Reklama

úterý 5. května 2020

Václav Klaus: 75 let od konce druhé světové války

Václav Klaus
5. 5. 2020 stránky Václava Klause
I když k působení Václav Klause jako ministra i jako premiéra má redakce zásadní a nesmiřitelné výhrady, i když odsuzujeme "útěk před právníky" na počátku devadesátých let i jeho amnestii na konci úřadování coby prezidenta,  otiskujeme jeho včerejší postoj, vyjádřený v článku pro časopis Xantypa:

Za posledních třicet let jsem ve svých vrcholných politických funkcích na téma druhé světové války napsal mnoho článků a pronesl neméně projevů. Určitě už jsem v nich řekl všechno. Chvíli jsem váhal, mám-li si je před napsáním tohoto textu všechny přečíst a vybrat z nich své „nejmoudřejší“ výroky. Naštěstí jsem včas pochopil, že nikoli. Každý text je jiný, každý byl napsán jindy a v jiném kontextu. Teď je třeba vyjádřit pocity dneška, května 2020, tedy chvíle, kdy od skončení války uplynulo již 75 let. Každý další den totiž to, co se v té době stalo, „osvětluje“ trochu jinak, i když už se s tehdejší realitou nedá nic dělat.

Vlastně dá, ale jen v negativním slova smyslu. Minulá realita se dá přepsat, zkreslit, vykládat jinak – s nadějí, že už lidé všechno zapomněli a navíc s křesťanskou smířlivostí, že je třeba viníkům odpustit. Jak plyne čas, dochází k tomuto přepisování dějin stále častěji. Viníci této hrůzné války, resp. jejich potomci, se už oklepali a začínají ji vykládat novátorsky. Její příčinu a svou vlastní vinu zamlčují. Zdá se jim, že přišel čas konstruovat novou budoucnost, do které se události druhé světové války nehodí.

Sedmdesát pět let je vlastně délka lidského života. Pamětníků rapidně ubývá. Já sám mám na dobu války záblesky vzpomínek malého dítěte – děs v očích rodičů, když někdo v 10 hodin večer zazvonil na dveře v 5. patře činžovního domu na pražských Vinohradech, běh po neosvětleném schodišti do sklepa, když byl vyhlášen letecký poplach, tanky Rudé armády před naším domem v den osvobození, střelba z kulometu na naší ulici v centru Prahy, kdy už se zdálo, že je po všem. Šel jsem s rodiči a sestra byla v kočárku.

Fakta jsou nezměnitelná a prokazatelná. Desítky či stovky milionů mrtvých (zemřelo např. 27 milionů Slovanů, a ti se jen bránili), hrůzy koncentračních táborů, do té doby nepředstavitelné vraždění civilního obyvatelstva ve východní Evropě a Rusku, a tisíce dalších podobných věcí.

Neulehčujme si naše dnešní hodnocení druhé světové války. Nespokojujme se s tím, že všechnu tuto hrůzu způsobili jacísi „nelidé“, nacisté. Nikoli. To udělali příslušníci jednoho velkého, podle všech obvyklých kritérií kulturního a civilizačně velmi vyspělého státu, který si tehdy vsugeroval, že může všechno, neboť je „über alles“.

Připomínejme si, co se tehdy dělo, ale férově. Zlobí mne nepřetržitě v televizi uváděné dokumentární filmy o fanatickém řečnění (řvaní) Hitlera, o dokonale vyrovnaných řadách pochodujících německých vojáků, o bombách padajících z letadel, o troskách měst (stačil jsem ještě – jako mladý basketbalista – vidět na vlastní oči rozbořené části Varšavy, Berlína, Norimberku). Zlobí mne to, že jsou planě a prázdně popisné, že z těchto filmů vůbec neplyne, proč a jak se to všechno stalo.

Díky tomu začíná být druhá světová válka něčím jako dávnou minulostí (něco takového jako války ve starém Egyptě či Řecku). Prezentuje se to jako nepochopitelná výjimka, neopakovatelná mimořádnost, nevysvětlitelný extrém, nikoli jako součást dějin, která se – jako jejich všechny jiné součásti – stala, nikoli náhodou.

Měla své konkrétní příčiny. Těmi bylo nejen vždypřítomné lidské zlo, ale hlavně zrůdné ideje, které se staly základem nacionálně socialistické, nacistické ideologie. Té tehdy uvěřily – i když často pod nátlakem a brutálními výhrůžkami – miliony lidí, které by bez této ideologie nenapadlo vraždit s pocitem, že páchají dobro. V tomto smyslu to úplnou výjimečností nebylo. Opakovalo se to mnohokrát, nedávno i v komunistické éře. Zrůdné ideologie se sice vždy trochu obmění, ale „páchání dobra“ zůstává jejich konstantou. Pak už to chce jen jednoho obratného vůdce.

Nedopusťme dnes zesilující přepisování historie. Souboj o sochu maršála Koněva v pražských Dejvicích je toho téměř symbolickou ukázkou. Stejným směrem míří souboje o památník v Lidicích. Stejné je vytrhávání z kontextu a zaměňování příčiny a následku při interpretaci poválečného odsunu Němců, který začíná být některými našimi údajnými pokrokáři považován snad za větší tragédii než celá válka. Patří sem i nekritické zveličování vojenské role Spojenců a jejich rok od roku se zvětšující podíl na osvobození Československa. Těm, kteří tuto přesmyčku provádějí, nejde o pravdu. Nejde jim o historii. Jde jim o politické souboje současnosti, v nichž je éra druhé světové války utilitárně zneužívána.

Druhá světová válka byla neskutečnou tragédií. Bádejme o ní, ale nepoužívejme ji k soubojům o dnešek. Buďme ostražití a nedopusťme, aby se něco podobného – pod jakoukoli záminkou – opakovalo. Dejme si v tomto smyslu pozor i na výjimečnost chvíle koronavirové pandemie.


Václav Klaus, časopis Xantypa květen/2020, 4. května 2020

55 komentářů :

  1. Ekonomická válka neskončila to businessmani nepřipustí na vývar a každý osel ví co je v periodickém systému.
    A když london bank s 56% tvorby hodnot zemí commonweltu británie to má takhle tak nebudu ani dělat prognózu s politikou systému úžerů kopání do tvůrců hodnot.
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/neudrzitelna-situace-v-britanii-vlada-ted-plati-polovinu-dospelych-104174?seq_no=3&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box#&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=

    OdpovědětSmazat
  2. Když už tedy vinu za válku nedáváme nacistům, ale národům, pojďme pokračovat. Příslušníci národa slovenského, ukrajinského, maďarského, chorvatského, italského, japonského nu a ano, i ruského. A to zdaleka nejsou všechny národy. Speciální místo pak zaujímá národ rakouský, který dal světu brutálnější bachaře, než byli Němci.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Adolf Hitler byl Rakušan. Z Braunau. Němci Adolfa volili a bezmezně a nadšeně ho podporovali. Až do hořkého konce. Očití svědci z britských divizí popisovali, že Němci věřili ve vítězství, i když jim spojenecké tanky jezdili pod okny. Když u Norimberského tribunálu přišla řeč na pokusy o atentát na Hitlera, ptali se polního maršála von Brauchitche (byl vrchním velitelem Wehrmachtu až do ledna 1942 kdy projeli bitvu o Moskvu), proč nezařídil zabití vůdce už dříve: při obsazování Porýní, anšlusu rakouská, Československé krizi, přepadení Polska a válečný stav s Francií a Británií... odpověděl: "Proč právě já!! Proč já, když ho masy zbožňovaly a Němci za ním šli třeba do pekel? Kdo by to pochopil? Kdo by přišel místo něj?" von Brauchitch z toho vyvázl a celá soldateska i s přeživšími esesáky bez trestu. Naopak budovali Bundeswehr. Každý neseme odpovědnost za svoje činy. Proč by volba měla být výjimkou? Jako každá činnost má svoje důsledky. Komunisty jsme volili sami a dobrovolně! Těch 250 tisíc lidí v únoru 1948 nikdo na Staroměstské náměstí nevyhnal násilím. A pak ještě 40 let. Nemáme se na koho vymlouvat. Kdo byl na Letné v Listopadu 1989 a volali "Pryč s KSČ!"? Ti samí, co tam byli na Prvního máje toho roku a skandovali "Ať žije KSČ"! Protože jiní lidé tady nežili a nežijí.

      Smazat
    2. 23:53 zkušenosti naší rodiny o Rakušanech ve službách Říše jsou opačné. Tolerantní převažovali, Říšští jim příliš nedůvěřovali. To mohlo u některých vést k přehnané horlivosti. Podíl nepevných a nemravných přec mají všechny národy.

      Smazat
    3. Pro 1:19 Jistě máte pravdu. To že byl Adolf Rakušan je shoda okolností. Někde jsem včera četl, že při anšlusu místo rakouského kancléře Schschniga, který nebyl dostatečně vláčný nastoupil rakouský nacista Seyss Inquart. Zde musím informaci trochu poopravit. nebyl to rakouský nacista, ale abych tak řekl, "český" nacista. Byl to sudetský Němec a pocházel z Jihlavy. Pověsili ho v Norimberku. Za ten anšlus asi taky, ale hlavně za řádění v Holandsku. Jinak při následném plebiscitu, který měl potvrdit připojení Rakouska jako Ostmarky k Říši (probíhalo v celém Německu) bylo "pro" 98% obyvatel Vídně a okolí. V Berlíně a v "starém" Německu byl průměr 96,8%. Ostatně Rakušani nebyli výjimkou. SdP (henleinovce) volilo 98% německy mluvícího obyvatelstva Sudet. Ale nejkrutější mordýři byli z Pobaltí a z Ukrajiny. Ti byli hlavními dozorci v německých koncentrácích. Ostatně třetina Buňačenkovy divize vlasovců byla z rozpuštěné jednotky, která masově vraždila Poláky v době varšavského povstání. Nešetřili nikoho. Ani kojence a nešlo o prosté zabíjení. Jejího velitele nařídil popravit osobně Himmler a jednotku rozdělit mezi ostatní. Teď mají pomník v Řeporyjích a jsou oslavováni. Oni i tvůrci pomníku. Novotný, který se obdivem k těmto vrahům nijak netají hodlá kandidovat do Parlamentu. Demoblok šílí v eufórii. jak jsme to těm Rusům ukázali. No uvidíme.

      Smazat
    4. Ad 1:19. Byl jsem v době války puberťák, ale moc dobře si pamatuji že klasifikace nelidskosti, surovosti, sadismu zněla: Říští Němci jsou zlí, Rakušané jsou krutější, ale největší surovostí jsou vybaveni Němci sudetští a absolutní špičkou nelidských zločinců jsou Němci v Brně!!! Asi proto se Brno ještě dodnes, po 75 letech z 2. světové války, nevzpamatovalo!

      Smazat
  3. Jsem starý pologramotný člověk a stejně mi připadá že stále nechápe že je to všechno jen pro majetek. Byl v mnoha vysokých funkcích státu a tak se také v té míře podílel na tom marazmu co zde je. Po ovoci poznáte je. Nejsem volič Babiše ale on je to nejlepší co tady za těch třicet let je. Zeman toho má toho másla na hlavě také dost. V mnoha případech je uhýbavý. Zabředly jsme do toho marazmu natolik že nikdo z těch pár charizmatických osobností nevidí příležitost jak se z toho dostat.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pan Zeman je starý člověk - dnes senior na každém kroku ohrožený "koronavirem". Na veřejnosti by musel mít hadr přes obličej. Vůbec se nedivím, že se někde zavřel. Vy píšete 23.56 - že jste starý pologramot. Co byste v tomhle nečekaném a nenadálém politickém bordelu zachoval vy? Jestliže kdokoliv s tímhle prolhaným svinčíkem nechce nic mít, neznamená to, že má "máslo na hlavě" - to je dost urážlivý, dehonestující výrok. Ano - zabředli jsme do marazmu, zcela nepokrytě a otevřeně nám poroučí a diktuje politiku skrz naskrz všivý západ, a za tím účelem si tady v ČR platí hromady zmetků a hajzlů. Nejvíc v politice. Pan Zeman není žádný Che Guevara, aby vzal meč a vyrazil na tu prašivou chátru. Vy byste nebyl uhýbavý? Zejména když sám tady připouštíte,že žádná z našich hlav pomazaných nevidí možnost, jak vylézt z té senkrůvny plné sraček ven.

      Smazat
    2. Ne já bych nebyl uhýbavý. Nemá důvod být uhýbavý. Čeho by se měl bát.

      Smazat
  4. Sice hošan hovoří pěkně a určitě jsou jeho plány navzdory věku ještě velkolepé, vypadá a asi žije i zdravě, takže tu určitě ještě nějaký ten pátek pobude, takže perspektiva by tu byla, i barikády jako tříletý hošan málem stavěl. Jenom kdyby nekradl, to pero to je ostuda na kvadrát celosvětová a já bych asi z kanálu nevylezl. Nikoliv tak Vašík, ten je v Institutu a v pohodě a nic a nikdo nemá šanci jeho plány zhatit ani vepříci boubelatí. Bože můj jenom ta ostuda, ale to je jediné slovo, které on zaručeně ve spojení se svou nadpozemsky superambiciózní osobou ani náhodou nezná.
    Rudý dědeček

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Rudý dědo 23:57, jste si jist, že ono "kradené" pero, ceremoniálně vzato, nebylo prakticky už jeho? Vždyť pouze opakujete tvrzení jiných, o skutečných okolnostech nic nevíte a těžko vědět můžete.
      Že ani V. Klaus st. na svém mocenském vrcholu neprosadil zdaleka všechny svoje představy, snad pochopíte. Že usiloval a vytvářel, za každou cenu, podmínky pro vznik a existenci co nejrozsáhlejšího českého kapitálu, že nebyl podpůrcem restitucí a odpůrcem "navracení" církevních majetků, je zasvěceným současníkům spolehlivě známo. Že nelhal, ale formuloval tak, aby mu nepozorní rozuměli, jak potřeboval, to vám zřejmě uniklo, že dané slovo dodržuje, to se vědělo.
      Jsem zarytým odpůrcem Václava Klause jako pravičáka. To mi ovšem nebrání vidět politika Václava Klause jako Čecha a člověka. I s tím sportem, tuším i Církví Československou husitskou ... Na rozdíl od blátivého mluvky, mravně nechutného, Václava Havla. Rudý dědo, svět, lidé ani život nejsou čistě černé ani bílé. Jsme ve světě, když ne všech barev, tak nejméně, ve světě všech odstínu šedi. Ti starší a nejstarší už to mohou a mají dobře vědět. Mějte se.

      Smazat
    2. 2:00 Souhlasím s vámi. Výhrady proti Klausovi mohou být všelijaké, ale podstatu toho přepisování historie 2.světové války vystihl velice přesně.

      Smazat
    3. Sice mi nejde na rozum anonyme 2.00 ( a nikdy nepůjde) jaké duševní pochody donutí člověka vylézt z postele ve dvě hodiny ráno, dřepnout si k počítači, a diskutovat -snad chorobná závislost? Ale souhlasím- jsem normální, proto nejsem "zarytý" tak ani tak - proti nikomu. Přiznávám, že mě serou blbci, kteří žvaní hovadiny ke všemu, ještě s hrubými chybami, ale třískají do kláves o sto péro - tak ti mně srali, serou, a budou srát pořád, s tím ale nic nenadělám. Ale opakuji - souhlasím. Blbé žvanění o ukradeném "péru" - což psal a vytruboval jenom prasečí bulvár novinky (Seznam.cz placený západem) - je už teď hovadina - nebo ne? Kdybych byl politik a nějaká novinářská sračka o mně napsala, že jsem zardousil nemluvně - bude to pro diskuzní čeládku pravda?

      Smazat
    4. Pro 9:58
      Ty důvody vylézání nemusí být vůbec v duševním pohnutí. Já takhle například mezi 2. a 3. hodinou ranní vstávám naprosto pravidelně. Asi proto, že se odmítám dopovat Prostenalem. A někdy se pak stane, že není motivace zalézt hned zpátky. A odskáče to internet :-)
      Jak to ale má nastaveno 2:00 opravdu nevím.

      Smazat
    5. Milej zlatej 9:58, nevylézám z postele, jsem naturelem, odjakživa "sůva", nikoli "skřivánek". Soudí se, že takto dělená, zejména mužská populace je pozůstatkem dob, kdy muži nocí střežili oheň a kmen, druzí zas za světla lovili a sbírali ... Dnes, díky této vlastnosti mám nejen zajímavý příjem, ale i možnost věnovat se, dle libosti, inet diskuzím. K vašemu písemnému projevu mohu dodat, že mi nepřipadá příliš kultivovaný a ke svému z 2:00, psanému z ruky, že tam pravopisné chyby a s podivem, ani překlepy, nenacházím. Poradil bych - mírněte se.

      Smazat
  5. Klaus, jakkoliv kontrovesni, stale Vlastenec.
    Analyticky vytecny.
    Akcne neschopny.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To jako půlnoční kovboji 0.06 že by měl pan Klaus být "sám voják v poli"? Kdo je tady schopen jakékoliv akce, kromě vylézt z postele, přelézt k počítači, a smolit nějaké - pořád stejné - pitominy na diskuze? Ale - to se to pomlouvá, to se to kritizuje,a burcuje k akci panečku!

      Smazat
    2. 00.06 Kdybyste měl pravdu, byl by Klaus poté kam dovedl Otčinu vnitřně zlomený muž s majetkem prokazatelně nabytým jenom z platu, náhrad a důchodu...

      Ne podle slov, ale podle činů poznáte jich! Pro mě je Klaus Tunel-Padrone... ovšem neskonale inteligentnější, než Král opilců, Hradní Vašek I. Z Božího dopuštění oba presidenti - budovatelé protektorátu BuM II.

      Smazat
    3. Ja nemam za zadkem Kellnera a Institut Vaclava Klause. Proc Klaus nazyva SPD ‘naivni’, kdyz je to jedina realna politicka sila ceske vlastenecke fronty ? Proc nas nepodpori ?

      Smazat
  6. Zásadní výhrady mám k celé řadě jeho politických kroků také, ale jedno V.Klausovi upřít nemohu, totiž to, že často viděl mnohem dále než jiní politici, před nikým se nehrbil a vlastenectví mu cizí nebylo.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Adam.
      Proč viděl dále než ostatní.Klaus měl dobré poradce z USA,byl dobře vyškolen na západě a u něj hledejme i dnešní problémy v průmyslu v zemědělství,ale také víme,jak ODSáci kupčili z nemocnicemi.

      Smazat
    2. Odkud máte ty úžasné poznatky 7.03 - že byl pan Klaus "školen" v USA? Byl to vždycky chytrý člověk ( ne jako celá řada lopat u PC) a žádné školení nepotřeboval. A byl v politice ještě dlouho před tím, než tady vznikl ten americký "ASPEN institut" a než se tady začal rojit ten proamerický český ksindl.

      Smazat
    3. Anonymní6. května 2020 10:04
      S Vašimi údaji souhlasím. On žádné školení nepotřeboval, on byl schopen rozvrátit stát vlastními silami. Masaryk vyjádřil základní postulát demokracie i vlastenectví: „Nebát se a nekrást“.
      VK bych přiznal, že se nebojí. Ale to druhé kritérium? Nezískala ODS pod jeho vedením, přízvisko „modré straky“? P.K.

      Smazat
  7. Když se v r. 1918 probíhala Ludendorfova ofenziva na Západě, měla ukončit válku ve prospěch Německa. Byla tou poslední nadějí na trochu výhodný mír. Ale Hindenburga trval na obsazení Pobaltí, i když všechny divize byly potřebné právě na Západě. Ptali se ho proč. Odpověděl: "Abych v příští válce mohl lépe operovat se svým levým křídlem." Ještě neskončila do té doby nekrvavější lázeň, kterou lidstvo zažilo, Němci už umírali doma hlady a tenhle šílenec už uvažoval o nové válce. Samozřejmě na Východě. Kde taky jinde. A tohoto řezníka dnes vydávají za demokrata (byl prezidentem v tzv. Výmarské republice). Hitler psal svůj "Mein Kampf" v r. 1923. Tam velice plasticky a podrobně popsal, jal té "demokratické" republice zakroutí krkem a jaké kroky budou následovat. Do detailu: co provede s nižšími rasami, především se Židy. ale s těmi pouze v první řadě. Pak měli jít na váhu Slované. Sice postupně, ale komplet. V první řadě Poláci, pak Rusové, pak my a pak ostatní. Nikdo se nemohl a nemůže vymlouvat, že o něčem nevěděl. Že byl překvapený. Hitler a jeho okolí se s ničím nejenže netajili, ale vyřvávali to zcela veřejně od začátku 20. let. Co se nás konkrétně týče, na YT lze nalézt projev zastupujícího říšského protektora R. Heydricha v září 1942 k vyšším úředníkům Protektorátu. Osud Čechů byl jasně nalinkován. Bitva o Stalingrad vrcholila a Goebbels už vydal pokyn šéfredaktorům, aby měli připravené místo v novinách na zvláštní vydání. Kdyby jim to totiž vyšlo, tak konečné řešení s Čechy - podle toho projevu - by bylo otázkou dvou tří let! takže tak velká fantasmagorie to nebyla. Dále je možno shlédnout britský film "Wansee", který je vlastně dokumentem, byť hraným o této konferenci. Zde byly nalinkovány praktické kroky ke konečnému řešení Židovské otázky. O výkonnosti tohoto systému smrti svědčí fakt, že Heydrichovi (neboť on ji zorganizoval) stačily dvě hodiny na zformulování systému, který bezchybně fungoval až do dubna 1945 s děsivou efektivitou. Stačí si přečíst knihu R. Merle "Smrt byla mým řemeslem". Tam je vše popsáno do nejmenších podrobností. Jde o výpověď velitele Osvětimi před Norimberským tribunálem. Děsivé je naprosté odosobnění. byl dán úkol a ten musel být splněn. City, svědomí, čest, sama lidskost zde neměla místo. Jak Hoess (zde pod jménem Lang) tak i sám Heydrich byli vysoce vzdělanými lidmi. Asi nejlepšími organizátory Třetí říše. Heydrich byl sportovec, krásně hrál na housle, pilotoval stíhačku, oba milovali svoje rodiny. Ale všechny tyto vlastnosti dali do služeb čirého ZLA! Až se sami stali jeho symbolem. A už se zase formují síly, které vedly k těmto tragédiím. Pro Němce to byla "dýka vražená do zad" hrdinné císařské armádě, která měla vítězství na dosah ruky. Nyní je to zpochybňování viny militarismu západních zemí a především Německa na rozpoutání II. světové války. A minimálně kladením rovnítka mezi nacistické Německo a SSSR. Ale to je jen začátek. Poláci už se s Německem usmířili, a Osvětim, Lodž, Chelmno, Treblinka, Brzezinka atd... byly pouhé epizody. 6 miliónů povražděných Poláků má být zapomenuto. Na výstřely na Westerplate se má zapomenout. Ale "přepadení" ze strany SSSR bude připomínáno jako hlavní polská ztráta. I když si Sověti vzali zpět pouze to, co jim podle mezinárodních smluv patřilo a Pilsudski v r. 1920 ukradl. A u nás už zpochybňujeme i takové symboly jako jsou Lidice, osvobození Prahy. Už začínáme veřejně oslavovat nacistické vrahy. Vlasovce. Zatím! Ale tím to neskončilo. S jídlem roste chuť. Němci moudře mlčí. Oni nic. Oni muzikanti. To Češi!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Armia Krajowa pozabíjela více sovietských vojáků na území Polska než Wehrmacht.
      Jakov Kedmi

      Smazat
    2. Velice dobře řečeno,můžu jen podepsat!

      Smazat
    3. Hezky napsané. Se vším se dá souhlasit. Cítím se jako před mnichovskou zradou.Skvělá věta" A už se zase formují síly, které vedly k těmto tragédiím."

      Smazat
  8. 0:16 Ale jelikož máte pravdu a už se to více méně všeobecně ví, tak nějací moudře mlčící Němci nás asi nemohou rozházet, ovšem úplně nejlepší by bylo, nebýt na kordy s Rusem, jinak oni Němci modře mlčící muzikanti. To Češi!
    Hej hou, rudý dědeček

    OdpovědětSmazat
  9. Všiml jsem si jak i u Klause funguje autocenzura.
    Ani v této větě si nedovolil použít slovo Německý národ:To udělali příslušníci jednoho velkého, podle všech obvyklých kritérií kulturního a civilizačně velmi vyspělého státu, který si tehdy vsugeroval, že může všechno, neboť je „über alles“.
    Němci byli jako národ po sjednocení vždy lehce zmanipulovatelní a je to i nyní když mají v čele tupou,ale zároveň vychytralou jalovici.

    OdpovědětSmazat
  10. Klausovo rodu věřím asi tolik jako Vencovi Flaškovi.
    Stejné sliby oba dva po hadráku. Stejný výsledek po uchopení moci.
    Dnes opakuje své sliby a svůj pohled i na historii.Co by asi tvrdil kdyby se dostal ke žlabu. (to samé jeho potomek).
    Václav

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Václave zatím se Trikolora presentuje jako vlastenecká strana uvidíme až budou v parlamentu. Jinak též vím kdo je VK st ale musíme podpořit každého vlastence.

      Smazat
    2. Vrať se do hrobu 7.52 - jak můžeš pana Klause přirovnávat k primitivnímu Havlovi, který se dal ke všemu koupit jako nájemnej vrah? Ona potom "po převratě" tady vznikla taková občanská "hra" na zbohatnutí ( taky z té západní stoky) jako přihlaš se, sežeň si čtyři další, a postoupíš do vyšší funkce - a tak dále - na to neletěla spousta českých pitomečků - a tak taky už dlouho před tím vznikal celý ten český převrat. Financovaný západní senkrůvnou. Najdi si čtyři další -a další čtyři -a další - a tak vznikal "disent". Samej primitivní snobskej českej kretén, chtivej peněz, funkcí a majetku.Klaus do toho nepatřil nikdy! A že házíš bláto i po mladým Klausovi -proč? Protože jsi sám s bídou prolezl čtyři obecné, nicméně doklopýtal ses životem až do důchodu, a teď jen žvaníš u PC, pomlouváš schopné lidi, a pliveš diskuzní jed?

      Smazat
    3. Topolánek to vyjádřil kdysi za celou ptákostranu, i její otce zakladatele: "Kdybychom lidem řekli pravdu, tak by nás nikdo nevolil".

      Smazat
    4. Klaus není úplně černobílá osoba. Dá se říct, že ve vlasteneckém postoji je dlouhodobě konzistentní. Ani v těch 90.letech nechtěl prodávat fabriky skopčáků. Pamatuji si, že byl naprosto proti, aby se automobilka Škoda prodala němcům. Dneska jenom čumíme, jak jsme komplet o všechno přišli a stali se z nás jenom nádeníci. Je fascinující, jak se ze sebevědomých Čechoslováků s kompletně soběstačným státem, staly mávnutím proutku úplný filcky. Jak jsme během pěti let ohnuli hřbety a staly se z nás poslušné služky panské germánské rasy. Jako kdyby Češi měli tuhle roli někde zakódovanou v sobě.("poslušně hlásím")
      Jak jsme se nechali rozeštvat, vyrojili se udavači, hujeři, plivači na všechno české a dnes i otevření kolaboranti.
      Možná že chtěl Klaus skutečně vytvořit čistě českou podnikatelskou elitu, ale to, jak se ukázalo, je proces na desítky let. S tou bandou pražských veksláků neměl vůbec šanci.
      Po převratu 89´ jsme měli tak 3-5 let, než se sem nahrnuly germánský firmy a nadnárodní koncerny a všechno to tady zkolonizovaly. To bylo bez šance.
      Největší vinu na tom nese tehdejší naprosto neschopné vedení SSSR s Gorbačovem. Jak nás před Hitlerem kdysi Rusové zachránili, tak nás po listopadu germánům předhodili jak flaksnu masa krokodýlům.
      Chyba byla v celém tom systému. Pokud se měl reformovat, měl jít cestou Číny. Nechat si dostatek času na transformaci, výchovu nové generace a jít postupně, ne šokově, počkat, než se vytvoří vlastní kapitál. Otázkou je, nakolik bylo v této věci pomáháno Číně zvenčí od USA. Protože geopolitická strategie USA byla rozdělit komunistický blok tím, že budou spolupracovat a podkuřovat Číně a dusit SSSR.

      Smazat
    5. Bohužel máte pravdu. Jen se podívejme jak hlasovala Trikolóra na návrh Pekarové ohledně Ruského vměšování. Proč se mladý Vašík jen zdržel?

      Smazat
    6. Proč se mladý Vašík jen zdržel? On prostě předstírá to co si myslí většina občanů,ve skutečnosti je připosraný .

      Smazat
    7. Václave 7:52, Vaše rozlišovací schopnost limituje k nule. To osvědčujete vytrvale, tedy i teď naposled. JiH

      Smazat
    8. Anonymní6. května 2020 11:04
      „… ve vlasteneckém postoji je dlouhodobě konzistentní …“
      Rozbití Československa mi nepřijde příliš vlastenecké.

      „.. byl naprosto proti, aby se automobilka Škoda prodala Němcům ..“
      Při jeho, pro naši zem sebevražedné, šokové terapii, tj. zbavení ekonomiky ochrany státu a otevření se světovým koncernům, jiná použitelná možnost ani nebyla. To, jak je dnes zdaňovaná, či jaké daňové úlevy dostává, to je již výsledek práce současné vlády.

      „.. chtěl Klaus skutečně vytvořit čistě českou podnikatelskou elitu, ..“
      To je možné, o jeho představách, něco vypovídá také jeho výrok: „Potřebovali bychom více takových Kožených.“
      P.K.

      Smazat
    9. Pro ty, kteří jsou naprosto zabednění a hájí rodinu Klausů. Možná nejsem vyskoškolsky vzdělaný. Ale mám SEŠ s maturitou a značné zkušenosti s podobnými idividui jako jsou Klausové. Neberu vám vaše názory. Ale Vy o mne víte naprosté ...! Tak kydejte hnůj na svoji hromadu.
      PS. Já jsem necinkal, protože když přijeli komedianti a přesvědčovali nás ke vstupu do OF, už jesem poznal ty, kteří byli nahaněči. FUJ. Ale aspoň se nemusím stydět za své přesvědčení. Moje předpověď se naplnila (asi lépe než předpovědi "prognosťáku".A ačkoliv jsem byl za komunistů nedoporučen do vedoucí funkce z důvodu protikomunistického postoje mne a celé rodiny (dodnes nevím proč ale asi ze závisti). Přesto jsem život do 1989 prožil na montážích(tam se nikdo nikoho neptal na stranickou knížku. Po hadráku to bylo ještě lepší - do doby, než se začal rozkrádat průmysl a už jsem nebyl nejmladší.
      Ale do důchodu jsem pracoval a mám celkem dobrý důchod. To se asi mnohým absolventům podivných škol nepodaří. Takže vzhůru na kydání další várky hnoje.



      Václav

      Smazat
  11. Tak Klaus slíbil, že řekne, ale neřekl nic... kdo si udělal Německo z Versaillského diktátu - koryta rozdupávaného žeroucími už včetně kořínků... mocnost toužící po odstranění Versaillské zvůle, ochotné pro to riskovat VŠE? Kdo to řídil - aby pak podvedl celý svět a SHRÁBL BANK?

    Asinus, si tacuisses, ...

    OdpovědětSmazat
  12. Vraždit se dá s ideologií, ale vraždit se dá stejně efektivně i bez ideologie, jak dokazuje současný režim. Ovšem bez ideologie je to vraždění humanitární a demokratické.

    OdpovědětSmazat
  13. Klaus udělal hodně chyb ve svojí politické kariéře,hlavně ta privatizace byla podvodná.To co si dnes na něm cením je to že pochopil spoustu věcí a dnes je na té správné straně barikády.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jaké barikády-žádná není. Klaus a vyvolení vše "zprivatizovali". Nic v této zatím ještě České zemi není naše. Většina lidí je zmanipulovaná každodenní masáží všech médií. Osobně jsem požádal prezidenta, později písemně vládu o nápravu alespoň ČT. Výsledek nula. S dosavadní pol. garniturou nám není pomoci.
      https://www.arfa.cz/to-snad-ne-sokujici-vysledky-prvnich-pitev-lidi-kteri-oficialne-zemreli-na-covid-19-zadny-pacient-nezemrel-primo-na-covid-19-pandemie-kde-nejsou-zadni-mrtvi/

      Smazat
    2. 11:41 Otázka zní, kdo se VK snažil odstranit, pamatujete si na ta jména a co potom dotyční tvorové dělali a dělají, komu překážel? Nemusím být politolog abych pochopil, že bez VK by bylo mnohem hůře.

      Smazat
  14. Dnes je Klaus senior za zenitem. Díky zpackané privatizaci, která otevřela vrata rozkrádání státu, mu zůstalo jen pár skalních fandů. Hlavní lupiči, jako Kožený, se k němu nehlásí a vděčnější mu financují Institut. Pravicoví novináři mu rádi dávají prostor pro komentáře. Jinak vládne nezájem.

    OdpovědětSmazat
  15. Klaus by zde neměl vůbec dostávat jakýkoli prostor. Jediný prostor , který by si zasloužil je ve vězení ( kam by se dostal v jakémkoli skutečném " právním státě ") za katastrofální privatizaci a ještě katastrofálnější amnestii, která zmařila několikaletou práci policie a soudů .

    OdpovědětSmazat
  16. Přeci jen Václave nenapíšeš otevřeně kdo byl ti:
    "To udělali příslušníci jednoho velkého, podle všech obvyklých kritérií kulturního a civilizačně velmi vyspělého státu..." Byli to NĚMCI, NĚMCI! Tak jako před 1000 lety a 500 lety a stejně budou útočit znovu. Nevím čeho se bojíš. Nebo si říkáš co kdyby se mi to jednou nehodilo??
    Děda Vašek (volím SPD).

    OdpovědětSmazat
  17. Ano, dnešní a příští nacisté nebudou mít podobu toho člověka s knírkem, hákovým křížem a zvednutou pravicí. Budou vypadat jinak a zprvu nenápadně. A to tak, že by se snad člověk i slitoval !!!
    Z jistého úhlu pohledu řečeno, fašistou nebývá ten, který je často za fašistu označován, ale ten, kterého se ostatní bojí fašistou nazvat.

    OdpovědětSmazat
  18. Václav Klaus je "otec zakladatel"...otec zakladatel rozkrádání státu.Jeho privatizace je prvopočátkem obludného okradení celého národa které bylo korunováno bezkrupulozní amnestií .
    Jeho "jako vlastenectví" jsou jen "falešné větičky",které mají posloužit jako vytváření šikovného informačního pole pro možného budoucího novoprezidentského kandidáta Václava Klause.

    OdpovědětSmazat
  19. Vážený pane (ex)prezidente. Bylo by mi velkou ctí připojit souhlasný podpis pod Váš článek.

    OdpovědětSmazat
  20. Toho KOKOTA už neukazujte ľu´dom.Je to svińa na ultimum................

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. On vám Matovič s Čaputovou vysvětlí, co jsou to kokoti.

      Smazat
  21. Jistě Klaus tímto svým příspěvkem jedny příjemně a druhé nepříjemně překvapil. Vzdor fandovství diktatuře kapitálu přece jen má zábrany v puristickém lhaní, které jde tak dobře opopolitikům, fialovým, kalousovým stankňouravým, pospišíleným, pirátským hrdlořezům, dredovým špinavcům, bujnokšticovým (na Vysočině se říkalo "šuta" rozcuchanému snopu slámy), opomužatkám a nakonec i černozadkovým.(Franrišku II, papeži, škoda, že nemáš moc a sílu vrátit křesťanství vlastního kléru do rámce aspoň božího desatera!)
    Nevím, proč česká opozice tak unizóno si libuje ve lhaní, kterým podlamuje existenci státu a národa, jsou to tedy krátce řečeno vlastizrádci pod ochranou těch, kteří by je měli za zradu národa trestat. Ale i takové státní zřízení mohou existovat a dokonce se najdou dementní, vykřikující, že jde o demokracii. I Němci tak z 95 % vykřikovali nejen své "Heil", ale věřili svému nadlidství, které je opravňovalo a snad ještě opravňuje se chovat k ostatním lidem jako k dobytku na jatkách. 30 roků v područí diktatury kapitálu rozdělilo český národ na ty, co se otroctví podřídili, na ty, co na něm vydělávají a na ty, co si zachovali zdravý rozum a volají po svobodě. ¨Ti také jediní protestují proti 3. světové válce, již dnes se brání být vrahy, okupanty, zabijáky z povolání. Zda je boj za MÍR zbytečný přežitek doby a naopak VÁLKA je "up to date", ukáže blízká budoucnost: To bude rozhodující, zda nějací Češi zmizí definitivně z mapy Světa, nebo se vrátí k životu čestného a hrdého národa! Navzdory opačnému úsilí pražské kavárny a tupcům v politice.

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.