Reklama

neděle 14. června 2020

Jaroslav Bašta: Možná s těmi pomníky zbourají i naši civilizaci

Jaroslav Bašta
historik, politik a politický komentátor
Jaroslav Bašta a -rp-
14. 6. 2020  PrvníZprávy

Události posledních týdnů velmi barvitým způsobem ilustrují tezi filosofa Stanislava Komárka, že součástí historického vývoje západní civilizace je cesta k opaku, píše Jaroslav Bašta v komentáři pro Prvnizpravy.cz.

V současnosti hned ve dvou procesech a jak už to v historii chodí, oba začínají v momentálně nejsilnější zemi světa, ve Spojených státech. Prvním byl boj proti rasismu a diskriminaci, který naplno začal před šedesáti lety a dosáhl po smrti Martina Luthera Kinga v roce 1968 formálně právně svého cíle. Bílý rasismus byl postaven mimo zákon.

Plně ho nahradil rasismus černý. Dnes ti, kdo jsou odsuzováni jako bytosti hříšné a méněcenné pro barvu své pleti, svou kulturu a historii, jsou běloši. Platí pro ně princip kolektivní viny, takže za vraždu černocha, kterou spáchá člověk s jejich světlou barvou kůže, se mají automaticky omlouvat všichni. Náhle už neplatí občanský princip a rovnost před zákonem, protože Black Lives Matter (na černých životech záleží). Omlouvá se tím vše – vraždy, žhářství a rabování. Takže boj s rasismem většiny vůči menšině skončil rasovými útoky menšiny proti (zatím) bílé většině (ta asi zahrnuje i Asiaty). To nedopadne dobře.

Druhá, ještě bizarnější cesta k opaku, existuje v rovině politické. Právě Spojené státy stály celou Studenou válku proti Sovětskému svazu, který se oficiálně oháněl komunistickou ideologií odvozenou od myšlenek Říjnové revoluce z roku 1917. Po rozpadu SSSR v roce 1991 se USA prohlásily za vítěze nad komunismem. Odůvodňují tím nakonec i svoji politiku vůči Ruské federaci a Čínské lidové republice. Když jsem však sledoval argumentaci organizátorů (proti)rasistických protestů a na ně navazující rozhodnutí městské rady v Minneapolisu o zrušení policie, našel jsem jednu jedinou historickou analogii, více než sto let starou. Takto to vypadalo v Petrohradě v únoru 1917 před svržením cara Mikuláše II..

V Německu budou místo soch Bismarcka stavět sochy Lenina

Tenkrát podhoubím budoucí revoluce byly zejména deklasované skupiny obyvatel (například vojenští zběhové), které se do hlavního města stahovaly kvůli anonymitě a snazší možnosti obživy. Jako příhodný lidský materiál k vyvolání nepokojů je využívali a upláceli bolševičtí agitátoři. Peníze na úplatky pocházely z německých a britských zdrojů. Císařské Německo chtělo vyřadit svého válečného protivníka, aby nemuselo bojovat na dvou frontách. Britové zase nechtěli, aby jejich ruský spojenec získal po vítězství ve válce slíbenou kořist – úžiny Bospor a Dardanely. Nakonec spíše uspěli Britové, protože sovětské Rusko nakonec nepatřilo mezi vítěze První světové války a úžiny zůstaly Turecku.

Tuto historickou odbočku jsem použil proto, abych ukázal, že tak masivní nepokoje zasahující vedle USA vlastně celý Západ nemusí být inspirovány a financovány jen z vnitřních zdrojů. Dějinná inspirace je zřejmá, menšiny hrají roli utiskovaného proletariátu, a požadavek na zrušení policie v Petrohradu v roce 1917 také zazněl. Když se zaposlouchám do slov tehdy populární písně Rudý prapor: „Pryč s tyrany a zrádci všemi, nechť zhyne starý podlý svět, my nový život chcem na zemi, v němž nesmí býti žádných běd“, mám pocit, že demonstranti v ulicích nejen amerických měst dnes chtějí totéž. Zřejmě zapomněli, jak to pak s revolucí dopadlo.

Pokrokáři s naší evropskou civilizací hodlají zatočit stejně jako tenkrát Lenin, proto kádrují dějiny. Výběr soch určených ke stržení tomu nasvědčuje – zatím začínají od Kryštofa Kolumba, nevynechali ani Winstona Churchilla. Jisté je pouze jedno: dosáhnou přesného opaku toho, co zamýšlejí. Místo harmonie přijde anarchie.

41 komentářů :

  1. Pan Bašta je asi dobrý idealista.
    Rozdíl mezi námi a "západní" civilizací byl vždy a je. I když díky idiotům jako je Minář, Hřib, Kolář a tak dále (i díky jejich předchůdcům) se "suneme" na "západ do jámy, abychom s nimi "nadšeně "ZÁPADLI" do zapomnění dějin.
    Krátce po válce u nás prozápadní strany prohlašovaly jako protiváhu tezi se "Sovětským svazem na věčné časy a nikdy jinak", svoje teze o tom, že patříme na "západ", že naše politická "orientace" má vyplývat více méně z toho, že sousedíme s kapitalistickými zeměmi, z geografické pozice. Jako argument, a zvláště tehdy, to působilo velice hloupě, i tohle heslo jim tehdy "pomohlo" prohrát v únoru 1948. Protože my nejsme nic jiného, ať máme, prý podle DNA, jakýkoliv genetický původ - než Slovany. Přesněji národ se slovanskými zvyky a představami. Protože národní příslušnost určuje především vnitřní pocit člověka, jeho výchova a právě zvyky a obyčeje a ne DNA, ke kteréžto přesnosti jejich analýz mám já osobně stále ještě velice mnoho výhrad.
    Pomníky se začaly bourat již velice dávno a to nejspíše hned krátce po té, co si je lidé nějakým způsobem vymysleli, stačí se podívat do historie starého Egypta a třeba Řecka, abych uvedl i "zdroj" dnešních demokratických "snah". I tam se ničily památníky panovníkům.
    V Rusku 1917 v podstatě udělali revoluci představitelé stran Prozatímní vlády, a to v již únoru. Lenin a spol. de facto přijeli až v dubnu a zdaleka neměli nějakou podstatnou podporu. Pokud by se ostatní strany a hnutí té doby dokázaly buď domluvit nebo sami "vzali" moc do svých rukou, tak jak to udělali v podstatě prvotně celkem nekrvavě poté sami bolševici, všechno by proběhlo úplně jinak. Během roku 1917 až do října, se Rusko neustále více a více rozkládalo, územně atomizovalo a to především v zájmu Američanů, Britů a Francouzů, kteří si už i "potají" sami rozdělili zóny svého působení na "bývalém" území carského Ruska. Tady odtud proudily rozhodující finance na zničení carského Ruska.
    Tedy v naprostém chaosu, rozkladu a v okamžicích, kdy se již "civilizované" země dokonce rozhodly k přímé intervenci a - nebudeme "korektní" - prostě k rozkradení, vyloupení a vydrancování všeho možného z Ruska, licoměrně to nazývali ochranou svých státních zájmů. Teprve v této situaci, kdy navíc tyto země si hrály dosud každá na svém písečku, tak teprve nyní přichází VŘSR a to je zachvácení v ohromné zemi moci a vlády "skupinkou" lidí ze straničky původně s cca mezi 20 až 40 tisíci členy!! Ostatní strany měly podstatně více členů a sympatizantů!! A i když během roku 1917 "bolševici" posilovali, ostatní strany a hnutí posilovaly v číslech mnohem více! Takže, kde je nějaký plánovaný záměr, převzít moc, vymyšlený jakoby německým generálním štábem? Lenin a spol. by za normálních okolností nikdy nic nezmohli, jen kdyby se západní země nesnažily urvat si každá samo pro sebe co nejvíce na úkor druhých. Nicméně přes Německo Lenin a spol. (ne vždy jeho "bolševici") jeli v UZAMČENÉM vagónu. Němci měli navíc doma u sebe silné "německé bolševiky" a tím, že by jejich "kolegy" nechali vyhrát v Rusku si koledovali o maximální "průser". Němci, přesto, že je nemám rád jako celek, nejsou zase až tak moc hloupí. Ani výslovní idioti.
    Celé to financování jakoby z Německa zakrývá pravou podstatu, že totiž Ruskou revoluci financovali především USA, Anglie, Francie a Japonsko, které později mělo na území Ruska během zahraniční intervence zdaleka největší počet vojáků.
    A bolševici nakonec vyhráli nejspíš ani ne kvůli svému programu, ale proto, že jako v podstatě jediní doopravdy bránili Rusko. Protože všichni ostatní se chovali k obyvatelům "bývalého" carského Ruska nesmírně krutě. Američané dokonce zřídili koncentráky ... a předběhli tak Němce o dobrých dvacet let ...
    To jen pár poznámek k podobnosti toho, co se děje dnes a co se dělo tehdy.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. P.Bašta není idealista,ale konečně čteme o civilizaci...nejdříve musí bbýt civilizace a pak můžete vymýšlet nějakou nesmyslnou demokracii,....zatím jste civilizaci šlápli na krk,jako ten americký policajt tomu černochovi.....

      Smazat
    2. ..rozdělení sfér vlivu trvá dosud. A zájem kolonizace ruského území po nové válce proti Rusku mají i v jiných ohniscích všudypřítomní Češi..

      Smazat
    3. Výborně !!! ..

      Smazat
    4. Ano, takhle to bylo a na faktech se shodují víceméně všichni, pouze někdo zamění intervenci za líbivější slovíčka. Stejně jako intervence USA do Sýrie se dnes nazývá ochrana demokracie a svobod.

      Přidám doplnění, že bolševiky podpořila bývala carská armáda a postupně i mnozí nejdříve bílí důstojníci, když pochopili o co jde a pak pomohli vychovat nový velitelský sbor, který vyhnal interventy celého spojeného západu v 2.světové válce.

      Rusko má totiž pouze dva spojence pozemní armádu a námořnictvo. Nejvyšší velení tehdy tlačilo na cara, aby uzavřel mír a začal s přestavbou země a přípravou na druhou světovou. Všichni trošičku zasvěcenější tehdy věděli, že první světovou to neskončí a že bude druhá a spojený západ se pokusí Rusko zničit. Carové většinou, ale byli pod vlivem Londýna (vše se stále opakuje po smrti Stalina se nejvyšší sovět zase prodal Londýnu a přestal hájit zájmy Ruska a socialistického bloku - jeden fakt za všechny, přijali dolar, přitom mohli obchodovat v rublech) a hodlali nechat zničit a vykrvácet Rusko za cizí zájmy (stejně jako Gorbačov - po perestrojce byl větší úbytek obyvatel v Rusku než v 2.světové).

      Ještě dodám stačí nastudovat dokumenty po první světové až do začátku 2.větové a vše je jasné spojený západ šel na Rusko. S tím, že Londýn plánoval zbavit se jak Ruska, tak Německa a vyčerpaného vítěze dorazit (operace nemyslitelné). Stalin rychlým dobitím Berlína ukázal, že Rusko není vyčerpané, ale naopak v plné síle s nejbojeschopnější armádou té doby a tak si musel západ nechat zajít chuť.

      Smazat
    5. Pro Anonym 8:37. Díky, doplnil jste mi (ale jistě i jiným zájemcům historie) do mozaiky historických faktů další kaménky obrazu historie, která popírá pokřivený obraz co je veřejnosti malován a pro ten paskvil přesně sedí to co kdysi zaglosoval Napoleon " Historie je pouze snůškou dohodnutých lží".
      Ještě jednou díky. Výborný popis událostí a hlavně v souvislostech.
      Můžete doplnit ještě zdroje?

      Smazat
    6. Mám pocit,že článek zavání lehkou schizofrénnií autora.Svědčí o tom poslední tři odstavce plné historické demagogie.Již dříve jsem reagoval na některé články autora,že p Bašta zřejmě není schopen překročit svůj disidentský stín.A na závěr-já bych raději boural sochu arcirasisty Churchilla než sochu maršála Koněva!
      dčí otm poslední tři

      Smazat
    7. Pan Bašta, komunisty zneuznaný historik, by měl vysvětlit, jak to ten německý generální štáb zařídil s převozem Lenina v zaplombovaném vagonu do Ruska? Přímé spojení neexistovalo. Doprava je však vedlejší. Jak se podařilo rozeznat Němcům, že ten bolševický emigrant je schopen nechat nakopat Baštovým oblíbencům a ovládnout Rusko? Rád bych, aby Bašta nešetřil detaily!

      Smazat
  2. Co je nám do zdegenerovaného západu my se snad do těch jejich s....k zatáhnout nedáme nejsme samy je nás víc.

    OdpovědětSmazat
  3. V části Seattlu dokonce vzbouřenci vyhlásili jakousi postmoderní obdobu Republiky rad... Konečně se třeba dočkají i komunismu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Spíše se dočkají TROCKISMU. Určitě by se mnou mohlo souhlasit dost lidí, kdybychom jim tam poslali na pomoc třeba Gorbačova, našeho Švanzerberga, Kalouska, Mináře, Koláře (nebude teď jeho rodině smrdět Amerika?), Hřiba, Bartoše, celou Českou televizi a jako posilu Jandu. I třeba do každé z těch zemí po jednom! To by bylo Boží dílo! :)

      Smazat
    2. 9.46 Snad jim nad černými hlavami vyjde i to jejich ČERNÉ SLUNCE... pod Davidovou hvězdou.

      Smazat
  4. Mám zato, že především západní Evropa a USA jsou avantgardou zániku západní civilizace. Ve slovanském, resp. východoevropském okruhu není ta sebestruktivní tendence tak patrná, tedy zatím. Místní quislingové a herostratové tu už samozřejmě pilně pracují. Je na nás, abychom se ozvali. Nejsme to my, slované a východoevropané, kdo kolonizoval svět, praktikoval otrokářství a vynalezl rasismus. Nesmíme přijmout cizí pocity viny, protože se nás prostě netýkají.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. My nemusíme. Slovani se tradičně vybíjejí mezi sebou, nikoho cizího nepotřebují.

      Smazat
  5. ANGLIE: Takovéto problémy měli neozbrojení policisté (muž a žena) se zadržením podezřelého v londýnské čtvrti Hackney. Policista se prý s mužem pouze bavil, když v tom začal být černoušek agresivní a začal se prát.

    Pro podezření z napadení policie byli zatčeni tři muži ve věku 20, 32 a 34 let a jeden 13letý chlapec. Ten do každého z příslušníků policie jednou kopnul, což vysvětlil tak, že chtěl pomoci muži v souvislosti s tím, co viděl o policejním rasismu v televizi. Všichni zatčení byli později propuštěni na kauci.

    https://navratdoreality.cz/respekt-anglicke-policie-11094.html

    OdpovědětSmazat
  6. Škoda je, že si lidstvo ze všech prožitých systémů vybere vždy to nejhorší.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To co jste popsal je základní přírodní zákon .. Výborně !!!!
      Bez lidské blbosti by neexistovala evoluce lidského rodu, vývoj by se zastavil a lidský pozemský život by ztratil smysl ..
      Moudrost není pozemského původu, ta přichází shora ..

      Smazat
  7. Svet je opravdu bourán BOUŘÍ- doufejme, že k lepšímu. Nevěřte masmédiím .....
    Královna ještěrka pod domácím vězením, jak se klouzá pryč od veřejného oka, „neurčitě“? !! Pondělí 11. května 2020
    https://beforeitsnews.com/alternative/2020/05/queen-lizard-under-house-arrest-as-she-slithers-away-from-the-public-eye-3722567.html

    OdpovědětSmazat
  8. Kapitalismus je žalářníkem demokracie. Kapitalismus je nesvoboda většiny a své vole - vláda menšiny. Demokracie je svoboda a vláda všech. Jak prosté.

    OdpovědětSmazat
  9. nápad istého mladého dôstojníka - Churchill - previedol jeho nadriadený do praxe - zhromaždil deti a starcov - skoncetroval ich, a tak sa skončila Búrska vojna - to boli prvé koncetráky, túto myšlienku rozvinul istambulsý žid Fresen a na jeho popud - vznikli gulagy - až tretí v poradí boli nacisti - ale tí to doviedli k dokonalosti

    OdpovědětSmazat
  10. Tak mne npadlo, že se porád říkalo, jací jsme tady junáci, když poráde si bouráme sochy. Když jsem tvrdil, že se to děje všude, nikdo nevěřil a dávali za vzory mimo jiné Anglii a USA. A vida, je tu dokonce "sochobourací" revoluce proti sochám a to zrovna tam. Jsem jen zvědav, jak dlouho vydrží ty "nové", "správné".
    V Anglii a USA by si v zájmu pestrosti a korektnosti mohli postavit sochy třeba jednoho Gruzínce, co žil v třicátých letech, nějaké ty Slovany a Bůh ví koho ještě ... aby aspoň byla trošku sranda.

    OdpovědětSmazat
  11. Jojo, to si pamatuji z listopadu 89, kdy twpličtí policajti posílali oznamovatele do kanceláře tamního Občanského fóra, s tím, že oni jsou, díky působení pánů Kaisera a Lábuse, za blbce. Pak si zajeli na Kavčí Hory a donutili ČT zveřejnit jejich prohlášení, že ty policajty mohou dělat ti dva zmínění dovedové a další případní zájemci. No a najednou byl klid, někdo si uvědomil, že bez Policie to nepůjde. Možná by to zabralo i v USA, prostě říct dělejte si tu práci sami, nechte po sobě střílet, nechte se urážet, nechte se napadat, není zábavnější zaměstnání. Navíc teď, aby u sebe měli vzorník barev, aby věděli pro koho zákon platí a pro koho ne. Dnešní zpráva o údajně neoprávněném zákroku, kdy zatýkaný černoch sebral policajtovi taser a snažil se ho zasáhnout, přičemž byl tímto skolen. To už tedy nevím, kdy by měl střílet, neboť po zasažení taserem by byl zcela určitě zneškodněn a odzbrojen. Kecy o nesmrtící zbrani jsou v tomto případě k prdu.

    OdpovědětSmazat
  12. To co již provedli v Seattlu, připravuje řeporyjec v Praze. Pozor na něj. Je to kryptokomunista.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ani nejste směšný. Když už si děláte srandu, pak na úrovni a mnohem blíže k pravdě. Podle vás sto let v Americe zuřivě bojovali s komunismem a natruc je tam mají zrovna tak? Vy nejste člověk, vy jste nebeský ...! A navíc jste urazil svého "guru", a ten vám to spočítá.

      Smazat
    2. pro 13:18 anonym 2020 12:56 není vůbec směšný a ani si nedělá srandu tomu věřte.

      Smazat
    3. Rád se zařadím mezi nebeské... ! Milý kádrováku 13:18, pochopte všichni nemůžeme být na vaší úrovni a vaše pravda je nám vzdálená. Podle sebe, soudím tebe, proto předpokládáte, že každého musí vézt guru. Snad jste fosilie z minulého století a děda proti vám pochopil dnešní dobu líp.

      Smazat
  13. Civilizace se cíleně bourá už minimálně 5 let.

    OdpovědětSmazat
  14. Prekvapujúce od autora, ale analógie toho čo sa deje v USAs s revolúciou spojenou so zvrhnutím cára a VOSR, sú dosť povrchné.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. čo sa deje v USA : viz níže
      https://beforeitsnews.com/survival/2020/06/arrests-and-executions-of-the-deep-state-cabal-2755650.html
      Hlášeno v řeckých zprávách 4. června 2020. ŠOKOVAT!
      Seznam zatčení a poprav slavného hlubokého stavu.

      Smazat
  15. Tito komedianti jsou taky rasisti, protože to heslo, které vyvěsili, povyšuje černé životy nad všechny ostatní. A dotace od státu rasistickým komediantům je podpora rasismu:
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Prazsti-divadelnici-vyvesili-tri-slova-kterych-uz-mozna-lituji-627277

    OdpovědětSmazat
  16. A když přejdu od těch dob dávných k těm dnešním. Pak i tahle Black Lives Matter je jen výmyslem bílých. Ti černí tu slouží jedněm bílým jako bojové oddíly proti druhým bílým. Tím nechci říct, že by tu nebyly historické důvody k rasové nesnášenlivosti, ani že se jedná o hnutí striktně rozdělené jen podle barvy.
    Jde "jen" o to, že Clintnovci hodili Trumpovcům do soukolí vidle. A to pořádné. Nejraději by asi, aby se Donald už k chystaným volbám ani nedostavil. A tak se za něj budu modlit, i když lopatu bych si od něj nevzal. A proč za Trumpa? No protože jsem jednak bílý, jednak nejsem přihřáté sluníčko. WC

    OdpovědětSmazat
  17. Pana Baštu jsem pochopil tak, že varuje. Před destrukcí "západní demokracie". Tedy kapitalismu. Oni ti bolševici vnutili Rusku horší variantu. Oni ti komunisti v Československu kořistili do vlastních kapes. Národní majetek ve svých rodinách dědili. Když je to přestalo bavit, předali ho západním oligarchům. Něco církvi Svaté, něco Bakalovi, Kellnerovi. Zbytek Babišovi, aby smyli křivdy, kterých se Češi na Slovácích dopouštěli. Teď Babiše drží u vlády, stejně, jak tam drželi Husáka. Tihle bolševici ...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 18:58 raději se už více nevyjadřujte.To co jste napsal nesvědčí o vaší duševní způsobilosti.

      Smazat
    2. Nepochopil jste 19.48, je to ironie ..

      Smazat
  18. 19:48 povězte, co vám v tom z 18:58 nekonvenuje. Možná se shodneme.

    OdpovědětSmazat
  19. Pan Bašta byl sice velvyslancem v Rusku, dokonce i - s neslavným koncem - na Ukrajině, ale do historie těchto národů nahlíží jako všichni naši disidenti - zmateně a nekompetentně, hlavně - z jeho hlediska - "nekomunisticky". Zlý Lenin, zlí bolševici... Škoda, že už v Rusku není. Mohl by se poučit na putovní výstavě "Od Rurika k Putinovi". A mladičká průvodkyně by ho bez jakékoli předpojatosti poučila, jak to bylo s feudálním negramotným Ruskem v roce 1917. Snad by se pak díval na Lenina i na bolševiky jinak. Ale pochybuji, protože i jeho neslaná, nemastná a neobratná vystoupení v televizi jsou až nápadně podobná pravdoláskařským projevům chartistů, kteří republiku rozvrtali - ale nic nedokázali.

    OdpovědětSmazat
  20. 0:27 máte pravdu. Pan Bašta se tentokrát projevil tak, jak říkáte. Ani za 30 let nic nepochopil, uniká mu, na čem byla a je založena ona "vyspělá západní demokracie", ani proč existují jiné kultury a nutně jiné společenské přístupy. Současné "bourání soch" na onom "vyspělém západě" mu říká jen to, že jeho zbožněná kultura, je ohrožena. Takovým nedostatkem nadhledu věru překvapil.

    OdpovědětSmazat
  21. A což když bourání soch souvisí s islámským pohledem na sochy a obrazy?

    OdpovědětSmazat
  22. 9:35 Máte pravdu,Al Kajida rozstřílela sochy Budhů. Vrátíme se do větví.

    OdpovědětSmazat
  23. Samozřejmě mazat,toto není pro barbary..typu genosů Novotný-Kolář-Hřib....tomu se říká ta demokracie nejvyšší kategórie-americká,..to vidíme,co se tam děje,chce to uzákonit zbraně,nám obyčejným stačí tupé a rezavé kuchyňské nože,druhá hlava mu pravděpodobně už nenaroste...

    OdpovědětSmazat
  24. Navrhuji přidat do mandátorních výdajů státního rozpočtu kolonku Budování a bourání pomníků.

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.