Reklama

čtvrtek 18. června 2020

Někam se posunout


Jiří Jírovec
18. 6. 2020
Co jsem to řekl, polekal se v předscéně Horníček vlastního výroku. No, řek ste pravdu, ale vypadá to blbě, vysvětli mu Werich. Ve Sněmovně proběhla debata k dopisu, který publikovali pánové Schwarzenberg, Zaorálek a Petříček. Jeho autoři řekli pravdu, ale polekali se vlastní odvahy. Jakousi technickou chybou došlo k tomu, že redakce Práva nebyla požádána, aby dopis nezveřejnila.


Stenografický záznam jednání Sněmovny naznačuje, že dopis nevyvolal v zahraničí žádnou odezvu, natož skandál, takže jeho projednávání tedy bylo plýtváním časem, který pak chybí pro jednání o důležitějších věcech.

Poslanec Marek Benda v diskuzi řekl: "[…možná můžeme mít] výhrady k mírovému plánu amerického prezidenta resp. pana Kushnera, ale ten plán alespoň něco říká, alespoň říká - pojďme se někam posunout."

Stejné by se dalo říct o Mnichovské smlouvě. Pojďme se někam posunout, řekli si tehdy čtyři páni a vše se hnulo kupředu.

Benda neuvedl, že jde pouze a jenom o posunutí hranic Izraele.

O jeho právu na celé území bývalé Palestiny nelze diskutovat, protože tak rozhodl samotný bůh.

Když je ten je s nimi, kdo proti nim?

Společný stát nemůže vzniknout, protože by porušil rasovou rovnováhu.

Roztok cizího elementu by byl příliš silný a organizmus se musel bránit, jak kdysi v analogické situaci napsal Ferdinand Peroutka.

Obava z přečíslení (Izrael nikdy nepřistoupil na návrat Palestinců z utečeneckých táborů) je důvod, proč Netanjahu (citovaný Zaorálkem) prohlásil, že

"Palestincům žijících na územích, které hodlá anektovat, neudělí občanství."

Bývalý ministr zahraničních věcí rovněž řekl:

"[…měl jsem] možnost vícekrát sejít s panem premiérem Netanjahuem, dvakrát, třikrát jsem s ním vedl delší jednání a vlastně na to vždycky přišla řeč. Já jsem mluvil víceméně o tom dvoustátním řešení, protože to je vlastně jediná varianta. Premiér Netanjahu možná mluvil o problémech a podobně, ale nikdy neřekl, že tohle dvoustátní řešení zpochybňuje a že má nějaký jiný plán. A proto si stojím na tom, že tohle není změna na naší straně. Jestli ta změna je, tak je to nyní ten plán anexe, který je hřebíkem do rakve dvoustátního řešení. Takže já si trvám na tom, že naše pozice je konzistentní a pokud se někde změnila, tak ne u nás."

To, že Netanjahu něco neřekl přece není vyjádření pozice. Přece blbej, aby zpochybnil dvoustátní řešení a narušil hru na oteplování a ochlazování vztahů, kterou izraelská vláda hraje s USA. Jejím výsledkem je ukrajování území kus po kousku.

Vláda někdy dokonce naznačí spravedlnost a nechá některou osadu zbourat. Navenek to vypadá pěkně a zákonně. Však se obratem povolí výstavba o kousek dál.

Izrael potřebuje najít konečné řešení pro Palestince a naši poslanci se mohou přetrhnout, aby takové právo podpořili. Servilně u řečnického pultíku neříkají pravdu a nepřipadají si blbě.

89 komentářů :

  1. OT

    Dosud jsem všechny lapsy SPD vydýchal, ale s tím posledním mám už vážný problém. Aby SPD téměř jednomyslně odhlasovala Komisi pro hybridní hrozby prosazovanou pornohercem Jandou, to mi hlava nebere!
    Podíval jsem se, co vedlo SPD k tomu, že takto hlasovala. Okamura na Facebooku poskytuje opravdu slabou a zoufalou obhajobu, kde si dokonce protiřečí.

    https://www.facebook.com/tomio.cz/posts/3469557726388351

    Okamura bájí o tom, že hybridní hrozby jsou imigranti, Turecko, sluníčkáři, nebo dokonce George Soroš. Slyšeli jste někdy pornoherce Jandu, nebo další hybridní hroziče, mluvit o hybridních hrozbách v těchto souvislostech? Najednou mi začíná ta přezdívka Pitomio na předsedu SPD pasovat.
    Předkladatel návrhu Robert Králíček za ANO naprosto jasně říká, co je podstatou:
    „Dezinformace není lež. Stačí pracovat jen selektivně s informacemi, nastolovat veřejnou agendu, kreativně pracovat s distribučními kanály, posouvat kontexty a podobně, aby v důsledku tyto aktivity zásadním způsobem ovlivnily veřejné mínění, VYCHÝLILI DEMOKRATICKOU DEBATU, DEMOKRATICKÉ PROCESY a v neposlední řadě ohrozily bezpečnost a suverenitu České republiky. Náš bezpečnostní systém tyto hrozby reflektuje, nicméně s turbulentním technologickým rozvojem akcelerují i způsoby modifikace dosud poznaných způsobů, a to se děje daleko rychleji, než je schopnost jakéhokoliv státu na tento proces adekvátně reagovat,“
    Řekli byste, že tento popis pasuje na režimní média ČT, Bakala a spol. jako pr*el na hrnec? Ne,ne, Robert Králíček měl samozřejmě na mysli alternativu!

    Proti čemu my tady roky bojujeme? Právě proti tomu, aby vznikaly cenzorské úřady, jako je tento, které nabudou v určitý okamžik dostatečné moci k tomu, aby zlikvidovaly alternativu a tím i poslední zbytky demokracie.

    Proč zvedla SPD ruku pro katy alternativy, ze které vyrostla, to zůstává záhadou. Okamura alibisticky píše, aby SPD měla v komisi svého zástupce. Ale v další větě vzápětí oznamuje, že všechny politické strany mají v komisi zástupce včetně KSČM, která hlasovala proti. Tak tomu se říkám oxymoron.

    https://aeronet.cz/news/konceptualni-sebevrazda-v-primem-prenosu-spd-zradila-alternativu-a-cely-okamuruv-poslanecky-klub-uz-zase-jednomyslne-hlasoval-spolu-s-demoblokem-cssd-piraty-a-hnutim-ano-pro-ustanoveni-parlamentni/

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 21:48
      Naprostý souhlas.

      Smazat
    2. 21:48
      Naprostý nesouhlas.
      Jediné, co by bylo možné panu Okamurovi vytknout je to, že vůbec reaguje na toho šarlatána, používajícího tvář pana Paroubka. Přímého přenosu na SR pod kamerami se ten vedoucí kolotoče(na němž vás pěkně vozí) bojí, jako čert kříže. Poněkud alarmující je skutečnost, že ho ?nedokážou? odhalit naše bezpečnostní složky, i když se soudruzi hlavního proudu dlouho tváří, že jim taky vadí, a že se o to taky snaží. A tak ten jeho antisemitsko-mystický web, míchající dezinformace mezi převzaté informace, můžou brát vážně jenom stejně zaměření chudáci.

      Smazat
    3. No tak to bude celá SPD a její voliči hybridní hrozba a pak s nimi liberálně zacvičí.

      Smazat
    4. Parlament České republiky schválil zřízení cenzorské komise, která bude nahlašovat ideologicky závadné názory v médiích a trestat jejich šiřitele. Stejné komise působily za Husáka v době normalizace.

      https://www.arfa.cz/jak-vrchni-cenzorka-miss-jourova-ovladla-cesky-parlament-vymaz-ve-jmenu-vyssi-pravdy-pod-diktatem-nadlidi-z-evropske-komise-odporne-husak-se-vratil-bude-hur-sdilejte-nez-to-smazou

      Smazat
    5. 10:10 A co má společného Aeronet s vlastizrádným hlasováním SPD ve sněmovně? Jako že o tom píše Aeronet, tak je to dezinformace, lež a vůbec fujtajxl? To se bohužel dostáváte na stejnou úroveň jako propagandisti v ČT.

      Smazat
    6. O tom, že je to šokující hlasování ze strany SPD svědčí i to, že mainstreamová média před hlasováním nepředpokládala, že by SPD mohla něco takového podpořit. Popravdě nepředpokládal to vůbec nikdo.
      Pokud Okamura nebude schopen hodnověrně vysvětlit, že to byl například politický handl, pak musí volič sbalit kufry a jít o stranu dál a podpořit stranu byť třeba neparlamentní, jako je Aliance národních sil.

      Smazat
    7. Tohle zlikviduje nakonec i tento web Novou republiku.
      Proč myslíte, že ji má Janda na seznamu?

      Smazat
    8. 11:47
      Je vidět, že neumíte vyhodnotit situaci, ale to je u podléhajících aeronetovému mainstreamu obvyklé. Každému musí být jasné, že i bez hlasů SPD by komisi převahou ostatních hlasů schválili. Potom by SPD v té komisi nemělo žádného člověka, a tak by SPD neměla ani žádný vliv na práci komise, a neměla by ani informace o tom, co se tam děje. Že bude komise pod kontrolou, to se vlastizrádného VK samozřejmě nemůže líbit, a jeho pohůnkům taky ne.

      Smazat
    9. 14:01 Samozřejmě že to tak není. Každá parlamentní strana má v komisi zastoupení (podle velikosti svého mandátu) včetně KSČM, která hlasovala proti.
      Koukám, že vaše argumentace se scvrkla na komplex Aeronet. Komplexem Aeronet je posedlý právě Okamura a je pravděpodobné, že právě likvidace Aeronetu pomocí té komise, bylo jeho hlavní motivací k jejímu prosazení.

      Smazat
    10. 15:11
      Jestli má někdo odpor k návrhu, neschvaluje ho, a hlasuje proti, a potom cpe svého zástupce do komise, je obyčejný křivák. A není pravda, že pan Okamura je posedlý Aeronetem, ale je to právě naopak. Kdyby podvodník VK neustále nehanobil SPD, aniž by se stejnou "péčí" neobhospodařoval také ostatní parlamentní strany, těžko by se o tom podrazáckém plátku kdokoliv z SPD vůbec zmiňoval. Takže komplex z SPD má naopak Aeronet, což ho, nejen proto, přirozeně zařazuje mezi bažinu.

      Smazat
    11. 14:01 rozepište se o vlastizrádnosti VK. Jen do toho.

      Smazat
    12. Milí pohůnkové vedoucího kolotoče, dokud se tento manipulativní magor nepostaví tváří v tvář panu Okamurovi v přímém přenosu před kamerami, tak je to jenom jeden z Pepků Vyskočů. To žádný další Pepek Vyskoč pochopitelně nikdy neuzná.

      Smazat
  2. On ten svět je opravdu nespravedlivej. Tuneláři, co si připravovali na suchu živnost a penězovod, narazili na deště a záplavy. Nic je však neodradí. I dnes kdy půlka národa čerpala vodu ze sklepů a odklízela bahno, na ČT našli dalšího kašpárka co tvrdil jaké je sucho, a mi co myslíme že docela prší jsme obyčejní hlupáci.
    A další mafie si přihřála svoji polívčičku na ČT včera. Ten vědec zase vysvětlil tomuto nevzdělanému národu, že malá vodní elektrárna je neekologická. Když jsem toho blba slyšel, až jsem z toho zapomněl vypít kafe. Že ona se za tím skrývá loby elektrovoltaická a ČT je jenom žumpa Hlásná

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 21:55
      Poldry a přečerpávající elektrárny naše mocnáře nezajímají, tvrdě pracují na náhradních tématech a jejich realizaci, jako slepice v klecích, hybridní hrozby a věčné a vděčné téma LexBabiš.

      Smazat
  3. Nejpracovitější poslanec Marek Benda vypotil důležitou poznámku. Dva velice zajímavé články na VETERANS TODAY: Proč John Bolton klečí na Trumpovi a Pád tančícího medvěda.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Marek Benda otravuje ve snemovne svymi akcemi verejnost. Podpora kuraku je jeho zamilovane tema. Zruseni zakazu koureni. Jiny na jeho miste by uz nebyl zvolen. On ano! Jak tenhle clovek s tvari opilce a tupce muze dal skodit nasi zemi?

      Smazat
  4. Izrael je nejhorsi stat na svete. A kazdy, kdo ho podporuje, se priblizuje kvalite Izraele. Nikdo zdejsi nema poneti, jak se Izrael chova. Videl jsem americke video o Izraelske okupaci, ani ta Hitelrova nebyla tak spatna. Kdyby pan Buh Izrael stvoril jako vyvoleny narod, nenechal by je skoro 2 stoleti bez nejakeho uzemi. Izreali se nelibil Hitler, ted se chovaji jeste jeste hur. Kdyz jsem jim loni v americke sinagoze rekl, zda veri v Boha, pak v Bibli, ze ano, tak proc zabijeji Palestince, copak v desateru neni nezabijes? VYKAZALI MNE ZE SYNAGOGY

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Trochu si to srovnejte: Izraelité byli bez svého území ne dvě století, ale dvě tisíciletí! A Hitler se nemohl Izraeli nelíbit z prostého důvodu: Izrael vznikl až 4,5 roku po Hitlerově smrti. Izraelci nejsou křesťané. Z Bible uznávají pouze Starý zákon a vztah k Bohu je také jiný. A kdybyste jim poradil, co mají dělat, když Palestinci zabíjejí je určitě by vás ze synagogy nevykázali. Když se neumíte ve svatostánku chovat, nemáte tam co lézt.

      Smazat
    2. "...co mají dělat, když Palestinci zabíjejí..."
      Češi taky zabíjeli (sem tam)své okupanty - myslím ty německé. A jak to nakonec s nima dopadlo v synagoze, vlastně v kostelu v Resslovce?

      Smazat
    3. židia z Biblie neuznávajú nič - majú Talmud a riadia sa ním, nie Bibliou - tá je im, rovnako ako Korán ukradnutá, opačne - z Talmudu boli vybraté časti a vsunuté do Biblie - prví kresťania boli židia - rôznej národností - Jesus - Aramejec, Peter Izraelita a tak -

      Smazat
    4. Co delali Naciste s Zidy, to oni v Izraeli delaji Palestinencum. Za potlesku USA a Ceska. EU driftuje na stranu Palestiny. Cesti politici si mysli, ze kdyz Praha byla starobyle zidovske mesto, ze jsou jejich potomkum vzyvajicim expanzi a militarizmus v Izraeli nejak zavazani. Nase obliba Izraele je dana historii a dnesnim vazalstvim k USA, ktere ovladaji Zide. Z hlediska pokrytce to neni spatne byt na strane chytreho a silnejsiho.

      Smazat
  5. Izrael je nezajímavý. Nejdůležitější je boj s katastrofálním suchem.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Určitě, při pohledu ven to vidím.
      Obzvláště v kontextu, kdy průměrné srážky po celá desetiletí jsou prakticky stejné....

      Smazat
  6. Štátotvorným prvkom je jedine národ. Ten však má mať svoju ústavu a vytvoriť štát v pevne stanovených hraniciach.
    Je tu niečo z toho splnené?
    Rasová rovnováha? Asi tuším ako sa Izraeliti cítia. Sú zo všetkých strán obklopení Arabmi (tým nie je čo veriť), ale tým pocitom ohrozenia si vlastne vytvorili apartheid, čo zasa nie je kóšer v našom ponímaní.
    Z územia, ktoré malo pôvodne patriť Palestíncom a ich štátu, im zostalo cca 10%. Tak o čom to stále točíme? Jednoducho Palestína už nikdy nevznikne - nebude.
    Že je to špatné? Áno, ale čo sa s tým dá robiť? Má niekto prijateľný návrh? Už sa o to vo svete pokúšal kade-kto.

    Keď bol Jásir Arafat (Abu Amar) odídený a vlády sa ujal Mahmúd Abbás, nechcel s ním Bibi Netanyahu rokovať, pretože vraj nezastupuje celý národ. Tak Abbás urobil vládu národnej jednoty. A preto s ním Netanyahu zasa nechcel rokovať, lebo zastupuje aj Hamás, ktorá je teroristické - aké jednoduché.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Národ je definován společnou historií, společným jazykem, společnou kulturou, vlastním historickým územím a společným ekonomicko-společenským základem. Alespoň tak jsme se to učili. Nezaměňovat národ se státem. Některé národy žijí v několika státech, v jiných státech žije několik národů.

      Smazat
    2. ^Na př. Židú je v USA víc než Židů v Israeli...

      Smazat
    3. Pro 4:56 jen v samotném New Yorku žije více Židů než v Izraeli.

      Smazat
    4. danny, to máte pravdu, ale ja som myslel na to, že len národ môže založiť štát. Len národ je štátotvorný. Pozrite si ústavu (my, národ český, ..., my, národ slovenský, ...)

      Smazat
    5. danny, ospravedlňujem sa, v ústave čr. je menovaný občan čr (škoda). Aj u nás sa maďarská menšina snaží z ústavy "národ" vtlačiť a nahradiť "občanom".

      Smazat
  7. konečné řešení pro Palestince.
    /co mi to jen připomíná ...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 22:41
      Kràtce jste vystihnou podstatu. Jsem ateista, tak se nebudu pouštět do různosti monoteismů. Naše rodina ani historický nepatřila do Davidova týmu, ale vždy sympatizovala s tímto národem, skutečně pronásledovaným. Žel, dnes jakoby si vyměnili roli s Hitlerem. Nechápu to a navíc neberu hloupé otázky "kdo si začal".

      Smazat
  8. Ono se to nyní pěkně vykládá. Ale situace je daleko složitější a argumenty, které mají obě strany mají reálný základ. Potíž je v tom, že každá strana vytáhne jen to co se jí hodí. Takže trochu zrychleně: v r. 1949 OSN rozhodla o vzniku DVOU států. Izraele a Palestiny. Izrael vznik, ale Palestina nikoliv. Protože arabské státy se rozhodly nedopustit vznik židovského státu. Místní Arabové (kteří si nyní říkají Palestinci) podporovaní okolními arabskými státy zaútočili hned druhý den. Velký egyptský muftí jim vzkázal: "Utečte, protože naše bomby nerozeznají Araba od Žida. Do čtrnácti dnů se vrátíte přes hromady židovských mrtvol". Jenže vítězství se nekonalo. Palestinci tvrdí, že jsou uprchlíci, protože se nesmí vrátit. Židé tvrdí, že nikoho nevyhnali, že Arabové odešli sami a ať se o ně postarají ti, kdo je k tomu navedli. Pak byly ještě čtyři arabsko-izraelské války a Izrael vždy odolal. V té rozhodující (1967), kdy byl opět napaden obsadil Západní břeh Jordánu, Východní Jeruzalém (v té době ve správě Jordánska) a Golanské výšiny (Sýrie). Plány Arabů se nezměnily - Izrael musí být zničen! Ale Palestinci začali dělat takový binec, že je Jordánský král Husajn II. vyhnal pomocí letectva a tanků a aby se zbavil závazků k nim, tak jim předal ten Východní břeh Jordánu a Východní Jeruzalém (i když už byl obsazen Izraelem). Ať se starají. Takže Palestinci chtějí svůj stát, ale považují za něj i území dnešního Izraele. Navíc i potomci těch prvních "uprchlíků" se považují také za uprchlíky, takže je jich mnohonásobně více a vrátit se chtějí všichni. Izrael zase nechce Palestince na svém území (v tomto počtu už vůbec ne), neboť ví, co by jej čekalo. Ostatně Hamás a spol. se s tím nijak netají. Můj názor (a nikomu ho nenutím) je, že kdyby Palestinci chtěli svůj stát, dávno by ho měli. Jenže stát znamená poslouchat autority, dodržovat nějaký řád a pracovat pro sebe a pro něj. A já si nejsem jist, zda jsou na to ti profesionální (řekněme) bojovníci zařízeni. Nejen oni. Stačí kouknout na mapu. Ve všech arabských státech od Casablanky po Bagdád vládnou nějaké formy despocie. Monarchie nebo vojenské režimy. Palestinci žijí s darů arabských ropných monarchií, dotací OSN a dokonce i EU. Izraelce už nebaví budovat stát jednou rukou (ve druhé musí držet zbraň). A tak se snaží celou věc nějak vyřešit. Palestinci mír nechtějí, to je jednou jistá věc. Kdykoliv byl mír nastolen, do týdne vyrukovala nějaká parta s halasem o velké Palestině, vypálila rakety a povraždila pár izraelských civilistů (nejraději dětí) a jelo to nanovo. A zase se nemuselo makat neboť dorazila humanitární pomoc a zbraně. Jestliže Palestinci nic nevyrábí (já alespoň nic palestinského nikde neviděl), tak kde berou peníze na uniformy, výcvik, na tuny zbraní a střeliva? Na zbrojním trhu se, jak známo platí zásadně cash. Takže cesta k nějakému míru bude dlouhá, pokud vůbec nějaká. A ani není jasné, jestli ji někdo vážně hledá. Na obou stranách.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vidim to taktéž danny

      Smazat
    2. Dobrá lež, Danny. Tleskám. U nás přece také lidé po exekuci dobrovolně opouštějí své domovy a starají se potom o ně ti co je k tomu navedli. Jak lidské.

      Smazat
    3. Dobra analyza.

      Smazat
    4. "... Jestliže Palestinci nic nevyrábí..." Ve varšavském ghettu se taky nic nevyrábělo...

      Smazat
    5. "Židé tvrdí, že nikoho nevyhnali, že Arabové odešli sami a ať se o ně postarají ti, kdo je k tomu navedli."
      Přece by nám nezalhali, že...

      Smazat
    6. "Takže Palestinci chtějí svůj stát, ale považují za něj i území dnešního Izraele"

      Jo ti Palestinci co tam po generace bydleli a obdělávali tu svou chudou zem pod správou Angličanů, to považujou za své území. No není to drzost? (Neříkal něco podobného Hitler v Mnichově o Češích?)

      Smazat
    7. tento umelý štát, Izrael - tam nemá žiadne historické väzby, na nikoho, chazari, ktorých je tam väčšina, nezískala pre svoj štát Krym a Stalin im dovolil obsadiť časť Palestíny, navzdory Britom a USA, vybojovali si ho našimi zbraňami - ČSR - a cvičili ich naši vojaci -

      Smazat
    8. Danny je buď lhář nebo totální ignorant. jeho poznámka , že Izrael byl v roce 1967 opět napaden je totální lež. Šestidenní válku v roce 1967 zahájil Izrael útokem bez vyhlášení války na letadla Egypta , kde jich zničil cca 400 na zemi a proto také válku vyhrál. A válku v roce 1956 zahájil rovněž Izrael a to za podpory VB a Francie. To jsou fakta ve Wikipedii v německém, anglickém i českém jazyce, ale lhářům jako je Danny se to nehodí do krámu a tak neustále omílají " mantru " - že Izrael byl vždy napaden.
      A v současné době pravidelně bombarduje Sýrii kdo ??? A do vstupuje do Liibanonského vzdušného prostoru kdy s emu to hodí ??? A kdo masakruje Palestince při protestech při zabírání jejich půdy ??? Při minimálních ztrátách vojáků Izraele umírají tisíce Palestinců.

      Smazat
    9. Znalost věci, stručně a jasně. Panečku, kdyby takhle psala naše média, to by bylo něco. Danny, dík.

      Smazat
    10. OSN rozhodla o tom, že vzniknou státy Palestina a Izrael a řekla kde. Izrael to respektoval, Arabové nikoliv. O Palestincích tehdy nebyla řeč. Palestinci (Phalestinae, Filištíni) jako národ obývali území dnešního Izraele, Libanonu, části Jordánska a Sýrie a už v době Kristově byli dávno v temnotách dějin asi jako Sumerové, Akkaďané nebo Asyřané. Podle Bible je vyhnali právě Židé a jejich území jim dal jejich Bůh. Tak někdy v úsvitu ději vznikl židovský stát. V historickém vývoji se dostal do područí Říma jako jeho provincie Judea. Po posledním židovském povstání se Římané dopálili, Židy vyhnali a Judeu na potupu Židům nazvali podle jejich biblických nepřátel "Palestina". Od té doby (2. století) Židé neměli svůj stát, ale po celou dobu o něm snili. Vysvětlovat dějiny Židů a sionismu by bylo na dlouho. Zkrátka po 1. světové válce se území od Turecké říše dostalo pod nadvládu Francie (Levanta = asi dnešní Sýrie) a Palestina jako britský protektorát. Zdejší Arabové kočovali po tomto území bezu ohledu na hranice. Za "Palestince" se začali označovat až na začátku 70. let, aby se odlišili od ostatních Arabů a dosáhli tak na mezinárodní pomoc a uznání. V deklaraci OSN se nic nemluví o státu Palestinců. Měly vzniknout dva státy: jeden židovský pod názvem Izrael a druhý arabský pod názvem Palestina. Pro 8:51 válku nelze zaměňovat za ozbrojený boj. Izrael opravdu zaútočil v roce 1967 jako první. Ale pouze o hodinu dříve, než měla začít invaze arabských států. Proto vyhmátl tolik letadel na letištích a tanků ve výchozích prostorech pro útok. Ale to je docela dobře zpracováno. Navíc jsem mluvil s lidmi, kteří byli v té době v Egyptě. V r. 1973 zaútočil Egypt jako první na Sinaj. Po týdnu mu došly síly i elán. A současná doba je zase někde jinde. Ale věc je počátku v tom, že Arabské země + Írán Izrael neuznávají a neuznávají ani tu Palestinu podle rozhodnutí OSN. Chtějí mít to území celé a Izrael zničit. V tom je ten problém. Egyptský prezident Asad po porážce ve válce se snažil s Izraelem dohodnout a byl okamžitě zavražděn. Jako každý, kdo se o toto pokusí. Navíc si přes tento konflikt vyřizoval účty Západ (hlavně USA) se SSSR. A to pokračuje dodnes. Jak říkám, je to velice složitá záležitost a čím více zemí do toho bude rýpat, tím hůře.

      Smazat
    11. podle mne je podstatné, že stát IZRAEL vznikl na cizím území, už při prvních pokusech o jeho vznik se choval k domácímu původnímu obyvatelstvu agresivně, zabíjel jej, vyháněl a strašil a neobstojí nic takového, že to nebyl kdysi stát Palestina, ale Osmanská říše, byla to osídlená země, a byla kolonizována násilně Evropany, kteří se opírali o nějakou historku o svém bohovi, která samosebou jiné nezajímá, protože i jejich bohové jim slibovali něco podobného.
      rozhodnutí o vzniku dvou států bylo rozhodnutí, k němuž nebyli obyvatelé toho území, ti původní, přizváni a proto se nelze divit, že se proti němu stavěli.my jsme snad jásali, když nám jiné rozhodnutí bez nás vzalo pohraničí? Izrael podle mne vznikl jako úlitba Evropě za její nepopiratelnou vinu, že dopustila vyvražďování svých občanů židovské víry , vyvražďovali je však Němci, nikoliv palestinští Arabové. ve stejné době evropští sionisté už zabíjeli v Palestině.
      Národ se objeví, když to o sobě skupina lidí prohlásí, stejně se objevil novodobý národ vystavěný sionisty i se svou nepravdivou legendou, že je tady odevždy navždy. Pokud se palestinští Arabové cítí být národem, jsou jím.
      Celé území dnes veřejně chce Izrael a myslím, že to bylo také základním cílem sionistů počátku minulého století.
      Palestinci jsou v úplném právu a nerespektovat jej, je zločin.Ustupovat je teň třeba na straně Izraele, vydat území předpokládaného státu Palestina Palestincům a to bez předběžných podmínek, vrátit Golany a zapomenout na to, že Palestina nebude mít armádu ani jiné ozbrojené složky, nebude smět bránit své hranice před vpádem izraelské armády nebo požadovat své vody užívat ke svému užitku.

      Smazat
    12. Pro haf a ostatní. Rozvinula se parádní diskuse. To je velmi dobré. Ono je totiž koneckonců jedno, jestli se Palestinci cítí národem a nebo jestli jsou dnešní Židé potomci těch "starých" nebo kde se vzali tu se vzali nějací noví. Území je v podstatě jedno. Palestinci ho chtějí od počátku celé a Židé, kteří nejdříve souhlasili se svým dílem, už sedmdesát let stojí den co den tváří v tvář zničení. Tak začínají také obracet. Záleží na tom, jak jsou rozdány karty. Izrael je podporován Západem, především USA. Ale jen po vojenské a mezinárodně politické stránce. Má rozvinutou vlastní ekonomickou základnu. Vyspělé zemědělství, výrobu i vědu (radary, zaměřovače našich tanků a OT jsou izraelské). Palestinci dostávají miliardy USD od OSN i EU a řady dalších mezinárodních, především muslimských organizací a přímou pomoc arabských států. Kdo dostává víc je otázkou. Každý bude tvrdit, že ten druhý. Co vyrábí Palestinci mi není známo. Faktem je, že když zemřel Arafat, chtěli pohlaváři OOP po jeho vdově peníze, které spravoval. Nedala jim nic. Šlo o 2,5 mld USD. Izrael je jediná země od pobřeží Atlantiku po indické hranice, která má zřízení podobné našemu. Tedy svobodné volby, fungující parlament a vládu. Omezení vyplývají z dané, tedy válečné situace. Tedy pokud přistoupíme na požadavky Palestinců, Izrael zmizí a to formou vyhlazení. Pokud budeme podporovat Izrael, nebudou mít Palestinci svůj stát tak, jak si ho malují. Oni jiný nechtějí. Nechtějí ten, který jim navrhla OSN v r. 1949. Takže kudy z konopí? Buď budeme požadovat dodržení oné rezoluce, kterou už nehodlá dodržet žádná strana (viz Jeruzalém jako hlavní město Izraele) nebo se musíme přidat na jednu ze stran. Otázka je - na kterou.

      Smazat
  9. Vždycky budu přát civilizovaným bílým, kteří dokázali vlastním úsilím vytvořit z nehostinné pouště, do které byli vyhnáni, oázu, kterou si také dokáží efektivně bránit, před špinavými ručníkáři. Spoluobčany, kteří to mají naopak, skutečně nechápu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A oni tam byli do té pouště vyhnáni? A kdo je tam vyhnal?

      Mnoho našich židů u nás se vystěhovalo a říkalo se vždycky, oni se vystěhovali do Palestiny. Nikdo nic o nějakém "Izraeli" nevěděl...

      Smazat
    2. "Takže trochu zrychleně: v r. 1949 OSN rozhodla o vzniku DVOU států. Izraele a Palestiny. Izrael vznik, ale Palestina nikoliv. Protože arabské státy se rozhodly nedopustit vznik židovského státu."

      Tak to je hodně zrychlené - spíš jako z rychlíku - a hodně pokroucené. Ale tak už to dnes dopadá s historií...

      A kdopak to asi byl, co zavraždili švédského hrabě Bernadotta, co tolik židů za války zachránil? A jak se mu židi odměnili, když ho tam OSN v 1948 poslalo, aby to pro Palestince trochu vylepšil...

      Smazat
    3. 23,31
      Vynikající úvaha,já jsem dlouhou dobu naprosto stejného názoru!!!!!

      Smazat
    4. jsem ráda, že potvrzujete má slova -- přijeli bílí, takoví bílí, kterých je plná Evropa (zatím), ti staří Izraelité, jejich reálný význam pro území byl úplně jiný, než říkají legendy, nebyli bílí, vypadali úplně stejně jako současní Palestinci a dokonce se dá předpokládat, že byli i jejich předky.

      jen zmíním - civilizovaní nezabíjejí, nekradou.

      Smazat
  10. Je fascinujici jak se ceska politicka representace venuje Israeli, a nevenuje Cesku.

    OdpovědětSmazat
  11. Palestinci jsou jazykově a kulturně poarabštěným původním etnikem egypta, sýrie, jordánska i starověkých židů odlišných od těch současných, nejsou to semitští arabové !!
    Palestinci jsou zbytkem prastarých národů jako budou za nějaký čas Evropané, a "novověcí židé" Izraele a US diaspory na tom úspěšně pracují, tak jim fanděte troubové ..

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nejsem dostatečně fundovaný pro názor k řešení Izraelsko-Palestinkého problému. Jen vím, že násilí nic nevyřeší a jeho eskalace stojí lidské životy. Zajímavý je i ohlas v našem Parlamentu. Nepatřím mezi ctitele knížete, ale tentokrát mě velmi mile překvapil.

      Smazat
    2. 7:39 Melete nesmysly. Palestinci byli národ, který už v době života Krista neexistoval. A kromě Bible a náboženských textů o nich nikdo nemluvil. Jsou to Arabové, kteří žili nebo kočovali na území Palestiny. Ani oni sami se za Palestince neoznačovali. Na začátku 70. let minulého století se tak začali označovat, aby se odlišili od ostatních Arabů a mohli uplatňovat nárok na území bývalé Palestiny. Kdysi římské provincie a pak součásti turecké říše a naposledy britského protektorátu. S "Palestinci" jako národem nemají vůbec nic společného. Pojmenování nese odkaz na území, ne na národ. Tak jako neexistuje národ "novověcí Židé".

      Smazat
    3. Danny, nechápeš psaný text ???

      Palestinci jsou jazykově a kulturně poarabštěným původním etnikem egypta, sýrie, jordánska
      Palestinci jsou zbytkem prastarých národů jako budou za nějaký čas Evropané

      Meleš tak stejné nesmysly jako já ???

      Smazat
    4. Pro 20:28 Chápu psaný text. A tvrdím, že ten váš je naprostý nesmysl! Palestinci jako národ nejsou na světě minimálně tři tisíce let. Tento národ zanikl už v tzv. "biblické době" jako Babyloňané, Asyřané, Sumerové apod. Podle vaší teorie by Iráčané nebyli Arabové, ale poarabštění Sumerové, Babyloňané, Chetité a bůhví jaké národy tam ještě ve starověku žily. Lidé, které nazýváte "Palestinci" nejsou žádní poarabštění etnikem. Jsou to Arabové úplně stejní jako ti v okolních zemích. Jsou to potomci těch Arabů, kteří před r. 1949 kočovali na území, zvaném Palestina. A to území se jmenovalo Judea. Ale Římané Židy vyhnali a jejich území nazvali po jejich nepřátelích, původních obyvatelích, kterým je Židé v dávných dobách vzali - Palestincích. A toto jméno má dodnes. OSN chtěla, aby na území Palestiny (kde žili Arabové, Židé a řada jiných národností, ale už tisíce let ne Palestinci) vznikly dva státy: židovský a arabský. Ne palestinský. Židovský vznikl, arabský ne. A ti Arabové, kteří tam dříve žili, žijí a chtějí tam žít zase se nazvali Palestinci proto, aby se odkázali na to území zvané Palestina. Tak jako se Arabové v Jordánsku zovou Jordánci, jiní jako Saúdové, další pak Jemenci ... Podle území, ne podle národa.

      Smazat
    5. Danny, Danny, přečti si wikipedii, je to blbopedie tvořená většinou blby, ale to na tvoje nesmysly stačí ..
      https://cs.wikipedia.org/wiki/Palestinci

      A s tím zpochybňováním faktů tvými dojmy bez znalosti etnologie a kulturní antropologie už přestaň, odpověděl jsem tobě a tvým fandům ve stejném arogantním duchu a bylo to zablokováno ..
      Moje doporučení .. Učit se, učit se, učit se, a neplácat nesmysly ..

      Smazat
    6. s Izraelity je to podobné, jako národ zanikli ve starověku Současní židé jsou novodobým národem který, jak bylo v Evropě zvykem, vznikl na přelomu 18. a 19. století n.l.

      Smazat
  12. Naštěstí minulý týden Bílé Klobouky v americké armádě a šéfové z rodiny Farnesů (někdy zvaní též Parmští, je italský šlechtický rod, pozn. př.) minulý týden podnikli pevné kroky tím, že usměrnili amerického prezidenta Donalda Trumpa. Tyto kroky byly možné, poněvadž byl popraven nejvyšší generál jezuitů Adolfo Nicolas, sdělily zdroje zednářské lóže P3. „Nebyla to náhoda, protože 29. dubna také zemřel Fra’Della Torre, velmistr Maltézských rytířů,“ uvedly zdroje.

    OdpovědětSmazat
  13. Novověcí židé jsou uměle vytvořený národ ideologií sionismu, který nemá nic společného s etnikem starověkých židů..
    Izrael a sionismus je pohrobkem starověké ideologie - judaistického náboženství primitivních semitských nomádů a jejich mentality parazitování na pokročilejších kulturách nekočujících etnik s převažujícím zemědělstvím ..
    Mentalita těchto původních nomádů, lupičů a falešných obchodníků byla příčinou jejich elimitace a rozehnání do celého světa kulturními národy Blízkého východu, kde tato jejich mentalita přetrvala převtělením do arabského islámu, který je modifikovaným judaismem ..
    Rozehnalá elita Starověkého izraele se svojí parazitní mentalitou se přesunula a získala vliv v Římské říši a má ho dodnes v Evropě a v "Nověm světě" ..
    Nový Izrael je výsledkem uvedeného vlivu, původní židovství u neprivilegovaných charedim židů, kteří přežili v původní domovině a byli polidštěni vlivem ostatních etnik se ostře staví proti "novým židům" a jejich Izraeli ..

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pro 10:05 Mýlíte se. A to pořádně. Nebo jste to opsal z "Der Stürmmer". Židé jsou autentickým národem, který nemění své základy po několik tisíc let. "Příměsí" je v něm minimum. Na rozdíl od jiných národů. Postarali se o to nejen Židé sami, ale hlavně jejich okolí. Židé nesměli vlastnit půdu a dělat řemesla. Takže jim zbyl pouze obchod a peníze. Museli žít odděleně od jiných (stačí se podívat na historickou mapu kteréhokoliv evropského města, všude najdete židovské ghetto a dodnes židovské názvy), museli nosit zvláštní oděvy, aby se dobrý křesťan nespletl, byli diskriminováni jako lidé nižší kategorie a často vražděni pod nejrůznějšími záminkami. Antisemitismus byl naprosto běžnou věcí v celé tehdejší (a pohříchu i dnešní) společnosti. "Žid" byl a pro řadu lidí je dodnes nadávka. Proto bylo nemyslitelné aby si dobrý křesťan, byť sebevětší nuzák a špína vzal Židovku nebo se křesťanská dívka, byť sebevětší kuwa provdala za Žida. Co si jen Masaryk vytrpěl za kauzu "Polná". Třetí říši raději rovnou vynechám. Ale aby to nebylo jen na Němcích, stačí se podívat do kterýchkoliv protektorátních novin a nebude nám dobře na duši. To mělo za důsledek, že Židé žili v diasporách, udrželi si svoje náboženství a víru v zaslíbenou zemi. Ženili a vdávali se pouze ve své komunitě. Pokud někdo toto nedodržel, byl vyloučen ze společenství (viz vynikající americký muzikál "Šumař na střeše"). Takže "moderní Žid" jako forma národa je blbost. Kdo je naopak zcela zřejmě umělým národem, tak to jsou Američané, Australané apod. jde o konglomerát lidí, neměli s daným územím a dokonce ani mezi sebou nic společného. Ani jazyk, ani víru, společnou historii nic! V Americe žijí komunity, které nikdy anglicky nemluvily (Amišové), Hispánci mluví směsicí angličtiny, španělštiny a indiánských jazyků (tzv. "texmex"), obrovská čínská komunita a ostatně i ta židovská. A je jich čím dál více! A přece se kasají, že jsou velkým a hrdým národem. Bush Jr. dokonce napsal, že hovořil s Bohem, a ten mu řekl, že "Američané jsou největším národem na tváři Země" (Biggest Nation of the Earth's face). Židé nebyli nomádi a lupiči. Měli svůj stát a postavili krásná a velká města, chrámy, pevnosti (Masada) pěstovali umění, jména jejich králů vstoupila do historie (David, Šalamoun, Herodes Veliký,...). Po nich do do tohoto území vtrhli loupeživí nomádi . Arabové. To jo. A rozdíl je vidět ihned: stačí navštívit Izrael. A vidíte moderní města a palestinská území? ta se od středověku mnoho neliší. Ale na začátku měly oba národy stejnou základnu: poušť. Jenže jedni budovali a bojovali a druzí jenom bojovali a chtěli krást. V tom to asi bude.

      Smazat
    2. Danny
      👏👏👏👏👏👏👍👍👍👍👍

      Smazat
    3. Danny ...
      Židé po vyhnání v diaspoře přestali být národem a stali se rozpolcenou komunitou, ovládanou svojí vládnoucí rabínsko zbohatlickou sektou, která svojí úlisnou mentalitou a mamonem peněz se vetřela do přízně a ochrany elit ostatních národů ..
      Židé diaspory do transformace v degenerovaný sionismus byli pronárod, kde jeho elita byla proti vlastnímu lidu a oblbovala ho judaistickou pohádkou ..
      Úlisnost a degeneranovanost židovské finanční elity Západu se projevila podporou nacistického Německa v boji proti "židobolševismu" Východních "méněcenných" židů a obětovala je (holokaut =ohňová oběť)..
      Prostí obyčejní lidé, kteří se hlásí k židovství, musí ještě hodně věcí pochopit, aby přestali být zneužívány vlastními degeneráty ..

      Smazat
    4. 14:44..Danny..POUČNÉ !díky

      Smazat
    5. 14.44 Jsou podstatné výjimky... projděte si třeba rodokmen samého Rabína Sidona. Jeho táta byl Židem, maminka Gójkou... Podle HALACHY JE TEDY I ON GÓJ!

      Smazat
    6. 14:44 Přečtěte si knihu od profesora na Hebrejské univerzitě v Jeruzalémě Šolomo Sanda, Jak vznikl Izraelský národ. Mnoho z toho co píšete jsou převzaté bajky od starších národů. Mel by jste si přečíst Pověst o Gilgaméšovi. Čech Bedřich Hrozný rozluštil klínové písmo a tak jsme se dozvěděly odkud ty mýty ve Starém zákoně jsou. Původní Hebrejci jsou kmen Semitských národů mezi které patří i Palestinci. Židovská část Izraele má nezjistitelnou obrovskou finanční a technickou podporu. Palestinci ať z těch nebo jiných důvodů jsou ve stálém tlaku. Je zajímavé, že původní rod Abraháma se vedl v mužské linii, jak skutečně odpovídá i geneticky. Zkuste zjistit od které doby je důležitá matka, která mohla zabíhat i být znásilněna jak v té době bylo celkem běžné. Je tam podivuhodná shoda s určitým nárůstem přeběhlých vyznavačů Judaizmu. Každý by si měl uvědomit že jsme skutečně všichni potomci i prokazatelně geneticky Adama a Evy. Jaká teda vyvolenost? Prostě člověk je to co se přírodě nepovedlo a proto ho příroda sama zničí. Některé teorie uvádí že se to již stalo.

      Smazat
    7. Israel se drive nazyval Canaan, a nebyla to poust.
      Zilo tam mnoho relativne bohatych narudku.
      Izraelci prisli z Egypta, Canaan obsadili, a puvodni obyvatele castecne vyhubili. Z tech, ktere nevyhubili, a z Arabu, se zrejme generuji ‘Palestinci’.
      Jinak Danny okay.

      Smazat
    8. Z Egypta podle jejich bajek přišel Jsef se spoluvěrci a také se prokázalo že někteří faraoni měly semitské geny. Hebrejci odvozují původ od Abraháma který se měl narodit v městě UR v Asyrii. Hebrejština pochází z asyrštiny a tak se do Starého zákona dostalo hodně příběhů z asyrských eposů.

      Smazat
    9. 16,38
      Naprostý souhlas. Dlouho jsem si myslel, že židé tvoří vzácně kompaktní společnost. Není to pravda. Bankéři - židé, dobře věděli, koho ve válce podporují. Hitler se svým antisemitismem nijak netajil. Přesto, ve jménu zisku, mu pomohli do sedla. Zajímalo by mne, jak si to srovnají se svým svědomím.
      Jestli teda vůbec nějaké mají.

      Smazat
    10. Dany,, rozhodně nejsou starověkým národem starým více než 3 000 let, a vyvracejí to i izraelští historici.

      Smazat
    11. 8.03 Pane/paní HAF, němečtí hiSStorici mezi lety 1933 a 1945 také "dokázali a vyvrátili" různá, dříve uznávaná historická tvrzení...
      Takže DŮVĚŘUJ, A PROVĚŘUJ. FED (nelekejte se, jsou to iniciály Dzeržinského, dolary netisknou;-)

      Smazat
    12. Pro 19:04

      Ta " nezjistitelná finanční podpora " Židovské části Izraele - je zčásti dobře známa - je to státní podpora

      -současná 10ti letá smlouva s USA zajišťuje Izraeli 38 Milliard USD ( od 70tých let 20tého století už více než 100 milliard USD)

      Německo po II světové válce vyplatilo státu Izrael nejméně ekvivalent 65 milliard Euro a postavilo 2 ponorky zdarma

      I například smlouva na 8 radarů za 3,5 milliard Kč pro ČR je skrytá podpora státu Izrael , nebo radary jsou více než 2x předraženy.

      Dále je tu soukromá podpora od oligarchů židovského původu (Abramovič, dříve Berezovský, Chodorovský a dalších z USA), kteří vlastní rozsáhlé majetky v Evropě i USA, ale i v ČR.

      Při takové podpoře pak není tak těžké hrát si na úspěšný stát .

      Smazat
  14. Velice si cením obsáhlejšího příspěvku Dannyho. Je naprosto přesný, výstižný a logický.

    Je mi ale líto spoluobčanů, kteří si jen tak někdy něco přečtou, či něco zaslechnou, neuvažují v nadhledu a plivnou pak i na nepopíratelnou logiku.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. I lidská hloupost má svoji logiku ..

      Smazat
    2. Úžasné zhodnocení příspěvku, který ale mnohé vynechal, tudíž nemůže být naprosto přesný a logický. Např. roli Hagannah a Stern Gangu, Izaac Shamir a Menachem Begin. Teroristický útok na hotel King David a fakt, že na Menachem Begina je dodnes platný zatykač v Británii za terorismus....A mnoho dalšího ohledně "odchodu" Palestinců z Izraele.

      Smazat
    3. Pro 21:11 Hned v úvodu jsem napsal, že celá záležitost je značně složitá. Oběma stranám šlo a jde o hodně. A tomu odpovídají i používané prostředky. V žádném případě nechci obhajovat činy státu Izrael. Ale vydávat Palestince za oběti a Židy za viníky prostě nelze. Jestliže vytáhnete Begina, druhá strana vytáhne OH v Mnichově 1972 a povražděné sportovce, vytáhnete Mossad, Židé vytáhnou sérii leteckých únosů a teroristických vražd a tak by se dalo pokračovat do nekonečna. navíc se celá záležitost stala centrem střetů velmocí. Především USA a SSSR (nyní i Ruska), ale své odvedli i Británie a Francie. Zejména v 50. letech. Faktem je, že Palestinci trvají na tom, že Izrael musí být zničen a oni si vybudují stát na celém území bývalé Palestiny. o ničem jiném nehodlají jednat. A to je prostě nemožné.

      Smazat
  15. Napsal jste to skoro správně. Původní Hebrejci převzaly legendy na území osídlené Aramejci v počátcích monoteizmu a už ve skutečnosti neexistují. Největší vliv na Judaizmus mělo přijmutí této víry Chazary, kteří jsou dnes jádrem Sionizmu.

    OdpovědětSmazat
  16. Rasismus a diskriminace menších národů je tu s námi od počátku lidstva. Paní Jourová je také rasistka

    http://svobodnenoviny.eu/rasismus-a-diskriminace-mensich-narodu-je-tu-s-nami-od-pocatku-lidstva-pani-jourova-je-take-rasistka/

    OdpovědětSmazat
  17. Pravda o Hirošimě a Nagasaki: letos uplyne 75 let od jednoho z nejhorších válečných zločinů

    http://svobodnenoviny.eu/pravda-o-hirosime-a-nagasaki-letos-uplyne-75-let-od-jednoho-z-nejhorsich-valecnych-zlocinu/

    Proti komu doopravdy protestují? Rozbuška pro revoluci v Evropě!

    http://svobodnenoviny.eu/proti-komu-doopravdy-protestuji-rozbuska-pro-revoluci-v-evrope/

    OdpovědětSmazat
  18. Rezoluce OSN o rozdělení Palestiny
    Rezoluci VS OSN č. 181 vydalo Valné shromáždění OSN a hlasovalo o ní 29. listopadu 1947 56 členských států OSN. K tomu je třeba zdůraznit, že rezoluce Valného shromáždění OSN, jsou ve vztahu k členským státům OSN pouze DOPORUČUJÍCÍ, čili nezávazné. To ovšem znamená, že rezoluce VS OSN č. 181 na rozdělení tzv. zbytkové mandátní Palestiny byla POUHÝM NÁVRHEM (a ničím více) na řešení situace v daném prostoru, přičemž obě sporné strany chtěly prosazovat svou svrchovanost na celém daném území. Cílem rezoluce tedy bylo zabránit násilnému řešení konfliktu mezi Araby a Židy. Mohly tak zde vzniknout dva státy. Jak známo, návrh OSN na řešení situace přijali pouze Židé.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. ano, protože oni dostali z cizího, proč to nepřijali ti, kteří měli více než polovinu svého zdarma vydat, snad pochopí každý.

      Smazat
    2. Psí štěk do nebe nedojde.

      Smazat
  19. V diskuzích o rozdělení Palestiny chybí jeden zásadní a důležitý fakt. Tím je, jak mělo vypadat ETNICKÉ složení nově vzniklého židovského státu a nově vzniklého arabského státu v Palestině.
    Podle plánu OSN a rezoluce VS OSN č. 181 mělo žít po rozdělení Palestiny v navrhovaném židovském státě 498 000 palestinských Židů a 497 000 palestinských Arabů. OSN tedy nepřiřklo, jak se mylně obecně uvádí, Židům 56 % Palestiny ale OSN pouze VYMEZILO, a to je třeba zdůraznit, dané území pro možný vznik státu, pracovně tehdy označovaného jako židovský, pro všechny jeho tehdejší obyvatele, tedy, jak pro palestinské Židy, tak pro palestinské Araby v dané oblasti žijící. S žádným vysídlením obyvatelstva z židovského státu nebo z arabského státu se v rezoluci nepočítalo. Tedy, pokud by tehdy Arabové plán na rozdělení Palestiny přijali, byla by ve skutečnosti její židovská část vlastně státem židovskoarabským. Arabové, k jejich škodě, však chtěli všechno a proto nemají nic.

    OdpovědětSmazat
  20. Golany jsou dodnes mezinárodně uznané území Sýrie, ale dva státy, Izrael a USA se rozhodly, že Golany jsou územím Izraele a to je krystalicky čistý fašismus!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Toto je ale příklad té naší, správné, demokratické anexe, zatímco "anexe" Krymu je příkladem naprosto úkladné agrese Ruska.

      Smazat
    2. vy víte o nějakém Golanském referendu? o opakovanýzch snahách Syřnů na Golanech, od Sýrie se odtrhnout s přidal se k iZRAELI? sem s tím.

      Smazat
  21. Pro úplnost ještě uvádím:
    V arabském státě v Palestině mělo dle rezoluce OSN č. 181 žít 735 000 obyvatel. Z toho 725 000 Arabů (99 %) a 10 000 Židů (1 %). Jeruzalém měl být samostatným územím tzv. corpus separatus a mělo v něm tehdy žít 205 000 obyvatel, z toho 105 000 Židů a 100 000 Arabů.

    OdpovědětSmazat

Redakce vás žádá, abyste diskutovali slušně, nenapadali spoludiskutující ani autory, abyste argumentovali věcně a fakty. Děkujeme.