Reklama

čtvrtek 4. června 2020

Polsko chce budovat státní zemědělský a potravinářský holding

Ilustrativní foto
Jan Urbach
4. 6. 2020   VašeVěc
Polská vláda chce vytvořit zemědělsko – potravinářský holding, jehož částí by byla i síť potravinářských obchodů. Podle deníku „Rzeczpospolita” přichází v úvahu zapojení sítě „Žabka“ nebo „Tesco“.


Základem by měla být Národní cukrová společnost, která se vedle obchodu s cukrem věnuje např. obchodu s obilovinami nebo škrobem. Deník připojuje, že k holdingu by mohl přistoupit také PKN Orlen nebo Polský rozvojový fond. Zmiňované Tesco opouští polský trh a holding by mohl převzít jeho síť, v případě Žabky by šlo o odkup od amerického investičního fondu. 

Viceministr státního majetku Artur Soboń ale v rozhovoru pro Money.pl ovšem také připustil možnost vybudování obchodní sítě na „zelené louce“. Podle jeho slov by přítomnost státu na trhu s potravinami byla dobrým řešením pro dlouhodobější perspektivu polských zemědělců a producentů potravin.

33 komentářů :

  1. No, ti Poláci v tomhle už konečně přišli k rozumu, ale tady je to nemožný, neb lidi myslí prdelí a aby se nemuseli dívat na ty zhovadilosti okolo a přemýšlet o nich, čumí na stupidity Trošky a Hřebejka a navzájem si nadávají...To jsou jediné rozdíly v jejich chápání světa, jeden čumí s nadšením na troškoviny a druhej na hřeBejkoviny...

    OdpovědětSmazat
  2. „přítomnost státu na trhu s potravinami byla dobrým řešením pro dlouhodobější perspektivu polských zemědělců a producentů potravin.“
    Konečně někdo kopnul EU do zadku. My bychom na to měli reagovat ochranou našich zemědělců. P.K.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 14.34 - prosím nikomu nenadávat, je to názor a naučte se ho respektovat. Já také s presidentem Zemanem v mnoha věcech nesouhlasím, přesto jsem ho raději volil než jeho protikandidáta.
      Pěkný den ….

      Smazat
    2. 27:31-polibte mi prdel, blbost i když je někým prezentovaná za názor je zas jen blbost...

      Smazat
  3. A co neviditelná pařáta trhu? To se demokratům a zastáncům euroatlantických hovnot určitě nebude líbit. Stát je nejhorší vlastník, říkával učitel a největší humanista všech lidských dějin Venca Flaška. A co teprve Milion chcanek, to bude půlka národa v ulicích protestovat proti zavádění komunistických ideálů. Naše elity takovou zrůdnost nedovolí.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Proč je stát nejhorší vlastník, to jsou řeči 90.let a kam jsme s "těmi" všeználky došli. Vepřové si nevyrábíme sami, proč? Protože to Němci vyrobí laciněji? Je to pravda, jistě ne!!!

      Smazat
    2. Havel byl jednoduchej kulisák a humanitní ochlasta uctívaný SSA. Ti mu až tak nedůvěřovali, podmínkou jeho prezidentování byl dohled kancléře Trautumberka. Světovej učitel byl Klaus a odborník na odklánění státního majetku...Havlovi šlo o to, aby "privatizace" u nás, ve smyslu rozkradení a devastace, se zúčastnil pouze západní kapitál. Proto se oba Vendové moc nemuseli!

      Smazat
  4. Polsko dobře ví co činí. E-auta nikdo kupovat nebude, na letenky taky nebude fronta, alenale jídlo bude stát fronta každý den. Páni poslanci opět zaperlili, představa, že povinné % domácích potravin v obchodech to zařídí,je hovadina. Na začátku se ty zem.produkty musí vypěstovat a až potom jdou na trh. No a stačí. aby prodejní potravinářské řetězce daly na naše zboží větší přirážku a bude vyšito. (Mimochodem ty řetězce jsou v zahraničních rukách). Kdo pak koupí dražší vejce, brambory nebo maso, byť by bylo vyrobeno u nás ? Máme totiž hluboko do kapsy a možná budeme mít i hlouběji. Když tak aspoň dejte limit na obchodní přirážku.

    OdpovědětSmazat
  5. Věřím, že si Poláci pro sebe dokáží vyrobit kvalitní potraviny, případné šmejdy vyvezou třeba do Čech. Jejich pověst je ovšem takové, že když jsem včera u Lídla zjistil, že ten hezký losos je vyroben v Polsku (asi Norský, zpracovaný v Polsku), tak jsem ho tam nechal.
    Je docela možné, že jsou v polsku i společnosti, které nemají profesionální hrdost a k jakékoli navržené ceně dokáží dodat výrobek, třeba buřty bez masa a s posypovou solí, případně masíčko z kafilérie. Pokud se takovéto tradice nezbaví, tak se asi budou těžko prosazovat na našem trhu. Přeji jim úspěch.

    OdpovědětSmazat
  6. Protektorátní vláda nepodpoří více českých výrobků na trhu.... raději budem dovážet Pšonský salmonely a Nejídlo z euroZHOVNY!!!! 😡

    OdpovědětSmazat
  7. Něco takového by mělo vzniknout u nás,aby to řídil stát a ne oligarcha.Víme,že se to dokázalo,že to fungovalo a v dnešní počítačové době,je možnost okamžitě zjistit,kam nasměrovat zboží,kde je větší nabídka,kde poptávka.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ale u nás máme Agrofert. Není nic jednoduššího než ho zestátnit. Možná že za tímto účelem byl dán dohromady.

      Smazat
  8. Nehažte flintu do žita, začala pomalá demontáž EU.
    Je dobře vedle vlastní výroby potravin mít hlavně vlastní obchod s potravinami - to rozhoduje.Lidi to brzy pochopí i zde. Oni umělci a místní světová podelita včetně kolaborantů
    se rádi zakousnou do rohlíku z konzumu, sic je čeká hladovění při čekání na "germánské,liberální,západní,lepší atd. .." .
    A kdyby se rozhodli pro to druhé - držím jim palce ať to vydrží až dokonce:)

    OdpovědětSmazat
  9. Neměli bychom si v této oblasti vzít příklad a rozpomenout staré dobré časy družstevních obchodů s potravinami u nás?
    Poslouchal jsem ten nářek v parlamentě jak stát málo z peněz daňových poplatníků vyplácí těm, co možná měli ekonomické ztráty za COVID-19. Např. matkám na mateřské proč nevyplácíme mimo mateřskou také co ztratily přivyděláváním si k mateřské? Kdo a jak vyrábí tzv. samoživitele/ samoživitelky? Jak se to řešilo dříve, když rodič dětí nepřispíval na své potomky alimenty? Proč ten problém vznikl a bojujeme s nim až po návratu kapitalismu? Když jeden musí dělat na druhého, tak ten první vlastně otročí. Zde nejde o sociální rovnost, ale o chytráctví jedněch a blbost těch otročících. A stejně je to s daněmi, které jedni neplatí a druhým je rovnou strhnou z výplaty. Páni poslanci volají, ať vše zaplatí stát. Kdo je to stát a kdo pro ten stát vydělává peníze pro ty, co peníze z nějakého důvodu nevydělávají a chtějí jen brát od "státu?". Kolika sty tisíco přispěl každý poslanec nyní ze své platu na řešení ekonomických ztrát. Keců jsme od nich slyšeli hodně a samozřejmě vyselektovaných, podle toho, koho nároky ta která partaj hájí.
    Tedy odepsal bych exekuce a znárodnil průmysl - nad 50 zaměstnanců, dále průmysl, který vyrábí zisk v Česku, ale daně zde neplatí. Také bych snížil asi na desetinu platy poslanců, všichni vypadají jako obětaví dříči pro stát a občany, tak ať se předvedou i činy, hubou mlátit umí každé dobytče. Rád bych si pak poslechl ouvej pánů poslanců, Za socíku poslanci brali pokud vím 2 tisíce Kč!

    OdpovědětSmazat
  10. Toto by potřebovala ČR jako sůl. Je potřeba jít ale mnohem dál. Je potřeba ze země vykopat hlavně Lidly a Kauflandy, aby rabat zůstával doma.
    Stejně jako jiná státní firma může vydávat platební karty. Za to, že si bezhotovostně pípáte u kasy kartou, posíláte MasterCardu a Visa do USA ročně 30 miliard korun! 30 miliard, které můžou plnit státní rozpočet. A stačí jenom vydat kartičku. Dokonce ani to ne, když se dá dneska karta nahrát do mobilu.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Problém je v tom, že ten rabat nezůstane doma, nýbrž u toho zdivočelého chazarského hokynáře, co jste si ho zvolili za předsedu vlády a ten nebude chovat dobytek, ale vozit vám za odměnu shnilé maso z polských kafilérek..., jak u se prokázalo...

      Smazat
    2. A z čeho by pak páníčkové za oceánem a jinde žili a jak by udrželi svůj život v luxusu a nadbytku ?

      Smazat
    3. Màte pravdu,ale všechno najednou nepůjde. Nejdřív bych vystoupil z EU, protože jinak další kroky budou nemožné. K rozvodu by bylo lepší sehnat kolegy (snad V4) jinak by si na nás EU docela smlsla, ale i tak by to stálo za to. Další kroky následují logicky, vytěsnit zahraniční podniky a posledním krokem bude plácnout přes ruce domácí příliš tunelující podnikatele. Potom už zbyde jen to nejnáročnější uhlídat pokusy o tvorbu nových mafií. Samozřejmě musíme doplnit zákony o obecné referendum, dát lichvu mimo zákon, zakázat lobizmus a u politiků prokazovat původ majetku. Doplnit pravomoc NKÚ, který jako jeden z mála se osvědčil.

      Smazat
    4. Pokud má stát monopol na vydávání peněz, proč by neměl mít monopol na vydávání platebních karet? Platební karty jsou jedno a to samé co peníze, pouze v moderní podobě. Ražení peněz bylo odjakživa doménou vládnoucí moci, potažmo státu, který maximálně uděloval licence.
      Přece tento zdroj zisku je pro stát úplně prioritní.

      Smazat
    5. Ad 8:50. Jenže to dovážení zhnilého masa z Polska a přehnojenou a předusíkátoue a přeprotiplísňovou jedovatou zeleninu - to vše jako dovoz s dalším brakem na Západě neprodejným k nám zavedly předchozí vlády, Babišova to akorát zdědila po všech těch zlodějích, kteří zde vládli po r. 1990. Kdo rozbil JZD, kdo rozbil družstevní obchody, kdo rozbil družstevní výstavbu bytů, kdo sem natáhl ty kauflandy, lídly, penny, alberty, billy, teska - to nebyl vůbec Babiš, ale různí ti klausové (mladšího vynechávám!) a další lumpenkapitáloví poskoci. Kdo zavedl neplacení daní kapitálem a daňové ráje pro průmysl v Česku v tramtáriji. To nebyl Babiš a ANO, ale ODS, TOP 09 (a dnes jim přizvukují desperátní piráti. Ročně jsme okrádání o 800 miliard Kč, rozkradení státního majetku po r. 1990 je "za pouhých" 11 bilionů Kč validní koruny = 11 tisíc miliard Kč. Kolik bychom mohli ušetřit jen na armádě pracující v žoldu, na nevedení válek proti jiným národům, na neokupování cizích zemí, na mírové spolupráci se zeměmi, které nežijí válkami a zabíjením jiných lidí pro zisk kapitálu. Babiš a ANO jsou ti poslední, co nesou odpovědnost za ubohý stav ekonomiky včetně zemědělství-. Babiš a ANO, ti to nebyli, co zplundrovali tuto zemi, ale byly to ty dnešní opopartaje zkorumpované diktaturou kapitálu. Najdou se v českém národě ještě lidé s odvahou k novému obrození, kteří vytáhnou národ z černého bahna této nové doby TEMNA!!!?

      Smazat
    6. Anonymní5. června 2020 10:27
      Souhlasím s tím výstupem z EU, nejlépe spolu s V4. Ale domnívám se, že ta opatření, která uvádíte (.. uhlídat pokusy o tvorbu nových mafií .. doplnit zákony o obecné referendum .. dát lichvu mimo zákon ..), nesouvisí s EU. Můžeme je požadovat po politicích, již v současnosti. Pokud to nedokážeme nyní, nejspíš na to budeme krátcí, i po vystoupení. P.K.

      Smazat
    7. 12:38, Mám podezření, že do našeho úklidu by EU zasahovala. Vždyť si jen z poslední doby všimněte do kolika našich vnitřních problémů se EU motá.

      Smazat
    8. Anonymní7. června 2020 11:22
      Každý hájí své zájmy, i ta EU. To by neměl být argument, abychom si svoje také neprosazovali. Bohužel, většina našich občanů se stále domnívá, jaké je EU pro nás požehnání. Alespoň to tak vypadá podle voleb. P.K.

      Smazat
  11. Toz Polsko jako nesvéprávné stát jde stále tó samé cestó a vino má negdo inné...toz ti só stejne nepoocitelné jako jisté krohe v Ceskoslovensko 21 století....toz je to chuxpe- mazltow hezké den p.s.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Su Hanák, ale 20:27 tobě nerozumím. Choděls po německé líně ?

      Smazat
  12. Toz oz sa tesím az opostí tesco aj nás....slonce v srdci P.S.

    OdpovědětSmazat
  13. No jestli vyčůraní Poláci chtějí šéfovat, a to oni chtějí odjakživa tak to by asi určitě nebyl úplně nejlepší nápad. Už máme nějaké zkušenosti a asi by bylo nejlepší, spolupracovat s Ruskem? Oni nísnikdy nezotročovali nevysávali, nežili na náš úkor, spíše nás sponzorovali a mysleli to s námi jako se slovany dobře. Co teda vlastně chceme, bratříčkovat se se zrádci, kteří nás opět kdykoli, jako špinavé slovany a otroky opět prodají, kdy se jim to bude hodit? No nevím asi mám o nás a sobě lepší mínění, než být ubohej otrok Anglosasů. Ještě pár slov nakonec, jestli si myslíte že přeháním, tak se trochu vzdělejte. Hej hou, rudý dědeček

    OdpovědětSmazat
  14. To jsem zvědav jestli se bude něco dít k lepšímu u nás ono jim ani nic jiného nezbude globalizace končí. Kdo první pošle eu ke všem čertům a obnoví soběstačnost tak má na dlouho vystaráno.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Co na to říkají ODS,KDUČSL a další vše si raději koupíme a levněji ....

      Smazat
  15. Je to utopie - jak chcete neco takoveho zavest tady! Vzdyt dovedeme vyrobit potraviny s bidou pro polovinu naroda. A to je spravne, protoze za vlady komunistu jsme jich vyrobili daleko vic nez jsme potrebovali. A za vlady KSC prece vsechno bylo spatne.
    Ted se treba smetana dovazi ze Stribra na hranice s Polskem na sev. Morave. Uznejte, to je vykon. Tady v okrese byly 3 mlekarny, ted zadna, nejblizsi je asi 100 km dal. To jsou divy, co demokracie dokazala.
    Ja celou dobu nakupuji v Polsku, ted mam skoro 3 mes.vypadek. Nemohu se dockat, az budou polske hranice otevreny, protoze tam je vse daleko lepsi. Daleko.
    Jinak, zil jsem pres 20 let v USA, tam po automobilovem prumyslu nejvic dotaci dostanou zemedelci (tam se jim rika farmari, jako tady; ale oni dokazou zasobit USA americkymi potravinami, kdezto ti cesti CZ ne. A treba plecko tam dostanete koupit na 1/3 ceny,ktera je tady). Az budou Polaci vladnout svetu (s pomoci USA), bude tady o hodne lepe nez kdyz USA vladne svetu s pomoci Polska.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Anonymní4. června 2020 22:32
      Ti „schopní“ usáčtí zemědělští podnikatelé, pro to Vaše plecko likvidují přírodu jižní ameriky. To my si nemůžeme dovolit, ale přesto jsme měli soběstačnost v potravinách. Jenom musíme naše zemědělce ochránit před konkurencí těch usáckých a dalších zemědělských predátorů. P.K.

      Smazat
  16. Piráti? Psychoušové a bonzáci! A šéfky TOP 09 se bojím. Podívejte se na ni, má to v očích! U Xavera vystoupila novinářská „šlechta“

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Pirati-Psychousove-a-bonzaci-A-sefky-TOP-09-se-bojim-Podivejte-se-na-ni-ma-to-v-ocich-U-Xavera-vystoupila-novinarska-slechta-626256

    OdpovědětSmazat
  17. Když to jde v Polsku, proč to nejde u nás???

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.