

    OdpovědětVymazat
  7. Právě probíhá soud s člověkem, který protestoval proti účasti našich vojáků na různých misích, označil je za žoldáky a napsal něco tak hrozného na síti, že mu za to hrozí dlouholetý žalář.

    Buď máme svobodu slova a pak může říct cokoli. Jestliže starosta může označit místopředsedu Poslanecké sněmovny za svini, pak takovou svobodu musí požívat i člověk, který se pustil do armády. V mediích můžete najít i přání smrti třeba Zemanovi. A nic se nestane.

    S těmi žoldáky to je složité. Na mise se ve všech armádách chodí za slušné peníze. Česká media pošpinila památku vojáka, který se nevrátil. Byl prý dobrovolně již na páté misi v Aghanistánu, protože ještě potřeboval dodělat střechu na domě.

    Nepochybuji o tom, že vojáka lze přesvědčit, aby nasadil život za vznešený cíl. Třeba za císaře a jeho zem.

    V Kanadě jsem znal několik lidí, kteří byli na misi v Afghanistánu. Jeden se dal k vojsku z nudy, kterou prožíval v manželství, které ho přivedlo na okraj provinčního parku, kde té zábavy moc nebylo. Byl 40. Kanaďan, který v Afghanitánu zahynul. Ti ostatní tam byli z nutnosti a byli rádi, že se vrátili. Nemluvili o tom, že tam bránili vlast. Jeden z nich, který jako saniťák lecos viděl a zažil o té hrdinné misi nechtěl vůbec mluvit.

    Když byl Islámský stát na vrcholu své existence, byl názor, že jde o teroristy potlačen lácí ropy, která z jeho území putovala dál.

    Politicky stanovené cíle jsou často pohyblivé. S diktátory to chodí podle KHB: "Tak to na tom světě chodí, každou chvíli jinak, dneska tě maj za svatého, zítra budeš sviňák." Není to tak dlouho, kdy Blair oslovoval Gaddafiho "My dear friend" a bin Laden bojoval v Afghanistanu za zájmy Američanů.

    Kdybych by nezávislým českým soudcem, odsoudil bych toho zmíněného nešťastníka k výchovnému pobytu v Lánech. Tam by byl denně krmen dančím na smetaně a k tomu by dostával nášup v podobě přednášky, že se v Kábulu bojuje o Prahu.
    Byl by propuštěn podle toho, co nastane dřív odchod USA z Afghanistánu a nebo odpor j dančímu. V každém případě by pak doma všechno strávil a přestal
    se zajímat o vojáky.

    Jiří Jírovec

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane Jírovec, zatím dostal bohužel ten darebák jen podmínku, tak doufám, že pujde natvrdo. Nikdo nebude urážet naše vojáky co padnou při své čestné práci v zahraničí a srovnávat naše vojáky s tím proruskočínským, patolízalem, lhářem, opilcem to nemyslíte vážně!!!!
      Vás bych stíhal vás, už jen za to, že naše vojáky nazýváte žoldáky, plete si význam slov!!!

      Vymazat
    2. To jako vážně???

      Vymazat
    3. 16:36 tak že nebude nikdo urážet ani vojáky kteří k
      nám přijeli v 69 roce? Díky.

      Vymazat
    4. 16.36 Pozemní kachno, vaše vojáky nikdo neuráží! Podle vojenských zvyklostí se vojáci dělí na na POVOLANCE (služba v armádě proti vlastní vůli, za mizerné jídlo a "kapesné"... aby postiženého povolávacím rozkazem nezavřeli pro neuposlechnutí, popřípadně za branné pohotovosti státu i nepostavili před popravčí četu, nebo pod vhodnou větev) a na VOJÁKY Z POVOLÁNÍ - SLOUŽÍCÍ ZA ŽOLD, TEDY ŽOLDNÉŘE.
      Mimochodem, źolnierz v polštině je prostě voják... Naopak v Rusku dělí vojáky na prizivniki = povolance a na kontraktniki = žoldnéře. Soldier (anglosasský vojcl) se jmenuje podle SOLD = žoldu.

      Každá profese má svá rizika i přínosy pro vykonavatele. Pracovní úrazy pak mají různé profese dílem obecné, dílem specifické dané profesi. Za výkon tzv. rizikových povolání dostávají pracovníci rizikové příplatky.

      Pracovní úrazy pak jsou obecně: bez trvalých následků, s trvalými následky a s následkem smrti. A je mi jedno, jestli spadne se zedníkem lešení, řidiči selžou brzdy, stroj utrhne dělníkovi končetinu, nebo osobu živící se střelbou a pohybem v postřelovaném prostoru něco trefí, nebo střelmistrovi v lomu či v dole, nebo při demoličních pracích něco vybuchne v nesprávný čas, nebo ho něco zavalí...

      Čestný boj je boj na OBRANU svého Národa a své Otčiny - s tím, že za službu Vlasti se neplatí!

      Indický Běžče, nejste náhodou bývalý zástupce zástupce pro věci politické a zbytečné, nebo feldkurátův nosič polního oltáře? Voják/bývalý voják z poválovania?

      Vymazat
    5. NATO - synonymum krvavých jatek.

      Lord George Gordon Byron (anglický básník): „Jen válka za svobodu svatá jest. Když cílem války sláva je a statky, čím jiným je než krvavými jatky.“

      Vymazat
  8. V Mali čeští zbrojnoši usilují o udržení tamních uranových dolů pro dodávky této komodity do Francie, která má asi 60, nebo 70% elektrické anergie ze svých jaderných elektráren. Udržení těchto dolů, před snahou Maliských vlasteneckých sil o ukončení kolonizátorského drancování své země, bývalými kolonizátory - tedy Francouzskou republikou, jedinou a nedělitelnou - jak o sobě tvrdila v době Napoleonově. Dnes i napříště dodává Francie NSR ze svých jaderných zařízení elektřinu a Němcům tato odporná a nebezpečná energie ani trochu „nesmrdí“, ačkoliv by těmto zeleným šílencům sakra pořádně měla. A české vojsko má mít obranné úlohy doma a ne kdesi v Tramtárii. Taková je pravda, kterou se maintream bojí napsat. A panu Štefcovi děkuji za jeho informace.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen nevím zda jsou v Mali na pozvání tamní vlády. Určitě tam bude nejasností, určitě by nám poradila poslankyně Pekarová, ta ví úplně vše, je to kopie buď poslance Kalouska a nebo poslance Karl von S... a ti si věděli vždy rady ve všech věcech.

      Vymazat
  9. Pne Štefec, špatně položena otázka - PRO KOHO KUPUJEME ZBRANĚ -, ale spíše by slušela otázka na koho, proti komu a tady si myslím, že by jste mohl zvládnout odpověď, napovídat vám nebudu, jenom se stačí podívat směrem na východ kousek za hranice Slovenska a je vám vše jasné!Kdo anektoval Krym, kdo vede dnes válku na Donbase v Luhansku, teď si zaručeně odpovíte sám!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už se nám stýskalo po zasvěcených komentářích odborníka na slovo vzatého! Prý vás shání Dikobraz, potřebují tam nějakého sloupkaře na světové dění!:-)

      Vymazat
    2. Proboha! Nikdy do Dikobrazu. Humor musí dělat lidé co něco umí a ne lidi co neumí nic jiného, než ze sebe dělat šaška.

      Vymazat
    3. Krym anektovali vlastní občané, především Ukrajinci zde bydlící, kteří se v referendu rozhodli pro Rusko. A co je nám do Krymu? Svých problémů máme víc než dost. Ať si Krym vyřídí mezi sebou Ukrajinci a Rusko. Ne? Běžče chceš jít do boje za Donbas, Krym...? Tak běž! Ale spíš běž do p.dele.

      Vymazat
    4. 15:40
      Pane asi sem moc nezapadnete, tady se nedebatuje o tom, jak vyvolat válku, naopak jak na válku nezbrojit. Nesmyslně vyhazované peníze budem dnes v křizi dvojnásob potřebovat. Běžte bubnovat do války o dům dál.

      Vymazat
  10. Vždyť je to přece jasné. Jako kolonie musíme poslouchat, tu jako,že Němci nejsou fašisti, osvobodili nás přece američani a ty ruské památníky nejsou pro dobyvatele z východu. 400 miliard odvezeného zisku atd. Pak ještě musíme od amíka koupit nové vrtulníky, přestože ty ruské byly v polovině životnosti. Navíc i v té Mali budou Ti naši vojáci především hlídat uranové doly Francie. Jó a o tom Afganistánu radši nemluvit. A k tomu máme elitu Pavlů a jiných rychlokvašek ke všemu ochotných.

    OdpovědětVymazat
  11. Jde o zcela legitimní dotaz, jakou bráníme v Mali "demokracii" a co tam má co dělat česká armáda? Jaké tam máme zájmy? Proč máme platit ochranu nerostných zdrojů pro jiné státy!

    OdpovědětVymazat
  12. Výborně Indický běžče! Doplňte ještě do Afghánistánu, Iráku, Libye, třeba i Venezuely ... Jsem rád, že v tom občanku předsedkyni Adamovou-Pekarovou nenecháváte samotnou. Tak, tak. Bez vás je smutno.

    OdpovědětVymazat
  13. Babiš slíbil odevzdávat 2% HDP am. zbrojovkám-tož tak . Je to i s celou vládou proti všem občanům. Zadlužovat co nejvíc ať si naši potomci užijou v bankovním otroctví .

    OdpovědětVymazat
  14. indický běžěnec je výborná ukázka, že nynější politruci mají výsledky své práce. A takový jeden évropsky hodnotný junák by si třeba udělal čokoládový kroužek na své évropsky hodnotné kládičce.

    OdpovědětVymazat
  15. Já jsem primitiv a nevvím, kdo je vlastně terorista, kdo je válečný hrdina a veterán, neb hrdinové po jedny, jsou teroristy pro druhé a obráceně. Co je jisté je asi výrok filosofa, že "války jsou terorismem bohatých a terorismus je válkou chudých". Co z toho plyne? Nepovedouli bohatí své teroristické války proti chudým, nebudou jejich partyzánské odvety, tedy terorismus chudých. Pamatuji si, že atentát na Heydreicha byl jedněmi považován za teroristický čin, pro druhé hrdinský čin. Co ale dál se dá s tím dělat - bohatí jsou závislí na válkách, jinak by na tom byli stejně jako ostatní a chudí nemají sílu prosadit humanismus, natož světový mír. Tak se asi musíme smířit s výše citovaným výrokem o teroristických válkách bohatých, tj. kapitálu a teroristické partyzánštině chudých, tedy proletariátu. Myslíte, že by mohla některá ze stran ustoupit? No, ale to by nemohl existovat neonacismus v nové podobě: bohatí jsou nadlidé a chudí jsou untermenš a řešení je buď nákladné koncentráky a plynové komory nebo lacinější atomová válka. Je nějaká třetí možnost?

    OdpovědětVymazat
  16. Nechápu lidi kteří odpovidají a diskutují s magorem "Indický běžec". Ignorujte jeho "analýzy". Je docela možné, že si odpovědi píše sám.
    Korovjev

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. souhlas, je to placený agent provokatér Pepek Vyskoč, pouze si občas vymění přezdívku (střídá je poté, kdy se mu změní nadřízený), maká několik let, ale blbej je úplně stejně jako před lety :-)

      Vymazat
  17. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  18. Kdyby raději nakoupili kilometry ostnatýho drátu !

    OdpovědětVymazat
  19. Nihil novum sub sole, říkával náš profesor latiny.
    A tak doporučuji neriskovat.Svoboda slova ? Netojí to za to.A pro pobavení doporučuji zabrousit na články s tímto obsahem : https://www.armyweb.cz/clanek/svatovaclavska-rota-aneb-cesi-v-ss

    OdpovědětVymazat
  20. A další :https://nstarikov.ru/kak-chehi-vredili-rossii-za-poslednie-100-let-115649

    OdpovědětVymazat
  21. Pro 22.5. 19:16 Ty co přišli v roce 1968 si pomatuji dobře ale z 69 ??????

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V roce 1969 přišli v rámci pravidelné rotace vojáci ruské národnosti apod., vystřídali Ukrajince a Zakavkazské kteří přijeli v 12968.

      Vymazat
    2. 15:38 teď jste napsal něco masmediálně nevhodného, pražští političtí kreténci přiznávají osvobození Ukrajinským frontem (v jejich podání se nejedná o pouhý název, ale o to, že v něm byli pouze rudoarmejci Ukrajinci), přepadení a okupace právě jenom Ukrajinci v r.1968 by se jim do krámu určitě nehodilo :-)

      Vymazat
    3. U rozhlasu po mně v srpnu 68 stříleli šikmoocí vojáci - Kazaši, Uzbeci, Kirgizové, Turkmeni, Tataři...? Ne Rusové ani Ukrajinci. Rusové a Ukrajinci s námi na tancích debatovali.

      Vymazat
  22. Česko by mělo oficiálně poděkovat Bruselu, Berlínu a Washingtonu za to, jak nás tato centra dokázala rychle spřátelit a sjednotit s našimi polskými sousedy. Již tisíc let jsme sice blízkými slovanskými národy, ale celé milénium to bylo sousedství vesměs nepřátelské, i když jazykově jsme si velmi blízcí, tak jsme se s nimi nikdy nemohli pořádně domluvit. Češi byli germanizováni, Poláci naopak vychování v germanofóbii. Toto asi bylo základní příčinou našich špatných vztahů. Výše jmenovaná centra ale přinesla zvrat ve vztazích Prahy a Varšavy. Nyní jsme s Poláky v jednom šiku ochotni bojovat bok po boku na východní frontě proti Rusku. Vivat Brusel, vivat Berlín, vivat Washington, za pouhé tři dekády dokázali nemožné, narušit tisícileté nepřátelství mezi Poláky a Čechy :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, nevím, nevím, po boku Poláka možná, za zády raději nikoliv. Češi jsou zcela jistě flexibilnější než Poláci, ale ta flexibilita zavání zrádcovstvím. Česko prosperovalo i za Rakousko-Uherska a v r. 1918 ho zradilo. Vídeň tu pak přišla prakticky o všechen průmysl, který pak velmoci záměrně darovali Hitlerovi jako základnu jeho válečného průmyslu. Česko proto velice dobře prosperovalo i pod hitlerovským Německem. Po válce zase otočilo korouhvičku a Česko(slovensko) se stalo podporovanou a protěžovanou výstavní síní celého RVHP i vojenského průmyslu v rámci VS, protože bylo na čáře dotyku se státy NATO. V r. 1989 Česko zase lehce otočilo jako korouhvička. Dnes to má sice Česko těžší, příliš mnoho pánů, příliš mnoho dojičů, ale ještě se tu dá žít a stále ještě se nevylidňuje jako Pobaltí nebo Bulharsko a pod. Naopak z Polska zase musely odejít milióny do světa za prací, i když Polsko má dnes několikanásobné dotace z Bruselu než Česko. Když se proto na Česko v tom posledním století podívám očima průměrného Poláka, tak musím objektivně připustit, že Češi jsou asi pro ně zcela oprávněně pěkná sebranka!

      Vymazat
    2. Jednostranný pohled 16:42. Poláci mají jinou historickou zkušenost, jinou vlastní historii a v politice i jiný žebříček hodnot. A pozor, ne všichni.

      V Polsku jsou dnes u moci síly, které navazují na politiku diktátora Pilsudského, katolíka, velkopanského rádobydobyvatele, nenávidícího vše ruské. Pilsudský se vázal na hitlerovské Německo a domníval se, trouba, že s Německem dobude Rusko. Dnešní troubové jdou v jeho stopách s tím, že místo hitlerovského Německa poklonkují "deep state" USA.

      Ale protože Poláci většinou sledují blaho Polska (jsou větší vlastenci než fůra Čechů), vyjednali si lepší podmínky existence v EU. Dostávají víc dotací pro svůj zaostalý, ale katolický venkov atd. atd. U nás vyjednával podmínky blb Telička. Podle toho to také vypadá.

      Mimochodem, podle opakovaných sociologických výzkumů jsme pro Poláky jejich nejsympatičtější sousedé, žádná sebranka.

      A k té prosperitě Česka: v Čechách bylo tradičně uhlí a na uhlí se vázala existence průmyslu. Od husitských dob byla v Čechách malá negramotnost, po mariánských a josefínských reformách uměli číst a psát všichni. Vzdělanost je předpoklad úspěšné společnosti. To dnes ztrácíme.
      A o vlastnictví v průmyslu: Baron Škoda založil Škodovku. ŠLo o akciovku, do které po 1WW vstoupili kapitálově Francouzi. Ti v mnichovských dnech prodali svůj většinový podíl Němcům. Protože v Škodovce nebyli ani Američané ani Angličan a na konci války jim už bylo jasné, že jim Škodovka nikdy patřit nebude, dali se do bombardování.

      Vymazat
    3. 18:24 Částečně souhlasím, i Poláci jsou jak korouhvička, nemáme si vzájemně co vyčítat, dodnes jdou jenom za ziskem, na Rusa táhli už s Napoleonem a před tím snad už i za Ivana Hrozného škodili v Moskvě. Sympatičtějšího souseda nemají, protože na západě je to nenáviděné Německo a na východě Rusové (ať Bělorusové nebo Rusové na okraji = Ukrajinci). Zbývá jim jenom Česko, protože malé Slovensko je proti nim nesmírně opatrné a ve střehu. Osobně nemám s tzv. "slovanskými bratry" Poláky vůbec žádnou pozitivní zkušenost, naopak!

      Vymazat
  23. Odpovědi
    1. Babiš jim prý koupí nové terénní vpozidla. V Táboře dosud jezdí na 50 let starém Made in USSR. To se jim s modernějším Made in USA zcela určitě nestane :-)

      Vymazat
  24. Za socialismu byly všude bílé holubičky míru a nápisy Mír pro všechny na celém světě. Naše vojsko čítající v roce 1989 200 000 vojáků nikde od roku 1948 nebojovalo. Všichni byli doma.

    V době "svobody a demokracie" naši vojáci zabíjí místní obyvatele a jsou zabíjeni místními obyvateli v Asii a Africe. Jsou najímáni, aby chránili zájmy jedněch proti druhým. Novodobá Cizinecká legie?
    Nikdo nevolá po míru pro všechny na celém světě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Americká pravda a láska musí zvítězit na celém světě, i kdyby kvůli jejímu vítězství všichni pochcípali!

      Vymazat
  25. V3S bylo nadčasové vozidlo, ještě dnes pracují stařenky vejtřasky vyřazené z armády a slouží přesčas u zemědělců. Budou sloužit do roztrhání pneumatik. Až půjdou do náklaďákovýho nebe tak čest jejich památce.
    Bývalý řidič záložák.

    OdpovědětVymazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.